quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:08 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Warm altijd even op voor je gaat strecthen, maar hier heb je een aantal manieren:
Statisch stretchen kan je 15-60 seconden vast houden en zo'n 5-7 herhalingen maken. De hoeveelheid per dag kan je zelf bepalen. Als je wil kan het om de 2-3 uur. Dit wordt echter gebruikt voor mensen die bedlegerig zijn. Maar minstens 2x in de week is een goede richtlijn.
PNF strechten werkt goed voor de meeste mensen met inflexibiliteit. Zou hier eigenlijk eerst mee beginnen. Bij PNF heb je verschillende manieren. De hold-relax en hold-relax met agonist contractie.
Bij de hold-relax stretch je ongeveer 8 seconden waarna je iets terug gaat om te rusten. De volgende stap is om de spier weer te stretchen, maar deze keer iets verder.
Bij agonist contractie duw je in de tegen gestelde beweging voor 8 seconden, waarna je ontspant en tegelijk op rek brengt voor 8 seconden. Dit doe je ongeveer 3 tot 5 keer achter elkaar.
Voor de hamstrings zal PNF stretchen er zo uitzien als je een partner hebt die jou kan helpen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Self stretchen:Thanks! Dat geeft me een goed begin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Confidence through competence
Goodluck, heb zelf een lies blessure waardoor ik al 8 weken op 70% moet squatten (waarvan 4 helemaal geen squats/lunges). Gaat maar niet weg. Volgende week nog een keer kijken of het weg is. Anders zelf ook een afspraak maken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dinsdag heb ik een afspraak bij het sportcentrum. Ben benieuwd.
Papendal?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dinsdag heb ik een afspraak bij het sportcentrum. Ben benieuwd.
Lelijk man. Komt vast wel goed.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:21 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Goodluck, heb zelf een lies blessure waardoor ik al 8 weken op 70% moet squatten (waarvan 4 helemaal geen squats/lunges). Gaat maar niet weg. Volgende week nog een keer kijken of het weg is. Anders zelf ook een afspraak maken.
Yes.quote:
Hmm, lijkt me toch lastig, brood is zo makkelijk om mee te ontbijten en te lunchen (om mee te nemen naar werk enz.) en goedkoop natuurlijk. Blijf voorlopig nog even high carb.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Groente, vlees, noten en fruit. Bij zetmeel-fruit zoals bananen, en zetmeel-groentes als aardappels, krijg je wel broodachtige levels aan glucose binnen, dus als low-carb je ding is, dan die zaken vermijden.
Niet ?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:20 schreef CPS2000 het volgende:
Mensen die low carb eten, wat is jullie hoofdvervanger van brood?
dude, maak het niet ergerquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:31 schreef Sapstengel het volgende:
Binnen een half uur na het trainen whey nemen, dan gaat het eiwit direct naar je spieren en heb je maximale gains. Dat weet iedereen toch? Als je het niet doet, is de training voor niks geweest.
Ik weet niet meer waar, maar ik ben die redenering ook meerdere keer tegengekomen toen ik me ging inlezen. (Ik gok op DBB forum?)quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:15 schreef Stereotomy het volgende:
maakt niet uit, tenzij je extreem lactose intolerant bent.
En het idee van whey na de training heeft in principe niks met 'eiwit op een dag' te maken, maar het synergetische effect van leucine en de anabole trainingsprikkel op de spiersynthese. Daarom gebruik je het snelle whey, evt. in combinatie met langzamere eiwitten.
Ik vraag me altijd af: als je niet van het bovenstaande op de hoogte bent, maar alleen uit gaat van 'totaal eiwitten op een dag', waarom drink je dan toch een whey shake na het trainen
Het is idd belangrijk om je aminozuurpool op peil te houden als je verhoogde spiersynthese hebt. Maar dat is niet de reden waarom we een pre, peri of postworkout shake direct na de training nemen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:35 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ik weet niet meer waar, maar ik ben die redenering ook meerdere keer tegengekomen toen ik me ging inlezen. (Ik gok op DBB forum?)
Reply hier: ONZ / [DE GYM #12] KAPERS OP DE KUSTquote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:00 schreef Studeur het volgende:
Niet dat ik het wil gebruiken, maar hoeveel sneller gaat spiermassa kweken met steroiden?
Doe je altijd de stiff-legged in plaats van de normale deadlift? Zoja, probeer hem eerst een normaal uit te voeren zoals hij in Starting Strength staat beschreven.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:37 schreef Beach het volgende:
Ff een vraagje. Ik heb problemen om mn dl techniek goed te houden. Lastig om mn schouders telkens goed naar achter te houden, borst vooruit en rug niet buigen.
Iemand tips daarvoor? Overgaan op de Roemeense dl ipv de stiff legged?
Ik durf nu niet meer gewicht te gebruiken omdat ik bang ben voor mn rug en nu loopt mn dl ondertussen achter op mn bp en squat.
okee dank jequote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:58 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Doe je altijd de stiff-legged in plaats van de normale deadlift? Zoja, probeer hem eerst een normaal uit te voeren zoals hij in Starting Strength staat beschreven.
Thanks , kan het wel gebruiken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:58 schreef Boydie12 het volgende:
Voor de mensen die wat aan lenigheid willen doen ; de zonnegroet. Bij deze oefening stretch je zowat alles.
Bij veel sporten wordt deze oefening gebruikt, denk aan Kickboks ( Remy Bonjaski ) ,voetbal, name it.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |