Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda reintje_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 18 maart 2013 21:00 schreef QuiCk01 het volgende: Zitten er in Utrecht stroken voor als je wat meer ruimte nodig hebt dan ieder ander? Als Dery meegaat hebben we die wel nodig
Joh, de baan was vuil ik kon er niks aan doen
Mijn voorkeur gaat wel weer uit naar een buitenbaan met een lekker zonnetje!
Voor m'n gevoel is het verschil in karts bij buitenbanen veel groter. De ene is wel afgeragt en de ander niet. Indoor kartbanen hebben vaak meer budget en nettere karts, tenminste dat is mijn redenatie
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
jammer dat iedereen hier zo 'centraal' woont :p hier zijn best leuke (buiten) banen in de buurt, net over de grens met belgie (maasmechelen, genk, luik, of zelfs bij spa) of in duitsland (schumacherbaan bij keulen)
ik geloof dat andere landen toch wel net iets meer schijt aan alles hebben (belgen) wat het vet maakt, of gewoon de autobahn gewend zijn, waardoor die dingen ook wat harder gaan dan in pussy nl...
Het lijkt wel alsof EW mijn telefoonnummer kwijt is. Vorige week donderdag en vrijdag, gisteren en vandaag beschikbaar. Maar bellen, ho maar... Best wel frustrerend!
Meeting, leuk idee. Mijn voorkeur ligt ook in het weekend.
Als het uitkomt ben ik ook wel van de partij! M'n ouders wonen hooguit 3km van die kartbaan in driebergen af, maar als het een andere word ook prima Ik kan wel wat mensen ergens oppikken
Op dinsdag 19 maart 2013 09:36 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Het lijkt wel alsof EW mijn telefoonnummer kwijt is. Vorige week donderdag en vrijdag, gisteren en vandaag beschikbaar. Maar bellen, ho maar... Best wel frustrerend!
Meeting, leuk idee. Mijn voorkeur ligt ook in het weekend.
Je hebt toch wel een "vaste" planner? Stuur haar even een mailtje, vanuit waar werk je?
Op dinsdag 19 maart 2013 12:36 schreef Daantke het volgende: Dan ga je je toch wel weer afvragen waarom je elke keer zo vroeg uit bed gaat
Vorige maand niet zo veel gewerkt en verzekering ging er af, hou dus 3,90 per uur over. Als vakkenvuller van 17 verdiende ik al meer.
Heb jij loonheffingskorting wel of niet aanstaan?
Ja inderdaad een deel krijg je terug. En je maakt stiekem best veel uur met ov'en. Ondertussen kun je huiswerk maken. Het voelt helemaal niet als werken.
Ja inderdaad een deel krijg je terug. En je maakt stiekem best veel uur met ov'en. Ondertussen kun je huiswerk maken. Het voelt helemaal niet als werken.
Nee, dus volgend jaar wel een leuke bonus.
Dat is het voordeel inderdaad Maar ik heb nu dus een paar maanden vakantie en wel OV, ik was van plan veel te cashen maar met EW gaat het niet lukken. Het blijft wel een leuk baantje voor tussen het studeren door.
Goed. Aardige chaos aan het worden, laten we ff een lijst maken en zet erachter even je voorkeur voor de plaats waar je wilt karten. Als het niet uitmaakt kan je beide neerzetten.
Ja inderdaad een deel krijg je terug. En je maakt stiekem best veel uur met ov'en. Ondertussen kun je huiswerk maken. Het voelt helemaal niet als werken.
Tentamens leren Zonder hiken raak ik dat boek niet eens aan.
Morgen eindelijk weer eens 2 ritten. Voor het eerst naar Meerkerk ook. Ik weet dat daar niet meer over gezeurd mocht worden, maar hoe zit het nou met die bussen vanuit Meerkerk? Begrijp ik uit de ritinfo goed dat je de halte P+R niet meer kunt gebruiken?
Liever een Up! dan een Aygo of een ander van die drieling
Een Up heeft een veel beter interieur en aardige stoelen, maar stuitert veel erger dan de drieling doet. Vind ik dan.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik vind zo'n Up veel meer auto dan de drieling. Al is het alleen meer door die versnellingspook waarbij ik niet direct het gevoel heb dat ik hem in 3 stukken breek bij het opschakelen.
Ik zou lekker via Nederland gaan. Best mooie rit als je Zwolle eenmaal gehad hebt.
Ik vind de A28 en A50 retesaai, bovendien is het in de spits altijd gegarandeerd vaststaan bij de A50
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 16:58 schreef Irritatie100 het volgende: Ik vind zo'n Up veel meer auto dan de drieling. Al is het alleen meer door die versnellingspook waarbij ik niet direct het gevoel heb dat ik hem in 3 stukken breek bij het opschakelen.
Ik ook, veel minder gehorig bij 120 kmh en de stoelen zijn inderdaad beter.
Trouwens. Ik moet morgen werken maar veel me nog niet helemaal top. Ik denk dat ik morgen gewoon kan werken, maar in het geval dat het tegenvalt wil ik me kunnen ziekmelden.
Ik zit echter net de voorschriften te lezen en staat dat ik bij een ziekmelding een bezoek van de bedrijfsarts kan verwachten
Is dat nou serieus of is heel dit voorschrift gewoon vol overdreven gedoe?
13.3 Ziekmelding Neem direct contact op met Easy Way zodra je je ziek begint te voelen (wij zoeken dan eventueel een andere chauffeur). Buiten kantoortijden neem je contact op via het noodnummer (06) 533 577 96 (niet bellen of sms-en tussen 23.00 en 07.00 uur). Zorg dat je je ruim op tijd afmeldt - dus niet een paar uur van tevoren! Wij moeten genoeg tijd hebben om een nieuwe chauffeur te zoeken. Als je twijfelt of je wel kunt rijden, meld dit dan ook. Dan is de planning al op de hoogte dat mogelijk een nieuwe chauffeur nodig is.
Ja, ik heb het gelezen. Ik had een flinke griep, maar dit is mijn eerste dag dat ik me weer echt "beter" voel. Hoop alleen niet op een terugval morgen. Daar zit ik mee.
Morgen op één dag 3 keer hetzelfde bustraject nemen. spannendomgomg Thuis(Breda)-Raamsdonksveer (bus) Rdv - Breda in een Focus. Dan weer terug naar Rdv voor een wissel Mitsubishi ASX / Peogeot 308 in Hilversum. En dan natuurlijk weer Rdv-thuis
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op dinsdag 19 maart 2013 21:45 schreef Babananana het volgende: Morgen op één dag 3 keer hetzelfde bustraject nemen. spannendomgomg Thuis(Breda)-Raamsdonksveer (bus) Rdv - Breda in een Focus. Dan weer terug naar Rdv voor een wissel Mitsubishi ASX / Peogeot 308 in Hilversum. En dan natuurlijk weer Rdv-thuis
Breda - RDV is echt een ellende met de bus, doet er zó veel langer over dan met de auto. Helemaal als je bij de japanner moet zijn.
Breda - RDV is echt een ellende met de bus, doet er zó veel langer over dan met de auto. Helemaal als je bij de japanner moet zijn.
Idd, voor mij is het vanuit huis anderhalf uur met OV, 20min met de auto. Maar zo is het wel lekker cashen deze week. Vandaag 14:15 uur gemaakt, morgen dus minimaal al 4:30 voor alleen de Rdv OV stukken. Wat voor oen heeft bedacht op zo'n kutlocatie een leaseterrein neer te zetten
Editie: bedoel je met de japanner die grote loods vlakbij halte Maasdijk?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Idd, voor mij is het vanuit huis anderhalf uur met OV, 20min met de auto. Maar zo is het wel lekker cashen deze week. Vandaag 14:15 uur gemaakt, morgen dus minimaal al 4:30 voor alleen de Rdv OV stukken. Wat voor oen heeft bedacht op zo'n kutlocatie een leaseterrein neer te zetten
Editie: bedoel je met de japanner die grote loods vlakbij halte Maasdijk?
Idd de koepel aan de maasdijk bij A27. Kan je mooi lopen vanaf halte Esseboom
Jup, de loopafstand is ongeveer gelijk naar de grote LM op het industrieterrein waar je dan langs komt. Maar dat is waarschijnlijk alleen AR. Naar die koepel ben ik nog nooit toe gegaan voor AR.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op woensdag 20 maart 2013 12:28 schreef Dimitri_ het volgende: Ik heb een hikerritje gekregen. Vanaf de NHTV naar het kantoor van Easyway. Dat is een kleine 2 kilometer denk ik.
Wat moet je daar ophalen dan? :p ik zit daar nu nog, hoop niet voor je dat het de EV kangoo van NHTV is haha. Lijkt me niet dat de 107 van EW hier op de parkeerplaats staat?
Mag morgen ook weer werken . Eerst Heerenveen - Amsterdam in een V70 en daarna andere locatie Amsterdam - Amersfoort in een Octavia. Beide automaat . Wel redelijk optijd klaar, dus hoop dat ze me daarna nog even bellen..
Op woensdag 20 maart 2013 15:54 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Mag morgen ook weer werken . Eerst Heerenveen - Amsterdam in een V70 en daarna andere locatie Amsterdam - Amersfoort in een Octavia. Beide automaat . Wel redelijk optijd klaar, dus hoop dat ze me daarna nog even bellen..
En ik heb weer te vroeg gejuicht. Eerste rit geannuleerd. Zal wel weer ene hele dag thuis zitten worden
Op woensdag 20 maart 2013 16:42 schreef MG_13 het volgende: Ja hoe doen jullie dat als jullie vroeg klaar zijn? Bellen jullie EW dan om te zeggen dat je klaar bent en nog wel een rit kan doen?
Meestal bel ik wel even om te zeggen dat ik nog wel beschikbaar ben 's middags en ook wel wil werken nog. Soms heb ik dan nog geluk dat ze wat hebben maar vaak ook niks meer.
Op dinsdag 19 maart 2013 15:48 schreef Parpika het volgende: Morgen eindelijk weer eens 2 ritten. Voor het eerst naar Meerkerk ook. Ik weet dat daar niet meer over gezeurd mocht worden, maar hoe zit het nou met die bussen vanuit Meerkerk? Begrijp ik uit de ritinfo goed dat je de halte P+R niet meer kunt gebruiken?
Bus P&R Meerkerk vandaag nog genomen naar Utrecht, geen knopje meer.
P+R Meerkerk komt nog 2x per uur de 387 vanuit Gorinchem langs. Deze draait daar de snelweg op dus die kan je nemen. De bussen die vanaf de snelweg komen stoppen er niet meer.
Op woensdag 20 maart 2013 17:55 schreef Dalenbart het volgende: P+R Meerkerk komt nog 2x per uur de 387 vanuit Gorinchem langs. Deze draait daar de snelweg op dus die kan je nemen. De bussen die vanaf de snelweg komen stoppen er niet meer.
Wat moet je daar ophalen dan? :p ik zit daar nu nog, hoop niet voor je dat het de EV kangoo van NHTV is haha. Lijkt me niet dat de 107 van EW hier op de parkeerplaats staat?
Wat moet je daar ophalen dan? :p ik zit daar nu nog, hoop niet voor je dat het de EV kangoo van NHTV is haha. Lijkt me niet dat de 107 van EW hier op de parkeerplaats staat?
Auto voor internationale studenten op te halen die komende dagen aankomen op verschillende vliegvelden voor een orientation day.
En zoals ik al verwachtte, niet meer gebeld. Op dit soort momenten baal ik echt van EW, voelt soms net alsof ik alle ritten krijg die enkele uren later weer geannuleerd worden Hopen op nog maar een spoedje dan!
Ik heb een mailtje van EW voor een transport van een vrachtwagen. Heb wel een paar uur vrachtwagen gereden en ging erg goed , maar ik heb helaas geen rijbewijs C, jammer!
Ook iets te duur die speciaal te halen voor de enkele keer dat zo'n transport voorkomt.
Ik vind het apart dat EW niet in kaart heeft wie welke rijbewijzen heeft, omdat deze vragen toch wel eens vaker voorbij komen. Hoewel ik de vrachtwagen nog nooit eerder heb gezien
Op woensdag 20 maart 2013 22:16 schreef Viezze het volgende: Ik vind het apart dat EW niet in kaart heeft wie welke rijbewijzen heeft, omdat deze vragen toch wel eens vaker voorbij komen. Hoewel ik de vrachtwagen nog nooit eerder heb gezien
Technisch gezien zou dit heel makkelijk moeten kunnen, inclusief filter functie. Kost hooguit eenmalig een paar 1000,-
Auto voor internationale studenten op te halen die komende dagen aankomen op verschillende vliegvelden voor een orientation day.
Renault Scenic. Wat een grafbak.
Oh god, er staan daar ook heel vaak van die huur transit's uit het jaar 0. Heb die wel eens moeten rijden voor een project, wat een ellende. Verkeerde bezuinigingen...
Op woensdag 20 maart 2013 21:59 schreef MG_13 het volgende: Ik heb een mailtje van EW voor een transport van een vrachtwagen. Heb wel een paar uur vrachtwagen gereden en ging erg goed , maar ik heb helaas geen rijbewijs C, jammer!
Ook iets te duur die speciaal te halen voor de enkele keer dat zo'n transport voorkomt.
Hee, ik heb een vrachtwagen rbw! Maarja dat weten ze ook, omdat m'n rbw gekopieerd is, maar dat wordt waarschijnlijk niet bijgehouden denk ik dan
Easyway Chauffeursdienst Voor morgen hebben we een hiker nodig die een vrachtwagen kan rijden van Heerhugowaard naar Oirschot, iemand? Graag bellen bedankt! Vind ik leuk · Reageren · Delen · 2 minuten geleden ·
Ik heb het wel bij opmerkingen ingevuld bij het sollicitatieformulier, maar volgens mij doen ze er niks mee omdat het geen apart veld is dat ze kunnen filteren. Als er een motor vervoerd moet worden, posten ze waarschijnlijk iets op facebook of op de mail.
Het gebeurt wel eens, ik hoorde laatst van een andere hiker dat een vriend van hem een motorwisselritje had, van Meerkerk naar Meerkerk.
Volg dit forum al sinds een weekje en ben gister aangenomen bij easyway. Hopelijk volgende week mn eerste rit! Komen hier soms geniale verhalen voorbij over het werk bij easyway dus heb er zin in! Ik kom uit de regio leiden
Op donderdag 21 maart 2013 10:00 schreef Nielsiek het volgende: Volg dit forum al sinds een weekje en ben gister aangenomen bij easyway. Hopelijk volgende week mn eerste rit! Komen hier soms geniale verhalen voorbij over het werk bij easyway dus heb er zin in! Ik kom uit de regio leiden
Welkom en kijk even of je jezelf in de lijst van de OP kan zetten. Die mooie verhalen zijn leuk maar 9 van de 10 keer is het een autootje van a naar b brengen zonder iets spannends. Daar tegenover staat wel dat het een van mijn leukste en meest veelzijdige baantjes is.
Ik ben helaas gestopt inmiddels. Kon geen tijd meer vrijmaken naast school en werk voor het bedrijf thuis. Erg jammer want het is erg goed vol te houden Langzaamaan richting het serieuze leven
Welkom en kijk even of je jezelf in de lijst van de OP kan zetten. Die mooie verhalen zijn leuk maar 9 van de 10 keer is het een autootje van a naar b brengen zonder iets spannends. Daar tegenover staat wel dat het een van mijn leukste en meest veelzijdige baantjes is.
Welkom en kijk even of je jezelf in de lijst van de OP kan zetten. Die mooie verhalen zijn leuk maar 9 van de 10 keer is het een autootje van a naar b brengen zonder iets spannends. Daar tegenover staat wel dat het een van mijn leukste en meest veelzijdige baantjes is.
Inderdaad; Als hier meer werk daarin was geweest, en ik had mijn OV kaart nog; was ik dat ook gaan doen. Ik rij nu taxi, en heb dus maar heel sporadisch een verre rit, en dat zijn nou juist net de leukste ritjes..
Volgens mij is het nogal dood in de regio Leeuwarden, wat betreft lease auto's. Ook geen spoedje meer gekregen. Hoop wel dat ik morgen nog even flink wat uren mag maken. Anders zit ik gewoon 7 opeenvolgende (volledig) beschikbare dagen thuis..
De maand gaat voor mij eindigen op een gigantische 2 uur en 40 minuten
Heb er maar voor gekozen om te gaan studeren, ze hebben het voor elkaar gekregen om in vier weken tentamentijd mijn drie tentamens op 2, 3 en 4 april te plannen Dus hard aan de bak.
Ik sta voor deze maand al op 48,5 uur en dan ben ik volgende week nog 4 dagen beschikbaar, voor mij was dit geen rare maand. Wel raar dat easyway de ritten zo scheef verdeelt.
Op donderdag 21 maart 2013 12:01 schreef Rubenr3 het volgende: Dat is ook de reden dat ik mijn baantje bij de Gamma er mooi bij houd, Easyway is hartstikke leuk maar die onzekerheid qua uren blijft vervelend.
Inderdaad, het gebrek aan vastigheid is echt waardeloos. En op mijn bijbaantje kan ik alsnog kilometers trappen. (alleen in busjes )
Weet iemand trouwens hoe het zit met vakanties? Kun je dan gewoon doorwerken?
Kan gewoon doorwerken in vakanties. Afgelopen zomer ook gedaan. Maar er is dan wel duidelijk minder werk. Houd er wel rekening mee dat je de OV-kosten dan moet voorschieten. Ik zat in een maand al aan ongeveer ¤350 aan OV kosten. Dat lukt me dus komende zomer niet weer
Deze maand gewoon bijna geen uren gemaakt Te druk met studie.
Heb vorig jaar in de zomer aardig veel kunnen werken. Vooral voor die grote uit Meerkerk/Houten. Ov kosten vielen aardig mee, naar houten/meerkerk kost niet veel vanaf hier. En meestal ook weer auto's terug naar Meerkerk, dus weer weinig ov kosten naar huis.
Denk dat de OV kosten ook sterk afhangen van de regio waarin je woont. Ik werk vanuit Leeuwarden maar eindig regelmatig in het midden van het land of zelf bijvoorbeeld in Breda of Eindhoven. Dan tikt het natuurlijk snel aan. Wanneer je wat centraler woont zullen de kosten wel wat meevallen.
Op donderdag 21 maart 2013 14:14 schreef zazzel het volgende: Hier in breda is er werk zat anders.. Ik word eigelijk altijd wel gebeld als ik een hele dag beschikbaar ben
Breda wordt voorgetrokken Het scheelt natuurlijk dat er daar een groot depot zit.
Karten lijkt me weer leuk! Ik ga in principe gewoon komen als ik kan, wacht het verder af.
Almere - Groningen in een Ford Focus Leeuwarden - Almere in een VW Transporter.
Dit wordt dit keer echt m'n eerste bestelbusrit. Tot nu toe heb ik een keer een caddy gehad en een Transit, maar niet die bus, maar ook zo'n caddy-achtige.
En morgen weer niks. Hele week volledig beschikbaar geweest en gewoon helemaal niks Nu toch maar eens opzoek naar iets anders, maar vindt maar eens wat..
Op donderdag 21 maart 2013 17:50 schreef gehaktstaaf123 het volgende: En morgen weer niks. Hele week volledig beschikbaar geweest en gewoon helemaal niks Nu toch maar eens opzoek naar iets anders, maar vindt maar eens wat..
Anders bij je beschikbaarheid zetten dat je graag wil werken, kan helpen.
Op donderdag 21 maart 2013 18:15 schreef Rubenr3 het volgende: Ik heb vanuit regio Leeuwarden wel eens 3 weken geen enkele rit gehad, dan ga je toch echt twijfelen of je het werk nog wel zo leuk vindt..
Er vertrekken dan ook niet zo veel ritten vanaf daar in de buurt.
Voor mij morgen Hoevelaken - Oss in een Corsa en Waardenburg - Leiden in een Chrysler Grand Voyager. Helaas wel een automaat maar wel een 3.8 V6 erin:) Al is dat nog maar 193pk en 12,6 sec 0-100
Almere - Groningen in een Ford Focus Leeuwarden - Almere in een VW Transporter.
Dit wordt dit keer echt m'n eerste bestelbusrit. Tot nu toe heb ik een keer een caddy gehad en een Transit, maar niet die bus, maar ook zo'n caddy-achtige.
Ik vind bestelbusjes vaak wel leuk rijden, mits er wat vermogen in ligt. Je zit fijn hoog en de versnellingen zijn heerlijk kort
Hebben jullie nog tips voor een auto van ongeveer ¤2.500,-? Ik ben een beetje aan het rondkijken naar mijn eerste auto. Voor woon-werkverkeer neem ik bijna altijd de trein, heel veel kilometers zal ik dus niet maken. Betrouwbaarheid en lage maandelijkse kosten zijn voor mij het belangrijkst, uiterlijk maakt niet zoveel uit, zolang het model niet te vrouwelijk is (Cuore bijv.). Het liefst niet te oude (2001+). Ik zat zelf te de denken aan een Japanse auto als een Colt of een Swift (modelletje Karst Tates). Ouwelullenbakken, maar ze staan wel bekend als betrouwbaar en de kans is groot dat de vorige eigenaar geen racemonster is geweest.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2013 21:32:20 ]
Op donderdag 21 maart 2013 21:31 schreef LeTourdeFrance het volgende: Hebben jullie nog tips voor een auto van ongeveer ¤2.500,-? Ik ben een beetje aan het rondkijken naar mijn eerste auto. Voor woon-werkverkeer neem ik bijna altijd de trein, heel veel kilometers zal ik dus niet maken. Betrouwbaarheid en lage maandelijkse kosten zijn voor mij het belangrijkst, uiterlijk maakt niet zoveel uit, zolang het model niet te vrouwelijk is (Cuore bijv.). Het liefst niet te oude (2001+). Ik zat zelf te de denken aan een Japanse auto als een Colt of een Swift (modelletje Karst Tates). Ouwelullenbakken, maar ze staan wel bekend als betrouwbaar en de kans is groot dat de vorige eigenaar geen racemonster is geweest.
Suzuki Alto MK3 in de uitvoering Twist. Dan heb je centrale deurvergrendeling en electrische ramen. Kost je 53 euro wegenbelasting per kwartaal, 23 euro verzekering per maand en je rijdt, als je je een beetje normaal gedraagt, ongeveer 1 op 17. Grootste deel van het onderhoud kan je zelf doen, ookal ben je a-technisch. Hier hebben we nu ook een MK3, welliswaar geen Twist uitvoering dus die luxe is er niet maar het rijdt prima! Sinds juni hebben we er al 8000 km mee gereden. Op de snelweg haal je 130 met gemak al heb je daar wel even tijd voor nodig, maar geloof me, dat bespaar je allemaal aan de pomp.
Geen idee hoe zo'n ding rijdt, had me er nog niet echt in verdiept. Maar de Alto is inderdaad een serieuze optie. Goedkoop en betrouwbaar, al heb je met een Swift of een Colt wel iets meer auto.
