abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:54:01 #176
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_124344305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee man, dat is de uitspraak uit 2007

[..]

LJN: BB0880 http://zoeken.rechtspraak.nl/default.aspx

[..]

En alweer zonder onderzoek

[..]

Maar daar gaat dit topic niet over, die gaat puur om de lange duur van de uithuisplaatsing en wat daar allemaal verkeerd is gegaan. En dat is dus heel wat. Overigens kan ik het ergens best wel begrijpen dat je het niet zo prettig vindt als je kinderen bij zo'n verschillende achtergrond worden geplaatst. Als het voor een korte periode is en het kan niet anders, alla, maar als je drie jaar verder bent .. tja .. Het is nu eenmaal een gegeven dat sommige delen van de bevolking er wat meer moeite mee hebben dan anderen. En daarmee bedoel ik dus niet alleen sommige moslims, er zijn ook meer dan genoeg autochtonen die van mening zijn dat een gezin uit mannetje en vrouwtje hoort te bestaan en niets anders. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je na verloop van tijd constateert dat je kinderen ermee gepest worden en dat wil je natuurlijk niet .. je zit niet te wachten op zo'n stukkie uit een dagboek

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)gek-van-binnen.dhtml
Ze moesten wel meewerken met BJZ en dat deden ze dus niet. Daarom dat de kinderen uiteindelijk niet bij de ouders terecht zijn gekomen. Staat in je eigen bronnen. Dus is het niet onterecht.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:06:33 #177
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_124344692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:44 schreef DeParo het volgende:
Die Turken die roepen maken zich niet druk om de zaak-Yunus an sich, wat er ook van waar is, zij roepen omdat zij het oneens zijn met waar die kinderen terecht komen wat zij tegen hun waarden in vinden gaan die weinig met Nederland te maken hebben maar met Turkije, wat dat betreft, en dat is natuurlijk schandelijk want Yunus interesseert ze kennelijk niet eens.
En bureau Jeugdzorg boeit Yunus ook geen bal want daar zitten alleen maar mensen die lekker makkelijk hun zakken vullen met allerlei therapietjes, gesprekjes, voogden en andere maatschappelijk werkers.
Allemaal mensen die niets produceren maar met oeverloos praten , observeren , doorverwijzen en onderzoeken hun centen moeten binnenharken.
Alsof het ze daadwerkelijk ook maar iets interesseert hoe het werkelijk gaat met de kinderen, ik geloof er niks van.Die hele organisatie doet me denken aan de kindertehuizen van vroeger en we weten hoe het er daar aan toe ging :r
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:07:53 #178
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_124344739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:54 schreef hexje het volgende:

[..]

Ze moesten wel meewerken met BJZ en dat deden ze dus niet. Daarom dat de kinderen uiteindelijk niet bij de ouders terecht zijn gekomen. Staat in je eigen bronnen. Dus is het niet onterecht.
Maar is het niet vreemd dat je moet meewerken aan iets waar je geen vertrouwen in hebt?
Ik vind van wel.
Never nooit komt BJZ in de buurt van mijn kind >:)
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:09:28 #179
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_124344806
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:07 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar is het niet vreemd dat je moet meewerken aan iets waar je geen vertrouwen in hebt?
Ik vind van niet.
Maar was wel een voorwaarde.
pi_124344872
quote:

[..]

Ik vind van niet.
Dat zeggen alle slechte ouders.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:11:28 #181
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_124344898
quote:

[..]

Ik vind van niet.
Hoezo? Yunus heeft volgens mij na zijn uithuisplaatsing een stabiele thuissituatie gehad. Dankzij zijn moeder moet hij nu onderduiken.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:11:35 #182
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_124344901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:09 schreef hexje het volgende:

[..]

Maar was wel een voorwaarde.
Jah, voorwaarden, regeltjes, ons land gaat er kapot aan.
Als de ' deskundigen' hun geld maar krijgen nietwaar?
Bah
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:12:37 #183
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124344954
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeggen alle slechte verstandige ouders.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:12:43 #184
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_124344960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:11 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Jah, voorwaarden, regeltjes, ons land gaat er kapot aan.
Als de ' deskundigen' hun geld maar krijgen nietwaar?
Bah
Een moeilijke voorwaarde maar niet eentje die onmogelijk was.
pi_124344986
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Niks 'verstandig'.
pi_124345106

"Gezellig gesprekje'
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_124345168
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:06 schreef Flow3r het volgende:

[..]

En bureau Jeugdzorg boeit Yunus ook geen bal want daar zitten alleen maar mensen die lekker makkelijk hun zakken vullen met allerlei therapietjes, gesprekjes, voogden en andere maatschappelijk werkers.
Allemaal mensen die niets produceren maar met oeverloos praten , observeren , doorverwijzen en onderzoeken hun centen moeten binnenharken.
Alsof het ze daadwerkelijk ook maar iets interesseert hoe het werkelijk gaat met de kinderen, ik geloof er niks van.Die hele organisatie doet me denken aan de kindertehuizen van vroeger en we weten hoe het er daar aan toe ging :r
Ik ben benieuwd in welk wetenschappelijk tijdschrift jij jouw bevindingen hebt gepubliceerd.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:16:47 #188
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_124345180
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niks 'verstandig'.
Het lijkt me juist zeer onverstandig om met BJZ in zee te gaan.
Door al die' deskundigen' heeft ineens 1 op de 3 kinderen in ons land een ' stoornis" :?
Geloof je het zelf?
Speciaal onderwijs, therapietje hier en therapietje daar, ik geloof er niet in.
Laat alle kinderen gewoon meedraaien op school en in de maatschappij en er zal misschien een klein deel ontsporen.
Tegenwoordig zijn ze allemaal autist of hebben ze ADHD :')
Ga toch weg, zakkenvullers bij BJZ,daar draait het om
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:18:44 #189
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_124345294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:16 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Het lijkt me juist zeer onverstandig om met BJZ in zee te gaan.
Door al die' deskundigen' heeft ineens 1 op de 3 kinderen in ons land een ' stoornis" :?
Geloof je het zelf?
Speciaal onderwijs, therapietje hier en therapietje daar, ik geloof er niet in.
Laat alle kinderen gewoon meedraaien op school en in de maatschappij en er zal misschien een klein deel ontsporen.
Tegenwoordig zijn ze allemaal autist of hebben ze ADHD :')
Ga toch weg, zakkenvullers bij BJZ,daar draait het om
BJZ heeft niks met de diagnose van ADHD of autisme te maken. :')
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:20:33 #190
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_124345400
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:18 schreef hexje het volgende:

[..]

BJZ heeft niks met de diagnose van ADHD of autisme te maken. :')
neuh

of wel?

Goeie business hoor ^O^
pi_124345637
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:54 schreef hexje het volgende:

[..]

Ja leuk, eerst houden ze behoorlijk lange tijd de voor jouw positieve gegevens in de koker waardoor de kinderen die om te beginnen al niet mishandelt werden nog langer uit huis geplaatst blijven, de door de rechter voorgeschreven onderzoeken naar het 'toekomstperspectief' van de oudere broers zijn jaren later nog niet gedaan, en met deze 'betrouwbare' organisatie moet je dan samen werken .. of anders. Dat het niet verstandig was om hun kinderen naar Turkije te brengen ben ik het zonder meer mee eens, dat ze daardoor wettelijk nu heel erg zwak staan is een feit, blijkt ook wel uit de latere uitspraken .. maar gezien de voorgeschiedenis is het zeker te begrijpen.
pleased to meet you
pi_124345744
quote:
Moslimclubs nemen afstand van kritiek

Iedereen die morgen tijdens het bliksembezoek van premier Erdogan gaat demonstreren tegen de jeugdzorg, kan zich volgens het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) beter aanmelden als pleeggezin.

„Het is heel erg makkelijk om kritiek te uiten. We kunnen wel met z’n allen gaan schreeuwen, maar er is al een algemeen tekort aan pleeggezinnen in Nederland”, stelt jongerenimam en CMO-woordvoerder Yassin Elforkani. De aangekondigde protesten in het land verbeteren de zaak volgens hem niet: „Ik begrijp de woede, maar zo lossen we de problemen niet op. Nu gaat het over Yunus en over twee dagen is er weer een ander geval. Wat echt helpt, is als mensen zich aanmelden als pleeggezin.”

De organisatie, die ongeveer 500.000 moslims en ruim 350 moskeeën in Nederland vertegenwoordigt, distantieert zich van alle commotie. „Kinderen worden uit huis geplaatst door de rechter omdat ze een warm en veilig gezin nodig hebben en daar hebben we een goed systeem voor”, aldus Elforkani. „Wel roepen we jeugdzorginstellingen op om meer aandacht voor etnisch religieuze groepen te hebben.”

CMO stelt dat het gebrek aan Turkse, Marokkaanse en islamitische pleeggezinnen een probleem is dat al jaren speelt.

„Het zou helpen als er nog eens kritisch gekeken wordt om hier iets aan te doen. Zo zijn de voorwaarden om pleeggezin te worden behoorlijk heftig, de drempel ligt daardoor erg hoog. Er moet een heel pakket aan informatie worden ingevuld en er is soms een taalbarrière. Strenge regels zijn natuurlijk nodig, het zou alleen beter zijn als de procedure wat makkelijker te behappen is dan nu.”

Overigens heeft de ophef over de zaak-Yunus al voor tientallen extra aanmeldingen van moslims bij pleegzorginstellingen gezorgd. De lokale politieke partij Islam Democraten wil dat de gemeente Den Haag actief moskeeën gaat ondersteunen om meer pleegouders te werven. Yunus woonde in de hofstad tot hij met zijn moeders moest onderduiken.
bron
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:29:55 #193
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_124345782
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:20 schreef Flow3r het volgende:

[..]

neuh

of wel?

Goeie business hoor ^O^
quote:
U kunt bij de autismeteams of zorgprogramma´s terecht na verwijzing door Bureau Jeugdzorg (bij normaal begaafde jeugdigen) of op verwijzing van een arts. De huisarts of het Bureau Jeugdzorg (bij kinderen en jeugdigen) kan u doorverwijzen naar deze centra.
Je snapt toch wel dat deze kinderen dan al bekend zijn bij BJZ. Bepaalde stoornissen kan een rede zijn voor bepaald gedrag. Als men de juiste diagnose heeft kan men de ouders beter ondersteunen.

Volgens mij komen adha en autisme op de basisschool naar voren en gaan ouders daarmee aan de slag. Er wordt dan heus niet meteen een melding gemaakt door school naar het AMK.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:30:57 #194
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_124345824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:28 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Laat de drempel abu hoog blijven. Nu is er al relatief veel mis met pleeggezinnen.
pi_124346118
Op Turkse nieuwssites zie je in veel reacties dat mensen het opnemen voor de lesbische pleegouders. Dat stemt mij tevreden.

:)
pi_124346710
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:37 schreef De_Guidance het volgende:
Op Turkse nieuwssites zie je in veel reacties dat mensen het opnemen voor de lesbische pleegouders. Dat stemt mij tevreden.

:)
En op Nederlandse fora zie je Nederlanders (ook al wonen ze nu in het buitenland) het tegendeel zeggen
GC / Yunus

De meningen zijn dus verdeeld, niet alleen bij de moslims ;)
pleased to meet you
pi_124346858
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

En op Nederlandse fora zie je Nederlanders (ook al wonen ze nu in het buitenland) het tegendeel zeggen
GC / Yunus

Jij neemt het voor de biologische moeder op. En je 'argumenten' zijn net zo idioot als de argumenten van die paar allochtonen die het ook voor haar opnemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_124346886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

GC / Yunus

En dat mag. :)
pi_124347022
Mensen die het opnemen voor BJZ ;( Dat Yunus gewoon ook bij Lesbische dames mag wonen hoort geen discussie te zijn laat ik daar wel even duidelijk over zijn.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_124347311
Voetbalmanager laat ik even heel duidelijk zijn dat jij mij per DM niet hoeft te vertellen of ik mijn postings moet aanpassen aar jou gelang. Vooral niet omdat ik terstond zelf jarenlang de tirannie van BJZ als kind heb mogen voelen.

Laffe hond dat je bent.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')