Keukendrol | zondag 31 maart 2013 @ 21:50 |
Aanschouw hier; het honderdzesde autorij topic. De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009 Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Carisma 1.6, 1998 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 1.9 Turbodiesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002 Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. ... is de baas ongerust! | |
Actaeon | zondag 31 maart 2013 @ 21:50 |
Ik zou de 480 gezien je eisen wel verkiezen boven een Polo, Mierenneuker. | |
Mierenneuker. | zondag 31 maart 2013 @ 21:57 |
Heeft die een beetje redelijke maandlasten dan? Ik ben trouwens wel een echte BMW-fan. Is er een manier om een dergelijke auto goedkoop te kunnen rijden? | |
Actaeon | zondag 31 maart 2013 @ 22:14 |
Ja is geen zware auto. Nog geen 1000kg volgens mij. | |
ZwartmetSuiker | maandag 1 april 2013 @ 11:05 |
Autorijden is niet goedkoop. Als je geen geld hebt moet je geen auto kopen en als je weinig geld hebt moet je al helemaal geen BMW kopen. | |
JDude | maandag 1 april 2013 @ 11:53 |
Zorgen dat je baas 'm betaalt. En dan een zo schraal mogelijke 1-serie kiezen natuurlijk, alles voor de lage bijtelling. | |
von_Preussen | maandag 1 april 2013 @ 11:58 |
Je kan een BMW best goedkoop rijden, alleen waarschijnlijk niet voor de kosten van een kleine auto (Polo etc.). | |
Mierenneuker. | maandag 1 april 2013 @ 22:04 |
Aan wat moet ik dan denken? Een 316/318 uit '92/'93 of zo'n E30? | |
daNpy | maandag 1 april 2013 @ 23:01 |
Gewoon E46 is ook prima te doen hoor Alleen je moet niet te beroerd zijn om er wat centen in te steken voor onderhoud, dan krijg je er ook een heerlijke auto voor terug. Maar dat geld eigenlijk voor alle auto's. | |
Actaeon | maandag 1 april 2013 @ 23:02 |
Nouja er zijn zat auto's waar ik niet direct het predicaat 'heerlijk' op zou plakken. | |
Sjoegerd | maandag 1 april 2013 @ 23:06 |
Pff alweer de 230.000 km gepasseerd. Gaat hard zo. | |
monsterd. | maandag 1 april 2013 @ 23:12 |
Ik heb nog niet gemeld dat ik een andere auto heb gekocht. | |
daNpy | maandag 1 april 2013 @ 23:13 |
Nee da's waar. Maar de algemene tendens geld wel | |
von_Preussen | maandag 1 april 2013 @ 23:15 |
Inderdaad, mits je natuurlijk een verzorgd exemplaar aanschaft. Bij die auto's zit nog minder techniek dan in bijv. de E46, dus kan er ook minder stuk. En de 4-cylinder is dan nog betrekkelijk zuinig, hoewel je er geen wonderen moet van verwachten. | |
Marco001 | dinsdag 2 april 2013 @ 00:55 |
Leuk wagentje. veel plezier ermee. | |
monsterd. | dinsdag 2 april 2013 @ 06:52 |
Thanks! | |
Anne | dinsdag 2 april 2013 @ 09:03 |
Hoeveel autootjes heb je nu eigenlijk, monsterd.? | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 09:46 |
Ik vindt dat wel hele mooie auto's ja. Zien er altijd netjes uit, tenminste zo lijkt het. Maar ik denk dat ik met die auto net te hoog in de aanschafkosten kom. Dat wordt van't zomer maar flink sparen dan. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 10:19 |
Dat is waar. Veel plezier ermee! | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 10:20 |
En ze zijn ook wel zwaarder dan de andere auto's waar je het over hebt, dus hou ook rekening met je vaste kosten. | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 10:26 |
Vreemd genoeg kom ik met zo'n BMW (e36) 'slechts' op 60 euro meer in de maand als bijv. een Polo o.i.d. Kan dat wel? En bij een wat zwaardere Polo heb je zelfs dezelfde kosten. Want je rijdt dan wel een behoorlijk mooiere auto voor, wat vindt ik, 60¤ meer in de maand. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 10:31 |
Ik weet niet hoe je gerekend hebt maar het zou kunnen? Ik doelde ook meer op de E46 eigenlijk, volgens mij zijn die sowieso een stuk duurder in alles dan de E36. | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 10:37 |
Die E46 zal financieël inderdaad te hoog gegrepen zijn voor mij. Ik heb al enkele zeer nette E36's voor minder dan 2500 voorbij zien komen. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 10:39 |
Wil je dan een 316/318i? | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 10:40 |
Hangt er vanaf, op maandelijkse kosten schelen ze niet veel. Als ik een nette zie met nette prijs, welke van deze 2 dan ook, dan wordt dat het hem waarschijnlijk. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 10:44 |
Oke. Zescilinder net te duur waarschijnlijk qua gebruik? Dat is natuurlijk wel het leukst. En dan met automaat ofzo. | |
monsterd. | dinsdag 2 april 2013 @ 10:52 |
3 waarvan 1 voor onderdelen:) | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 10:52 |
Ja ik dacht dat een zespitter ook aardig duur was in verbruik. Maar als je eens op die echte BMW-fora gaat rondneuzen blijkt dat verschil niet heel erg groot te zijn, mits je rijstijl enigzins fatsoenlijk is. Een handbak is eigenlijk wel het mooist hé, tenminste hoort wel een beetje bij zo'n auto. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 10:54 |
Ah oke, ik weet het niet precies. Heb ooit een keer een BMW 6cilinder gehad maar weet echt niet meer precies wat het verbruik was. Ze zijn wel meteen een stukje zwaarder denk ik? En geef mij maar een automaat, anytime veel fijner. Juist bij een luxere grote auto met grote motor..goeie combinatie dan. | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 11:00 |
En dan moet je sommige mensen is horen praten over dat mensen nog met 6 of 8 cilinders durven te rijden. Denk wel dat ik een behoorlijk simpelere koop, met niet al te veel poespas. Dan heb je minder kans op een afgetrapt exemplaar. Als ik zie dat de verkoper een petjespersoon is dan weet ik denk ik wel genoeg. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 11:05 |
Ik snap het ook niet. Een 6 of 8 cilinder (of 12) is gewoon veel leuker en mooier. Ik wil echt niet meer anders. Inderdaad als je particulier koopt kun je daar op letten. Het is inderdaad zaak om wel een net behandeld exemplaar te kopen, het is helaas wel een auto die veel afgetrapt wordt. | |
von_Preussen | dinsdag 2 april 2013 @ 11:07 |
Een 12-pitter is echt geniaal, op de snelweg nog gewoon heerlijk een stationair toerental hebben. Echter wel enorm kostbaar qua brandstofkosten, 15l / 100km als je het rustig aan doet is al aan de lage kant. | |
daNpy | dinsdag 2 april 2013 @ 11:08 |
318i heb je voor <3000 euro. Omdat er zo enorm veel van zijn zijn ze niet duur meer. Heb de mijne in december verkocht voor 2650... was het maximale wat ik ervoor kon krijgen (en meer dan bij inruil), dus gedaan Een 6 cilinder loopt wel wat onzuiniger idd. heb nu een 325i maar met alleen woon/werk (15km enkele reis) loopt ie 1 op 8 ofzo. Op de snelweg met 140 op CC netjes 1:11. Gemiddeld in de eerste tankbeurt was 1:10.6. Maarja wel BMW 6 cilinder he | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 11:10 |
Ja dat is ook zeer jammer. Maar er staan, zo als ik nu kon zien, altijd wel een paar mooie te koop. Juist die dingen met originele velgen/wieldoppen zullen wel in redelijke staat zijn. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 11:11 |
Inderdaad, dat is wel het enige maar voor de rest maar een mooie 6 of 8 cilinder stemt mij ook al zeer tevreden hoor Het hangt ook van de auto af vind ik wat er mooi bij past. Sommige auto's schreeuwen echt om een V8 terwijl bij andere een mooie soepele 6 cilinder weer heel goed past. Of een zijdezachte 12. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 11:11 |
Die zijn vaak ook niet van petjes geweest | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 11:14 |
Wat waren jou gemiddelde maandelijkse kosten aan de 318? (m.u.v. de brandstof) | |
daNpy | dinsdag 2 april 2013 @ 11:18 |
Uhhh zeg max 200 reparaties & beurt per jaar en verder gewoon MRB 55E/maand en 17,50 verzekering (WA+). | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 11:34 |
Dat valt me nog best wel mee. Maar dat is natuurlijk ook per auto verschillend. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 11:46 |
En ook per persoon. Als je beginnend bestuurder bent met net je rijbewijs zonder schadevrije jaren etc. betaal je als snel veel meer verzekeringspremie. Daar moet je wel even aan denken. | |
daNpy | dinsdag 2 april 2013 @ 11:57 |
Tjah de auto had elk jaar wel iets en dan heb ik telkens per 2 vervangen (bijv 1 veer kapot, beide vervangen) dus dan ben je al wat duurder uit, maar zo hoor je het gewoon te doen imo. De E46 heeft wel een flinke lijst met 'standaard' kwaaltjes, erg jammer want het is een bijzonder fijne auto. | |
Mierenneuker. | dinsdag 2 april 2013 @ 14:36 |
Heb je dan ook nog een fatsoenlijke? Motorisch enz? | |
daNpy | dinsdag 2 april 2013 @ 14:51 |
www.marktplaats.nl Als je serieus interesse hebt in een E46 kan ik je wel via PM helpen | |
Blistering | dinsdag 2 april 2013 @ 18:53 |
Ik heb al een half jaar niet meer gereden M'n ouders hebben de auto verkocht omdat ze alles met 't OV doen, en ik heb ook gratis OV (student ). Maar stiekem baal ik wel zeg, want ik heb net 2 jaar m'n rijbewijs, en ben als de dood dat ik 't verleer door zo lang niet meer te rijden. En al die verhuurbedrijven willen dat je minimaal 23 bent voor je een auto mag huren (ben 21). En heb ook geen vrienden die een auto hebben, allemaal arme studenten Jullie nog tips om toch weer eens te kunnen rijden? Auto kopen is geen optie, want ik heb er eigenlijk geen nodig, maar zou gewoon graag af en toe eens rijden zodat ik 't niet verleer (voor zover dat mogelijk is dan..) | |
Ambrosius | dinsdag 2 april 2013 @ 18:55 |
Bijbaantje zoeken waarbij je kunt rijden. | |
JDude | dinsdag 2 april 2013 @ 18:59 |
Dat inderdaad. In de periode 2004-2006 maakte ik zowat al m'n kilometers in wagens van TPG Post. | |
Blistering | dinsdag 2 april 2013 @ 19:03 |
Dan zou ik wat voor 't weekend moeten zoeken, want doordeweeks heb ik normaalgesproken 5 dagen in de week colleges. En in 't weekend heb ik geen OV, dus bij nader inzien zijn baantjes als hiken al uitgesloten. Vind het echt een kut situatie. | |
JDude | dinsdag 2 april 2013 @ 19:09 |
Ik deed m'n werk bij de post ook naast colleges. Brievenbuslichtingen, zakelijke ophaalservice, is allemaal eind van de middag of 's avonds. En op zaterdag natuurlijk. Ik weet alleen niet of PostNL nog om mensen zit te springen eigenlijk, de staatschpost is ietwat gekrompen sinds ik er werkte . | |
Piet__Piraat | dinsdag 2 april 2013 @ 19:17 |
Hoeveel km rij je daarvoor? Want met dat bedrag voor onderhoud red ik het echt van z'n lang zal ze leven niet. Los van de vaste lasten (diesel, niet vergelijkbaar) ligt mijn onderhoud echt wel ruim boven 200 euro per jaar. Thermostaatje, draagarmen, remschijven + blokken rondom, veertje, schokdempertje etc. Dan gaat het hard. En dan heb ik banden en dergelijke niet eens meegerekend. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 19:25 |
Zijn praktisch allemaal subcontractors die die tegenwoordig de haal- en brengritten rijden voor PostNL. | |
daNpy | dinsdag 2 april 2013 @ 19:38 |
16dkm per jaar. Banden had ik idd niet meegerekend deed het ff uit mn blote hoofd. Velgen ook niet meegerekend, audio upgrades uiteraard ook niet Dan kom je idd wel wat hoger uit. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 2 april 2013 @ 19:42 |
Dat was de reden dat ik pas na m'n 30e mijn rijbewijs gehaald heb | |
Piet__Piraat | dinsdag 2 april 2013 @ 19:46 |
Velgen en audio vallen wat mij betreft niet onder onderhoud. Maar hoe lang heb je 'm gehad? Als je 'm gunstig koopt en weinig onderhoud hoeft te plegen, valt het inderdaad mee. Ben je toevallig aan de beurt voor wat vervangingsdelen, dan kan het toch wel flink oplopen. | |
daNpy | dinsdag 2 april 2013 @ 19:54 |
4 jaar op 3 maanden na. Ben nu nog ff met wat anders bezig maar zal zometeen mn sheet er ff bijpakken, dan kan ik precieser zeggen wat ik kwijt was | |
DX11 | dinsdag 2 april 2013 @ 20:32 |
Zijn jullie ook zo lief voor lesauto's? Ik ga extra niet te dicht achter ze staan bij het stoplicht, omdat ik daar zelf altijd een pestpokkehekel aan had tijdens mijn lessen (omdat je dan nog bang bent naar achter te rollen enz). | |
kaasplankje | dinsdag 2 april 2013 @ 20:34 |
Nee, ik flikker ´m er juist aso voor omdat ik weet dat de instructeur toch ingrijpt. | |
Piet__Piraat | dinsdag 2 april 2013 @ 20:37 |
Ik hou er wel rekening mee ja, en hou wat extra afstand. Maar zo gauw ik de kans heb jakker ik er wel voorbij. Gewoon omdat ik geen zin heb in een principe-ingreep terwijl er niets aan de hand is, of in dat gekut bij bochten en stoplichten waarbij ze 'm laten afslaan. | |
daNpy | dinsdag 2 april 2013 @ 20:51 |
Same here, over het algemeen wel begrip maar als het te lang duurt wil ik er wel voorbij Net als invoegen op de snelweg met 70. Leuk dat je lest, maar als je (nog) bang bent hoor je daar dus niet thuis. | |
DX11 | dinsdag 2 april 2013 @ 21:12 |
Ik bedoel ook niet dat ik er eeuwen achter blijf rijden, alleen bij stilstaan zet ik m er niet heel dicht op. Omdat ik zelf mij altijd erg irriteerde aan mensen die dat wel deden. Tijdens het wegrijden bij de lessen rolt de auto nou eenmaal soms wat meer achteruit omdat je het nog niet helemaal lekker kan. | |
Marco001 | dinsdag 2 april 2013 @ 21:13 |
heb al wel eens geclaxoneert naar een lesauto; maar die schoot echt niet op; pas na 3x een groen verkeerslicht te hebben gehad ging hij de kruising over. | |
Piet__Piraat | dinsdag 2 april 2013 @ 21:29 |
Dan ben je als instructeur ook een faler. Hup, planken met die handel. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 22:03 |
Inderdaad. Altijd hou ik er rekening mee maar als ik er voorbij kan ga ik er voorbij. | |
twiFight | dinsdag 2 april 2013 @ 22:47 |
Ik gedraag me altijd erg netjes. Afstand is niet anders dan bij andere automobilisten, maar ik heb altijd wel veel geduld. Ik weet best nog wel hoe dat was. En met 70 invoegen op de snelweg? Tsja, de eerste keer dat ik (tijdens lessen) de snelweg op ging was ik zo druk met kijken dat ik niet eens op de snelheidsmeter gelet heb. Waarom zou ik dat een lesser kwalijk nemen? Hooguit moet de instructeur wat gas bijgeven. Maar goed, zodra men het papiertje heeft is men natuurlijk gelijk de beste bestuurder van Nederland en zijn al die lessers natuurlijk maar noobs Mijn piemel is gelukkig al lang genoeg. | |
Actaeon | dinsdag 2 april 2013 @ 22:51 |
Ik heb ook gewoon geduld met lessers maar als ik er voorbij kan doe ik dat natuurlijk. Waarom zou ik achter iemand die nog aan het leren rijden is en praktisch altijd langzamer opereert blijven? | |
twiFight | dinsdag 2 april 2013 @ 23:47 |
Als je er langs kunt, geen probleem natuurlijk. Op een snelweg kan dat ook makkelijk. In een woonwijk wat minder snel. Toch zie ik regelmatig automobilisten rare capriolen uithalen waarvan ik denk: die kan beter zijn papiertje weer inleveren en ook maar weer in een lesauto plaatsnemen. | |
Actaeon | woensdag 3 april 2013 @ 08:15 |
Tja na een tijdje rijdt natuurlijk bijna niemand meer precies op CBR-manier, dat is onvermijdelijk. | |
Sjoegerd | woensdag 3 april 2013 @ 16:45 |
106 diesel word voor mij te duur .. Moet toch wel 18.000 km maken wil het voordeliger zijn. Misschien toch doorrijden met de AX of een ander goedkoop maar luxer benzinehokje kopen. | |
Grielen | woensdag 3 april 2013 @ 16:50 |
Al vanaf dag 1 dat ik m'n eigen auto kocht niet meer... 4 schadevrije jaren als beginnend bestuurder met twee auto's die beiden een 2000cc motor hadden/hebben, is denk wel een unicum | |
Piet__Piraat | woensdag 3 april 2013 @ 17:45 |
Dat was ik al na vijf minuten kwijt. Belachelijke 30-zone waar ik doorheen scheurde Die van mij niet . Neh, het ligt niet zozeer aan de lessers. Die moeten het leren en da's prima, maar ik heb vaak geen zin om daar achter te blijven hangen. Ik vind echter wel dat wanneer je als instructeur je pupil de snelweg op stuurt, dat verantwoord moet zijn. Ik weet nog mijn 'eerste keer', de instructeur gaf duidelijk aan dat ik in de drie moest doortrappen tot de 100, omdat ik anders nooit voldoende snelheid had om in te voegen. | |
Actaeon | woensdag 3 april 2013 @ 18:03 |
Mijn auto's hadden ook altijd 2000cc of meer en ook nooit brokken gemaakt. | |
daNpy | woensdag 3 april 2013 @ 18:08 |
Bij mij ook inderdaad. "gas! gas! doortrekken!!" | |
Goddelijker | woensdag 3 april 2013 @ 18:09 |
Wat kunnen mensen spastisch reageren als ze blauwe flitsers en een sirene zien in hun spiegels. | |
Actaeon | woensdag 3 april 2013 @ 18:09 |
Ik moest ook meteen gas tot op de bodem intrappen en snel op snelheid komen is ook logisch. | |
Actaeon | woensdag 3 april 2013 @ 18:10 |
Meer; wat kunnen sommige mensen spastisch reageren zodra ze achter het stuur plaatsnemen. | |
JDude | woensdag 3 april 2013 @ 18:10 |
Zijn lesauto's tegenwoordig van die trage ecogebakjes dan? | |
Actaeon | woensdag 3 april 2013 @ 18:13 |
Niet altijd maar vaak wel natuurlijk. Zeker denk ik bij zo'n eenpitter die de lesauto ook gebruikt voor privédoeleinden. Is fiscaal ook aantrekkelijk natuurlijk. | |
Goddelijker | woensdag 3 april 2013 @ 18:17 |
Dat is zo. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 3 april 2013 @ 18:47 |
Laatst zag ik buurvrouw rijden in de SUV van de man. Wat keek die vrouw angstig zeg, bijna pure doodsangst. | |
Sjoegerd | woensdag 3 april 2013 @ 18:48 |
Ach ze zijn sneller dan de Sprinter waar ik gisteren mee reed. Maar daar hing ook een trailer met een auto er op achter. Traag kuthok | |
_VoiD_ | woensdag 3 april 2013 @ 20:16 |
Vanavond even de vagcom kabel die ik voor 20 euro had gekocht getest. En nu heb ik weer wat nieuwe snufjes in de auto (bochtenverlichting, spiegelverwarming automatisch aan met achterruitverwarming en auto unlock, lock had ik al). Dat instellen stelt echt geen reet voor. Terwijl ik de kabel eigenlijk gekocht had om foutmeldingen uit te kunnen lezen | |
Marco001 | woensdag 3 april 2013 @ 22:12 |
Heb zo'n ELM327 gekocht, wil foutcodes uitlezen, maar dit brengt me op 2 ideetjes: Misschien kan ik wel een driving home functie inschakelen, of zoals bij Audi e.d. de ramen bedienbaar vanaf de remote.. | |
twiFight | woensdag 3 april 2013 @ 22:19 |
Wat ik zie valt het nog wel mee, misschien 1 op de 3 of zo. In de tijd dat ik leste waren het toch voornamelijk de wat krachtigere diesels. Heb zelf gelest in een 1.9 TDI en die kon toch zonder moeite de 120 halen op de oprit. Als instructeur een 1.0 eco model nemen lijkt me niet verantwoord, dan leg je een groot stuk van de verantwoordelijkheid om op snelheid te komen bij de lesser en laat die nou net de ervaring nog niet hebben om dat te kunnen doen. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 3 april 2013 @ 22:53 |
Ik heb zelfs in een auto op LPG gelest. [ Bericht 2% gewijzigd door ZwartmetSuiker op 04-04-2013 11:44:48 ] | |
daNpy | woensdag 3 april 2013 @ 23:02 |
Me too, was meer dan snel genoeg | |
FalleNk810i | donderdag 4 april 2013 @ 11:00 |
Drving home? | |
JDude | donderdag 4 april 2013 @ 11:10 |
Ik denk dat'ie die functie bedoelt waarbij je lampen nog een tijdje aanblijven nadat je de auto op slot doet. Follow me home of zo. Al kan ik me niet voorstellen dat je daar veel aan hebt in een land waar het nergens meer donker is. | |
FalleNk810i | donderdag 4 april 2013 @ 11:29 |
Coming home / leaving home dus. Volgens mij nog niet beschikbaar op die Ibiza, kwam pas als optie op VAG auto's met canbus | |
L0we | donderdag 4 april 2013 @ 11:33 |
Volgens mij had ik mijn nieuwe heilige koe nog niet gespamd hier... Een Mégane Break 1.6 16V op LPG uit 2002. Ben er erg content mee! | |
ZwartmetSuiker | donderdag 4 april 2013 @ 11:45 |
Hou 'm rood! | |
Piet__Piraat | donderdag 4 april 2013 @ 19:26 |
Bloedrood? Je ziet ze wel steeds meer in de ecovarianten rijden, heb ik het idee. En de i20's en Fiësta's enzo. Niet meer de grotere/luxere varianten (Focus e.d.). Ik snap 't ook wel gezien de kosten. Heb zelf gelest in een A-klasse diesel. Die was ook vrij traag | |
twiFight | donderdag 4 april 2013 @ 19:29 |
Op zich maakt het model natuurlijk weinig uit, maar de motor des te meer. Je kunt ook in een Fiesta een krachtige motor hebben zitten. Maar over het algemeen gaat men wel wat kleiner rijden ja. Ik leste in een Touran. Voordeel daarvan is dat je gelijk leert om een grote auto te parkeren Was wel een 6-bak trouwens | |
JDude | donderdag 4 april 2013 @ 19:41 |
Ik leste in een Toyota Corolla, modelletje 97-98 of zo. Niet moeders mooiste, maar reed prima met z'n tweeliter diesel. | |
Fiorano | donderdag 4 april 2013 @ 19:42 |
Voor de koppeling van een Partner heb je tegenwoordig ook een spierbundel nodig. Wat een zwaar ongevoelig k*t ding | |
Actaeon | donderdag 4 april 2013 @ 19:42 |
Hiero rijden ook best wel grotere luxe lesauto's rond toch BMW's en van die midi- SUV's enzo. | |
Piet__Piraat | donderdag 4 april 2013 @ 19:57 |
Ah, hetzelfde karakter als z'n chauffeurs dus. Ongevoelige lui zonder emotie Volgens mij is de lesprijs daar ook wel een paar euro per les hoger dan bij de anderen. | |
JDude | donderdag 4 april 2013 @ 19:59 |
Had toen mazzel met een jubileumpakket. Gelest voor 37,50 per les
| |
Actaeon | donderdag 4 april 2013 @ 20:07 |
Dat weet ik dan weer niet | |
Piet__Piraat | donderdag 4 april 2013 @ 20:31 |
Ha, jij komt uit de tijd van de dinosauriërs! | |
Keukendrol | donderdag 4 april 2013 @ 20:43 |
Vroeger, toen de vibrators nog op diesel liepen en je koe met een korte oe schreef. | |
Keukendrol | donderdag 4 april 2013 @ 20:45 |
Les in een fiat punto evo 1.3 uit 2011 hier. | |
JDude | donderdag 4 april 2013 @ 21:00 |
True | |
Actaeon | donderdag 4 april 2013 @ 21:11 |
Leuke auto qua design. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 5 april 2013 @ 08:47 |
Die breedbekken? | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 april 2013 @ 09:05 |
Ik vind het niet wat. Maar ja, wie ben ik Wel een goed initiatief ontwikkeld: ik ga vandaag maar eens de auto door de wasbox gooien en er een stofdoek + stofzuiger doorheen halen. Is alweer een tijdje terug. | |
Actaeon | vrijdag 5 april 2013 @ 09:56 |
Goed bezig! | |
Grielen | vrijdag 5 april 2013 @ 10:07 |
Golf V 1.9 | |
Actaeon | vrijdag 5 april 2013 @ 10:46 |
Wat is daarmee? | |
Grielen | vrijdag 5 april 2013 @ 11:21 |
Ik dacht we noemen allemaal de auto op waarin we gelest hebben De Peug zit trouwens over de 249.000 heen... wie durft een gokje te wagen wanneer ik de 250.000 aantik? Het zal komende week nog zijn... maar wanneer | |
Actaeon | vrijdag 5 april 2013 @ 11:27 |
Ah op die fiets Euh morgen 12.59uur? | |
Grielen | vrijdag 5 april 2013 @ 11:29 |
Nope morgen hoef ik slechts een kort stukje te rijden van 50 km Voordat het topic volgespamt wordt, ik denk dat ik volgende week zaterdag de foto mag plaatsen van de mijlpaal | |
L0we | vrijdag 5 april 2013 @ 11:32 |
Donderdagmorgen 9 uur vind ik wel een mooie tijd | |
Grielen | vrijdag 5 april 2013 @ 11:40 |
9 uur is erg vroeg, maar ik moet die dag wel 300 km rijden | |
Goddelijker | vrijdag 5 april 2013 @ 13:47 |
Godverredomme, vind ik vanochtend een mooi geel papiertje onder de vooruit, omdat ik op 't gras geparkeerd stond, aangezien er gisterenavond nergens plek meer was. Staat dat in de APV dat je daar niet mag parkeren? Of waar zou ik dat terug moeten vinden? | |
daNpy | vrijdag 5 april 2013 @ 13:59 |
Zou in de APV moeten staan idd. | |
Actaeon | vrijdag 5 april 2013 @ 16:23 |
Ja in de APV. Maar het zal wel op de bekeuring staan, waar hetgeen jij begaan hebt strafbaar is gesteld en op grond waarvan. | |
Goddelijker | vrijdag 5 april 2013 @ 19:24 |
Zal morgen even kijken en even Streetview erbij pakken en even laten zien. Want ben toch wel benieuwd. | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 april 2013 @ 20:31 |
Aan streetview heb je daarin meestal weinig. Zal in de APV staan. Groenstrook ofzo zeker? Heb ik ook al eens gedaan... alleen was er geen groen te bekennen . | |
Goddelijker | vrijdag 5 april 2013 @ 21:16 |
Ja, maar wanneer is het wel/geen groenstrook. Dat is even iets wat ik wil uitzoeken. | |
Actaeon | zaterdag 6 april 2013 @ 01:22 |
Wellicht heb je hier iets aan. http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AY5320 | |
Goddelijker | zaterdag 6 april 2013 @ 18:13 |
Het gaat om dit gras: Link Uit de APV: En:
| |
JDude | zaterdag 6 april 2013 @ 19:02 |
Hm, lastige. Ik zou het niet zien als berm maar als groenstrook, en dan mag je er dus inderdaad niet staan. Maar dat een deel is dichtgegooid met van die open betonstenen met gras er tussen terwijl er verderop gewoon bestrate parkeervakken zijn, maakt de boel er niet duidelijker op. | |
Actaeon | zaterdag 6 april 2013 @ 19:17 |
Je ziet hier vrij duidelijk het verschil tussen dat stukje 'groen' en de plekken die duidelijk bestemd zijn om als parkeerplaats te fungeren. Van onduidelijkheid is ook niet echt sprake zou ik zeggen. | |
Rene | zaterdag 6 april 2013 @ 19:43 |
Lijkt me dat het niet van een gemeente beambte is/was maar van een politiemenneke. Je mag parkeren op de plaats waar het voor bestemd is. | |
Goddelijker | zaterdag 6 april 2013 @ 20:53 |
Precies, ik weet/vermoedde ook wel dat je er eigenlijk niet mag staan, maar ga er denk ik toch gewoon een bezwaar tegenaan gooien. | |
Marco001 | zaterdag 6 april 2013 @ 21:29 |
Gewoon doen inderdaad, betaald niet voor niks al veel te veel administratiekosten... Boh, ze hadden geen nieuwe band op voorruit voor de zomerwissel.. moet nu dus nog een poos wachten... Wel 1 pluspunt, blijkt Dat ik maat 1 nieuwe band nodig ben i.p.v. 2.. Banden van mijn vaders nieuwe corsa waren al wel bijna te ver gesleten.. ding heeft nog geen 20.000 km onder de wielen zitten. | |
Goddelijker | zaterdag 6 april 2013 @ 21:36 |
Zijn er nog leuke dingen die ik kan opvragen? Zoals iets van agent ofzo? | |
Actaeon | zaterdag 6 april 2013 @ 21:49 |
Zijn gegevens? Nee. Je kunt ook geen gegevens over andere bekeuringen in dat gebied opvragen of dergelijke gegevens. Overigens zie ik het nut niet van in bezwaar gaan als je de bekeuring zelf ook terecht vindt? Tenzij je wilt gaan voor dat de groenstrook daar deel uit maakt van de openbare weg, maar dat gaat denk ik niet lukken. Het is duidelijk dat het echt een ander gedeelte beslaat, èn het is duidelijk welke delen wel en welke niet voor parkeren bestemd zijn. | |
Goddelijker | zaterdag 6 april 2013 @ 21:53 |
Voor die ¤ 7,- administratiekosten mogen ze best wat doen. Zeker omdat het onterecht is dat ze die erbij rekenen. | |
Piet__Piraat | zaterdag 6 april 2013 @ 21:58 |
Dan heeft ie goed doorgepookt! Ik heb nu ruim 20k met m'n winterbanden gedaan. Voor zitten ze nog op rond de 7mm, achter nog op 4mm. Leuk, die RWD | |
Actaeon | zaterdag 6 april 2013 @ 22:31 |
Ah. Right. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 6 april 2013 @ 22:50 |
En terecht. Ben ook wel benieuwd wat je nog allemaal kan uitspoken na een boete. | |
Actaeon | zaterdag 6 april 2013 @ 23:03 |
Je kunt gewoon bezwaar maken als je denkt dat je onterecht een bekeuring gehad hebt. | |
twiFight | zondag 7 april 2013 @ 00:57 |
Ah, Nederland weer op zijn kleinst. Bezwaar maken, niet omdat je oprecht het niet met de boete eens bent, maar voor kinderachtige 'wraak'. Bedankt he, je verspilt er ook mijn belastingscenten mee. Volgende keer gewoon ff 20 meter verderop parkeren, lamlul. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 01:46 |
Persoonlijk vind ik ook dat je gewoon bezwaar moet maken als je het niet met de boete eens bent en daar goede argumenten voor hebt. Maar niet bezwaar maken om het bezwaar maken. Dan dient geen enkel doel, leidt tot niets. Zeker niet als je zelf overduidelijk fout bent geweest. | |
ZwartmetSuiker | zondag 7 april 2013 @ 08:45 |
Joepie, het gaat regenen. Kan mooi de pekel wegspoelen. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 12:35 |
Mijn les auto is / was trouwens een Polo 1.4! Las op Facebook iets over een nieuwe Clio, dus wie weet les ik daar opeens in over 3 weekjes Denk dat ik de eerste maand van m`n rijbewijs wel3/4000 KM ga rijden trouwens, ga sowieso naar Duitsland toe met wat vrienden (Berlijn is 630 km. Dus alleen dat heen/terug is al zeg maar 1300 KM. Daar ga ik sowieso óók wat rijden. Dus dat is al een kilometer of 1500. Maargoed, zie hem eerst maar eens te halen denk ik dan | |
Piet__Piraat | zondag 7 april 2013 @ 13:14 |
Dat laatste lijkt me sowieso een goed plan . En als je slim bent doe je die lange rit niet meteen alleen of met plankgas, want dat ben je simpelweg niet gewend. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 13:35 |
Ben sowieso geen type wat graag plankt moet ik bekennen Ik vind het wel fijn om er een beetje vaart in te hebben, maar ik ga nooit harder rijden dan wat mag En ik ga elke 2 uur een pauze inlassen (Maar laat ik eerst maar eens kijken voor een leuk autotje als ik m`n rijbewijs heb, want in de Cinquecento van m`n ma gaan we niet passen met z`n 3e + beenruimte ) [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2013 13:36:02 ] | |
Piet__Piraat | zondag 7 april 2013 @ 14:08 |
Onderweg naar Berlijn heb je flinke stukken 'Ohne Tempolimit', dan dan is het nogal moeilijk om harder te rijden dan mag En inderdaad: ga met een fatsoenlijke auto. Dus je al een karretje koopt, zorg dan wel dat ie goed nagekeken is voordat je vertrekt. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 14:13 |
Ga ik zeker doen! Klinkt heel gek (omdat 22 en beginnend bestuurder) Maar ik wil voor een Fiat Regata/Ritmo of een Citroen BX (En dan het liefst een Phase I) | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 14:32 |
Waarom juist die auto's? | |
Piet__Piraat | zondag 7 april 2013 @ 14:35 |
Jezus. Ik zou denken dat je 72 bent | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 14:35 |
Ik ben een redelijke auto fanaat (Al vanaf heel jong in autoboeken gedoken en dat soort dingen) en ik wil niet in iets standards rijden (Bmw 3serie/Opel Kadett/Vw Golf) En een BX Phase I is een prachtige auto om te zien, en belastingsvrij. Fiat Regata, geld inprincipe hetzelfde voor. én ze zijn enorm schaars. En een Ritmo... sja. Dat is in mijn ogen een mooie wagen en ze zijn niet bijzonder duur, en je rijd toch iets met *klasse* Heb ook een Opel Commodore B/C overwogen, maar dat is het net niet vind ik. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 14:37 |
Waarom? Omdat ik niet in een standaard sjonnie/tuning bak wil rijden. En ik wel gewoon een auto liefhebber ben, en iets unieks onder m`n kont wil hebben Golf 2, 318i, Kadett. Dat zijn leuke autotjes hoor, maar dat wil ik niet als eerste auto, het is zo standaard en zo cliché onder de *jongeren* geworden.. ik mag dan wel 22 zijn, maar ik wil wel een unieke auto, en niet zo`n 13 in een dozijn bak. En, ik heb niet zoiets van. Laat ik er in rijden en hem dan op rijden, maar als hij hier dan voor de deur staat dan ga ik hem natuurlijk wél flink vertroetelen. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2013 14:40:45 ] | |
Piet__Piraat | zondag 7 april 2013 @ 14:40 |
Ik vind het gewoon lelijke auto's. Je kunt voor een paar duizend euro prima auto's kopen die niet sjonnie, tuning of saai zijn. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 14:42 |
Dat is zo.. Maar m`n budget ligt maar rond de 1500 euro En naja, het is bij mij niet zo dat ik een auto wil kopen om flink mee te gassen, en het blok snel naar de knoppen te helpen. Ik wil lekker relaxed comfortabel kunnen rijden, en wil hem niet zo zeer snel op rijden, maar ga er wel goed mee om (Als er onderhoud moet gebeuren dan gebeurt dat ook bijvoorbeeld ) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2013 14:42:14 ] | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 14:49 |
Ah wel leuk. Ik vind het zelf geen mooie auto's maar wel leuk dat je eens voor iets anders kiest en niet voor standaard Duitse of Aziatische eenheidsworst. Overigens zie ik niet direct de link tussen 'klasse' en een Ritmo? Ze zijn wel apart, dat wel. Je zou ook een Lancia Thema kunnen kopen ofzo. Dat zijn ook wel erg fraaie auto's. | |
ZwartmetSuiker | zondag 7 april 2013 @ 14:53 |
Dan heb je wel ballen ja, reizen in een oude Citroen | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 15:02 |
Een Aziaat is ook leuk hoor, maar dan wel een 1e generatie 626 óf éventueel een 1e Generatie Accord. Lancia Thema heb ik ook naar gekeken maar die spreekt mij éigenlijk niet echt aan. In mijn ogen heeft een Ritmo gewoon klasse, het is een prachtig ogende bak, en een hoop mensen die steken hun duimpje omhoog of maken even een fototje heb ik het idee, als je in een Golfje rijd of een 318i of dergelijke dan krijg je het imago van Petje/Sjonnie over je heen en dat is jammer. (En het enige wat ik aan m`n auto wil gaan veranderen is dat er een CD/MP3 Speler in komt met een leuk speaker setje.. maar ook niet te overdreven, want ik luister classic rock en geen rap) Een Lancia Delta lijkt me óók fijn, of een 156/166 van Alfa Romeo, maar die zijn vaak een beetje kut motorisch geloof ik http://www.autoscout24.nl(...)892540000000&asrc=st 1000 euro, heb je een 1999 156 met 2 ton op de teller. http://www.autoscout24.nl(...)964090000000&asrc=st Of deze. BX uit `86 met 65k op de teller én verse APK (Naar kilometer stand kijk ik éigenlijk niet echt, al moet ik bekennen dat ik auto`s met meer dan 3 ton op de teller niet ga kopen, 2 ton kan nog wel vind ik.. m`n opa werkte als monteur, en m`n oom ook. En die zeiden al dat als er wat aan de hand zou zijn met m`n auto dat ik hem langs mocht brengen) [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2013 15:04:28 ] | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 15:13 |
Persoonlijk heb ik niet met Aziatische auto's eigenlijk. En tja ieder z'n smaak ik vind een Thema toch wat eleganter dan een Ritmo. Een Delta is natuurlijk ook erg leuk! Mooie auto's ook wel. De 156/166 is motorisch helemaal niet kut, ik heb er zelf één gehad maar het punt is wel dat een 166 je gigantisch veel kost, je wilt ook niet de 2.0 die is gewoon niks aan, in maandelijkse kosten. De 156 is vanzelfsprekend een stukje goedkoper om rijdend te houden. En dan is zo'n 2.0 ook wel prima. Het is alleen zaak dat je wel een goed exemplaar koopt want een Alfa die niet goed verzorgt is = weglopen en niet kopen. En of je voor max. ¤1500 een goede 156/166 kunt krijgen, ik weet het niet. En hou echt rekening met de vaste kosten van zo'n wagen. De 166 verbruikt ook stevig veel benzine. Die Alfa die jij linkt is trouwens echt totaal verpest door de spoiler en de verlaging ziet er echt niet uit bij die auto. En dan krijg je wèl een sjonnie-imago. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 15:15 |
Klopt.. maar het voordeel is dat die spoiler er af kan En de verlaging kan weer een verhoging worden ( ) Maandelijkse kosten maken me niet veel uit.. ik wil maximaal 300 per kwartaal uitgeven aan wegenbelasting, en brandstof.. ach, zo lang het verbruik op de snelweg nog op minimaal 1:10 zit ben ik tevreden hoor Verzekering word dan wel lastig schat ik... want ik ben natuurlijk beginnend, en een beginnende bestuurder met een Alfa uit 2000 hmm? [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2013 15:16:31 ] | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 15:24 |
Je zou eens kunnen informeren bij verschillende verzekeraars of op van die vergelijkingssites wat je ongeveer aan premie kwijt bent per maand bij een aantal verschillende verzekeraars? Als 1:10 je grens is blijf dan weg bij de zwaar gemotoriseerde (3.0 en 3.2 V6) 166's. Daar haal je nòoit 1:10 mee. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 15:31 |
Ik wil ook geen zwaar gemotoriseerd voertuig hoor, 4 cylinder is lekker zat niks aan een 6 of een 8 voorlopig (Wil eerst fatsoenlijk leren rijden in een 4 Cyl) Volgens mij is met een 1.9JTD 156/166 wel 1:12 te halen gemiddeld? | |
JDude | zondag 7 april 2013 @ 15:32 |
Roadtrips in kleinere auto's zijn best te doen hoor. Ben naar Berlijn geweest met 5 man in een Hyundai Accent . Praag met drie in een Nissan Almera, München met drie man in een Clio, Krakow met drie man in een Golf en drie in een 205 . Maar een cinquecento is wel wat teveel (lees: te weinig) van het goede misschien. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 15:32 |
Ongetwijfeld met de JTD wel ja. En als je een 4 cilinder prima vindt.. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 15:32 |
Ik zou er nooit aan beginnen. Ik ga mezelf niet vrijwillig opvouwen in een kleine auto voor een lange afstand. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 15:34 |
In kleinere autotjes lijkt het mij prima (Die nieuwe Polo waar ik in les heeft meer beenruimte achterin dan de E-Klasse van een kennis van mij ) Maar een Cinquecento is al kut als ik er alleen in zit (Zit zowat met m`n benen tegen het stuur, en m`n kop tegen het dak.. en ik ben 1,81) | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 15:40 |
Ik hou sowieso niet van kleine auto's. Heb er niets mee en hoef er ook geen. Ook niet voor een roadtrip. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 15:52 |
Ben ook niet gek van kleine auto`s. En dan bedoel ik die koekblikjes in het segment Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Peugeot 205, Opel Corsa, Volkswagen Polo, Fiat Cinquecento. Alles vanaf een Polo kan net wat mij betreft (Dus alles zo rond de 3,80m en daar boven) Alles daaronder is gewoon énorm onpraktisch in mijn ogen, en gewoon niet comfortabel( Al is een 205 uitzondering want die zijn nog redelijk comfortabel opzich) | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 16:02 |
Ik vind een Polo/Golf e.d. ook wel klein hoor | |
Piet__Piraat | zondag 7 april 2013 @ 16:28 |
Jij bent ook gewoon verwend | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 16:38 |
Als je een 7 serie rijd of een S-Klasse is een Polo/Golf klein ja. Maar een Golf is groot zat voor 4 man + baggage. en een Polo ook wel (de eerste en 2e generatie Polo zien er nog leuk uit ook) | |
house_is_a_feeling | zondag 7 april 2013 @ 17:25 |
Uit ervaring kan ik zeggen dat een volle kofferbak + 3 man het limiet was van comfortabel reizen met mijn oude Lancer, Laguna en nu Carisma. 4 man kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ieder z'n ding. Die Laguna was trouwens echt een hele fijne reisauto geen strepentrekker en helaas geen cruise control maar die vering Poolse wegen konden me niets maken | |
Piet__Piraat | zondag 7 april 2013 @ 17:36 |
Ik heb vijf man plus een volle kofferbak gehad in m'n 3-serie. Dan moet je inderdaad een stuk rustiger doen dan wanneer je twee man hebt en verder geen bagage. Het scheelt ook nogal... de auto vol vs. leeg scheelt makkelijk 300-400kg. Da's best veel. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 17:37 |
Ah dat is het misschien ja. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 17:38 |
4 man + bagage maakt voor mij niet per se de auto acceptabel. Ik hou gewoon van grote auto's . | |
ZwartmetSuiker | zondag 7 april 2013 @ 17:47 |
En terecht. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 18:27 |
Ik hou ook wel van grote auto`s en het liefst rijd ik in een Lincoln Navigator of dergelijk. Maar die zijn té groot. een E-Klasse is groot zat, die is 4 meter 40 geloof ik | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 19:50 |
Rij regelmatig een E-klasse, maar die zijn echt absurd laag. Terwijl ik in de Ibiza de stoel op de laagste stand heb, heb ik hem in de taxi's juist weer haast zo hoog mogelijk, en dan vind ik hem nog laag. Ik heb niets tegen laag zitten, maar die E-klasse's zitten imho veel te laag voor het soort auto. (je kan zo'n beetje op het asfalt zitten in die auto's.) Groot is leuk, maar hier in het noorden niet echt nodig, kleine smijtauto'tjes (mijn Ibi, Polo's e.d) zijn hier veel leuker. Voor lange afstanden gaat er voor mij a.t.m. niets boven een E-klasse of S-klasse(maar die laatste heeft in coupe vorm achterin weer te weinig hoofdruimte) Ik ben trouwens dol op de universiteit van de VAG onderdelen; was het knopje om de buitenspiegels mee te bedienen kwijt, Nieuwe kost 25,- (moet dan direct de hele regelunit kopen. ) dus via Ebay 1 gekocht voor 5,- van een Golf. | |
FalleNk810i | zondag 7 april 2013 @ 19:55 |
Hello summer wheels | |
ZwartmetSuiker | zondag 7 april 2013 @ 20:22 |
Lage stoelen zijn ook alleen vervelend als je 65+ bent. Zo laag mogelijk bij de grond, sowieso. | |
Piet__Piraat | zondag 7 april 2013 @ 21:03 |
Ooooh, die Benz-logo's in de wielen kunnen echt niet | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 21:13 |
Kleine smijtauto's geen comfort vaak kleine motoren ook. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 21:14 |
Een E-klasse is gewoon normaal, daar begint het. | |
ZwartmetSuiker | zondag 7 april 2013 @ 21:26 |
E-Klasse is langer dan 4,4 meter toch. | |
bokkepoot | zondag 7 april 2013 @ 21:38 |
Wielbasis waarschijnlijk | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 21:43 |
mwah, 1.4.. zit tegenwoordig ook in Passat's e.d. Besides, Zwart, wel eens in ee E-klasse gezeten? Ik zit normaal gesproken ook altijd zo laag mogelijk, maar daarin niet; daar kan ik zo laag zitten dat ik amper boven het stuur uitkom, en ik ben 1.80m lang, dus een doodnormale lengte. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 21:47 |
Nieuwe auto sinds gisteren Wel rhd, maar ben daar na een middag al aan gewend. | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 21:56 |
Coool. Turbo uitvoering? | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 22:00 |
Ja maar dat het in een Passat zit doet er toch niets aan af dat een 1.4 gewoon een verdomd kleine motor is? Ik vind dat gewoon niks. Ik wil een grote(re) motor in mijn auto. | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 22:01 |
mwah, op papier wil het best vooruit. kameraad heeft net een Leon besteld, met de 140pk 1.4. 0-100 in iets van 8 seconden. | |
daNpy | zondag 7 april 2013 @ 22:02 |
Heel die velgen niet want die zijn echt taxi-only | |
daNpy | zondag 7 april 2013 @ 22:02 |
Troll of serieus? | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 22:06 |
Dat maakt mij niet uit ik wil geen klein opgefokt blokje in mijn auto maar een groot atmosferisch blok. Het gaat mij niet alleen om de specs, ook om het gevoel. En zo'n klein blok vind ik gewoon niets. | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 22:10 |
Tja, mij gaat het vooral om de toeren en de handling. Dan ben je vaak beter uit met een klein licht blokje als een zware 6/8/10/12 cilinder.. Het enige toffe aan die dikke amerikaanse blokken is het geluid. | |
daNpy | zondag 7 april 2013 @ 22:11 |
Liever comfort op straat en handling op het circuit. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 22:17 |
Er gaat niks boven het gedrag en het geluid en de reserves van een grote 6/8/10/12 cilinder voor mij En ik wil toch altijd liever comfort gekoppeld aan flink wat vermogen dan kart-achtige kleine scheurijzers die je hoog in de toeren kan jagen en in bochten kan smijten. Daarom hou ik van grote auto's met grote zware motoren. Heerlijk die souplesse en reserves. En toch veel kracht als je het wilt maar heerlijk rustig bij normaal gebruik. Mooi geluid. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 22:20 |
Nee, wilde een upgrade van mijn MR2 en niet absurd veel geld ervoor neerleggen | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 22:29 |
toffe upgrade dan alsnog.. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 22:38 |
Wil jij nog steeds een andere auto kopen of staat dat plan in de ijskast? | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 22:41 |
ijskast; met een beetje geluk ben ik over een jaar afgestudeerd in een beroepsrichting waarbij het vrij normaal is dat je een lease-auto hebt, dus ik wacht nog even een jaartje. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 22:42 |
Aah oke, ja daar zit ook wat in. Al kan je natuurlijk ook gewoon een leuke privé-auto kopen en je leasebak alleen zakelijk rijden? | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 22:44 |
Naah, ik wil dan eerst sparen voor een eigen huisje, de Seat verkopen en gaan bijtellen. (is waarschijnlijk goedkoper als wanneer ik de Seat hou..) Wil daarna of een Nissan S15, of een oude Porsche kopen voor erbij.. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 22:52 |
Dat is ook leuk inderdaad ik zou niet zo snel gaan bijtellen denk ik maar in de beroepsgroep waar ik terecht kom is een leasebak ook niet zo vanzelfsprekend. | |
FalleNk810i | zondag 7 april 2013 @ 22:54 |
Haha, komen nog andere in Hey, origineel man | |
Piet__Piraat | zondag 7 april 2013 @ 22:54 |
Mee eens, maar dat had ik al eens eerder gezegd. Ik vind het ook echt niks, maar de naafkapjes maken het wel opvallend matig. Velgenstijl blijft ieders eigen keuze, gaat erom dat hij ze mooi vindt. Maar die andere logo's zijn altijd een no-go. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 22:54 |
Wat ga je er in zetten eigenlijk? | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 22:55 |
precies, en als ik ga bijtellen neem ik wel wat leus uiteraard.. met een beetje mazzel zit er wel een A3 in dan. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 23:01 |
Ik ga toch nooit bijtellen denk ik maar ik zou m'n leasebak gewoon voor woon-werk gebruiken. En dan neem ik wel genoegen met iets als een Passat diesel ofzo of een Giullietta. Groter en luxer mag natuurlijk altijd | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 23:02 |
Inderdaad en mooi standaards afgezien de luchtfilter en het uitlaatsysteem. Heb ook de originele velgen erbij. | |
Goddelijker | zondag 7 april 2013 @ 23:02 |
Weer een frisse auto van buiten en binnen. | |
Marco001 | zondag 7 april 2013 @ 23:04 |
Giulietta Echt een mooie auto is dat. Enige Alfa die ik nog wel zou willen. | |
Actaeon | zondag 7 april 2013 @ 23:05 |
Als het ooit zou kunnen zou ik voor zakelijke km's wel een XF willen. | |
FalleNk810i | zondag 7 april 2013 @ 23:13 |
Vind jij Dit soort reacties had ik uiteraard ook wel verwacht op Fok! Lorinser caps, zijn ook Lorinser velgen dus ja | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 23:16 |
Nee, absoluut niet zelfs Hou er niet van om auto`s te verlagen en spoilerkits / dergelijke tuning aan te brengen, bah. Hoe origineler de auto hoe beter. | |
#ANONIEM | zondag 7 april 2013 @ 23:17 |
Trouwens. Ik ga bij wat auto bedrijfjes kijken hier en daar voor een 2e handsje met m`n opa. Handig zo`n auto monteur/handelaar in de famillie. Budget is zo rond de 1500 en ik neig enorm naar Alfa óf Mercedes. Maar als iemand anders suggesties heeft? | |
daNpy | zondag 7 april 2013 @ 23:25 |
Sorry, ook met andere naafkapjes blijven het mb wielen... | |
Sounddragon | maandag 8 april 2013 @ 00:06 |
Zijn allebei eigenlijk auto's die je niet wilt kopen met dat budget | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 00:16 |
Geen van die twee, dan moet je met het dubbele aankomen. Met goed zoeken en een beetje geluk stuit je dan bijvoorbeeld op dit soort aardige aanbiedingen: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr Het enige type Mercedes dat je beneden de ¤4k moet willen hebben (naast de Baby Benz en W123): de W124, een regelrechte tank. Voor ¤1500 koop je het beste een klein brik van Japanse afkomst. Een wat groter brik kan ook nog wel, maar in ieder geval liever geen Duits premiumspul of hooggevoelige Alfa Romeo. Vergeet niet dat het onderhoud bij dit soort merken ook regelmatig wat meer in de kosten loopt, met zo'n laag budget ga ik er vanuit dat je ook wat dat betreft niet veel kan lijden. Even heel wat anders trouwens, ik heb gisteren in de Peug 206 1.6 16v van m'n zusje gereden. Hóórt het koppelingspedaal bij die dingen zo schokkerig mee omhoog te komen als je je voet optilt, of is de boel intern gewoon versleten? Het ding staat tegen de 200.000 km, best reëel dat het nog de originele koppeling is. Soepel wegrijden is echt verdomd tricky in die wagen, je voelt amper waar het aangrijppunt zit omdat dat pedaal niet netjes gedoseerd mee omhoog komt. Hij blijft niet echt hangen of zo, maar de beweging voelt gewoon niet soepel. Nu weet ik waarom ze altijd met zoveel toeren ervandoor gaat, je krijgt bijna geen feedback wat betreft wanneer je moet beginnen met gasgeven en dus ben je al snel te vroeg (of te laat, al helemaal leuk). Vrooeemmm! [ Bericht 7% gewijzigd door Kriegel op 08-04-2013 02:21:02 ] | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 01:15 |
Ik zou in de wegenbelasting tot de 300 euro per kwartaal kunnen gaan (als maximum) en dan eventueel zo rond de (ja.. dit is waarschijnlijk heel weinig) zo rond de 400 euro per maand aan onderhoud Ik zie absurd veel A-klasses voor 1500-2000 euro te koop staan, zelfs E - klasses voor dat geld met NAP en APK. Qua alfa ben ik al wel een beetje afgedreven, lijken me fantastische bakken hoor, maar naja.. qua onderhoud/roest gevoeligheid enzo.. liever niet. Wat mij trouwens serieus wél heel fijn lijkt om mee te beginnen (Als we het dan toch japans houden) Honda Accord Aerodeck of iets dergelijks, of een Honda Concerto. Niet té groot. Japans, goedkoop. Weinig onderhoud. Óf met een beetje mazzel een Nissan 626? en dan een 1e generatie? Of eventueel (maar dan begeef ik me ook op glad ijs?) een Citroen BX Phase I [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2013 01:16:13 ] | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 01:15 |
Ok dan weet ik dat! | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 01:44 |
Het probleem is dat Mercedes in de late jaren '90 en t/m pakweg 2006 een hoop auto's heeft gebouwd die op gebied van betrouwbaarheid geen eer aan het merk deden, er werd in tegenstelling tot in de jaren '70 en '80 veel aan kostenbesparing gedaan, dat gecombineerd met een toenemende hoeveelheid elektronische snufjes leverde regelmatig problemen op. Zelfs roest, en veel ook op bepaalde modellen. Trouwens, wie wil er nou in zo'n eerste-generatie A-klasse rijden? Behalve de gebrekkige kwaliteit van die auto straal je ook nog 100% uit dat je op het merkje geilt. Hij lijkt niet eens op een Benz. Een oudere W124 rijdt veel comfortabeler, is mooier (goed, subjectief maar kom op ) en geeft je waarschijnlijk een probleemlozer bestaan. Het eerste model C-klasse is trouwens nog wel best okay (W202, opvolger van de W201 190, oftewel de eerder genoemde Baby Benz), die kreeg pas problemen rond 2000 met de W203. Zelfde geldt min of meer voor de E-klasse. Maar ¤1500? Nee, teveel afgetrapte of onderhoud-behoevende bakken rond die prijs, beter neem je dat risico gewoon niet. ¤400 per maand voor onderhoud is trouwens heus niet zo weinig hoor, tenzij je een keer iets groots hebt ga je dat echt niet zomaar opmaken. En ¤300 per kwartaal aan wegenbelasting is voor een benzineauto enorm veel, dan moet je denken aan een kolos van 1800 kg. Je kunt met dat maandelijkse geld dus misschien ook nog wel even doorsparen, zodat je een chiquere auto kunt kopen. [ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 08-04-2013 02:35:47 ] | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 01:58 |
Oh, en een Accord is een goed voorbeeld van een betere jaren '90 Japanner. Degelijk, relatief lekker veel ruimte, goede rijeigenschappen. Gek genoeg nooit echt populair geworden hier, net als de al even uitstekende Toyota Camry. Zal wel zijn omdat we hier nogal op Duits geilen in het D-segment, een Japanner moet in de ogen van de Nederlander een hatchbackje zijn. Puur op het eerste oog lijkt deze me bijvoorbeeld wel interessant voor je: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr Niet een schat aan informatie, maar de auto oogt tenminste netjes en dat stemt hoopvol. Het is in deze prijsklasse lang niet vanzelfsprekend. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 01:58 |
Bedankt voor deze info. Zat even rond te neuzen op Autoscout. En was bij de 190 aanbeland van Mercedes (lijken me hele fijne auto`s eerlijkgezegd) totdat ik dat van.. Nee, ik ga tóch even kijken bij japanse wagens. Kom ik DIT tegen: http://www.autoscout24.nl(...)747130000000&asrc=st|fs (Beetje schade.. maar m`n opa heeft connecties die het weg werken voor niks) http://www.autoscout24.nl(...)522150000000&asrc=st|fs Deze is dan weer echt als nieuw en uit `99 dus zelfs wat jonger én Gratis APK. Máár... 2,5ton. Nou is dat voor een japanner niet zo veel, maar geld dat ook voor de nieuwere generaties? | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 02:00 |
Heb ik naar zitten kijken inderdaad, nieuwere generaties Accord zijn prachtige wagens. Jammer dat als het japans is dat het dan óf een Alto moet zijn óf een Micra óf iets anders kleins. Dingen zoals de Bluebird van Nissan, de Camry van Toyota, en de Accord van Honda inderdaad worden gewoon overschaduwt. Maar aan die grote bakkies heb je óók amper onderhoud. (Nja, het is wat zwaarder... en het verbruikt wat meer) | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 02:17 |
Tja, het is moeilijk te zeggen aangezien je niet weet hoe beide auto's tijdens hun kilometers bereden zijn, en ook nog omdat ik de onderhoudsboekjes hier niet kan bekijken. 250.000 kan een netjes behandelde, goed gebouwde en niet erg onderbemeten motor in principe goed hebben, al kan het wel weer net zijn dat je tegen slijtage op bepaalde andere prijzige onderdelen aanloopt, want een auto is meer dan de motor. De transmissie vergt bij veel auto's bijvoorbeeld tussen de 180.000 en 250.000 het nodige revisiewerk. Gewoon, slijtage. Zoiets kan er net aankomen (soms voor mensen een aanleiding om zo'n auto weg te doen), echter kan dat soort groot onderhoud ook 30.000 km geleden gedaan zijn en ben je dus spekkoper. Ik zou eens gaan vissen naar wat meer informatie bij de verkopers. Desondanks zou ik wel van nature iets eerder geneigd zijn voor die eerste Primera te gaan, gewoon omdat het wel een aardig verschil in km-stand is. Zo hypocriet ben ik dan ook wel weer. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 02:22 |
Ja maar dat heb ik ook hoor. Ik koop liever iets met 150-200k dan 250-300k Net even wat beter zeg maar. Het liefst koop ik een bakkie met nog geen 100k er op. Maar binnen mijn budget is er niks te vinden onder de 100k | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 02:42 |
Klopt, ik zou er dan ook niet op gaan zitten wachten. Oh, als je trouwens toch zo'n BX wil moet je 2CV even aanschieten voor info en tips, die gast weet ongeveer alles over ouwe roestbakken met veerbollen. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 02:43 |
Ja, ga ik eens doen. Maargoed, weetje.. laat ik eerst mijn rijbewijs maar halen | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 04:55 |
Heb m`n budget naar beneden geschroeft naar 500 euro.. Waarom? om nou meteen zoveel geld uit te geven puur omdat ik een grote/luxe auto wil rijden.. http://www.autoscout24.nl(...)828420000000&asrc=st|fs 389 euro en 1,5 ton op de teller, heeft nog een half jaar APK ruim. En het is een Alfa. En het is ook geen énorm grote auto. Heb zitten denken, maar ik kan wel direct beginnen met een grote auto, maar laat ik eerst maar een autotje kopen voor max 500 euro, en die oprijden (Wel onderhoud plegen uiteraard, maar als het blok opeens vastloopt of dergelijke, of hij gaat enorm roesten) En dan kijk ik wel verder naar iets van wéér 500 euro. En dat doe ik dan wel een tijdje. http://www.autoscout24.nl(...)661920000000&asrc=st|fs Deze heeft een klein beetje werk. maar wat een schattige 104! http://www.autoscout24.nl(...)252620000000&asrc=st|fs 475 euro... voor een nette Alfa 33 160k op de teller! Wil trouwens ook geen auto kopen met meer dan 200k op de teller Lijkt me verstandiger. [ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2013 05:16:14 ] | |
JDude | maandag 8 april 2013 @ 07:46 |
Aanschaf max 500 euro, maar wel datzelfde bedrag per máánd aan MRB en onderhoud? Heeft je garage zulke goeie koffie? | |
ZwartmetSuiker | maandag 8 april 2013 @ 08:33 |
Alsof een verlaging alleen samenkomt met tuning en spoilers? | |
Goddelijker | maandag 8 april 2013 @ 08:42 |
@probleem 206: Controleer de koppelingskabel eens en grote kans dat het de drukgroep is die versleten is. Toen mijne laatst versleten was kwam hij ook lastig omhoog en heel trillerig wegrijden! De lagers van de druklager waren verrot en de druklager was helemaal de drukgroep ingesleten. Was tevens ook een 206. | |
Actaeon | maandag 8 april 2013 @ 10:47 |
Neeee niet weer een klein brik van Japanse afkomst | |
JDude | maandag 8 april 2013 @ 10:49 |
Jij hoeft er toch niet in te rijden? | |
Actaeon | maandag 8 april 2013 @ 10:52 |
Het was juist zo leuk dat die jongen gewoon een keer wat anders wilde, ook wat oudere auto's . En dan ga je 'm toch niet weer in een Starlet oid praten | |
JDude | maandag 8 april 2013 @ 10:52 |
Wel als zijn budget eigenlijk slechts een brommer toelaat. | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 11:47 |
Als je nou gewoon even verder leest zie je dat het daar helemaal niet op neerkomt. Ik blijf er verder wel bij dat het gewoon de meest fool-proof optie is, cliché of niet. Kijk, daar heb ik iets aan, heb nul verstand van het technische gedeelte van koppelingen maar nu weet ik tenminste waar ik kan beginnen met zoeken. Bedankt voor de suggestie. | |
Actaeon | maandag 8 april 2013 @ 11:49 |
Maar het is wel je primaire advies in de tekst. En fool-proof of niet, het is gewoon doodsaai. | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 11:53 |
Uiteindelijk komen we nog bij verschillende Mercedessen uit en een Citroën BX, die eerste voor iets meer dan ¤1500 weliswaar. Wat wil je dan dat ik 'm aanraadt puur om jouw lust naar non-conformisme tevreden te stellen, een Lancia Thesis? | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 11:56 |
Ik doe het ook niet met volle plezier hoor, maar met zo'n budget moet vooral het verstand regeren. | |
Goddelijker | maandag 8 april 2013 @ 12:00 |
Succes! Als je nog specifieke vragen heb, laat t maar weten! | |
daNpy | maandag 8 april 2013 @ 12:02 |
Of een OV kaart. | |
Actaeon | maandag 8 april 2013 @ 12:11 |
Een oude Lancia mag ook hoor. Ik bedoelde eigenlijk gewoon van..waarom weer over die kleine Japanse dingen beginnen..duidelijk dat die persoon gewoon iets 'anders' wilt..laat dan gewoon een keer die Starlets c.a. wat ze zijn Maar goed met ¤500 moet je vooral verstandig zijn, dat is dan wel weer waar. [ Bericht 3% gewijzigd door Actaeon op 08-04-2013 12:36:00 ] | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 12:45 |
Niet mee eens, aangezien ik er verder niet op doorga mag het in ieder geval genoemd zijn, anders is je informatie niet compleet. En zoals je misschien merkt staat ie helemaal niet onwelwillend tegens een Japanse auto, hij komt zelf met de Accord, 626 en twee advertenties van Nissan Primera's, dat ga ik 'm dan toch echt niet uit z'n hoofd praten. Daarnaast, hij heeft geen enkele keer letterlijk gezegd dat hij 'iets anders' wil (dat maak je zelf eruit op), slechts dat een Mercedes of Alfa 'm tof lijkt. Logisch, wie niet? Maar goed, om het dan misschien nog iets dragelijker voor je te maken, hier: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr Zie persoonlijk niet echt wat er spannender aan is dan aan een Accord, maar het is een Volvo. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 13:19 |
Met 500 euro moet je verstandig zijn, dat is zéker waar. Mááar gelukkig zit er famillie in de auto bussiness dus onderhoud word gedaan, mocht er iets gebeuren onverwachts gebeuren dan heb ik ook geld achter de hand | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 13:26 |
Met ¤500 moet je vooral geluk hebben, verstand telt dan al niet meer zo. Of ja, om de echte troep eruit te filteren. Trouwens ehh, Braddie, moet jij eigenlijk geen station om al die bandspullen van je te versjouwen? Je zei iets over een Aerodeck. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 13:26 |
Ik heb express m`n budget wat omlaag gegooid.. Als beginner een auto van 1500 euro lijkt mij persoonlijk nog redelijk veel.. en voor 500 euro heb je ook wel leuke autotjes. Het hoeft niet meteen een waanzinnige middenklasser station fully optioned te zijn, maar waar ik al mee kwam. een Peugeotje 104 (Ok, het is een klein bakkie maar word wel zeldzaam) Of een Alfa Romeo 33.. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 13:27 |
Ja.. ik wil van de zomer met 3 vrienden naar Duitsland toe een weekje. Dus vandaar dat ik een wat grotere auto zoek. Maar aan de andere kant, het is natuurlijk mijn auto niet die van hun Het enige wat ik er in kwijt moet dat is een Keyboard, en voor de rest mezelf | |
house_is_a_feeling | maandag 8 april 2013 @ 13:38 |
http://link.marktplaats.nl/662897027 Hop, nu niet meer zeuren en kopen dat ding. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 13:42 |
Ik koop niks met meer als 2 ton op de teller. Is mij afgeraden door m`n opa en die heeft er wel verstand van | |
house_is_a_feeling | maandag 8 april 2013 @ 13:51 |
Oke, prima . | |
ZwartmetSuiker | maandag 8 april 2013 @ 13:52 |
Kilometerstand is ook maar een getal. Ik heb een auto met minder dan 1 ton op de klok en daar kunnen ook dingen kapot gaan. | |
house_is_a_feeling | maandag 8 april 2013 @ 13:54 |
Precies. Ik heb mijn Laguna toen gekocht met 250k en weggedaan met 263± maar dat had niets te maken met het superfijne motortje of andere problemen. Het was een belastingslurper en verzekering was toen ook nog duurder | |
FalleNk810i | maandag 8 april 2013 @ 13:56 |
| |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 13:58 |
Kijk, m`n opa gaat sowieso mee bij het kijken voor m`n eerste auto. En van hem moest ik het aanhouden om onder de 200k te blijven omdat er anders steeds meer dingen stuk zouden gaan. Maar dit kan inderdaad ook gewoon bij een auto met amper 100k op de teller, dus dat neem ik met een korreltje zout, ookal zit het in m`n achterhoofd. | |
JDude | maandag 8 april 2013 @ 14:02 |
Van een auto van 500 euro zou ik sowieso nooit te veel verwachten. Er is altijd een reden dat'ie zo goedkoop is. Is het niet het feit dat er nauwelijks vraag meer naar is (zoals veel van die slurpbakken van Actaeon ), of de ouderdom, dan is het wel dat er qua onderhoud een en ander aan mankeert. | |
ZwartmetSuiker | maandag 8 april 2013 @ 14:04 |
Ik koop liever een auto met meer dan 2 ton voor 500 eypo dan eentje met minder dan 2 ton. In het eerste geval is ie waarschijnlijk zo goedkoop door de kilometerstand, in hetvyweede geval waarschijnlijk omdat het een kutding is. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 14:14 |
Hmm.. dat is wel een goede inderdaad, als ze een lage kilometer stand hebben zijn het meestal autotjes van oude mensen geweest.. en dan zijn ze lui denk ik.. Hoge KM stand zijn ze gewoon naja... veel gebruikt. Maar of het dan ook enigzins een goede auto is, sja.. | |
house_is_a_feeling | maandag 8 april 2013 @ 14:15 |
Of teruggedraaid | |
Actaeon | maandag 8 april 2013 @ 14:33 |
Nu is een ieders informatie compleet. | |
daNpy | maandag 8 april 2013 @ 14:36 |
Liefhebber zijn en 500 euro over hebben voor een standaard compacte auto in het Z segment. | |
ZwartmetSuiker | maandag 8 april 2013 @ 14:44 |
Ik zie een hoge kilometerstand juist als een compliment. Mensen rijden niet een half miljoen kilometer met een auto omdat het een waardeloze grafbak is. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 14:48 |
Je kan voor 500 euro echt wel unieke wagentjes kopen hoor En ik vind dit eigenlijk wel het maximale voor een eerste autotje. | |
daNpy | maandag 8 april 2013 @ 14:49 |
Gisteren was het nog 1500 euro. | |
FalleNk810i | maandag 8 april 2013 @ 14:59 |
Tja, ik heb die Audi A4 op de vorige pagina ook voor 1500 euro gekocht met 247.000 op de teller. Niks mis mee | |
daNpy | maandag 8 april 2013 @ 15:18 |
Da's een erg nette prijs voor dat ding. Hoe staat het met koppeling en dat soort onderhoud? | |
FalleNk810i | maandag 8 april 2013 @ 15:36 |
Koppeling is prima Thermostaat moest vervangen worden en de distributieriem maar dat kan ik gelukkig allemaal zelf, dus ja als je die kosten mee rekent als je ze moet laten vervangen ben je uiteraard meer kwijt. Maar de voornaamste reden voor mij om deze te kopen was het sport pakket wat erop zat. | |
daNpy | maandag 8 april 2013 @ 15:38 |
Niks raars dus buiten wat normaal onderhoud. | |
bokkepoot | maandag 8 april 2013 @ 15:46 |
Das toch lekker over de weg zweven jungen Tot de eerste drempel | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 15:49 |
Oeps! Nu zie ik dat daar ook al een hele discussie staat die ik dus blijkbaar heb gemist. Net een paar pagina's terug. Ik dacht (aan de hand van z'n eerste post waar ik op reageerde) dat ie gisternacht pas voor het eerst over een eigen auto begon. 500 het maximale, ja? Ik vind 1500 eerlijk gezegd al niet zo heel veel. Wel gewoon genoeg als je geen bijzondere wensen hebt, maar waarom zou een paar honderd euro het maximale moeten zijn? Dat is eigenlijk niet eens een waardige autoprijs, eerder geld voor een brommer. Iemands eerste auto zou dus volgens jou altijd een grote gok moeten zijn, want dat doe je voor dat bedrag. Bij ¤1500 zit je alweer tussen de betere exemplaren van bepaalde types te vissen. | |
Actaeon | maandag 8 april 2013 @ 15:52 |
Nee hij is er al wel een tijdje mee bezig volgens mij En vandaar dus mijn reactie op de wat meer doorsnee modellen | |
FalleNk810i | maandag 8 april 2013 @ 15:54 |
Precies | |
Kriegel | maandag 8 april 2013 @ 16:00 |
Ja, nu begrijp ik ook beter waarom je zo begon te steigeren, hij heeft daar dus wél vrij letterlijk aangegeven een aparte smaak te hebben. Wel weer vreemd om daarna zelf met een Primera te komen, gevolgd door een uiterst minimaal budget, maar soit. | |
bokkepoot | maandag 8 april 2013 @ 16:04 |
Het grote nadeel aan een 500 euro auto is dat de mensen die zo'n bak kopen ook geen cent aan onderhoud willen uitgeven. | |
ZwartmetSuiker | maandag 8 april 2013 @ 16:06 |
Terecht, de onderhoudskosten overstijgen al snel de aanschafprijs. | |
Goddelijker | maandag 8 april 2013 @ 17:04 |
Zag net dat de leiding naar m'n achterruitenwisser kapot is, bij de kofferbak. Waarschijnlijk combinatie van de kou en het draaien/wringen door het openen/sluiten van de kofferbak. Moet nu even zien te vinden welke maat het is, dan kan ik er een verlengstukje tussen zetten. Weet iemand waar ik dat zou kunnen vinden? Of even zelf meten met een schuifmaat sneller? Dus zoiets er tussen: [ Bericht 21% gewijzigd door Goddelijker op 08-04-2013 17:27:34 ] | |
house_is_a_feeling | maandag 8 april 2013 @ 17:45 |
bokkepoot, ik vind jouw avatar zo tof dat ik deze week weer opnieuw aan fallout ga beginnen | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 18:27 |
Al is m`n auto 100 euro. Als er wat moet gebeuren aan onderhoud dan gebeurd dat ook. 300 euro per maand aan onderhoud heb ik wel over ongeveer. Hele kleine dingetjes kan m`n opa wel voor weinig doen Gewoon wat sloperijen af voor de onderdelen eventueel, en anders met de pas van m`n vader langs brezan | |
house_is_a_feeling | maandag 8 april 2013 @ 18:31 |
300 euro per maand aftikken voor een auto van 500.. oké | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 18:34 |
Als het een uniek autotje is, zoals een Renault 25, een Peugeotje 104, een Citroen BX. Ja.. dan wel. Is het iets als een Volkswagen Golfje, Renault Clio, Peugeot 205 dan niet. Mocht ik een unieke auto kunnen kopen voor 500 euro, dan steek ik er écht wel geld in hoor Die auto`s horen bij liefhebbers, en moeten goed verzorgt/onderhouden worden | |
Piet__Piraat | maandag 8 april 2013 @ 18:43 |
Je kunt ook drie maanden wachten met kopen, en dan alsnog 1.500 euro uitgeven Een auto van 500 euro blijft altijd een gok. Heb er al eens eentje gekocht van die prijs, welke met 100 euro onderhoud nog duizenden km's probleemloos heeft gereden. Andere die ik kocht blies na 100km de koppakking eruit en mogen distributieriem + toebehoren en de thermostaat ook meteen vervangen worden. Dat staat los van Fok hoor . Ik vind het inderdaad . Of het nou Benz-velgen zijn of niet, ik vind ze niet zo goed bij de auto passen. Maar da's ook een smaakkwestie. Hoe dan ook, en ik denk dat niemand dat met me oneens is, zijn die naafkapjes wel een afknapper op een Audi. Je rijdt immers een Audi, dan moet je geen Mercedeskapjes hebben . Net als die tjappies met hun 19" A8-velgen onder een Golf. Die velgen vind ik dan al niet de beste keuze, maar dat loeigrote Audi-logo erin is gewoon jammer. | |
ZwartmetSuiker | maandag 8 april 2013 @ 19:09 |
Gewoon ff naar de sloop. | |
Sjoegerd | maandag 8 april 2013 @ 19:16 |
300 per maand aan onderhoud. Vind ik wel allejezus veel. Ben ik met een 21 jaar oude Fransoos nog niet eens kwijt. | |
#ANONIEM | maandag 8 april 2013 @ 19:40 |
Ja het is ook allejezus veel, maar dat is puur bijwijze van. Het is meer zo van, mocht er iets kapot gaan dan kan ik het in ieder geval direct laten vervangen weet je wel ? | |
bokkepoot | maandag 8 april 2013 @ 20:12 |
Fallout is tof, Skyrim was gaaf, maar fallout is nog beter Mijn gebakje van 200 doet het ook al netjes 10.000 km, maar daar zit dan wel een paar euro onderhoud aan. Olie+Filters en bougies. Nieuwe Accu En nieuwe bandjes En nog wat kleine dingetjes | |
FalleNk810i | maandag 8 april 2013 @ 20:58 |
Haha ja ik kan jouw reactie ook zeker wel begrijpen. Maar op volkswagen forums zijn er wel meerdere die zo rondrijden dus ik ben echt niet de enige In de scene is t niks raars meer, op Fok! dus wel. En ja die A8 velgen kunnen echt niet meer nee | |
Marco001 | maandag 8 april 2013 @ 21:00 |
Die a8 velgen heb ik zelfs nog nooit op een A8 gezien, alleen nog maar op Golfjes. (o.a. op een undercover cop car.) | |
ZwartmetSuiker | maandag 8 april 2013 @ 22:36 |
Maar het ziet er wel goedkoop uit. Net als M3 spiegels op een M3 E36. | |
Goddelijker | maandag 8 april 2013 @ 23:19 |
Het is het deel dat vanuit de achterkant van de auto komt, dus daar kan ik never bij om deze te vervangen? | |
Piet__Piraat | dinsdag 9 april 2013 @ 00:24 |
Goedkoop niet, want die krengen zijn kutduur. Daarom liggen er meestal van die Wanli's omheen . Ik vind het wel gewoon misstaan. Daarom zeg ik... het kán prima. Dat eerste barrel had na wat klein onderhoud ook nog wel een behoorlijke tijd mee gekund. De tweede heeft dat al nodig voordat ie überhaupt een rit van 200km kan overleven. Je moet mazzel hebben. | |
Sjoegerd | dinsdag 9 april 2013 @ 00:41 |
Aan mijn barrel is ook wel het één en ander gedaan al. Achja, wel 3 jaar en 30.000+ km verder | |
Piet__Piraat | dinsdag 9 april 2013 @ 00:43 |
Ik was in 30k wel verder dan 'één en ander' . Maar goed, ik ben er dagelijks van afhankelijk en hij moet nog een flinke tijd mee, dus ik heb weinig keuze. | |
Sjoegerd | dinsdag 9 april 2013 @ 00:48 |
'één en ander' is ook wel een beetje zacht uitgedrukt . Maar geen abnormale dingen. - Distributie + waterpomp bij 217.000 samen met bougies en alle filters - Radiateur + voorbumper bij schade - Middenpijp + achterdemper - Diverse roestauratie plekken - Veerpoot + draagarm + aandrijfashoes - Verscheidene werkzaamheden aan de remmen Daarnaast elk jaar een oliebeurtje en wat ander grut | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 9 april 2013 @ 07:52 |
Waarom niet? Het is er ook in gezet | |
Goddelijker | dinsdag 9 april 2013 @ 08:30 |
Zal vanmiddag even een fotootje maken. | |
Piet__Piraat | dinsdag 9 april 2013 @ 08:40 |
De beurtjes tel ik niet mee, dat hoort er gewoon bij en staat los van de totale tellerstand. Maar ik zat inderdaad ook al vlot met draagarmen, thermostaatjes, blokken + schijven etc. Over een paar maanden mag ik weer voor de APK... ben benieuwd | |
FalleNk810i | dinsdag 9 april 2013 @ 12:24 |
Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben met mijn draagarmen, is nogal een zak punt op het B5 chasis. En zeker nu die verlaagd is zal het nog wel wat extra te verduren krijgen. | |
Actaeon | dinsdag 9 april 2013 @ 12:30 |
Is het duur? | |
house_is_a_feeling | dinsdag 9 april 2013 @ 12:48 |
Iedereen heeft van die kleine dingen die slijten. Ik ben blij dat mijn kosten ook nog meevallen. In 23000km: - 4 nieuwe banden (wist ik bij aanschaf) ±290 incl monteren - hulpkoppelingscilinder, ±20 euro revisieset - voorpijp, 65 euro + regulier onderhoud, nog geen 75 euro. Als de zon schijnt ga ik de bekerhouder inbouwen, dan nog een originele armsteun van ebay halen en ben ik voorlopig wel even klaar. Zag laatst een mooi interieursetje in Duitsland, volledig leer | |
FalleNk810i | dinsdag 9 april 2013 @ 16:24 |
Ligt eraan, je hebt al een set vanaf 150 euro. Maar wil je er langer mee doen dan 10.000km dan ben je ongeveer 500 euro voor een goede set kwijt. | |
Actaeon | dinsdag 9 april 2013 @ 16:28 |
Dat is toch wel aanzienlijk... | |
FalleNk810i | dinsdag 9 april 2013 @ 19:30 |
Heb nog even gekeken en heb me iets vergist in de prijs Goede kwaliteit: http://www.ebay.de/itm/ME(...)&hash=item35c6544484 Rommel: http://www.ebay.de/itm/QU(...)&hash=item27c4c38e47 Waar het precies in zit weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar het is een bekend ''probleem'' voor het B5 onderstel. (VW Passat, Audi A4) | |
Actaeon | dinsdag 9 april 2013 @ 21:27 |
Dat maakt het al iets dragelijker | |
Sjoegerd | donderdag 11 april 2013 @ 00:36 |
Ze hebben mogelijk geprobeerd mijn brandstof te jatten. Had de auto met de bestuurderskant naar het huis staan dus zie de tankdop niet. Naar mijn vriendin vandaag en vanaf daar naar haar moeder. Daar liep ik om de auto heen en zag dat de tankdop miste. Kan me niet indenken dat het met tanken gebeurd want ik heb de sleutel nodig om de tankdop los en vast te maken en leg deze altijd met sleutels en al op het dak. Vertelde mijn pa net dat een buurman van de week een jerrycan en een slang ergens in de bosjes heeft gevonden en dat er in de buurt ergens anders ook was ingebroken in een auto ofzo. Dus mogelijk rij ik sinds zondag-maandagnacht al zonder tankdop. Of dit is maandag bij het station gebeurd. Nogal beetje pissig dus, brandstof zit er nog wel in en heb misschien nog wel een andere dop (danwel in een andere kleur maar boeiend). Enige kutte is dat ik dan een andere sleutel heb voor de tankdop. | |
FalleNk810i | donderdag 11 april 2013 @ 07:42 |
Ligt die dop van jou niet ook toevallig ergens in de bosjes dan? | |
L0we | donderdag 11 april 2013 @ 09:17 |
Helemaal niet terecht. Ik heb mijn Express gekocht voor 350 euro, en zeker het 10-voudige uitgegeven aan onderhoud. Als je met een auto rijdt, kost het gewoon geld om hem veilig op de weg te houden, ongeacht de aanschafprijs. | |
Sjoegerd | donderdag 11 april 2013 @ 18:46 |
Niet gevonden. Had nog een rode in de schuur met sleutels. Geen gezicht zo'n rode dop op een witte auto. Nu nog rode racestrepen | |
FalleNk810i | donderdag 11 april 2013 @ 18:54 |
Heb je geen tank klepje ervoor dan? | |
Sjoegerd | donderdag 11 april 2013 @ 19:11 |
Het is klep en dop in één | |
house_is_a_feeling | maandag 15 april 2013 @ 12:54 |
Dicht. |