abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124055347
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

. Of heb ik plots gelijk als ik een lijst namen hier neerplemp van economen en bestuurders die wel pro-EU zijn?
Doe dat eens, wil ik best weten.
pi_124055365
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb 30 jaar in Nederland gewoond, lijkt me niet meer dan logisch dat ik een gedegen mening over het land gevormd heb. Daarnaast zo'n 4,5 jaar buiten Nederland, waardoor de blik wat er mis is alleen maar scherper is geworden.
Cempexo heeft "last" van hetzelfde.

Dat de achterblijvers liever geen negatieve kritiek (de positieve wordt handig weggefilterd) van deze "nestbevuilers" horen en overgaan op non-argumenten en persoonlijke aanvallen, is algemeen bekend.
Gast, jij bent hier degene die begon met persoonlijke aanvallen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124055393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
Het zijn typische figuren, Mata, in die zin dat ze onderdeel uitmaken van een groepje dat altijd ageert tegen de EU.
Dat lijkt me nogal logisch. Je gaat niet Herman von Rompuy vragen je lijst te ondersteunen.

Maar jij vindt de EU in huidige vorm wel ok? De weg naar meer invloed van Brussel en minder van nationale parlementen juist goed?

If so, welke argumenten van pro-EU-economen en -bestuurders zou je willen aanhalen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124055416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:33 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Doe dat eens, wil ik best weten.
Ik zit op m'n mobiel dus dat wordt wat lastig, maar als je het nieuws een beetje volgt dan weet je wel ongeveer wie in welke hoek zit.
pi_124055430
quote:
15s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, jij bent hier degene die begon met persoonlijke aanvallen.
Die zijn geintegreerd in het argumentenverhaal. Dat is iets wezenlijk anders. Bovendien gericht aan hen die zelf niet met argumenten komen. Als ze dat wel zouden doen, zou een persoonlijke aanval niet nodig zijn, omdat er genoeg stof tot discussie is.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124055530
quote:
12s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die zijn geintegreerd in het argumentenverhaal. Dat is iets wezenlijk anders. Bovendien gericht aan hen die zelf niet met argumenten komen. Als ze dat wel zouden doen, zou een persoonlijke aanval niet nodig zijn, omdat er genoeg stof tot discussie is.
Ik had nog nauwelijks een bijdrage geleverd aan dit topic en je begon al over schoolkrantjes en shit.

En nee, dat was geen argumenten-verhaal. Je probeert mijn mening al op voorhand te diskwalificeren door met een zeker dedain te reageren op mijn beroep.
pi_124055536
quote:
Het zijn typische figuren, Mata, in die zin dat ze onderdeel uitmaken van een groepje dat altijd ageert tegen de EU.
wellicht met net zoveel reden als de 'eurofielen' die wetenschappelijk onderlegd zijn, nietwaar? het is maar net wie je wilt geloven en wie niet. maar een wetenschapper (ongeacht of hij pro-eu is of tegen) geloof ik eerder dan een willekeurige fokker.
pi_124055589
Ik geloof niemand nog niet mezelf, ik moet het eerst zien en dan geloof ik het misschien.

Die Rompuy heb hem een paar keer gezien op T.v, is geloof ik totaal niet mee te discuseren.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:44:48 #109
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_124055687
zolang mensen zeggen "rutte/welkanderpoliticus, doe toch iets" zal er nooit wat veranderen, het is alsof je een brief naar hitler stuurde middenin de 2e wereld oorlog "hitler doe toch alsjebleift iets :'( !!'

Of wanneer een hond je in je benen bijt je naar de hond roept "hond, doe toch iets!"

fucking dom..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_124055709
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had nog nauwelijks een bijdrage geleverd aan dit topic en je begon al over schoolkrantjes en shit.

En nee, dat was geen argumenten-verhaal. Je probeert mijn mening al op voorhand te diskwalificeren door met een zeker dedain te reageren op mijn beroep.
Jouw eerste bericht ging ten negatieve over Joost Niemoller, een vakgenoot van je.

Daar ging op in. Ik ken geen dedain over journalisten, integendeel. Wel over volgevreten, wereldvreemde Brusselse eurocraten. Ik zit zelf regelmatig in de 'bubble' van Hiltonhotels en chauffeurs die je rondrijden, maar dat hoeft je niet te weerhouden van je mengen onder het "gewone volk". Precies die stap nemen Brusselse kontenlikkers niet. Die begrijpen niets van mensen, samenlevingen en de gedegen protesten eruit.

Gewoon voor 800k een brak filmpje produceren waarin je de EUcritici met nazi's vergelijkt. :') x 666

pi_124055731
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:44 schreef BaajGuardian het volgende:
zolang mensen zeggen "rutte/welkanderpoliticus, doe toch iets" zal er nooit wat veranderen, het is alsof je een brief naar hitler stuurde middenin de 2e wereld oorlog "hitler doe toch alsjebleift iets :'( !!'

Of wanneer een hond je in je benen bijt je naar de hond roept "hond, doe toch iets!"

fucking dom..
Jij hebt hem geloof ik door welke kant dat ik denk dat het uitgaat.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:47:19 #112
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_124055761
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij hebt hem geloof ik door welke kant dat ik denk dat het uitgaat.
Nou het is al tijden zo dat mensen maar zielig naar dezelfden die hun in die situatie brengen blijven kijken, zette het wat rommelig neer maar goed, blijkbaar is wat ik bedoel goed overgekomen.
pi_124055785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:44 schreef BaajGuardian het volgende:

fucking dom..
Nederland heeft een Nigel Farage nodig, geen domme hond als Geert W. of een onbenullige boer Emile R.

Farage is de juiste luis in de Europese pels. Lange historie, geniale speeches en vol argumenten (die door gapende idioten als Schulz worden weggewoven, zonder enige grond).

pi_124055901
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland heeft een Nigel Farage nodig, geen domme hond als Geert W. of een onbenullige boer Emile R.

Farage is de juiste luis in de Europese pels. Lange historie, geniale speeches en vol argumenten (die door gapende idioten als Schulz worden weggewoven, zonder enige grond).
Geleerde moeten er zijn vind ik wat Amerika nodig heeft zodat die ingrijpen kunnen vind ik.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:52:27 #115
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_124055930
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Ik heb op die pvv site getekend maar met als onderschrift dat het niet is dat mensen van de politiek moeten verwachtne iets te doen, maar meer om duidelijk te maken dat er iets gedaan moet worden (in zn algemeen, door het volk zelf dus, en nee daarmee bedoel ik niet mee als een groep relmarokkanen de ramen ingooien van winkels oid nee, of vooraf besloten paden (omringt door M.E.) lopen als een protest wat meer een soort van jamboree activiteit is tegenwoordig, daar bereik je minder mee dan met een polsbandje om roepen dat je tegen aids bent oid.

Mensen moeten anders gaan leven, dat hele beeld van de huidige economie laten varen, socialer en behulpzamer met elkaar omgaan, niet meer achter luxe en snel geld aangaan als of een crimineel of een buisinessmannetje (wat niet echt veel anders is van elkaar).

Mensen moeten weer meer gelukkig kunnen zijn met weinig, en van daaruit het welzijn van elkaar vooropstellen.
pi_124055968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geleerde moeten er zijn vind ik wat Amerika nodig heeft zodat die ingrijpen kunnen vind ik.
U is droinkne? :o

Natuurlijk moet er intellectuele input zijn, maar wel door intellectuelen die midden in de samenleving staan. Brusselse eurocraten staan dat absoluut niet. Die zijn nooit in een Jumbo geweest, hebben nooit maanden als student van brood geleefd of weten hoe je een laminaatvloertje legt.

