Had m'n spijkerbroek aangehouden. Deadliften ging nog wel, Squatten was lastigquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:24 schreef Diabox het volgende:
Deadliften zonder broek gaat lekker dus?
Thanks! Straks even halen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:46 schreef FiliusDeorum het volgende:
Wilde roze zalm in blik is in de aanbieding bij de c1000 voor de geïnteresseerde
Had je skinny jeans aan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:33 schreef Drinky het volgende:
[..]
Had m'n spijkerbroek aangehouden. Deadliften ging nog wel, Squatten was lastig
Pics?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:56 schreef MrGuma het volgende:
Gister een dame op m'n studie tegen gekomen die ook die hard aan het trainen is (mma en powerlifting). Squat 85kg, 122,5kg deadlift enzo, echt super vet. Die begrijpt tenminste ook dat trainen met de roze dumbells geen ruk opleveren.
Hebben gepraat over IF & Martin Berkhan, bulken, cutten, eiwitshakes, powerlift wedstrijden waar ze aan mee doet, deloaden en van alles nog. Was echt helemaal blij om ook zo iemand tegen te komen die er ook zo fanatiek in zit. Had de hoop eigenlijk al op gegeven haha.
Toevallig is de studie waar ik binnenkort aan ga deelnemen ook daarop gericht: kijken of er een verschil is in spiersynthese bij inname van eiwitten met leucine vs. eiwitten zonder leucine (vs. geen eiwitten, placebo)quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is idd belangrijk om je aminozuurpool op peil te houden als je verhoogde spiersynthese hebt. Maar dat is niet de reden waarom we een pre, peri of postworkout shake direct na de training nemen.
Immers, waarom zo moeilijk doen met snelle eiwitten en direct na de training als timing geen invloed zou hebben?
Overigens acht ik het nog niet 100% bewezen dat snelle eiwitten rondom een training ook uiteindelijk tot meer gains leiden. Wel is het 100% bewezen dat je een tijdelijk, synergetisch effect hebt met verhoging van spiersynthese, maar of dit uiteindelijk ook tot meer gains leidt... ik vind het nog dubieus. Er zijn ook mensen die hier minder over twijfelen, overigens. Hangt helemaal af van je interpretatie van de studies.
Niet. Rust geven en wat meer cardio oid doen. Er is een reden dat je een blessure hebt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:46 schreef Zaran het volgende:
Welke oefeningen kan je doen met een schouderblessure?
Enige oefening waar ik op kom zijn bicep curls
je kan je benen trainenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:46 schreef Zaran het volgende:
Welke oefeningen kan je doen met een schouderblessure?
Enige oefening waar ik op kom zijn bicep curls
Intensiteit behoud = spierbehoud. Het is handiger in een cut om je volume te verlagen en/of de rust tussen sets te vergroten. En ga geen extra cardio doen in een cut. Calorietekort = trager herstel.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:59 schreef MrGuma het volgende:
Vraagje over het cutten;
Minder eten etc, is dan wel duidelijk. Maar in de sportschool; omdat je lichaam minder resources heeft om te herstellen ga je natuurlijk in kracht omlaag. Maar blijven jullie wel op maximale intensiteit trainen?
Dus als je max normaal 100kg deadlift is, en je gaat nu cutten, blijf je dan ook op 100kg of ga je standaard op de 95kg zitten om je lichaam wat rust te geven?
En dan bv. ipv 3x p/w krachttraining, nu 2x en dan 1x zwemmen oid?
Dus inderdaad de goede gedachte. En met extra cardio bedoelde ik een krachttraining minder en dat dan vervangen voor een cardiotraining. Of is het beter ivm spierbehoud krachttraining erbij te houden? Ik geloof dat Martin Berkhan ook zei dat je beter minder kracht kon gaan doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:03 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Intensiteit behoud = spierbehoud. Het is handiger in een cut om je volume te verlagen en/of de rust tussen sets te vergroten. En ga geen extra cardio doen in een cut. Calorietekort = trager herstel.
Ben benieuwd. Afaik is het belangrijk > 3-4 gram leucine in totaal per dosis te komen voor tijdelijk verhoogde fractionale eiwitsynthese. Hoger heeft geen nut, lager heeft geen/minder effect. Leucine alleen heeft ook weinig effect, net als BCAA alleen weinig effect heeft. Leucine met een compleet eiwit heeft het beste effect.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:31 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Toevallig is de studie waar ik binnenkort aan ga deelnemen ook daarop gericht: kijken of er een verschil is in spiersynthese bij inname van eiwitten met leucine vs. eiwitten zonder leucine (vs. geen eiwitten, placebo)
Blijf bezig zoals je nu doet betreffende krachttraining en verlaag je volume.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:06 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dus inderdaad de goede gedachte. En met extra cardio bedoelde ik een krachttraining minder en dat dan vervangen voor een cardiotraining. Of is het beter ivm spierbehoud krachttraining erbij te houden? Ik geloof dat Martin Berkhan ook zei dat je beter minder kracht kon gaan doen.
Overigens; cardio is voor conditie, niet om sneller vet kwijt te raken. Maar meer om m'n lichaam ook meer rust te geven.
Nouja, beide he. Maar hoe groter je energie gat (catabool milieu!), hoe meer kans op spierverlies.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:06 schreef MrGuma het volgende:
Overigens; cardio is voor conditie, niet om sneller vet kwijt te raken.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:13 schreef MrGuma het volgende:
Iemand nog de javascript code voor je kcal intake? Heb geen idee meer in welk topicnummer dit te vinden is. (military method oid?)
| 1 | javascript:var abdomen=prompt('Buikomtrek (in cm)');var neck=prompt('Nekomtrek (in cm)');bfp=86.010*Math.log(abdomen*0.393700787-neck*0.393700787)/Math.log(10)-70.041*Math.log(187*0.393700787)/Math.log(10)+36.76;alert('Vetpercentage: '+bfp.toFixed(1)+'%') |
Oke thanksquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:21 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Blijf bezig zoals je nu doet betreffende krachttraining en verlaag je volume.
Dus inderdaad aansluitend bij Kevin, door trainen en om spier te behoud te optimaliseren geen/nauwelijks cardio erbij en in volume wat te minderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, beide he. Maar hoe groter je energie gat (catabool milieu!), hoe meer kans op spierverlies.
Hoe hoger de intensiteit van je krachttraining, hoe minder kans op spierverlies.
Inderdaad die bedoelde ikquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Die 187 moet je aanpassen naar jouw eigen lengte volgens mij.
Als je even wacht en alvast je mail stuurt, kan ik 'em waarschijnlijk wel binnen halenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23459753
Kan iemand aan de full text komen?
hee, interessant.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
Denk het wel. Stuur je emailadres maar even in een dm, dan zal ik straks als ik thuis ben effe kijken!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:38 schreef Diabox het volgende:
Hoeft niet, ik haal 'em nu binnen. Als mensen die het willen hebben mij hun e-mail sturen komt is zsmquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:42 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Denk het wel. Stuur je emailadres maar even in een dm, dan zal ik straks als ik thuis ben effe kijken!
Hogeschool weet ik niet; op de uni heb ik in ieder geval wel toegang tot pubmed ed.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Krijg je vanzelf toegang tot al die full-texts zodra je op een hogeschool zit, ongeacht de opleiding?
Afaik koopt een universiteit/hogeschool in z'n geheel in. Dus als je hogeschool geen medische/gezondheidszorg afdelingen heeft, kun je daar niet bij, omdat ze geen toegang inkopen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Krijg je vanzelf toegang tot al die full-texts zodra je op een hogeschool zit, ongeacht de opleiding?
Toch apart; ik zit ook op de UvA en had geen enkel probleem bij dat artikelquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:48 schreef Diabox het volgende:
Heb hem binnen van MrGuma.
Kan via m'n uni (UvA) bij veel studies, maar bij lang niet allemaal.
Dafuck? Ik heb geen access via de UvA VPN.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:49 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Toch apart; ik zit ook op de UvA en had geen enkel probleem bij dat artikel
Ja precies. Er zal geen onderscheidt gemaakt worden tussen de richting lijkt me? (Klinische Neuropsychologie heeft baat bij pubmed maar informatica niet?)quote:
Dat is helemaal raar, ik log daar net op in, zit er nu nog steeds op verbonden zelfsquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:50 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dafuck? Ik heb geen access via de UvA VPN.
Alsnog, ik kan voor 'n informaticus dan best wel bij belachelijk veel ongerelateerde journals. Welke bron heb je gebruikt?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ja precies. Er zal geen onderscheidt gemaakt worden tussen de richting lijkt me? (Klinische Neuropsychologie heeft baat bij pubmed maar informatica niet?)
Aah natuurlijk. Daar zit het, ik heb het van Wiley Library; http://onlinelibrary.wile(...)2012.244897/abstractquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:51 schreef Diabox het volgende:
[..]
Alsnog, ik kan voor 'n informaticus dan best wel bij belachelijk veel ongerelateerde journals. Welke bron heb je gebruikt?
Institution: Universiteit van Amsterdam
The Journal of Physiology
EXPIRED January 31, 2006
Status: Subscription has expired
krijg ik
Via Wiley kan ik er ook niet bij. Gay.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:53 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Aah natuurlijk. Daar zit het, ik heb het van Wiley Library; http://onlinelibrary.wile(...)2012.244897/abstract
Echt heel raar inderdaad. Nja, je hebt nu in ieder geval m'n mailquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:54 schreef Diabox het volgende:
[..]
Via Wiley kan ik er ook niet bij. Gay.
Ik zit bij de gedragswetenschappen. Maar ik log in met m'n oude studentennr. Totaal van 6 cijfers. Niet die nieuwe variant van dit jaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:15 schreef Diabox het volgende:
Denk niet dat het zo werkt, de VPN maakt geen onderscheid qua opleiding (wellicht wel qua faculteit, ik zit bij het FNWI). Sowieso kan ik echt bij belachelijk veel ongerelateerde journals.
Log je in met je UvA studentnummer, zo ja, welke vorm is die? Kan wel zijn dat bepaalde lichtingen studenten anders worden ingedeeld.
Of dat je gewoon random 'n server krijgt toegewezen, en de ene wel ergens bij kan en de ander niet, maar dat is retarded
Dat lijkt me niet waar, want je logt met VPN toch in via je studentnummer? Dan weten ze ook van welke faculteit je komt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:15 schreef Diabox het volgende:
Denk niet dat het zo werkt, de VPN maakt geen onderscheid qua opleiding
Ja tuurlijk, maar het is niet praktisch om per opleiding een aparte VPN aan te wijzen. Faculteit lijkt me dan weer wel praktisch enigszins.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet waar, want je logt met VPN toch in via je studentnummer? Dan weten ze ook van welke faculteit je komt.
Ik heb zo'n 'nieuwe' dan blijkbaar, 7 cijfers.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:20 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik zit bij de gedragswetenschappen. Maar ik log in met m'n oude studentennr. Totaal van 6 cijfers. Niet die nieuwe variant van dit jaar.
Log overigens ook in met VPN
Nou, dat ligt eraan en sluit aan op de discussie hierboven.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:26 schreef Zaran het volgende:
Maakt het veel uit of je nou je eiwitten uit een shake haalt of uit een stuk biefstuk?
damn, die chick lift zwaarder dan ikquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:56 schreef MrGuma het volgende:
Gister een dame op m'n studie tegen gekomen die ook die hard aan het trainen is (mma en powerlifting). Squat 85kg, 122,5kg deadlift enzo, echt super vet. Die begrijpt tenminste ook dat trainen met de roze dumbells geen ruk opleveren.
Hebben gepraat over IF & Martin Berkhan, bulken, cutten, eiwitshakes, powerlift wedstrijden waar ze aan mee doet, deloaden en van alles nog. Was echt helemaal blij om ook zo iemand tegen te komen die er ook zo fanatiek in zit. Had de hoop eigenlijk al op gegeven haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |