Wiskunde in de brugklas, Frans voor het examen of een studie Personeel en Arbeid? Moeilijke formulieren van DUO? Iets weten over studiefinanciering of studentenverenigingen? Dit is het forum voor leerkrachten, scholieren en studenten, van brugklas tot uni
WO Rechtsgeleerdheid natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht
De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!
Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS De afgestudeerde helden van dit topic • Sovereign • _-rally-_ • Thisbe • Pool • Smash-it • flubub • Argento • Sessy • GDPP • Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel) • Yashaaaaa • Eriksd
Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Op donderdag 14 maart 2013 21:04 schreef Paxcon het volgende: Wat mij betreft wordt het wel tijd om dit topic te ruimen, alle gekkigheid op een stokje.
Erik is er niet, en Mahar modt alleen in noodgevallen. Dusehhhh.
Op donderdag 14 maart 2013 21:04 schreef Paxcon het volgende: Wat mij betreft wordt het wel tijd om dit topic te ruimen, alle gekkigheid op een stokje.
Op donderdag 14 maart 2013 21:08 schreef Yreal het volgende: Maar geld kan je overal mee verdienen, maar rechten is daar niet een van. Als je ziet met wat voor onzin nederlanders rijk zijn geworden
Op donderdag 14 maart 2013 21:32 schreef Yreal het volgende: we mogen 200 a4'tjes geprint meenemen naar het tentamen ondernemingsrecht. Hoe bedoel je, we maken het frauderen makkelijk
Als je wil frauderen is dat sowieso lachwekkend makkelijk met een wettenbundel.
Ja. Eens, ik kan verder nog wel een hele tirade aan bezwaren van mij tegen Mathijs starten maar ik zal het netjes houden. En het is het ook niet waard.
Op donderdag 14 maart 2013 21:55 schreef sanasoufi het volgende: wat is Pax toch zielig zeg. hebben jullie gezien hoe hij mijn topic heeft laten dichtgooien?
Op donderdag 14 maart 2013 21:55 schreef sanasoufi het volgende: wat is Pax toch zielig zeg. hebben jullie gezien hoe hij mijn topic heeft laten dichtgooien?
Als jij nou gewoon eens opdondert en ons met rust laat?! Ga ergens anders lopen kutten.
Tja om daar even op in te haken; zo'n plaatje is natuurlijk niet bepaald fijn om te zien. Ik kan er persoonlijk wel tegen, en ik denk het grootst gedeelte van de users ook wel, maar niet iedereen wilt daarmee geconfronteerd worden. En het is maar een note. Stelt ook weer niet āl te veel voor.
Tja om daar even op in te haken; zo'n plaatje is natuurlijk niet bepaald fijn om te zien. Ik kan er persoonlijk wel tegen, en ik denk het grootste gedeelte van de users ook wel, maar niet iedereen wilt daarmee geconfronteerd worden. En het is maar een note. Stelt ook weer niet āl te veel voor.
Uiteraard ken ik het wel. Maar ik zie niet in waarom jij bedankt voor een compliment over iets wat je niet zelf verzonnen hebt.
Weet ik veel hoe jouw woordenschat is? Ik zie niet in waarom jij niet begrijpt dat ik bedank voor een compliment over mijn woordkeus. Hetgeen een logische interpretatie van jouw post was.
Nog steeds geen stroom, hopen dat elektricien vanavond nog komt. Gelukkig kon ik naar een vriend van me, en straks uit, moet maar eens iemand hosselen bij wie ik kan slapen zodat ik niet naar m'n koude kamertje hoef
Op donderdag 14 maart 2013 22:39 schreef Etsu het volgende: Nog steeds geen stroom, hopen dat elektricien vanavond nog komt. Gelukkig kon ik naar een vriend van me, en straks uit, moet maar eens iemand hosselen bij wie ik kan slapen zodat ik niet naar m'n koude kamertje hoef
Op donderdag 14 maart 2013 22:39 schreef Etsu het volgende: Nog steeds geen stroom, hopen dat elektricien vanavond nog komt. Gelukkig kon ik naar een vriend van me, en straks uit, moet maar eens iemand hosselen bij wie ik kan slapen zodat ik niet naar m'n koude kamertje hoef
Straks zijn je onderburen acht weken naar Zuid-Afrika
Mijn ouders hebben zonnepanelen laten installeren, tof om te zien hoe de meter nu permanent achteruit loopt tot je de vaatwasser, wasmachine, stofzuiger of oven aanzet.
Nou, dat het crisis is in de juridische branche werd vandaag wel weer duidelijk. Dubbel aantal werkzoekenden en nog niet eens de helft van de werkgevers in vergelijking met 2008.
In de gesprekken die ik gevoerd heb vond men het een stuk boeiender dat ik wist hoe spss werkt en wat een beleidsadvies is dan dat ik ook wel eens een wetbundel heb ingekeken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong. -- Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Op vrijdag 15 maart 2013 13:47 schreef Ryon het volgende: Nou, dat het crisis is in de juridische branche werd vandaag wel weer duidelijk. Dubbel aantal werkzoekenden en nog niet eens de helft van de werkgevers in vergelijking met 2008.