Neem een citroen xsara. Heb ehm zelf gekocht voor 2250 met airco en cruise control. Destijds stond er 125.000 op de teller nu bijna 160.000. Nooit problemen mee gehad. 30 p maand belasting en 50 verzekering.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 22 maart 2013 00:10 schreef LeTourdeFrance het volgende: Geen idee hoe zo'n ding rijdt, had me er nog niet echt in verdiept. Maar de Alto is inderdaad een serieuze optie. Goedkoop en betrouwbaar, al heb je met een Swift of een Colt wel iets meer auto.
Zit je nog in Groningen? Kunnen binnenkort wel even stukje proefrijden.
Met de Swift heb je inderdaad iets meer optie, maar die is ook geliefder onder jongeren aangezien het blok makkelijk aan te passen is naar de prestaties van een 1.3 GTI. Is dus sneller afgeragd.
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 00:10 schreef Fiorano het volgende: Neem een citroen xsara. Heb ehm zelf gekocht voor 2250 met airco en cruise control. Destijds stond er 125.000 op de teller nu bijna 160.000. Nooit problemen mee gehad. 30 p maand belasting en 50 verzekering.
Dat is leuk, maar daarmee zit je natuurlijk wel weer in een hogere schaal qua wegenbelasting en verzekering. Als je het kunt betalen, prima.
Ja, natuurlijk heb je meer auto om je heen. Maar als je zoals LtdF niet zo vaak de auto pakt, dan is het zonde dat je elke maand 80 euro kwijt bent aan vaste lasten.
Zit je nog in Groningen? Kunnen binnenkort wel even stukje proefrijden.
Met de Swift heb je inderdaad iets meer optie, maar die is ook geliefder onder jongeren aangezien het blok makkelijk aan te passen is naar de prestaties van een 1.3 GTI. Is dus sneller afgeragd.
Ja, ik woon nog in Groningen. Proefrijden lijkt me een leuk idee, is echter geen haast bij. Ik heb nu een tijdelijke baan, als ik weet dat ik langer mag blijven ga ik een autootje aanschaffen.
Wat die Swift betreft zijn er denk ik ook heel wat nette modellen, zeker als je de 1.0 hebt, maar die schijnt wel erg sloom te zijn. Maar de afgeragde versies kun je er denk ik ook wel uitpikken. Als het tussen de Swift en de Colt gaat heeft laatstgenoemde toch de voorkeur, maar daarvan is het aanbod weer een stuk kleiner.
Ik ben nooit zo'n fan geweest van Citroen, al hebben ze ook wel een paar goede auto's gemaakt (Saxo bijv.) en ik heb ook wel positieve verhalen gelezen over de Xsara. Maar ik blijf een beetje huiverig bij Franse auto's... Ik heb die vering ook nooit prettig gevonden, geef mij maar een stugge Duitser of Jap.
Maar we dwalen nu misschien een beetje af in dit topic, mijn vraag is meer iets voor PTA.
Nou ja, wat je doen moet is een vergelijking maken. Kijken hoeveel km's je denkt te rijden en dan kijken wat je per auto per maand kwijt bent aan verzekering en wegenbelasting. Dan ga je kijken wat je er voor over hebt.
Ik heb trouwens ook nog een paar weken de Peugeot 306 GTI van mijn neef gehad. Dat was echt een bazending. Is niet goedkoop trouwens, denk ook niet dat ie in je budget past en om over verbruik en vaste maandlasten maar te zwijgen
Als de oldtimer regeling blijft gaat ik op termijn zoeken naar een mooie tweede generatie BMW 5-serie. Zonder MRB kan je ineens heel wat betere auto's uitkiezen dan die gebakjes!
Kwijl...
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op vrijdag 22 maart 2013 10:30 schreef Babananana het volgende: Als de oldtimer regeling blijft gaat ik op termijn zoeken naar een mooie tweede generatie BMW 5-serie. Zonder MRB kan je ineens heel wat betere auto's uitkiezen dan die gebakjes!
Wijze bakken zijn dat inderdaad! Ik heb zelf een oude mercedes w123 type. 2,8 liter 6 cilinder
Op LPG dan, hoop ik voor je
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op vrijdag 22 maart 2013 10:30 schreef Babananana het volgende: imer regeling blijft gaat ik op termijn zoeken naar een mooie tweede generatie BMW 5-serie. Zonder MRB kan je ineens heel wat bet
wacht maar dat je de cruiscontrol aanzet, dan schrik je je kapot. werkt mechanisch via het gaspedaal, dus als je bergop gaat duwt de auto het pedaal wat dieper in enzo, voelt heel raar
wacht maar dat je de cruiscontrol aanzet, dan schrik je je kapot. werkt mechanisch via het gaspedaal, dus als je bergop gaat duwt de auto het pedaal wat dieper in enzo, voelt heel raar
Dat heb ik in mijn eigen bakkie ook. Achteraf ingebouwd maar het werk prima.
Vond die Voyager's altijd wel prima rijden. Heb er zelf in leren rijden bij mijn oude werk destijds.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Nou nou nou, ik heb nooit geluk met een 2e rit vanuit het noorden. Vorige keer dat gedoe in Eemshaven, nu problemen in Leeuwarden.
Het busje wat ik op moet halen was de accu van leeg en had te weinig olie. We hebben met startkabels geprobeerd hem aan de praat te krijgen maar zonder succes. EW gebeld, die de LM gebeld. Nu sturen ze een monteur om het te fixen, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...
Op vrijdag 22 maart 2013 13:23 schreef MG_13 het volgende: Nou nou nou, ik heb nooit geluk met een 2e rit vanuit het noorden. Vorige keer dat gedoe in Eemshaven, nu problemen in Leeuwarden.
Het busje wat ik op moet halen was de accu van leeg en had te weinig olie. We hebben met startkabels geprobeerd hem aan de praat te krijgen maar zonder succes. EW gebeld, die de LM gebeld. Nu sturen ze een monteur om het te fixen, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...
Mooi toch, de klok tikt door en het is weer eens wat anders dan maar wat rondkarren
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Zojuist de 508 in Houten afgeleverd. Zo'n ding heeft een beste brandstoftank zeg! Mocht ¤121,60 aftikken, gelukkig wel met de Esso pas!
Edit: Als ze even goed hadden gekeken naar de planning hadden ze mij wel kunnen bellen voor dat ritje naar de Eemshaven. Was toch al in Houten en hoef ook maar terug naar Leeuwarden..
Zo, weer thuis. Toen de monteur kwam om het busje te fixen was het snel opgelost. De remmen van die transporter waren volgens mij wel aan vervanging toe, ik schrok me een ongeluk toen ik de eerste keer remde, er gebeurde veel te weinig in verhouding met hoe ver ik het pedaal in trapte. Dus extra veel afstand gehouden op de snelweg.
Verder ging het linkerraam niet open als je het knopje indrukte. En toen ik ff stopte zag ik dat de alarmlichten aan stonden, terwijl ik dat niet zag op het dashboard. En als ik zelf de alarmlichten aanzette gingen ze ook niet uit, ze bleven aan. Als ik de richtingaanwijzer aanzette zag je dat ook niet, steeds alleen maar alarmlichten. Dus ik vrees dat ik misschien wel het hele stuk, Leeuwarden - Almere met alarmlichten aan heb gereden... Er was gewoon iets mis met de electronica van dat busje...
Maandag Wiuwert - Utrecht in een Focus. Nog geen 2e rit erachteraan, wat niet is kan nog komen. En anders vindt ik het zo ook wel best ! Transplofter 2.5TDI is altijd goed, sjouwt ook wel lekker en dat geluid is top!. Alleen jammer dat ze niet heel erg betrouwbaar zijn..
Op vrijdag 22 maart 2013 11:00 schreef Fiorano het volgende: Maareh wanneer gaan we eigenlijk dan karten? Vast bezoekers zijn nu wel langs gekomen volgens mij?
We kunnen een datumprikker eruit gooien en kijken wanneer de meeste kunnen, we kunnen ook gewoon een datum kiezen en als je dan niet kan heb je pech
Ik heb vandaag gekart met de snoepboer. We waren met veertien man, we zouden in twee groepen van 7 rijden en de snelste drie van elke heat mochten finale ronden rijden. Ik mocht echter ook finale ronde rijden, want die prutsers in Kardinge hadden mij een kart gegeven met lege brandstoftank en denk maar niet dat ze haast maakten die te vervangen. Heb zes minuten staan wachten langs de kant van de baan en al die tijd maar zwaaien met rode vlaggen
Ik zit even te denken maar het is voor mij echt lang geleden dat ik heb gekart. Vroeger ging ik vrij regelmatig karten, vooral in Enschede. Die bestaat helaas niet meer
Oeh ik heb ook weer een ritje binnen voor maandag van Alkmaar naar Duiven: een hagelnieuwe VW Amarok, een soort pickup dus. 2 Liter Diesel met 180 pk. Iemand ervaring met zo'n ding? Ben benieuwd hoe het rijdt!
Op vrijdag 22 maart 2013 21:42 schreef S-RS het volgende: Ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die meewillen. Wat is er nou zou leuk aan om achter mij te eindigen?
Ik zit even te denken maar het is voor mij echt lang geleden dat ik heb gekart. Vroeger ging ik vrij regelmatig karten, vooral in Enschede. Die bestaat helaas niet meer
Klopt, rondjes 27 seconden. Beetje jammer. En die lui daar nemen de boel ook veel te serieus. Ben je lekker aan het knokken voor een positie, staan ze met de blauwe vlag te zwaaien. Fuck you.
Klopt, rondjes 27 seconden. Beetje jammer. En die lui daar nemen de boel ook veel te serieus. Ben je lekker aan het knokken voor een positie, staan ze met de blauwe vlag te zwaaien. Fuck you.
Sorry hoor, maar als je een blauwe vlag krijgt moet je ook gewoon ff gas gaan geven.
Op vrijdag 22 maart 2013 22:20 schreef Viezze het volgende: Ik ga er vanuit dat die blauwe vlag niet de lucht in gaat omdat ze het zo'n mooie kleur vinden
Klopt, rondjes 27 seconden. Beetje jammer. En die lui daar nemen de boel ook veel te serieus. Ben je lekker aan het knokken voor een positie, staan ze met de blauwe vlag te zwaaien. Fuck you.
Het is opzich ook wel lastig hoor. Ik vind knokken voor je positie en een beetje contact ook wel leuk, maar sommige slaan daar weer te ver in door en klappen met 40 achterop terwijl je al remt. Tja, dan stap je met een hernia uit en heb ik toch liever die blauwe vlag.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Onderweg voor EW en privé in auto's zonder vaste navi zat ik altijd te prutsen met de navigatie. Ik gebruik m'n telefoon met altijd als navigatie met Navigon en op de achtergrond flitsnav/flitsmeister voor de flitsers. Een losse wou ik niet, want ik wil graag ook flitsnav op de achtergrond hebben draaien. En als ik een losse navi doe dan moet de telefoon alsnog z'n gps aan hebben voor flitsnav, dus loopt de accu alsnog op sneltrein vaart leeg. Maar het gepruts van telefoon houder in en houder uit werd ik een beetje dol van. Tot ik vanmiddag ineens op het idee kwam dat ze in vast wel cheape android navigaties verkopen. En jawel, op Dealextreme verkochten ze die voor maar ¤70,-. Dus die vanmiddag besteld en nu dus geen gepruts meer met de telefoon houder in, en uit onderweg. Ben benieuwd of het wat is
Ohja, en m'n nieuwe telefoon afgelopen week ontvangen. Had eerst een HTC One besteld, maar kreeg toch niet echt het wow wat een gaaaaaaf ding gevoel wat ik wel had bij de Xperia Z. Dus de One uiteindelijke toch maar geannuleerd en een Xperia Z besteld. Daaaaaamnn, ik heb m'n iphone nog geen seconden gemist. Wat heeerlijk Ik vind de interface op android van Sony een stuk mooier dan die van Samsung of HTC met HTC Sense
Onderweg voor EW en privé in auto's zonder vaste navi zat ik altijd te prutsen met de navigatie. Ik gebruik m'n telefoon met altijd als navigatie met Navigon en op de achtergrond flitsnav/flitsmeister voor de flitsers. Een losse wou ik niet, want ik wil graag ook flitsnav op de achtergrond hebben draaien. En als ik een losse navi doe dan moet de telefoon alsnog z'n gps aan hebben voor flitsnav, dus loopt de accu alsnog op sneltrein vaart leeg. Maar het gepruts van telefoon houder in en houder uit werd ik een beetje dol van. Tot ik vanmiddag ineens op het idee kwam dat ze in vast wel cheape android navigaties verkopen. En jawel, op Dealextreme verkochten ze die voor maar ¤70,-. Dus die vanmiddag besteld en nu dus geen gepruts meer met de telefoon houder in, en uit onderweg. Ben benieuwd of het wat is
Ohja, en m'n nieuwe telefoon afgelopen week ontvangen. Had eerst een HTC One besteld, maar kreeg toch niet echt het wow wat een gaaaaaaf ding gevoel wat ik wel had bij de Xperia Z. Dus de One uiteindelijke toch maar geannuleerd en een Xperia Z besteld. Daaaaaamnn, ik heb m'n iphone nog geen seconden gemist. Wat heeerlijk Ik vind de interface op android van Sony een stuk mooier dan die van Samsung of HTC met HTC Sense
Die flitsapps vreten echt stroom, en mijn batterij is al niet zo goed meer. Batterij van mijn navi is ook niet zo goed meer, dus ik doe het maar zonder Flitsmeister (op het zeldzame moment na dat een auto twee 12V aansluitingen heeft). Sowieso, op de snelweg rij ik voor EW eigenlijk nooit te hard en buiten de snelwegen ben ik er altijd heel erg op bedacht dus heb het ook niet echt nodig.
Ik vind een losse navi wel ideaal trouwens. Hoewel mijne steeds verder achter begint te raken
@Hojdhopper, kan zeker. Volgens mij heeft nog niet iedereen gemeld voor een datum die had aangegeven mee te willen
Die flitsapps vreten echt stroom, en mijn batterij is al niet zo goed meer. Batterij van mijn navi is ook niet zo goed meer, dus ik doe het maar zonder Flitsmeister (op het zeldzame moment na dat een auto twee 12V aansluitingen heeft). Sowieso, op de snelweg rij ik voor EW eigenlijk nooit te hard en buiten de snelwegen ben ik er altijd heel erg op bedacht dus heb het ook niet echt nodig.
Ik vind een losse navi wel ideaal trouwens. Hoewel mijne steeds verder achter begint te raken
@Hojdhopper, kan zeker. Volgens mij heeft nog niet iedereen gemeld voor een datum die had aangegeven mee te willen
Ik heb zo'n 12v-verdeler standaard in mijn tas zitten zodat ik altijd mijn navi en telefoon tegelijk aan kan sluiten. Was destijds een paar euro bij de aldi!
Als ik het hier zo lees nemen de meesten van jullie wel hele toolkits mee zeg Het enige wat ik bij me heb is een pen, formulier en een flesje water. De route naar de meeste noemenswaardige plaatsen in Nederland over de A-wegen (en ook grotendeels N-wegen) weet ik blindelings wel te vinden, anders kijk ik voor vertrek even op de computer welke afslag ik moet hebben of zet pas als ik er bijna ben even Google Maps aan om me naar de juiste straat te leiden. Binnen de bebouwde kom rij ik sowieso niet te hard en voor de snelwegen hou ik gewoon de file- en flitsinfo op de radiostations in de gaten.
Ik moet zeggen dat ik door het rijden voor AR steeds beter het snelwegnetwerk van Nederland ken, maar ik gebruik met mijn telefoon altijd Waze (en voor het laatste stuk Maps als Waze het niet kan vinden) om op mijn bestemming te komen. Vooral de fileinfo die Waze geeft vind ik fijn. En ik heb verder gewoon een zuignap (exomount 2) en 2A-lader, beide van eBay die ik toch al had in gebruik. Werkt prima!
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik verbaas mij ook altijd over wat iedereen mee heeft.. De route bekijk ik vooraf ff vlug en laatste stukje gaat telefoon soms aan om in een stad een bepaalde straat te vinden.. Verder alleen autolader voor de telefoon mee zodat ik in de trein ook op mijn mobiel kan. Ik kijk verder op flitsmeister waar files of flitsers zijn that's it
Ach ik heb een navigatiesysteem, dus neem hem altijd mee. De bekende adressen rij je inderdaad zo heen, maar je moet ook regelmatig bij privé-adressen zijn en dan is het wel fijn.
Ik probeer wel zo veel mogelijk zonder navi te rijden, want dan kan ik mijn telefoon opladen
Ik heb zo'n 12v-verdeler standaard in mijn tas zitten zodat ik altijd mijn navi en telefoon tegelijk aan kan sluiten. Was destijds een paar euro bij de aldi!
Dat ja, die heb je voor volgens mij nog geen euro bij Action.
Heb in de taxi tas zitten: Navigatiesysteem, 12v verdeler, adapter voor telefoon, portemonnee, handleiding Taxi, dingetje handzeep(waar je geen water bij nodig hebt..) en een paar flyertjes van het OV. (om uit te delen als ik geen OV-chiplezer bij mij heb. Men moet dan gewoon kaartjes kopen, maar kan de kosten later terugkrijgen.)
Dat was het wel..
Oja, nog een paar pennen, een printerrol, een inktlint en het werkboekje.
Ik vind het wel lekker hoor wat zooi mee. Voor korte ritjes die mensen in de randstad hebbendoe ik het ook niet. Maar als ik weer eens van Groningen naar Breda ofzo moet doe ik lekker de boel verbouwen
Hehe deed ik ook altijd. Was dan net een rijdend kantoor wat ik bij me had. Heb ook wel eens zo'n 12V omvormer meegenomen, had ik de laptop naast me staan.
Standaard zuignap + oplader mee idd, rijd altijd met navigatie, wel net zo makkelijk! Flitsappje heb ik ook maar die gebruik ik eigenlijk nooit, je rijdt toch voornamelijk snelweg en dan rijd ik sowieso niet boven de 100 hooguit als het druk is en ik met het verkeer mee rijd
Als het zo door blijft waaien wordt het morgen toch echt geen pantalon , die wind gaat recht door je heen.. Heb altijd een autohouder + lader voor m'n telefoon bij me. Werkt prima. Als ik naar bijv de grote in Almere moet om maar iets te zeggen, dan gebruik ik geen navi. Maar vooral voor privé adressen en garages waar je toevallig een keer komt is het fijn om bij je te hebben. Zelf gebruik ik eigenlijk wel altijd Flitsmeister of Flitsnav. Met name om de snelheid te kunnen aflezen. Had laatst een Audi A6 waarvan de teller 92 aan gaf als ik volgens gps 80 reed. Beetje jammer, zo'n ding..
Je kunt toch ook gewoon al die apps gebruiken zonder dat het je data kost? 'Draadloze netwerken gebruiken' uitvinken, gps aan en een autolader mee. Dan weet je de weg, waarschuwing via Flitsmeister en niet al die zooi mee..
@ Shefkee Data is het probleem niet. Ik wil gewoon mn telefoon vrij hebben. Als je even pauze hebt of in de file ofzo staat wil ik direct mn telefoon kunnen pakken, en niet dat gepruts van houder in en houder weer uit. Zonder houder vind ik geen optie, dat gezwerf door de auto in elke bocht vind ik maar niets. En een navi meenemen is niet zoveel werk
Op maandag 25 maart 2013 09:57 schreef S-RS het volgende: @ Shefkee Data is het probleem niet. Ik wil gewoon mn telefoon vrij hebben. Als je even pauze hebt of in de file ofzo staat wil ik direct mn telefoon kunnen pakken, en niet dat gepruts van houder in en houder weer uit. Zonder houder vind ik geen optie, dat gezwerf door de auto in elke bocht vind ik maar niets. En een navi meenemen is niet zoveel werk
Dus jij zit in de file gelijk "ME POKKIE!! WAAR IS ME POKKIIE!!"?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik heb altijd een oude tomtom, want navi op m'n telefoon werkt niet goed. Die gebruik ik vooral voor in een stad, of voor onbekende adressen, op de snelweg red ik me meestal wel
De zuignap van de houder waar ik die koelkast (tomtom) aan hang werkt ook niet altijd goed. Ik heb regelmatig dat ie van het raam pleurt tijdens het rijden. Dan leg ik hem soms maar in m'n tas en dan luister ik wel naar de aanwijzingen.
Ah jammer dat karten leek mij ook best leuk, maar ik voetbal op zaterdag.
even een vraagje trouwens, ik wil in juli met twee vrienden een week of twee een roadtrip gaan maken richting scandinavie. Lijkt me dat een auto huren daar peperduur is, want alles is daar duur. Waar zou ik het beste kunnen huren? Moet wel een deftig wagentje zijn, liefst minimaal een ruime station of zoiets. Zou je korting kunnen regelen bij bedrijven waar je vaak gewerkt hebt?
Nog een spoedje erachteraan gekregen, anders zat ik nu al in de trein. Houten - Drachten in een Corsa. Ben alleen nu uiteindelijk wel eerder thuis denk ik . En ik had voor vandaag nog wel zo fanatiek een studieboek meegenomen voor in de trein.
even een vraagje trouwens, ik wil in juli met twee vrienden een week of twee een roadtrip gaan maken richting scandinavie. Lijkt me dat een auto huren daar peperduur is, want alles is daar duur. Waar zou ik het beste kunnen huren? Moet wel een deftig wagentje zijn, liefst minimaal een ruime station of zoiets. Zou je korting kunnen regelen bij bedrijven waar je vaak gewerkt hebt?
Op maandag 25 maart 2013 11:09 schreef RobinhoAjax het volgende: even een vraagje trouwens, ik wil in juli met twee vrienden een week of twee een roadtrip gaan maken richting scandinavie. Lijkt me dat een auto huren daar peperduur is, want alles is daar duur. Waar zou ik het beste kunnen huren? Moet wel een deftig wagentje zijn, liefst minimaal een ruime station of zoiets. Zou je korting kunnen regelen bij bedrijven waar je vaak gewerkt hebt?
Misschien is het een optie om een oude auto als een Volvo 850 ofzo te kopen en daarna weer te verkopen? Je kan er geluk mee hebben en hem met winst weer kwijtraken
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ha, ik had afgelopen vrijdag problemen met een Transporter. Toen was er ook een monteur nodig om 'm aan de praat te krijgen, verder waren de remmen waardeloos, en de elektronica was niet helemaal in orde, het raam kon niet open, en de alarmlichten brandden de hele tijd, kreeg ze niet uit.
even een vraagje trouwens, ik wil in juli met twee vrienden een week of twee een roadtrip gaan maken richting scandinavie. Lijkt me dat een auto huren daar peperduur is, want alles is daar duur. Waar zou ik het beste kunnen huren? Moet wel een deftig wagentje zijn, liefst minimaal een ruime station of zoiets. Zou je korting kunnen regelen bij bedrijven waar je vaak gewerkt hebt?
Tof idee, ik heb vorig jaar precies hetzelfde gedaan, maar dan met m'n eigen auto. Als je nog vragen hebt over de reis, PM me gerust Ik heb ook weleens gevraagd bij het verhuurbedrijf waar ik wekelijks voor werk of ik een busje kon huren voor een kleine verhuizing, hij had het wel willen doen, maar je moet minimaal 23 zijn bij dat bedrijf dus hij kon echt nie sjoemelen ivm verzekering enzo.. Oude Volvo op marktplaats kopen en na de reis weer verkopen is de beste optie denk ik
Op maandag 25 maart 2013 15:27 schreef zazzel het volgende: Wie gaan er morgen nou nog naar die Borrel? Ik ben wel van plan om te gaan namelijk..
Ik wil best gaan maar heb vanuit Eindhoven (wat nog redelijk in de buurt is, las hier iemand uit Rotterdam die uitgenodigd was) geen uitnodiging mogen ontvangen...
Lekkere afstanden morgen! Born-Den Haag en Den Haag-Amersfoort Een skoda octavia... en een audi a3 Iemand van jullie al eens bij Koopman geweest? Zo ja, nog tips?
Op maandag 25 maart 2013 17:37 schreef Toet- het volgende: Lekkere afstanden morgen! Born-Den Haag en Den Haag-Amersfoort Een skoda octavia... en een audi a3 Iemand van jullie al eens bij Koopman geweest? Zo ja, nog tips?
Tips niet echt, maar ik versta niks van die gozer in dat hokje
Er is hier vast wel een pechvogel die mij kan vertellen hoelang het duurt voor je een boete binnenkrijgt?
Vandaag op een provinciale weg waar je 70 mocht toch het oranje licht gepakt, maar het zal me niks verbazen als ik geflitst ben... En dan meteen ook maar; Hoe zit het met het aanvechten van boetes die je onder Easywaytijd krijgt? Valt hier net zoals bij een normale boete bezwaar tegen te maken of is dit niet mogelijk??
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op maandag 25 maart 2013 17:44 schreef qua111 het volgende: Er is hier vast wel een pechvogel die mij kan vertellen hoelang het duurt voor je een boete binnenkrijgt?
Vandaag op een provinciale weg waar je 70 mocht toch het oranje licht gepakt, maar het zal me niks verbazen als ik geflitst ben... En dan meteen ook maar; Hoe zit het met het aanvechten van boetes die je onder Easywaytijd krijgt? Valt hier net zoals bij een normale boete bezwaar tegen te maken of is dit niet mogelijk??
Tijd tussen rood en flitsen is 1 seconde, dus als het oranje was is het niet zo'n probleem. Aanvechten zal ongetwijfeld kunnen, maar administratief zal het wat meer gezeik opleveren. Wil je hem aanvechten dan?
Op maandag 25 maart 2013 17:44 schreef qua111 het volgende: Er is hier vast wel een pechvogel die mij kan vertellen hoelang het duurt voor je een boete binnenkrijgt?
Vandaag op een provinciale weg waar je 70 mocht toch het oranje licht gepakt, maar het zal me niks verbazen als ik geflitst ben... En dan meteen ook maar; Hoe zit het met het aanvechten van boetes die je onder Easywaytijd krijgt? Valt hier net zoals bij een normale boete bezwaar tegen te maken of is dit niet mogelijk??
Staat uiterlijk 6 weken voor geloof ik, maar ik heb hem weleens binnen 10 dagen gehad. Hij flitst niet meteen als ie op rood springt toch, volgens mij zit er nog wel een halve seconde tussen ofzo.
Hmm okee, nou hopen dat die halve seconde dan scheelt. Vond het een beetje een rare kruising om 70km/u te mogen rijden, en had nog een andere auto achter me zitten. Om dan vol in de ankers te gaan, leverde naar mijn idee alleen maar risico op, en had nog wel ruimte. Maar na die keuze kwam toch de twijfel. Geen flits gezien verder, maar geloof ook dat je dat tegenwoordig niet meer ziet(?). Boete is hoger dan ik tot nu toe bij EW heb verdiend
Aan de andere kant, met 70 pak je ook meer meters, en heb het licht niet rood zien worden in de meters ervoor dat ik het stoplicht nog boven me kon zien...
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
even een vraagje trouwens, ik wil in juli met twee vrienden een week of twee een roadtrip gaan maken richting scandinavie. Lijkt me dat een auto huren daar peperduur is, want alles is daar duur. Waar zou ik het beste kunnen huren? Moet wel een deftig wagentje zijn, liefst minimaal een ruime station of zoiets. Zou je korting kunnen regelen bij bedrijven waar je vaak gewerkt hebt?
Dat alles daar duur is is enorm achterhaald; alleen drank (in de winkel) en vers fruit is er erg duur.. verder zit het op vrijwel hetzelfde prijsniveau als in NL..
Dat alles daar duur is is enorm achterhaald; alleen drank (in de winkel) en vers fruit is er erg duur.. verder zit het op vrijwel hetzelfde prijsniveau als in NL..
weet niet welke ervaring jij hebt, maar ik vond noorwegen en denemarken toch wel redelijk belachelijk duur. alles dus.
weet niet welke ervaring jij hebt, maar ik vond noorwegen en denemarken toch wel redelijk belachelijk duur. alles dus.
In 2010 10 weken in Finland geweest, en vond het daar enorm meevallen qua prijzen, Wat ik er in de cafe's e.d. altijd bestelde was daar zelfs goedkoper als hier.. (scheelde 1-2 euro.. )
Dikke prima! Tijd? Weer een uurtje of 2 net als de vorige keer? Is voor mensen die met het OV komen ook makkelijker dan 's avonds. En ik ga 's avonds liever aan de zuip
2 uur vind ik een prima tijd idd.. mensen kunnen dan optijd thuis zijn of met een aantal blijven hangen/zuipen. Ik neem aan dat we de baan in Utrecht pakken omdat de meeste die als voorkeur opgegeven hadden?
Ik kom ook wel (ben nu mobiel, toevoegen aan de lijst gaat even niet lukken), ik ga proberen de auto te regelen. Als dat lukt kunnen er mensen uit regio Rotterdam meerijden. Ik laat het nog weten!
Dat alles daar duur is is enorm achterhaald; alleen drank (in de winkel) en vers fruit is er erg duur.. verder zit het op vrijwel hetzelfde prijsniveau als in NL..
BTW is al 4 procent hoger dan hier. En als het een beetje hetzelfde is als Zweden, dan kan ik niet anders zeggen dan dat ik het toch wel aardig aan de prijs vind.
Het is nog niet zo gemakkelijk om een auto te huren zeg... Overal heb je kilometerbeperking of een minimumleeftijd van 21 (ben dan 20).. Iemand tips waar dat niet zo is? Liefst zo noordelijk mogelijk in het land, dat scheelt door die gratis ov kilometers
Wij hebben ook wel eens zitten kijken naar huren, maar bijna nergens mogelijk. Je moet bijna overal minimaal 23, of soms zelfs 25 zijn. En je betaalt ook erg veel. Zoals eerder hier ook al aangegeven is het verstandiger om een auto te kopen. Als je zorgt dat je een beetje nette en betrouwbare auto hebt kom je waarschijnlijk zonder problemen weer terug. Als je er zelf dan ook nog netjes mee omgaat kan je hem vaak zonder (groot) verlies weer verkopen. Wel is het van belang dat je dan een beetje courant model hebt, en niet een auto die aan de straatstenen niet te slijten is, dan zit je er nog lang mee..
@Karten. Ik noteer bij deze 13 april in mijn agenda.
Ik wil ooit nog een keer met mijn vader 1 of andere ouwe bak kopen, naar Dakar rijden en daar ter plekke verpatsen. Vrienden van ons gaan nu voor de 3e keer, dan maak je echt wat mee.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Wij gaan waarschijnlijk een oude Lolvo kopen, noodzakelijk spul wat stuk kan gaan mee en dan gas erop. Mocht er wat stuk gaan gaan we met mijn gebakje verder. Huren is veel te duur en je zit inderdaad met allerlei beperkingen, bovendien heeft zo'n oude 5-cilinder ook een dikke charme.
Die roffel van die oude Volvo 5-cilinders ! Zijn wel aardig uitstervend ras, hier in Nederland, door de export gok ik. Nu net gebeld voor een spoedje Wiuwert - Roden. Nier ver, maar toch eventjes eruit. Auto is nog niet bekend, heb gister ook niet echt opgelet, dus geen idee wat er staat daar
Edit: Een Passat 1.4TSI. Die dingen zijn ook altijd kapot..
[ Bericht 3% gewijzigd door gehaktstaaf123 op 26-03-2013 11:50:53 ]
Op dinsdag 26 maart 2013 11:20 schreef bokkepoot het volgende: Wij gaan waarschijnlijk een oude Lolvo kopen, noodzakelijk spul wat stuk kan gaan mee en dan gas erop. Mocht er wat stuk gaan gaan we met mijn gebakje verder. Huren is veel te duur en je zit inderdaad met allerlei beperkingen, bovendien heeft zo'n oude 5-cilinder ook een dikke charme.
Dat is waarschijnlijk veel goedkoper; scoor gewoon een oude 850 ofzo voor een paar 100 euro.
Mag morgen voor het eerst naar de veilig in Barneveld, vanuit Eindhoven. Is het daar een beetje overzichtelijk waar je de auto moet zetten?
Het is overigens in een renault modus uit 2008, einde lease, dus zal wel niet veel zijn.. Maar beter dan thuis zitten, een telefoontje naar AR helpt altijd wel!
Op dinsdag 26 maart 2013 20:25 schreef Ordinateur het volgende: Mag morgen voor het eerst naar de veilig in Barneveld, vanuit Eindhoven. Is het daar een beetje overzichtelijk waar je de auto moet zetten?
Het is overigens in een renault modus uit 2008, einde lease, dus zal wel niet veel zijn.. Maar beter dan thuis zitten, een telefoontje naar AR helpt altijd wel!
Het zou kunnen dat het is veranderd, maar toen ik er kwam moest ik hem links naast het gebouw zetten. Daar zijn (als ik me niet vergis) twee parkeerplekken. Kan niet missen.
Op dinsdag 26 maart 2013 20:25 schreef Ordinateur het volgende: Mag morgen voor het eerst naar de veilig in Barneveld, vanuit Eindhoven. Is het daar een beetje overzichtelijk waar je de auto moet zetten?
Het is overigens in een renault modus uit 2008, einde lease, dus zal wel niet veel zijn.. Maar beter dan thuis zitten, een telefoontje naar AR helpt altijd wel!
Je moet gewoon het terrein oprijden en links van de slagboom en dat hokje erbij parkeren. Vervolgens naar dat hokje de spullen inleveren en naar het station lopen via het transferium. Ik vind het nooit vervelend om daar te komen geen gedoe en snel klaar altijd.
Op dinsdag 26 maart 2013 14:54 schreef QuiCk01 het volgende: Vorige keer hebben we 2 gedaan en dat vond ik toen al prima. Maar als sommige 3 willen moeten ze dat zelf weten
2 is prima inderdaad denk ik. Ik ben er normaalgesproken gewoon, wellicht wel met kater.
Je moet gewoon het terrein oprijden en links van de slagboom en dat hokje erbij parkeren. Vervolgens naar dat hokje de spullen inleveren en naar het station lopen via het transferium. Ik vind het nooit vervelend om daar te komen geen gedoe en snel klaar altijd.
Klinkt goed, bedankt! Enige minpunt is dat ik rond 13:00 al weer thuis ben.. Nouja, dan maar andere dingen doen
Wees blij dat je tenminste wat hebt. Ik heb geen ritjes voor morgen gekregen vanuit Amersfoort.. wel voor het eerst sinds lange tijd trouwens dat ik weer een dagje thuis zit.
Op dinsdag 26 maart 2013 20:57 schreef Dalenbart het volgende: Wees blij dat je tenminste wat hebt. Ik heb geen ritjes voor morgen gekregen vanuit Amersfoort.. wel voor het eerst sinds lange tijd trouwens dat ik weer een dagje thuis zit.
Ben ik ook. Ik heb eigenlijk bijna altijd wel werk, en als ik niks heb en ik wel graag wil werken bel ik gewoon op en 9 van de 10 keer krijg ik dan gewoon een rit, alleen dan iets verder uit de buurt of slechts een enkele rit.
Was vandaag ook gebeld voor vestigingswerk bij het verhuurbedrijf hier vlakbij van 8-5, maar moest helaas weigeren omdat ik om 5 uur een verplicht college heb. Wel jammer, want was in ieder geval een gerantie op uren geweest en volgens mij is het werk daar ook wel oke.
Top Gear is nooit een programma geweest met echte reviews. Het is een beetje als VI, je hoeft niet van voetbal te houden om het programma leuk te vinden.
Ik vind het nog steeds wel leuk, alleen je merkt wel steeds beter dat alles gespeeld is en dat is jammer.
Ja dat het teveel gescript is soms wel wat erg. De india special was de verschrikkelijkste aflevering ooit. Heb me toen alleen maar zitten ergeren hoe ze de auto's aan het mishandelen waren en hoe niet grappig alles was en hoe alles overduidelijk gescript was. Ik hoop niet dat ze nog ooit zo'n verschrikkelijke aflevering maken....
Op dinsdag 26 maart 2013 22:40 schreef Viezze het volgende: Top Gear is nooit een programma geweest met echte reviews. Het is een beetje als VI, je hoeft niet van voetbal te houden om het programma leuk te vinden.
Ik vind het nog steeds wel leuk, alleen je merkt wel steeds beter dat alles gespeeld is en dat is jammer.
Mwah er waren in het verleden toch wel wat vergelijkingen die ik onder een review schaar. Dit seizoen bijv met Megane RS vs Vauxhall vs Focus ST.
Je merkt gewoon echt dat het flink "achteruit" gaat vind ik, wat opzich niet gek is want entertainment verkoopt nu eenmaal beter dan infotainment. En uiteindelijk draait het om de kijkcijfers...
Die special in India die MG_13 noemt en de Afrika special als hoogtepunt denk ik.
Mwah er waren in het verleden toch wel wat vergelijkingen die ik onder een review schaar. Dit seizoen bijv met Megane RS vs Vauxhall vs Focus ST.
Je merkt gewoon echt dat het flink "achteruit" gaat vind ik, wat opzich niet gek is want entertainment verkoopt nu eenmaal beter dan infotainment. En uiteindelijk draait het om de kijkcijfers...
Die special in India die MG_13 noemt en de Afrika special als hoogtepunt denk ik.
Tja, dat zie je nu ook met de US versie van TopGear, elke week wel een "special"
Wat ik wel geestig vond van die ingezonden brief, of ze een keer een echte review wilden doen. Vervolgens knallen ze met een (volgens mij) Fiesta door een winkelcentrum heen
Op dinsdag 26 maart 2013 23:07 schreef Viezze het volgende: Wat ik wel geestig vond van die ingezonden brief, of ze een keer een echte review wilden doen. Vervolgens knallen ze met een (volgens mij) Fiesta door een winkelcentrum heen
VS die Corvette? Die was inderdaad gaaf, met dat bakkie deden ze ook een strandlanding geloof ik.