voor de extra service die nu geleverd wordt mag best betaald wordenquote:Op zondag 31 maart 2013 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. Waarom gaan we geen toeslag heffen?
Men klungelt maar wat raak, en één ding is altijd hetzelfde: De reiziger is de lul.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
En wel als reisadvies de Fyra melden, en er dan bij vermelden "U dient wel een toeslag te kopen aan het loket of de kaartautomaat."
In Breda was het ook niet beter geregeld, ook daar sprak iedereen elkaar tegen. Pas in de loop van de dag werd de omroep aangepast en kwam een bericht in de Railpocket dat de toeslag niet nodig was ...
het systeem is belangrijker dan wat je er uiteindelijk mee kunt.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:04 schreef greavy het volgende:
Ja, want waarom zouden we moeite doen voor de reiziger? Zij zijn alleen maar lastig.
De opdrachtgever is de staat, dus in theorie zou je er wat aan kunnen doen door je stem aan een andere partij te gunnen.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:10 schreef James1988 het volgende:
En het mooie is, de reiziger kan er niks aan doen
Jawel: voortaan met de auto gaan.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:10 schreef James1988 het volgende:
En het mooie is, de reiziger kan er niks aan doen
Ik heb op de VVD gestemd in de hoop dat er zou worden afgezien van de onderhandse gunning.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
De opdrachtgever is de staat, dus in theorie zou je er wat aan kunnen doen door je stem aan een andere partij te gunnen.
Maar dit is bijna normaal hoor. Als Delft ofzo eruit ligt, en de 1900 IC Den Haag - Venlo vv geknipt moet worden, gebeurd dat in Breda. En geen pendel naar Dordrecht ofzo. Want NS wil niet met de IC in Dordrecht keren, want ze hebben daar maar 6 minuten en is vertragingsgevoelig en meer van zulk geneuzel.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
als er niks anders rijdt dan is 2x per uur Breda - Dordrecht wel het minimum
Ik stem om hele andere redenen dan als achtergrond het spoor eigenlijk..quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb op de VVD gestemd in de hoop dat er zou worden afgezien van de onderhandse gunning.
Natuurlijk wel om meerdere redenen.![]()
Je stem van één ding af laten hangen is sowieso dom.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik stem om hele andere redenen dan als achtergrond het spoor eigenlijk..
quote:Op zondag 31 maart 2013 19:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je stem van één ding af laten hangenVVD stemmen is sowieso dom.
jammer dat er geen stoppendeltje Breda - Lage Zwaluwe ingelegd wordt. Is nog altijd beter dan niets.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dit is bijna normaal hoor. Als Delft ofzo eruit ligt, en de 1900 IC Den Haag - Venlo vv geknipt moet worden, gebeurd dat in Breda. En geen pendel naar Dordrecht ofzo. Want NS wil niet met de IC in Dordrecht keren, want ze hebben daar maar 6 minuten en is vertragingsgevoelig en meer van zulk geneuzel.
Nu staat de Sprinter 56 minuten in Dordrecht stof te happen![]()
![]()
x.39 vertrek naar Breda, x.43 aankomst uit Breda.
Even ter vergelijking: Dordrecht - Breda met de Sprinter, rechtstreeks: 23 minuten
Dordrecht - Breda via Rotterdam: 53 minuten
Dordrecht - Breda via Roosendaal: 43 minuten
Nee, de reiziger schiet er geen donder mee op.
Door de Sprinter te nemen had ik +30 tov normaal reisplan. Via Rotterdam zou dat ca +50 worden, en via Roosendaal zou je +65
Jij hier ook nogquote:
En dan op de 5100 Roosendaal-Den Haag overstappen? Die zit iets van 18 minuten achter de 5000 Breda - Dordrecht (- Den Haag, enkel op werkdagen tot 20:00). Dat ga je niet redden. Momenteel heb je van de IC naar de 1x/u sprinter 13 minuten overstap.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er geen stoppendeltje Breda - Lage Zwaluwe ingelegd wordt. Is nog altijd beter dan niets.
Tuurlijk wel. Gewoon wat van die NSH mongolen in elkaar meppen.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:10 schreef James1988 het volgende:
En het mooie is, de reiziger kan er niks aan doen
Oh jammer zegquote:Op zondag 31 maart 2013 19:41 schreef trainfreak het volgende:
een huisje voor ons alleen(nee, niet voor mij en Fles
)
En jij denkt dat wij Hollanders dat ook zonder slag of stoot laten gebeuren? Verkiezingen zijn al een hele opgave voor de overheid, laat staan een referendum.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je stem van één ding af laten hangen is sowieso dom.
Eigenlijk moeten we in Nederland wat overnemen van de Zwitsers: referenda.
jammer dat er niet in het belang van de reiziger wordt gedacht ...quote:Op zondag 31 maart 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En dan op de 5100 Roosendaal-Den Haag overstappen? Die zit iets van 18 minuten achter de 5000 Breda - Dordrecht (- Den Haag, enkel op werkdagen tot 20:00). Dat ga je niet redden. Momenteel heb je van de IC naar de 1x/u sprinter 13 minuten overstap.
De IC keert wel in Lage Zwaluwe aan het perron... Maar trappen iedereen er wel uit in Breda. Gaan geen HC's mee naar Lage Zwaluwe.
Ik denk ook niet dat het ¤¤ scheelt in de portemonnee van NSR..quote:Op zondag 31 maart 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er niet in het belang van de reiziger wordt gedacht ...
quote:dion_b schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:49:
Zucht... informatieuitwisseling tussen NS en Prorail is al lastig genoeg, als daar DB en CNL bij komt is het helemaal feest
Heb hier nu m'n schoonouders over de vloer. Zij zouden vannacht met CNL naar Zuid-Duitsland gereden zijn. Bij boeken (via DB) van kaartjes werd aangegeven dat een afwijkende vertrektijd zou gelden vanaf Amsterdam, vertrek 40 minuten eerder ivm werkzaamheden in DE. Paar dagen later hebben ze reservering gedaan voor fietsen. Toen werd de reguliere tijd aangegeven.
Dus vanavond op Amsterdam CS op de borden gekeken: reguliere vertrekspoor- en tijd. Voor de zekerheid op perron gekeken: ook daar reguliere vertrekspoor en -tijd. Met een klein uur te gaan zijn ze wat gaan eten. Om vervolgens op een leeg perron te staan. De trein was wel degelijk 40 minuten eerder vertrokken - en van een ander perron - maar niets was aangegeven of omgeroepen. Met hen tientallen anderen die wel degelijk op tijd voor de aangepaste vertrektijd aanwezig waren, maar simpelweg de nergens aangegeven trein niet hadden kunnen vinden
NS Internationaal heeft de fouten toegegeven en een bus ingezet voor gedupeerden. Verre van zo comfortabel als een nachttrein, maar beter dan niets. Tenzij je fietsen bij je hebt, dan is het inderdaad niets. Uiteindelijk zijn ze op de eerstvolgende trein die kant op waar wel fietsen mee kunnen overgeboekt, volgens NS-I personeel dezelfde trein de volgende avond. Vandaar dat ze nu hier bij ons logeren.
Epiloog: ook met dat laatste blijkt maar weer hoezeer NS-I prutst. Heb voor de zekerheid nagekeken en jawel, er zijn twee verbindingen morgenochtend vroeg waarmee ze 12u eerder aan kunnen komen dan met volgende nachttrein (slechts 12u te laat ipv 24u te laat) en toch fiets mee kunnen nemen, eentje zelfs ideale aansluiting met enkele overstap. Is trouwens tweede keer in twee jaar tijd dat ik meemaak dat NS-I spontaan vergeet dat er naast Thalys en CNL ook een IC naar Berlin is waar je Duitsland in kunt. Vorige keer was dat juist handig - tijdens uitbarsting van Eyjafjallajokul was vlucht naar Kopenhagen van vriendin van me geannuleerd en was er volgens NS-I totaal geen plek in welke trein dan ook. Treinreiswinkel heeft toen doodleuk alles op de eerstvolgende trein gereserveerd en die vriendin is vertrokken vanuit A'dam terwijl NS-I mensen in A'dam aanraadde om naar Utrecht te gaan omdat er helemaal geen treinen meer vanuit A'dam redenDeze keer helaas 12u onnodige extra vertraging voor m'n schoonouders bovenop de 12u vertraging door onjuiste inlichtingen.
Had ik al gezegd dat ik geen al te hoge dunk van NS-Internationaal had?
Tja, zeker met tegengestelde informatie zou ik het persoonlijk nog even vragen aan medewerkers. Deze wijziging staat namelijk wel gewoon op de NS site (en ik neem aan dus ook in de railpocket): vertrek CNL, 19:41 van spoor 7b.quote:
Die Tim Biels volg ik niet meer.quote:Op maandag 1 april 2013 09:21 schreef b2py het volgende:
Staat toch in de op? En anders heeft Tim biels het ook nog 5 keer getweet afgelopen week..
Tim Biels heeft naar mijn idee best regelmatig nuttige tweets waar NS faalt.quote:Op maandag 1 april 2013 09:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Die Tim Biels volg ik niet meer.
Enne, ik meldt het voor de zekerheid maar, want het SOV Weekend Vrij is weer wel geldig, en daar gingen mensen mee de mist in.
Mooie plaatjes weer !quote:
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtmlquote:D66 wil stations weghalen bij NS en verantwoordelijkheid bij ProRail leggen
De stations zouden niet langer de verantwoordelijkheid van de Nederlandse Spoorwegen moeten zijn. Dat vindt D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven. De NS kan zich beter alleen op het vervoer van reizigers richten, aldus Van Veldhoven.
die is knettergekquote:
Investeert de NS het geld wat ze verdienen aan stations ook weer volledig terug in stations, of gaat er ook een gedeelte naar NSR voor bv materieel? Dat zou in dat geval namelijk steeds oneerlijker worden. Neem bv Leeuwarden, waar meer Arriva dan NS treinen vertrekken. Ik vind het oneerlijk dat de NS wel geld kan verdienen en de Arriva niet. En door alle concessies krijg je dit natuurlijk steeds meer.quote:Op maandag 1 april 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtml
Ben er zelf tegen, omdat de NS van het geld dat ze binnenharken met het uitbaten van de stations investeringen kunnen doen. Moeten ze dat alleen wel doen natuurlijk ...
Haal je dat geld weg bij de NS, dan zal de investeringsruimte in ieder geval veel minder zijn
In de tijd dat de NS die onrendabele nevenlijntjes reed, kregen ze daar ook extra geld voor van de overheid.quote:Op maandag 1 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
NS zal zeker een deel van dat geld ook in het materieel investeren.
Vergeet niet dat de NS zonder subsidie rijdt, terwijl Arriva voor elk lijntje dat het uitbaat overheidssteun ontvangt. Daar zit een flink verschil in.
Ik schrijf wel even een briefje aan NS over dit gepruts. Ik houd u allen op de hoogte.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Gewoon wat van die NSH mongolen in elkaar meppen.
Lijkt me de meest logische oplossing om de stations bij een neutrale derde onder te brengen(geen prorail) maar het commerciële gedeelte gewoon bij servex laten.quote:Op maandag 1 april 2013 11:19 schreef Viezze het volgende:
Ik vind dat ook geen reden om NS maar de stations uit te laten baten.
Als we naar de toekomst kijken zal je zien dat de NS steeds meer lijntjes gaat verliezen, en in de verre toekomst misschien wel de HRN concessie. Om gezeik te voorkomen zou je de stations bij een "neutrale" partij onder kunnen brengen. Dat komt er dus op neer dat dit Prorail zou zijn.
De NS heeft dan wel minder geld, dus hoe dat opgevangen gaat worden is weer een andere vraag. Ook is de vraag of Prorail de beste partij is om commercieel (want zo kunnen we het wel noemen als je >2 euro voor een bakje slootwater betaalt) uitbater te worden van stations.
Vragen, vragen, vragen
valt mee hoor. NS doet veel dingen goed, maar het kan beter. Dat is iets wat je na moet streven als bedrijf, alleen lijkt die ambitie nu wat te ontbreken bij de NS.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
He dat is de Wkd, is meer een soort sneltram hoor.quote:
Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.quote:Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.
- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.quote:Op maandag 1 april 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtml
Ben er zelf tegen, omdat de NS van het geld dat ze binnenharken met het uitbaten van de stations investeringen kunnen doen. Moeten ze dat alleen wel doen natuurlijk ...
Haal je dat geld weg bij de NS, dan zal de investeringsruimte in ieder geval veel minder zijn
Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.quote:Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
precies. Je kunt je imo beter richten op zaken die echt belangrijk voor de reiziger zijnquote:Op maandag 1 april 2013 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.
Klopt. Maar wat hier vaak over het hoofd gezien wordt is dat een oplossing voor het probleem van 100 reizigers vaak betekend dat het probleem bij weer 100 andere reizigers komt te liggen. Het is nou eenmaal allemaal niet zo zwart-wit als dat het lijkt.quote:Op maandag 1 april 2013 12:43 schreef Peter het volgende:
Aan kritiek en meedenken in oplossingen heb je meer dan aan louter gejubel..
Heb je gelijk in en het betrekt gelijk mijn punt over waarom alles opknippen niet altijd een goede zaak is. De treindienstleider bepaald op welk spoor de trein binnen komt rijden. Iemand anders is dan weer verantwoordelijk voor het omroepen en de bediening van de schermen. Als je dit bij alles gaat doen dan krijg je alleen maar meer van dit soort problemen.quote:Op maandag 1 april 2013 12:44 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.
Het maakt dan niet uit dat de computers door mensen worden bediend. Deze mensen moeten zich ervan bewust zijn dat het gene wat zij omroepen of op de schermen zetten acties bij mensen tot gevolgen hebben. Mensen zijn aan het reizen, soms zijn ze gehaast, soms niet, maar ze willen allemaal weten waar ze aan toe zijn. Als jij dan gaat omroepen "Attentie dames en heren de intercity van 12.04 naar Roosendaal vertrekt van spoor 1" terwijl de trein aangekondigd staat op spoor 3 en op de borden van spoor 1 hele andere treinen staan, zaai je onrust. Dat moet je zien te voorkomen. Een van de dingen is bijvoorbeeld controleren of de borden op spoor 1 en spoor 3 geen tegenstrijdige informatie tonen, en als dat wel het geval is dit gewoon melden via de omroep "Attentie dames en heren, in tegenstelling tot wat op de reisinformatieschermen op de perrons staat vertrekt de intercity van 12.04 richting Roosendaal van spoor 1". Mensen gaan dan niet meer twijfelen. Je moet de twijfel zien weg te nemen. En daar faalt de NS behoorlijk hard in af en toe.
De apps die reizigers tegenwoordig op hun mobieltje hebben werken inderdaad sneller dan de railpockets waarmee de mcn en hc nog werkt. Hiervoor is vervanging dan ook in ontwikkelingquote:Op maandag 1 april 2013 13:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.
wel degelijk, alleen dan moet je er wel in gaan investeren.quote:Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.
je houdt verstoringen, maar je kunt er wel naar streven om deze zoveel mogelijk te voorkomen. Het helpt alleen niet mee dat er zoveel uitwijkmogelijkheden weggesneden worden. met iets meer flexibiliteit kun je veel problemen al oplossen.quote:- Ja er rijden wel eens treinen niet op tijd. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat alle treinen op tijd rijden? Het spoorwegnet is al overvol dus er zijn nou eenmaal niet altijd uitwijkmogelijkheden. Daar komt bij dat treinen worden gereden door mensen en mensen maken fouten. Als 1 machinist of conducteur een minuut te laat is dan krijg je gelijk een domino-effect. Want trein 2 moet wachten op trein 1 waardoor trein 3 niet binnen kan komen op het station en trein 4 midden in de rimboe staat te wachten etc etc.
Hier is nog heel veel te winnen tegen lage kosten.quote:- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Het huidige systeem werkt vrij aardigquote:- Ja er valt wel eens een trein uit waardoor er bijvoorbeeld bussen ingezet moeten worden. En ja dat gaat soms even duren voordat alles geregeld is en de reizigers hun weg weer kunnen vervolgen. Natuurlijk kan het allemaal zo ingericht worden dat er op ieder station standaard bussen EN chauffeurs op standby staan voor het geval er iets misgaat, maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger (aan wie anders? Het spoorbedrijf heeft immers ook geen geldbomen langs de baan) dan is het ook niet goed.
als je slim investeert vallen die kosten best mee. Het gaat om weinig dagen per jaar, maar op die dagen moet je wel willen werken met een maximale inzet van iedereen. Belangrijk is dat je niet met te korte treinen wilt zitten en de opstelterreinen in de spitsen niet vol staan met materieel dat gewoon inzetbaar is, maar niet ingepland is.quote:- Ja er worden wel eens oplossingen verzonnen die niet voor iedereen gunstig uitpakken. Noem een winterdienstregeling bij sneeuwval of de verwachting van. Natuurlijk kan men alles wel gewoon door laten rijden in de hoop dat het goed gaat maar de praktijk heeft al vaker laten zien dat dit gewoon niet werkt. En ja natuurlijk kan men wel meer geld investeren in betere wisselverwarmingen of ijsscheppers o.i.d. maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger () dan is het ook niet goed.
je moet dan ook niet lukraak gaan knippen. Daarmee veroorzaak je meer ellende dan je oplost. Maar met vooraf vastgestelde standaarden en regels kom je een heel eind zonder dat het botst.quote:Natuurlijk is het mogelijk om alles lekker op te delen in concessies. Jij een stationnetje hier en jij een treinlijntje daar, maar gaat het werkelijk dingen oplossen? Als je alles opknipt krijg je weer te maken met gebrekkige communicaties, verschillende werkwijzes; de een wil dit en de ander wil dat etc. Spoorvervoerder A toont zijn informatie zus en spoorvervoerder B toont zijn informatie zo. Voordat je daar 1 lijn in hebt getrokken ben je ook weer vele jaren verder, en hey, dan kom je weer bij dezelfde problemen van het oude systeem uit![]()
binnen de beschikbare bandbreedte is nog veel mogelijk, maar dan moet je wel een prikkel hebben om te investeren. En daar ontbreekt het nu aan, getuige de NS-uitspraak dat de reiziger niet zo moet zeuren.quote:Nee ik ontken niet dat er ruimte is voor verbetering, maar ik vind wel dat er hier vaak erg eenzijdig naar de situatie gekeken wordt. Als er gekozen moet worden tussen het 'duperen' van 100 reizigers of het duperen van 101 reizigers dan is het soms gewoon niet anders. Je werkt met mensen en mensen maken fouten, je werkt met materieel en materieel kan kapot gaan en je werkt met geld en geld raakt soms gewoon op.
Just my 2 cents
Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.quote:Op maandag 1 april 2013 12:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.
[ afbeelding ]
valt best mee. Ze hebben de ruimte wel, maar zolang de concessie t/m 2025 niet aan de NS gegund is zal er minder geïnvesteerd worden, iets wat de reiziger in de komende jaren niet ten goede komt.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.
NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.quote:Op maandag 1 april 2013 13:38 schreef Crientj het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.
Tevens, Nijverdal is vanaf vandaag open en ze hebben de eerste storing al meegemaakt..
Lekker dan.quote:Op maandag 1 april 2013 13:42 schreef greavy het volgende:
[..]
NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.
De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
Toch geen treinen in tunnel Nijverdal door storingquote:Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Een beursgenoteerd bedrijf kan in meer of mindere maten zelf bepalen of en hoeveel dividend er word uitgekeerd.quote:Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.
Trouwens, ook een beursgenoteerd bedrijf waarvan de aandelen 'op de markt' liggen keert dividend uit als ze het kunnen betalen.
quote:Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Ik vind NS als het op treinen rijden aankomt een goede vervoerder. Natuurlijk, het kan altijd beter, maar in vergelijking met andere vervoerders leveren ze meestal een goede prestatie.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometerquote:Op maandag 1 april 2013 15:03 schreef James1988 het volgende:
Een grote rol ligt bij de opdrachtgever, de regionale overheden zijn daar een stuk beter in dan de landelijke.
De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.quote:Op maandag 1 april 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometer
Zwolle-Kampen is nu net weer een uitzondering binnen de NS, omdat het een heel simpel lijntje is dat compleet los ligt van de rest van het net en een behoorlijk vaste materieelomloop kentquote:Op maandag 1 april 2013 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.
het is vervoerstechnisch handiger om dat als twee eilandjes te rijden. Rij je in ieder geval niet dwars door de knoop Zwolle heen en heb je geen problemen met aftrappen en bijplaatsenquote:Op maandag 1 april 2013 15:46 schreef Peter het volgende:
Waarom wordt Zwolle - Kampen niet aan Enschede gekoppeld en 'lokaal aanbesteed' ?
dat gaan er weer drie worden. Denk wel dat dit nodig zal zijnquote:Op maandag 1 april 2013 15:57 schreef greavy het volgende:
In de spits rijdt Zwolle-Kampen met dubbele stellen, en Zwolle-Nijverdal-Enschede ook, of zijn dat drie stellen soms?
Maak er een regiotram van en rijd voor het station langs?quote:Op maandag 1 april 2013 15:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat zou een mooi conflict opleveren in de dienstregeling zonder dat er een fly-over gebouwd wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |