Werkelijk.....? De media?quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:43 schreef expans het volgende:
Nee hoor, de media heeft er een lesbienne discussie van gemaakt terwijl het er juist meer om ging dat het kind ook onterecht was afgepakt.
En ' de media' hebben ook de harde en discriminerende woorden van premier Erdogan verzonnen?quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:45 schreef expans het volgende:
Turks/Islamitisch kind afgepakt en bij lesbiennes ondergebracht (en de hele focus daarop) verkoopt beter dan Turks/Islamitisch kind afgepakt.
Ja, die ouders zullen er problemen mee hebben maar ze hadden meerdere aantijgingen richting Jeugdzorg, wat dus te lezen valt in dat artikel.
Die ophef is gekomen na uitspraken van Erdogan. Die hij 1 op 1 herhaald heeft nadat Nederlandse politici om opheldering en uitleg vroeg. Er is niets, maar dan ook helemaal niets wat hij teruggenomen heeft of genuanceerd om ophef te voorkomen of verminderen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja eerst het Turkse ATV maar de fixatie op het lesbische kwam vooral in de NL media terug.
Erdogan is een walgelijke populist die zijn politiek gewin wil behalen ten kostte van iemand als Yunus. Sterker nog: Hij heeft expliciet aangegeven dat Yunus 1 van zijn onderwerpen zal zijn die hij absoluut aan zal halen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:
Maar Erdogan heeft niks gezegd over Yunus of lesbiennes.
Ik verdedig hem helemaal niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Erdogan is een walgelijke populist die zijn politiek gewin wil behalen ten kostte van iemand als Yunus. Sterker nog: Hij heeft expliciet aangegeven dat Yunus 1 van zijn onderwerpen zal zijn die hij absoluut aan zal halen.
Ik snap echt niet dat je zo'n ziek persoon als Erdogan wil verdedigen in deze.
De Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over de zaak Yunus. Hij denkt dat de zaak wordt aangedikt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik verdedig hem helemaal niet.
Maar wanneer heeft hij iets over Yunus gezegd?
Ik geloof ook dat Jeugdzorg fouten maakt. Een hoop zelfs.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:09 schreef De_Guidance het volgende:
En voetbalmanager2, oke je hebt een mening over Erdogan. Maar ik denk dat die mening teveel van invloed is op deze zaak.
Jeugdzorg heeft wel degelijk fouten gemaakt.
http://www.volkskrant.nl/(...)-steken-vallen.dhtml
Probeer het dan even los van elkaar te zien. Ik vind ook dat een buitenlandse premier zich hier niet in moet mengen
Hij zegt daar zelfs dat de zaak wordt aangedikt en dat hij er gewoon over gaat praten. Is toch geen absurd antwoord op zo'n vraag van een journalist?quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over de zaak Yunus. Hij denkt dat de zaak wordt aangedikt.
Op de vraag of hij de kwestie van Yunus aan de orde gaat stellen in Nederland heeft hij gereageerd door te zeggen: “Absoluut, de zaak wordt aangedikt waar ik mij ook zorgen om maak. We ontvangen verscheidene berichten hierover. Gaat het werkelijk om duizenden Turkse kinderen? Dat gaan we ter plekke onderzoeken”
http://demetnu.nl/article_read.php?a=1389
Hij reageert op geruchten die hij via zijn eigen ATV de wereld in geholpen heeft.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hij zegt daar zelfs dat de zaak wordt aangedikt en dat hij er gewoon over gaat praten. Is toch geen absurd antwoord op zo'n vraag van een journalist?
Hoe dan? Door dit te zeggen?quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Feit blijft dat hij de rel over pleeggezinnen in Nederland, en sinds gisteren ook in België, zelf de wereld in heeft geholpen.
Hoeveel linkjes met provocerend taalgebruik van Erdogan over pleeggezinnen wil je hebben?quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:18 schreef Julis het volgende:
[..]
Hoe dan? Door dit te zeggen?
“Absoluut, de zaak wordt aangedikt waar ik mij ook zorgen om maak. We ontvangen verscheidene berichten hierover. Gaat het werkelijk om duizenden Turkse kinderen? Dat gaan we ter plekke onderzoeken”
Ik ben benieuwd wat hij nog meer heeft gezegd. Heb je bronnen? Graag. Want ik weet het niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoeveel linkjes met provocerend taalgebruik van Erdogan over pleeggezinnen wil je hebben?
Ga voor je kijken. Gaat wel even duren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:21 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat hij nog meer heeft gezegd. Heb je bronnen? Graag. Want ik weet het niet.
ATV is van het bedrijf van zijn schoonzoon.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij reageert op geruchten die hij via zijn eigen ATV de wereld in geholpen heeft.
Alles wat daar over dit onderwerp wordt belicht daar heeft hij op zijn minst weet van. Ook als hij geen eigenaar zou zijn geweest dan zou hij daar weet van moeten hebben.
Het is afwachten hoe zijn bezoek morgen zal verlopen en wat hij dan te zeggen heeft over Jeugdzorg in Nederland. Feit blijft dat hij de rel over pleeggezinnen in Nederland, en sinds gisteren ook in België, zelf de wereld in heeft geholpen.
Dat zei Ayhan Üstün, voorzitter van de Turkse parlementaire onderzoekscommissie voor de mensenrechten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Erdogan heeft zelf aangegeven dat de kwestie Yunus bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg besproken moet worden.
Oh ja, daarin heb je gelijk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:42 schreef Julis het volgende:
[..]
Dat zei Ayhan Üstün, voorzitter van de Turkse parlementaire onderzoekscommissie voor de mensenrechten.
Henderickx begrijpt de ongerustheid wel. ‘Turkse media schrijven vanuit hun verontwaardiging bepaalde dingen die niet kloppen. Ze denken dat wij kinderen opzettelijk weghalen uit gezinnen om hen volledig Vlaams of Belgisch te maken. Dat klopt natuurlijk niet. Over een plaatsing wordt beslist in de rechtbank. Na een uitspraak kunnen de biologische ouders bovendien altijd in beroep gaan.'quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:55 schreef Julis het volgende:
Hij is een parlementslid. Meer weet ik niet.
Laat maar eens een quote zien waarin premier Erdogan iets over lesbiennes zegt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die ophef is gekomen na uitspraken van Erdogan. Die hij 1 op 1 herhaald heeft nadat Nederlandse politici om opheldering en uitleg vroeg. Er is niets, maar dan ook helemaal niets wat hij teruggenomen heeft of genuanceerd om ophef te voorkomen of verminderen.
Maar de moeder wel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:
Maar Erdogan heeft niks gezegd over Yunus of lesbiennes.
Lijkt mij duidelijk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:26 schreef greedisbad het volgende:
In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
ATV is van het bedrijf van zijn schoonzoon.
Er is een link maar hij zit echt niet achter de knoppen daar.
Ik begrijp je mening over Erdogan, maar als je puur naar deze zaak kijkt zie ik echt niet dat hij inzake Yunus provocerende uitspraken heeft gedaan.
Hiermee geeft hij aan het niet goed te keuren; anders was onderzoek niet nodig en was aankaarten overbodig.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:18 schreef Julis het volgende:
[..]
Hoe dan? Door dit te zeggen?
“Absoluut, de zaak wordt aangedikt waar ik mij ook zorgen om maak. We ontvangen verscheidene berichten hierover. Gaat het werkelijk om duizenden Turkse kinderen? Dat gaan we ter plekke onderzoeken”
In het Brabants Dagblad lees ik toch iets anders:quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:26 schreef greedisbad het volgende:
Bureau Jeugdzorg Haaglanden heeft in de zaak-Yunus veel steken laten vallen. Beschuldigingen tegen de biologische moeder waren onvoldoende gefundeerd en onderzoeken die ontlastend waren voor de ouders werden achtergehouden. Ook rechterlijke uitspraken om de uithuisplaatsing ongedaan te maken, zijn genegeerd.
Dat blijkt uit vonnissen van de rechtbank en later, in hoger beroep, het Gerechtshof in Den Haag. Beide instanties hadden de nu negenjarige jongen van Turkse komaf al in 2007 willen laten terugkeren naar zijn biologische ouders. Dat gebeurde niet. Pas in de jaren daarna is de kwestie zodanig uit de hand gelopen dat ook achtereenvolgende rechters oordeelden dat hereniging niet langer wenselijk was, zo blijkt uit een 'juridisch overzicht' dat Bureau Jeugdzorg woensdagavond verspreidde.
Vooral de feiten uit 2007 zijn pijnlijk voor het kabinet. Vicepremier Asscher heeft de afgelopen week meermalen gezegd dat premier Rutte de kwestie-Yunus zal aansnijden bij de Turkse premier, die vandaag op bezoek komt. Rutte zal zijn Turkse ambtsgenoot overtuigen van de zorgvuldigheid van de Nederlandse procedures, voorspelde Asscher. Het is zeer de vraag of dat juist met deze casus zal lukken.
De kwestie kwam de afgelopen weken in de media als een botsing tussen traditionele Turkse waarden en moderne Nederlandse opvattingen. De moeder zou vooral problemen hebben met het feit dat de pleegouders twee lesbiënnes zijn. Ook onder parlementariërs en in de media in Turkije was de verontwaardiging groot; overheden in West-Europa zouden zich op oneigenlijke gronden meester maken van moslimkinderen.
Ongepast en aanmatigend
Asscher sloeg in felle bewoordingen terug. Hij vond het 'ongepast' en 'aanmatigend' dat de Turkse overheid zich überhaupt een mening meende te kunnen permitteren over de werking van de Nederlandse pleegzorg. Hij benadrukte dat bij uithuisplaatsing 'zeer strenge en zorgvuldige' procedures worden gehanteerd.
Voorzover dat het geval is, blijken die procedures in het geval-Yunus en zijn twee oudere broertjes niet goed te zijn gevolgd. Ook blijken de biologische ouders steekhoudender bezwaren gehad te hebben dan alleen de seksuele voorkeur van de pleegouders.
Yunus was in december 2004 met een gebroken arm en zwelling aan het hoofd bij het ziekenhuis binnengebracht. De moeder zei met het kind te zijn gevallen, de aanwezige artsen vermoedden mishandeling.
De Raad voor de Kinderbescherming stelde verder dat het oudste kind van de vrouw in coma was geraakt door verkeerde toediening van medicijnen. Verwaarlozing, de moeder heeft onvoldoende kwaliteiten als opvoeder, oordeelde Jeugdzorg. De drie kinderen werden voor een jaar uit huis geplaatst. Jeugdzorg zou verder onderzoek laten doen naar de situatie, onder meer botonderzoek bij Yunus om mishandeling te bewijzen of uit te sluiten.
Feiten achtergehouden
Bij een beoordeling in de zomer van 2007 constateerde de rechter dat allerlei onderzoeken nog altijd niet waren uitgevoerd. Ook bleken bij tussentijdse beoordelingen stukken en feiten te zijn achtergehouden.
Zo bleek de uitkomst van het botonderzoek bij Yunus er toen al zestien maanden te zijn; de radioloog zag geen aanwijzingen voor mishandeling. Ook bleek er geen bewijs voor de stelling dat het oudste kind in coma heeft gelegen of dat het verkeerde medicatie heeft toegediend gekregen - daarmee stond de verwaarlozing op losse schroeven.
Tenslotte bleek destijds de moeder zelf te hebben aangegeven dat ze dusdanig grote problemen had - het tweelingbroertje van Yunus was overleden, haar man had haar verlaten en ze stond er alleen voor - dat ze niet langer voor haar kinderen kon zorgen. Dat wierp een ander licht op haar zelfinzicht.
Inmiddels waren zij en haar man herenigd, was de situatie rustiger en was er een netwerk dat het gezin helpen kon, constateerde de rechter. Hij verordonneerde dat de kinderen terug naar de ouders moesten. Dat gebeurde echter niet. In december gelastte de rechter een nieuw onderzoek naar de gezinssituatie van de biologische ouders.
Dat heeft nooit plaatsgevonden. De verhouding tussen Jeugdzorg en de ouders was zo getroebleerd dat de laatsten nergens meer aan meewerkten. Ook waren er inmiddels signalen dat het in het gezin weer bergafwaarts ging. In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.
http://www.volkskrant.nl/(...)-steken-vallen.dhtml
De ouders hebben de twee broers na de uitspraak van 2007 en het daarop volgende beroep van jeugdzorg naar Turkije gestuurd omdat ze het niet vertrouwden .. en geef ze eens ongelijk na het voorgaande.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:41 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
In het Brabants Dagblad lees ik toch iets anders:
http://www.bd.nl/algemeen(...)-op-straat-1.3725876
Waarom wilden die Turken dan gaan demonstreren tegen het feit dat ie bij een lesbisch stel zat?quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja eerst het Turkse ATV maar de fixatie op het lesbische kwam vooral in de NL media terug.
Ik beweer nergens dat hij dat gezegd heeft. Overigens zal Erdogan het woord lesbisch nergens expliciet gebruiken, maar is de strekking van zijn woorden niets anders dan dat Turkse kinderen niet in Christelijke, laat staan holebi, gezinnen opgevangen mogen worden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Laat maar eens een quote zien waarin premier Erdogan iets over lesbiennes zegt.
Ik mag hopen dat je zijn mening over dat hersenspoelen niet deelt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:48 schreef Re het volgende:
Erdogan wil alleen maar dat Yunus teruggaat naar zijn familie OMDAT hij nu bij een stel lesbo's wordt gehersenspoeld met westerse normen en waarden
Waar zijn die eigenlijk?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom wilden die Turken dan gaan demonstreren tegen het feit dat ie bij een lesbisch stel zat?
Tegen wie heb je het?quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:33 schreef 3-voud het volgende:
Heb je nou een kloon aangemaakt om dit te kunnen posten?
Op TV Rijnmond bij mij spreken ze over enkele tientallen tot 100 demonstranten.quote:
Als ik niemand quote zal ik de TS wel bedoelen. Maar je bent inderdaad verdacht...quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tegen wie heb je het?
Iedereen is sowieso een kloon van mij, ook jij.
En ook geen Jeugdzorg die stelselmatig en doelbewust duizenden kinderen van hun Turkse ouders afneemt om ze in Nederlandse, Christelijke en homosexuele gezinnen plaatst om ze zo 'Nederlands' mogelijk te maken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:38 schreef De_Guidance het volgende:
Maar geen woedende menigten van duizenden Turken over heel Nederland dus?
Die glazen bol van de Telegraaf en anderen is duidelijk kapot.
Dat maakt iedereen zelf nog wel uit of dat complotdenken is of niet. Okay?quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:45 schreef De_Guidance het volgende:
Over de Telegraaf kun je ook gaan complotdenken met hun constante absurde berichtgeving over minderheden in Nederland.
Dat siert je ookquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:45 schreef De_Guidance het volgende:
En ik heb ook al meerdere malen aangegeven dat ATV in deze absurd bezig is en dat het in NL echt niet zo is als daar wordt voorgeschoteld.
Stook niet tussen ons.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat maakt iedereen zelf nog wel uit of dat complotdenken is of niet. Okay?
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat maakt iedereen zelf nog wel uit of dat complotdenken is of niet. Okay?
Oud wijf uithangen doet het ook niet zo goed.quote:
Jij wel. Hij/zij niet.quote:
Wij gaan prima met elkaar om.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oud wijf uithangen doet het ook niet zo goed.
Maak je niet zo druk man. Het gaat die Turken er enkel om dat kids niet in een moslim cultuur opgroeien. De rest interesseert ze geen bal. Zelfs de kinderen zelf niet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Inmiddels hangt aan de muur van de Turkse ambassade in Zweden een tekst waarin de Turkse bezoekers worden gewaarschuwd voor het gevaar van het 'opzettelijk uit huis zetten van Turkse kinderen'.
Deze tekst komt uit een krant waar we geen links van mogen plaatsen. Twee seconden zoekwerk voor wie de bron niet gelooft.
Maar deze tekst hangt er al een tijd en Erdogan heeft hier echt wel weet van. Gewone grove leugens de wereld in helpen die het complete werk van Jeugdzorg ondermijnen en je eigen burgers onnodig angst aanjagen om er zelf politiek sterker van te worden
Dat hebben we pas als Yunus, net zoals Mauro een profiel op Fok! aanmaakt en gaat lopen posten om de publieke opinie aan zijn kant te krijgen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:56 schreef Misty_eyes het volgende:
Sorry, ik heb het hele gebeuren rond Yunus niet gevolgd maar hebben we een nieuwe knuffel Mauro gevonden, klopt dat?
[ afbeelding ]
Precies.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk man. Het gaat die Turken er enkel om dat kids niet in een moslim cultuur opgroeien. De rest interesseert ze geen bal. Zelfs de kinderen zelf niet.
Open een nieuw topic over Mauro, want Mauro heeft hier niks mee te maken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:56 schreef Misty_eyes het volgende:
Sorry, ik heb het hele gebeuren rond Yunus niet gevolgd maar hebben we een nieuwe knuffel Mauro gevonden, klopt dat?
[ afbeelding ]
Ik weet prima waar het de Turken om te doen is en dat ze weinig geven om het belang van zulke kinderen. Anders zouden ze zelf wel iets gedaan hebben aan al die weeskinderen in Turkije die slechts zelden in pleeggezinnen terecht komen en meestal op straat moeten zwerven.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Precies.
Liever weer de seculieren daar aan de macht.
Kortom: hypocriete bende.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik weet prima waar het de Turken om te doen is en dat ze weinig geven om het belang van zulke kinderen. Anders zouden ze zelf wel iets gedaan hebben aan al die weeskinderen in Turkije die slechts zelden in pleeggezinnen terecht komen en meestal op straat moeten zwerven.
En inderdaad laat de seculieren daar maar aan de macht komen.
Dat denk jij maar toen hun kinderen werden afgepakt gingen ze ook huilen hoewel ze niet eens wisten dat hun kind bij een lesbie zou komen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk man. Het gaat die Turken er enkel om dat kids niet in een moslim cultuur opgroeien. De rest interesseert ze geen bal. Zelfs de kinderen zelf niet.
Nou vooruit: ik zal me dadelijk met gepaste tegenzin verdiepen in deze zaak.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:02 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Open een nieuw topic over Mauro, want Mauro heeft hier niks mee te maken.
Jij denkt serieus dat daar kinderen op straat worden gegooit?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik weet prima waar het de Turken om te doen is en dat ze weinig geven om het belang van zulke kinderen. Anders zouden ze zelf wel iets gedaan hebben aan al die weeskinderen in Turkije die slechts zelden in pleeggezinnen terecht komen en meestal op straat moeten zwerven.
En inderdaad laat de seculieren daar maar aan de macht komen.
Dat hadden ze moeten bedenken voor ze hun kinderen gingen mishandelen. En ik ben blij dat we in Nederland geen holebi's uitsluiten als pleegouders puur om hun geaardheid.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:03 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Dat denk jij maar toen hun kinderen werden afgepakt gingen ze ook huilen hoewel ze niet eens wisten dat hun kind bij een lesbie zou komen.
Je bent een held.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:05 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Nou vooruit: ik zal me dadelijk met gepaste tegenzin verdiepen in deze zaak.
Om vervolgens zonder dat kind naar Turkije terug te keren en 9 jaar geen zak erom te geven, want kost geld.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:03 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Dat denk jij maar toen hun kinderen werden afgepakt gingen ze ook huilen hoewel ze niet eens wisten dat hun kind bij een lesbie zou komen.
Verkrachten....werkelijk. Jij bent een verdere reactie niet waardigquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:06 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat daar kinderen op straat worden gegooit?
Nee, jammer zo te zien praat je poep en weet je niks er zijn daar f*cking veel kindertehuizen en er zijn daar mensen die voor die kind zorgen dus niet verkrachten.
Mishandelen nou wanneer heb jij een Turk een kind zien mishandelen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat hadden ze moeten bedenken voor ze hun kinderen gingen mishandelen. En ik ben blij dat we in Nederland geen holebi's uitsluiten als pleegouders puur om hun geaardheid.
Mooi man.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:09 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Mishandelen nou wanneer heb jij een Turk een kind zien mishandelen?
Ik ben zelf Turk en ik werd nooit never mishandeld door mijn moeder.
? ik weet echt niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Om vervolgens zonder dat kind naar Turkije terug te keren en 9 jaar geen zak erom te geven, want kost geld.
idd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:10 schreef sufkop. het volgende:
Onterecht afgepakt terwijl de moeder in kwestie zelf heeft aangegeven dat zij niet voor haar kinderen kan zorgen op dat moment. Ja, echt ontzettend onterecht.
Nee die kinderen die bij lesbies werden gezet kwamen niet op tv en nee hun hebben niks verteld op tv.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Verkrachten....werkelijk. Jij bent een verdere reactie niet waardig
Zelf heeft aangegeven zo iets hoor ik voor het eerst!quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:10 schreef sufkop. het volgende:
Onterecht afgepakt terwijl de moeder in kwestie zelf heeft aangegeven dat zij niet voor haar kinderen kan zorgen op dat moment. Ja, echt ontzettend onterecht.
gebeurt zo vaak.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:11 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Zelf heeft aangegeven zo iets hoor ik voor het eerst!
Staat toch duidelijk in de tekst!quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:11 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Ga even op straat met je matties beetje bakkeleien of zo. Hebben wij het ergste achter de rug met je.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:11 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Ik ben niet zo een iemand.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ga even op straat met je matties beetje bakkeleien of zo. Hebben wij het ergste achter de rug met je.
Er zijn wel meer Turken hier en die delen jouw mening gelukkig niet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:09 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Mishandelen nou wanneer heb jij een Turk een kind zien mishandelen?
Ik ben zelf Turk en ik werd nooit never mishandeld door mijn moeder.
Je kunt me niet naar zulke hollanders sturen die soort van turken zijn.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer Turken hier en die delen jouw mening gelukkig niet.
Ga eens praten met De_Guidance of WammerWaggel, je zou een hoop kunnen leren van hun.
Verdomd, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat hebben we pas als Yunus, net zoals Mauro een profiel op Fok! aanmaakt en gaat lopen posten om de publieke opinie aan zijn kant te krijgen.
Dat heb ik niet gezegt dat zeg jij.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Samenvatting voor de lolbroek hier:
Yunus is afgestaan omdat hij door zijn Turkse moeder mishandeld werd en zelf aangaf dat ze niet voor hem kon zorgen. Daarna is ze naar Turkije gegaan en pas onlangs weer naar Nederland terug gekeerd.
Yunus is al die jaren zonder problemen opgevangen bij zijn lesbische pleegouders. Waar je dat walgelijke verwijt van verkrachten vandaan haalt weet ik dus niet.
Omdat Erdogan naar Nederland komt heeft de biologiche moeder na 9 jaar! plotseling klachten dat hij bij een lesbisch koppel zit en daar is dit topic over
Yup, told you so. Wachten is nu totdat Yunus Fok!-user wordquote:
Ik. Stiekem filmen op de slaapkamer van mijn ouders.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:26 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
Wie zou er nu Yunus willen zijn?
Denk je verder nergens aan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik. Stiekem filmen op de slaapkamer van mijn ouders.
Eerst hulp vragen omdat je even aan de grond zit, om vervolgens uitgemaakt te worden voor mishandelaar terwijl elk bewijs in je voordeel jarenlang genegeerd wordt, tja lijkt me idd ontzettend onterecht. Wijze les, je kan beter geen hulp vragen want je geraakt van de regen in de drup, voor je het weet ben je je kinderen voorgoed kwijt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:10 schreef sufkop. het volgende:
Jij had het over mishandelen en verkrachten. Yunus is door niemand verkracht en door zijn Turkse moeder mishandeld.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:21 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegt dat zeg jij.
Nou meid, het bagatelliseren gaat je weer goed. Dat het gezin een en al problemen kent is even niet aan de orde natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Eerst hulp vragen omdat je even aan de grond zit
Ik ken geen probleem loze familie dus Yunus familie was normaal niet te veel maar normaal maar daarna komt de kinderbescherming en pakt Yunus af wat dan veel problemen!quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou meid, het bagatelliseren gaat je weer goed. Dat het gezin een en al problemen kent is even niet aan de orde natuurlijk.
Sterker nog, zijn lesbische pleegouders hebben hem ook nog Turks bijgeleerd, omdat dat zijn achtergrond is. In plaats van hun daarvoor dankbaar te zijn veracht de biologische moeder hen, puur alleen vanwege hun sexuele geaardheid.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die chicks mogen dan lesbisch zijn, basis grammatica en spelling kunnen ze hun koters vast wel bijbrengen.
Wat moet hier staan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:32 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Ik ken geen probleem loze familie dus Yunus familie was normaal niet te veel maar normaal maar daarna komt de kinderbescherming en pakt Yunus af wat dan veel problemen!
Wat precies begrijp jij niet aan mishandeling en een Turkse moeder die zelf aangeeft niet voor haar kind te kunnen zorgen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:32 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
[..]
Ik ken geen probleem loze familie dus Yunus familie was normaal niet te veel maar normaal maar daarna komt de kinderbescherming en pakt Yunus af wat dan veel problemen!
Een en al problemen? Ze vroeg zelf om hulp omdat het gezin het na de dood van de tweelingbroer van Yunus erg moeilijk had en zij het in haar eentje niet meer aankon allemaal. Jeugdzorg heeft daarnaast een probleem gemaakt waar er geen was .. Yunus en zijn broertjes zijn niet mishandelt. Daarvan bestaan bewijzen, die jeugdzorg jarenlang heeft genegeerd/achtergehouden voor de kinderrechter. Lees het oordeel van 2007 maar eens na, de rechter veegt de vloer aan met de handelswijze van jeugdzorg en de kinderen moesten zo snel mogelijk terug naar de ouders.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou meid, het bagatelliseren gaat je weer goed. Dat het gezin een en al problemen kent is even niet aan de orde natuurlijk.
Ik kan niks over de moeder zeggen die soort van zij dat ze niet voor de kind kon zorgen weet er niet veel van en geloof er ook niks van maar over mishandeling?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat precies begrijp jij niet aan mishandeling en een Turkse moeder die zelf aangeeft niet voor haar kind te kunnen zorgen?
Heb alles gelezen. Wat opvalt is dat jij net datgene eruit pakt wat je uitkomt en ook nog eens veel mooier verpakt dan het is. De rest veeg je van tafel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Een en al problemen? Ze vroeg zelf om hulp omdat het gezin het na de dood van de tweelingbroer van Yunus erg moeilijk had en zij het in haar eentje niet meer aankon allemaal. Jeugdzorg heeft daarnaast een probleem gemaakt waar er geen was .. Yunus en zijn broertjes zijn niet mishandelt. Daarvan bestaan bewijzen, die jeugdzorg jarenlang heeft genegeerd/achtergehouden voor de kinderrechter. Lees het oordeel van 2007 maar eens na, de rechter veegt de vloer aan met de handelswijze van jeugdzorg en de kinderen moesten zo snel mogelijk terug naar de ouders.
Aandoenlijk stukje.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:50 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
Wij turken mishandelen niet af en toe slaan turkse moeder op de kind '' soort van '' zo dat de kind er spijt van heeft van wat hij heeft gedaan maar we slaan nooit hard!
En ik zag een hollands vrouw in de winkel der kind slaan en knijpen en ze had haar kind gewoon in een hoekje krap gezet en geslagen.
Ik pik het belangrijkste er uit, ja, en dat is dat er geen enkel bewijs bestaat voor mishandeling, alleen een vermoeden. Het bewijs van het tegendeel, de resultaten van de radiologische onderzoeken waaruit blijkt dat er geen sprake is van mishandeling, zijn ruim anderhalf jaar lang bewust achter gehouden door jeugdzorg. Dat is, gezien de leeftijd van de kleinste > onthechting op z'n minst schrijnend te noemen. In die periode heeft een kinderrechter minstens een keer een verlenging van de uithuisplaatsing uitgesproken, op basis van gegevens die bewust verkeerd zijn weer gegeven.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:50 schreef 3-voud het volgende:
Heb alles gelezen. Wat opvalt is dat jij net datgene eruit pakt wat je uitkomt en ook nog eens veel mooier verpakt dan het is. De rest veeg je van tafel.
Onderstaande heb je ook gelezen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik pik het belangrijkste er uit, ja, en dat is dat er geen enkel bewijs bestaat voor mishandeling, alleen een vermoeden. Het bewijs van het tegendeel, de resultaten van de radiologische onderzoeken waaruit blijkt dat er geen sprake is van mishandeling, zijn ruim anderhalf jaar lang bewust achter gehouden door jeugdzorg. Dat is, gezien de leeftijd van de kleinste > onthechting op z'n minst schrijnend te noemen. In die periode heeft een kinderrechter minstens een keer een verlenging van de uithuisplaatsing uitgesproken, op basis van gegevens die bewust verkeerd zijn weer gegeven.
Zelfs als dat allemaal waar zou zijn, dan heeft die biologische moeder geen enkel punt om over de geaardheid van de pleegouders te klagen laat staan dat Erdogan zich daarom met hem zou mogen bemoeien.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik pik het belangrijkste er uit, ja, en dat is dat er geen enkel bewijs bestaat voor mishandeling, alleen een vermoeden. Het bewijs van het tegendeel, de resultaten van de radiologische onderzoeken waaruit blijkt dat er geen sprake is van mishandeling, zijn ruim anderhalf jaar lang bewust achter gehouden door jeugdzorg. Dat is, gezien de leeftijd van de kleinste > onthechting op z'n minst schrijnend te noemen. In die periode heeft een kinderrechter minstens een keer een verlenging van de uithuisplaatsing uitgesproken, op basis van gegevens die bewust verkeerd zijn weer gegeven.
Als die ouders hun kinderen op een normale manier hadden behandeld, hadden die nog gewoon thuis gewoond.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
De ouders hebben de twee broers na de uitspraak van 2007 en het daarop volgende beroep van jeugdzorg naar Turkije gestuurd omdat ze het niet vertrouwden .. en geef ze eens ongelijk na het voorgaande.
Overigens vraag ik me af hoe de reacties hier zouden zijn als de situatie omgekeerd zou zijn ... een autochtoon kind van een lesbisch stel dat bij Turkse pleegouders wordt geplaatst en daar een islamitische opvoeding krijgt.
Nee, deze feiten zouden pijnlijk zijn voor het kabinet als ze ook daadwerkelijk op die feiten waren aangesproken door Turkije. Echter, de Turken gooien het over de "lesbische" boeg en dat is dus een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:26 schreef greedisbad het volgende:
Bureau Jeugdzorg Haaglanden heeft in de zaak-Yunus veel steken laten vallen. Beschuldigingen tegen de biologische moeder waren onvoldoende gefundeerd en onderzoeken die ontlastend waren voor de ouders werden achtergehouden. Ook rechterlijke uitspraken om de uithuisplaatsing ongedaan te maken, zijn genegeerd.
Dat blijkt uit vonnissen van de rechtbank en later, in hoger beroep, het Gerechtshof in Den Haag. Beide instanties hadden de nu negenjarige jongen van Turkse komaf al in 2007 willen laten terugkeren naar zijn biologische ouders. Dat gebeurde niet. Pas in de jaren daarna is de kwestie zodanig uit de hand gelopen dat ook achtereenvolgende rechters oordeelden dat hereniging niet langer wenselijk was, zo blijkt uit een 'juridisch overzicht' dat Bureau Jeugdzorg woensdagavond verspreidde.
Vooral de feiten uit 2007 zijn pijnlijk voor het kabinet.
Wat een onzin. Het moslim zijn heeft hier niets mee te maken. Het gaat over de fouten van Jeugdzorg bij het uit huis plaatsen van kinderen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:07 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Als die ouder hun kinderen op een normale manier hadden behandeld hadden ze nog gewoon thuis gewoond.
Jij vindt blijkbaar dat moslimkinderen desnoods maar mishandeld moeten worden, zolang ze maar niet westers worden opgevoed.
Maar wat zijn de fouten? Onterechte uithuisplaatsing is zeer zeker geen sprake van.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het moslim zijn heeft hier niets mee te maken. Het gaat over de fouten van Jeugdzorg bij het uit huis plaatsen van kinderen.
Het gaat mij om het mishandelen van kinderen door hun ouders.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het moslim zijn heeft hier niets mee te maken. Het gaat over de fouten van Jeugdzorg bij het uit huis plaatsen van kinderen.
Ik lees het nu ja.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar wat zijn de fouten? Onterechte uithuisplaatsing is zeer zeker geen sprake van.
Terecht dat Jeugdzorg dit doet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:11 schreef hexje het volgende:
Dossier Yunus ligt op straat
DEN HAAG - Bureau Jeugdzorg heeft bij hoge uitzondering het juridisch dossier van een cliënt openbaar gemaakt: dat van Yunus, het Turkse pleegkind dat met zijn lesbische pleegmoeders is ondergedoken.
Jeugdzorg reageerde hiermee op een persverklaring van de advocaat van de biologische moeder van Yunus.
Volgens deze verklaring kreeg Bureau Jeugdzorg Haaglanden in juli 2007 vernietigende kritiek van het Gerechtshof in Den Haag. Het Hof vond het 'niet aannemelijk' dat de biologische ouders Yunus of hun twee andere kinderen ooit hebben mishandeld. Ook had jeugdzorg onvoldoende onderbouwd dat de moeder te weinig pedagogische kwaliteiten zou bezitten, ook al had de kinderrechter er meerdere keren om gevraagd.
Zorgen
Jeugdzorg, geconfronteerd met vragen van de pers, besloot daarop in grote lijnen het juridisch dossier van Yunus en zijn twee broers openbaar te maken. Hieruit blijkt dat de advocaat selectief is geweest in wat hij naar buiten bracht. Het overzicht van jeugdzorg telt bijna twintig juridische beslissingen over het gezin. Er staat in dat een kinderrechter het in 2008 toch niet vertrouwde en de onmiddellijke uithuisplaatsing van de twee broers van Yunus gelastte. Dit gebeurde nadat 'andere bronnen' hun zorgen hadden uitgesproken over de veiligheid en het welzijn van de broers. Begin vorig jaar oordeelde het gerechtshof dat de biologische ouders 'ongeschikt en onmachtig' zijn.
Volgens hun raadsman, M. Nasrullah, hebben de biologische ouders nooit de intentie gehad tegen de 'seksuele gerichtheid van de pleegouders van Yunus te ageren'. Ze hebben slechts willen pleiten voor een pleeggezin dat past bij de 'identiteit' van Yunus.
Bron: www.bd.nl/algemeen/binnen(...)-op-straat-1.3725876
Deze topicje.quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:51 schreef ikdraageenlolbroek het volgende:
Maar ik ben klaar met deze topic ik ben weg en wie over mij praat is echt een pussy.
De advocaat van de moeder van het kind heeft onjuiste (gebrekkige) informatie naar buiten gebracht waardoor het lijkt alsof jeugdzorg de fout in is gegaan in deze situatie. Had jeugdzorg een andere keuze?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:15 schreef De_Guidance het volgende:
Zeer onterecht, belang van kind hoort altijd te prevaleren.
Tja, het is en blijft een advocaat!quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:21 schreef Ziba het volgende:
[..]
De advocaat van de moeder van het kind heeft onjuiste (gebrekkige) informatie naar buiten gebracht waardoor het lijkt alsof jeugdzorg de fout in is gegaan in deze situatie. Had jeugdzorg een andere keuze?
En waar is het te lezen ?quote:Bureau Jeugdzorg heeft bij hoge uitzondering het juridisch dossier van een cliënt openbaar gemaakt: dat van Yunus,
yup. Hetgeen ik zeg is gebaseerd op de rechterlijke uitspraak van 2007quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:03 schreef hexje het volgende:
[..]
Onderstaande heb je ook gelezen?
http://www.bd.nl/algemeen(...)-op-straat-1.3725876
waarop dit volgdequote:De rechtbank overweegt dat het langdurig uitblijven van een toekomstperspectief tot onvrede bij de ouders heeft geleid, met name nu [minderjarige 1] en [minderjarige 2] ondanks het uitblijven van een toekomstperspectief wel zijn overgeplaatst naar de pleegouders. Een andere factor die tot de bij de ouders levende onvrede heeft bijgedragen is de plaatsing van de minderjarigen bij homoseksuele pleegouders, aangezien een dergelijke geaardheid niet samengaat met hun levensovertuiging en binnen hun Turkse cultuur niet, althans slecht, wordt geaccepteerd. Verder heeft een rol gespeeld dat de stukken, te weten het rapport uit mei 2005 en de brief van 4 januari 2006, die de ouders -deels- ontlasten, door bureau jeugdzorg eerst op 20 april 2007 in het geding zijn gebracht. Het gevoel van de ouders dat zij door Bureau Jeugdzorg oneerlijk werden behandeld is hierdoor bevestigd.
quote:7. Het hof neemt het volgende tot uitgangspunt en overweging. De uithuisplaatsing van de kinderen met ingang van 22 december 2004 was gebaseerd op twee grondslagen: 1. De ernstige vermoedens van mishandeling van [de minderjarige sub 3], het jongste kind van de ouders, en het risico dat ook de twee andere kinderen aan mishandeling waren blootgesteld; 2. De pedagogische onmacht van de moeder in die periode. De kinderrechter oordeelt zowel in 2005 als in 2006 in het kader van de verzoeken van Jeugdzorg tot verlenging van de uithuisplaatsing dat er door middel van onderzoek uitsluitsel moet komen over de veronderstelde mishandeling en de pedagogische kwaliteiten van de moeder (en de vader, die zich vanaf juni 2005 met de moeder herenigde). Wanneer de kinderrechter constateert dat er in 2006 kennelijk wederom geen enkel onderzoek heeft plaatsgevonden wordt daaraan het gevolg verbonden dat de uithuisplaatsing eind 2006 nog maar met een korte periode wordt verlengd, namelijk tot 1 mei 2007. De kinderen verbleven inmiddels bij pleegouders, die in cultureel opzicht niet aansloten bij de ouders. De bezoekcontacten van de ouders met de kinderen werden tot een minimum beperkt, waren kort van duur en vonden onder voor de ouders belastende voorwaarden plaats. Dit, gevoegd bij het gegeven dat een forensisch onderzoeksrapport uit mei 2005 en de brief van [een derde] van 4 januari 2006, waarvan de inhoud de ouders in belangrijke mate ontlast voor wat betreft de eerder veronderstelde mishandeling, pas in april 2007 door Jeugdzorg werden overgelegd, maakte het naar het oordeel van de rechtbank begrijpelijk dat de ouders het gevoel hadden dat zij oneerlijk werden behandeld. Waar het hof enerzijds begrip heeft voor de grote onvrede van de ouders over de wijze waarop zij de afgelopen jaren door Jeugdzorg zijn behandeld en bejegend, dient anderzijds in het kader van het voorliggende beroep te worden getoetst of nog altijd de noodzaak bestaat de kinderen uit huis geplaatst te houden.
8. Met betrekking tot die noodzaak overweegt het hof als volgt. Het hof acht het, gelet op de inhoud van alle overgelegde deskundigenrapporten niet aannemelijk dat de ouders [de minderjarige sub 3], dan wel de twee andere kinderen in het verleden hebben mishandeld en/of een zodanig onveilige situatie hebben gecreëerd dat mishandeling heeft kunnen plaatsvinden. Daarnaast staat de door Jeugdzorg aangevoerde grond dat de moeder, althans de ouders niet de pedagogische vaardigheid bezitten om de kinderen, met name [de minderjarige sub 1], de verzorging en opvoeding te bieden die noodzakelijk is. Het hof stelt vast dat Jeugdzorg deze stelling niet onderbouwt met recente onderzoeksgegevens, hoewel de noodzaak tot onderbouwing al meerdere malen aan de orde was gesteld door de kinderrechter. Dat de ouders, naarmate de tijd verstreek, steeds minder bereid waren om met Jeugdzorg samen te werken, kan hen, onder de achteraf bekend geworden feiten en omstandigheden, waartoe het hof verwijst naar het hiervoor onder overweging 7 overwogene, niet worden aangerekend. Het verzoek van Jeugdzorg om het onderzoek nu alsnog, onder handhaving van de uithuisplaatsing, te laten plaatsvinden, acht het hof een gepasseerd station. Dit zal tot een vertraging van een terugplaatsingstraject gaan leiden, die de uithuisplaatsing onomkeerbaar zou kunnen maken, hetgeen het hof niet in het belang van de kinderen acht. Daarbij komt dat 1. ook Jeugdzorg ter zitting heeft aangegeven ervan uit te gaan dat de kinderen op termijn weer naar huis gaan en 2. uit geen enkel gegeven is gebleken dat de ouders niet in staat zijn om de kinderen de vereiste verzorging en opvoeding te geven. De situatie in 2004, die aanleiding was voor de ondertoezichtstelling, is hierbij niet maatgevend, nu de moeder er toen alleen voorstond en een aantal zeer traumatiserende gebeurtenissen te verwerken had.
Jeugdzorg, geconfronteerd met vragen van de pers, besloot daarop in grote lijnen het juridisch dossier van Yunus en zijn twee broers openbaar te maken. Hieruit blijkt dat de advocaat selectief is geweest in wat hij naar buiten bracht. Het overzicht van jeugdzorg telt bijna twintig juridische beslissingen over het gezin. Er staat in dat een kinderrechter het in 2008 toch niet vertrouwde en de onmiddellijke uithuisplaatsing van de twee broers van Yunus gelastte. Dit gebeurde nadat 'andere bronnen' hun zorgen hadden uitgesproken over de veiligheid en het welzijn van de broers. Begin vorig jaar oordeelde het gerechtshof dat de biologische ouders 'ongeschikt en onmachtig' zijn.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:26 schreef moussie het volgende:
[..]
yup. Hetgeen ik zeg is gebaseerd op de rechterlijke uitspraak van 2007
http://demetnu.nl/article_read.php?a=1392
[..]
waarop dit volgde
http://demetnu.nl/article_read.php?a=1385
[..]
Ik zei al dat ik dat had gelezen. Maar daaraan is dus hetgeen ik daar quote vooraf gegaan! De ouders zijn destijds idd met de twee jongens naar Turkije vertrokken, en daar zaten ze blijkbaar nog tijdens de uitspraak in 2008 .. het simpele feit dat de ouders het niet meer vertrouwden en de kinderen in Turkije bij familie verbleven was blijkbaar voldoende om je 'er zorgen over te maken'.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jeugdzorg, geconfronteerd met vragen van de pers, besloot daarop in grote lijnen het juridisch dossier van Yunus en zijn twee broers openbaar te maken. Hieruit blijkt dat de advocaat selectief is geweest in wat hij naar buiten bracht. Het overzicht van jeugdzorg telt bijna twintig juridische beslissingen over het gezin. Er staat in dat een kinderrechter het in 2008 toch niet vertrouwde en de onmiddellijke uithuisplaatsing van de twee broers van Yunus gelastte. Dit gebeurde nadat 'andere bronnen' hun zorgen hadden uitgesproken over de veiligheid en het welzijn van de broers. Begin vorig jaar oordeelde het gerechtshof dat de biologische ouders 'ongeschikt en onmachtig' zijn.
In verband met privacy worden niet alle details kenbaar gemaakt. Privacy is, zeker voor jou, een groot goed. Feit blijft dat zowel in 2008 als 2012 door een rechter is besloten dat deze Turkse moeder ongeschikt, onmachtig en zelfs een gevaar is voor haar kinderen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik dat had gelezen. Maar daaraan is dus hetgeen ik daar quote vooraf gegaan! De ouders zijn destijds idd met de twee jongens naar Turkije vertrokken, en daar zaten ze blijkbaar nog tijdens de uitspraak in 2008 .. het simpele feit dat de ouders het niet meer vertrouwden en de kinderen in Turkije bij familie verbleven was blijkbaar voldoende om je 'er zorgen over te maken'.
En wat nou 'ongeschikt en onmachtig'? Op basis van wat wordt dat geconcludeerd?
Het zal jou maar overkomen zeg .. in zo'n situatie niet spreekwoordelijk 'gillend gek' worden is al heel wat mi ..
Die kinderen zijn dus gewoon ontvoerd door de eigen (falende) ouders die aantoonbaar onmachtig zijn en uit de ouderlijke macht gezet zijn door een door ons erkend wettig stelsel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik dat had gelezen. Maar daaraan is dus hetgeen ik daar quote vooraf gegaan! De ouders zijn destijds idd met de twee jongens naar Turkije vertrokken, en daar zaten ze blijkbaar nog tijdens de uitspraak in 2008 .. het simpele feit dat de ouders het niet meer vertrouwden en de kinderen in Turkije bij familie verbleven was blijkbaar voldoende om je 'er zorgen over te maken'.
Het zal jou maar overkomen zeg .. in zo'n situatie niet spreekwoordelijk 'gillend gek' worden is al heel wat mi ..
Toch wel een pluim voor moussie dat ze het zo weet te draaien dat alle officiële instanties in Nederland zwaar k*t zijn en die arme turkse oudertjes enorm het slachtoffer zijn geworden met hun overdaad aan liefde voor hun kroost.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die kinderen zijn dus gewoon ontvoerd door de eigen (falende) ouders die aantoonbaar onmachtig zijn en uit de ouderlijke macht gezet zijn door een door ons erkend wettig stelsel.
Er is niet naar buiten gebracht waarop dat gebaseerd is. Er is enkel naar buiten gebracht dat een rechter dat oordeel heeft gegeven. Bovendien zijn de redenen daarvan privé, lijkt mij. Dus op basis van wat precies zit jij hier zo te tieren?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat gaat jou dat aan? Het enige dat jij dient te weten is dat een rechter met alle dossier- en feitenkennis geoordeeld heeft dat dit het geval is. Op basis daarvan zijn de ouders aanwijsbaar ongeschikt en onmachtig beoordeeld en zijn de kinderen terecht weggehaald bij deze falende ouders. Elke twist die jij hieraan probeert te geven is pertinent onjuist en aantoonbaar onwaar.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:39 schreef moussie het volgende:
Ja tuurlijk joh, ga gewoon negeren dat er bewijs was dat ze de kinderen niet mishandelt heeft en dat dat bewijs ruim anderhalf jaar lang achter is gehouden door jeugdzorg .. het zijn toch maar Turken of zo, en nog moslims ook?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Toch wel een pluim voor moussie dat ze het zo weet te draaien dat alle officiële instanties in Nederland zwaar k*t zijn en die arme turkse oudertjes enorm het slachtoffer zijn geworden met hun overdaad aan liefde voor hun kroost.
Er is helemaal geen bewijs geweest dat de kinderen niet zijn mishandeld. Waar haal je dat vandaan? Volgens mij maak jij het anders dan hoe het er staat.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja tuurlijk joh, ga gewoon negeren dat er bewijs was dat ze de kinderen niet mishandelt heeft en dat dat bewijs ruim anderhalf jaar lang achter is gehouden door jeugdzorg .. het zijn toch maar Turken of zo, en nog moslims ook?
Niet om het een of ander: je hebt zojuist flinke draaien om de oren gekregen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja tuurlijk joh, ga gewoon negeren dat er bewijs was dat ze de kinderen niet mishandelt heeft en dat dat bewijs ruim anderhalf jaar lang achter is gehouden door jeugdzorg .. het zijn toch maar Turken of zo, en nog moslims ook?
yeah right .. met alle dossier- en feitenkennis .. hoe zat dat ook alweer ?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:55 schreef Scorpie het volgende:
Wat gaat jou dat aan? Het enige dat jij dient te weten is dat een rechter met alle dossier- en feitenkennis geoordeeld heeft dat dit het geval is. Op basis daarvan zijn de ouders aanwijsbaar ongeschikt en onmachtig beoordeeld en zijn de kinderen terecht weggehaald bij deze falende ouders. Elke twist die jij hieraan probeert te geven is pertinent onjuist en aantoonbaar onwaar.
quote:Dit, gevoegd bij het gegeven dat een forensisch onderzoeksrapport uit mei 2005 en de brief van [een derde] van 4 januari 2006, waarvan de inhoud de ouders in belangrijke mate ontlast voor wat betreft de eerder veronderstelde mishandeling, pas in april 2007 door Jeugdzorg werden overgelegd ..
Wat heeft dat er in vredesnaam nou weer mee te maken? Waar beschuldig je ons van?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:56 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus als jeugdzorg zegt dat jij je kind hebt mishandelt dan is dat zo .. al zeggen twee medische rapporten dat er geen enkele aanwijzing voor mishandeling is .. weten we dat ook weer.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Er is helemaal geen bewijs geweest dat de kinderen niet zijn mishandeld. Waar haal je dat vandaan? Volgens mij maak jij het anders dan hoe het er staat.
Nee, een rechter. Sterker nog, meerdere rechters over een bijzonder langdurige periode.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:02 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus als jeugdzorg zegt dat jij je kind hebt mishandelt dan is dat zo .. al zeggen twee medische rapporten dat er geen enkele aanwijzing voor mishandeling is .. weten we dat ook weer.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:06 schreef De_Guidance het volgende:
Rutte heeft een mooi antwoord gegeven.
Eens met Rutte en terecht geweigerd.
Dus omdat er geen aanwijzingen zijn gevonden bij de onderzoeken, zijn de kinderen per definitie niet mishandeld? Ik heb hier ook geen zin meer in. Je blijft maar doorgaan over hoe fout het is terwijl de feiten er niet om liegen. Lijkt net een Turk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:02 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus als jeugdzorg zegt dat jij je kind hebt mishandelt dan is dat zo .. al zeggen twee medische rapporten dat er geen enkele aanwijzing voor mishandeling is .. weten we dat ook weer.
Bevooroordeeldheid .. ik vraag me af hoe de reacties zouden zijn als dit een autochtoon gezin zou zijn, en zonder al die poespas over de geaardheid van de pleegouders.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat heeft dat er in vredesnaam nou weer mee te maken? Waar beschuldig je ons van?
''De Turkse premier noemde de familie ‘heilig’ en het onderbrengen van kinderen bij lesbische pleegouders druist in tegen de Turkse normen en waarden'', zei hij.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Laat maar eens een quote zien waarin premier Erdogan iets over lesbiennes zegt.
Absurd natuurlijk dat hij op dat niveau de geaardheid van de pleegouders ter sprake brengt.quote:
Breng die bevooroordeeldheid van Erdogan en het turkse volk eens ter sprake? Waarom negeer je dat? Heb je een verknipte voorliefde voor zwakkere mensen en/of mensen die in jouw ogen achteruit geduwd worden, ergo moslims?quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Bevooroordeeldheid .. ik vraag me af hoe de reacties zouden zijn als dit een autochtoon gezin zou zijn, en zonder al die poespas over de geaardheid van de pleegouders.
Want dat jeugdzorg hier meer dan fout is lijkt me nogal duidelijk .. enerzijds jarenlang onderzoeken niet uitvoeren maar wel de kinderen uit huis plaatsen, en anderzijds de gegevens van onderzoeken die wel hebben plaats gevonden en de ouders ontlasten achter houden ..
Bedoelen ze dit ?quote:
Wij stellen hier in Nederland 1 ding voorop en dat is het belang van het kind. Jij doet dat duidelijk niet, want je wil ondanks deze gerechterlijke uitspraken dat dat kind gewoon bij hun ouders blijft.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Bevooroordeeldheid .. ik vraag me af hoe de reacties zouden zijn als dit een autochtoon gezin zou zijn, en zonder al die poespas over de geaardheid van de pleegouders.
Want dat jeugdzorg hier meer dan fout is lijkt me nogal duidelijk .. enerzijds jarenlang onderzoeken niet uitvoeren maar wel de kinderen uit huis plaatsen, en anderzijds de gegevens van onderzoeken die wel hebben plaats gevonden en de ouders ontlasten achter houden ..
Ik ben blij dat er rationele en verstandige allochtonen op Fok! zitten zoals jij, Jellereppe en WammesWaggelquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Absurd natuurlijk dat hij op dat niveau de geaardheid van de pleegouders ter sprake brengt.
Zou beter moeten weten.
Moussie heeft selectieve voorkeuren die nogal eens conflicterend zijn. Als het gaat om huisbezoeken dan is de rechter haar grote vriend, omdat die zulke gezellige bezoekjes meestal tegenhielden. Zwakkere mensen, in haar ogen moslims, zijn meestal heilig voor haar. Maar als Greenpeace Golden Rice verbied dan vind Moussie het prima dat miljoenen zwakke kinderen creperen, want ja GM voedsel he.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Breng die bevooroordeeldheid van Erdogan en het turkse volk eens ter sprake? Waarom negeer je dat? Heb je een verknipte voorliefde voor zwakkere mensen en/of mensen die in jouw ogen achteruit geduwd worden, ergo moslims?
Welke feiten? Moeder heeft zelf hulp gezocht toen het haar over het hoofd groeide, daar begon het mee. Later is Yunus gevallen en had een gebroken arm en gezwollen hoofd. Daarom werd gedacht dat het om mishandeling ging, maar dat blijkt dus niet te kloppen, dat zegt het medisch rapport. De andere kinderen zijn ook onderzocht, ook daar is geen aanwijzing van mishandeling gevonden. Dat zijn de feiten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:08 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dus omdat er geen aanwijzingen zijn gevonden bij de onderzoeken, zijn de kinderen per definitie niet mishandeld? Ik heb hier ook geen zin meer in. Je blijft maar doorgaan over hoe fout het is terwijl de feiten er niet om liegen. Lijkt net een Turk.
Nah,ik ga zo koken. Je verhaal over Wes&Yo die Turkse lesbische 17 jarige meisjes adopteerden vond ik leukerquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Opeens moet ik weer denken aan die aflevering van De Rechtbank op Ned1 met die sharia volgende Albanees vs Jeugdzorg.
De rechter stond gewoon (terecht) achter de Allahbanees
Die aflevering staat op UitzendingGemist
Wil je het niet snappen of zo? Die gerechtelijke uitspraken zijn gebaseerd op foutieve gegevens, de kinderen zijn uit huis geplaatst omdat ze mishandelt zouden worden, en de medische rapporten dat er geen enkele aanwijzing is voor mishandeling werden achter gehouden, ergo de rechter spreekt zijn oordeel uit in de veronderstelling dat die kinderen mishandelt zijn.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wij stellen hier in Nederland 1 ding voorop en dat is het belang van het kind. Jij doet dat duidelijk niet, want je wil ondanks deze gerechterlijke uitspraken dat dat kind gewoon bij hun ouders blijft.
Dat staat mi dan ook helemaal los van deze issue, het overduidelijk foute handelen van jeugdzorg.quote:Verder houd Jeugdzorg rekening met de achtergrond van het kind, maar kunnen ze simpelweg niet altijd voldoen aan die eisen omdat er te weinig Islamitische pleeggezinnen zouden zijn.
Er zou hier zeker geklaagd worden, en terecht, als er een Nederlands kind door Islamitische pleegouders opgevoed zou worden. Omdat er meer dan genoeg Christelijke pleegouders zijn en omdat er te weing Islamitische pleegouders zijn.
Daar sluit ik mij volledig bij aan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er rationele en verstandige allochtonen op Fok! zitten zoals jij, Jellereppe en WammesWaggel
Ten 1e is het jouw mening dat die rapporten niet kloppen. Het is jouw mening en de mening van de advocaat van de Turkse moeder. Een mening waar ik dus 0.0 geloof aan hecht.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Wil je het niet snappen of zo? Die gerechtelijke uitspraken zijn gebaseerd op foutieve gegevens, de kinderen zijn uit huis geplaatst omdat ze mishandelt zouden worden, en de medische rapporten dat er geen enkele aanwijzing is voor mishandeling werden achter gehouden, ergo de rechter spreekt zijn oordeel uit in de veronderstelling dat die kinderen mishandelt zijn.
Waar het op neer komt is dat je het 'gevoel' van een medewerker van jeugdzorg/de raad meer vertrouwd dan de medische rapporten die zeggen dat er geen aanwijzing is dat die kinderen mishandelt zijn en daar bovenop straal negeert dat jeugdzorg deze rapporten anderhalf tot twee jaar weg heeft gemoffeld.
[..]
Dat staat mi dan ook helemaal los van deze issue, het overduidelijk foute handelen van jeugdzorg.
Het is op zich best wel treurig, dat zoiets jarenlang ergens door kan zitten sudderen en pas met een knal in het nieuws verschijnt als je de geaardheid van de pleegouders erbij betrekt.
Say what? Jij maakt hem nou helemaal bont .. een rechter kan alleen maar oordelen op basis van de gegevens die hij heeft. Jeugdzorg heeft bewust ontlastende gegevens langdurig achter gehouden en onderzoeken niet uitgevoerd, de rechter treft in deze geen blaam.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Moussie heeft selectieve voorkeuren die nogal eens conflicterend zijn. Als het gaat om huisbezoeken dan is de rechter haar grote vriend, omdat die zulke gezellige bezoekjes meestal tegenhielden. Zwakkere mensen, in haar ogen moslims, zijn meestal heilig voor haar. Maar als Greenpeace Golden Rice verbied dan vind Moussie het prima dat miljoenen zwakke kinderen creperen, want ja GM voedsel he.
Reageer eerst maar eens op mijn punten, zoals ik altijd bij jou doe. Met argumenten dus, jouw mening ken ik al en daar hecht ik geen waarde aan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Say what? Jij maakt hem nou helemaal bont .. een rechter kan alleen maar oordelen op basis van de gegevens die hij heeft. Jeugdzorg heeft bewust ontlastende gegevens langdurig achter gehouden en onderzoeken niet uitgevoerd, de rechter treft in deze geen blaam.
Wat dat te maken heeft met huiszoekingen bij onschuldigen zonder tussenkomst van een rechter, de afbraak van het huisrecht, of dat nergens op slaande gooien met grote cijfers om met name Greenpeace slecht neer te kunnen zetten, alsof die de enigen zijn die waarschuwen voor de gevaren van GM voedsel, ontgaat mij. Maar ja, als de argumenten op zijn spelen we op de persoon hé ..
Dat is het grote probleem juist dat weten ze nou net niet omdat ze er teveel met hun voeten in de koran staan ...quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Absurd natuurlijk dat hij op dat niveau de geaardheid van de pleegouders ter sprake brengt.
Zou beter moeten weten.
Nee man, dat is de uitspraak uit 2007quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ten 1e is het jouw mening dat die rapporten niet kloppen. Het is jouw mening en de mening van de advocaat van de Turkse moeder. Een mening waar ik dus 0.0 geloof aan hecht.
LJN: BB0880 http://zoeken.rechtspraak.nl/default.aspxquote:7. Het hof neemt het volgende tot uitgangspunt en overweging. De uithuisplaatsing van de kinderen met ingang van 22 december 2004 was gebaseerd op twee grondslagen: 1. De ernstige vermoedens van mishandeling van [de minderjarige sub 3], het jongste kind van de ouders, en het risico dat ook de twee andere kinderen aan mishandeling waren blootgesteld; 2. De pedagogische onmacht van de moeder in die periode. De kinderrechter oordeelt zowel in 2005 als in 2006 in het kader van de verzoeken van Jeugdzorg tot verlenging van de uithuisplaatsing dat er door middel van onderzoek uitsluitsel moet komen over de veronderstelde mishandeling en de pedagogische kwaliteiten van de moeder (en de vader, die zich vanaf juni 2005 met de moeder herenigde). Wanneer de kinderrechter constateert dat er in 2006 kennelijk wederom geen enkel onderzoek heeft plaatsgevonden wordt daaraan het gevolg verbonden dat de uithuisplaatsing eind 2006 nog maar met een korte periode wordt verlengd, namelijk tot 1 mei 2007. De kinderen verbleven inmiddels bij pleegouders, die in cultureel opzicht niet aansloten bij de ouders. De bezoekcontacten van de ouders met de kinderen werden tot een minimum beperkt, waren kort van duur en vonden onder voor de ouders belastende voorwaarden plaats. Dit, gevoegd bij het gegeven dat een forensisch onderzoeksrapport uit mei 2005 en de brief van [een derde] van 4 januari 2006, waarvan de inhoud de ouders in belangrijke mate ontlast voor wat betreft de eerder veronderstelde mishandeling, pas in april 2007 door Jeugdzorg werden overgelegd, maakte het naar het oordeel van de rechtbank begrijpelijk dat de ouders het gevoel hadden dat zij oneerlijk werden behandeld.
En alweer zonder onderzoekquote:Ten 2e: Als en ik zeg dus als, dat al waar zou zijn dan is het door rechters in zowel 2008 als in 2012 bevestigd dat zij ongeschikt is als moeder. Beide waren dat gerechterlijke beslissing waar geen enkele twijfel over bestaan.
Maar daar gaat dit topic niet over, die gaat puur om de lange duur van de uithuisplaatsing en wat daar allemaal verkeerd is gegaan. En dat is dus heel wat. Overigens kan ik het ergens best wel begrijpen dat je het niet zo prettig vindt als je kinderen bij zo'n verschillende achtergrond worden geplaatst. Als het voor een korte periode is en het kan niet anders, alla, maar als je drie jaar verder bent .. tja .. Het is nu eenmaal een gegeven dat sommige delen van de bevolking er wat meer moeite mee hebben dan anderen. En daarmee bedoel ik dus niet alleen sommige moslims, er zijn ook meer dan genoeg autochtonen die van mening zijn dat een gezin uit mannetje en vrouwtje hoort te bestaan en niets anders. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je na verloop van tijd constateert dat je kinderen ermee gepest worden en dat wil je natuurlijk niet .. je zit niet te wachten op zo'n stukkie uit een dagboekquote:Dan de geaardheid van de pleegouders: Het is schokkend dat die wordt aangehaald door de biologische moeder. Zij startte deze rel door expliciet naar de geaardheid te verwijzen van de pleegouders. Erdogan maakte de kapitale fout (hoewel dat volledig opzettelijk door hem gebeurde) door aan te geven ' dan wel even een bezoekje te plegen' bij die pleegouders als hij in Nederland zou zijn en Yunus vervolgens wel uit dat pleeggezin zou halen.
Dat, en dat alleen, is de reden van deze hele rel. Niet jouw vermeende falen van Jeugdzorg.
Dat is slechts als argument gebruikt door Erdogan en de biologische moeder omdat ze wisten dat ze met het klagen over de sexuele geaardheid alleen Yunus niet uit dat pleeggezin zouden krijgen.
En het toppunt is dat Erdogan tijdens zijn bezoek nog eens expliciet vermeld dat het hem om de geaardheid van pleegouders te doen is. Jouw hele argumentatie is subjectieve onzin en dat is jouw al herhaaldelijk duidelijk gemaakt.
http://www.volkskrant.nl/(...)gek-van-binnen.dhtmlquote:In 1994 begon eveneens een rampzalige periode die maar liefst 11 jaar lang zou duren. Het pesten.
Het begon ermee dat ik dik was en dat mijn moeder met een vrouw ging, waarmee ze trouwde in 1995.
Wie zijn de andere betrokken hulpverleners ? Is daar iets over bekend ? Het is toch wel een merkwaardige zaak. BJZ heeft haar zaakjes ook niet erg goed voor elkaar gehad. Volgens mij werden die pas ijverig toen de rechter hun had aangeproken op hun nalatigheid.quote:14. Op 2 september 2008 oordeelt de kinderrechter:
Daarbij overweegt de kinderrechter in het bijzonder dat in het recente verleden bij
herhaling door de kinderrechter, de rechtbank en het Hof Den Haag dringend aan de
ouders is voorgehouden, dat zij in het belang van hun minderjarige kinderen in het
kader van de ondertoezichtstelling dienen mee te werken met de gezinsvoogd die in dat
kader de regie heeft.
Ouders gaan hier echter volstrekt aan voorbij, waarbij zij zich kennelijk volledig
verlaten op de door henzelf inschakelde hulpverleners. Aan het feit dat BJZ door het
Hof Den Haag bij uitspraak van 12 juli 2007 ernstig op de vingers is getikt, kunnen de
ouders niet het recht ontlenen in stand gelaten rechterlijke uitspraken naast zich neer
te leggen. Gelet op de door de gezinsvoogd geschetste zorgelijke situatie van de
minderjarige en de ontoegankelijke houding van de ouders is de kinderrechter van
oordeel dat de spoedmachtiging uithuisplaatsing op goede gronden is verleend.
Daarbij komt nu dat de minderjarigen zich thans in een voor BJZ en dus ook voor de
kinderrechter oncontroleerbare situatie bevinden, waarbij voor hun lichamelijk en
geestelijk welzijn wordt gevreesd.
15. Tijdens deze zitting blijkt dat ouders de broertjes van Yunus overgebracht hebben
naar een voor BJz onbekend adres.
Ze moesten wel meewerken met BJZ en dat deden ze dus niet. Daarom dat de kinderen uiteindelijk niet bij de ouders terecht zijn gekomen. Staat in je eigen bronnen. Dus is het niet onterecht.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee man, dat is de uitspraak uit 2007
[..]
LJN: BB0880 http://zoeken.rechtspraak.nl/default.aspx
[..]
En alweer zonder onderzoek
[..]
Maar daar gaat dit topic niet over, die gaat puur om de lange duur van de uithuisplaatsing en wat daar allemaal verkeerd is gegaan. En dat is dus heel wat. Overigens kan ik het ergens best wel begrijpen dat je het niet zo prettig vindt als je kinderen bij zo'n verschillende achtergrond worden geplaatst. Als het voor een korte periode is en het kan niet anders, alla, maar als je drie jaar verder bent .. tja .. Het is nu eenmaal een gegeven dat sommige delen van de bevolking er wat meer moeite mee hebben dan anderen. En daarmee bedoel ik dus niet alleen sommige moslims, er zijn ook meer dan genoeg autochtonen die van mening zijn dat een gezin uit mannetje en vrouwtje hoort te bestaan en niets anders. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je na verloop van tijd constateert dat je kinderen ermee gepest worden en dat wil je natuurlijk niet .. je zit niet te wachten op zo'n stukkie uit een dagboek
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)gek-van-binnen.dhtml
En bureau Jeugdzorg boeit Yunus ook geen bal want daar zitten alleen maar mensen die lekker makkelijk hun zakken vullen met allerlei therapietjes, gesprekjes, voogden en andere maatschappelijk werkers.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:44 schreef DeParo het volgende:
Die Turken die roepen maken zich niet druk om de zaak-Yunus an sich, wat er ook van waar is, zij roepen omdat zij het oneens zijn met waar die kinderen terecht komen wat zij tegen hun waarden in vinden gaan die weinig met Nederland te maken hebben maar met Turkije, wat dat betreft, en dat is natuurlijk schandelijk want Yunus interesseert ze kennelijk niet eens.
Maar is het niet vreemd dat je moet meewerken aan iets waar je geen vertrouwen in hebt?quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:54 schreef hexje het volgende:
[..]
Ze moesten wel meewerken met BJZ en dat deden ze dus niet. Daarom dat de kinderen uiteindelijk niet bij de ouders terecht zijn gekomen. Staat in je eigen bronnen. Dus is het niet onterecht.
Maar was wel een voorwaarde.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:07 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar is het niet vreemd dat je moet meewerken aan iets waar je geen vertrouwen in hebt?
Ik vind van niet.
Dat zeggen alle slechte ouders.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:07 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar is het niet vreemd dat je moet meewerken aan iets waar je geen vertrouwen in hebt?
Ik vind van niet.
Never nooit komt BJZ in de buurt van mijn kind![]()
Hoezo? Yunus heeft volgens mij na zijn uithuisplaatsing een stabiele thuissituatie gehad. Dankzij zijn moeder moet hij nu onderduiken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:07 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik vind van niet.
Never nooit komt BJZ in de buurt van mijn kind![]()
Jah, voorwaarden, regeltjes, ons land gaat er kapot aan.quote:
quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeggen alle slechte verstandige ouders.
Een moeilijke voorwaarde maar niet eentje die onmogelijk was.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:11 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Jah, voorwaarden, regeltjes, ons land gaat er kapot aan.
Als de ' deskundigen' hun geld maar krijgen nietwaar?
Bah
Ik ben benieuwd in welk wetenschappelijk tijdschrift jij jouw bevindingen hebt gepubliceerd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:06 schreef Flow3r het volgende:
[..]
En bureau Jeugdzorg boeit Yunus ook geen bal want daar zitten alleen maar mensen die lekker makkelijk hun zakken vullen met allerlei therapietjes, gesprekjes, voogden en andere maatschappelijk werkers.
Allemaal mensen die niets produceren maar met oeverloos praten , observeren , doorverwijzen en onderzoeken hun centen moeten binnenharken.
Alsof het ze daadwerkelijk ook maar iets interesseert hoe het werkelijk gaat met de kinderen, ik geloof er niks van.Die hele organisatie doet me denken aan de kindertehuizen van vroeger en we weten hoe het er daar aan toe ging
Het lijkt me juist zeer onverstandig om met BJZ in zee te gaan.quote:
BJZ heeft niks met de diagnose van ADHD of autisme te maken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:16 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het lijkt me juist zeer onverstandig om met BJZ in zee te gaan.
Door al die' deskundigen' heeft ineens 1 op de 3 kinderen in ons land een ' stoornis"![]()
Geloof je het zelf?
Speciaal onderwijs, therapietje hier en therapietje daar, ik geloof er niet in.
Laat alle kinderen gewoon meedraaien op school en in de maatschappij en er zal misschien een klein deel ontsporen.
Tegenwoordig zijn ze allemaal autist of hebben ze ADHD![]()
Ga toch weg, zakkenvullers bij BJZ,daar draait het om
neuhquote:Op donderdag 21 maart 2013 19:18 schreef hexje het volgende:
[..]
BJZ heeft niks met de diagnose van ADHD of autisme te maken.
Ja leuk, eerst houden ze behoorlijk lange tijd de voor jouw positieve gegevens in de koker waardoor de kinderen die om te beginnen al niet mishandelt werden nog langer uit huis geplaatst blijven, de door de rechter voorgeschreven onderzoeken naar het 'toekomstperspectief' van de oudere broers zijn jaren later nog niet gedaan, en met deze 'betrouwbare' organisatie moet je dan samen werken .. of anders. Dat het niet verstandig was om hun kinderen naar Turkije te brengen ben ik het zonder meer mee eens, dat ze daardoor wettelijk nu heel erg zwak staan is een feit, blijkt ook wel uit de latere uitspraken .. maar gezien de voorgeschiedenis is het zeker te begrijpen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:54 schreef hexje het volgende:
[..]
Ze moesten wel meewerken met BJZ en dat deden ze dus niet. Daarom dat de kinderen uiteindelijk niet bij de ouders terecht zijn gekomen. Staat in je eigen bronnen. Dus is het niet onterecht.
bronquote:Moslimclubs nemen afstand van kritiek
Iedereen die morgen tijdens het bliksembezoek van premier Erdogan gaat demonstreren tegen de jeugdzorg, kan zich volgens het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) beter aanmelden als pleeggezin.
„Het is heel erg makkelijk om kritiek te uiten. We kunnen wel met z’n allen gaan schreeuwen, maar er is al een algemeen tekort aan pleeggezinnen in Nederland”, stelt jongerenimam en CMO-woordvoerder Yassin Elforkani. De aangekondigde protesten in het land verbeteren de zaak volgens hem niet: „Ik begrijp de woede, maar zo lossen we de problemen niet op. Nu gaat het over Yunus en over twee dagen is er weer een ander geval. Wat echt helpt, is als mensen zich aanmelden als pleeggezin.”
De organisatie, die ongeveer 500.000 moslims en ruim 350 moskeeën in Nederland vertegenwoordigt, distantieert zich van alle commotie. „Kinderen worden uit huis geplaatst door de rechter omdat ze een warm en veilig gezin nodig hebben en daar hebben we een goed systeem voor”, aldus Elforkani. „Wel roepen we jeugdzorginstellingen op om meer aandacht voor etnisch religieuze groepen te hebben.”
CMO stelt dat het gebrek aan Turkse, Marokkaanse en islamitische pleeggezinnen een probleem is dat al jaren speelt.
„Het zou helpen als er nog eens kritisch gekeken wordt om hier iets aan te doen. Zo zijn de voorwaarden om pleeggezin te worden behoorlijk heftig, de drempel ligt daardoor erg hoog. Er moet een heel pakket aan informatie worden ingevuld en er is soms een taalbarrière. Strenge regels zijn natuurlijk nodig, het zou alleen beter zijn als de procedure wat makkelijker te behappen is dan nu.”
Overigens heeft de ophef over de zaak-Yunus al voor tientallen extra aanmeldingen van moslims bij pleegzorginstellingen gezorgd. De lokale politieke partij Islam Democraten wil dat de gemeente Den Haag actief moskeeën gaat ondersteunen om meer pleegouders te werven. Yunus woonde in de hofstad tot hij met zijn moeders moest onderduiken.
quote:
Je snapt toch wel dat deze kinderen dan al bekend zijn bij BJZ. Bepaalde stoornissen kan een rede zijn voor bepaald gedrag. Als men de juiste diagnose heeft kan men de ouders beter ondersteunen.quote:U kunt bij de autismeteams of zorgprogramma´s terecht na verwijzing door Bureau Jeugdzorg (bij normaal begaafde jeugdigen) of op verwijzing van een arts. De huisarts of het Bureau Jeugdzorg (bij kinderen en jeugdigen) kan u doorverwijzen naar deze centra.
Laat de drempel abu hoog blijven. Nu is er al relatief veel mis met pleeggezinnen.quote:
En op Nederlandse fora zie je Nederlanders (ook al wonen ze nu in het buitenland) het tegendeel zeggenquote:Op donderdag 21 maart 2013 19:37 schreef De_Guidance het volgende:
Op Turkse nieuwssites zie je in veel reacties dat mensen het opnemen voor de lesbische pleegouders. Dat stemt mij tevreden.
Jij neemt het voor de biologische moeder op. En je 'argumenten' zijn net zo idioot als de argumenten van die paar allochtonen die het ook voor haar opnemen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:50 schreef moussie het volgende:
[..]
En op Nederlandse fora zie je Nederlanders (ook al wonen ze nu in het buitenland) het tegendeel zeggen
GC / Yunus
De meningen zijn dus verdeeld, niet alleen bij de moslims
En dat mag.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:50 schreef moussie het volgende:
[..]
En op Nederlandse fora zie je Nederlanders (ook al wonen ze nu in het buitenland) het tegendeel zeggen
GC / Yunus
De meningen zijn dus verdeeld, niet alleen bij de moslims
Nope, ik ageer tegen de puinzooi die jeugdzorg ervan heeft gemaakt. Het uit huis plaatsen van kinderen en twee jaar later nog geen enkel onderzoek hebben gedaan, onderzoeken die hun niet uitkomen weg moffelen .. c'mon zeg, dat is ronduit tenenkrommend.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jij neemt het voor de biologische moeder op. En je 'argumenten' zijn net zo idioot als de argumenten van die paar allochtonen die het ook voor haar opnemen.
Goed dan, ik neem het voor BJZ op om de doodeenvoudige reden dat ik pertinent tegen de argumenten van de biologische ouders en Erdogan ben. Namelijk dat Yunus volgens hun niet in dat pleeggezin hoort, omdat en alleen omdat, zij een lesbisch paar zijn.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:57 schreef FAUSTINO het volgende:
Mensen die het opnemen voor BJZDat Yunus gewoon ook bij Lesbische dames mag wonen hoort geen discussie te zijn laat ik daar wel even duidelijk over zijn.
Altijd weer die drogredenquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
De ouders hebben de twee broers na de uitspraak van 2007 en het daarop volgende beroep van jeugdzorg naar Turkije gestuurd omdat ze het niet vertrouwden .. en geef ze eens ongelijk na het voorgaande.
Overigens vraag ik me af hoe de reacties hier zouden zijn als de situatie omgekeerd zou zijn ... een autochtoon kind van een lesbisch stel dat bij Turkse pleegouders wordt geplaatst en daar een islamitische opvoeding krijgt.
Daar heb ik het dus helemaal niet over. Het handelen van Jeugdzorg is al zo vaak foutief en dat is waar het in dit topic ook deels over gaat. Mij maakt het geen donder uit waar een pleegkind geplaatst word maar let wel!quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Goed dan, ik neem het voor BJZ op om de doodeenvoudige reden dat ik pertinent tegen de argumenten van de biologische ouders en Erdogan ben. Namelijk dat Yunus volgens hun niet in dat pleeggezin hoort, omdat en alleen omdat, zij een lesbisch paar zijn.
Dat hebben zowel die moeder als Erdogan letterlijk gezegd. Alle andere zaken doen er niet toe, want daar hoort een rechter over te beslissen. Niet BJZ, biologische moeder en al helemaal niet Erdogan. Dat is wat er tot 3x toe al gebeurd is en alle info die onder de rechter is krijgen we, en terecht, toch niet te zien. De rechter heeft het eindoordeel en zo hoort het ook.
Er is tot 3x toe gebleken dat er niet fout gehandeld is. De rechter heeft in 2008 en 2012 beslist dat er correct beoordeeld is en dat de moeder niet in staat is om het kind op te voeden en er zelfs gevaar dreigt voor de gezondheid als Yunus terug zou gaan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:14 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Als blijkt dat bij deze zaak door BJZ fout is gehandeld is het meer dan terecht dat Yunus terug gaat naar zijn ouders mits zij de verzorging van Yunus aankunnen.
mss toch s beter inlezen ?quote:Dat Yunus mogelijk terug zou moeten is dan ook nooit ter sprake geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |