Het is gewoon opgeblazen door die mensen zo veel mogelijk lenen om een zo groot mogelijk huis te kunnen kopen, prijzen zouden toch eeuwig doorstijgen dus dat ging wel goed komen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar je zult toch niet ontkennen dat mensen onderdak nodig hebben? En dat dat een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste levensbehoefte is? Of vind jij het een redelijk alternatief om de eerste 10 jaar van je leven als nieuw stelletje bij de ouders te blijven sparen?
Ik ontken zeker niet dat onderdak belangrijk is. Er zit echter wel in verschil in het huis dat je koopt. Nog steeds willen veel mensen in het stadscentrum wonen terwijl ze dat niet kunnen betalen. Dan moet je buiten het centrum gaan wonen en klein wonen. Echt niet alle huizen zijn/waren onbetaalbaar.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar je zult toch niet ontkennen dat mensen onderdak nodig hebben? En dat dat een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste levensbehoefte is? Of vind jij het een redelijk alternatief om de eerste 10 jaar van je leven als nieuw stelletje bij de ouders te blijven sparen?
Nee, ik denk dat het over alle obligaties gaat. Als de rente op veilige staatsobligaties begint te stijgen, dan kun je verwachten dat ook het rendement op andere overheidsobligaties en bedrijfsobligaties gaat stijgen, oftewel dat de koersen van alle al uitstaande obligaties zullen dalen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:10 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.iexprofs.nl/Column/Opinie/97253/Tikkende-bond-bom.aspx
Met dat gevaar voor die obligaties bedoelen ze met name de staatsobligaties met lage rente's neem ik aan?
Die gelden als defensieve aandelen, dus gewild in woelige tijden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:22 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ben benieuwd tot hoe ver al die consumer staples-aandelen kunnen stijgen.
je stemt altijd op een bundeling van standpunten, ik stem veel VVD maar met hun standpunt over de HRA ben ik het oneens. Had ik dan geen VVD moeten stemmen?quote:Op woensdag 20 maart 2013 09:47 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
De burger draait er ook voor op dat het systeem al jaren bezig is te ontsporen onder steeds meer schuld.
Daar heeft diezelfde burger ook bijgestaan en naar gekeken. Als voorbeeld (in het klein) in Nederland de HRA. Die regeling heeft hier een flinke zeepbel geblazen, maar de burger stemde steeds op partijen die riepen dat de HRA 'staat als een huis'.
(Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat de burger almachtig is; meer dat hij zich op allerlei manieren voor de gek heeft laten houden.)
zelfs binnen de randstad was het goed mogelijk, niks mis met een flat in capelle ad ijsel of een rijtjeshuis in spijkenissequote:Op woensdag 20 maart 2013 20:38 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Ik ontken zeker niet dat onderdak belangrijk is. Er zit echter wel in verschil in het huis dat je koopt. Nog steeds willen veel mensen in het stadscentrum wonen terwijl ze dat niet kunnen betalen. Dan moet je buiten het centrum gaan wonen en klein wonen. Echt niet alle huizen zijn/waren onbetaalbaar.
Ik heb daar wel een aantal aantekeningen bij:quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:37 schreef JimmyJames het volgende:
Een analist van AllianceBernstein stelt dat de S&P500 een stuk aantrekkelijker is gewaardeerd dan de laatste twee keer dat de 1550 punten werden bereikt: http://blog.allianceberns(...)third-time-the-charm
Je kent de sluitingstijden neem ik aan?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:18 schreef pikinhand het volgende:
Kut beurs wil maar niet opschieten, komop dax ga boven de 8000
misschien is het minder erg als je het naar nominale bedragen omrekentquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:48 schreef wormtrein het volgende:
Dat snippertje R&D zou je toch zorgen moeten baren bij zo'n beurskoers.
Dat is ook de rede waarom Samsung vol aangeklaagd wordt, het is een enorme bedreiging.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:13 schreef SeLang het volgende:
Wat mij bij dat Apple plaatje meteen in het oog springt is hoe sterk ze afhangen van iPhone en iPad. En dat zijn dingen waar ze imo nooit de marges kunnen handhaven...
Ben wel benieuwd of Apple straks juist weer met iets nieuws komt zo revolutionair als wat ze met de iPhone hadden (en een beetje met de iPad).quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:16 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Dat is ook de rede waarom Samsung vol aangeklaagd wordt, het is een enorme bedreiging.
Maar ze zouden moeten inoveren, meer in R&D investeren. Apple geeft 2% uit en Google 14% van de omzet, dat is wel een behoorlijk verschil; http://www.bbc.co.uk/news/technology-19557497
Nee, Steve Jobs is dood.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of Apple straks juist weer met iets nieuws komt zo revolutionair als wat ze met de iPhone hadden (en een beetje met de iPad).
Misschien net zoiets als het google glass apparatus?
Boeiend laat anderen maar innoveren. Als ze echt iets bijzonders ontwikkelen, neem je hun bedrijf over. Als Apple zijnde kan dat makkelijk. Bovendien draait het voor Apple om design van producten. De componenten worden elders in gekocht en weer elders in elkaar gezet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:48 schreef wormtrein het volgende:
Dat snippertje R&D zou je toch zorgen moeten baren bij zo'n beurskoers.
Je kan een innovatief bedrijf overnemen, maar de kunst is de innovatieve mensen te boeien. De echte goede jongens gaan niet zomaar mee als het bedrijf wordt overgenomen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:19 schreef flyguy het volgende:
[..]
Boeiend laat anderen maar innoveren. Als ze echt iets bijzonders ontwikkelen, neem je hun bedrijf over. Als Apple zijnde kan dat makkelijk. Bovendien draait het voor Apple om design van producten. De componenten worden elders in gekocht en weer elders in elkaar gezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |