abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 maart 2013 @ 13:51:47 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124248882

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage


Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 maart 2013 @ 13:53:04 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124248935
quote:
JP Morgan Cleared Of Conspiracy "To Drive Down Silver Prices"

JP Morgan Chase & Co won their case of a nationwide investors' lawsuit accusing them of conspiring to drive down silver prices. U.S. District Judge Robert Patterson in Manhattan said the investors, who bought and sold COMEX silver futures and options contracts, failed to show that JPMorgan manipulated prices, by creating long short positions that were not in synch with market events at the time period. The judge acknowledged that the firm could influence prices, but said that it was not proven that the bank "intended to cause artificial prices to exist" and acted accordingly.
Zo, hebben we dat ook weer gehad :O
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 maart 2013 @ 15:38:24 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124252991
Deze ramp zit er ook nog aan te komen. Volgens de Wallstreet Journal:

quote:
57% of Americans reported less than $25,000 in household savings and investments

28% have no confidence they will have enough money to retire comfortably - the highest level in 23 years.
Dus 57% heeft dus minder dan $25.000 (excl huis). Btw, vet wealth effect dan die stijgende aandelenkoersen. Dat zal echt een groot verschil maken :')

Maar goed, alsof dat nog niet al ernstig genoeg is: 28% heeft geen vertrouwen dat ze genoeg geld hebben voor pensioen. Wacht effe... dus minimaal 19% van die groep denkt dat ze wel genoeg hebben aan $25.000 spaargeld??? Met pensioenfondsen die slechts gedeeltelijk gedekt zijn en rekenen met 8% jaarlijks rendement terwijl een 10-yr Treasury een yield heeft van 2%?

This is not going to end well....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:54:35 #4
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124253564
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo, hebben we dat ook weer gehad :O
Ja, het systeem werkt nou eenmaal op de manier dat het werkt. Daar gaat een rechter echt geen schokkende uitspraken over doen. Wie weet gaat de kleine zilverbelegger dat nu ook inzien, in plaats van zich door alle opgeklopte verhalen te laten meezuigen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:32:10 #5
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_124276375
Hoe denkt men hier over Nieuw Steen?

Beleggersbelangen ziet kansen, ziet er m.i. awt riskant uit.

http://beurs.fd.nl/noteringen/22987/nieuwe-steen-inv/kerncijfers g

[ Bericht 50% gewijzigd door ikjijallebei op 19-03-2013 23:39:47 ]
pi_124278230
De grootste aandeelhouder zou in de financiele problemen zitten, en daarom kan ie niet meedoen aan een eventuele emissie.
  woensdag 20 maart 2013 @ 07:37:02 #7
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_124281178
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:38 schreef SeLang het volgende:
Deze ramp zit er ook nog aan te komen. Volgens de Wallstreet Journal:

[..]

Dus 57% heeft dus minder dan $25.000 (excl huis). Btw, vet wealth effect dan die stijgende aandelenkoersen. Dat zal echt een groot verschil maken :')

Maar goed, alsof dat nog niet al ernstig genoeg is: 28% heeft geen vertrouwen dat ze genoeg geld hebben voor pensioen. Wacht effe... dus minimaal 19% van die groep denkt dat ze wel genoeg hebben aan $25.000 spaargeld??? Met pensioenfondsen die slechts gedeeltelijk gedekt zijn en rekenen met 8% jaarlijks rendement terwijl een 10-yr Treasury een yield heeft van 2%?

This is not going to end well....
Zijn dit allemaal (bijna)pensionado's? Of zit er in die 19% nog een hele groep mensen die de komende 30 jaar nog een potje op kunnen bouwen? Dan vind ik het niet zo gek.
If you can't beat them, join them.
pi_124282478
Ik heb met verbijstering de ontwikkelingen in Cyprus gevolgd. Wat een teringzooi daar en wat zijn politici oplichters zeg. Dus als cyprioot kun je kiezen uit een flinke (eenmalige?) tax of anders een faillissement en dan ben je alsnog alles kwijt. Dus de burger draait op voor de grote russische bankbelangen. Lekker is dat.
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:29:06 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124282775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:38 schreef SeLang het volgende:
Deze ramp zit er ook nog aan te komen. Volgens de Wallstreet Journal:

[..]

Dus 57% heeft dus minder dan $25.000 (excl huis). Btw, vet wealth effect dan die stijgende aandelenkoersen. Dat zal echt een groot verschil maken :')

Maar goed, alsof dat nog niet al ernstig genoeg is: 28% heeft geen vertrouwen dat ze genoeg geld hebben voor pensioen. Wacht effe... dus minimaal 19% van die groep denkt dat ze wel genoeg hebben aan $25.000 spaargeld??? Met pensioenfondsen die slechts gedeeltelijk gedekt zijn en rekenen met 8% jaarlijks rendement terwijl een 10-yr Treasury een yield heeft van 2%?

This is not going to end well....
oplossing is simpel: een boerderijtje kopen, zonnepanelen op het dak, waterput en zelf je voedsel verbouwen (en evt verkopen op de markt om "luxeproducten" te kopen) Veel geld is dan niet nodig. Desnoods koop je een stuk landbouwgrond en zet je er een pipo-de-clown kar neer. Die grond moet je wel kopen tijdens je werkzame leven als je nog wat geld hebt natuurlijk. (dat kan mooi van die 25k) , goede investering.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:30:45 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124282811
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:15 schreef the85mc het volgende:
Ik heb met verbijstering de ontwikkelingen in Cyprus gevolgd. Wat een teringzooi daar en wat zijn politici oplichters zeg. Dus als cyprioot kun je kiezen uit een flinke (eenmalige?) tax of anders een faillissement en dan ben je alsnog alles kwijt. Dus de burger draait op voor de grote russische bankbelangen. Lekker is dat.
de Russen gaan dit slim uitspelen let maar op. De Russen zullen flink wat meer invloed binnen de EU krijgen in ruil voor een handjevol Roebels.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:44:30 #11
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124283085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

De Russen zullen flink wat meer invloed binnen de EU krijgen in ruil voor een handjevol Roebels.
Misschien dat ze eerder zullen proberen om overbodige dollars te dumpen.
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:47:16 #12
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124283147
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:15 schreef the85mc het volgende:
Ik heb met verbijstering de ontwikkelingen in Cyprus gevolgd. Wat een teringzooi daar en wat zijn politici oplichters zeg. Dus als cyprioot kun je kiezen uit een flinke (eenmalige?) tax of anders een faillissement en dan ben je alsnog alles kwijt. Dus de burger draait op voor de grote russische bankbelangen. Lekker is dat.
De burger draait er ook voor op dat het systeem al jaren bezig is te ontsporen onder steeds meer schuld.

Daar heeft diezelfde burger ook bijgestaan en naar gekeken. Als voorbeeld (in het klein) in Nederland de HRA. Die regeling heeft hier een flinke zeepbel geblazen, maar de burger stemde steeds op partijen die riepen dat de HRA 'staat als een huis'.

(Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat de burger almachtig is; meer dat hij zich op allerlei manieren voor de gek heeft laten houden.)
pi_124283252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

de Russen gaan dit slim uitspelen let maar op. De Russen zullen flink wat meer invloed binnen de EU krijgen in ruil voor een handjevol Roebels.
Hoe zie jij die invloed voor je? Cyprus is een te kleine macht binnen de EU. Al kun je die enigzins beinvloeden schiet je er imo weinig mee op. De russen hebben al grote invloed vanwege de grote hoeveelheden gas die europa afneemt. Het mogelijk beetje extra cypriotisch gas veranderd er weinig aan. Bovendien wordt de gasmarkt jaar op jaar meer liquide, meer spelers meer aanvoer en vervoers mogelijkheden zoals bijv LNG. Duitsland heeft de laatste jaren aanzienlijke gasreserves opgebouwd na de oekraiense doorvoer problemen en kan het maandenlang uitzingen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_124283298
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:47 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

De burger draait er ook voor op dat het systeem al jaren bezig is te ontsporen onder steeds meer schuld.

Daar heeft diezelfde burger ook bijgestaan en naar gekeken. Als voorbeeld (in het klein) in Nederland de HRA. Die regeling heeft hier een flinke zeepbel geblazen, maar de burger stemde steeds op partijen die riepen dat de HRA 'staat als een huis'.

(Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat de burger almachtig is; meer dat hij zich op allerlei manieren voor de gek heeft laten houden.)
Dus het risicovolle gedrag van banken is de schuld van de burger? Ik heb nog nooit iemand in de board van een bank gekozen.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:37:58 #15
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124284377
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:53 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dus het risicovolle gedrag van banken is de schuld van de burger? Ik heb nog nooit iemand in de board van een bank gekozen.
Je hebt politici gekozen die regels maakten, je hebt gekozen je spaargeld (als je het hebt) bij een bank onder te brengen. Je hebt hoe dan ook deel uit gemaakt van het systeem.

Maar het is inderdaad vaak comfortabeler om de schuld volledig buiten jezelf te zoeken. Dat kan je doen, evengoed als het mij vrij staat het dan oneens met je te zijn.
pi_124284542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:37 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Je hebt politici gekozen die regels maakten, je hebt gekozen je spaargeld (als je het hebt) bij een bank onder te brengen. Je hebt hoe dan ook deel uit gemaakt van het systeem.

Maar het is inderdaad vaak comfortabeler om de schuld volledig buiten jezelf te zoeken. Dat kan je doen, evengoed als het mij vrij staat het dan oneens met je te zijn.
Ik ben het inderdaad met je oneens. Moet je als burger dan echt alles zelf controleren? Waarom is er dan de AFM, de nederlandse bank etc. Als die hebben zitten slapen (van belastinggeld..) is het extra zuur dat ze nog een keer je portemonnee leeg trekken.

Controleer jij bijvoorbeeld de bakker of die stiekem geen rotzooi in je brood drukt, of vertrouw je daarvoor op de VWA? Dat is eigenlijk wat je nu zegt. We hebben zoveel dure overheidsinstanties, daar had ik wat meer toezicht van verwacht.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:50:13 #17
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124284717
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:44 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik ben het inderdaad met je oneens. Moet je als burger dan echt alles zelf controleren? Waarom is er dan de AFM, de nederlandse bank etc. Als die hebben zitten slapen (van belastinggeld..) is het extra zuur dat ze nog een keer je portemonnee leeg trekken.

Controleer jij bijvoorbeeld de bakker of die stiekem geen rotzooi in je brood drukt, of vertrouw je daarvoor op de VWA? Dat is eigenlijk wat je nu zegt. We hebben zoveel dure overheidsinstanties, daar had ik wat meer toezicht van verwacht.
Dat is ook geen rare verwachting, maar (naar het blijkt) geen reële.

En nee, ik controleer niet alles zelf (omdat dat een dagtaak zou zijn en daarmee onmogelijk), maar koop bijvoorbeeld wel bij een biologische supermarkt omdat ik daar meer (geen ultiem) vertrouwen in heb dan in een reguliere.

En ik hou er inderdaad rekening mee dat we regelmatig voor de gek gehouden worden. Vaak is het boven de macht van het individu daar iets aan te veranderen, maar blind/naïef vertrouwen is ook geen productieve houding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:37:00 #18
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124286325
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:53 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dus het risicovolle gedrag van banken is de schuld van de burger? Ik heb nog nooit iemand in de board van een bank gekozen.
Ik vind ook deels van wel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:59:38 #19
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_124287117
quote:
Hoe denkt men hier over Nieuw Steen?
Als je 'm vanmorgen gelijk had gekocht en nu weer verkocht had je leuke winst gehad :P
NSI is speculatief aandeel voor de lange termijn als je van een gokje houdt.
pi_124294537
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:53 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dus het risicovolle gedrag van banken is de schuld van de burger? Ik heb nog nooit iemand in de board van een bank gekozen.
Tot op zekere hoogte wel. Mijn mening is dat de meeste mensen de banken te gemakkelijk de schuld geven van alle problemen nu. De problemen zijn door veel meer veroorzaakt. Wetten die, onder andere door Bill Clinton, zijn veranderd of van tafel geveegd; econometrische modellen bij de CRA's die niet klopte; falend toezicht; laag rentebeleid; banken waar teveel graaiers zaten maar laten we ook zeker niet de mensen zelf vergeten die bijvoorbeeld sub-prime hypotheken afnemen. Iedere burger kan en zou moeten weten dat je met een jaarsalaris van 20k geen hypotheek af kunt betalen van 400k. De maatschappij heeft wel degelijk bijgedragen aan de switch van hypotheken moet je aflossen naar hypotheken moet je gebruiken om optimaal van de HRA te profiteren. Natuurlijk hadden de adviseurs moeten zeggen "Meneer/mevrouw, is dit wil slim?" Maar deze persoon had dit zelf ook op zijn of haar sigarendoosje uit kunnen rekenen.

Natuurlijk is het niet o dat de voordelen van securitisaties direct werden doorgerekend richting de klant maar in principe zou het een mooi systeem kunnen zijn waardoor de rentevoet op een hypotheek naar beneden gedrukt wordt. In dat geval is het win-win en maken we met zijn allen de taart groter. De finance guys die het ontworpen zijn waren niet in hun eentje de boefjes, we waren er met zijn allen bij.
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:52:12 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124295712
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:25 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

Iedere burger kan en zou moeten weten dat je met een jaarsalaris van 20k geen hypotheek af kunt betalen van 400k.
Volgens mij krijg en kreeg je bij geen enkele bank een hypotheek van 20x jaarsalaris.. :X

En vergeet niet, mensen slapen niet graag onder een brug maar in een eigen woning. Dus zodra je ergens iets leuks kunt kopen als starter, dan doen de meesten dat erg graag. Het alternatief voor samen iets kopen is nog vele jaren bij de ouders wonen zodat je kunt sparen en minder hoeft te lenen of voor vaak erg hoge maandlasten proberen ergens iets particulier te huren.

Vaak heb je om te kopen tegenwoordig een dubbel salaris nodig, tenzij je een van beiden ruim meer dan modaal verdient of je genoegen neemt met een bezemkast in de stad of een rustiek vervallen boerderijtje in noord-oost Groningen. Erg veel serieuze alternatieven behalve proberen zo goed en zo kwaad als het kan te proberen met je dubbele salaris een optrekje niet al te ver van 't werk te kopen zijn er vaak gewoon niet?

Ja, dan moet je de marktprijs van dat soort optrekjes betalen (voor een modaal stel zal dat vaak een rijtjeswoning van rond de 2.5 ton zijn, voor mensen met een minder grote portemonnee vaak een flat van rond de 1.5 ton en voor twee minimumloon-verdieners moet je denken aan een goedkoop flatje van rond de ton - tenminste in de Randstad klopt dit aardig), tenzij je idd genoegen neemt met een bezemkast of ergens iets goedkoops op het platteland.

En die beroemde 'feesthypotheken', waarbij twee modaalverdieners maximaal aflossingsvrij lenen om een villa van 4+ ton te betrekken oid.. hoeveel zouden er daar van zijn? In mijn kennissenkring ken ik er geen iig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 20-03-2013 16:10:59 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:26:13 #22
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124302153
Ik heb van de week nog een paar calls gekocht op populaire Amerikaanse aandelen. Het lijkt contra-intuïtief maar ik dacht voor hetzelfde geld gaan we nu de moeder aller bubbels zien. Er staat ook zeer weinig op het spel omdat die calls dus helemaal niks kosten (de call jan 2014 47,50 op KO kost maar 10 cent bijv).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124302282
20x de hypotheek was ook geen realistisch voorbeeld, extremen verduidelijken de werkelijkheid.. Dat de marktprijs van een product te hoog is is geen excuus voor dit gedrag. Ik zou ook graag als student zijnde een auto hebben. Kan ik mezelf niet veroorloven, moet ik dan mijzelf bij DUO in de schulden steken? Nee. Iets dat ik niet heb kan ik ook niet uitgeven. Ik zou graag op Manhattan wonen, kan niet want de prijzen zijn te hoog. Bottomline: andere mensen beschuldigen is ontzettend makkelijk. Iedereen moet ook naar zichzelf kijken, en met iedereen bedoel ik ook alle instituten.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:24:32 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124304525
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:31 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
20x de hypotheek was ook geen realistisch voorbeeld, extremen verduidelijken de werkelijkheid.. Dat de marktprijs van een product te hoog is is geen excuus voor dit gedrag. Ik zou ook graag als student zijnde een auto hebben. Kan ik mezelf niet veroorloven, moet ik dan mijzelf bij DUO in de schulden steken? Nee. Iets dat ik niet heb kan ik ook niet uitgeven. Ik zou graag op Manhattan wonen, kan niet want de prijzen zijn te hoog. Bottomline: andere mensen beschuldigen is ontzettend makkelijk. Iedereen moet ook naar zichzelf kijken, en met iedereen bedoel ik ook alle instituten.
Maar je zult toch niet ontkennen dat mensen onderdak nodig hebben? En dat dat een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste levensbehoefte is? Of vind jij het een redelijk alternatief om de eerste 10 jaar van je leven als nieuw stelletje bij de ouders te blijven sparen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:10:55 #25
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124306931
http://www.iexprofs.nl/Column/Opinie/97253/Tikkende-bond-bom.aspx

Met dat gevaar voor die obligaties bedoelen ze met name de staatsobligaties met lage rente's neem ik aan?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:14:09 #26
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124307126
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar je zult toch niet ontkennen dat mensen onderdak nodig hebben? En dat dat een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste levensbehoefte is? Of vind jij het een redelijk alternatief om de eerste 10 jaar van je leven als nieuw stelletje bij de ouders te blijven sparen?
Het is gewoon opgeblazen door die mensen zo veel mogelijk lenen om een zo groot mogelijk huis te kunnen kopen, prijzen zouden toch eeuwig doorstijgen dus dat ging wel goed komen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_124308444
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar je zult toch niet ontkennen dat mensen onderdak nodig hebben? En dat dat een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste levensbehoefte is? Of vind jij het een redelijk alternatief om de eerste 10 jaar van je leven als nieuw stelletje bij de ouders te blijven sparen?
Ik ontken zeker niet dat onderdak belangrijk is. Er zit echter wel in verschil in het huis dat je koopt. Nog steeds willen veel mensen in het stadscentrum wonen terwijl ze dat niet kunnen betalen. Dan moet je buiten het centrum gaan wonen en klein wonen. Echt niet alle huizen zijn/waren onbetaalbaar.
pi_124323112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:10 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.iexprofs.nl/Column/Opinie/97253/Tikkende-bond-bom.aspx

Met dat gevaar voor die obligaties bedoelen ze met name de staatsobligaties met lage rente's neem ik aan?
Nee, ik denk dat het over alle obligaties gaat. Als de rente op veilige staatsobligaties begint te stijgen, dan kun je verwachten dat ook het rendement op andere overheidsobligaties en bedrijfsobligaties gaat stijgen, oftewel dat de koersen van alle al uitstaande obligaties zullen dalen.

Het gewenste rendement op een willekeurige obligatie van bijvoorbeeld bedrijf X wordt berekend door een 'risk free rate' te nemen, bijvoorbeeld een Amerikaanse of Duitse staats obligatie. Risk-free in de zin dat het hoogstwaarschijnlijk wordt afgelost. Vervolgens wordt er een percentage bij opgeteld (de 'spread') als compensatie voor het extra risico dat bedrijf X failliet kan gaan alvorens de aflossing een feit is.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:22:12 #29
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124379975
Ik ben benieuwd tot hoe ver al die consumer staples-aandelen kunnen stijgen. Vandaag is opeens Pepsi behoorlijk populair op WS en dat aandeel is al redelijk aan de prijs met een P/E van 20. Zou het te maken kunnen hebben met een eventuele splitsing van het bedrijf (chips & co / frisdranken)?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124381255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:22 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ben benieuwd tot hoe ver al die consumer staples-aandelen kunnen stijgen.
Die gelden als defensieve aandelen, dus gewild in woelige tijden.
pi_124381261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:47 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

De burger draait er ook voor op dat het systeem al jaren bezig is te ontsporen onder steeds meer schuld.

Daar heeft diezelfde burger ook bijgestaan en naar gekeken. Als voorbeeld (in het klein) in Nederland de HRA. Die regeling heeft hier een flinke zeepbel geblazen, maar de burger stemde steeds op partijen die riepen dat de HRA 'staat als een huis'.

(Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat de burger almachtig is; meer dat hij zich op allerlei manieren voor de gek heeft laten houden.)
je stemt altijd op een bundeling van standpunten, ik stem veel VVD maar met hun standpunt over de HRA ben ik het oneens. Had ik dan geen VVD moeten stemmen?
pi_124381406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:38 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Ik ontken zeker niet dat onderdak belangrijk is. Er zit echter wel in verschil in het huis dat je koopt. Nog steeds willen veel mensen in het stadscentrum wonen terwijl ze dat niet kunnen betalen. Dan moet je buiten het centrum gaan wonen en klein wonen. Echt niet alle huizen zijn/waren onbetaalbaar.
zelfs binnen de randstad was het goed mogelijk, niks mis met een flat in capelle ad ijsel of een rijtjeshuis in spijkenisse
  zaterdag 23 maart 2013 @ 17:37:58 #33
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124412694
Een analist van AllianceBernstein stelt dat de S&P500 een stuk aantrekkelijker is gewaardeerd dan de laatste twee keer dat de 1550 punten werden bereikt: http://blog.allianceberns(...)third-time-the-charm

En hij laat bovendien buiten beschouwing dat de Fed elke maand $85B in de economie de aandelenmarkt pompt en dat Amerika nu een safe haven is als je kijkt naar het kansloze gerotzooi in de EU.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124413666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:37 schreef JimmyJames het volgende:
Een analist van AllianceBernstein stelt dat de S&P500 een stuk aantrekkelijker is gewaardeerd dan de laatste twee keer dat de 1550 punten werden bereikt: http://blog.allianceberns(...)third-time-the-charm
Ik heb daar wel een aantal aantekeningen bij:

- De forward p/e is relatief laag (onder historisch gemiddelde), maar wie zegt dat die winsten gehaald worden aangezien analisten er constant fors naast zitten. Zowiezo zegt een p/e niets over de houdbaarheid van de winsten of de te verwachtte rendementen, maar als er dan gekeken word naar de waardering aan de hand van de p/e doe het dan met de last p/e. Die staat boven het historische gemiddelde.

- Winsten zijn imo niet houdbaar en worden veroorzaakt door recordmarges en stimulerende autoriteitein. Zodra die marges inzakken zonder grote omzetgroei of autoriteiten hun stimulansen terugbrengen zakken de winsten fors in elkaar. Dan heb ik het niet eens over een mogelijke nieuwe crisis. Dat is ook de reden waarom een p/e een zeer slechte indicator is en geen enkele voorspelling kan geven van de te verwachtte rendementen.

- Een iets hogere dividenduitkering/buybacks zijn leuk, maar geeft gelijktijdig weer dat bedrijven weinig investerings mogelijkheden zien door overcapaciteit. Op langere termjn is dat niet een positief iets.

- Er is geen directe historische correlatie tussen de rentestand en de opbrengsten in de aandelenmarkt, ook al geloven veel mensen dat wel. Je kunt je beter afvragen waarom die rente zo laag staat, het zegt namelijk iets over de verwachte toekomstige rendementen.

- Bedrijven hebben gemiddeld een betere solvabiliteit dan een aantal jaar geleden, maar de schulden die er zijn zijn in toenemende mate verkeerd gealloceerd. Dankzij het bubble blaas beleid van autoriteiten. Dat worden een hoop verliezen als dat ooit mis gaat en daarmee geeft het (weer) actueel een verkeerd beeld.

Ik kan zo nog even doorgaan, maar het punt is dat iets dat mooi uitziet niet altijd mooi is als je even verder kijkt. De permabulls zijn momenteel oververtegenwoordigd, past in de eurforische stemming en risico (in vrijwel alle markten) lijkt niet meer aanwezig. Het leid tot misallocatie op ongekende schaal (dankje Bernanke en fiscale autoriteiten). Het is wachten dat deze bubble barst en dan zie je accuraat de allocatie van middelen en voorspelling van analisten zijn geweest.
  maandag 25 maart 2013 @ 21:57:24 #35
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124504027
Je tegenargumenten zijn zeker valide. Ik wilde vooral aangeven dat volgens deze analist de huidige "bubbel" nog lang niet zo erg is als de vorige bubbels.
-

Wat nog wel een leuke corporate soap kan worden zijn de geruchten van een fusie of een split-off rondom Pepsi en Mondelez: http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE92L16B20130322

Er doen verschillende speculaties de ronde, ik heb o.a. gelezen dat Peltz zou aansturen op een fusie of op de verkoop van de snack-divisie van Pepsi aan Mondelez.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:10:22 #36
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124525977
Wie had hier wel eens via geldvoorelkaar.nl wat geld uitgeleend? Iemand hier 100 euro ofzo maar weet niet meer wie en had nog wat vragen :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_124533387
Kut beurs wil maar niet opschieten, komop dax ga boven de 8000
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:42:05 #38
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_124557394
Mittal maar weer eens opgepakt op 10,40, kan wel eens uitgebodemd te zijn. Vooruitzichten staal zijn nog niet best en de schuldenlast van Mittal is hoog, veel daarvan in de koers verwerkt en Q2 kunnen de berichten weleens positiever gaan worden.

Ik verwacht trouwens ook wel een correctie van Heineken binnenkort na een felle stijging al 1,5 jaar achtereen. Matige start zomerseizoen in Europa in ieder geval.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bayswater op 27-03-2013 09:48:39 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 27 maart 2013 @ 09:46:53 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124557454
Mooi plaatje op ZH over Apple :)

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124557490
Dat snippertje R&D zou je toch zorgen moeten baren bij zo'n beurskoers.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_124557543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:18 schreef pikinhand het volgende:
Kut beurs wil maar niet opschieten, komop dax ga boven de 8000
Je kent de sluitingstijden neem ik aan? ;)
pi_124557965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:48 schreef wormtrein het volgende:
Dat snippertje R&D zou je toch zorgen moeten baren bij zo'n beurskoers.
misschien is het minder erg als je het naar nominale bedragen omrekent ;)

en bovendien: misschien activeren ze het meerendeel van hun R&D wel, dan zie je alleen de blue sky R&D in deze opstelling? :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 27 maart 2013 @ 10:13:28 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124558010
Wat mij bij dat Apple plaatje meteen in het oog springt is hoe sterk ze afhangen van iPhone en iPad. En dat zijn dingen waar ze imo nooit de marges kunnen handhaven...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124558079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:13 schreef SeLang het volgende:
Wat mij bij dat Apple plaatje meteen in het oog springt is hoe sterk ze afhangen van iPhone en iPad. En dat zijn dingen waar ze imo nooit de marges kunnen handhaven...
Dat is ook de rede waarom Samsung vol aangeklaagd wordt, het is een enorme bedreiging.

Maar ze zouden moeten inoveren, meer in R&D investeren. Apple geeft 2% uit en Google 14% van de omzet, dat is wel een behoorlijk verschil; http://www.bbc.co.uk/news/technology-19557497
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:14:08 #45
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_124559661
Mmm, toch geen bodem voor AM nog. Heineken heeft iets boven de 60 wel even haar top gezien.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_124567142
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:16 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Dat is ook de rede waarom Samsung vol aangeklaagd wordt, het is een enorme bedreiging.

Maar ze zouden moeten inoveren, meer in R&D investeren. Apple geeft 2% uit en Google 14% van de omzet, dat is wel een behoorlijk verschil; http://www.bbc.co.uk/news/technology-19557497
Ben wel benieuwd of Apple straks juist weer met iets nieuws komt zo revolutionair als wat ze met de iPhone hadden (en een beetje met de iPad).

Misschien net zoiets als het google glass apparatus?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124567515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd of Apple straks juist weer met iets nieuws komt zo revolutionair als wat ze met de iPhone hadden (en een beetje met de iPad).

Misschien net zoiets als het google glass apparatus?
Nee, Steve Jobs is dood.
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:19:02 #48
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_124570164
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:48 schreef wormtrein het volgende:
Dat snippertje R&D zou je toch zorgen moeten baren bij zo'n beurskoers.
Boeiend laat anderen maar innoveren. Als ze echt iets bijzonders ontwikkelen, neem je hun bedrijf over. Als Apple zijnde kan dat makkelijk. Bovendien draait het voor Apple om design van producten. De componenten worden elders in gekocht en weer elders in elkaar gezet.
The more debt, the better
pi_124570175
Iemand die in trackers van Cypriotische beurs zit? Die beurs staat nu op een erg laag punt.
pi_124570684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:19 schreef flyguy het volgende:

[..]

Boeiend laat anderen maar innoveren. Als ze echt iets bijzonders ontwikkelen, neem je hun bedrijf over. Als Apple zijnde kan dat makkelijk. Bovendien draait het voor Apple om design van producten. De componenten worden elders in gekocht en weer elders in elkaar gezet.
Je kan een innovatief bedrijf overnemen, maar de kunst is de innovatieve mensen te boeien. De echte goede jongens gaan niet zomaar mee als het bedrijf wordt overgenomen.
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:35:48 #51
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_124570836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:32 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Je kan een innovatief bedrijf overnemen, maar de kunst is de innovatieve mensen te boeien. De echte goede jongens gaan niet zomaar mee als het bedrijf wordt overgenomen.
Dat is uiteraard waar.
The more debt, the better
pi_124572882
Morgen dan maar weer een hogere opening.
Het herstel is vanmiddag al een klein beetje op gang gebracht...
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 27 maart 2013 @ 17:38:29 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124573192
"Herstel" betekent juist veel lagere koersen imo.
Dit gaat echt helemaal nergens meer over namelijk
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124574497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:38 schreef SeLang het volgende:
"Herstel" betekent juist veel lagere koersen imo.
Dit gaat echt helemaal nergens meer over namelijk
De herstel is vanmiddag niet lager gegaan, maar juist 1 punt omhoog gegaan.
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:24:48 #55
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_124614098
ING word wel flink afgestraft hoor.

Buiten het sentiment (cyprus) is er toch niks veranderd?
Of hebben er mensen inside information....

Paardelul !!!
pi_124615758
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:24 schreef Anno2012 het volgende:
ING word wel flink afgestraft hoor.

Buiten het sentiment (cyprus) is er toch niks veranderd?
Of hebben er mensen inside information....

[ afbeelding ]
ING is een bank he, en vooral nu worden die flink afgestraft.
pi_124615969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:24 schreef Anno2012 het volgende:
ING word wel flink afgestraft hoor.

Buiten het sentiment (cyprus) is er toch niks veranderd?
Of hebben er mensen inside information....

[ afbeelding ]
Noh, het lijkt me niet relaxt als je meer dan 100.000 euro cash op de bank hebt staan. Ik zou als de sodemieter mijn geld in aandelen steken of fysiek in een kluis bewaren. Dus als grote groepen mensen met meer dan 100.000 hun geld van de bank halen heeft de bank een probleem. Een bank met mogelijke solvabiliteitsproblemen doet het niet zo goed op de beurs.
pi_124619339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:30 schreef the85mc het volgende:

[..]

Noh, het lijkt me niet relaxt als je meer dan 100.000 euro cash op de bank hebt staan. Ik zou als de sodemieter mijn geld in aandelen steken of fysiek in een kluis bewaren. Dus als grote groepen mensen met meer dan 100.000 hun geld van de bank halen heeft de bank een probleem. Een bank met mogelijke solvabiliteitsproblemen doet het niet zo goed op de beurs.
Heeft geen invloed op de solvabiliteit, is liquiditeit.

Aandelen = commissie en bewaarloon

Ik denk niet dat mensen opeens denken laat ik eens een paar ton in een kluis leggen. Niet verzekerd, he.
pi_124620462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Heeft geen invloed op de solvabiliteit, is liquiditeit.

Aandelen = commissie en bewaarloon

Ik denk niet dat mensen opeens denken laat ik eens een paar ton in een kluis leggen. Niet verzekerd, he.
Oh ik dat dat solvabiliteit heette, dat ze geen geld meer hebben om de zaak draaiend te houden.
En tsja, een verzekering dat je geld veilig is boven 100.000 op de bank heb je ook niet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 maart 2013 @ 21:13:28 #60
862 Arcee
Look closer
pi_124622917
S&P500 op all time high gesloten: 1569.19.
  donderdag 28 maart 2013 @ 21:17:15 #61
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_124623130
Ik zat net nog eens te kijken naar aantal grafieken zoals Shiller k/w van Amerikaanse aandelen, percentage vermogen wat Amerikanen in aandelen hebben zitten , particulier geleend geld in aandelen enz. Je kan maar 1 conclusie trekken: de beurzen zijn echt zwaar overgewaardeerd, het is gewoon wachten op een flinke crash. Voorlopig maar voor het overgrote deel in spaargeld en kortlopende spaardeposito's blijven aangevuld met wat defensieve aandelen met goede kasstromen en jaarlijks stabiel stijgend dividend (de Shell, Heineken's, Roche enz)
  donderdag 28 maart 2013 @ 21:24:30 #62
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124623561
MSFT bijgekocht
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124623598
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:23 schreef the85mc het volgende:

[..]

Oh ik dat dat solvabiliteit heette, dat ze geen geld meer hebben om de zaak draaiend te houden.
En tsja, een verzekering dat je geld veilig is boven 100.000 op de bank heb je ook niet.
jaja, het is wachten op de geruchten dat de eerste pinautomaat van ING weigert ;)
  donderdag 28 maart 2013 @ 21:34:25 #64
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_124624217
Waarom Microsoft? en waarom nu?
  donderdag 28 maart 2013 @ 21:47:14 #65
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124625128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:34 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Waarom Microsoft? en waarom nu?
Solide en cheap
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124626490
Over de laatste maand National Oilwell Varco, Kinder Morgan, Wells Fargo en Deere bijgekocht. Opties (long) gekocht voor Chevron (juni) en Bank of America (jan 2014). Die laatste is wel een gokje. De koers is wat onstabiel. Het groeipotentieel is er wel.

Onlangs is ook AGNC ex-dividend gegaan (yield 15.25%). Wordt natuurlijk wel gesubsidieerd door de FED.

Vanmiddag wat posities in General Mills verkocht (bedankt Monkyyy voor de tip).

[ Bericht 8% gewijzigd door Dr.Cooper op 28-03-2013 22:19:06 ]
pi_124629060
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:13 schreef Arcee het volgende:
S&P500 op all time high gesloten: 1569.19.
Vreemd. Als je naar de fx en de 10y yield kijkt zou je eerder een stuk lager verwachten. Rigged.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_124630674
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:17 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Ik zat net nog eens te kijken naar aantal grafieken zoals Shiller k/w van Amerikaanse aandelen, percentage vermogen wat Amerikanen in aandelen hebben zitten , particulier geleend geld in aandelen enz. Je kan maar 1 conclusie trekken: de beurzen zijn echt zwaar overgewaardeerd, het is gewoon wachten op een flinke crash. Voorlopig maar voor het overgrote deel in spaargeld en kortlopende spaardeposito's blijven aangevuld met wat defensieve aandelen met goede kasstromen en jaarlijks stabiel stijgend dividend (de Shell, Heineken's, Roche enz)
Ik deel je visie, de markt is euforisch en het is wachten dat dit mis gaat en net iets teveel 'beleggers' tegelijk naar de nooduitgang rennen. Gezien de risicoperceptie (gebrek aan) en terugkerende leverage zal dat veel 'beleggers' kunnen gaan verassen. Aankomende winstcijfers van Q1 worden ook interessant, het zal een al ingezette lijn voorzetten denk ik.

Probleem met 'goede' aandelen is dat ook deze fors in prijs dalen als blijkt dat dit inderdaad een bubble is. Je verschiet je kruit om nu in te stappen mocht de bubble barsten, als je uiteraard gelooft dat er een bubble is. Cash en geduld is dan king.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:39:40 #69
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124632653
Alle 15,000 openbaar verhandelde aandelen zitten sinds eind 2009 in een bubbel!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:48:27 #70
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124632835
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:09 schreef Dr.Cooper het volgende:
Over de laatste maand National Oilwell Varco, Kinder Morgan, Wells Fargo en Deere bijgekocht. Opties (long) gekocht voor Chevron (juni) en Bank of America (jan 2014). Die laatste is wel een gokje. De koers is wat onstabiel. Het groeipotentieel is er wel.

Ik heb o.a. calls op Exxon en ConocoPhillips. De oliesector is een beetje vergeten door de bulls (single digit p/e) en ik verwacht een verdere opmars van de aardgasprijs in de VS.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124632874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:39 schreef monkyyy het volgende:
Alle 15,000 openbaar verhandelde aandelen zitten sinds eind 2009 in een bubbel!
Het totaalpakketje ja. Wat betreft de 'goede' aandelen (als je die uberhaupt correct kunt stockpicken) zie de post hierboven.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:37:14 #72
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_124636476
Ik heb nog wat Total, SBM, Heineken, Roche en GDX maar verder ruim 85% in cash en kortlopende deposito´s zitten.
pi_124636999
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:32 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik deel je visie, de markt is euforisch en het is wachten dat dit mis gaat en net iets teveel 'beleggers' tegelijk naar de nooduitgang rennen. Gezien de risicoperceptie (gebrek aan) en terugkerende leverage zal dat veel 'beleggers' kunnen gaan verassen. Aankomende winstcijfers van Q1 worden ook interessant, het zal een al ingezette lijn voorzetten denk ik.

Probleem met 'goede' aandelen is dat ook deze fors in prijs dalen als blijkt dat dit inderdaad een bubble is. Je verschiet je kruit om nu in te stappen mocht de bubble barsten, als je uiteraard gelooft dat er een bubble is. Cash en geduld is dan king.
Hoe groot schat jij de kans in dat een val van beurskoersen leidt tot een nieuwe bankencrisis? Of zal het omgekeerde eerder het geval zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2013 10:03:48 ]
pi_124639171
Hetgeen waarvoor ik bang ben is een soort van "stille" bankrun in heel Europa, verlopend over bv. een jaar waarbij ze dit zolang mogelijk verzwijgen om paniek te vermijden, waardoor de banken terug in de problemen komen.
Gezien de casus "Cyprus" leren wij dat de spaarder boven de ¤ 100.000 ook in het bad moet, dus voor mensen met toch wat vermogen is spreiden de boodschap, maar ofwel verlagen ze deze ¤ 100.000 garantie naar bv. ¤ 20.000, waarbij men 5 maal zoveel banken moet zoeken , met daarbij dan nog de vraag WIE jou de gegarandeerde 100.000 gaat teruggeven.
pi_124639634
Beurzen gaan weer verder omhoog
pi_124639667
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:37 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Ik heb nog wat Total, SBM, Heineken, Roche en GDX maar verder ruim 85% in cash en kortlopende deposito´s zitten.
Ik dacht dat jij alles in goud had zitten.
pi_124640084
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:01 schreef Sloggi het volgende:
Hoe groot schat jij de kans in dat een val van beurskoersen leidt tot een nieuwe bankencrisis? Of zal het omgekeerde eerder het geval zijn?
Als je eerlijk bent zeg je dat je niet kunt weten hoe wat en wanneer exact gaat gebeuren. Dat kun je immers ook niet. Het zal wel min of meer gelijk met elkaar opgaan.

Wat betreft het bankwezen. Momenteel zie je dat banken amper herstelt/veranderd/deleveraged zijn en toch weer dezelfde risico's aangaan die leidde tot de vorige crisis. Uiteraard (deels) gedreven door het beleid van centrale banken/overheden. Middelen worden weer massaal verkeerd gealloceerd en het is wachten dat dat vroeg of laat weer mis gaat imo.

Zelf denk ik dat het geen jaren meer gaat duren, je ziet op dit moment de cijfers (zowel macro als bedrijfcijfers) op vrijwel alle fronten verzwakken, terwijl de beurs in een blow-off fase lijkt te zijn beland met een perceptie die mijlenver van de realiteit afstaat. Autoriteiten zijn 'all-in' qua monetair beleid en enorme begrotingstekorten. Mocht het toch weer misgaan is dat gegeven een hele gevaarlijke, de kans bestaat immers dat geen toereikend vangnet geboden kan worden en de perceptie van 'almachtige autoriteiten' dan keihard uiteen spat.
pi_124640260
Ik ben van plan om 1k in 2 fondsen te gaan stoppen met beleggen. Is het verstandig om in BAM/Heijmans te beleggen vanwege de bouwsubsidies die er gaan komen? Denken jullie dat er nog een 'klap' komt of zullen de koersen nu alleen nog maar omhoog gaan na die 2 enorme klappen van de afgelopen 5 jaar? Ik heb het idee dat het dieptepunt zo'n beetje al bereikt is. Wat zou ons dan nog meer moeten overkomen?

Welke fondsen kan ik het beste pakken? Banken, bouw of weer andere?
pi_124640459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:02 schreef Beursaap het volgende:
Ik ben van plan om 1k in 2 fondsen te gaan stoppen met beleggen. Is het verstandig om in BAM/Heijmans te beleggen vanwege de bouwsubsidies die er gaan komen? Denken jullie dat er nog een 'klap' komt of zullen de koersen nu alleen nog maar omhoog gaan na die 2 enorme klappen van de afgelopen 5 jaar? Ik heb het idee dat het dieptepunt zo'n beetje al bereikt is. Wat zou ons dan nog meer moeten overkomen?

Welke fondsen kan ik het beste pakken? Banken, bouw of weer andere?
Denk dat de bouw 1 van de grootste risico's op dit moment is...
De economie trekt nog niet echt aan, dus de bouw dan al helemaal niet.
Er kunnen vooral in de bouw sector nog zware klappen (ontslagen) gaan vallen.
pi_124640521
Ik zal es wat koersen posten van fondsen die me interessant lijken:



Heijmans heeft toch enorme klappen gehad. KPN is zoiets ook overkomen en er ook weer bovenop gekomen Geldt dit hier ook?



Een ander bouwfonds dat ook hard getroffen is door de crisis. Zit hier meer potentie in? (BAM)



ING staat ook weer erg laag. Heeft ook bewezen enorm te kunnen stijgen op een dag met 20+%



Staat ook weer erg laag en heeft gigantische klappen gehad de afgelopen 5 jaar. Deze markt moet toch ook weer aantrekken als de economie weer aan gaat trekken? (Arcelor Mittal)



KPN is ook weer terug bij af maar heeft een paar jaar geleden bewezen ook weer enorm op te kunnen bloeien.

Zoals je ziet ben ik vooral geïnteresseerd in 'geplaagde' fondsen en wil ik geen meeloper zijn die achter de kar aan holt wat veel beleggers doen, alleen maar kijken naar fondsen die gestegen zijn ipv je richten op ander soort fondsen.

Welk fonds zouden jullie kiezen?
pi_124640833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:11 schreef Beursaap het volgende:
Ik zal es wat koersen posten van fondsen die me interessant lijken:

Heijmans heeft toch enorme klappen gehad. KPN is zoiets ook overkomen en er ook weer bovenop gekomen Geldt dit hier ook?
:D

nevermind :)
pi_124640907
De laatste tijd lopen behalve KPN allemaal evenwijdig, dus zonder al te veel bewegingen....
Of je zin heb om nog een paar jaar te wachten tot er weer beweging inkomt vraag ik me af.
pi_124641098
Never catch a falling knife, dat geld ook voor KPN. Er zijn een hoop ''beleggers'' die daar een flinke snee aan te danken hebben. Als je de bodem echter juist weet te voorspellen zijn het wel leuke (meestal snelle) winsten, wat je je moet afvragen is of je de skills hebt om een bodem juist te kunnen benoemen.
pi_124642943
Je koopt iig niet op een piek nee. Maar bouwbedrijven en banken? De vooruitzichten lijken me daar niet erg goed voor.
Het enige wat redelijk steady is, ook in crisis zijn bedrijven zoals shell, unilever, ahold.
pi_124643057
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:23 schreef the85mc het volgende:
Het enige wat redelijk steady is, ook in crisis zijn bedrijven zoals shell, unilever, ahold.
Wat hebben de koersen daarvan gedaan bij de vorige krach?

Misschien stabiel qua inkomsten en misschien zelfs winsten, maar absoluut niet qua prijs. Als je gelooft dat we een bubble hebben, dan wil je natuurlijk niet je kruit verschieten door nu al in te stappen.
pi_124645439
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:26 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wat hebben de koersen daarvan gedaan bij de vorige krach?

Misschien stabiel qua inkomsten en misschien zelfs winsten, maar absoluut niet qua prijs. Als je gelooft dat we een bubble hebben, dan wil je natuurlijk niet je kruit verschieten door nu al in te stappen.
Die zijn ook nog wel 30-40% gedaald. Maar ik geloof ook nooit dat je precies op een dal kan kopen. Daarmee zeg ik niet dat je nu in moet stappen.
Maar shell/unilever/ahold lijken me op dit moment veiligere investeringen dan banken.
pi_124650395
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 14:14 schreef the85mc het volgende:

[..]

Die zijn ook nog wel 30-40% gedaald. Maar ik geloof ook nooit dat je precies op een dal kan kopen. Daarmee zeg ik niet dat je nu in moet stappen.
Maar shell/unilever/ahold lijken me op dit moment veiligere investeringen dan banken.
Dat je de bodem nooit exact kunt voorspellen ben ik met je eens idem dat het een van de betere bedrijven zijn.

Voor het toekomstige rendement maakt het echter fors uit op welke prijs/waardering je die aandelen koopt. Als je gelooft dat de markt als geheel een bubble is die gaat barsten, kun je beter wachten imo. Dat is mijn punt dan ook.
pi_124652557
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:11 schreef Beursaap het volgende:
Ik zal es wat koersen posten van fondsen die me interessant lijken:

[ afbeelding ]

Heijmans heeft toch enorme klappen gehad. KPN is zoiets ook overkomen en er ook weer bovenop gekomen Geldt dit hier ook?

[ afbeelding ]

Een ander bouwfonds dat ook hard getroffen is door de crisis. Zit hier meer potentie in? (BAM)

[ afbeelding ]

ING staat ook weer erg laag. Heeft ook bewezen enorm te kunnen stijgen op een dag met 20+%

[ afbeelding ]

Staat ook weer erg laag en heeft gigantische klappen gehad de afgelopen 5 jaar. Deze markt moet toch ook weer aantrekken als de economie weer aan gaat trekken? (Arcelor Mittal)

[ afbeelding ]

KPN is ook weer terug bij af maar heeft een paar jaar geleden bewezen ook weer enorm op te kunnen bloeien.

Zoals je ziet ben ik vooral geïnteresseerd in 'geplaagde' fondsen en wil ik geen meeloper zijn die achter de kar aan holt wat veel beleggers doen, alleen maar kijken naar fondsen die gestegen zijn ipv je richten op ander soort fondsen.

Welk fonds zouden jullie kiezen?
Een paar jaar geleden keek ik ook op die manier naar SNS Reaal. Het is toch een goede bank en ze komen van hoog, die moeten toch wel weer omhoog gaan?

Hoe dat afliep weten we allemaal. Je kunt beter naar de echte cijfers gaan kijken, hoe ze er voor staan qua winstgevendheid, schuld etc. En wat de vooruitzichten zijn voor de sector waarin ze zitten en het bedrijf zelf.

KPN zit in een markt die alleen maar slechter wordt want ze verdienen niks meer aan bellen en smsen, dus ik denk dat de koers alleen maar zal teruglopen. BAM en Heijmans heb ik redelijk vertrouwen in maar dat kan wel jaren duren voordat de bouw weer aantrekt dus het zullen geen spannende beleggingen zijn die je even snel 200% rendement opleveren.
pi_124685573
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:37 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Ik heb nog wat Total, SBM, Heineken, Roche en GDX maar verder ruim 85% in cash en kortlopende deposito´s zitten.
Zou je niet overwegen om die te verkopen, Heineken? Hebben een mooie run gemaakt.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:42 schreef Bayswater het volgende:
Mittal maar weer eens opgepakt op 10,40, kan wel eens uitgebodemd te zijn. Vooruitzichten staal zijn nog niet best en de schuldenlast van Mittal is hoog, veel daarvan in de koers verwerkt en Q2 kunnen de berichten weleens positiever gaan worden.
Goede zet. Ik heb 'm (helaas) iets duurder: 11. Maar heb vertrouwen in Mittal.
pi_124686971
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 17:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden keek ik ook op die manier naar SNS Reaal. Het is toch een goede bank en ze komen van hoog, die moeten toch wel weer omhoog gaan?

Hoe dat afliep weten we allemaal. Je kunt beter naar de echte cijfers gaan kijken, hoe ze er voor staan qua winstgevendheid, schuld etc. En wat de vooruitzichten zijn voor de sector waarin ze zitten en het bedrijf zelf.

KPN zit in een markt die alleen maar slechter wordt want ze verdienen niks meer aan bellen en smsen, dus ik denk dat de koers alleen maar zal teruglopen. BAM en Heijmans heb ik redelijk vertrouwen in maar dat kan wel jaren duren voordat de bouw weer aantrekt dus het zullen geen spannende beleggingen zijn die je even snel 200% rendement opleveren.
Oei :X Hoeveel had je ingelegd/kwijt geraakt?

Denk je dat het echt zo lang gat duren met de bouw? Er komen toch subsidies aan?

Dus de telecom gaat niks meer opleveren wil je zeggen? Ik zie er ook niet erg veel meer in als ik jouw verhaal zo lees. Net zoiets als met PostNL. DIe staan ook erg laag op dit moment, maar kunnen haast onmogelijk weer terugkomen omdat de postmarkt echt op z'n gat ligt....
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

:D

nevermind :)
Ik heb het over de jaren na 2003 toen ze bijna op 0 stonden. Het is toch een paar jaar erg goed gegaan met KPN hoor.
pi_124687013
Beursaap weet niet wat ie wilt....
pi_124687200
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:04 schreef .FuckFace. het volgende:

[..]

Zou je niet overwegen om die te verkopen, Heineken? Hebben een mooie run gemaakt.

[..]

Goede zet. Ik heb 'm (helaas) iets duurder: 11. Maar heb vertrouwen in Mittal.
Waarom zou de staal industrie weer aan moeten trekken dan? Voorlopig zitten we nog in deze malaise.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:26 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Wat hebben de koersen daarvan gedaan bij de vorige krach?

Misschien stabiel qua inkomsten en misschien zelfs winsten, maar absoluut niet qua prijs. Als je gelooft dat we een bubble hebben, dan wil je natuurlijk niet je kruit verschieten door nu al in te stappen.
Die leveren me echt veel en veels te weinig op. Ik wil van die 2k echt minstens 2,5k maken na een jaar anders vind ik het niet lonen.

`

Wat vinden jullie van Ordina?
pi_124687919
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:00 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Waarom zou de staal industrie weer aan moeten trekken dan? Voorlopig zitten we nog in deze malaise.

[..]

Die leveren me echt veel en veels te weinig op. Ik wil van die 2k echt minstens 2,5k maken na een jaar anders vind ik het niet lonen.

[ afbeelding ]`

Wat vinden jullie van Ordina?
Wat wil je nu eigenlijk precies?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:50:52 #94
256829 Sokz
Livin' the life
pi_124688794


Wat vinden jullie van Antonov?
pi_124688866
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:50 schreef Sokz het volgende:
[ afbeelding ]

Wat vinden jullie van Antonov?
All in long gaan tegen 2 euro. Vervolgens een vaag persbericht schrijven en hopen dat de koers naar de 5 euro gaat om dan te verkopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kirov op 30-03-2013 17:57:48 ]
Beneath the gold, the bitter steel
pi_124689166
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:23 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Wat wil je nu eigenlijk precies?
volgens mij kun je dat prima zelf beantwoorden :P
pi_124689221
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

volgens mij kun je dat prima zelf beantwoorden :P
Inderdaad, ik heb zo'n vermoeden dat hij het zelf ook niet weet :P
pi_124689262
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:02 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb zo'n vermoeden dat hij het zelf ook niet weet :P
da's een dubbele loop een pretpark waardig :)
pi_124689444
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:00 schreef Beursaap het volgende:
Die leveren me echt veel en veels te weinig op. Ik wil van die 2k echt minstens 2,5k maken na een jaar anders vind ik het niet lonen.

[ afbeelding ]`
Dan zou ik een muntje opgooien waarbij kop staat voor long en munt voor short. Kies vervolgens de grootste hefboom op een willekeurige onderliggende waarde. Hoef je niet eens één jaar te wachten..
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:12:20 #100
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124694001
Minstens 25% rendement, anders is het de moeite niet waard. :D
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124695187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:00 schreef Beursaap het volgende:

Die leveren me echt veel en veels te weinig op. Ik wil van die 2k echt minstens 2,5k maken na een jaar anders vind ik het niet lonen.
Als je een gokje durft te wagen zou ik het in Blackberry steken. Die hebben (net als Nokia) zware klappen gehad, maar met de technologisch en praktisch superieure Z10 zouden ze de komende twee jaar wel eens een sterke rentree in de smartphonemarkt kunnen maken.
pi_124697647
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Als je een gokje durft te wagen zou ik het in Blackberry steken. Die hebben (net als Nokia) zware klappen gehad, maar met de technologisch en praktisch superieure Z10 zouden ze de komende twee jaar wel eens een sterke rentree in de smartphonemarkt kunnen maken.
Dan kun je het beter in Nokia steken, de nieuwe telefoon van BBRY is helemaal niks, die van Nokia wel.
  zondag 31 maart 2013 @ 14:01:30 #103
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124716782
Is er ook een manier om Nederlandse staatsobligaties niet via een broker te kopen?

http://www.treasurydirect.gov/

Beetje dit verhaal maar dan voor Nederland zeg maar.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 31 maart 2013 @ 15:19:57 #104
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124719995
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2013 14:01 schreef monkyyy het volgende:
Is er ook een manier om Nederlandse staatsobligaties niet via een broker te kopen?

http://www.treasurydirect.gov/

Beetje dit verhaal maar dan voor Nederland zeg maar.
Je bent toch niet van plan te switchen naar bonds? :{
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124721271
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2013 14:01 schreef monkyyy het volgende:
Is er ook een manier om Nederlandse staatsobligaties niet via een broker te kopen?
Nee, bij mijn weten niet. Het verantwoordelijke deel van MinFin, het Agentschap van de Generale Thesaurie (www.dsta.nl), heeft wel bepaalde directe veilingen die buiten de primary dealers omgaan, maar die zijn alleen voor institutionele beleggers. Iets als Treasury Direct of de eenvoudig toegankelijke Staatsbons die ze in België hebben, hebben we hier niet.
pi_124721276
foutje, deze mag weg :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 maart 2013 @ 16:21:34 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124722155
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2013 14:01 schreef monkyyy het volgende:
Is er ook een manier om Nederlandse staatsobligaties niet via een broker te kopen?

http://www.treasurydirect.gov/

Beetje dit verhaal maar dan voor Nederland zeg maar.
Wat krijgen we nou? Überbull monkyyy vlucht in bonds?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124722609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Als je een gokje durft te wagen zou ik het in Blackberry steken. Die hebben (net als Nokia) zware klappen gehad, maar met de technologisch en praktisch superieure Z10 zouden ze de komende twee jaar wel eens een sterke rentree in de smartphonemarkt kunnen maken.
mee ens. ik hoop dat blackberry gaat winnen
  zondag 31 maart 2013 @ 17:28:16 #109
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124724596
De afgelopen dagen zat ik te denken aan die Cyprus situatie, ik stuitte via via op dit artikel:

http://www.smh.com.au/nat(...)-20130328-2gxab.html

Moraal van dat verhaal, hou nooit je hele vermogen op een bank, vooral niet als het vermogen het Deposito Garantie Stelsel overschrijdt.

En ik dacht bij mezelf. "Stel nou dat je plotseling met een flinke hoeveelheid geld zit zoals die man hierboven. Verkoop van een huis, verkoop van je bedrijfje, erfenis of een loterij. Wat is dan de veiligste manier om dat ergens te parkeren voor onbepaalde tijd, totdat je weet wat je ermee wil doen, waarbij je 100% zeker weet dat je je geld terug krijgt?"

Het enige acceptabele antwoord voor mij was om het te parkeren in AAA korte termijn staatspapier, direct van de overheid afgenomen, zonder tussenkomst van bank of broker. Dit is gebackt door 16,5 miljoen belastingbetalers en waarschijnlijk de laatste dominosteen die omvalt mocht het helemaal mis gaan.

Kijk naar Bershire Hathaway. Buffett zegt dat hij altijd een grote geldbuffer aanhoudt, mocht er iets misgaan of mocht een er plotseling een once-in-a-life-time koopmoment zijn. Waar parkeert hij dat geld? In short-term T-Bills die 0% yielden! Stel je eens voor als die $40B op allemaal spaarrekeningetjes zet die een rente van 4% verdienen, dat is $1,6B aan extra renteopbrengsten die bovenop de $18B aan inkomsten die ieder jaar naar HQ gestuurd worden.

Het is alleen niet het risico waard als het om grote sommen geld gaat, banken kunnen omvallen, long term bonds zijn te veel onderhevig aan koers fluctuaties.

Nou is het natuurlijk niet echt een probleem waar de gemiddelde mens mee zit, maar mocht een keer een er iets gebeuren zoals ik hierboven zei (verkoop huis/bedrijf, erfenis) en ik zit plotseling op een grote berg geld, dan wil ik meteen weten wat ik ermee moet doen en hoe ik dat moet doen.
Als ik vandaag een miljoen euro heb en ik wil zeker weten dat ik op 31 maart 2014 nog steeds een miljoen heb dan zijn short term bonds, direct afgenomen van de overheid is volgens mij hoe ik dat zou doen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124724816
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2013 17:28 schreef monkyyy het volgende:

Het enige acceptabele antwoord voor mij was om het te parkeren in AAA korte termijn staatspapier, direct van de overheid afgenomen, zonder tussenkomst van bank of broker. Dit is gebackt door 16,5 miljoen belastingbetalers en waarschijnlijk de laatste dominosteen die omvalt mocht het helemaal mis gaan.
Nee, dat kun je rustig via een bank/broker doen, want je stukken worden dan in een aparte houdsterstichting bewaard die niet in een faillissement van je broker kunnen worden meegesleept. Althans, zolang je geen effectenkrediet gebruikt.
  zondag 31 maart 2013 @ 17:48:20 #111
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124725194
Weet je toevallig ook hoe dat zit bij een internationale broker zoals IB?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124726184
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 17:48 schreef JimmyJames het volgende:
Weet je toevallig ook hoe dat zit bij een internationale broker zoals IB?
Hangt er geloof ik vanaf of ze onder Nederlands toezicht vallen. Waarschijnlijk is het in de kleine lettertjes van hun voorwaarden terug te vinden, en anders allicht op de site van de AFM. (aannemende dat ze een Nederlands kantoor hebben, als het echt een buitenlands bedrijf is -ik ken ze niet- dan geldt natuurlijk de lokale wet- en regelgeving)
pi_124747018
Ik denk zo dat we binnenkort gaan toppen. :D
pi_124748524
Monkeyyy ik geloof er niks van dat die man zijn hele saldo boven 100.000 kwijt is, bij vd hoop was 100% terugbetaald, bij dsb nu 35% en dit gaat naar 100% , bij ijsland is 99% terugbetaald. Het kan alleen 10 jaar gaan duren, en voor die 10 jaar krijgt ie dan ook geen rente
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 1 april 2013 @ 13:15:34 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124753757
quote:
Fed considers buying Bitcoin

When Fed officials hold a pivotal meeting in two weeks, they will strongly consider buying a new digital currency called Bitcoin. This is part of a new program to boost a wider range of assetprices, creating a "wealth effect" that would boost the economy.

If people feel that their financial situation is better because their 401(k) looks better, their house is worth more or their Bitcoin portfolio has increased in value — they're more willing to go out and spend," Chairman Ben Bernanke told reporters. "That's going to provide the demand that firms need in order to be willing to hire and to invest."

To pay for the Bitcoin purchases, the Fed would sell off some of the shorter-term bonds it already owns rather than printing new money.

Bron: Wallstreet Journal
Ik ben benieuwd hoe de prijs hier vandaag op reageert! *O*
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124753834
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de prijs hier vandaag op reageert! *O*
401 or 104?
  maandag 1 april 2013 @ 13:40:42 #117
256829 Sokz
Livin' the life
pi_124754512
Amerikaanse data he maand voorop.
pi_124757525
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de prijs hier vandaag op reageert! *O*
Er gaat binnen een jaar dus een nieuwe bel knappen :P
Beneath the gold, the bitter steel
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 1 april 2013 @ 16:26:48 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124759279
De goudprijs is compleet ingestort!

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 1 april 2013 @ 16:31:29 #120
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124759427
Wedden dat IBM een hal met supercomputers heeft die stiekem aan het 'bitcoinminen' zijn?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124759433
quote:
11s.gif Op maandag 1 april 2013 16:26 schreef SeLang het volgende:
De goudprijs is compleet ingestort!

[ afbeelding ]
BTC is natuurlijk een veel betere hedge tegen een systeemcrash en behoud van vermogen, een voorproefje heb je kunnen zien bij Cyprus. Nu kun je nog overstappen, straks zijn ze niet meer verkrijgbaar.
pi_124759471
is er ook een turbo long op bitcoins? Of beter nog CFD's?
pi_124759530
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 16:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
is er ook een turbo long op bitcoins? Of beter nog CFD's?
Nee en dat is juist het voordeel, deze currencys kun je niet op papier manipuleren zoals bij goud en zilver gebeurd. :)
pi_124759716
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:35 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Nee en dat is juist het voordeel, deze currencys kun je niet op papier manipuleren zoals bij goud en zilver gebeurd. :)
bummer :P
pi_124759783
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

bummer :P
Kun je niet long op de BTCUSD? Volgens mij wel hoor? Not sure, purely hearsay :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124759868
quote:
11s.gif Op maandag 1 april 2013 16:26 schreef SeLang het volgende:
De goudprijs is compleet ingestort!

[ afbeelding ]
Of deze bel blaast zich nog harder op dan de goudbel :P
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 1 april 2013 @ 21:10:24 #127
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124769556
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:14 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Apple zal wel met een cool hebbedingetje komen binnenkort, een tablet die hologrammen projecteert ofzo.
http://www.emirates247.co(...)-2013-04-01-1.500817

Een doorzichtige iPhone 6, meh. -O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124770434
quote:
11s.gif Op maandag 1 april 2013 16:31 schreef monkyyy het volgende:
Wedden dat IBM een hal met supercomputers heeft die stiekem aan het 'bitcoinminen' zijn?
Dat vermoed ik ook, maar dan zonder dat ze het weten. Er zullen heel wat beheerders van zware computersystemen zijn, die stiekem ieder megaflopje aan overcapaciteit gebruiken om bitcoins te minen. Als Fok dadelijk heel traag gaat lopen, weten we dat Iteejer ook aan het minen geslagen is..
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:03:55 #129
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124778440
Ik vond dit wel een leuke 1-aprilgrap: http://www.fool.com/speci(...)-explode-/index.aspx
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124799983
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:10 schreef monkyyy het volgende:

http://www.emirates247.co(...)-2013-04-01-1.500817

Een doorzichtige iPhone 6, meh. -O-
Niet zo origineel, CSI Miami had ruim een jaar geleden al een doorzichtige telefoon.

  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 2 april 2013 @ 20:34:18 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124806839


Buy the f*cking dip
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:34:45 #132
332574 µ
alt-m
pi_124806865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:34 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Buy the f*cking dip
Eens?
జ్ఞ‌ా
pi_124806981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:34 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Buy the f*cking dip
Terwijl de DJ en S&P op recordhoogtes staan?
pi_124807144
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Terwijl de DJ en S&P op recordhoogtes staan?
Die is van half februari
Beneath the gold, the bitter steel
pi_124807334
Zo veel lager stond de boel niet toen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:45:11 #136
332574 µ
alt-m
pi_124807486
"The statistics make for some worrisome reading: no nation in the euro zone is as deeply in debt as the Netherlands, where banks have a total of about ¤650 billion in mortgage loans on their books; consumer debt amounts to about 250% of available income - by comparison, in 2011 even the Spaniards only reached a debt ratio of 125%; unemployment is on the rise; consumption is down; and growth has come to a standstill."



zerohedge ja.
జ్ఞ‌ా
pi_124807536
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:45 schreef µ het volgende:
"The statistics make for some worrisome reading: no nation in the euro zone is as deeply in debt as the Netherlands, where banks have a total of about ¤650 billion in mortgage loans on their books; consumer debt amounts to about 250% of available income - by comparison, in 2011 even the Spaniards only reached a debt ratio of 125%; unemployment is on the rise; consumption is down; and growth has come to a standstill."

[ afbeelding ]

zerohedge ja.
We moeten gewoon geld bijdrukken zodat er een flinke inflatie komt. Lost het zich zelf wel op :P
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:47:09 #138
332574 µ
alt-m
pi_124807620
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:46 schreef Kirov het volgende:
[..]
We moeten gewoon geld bijdrukken zodat er een flinke inflatie komt. Lost het zich zelf wel op :P
Maar mijn spaarcentjes dan.
జ్ఞ‌ా
pi_124807949
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:45 schreef µ het volgende:
"The statistics make for some worrisome reading: no nation in the euro zone is as deeply in debt as the Netherlands, where banks have a total of about ¤650 billion in mortgage loans on their books; consumer debt amounts to about 250% of available income - by comparison, in 2011 even the Spaniards only reached a debt ratio of 125%; unemployment is on the rise; consumption is down; and growth has come to a standstill."

[ afbeelding ]

zerohedge ja.
courtesy of DNB, exclusief onroerend goed, in miljard euro:

Assets
Bank balances 51
Savings 316
Equities 30
Funds 42
Bonds 18
Pension Assets 1,008
Life insurance 156

Liablities:
Consumer credit 27
Mortgages 637

Net Assets 957

Ja, zerohedge :'(
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:55:58 #140
332574 µ
alt-m
pi_124808111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

courtesy of DNB, exclusief onroerend goed, in miljard euro:

Assets
Bank balances 51
Savings 316
Equities 30
Funds 42
Bonds 18
Pension Assets 1,008
Life insurance 156

Liablities:
Consumer credit 27
Mortgages 637

Net Assets 957

Ja, zerohedge :'(
Graph komt direct van spiegel trouwens.
జ్ఞ‌ా
pi_124808263
Dus we hoeven alleen maar twee derde van ons pensioen af te schrijven? Ik zeg doen!
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:21:40 #142
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124809772
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

courtesy of DNB, exclusief onroerend goed, in miljard euro:

Assets
Bank balances 51
Savings 316
Equities 30
Funds 42
Bonds 18
Pension Assets 1,008
Life insurance 156

Liablities:
Consumer credit 27
Mortgages 637

Net Assets 957

Ja, zerohedge :'(
Ik had ongeveer dezelfde reactie in een ander topic. Heb je ook een bron? Dan kan ik daarnaar verwijzen als ik dit verhaal nog eens hoor.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124809865
Als we alle rellende droeftoeters nou een spuitje geven, blijft er meer over voor degenen die wel kunnen relativeren :)
pi_124809918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:21 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik had ongeveer dezelfde reactie in een ander topic. Heb je ook een bron? Dan kan ik daarnaar verwijzen als ik dit verhaal nog eens hoor.
ik haal 'm uit een presentatie van SNS Reaal, maar die verwijst naar DNB

http://www.snsreaal.nl/we(...)7216a&contentid=2667

pagina 21

/edit et voila de bron bij DNB voor de mensen die wel geinteresseerd zijn in objectieve gegevens :)
http://www.statistics.dnb.nl/huishoudens/index.jsp

incl. historie trouwens. echt, het is zo slecht met ons gegaan. 666, hel ende verdoemenis ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 02-04-2013 21:30:36 ]
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:25:50 #145
332574 µ
alt-m
pi_124810059
It's not just you! http://dnb.nl looks down from here.
http://isup.me/dnb.nl
జ్ఞ‌ా
pi_124810129
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:47 schreef µ het volgende:

[..]

Maar mijn spaarcentjes dan.
geen geld aan houden :p
Beneath the gold, the bitter steel
pi_124812019
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:45 schreef µ het volgende:
"The statistics make for some worrisome reading: no nation in the euro zone is as deeply in debt as the Netherlands, where banks have a total of about ¤650 billion in mortgage loans on their books; consumer debt amounts to about 250% of available income - by comparison, in 2011 even the Spaniards only reached a debt ratio of 125%; unemployment is on the rise; consumption is down; and growth has come to a standstill."

[ afbeelding ]

zerohedge ja.
Maak je maar klaar voor een bail-out, dit gaat niet lang goed.
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:01:20 #148
332574 µ
alt-m
pi_124812364
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:55 schreef QBay het volgende:
[..]
Maak je maar klaar voor een bail-out, dit gaat niet lang goed.
Wie moet dat betalen? :P
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:02:58 #149
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124812467
Wacht even, wacht even, er staan enge, uit hun context gerukte cijfers op alternatieve media-blogs?

VERKOOP ALLES
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124812696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:02 schreef monkyyy het volgende:
Wacht even, wacht even, er staan enge, uit hun context gerukte cijfers op alternatieve media-blogs?

VERKOOP ALLES
Jij noemt Der Spiegel een alternatief mediablog?
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:08:34 #151
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124812807
Oh, ik dacht dat we het over het ZH hadden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124815590
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:29 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook, maar dan zonder dat ze het weten. Er zullen heel wat beheerders van zware computersystemen zijn, die stiekem ieder megaflopje aan overcapaciteit gebruiken om bitcoins te minen. Als Fok dadelijk heel traag gaat lopen, weten we dat Iteejer ook aan het minen geslagen is..
Haha nouja als de Titan supercomputer even gaat minen dan is de waarde voor alle overige miners in een klap tot 0 gereduceerd!
Abre los ojos
pi_124838525
Duurt het momenteel bij jullie ook zo lang om geld over te maken aan IB ?

status in behandeling zijnde
reden Transaction in progress

Al een dag in "in behandeling zijnde" status...

[ Bericht 0% gewijzigd door koffiemetmelkensuiker op 03-04-2013 16:29:59 ]
pi_124841067
ING 5% in de min. Zijn beleggers bang voor een bank run?
pi_124841313
Denk het http://www.iex.nl/ is ook down
  woensdag 3 april 2013 @ 17:31:14 #156
57586 Bananenman
-----------
pi_124841553
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:18 schreef Sloggi het volgende:
ING 5% in de min. Zijn beleggers bang voor een bank run?
Die is volgens mij al bezig want van mijn saldo klopt geen reet, ze maken er een lekker zooitje van bij ING. Ik mis een aardig bedrag :r
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 3 april 2013 @ 17:32:19 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124841607
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:31 schreef Bananenman het volgende:

Ik mis een aardig bedrag :r
Sja, linkse bank... :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124841843
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:31 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Die is volgens mij al bezig want van mijn saldo klopt geen reet, ze maken er een lekker zooitje van bij ING. Ik mis een aardig bedrag :r
Dat zal het bedrag zijn wat ik voor je gepind heb :D

quote:
Ook uit controle van NU.nl blijkt dat het saldo bij diverse redacteuren niet juist is.
:)
  woensdag 3 april 2013 @ 17:39:13 #159
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124841913
Hoezo zijn de geruchten rondom de mogelijke overname van Vodaphone door A&T en Verizon trouwens negatief voor KPN? Lijkt mij aan te geven dat Europese telco's goedkoop zijn en dat spelers buiten Europa een wel heil in zien hier een voet aan de grond te krijgen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124841933
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:18 schreef Sloggi het volgende:
ING 5% in de min. Zijn beleggers bang voor een bank run?
ING was enkele jaren terug al failliet. Toen heeft de overheid het lijk ingebalsemd en weer in de etalage gezet. Binnen enkele maanden gaat de fik er definitief in.
pi_124841967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:39 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

ING was enkele jaren terug al failliet. Toen heeft de overheid het lijk ingebalsemd en weer in de etalage gezet. Binnen enkele maanden gaat de fik er definitief in.
wat een bink *;
  woensdag 3 april 2013 @ 17:40:16 #162
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124841968
Nou de leverage bij ING is aardig gedaald sinds het hoogtepunt van de crisis hoor.
Please Move The Deer Crossing Sign
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 3 april 2013 @ 17:43:09 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124842106
UPDATE: Another Dutch bank - Rabobank - is apparently having 'technical' issues now

Mijn certificaten wat doe je! :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124842143
quote:
5s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:39 schreef JimmyJames het volgende:
Hoezo zijn de geruchten rondom de mogelijke overname van Vodaphone door A&T en Verizon trouwens negatief voor KPN? Lijkt mij aan te geven dat Europese telco's goedkoop zijn en dat spelers buiten Europa een wel heil in zien hier een voet aan de grond te krijgen.
Dat vind ook eerder zijn oorsprong in het 45% belang wat Vodafone heeft in Verizon en wat Verizon graag wil uitkopen, maar waar Vodafone geen trek in heeft -althans niet tegen de prijs die Verizon in gedachten heeft. De rest is bijvangst, ik zou daar vooralsnog niet teveel conclusies over de sector aan verbinden.

Verizon heeft overigens ten stelligste ontkend.
  woensdag 3 april 2013 @ 17:45:08 #165
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_124842199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:39 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

ING was enkele jaren terug al failliet. Toen heeft de overheid het lijk ingebalsemd en weer in de etalage gezet. Binnen enkele maanden gaat de fik er definitief in.
Volgens mij maken ze nog altijd winst, gaan ze de staatsschuld binnenkort aflossen, beursgang van een verzekeringstak(dacht ik),etc,etc. ING gaat nu omlaag op sentiment.
Paardelul !!!
pi_124842341
quote:
11s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:43 schreef SeLang het volgende:
UPDATE: Another Dutch bank - Rabobank - is apparently having 'technical' issues now

Mijn certificaten wat doe je! :D
_O-
pi_124842481
quote:
11s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:43 schreef SeLang het volgende:
UPDATE: Another Dutch bank - Rabobank - is apparently having 'technical' issues now

Mijn certificaten wat doe je! :D
Volgens de ING heb je helegaar geen certificaten ;-)

:P
  woensdag 3 april 2013 @ 18:10:29 #168
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124843184
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:08 schreef monkyyy het volgende:
Oh, ik dacht dat we het over het ZH hadden.
En heb je nu de bron toch 'serieus' blijkt te zijn nog een inhoudelijke reactie?
  woensdag 3 april 2013 @ 18:31:40 #169
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124844075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

En heb je nu de bron toch 'serieus' blijkt te zijn nog een inhoudelijke reactie?
Een economie kent businesscycli, we zitten in een laagconjuctuur, trekt wel weer aan, zo gaat het al eeuwen en zo zal het altijd gaan. Wat ertoe doet is dat we op de lange termijn welvarender en productiever worden. We zijn, ondanks alle negatieve media, nog steeds rijker dan 10 jaar terug, 20 jaar terug, al onze voorgaande generaties.

En die macro-economische cijfers horen niet in het beursvloer topic, net zoals de verkoopcijfers van unilever niet in het eurocrisis topic horen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124844489
Voor iedereen die overigens nog denkt ik dat knetter ben op NVO, ik heb dat inmiddels al volledig laten glippen. :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 3 april 2013 @ 18:42:46 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124844494
Ik ben wel benieuwd tot welke sociale klasse de users in AEX behoren. De BBC heeft een test daarvoor die je zelf kunt doen: De test staat hier

Mijn resultaat:

quote:
Result: the class group you most closely match is:

Precariat

This is the poorest and most deprived class group.
Weten we dat ook weer _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 3 april 2013 @ 18:51:07 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124844868
Dit is wel grappig





Dus eigenlijk was Lehman maar voor mietjuhs. Mensen zijn nu veel banger voor hun spaarcenten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124844978
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef SeLang het volgende:
Ik ben wel benieuwd tot welke sociale klasse de users in AEX behoren. De BBC heeft een test daarvoor die je zelf kunt doen: De test staat hier

Mijn resultaat:

[..]

Weten we dat ook weer _O-
same. Whehe.

Result: the class group you most closely match is:

Precariat

This is the poorest and most deprived class group. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:

Tend to mix socially with people like themselves
Come from a working class background
Rent their home - over 80%
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124845094
Result: the class group you most closely match is:
New affluent workers

This class group is sociable, has lots of cultural interests and is in the middle of all the class groups in terms of wealth. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:
Are young
Come from a working class background
Own their own home

:o
జ్ఞ‌ా
  woensdag 3 april 2013 @ 18:58:42 #175
256829 Sokz
Livin' the life
pi_124845235
quote:
Emergent service workers

This class group is financially insecure, scoring low for savings and house value, but high for social and cultural factors. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:
Are young
Enjoy a cultured social life
Rent their home - almost 90%
Ofwel, student.
pi_124845250
Precariat, als ik een eigen huis had was ik opeens Technical middle class.

Conclusie: zonder eigen huis ben je plebs.
pi_124845628
Elite

This is the wealthiest and most privileged group in the UK. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:

Enjoy high cultural activities such as visiting museums and listening to classical music
Went to private school and elite universities
Socialise with people who do a wide variety of jobs

:P

*neus omhoog* Ik praat niet meer met jullie ;)
pi_124845728
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef SeLang het volgende:
Ik ben wel benieuwd tot welke sociale klasse de users in AEX behoren. De BBC heeft een test daarvoor die je zelf kunt doen: De test staat hier

Mijn resultaat:

[..]

Weten we dat ook weer _O-
Ook wel proleten genoemd.

quote:
Result: the class group you most closely match is:
Emergent service workers

This class group is financially insecure, scoring low for savings and house value, but high for social and cultural factors. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:

Are young
Enjoy a cultured social life
Rent their home - almost 90%

pi_124845788
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Socialise with people who do a wide variety of jobs
Ho ho. Lees je laatste regel nog eens.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:09:31 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124845793
quote:
Established middle class
This is the most gregarious and the second wealthiest of all the class groups. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:

Enjoy a diverse range of cultural activities
Went to university
Are comfortably off, secure and established
Ik wil als Dino zijn :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_124845923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Elite

This is the wealthiest and most privileged group in the UK. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:

Enjoy high cultural activities such as visiting museums and listening to classical music
Went to private school and elite universities
Socialise with people who do a wide variety of jobs

:P

*neus omhoog* Ik praat niet meer met jullie ;)
Weten de MM's en HD9's van deze wereld ook weer waar ze met hun hooivork naartoe moeten als het financiele stelsel eindelijk eens implodeerd.
pi_124845976
Result: the class group you most closely match is:
Established middle class

This is the most gregarious and the second wealthiest of all the class groups. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:

Enjoy a diverse range of cultural activities
Went to university
Are comfortably off, secure and established

Borring....
pi_124846500
quote:
Elite

This is the wealthiest and most privileged group in the UK. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:

Enjoy high cultural activities such as visiting museums and listening to classical music
Went to private school and elite universities

Socialise with people who do a wide variety of jobs
What's new?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124846534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:59 schreef piepeloi55 het volgende:
Precariat, als ik een eigen huis had was ik opeens Technical middle class.

Conclusie: zonder eigen huis ben je plebs.
Nee hoor, ik ben zonder huis 'elite' :P
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124846590
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:31 schreef monkyyy het volgende:
Een economie kent businesscycli, we zitten in een laagconjuctuur, trekt wel weer aan, zo gaat het al eeuwen en zo zal het altijd gaan. Wat ertoe doet is dat we op de lange termijn welvarender en productiever worden. We zijn, ondanks alle negatieve media, nog steeds rijker dan 10 jaar terug, 20 jaar terug, al onze voorgaande generaties.
Hele bevolkingsgroepen (vooral lagere segment) zijn er de afgelopen 10-20 jaar zelfs op achteruit gegaan. Daarvoor hoef je geen aluhoedje te zijn, dat is een objectieve bevinding (o.a. door CBS en BLS).

Dat het vanzelf aantrekt is ook onzin, dan besef je gewoon niet in wat voor soort crisis we nu zitten en waar die door veroorzaakt is.
pi_124846679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:26 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben zonder huis 'elite' :P
Als de fles je beste vriend is zou je dat ook goed kunnen zijn.

Je hoeft toch geen elite te zijn om je zo te voelen. :)
pi_124847283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:27 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Hele bevolkingsgroepen (vooral lagere segment) zijn er de afgelopen 10-20 jaar zelfs op achteruit gegaan. Daarvoor hoef je geen aluhoedje te zijn, dat is een objectieve bevinding (o.a. door CBS en BLS).

Dat het vanzelf aantrekt is ook onzin, dan besef je gewoon niet in wat voor soort crisis we nu zitten en waar die door veroorzaakt is.
Geef die data eens van het CBS? Laatste keer dat ik checkte was de koopkracht nog steeds meer dan 30% omhoog, en was de inkomensverdeling niet opeens enorm scheef getrokken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124847733
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geef die data eens van het CBS? Laatste keer dat ik checkte was de koopkracht nog steeds meer dan 30% omhoog, en was de inkomensverdeling niet opeens enorm scheef getrokken.
Vanaf 1977 is de gemiddelde koopkracht met een kwart gestegen volgens het CBS.

Vanaf eind jaren '90/begin jaren '00 is de koopkracht van met name lagere inkomens verminderd, terwijl de koopkracht van andere groepen is verbetert tot aan de crisis. Het exacte onderzoek kan ik zo 1-2-3 niet terugvinden, maar zo gek is het ook niet. De primaire levensbehoeften (terwijl de secundaire goederen/diensten min of meer stabiel zijn gebleven) zijn fors gestegen en personen met een lager inkomen zijn een groot percentage van dat inkomen kwijt hieraan.

Mede mogelijk gemaakt door het bubble blaas beleid van autoriteiten. Vandaar de discussies ook over de 99% vs. 1%.
pi_124848360
Result: the class group you most closely match is:
Elite
This is the wealthiest and most privileged group in the UK. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:

Enjoy high cultural activities such as visiting museums and listening to classical music
Went to private school and elite universities
Socialise with people who do a wide variety of jobs

Ik moet met Dino en Bajskorv dus eens een cultureel verantwoord uitje inplannen...
Abre los ojos
pi_124848545
gezallig, amice :)
  woensdag 3 april 2013 @ 20:11:11 #191
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124848914
Dit vraagt om CBS gegevens met een spreadsheet:

Gegevens:
http://statline.cbs.nl/St(...)1745&HDR=T,G2&STB=G1



Hoe kunnen alleenstaande ouders nou bijna voor de helft x meer koopkracht hebben dan 11 jaar terug. :?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124849150
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:11 schreef monkyyy het volgende:
Dit vraagt om CBS gegevens met een spreadsheet:

Gegevens:
http://statline.cbs.nl/St(...)1745&HDR=T,G2&STB=G1

[ afbeelding ]

Hoe kunnen alleenstaande ouders nou bijna voor de helft x meer koopkracht hebben dan 11 jaar terug. :?
Vergoeding kinderdagverblijf kinderbijslag etc.
pi_124849211
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Elite

This is the wealthiest and most privileged group in the UK. According to the Great British Class Survey results, lots of people in this group:

Enjoy high cultural activities such as visiting museums and listening to classical music
Went to private school and elite universities
Socialise with people who do a wide variety of jobs

:P

*neus omhoog* Ik praat niet meer met jullie ;)
Je wil niet meer met het plebs omgaan? :6
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124851036
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je wil niet meer met het plebs omgaan? :6
*kijkt verwonderd om zich heen* ik meende echt dat iemand wat zei?
pi_124854206
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef SeLang het volgende:
Ik ben wel benieuwd tot welke sociale klasse de users in AEX behoren. De BBC heeft een test daarvoor die je zelf kunt doen: De test staat hier

Mijn resultaat:

[..]

Weten we dat ook weer _O-
Traditional working class
This class group scores low for economic, social and cultural factors, but they do have some financial security
pi_124860750
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:11 schreef monkyyy het volgende:
Dit vraagt om CBS gegevens met een spreadsheet:

Gegevens:
http://statline.cbs.nl/St(...)1745&HDR=T,G2&STB=G1

[ afbeelding ]
Die gegevens zeggen niets over de verschillende inkomensgroepen en de koopkrachtontwikkeling voor die inkomensgroepen. Op CBS is daar wel een tool voor, maar de koopkrachtontwikkeling gaat daarbij uit van de gemiddeld inflatie. Aangezien lagere inkomens een procentuel groot deel van hun inkomen uitgeven aan primaire levensbehoeften (die relatief veel harder zijn gestegen dan de totale inflatie, waarbij de secundaire goederen/diensten de totale inflatie drukt) is dat geen 'eerlijke' weergave.

Een poosje terug heb ik een onderzoek gelezen van een Amerikaanse grootbank die hiervoor gecorrigeerd had, daarbij zag je duidelijk dat in de meeste ontwikkelde landen de 20-30% aan de onderkant van de samenleving aan koopkracht verloren hebben sinds eind jaren '90 / begin jaren '00. Terwijl de koopkracht van de bovenklasse, die relatief veel kwijt zijn aan secundaire behoeften die min of meer stabiel zijn geweest of licht zijn gestegen in prijs (naast hogere inkomensgroei), fors is verbeterd. De middenklasse had qua koopkracht ertussenin gepresteerd, oplopend na inkomen.

Hierdoor zijn ook de mispercepties t.o.v. bijvoorbeeld prijsstijgingen rond de intrede van de euro van deze bevolkingsgroep te begrijpen, zij weten echter niet hoe het precies zit en kiezen de ogenschijnlijke zondebok. De werkelijke zondebok is voor een groot deel het bubble blaas beleid en een verkwistende overheid die de prijs van deze primaire levensbehoefte heeft opgedreven.

Verder boeit het me ook weinig, feit is wel dat er grote bevolkingsgroepen zijn die al 10+ jaar (ook voor de crisis) inleveren. De ''99% vs 1%'' discussie en het onbegrip/ongeloof is vanuit deze groepen goed te verklaren. Die worden keihard genaaid door het beleid van autoriteiten, ten voordelen van de in hun ogen 'happy few'.

[ Bericht 1% gewijzigd door piepeloi55 op 03-04-2013 23:37:41 ]
pi_124861222
Grappig dat je de partijen die deze bevolkingsgroepen horen te vertegenwoordigen hier niet over hoort. Die snappen dat allemaal niet (terwijl het een kwestie van huiswerk doen is), politici he. :')

Hetzelfde zie je ook terug over de discussie bij de voor/tegenstanders van het Europese bailout beleid. Het echte gevaar zit niet daar, maar in de target2 e.d.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2013 @ 08:34:43 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124865387
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je wil niet meer met het plebs omgaan? :6
Als Dino, Boris en Unchained naar de opera gaan, dan gaan wij als absoluut lower class plebs toch gezellig BBQ-en in het park? Ik haal wel wat worstjes en zo'n weggooi BBQ bij Poundland en een fles wodka van de Aldi....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124865544
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2013 08:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als Dino, Boris en Unchained naar de opera gaan, dan gaan wij als absoluut lower class plebs toch gezellig BBQ-en in het park? Ik haal wel wat worstjes en zo'n weggooi BBQ bij Poundland en een fles wodka van de Aldi....

Als jullie maar wel de rotzooi een beetje opruimen, he

  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2013 @ 08:52:23 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124865638
quote:
11s.gif Op donderdag 4 april 2013 08:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als jullie maar wel de rotzooi een beetje opruimen, he

[ afbeelding ]
Hoe kom je aan die foto van mij en mijn vrienden?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 april 2013 @ 09:36:18 #201
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124866380
Hier een van Dino gevonden:

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_124866567
k*t, daar gaat mijn anoniemiteit..... :(
  donderdag 4 april 2013 @ 10:07:33 #203
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124867109
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 23:30 schreef piepeloi55 het volgende:
Hierdoor zijn ook de mispercepties t.o.v. bijvoorbeeld prijsstijgingen rond de intrede van de euro van deze bevolkingsgroep te begrijpen, zij weten echter niet hoe het precies zit en kiezen de ogenschijnlijke zondebok. De werkelijke zondebok is voor een groot deel het bubble blaas beleid en een verkwistende overheid die de prijs van deze primaire levensbehoefte heeft opgedreven.
In Nederland speelt wel degelijk de relatief lage wisselkoers waarmee de gulden de euro inging. Dat is bijvoorbeeld ook terug te zien in een versnelling in de huizenprijsstijging in de jaren rond de omschakeling naar de euro.
pi_124869202
We hebben een Q, we hebben een E, what does that spell?

http://finance.yahoo.com/(...)-call-051241190.html

quote:
The Bank of Japan shocked markets on Thursday with a radical overhaul of its policymaking, adopting a new balance sheet target and pledging to double its government bond holdings in two years as it seeks to end nearly two decades of deflation.
At Governor Haruhiko Kuroda's first policy-setting meeting, the central bank shifted its policy target to the monetary base -- the total size of cash and bank deposits -- from the overnight call rate, which is at zero to 0.1 percent.
Shop untill you drop, Japanese style.

Kijken hoe lang dat gaat blijven plakken.....
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2013 @ 11:29:04 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124869418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
We hebben een Q, we hebben een E, what does that spell?

http://finance.yahoo.com/(...)-call-051241190.html

[..]

Shop untill you drop, Japanese style.

Kijken hoe lang dat gaat blijven plakken.....
Ik vind het echt bizar hoe die Jappen bezig zijn. Ze hebben een krimpende bevolking, één van de hoogste levensstandaarden ter wereld, werkloosheidscijfers waar de rest van de wereld alleen maar van kan dromen, lage inflatie, en toch vinden ze het niet genoeg? :?

Sowieso bizar om een hogere inflatie te wensen in een vergrijsd land met een krimpende bevolking die nu van z'n pensioen wil genieten. Onbegrijpelijk...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 april 2013 @ 11:44:45 #206
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124869952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:27 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat het vanzelf aantrekt is ook onzin, dan besef je gewoon niet in wat voor soort crisis we nu zitten en waar die door veroorzaakt is.
De RvS is 't met je eens:
quote:
Raad van State pleit voor lastenverlichting

De Raad van State schrijft verder dat de huidige crisis niet van voorbijgaande aard is, maar structurele hervormingen en aanpassingen vergt. Niet alleen aanpassingen aan een nieuwe situatie, maar ook aan een 'nieuwe dynamiek waarin Europa vooralsnog steeds verder achteropraakt'.

Nederland verkeert daarbij momenteel in een overgangsfase. Daarbij moet worden voorkomen dat het land 'langdurig vastloopt' in het proces van overgang.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2013 @ 12:02:15 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124870536
quote:
Japan zet geldkraan verder open

De Japanse Centrale Bank blijft de economie stimuleren. De nieuwe bankgouverneur Haruhiko Kuroda gaat fors meer geld in de economie pompen.

Op die manier moet er een einde komen aan het continu dalen van de prijzen, oftewel deflatie. Wanneer prijzen dalen, stellen mensen hun aankopen uit. Dat zet een rem op de economische groei. In Japan is hier al zo'n vijftien jaar sprake van.

http://nos.nl/artikel/491887-japan-zet-geldkraan-verder-open.html
Dit soort onzin kom je overal tegen, maar voor zover ik weet is hier geen enkel bewijs voor. Het is ook niet logisch. Ga ik minder eten omdat het morgen misschien goedkoper is? Koop ik geen nieuwe auto als ie stuk is omdat het volgend jaar misschien goedkoper is?

En als je dan kijkt naar de sectoren waar echt prijs deflatie plaatsvindt, zoals iPhones en dat soort shit, is het dan werkelijk zo dat mensen die aankopen uitstellen omdat ze volgend jaar goedkoper zijn? Het zijn juist die "deflatie" sectoren die het meest booming zijn!

Sowieso valt het met die prijsdalingen in Japan nogal mee als je naar het totale mandje kijkt:



Annualised is dat gemiddeld 0,29% jaarlijkse prijsdaling. En mensen stellen daardoor hun aankopen uit? Really?

Sowieso erger ik me elke keer groen en geel aan al dit soort economische "wijsheid" die maar gewoon als waarheid wordt geponeerd zonder enig bewijs en vaak zelfs als er bewijs is dat het tegendeel suggereert.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 april 2013 @ 12:56:17 #208
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124872358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit soort onzin kom je overal tegen, maar voor zover ik weet is hier geen enkel bewijs voor. Het is ook niet logisch. Ga ik minder eten omdat het morgen misschien goedkoper is? Koop ik geen nieuwe auto als ie stuk is omdat het volgend jaar misschien goedkoper is?

En als je dan kijkt naar de sectoren waar echt prijs deflatie plaatsvindt, zoals iPhones en dat soort shit, is het dan werkelijk zo dat mensen die aankopen uitstellen omdat ze volgend jaar goedkoper zijn? Het zijn juist die "deflatie" sectoren die het meest booming zijn!

Sowieso valt het met die prijsdalingen in Japan nogal mee als je naar het totale mandje kijkt:

[ afbeelding ]

Annualised is dat gemiddeld 0,29% jaarlijkse prijsdaling. En mensen stellen daardoor hun aankopen uit? Really?

Sowieso erger ik me elke keer groen en geel aan al dit soort economische "wijsheid" die maar gewoon als waarheid wordt geponeerd zonder enig bewijs en vaak zelfs als er bewijs is dat het tegendeel suggereert.
Het is misschien (tactisch) minder gewenst als Japan gaat roepen dat ze een valuta-oorlog willen dus dan het beleid maar op deze manier verkopen.
pi_124872478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind het echt bizar hoe die Jappen bezig zijn. Ze hebben een krimpende bevolking, één van de hoogste levensstandaarden ter wereld, werkloosheidscijfers waar de rest van de wereld alleen maar van kan dromen, lage inflatie, en toch vinden ze het niet genoeg? :?

Sowieso bizar om een hogere inflatie te wensen in een vergrijsd land met een krimpende bevolking die nu van z'n pensioen wil genieten. Onbegrijpelijk...
Ik ken het japanse pensioensysteem niet. Als zij niet een enorme pot met geld hebben, maar dat de werkenden nu voor de pensionados betalen dan maakt inflatie niet zoveel uit.
pi_124873995
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:02 schreef SeLang het volgende:

Dit soort onzin kom je overal tegen, maar voor zover ik weet is hier geen enkel bewijs voor. Het is ook niet logisch. Ga ik minder eten omdat het morgen misschien goedkoper is? Koop ik geen nieuwe auto als ie stuk is omdat het volgend jaar misschien goedkoper is?
In Japan is de afweging ongetwijfeld dat er vanzelf meer geconsumeerd zou worden als mensen daar eens zouden stoppen om zo achterlijk veel te sparen. Daar is een beetje inflatie (mits gecombineerd met lage rente) een prima middel voor. En het gaat er niet om hoeveel je eet maar hoe duur je eet, en niet of je een auto hebt maar of je 'm wel netjes iedere twee jaar door een nieuwe vervangt.
  donderdag 4 april 2013 @ 13:52:15 #211
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124874268
De Japanse aandelenmarkt reageerde er in ieder geval euforisch op (van -2% naar +2% geloof ik) en dat is volgens mij het enige wat echt telt voor de beleidsmakers. Blijkbaar komt het bij niemand op dat inflatie ook ongunstig kan uitpakken voor bedrijven.
Please Move The Deer Crossing Sign
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2013 @ 14:15:39 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124875100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:44 schreef dvr het volgende:

[..]

In Japan is de afweging ongetwijfeld dat er vanzelf meer geconsumeerd zou worden als mensen daar eens zouden stoppen om zo achterlijk veel te sparen.
Maar het is helemaal niet zo dat daar achterlijk veel wordt gespaard. De spaarquote zit momenteel rond de nul en wordt binnenkort negatief.



quote:
Daar is een beetje inflatie (mits gecombineerd met lage rente) een prima middel voor. En het gaat er niet om hoeveel je eet maar hoe duur je eet, en niet of je een auto hebt maar of je 'm wel netjes iedere twee jaar door een nieuwe vervangt.
Kom dan eens met een geloofwaardig onderzoek dat aantoont dat inflatie consumptie stimuleert, want ik heb hier zelf nog nooit een bewijs voor gezien!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124900294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:15 schreef SeLang het volgende:

Maar het is helemaal niet zo dat daar achterlijk veel wordt gespaard. De spaarquote zit momenteel rond de nul en wordt binnenkort negatief.
Het probleem is i.d.d. meer dat er in het verleden al achterlijk veel gespaard is. De grijze golf van gepensioneerden breekt nu massaal die spaarpotjes aan, maar dat zet economisch weinig zoden aan de dijk want dat vervangt hooguit de uitgaven die ze eerst uit hun salaris deden. Als de gepensioneerden wat méér zouden uitgeven (en als de nieuwe werkenden ook wat minder zouden sparen), zou dat de economie een impuls geven. Ik geloof er zeker in dat dat gestimuleerd kan worden met prijsinflatie, zolang de rente maar laag blijft zodat de reële rente negatief is. Dan loont sparen niet meer en wordt het aantrekkelijk om uitgaven naar voren te halen.

quote:
Kom dan eens met een geloofwaardig onderzoek dat aantoont dat inflatie consumptie stimuleert, want ik heb hier zelf nog nooit een bewijs voor gezien!
Er is heel veel over geschreven, maar ik weet niet of het zinnig is om hard bewijs te verlangen van economische stellingen. Economen kunnen immers veel meten, maar alle andere factoren uitschakelen die medebepalend zijn voor een verschijnsel is zelden mogelijk. Daarom gebruiken ze zo graag het excuus de frase 'ceteris paribus'.

Maar bovenstaande logica volgend, en mijn eigen indrukken, gaat het wel op. Als je geld op de bank alleen maar waarde staat te verliezen, is het logisch dat je bv je auto sneller vervangt of een dikke camera koopt terwijl de oude nog best een jaar mee kon, of dat je je huis laat opknappen omdat dat toch een keer zal moeten gebeuren, etc. Wachten levert immers alleen maar hogere kosten op, en uitgesteld plezier (en soms korter of afgesteld plezier, als je oud bent) van de uitgaaf.

(dat is trouwens ook een belangrijke reden achter onze vermaledijde Vermogensrendementsheffing; die moet consumptie aanmoedigen).

Een heel ander punt is natuurlijk dat de Japanse overheid zijn talloze goede werken gewoon wil kunnen blijven financieren. Nu de grijze golf zijn obligaties aan het dumpen is, in plaats van netjes nieuwe te kopen, zal de centrale bank met aankopen moeten inspringen om dat staatscircus draaiende te houden (en tegelijk de rente te drukken en de prijsinflatie te stimuleren -- het past allemaal weer mooi in elkaar..)

w.b. iPhones en dergelijke, ik geloof niet dat die aankoopbeslissingen erg weloverwogen genomen worden. De Homo Economicus legt het daar af tegen de Homo InstantGratificatius.
pi_124901380
Die gepensioneerde gaan dat niet uitgeven, die moeten er de rest van hun leven nog van rondkomen. Ze zouden wel meer uitgeven als ze meer inkomsten (rente) zouden ontvangen, dat betekent echter een faillisement van de Japanse staat. Hetgeen ook interessant word als de BOJ slaagd in haar doelstelling, het is een illusie dat ze de rente kunnen controleren.

Catch22 is a bitch en om dit zolang mogelijk te rekken heeft men geen belang bij een hogere inflatie (en dus rente).
pi_124902110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

De RvS is 't met je eens:

[..]

Voor de niet keynesianen met enige systeemkennis was dat natuurlijk al vanaf het begin van de crisis duidelijk. Langzaamaan begint men te beseffen dat de werkelijke problemen nooit zijn opgelost en daar een enorm toekomstig prijskaartje aan hangt.

Als we direct de verliezen hadden genomen was de crisis in eerste instantie groter, maar waren we nu al op weg naar echt herstel. Nu ligt niet alleen het hele proces van puinruimen nog voor ons maar word de shit ook nog erger als de fan geraakt word. Want de onevenwichtigheden zijn groter geworden en verplaats naar plekken waar ze veel meer schade kunnen aanrichten.

Tot de tijd dat dat gebeurd zullen we maar gezellig meejuichen in de financiele bubble die word opgeblazen. Party like there is no tomorrow. :)
pi_124918027
Haal ING gewoon van de beurs aub. Dit wordt vrij genant.
pi_124918458
Het gaat lekker vandaag.
pi_124951288
bijna mei, bijna sell in may weer. dit wordt een goed jaar :D :D :D al 4 maanden geen pulback... dit wordt een ,mooi
pi_124968480
Bijna drie jaar geleden hadden we het hier over de vraag wat er zou gebeuren als de crisis doorzet en Nederland helemaal voor zichzelf moet zorgen. In antwoord op iemand die dacht dat we zouden verhongeren schreef ik:

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2010 00:18 schreef dvr het volgende:

Zo ver zal het zeker niet komen, Nederland produceert meer dan tweemaal de binnenlandse voedselbehoefte. In het op een na ergste geval (euro dood, olietoevoer dood, etc) kan de overheid voedsel rantsoeneren en distribueren om iedereen in leven te houden. [..]
Het blijkt nu dat onze overheid ook niet helemaal van lotje getikt is, want die heeft de Universiteit Wageningen opdracht gegeven om dat eens precies uit te zoeken. Heel interessant omdat dat echt over de basiseconomie gaat. Een samenvatting zoals die vandaag op Fok's frontpage staat:

quote:
Ook bij importstop voldoende te eten in Nederland
Nederland • Geplaatst door Jigzoz op 06-04-2013 @ 19:30

Als er geen im- en export meer mogelijk zou zijn, zou in Nederland nog steeds voldoende te eten zijn. Wel zal de agrarische sector zich dan flink moeten aanpassen. Zo zal de veehouderij sterk moeten inkrimpen en moet de akkerbouw andere gewassen gaan telen. Dat meldt de Wageningen Universiteit na onderzoek in opdracht van het ministerie van Economische Zaken.

Ondanks wegvallende import van voedsel, veevoer en grondstoffen zal er voor iedere inwoner nog een gevarieerd levensmiddelenpakket beschikbaar zijn, stelt de universiteit. Dit pakket bevat brood, aardappelen, suiker, peulvruchten, groenten, fruit, melk, vlees en eieren, maar geen citrusvruchten, bananen, rijst, olijfolie, koffie, thee en alcohol.

Mogelijk moet wel een voedseldistributiesysteem worden opgezet om het voedsel evenwichtig over de bevolking te verdelen. Veel mensen zullen hun menu aanvullen moet voedsel uit bijvoorbeeld moestuinen, brouwerijen, de jacht en via visvangst.

Omdat er geen veevoer meer kan worden geïmporteerd, ontstaat er een tekort aan veevoer. Veel varkens- en pluimveebedrijven zullen stoppen, terwijl melkveehouders waarschijnlijk hun vee alleen ruwvoer geven. Omdat de export in een dergelijke situatie ook stilvalt, komen er enorme voorraden vlees- en zuivelproducten.

De landbouwproductie zal gestuurd door de markt echter de nodige aanpassingen ondergaan. De productie van voldoende koolzaad ter compensatie van het wegvallen van de import van plantaardige oliën en vetten vraagt wel een actief overheidsbeleid, zo stellen de onderzoekers.

De overheid kan volgens de onderzoekers verder een rol vervullen door in het begin van de crisissituatie de voorraden te inventariseren en bindende afspraken te maken met het bedrijfsleven over de afzet van deze voorraden, vooral voor granen.

De universiteit tekent overigens aan dat het nauwelijks denkbaar is dat Nederland in het huidige tijdperk ooit in een dergelijke autarkische situatie terecht zal komen. "Maar dit uitgangspunt vormt wel een goed hulpmiddel om de grenzen van de landbouwproductie onder buitengewone crisisomstandigheden te verkennen."
Het hele rapport is hier te downloaden: Voedselvoorziening in Nederland onder buitengewone crisisomstandigheden
  zaterdag 6 april 2013 @ 22:26:43 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124968950
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:18 schreef dvr het volgende:
Bijna drie jaar geleden hadden we het hier over de vraag wat er zou gebeuren als de crisis doorzet en Nederland helemaal voor zichzelf moet zorgen. In antwoord op iemand die dacht dat we zouden verhongeren schreef ik:

[..]

Het blijkt nu dat onze overheid ook niet helemaal van lotje getikt is, want die heeft de Universiteit Wageningen opdracht gegeven om dat eens precies uit te zoeken. Heel interessant omdat dat echt over de basiseconomie gaat. Een samenvatting zoals die vandaag op Fok's frontpage staat:

[..]

Het hele rapport is hier te downloaden: Voedselvoorziening in Nederland onder buitengewone crisisomstandigheden
Kunnen we dat voedsel ook produceren als we geen kunstmest en energie meer importeren? En die stelling van Nederlanders die aan de kost komen met jagen/verzamelen is helemaal onzin. Als iedere Nederlander dat gaat doen dan zijn we binnen 2 weken door de edelherten heen!
Ik denk dat Nederland in extreme gevallen (dus bij een compleet stilvallen van de internationale handel), hooguit 3 miljoen mensen duurzaam kan voeden. We hadden niet voor niets een hongerwinter in 1945.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_124969158
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:26 schreef LXIV het volgende:

Kunnen we dat voedsel ook produceren als we geen kunstmest en energie meer importeren?
Ja! Lees het rapport, het staat erin.

quote:
Ik denk dat Nederland in extreme gevallen (dus bij een compleet stilvallen van de internationale handel), hooguit 3 miljoen mensen duurzaam kan voeden. We hadden niet voor niets een hongerwinter in 1945.
17 miljoen is geen probleem, al zijn er flinke aanpassingen nodig (maar daar zal tijd voor zijn). Zo is varkensvlees bijvoorbeeld te afhankelijk van sojaimport, maar we kunnen dat met kippen en koeien ondervangen.

Het probleem in de oorlogswinter was niet dat de productie van voedsel stil lag, maar dat de moffen alle voedsel en grondstoffen inpikten.
  zaterdag 6 april 2013 @ 22:34:40 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124969350
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:30 schreef dvr het volgende:

[..]

Ja! Lees het rapport, het staat erin.

[..]

17 miljoen is geen probleem, al zijn er flinke aanpassingen nodig (maar daar zal tijd voor zijn). Zo is varkensvlees bijvoorbeeld te afhankelijk van sojaimport, maar we kunnen dat met kippen en koeien ondervangen.

Het probleem in de oorlogswinter was niet dat de productie van voedsel stil lag, maar dat de moffen alle voedsel en grondstoffen inpikten.
Sowieso is het omzetten van plantaardig voedsel naar vlees al extreem inefficiënt. Daar gaat een factor 4 verloren! Zouden wel allemaal pseudo-vegetariërs zijn, met af een toe een eitje van de eigen kippen, dan heb je al veel minder basisvoedsel nodig.

Maar goed om te horen dat we als het nodig is de eigen broek op kunnen houden. Had ik niet verwacht. Ik verwacht trouwens ook niet dat dit nodig zal zijn!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 6 april 2013 @ 23:14:04 #223
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_124971500
BREEKEND: Shell daalt met 96%.
  zondag 7 april 2013 @ 00:24:14 #224
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124974379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sowieso is het omzetten van plantaardig voedsel naar vlees al extreem inefficiënt. Daar gaat een factor 4 verloren! Zouden wel allemaal pseudo-vegetariërs zijn, met af een toe een eitje van de eigen kippen, dan heb je al veel minder basisvoedsel nodig.

Maar goed om te horen dat we als het nodig is de eigen broek op kunnen houden. Had ik niet verwacht. Ik verwacht trouwens ook niet dat dit nodig zal zijn!
Vegetariërs en veganisten zien er altijd zo ongezond uit, mager, bleek bijvoorbeeld. :{
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124979026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar goed om te horen dat we als het nodig is de eigen broek op kunnen houden. Had ik niet verwacht. Ik verwacht trouwens ook niet dat dit nodig zal zijn!
Het verbaas bij niks, Flevoland is voor dit doel van voedselvoorziening aangelegd. In de eerste wereldoorlog was er een dreigend voedseltekort door de geïsoleerde positie van Nederland, dit moest worden opgelost door nieuw land.

De grond is erg vruchtbaar en in Nederland is men erg goed in de opbrengst per hectare te maximaliseren. Dit zorgt ervoor dat Nederland enorme hoeveelheden hoogwaardig voedsel exporteert en de goedkoper diervoeders van ver importeert.

Het echte probleem wordt natuurlijk niet benoemt, mocht het zo ver komen dat we alleen voor Nederland voedsel moeten produceren dan hebben we nog wel steeds olie nodig. In tegenstelling tot 60 jaar geleden toen alles met arbeiders en paarden ging gebruikt de boer tegenwoordig aardig wat dieselolie om het voedsel te produceren.
  zondag 7 april 2013 @ 16:00:48 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124990486
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 07:19 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Het echte probleem wordt natuurlijk niet benoemt, mocht het zo ver komen dat we alleen voor Nederland voedsel moeten produceren dan hebben we nog wel steeds olie nodig. In tegenstelling tot 60 jaar geleden toen alles met arbeiders en paarden ging gebruikt de boer tegenwoordig aardig wat dieselolie om het voedsel te produceren.
Mocht het zover komen, hebben we denk ik ook een heleboel werklozen die dan vast wel een handje willen meehelpen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_124998025
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 07:19 schreef Sparqq het volgende:

Het echte probleem wordt natuurlijk niet benoemt, mocht het zo ver komen dat we alleen voor Nederland voedsel moeten produceren dan hebben we nog wel steeds olie nodig.
Heeft nou echt niemand even de moeite genomen om dat rapport door te bladeren voordat hij zijn vooroordelen spuit? Natuurlijk wordt de energiebehoefte van de landbouw er ook in meegenomen. Zie pagina 40.
pi_124999727
Wauw, bedankt voor de link!

Lijkt me ook heel nuttige informatie voor in discussies met mensen die vinden dat we allemaal buy local moeten doen en biologisch vlees moeten eten enzo. Want daar zitten natuurlijk consequenties aan qua voedingspatroon en zo uit het voorwoord begrijp ik dat daar ook op in wordt gegaan. _O_

Edit: Ja dus, en de '-laag'-scenario's gaan uit van het niet beschikbaar zijn van kunstmest en genees- en bestrijdingsmiddelen en dus van een opbrengst zoals bij biologische landbouw en veeteelt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2013 19:48:50 ]
  zondag 7 april 2013 @ 19:36:30 #229
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_125000058
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:24 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Vegetariërs en veganisten zien er altijd zo ongezond uit, mager, bleek bijvoorbeeld. :{
Lekker trollen weer door even flink te generaliseren?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 april 2013 @ 19:41:43 #230
332574 µ
alt-m
pi_125000307
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:24 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Vegetariërs en veganisten zien er altijd zo ongezond uit, mager, bleek bijvoorbeeld. :{
_O-.
జ్ఞ‌ా
  zondag 7 april 2013 @ 20:27:09 #231
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125002600
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:36 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Lekker trollen weer door even flink te generaliseren?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, niet allemaal. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125002744
Ik vind het in ieder geval prettig dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
achter een spoiler zit, waarvoor dank.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 april 2013 @ 08:08:39 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125019896
Ik heb geen flauw idee wie al die mensen zijn...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125052065
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  maandag 8 april 2013 @ 22:36:04 #235
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125052894
Heb je er een turbo op lopen?

Want niemand geeft meer ene neuk om Alcoa. Veel interessanter zijn de bedrijfscijfers van de banken vrijdag.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_125053454
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:36 schreef JimmyJames het volgende:
Heb je er een turbo op lopen?

Want niemand geeft meer ene neuk om Alcoa. Veel interessanter zijn de bedrijfscijfers van de banken vrijdag.
Meer de reactie die Aperam kan krijgen.
Ik kijk morgenochtend wel voor opening.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125053518
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:36 schreef JimmyJames het volgende:
Heb je er een turbo op lopen?

Want niemand geeft meer ene neuk om Alcoa. Veel interessanter zijn de bedrijfscijfers van de banken vrijdag.
En banken daar blijf ik van weg dat durf ik niet.
* Misschien moet je juist wel omdat zie vorige regel ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125053847
Alcoa : http://www.marketwatch.co(...)estimates-2013-04-08
close 8.39, lohi 8.20-8.41, eps 0.19 div 0.12 - after hrs 8.32
pi_125053862
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125053880
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:54 schreef quirigua het volgende:
Alcoa : http://www.marketwatch.co(...)estimates-2013-04-08
close 8.39, lohi 8.20-8.41, ep0s 0.19 div 0.13 - after hrs 8.32
Thanks ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  dinsdag 9 april 2013 @ 00:03:11 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125056429
WTF bitcoin!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 9 april 2013 @ 06:53:54 #242
332574 µ
alt-m
pi_125058929
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:03 schreef LXIV het volgende:
WTF bitcoin!!
Mooi he
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:40:24 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_125060773
Bijna $200 voor 1 bitcoin? :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_125061721
;)

:7

Mooi dagje!
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:39:08 #245
332574 µ
alt-m
pi_125074005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:40 schreef Perrin het volgende:
Bijna $200 voor 1 bitcoin? :?
$211 nu
జ్ఞ‌ా
pi_125074223
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:39 schreef µ het volgende:

[..]

$211 nu
8)7
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125077809
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:40 schreef Perrin het volgende:
Bijna $200 voor 1 bitcoin? :?
Ik noem ze Ponzicoins ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125077911
Ben zojuist ingestapt net voor 17:30 op CSM.
Dit omdat ik morgen wel verwacht dat die koers nog wel iets omhoog kan na de 3,55% tot nu toe.
pi_125078474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:31 schreef 0108daniel het volgende:
Ben zojuist ingestapt net voor 17:30 op CSM.
Dit omdat ik morgen wel verwacht dat die koers nog wel iets omhoog kan na de 3,55% tot nu toe.
Mede op aanraden van ING exec. summ. ?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:05:44 #250
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125079154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 00:03 schreef LXIV het volgende:
WTF bitcoin!!
Als dit zo doorgaat:

Een anonieme inwoner van Hoorn wees er in zijn pamflet "Claere ontdeckingh der dwaesheydt" (De dwaasheid aan het licht gebracht) op dat die bitcoin daarmee evenveel waard was als 2 karrenvrachten tarwe, 4 karrenvrachten rogge, 4 vette ossen, 8 vette varkens, 12 vette schapen, 2 vaten wijn, 4 vaten bier, 2 tonnen boter, 1000 pond kaas, een bed, een zilveren kelk, een aantal kledingstukken plus een schip om dat allemaal te vervoeren.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125079621
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:05 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Als dit zo doorgaat:

Een anonieme inwoner van Hoorn wees er in zijn pamflet "Claere ontdeckingh der dwaesheydt" (De dwaasheid aan het licht gebracht) op dat die bitcoin daarmee evenveel waard was als 2 karrenvrachten tarwe, 4 karrenvrachten rogge, 4 vette ossen, 8 vette varkens, 12 vette schapen, 2 vaten wijn, 4 vaten bier, 2 tonnen boter, 1000 pond kaas, een bed, een zilveren kelk, een aantal kledingstukken plus een schip om dat allemaal te vervoeren.
In plaats van tulpenbollen zeker?
pi_125079964
Zo de Dow Jones gaat ook weer lekker door met records verbreken, hopen dat de AEX nou is meelift hiermee.

Wou gister avond nog snel een turbo long Arcelor Mittal meepakken en werd nog 2 seconde tot sluiting genaaid :'( :'(

geplaatst 180 1,10 8-4-2013 18:29:58 Internet
geweigerd 180 1,10 8-4-2013 18:29:59 Servicedesk

Koers vandaag 1,39 :{
pi_125096381
Lol @ING, ze liggen weer plat.

Dit gaat nog een paar weken door, tot er helemaal geen klant meer over is. Dan kunnen ze die gierend lelijke snackhutten sluiten. Eindelijk.
  woensdag 10 april 2013 @ 00:25:21 #254
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125098724
Binnenkort verliest ING in ieder geval weer een klant.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125101547
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 00:25 schreef monkyyy het volgende:
Binnenkort verliest ING in ieder geval weer een klant.
Hier nog een. Jaren ING gehad en was er zeer tevreden over, maar dit is de druppel. Ik wil betrouwbare dienstverlening en geen gebrekkige rommel. Mijn rekening is opgezegd ^O^ .
  woensdag 10 april 2013 @ 09:32:08 #256
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_125103026
Ik ga vandaag wel vol gebruiken maken van de ING spaaractie :) en dan vrijdag alles weer terugboeken :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 april 2013 @ 09:33:07 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125103050
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 09:32 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Ik ga vandaag wel vol gebruiken maken van de ING spaaractie :) en dan vrijdag maandag alles weer terugboeken :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 10 april 2013 @ 09:34:48 #258
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_125103092
Ohh maandag pas? :P Dank voor tip SeLang :) Jij gaat hetzelfde doen? :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 april 2013 @ 09:49:36 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125103512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 09:34 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Ohh maandag pas? :P Dank voor tip SeLang :)
14 april 22:00 is het peil tijdstip dus om 22:01 mag alles weer weg

quote:
Jij gaat hetzelfde doen? :)
Uiteraard
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125104454
Hier ook een ex INGer. Vorige week donderdag opgezegd, duurt 5! :N werkdagen.. Als alles goed gaat.
  woensdag 10 april 2013 @ 11:54:08 #261
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_125107238
Heineken ondertussen al ruim 4 euro eraf van de top. Aan de andere kant ben ik van Mittal niet veel wijzer geworden. Toch aardig opgeveerd vanaf de 9 laag.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 10 april 2013 @ 12:49:58 #262
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125108728
Obama zou de Keystone XL pijpleiding wel eens kunnen goedkeuren de komende weken (hij heeft er al naar gehint). Dat zou behoorlijk bullish nieuws zijn voor de Canadese olieproducenten die nu vaak gedwongen zijn hun olie met forse korting te verkopen. Ook is het vanzelfsprekend gunstig voor internationale oliemaatschappijen die activiteiten in Canada hebben. Denk bijvoorbeeld aan RDS, Exxon (70% eigenaar van imperial oil) of ConocoPhillips. Ik zit o.a. om deze reden long (otm calls) op COP, XOM en Suncor. Ik had ook wel calls op CNQ gewild maar die zijn niet beschikbaar bij binck.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_125109692
Soros pleit voor onbeperkte EU inflatie :
http://blogs.marketwatch.(...)get-out-of-the-euro/
Vanuit zijn billionaire toren heeft ie nog gelijk ook. Wat een sukkel is ie eigenlijk.
pi_125110881
bizar goede vraqen bij de ava van KPN trouwens.

en bizar zwakke antwoorden: ja, we hadden bijna e-plus verkocht, als dat gelukt was waren we nu een stuk blijer.

/edit/ te vroeg gejuicht, wat een neuzelvragen zeg. En die krijgen natuurlijk een uitgebreider antwoord dan een vraag over 4 mrd goodwill in Duitsland, die net niet afgeboekt hoefte te worden....

[ Bericht 47% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 10-04-2013 14:21:17 ]
pi_125113795
Achter de deuren van KPN is over de onderneming en Blok allang beslist (Carlos is de naam), de ava is het behang.
pi_125113854
www.beurs.nl 14:46 headline

Opec verlaagd verwachtingen .......met een d.

Ik kan er niet eens om lachen, zo vreselijk ernstig.
pi_125114069
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:29 schreef PierreBetfair het volgende:
www.beurs.nl 14:46 headline

Opec verlaagd verwachtingen .......met een d.

Ik kan er niet eens om lachen, zo vreselijk ernstig.
Je wil geeneens weten hoe vaak ik fouten heb gemeld bij het Financieel Dagblad :D

Ik dacht dat goed gebruik was om berichten tegen te laten lezen voordat je ze online jankt, maar kennelijk niet.
pi_125114368
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Je wil geeneens weten hoe vaak ik fouten heb gemeld bij het Financieel Dagblad :D

Ik dacht dat goed gebruik was om berichten tegen te laten lezen voordat je ze online jankt, maar kennelijk niet.
Ja, ik stoor me daar telkens weer aan. Dat er hier op Fok! een soort van vaag dialect wordt uitgekraamd, kan me weinig schelen. Van een krant of nieuwssite mag je toch verwachten dat ze de basisregels van onze taal beheersen!? Maar helaas.......
pi_125117068
Koersen gaan hard omhoog vandaag!
Ben benieuwd of dat morgen ook nog het geval is, of dat er een correctie komt...
  woensdag 10 april 2013 @ 21:55:09 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125131247
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:39 schreef µ het volgende:

[..]

$211 nu
En helemaal naar 265 en een paar uur later de 105 aantikken. Komt van de 10 af binnen een jaar, dus 26x over de kop. Het kan nogal wat lijden dus. Nu zijn we toch best wel wat volatiliteit gewend op de beurs, maar dit is weer helemaal nieuw.

Ik vraag me dan af welke mensen durven te kopen nadat zo'n btc van 10 naar 200 stijgt in een paar maanden tijd, waarin de koers in een maand tijd verzesvoudigd. Wat verwacht je dan?

Nu weer 145 trouwens.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_125132431
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

En helemaal naar 265 en een paar uur later de 105 aantikken. Komt van de 10 af binnen een jaar, dus 26x over de kop. Het kan nogal wat lijden dus. Nu zijn we toch best wel wat volatiliteit gewend op de beurs, maar dit is weer helemaal nieuw.

Ik vraag me dan af welke mensen durven te kopen nadat zo'n btc van 10 naar 200 stijgt in een paar maanden tijd, waarin de koers in een maand tijd verzesvoudigd. Wat verwacht je dan?

Nu weer 145 trouwens.
:D

En hoeveel miljard gaat er in deze onzin om? Dit is toch wel de hoax van het decennium. Vooral omdat het als alternatief voor de onstabilieit van het financiele systeem wordt gepromoot.....
  woensdag 10 april 2013 @ 22:12:28 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125132544
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

:D

En hoeveel miljard gaat er in deze onzin om? Dit is toch wel de hoax van het decennium. Vooral omdat het als alternatief voor de onstabilieit van het financiele systeem wordt gepromoot.....
Marketcap is niet groot, 2 miljard ofzo.

Of het een hoax is weet ik niet. Ik vind het wel erg interessant.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:23:41 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125133384
De BTC-topicreeks is ook hilarisch:

Digitaal geld Bitcoin #32 - Correctieve crash 123» Arcee 100 731 10-04-2013 22:19:46
Digitaal geld Bitcoin #31 - Correctie 1234567» Arcee 300 1.558 10-04-2013 21:23:17
Digitaal geld Bitcoin #30 - Not sure if it is a bubble 1234567 spiedermann 300 4.018 10-04-2013 19:23:25
Digitaal geld Bitcoin #29 - Waar de Bitcoin de $200 bijna bereikt. 1234567 Ravarian 300 3.755 09-04-2013 19:07:05
Digitaal geld Bitcoin #28 - Waar de Bitcoin $150 bereikt. 1234567 Maxbet 300 2.713 08-04-2013 14:57:17
Digitaal geld Bitcoin #27 - BTC Guild doet een greep naar1234567 Wouter_Drucker 300 3.767 07-04-2013 17:59:40
Digitaal geld Bitcoin #26 - De bubbel ploft! 1234567 µ 300 3.911 05-04-2013 18:57:56
Digitaal geld Bitcoin #25 - Er komt maar geen einde aan. 1234567 Arcee 300 2.688 03-04-2013 21:08:45
Digitaal geld Bitcoin #24 - $103 per bitcoin. 1234567 µ 300 2.813 02-04-2013 21:50:40
Digitaal geld Bitcoin #23 - $1000000000 1234567 µ 300 3.693 01-04-2013 16:46:25
Digitaal geld Bitcoin #22 - Op naar de $1 miljard marketcap. 1234567 Arcee 300 2.512 29-03-2013 07:46:47
Digitaal geld Bitcoin #21 - we zijn nu stinkend rijk! 1234567 MaGNeT 300 3.750 27-03-2013 17:43:12
Digitaal geld Bitcoin #20 - Totale waarde $530.840.000 1234567 µ 300 5.698 23-03-2013 12:46:37
Digitaal geld Bitcoin #19 - Waar wordpress bitcoin accepteert 1234567 µ 300 7.880 11-03-2013 20:43:43
Digitaal geld Bitcoin #18 - Bitcoin is back! 1234567 PiRANiA 300 9.855 08-01-2013 23:09:45
Digitaal geld Bitcoin #17 - we zijn weer over de 6,50 Dollar! 1234567 MaGNeT 300 5.250 31-07-2012 01:58:47
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_125133783
:')
  woensdag 10 april 2013 @ 22:36:20 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_125134384
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:45:42 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125135083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:36 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
In extremis. Vorig jaar rond deze tijd probeert iemand zijn bitcoins te verkopen voor 5,25. Koers was zo opgelopen de laatste tijd, nu was de tijd om te cashen gekomen!

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 10:34 schreef vincm het volgende:
Ik heb vorig jaar ~6.4 bitcoin gefarmd, werkte op een plekje waar ik gratis gebruik kon maken van stroom voor een maandje of 2. Iemand geïnteresseerd in kopen? Voor de koers van nu, 5.25 dollar/btc = 25 euro? Gewoon via bank overmaken dus zonder transactiekosten.
En dan vandaag even op 265, is dus 53x over de kop.

Het punt is natuurlijk dat omdat bitcoin geen rente heeft, geen dividend genereert, of iets anders doet waarop je een prijs zou kunnen plakken, ook een niet te bepalen koers heeft. Net als goud eigenlijk.
Is 1 euro voor een BTC duur of goedkoop? En 1000 BTC? En waarom dan wel? Bij een aandeel of obligatie kun je zoiets nog enigzins zeggen (al is daar ook al heel veel volatiliteit). Maar de waarde van BTC zal altijd één groot vraagteken blijven.
Pas na 50 jaar of zo zou je een beetje historische data hebben. Net zoals dat je nu kunt zeggen dat op de hele lange termijn goud ongeveer inflatie-gehedged is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_125135328
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Marketcap is niet groot, 2 miljard ofzo.

Of het een hoax is weet ik niet. Ik vind het wel erg interessant.
Niet groot? Voor iets wat nul backing heeft door een asset of belastingmonopolie? :D

Dan heeft Antonov nog een betere pitch! :D
pi_125135367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Niet groot? Voor iets wat nul backing heeft door een asset of belastingmonopolie? :D

Dan heeft Antonov nog een betere pitch! :D
Het is een soort Apple.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:50:30 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125135459
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Niet groot? Voor iets wat nul backing heeft door een asset of belastingmonopolie? :D

Dan heeft Antonov nog een betere pitch! :D
Het is een hoop geld natuurlijk. Maar tov allerlei andere commodities stelt het natuurlijk niks voor. De invloed op het gehele systeem is ook verwaarloosbaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_125135525
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is een hoop geld natuurlijk. Maar tov allerlei andere commodities stelt het natuurlijk niks voor. De invloed op het gehele systeem is ook verwaarloosbaar.
Nou, dan ga ik me maar eens concentreren op een populistisch marketingconcept :P
  woensdag 10 april 2013 @ 22:52:00 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125135562
Wel grappig dat veel van die bitcoinfreaks de dollar en de euro niet vertrouwen sinds het loslaten van de goudstandaard (is maar papier, fiat currency), maar wel vrolijk in de bitcoin stappen. Als iets zuiver fiat is, dan is het wel btc!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:56:23 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125135825
Koers alweer op $189, volgens het BTC-topic. Was toch eigenlijk niks aan de hand, voor morgen gewoon weer op +250
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_125137352
Het crasht weer
  woensdag 10 april 2013 @ 23:27:45 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125137691
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:21 schreef wbeco het volgende:
Het crasht weer
Maar 200+ was alweer aangetikt. Misschien morgen weer even op 100.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_125138521
Wat een dag en wat een na de USA opening dip (maar dat zijn we gewend).

Het was wel zenuwslopend hoor maar toch leuk :D

KPN nee het komt niet door de ava :')

[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125146620
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:04 schreef .FuckFace. het volgende:

[..]

Zou je niet overwegen om die te verkopen, Heineken? Hebben een mooie run gemaakt.

[..]

Goede zet. Ik heb 'm (helaas) iets duurder: 11. Maar heb vertrouwen in Mittal.
Nu nog steeds?



Koers Arcelor Mittal (-2,19%)
Laatst: 9,39 Slot T-1: 9,60 Tijd: 10:39
Open: 9,54 Hoog: 9,58 Laag: 9,29
Bied: 9,39 Ask: 9,39 Volume: 4.253.076

De staalmarkt lijkt me geen markt die op korte termijn aan gaat trekken, net als de bouw. Of zit ik ernaast?
pi_125146686
Volgende week kan ik mijn Binck-rekening beheren. In welke AMX/AEX fondsen zouden jullie 2x 1k steken?
pi_125146693
Het probleem bij Arcelor Mittal is vooral dat ze te veel schuld hebben. En dat een flink gedeelte daarvan bovendien off balance staat. Ze zijn bizar geleveraged, en hun schuld is dan ook afgewaardeerd tot junk. Ofwel: ze zijn enorm kwetsbaar.
pi_125146731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:59 schreef Beursaap het volgende:

Volgende week kan ik mijn Binck-rekening beheren. In welke AMX/AEX fondsen zouden jullie 2x 1k steken?
Ligt eraan wat je doel is en hoeveel je er mee bezig bent.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:04:12 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125146812
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:59 schreef Beursaap het volgende:

Volgende week kan ik mijn Binck-rekening beheren. In welke AMX/AEX fondsen zouden jullie 2x 1k steken?
Met zo'n bericht zou ik een tracker van de AEX of een fonds kopen. Je kunt daar neit genoeg mee spreiden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_125146829
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met zo'n bericht zou ik een tracker van de AEX of een fonds kopen. Je kunt daar neit genoeg mee spreiden.
Of je koopt niets, natuurlijk.
pi_125147070
Analysten denken dat ACMTL omhoog gaat.....
Dit hetzelfde als bij KPN (waar ik aandelen in heb)
Ook Unilever zit in mijn lijstje.
pi_125147501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:13 schreef 0108daniel het volgende:
Analysten denken dat ACMTL omhoog gaat.....
Dit hetzelfde als bij KPN (waar ik aandelen in heb)
Ook Unilever zit in mijn lijstje.
Denken moet je aan een paard overlaten, die heeft een groter hoofd, zo heb ik geleerd ;)
pi_125147504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

In extremis. Vorig jaar rond deze tijd probeert iemand zijn bitcoins te verkopen voor 5,25. Koers was zo opgelopen de laatste tijd, nu was de tijd om te cashen gekomen!

[..]

En dan vandaag even op 265, is dus 53x over de kop.

Het punt is natuurlijk dat omdat bitcoin geen rente heeft, geen dividend genereert, of iets anders doet waarop je een prijs zou kunnen plakken, ook een niet te bepalen koers heeft. Net als goud eigenlijk.
Is 1 euro voor een BTC duur of goedkoop? En 1000 BTC? En waarom dan wel? Bij een aandeel of obligatie kun je zoiets nog enigzins zeggen (al is daar ook al heel veel volatiliteit). Maar de waarde van BTC zal altijd één groot vraagteken blijven.
Pas na 50 jaar of zo zou je een beetje historische data hebben. Net zoals dat je nu kunt zeggen dat op de hele lange termijn goud ongeveer inflatie-gehedged is.
Klopt ja :P Heb vorig jaar uiteindelijk 7 BTC verkocht voor een euro of 80-90. Maar ik had er nog niet eens bij stilgestaan de laatste tijd, immers verkocht is verkocht. Opnieuw minen heeft geen zin meer met mijn hd 5850 xtreme'pje.

Zie eigenlijk meer brood in het aanbieden van diensten in ruil voor bitcoin (webhosting bijv, incl. domeinnaam), als iedereen dat nou ff ging doen in plaats van alleen maar beurstruukjes uithalen zou Bitcoin harder groeien.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:32:56 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125147665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:27 schreef vincm het volgende:

[..]

Klopt ja :P Heb vorig jaar uiteindelijk 7 BTC verkocht voor een euro of 80-90. Maar ik had er nog niet eens bij stilgestaan de laatste tijd, immers verkocht is verkocht. Opnieuw minen heeft geen zin meer met mijn hd 5850 xtreme'pje.

Zie eigenlijk meer brood in het aanbieden van diensten in ruil voor bitcoin (webhosting bijv, incl. domeinnaam), als iedereen dat nou ff ging doen in plaats van alleen maar beurstruukjes uithalen zou Bitcoin harder groeien.
Dat vind ik ook wel zwak van BTC. Er is wel allerlei handel, maar je kunt er eigenlijk nog nergens iets voor kopen. Hooguit webhosting, donaties doen, een paar hele aparte webwinkeltjes die het accepteren. Iedereen heeft het gewoon vanuit speculatief oogpunt, maar het wordt nauwelijks in een echte economie gebruikt. Zou een grote speler zoals Amazon oid BTC gaan gebruiken, dan verandert het natuurlijk!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:37:54 #296
348378 Asmodeus.
Imaginary diseases
pi_125147824
Mtgox: Maintenance Over however we are now under a DDoS attack.
Ik wou dat ik met de trein was gegaan.
pi_125148130
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Denken moet je aan een paard overlaten, die heeft een groter hoofd, zo heb ik geleerd ;)
Soms is het beste om eerst de denken voordat er klakkeloos ingezet wordt :P
pi_125148187
Ik koop nu 500 stuks CB AEX Limited Speeders Short 355 op een prijs ¤ 0.67.
Ik ben gisteren te vroeg ingestapt met de shorts.
Er zat nog meer in de pijplijn zoals we vanochtend al in onze update aangaven.
Doch verwacht ik snel een omkeer van de koers en daarom stap ik nu met een extra positie in.
Ik heb nu dus totaal 1000 stuks totaal met een gemiddelde koers van ¤ 0.84.

Ik stap nu dus in met een EXTRA short positie.
Doel is om de AEX te zien terugvallen naar de 345-346 zone.
pi_125148537
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:47 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Soms is het beste om eerst de denken voordat er klakkeloos ingezet wordt :P
Vandaar ook mijn opmerking over Arcelor Mittal :)
pi_125148585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn opmerking over Arcelor Mittal :)
Ik snap het :)
pi_125157978
En toen lag ook ABN eruit..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')