SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
Laatste post van vorige;quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Probeer er met benchen voor te zorgen dat je je handen in 1 lijn hebt met je onderarmen. Dus niet dat die bar in je geknikte polsen hangt.
Verder kost het gewoon wat tijd om je handen en polsen te trainen.
Wrist curls zijn een uitkomst, maar kijk wel uit want je overbelast/sloopt het vrij snel als je niet utikijkt.![]()
Als je minder carbs eet haal je de overige kcal voornamelijk uit vetten.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:46 schreef -Menn0- het volgende:
Maar als je geen carbs eet, haal je dan al je kcal uit je eiwitten? Of heel veel vetten? Ik heb als ik meer dan 200g eiwitten eet op een dag altijd zo'n opgeblazen buik gevoel.![]()
Meer mensen die hier last hebben van een pijnlijke onderrug als je hem hol probeert te trekken? En dan bedoel ik niet tijdens een oefening, maar als je gewoon staat.
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik weet dat je tijdens oefeningen je rug niet (extreem) hol moet gaan trekken, maar het viel me op dat het bij mij soms een beetje pijnlijk is als ik dat wel doe (om een beetje te stretchen na lang zitten oid).![]()
Ik vaak, soms denk ik dat het door mijn korte hamstrings komt. Kun jij je tenen aanraken als je voorover buigt? Ik kom tot vlak onder mijn knie
Confidence through competence![]()
Nope, ik kom tot halverwege mijn scheenbeenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:29 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vaak, soms denk ik dat het door mijn korte hamstrings komt. Kun jij je tenen aanraken als je voorover buigt? Ik kom tot vlak onder mijn knie. Misschien toch eens overwegen om wat te gaan stretchen dan.
![]()
Hm, interessant. Mijn korte hamstrings verhinderen mij om fatsoenlijk te deadliften. Ik vind het héél moeilijk om mijn rug recht te krijgen als ik de bar vast ga houden, simpelweg omdat ik niet diep genoeg voorover kan bukken door de korte hamstrings.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:32 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Nope, ik kom tot halverwege mijn scheenbeen. Misschien toch eens overwegen om wat te gaan stretchen dan.
Deadlifts zien er dus soms uit als een squat bij mij als ik te zwaar ga (scheenbenen teveel naar voren om ruimte te maken voor dijbeen), en ik ben ook bang om zwaarder te gaan ivm bolle rug. Heb jij daar ook last van?
Ik doe nu sinds 2 weken stretches voor hamstrings. Ik kan al lager komen, en wie weet kan ik over een maand voor het eerst in m'n leven mijn tenen aanraken. Een vriendin van mij is fysiotherapeut en die zegt dat ze uit ervaring ziet dat stretches kunnen helpen spiere/pezen ietwat langer te maken.Confidence through competence![]()
Wel een beetje. Ik schat dat de hoek die mijn bovenbeen maakt met m'n onderbenen ongeveer 100/110 graden is in de startpositie van m'n DL en dan is mijn onderrug recht (zei de instructeur die ik het laatst liet checken). Een lichte holling lukt dan echt niet meer, wat ik ook probeer. Daarom vind ik het inderdaad ook wel een beetje riskant, zou graag iets meer speling hebben.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm, interessant. Mijn korte hamstrings verhinderen mij om fatsoenlijk te deadliften. Ik vind het héél moeilijk om mijn rug recht te krijgen als ik de bar vast ga houden, simpelweg omdat ik niet diep genoeg voorover kan bukken door de korte hamstrings.
Deadlifts zien er dus soms uit als een squat bij mij als ik te zwaar ga (scheenbenen teveel naar voren om ruimte te maken voor dijbeen), en ik ben ook bang om zwaarder te gaan ivm bolle rug. Heb jij daar ook last van?
Ik doe nu sinds 2 weken stretches voor hamstrings. Ik kan al lager komen, en wie weet kan ik over een maand voor het eerst in m'n leven mijn tenen aanraken. Een vriendin van mij is fysiotherapeut en die zegt dat ze uit ervaring ziet dat stretches kunnen helpen spiere/pezen ietwat langer te maken.
Stretch jij je hamstrings op zo'n ding? Die staat hier in de gym namelijk.![]()
![]()
Nou, ik heb exact hetzelfde. Mijn rug gaat maximaal tot recht met DL, maar een holling erin krijg ik niet. Als de bar hoger ligt, met rackpulls bijvoorbeeld, lukt het wel, omdat mijn hamstrings dan niet snaarstrak staan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:40 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Wel een beetje. Ik schat dat de hoek die mijn bovenbeen maakt met m'n onderbenen ongeveer 100/110 graden is in de startpositie van m'n DL en dan is mijn onderrug recht (zei de instructeur die ik het laatst liet checken). Een lichte holling lukt dan echt niet meer, wat ik ook probeer. Daarom vind ik het inderdaad ook wel een beetje riskant, zou graag iets meer speling hebben.
Stretch jij je hamstrings op zo'n ding? Die staat hier in de gym namelijk.
[ afbeelding ]
Ik zie regelmatig kerels deadliften in mijn gym met een lichte holling. Jaloers.
