Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:59 schreef flappy het volgende:
Het gaat zeker de toekomst worden, maar eerst moet de techniek nog wat verder ontwikkeld worden. Zodat je snel kunt laden en niet te vaak. Misschien wel met een alternatieve reserve-aandrijving.
Ik heb wel eens een electrische scooter gehuurd en kon de laatste 8 kilometer dus lopen. Dan had ik hem al 3 keer opgeladen. Het scheelde maar een haar of dat heel kloteding ging het kanaal in.
Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.
Ik doelde op het volledig elektrische bereik, excuses.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef flappy het volgende:
[..]
Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.
Waarom hebben hybrides een beperkte actieradius? Volgens mij kun je tanken en onbeperkt doorrijden. Net als gewone auto's.
Wel eens van ontwikkeling gehoord?quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Een uitlaatpijp die niet onder de auto hangt maar ergens op een industrielocatie in het land met alle verliezen tot het stopcontact thuis die erbij hoort is geen duurzame oplossing.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ja elektrische auto's worden de toekomst. Je zit nog met de actieradius en met de laadtijden. Verwacht eordt dat je in 2016 in ongeveer 8 min een accupakket vol kunt laden.
en bedoel je volledig electrisch TS of een elektrische auto's met range extender
Dat is gewoon een kwestie van tijd. Dan zijn al jouw punten opgelost.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Kort maar krachtig antwoord:quote:Kort maar krachtige openingspost.
Alleen hoeveel tijd, de ontwikkeling van accu's gaat niet bepaald hard. Wil de elektrische auto een succes worden moet er in de komende 10 jaar toch wel een flinke stap gemaakt worden in de capaciteit en de laadsnelheid. Persoonlijk zie ik het niet gebeuren (maar wellicht zit ik er naast).quote:Op woensdag 3 april 2013 13:08 schreef flappy het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van tijd. Dan zijn al jouw punten opgelost.
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wel eens van ontwikkeling gehoord?
Wat een onzinbericht dit
Ff jerrycan stroom meequote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Welke ontwikkeling. Feit blijft dat je een bepaalde hoeveelheid energie nodig hebt om een breed voertuig van 1,5 ton met 120km/u vooruit te krijgen. Als je hogere capaciteit accu's hebt duurt het opladen weer langer en om dat te versnellen moet je domweg meer stroom door het stroomnet heen pompen en daar zitten nou eenmaal limieten aan. En het produceren van accu's is vanwege de grondstoffen zoals lithium nou niet bepaald milieuvriendelijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wel eens van ontwikkeling gehoord?
Wat een onzinbericht dit
laat jij daar nu maar eens een gedegen onderzoek van zien.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
Serieuze vraag: is er al eens een objectieve test bedacht waarbij een elektroauto en een normale benzine- of dieselauto naast elkaar worden gezet en alle aspecten van energie- en grondstofverbruik van productie tot sloop worden meegewogen?quote:Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
ik meen dat ik dat een keer in de KIJK had gelezen.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Serieuze vraag: is er al eens een objectieve test bedacht waarbij een elektroauto en een normale benzine- of dieselauto naast elkaar worden gezet en alle aspecten van energie- en grondstofverbruik van productie tot sloop worden meegewogen?
Jij bent er zo 1 die zonder kijken oversteekt?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:29 schreef Haasbeuntje het volgende:
En ze zijn ook nog een gevaarlijk, je hoort ze niet aankomen brr
Die verliezen gaan net zo goed op voor brandstof, in mijn ogen dus geen valide argument. Centrale opwekking van energie gaat wel gepaard met een hoger rendement.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een uitlaatpijp die niet onder de auto hangt maar ergens op een industrielocatie in het land met alle verliezen tot het stopcontact thuis die erbij hoort is geen duurzame oplossing.
Ik geloof niet in elektrische auto's, ik zou er geen willen rijden en de mensen die er een rijden zijn doorgaans van die 0%-bijtelling-ridders. Begrijpelijk, maar ik wil er geen deel van uitmaken.
Ik denk dat er een duurzamere/biologischere vorm van transport mogelijk moet zijn in de toekomst. Tot die tijd blijft de verbrandingsmotor heer en meester.
In beginsel niet.quote:
Als ik midden in de stad zou wonen zou ik best voor door de stad crossen een Tweazy willen als soort van scooter zegmaar. Dan is zo'n auto prima bruikbaar en zijn de voordelen van dat ding ook groter dan de nadelen.quote:Waarom wel
Aan alle huidige modellen kleven forse nadelen. Ik noem hoge prijs, tijd om te 'tanken', beperkte actieradius, zwaar... De voordelen zijn beperkt. Ja, een lage bijtelling. Nou, dan betaal ik wel wat meer voor een veel leuker model.quote:en waarom niet?
Indien ik 1 model zou moeten kiezen en daar dagelijks in zou moeten rijden de Model S van Tesla, of beter indien je dat als elektrisch wil zien de Karma (want die rijdt tenminste op benzine!).quote:En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
In steden zullen ze populair worden denk ik. Maar verder... flop.quote:En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
Waar zijn de mods als je ze nodig hebt...quote:Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
op die tegen alle regels ingaat! iedereen heeft een mening, jij zeker.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:52 schreef Anne het volgende:
Kort maar krachtige openingspost.
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
je begrijpt belastingen niet. belastingen is zoveel mogelijk van de burger afpakken maar dan net niet zoveel dat ze je komen halen met guns. als alle auto's opeens x2 wegen dan gaat de wegenbelasting dus omlaag.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:16 schreef Hendroit het volgende:
Misschien over 15 jaar. Klopt het dat nu alle elektrische auto's belastingvrij zijn? Als dat zo is dan komen ze er over 5/6 jaar mee dat je met die auto's ook wegenbelasting moet betalen en die auto's wegen nogal wat.
Tevens zijn er ook te weinig oplaadpalen beschikbaar en het duurt te lang om de accu's op te laden.
Ze zijn nu wel bezig met technieken om de accu's sneller op te laden.
2cv.. da's dan een conversie bakkie en zo kun je alles electrisch krijgen natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:55 schreef T42 het volgende:
als ik hem krijg wil ik er wel mee rijden.
welke? vw kever, vw t2, vw t3, vw ponton en ook wel een citroen 2cv. (want die heb je allemaal 100% electrisch)
electrische auto's gooien gemiddeld ongeveer net zoveel / meer co2 in het milieu per km als soortgelijke benzineprijzen. wel leuk voor de fabrikanten natuurlijk al die subsidies op elektrisch.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
zijn al de auto's die ik noemdequote:Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
2cv.. da's dan een conversie bakkie en zo kun je alles electrisch krijgen natuurlijk.
nou wat veiligheid betreft verkies ik toch een modern gebakkie geloof ik. maar een combi van veilig en eend lijkt me superquote:Op woensdag 3 april 2013 18:59 schreef T42 het volgende:
[..]
zijn al de auto's die ik noemdemaar dan pas wil ik er in rijden. een moderne auto... echt nie
ik verkies gordelloosquote:Op woensdag 3 april 2013 19:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nou wat veiligheid betreft verkies ik toch een modern gebakkie geloof ik. maar een combi van veilig en eend lijkt me super
pattent aanvragen!!!quote:Op woensdag 3 april 2013 19:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb iets verzonnen, zo geniaal. het wordt gemaakt van dode planten / dieren, levert een vloeistof op welke je makkelijk kan bijvullen en veel energie bevat. als je nou op heel veel plekken deze vloeistof bij kan vullen kun je oneindig ver rijden! en het is nog eens een hermetisch gesloten proces ook. kringloop ftw!
als je kijkt naar de afschrijving lijkt het me niet echt goedkoper. als je hem krijgt wel natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
Stel; mijn werkgever stelt er eentje beschikbaar voor woon-werk met oplaadmogelijkheid op de zaak en thuis; jaMeeste km's die ik maak zijn woon-werk, en hoe je het ook wendt of keert; elektrisch rijden is dik de helft goedkoper als op fossiele zooi. Bedenk ook het plezier van het opladen van je karretje voor nop dmv een windmolen of solarpanelen, elke volt die je van zon of wind kunt meepikken, is er eentje die je niet hoeft te betalen.
Voor privé niet, voornamelijk omdat idd het bereik gewoon niet afdoende is om een langer stuk mee te rijden, en een verbrandingsmotor een karakteristiek geluid geeft, en het blijft toch lekker om ook te hóren wat je doet met je rechtervoet.
Ik zou er iig wel voor te porren zijn onder bepaalde voorwaarden.
Gewoon een hok van de zaak, puur om woon-werk mee te doen, dus zonder bijtelling..quote:Op woensdag 3 april 2013 19:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je kijkt naar de afschrijving lijkt het me niet echt goedkoper. als je hem krijgt wel natuurlijk.
en als het een 2cv is?quote:Op woensdag 3 april 2013 20:47 schreef 2cv het volgende:
Nee. Redenen:
- Die dingen zien er in 99,9% van de gevallen nog lelijker uit dan wat er tegenwoordig uit de fabriek rolt en waar een verbrandingsmotor in zit.
- De accu's nemen vrij veel ruimte in beslag. Dat kost binnenruimte.
- Het opladen duurt enorm lang, vele malen langer dan een gewone tankbeurt.
- De actieradius is beperkt.
- Het electriciteitsnet is er niet tegen bestand (stel je eens voor wat er gebeurt als heel Nederland zijn elektrieke vehikel om 18:00u aan de stroom zet).
- Electrische auto's zijn zwaarder. Nu mag je het gewicht van de accu's nog van het gewicht van de auto af trekken voor het bepalen van de wegenbelasting, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat teruggedraaid wordt zodra er genoeg mensen electrisch rijden en de overheid vindt dat dat teveel kost aan inkomsten uit de houderschapsbelasting.
Ik heb laatst toevallig wel iets gelezen over een 'per ongeluke' ontdekking van iets dat heel snel opgeladen kan worden, maar dat staat nog in de prilste kiderschoenen en ik weet niet eens meer waar ik het lasHeb je dus niets aan
![]()
Model S is wel ruim...quote:Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
Een Tesla is natuurlijk leuk, maar meer voor speeldagjes.
érg ruim zelfsquote:
quote:
De accu's worden niet zo de vuilverbranding in gekieperd hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:24 schreef Q.C.Passed het volgende:
Ik hoor niemand over de wederverkoop. Ik zou nooit met een gerust hart een tweedehands elektrische auto willen kopen dezer dagen.
Als ik zo om mij heen kijk is het gros van deze auto's geleased en de occasions worden wel te koop gezet, maar de vraagprijs is om te lachen/huilen.
En dan nog de belasting op het milieu wanneer zo een wagen gesloopt moet worden.
Ik kijk altijd wel uit, maar soms dan word je zicht geblokkeerdquote:Op woensdag 3 april 2013 15:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij bent er zo 1 die zonder kijken oversteekt?
Schijnbaar vinden veel mensen het ook nog steeds bijzonder dat fietsers geen herrie maken want veel mensen steken als een blinde kip over zonder ook maar te kijken.
Bij autowegen zijn er dus ook nog steeds mensen die zonder uit te kijken oversteken.![]()
Door een scheefstaand petje?quote:Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ik kijk altijd wel uit, maar soms dan word je zicht geblokkeerd
Nee wat bedoel je daarme?quote:
dan mag ik iedere dag mijn auto de laatste kilometers naar huis duwenquote:Op donderdag 4 april 2013 16:44 schreef noutie het volgende:
Die actieradius van 200 km @100 km/u ofzo (toekomst) wordt dan ineens heel acceptabel.
klinkt tof. wel duur rijden met de hedendaagse benzineprijzen zo'n 7 6 cilinder lijkt mequote:Op donderdag 4 april 2013 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik reed vandaag ook lekker in m'n 7-serie uit 1980, met het geronk van de 6-in-lijn op de achtergrond, maar hoe leuk dat ook is, als ik ver in de 52% schijf zat met een eigen bedrijfje, dan zou ik ook een elektrische auto aanschaffen. Scheelt echt zo ontzettend veel. Ampera vind ik toch nog wel iets hebben...
Het rendement van een verbrandingsmotor van tank naar as is 25 % of zoiets, elektrisch zul je met alle omzettingen uitkomen op een rendement van (iets van) 40 % van brandstof naar as.quote:Op maandag 8 april 2013 14:15 schreef poktor het volgende:
Electrische auto's zijn grote onzin. Eerst verliezen bij opwekking van stroom uit fossiele brandstof (90% van alle Nederlandse stroom komt uit kolencentrales! was gisteren toevallig nog op TV, de kolen komen uit de USA, ze hebben daar teveel kolen en de import is vervijfvoudigd. Groene stroom wordt via certificaten ingekocht in het buitenland, vooral scandinavie), dan verliezen bij transport van stroom naar laadpunt, dan verliezen bij transport van laadpunt naar accu's, vervolgens verliezen in de accu's zelf en tenslotte verliezen bij omzetting van stroom in bewegingsenergie. Al met al ZEER oneconomisch, maar dat mag je niet zeggen van de poltiek en fabrikanten.![]()
Daarnaast actieradius: autoweek heeft getest met de ampera, die slechts 40km ver kwam op een acculading. Daarmee kom ik nog niet eens op mn werk!
Laten we het over laadtijden maar niet hebben..![]()
![]()
Alleen 6-cyl+ hierquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:27 schreef Djurres het volgende:
Wij rijden een Opel Ampera.
Bazenauto.nl
Huidige actieradius op accu's behaald, 64 kilometer op een vol pakket.
Verbruik sinds dat de auto bij ons is is 1:24, en er worden lange afstanden mee gereden!
Rijd heerlijk, lekker stil, en t enige nadeel is dat je bij t tankstation toch even op moet letten of mensen je wel zien, geld ook voor parkeerplaatsen, en andere dingen waar je stapvoets rijd.
Inderdaad. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen 6-cyl+ hierniet boven het geluid van een benzine motor.
Nooit elektrisch rijden hier.
En gas is zeker alleen om op te koken....quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een diesel verkiezen boven een benzinemotor... diesel is voor boten en tractors.
Ik rijd een 3l 5 pitter diesel in lijn, in een Merc G-Klasse om die elektrische te compenseren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen 6-cyl+ hierniet boven het geluid van een benzine motor.
Nooit elektrisch rijden hier.
Dat hoor je mij niet zeggen... maar diesel stinkt en maakt lawaai.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En gas is zeker alleen om op te koken....
1990 belde, ze willen hun opmerking terug.
oude diesels ja.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen... maar diesel stinkt en maakt lawaai.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |