abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124340495
De Turkse premier noemde de familie ‘heilig’ en het onderbrengen van kinderen bij lesbische pleegouders druist in tegen de Turkse normen en waarden, zei hij.

Verder zei Erdogan te hopen dat de rechter bepaalt dat de 9-jarige Yunus moet worden teruggeplaatst bij zijn biologische ouders, net als zijn twee broers.

:{
pi_124340528
Rutte heeft een mooi antwoord gegeven.

Eens met Rutte en terecht geweigerd.
pi_124340562
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:06 schreef De_Guidance het volgende:
Rutte heeft een mooi antwoord gegeven.

Eens met Rutte en terecht geweigerd.
^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_124340601
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:02 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dus als jeugdzorg zegt dat jij je kind hebt mishandelt dan is dat zo .. al zeggen twee medische rapporten dat er geen enkele aanwijzing voor mishandeling is .. weten we dat ook weer.
Dus omdat er geen aanwijzingen zijn gevonden bij de onderzoeken, zijn de kinderen per definitie niet mishandeld? Ik heb hier ook geen zin meer in. Je blijft maar doorgaan over hoe fout het is terwijl de feiten er niet om liegen. Lijkt net een Turk.
pi_124340778
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat heeft dat er in vredesnaam nou weer mee te maken? Waar beschuldig je ons van?
Bevooroordeeldheid .. ik vraag me af hoe de reacties zouden zijn als dit een autochtoon gezin zou zijn, en zonder al die poespas over de geaardheid van de pleegouders.
Want dat jeugdzorg hier meer dan fout is lijkt me nogal duidelijk .. enerzijds jarenlang onderzoeken niet uitvoeren maar wel de kinderen uit huis plaatsen, en anderzijds de gegevens van onderzoeken die wel hebben plaats gevonden en de ouders ontlasten achter houden ..
pleased to meet you
pi_124340780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Laat maar eens een quote zien waarin premier Erdogan iets over lesbiennes zegt.
''De Turkse premier noemde de familie ‘heilig’ en het onderbrengen van kinderen bij lesbische pleegouders druist in tegen de Turkse normen en waarden'', zei hij.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-twisten-over-yunus/

En ben je nu geschokt?
pi_124340835
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

^O^
Absurd natuurlijk dat hij op dat niveau de geaardheid van de pleegouders ter sprake brengt.

Zou beter moeten weten.
  † In Memoriam † donderdag 21 maart 2013 @ 17:16:01 #158
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124340913
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Bevooroordeeldheid .. ik vraag me af hoe de reacties zouden zijn als dit een autochtoon gezin zou zijn, en zonder al die poespas over de geaardheid van de pleegouders.
Want dat jeugdzorg hier meer dan fout is lijkt me nogal duidelijk .. enerzijds jarenlang onderzoeken niet uitvoeren maar wel de kinderen uit huis plaatsen, en anderzijds de gegevens van onderzoeken die wel hebben plaats gevonden en de ouders ontlasten achter houden ..
Breng die bevooroordeeldheid van Erdogan en het turkse volk eens ter sprake? Waarom negeer je dat? Heb je een verknipte voorliefde voor zwakkere mensen en/of mensen die in jouw ogen achteruit geduwd worden, ergo moslims?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:18:28 #159
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124341009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En waar is het te lezen ? :)
Bedoelen ze dit ?

Juridisch overzicht omtrent Yunus

Hoe volledig is dit ?

Dit is idg niet volledig Jeugdzorg liet steken vallen in zaak Yunus
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124341024
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Wij stellen hier in Nederland 1 ding voorop en dat is het belang van het kind. Jij doet dat duidelijk niet, want je wil ondanks deze gerechterlijke uitspraken dat dat kind gewoon bij hun ouders blijft.

Verder houd Jeugdzorg rekening met de achtergrond van het kind, maar kunnen ze simpelweg niet altijd voldoen aan die eisen omdat er te weinig Islamitische pleeggezinnen zouden zijn.
Er zou hier zeker geklaagd worden, en terecht, als er een Nederlands kind door Islamitische pleegouders opgevoed zou worden. Omdat er meer dan genoeg Christelijke pleegouders zijn en omdat er te weing Islamitische pleegouders zijn.
pi_124341078
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:14 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Absurd natuurlijk dat hij op dat niveau de geaardheid van de pleegouders ter sprake brengt.

Zou beter moeten weten.
Ik ben blij dat er rationele en verstandige allochtonen op Fok! zitten zoals jij, Jellereppe en WammesWaggel ^O^
pi_124341183
Best heftige beelden van dat gesprek tussen Rutte en Erdogan trouwens :o
Die zullen, ook buiten de camera's om, niet gezellig thee hebben gedronken.
pi_124341434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Breng die bevooroordeeldheid van Erdogan en het turkse volk eens ter sprake? Waarom negeer je dat? Heb je een verknipte voorliefde voor zwakkere mensen en/of mensen die in jouw ogen achteruit geduwd worden, ergo moslims?
Moussie heeft selectieve voorkeuren die nogal eens conflicterend zijn. Als het gaat om huisbezoeken dan is de rechter haar grote vriend, omdat die zulke gezellige bezoekjes meestal tegenhielden. Zwakkere mensen, in haar ogen moslims, zijn meestal heilig voor haar. Maar als Greenpeace Golden Rice verbied dan vind Moussie het prima dat miljoenen zwakke kinderen creperen, want ja GM voedsel he.
pi_124341573
Opeens moet ik weer denken aan die aflevering van De Rechtbank op Ned1 met die sharia volgende Albanees vs Jeugdzorg.
De rechter stond gewoon (terecht) achter de Allahbanees :D
Die aflevering staat op UitzendingGemist ;)
pi_124341581
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:08 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dus omdat er geen aanwijzingen zijn gevonden bij de onderzoeken, zijn de kinderen per definitie niet mishandeld? Ik heb hier ook geen zin meer in. Je blijft maar doorgaan over hoe fout het is terwijl de feiten er niet om liegen. Lijkt net een Turk.
Welke feiten? Moeder heeft zelf hulp gezocht toen het haar over het hoofd groeide, daar begon het mee. Later is Yunus gevallen en had een gebroken arm en gezwollen hoofd. Daarom werd gedacht dat het om mishandeling ging, maar dat blijkt dus niet te kloppen, dat zegt het medisch rapport. De andere kinderen zijn ook onderzocht, ook daar is geen aanwijzing van mishandeling gevonden. Dat zijn de feiten.
pleased to meet you
pi_124341854
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Opeens moet ik weer denken aan die aflevering van De Rechtbank op Ned1 met die sharia volgende Albanees vs Jeugdzorg.
De rechter stond gewoon (terecht) achter de Allahbanees :D
Die aflevering staat op UitzendingGemist ;)
Nah,ik ga zo koken. Je verhaal over Wes&Yo die Turkse lesbische 17 jarige meisjes adopteerden vond ik leuker :P
pi_124342042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wij stellen hier in Nederland 1 ding voorop en dat is het belang van het kind. Jij doet dat duidelijk niet, want je wil ondanks deze gerechterlijke uitspraken dat dat kind gewoon bij hun ouders blijft.
Wil je het niet snappen of zo? Die gerechtelijke uitspraken zijn gebaseerd op foutieve gegevens, de kinderen zijn uit huis geplaatst omdat ze mishandelt zouden worden, en de medische rapporten dat er geen enkele aanwijzing is voor mishandeling werden achter gehouden, ergo de rechter spreekt zijn oordeel uit in de veronderstelling dat die kinderen mishandelt zijn.
Waar het op neer komt is dat je het 'gevoel' van een medewerker van jeugdzorg/de raad meer vertrouwd dan de medische rapporten die zeggen dat er geen aanwijzing is dat die kinderen mishandelt zijn en daar bovenop straal negeert dat jeugdzorg deze rapporten anderhalf tot twee jaar weg heeft gemoffeld.

quote:
Verder houd Jeugdzorg rekening met de achtergrond van het kind, maar kunnen ze simpelweg niet altijd voldoen aan die eisen omdat er te weinig Islamitische pleeggezinnen zouden zijn.
Er zou hier zeker geklaagd worden, en terecht, als er een Nederlands kind door Islamitische pleegouders opgevoed zou worden. Omdat er meer dan genoeg Christelijke pleegouders zijn en omdat er te weing Islamitische pleegouders zijn.
Dat staat mi dan ook helemaal los van deze issue, het overduidelijk foute handelen van jeugdzorg.
Het is op zich best wel treurig, dat zoiets jarenlang ergens door kan zitten sudderen en pas met een knal in het nieuws verschijnt als je de geaardheid van de pleegouders erbij betrekt.
pleased to meet you
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:45:43 #168
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124342045
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat er rationele en verstandige allochtonen op Fok! zitten zoals jij, Jellereppe en WammesWaggel ^O^
Daar sluit ik mij volledig bij aan. ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124342410
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Wil je het niet snappen of zo? Die gerechtelijke uitspraken zijn gebaseerd op foutieve gegevens, de kinderen zijn uit huis geplaatst omdat ze mishandelt zouden worden, en de medische rapporten dat er geen enkele aanwijzing is voor mishandeling werden achter gehouden, ergo de rechter spreekt zijn oordeel uit in de veronderstelling dat die kinderen mishandelt zijn.
Waar het op neer komt is dat je het 'gevoel' van een medewerker van jeugdzorg/de raad meer vertrouwd dan de medische rapporten die zeggen dat er geen aanwijzing is dat die kinderen mishandelt zijn en daar bovenop straal negeert dat jeugdzorg deze rapporten anderhalf tot twee jaar weg heeft gemoffeld.

[..]

Dat staat mi dan ook helemaal los van deze issue, het overduidelijk foute handelen van jeugdzorg.
Het is op zich best wel treurig, dat zoiets jarenlang ergens door kan zitten sudderen en pas met een knal in het nieuws verschijnt als je de geaardheid van de pleegouders erbij betrekt.
Ten 1e is het jouw mening dat die rapporten niet kloppen. Het is jouw mening en de mening van de advocaat van de Turkse moeder. Een mening waar ik dus 0.0 geloof aan hecht.

Ten 2e: Als en ik zeg dus als, dat al waar zou zijn dan is het door rechters in zowel 2008 als in 2012 bevestigd dat zij ongeschikt is als moeder. Beide waren dat gerechterlijke beslissing waar geen enkele twijfel over bestaan.

Dan de geaardheid van de pleegouders: Het is schokkend dat die wordt aangehaald door de biologische moeder. Zij startte deze rel door expliciet naar de geaardheid te verwijzen van de pleegouders. Erdogan maakte de kapitale fout (hoewel dat volledig opzettelijk door hem gebeurde) door aan te geven ' dan wel even een bezoekje te plegen' bij die pleegouders als hij in Nederland zou zijn en Yunus vervolgens wel uit dat pleeggezin zou halen.

Dat, en dat alleen, is de reden van deze hele rel. Niet jouw vermeende falen van Jeugdzorg.
Dat is slechts als argument gebruikt door Erdogan en de biologische moeder omdat ze wisten dat ze met het klagen over de sexuele geaardheid alleen Yunus niet uit dat pleeggezin zouden krijgen.

En het toppunt is dat Erdogan tijdens zijn bezoek nog eens expliciet vermeld dat het hem om de geaardheid van pleegouders te doen is. Jouw hele argumentatie is subjectieve onzin en dat is jouw al herhaaldelijk duidelijk gemaakt.
pi_124342676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Moussie heeft selectieve voorkeuren die nogal eens conflicterend zijn. Als het gaat om huisbezoeken dan is de rechter haar grote vriend, omdat die zulke gezellige bezoekjes meestal tegenhielden. Zwakkere mensen, in haar ogen moslims, zijn meestal heilig voor haar. Maar als Greenpeace Golden Rice verbied dan vind Moussie het prima dat miljoenen zwakke kinderen creperen, want ja GM voedsel he.
Say what? Jij maakt hem nou helemaal bont .. een rechter kan alleen maar oordelen op basis van de gegevens die hij heeft. Jeugdzorg heeft bewust ontlastende gegevens langdurig achter gehouden en onderzoeken niet uitgevoerd, de rechter treft in deze geen blaam.
Wat dat te maken heeft met huiszoekingen bij onschuldigen zonder tussenkomst van een rechter, de afbraak van het huisrecht, of dat nergens op slaande gooien met grote cijfers om met name Greenpeace slecht neer te kunnen zetten, alsof die de enigen zijn die waarschuwen voor de gevaren van GM voedsel, ontgaat mij. Maar ja, als de argumenten op zijn spelen we op de persoon hé ..
pleased to meet you
pi_124342754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Say what? Jij maakt hem nou helemaal bont .. een rechter kan alleen maar oordelen op basis van de gegevens die hij heeft. Jeugdzorg heeft bewust ontlastende gegevens langdurig achter gehouden en onderzoeken niet uitgevoerd, de rechter treft in deze geen blaam.
Wat dat te maken heeft met huiszoekingen bij onschuldigen zonder tussenkomst van een rechter, de afbraak van het huisrecht, of dat nergens op slaande gooien met grote cijfers om met name Greenpeace slecht neer te kunnen zetten, alsof die de enigen zijn die waarschuwen voor de gevaren van GM voedsel, ontgaat mij. Maar ja, als de argumenten op zijn spelen we op de persoon hé ..
Reageer eerst maar eens op mijn punten, zoals ik altijd bij jou doe. Met argumenten dus, jouw mening ken ik al en daar hecht ik geen waarde aan.
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:15:58 #172
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_124343056
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:14 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Zou beter moeten weten.
Dat is het grote probleem juist dat weten ze nou net niet omdat ze er teveel met hun voeten in de koran staan ...

Oke jeugdzorg mag je ook wel in het zelfde rijtje plaatsten van :
- Stichting Brein
- Mafia
- Buro gelijke behandelingen

- ect ect

en zo zijn er veel van die clubjes opd e kosten van de staat waar voor 20% echt egwerkt wordt en de rest is zakken vullen

Want ze zeggen dat ze werken voor de beterschap van andere :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_124343719
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ten 1e is het jouw mening dat die rapporten niet kloppen. Het is jouw mening en de mening van de advocaat van de Turkse moeder. Een mening waar ik dus 0.0 geloof aan hecht.
Nee man, dat is de uitspraak uit 2007
quote:
7. Het hof neemt het volgende tot uitgangspunt en overweging. De uithuisplaatsing van de kinderen met ingang van 22 december 2004 was gebaseerd op twee grondslagen: 1. De ernstige vermoedens van mishandeling van [de minderjarige sub 3], het jongste kind van de ouders, en het risico dat ook de twee andere kinderen aan mishandeling waren blootgesteld; 2. De pedagogische onmacht van de moeder in die periode. De kinderrechter oordeelt zowel in 2005 als in 2006 in het kader van de verzoeken van Jeugdzorg tot verlenging van de uithuisplaatsing dat er door middel van onderzoek uitsluitsel moet komen over de veronderstelde mishandeling en de pedagogische kwaliteiten van de moeder (en de vader, die zich vanaf juni 2005 met de moeder herenigde). Wanneer de kinderrechter constateert dat er in 2006 kennelijk wederom geen enkel onderzoek heeft plaatsgevonden wordt daaraan het gevolg verbonden dat de uithuisplaatsing eind 2006 nog maar met een korte periode wordt verlengd, namelijk tot 1 mei 2007. De kinderen verbleven inmiddels bij pleegouders, die in cultureel opzicht niet aansloten bij de ouders. De bezoekcontacten van de ouders met de kinderen werden tot een minimum beperkt, waren kort van duur en vonden onder voor de ouders belastende voorwaarden plaats. Dit, gevoegd bij het gegeven dat een forensisch onderzoeksrapport uit mei 2005 en de brief van [een derde] van 4 januari 2006, waarvan de inhoud de ouders in belangrijke mate ontlast voor wat betreft de eerder veronderstelde mishandeling, pas in april 2007 door Jeugdzorg werden overgelegd, maakte het naar het oordeel van de rechtbank begrijpelijk dat de ouders het gevoel hadden dat zij oneerlijk werden behandeld.
LJN: BB0880 http://zoeken.rechtspraak.nl/default.aspx

quote:
Ten 2e: Als en ik zeg dus als, dat al waar zou zijn dan is het door rechters in zowel 2008 als in 2012 bevestigd dat zij ongeschikt is als moeder. Beide waren dat gerechterlijke beslissing waar geen enkele twijfel over bestaan.
En alweer zonder onderzoek

quote:
Dan de geaardheid van de pleegouders: Het is schokkend dat die wordt aangehaald door de biologische moeder. Zij startte deze rel door expliciet naar de geaardheid te verwijzen van de pleegouders. Erdogan maakte de kapitale fout (hoewel dat volledig opzettelijk door hem gebeurde) door aan te geven ' dan wel even een bezoekje te plegen' bij die pleegouders als hij in Nederland zou zijn en Yunus vervolgens wel uit dat pleeggezin zou halen.

Dat, en dat alleen, is de reden van deze hele rel. Niet jouw vermeende falen van Jeugdzorg.
Dat is slechts als argument gebruikt door Erdogan en de biologische moeder omdat ze wisten dat ze met het klagen over de sexuele geaardheid alleen Yunus niet uit dat pleeggezin zouden krijgen.

En het toppunt is dat Erdogan tijdens zijn bezoek nog eens expliciet vermeld dat het hem om de geaardheid van pleegouders te doen is. Jouw hele argumentatie is subjectieve onzin en dat is jouw al herhaaldelijk duidelijk gemaakt.
Maar daar gaat dit topic niet over, die gaat puur om de lange duur van de uithuisplaatsing en wat daar allemaal verkeerd is gegaan. En dat is dus heel wat. Overigens kan ik het ergens best wel begrijpen dat je het niet zo prettig vindt als je kinderen bij zo'n verschillende achtergrond worden geplaatst. Als het voor een korte periode is en het kan niet anders, alla, maar als je drie jaar verder bent .. tja .. Het is nu eenmaal een gegeven dat sommige delen van de bevolking er wat meer moeite mee hebben dan anderen. En daarmee bedoel ik dus niet alleen sommige moslims, er zijn ook meer dan genoeg autochtonen die van mening zijn dat een gezin uit mannetje en vrouwtje hoort te bestaan en niets anders. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je na verloop van tijd constateert dat je kinderen ermee gepest worden en dat wil je natuurlijk niet .. je zit niet te wachten op zo'n stukkie uit een dagboek
quote:
In 1994 begon eveneens een rampzalige periode die maar liefst 11 jaar lang zou duren. Het pesten.

Het begon ermee dat ik dik was en dat mijn moeder met een vrouw ging, waarmee ze trouwde in 1995.
http://www.volkskrant.nl/(...)gek-van-binnen.dhtml
pleased to meet you
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:37:02 #174
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124343747
quote:
14. Op 2 september 2008 oordeelt de kinderrechter:
Daarbij overweegt de kinderrechter in het bijzonder dat in het recente verleden bij
herhaling door de kinderrechter, de rechtbank en het Hof Den Haag dringend aan de
ouders is voorgehouden, dat zij in het belang van hun minderjarige kinderen in het
kader van de ondertoezichtstelling dienen mee te werken met de gezinsvoogd die in dat
kader de regie heeft.
Ouders gaan hier echter volstrekt aan voorbij, waarbij zij zich kennelijk volledig
verlaten op de door henzelf inschakelde hulpverleners. Aan het feit dat BJZ door het
Hof Den Haag bij uitspraak van 12 juli 2007 ernstig op de vingers is getikt, kunnen de
ouders niet het recht ontlenen in stand gelaten rechterlijke uitspraken naast zich neer
te leggen. Gelet op de door de gezinsvoogd geschetste zorgelijke situatie van de
minderjarige en de ontoegankelijke houding van de ouders is de kinderrechter van
oordeel dat de spoedmachtiging uithuisplaatsing op goede gronden is verleend.

Daarbij komt nu dat de minderjarigen zich thans in een voor BJZ en dus ook voor de
kinderrechter oncontroleerbare situatie bevinden, waarbij voor hun lichamelijk en
geestelijk welzijn wordt gevreesd.
15. Tijdens deze zitting blijkt dat ouders de broertjes van Yunus overgebracht hebben
naar een voor BJz onbekend adres.
Wie zijn de andere betrokken hulpverleners ? Is daar iets over bekend ? Het is toch wel een merkwaardige zaak. BJZ heeft haar zaakjes ook niet erg goed voor elkaar gehad. Volgens mij werden die pas ijverig toen de rechter hun had aangeproken op hun nalatigheid.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124344006
Die Turken die roepen maken zich niet druk om de zaak-Yunus an sich, wat er ook van waar is, zij roepen omdat zij het oneens zijn met waar die kinderen terecht komen wat zij tegen hun waarden in vinden gaan die weinig met Nederland te maken hebben maar met Turkije, wat dat betreft, en dat is natuurlijk schandelijk want Yunus interesseert ze kennelijk niet eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')