abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:14:09 #26
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124307126
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar je zult toch niet ontkennen dat mensen onderdak nodig hebben? En dat dat een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste levensbehoefte is? Of vind jij het een redelijk alternatief om de eerste 10 jaar van je leven als nieuw stelletje bij de ouders te blijven sparen?
Het is gewoon opgeblazen door die mensen zo veel mogelijk lenen om een zo groot mogelijk huis te kunnen kopen, prijzen zouden toch eeuwig doorstijgen dus dat ging wel goed komen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_124308444
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar je zult toch niet ontkennen dat mensen onderdak nodig hebben? En dat dat een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste levensbehoefte is? Of vind jij het een redelijk alternatief om de eerste 10 jaar van je leven als nieuw stelletje bij de ouders te blijven sparen?
Ik ontken zeker niet dat onderdak belangrijk is. Er zit echter wel in verschil in het huis dat je koopt. Nog steeds willen veel mensen in het stadscentrum wonen terwijl ze dat niet kunnen betalen. Dan moet je buiten het centrum gaan wonen en klein wonen. Echt niet alle huizen zijn/waren onbetaalbaar.
pi_124323112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:10 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.iexprofs.nl/Column/Opinie/97253/Tikkende-bond-bom.aspx

Met dat gevaar voor die obligaties bedoelen ze met name de staatsobligaties met lage rente's neem ik aan?
Nee, ik denk dat het over alle obligaties gaat. Als de rente op veilige staatsobligaties begint te stijgen, dan kun je verwachten dat ook het rendement op andere overheidsobligaties en bedrijfsobligaties gaat stijgen, oftewel dat de koersen van alle al uitstaande obligaties zullen dalen.

Het gewenste rendement op een willekeurige obligatie van bijvoorbeeld bedrijf X wordt berekend door een 'risk free rate' te nemen, bijvoorbeeld een Amerikaanse of Duitse staats obligatie. Risk-free in de zin dat het hoogstwaarschijnlijk wordt afgelost. Vervolgens wordt er een percentage bij opgeteld (de 'spread') als compensatie voor het extra risico dat bedrijf X failliet kan gaan alvorens de aflossing een feit is.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:22:12 #29
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124379975
Ik ben benieuwd tot hoe ver al die consumer staples-aandelen kunnen stijgen. Vandaag is opeens Pepsi behoorlijk populair op WS en dat aandeel is al redelijk aan de prijs met een P/E van 20. Zou het te maken kunnen hebben met een eventuele splitsing van het bedrijf (chips & co / frisdranken)?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_124381255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:22 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ben benieuwd tot hoe ver al die consumer staples-aandelen kunnen stijgen.
Die gelden als defensieve aandelen, dus gewild in woelige tijden.
pi_124381261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:47 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

De burger draait er ook voor op dat het systeem al jaren bezig is te ontsporen onder steeds meer schuld.

Daar heeft diezelfde burger ook bijgestaan en naar gekeken. Als voorbeeld (in het klein) in Nederland de HRA. Die regeling heeft hier een flinke zeepbel geblazen, maar de burger stemde steeds op partijen die riepen dat de HRA 'staat als een huis'.

(Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat de burger almachtig is; meer dat hij zich op allerlei manieren voor de gek heeft laten houden.)
je stemt altijd op een bundeling van standpunten, ik stem veel VVD maar met hun standpunt over de HRA ben ik het oneens. Had ik dan geen VVD moeten stemmen?
pi_124381406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:38 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Ik ontken zeker niet dat onderdak belangrijk is. Er zit echter wel in verschil in het huis dat je koopt. Nog steeds willen veel mensen in het stadscentrum wonen terwijl ze dat niet kunnen betalen. Dan moet je buiten het centrum gaan wonen en klein wonen. Echt niet alle huizen zijn/waren onbetaalbaar.
zelfs binnen de randstad was het goed mogelijk, niks mis met een flat in capelle ad ijsel of een rijtjeshuis in spijkenisse
  zaterdag 23 maart 2013 @ 17:37:58 #33
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124412694
Een analist van AllianceBernstein stelt dat de S&P500 een stuk aantrekkelijker is gewaardeerd dan de laatste twee keer dat de 1550 punten werden bereikt: http://blog.allianceberns(...)third-time-the-charm

En hij laat bovendien buiten beschouwing dat de Fed elke maand $85B in de economie de aandelenmarkt pompt en dat Amerika nu een safe haven is als je kijkt naar het kansloze gerotzooi in de EU.
pi_124413666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:37 schreef JimmyJames het volgende:
Een analist van AllianceBernstein stelt dat de S&P500 een stuk aantrekkelijker is gewaardeerd dan de laatste twee keer dat de 1550 punten werden bereikt: http://blog.allianceberns(...)third-time-the-charm
Ik heb daar wel een aantal aantekeningen bij:

- De forward p/e is relatief laag (onder historisch gemiddelde), maar wie zegt dat die winsten gehaald worden aangezien analisten er constant fors naast zitten. Zowiezo zegt een p/e niets over de houdbaarheid van de winsten of de te verwachtte rendementen, maar als er dan gekeken word naar de waardering aan de hand van de p/e doe het dan met de last p/e. Die staat boven het historische gemiddelde.

- Winsten zijn imo niet houdbaar en worden veroorzaakt door recordmarges en stimulerende autoriteitein. Zodra die marges inzakken zonder grote omzetgroei of autoriteiten hun stimulansen terugbrengen zakken de winsten fors in elkaar. Dan heb ik het niet eens over een mogelijke nieuwe crisis. Dat is ook de reden waarom een p/e een zeer slechte indicator is en geen enkele voorspelling kan geven van de te verwachtte rendementen.

- Een iets hogere dividenduitkering/buybacks zijn leuk, maar geeft gelijktijdig weer dat bedrijven weinig investerings mogelijkheden zien door overcapaciteit. Op langere termjn is dat niet een positief iets.

- Er is geen directe historische correlatie tussen de rentestand en de opbrengsten in de aandelenmarkt, ook al geloven veel mensen dat wel. Je kunt je beter afvragen waarom die rente zo laag staat, het zegt namelijk iets over de verwachte toekomstige rendementen.

- Bedrijven hebben gemiddeld een betere solvabiliteit dan een aantal jaar geleden, maar de schulden die er zijn zijn in toenemende mate verkeerd gealloceerd. Dankzij het bubble blaas beleid van autoriteiten. Dat worden een hoop verliezen als dat ooit mis gaat en daarmee geeft het (weer) actueel een verkeerd beeld.

Ik kan zo nog even doorgaan, maar het punt is dat iets dat mooi uitziet niet altijd mooi is als je even verder kijkt. De permabulls zijn momenteel oververtegenwoordigd, past in de eurforische stemming en risico (in vrijwel alle markten) lijkt niet meer aanwezig. Het leid tot misallocatie op ongekende schaal (dankje Bernanke en fiscale autoriteiten). Het is wachten dat deze bubble barst en dan zie je accuraat de allocatie van middelen en voorspelling van analisten zijn geweest.
  maandag 25 maart 2013 @ 21:57:24 #35
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_124504027
Je tegenargumenten zijn zeker valide. Ik wilde vooral aangeven dat volgens deze analist de huidige "bubbel" nog lang niet zo erg is als de vorige bubbels.
-

Wat nog wel een leuke corporate soap kan worden zijn de geruchten van een fusie of een split-off rondom Pepsi en Mondelez: http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE92L16B20130322

Er doen verschillende speculaties de ronde, ik heb o.a. gelezen dat Peltz zou aansturen op een fusie of op de verkoop van de snack-divisie van Pepsi aan Mondelez.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:10:22 #36
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124525977
Wie had hier wel eens via geldvoorelkaar.nl wat geld uitgeleend? Iemand hier 100 euro ofzo maar weet niet meer wie en had nog wat vragen :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_124533387
Kut beurs wil maar niet opschieten, komop dax ga boven de 8000
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:42:05 #38
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_124557394
Mittal maar weer eens opgepakt op 10,40, kan wel eens uitgebodemd te zijn. Vooruitzichten staal zijn nog niet best en de schuldenlast van Mittal is hoog, veel daarvan in de koers verwerkt en Q2 kunnen de berichten weleens positiever gaan worden.

Ik verwacht trouwens ook wel een correctie van Heineken binnenkort na een felle stijging al 1,5 jaar achtereen. Matige start zomerseizoen in Europa in ieder geval.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bayswater op 27-03-2013 09:48:39 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:46:53 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124557454
Mooi plaatje op ZH over Apple :)

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124557490
Dat snippertje R&D zou je toch zorgen moeten baren bij zo'n beurskoers.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_124557543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:18 schreef pikinhand het volgende:
Kut beurs wil maar niet opschieten, komop dax ga boven de 8000
Je kent de sluitingstijden neem ik aan? ;)
pi_124557965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:48 schreef wormtrein het volgende:
misschien is het minder erg als je het naar nominale bedragen omrekent ;)

en bovendien: misschien activeren ze het meerendeel van hun R&D wel, dan zie je alleen de blue sky R&D in deze opstelling? :)
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:13:28 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124558010
Wat mij bij dat Apple plaatje meteen in het oog springt is hoe sterk ze afhangen van iPhone en iPad. En dat zijn dingen waar ze imo nooit de marges kunnen handhaven...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124558079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:13 schreef SeLang het volgende:
Wat mij bij dat Apple plaatje meteen in het oog springt is hoe sterk ze afhangen van iPhone en iPad. En dat zijn dingen waar ze imo nooit de marges kunnen handhaven...
Dat is ook de rede waarom Samsung vol aangeklaagd wordt, het is een enorme bedreiging.

Maar ze zouden moeten inoveren, meer in R&D investeren. Apple geeft 2% uit en Google 14% van de omzet, dat is wel een behoorlijk verschil; http://www.bbc.co.uk/news/technology-19557497
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:14:08 #45
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_124559661
Mmm, toch geen bodem voor AM nog. Heineken heeft iets boven de 60 wel even haar top gezien.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_124567142
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:16 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Dat is ook de rede waarom Samsung vol aangeklaagd wordt, het is een enorme bedreiging.

Maar ze zouden moeten inoveren, meer in R&D investeren. Apple geeft 2% uit en Google 14% van de omzet, dat is wel een behoorlijk verschil; http://www.bbc.co.uk/news/technology-19557497
Ben wel benieuwd of Apple straks juist weer met iets nieuws komt zo revolutionair als wat ze met de iPhone hadden (en een beetje met de iPad).

Misschien net zoiets als het google glass apparatus?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124567515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd of Apple straks juist weer met iets nieuws komt zo revolutionair als wat ze met de iPhone hadden (en een beetje met de iPad).

Misschien net zoiets als het google glass apparatus?
Nee, Steve Jobs is dood.
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:19:02 #48
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_124570164
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:48 schreef wormtrein het volgende:
Boeiend laat anderen maar innoveren. Als ze echt iets bijzonders ontwikkelen, neem je hun bedrijf over. Als Apple zijnde kan dat makkelijk. Bovendien draait het voor Apple om design van producten. De componenten worden elders in gekocht en weer elders in elkaar gezet.
The more debt, the better
pi_124570175
Iemand die in trackers van Cypriotische beurs zit? Die beurs staat nu op een erg laag punt.
pi_124570684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:19 schreef flyguy het volgende:

[..]

Boeiend laat anderen maar innoveren. Als ze echt iets bijzonders ontwikkelen, neem je hun bedrijf over. Als Apple zijnde kan dat makkelijk. Bovendien draait het voor Apple om design van producten. De componenten worden elders in gekocht en weer elders in elkaar gezet.
Je kan een innovatief bedrijf overnemen, maar de kunst is de innovatieve mensen te boeien. De echte goede jongens gaan niet zomaar mee als het bedrijf wordt overgenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')