In de gesprekken die ik gevoerd heb vond men het een stuk boeiender dat ik wist hoe spss werkt en wat een beleidsadvies is dan dat ik ook wel eens een wetbundel heb ingekeken.
Ja, en toen het sneeuwde voelde ik mij precies een jaren dertig arbeider die in de rij stond voor het arbeidsbureau ten tijde van de grote depressie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong. -- Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Mag je dan ook maar maximaal een X aantal minuten binnen zijn of zo?
Nee, dat niet. Maar je hebt het redelijk snel gezien. Ik was na een uur weer buiten.
Het was boeiender dan vorige keer, maar vrolijk word je er nog niet van.
Verschilt per vak. De één doet het automatisch voor je, de ander niet.
Bijzonder. Krijg een mailtje van de Fdr dat je automatisch ingeschreven wordt voor tentamens die je onvoldoende hebt gehaald, maar ik zou toch zweren dat ik NIBPR vorig semester zelf moest doen
Als een ware autist heb ik om die reden een ijskast op mijn kamer staan.
Ja, Ik weet wel redelijk iets over Aziatische(vietnam en china vooral) en het Amerikaanse belastingstelsel, maar er zijn meer uitzonderingen dan regels:P
Ik overweeg het al een geruime tijd maar ik heb er niet echt meer de ruimte voor.
Maakt dat ding ook niet lawaai 's nachts?
Valt mee. Het geluid went ook best snel. Ik gebruik dat ding ook om nog wat meuk op te stapelen. Grootste voordeel is dat je bier en dergelijke koud kan leggen in je eigen kamer.
Valt mee. Het geluid went ook best snel. Ik gebruik dat ding ook om nog wat meuk op te stapelen. Grootste voordeel is dat je bier en dergelijke koud kan leggen in je eigen kamer.
Mijn eerste kamertje was 6m2 in een van de buitenwijken. Good old times
Ach, het is eigenlijk zelf iets te groot. Ik ben alleen thuis om te xboxen, te slapen en af en toe om eten. In mijn vorige woning hadden wij een hele grote en actieve GR. Dat is eigenlijk gezelliger en leuker dan het hebben van een grote kamer. Voor de rust is het echter wel fijn om meer op jezelf te kunnen zijn, vandaar dat ik op een gegeven moment verhuisd ben.
Ach, het is eigenlijk zelf iets te groot. Ik ben alleen thuis om te xboxen, te slapen en af en toe om eten. In mijn vorige woning hadden wij een hele grote en actieve GR. Dat is eigenlijk gezelliger en leuker dan het hebben van een grote kamer. Voor de rust is het echter wel fijn om meer op jezelf te kunnen zijn, vandaar dat ik op een gegeven moment verhuisd ben.
Begrijpelijk. Wat privacy zou ik inderdaad wel fijn vinden en dan is wat meer ruimte prettig. Verder studeer jij graag buitenshuis he? We hebben hier een nieuwe bibliotheek en ik overweeg om daar eens wat vaker te gaan zitten-thuis is er toch teveel afleiding.
Begrijpelijk. Wat privacy zou ik inderdaad wel fijn vinden en dan is wat meer ruimte prettig. Verder studeer jij graag buitenshuis he? We hebben hier een nieuwe bibliotheek en ik overweeg om daar eens wat vaker te gaan zitten-thuis is er toch teveel afleiding.
Ja, ik studeer eigenlijk alleen maar buitenshuis. Zit nu ook weer in de UB. Het grootste voordeel is dat je dan alleen maar bezig bent met de studie. Als je binnen zit ga je toch te snel andere dingen doen. Dan blijven de resultaten uiteindelijk achter terwijl je relatief gezien toch veel tijd bent kwijt geweest.
De OB kan ook een hele inspirerende plek zijn om even te zitten. In de lente studeer ik ook graag in Artis (onderdeel van de UvA) of in musea (museum jaarkaart). Niet vanwege de stilte of de rust (die heb je in de UB ook), maar omdat het ook omgevingen zijn die ervoor zorgen dat je even tot rust komt en energie geven.
Ja, ik studeer eigenlijk alleen maar buitenshuis. Zit nu ook weer in de UB. Het grootste voordeel is dat je dan alleen maar bezig bent met de studie. Als je binnen zit ga je toch te snel andere dingen doen. Dan blijven de resultaten uiteindelijk achter terwijl je relatief gezien toch veel tijd bent kwijt geweest.
De OB kan ook een hele inspirerende plek zijn om even te zitten. In de lente studeer ik ook graag in Artis (onderdeel van de UvA) of in musea (museum jaarkaart). Niet vanwege de stilte of de rust (die heb je in de UB ook), maar omdat het ook omgevingen zijn die ervoor zorgen dat je even tot rust komt en energie geven.
Ik wil ook zeker naar Artis om te studeren als ik in Amsterdam zit. Het is zo fijn daar, en toegang is maar 1,50 of zo toch?
Ik wil ook zeker naar Artis om te studeren als ik in Amsterdam zit. Het is zo fijn daar, en toegang is maar 1,50 of zo toch?
Ja, 2.50. Je kan ook via de bieb (en de collegezalen) naar binnen, maar dat vergt enige handigheid die ik niet de moeite waard vind.
Als het zonnig is zit ik het liefst bij de pinguīns. Dat blijven koddige beesten.
Op vrijdag 15 maart 2013 15:37 schreef Tchock het volgende: Ik ben nog nooit in het Bushuis geweest. Zou eigenlijk niet eens weten waar het is .
Het grote gebouw naast de Nieuwmarkt. Onderdeel van FMG, maar de thuisbasis van communicatiewetenschappen. Ook geopend in het weekend.
Dat soort dingen maken de UvA echt de tofste universiteit van het land En de bibliotheekroute, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Oh, de Artis bibliotheek is van de UvA. Op afspraak kan je daar naar binnen. Moet je wel een verhaal hebben.
Facebook gaat met hashtags werken om gesprekken te groeperen.
Dat meldt The Wall Street Journal, die zich baseert op bronnen binnen het bedrijf. Het symbool van de hashtag (#) wordt veelvuldig gebruikt door twitteraars. Personen kunnen zich op die manier aan een conversatie verbinden of zich op een creatieve manier uiten. Facebook onderzoekt momenteel de mogelijkheid die Twitter al biedt, door op een hashtag te klikken en zo alle posts tevoorschijn te krijgen omtrent dat onderwerp. Fotodienst Instagram, dat door Facebook is overgenomen, gebruikt ook al hashtags waardoor gebruikers foto’s kunnen sorteren met het symbool.
Goede ideeen. En inderdaad, thuis kun je rustig acht uur studeren en zeven bladzijdes wegwerken in die tijd.
Ik wil ook wel buitenshuis studeren maar ik zou niet weten waar. Naar het Bushuis of de UB kost me bijna twee uur, dat is zonde. En hier heb ik alleen een openbare bibliotheek waar net zo veel rust is als in de Efteling.
Op vrijdag 15 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende: Ik wil ook wel buitenshuis studeren maar ik zou niet weten waar. Naar het Bushuis of de UB kost me bijna twee uur, dat is zonde. En hier heb ik alleen een openbare bibliotheek waar net zo veel rust is als in de Efteling.
stilte coupe in de trein. Land door, broodje eten en terug.
Op vrijdag 15 maart 2013 16:24 schreef Tchock het volgende: Oh, chill, op mijn moeders werk is een kantoor leeg In de binnenstad, complete rust, heerlijk
Je moeder leest mee en dacht "Ik meld even dat er bij mij nog een kantoor leeg staat?".
Maar wat moet ik me nou voorstellen bij dat grote gebouw bij het station met Open Universiteit Nederland er op? Zijn daar collegezalen, studieruimtes en dergelijke? Of is dat gewoon kantoor voor de administratie?
SOG is zo'n vreselijk iets. Hoe kan het toch dat je ineens zo veel tijd kunt verspillen aan totaal triviale zaken die je anders geen tien seconden zouden boeien
Maar wat moet ik me nou voorstellen bij dat grote gebouw bij het station met Open Universiteit Nederland er op? Zijn daar collegezalen, studieruimtes en dergelijke? Of is dat gewoon kantoor voor de administratie?
Ik denk al het genoemde. Het SC aan de Coolsingel is best groot met kantoorruimte, tentamenzalen en dergelijke. Overigens is er in Heerlen een hoofdvestiging die zowel qua vorm als qua grootte niet veel achterblijft bij de reguliere universiteiten.
Ik denk al het genoemde. Het SC aan de Coolsingel is best groot met kantoorruimte, tentamenzalen en dergelijke. Overigens is er in Heerlen een hoofdvestiging die zowel qua vorm als qua grootte niet veel achterblijft bij de reguliere universiteiten.
Ik wil ook wel eens bij de pinguīns leren! En ik ga niet in het Groninger museum zitten (bovendien kost dat geld). Heb vroeger wel eens in de zon in het park gelegen, maar dan had ik altijd na een halfuur meer zin in slapen/lekker liggen dan in leren. Laat mij maar lekker in de Bieb zitten denk ik.
Op vrijdag 15 maart 2013 18:53 schreef Giku het volgende: Ik wil ook wel eens bij de pinguīns leren! En ik ga niet in het Groninger museum zitten (bovendien kost dat geld). Heb vroeger wel eens in de zon in het park gelegen, maar dan had ik altijd na een halfuur meer zin in slapen/lekker liggen dan in leren. Laat mij maar lekker in de Bieb zitten denk ik.
Artis is spotgoedkoop voor UvA en HvA-studenten. Helaas niet als je elders in het land studeert Maar in Groningen zijn vast ook dergelijke projecten? Noorder Dierenpark is niet ver weg maar dat is wel prijzig.