abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124695187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:00 schreef Beursaap het volgende:

Die leveren me echt veel en veels te weinig op. Ik wil van die 2k echt minstens 2,5k maken na een jaar anders vind ik het niet lonen.
Als je een gokje durft te wagen zou ik het in Blackberry steken. Die hebben (net als Nokia) zware klappen gehad, maar met de technologisch en praktisch superieure Z10 zouden ze de komende twee jaar wel eens een sterke rentree in de smartphonemarkt kunnen maken.
pi_124697647
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Als je een gokje durft te wagen zou ik het in Blackberry steken. Die hebben (net als Nokia) zware klappen gehad, maar met de technologisch en praktisch superieure Z10 zouden ze de komende twee jaar wel eens een sterke rentree in de smartphonemarkt kunnen maken.
Dan kun je het beter in Nokia steken, de nieuwe telefoon van BBRY is helemaal niks, die van Nokia wel.
  zondag 31 maart 2013 @ 14:01:30 #103
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124716782
Is er ook een manier om Nederlandse staatsobligaties niet via een broker te kopen?

http://www.treasurydirect.gov/

Beetje dit verhaal maar dan voor Nederland zeg maar.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 31 maart 2013 @ 15:19:57 #104
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124719995
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2013 14:01 schreef monkyyy het volgende:
Is er ook een manier om Nederlandse staatsobligaties niet via een broker te kopen?

Je bent toch niet van plan te switchen naar bonds? :{
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124721271
quote:
Nee, bij mijn weten niet. Het verantwoordelijke deel van MinFin, het Agentschap van de Generale Thesaurie (www.dsta.nl), heeft wel bepaalde directe veilingen die buiten de primary dealers omgaan, maar die zijn alleen voor institutionele beleggers. Iets als Treasury Direct of de eenvoudig toegankelijke Staatsbons die ze in België hebben, hebben we hier niet.
pi_124721276
foutje, deze mag weg :P
  zondag 31 maart 2013 @ 16:21:34 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124722155
quote:

Wat krijgen we nou? Überbull monkyyy vlucht in bonds?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124722609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:34 schreef dvr het volgende:

[..]

mee ens. ik hoop dat blackberry gaat winnen
  zondag 31 maart 2013 @ 17:28:16 #109
344884 monkyyy
pi_124724596
De afgelopen dagen zat ik te denken aan die Cyprus situatie, ik stuitte via via op dit artikel:

http://www.smh.com.au/nat(...)-20130328-2gxab.html

Moraal van dat verhaal, hou nooit je hele vermogen op een bank, vooral niet als het vermogen het Deposito Garantie Stelsel overschrijdt.

En ik dacht bij mezelf. "Stel nou dat je plotseling met een flinke hoeveelheid geld zit zoals die man hierboven. Verkoop van een huis, verkoop van je bedrijfje, erfenis of een loterij. Wat is dan de veiligste manier om dat ergens te parkeren voor onbepaalde tijd, totdat je weet wat je ermee wil doen, waarbij je 100% zeker weet dat je je geld terug krijgt?"

Het enige acceptabele antwoord voor mij was om het te parkeren in AAA korte termijn staatspapier, direct van de overheid afgenomen, zonder tussenkomst van bank of broker. Dit is gebackt door 16,5 miljoen belastingbetalers en waarschijnlijk de laatste dominosteen die omvalt mocht het helemaal mis gaan.

Kijk naar Bershire Hathaway. Buffett zegt dat hij altijd een grote geldbuffer aanhoudt, mocht er iets misgaan of mocht een er plotseling een once-in-a-life-time koopmoment zijn. Waar parkeert hij dat geld? In short-term T-Bills die 0% yielden! Stel je eens voor als die $40B op allemaal spaarrekeningetjes zet die een rente van 4% verdienen, dat is $1,6B aan extra renteopbrengsten die bovenop de $18B aan inkomsten die ieder jaar naar HQ gestuurd worden.

Het is alleen niet het risico waard als het om grote sommen geld gaat, banken kunnen omvallen, long term bonds zijn te veel onderhevig aan koers fluctuaties.

Nou is het natuurlijk niet echt een probleem waar de gemiddelde mens mee zit, maar mocht een keer een er iets gebeuren zoals ik hierboven zei (verkoop huis/bedrijf, erfenis) en ik zit plotseling op een grote berg geld, dan wil ik meteen weten wat ik ermee moet doen en hoe ik dat moet doen.
Als ik vandaag een miljoen euro heb en ik wil zeker weten dat ik op 31 maart 2014 nog steeds een miljoen heb dan zijn short term bonds, direct afgenomen van de overheid is volgens mij hoe ik dat zou doen.
pi_124724816
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2013 17:28 schreef monkyyy het volgende:

Het enige acceptabele antwoord voor mij was om het te parkeren in AAA korte termijn staatspapier, direct van de overheid afgenomen, zonder tussenkomst van bank of broker. Dit is gebackt door 16,5 miljoen belastingbetalers en waarschijnlijk de laatste dominosteen die omvalt mocht het helemaal mis gaan.
Nee, dat kun je rustig via een bank/broker doen, want je stukken worden dan in een aparte houdsterstichting bewaard die niet in een faillissement van je broker kunnen worden meegesleept. Althans, zolang je geen effectenkrediet gebruikt.
  zondag 31 maart 2013 @ 17:48:20 #111
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124725194
Weet je toevallig ook hoe dat zit bij een internationale broker zoals IB?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124726184
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 17:48 schreef JimmyJames het volgende:
Weet je toevallig ook hoe dat zit bij een internationale broker zoals IB?
Hangt er geloof ik vanaf of ze onder Nederlands toezicht vallen. Waarschijnlijk is het in de kleine lettertjes van hun voorwaarden terug te vinden, en anders allicht op de site van de AFM. (aannemende dat ze een Nederlands kantoor hebben, als het echt een buitenlands bedrijf is -ik ken ze niet- dan geldt natuurlijk de lokale wet- en regelgeving)
pi_124747018
Ik denk zo dat we binnenkort gaan toppen. :D
pi_124748524
Monkeyyy ik geloof er niks van dat die man zijn hele saldo boven 100.000 kwijt is, bij vd hoop was 100% terugbetaald, bij dsb nu 35% en dit gaat naar 100% , bij ijsland is 99% terugbetaald. Het kan alleen 10 jaar gaan duren, en voor die 10 jaar krijgt ie dan ook geen rente
  maandag 1 april 2013 @ 13:15:34 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124753757
quote:
Fed considers buying Bitcoin

When Fed officials hold a pivotal meeting in two weeks, they will strongly consider buying a new digital currency called Bitcoin. This is part of a new program to boost a wider range of assetprices, creating a "wealth effect" that would boost the economy.

If people feel that their financial situation is better because their 401(k) looks better, their house is worth more or their Bitcoin portfolio has increased in value — they're more willing to go out and spend," Chairman Ben Bernanke told reporters. "That's going to provide the demand that firms need in order to be willing to hire and to invest."

To pay for the Bitcoin purchases, the Fed would sell off some of the shorter-term bonds it already owns rather than printing new money.

Bron: Wallstreet Journal
Ik ben benieuwd hoe de prijs hier vandaag op reageert! *O*
Mijn reisverslagen
pi_124753834
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

401 or 104?
  maandag 1 april 2013 @ 13:40:42 #117
256829 Sokz
Livin' the life
pi_124754512
Amerikaanse data he maand voorop.
pi_124757525
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er gaat binnen een jaar dus een nieuwe bel knappen :P
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 1 april 2013 @ 16:26:48 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124759279
De goudprijs is compleet ingestort!

Mijn reisverslagen
  maandag 1 april 2013 @ 16:31:29 #120
344884 monkyyy
pi_124759427
Wedden dat IBM een hal met supercomputers heeft die stiekem aan het 'bitcoinminen' zijn?
pi_124759433
quote:
11s.gif Op maandag 1 april 2013 16:26 schreef SeLang het volgende:
De goudprijs is compleet ingestort!

[ afbeelding ]
BTC is natuurlijk een veel betere hedge tegen een systeemcrash en behoud van vermogen, een voorproefje heb je kunnen zien bij Cyprus. Nu kun je nog overstappen, straks zijn ze niet meer verkrijgbaar.
pi_124759471
is er ook een turbo long op bitcoins? Of beter nog CFD's?
pi_124759530
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 16:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
is er ook een turbo long op bitcoins? Of beter nog CFD's?
Nee en dat is juist het voordeel, deze currencys kun je niet op papier manipuleren zoals bij goud en zilver gebeurd. :)
pi_124759716
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:35 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Nee en dat is juist het voordeel, deze currencys kun je niet op papier manipuleren zoals bij goud en zilver gebeurd. :)
bummer :P
pi_124759783
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

bummer :P
Kun je niet long op de BTCUSD? Volgens mij wel hoor? Not sure, purely hearsay :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')