Die lui zijn de kinderen van andere ambtenaren, diplomaten en anderen die zich echt niet mengen onder het klootjesvolk.

Het bewijs wordt dagelijks geleverd; volkomen waanzinnige wereldvreemde besluiten worden genomen.

pi_124056091
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jouw eerste bericht ging ten negatieve over Joost Niemoller, een vakgenoot van je.
Ik vind Joost dan ook een gigantische eikel.

quote:
Daar ging op in. Ik ken geen dedain over journalisten, integendeel. Wel over volgevreten, wereldvreemde Brusselse eurocraten. Ik zit zelf regelmatig in de 'bubble' van Hiltonhotels en chauffeurs
die je rondrijden, maar dat hoeft je niet te weerhouden van je mengen onder het "gewone volk". Precies die stap nemen Brusselse kontenlikkers niet. Die begrijpen niets van mensen, samenlevingen en de gedegen protesten eruit.

Gewoon voor 800k een brak filmpje produceren waarin je de EUcritici met
nazi's vergelijkt. :') x 666
Ja, verder wel mee eens enzo, maar dat is de discussie niet.
pi_124056104
Ik denk toch dat er input moet zijn van alle kanten.
Managers en ook klootjesvolk zoals jij het noemt, waarschijnlijk hoor ik daarbij of ertussenin kan ook nog ik weet niet hoe het beoordeeld word.
Vaak komen oplossingen gewoon van de werkvloer die wat iemand oppikt en dat verder geeft als zijnde het zijne.
Daarvoor van mij nooit meer oplossingen tenzij het is onder klootjesvolk, weer zoals jij het noemde.
pi_124056126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Ik heb op die pvv site getekend maar met als onderschrift dat het niet is dat mensen van de politiek moeten verwachtne iets te doen, maar meer om duidelijk te maken dat er iets gedaan moet worden (in zn algemeen, door het volk zelf dus, en nee daarmee bedoel ik niet mee als een groep relmarokkanen de ramen ingooien van winkels oid nee, of vooraf besloten paden (omringt door M.E.) lopen als een protest wat meer een soort van jamboree activiteit is tegenwoordig, daar bereik je minder mee dan met een polsbandje om roepen dat je tegen aids bent oid.

Mensen moeten anders gaan leven, dat hele beeld van de huidige economie laten varen, socialer en behulpzamer met elkaar omgaan, niet meer achter luxe en snel geld aangaan als of een crimineel of een buisinessmannetje (wat niet echt veel anders is van elkaar).

Mensen moeten weer meer gelukkig kunnen zijn met weinig, en van daaruit het welzijn van elkaar vooropstellen.
Goed punt. En dat is het hele eiereneten in Europa.

De koek is op, het kan niet meer. 60 jaar "mooie" cadeautjes van de overheid, gratis Turkse taallessen voor Marokkanen en al die hele zieligheidsindustrie eromheen.

Dat gaat niet meer en dat voelt men nu in de portemonnee. Waar de nationale parlementen belachelijke beslissingen nemen, totaal verkeerde focus leggen en onbenullige zaken als burqa's en paardenvlees gigantisch opblazen, en ondertussen de Brusselse eurocraten de boel verder afbreken.

Europa moet wennen aan het simpele feit dat de rijke tijden voorbij zijn.

Azie en Latijns-Amerika zijn de groeiregio's voor de komende 20-30 jaar. De rol van Europa is uitgespeeld en wordt verder uitgehold door het creeeren van een angstige, verwende samenleving.

Het is bizar te noemen dat er grif geld wordt neergeteld voor iPads en andere luxe terwijl een eigen bijdrage aan de zorg voor je eigen lichaam of geest onbespreekbaar lijkt.

De prioriteiten liggen verkeerd, bij alle partijen.

En het afwachtend kijken en handje ophouden bij de (nationale) overheden is helemaal de verkeerde weg. Europa wordt zo een Argentinie, niet echt iets om trots op te zijn...

pi_124056205
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:58 schreef john2406 het volgende:
Ik denk toch dat er input moet zijn van alle kanten.
Managers en ook klootjesvolk zoals jij het noemt, waarschijnlijk hoor ik daarbij of ertussenin kan ook nog ik weet niet hoe het beoordeeld word.
Vaak komen oplossingen gewoon van de werkvloer die wat iemand oppikt en dat verder geeft als zijnde het zijne.
Daarvoor van mij nooit meer oplossingen tenzij het is onder klootjesvolk, weer zoals jij het noemde.
De benaming klootjesvolk is vooral gericht aan die EUrocraten. Ik kijk helemaal niet neer op "gewoon volk", ik hoor er hartstikke hard zelf bij. Maar juist omdat ik me begeef in de Elite (niet politiek, wel zakelijk), zie ik dat soort dingen. Volkomen wereldvreemde sukkels staan aan het hoofd.

En het dedain dat het volk per definitie "dom" is en de bestuurders het allemaal wel weten, is door de gigantische ontwikkeling van het volk allang gedateerd. In 1850 kwam je daarmee weg, toen het volk nauwelijks kon lezen of schrijven en alleen aardappels eten en turfsteken.

Die tijden zijn voorbij, hoe jammer de eurocraten dat ook vinden.

pi_124056416
Voor de verandering een goed Europees besluit trouwens, vers van de pers (waar Koos en Joost werken):

http://www.nu.nl/sport/33(...)g-in-strafrecht.html

pi_124056542
ik ben voor de europese unie en de euro, maar tegen de transferunie. De europese unie moet zich bezig houden met economische samenwerking. Kijk Griekenland , Spanje en Portugal kunnen toch gewoon de euro houden en defaulten op hun staatsschuld, waarom zou dat niet kunnen

Nederland, Duitsland enz moeten gewoon ophouden met betalen
pi_124056593
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:
ik ben voor de europese unie en de euro, maar tegen de transferunie. De europese unie moet zich bezig houden met economische samenwerking. Kijk Griekenland , Spanje en Portugal kunnen toch gewoon de euro houden en defaulten op hun staatsschuld, waarom zou dat niet kunnen

Zou dat kunnen dat ned en duits niet meer betalen doet of kan, of zouden ze daar niet afwijken van mogen van de grondwet wel maar van die wet niet, als er al een wet is ervoor.
pi_124056742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:

Leuke simpele weergave.

Het europroject was een leuk idee, maar het is faliekant mislukt. Mede door het falende toezicht van de EU/ECB zelf waar wel dikke salarissen zijn uitbetaald. De corruptie, vriendjespolitiek en het wegwerken van tegenstanders is van een omvang waar de toch al vieze bankdirecteurs zich voor zouden schamen.

De enige oplossing voor de eurocrisis die ik zie is een opsplitsing in 2 euro's (neuro en zeuro). Sterke economische landen als Finland, Nederland, Belgie, Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk houden de huidige euro en wordt neuro.
Zwakke economische landen als Ierland, Frankrijk, Portugal, Spanje, Italie, Cyprus en Griekenland krijgen een zeuro die gedevalueerd is op basis van de gezamenlijke schulden en economische vooruitzichten.

Dan heb je nog wat nieuwe eurolanden in het oosten die ergens bijkomen waar ze op basis van hun economische vooruitzichten het beste thuishoren.

Het is de enige redding van een gigantische Titanic die nu kapseizend is. En het stopt de onzinnige geldstroom van noord naar zuid.

pi_124056806
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind Joost dan ook een gigantische eikel.

[..]

Ja, verder wel mee eens enzo, maar dat is de discussie niet.
en ondertussen heb je nog steeds niet aangegeven waarom je die lijst vol vindt staan met "typische figuren".
pi_124057000
De Euro kunnen of kan ik helemaal niet meer zonder denk ik, die geldstroom van Noord naar Zuid, dat kan toch niet anders.
Ik of mijn voorouders hebben altijd moeten kijken dat ze voor de winter eten in gepot hadden anders verhongerde ze.
In het Zuiden altijd zon hoefde dat ja niet, het zit ze dan ook niet in het bloed vind ik, te zorgen voor magere tijden.
Ik ben het 100 proc denk ik eens met een neuro of zeuro zone, maar ook dat zal zich moeten bewijzen dan denk ik.
pi_124057083
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Leuke simpele weergave.

Het europroject was een leuk idee, maar het is faliekant mislukt. Mede door het falende toezicht van de EU/ECB zelf waar wel dikke salarissen zijn uitbetaald. De corruptie, vriendjespolitiek en het wegwerken van tegenstanders is van een omvang waar de toch al vieze bankdirecteurs zich voor zouden schamen.

De enige oplossing voor de eurocrisis die ik zie is een opsplitsing in 2 euro's (neuro en zeuro). Sterke economische landen als Finland, Nederland, Belgie, Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk houden de huidige euro en wordt neuro.
Zwakke economische landen als Ierland, Frankrijk, Portugal, Spanje, Italie, Cyprus en Griekenland krijgen een zeuro die gedevalueerd is op basis van de gezamenlijke schulden en economische vooruitzichten.

Dan heb je nog wat nieuwe eurolanden in het oosten die ergens bijkomen waar ze op basis van hun economische vooruitzichten het beste thuishoren.

Het is de enige redding van een gigantische Titanic die nu kapseizend is. En het stopt de onzinnige geldstroom van noord naar zuid.
Italie en Frankrijk zijn geen zwakke landen. Beide netto betalers aan de europese unie. Als je niet meer wil betalen moet je Polen en Spanje eruit gooien.
pi_124057388
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:29 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Italie en Frankrijk zijn geen zwakke landen.
_O- _O-

Italie is zowat bankroet (er was zelfs een geforceerde regime change nodig - Monti) en Frankrijk wordt verder de afgrond in geleid door een domme socialist.

Als ze nu nog niet zwak zouden zijn, dan wel binnen 5 jaar.

"Eruitgooien" gaat wat lastig. Maar de euro opsplitsen kan wel. Het gaat veel voeten in de aarde hebben, maar zowel voor noord als zuid is het beter. Nu wordt Griekenland kapodtbezuinigd en kunnen ze er niets tegen doen.

Naar mijn weten zit Polen trouwens niet in de euro, maar ik heb veel nieuws gemist, dus licht me bij.

pi_124057596
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Eruitgooien" gaat wat lastig. Maar de euro opsplitsen kan wel. Het gaat veel voeten in de aarde hebben, maar zowel voor noord als zuid is het beter. Nu wordt Griekenland kapodtbezuinigd en kunnen ze er niets tegen doen.
Weliswaar is het de euro geweest die Griekenland in staat stelde om veel te veel geld tegen een (destijds) lage rente te lenen, maar geen euro is geen oplossing. Griekenland heeft gewoon boven z'n stand geleefd maar kan dat niet meer volhouden, afschaffing van de euro gaat daar echt niet bij helpen.

Het enige wat je volgens mij kan zeggen, is dat we met onze reddingsacties de noodzakelijke veranderingen in Griekenland helpen te vertragen waardoor ze daar jarenlang gematigde ellende hebben ipv. eventjes een hele berg shit en daarna weer kans om er wat van te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 18:45:28 ]
pi_124057656
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak. De een zal Niemoller wellicht briljant vindt, maar hij heeft een nogal twijfelachtige reputatie, niet ten onrechte, als ik zijn artikelen zo lees.

Van René Cuperus heb ik wel een en ander gelezen. Tsja, ben het gewoonweg niet met hem eens.

Cliteur is geen domme vent, maar voor de rest is de lijst niet heel lang. Sowieso is het een zwaktebod om met zo'n lijstje namen te komen ter ondersteuning van je eurosceptische houding. Of heb ik plots gelijk als ik een lijst namen hier neerplemp van economen en bestuurders die wel pro-EU zijn?
even overheen gelezen.
maar toch zie ik meer subjectiviteit dan objectieve onderbouwing.

om voor mijzelf te spreken: ik heb al aangegeven dat ik eerst lees en dan een mening vorm die ook altijd aan verandering onderhevig zal zijn, want dynamiek. die lijst zegt puur dat het mensen zijn die er hoogstwaarschijnlijk meer van weten dan ik aangezien ik geen hoogleraar ben. en het zegt dat zij meer kennis en kunde hebben om tot een gefundeerde mening te komen.

hun reputatie betwisten is hetzelfde als een hoogleraar niet serieus nemen omdat hij of zij lid is van de vvd/cda/pvda/andere partij. is ook niet zo verstandig (uitzonderingen bla bla).
pi_124057709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Weliswaar is het de euro geweest die Griekenland in staat stelde om veel te veel geld tegen een (destijds) lage rente te lenen, maar geen euro is geen oplossing. Griekenland heeft gewoon boven z'n stand geleefd maar kan dat niet meer volhouden, afschaffing van de euro gaat daar echt niet bij helpen.
Klopt helemaal. Een unie van sterke en een andere unie van zwakke landen echter wel.

quote:
Het enige wat je volgens mij kan zeggen, is dat we met onze reddingsacties de noodzakelijke veranderingen in Griekenland helpen te vertragen waardoor ze daar jarenlang gematigde ellende hebben ipv. eventjes een hele berg shit en daarna weer kans om er wat van te maken.
Nou inderdaad. Maar die "gematigde ellende" waar je het over hebt, is nogal een eufemisme. Het is dikke dikke shit daar waar oh-jee-2%-koopkrachtverlies-dit-jaar-Nederland geen enkel beeld bij heeft. Dat deel denkt slechts aan de eigen korte-termijnprobleempjes. Het zijn net eurocraten.

pi_124057835
quote:
Met ditmaal de steun van Geenstijl en consorten dus plots allemaal helden...

Overigens heb ik wat off-topic op de man spelen verwijderd. Dat blijf ik niet doen, dan verdwijnt degene die op de man speelt gewoon.
pi_124057931
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Overigens heb ik wat off-topic op de man spelen verwijderd. Dat blijf ik niet doen, dan verdwijnt degene die op de man speelt gewoon.
Vergeet je jezelf niet? Dus ook die verdwijning bij voortdurende persoonlijke aanvallen?

En logisch dat er op Geenstijl steun ontstaat. Men is het zat.

Die steun gebruik jij als argument tegen de betrouwbaarheid of kundigheid van een lijst hoogleraren en anderen. Lekker onderbouwd discussieren.

Moslimorganisaties die steun krijgen van geflipte moslims zijn zelf ook ineens verdacht? :')

pi_124057948
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:29 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Italie en Frankrijk zijn geen zwakke landen.
Lees deze:
NWS / Frans werkloosheid hoogste sinds 13 jaar

pi_124057982
quote:

[..]

Vooral vol geniale argumenten waarom racisten en homohaters vooral een waardevol onderdeel moeten blijven van zijn partij bedoel je?
pi_124058005
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ze gebruiken dat slechts als platform om hun mening uit te dragen. het daarom afdoen is net zo slap als wat koos zei: dat lijstje aangrijpen om je eurosceptisme te uiten.
pi_124058031
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vergeet je jezelf niet? Dus ook die verdwijning bij voortdurende persoonlijke aanvallen?

je mag in het FB-topic eventueel aangeven waar ik een andere user in dit topic persoonlijk aanval.
pi_124058081
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:46 schreef dawg het volgende:

[..]

even overheen gelezen.
maar toch zie ik meer subjectiviteit dan objectieve onderbouwing.

om voor mijzelf te spreken: ik heb al aangegeven dat ik eerst lees en dan een mening vorm die ook altijd aan verandering onderhevig zal zijn, want dynamiek. die lijst zegt puur dat het mensen zijn die er hoogstwaarschijnlijk meer van weten dan ik aangezien ik geen hoogleraar ben. en het zegt dat zij meer kennis en kunde hebben om tot een gefundeerde mening te komen.

hun reputatie betwisten is hetzelfde als een hoogleraar niet serieus nemen omdat hij of zij lid is van de vvd/cda/pvda/andere partij. is ook niet zo
verstandig (uitzonderingen bla bla).
Natuurlijk is er sprake van subjectiviteit. Dat is vrijwel altijd het geval wanneer je het over personen hebt. Het zijn typische figuren in die zin dat ze deel uitmaken van een eurofobische circlejerk. Heb van de meeste van hen wel artikelen gelezen en ben het vaak gewoonweg niet eens met de strekking.
pi_124058131
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk is er sprake van subjectiviteit. Dat is vrijwel altijd het geval wanneer je het over personen hebt. Het zijn typische figuren in die zin dat ze deel uitmaken van een eurofobische circlejerk. Heb van de meeste van hen wel artikelen gelezen en ben het vaak gewoonweg niet eens met de strekking.
dus dan is jouw lijstje er ook een vol met typische figuren?
pi_124058143
quote:
Punt is dat Frankrijk voldoende economisch potentieel heeft. Het is geen inherent zwak land.
pi_124058146
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Maar die "gematigde ellende" waar je het over hebt, is nogal een eufemisme. Het is dikke dikke shit daar waar oh-jee-2%-koopkrachtverlies-dit-jaar-Nederland geen enkel beeld bij heeft. Dat deel denkt slechts aan de eigen korte-termijnprobleempjes. Het zijn net eurocraten.
In de OP (EDIT: de OP van dit topic: AEX / IMF - Greece will rise : The phoenix from the flame) staat dat de Griekse economie 20% is gekrompen. Dat is niet mis, maar zij hebben het verdeeld gehad over een jaar of vier. Op jaarbasis is dat toch echt nog vrij "gematigd". In pakweg IJsland of de Baltische staten hebben ze geen reddingsprogramma gehad en een ongeveer even grote krimp in één keer te verduren gekregen.

Toch is dat laatste volgens mij psychologisch beter omdat je dan gauw de bodem bereikt.

In feite is het dus een heel sneu verhaal van Griekenland: niemand wil achteruitgang, wij denken aardig te zijn door hen te redden, en het resultaat is dat de achteruitgang zich maar langzaam en eindeloos voortslepend voltrekt waardoor iedereen doodongelukkig wordt. Een ware Griekse tragedie ofzo. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 19:04:45 ]
pi_124058215
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:00 schreef dawg het volgende:

[..]

dus dan is jouw lijstje er ook een vol met typische figuren?
Dat ligt aan de persoon die het oordeel velt. Als ik een Wijffels, Wientjes of Pechtold opvoer dan zullen bepaalde lieden deze namen op voorhand wegwuiven.
pi_124058330
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ligt aan de persoon die het oordeel velt. Als ik een Wijffels, Wientjes of Pechtold opvoer dan zullen bepaalde lieden deze namen op voorhand wegwuiven.
wijffels vind ik een erg slimme man, en zijn sustainable finance lab een goed initiatief.

pechtold vind ik goed in politiek spel maar niet echt heel slim eigenlijk. wientjes ken ik niet zo maar komt erg verwaand over. en dat voorspelt -voor mij- nooit veel goeds.

maar inderdaad; wie geloof je en wie niet?
pi_124058380
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:06 schreef dawg het volgende:

[..]

wijffels vind ik een erg slimme man, en zijn sustainable finance lab een goed initiatief.

pechtold vind ik goed in politiek spel maar niet echt heel slim eigenlijk. wientjes ken ik niet zo maar komt erg verwaand over. en dat voorspelt -voor mij- nooit veel goeds.

maar inderdaad; wie geloof je en wie niet?
Exact. Daarom vind ik namenlijstjes ook weinig bruikbaar in discussies.
pi_124058536
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Exact. Daarom vind ik namenlijstjes ook weinig bruikbaar in discussies.
het is een indicator dat er ook enig intellectueel vermogen tussen zit. voor mij althans, ik pretendeer niet alle wijsheid in pacht te hebben, en iedereen kan dingen roepen natuurlijk.
pi_124058549
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vooral vol geniale argumenten waarom racisten en homohaters vooral een waardevol onderdeel moeten blijven van zijn partij bedoel je?
De persoonlijke mening van leden van een partij lijkt me irrelevant. En volgens mij ziet Farage dat ook zo.

Maar jij gaat verder met je guilty by association retoriek zie ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 19:15:20 (niet doen had ik toch gezegd.) ]

pi_124058588
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:01 schreef Igen het volgende:

[..]

In de OP (EDIT: de OP van dit topic: AEX / IMF - Greece will rise : The phoenix from the flame) staat dat de Griekse economie 20% is gekrompen. Dat is niet mis, maar zij hebben het verdeeld gehad over een jaar of vier. Op jaarbasis is dat toch echt nog vrij "gematigd". In pakweg IJsland of de Baltische staten hebben ze geen reddingsprogramma gehad en een ongeveer even grote krimp in één keer te verduren gekregen.

Toch is dat laatste volgens mij psychologisch beter omdat je dan gauw de bodem bereikt.

In feite is het dus een heel sneu verhaal van Griekenland: niemand wil achteruitgang, wij denken aardig te zijn door hen te redden, en het resultaat is dat de achteruitgang zich maar langzaam en eindeloos voortslepend voltrekt waardoor iedereen doodongelukkig wordt. Een ware Griekse tragedie ofzo. :P
Wat ik zo vond hebben Letland, Estland en IJsland allen een lening gehad van het IMF (een reddingsprogramma dus, zo'n lening met opgelegde voorwaarden over hervormingen e.d.). Echter de Grieken waren er structureel een stuk beroerder aan toe.
pi_124058589
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:12 schreef dawg het volgende:

[..]

het is een indicator dat er ook enig intellectueel vermogen tussen zit. voor mij althans, ik pretendeer niet alle wijsheid in pacht te hebben, en iedereen kan dingen roepen natuurlijk.
Ook weer waar. Maar zo'n Joost Niemoller vind ik bijvoorbeeld een halve zool met z'n dubieuze blogje, terwijl Mata hem beschouwt als een vrijdenkende held.
pi_124058701
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De persoonlijke mening van leden van een partij lijkt me irrelevant. En volgens mij ziet Farage dat ook zo.

Maar jij gaat verder met je guilty by association retoriek zie ik.
Het lijkt me dat wanneer belangrijke personen binnen een partij racist of homohater blijken te zijn maar dat voor de partijleiding geen enkel punt blijkt te zijn dat er toch wel iets fout zit in zo'n clubje. Zeker wanneer ze al langer de neiging hebben om tegen extreem-rechts aan te hangen.

Maar goed ik snap dat je zo'n Farage en kornuiten enkel bejubeld wilt zien worden en kritiek niet kan accepteren.
pi_124058724
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook weer waar. Maar zo'n Joost Niemoller vind ik bijvoorbeeld een halve zool met z'n dubieuze blogje, terwijl Mata hem beschouwt als een vrijdenkende held.
dat kan. ik kijk dan meer naar de inhoud van zo'n stuk. iets afschieten omdat je die persoon niks vindt, vind ik te makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')