En dat plaatje, eh, wat is deze?![]()
Bedoeling is dat je onderbeen op de steun gaat, voet achter die 'haak'. Vervolgens kun je dan het onderste gedeelte omhoog draaien zodat je je heup flecteert en kun je 'm vastzetten om zo de stretch vast te houden. Geen idee of het echt helpt, zie het wel regelmatig mensen doen hier.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, ik heb exact hetzelfde. Mijn rug gaat maximaal tot recht met DL, maar een holling erin krijg ik niet. Als de bar hoger ligt, met rackpulls bijvoorbeeld, lukt het wel, omdat mijn hamstrings dan niet snaarstrak staan.
Ik zie regelmatig kerels deadliften in mijn gym met een lichte holling. Jaloers.
En dat plaatje, eh, wat is deze?![]()
![]()
Ik gebruik hem regelmatig omdat ik écht ontzettend stijve benen had voordat ik begon met fitness. Het is best pijnlijk aangezien je hem op maximale stretch een seconde of 20 vasthoudt. Maar als je het regelmatig doet merk je ontzettend duidelijk het verschil. Ik kwam eerst nét voorbij m'n knieën, inmiddels kan ik mn tenen aanraken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:47 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Bedoeling is dat je onderbeen op de steun gaat, voet achter die 'haak'. Vervolgens kun je dan het onderste gedeelte omhoog draaien zodat je je heup flecteert en kun je 'm vastzetten om zo de stretch vast te houden. Geen idee of het echt helpt, zie het wel regelmatig mensen doen hier.
Moet je trouwens niet doen voor het squatten, ik spreek uit ervaring.I am the Milkman! My milk is delicious!![]()
Kijk, daar heb ik wat aanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:49 schreef Frankii het volgende:
[..]
Ik gebruik hem regelmatig omdat ik écht ontzettend stijve benen had voordat ik begon met fitness. Het is best pijnlijk aangezien je hem op maximale stretch een seconde of 20 vasthoudt. Maar als je het regelmatig doet merk je ontzettend duidelijk het verschil. Ik kwam eerst nét voorbij m'n knieën, inmiddels kan ik mn tenen aanraken.
Moet je trouwens niet doen voor het squatten, ik spreek uit ervaring.. En eh, stretchen nooit voor de training, toch?
![]()
Niet 'koud' stretchen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:50 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Kijk, daar heb ik wat aan. En eh, stretchen nooit voor de training, toch?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later![]()
Goeie uitleg, maar ik snap er geen reet vanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:47 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Bedoeling is dat je onderbeen op de steun gaat, voet achter die 'haak'. Vervolgens kun je dan het onderste gedeelte omhoog draaien zodat je je heup flecteert en kun je 'm vastzetten om zo de stretch vast te houden. Geen idee of het echt helpt, zie het wel regelmatig mensen doen hier.Hoe heet dat apparaat? Heb je een linkje naar de fabrikant? Of misschien een YouTube video?
Ik stretch nu door met mijn rug plat tegen een muur aan te gaan zitten, en dan voorover te buigen richting mijn tenen. Denk dat de machine ongeveer ook zo werkt?Ah, goed nieuws.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:49 schreef Frankii het volgende:
[..]
Ik gebruik hem regelmatig omdat ik écht ontzettend stijve benen had voordat ik begon met fitness. Het is best pijnlijk aangezien je hem op maximale stretch een seconde of 20 vasthoudt. Maar als je het regelmatig doet merk je ontzettend duidelijk het verschil. Ik kwam eerst nét voorbij m'n knieën, inmiddels kan ik mn tenen aanraken.
Moet je trouwens niet doen voor het squatten, ik spreek uit ervaring.
Ik heb lang met cognitieve dissonantie geleeft dat mijn korte hamstrings nu eenmaal zo waren (dacht ik ook vroeger toen ik een fattie was), maar die deadlift gaat zo kut dat ik er toch wat aan wil doen door te stretchen.Confidence through competence![]()
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Goeie uitleg, maar ik snap er geen reet vanHoe heet dat apparaat? Heb je een linkje naar de fabrikant? Of misschien een YouTube video?
Ik stretch nu door met mijn rug plat tegen een muur aan te gaan zitten, en dan voorover te buigen richting mijn tenen. Denk dat de machine ongeveer ook zo werkt?
[..]
Ah, goed nieuws.
Ik heb lang met cognitieve dissonantie geleeft dat mijn korte hamstrings nu eenmaal zo waren (dacht ik ook vroeger toen ik een fattie was), maar die deadlift gaat zo kut dat ik er toch wat aan wil doen door te stretchen.![]()
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:31 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik ben sinds kort weer gaan trainen. Het plan is om 2 keer per week aan de gewichten te zitten en 1x per week te gaan kickboksen. Gezien het feit dat ik maar 2 keer per week aan de gewichten zit lijkt full body mij de beste keuze. Aan kennis ontbreekt er echter het nodige dus ik hoop dat iemand goede feedback kan geven op onderstaand schema.
Training A
• Squat
• Overhead Press
• Power clean
• Bent over row
• Chinups
• Dips
Training B
• Squat
• Benchpress
• Deadlift
• Alternating Deltoid raise
• Chinups
• DipsNee, half jaar pauze gehad maar daarvoor ongeveer een jaar 2/3 keer aan de gewichten gezeten.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ben je een beginner, zo ja: Starting Strenght/StrongLifts.![]()
Zou gewoon even goed gaan stretchen, je merkt supersnel resultaat. Kwam eerder ook tot halverwege m'n scheenbeen en kan nu gewoon met platte handen op de grond..quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:32 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Nope, ik kom tot halverwege mijn scheenbeen. Misschien toch eens overwegen om wat te gaan stretchen dan.
Sexy qua lijf, doch bang voor 't zwempak.![]()
Meerdere keren per dag, elke dag?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:00 schreef Boydie12 het volgende:
[..]
Zou gewoon even goed gaan stretchen, je merkt supersnel resultaat. Kwam eerder ook tot halverwege m'n scheenbeen en kan nu gewoon met platte handen op de grond..Confidence through competence![]()
Rustig opbouwen. Begon zelf ook veel te enthousiast. Daarna met overstrekte pees en beschadigde kniekapsels gezetenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meerdere keren per dag, elke dag?.
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Groente, vlees, noten en fruit. Bij zetmeel-fruit zoals bananen, en zetmeel-groentes als aardappels, krijg je wel broodachtige levels aan glucose binnen, dus als low-carb je ding is, dan die zaken vermijden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:20 schreef CPS2000 het volgende:
Mensen die low carb eten, wat is jullie hoofdvervanger van brood?
[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 15-03-2013 15:37:35 ]Confidence through competence![]()
Lekkahquote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:22 schreef Push. het volgende:
[..]
Rustig opbouwen. Begon zelf ook veel te enthousiast. Daarna met overstrekte pees en beschadigde kniekapsels gezeten.
Warm altijd even op voor je gaat strecthen, maar hier heb je een aantal manieren:quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meerdere keren per dag, elke dag?
Statisch stretchen kan je 15-60 seconden vast houden en zo'n 5-7 herhalingen maken. De hoeveelheid per dag kan je zelf bepalen. Als je wil kan het om de 2-3 uur. Dit wordt echter gebruikt voor mensen die bedlegerig zijn. Maar minstens 2x in de week is een goede richtlijn.
PNF strechten werkt goed voor de meeste mensen met inflexibiliteit. Zou hier eigenlijk eerst mee beginnen. Bij PNF heb je verschillende manieren. De hold-relax en hold-relax met agonist contractie.
Bij de hold-relax stretch je ongeveer 8 seconden waarna je iets terug gaat om te rusten. De volgende stap is om de spier weer te stretchen, maar deze keer iets verder.
Bij agonist contractie duw je in de tegen gestelde beweging voor 8 seconden, waarna je ontspant en tegelijk op rek brengt voor 8 seconden. Dit doe je ongeveer 3 tot 5 keer achter elkaar.
Voor de hamstrings zal PNF stretchen er zo uitzien als je een partner hebt die jou kan helpen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Self stretchen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:08 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Warm altijd even op voor je gaat strecthen, maar hier heb je een aantal manieren:
Statisch stretchen kan je 15-60 seconden vast houden en zo'n 5-7 herhalingen maken. De hoeveelheid per dag kan je zelf bepalen. Als je wil kan het om de 2-3 uur. Dit wordt echter gebruikt voor mensen die bedlegerig zijn. Maar minstens 2x in de week is een goede richtlijn.
PNF strechten werkt goed voor de meeste mensen met inflexibiliteit. Zou hier eigenlijk eerst mee beginnen. Bij PNF heb je verschillende manieren. De hold-relax en hold-relax met agonist contractie.
Bij de hold-relax stretch je ongeveer 8 seconden waarna je iets terug gaat om te rusten. De volgende stap is om de spier weer te stretchen, maar deze keer iets verder.
Bij agonist contractie duw je in de tegen gestelde beweging voor 8 seconden, waarna je ontspant en tegelijk op rek brengt voor 8 seconden. Dit doe je ongeveer 3 tot 5 keer achter elkaar.
Voor de hamstrings zal PNF stretchen er zo uitzien als je een partner hebt die jou kan helpen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Self stretchen:Thanks! Dat geeft me een goed begin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goodluck, heb zelf een lies blessure waardoor ik al 8 weken op 70% moet squatten (waarvan 4 helemaal geen squats/lunges). Gaat maar niet weg. Volgende week nog een keer kijken of het weg is. Anders zelf ook een afspraak maken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dinsdag heb ik een afspraak bij het sportcentrum. Ben benieuwd.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Papendal?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dinsdag heb ik een afspraak bij het sportcentrum. Ben benieuwd.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Lelijk man. Komt vast wel goed.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:21 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Goodluck, heb zelf een lies blessure waardoor ik al 8 weken op 70% moet squatten (waarvan 4 helemaal geen squats/lunges). Gaat maar niet weg. Volgende week nog een keer kijken of het weg is. Anders zelf ook een afspraak maken.Ik hoop dat ze er bij mij wat aan kunnen doen. Op de MRI was niks te zien en toch voelt het alsof mijn schouder geen geheel is van mijn lichaam, erg apart.
Yes.quote:
If not now, then when.![]()
Hmm, lijkt me toch lastig, brood is zo makkelijk om mee te ontbijten en te lunchen (om mee te nemen naar werk enz.) en goedkoop natuurlijk. Blijf voorlopig nog even high carb.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Groente, vlees, noten en fruit. Bij zetmeel-fruit zoals bananen, en zetmeel-groentes als aardappels, krijg je wel broodachtige levels aan glucose binnen, dus als low-carb je ding is, dan die zaken vermijden.![]()
Ja, graanachtige dingen (brood, wraps) zijn makkelijk, goedkoop, en overal mee te nemen en te verkrijgen op straat.Confidence through competence![]()
Niet ?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:20 schreef CPS2000 het volgende:
Mensen die low carb eten, wat is jullie hoofdvervanger van brood?![]()
Wat is jullie mening over whey, isolaat vs concentraat?
Ik heb tot nu toe alleen nog maar whey isolaat gebruikt voor direct na de training. Zal het echt veel uitmaken of je isolaat of concentraat neemt na de training? Het gaat uiteindelijk toch om hoeveel eiwitten je per dag inneemt, of dat nou isolaat of concentraat is? Concentraat is goedkoper namelijk
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
Isolaat hier, geen idee of het uitmaakt.You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
maakt niet uit, tenzij je extreem lactose intolerant bent.
En het idee van whey na de training heeft in principe niks met 'eiwit op een dag' te maken, maar het synergetische effect van leucine en de anabole trainingsprikkel op de spiersynthese. Daarom gebruik je het snelle whey, evt. in combinatie met langzamere eiwitten.
Ik vraag me altijd af: als je niet van het bovenstaande op de hoogte bent, maar alleen uit gaat van 'totaal eiwitten op een dag', waarom drink je dan toch een whey shake na het trainen
[ Bericht 15% gewijzigd door Stereotomy op 15-03-2013 20:21:21 ]Confidence through competence![]()
Binnen een half uur na het trainen whey nemen, dan gaat het eiwit direct naar je spieren en heb je maximale gains. Dat weet iedereen toch? Als je het niet doet, is de training voor niks geweest.![]()
dude, maak het niet ergerquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:31 schreef Sapstengel het volgende:
Binnen een half uur na het trainen whey nemen, dan gaat het eiwit direct naar je spieren en heb je maximale gains. Dat weet iedereen toch? Als je het niet doet, is de training voor niks geweest.
Ik weet niet meer waar, maar ik ben die redenering ook meerdere keer tegengekomen toen ik me ging inlezen. (Ik gok op DBB forum?)quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:15 schreef Stereotomy het volgende:
maakt niet uit, tenzij je extreem lactose intolerant bent.
En het idee van whey na de training heeft in principe niks met 'eiwit op een dag' te maken, maar het synergetische effect van leucine en de anabole trainingsprikkel op de spiersynthese. Daarom gebruik je het snelle whey, evt. in combinatie met langzamere eiwitten.
Ik vraag me altijd af: als je niet van het bovenstaande op de hoogte bent, maar alleen uit gaat van 'totaal eiwitten op een dag', waarom drink je dan toch een whey shake na het trainen![]()
Het is idd belangrijk om je aminozuurpool op peil te houden als je verhoogde spiersynthese hebt. Maar dat is niet de reden waarom we een pre, peri of postworkout shake direct na de training nemen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:35 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ik weet niet meer waar, maar ik ben die redenering ook meerdere keer tegengekomen toen ik me ging inlezen. (Ik gok op DBB forum?)
Immers, waarom zo moeilijk doen met snelle eiwitten en direct na de training als timing geen invloed zou hebben?
Overigens acht ik het nog niet 100% bewezen dat snelle eiwitten rondom een training ook uiteindelijk tot meer gains leiden. Wel is het 100% bewezen dat je een tijdelijk, synergetisch effect hebt met verhoging van spiersynthese, maar of dit uiteindelijk ook tot meer gains leidt... ik vind het nog dubieus. Er zijn ook mensen die hier minder over twijfelen, overigens. Hangt helemaal af van je interpretatie van de studies.Confidence through competence![]()
Niet dat ik het wil gebruiken, maar hoeveel sneller gaat spiermassa kweken met steroiden?Heeft FOK!verkiring met Klojo120![]()
Reply hier: ONZ / [DE GYM #12] KAPERS OP DE KUSTquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:00 schreef Studeur het volgende:
Niet dat ik het wil gebruiken, maar hoeveel sneller gaat spiermassa kweken met steroiden?![]()
Ff een vraagje. Ik heb problemen om mn dl techniek goed te houden. Lastig om mn schouders telkens goed naar achter te houden, borst vooruit en rug niet buigen.
Iemand tips daarvoor? Overgaan op de Roemeense dl ipv de stiff legged?
Ik durf nu niet meer gewicht te gebruiken omdat ik bang ben voor mn rug en nu loopt mn dl ondertussen achter op mn bp en squat.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Doe je altijd de stiff-legged in plaats van de normale deadlift? Zoja, probeer hem eerst een normaal uit te voeren zoals hij in Starting Strength staat beschreven.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:37 schreef Beach het volgende:
Ff een vraagje. Ik heb problemen om mn dl techniek goed te houden. Lastig om mn schouders telkens goed naar achter te houden, borst vooruit en rug niet buigen.
Iemand tips daarvoor? Overgaan op de Roemeense dl ipv de stiff legged?
Ik durf nu niet meer gewicht te gebruiken omdat ik bang ben voor mn rug en nu loopt mn dl ondertussen achter op mn bp en squat.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Voor de mensen die wat aan lenigheid willen doen ; de zonnegroet. Bij deze oefening stretch je zowat alles.
Bij veel sporten wordt deze oefening gebruikt, denk aan Kickboks ( Remy Bonjaski ) ,voetbal, name it.Sexy qua lijf, doch bang voor 't zwempak.![]()
okee dank jequote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:58 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Doe je altijd de stiff-legged in plaats van de normale deadlift? Zoja, probeer hem eerst een normaal uit te voeren zoals hij in Starting Strength staat beschreven.even doorlezen wat Rip erover zegt
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Fuck, ik heb na gister trainen pijn bij me schouderblad. Het voelt ontstoken. Iemand dat wel ns gehad?Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent![]()
Thanks , kan het wel gebruiken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:58 schreef Boydie12 het volgende:
Voor de mensen die wat aan lenigheid willen doen ; de zonnegroet. Bij deze oefening stretch je zowat alles.
Bij veel sporten wordt deze oefening gebruikt, denk aan Kickboks ( Remy Bonjaski ) ,voetbal, name it.![]()
Godverdomme, vandaag was toch echt zo'n dag waarop alles wat fout kon gaan fout ging. Bekant 3 uur met reizen verspild, waarvan 1 uur omdat ik alle aansluitingen naar de sportschool had gemist ( OV). Kom aan op de sportschool, kom ik erachter dat ik geen broek heb meegenomen.
Desondanks PR's verbroken, deadlift van 110 naar 112,5kg en laatste set 115kg gepakt ( met 2 reps minder, vorige keer pakte ik 110 met 2 reps minder dan normaal op laatste set). Squat ook 5kg zwaarder kunnen pakken en wide-grip pull ups eindelijk weighted (5kg).I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Had m'n spijkerbroek aangehouden. Deadliften ging nog wel, Squatten was lastigquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:24 schreef Diabox het volgende:
Deadliften zonder broek gaat lekker dus?
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Thanks! Straks even halen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:46 schreef FiliusDeorum het volgende:
Wilde roze zalm in blik is in de aanbieding bij de c1000 voor de geïnteresseerde
Nuttigste post in tijden![]()
![]()
Had je skinny jeans aan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:33 schreef Drinky het volgende:
[..]
Had m'n spijkerbroek aangehouden. Deadliften ging nog wel, Squatten was lastig![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Gister een dame op m'n studie tegen gekomen die ook die hard aan het trainen is (mma en powerlifting). Squat 85kg, 122,5kg deadlift enzo, echt super vet. Die begrijpt tenminste ook dat trainen met de roze dumbells geen ruk opleveren.
Hebben gepraat over IF & Martin Berkhan, bulken, cutten, eiwitshakes, powerlift wedstrijden waar ze aan mee doet, deloaden en van alles nog. Was echt helemaal blij om ook zo iemand tegen te komen die er ook zo fanatiek in zit. Had de hoop eigenlijk al op gegeven haha.![]()
Ik heb de grill vandaag ook binnengekregen en vast een tosti gemaakt. niiicceVanavond maar ff kip erin doen na mn werk, wie had ookalweer al die tijden/standen etc in een pdf oid?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Pics?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:56 schreef MrGuma het volgende:
Gister een dame op m'n studie tegen gekomen die ook die hard aan het trainen is (mma en powerlifting). Squat 85kg, 122,5kg deadlift enzo, echt super vet. Die begrijpt tenminste ook dat trainen met de roze dumbells geen ruk opleveren.
Hebben gepraat over IF & Martin Berkhan, bulken, cutten, eiwitshakes, powerlift wedstrijden waar ze aan mee doet, deloaden en van alles nog. Was echt helemaal blij om ook zo iemand tegen te komen die er ook zo fanatiek in zit. Had de hoop eigenlijk al op gegeven haha.![]()
![]()
Toevallig is de studie waar ik binnenkort aan ga deelnemen ook daarop gericht: kijken of er een verschil is in spiersynthese bij inname van eiwitten met leucine vs. eiwitten zonder leucine (vs. geen eiwitten, placebo)quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is idd belangrijk om je aminozuurpool op peil te houden als je verhoogde spiersynthese hebt. Maar dat is niet de reden waarom we een pre, peri of postworkout shake direct na de training nemen.
Immers, waarom zo moeilijk doen met snelle eiwitten en direct na de training als timing geen invloed zou hebben?
Overigens acht ik het nog niet 100% bewezen dat snelle eiwitten rondom een training ook uiteindelijk tot meer gains leiden. Wel is het 100% bewezen dat je een tijdelijk, synergetisch effect hebt met verhoging van spiersynthese, maar of dit uiteindelijk ook tot meer gains leidt... ik vind het nog dubieus. Er zijn ook mensen die hier minder over twijfelen, overigens. Hangt helemaal af van je interpretatie van de studies.![]()
Welke oefeningen kan je doen met een schouderblessure?
Enige oefening waar ik op kom zijn bicep curls![]()
![]()
Niet. Rust geven en wat meer cardio oid doen. Er is een reden dat je een blessure hebt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:46 schreef Zaran het volgende:
je kan je benen trainenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:46 schreef Zaran het volgende:
![]()
Vraagje over het cutten;
Minder eten etc, is dan wel duidelijk. Maar in de sportschool; omdat je lichaam minder resources heeft om te herstellen ga je natuurlijk in kracht omlaag. Maar blijven jullie wel op maximale intensiteit trainen?
Dus als je max normaal 100kg deadlift is, en je gaat nu cutten, blijf je dan ook op 100kg of ga je standaard op de 95kg zitten om je lichaam wat rust te geven?
En dan bv. ipv 3x p/w krachttraining, nu 2x en dan 1x zwemmen oid?![]()
Intensiteit behoud = spierbehoud. Het is handiger in een cut om je volume te verlagen en/of de rust tussen sets te vergroten. En ga geen extra cardio doen in een cut. Calorietekort = trager herstel.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:59 schreef MrGuma het volgende:
Vraagje over het cutten;
Minder eten etc, is dan wel duidelijk. Maar in de sportschool; omdat je lichaam minder resources heeft om te herstellen ga je natuurlijk in kracht omlaag. Maar blijven jullie wel op maximale intensiteit trainen?
Dus als je max normaal 100kg deadlift is, en je gaat nu cutten, blijf je dan ook op 100kg of ga je standaard op de 95kg zitten om je lichaam wat rust te geven?
En dan bv. ipv 3x p/w krachttraining, nu 2x en dan 1x zwemmen oid?![]()
Dus inderdaad de goede gedachte. En met extra cardio bedoelde ik een krachttraining minder en dat dan vervangen voor een cardiotraining. Of is het beter ivm spierbehoud krachttraining erbij te houden? Ik geloof dat Martin Berkhan ook zei dat je beter minder kracht kon gaan doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:03 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Intensiteit behoud = spierbehoud. Het is handiger in een cut om je volume te verlagen en/of de rust tussen sets te vergroten. En ga geen extra cardio doen in een cut. Calorietekort = trager herstel.
Overigens; cardio is voor conditie, niet om sneller vet kwijt te raken. Maar meer om m'n lichaam ook meer rust te geven.![]()
Ben benieuwd. Afaik is het belangrijk > 3-4 gram leucine in totaal per dosis te komen voor tijdelijk verhoogde fractionale eiwitsynthese. Hoger heeft geen nut, lager heeft geen/minder effect. Leucine alleen heeft ook weinig effect, net als BCAA alleen weinig effect heeft. Leucine met een compleet eiwit heeft het beste effect.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:31 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Toevallig is de studie waar ik binnenkort aan ga deelnemen ook daarop gericht: kijken of er een verschil is in spiersynthese bij inname van eiwitten met leucine vs. eiwitten zonder leucine (vs. geen eiwitten, placebo)
Op zich is het een leuke onderzoekvraag, maar voor ons is interessanter, krijg ik daardoor netto op langere termijn meer gains door shakes nabij mijn training in te nemen? Ik weet het niet.maar ik doe het wel
Iemand nog de javascript code voor je kcal intake? Heb geen idee meer in welk topicnummer dit te vinden is. (military method oid?)![]()
Blijf bezig zoals je nu doet betreffende krachttraining en verlaag je volume.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:06 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dus inderdaad de goede gedachte. En met extra cardio bedoelde ik een krachttraining minder en dat dan vervangen voor een cardiotraining. Of is het beter ivm spierbehoud krachttraining erbij te houden? Ik geloof dat Martin Berkhan ook zei dat je beter minder kracht kon gaan doen.
Overigens; cardio is voor conditie, niet om sneller vet kwijt te raken. Maar meer om m'n lichaam ook meer rust te geven.![]()
Nouja, beide he. Maar hoe groter je energie gat (catabool milieu!), hoe meer kans op spierverlies.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:06 schreef MrGuma het volgende:
Overigens; cardio is voor conditie, niet om sneller vet kwijt te raken.
Hoe hoger de intensiteit van je krachttraining, hoe minder kans op spierverlies.Confidence through competence![]()
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:13 schreef MrGuma het volgende:
Iemand nog de javascript code voor je kcal intake? Heb geen idee meer in welk topicnummer dit te vinden is. (military method oid?)
1 javascript:var abdomen=prompt('Buikomtrek (in cm)');var neck=prompt('Nekomtrek (in cm)');bfp=86.010*Math.log(abdomen*0.393700787-neck*0.393700787)/Math.log(10)-70.041*Math.log(187*0.393700787)/Math.log(10)+36.76;alert('Vetpercentage: '+bfp.toFixed(1)+'%')
Die 187 moet je aanpassen naar jouw eigen lengte volgens mij.If not now, then when.![]()
Oke thanksquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:21 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Blijf bezig zoals je nu doet betreffende krachttraining en verlaag je volume.Dus inderdaad aansluitend bij Kevin, door trainen en om spier te behoud te optimaliseren geen/nauwelijks cardio erbij en in volume wat te minderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, beide he. Maar hoe groter je energie gat (catabool milieu!), hoe meer kans op spierverlies.
Hoe hoger de intensiteit van je krachttraining, hoe minder kans op spierverlies.Inderdaad die bedoelde ikquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Die 187 moet je aanpassen naar jouw eigen lengte volgens mij.Danke!
![]()
Ik zou idd 'the gap' niet krankjorum groot maken door er teveel cardio bij te doen zonder meer energie te eten.
Als je even wacht en alvast je mail stuurt, kan ik 'em waarschijnlijk wel binnen halenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23459753
Kan iemand aan de full text komen?
Even tussendoor, het gaat iets langer duren, blijkbaar is de UvA gewisseld van server oid.![]()
hee, interessant.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
Kan iemand aan de full text komen?
mijn hypothese: PULSE heeft te weinig leucine om de signalling te maximaliseren en BOLUS heeft een lager-dan-optimale frequentie, waardoor INT als de winnaar uit de bus komt.
Denk dat INT nog beter zou werken als de dosis naar ca. 30 gram per keer zou worden opgeschroefd, omdat je daarmee de ca. 3 gram leucine per keer haalt, al moet je rekening houden met de refractieperiode van leucine.Confidence through competence![]()
Denk het wel. Stuur je emailadres maar even in een dm, dan zal ik straks als ik thuis ben effe kijken!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
Kan iemand aan de full text komen?![]()
Hoeft niet, ik haal 'em nu binnen. Als mensen die het willen hebben mij hun e-mail sturen komt is zsmquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:42 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Denk het wel. Stuur je emailadres maar even in een dm, dan zal ik straks als ik thuis ben effe kijken!![]()
![]()
Krijg je vanzelf toegang tot al die full-texts zodra je op een hogeschool zit, ongeacht de opleiding?If not now, then when.![]()
Hogeschool weet ik niet; op de uni heb ik in ieder geval wel toegang tot pubmed ed.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Krijg je vanzelf toegang tot al die full-texts zodra je op een hogeschool zit, ongeacht de opleiding?![]()
Afaik koopt een universiteit/hogeschool in z'n geheel in. Dus als je hogeschool geen medische/gezondheidszorg afdelingen heeft, kun je daar niet bij, omdat ze geen toegang inkopen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Krijg je vanzelf toegang tot al die full-texts zodra je op een hogeschool zit, ongeacht de opleiding?
Ik heb op een TU gestudeerd en aan een 'normale' uni met geneeskunde e.d., en bij de tweede kon ik bij veel meer Pubmed artikelen komen.
Toch apart; ik zit ook op de UvA en had geen enkel probleem bij dat artikelquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:48 schreef Diabox het volgende:
Heb hem binnen van MrGuma.
Kan via m'n uni (UvA) bij veel studies, maar bij lang niet allemaal.![]()
Dafuck? Ik heb geen access via de UvA VPN.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:49 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Toch apart; ik zit ook op de UvA en had geen enkel probleem bij dat artikel![]()
Ja precies. Er zal geen onderscheidt gemaakt worden tussen de richting lijkt me? (Klinische Neuropsychologie heeft baat bij pubmed maar informatica niet?)quote:![]()
Dat is helemaal raar, ik log daar net op in, zit er nu nog steeds op verbonden zelfsquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:50 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dafuck? Ik heb geen access via de UvA VPN.![]()
Alsnog, ik kan voor 'n informaticus dan best wel bij belachelijk veel ongerelateerde journals. Welke bron heb je gebruikt?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ja precies. Er zal geen onderscheidt gemaakt worden tussen de richting lijkt me? (Klinische Neuropsychologie heeft baat bij pubmed maar informatica niet?)
Institution: Universiteit van Amsterdam
The Journal of Physiology
EXPIRED January 31, 2006
Status: Subscription has expired
krijg ik![]()
Aah natuurlijk. Daar zit het, ik heb het van Wiley Library; http://onlinelibrary.wile(...)2012.244897/abstractquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:51 schreef Diabox het volgende:
[..]
Alsnog, ik kan voor 'n informaticus dan best wel bij belachelijk veel ongerelateerde journals. Welke bron heb je gebruikt?
Institution: Universiteit van Amsterdam
The Journal of Physiology
EXPIRED January 31, 2006
Status: Subscription has expired
krijg ik![]()
Via Wiley kan ik er ook niet bij. Gay.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:53 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Aah natuurlijk. Daar zit het, ik heb het van Wiley Library; http://onlinelibrary.wile(...)2012.244897/abstract![]()
Echt heel raar inderdaad. Nja, je hebt nu in ieder geval m'n mailquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:54 schreef Diabox het volgende:
[..]
Via Wiley kan ik er ook niet bij. Gay.![]()
![]()
Misschien wordt er per faculteit / studenten van de faculteit ingekocht dan, ipv universiteitswijd. Nu ik erover nadenk is dat ook goedkoper voor de uni.
Waarom een informaticus bij de Journal of Clinical Broscience laten komen, of een geneeskunde student bij de Journal of programming shitz? Scheelt weer geld als je daar geen licenties over hoeft te betalen
Denk niet dat het zo werkt, de VPN maakt geen onderscheid qua opleiding (wellicht wel qua faculteit, ik zit bij het FNWI). Sowieso kan ik echt bij belachelijk veel ongerelateerde journals.
Log je in met je UvA studentnummer, zo ja, welke vorm is die? Kan wel zijn dat bepaalde lichtingen studenten anders worden ingedeeld.
Of dat je gewoon random 'n server krijgt toegewezen, en de ene wel ergens bij kan en de ander niet, maar dat is retarded![]()
![]()
Ik kan er ook gewoon bij via Wiley, via de VPN van de UvT. En ik doe een studie die valt onder de economische faculteit. Best apart. Volgens mij zijn alle journals van alle faculteiten bij ons beschikbaar voor alle studenten, zolang je maar via de VPN of op het netwerk van de uni zelf inlogt. Hoe dat in Amsterdam zit weet ik niet.![]()
Ik zit bij de gedragswetenschappen. Maar ik log in met m'n oude studentennr. Totaal van 6 cijfers. Niet die nieuwe variant van dit jaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:15 schreef Diabox het volgende:
Denk niet dat het zo werkt, de VPN maakt geen onderscheid qua opleiding (wellicht wel qua faculteit, ik zit bij het FNWI). Sowieso kan ik echt bij belachelijk veel ongerelateerde journals.
Log je in met je UvA studentnummer, zo ja, welke vorm is die? Kan wel zijn dat bepaalde lichtingen studenten anders worden ingedeeld.
Of dat je gewoon random 'n server krijgt toegewezen, en de ene wel ergens bij kan en de ander niet, maar dat is retarded
Log overigens ook in met VPN![]()
Dat lijkt me niet waar, want je logt met VPN toch in via je studentnummer? Dan weten ze ook van welke faculteit je komt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:15 schreef Diabox het volgende:
Denk niet dat het zo werkt, de VPN maakt geen onderscheid qua opleiding
Ja tuurlijk, maar het is niet praktisch om per opleiding een aparte VPN aan te wijzen. Faculteit lijkt me dan weer wel praktisch enigszins.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet waar, want je logt met VPN toch in via je studentnummer? Dan weten ze ook van welke faculteit je komt.Ik heb zo'n 'nieuwe' dan blijkbaar, 7 cijfers.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:20 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik zit bij de gedragswetenschappen. Maar ik log in met m'n oude studentennr. Totaal van 6 cijfers. Niet die nieuwe variant van dit jaar.
Log overigens ook in met VPN![]()
Nou, dat ligt eraan en sluit aan op de discussie hierboven.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:26 schreef Zaran het volgende:
Maakt het veel uit of je nou je eiwitten uit een shake haalt of uit een stuk biefstuk?
Rundvlees bevat 1,75g/100g leucine. Eet je dus 200 gram biefstuk, dan zit je qua hoeveelheid post-workout leucine wel goed. Echter zijn deze aminozuren veel minder snel beschikbaar dan bij een shake. En nu wordt het moeilijk, want maakt dat nou veel uit?
Ik doe zelf sinds kort een pre-workout shake en een post-workout meal. Dat betekent dat ik wel wat snelle aminozuren tijdens en na de training beschikbaar heb, terwijl ik wel ruimte overhoud om een fatsoenlijke maaltijd na de training te eten (met naar huis gaan en koken erbij duurt het wel even voordat die maaltijd binnen is natuurlijk, tot die tijd is die hele shake wel geabsorbeerd). Is momenteel voor mij het ideaalst, of het ook daadwerkelijk ideaal is voor maximale hypertrofie? Ik weet het niet. Doe wat voor jou het handigst is en neem voor de zekerheid gewoon een shake voor, tijdens of na je training.This isn't even my final form.![]()
damn, die chick lift zwaarder dan ikquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:56 schreef MrGuma het volgende:
Hebben gepraat over IF & Martin Berkhan, bulken, cutten, eiwitshakes, powerlift wedstrijden waar ze aan mee doet, deloaden en van alles nog. Was echt helemaal blij om ook zo iemand tegen te komen die er ook zo fanatiek in zit. Had de hoop eigenlijk al op gegeven haha.. Heb je haar wel gelijk ten huwelijk gevraagd, of iig op date? Dit zijn zeldzame verschijnselen.
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Weet iemand waarom ze twee planken gebruiken met die wooden power racks in plaats van een balk bijvoorbeeld?
Ben vandaag even bij de praxis geweest, om me te verdiepen in de kosten van de verschillende materialen...YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: