abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124830669
Kort maar krachtige openingspost.

Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?

En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?

Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
pi_124830760
Nee want ik ben geen hippie. Als het dan echt zou moeten omdat het niet anders kan dan maar een tesla oid
pi_124830803
Ja elektrische auto's worden de toekomst. Je zit nog met de actieradius en met de laadtijden. Verwacht eordt dat je in 2016 in ongeveer 8 min een accupakket vol kunt laden.

en bedoel je volledig electrisch TS of een elektrische auto's met range extender
  woensdag 3 april 2013 @ 12:57:01 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_124830837
Ik wil er wel een rijden, maar ze zijn simpelweg te duur. Daarbij komt dat een laadstation bij mijn huis in de buurt een heel gedoe is.

Overigens vind ik hybride auto's (zoals de Prius) geen goede optie, aangezien ik vooral langere afstanden rij. Een hybride schakelt dan over op benzine en is dan helemaal niet zuinig. De actieradius is wel een stuk beter dan het gros van de elektrische auto's.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_124830907
Nee.

Ik hoor graag motor geronk

En electries kom je niet zo ver mee.
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_124830929
Het gaat zeker de toekomst worden, maar eerst moet de techniek nog wat verder ontwikkeld worden. Zodat je snel kunt laden en niet te vaak. Misschien wel met een alternatieve reserve-aandrijving.

Ik heb wel eens een electrische scooter gehuurd en kon de laatste 8 kilometer dus lopen. Dan had ik hem al 3 keer opgeladen. Het scheelde maar een haar of dat heel kloteding ging het kanaal in.
pi_124830946
Ik zou er best eentje willen proberen.

Maargoed er gaat niks boven oude carburateurmotor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:00:54 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_124830973
Nee, met een volledig elektrische auto kan ik niet op vakantie.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 3 april 2013 @ 13:01:29 #9
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124830999
Ik denk dat auto's op waterstof de toekomst zijn.
pi_124831000
Lijkt me prima om te rijden, zou er zelf niet 1 willen hebben. De actieradius van die dingen is te kort en het opladen een probleem (ik heb geen oprit of eigen parkeerplaats voor een oplaadpaal bijvoorbeeld).

Om het echt voor iedereen interessant te maken zal de actieradius flink omhoog moeten en het opladen een stuk sneller moeten gaan.
pi_124831034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:59 schreef flappy het volgende:
Het gaat zeker de toekomst worden, maar eerst moet de techniek nog wat verder ontwikkeld worden. Zodat je snel kunt laden en niet te vaak. Misschien wel met een alternatieve reserve-aandrijving.

Ik heb wel eens een electrische scooter gehuurd en kon de laatste 8 kilometer dus lopen. Dan had ik hem al 3 keer opgeladen. Het scheelde maar een haar of dat heel kloteding ging het kanaal in.
Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 april 2013 @ 13:02:38 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_124831042
Nee.
1. te duur in aanschaf.
2. te beperkte actie radius.
3. vind het een te kortlevende oplossing om daar in te gaan investeren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 13:03:16 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_124831061
Ik heb met een bedrijfs uitje een paar uur op een electrische scooter door het Groene Hart mogen toeren. Ik moet eerlijk zeggen dat dat rustige zoemen van dat electromotortje best relaxed was.
Heb nog nooit in een volledig elektrische auto gereden, Hybrides wel maar die voelen niet anders, hooguit wat lui en indirect.

De beperkte actieradius van een electrische auto lijkt me wel een flink probleem, maar ik baseer me dan vooral op Top Gear. :)

Ik denk niet dat de toekomst in door accu's aangedreven auto's zit. De accu technologie loopt mijns inziens achter op andere ontwikkelingen. Kijk maar naar laptops bijvoorbeeld, 8uur op een accu is veel. Dat moet gewoon een maand zijn natuurlijk.
Ik denk wel dat elektromotoren de toekomst hebben. Rendement is veel hoger en ze zijn goedkoper te maken. Misschien in combinatie met waterstof cellen.
pi_124831141
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.
Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.

Waarom hebben hybrides een beperkte actieradius? Volgens mij kun je tanken en onbeperkt doorrijden. Net als gewone auto's.
pi_124831145
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.

Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
pi_124831162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef flappy het volgende:

[..]

Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.

Waarom hebben hybrides een beperkte actieradius? Volgens mij kun je tanken en onbeperkt doorrijden. Net als gewone auto's.
Ik doelde op het volledig elektrische bereik, excuses.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:06:46 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124831175
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.

Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Wel eens van ontwikkeling gehoord?

Wat een onzinbericht dit :')
  woensdag 3 april 2013 @ 13:06:51 #18
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124831179
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
Op moment nog niet. Het gebruik is nog niet te vergelijken met het gebruik van auto's met verbrandingsmotor. De laadtijden zijn te lang. Lange ritten zijn nog niet mogelijk Het werkt gewoon niet.

Op dit moment zie ik alleen nog maar iets in het gebruik van waterstof auto's. Je kan een waterstof auto snel volgooien, en toch de voordelen van electrisch rijden gebruiken.

En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
Op moment niets wat mij aanspreekt. Misschien een hybride, maar volledig electrisch nog niet.

En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
Ik denk wel dat het de toekomst wordt. Maar dan moet het laden sneller kunnen en de actieradius moet nog verbeteren.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  woensdag 3 april 2013 @ 13:07:31 #19
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_124831202
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ja elektrische auto's worden de toekomst. Je zit nog met de actieradius en met de laadtijden. Verwacht eordt dat je in 2016 in ongeveer 8 min een accupakket vol kunt laden.

en bedoel je volledig electrisch TS of een elektrische auto's met range extender
Een uitlaatpijp die niet onder de auto hangt maar ergens op een industrielocatie in het land met alle verliezen tot het stopcontact thuis die erbij hoort is geen duurzame oplossing.
Ik geloof niet in elektrische auto's, ik zou er geen willen rijden en de mensen die er een rijden zijn doorgaans van die 0%-bijtelling-ridders. Begrijpelijk, maar ik wil er geen deel van uitmaken.

Ik denk dat er een duurzamere/biologischere vorm van transport mogelijk moet zijn in de toekomst. Tot die tijd blijft de verbrandingsmotor heer en meester.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 3 april 2013 @ 13:08:02 #20
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124831221
En soms vraag ik mij af of we niet een electriciteitstekort krijgen. Als we allemaal electrisch gaan rijden. Eerst maar eens de electriciteitsvoorziening verbeteren
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_124831228
Voor woon-werkverkeer vind ik het prima. Ik zou er meteen voor gaan.

Ik zit alleen met de aanschaf van zo'n hok... En het onderhoud... Voor de accu is het òf leasen òf afschrijven. in beide gevallen zal het niet goedkoop zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_124831229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.

Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Dat is gewoon een kwestie van tijd. Dan zijn al jouw punten opgelost.
pi_124831241
Ja hoor, dat zou ik graag willen. Als ik maar van a naar b kom. Een Teasla Roadster zou wel prettig zijn, maar een opgevoerde/overdekte scootmobiel is ook best. Vereiste is wel dat je de accu snel vol hebt en wat verder weg komt, i.p.v. die paar kilometers met de huidige technieken.
pi_124831253
quote:
Kort maar krachtige openingspost.
Kort maar krachtig antwoord:
Compleet kansloos :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:10:01 #25
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124831303
Nee, de afstand die die dingen kunnen afleggen kan ik ook afleggen met mijn ligfiets. Ik wil een auto voor de afstanden die te ver zijn om te fietsen. Ofwel: ik vind ze compleet onzinnig zolang de range zo beperkt is.
Daarnaast geloof ik niet dat de toekomst van onze mobiliteit uberhaupt ligt in auto's. Auto's zijn vreselijk inefficient en dankzij deze vreselijke inefficientie zal electrisch rijden ook nooit echt toekomst krijgen in auto's in hun huidige vorm.
Daarvoor zullen ze echt lichter, gestroomlijnder en efficienter moeten worden en langzamer moeten rijden. (max 100km/u)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_124831308
waterstof yo
pi_124831338
Alleen de Renault Fluence... maar heb daar zelf in mogen rijden vond het een prettige wagen. EN het lijkt tenminste op een volwaardige wagen. Alleen de accu is erg matig helaas en dat is ook gelijk het grote struikelblok het bereik wat je ermee hebt.
pi_124831353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:08 schreef flappy het volgende:

[..]

Dat is gewoon een kwestie van tijd. Dan zijn al jouw punten opgelost.
Alleen hoeveel tijd, de ontwikkeling van accu's gaat niet bepaald hard. Wil de elektrische auto een succes worden moet er in de komende 10 jaar toch wel een flinke stap gemaakt worden in de capaciteit en de laadsnelheid. Persoonlijk zie ik het niet gebeuren (maar wellicht zit ik er naast).
pi_124831379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:06 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wel eens van ontwikkeling gehoord?

Wat een onzinbericht dit :')
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:15:00 #30
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_124831520
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
Nee, niet in de huidige vorm. Ze mogen eerst van mij nog flink verbeterd worden voordat ik zoiets wil
Actieradius is een puntje bijvoorbeeld.

En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
Ze zullen in de toekomst vast aanslaan. Maar daar gaat nog wel 30 jaar overheen. in 2020 rijden er nog steeds 90% op fossiele brandstof. Volgens Mazda
  woensdag 3 april 2013 @ 13:15:29 #31
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124831539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.

Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Ff jerrycan stroom mee :+

Verder ben ik het ook met je eens.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:06 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wel eens van ontwikkeling gehoord?

Wat een onzinbericht dit :')
Welke ontwikkeling. Feit blijft dat je een bepaalde hoeveelheid energie nodig hebt om een breed voertuig van 1,5 ton met 120km/u vooruit te krijgen. Als je hogere capaciteit accu's hebt duurt het opladen weer langer en om dat te versnellen moet je domweg meer stroom door het stroomnet heen pompen en daar zitten nou eenmaal limieten aan. En het produceren van accu's is vanwege de grondstoffen zoals lithium nou niet bepaald milieuvriendelijk.

Dus wat hij schrijft is helemaal geen onzin.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 3 april 2013 @ 13:16:35 #32
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124831577
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
laat jij daar nu maar eens een gedegen onderzoek van zien.
Dit soort 1993 verjaardagsverhaaltjes zijn inmiddels toch echt achterhaald en belachelijk.

Lees dit simpele stukje nog maar even, daar staat grofweg e.e.a. in in Jip en Janneke taal.
.
http://www.goeievraag.nl/(...)trisch-schoon.107996

Verder is het een kwestie van tijd en interesse van overheden dat er nu nogsteeds niets gedaan wordt met de CO opvang bij de centrales en er niet grootschalig in bijv. eb en vloed systemen en/of zonenergie wordt geinvesteerd.

En nu geen Prius/Ampera op de weg, dan over 10jr helemaal geen goed elektrisch alternatief.
pi_124831807
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
Serieuze vraag: is er al eens een objectieve test bedacht waarbij een elektroauto en een normale benzine- of dieselauto naast elkaar worden gezet en alle aspecten van energie- en grondstofverbruik van productie tot sloop worden meegewogen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_124831929
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Serieuze vraag: is er al eens een objectieve test bedacht waarbij een elektroauto en een normale benzine- of dieselauto naast elkaar worden gezet en alle aspecten van energie- en grondstofverbruik van productie tot sloop worden meegewogen?
ik meen dat ik dat een keer in de KIJK had gelezen.
Het is zelfs beter voor het milieu om elke auto hardstikke op te rijden in plaats van een nieuwe "zuinige" en "milieuvriendelijke" auto te kopen.
pi_124832009
Volledig elektrisch enkel wanneer het daadwerkelijk de range bied die nodig is. Maar een plug-in hybrid zou ik zeker willen rijden mits ik de meerprijs niet zelf hoef te betalen. Een Opel Ampera zou ideaal zijn voor mij, daarmee kan ik naar kantoren dichtbij heen en terug op een acculading redden en naar kantoren verder weg met bijladen op kantoor heen en terug redden. Opladen met zonnepanelen zou op langere reizen ideaal zijn. Auto kan dan keurig bijladen terwijl ik ergens stil sta.
Aanschafprijs is nu het voornaamste struikelpunt, daar moet nog serieus naar gekeken worden.
pi_124832289
Natuurlijk gooi je geen werkende auto weg. Als jij een nieuwe auto koopt zal de auto die je inruilt/verkoopt door iemand anders worden bereden. De produktie van elektrische voertuigen vervangen een deel van het wagenpark, het is niet zo dat deze voertuigen erbij komen bovenop het huidige wagenpark.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:35:12 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124832378
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
Ik zou het graag willen, alleen is de actieradius te beperkt, en ik heb bij mijn huidige woning geen mogelijkheid tot opladen.

En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
Een Tesla natuurlijk, niet alleen was Tesla een geniale uitvinder, ook loop ik richting 40 dus tijd voor een midlifecrisis bestendig sportwagentje.

En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
In 2012 heeft het wegverkeer 462,4 PJ (petajoule, 1015) aan energie verbruikt. In Nederland is aan elektrische energie 101 568 miljoen kWh opgewekt (zowel centraal als decentraal). 1 kWh is 3,6 MJ, dus er is 365,6 PJ opgewekt in Nederland. Als iedereen en alles dus stopt met het gebruiken van elektrische energie, hebben we nog niet genoeg om de energiebehoefte van het wegverkeer te dekken. Het zal voorlopig een niche blijven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 april 2013 @ 14:01:49 #38
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124833328
In berglanden zou electrisch/hybride rijden wel groot kunnen worden. De waterkrachtcentrales hebben 's nachts veel capaciteit over. Ideaal voor het laden van auto's :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  woensdag 3 april 2013 @ 14:04:16 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124833416
Hybride is in Nederland sowieso kul: we hebben veel snelwegen waar zo'n ding totaal niet nuttig is, je sleept alleen een enorme massa aan batterijen overal mee naar toe. Beter doe een kleine accu in de auto en sla je er alleen de remenergie in op (dus niet bijladen door de brandstofmotor).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_124836597
Nee;
- Te duur in aanschaf
- Lekker lang wachten voordat ie vol is
- Korte actieradus

En ze zijn ook nog een gevaarlijk, je hoort ze niet aankomen brr
  woensdag 3 april 2013 @ 15:42:20 #41
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124836993
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:29 schreef Haasbeuntje het volgende:

En ze zijn ook nog een gevaarlijk, je hoort ze niet aankomen brr
Jij bent er zo 1 die zonder kijken oversteekt?

Schijnbaar vinden veel mensen het ook nog steeds bijzonder dat fietsers geen herrie maken want veel mensen steken als een blinde kip over zonder ook maar te kijken.
Bij autowegen zijn er dus ook nog steeds mensen die zonder uit te kijken oversteken.

:{ -O-
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 3 april 2013 @ 15:49:41 #42
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_124837252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:07 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Een uitlaatpijp die niet onder de auto hangt maar ergens op een industrielocatie in het land met alle verliezen tot het stopcontact thuis die erbij hoort is geen duurzame oplossing.
Ik geloof niet in elektrische auto's, ik zou er geen willen rijden en de mensen die er een rijden zijn doorgaans van die 0%-bijtelling-ridders. Begrijpelijk, maar ik wil er geen deel van uitmaken.

Ik denk dat er een duurzamere/biologischere vorm van transport mogelijk moet zijn in de toekomst. Tot die tijd blijft de verbrandingsmotor heer en meester.
Die verliezen gaan net zo goed op voor brandstof, in mijn ogen dus geen valide argument. Centrale opwekking van energie gaat wel gepaard met een hoger rendement.

Ik zou best zo'n karretje willen. Rij privé niet veel lange afstanden. Korte afstanden op elektriciteit en lange afstanden op benzine/diesel is voor mij ideaal.
pi_124838443
Gereden in een Leaf voor m'n werk destijds. Mooi vormgegeven van binnen. Je zit wel op heel hete kolen als je collega 'm niet helemaal vol achterlaat en jijzelf in de vrieskou een rit moet maken van 80 kilometer heen en weer en je kan nergens tanken of dat ding opladen.

Ook gereden in zo'n Twizzy-geval. Opvallend, kek hebbedingetje. Maar daar is ook alles mee gezegd.
pi_124838653
Ja, mits acceptabele laadtijd en actieradius.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124838704
Vorig jaar een week in een Nissan Leaf kunnen rijden. Beviel prima, maar het bereik (of beter gebrek aan) is de grote bottleneck. Op langere afstanden was ik m'n route van snellader naar snellader aan het plannen. Leuk, maar het kostte me teveel extra tijd.

Ik rij te vaak afstanden van 150 a 250 km wat gewoon niet lukt met de meeste elektrische auto's. Op die afstand is het voordeel van een hybride ook maar beperkt.

Kortom, de enige electrische auto die ik nu zou overwegen zou een Tesla zijn met een bereik van zo'n 350 km voor de Roadster (leuk, maar niet heel praktisch) en 450 km voor de Model S.

Jammer genoeg beide niet echt betaalbaar.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
  Moderator woensdag 3 april 2013 @ 18:14:17 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_124843337
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:52 schreef Anne het volgende:

Zou jij er eentje (willen) rijden?
In beginsel niet.

quote:
Waarom wel
Als ik midden in de stad zou wonen zou ik best voor door de stad crossen een Tweazy willen als soort van scooter zegmaar. Dan is zo'n auto prima bruikbaar en zijn de voordelen van dat ding ook groter dan de nadelen.

quote:
en waarom niet?
Aan alle huidige modellen kleven forse nadelen. Ik noem hoge prijs, tijd om te 'tanken', beperkte actieradius, zwaar... De voordelen zijn beperkt. Ja, een lage bijtelling. Nou, dan betaal ik wel wat meer voor een veel leuker model.

quote:
En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
Indien ik 1 model zou moeten kiezen en daar dagelijks in zou moeten rijden de Model S van Tesla, of beter indien je dat als elektrisch wil zien de Karma (want die rijdt tenminste op benzine!).

quote:
En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
In steden zullen ze populair worden denk ik. Maar verder... flop.

quote:
Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
Waar zijn de mods als je ze nodig hebt... o|O
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124843404
Misschien over 15 jaar. Klopt het dat nu alle elektrische auto's belastingvrij zijn? Als dat zo is dan komen ze er over 5/6 jaar mee dat je met die auto's ook wegenbelasting moet betalen en die auto's wegen nogal wat.

Tevens zijn er ook te weinig oplaadpalen beschikbaar en het duurt te lang om de accu's op te laden.
Ze zijn nu wel bezig met technieken om de accu's sneller op te laden.
My dials are pupillated.
pi_124844703
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:52 schreef Anne het volgende:
Kort maar krachtige openingspost.

Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?

En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?

Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
op die tegen alle regels ingaat! iedereen heeft een mening, jij zeker.

nee zou niet kopen. te duur, en te onpraktisch (niet meer dan 150 km rijden oid, dus steeds met oplaadgeklooi, opladen dat uren duurt)

toekomst: je klikt in je iphone (!) app en de auto naar keuze komt naar de plek toe die je blieft. soort super openbaar vervoer.
pi_124844747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:16 schreef Hendroit het volgende:
Misschien over 15 jaar. Klopt het dat nu alle elektrische auto's belastingvrij zijn? Als dat zo is dan komen ze er over 5/6 jaar mee dat je met die auto's ook wegenbelasting moet betalen en die auto's wegen nogal wat.

Tevens zijn er ook te weinig oplaadpalen beschikbaar en het duurt te lang om de accu's op te laden.
Ze zijn nu wel bezig met technieken om de accu's sneller op te laden.
je begrijpt belastingen niet. belastingen is zoveel mogelijk van de burger afpakken maar dan net niet zoveel dat ze je komen halen met guns. als alle auto's opeens x2 wegen dan gaat de wegenbelasting dus omlaag.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:55:16 #51
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124845074
als ik hem krijg wil ik er wel mee rijden.
welke? vw kever, vw t2, vw t3, vw ponton en ook wel een citroen 2cv. (want die heb je allemaal 100% electrisch)
pi_124845102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:55 schreef T42 het volgende:
als ik hem krijg wil ik er wel mee rijden.
welke? vw kever, vw t2, vw t3, vw ponton en ook wel een citroen 2cv. (want die heb je allemaal 100% electrisch)
2cv.. da's dan een conversie bakkie en zo kun je alles electrisch krijgen natuurlijk.
pi_124845180
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
electrische auto's gooien gemiddeld ongeveer net zoveel / meer co2 in het milieu per km als soortgelijke benzineprijzen. wel leuk voor de fabrikanten natuurlijk al die subsidies op elektrisch.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:59:57 #54
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124845296
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

2cv.. da's dan een conversie bakkie en zo kun je alles electrisch krijgen natuurlijk.
zijn al de auto's die ik noemde ;) maar dan pas wil ik er in rijden. een moderne auto... echt nie
pi_124845337
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:59 schreef T42 het volgende:

[..]

zijn al de auto's die ik noemde ;) maar dan pas wil ik er in rijden. een moderne auto... echt nie
nou wat veiligheid betreft verkies ik toch een modern gebakkie geloof ik. maar een combi van veilig en eend lijkt me super O+
  woensdag 3 april 2013 @ 19:04:53 #56
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124845569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou wat veiligheid betreft verkies ik toch een modern gebakkie geloof ik. maar een combi van veilig en eend lijkt me super O+
ik verkies gordelloos ;)
pi_124845859
ik heb iets verzonnen, zo geniaal. het wordt gemaakt van dode planten / dieren, levert een vloeistof op welke je makkelijk kan bijvullen en veel energie bevat. als je nou op heel veel plekken deze vloeistof bij kan vullen kun je oneindig ver rijden! en het is nog eens een hermetisch gesloten proces ook. kringloop ftw!
  woensdag 3 april 2013 @ 19:15:37 #58
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124846055
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb iets verzonnen, zo geniaal. het wordt gemaakt van dode planten / dieren, levert een vloeistof op welke je makkelijk kan bijvullen en veel energie bevat. als je nou op heel veel plekken deze vloeistof bij kan vullen kun je oneindig ver rijden! en het is nog eens een hermetisch gesloten proces ook. kringloop ftw!
pattent aanvragen!!!
  woensdag 3 april 2013 @ 19:16:07 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124846074
Stel; mijn werkgever stelt er eentje beschikbaar voor woon-werk met oplaadmogelijkheid op de zaak en thuis; ja :Y Meeste km's die ik maak zijn woon-werk, en hoe je het ook wendt of keert; elektrisch rijden is dik de helft goedkoper als op fossiele zooi. Bedenk ook het plezier van het opladen van je karretje voor nop dmv een windmolen of solarpanelen, elke volt die je van zon of wind kunt meepikken, is er eentje die je niet hoeft te betalen.
Voor privé niet, voornamelijk omdat idd het bereik gewoon niet afdoende is om een langer stuk mee te rijden, en een verbrandingsmotor een karakteristiek geluid geeft, en het blijft toch lekker om ook te hóren wat je doet met je rechtervoet.

Ik zou er iig wel voor te porren zijn onder bepaalde voorwaarden. :Y

Een Tesla is natuurlijk leuk, maar meer voor speeldagjes. Ik vind de Volt ook wel een mooi bakkie :P
Wat er in de toekomst gaat gebeuren met elektrische auto's weet ik niet; dat ligt eraan of er slimme en rendabelere manieren komen om stroom op te wekken, Anders wordt het ws eerder fuelcell technologie denk ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124846178
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
Stel; mijn werkgever stelt er eentje beschikbaar voor woon-werk met oplaadmogelijkheid op de zaak en thuis; ja :Y Meeste km's die ik maak zijn woon-werk, en hoe je het ook wendt of keert; elektrisch rijden is dik de helft goedkoper als op fossiele zooi. Bedenk ook het plezier van het opladen van je karretje voor nop dmv een windmolen of solarpanelen, elke volt die je van zon of wind kunt meepikken, is er eentje die je niet hoeft te betalen.
Voor privé niet, voornamelijk omdat idd het bereik gewoon niet afdoende is om een langer stuk mee te rijden, en een verbrandingsmotor een karakteristiek geluid geeft, en het blijft toch lekker om ook te hóren wat je doet met je rechtervoet.

Ik zou er iig wel voor te porren zijn onder bepaalde voorwaarden. :Y
als je kijkt naar de afschrijving lijkt het me niet echt goedkoper. als je hem krijgt wel natuurlijk.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:20:21 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124846251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als je kijkt naar de afschrijving lijkt het me niet echt goedkoper. als je hem krijgt wel natuurlijk.
Gewoon een hok van de zaak, puur om woon-werk mee te doen, dus zonder bijtelling..

Ik hoef er niet een te bezitten :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124846309
onder die voorwaarde zou ik er ook wel 1 willen hebben :P
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 20:47:59 #63
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124850743
Nee. Redenen:

- Die dingen zien er in 99,9% van de gevallen nog lelijker uit dan wat er tegenwoordig uit de fabriek rolt en waar een verbrandingsmotor in zit.
- De accu's nemen vrij veel ruimte in beslag. Dat kost binnenruimte.
- Het opladen duurt enorm lang, vele malen langer dan een gewone tankbeurt.
- De actieradius is beperkt.
- Het electriciteitsnet is er niet tegen bestand (stel je eens voor wat er gebeurt als heel Nederland zijn elektrieke vehikel om 18:00u aan de stroom zet).
- Electrische auto's zijn zwaarder. Nu mag je het gewicht van de accu's nog van het gewicht van de auto af trekken voor het bepalen van de wegenbelasting, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat teruggedraaid wordt zodra er genoeg mensen electrisch rijden en de overheid vindt dat dat teveel kost aan inkomsten uit de houderschapsbelasting.

Ik heb laatst toevallig wel iets gelezen over een 'per ongeluke' ontdekking van iets dat heel snel opgeladen kan worden, maar dat staat nog in de prilste kiderschoenen en ik weet niet eens meer waar ik het las :') Heb je dus niets aan :@
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 3 april 2013 @ 21:17:23 #64
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124852727
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:47 schreef 2cv het volgende:
Nee. Redenen:

- Die dingen zien er in 99,9% van de gevallen nog lelijker uit dan wat er tegenwoordig uit de fabriek rolt en waar een verbrandingsmotor in zit.
- De accu's nemen vrij veel ruimte in beslag. Dat kost binnenruimte.
- Het opladen duurt enorm lang, vele malen langer dan een gewone tankbeurt.
- De actieradius is beperkt.
- Het electriciteitsnet is er niet tegen bestand (stel je eens voor wat er gebeurt als heel Nederland zijn elektrieke vehikel om 18:00u aan de stroom zet).
- Electrische auto's zijn zwaarder. Nu mag je het gewicht van de accu's nog van het gewicht van de auto af trekken voor het bepalen van de wegenbelasting, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat teruggedraaid wordt zodra er genoeg mensen electrisch rijden en de overheid vindt dat dat teveel kost aan inkomsten uit de houderschapsbelasting.

Ik heb laatst toevallig wel iets gelezen over een 'per ongeluke' ontdekking van iets dat heel snel opgeladen kan worden, maar dat staat nog in de prilste kiderschoenen en ik weet niet eens meer waar ik het las :') Heb je dus niets aan :@
en als het een 2cv is?

zelf doen

goed doen
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 21:19:29 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124852839
Dan vervalt alleen punt één.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124855136
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef Sounddragon het volgende:

Een Tesla is natuurlijk leuk, maar meer voor speeldagjes.
Model S is wel ruim...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 3 april 2013 @ 23:14:06 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124859819
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Model S is wel ruim...
érg ruim zelfs :+

quote:
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 3 april 2013 @ 23:20:39 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124860221
Als ik een ton had liggen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 3 april 2013 @ 23:27:14 #69
60619 Heib
US-English for...
pi_124860597
Ik rijd een Opel Ampera en heb nu zo'n 15000 km op de teller.
Elektrisch rijden is gewoon super.
- Heel stil en comfortabel
- Verbruikskosten zijn erg laag - 5 ct per km of minder op elektriciteit
- Bijna al mijn ritten kan ik volledig elektrisch doen (vakantieritten en reizen buitenland gebruik ik de range extender)

Is er dan niets te wensen meer?
Vast wel, maar het is de eerste generatie van auto's met een geheel nieuwe techniek. Verbeteringen komen vanzelf in de volgende versies.
Amsterdam has this great square with a name that sounds like Led-Zeppelin
pi_124864794
Ik hoor niemand over de wederverkoop. Ik zou nooit met een gerust hart een tweedehands elektrische auto willen kopen dezer dagen.

Als ik zo om mij heen kijk is het gros van deze auto's geleased en de occasions worden wel te koop gezet, maar de vraagprijs is om te lachen/huilen.

En dan nog de belasting op het milieu wanneer zo een wagen gesloopt moet worden.
It was a business doing pleasure with you.
pi_124864935
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:24 schreef Q.C.Passed het volgende:
Ik hoor niemand over de wederverkoop. Ik zou nooit met een gerust hart een tweedehands elektrische auto willen kopen dezer dagen.

Als ik zo om mij heen kijk is het gros van deze auto's geleased en de occasions worden wel te koop gezet, maar de vraagprijs is om te lachen/huilen.

En dan nog de belasting op het milieu wanneer zo een wagen gesloopt moet worden.
De accu's worden niet zo de vuilverbranding in gekieperd hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124877442
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij bent er zo 1 die zonder kijken oversteekt?

Schijnbaar vinden veel mensen het ook nog steeds bijzonder dat fietsers geen herrie maken want veel mensen steken als een blinde kip over zonder ook maar te kijken.
Bij autowegen zijn er dus ook nog steeds mensen die zonder uit te kijken oversteken.

:{ -O-
Ik kijk altijd wel uit, maar soms dan word je zicht geblokkeerd :D
  donderdag 4 april 2013 @ 15:17:37 #73
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124877513
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef Haasbeuntje het volgende:

[..]

Ik kijk altijd wel uit, maar soms dan word je zicht geblokkeerd :D
Door een scheefstaand petje?

;)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_124877585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Door een scheefstaand petje?

;)
Nee wat bedoel je daarme?
Ik bedoel van die situaties als in de stad, met bochten die volgebouwd zijn met gebouwen.
Vooral in zo'n koekblik heb je daar het meeste last van }:|
Of met die pokke dichte mist..
pi_124877899
In Duitsland is het toch geflopt?

Aso's die met hun gewone auto parkeren op die speciale oplaadparkeervakken.
Polite die daar niet tegen optrad.
pi_124878450
volledig electrisch is niets voor mij: te kleine actieradius

daarnaast mogen die gevallen helemaal niets trekken en ik gebruik mijn trekhaak behoorlijk vaak

dus ik zie meer in een hybride oplossing zoals de Mitsubishi Outlander welke wel tot 1500 kilo mag trekken
(al wil ik nooit meer een Mitsubishi en deze blijkt ook al problemen te hebben met smeltende accupacks: http://www.groen7.nl/accu(...)hi-outlander-hybrid/ )

prive vind ik ze ook veels te duur, lease zou ik er nog over nadenken
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_124880954
Het komt allemaal op kosten uit. Als benzine/diesel 10 keer zo duur wordt, en elektrisch rijden wordt goedkoper (of niet duurder) omdat we goedkoper elektriciteit op kunnen wekken, dan is de omslag zo gemaakt. Die actieradius van 200 km @100 km/u ofzo (toekomst) wordt dan ineens heel acceptabel.
pi_124881450
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:44 schreef noutie het volgende:
Die actieradius van 200 km @100 km/u ofzo (toekomst) wordt dan ineens heel acceptabel.
dan mag ik iedere dag mijn auto de laatste kilometers naar huis duwen :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_124883454
Als ik voor 2000 euro een elektrisch apparaat kan kopen dat voor 2 euro mij 200km brengt dan wil ik wel een elektrische auto. Belastingvrij.

Al gaat dat laatste toch niet door want zodra de elektro bakken in de meerderheid zijn moet daar ook voor betaald worden.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_124883870
Nee nooit. Ik vind het saai en emotieloos. Ik mis het mooie motorgeluid, het gevoel. De geur van een verbrandingsmotor. Een elektrische auto leeft niet.
En daarbij zijn praktisch alle elektrische auto's die je nu kunt kopen gewoon enorm lelijk. En lage topsnelheden vaak bij de doorsnee modellen.
Afgrijselijke dingen dus. Elektrische auto's.
  donderdag 4 april 2013 @ 19:02:40 #81
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_124885994
Nee, voor mij is het geen alternatief.
Voornamelijk omdat ik een auto niet als middel zie om van A naar B te gaan, maar omdat ik van de beleving houd. Het geluid, het schakelen, het opbouwende vermogen over het toerengebied... Alles wat je niet hebt met een electrokar. Daarnaast zijn het op de auto's van Tesla na allemaal lelijke schijthokken.
Fabrikanten menen hun high-tech modellen ook een high-tech uiterlijk mee te geven, wat eigenlijk altijd resulteert in een overdone design. Neem de Ampera, die probeert veel te hard een moderne, dikke en vooruitstrevende auto te zijn. Resultaat: ongenuanceerde petjesbak.

Heeft electrische aandrijving toekomst? Waarschijnlijk wel ja. Maar dan niet met accu's als energiebron vanwege de laadcycli, levensduur, het gewicht en het milieuonvriendelijke productieproces.
Stop de energie in een drager als waterstof en het wordt al een stuk praktischer.
Een electromotor is veel efficienter dan een verbrandingsmotor en heeft daarbij een heel vlakke koppel'kromme', dus altijd maximaal kracht. Dus dat zal het wel gaan worden, maar ik verwacht niet dat het binnen een jaar of 20 gemeengoed is. Daar is nog veel te veel ontwikkeling voor nodig, zowel aan de voertuigen zelf als aan de infrastructuur wereldwijd.
pi_124886395
Ik reed vandaag ook lekker in m'n 7-serie uit 1980, met het geronk van de 6-in-lijn op de achtergrond, maar hoe leuk dat ook is, als ik ver in de 52% schijf zat met een eigen bedrijfje, dan zou ik ook een elektrische auto aanschaffen. Scheelt echt zo ontzettend veel. Ampera vind ik toch nog wel iets hebben...
Facts don't care about your feelings
pi_124887933
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik reed vandaag ook lekker in m'n 7-serie uit 1980, met het geronk van de 6-in-lijn op de achtergrond, maar hoe leuk dat ook is, als ik ver in de 52% schijf zat met een eigen bedrijfje, dan zou ik ook een elektrische auto aanschaffen. Scheelt echt zo ontzettend veel. Ampera vind ik toch nog wel iets hebben...
klinkt tof. wel duur rijden met de hedendaagse benzineprijzen zo'n 7 6 cilinder lijkt me ;) meer leuk als hobby als je er niet echt veel mee rijdt.
pi_124890793
Ja en deze kou. 1 op 7 voor m'n gevoel, metertje is ook niet echt goed meer volgens mij dus tank altijd vrij snel weer anders word ik bang. Niet vol natuurlijk, je kan een lening afsluiten als je die 100l tank vol wilt gooien :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 april 2013 @ 14:15:52 #85
27383 poktor
10101011010110
pi_125029470
Electrische auto's zijn grote onzin. Eerst verliezen bij opwekking van stroom uit fossiele brandstof (90% van alle Nederlandse stroom komt uit kolencentrales! was gisteren toevallig nog op TV, de kolen komen uit de USA, ze hebben daar teveel kolen en de import is vervijfvoudigd. Groene stroom wordt via certificaten ingekocht in het buitenland, vooral scandinavie), dan verliezen bij transport van stroom naar laadpunt, dan verliezen bij transport van laadpunt naar accu's, vervolgens verliezen in de accu's zelf en tenslotte verliezen bij omzetting van stroom in bewegingsenergie. Al met al ZEER oneconomisch, maar dat mag je niet zeggen van de poltiek en fabrikanten. :{w
Daarnaast actieradius: autoweek heeft getest met de ampera, die slechts 40km ver kwam op een acculading. Daarmee kom ik nog niet eens op mn werk! :+
Laten we het over laadtijden maar niet hebben.. :X :r

Nee, electrisch rijden heeft nog een lange weg te gaan. Ik denk zelf, dat het nooit iets zal worden, maar dat er in de toekomst schonere verbrandingsmotoren komen. Kijk naar LPG: hier rijden benzinemotoren prima op, terwijl het tevens hartstikke schoon is. Zo milieuvriendelijk als maar kan. Er wordt op LPG-gebied echter totaal niet geinnoveerd, terwijl dat vanuit milieuoogpunt eigenlijk wel zou moeten. Als hierop ingezet wordt, heb je een schone en economische brandstof die verder weinig aanpassingen vereist.
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
pi_125077264
Nee.

Er gaat niets boven een verbrandingsmotor. Op diesel natuurlijk, en zo groot mogelijk. :7
pi_125077326
Waarom zou je in godsnaam een diesel verkiezen boven een benzinemotor... diesel is voor boten en tractors.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:40:59 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125078229
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:15 schreef poktor het volgende:
Electrische auto's zijn grote onzin. Eerst verliezen bij opwekking van stroom uit fossiele brandstof (90% van alle Nederlandse stroom komt uit kolencentrales! was gisteren toevallig nog op TV, de kolen komen uit de USA, ze hebben daar teveel kolen en de import is vervijfvoudigd. Groene stroom wordt via certificaten ingekocht in het buitenland, vooral scandinavie), dan verliezen bij transport van stroom naar laadpunt, dan verliezen bij transport van laadpunt naar accu's, vervolgens verliezen in de accu's zelf en tenslotte verliezen bij omzetting van stroom in bewegingsenergie. Al met al ZEER oneconomisch, maar dat mag je niet zeggen van de poltiek en fabrikanten. :{w
Daarnaast actieradius: autoweek heeft getest met de ampera, die slechts 40km ver kwam op een acculading. Daarmee kom ik nog niet eens op mn werk! :+
Laten we het over laadtijden maar niet hebben.. :X :r
Het rendement van een verbrandingsmotor van tank naar as is 25 % of zoiets, elektrisch zul je met alle omzettingen uitkomen op een rendement van (iets van) 40 % van brandstof naar as.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:27:58 #89
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_125080246
Wij rijden een Opel Ampera.

Bazenauto.nl

Huidige actieradius op accu's behaald, 64 kilometer op een vol pakket.
Verbruik sinds dat de auto bij ons is is 1:24, en er worden lange afstanden mee gereden!

Rijd heerlijk, lekker stil, en t enige nadeel is dat je bij t tankstation toch even op moet letten of mensen je wel zien, geld ook voor parkeerplaatsen, en andere dingen waar je stapvoets rijd.
Tadumtiedum.
pi_125087665
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:27 schreef Djurres het volgende:
Wij rijden een Opel Ampera.

Bazenauto.nl

Huidige actieradius op accu's behaald, 64 kilometer op een vol pakket.
Verbruik sinds dat de auto bij ons is is 1:24, en er worden lange afstanden mee gereden!

Rijd heerlijk, lekker stil, en t enige nadeel is dat je bij t tankstation toch even op moet letten of mensen je wel zien, geld ook voor parkeerplaatsen, en andere dingen waar je stapvoets rijd.
Alleen 6-cyl+ hier ;) niet boven het geluid van een benzine motor.

Nooit elektrisch rijden hier.
pi_125089824
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Alleen 6-cyl+ hier ;) niet boven het geluid van een benzine motor.

Nooit elektrisch rijden hier.
Inderdaad. Helemaal mee eens.
pi_125089998
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
Ik zou erin willen rijden mits je max 200 km per dag kon rijden en eigen parkeerplaats met laadpunt.
Maar de kostprijs per auto en of onderdelen mag van mij echt veel goedkoper zijn.
En ik zou naast elektrische auto ook oldtimer bij met belastingvrij, zodat ik lekker keer door Europa kan rijden.

En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
Geen idee welke.
Maar denk aan een land rover 110 nemen en elektrische aandrijving erin laten bouwen. zo 150-200 km per dag is al meer dan genoeg voor mij.

En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?

gaat zeker twee kanten op.
Ik denk dat voor mensen die niet veel km per dag weet maken en eigen plek voor de huis heeft wel nut heeft om deze auto nemen.
Misschien zullen we in toekomst zulke auto vaker in platteland terug vinden dan in steden.
Meeste woning of boederij in platteland zouden in toekomst een zonnepanelen op dak plaatsen voor hun eigen energie behoefte en auto opladen tegelijk.

Voor degene die in stad woont is uiteindelijk fiets en OV de beste optie. Eventueel kan ze auto huren zoals het al bij NS auto gebeurt. En of waterstof auto mits ze er ruimte over heb om eentje kwijt zien raken..

Andere kant er zijn ook mensen die paar keer per jaar met auto vakantie willen, dat levert ook een probleem op.

Ook zullen overheid op lange termijn problemen met belasting gedoe.
zoals jullie al weet is auto een melkkoe voor overheid.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_125098422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een diesel verkiezen boven een benzinemotor... diesel is voor boten en tractors.
En gas is zeker alleen om op te koken....

1990 belde, ze willen hun opmerking terug.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 10 april 2013 @ 00:47:43 #94
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_125099334
Auto's met accu's zie ik niet als de toekomst: het is gewoon een té groot nadeel dat je persé een laadpunt nodig hebt en je de auto niet zomaar 'even vol kunt gooien'. Ja, met van die verwisselbare accupakketten misschien, maar dat voorstel is bij voorbaat al kansloos. Kan me niet voorstellen dat Dacia en Mercedes van hetzelfde pakket gebruik gaan maken :')

Als ik dan toch iets anders moet kiezen dan benzine/diesel dan zeg ik: Waterstof. Honda heeft met de FCX Clarity al bewezen dat het kan, en wat ik ervan gezien heb rijdt het gewoon goed. Geen strepentrekker, maar de 130pk zou ik prima vinden voor de normale en vakantie ritten. Helaas is de techniek nu nog te duur geloof ik, en de infrastructuur om het waterstof te distribueren ontbreekt. En dan nog het feit dat het maken van waterstof niet echt efficient is.. Maar daar hebben we dan weer kernenergie voor :P
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 10 april 2013 @ 00:53:08 #95
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_125099520
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?

Nee, ik rijd liever een 'normale' auto. Ik heb wel eens een paar dagen gebruik mogen maken van een Nissan Leaf. De batterij ging vrij snel leeg en snelladers zijn slecht vertegenwoordigd in Nederland dus de hele dag rijden ging lastig. Op de snelweg ging de accu het snelst leeg, in de bebouwde kom kon je lekker gassen zonder dat ie supersnel leeg was.

En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?

De Leaf was verder een prima auto, vrij ruim en van een aantal gemakken voorzien. Ik ben onbekend op het gebied van andere elektrische auto's dus daar laat ik me niet over uit.

En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?

Als de accu's een stuk beter worden zie ik er wel toekomst in, anders niet.
Arie is net weg en die nigger belt me op
  woensdag 10 april 2013 @ 08:54:04 #96
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_125102300
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Alleen 6-cyl+ hier ;) niet boven het geluid van een benzine motor.

Nooit elektrisch rijden hier.
Ik rijd een 3l 5 pitter diesel in lijn, in een Merc G-Klasse om die elektrische te compenseren.
Tadumtiedum.
pi_125102561
ja, absoluut. het bereik van de Leaf en zeker de Tesla is ruim voldoende om van huis naar werk, daar een beetje bijladen, naar huis en 's nachts een complete charge te doen.

En wat ook eerder gezegd is: nu geen Leaf, Prius & Ampera (alle 3 totaal andere oplossingen), dan over 10 jaar ook geen 'volwaardige' (tussen aanhalingstekens, want heb je de Tesla S wel eens bekeken? dat is al volwaardig.) vervangers!

Immers moet de infrastructuur ook groeien, en daar moet weer een reden voor zijn. Ze gaan die laadpalen niet neerzetten omdat het mooi staat..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_125103727
quote:
9s.gif Op woensdag 10 april 2013 00:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En gas is zeker alleen om op te koken....

1990 belde, ze willen hun opmerking terug.
Dat hoor je mij niet zeggen... maar diesel stinkt en maakt lawaai.
Facts don't care about your feelings
pi_125106126
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen... maar diesel stinkt en maakt lawaai.
oude diesels ja.
moderne diesel is stiller en krachtiger en stinkt veel minder dan in jaren 90..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 10 april 2013 @ 13:55:51 #100
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_125110926
Op zich zou ik er wel in willen rijden. Er zitten wel wat voorwaarden aan:
Opladen moet altijd mogelijk zijn, ook tijdens het rijden. Het beste zou dat natuurlijk via zonnepanelen gaan, maar dan moet eerst het rendement van die panelen omhoog (meer dan 22% rendement heb je geloof ik nu niet).
Ook de accutechniek moet beter, accu's moeten lichter en kleiner worden.

Zodra de techniek in orde is en betaalbaar, wil ik wel overstappen naar electrisch rijden. Genoeg tijd voorlopig, ik zie me toch de komende jaren niet van auto veranderen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')