abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124307858
Bureau Jeugdzorg Haaglanden heeft in de zaak-Yunus veel steken laten vallen. Beschuldigingen tegen de biologische moeder waren onvoldoende gefundeerd en onderzoeken die ontlastend waren voor de ouders werden achtergehouden. Ook rechterlijke uitspraken om de uithuisplaatsing ongedaan te maken, zijn genegeerd.

Dat blijkt uit vonnissen van de rechtbank en later, in hoger beroep, het Gerechtshof in Den Haag. Beide instanties hadden de nu negenjarige jongen van Turkse komaf al in 2007 willen laten terugkeren naar zijn biologische ouders. Dat gebeurde niet. Pas in de jaren daarna is de kwestie zodanig uit de hand gelopen dat ook achtereenvolgende rechters oordeelden dat hereniging niet langer wenselijk was, zo blijkt uit een 'juridisch overzicht' dat Bureau Jeugdzorg woensdagavond verspreidde.

Vooral de feiten uit 2007 zijn pijnlijk voor het kabinet. Vicepremier Asscher heeft de afgelopen week meermalen gezegd dat premier Rutte de kwestie-Yunus zal aansnijden bij de Turkse premier, die vandaag op bezoek komt. Rutte zal zijn Turkse ambtsgenoot overtuigen van de zorgvuldigheid van de Nederlandse procedures, voorspelde Asscher. Het is zeer de vraag of dat juist met deze casus zal lukken.

De kwestie kwam de afgelopen weken in de media als een botsing tussen traditionele Turkse waarden en moderne Nederlandse opvattingen. De moeder zou vooral problemen hebben met het feit dat de pleegouders twee lesbiënnes zijn. Ook onder parlementariërs en in de media in Turkije was de verontwaardiging groot; overheden in West-Europa zouden zich op oneigenlijke gronden meester maken van moslimkinderen.

Ongepast en aanmatigend
Asscher sloeg in felle bewoordingen terug. Hij vond het 'ongepast' en 'aanmatigend' dat de Turkse overheid zich überhaupt een mening meende te kunnen permitteren over de werking van de Nederlandse pleegzorg. Hij benadrukte dat bij uithuisplaatsing 'zeer strenge en zorgvuldige' procedures worden gehanteerd.

Voorzover dat het geval is, blijken die procedures in het geval-Yunus en zijn twee oudere broertjes niet goed te zijn gevolgd. Ook blijken de biologische ouders steekhoudender bezwaren gehad te hebben dan alleen de seksuele voorkeur van de pleegouders.

Yunus was in december 2004 met een gebroken arm en zwelling aan het hoofd bij het ziekenhuis binnengebracht. De moeder zei met het kind te zijn gevallen, de aanwezige artsen vermoedden mishandeling.

De Raad voor de Kinderbescherming stelde verder dat het oudste kind van de vrouw in coma was geraakt door verkeerde toediening van medicijnen. Verwaarlozing, de moeder heeft onvoldoende kwaliteiten als opvoeder, oordeelde Jeugdzorg. De drie kinderen werden voor een jaar uit huis geplaatst. Jeugdzorg zou verder onderzoek laten doen naar de situatie, onder meer botonderzoek bij Yunus om mishandeling te bewijzen of uit te sluiten.

Feiten achtergehouden
Bij een beoordeling in de zomer van 2007 constateerde de rechter dat allerlei onderzoeken nog altijd niet waren uitgevoerd. Ook bleken bij tussentijdse beoordelingen stukken en feiten te zijn achtergehouden.

Zo bleek de uitkomst van het botonderzoek bij Yunus er toen al zestien maanden te zijn; de radioloog zag geen aanwijzingen voor mishandeling. Ook bleek er geen bewijs voor de stelling dat het oudste kind in coma heeft gelegen of dat het verkeerde medicatie heeft toegediend gekregen - daarmee stond de verwaarlozing op losse schroeven.

Tenslotte bleek destijds de moeder zelf te hebben aangegeven dat ze dusdanig grote problemen had - het tweelingbroertje van Yunus was overleden, haar man had haar verlaten en ze stond er alleen voor - dat ze niet langer voor haar kinderen kon zorgen. Dat wierp een ander licht op haar zelfinzicht.

Inmiddels waren zij en haar man herenigd, was de situatie rustiger en was er een netwerk dat het gezin helpen kon, constateerde de rechter. Hij verordonneerde dat de kinderen terug naar de ouders moesten. Dat gebeurde echter niet. In december gelastte de rechter een nieuw onderzoek naar de gezinssituatie van de biologische ouders.

Dat heeft nooit plaatsgevonden. De verhouding tussen Jeugdzorg en de ouders was zo getroebleerd dat de laatsten nergens meer aan meewerkten. Ook waren er inmiddels signalen dat het in het gezin weer bergafwaarts ging. In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.

http://www.volkskrant.nl/(...)-steken-vallen.dhtml
pi_124308357
Dat zegt hoogstens iets over dat de plaatsing op zich onterecht was. Het zegt niets over de gezinskeuze waarin Yunus uiteindelijk geplaatst is.

Daar is niets mis mee, en daar gaat die hele discussie dus over.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_124308689
Nee hoor, de media heeft er een lesbienne discussie van gemaakt terwijl het er juist meer om ging dat het kind ook onterecht was afgepakt.
pi_124308755
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:43 schreef expans het volgende:
Nee hoor, de media heeft er een lesbienne discussie van gemaakt terwijl het er juist meer om ging dat het kind ook onterecht was afgepakt.
Werkelijk.....? De media?
pi_124308865
Turks/Islamitisch kind afgepakt en bij lesbiennes ondergebracht (en de hele focus daarop) verkoopt beter dan Turks/Islamitisch kind afgepakt.

Ja, die ouders zullen er problemen mee hebben maar ze hadden meerdere aantijgingen richting Jeugdzorg, wat dus te lezen valt in dat artikel.
pi_124309015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Werkelijk.....? De media?
Ja eerst het Turkse ATV maar de fixatie op het lesbische kwam vooral in de NL media terug.
pi_124309032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:45 schreef expans het volgende:
Turks/Islamitisch kind afgepakt en bij lesbiennes ondergebracht (en de hele focus daarop) verkoopt beter dan Turks/Islamitisch kind afgepakt.

Ja, die ouders zullen er problemen mee hebben maar ze hadden meerdere aantijgingen richting Jeugdzorg, wat dus te lezen valt in dat artikel.
En ' de media' hebben ook de harde en discriminerende woorden van premier Erdogan verzonnen?
En de reacties van alle Nederlandse politici daarop?
En ' de media' heeft ook al die tienduizenden berichtjes van Turken en Nederlanders zelf geschreven?
En alle protestacties opgezet?
pi_124309075
Maar Erdogan heeft niks gezegd over Yunus of lesbiennes.
pi_124309173
quote:
9s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:48 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja eerst het Turkse ATV maar de fixatie op het lesbische kwam vooral in de NL media terug.
Die ophef is gekomen na uitspraken van Erdogan. Die hij 1 op 1 herhaald heeft nadat Nederlandse politici om opheldering en uitleg vroeg. Er is niets, maar dan ook helemaal niets wat hij teruggenomen heeft of genuanceerd om ophef te voorkomen of verminderen.
pi_124309186
Heel simpel;

- Ouders komen op tv-zender, balletje begint te rollen, ouders hebben meerdere aantijgingen (rapporten vervalst/niet laten zien/uitspraken rechtbank genegeerd). Ook zeuren ze (denk ik, dit stukje niet gezien) over het lesbisch zijn van de pleegouders
- Turken worden boos (en voornamelijk tieners reageren op een slechte manier)
- NL media krijgt er grip op, focust alleen op het lesbienne verhaal
- Nu pas komen ze met dit artikel

Wat Erdogan heeft gezegd heeft er niks mee te maken.
pi_124309335
OEPS
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_124309489
quote:
9s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:
Erdogan is een walgelijke populist die zijn politiek gewin wil behalen ten kostte van iemand als Yunus. Sterker nog: Hij heeft expliciet aangegeven dat Yunus 1 van zijn onderwerpen zal zijn die hij absoluut aan zal halen.
Ik snap echt niet dat je zo'n ziek persoon als Erdogan wil verdedigen in deze.
pi_124309592
Oh, TS greedisbad....je bent nieuw op Fok!, maar het is de bedoeling dat je zelf ook reageert in topics die je gestart bent. Wat is jouw mening?
pi_124309783
Nou snel terug naar Turkije dan maar!
pi_124310198
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Erdogan is een walgelijke populist die zijn politiek gewin wil behalen ten kostte van iemand als Yunus. Sterker nog: Hij heeft expliciet aangegeven dat Yunus 1 van zijn onderwerpen zal zijn die hij absoluut aan zal halen.
Ik snap echt niet dat je zo'n ziek persoon als Erdogan wil verdedigen in deze.
Ik verdedig hem helemaal niet.

Maar wanneer heeft hij iets over Yunus gezegd?
pi_124310264
quote:
9s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik verdedig hem helemaal niet.

Maar wanneer heeft hij iets over Yunus gezegd?
De Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over de zaak Yunus. Hij denkt dat de zaak wordt aangedikt.

Op de vraag of hij de kwestie van Yunus aan de orde gaat stellen in Nederland heeft hij gereageerd door te zeggen: “Absoluut, de zaak wordt aangedikt waar ik mij ook zorgen om maak. We ontvangen verscheidene berichten hierover. Gaat het werkelijk om duizenden Turkse kinderen? Dat gaan we ter plekke onderzoeken”
http://demetnu.nl/article_read.php?a=1389
pi_124310320
En voetbalmanager2, oke je hebt een mening over Erdogan. Maar ik denk dat die mening teveel van invloed is op deze zaak.

Jeugdzorg heeft wel degelijk fouten gemaakt.

Probeer het dan even los van elkaar te zien. Ik vind ook dat een buitenlandse premier zich hier niet in moet mengen
pi_124310426
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:09 schreef De_Guidance het volgende:
En voetbalmanager2, oke je hebt een mening over Erdogan. Maar ik denk dat die mening teveel van invloed is op deze zaak.

Jeugdzorg heeft wel degelijk fouten gemaakt.

Probeer het dan even los van elkaar te zien. Ik vind ook dat een buitenlandse premier zich hier niet in moet mengen
Ik geloof ook dat Jeugdzorg fouten maakt. Een hoop zelfs.
pi_124310462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over de zaak Yunus. Hij denkt dat de zaak wordt aangedikt.

Op de vraag of hij de kwestie van Yunus aan de orde gaat stellen in Nederland heeft hij gereageerd door te zeggen: “Absoluut, de zaak wordt aangedikt waar ik mij ook zorgen om maak. We ontvangen verscheidene berichten hierover. Gaat het werkelijk om duizenden Turkse kinderen? Dat gaan we ter plekke onderzoeken”
http://demetnu.nl/article_read.php?a=1389
Hij zegt daar zelfs dat de zaak wordt aangedikt en dat hij er gewoon over gaat praten. Is toch geen absurd antwoord op zo'n vraag van een journalist? :P
pi_124310873
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:10 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hij zegt daar zelfs dat de zaak wordt aangedikt en dat hij er gewoon over gaat praten. Is toch geen absurd antwoord op zo'n vraag van een journalist? :P
Hij reageert op geruchten die hij via zijn eigen ATV de wereld in geholpen heeft.
Alles wat daar over dit onderwerp wordt belicht daar heeft hij op zijn minst weet van. Ook als hij geen eigenaar zou zijn geweest dan zou hij daar weet van moeten hebben.

Het is afwachten hoe zijn bezoek morgen zal verlopen en wat hij dan te zeggen heeft over Jeugdzorg in Nederland. Feit blijft dat hij de rel over pleeggezinnen in Nederland, en sinds gisteren ook in België, zelf de wereld in heeft geholpen.
pi_124311044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Feit blijft dat hij de rel over pleeggezinnen in Nederland, en sinds gisteren ook in België, zelf de wereld in heeft geholpen.
Hoe dan? Door dit te zeggen?

“Absoluut, de zaak wordt aangedikt waar ik mij ook zorgen om maak. We ontvangen verscheidene berichten hierover. Gaat het werkelijk om duizenden Turkse kinderen? Dat gaan we ter plekke onderzoeken”
pi_124311158
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:18 schreef Julis het volgende:

[..]

“Absoluut, de zaak wordt aangedikt waar ik mij ook zorgen om maak. We ontvangen verscheidene berichten hierover. Gaat het werkelijk om duizenden Turkse kinderen? Dat gaan we ter plekke onderzoeken”
Hoeveel linkjes met provocerend taalgebruik van Erdogan over pleeggezinnen wil je hebben?
pi_124311237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoeveel linkjes met provocerend taalgebruik van Erdogan over pleeggezinnen wil je hebben?
Ik ben benieuwd wat hij nog meer heeft gezegd. Heb je bronnen? Graag. Want ik weet het niet.
pi_124311310
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:21 schreef Julis het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat hij nog meer heeft gezegd. Heb je bronnen? Graag. Want ik weet het niet.
Ga voor je kijken. Gaat wel even duren.
pi_124311343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij reageert op geruchten die hij via zijn eigen ATV de wereld in geholpen heeft.
Alles wat daar over dit onderwerp wordt belicht daar heeft hij op zijn minst weet van. Ook als hij geen eigenaar zou zijn geweest dan zou hij daar weet van moeten hebben.

Het is afwachten hoe zijn bezoek morgen zal verlopen en wat hij dan te zeggen heeft over Jeugdzorg in Nederland. Feit blijft dat hij de rel over pleeggezinnen in Nederland, en sinds gisteren ook in België, zelf de wereld in heeft geholpen.
ATV is van het bedrijf van zijn schoonzoon.
Er is een link maar hij zit echt niet achter de knoppen daar. :P

Ik begrijp je mening over Erdogan, maar als je puur naar deze zaak kijkt zie ik echt niet dat hij inzake Yunus provocerende uitspraken heeft gedaan. :o
pi_124311545
De rel van de pleeggezinnen komt door die zender en de mensenrechtencommissie van het Turkse parlement. Die hier echt uitgebreid naar kijken.

Ik snap wel dat andere landen niet zitten te wachten op bemoeienis.
pi_124312327
Erdogan heeft zelf aangegeven dat de kwestie Yunus bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg besproken moet worden. Eerder heeft Turkije al aangegeven Turkse gezinnen in Nederland, België en Duitsland die Jeugdzorg aan willen klagen, omdat hun kind bij een niet Turks gezin is geplaatst financieel willen ondersteunen zodat ze deze rechtszaken kunnen voeren.
pi_124312562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Erdogan heeft zelf aangegeven dat de kwestie Yunus bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg besproken moet worden.
Dat zei Ayhan Üstün, voorzitter van de Turkse parlementaire onderzoekscommissie voor de mensenrechten.
pi_124312676
quote:
12s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:42 schreef Julis het volgende:

[..]

Dat zei Ayhan Üstün, voorzitter van de Turkse parlementaire onderzoekscommissie voor de mensenrechten.
Oh ja, daarin heb je gelijk. :@

Is Ayhan Üstün dan soms ook vice-premier?
pi_124313315
Hij is een parlementslid. Meer weet ik niet :P.
pi_124313613
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:55 schreef Julis het volgende:
Hij is een parlementslid. Meer weet ik niet :P.
Henderickx begrijpt de ongerustheid wel. ‘Turkse media schrijven vanuit hun verontwaardiging bepaalde dingen die niet kloppen. Ze denken dat wij kinderen opzettelijk weghalen uit gezinnen om hen volledig Vlaams of Belgisch te maken. Dat klopt natuurlijk niet. Over een plaatsing wordt beslist in de rechtbank. Na een uitspraak kunnen de biologische ouders bovendien altijd in beroep gaan.'

Over twee dagen bezoekt de Turkse premier Erdogan onze noorderburen. Vermoed wordt dat hij de kleine Turkse jongen Yunus zal willen zien. De Turkse vicepremier vindt dat de kwestie-Yunus moet worden aangekaart bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Afgelopen weekend werd een demonstratie van de Turkse gemeenschap tegen de opvang van kinderen door homoseksuele Nederlandse stellen op het nippertje afgelast.
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130318_00509186

Vandaar
pi_124321158
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die ophef is gekomen na uitspraken van Erdogan. Die hij 1 op 1 herhaald heeft nadat Nederlandse politici om opheldering en uitleg vroeg. Er is niets, maar dan ook helemaal niets wat hij teruggenomen heeft of genuanceerd om ophef te voorkomen of verminderen.
Laat maar eens een quote zien waarin premier Erdogan iets over lesbiennes zegt.
pi_124321737
quote:
9s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:
Maar de moeder wel.
pi_124321780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:26 schreef greedisbad het volgende:
In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.
Lijkt mij duidelijk.
pi_124321827
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:22 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

ATV is van het bedrijf van zijn schoonzoon.
Er is een link maar hij zit echt niet achter de knoppen daar. :P

Ik begrijp je mening over Erdogan, maar als je puur naar deze zaak kijkt zie ik echt niet dat hij inzake Yunus provocerende uitspraken heeft gedaan. :o
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:18 schreef Julis het volgende:

[..]

“Absoluut, de zaak wordt aangedikt waar ik mij ook zorgen om maak. We ontvangen verscheidene berichten hierover. Gaat het werkelijk om duizenden Turkse kinderen? Dat gaan we ter plekke onderzoeken
Hiermee geeft hij aan het niet goed te keuren; anders was onderzoek niet nodig en was aankaarten overbodig.
pi_124326770
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:26 schreef greedisbad het volgende:
Bureau Jeugdzorg Haaglanden heeft in de zaak-Yunus veel steken laten vallen. Beschuldigingen tegen de biologische moeder waren onvoldoende gefundeerd en onderzoeken die ontlastend waren voor de ouders werden achtergehouden. Ook rechterlijke uitspraken om de uithuisplaatsing ongedaan te maken, zijn genegeerd.

Dat blijkt uit vonnissen van de rechtbank en later, in hoger beroep, het Gerechtshof in Den Haag. Beide instanties hadden de nu negenjarige jongen van Turkse komaf al in 2007 willen laten terugkeren naar zijn biologische ouders. Dat gebeurde niet. Pas in de jaren daarna is de kwestie zodanig uit de hand gelopen dat ook achtereenvolgende rechters oordeelden dat hereniging niet langer wenselijk was, zo blijkt uit een 'juridisch overzicht' dat Bureau Jeugdzorg woensdagavond verspreidde.

Vooral de feiten uit 2007 zijn pijnlijk voor het kabinet. Vicepremier Asscher heeft de afgelopen week meermalen gezegd dat premier Rutte de kwestie-Yunus zal aansnijden bij de Turkse premier, die vandaag op bezoek komt. Rutte zal zijn Turkse ambtsgenoot overtuigen van de zorgvuldigheid van de Nederlandse procedures, voorspelde Asscher. Het is zeer de vraag of dat juist met deze casus zal lukken.

De kwestie kwam de afgelopen weken in de media als een botsing tussen traditionele Turkse waarden en moderne Nederlandse opvattingen. De moeder zou vooral problemen hebben met het feit dat de pleegouders twee lesbiënnes zijn. Ook onder parlementariërs en in de media in Turkije was de verontwaardiging groot; overheden in West-Europa zouden zich op oneigenlijke gronden meester maken van moslimkinderen.

Ongepast en aanmatigend
Asscher sloeg in felle bewoordingen terug. Hij vond het 'ongepast' en 'aanmatigend' dat de Turkse overheid zich überhaupt een mening meende te kunnen permitteren over de werking van de Nederlandse pleegzorg. Hij benadrukte dat bij uithuisplaatsing 'zeer strenge en zorgvuldige' procedures worden gehanteerd.

Voorzover dat het geval is, blijken die procedures in het geval-Yunus en zijn twee oudere broertjes niet goed te zijn gevolgd. Ook blijken de biologische ouders steekhoudender bezwaren gehad te hebben dan alleen de seksuele voorkeur van de pleegouders.

Yunus was in december 2004 met een gebroken arm en zwelling aan het hoofd bij het ziekenhuis binnengebracht. De moeder zei met het kind te zijn gevallen, de aanwezige artsen vermoedden mishandeling.

De Raad voor de Kinderbescherming stelde verder dat het oudste kind van de vrouw in coma was geraakt door verkeerde toediening van medicijnen. Verwaarlozing, de moeder heeft onvoldoende kwaliteiten als opvoeder, oordeelde Jeugdzorg. De drie kinderen werden voor een jaar uit huis geplaatst. Jeugdzorg zou verder onderzoek laten doen naar de situatie, onder meer botonderzoek bij Yunus om mishandeling te bewijzen of uit te sluiten.

Feiten achtergehouden
Bij een beoordeling in de zomer van 2007 constateerde de rechter dat allerlei onderzoeken nog altijd niet waren uitgevoerd. Ook bleken bij tussentijdse beoordelingen stukken en feiten te zijn achtergehouden.

Zo bleek de uitkomst van het botonderzoek bij Yunus er toen al zestien maanden te zijn; de radioloog zag geen aanwijzingen voor mishandeling. Ook bleek er geen bewijs voor de stelling dat het oudste kind in coma heeft gelegen of dat het verkeerde medicatie heeft toegediend gekregen - daarmee stond de verwaarlozing op losse schroeven.

Tenslotte bleek destijds de moeder zelf te hebben aangegeven dat ze dusdanig grote problemen had - het tweelingbroertje van Yunus was overleden, haar man had haar verlaten en ze stond er alleen voor - dat ze niet langer voor haar kinderen kon zorgen. Dat wierp een ander licht op haar zelfinzicht.

Inmiddels waren zij en haar man herenigd, was de situatie rustiger en was er een netwerk dat het gezin helpen kon, constateerde de rechter. Hij verordonneerde dat de kinderen terug naar de ouders moesten. Dat gebeurde echter niet. In december gelastte de rechter een nieuw onderzoek naar de gezinssituatie van de biologische ouders.

Dat heeft nooit plaatsgevonden. De verhouding tussen Jeugdzorg en de ouders was zo getroebleerd dat de laatsten nergens meer aan meewerkten. Ook waren er inmiddels signalen dat het in het gezin weer bergafwaarts ging. In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.

In het Brabants Dagblad lees ik toch iets anders:
http://www.bd.nl/algemeen(...)-op-straat-1.3725876
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:48:14 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124326972
Erdogan wil alleen maar dat Yunus teruggaat naar zijn familie OMDAT hij nu bij een stel lesbo's wordt gehersenspoeld met westerse normen en waarden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_124330329
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:41 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

In het Brabants Dagblad lees ik toch iets anders:
http://www.bd.nl/algemeen(...)-op-straat-1.3725876
De ouders hebben de twee broers na de uitspraak van 2007 en het daarop volgende beroep van jeugdzorg naar Turkije gestuurd omdat ze het niet vertrouwden .. en geef ze eens ongelijk na het voorgaande.

Overigens vraag ik me af hoe de reacties hier zouden zijn als de situatie omgekeerd zou zijn ... een autochtoon kind van een lesbisch stel dat bij Turkse pleegouders wordt geplaatst en daar een islamitische opvoeding krijgt.
pleased to meet you
pi_124330887
quote:
9s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:48 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom wilden die Turken dan gaan demonstreren tegen het feit dat ie bij een lesbisch stel zat?
pi_124334163
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Laat maar eens een quote zien waarin premier Erdogan iets over lesbiennes zegt.
Ik beweer nergens dat hij dat gezegd heeft. Overigens zal Erdogan het woord lesbisch nergens expliciet gebruiken, maar is de strekking van zijn woorden niets anders dan dat Turkse kinderen niet in Christelijke, laat staan holebi, gezinnen opgevangen mogen worden.
quote:
3s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:48 schreef Re het volgende:
Erdogan wil alleen maar dat Yunus teruggaat naar zijn familie OMDAT hij nu bij een stel lesbo's wordt gehersenspoeld met westerse normen en waarden
Ik mag hopen dat je zijn mening over dat hersenspoelen niet deelt.
pi_124334239
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:57 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waarom wilden die Turken dan gaan demonstreren tegen het feit dat ie bij een lesbisch stel zat?
Waar zijn die eigenlijk?
pi_124334285
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waar zijn die eigenlijk?
Aan het inbreken.
pi_124334306
:')
  † In Memoriam † donderdag 21 maart 2013 @ 14:33:50 #44
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124334310
Heb je nou een kloon aangemaakt om dit te kunnen posten?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_124334354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:33 schreef 3-voud het volgende:
Heb je nou een kloon aangemaakt om dit te kunnen posten?
Tegen wie heb je het?

Iedereen is sowieso een kloon van mij, ook jij.
pi_124334413
Hm dit is wel het enige topic van TS zie ik. Ik ben het niet in ieder geval. :P
pi_124334420
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waar zijn die eigenlijk?
Op TV Rijnmond bij mij spreken ze over enkele tientallen tot 100 demonstranten.
Verspreid over Nederland en vooral in Amsterdam zijn er vooral mensen die demonstreren tegen de komst van Erdogan. Zo zijn er in Amsterdam maar liefst 4 organisaties die om verschillende redenen klagen tegen hem aan het demonstreren.
  † In Memoriam † donderdag 21 maart 2013 @ 14:38:02 #48
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124334458
quote:
5s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:35 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het?

Iedereen is sowieso een kloon van mij, ook jij.
Als ik niemand quote zal ik de TS wel bedoelen. Maar je bent inderdaad verdacht...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_124334478
Maar geen woedende menigten van duizenden Turken over heel Nederland dus?

Die glazen bol van de Telegraaf en anderen is duidelijk kapot.
pi_124334609
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:38 schreef De_Guidance het volgende:
Maar geen woedende menigten van duizenden Turken over heel Nederland dus?

Die glazen bol van de Telegraaf en anderen is duidelijk kapot.
En ook geen Jeugdzorg die stelselmatig en doelbewust duizenden kinderen van hun Turkse ouders afneemt om ze in Nederlandse, Christelijke en homosexuele gezinnen plaatst om ze zo 'Nederlands' mogelijk te maken.

De Telegraaf is goed in provoceren en chargeren, de Turkse media is goed om ronduit leugens te verspreiden voor maximaal politiek gewin. Niet alleen in Nederland maar in heel Europa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')