abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:43:06 #51
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_124041459
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:36 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Verkapte, steun de PVV topic.

Kan mij niet voorstellen dat er malloten zijn die dit tekenen. De gemiddelde Nederlander moet 's nachts zijn TV en verlichting uitzetten, ook de verwarming en anders een paar graden lager. En anders niet janken dat je teveel betaalt.
Ik ben nooit voor de PVV geweest, en ik steun ze verder ook niet.
Ik heb zelf deze petitie niet getekend.

Ik erger me aan de invited op Facebook, LinkedIn, noem het maar op. Ik woon niet eens meer in NL.
pi_124041537
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:39 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan om je daar toch maar eens in te gaan verdiepen. Het hangt natuurlijk af van je academische achtergrond, maar een Zwitserse vriend van mij werkt voor een credit rating bureau en verdient als starter ¤5500. Levensonderhoud is duurder, maar uiteindelijk houd je netto toch meer over dan in Nederland.
Nu werkt die maat van je ook wel een sector waar ze niet bepaald op de centen letten. En natuurlijk kun je elders wellicht wat meer verdienen. Punt is echter dat er weinig reden is om Nederland te haten op dat vlak. Wanneer je fatsoenlijk geschoold bent kun je een aardig inkomen opstrijken in ons land. Als ik naar m'n eigen situatie kijk heb ik niks te klagen, en dat zeg ik als midden-twintiger.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124043665
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:56 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dit. Ook alleenstaand en midden tot hoog inkomen.

Hoewel ik gelukkig verder niet mag klagen als ik sommige mensen zie, ben ik wel de doelgroep die elke keer de 100% voor de kiezen krijgt. In het begin dnek ik nog: naja, ok, ik kan het lijen. Maar inmiddels denk ik : ja hallo, ik werk me de pleuris voor mijn centen, en elke keer krijg ik de grootste klap van de regeling voor mijn kiezen. En ben het zo langzamerhand dus wel een beetje zat. Mede omdat het er steeds meer op begint te lijken dat al het pensioen wat ik bij elkaar gewerkt hebt, straks verdwenen zal zijn in de huidige put. Ik lever nu dus het meeste in, en krijg er straks niets meer voor terug, waar de ouderen die dik hebben gecashed (ja ja niet allemaal) mijn pesioen krijgen.
en dit is de reden dat mensen steeds feller gaan reageren op profiteurs.

de groep die de profiteurs blijft steunen (hetgeen altijd wel gebeurde) wordt steeds minder en minder omdat men nu eindelijk in gaat zien dat de middeninkomens ervoor opdraaien en dat is de grootste groep in Nederland.
pi_124045282
Nederland is een chronisch ziek land...emigreren wordt de oplossing voor een beter leven.

De tijd is daar dat de nederlandse overheid mensen financieel gaat ondersteunen die weg willen. Die markt is er.

40% van de mannen willen emigreren, 6% van de vrouwen willen dat.

Betaal bv de verhuiskosten. Lever ondersteuning aan om in het nieuwe land te gaan wonen, werk en huis.

Thans stijgende en is 395 per dag - is 145.000 op jaarbasis - , want crisis - politieke klimaat - verharding van de samenleving. Mijn toevoeging: een hoger netto inkomen.

http://www.elsevier.nl/Ec(...)-emigreren-1152179W/

[ Bericht 38% gewijzigd door cempexo op 14-03-2013 13:27:29 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_124045550
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:49 schreef Chahna het volgende:

[..]

en dit is de reden dat mensen steeds feller gaan reageren op profiteurs.

de groep die de profiteurs blijft steunen (hetgeen altijd wel gebeurde) wordt steeds minder en minder omdat men nu eindelijk in gaat zien dat de middeninkomens ervoor opdraaien en dat is de grootste groep in Nederland.
Het probleem is dat mensen wel heel snel andere mensen als profiteur gaan zien. Je bent tegenwoordig al een profiteur als jij en je vrouw werkt en daarmee een leuk inkomen verdient en in een woning woont onder de 680 euro/maand huur.
pi_124045611
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:47 schreef Rattenketel het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen wel heel snel andere mensen als profiteur gaan zien. Je bent tegenwoordig al een profiteur als jij en je vrouw werkt en daarmee een leuk inkomen verdient en in een woning woont onder de 680 euro/maand huur.
ik zie niet in wat er geprofiteerd wordt.

de echte profiteurs werken niet (wit) en steeds meer mensen gaan zich daar aan ergeren.

en terecht uiteraard.

je wordt zelfs als NSB'er weggezet als je iemand verlinkt die de boel oplicht.
dat is Nederland 2012.
pi_124045805
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ongeveer 1300 euro netto per maand is gewoon het wettelijk minimumloon hoor.

Maak daar maar bruto van in plaats van netto.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124045980
Er klopt geen kut van die berekening.
Maar dat maakt de rellende beroeps-shagroker niet uit natuurlijk.
pi_124046022
Topic titel

Mijn mening! Yep, langzaam maar zeker.

En of het nou rijk of arm is volgens mij kunnen de rijken niet zonder de arme en de arme niet zonder de rijken.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 13:39:37 ]
pi_124049872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:40 schreef truthortruth het volgende:
Nederland gaat ook naar de klote, maar alleen omdat dit volk passief geworden is. Alleen creativiteit en innovatie kunnen de welvaart hoog houden. We worden globaal aan alle kanten ingehaald door landen die slimmer, goedkoper en met betere producten en diensten komen. Met andere woorden, we verdienen steeds minder geld.

Linksom of rechtsom zullen we eerst geld moeten verdienen voor we het uit kunnen geven aan bijstand gezinnetjes. Maar nee, we kijken naar de staat om voor ons te zorgen.
Inlijsten en op elke kamer van de Kamerleden der Staten-Generaal ophangen.

De status-quofetisjisten van het kapseizende Europa (Nederland in het bijzonder).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124050098
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Maak daar maar bruto van in plaats van netto.
Afhankelijk van de gezinssamenstelling natuurlijk.
pi_124050294
als je maar 1300 euro verdiend heb je recht op zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag, kindgebondenbudget en in de inkomenstenbelasting zijn er ook nog hele rijen extra voordeeltjes voor lage inkomens, ik adviseer degene die dat 2de verhaal heeft geschreven om bij een boekhouder langs te gaan
pi_124050935
Dat stukje op Facebook... mijn god... :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:40:43 #64
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_124051231
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nou hey, dan hebben we het al over 2 weken zorguitgaven! Voor een vloot hypermoderne jachtvliegtuigen die weer tientallen jaren meegaan!

Face it: de zorg is de grootste kostenpost van het land, en daar durft/wil men geen enkele discussie over. Studenten worden nu afgebroken zodat zorg nu mogelijk blijft. Wat denk je dat dat op lange termijn doet?
Qua geld hoeven ze het niet te laten, maar de JSF is gewoon een faalvliegtuig aan het worden.
pi_124051958
beter teken je de handtekeningenactie op www.burgerforum-eu.nl.
pi_124052977
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:01 schreef dawg het volgende:
beter teken je de handtekeningenactie op www.burgerforum-eu.nl.
Jammer genoeg kan dat daar niet anoniem, anders zouden ze er wel meer hebben denk ik of vemoed ik.
pi_124053043
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jammer genoeg kan dat daar niet anoniem, anders zouden ze er wel meer hebben denk ik of vemoed ik.
Tja wanneer je een burgerinitiatief op wilt zetten voor behandeling in de kamer kan dat nu eenmaal niet anoniem... Maar goed het is ook een initiatief van een kansloos clubje droeftoeters. Op internet wellicht redelijk wat aanhang, in de echte wereld al stukken minder.
pi_124053133
Ze hoeven naar mijn idee ook niet de overhand te hebben, maar een beetje angst mogen ze naar mijn idee wel creeren.
Zo werkt naar mijn idee democratie, als er geen grote opositie is, is het naar mijn idee ook niks.
pi_124053255
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja wanneer je een burgerinitiatief op wilt zetten voor behandeling in de kamer kan dat nu eenmaal niet anoniem... Maar goed het is ook een initiatief van een kansloos clubje droeftoeters. Op internet wellicht redelijk wat aanhang, in de echte wereld al stukken minder.
dat hebben meerdere mensen hier op fok aangegeven. maar ik kan helaas een fokker niet serieuzer nemen dan een emeritus hoogleraar bijvoorbeeld.
pi_124053355
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:35 schreef dawg het volgende:

[..]

dat hebben meerdere mensen hier op fok aangegeven. maar ik kan helaas een fokker niet serieuzer nemen dan een emeritus hoogleraar bijvoorbeeld.
Oh, en dat is prima hoor. Huppel er vrolijk achteraan. Dat trekt vanzelf weer bij of je gaat radicaliseren :P.
pi_124053471
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, en dat is prima hoor. Huppel er vrolijk achteraan. Dat trekt vanzelf weer bij of je gaat radicaliseren :P.
:r

Linkse paternalistische kleinerende praatjes.

99.999 neemt nooit de moeite op argumenten in te gaan. Hij verhult zijn domheid met het afdoen van een groep intellectuelen als "kansloos clubje droeftoeters".

Als er 1 kansloos clubje droeftoeters is, is het wel het geteisem dat in Brussel en Straatsburg zit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124053512
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:r

Linkse paternalistische kleinerende praatjes.

99.999 neemt nooit de moeite op argumenten in te gaan. Hij verhult zijn domheid met het afdoen van een groep intellectuelen als "kansloos clubje droeftoeters".

Als er 1 kansloos clubje droeftoeters is, is het wel het geteisem dat in Brussel en Straatsburg zit.
Tuurlijk knul :).
pi_124053551
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

heeft geen zin om hier serieus op in te gaan.
pi_124053573
Is er in Brussel ook iets in de vorm van een opositie?
pi_124053607
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:43 schreef dawg het volgende:

[..]

heeft geen zin om hier serieus op in te gaan.
Oh, het is vooral een constatering van mij inderdaad. Maar het radicale verhaal houdt zelden of nooit stand, dat is vooral mijn stelling.
pi_124053642
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tuurlijk knul :).
Drents boertje noemt internationale zakenman "knul".

Het illustreert precies de argumentloze minachting die linkse aapjes hebben.

pi_124053644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:44 schreef john2406 het volgende:
Het functioneert anders dan hier met een coalitie en een oppositie. Maar er zijn wel fracties die standaard zeer kritisch zijn op de besluiten van de Europese commissie.
pi_124053648
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, het is vooral een constatering van mij inderdaad. Maar het radicale verhaal houdt zelden of nooit stand, dat is vooral mijn stelling.
ik vind jouw stelling juist radicaal. maar goed.
pi_124053683
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Drents boertje noemt internationale zakenman "knul".

Het illustreert precies de argumentloze minachting die linkse aapjes hebben.
En dit illustreert weer dat we jou nog altijd totaal niet serieus kunnen nemen. Je hebt wat dat betreft een lange traditie van getroll en gescheld hoog te houden en dat doe je met volle overgave, knul :).
pi_124053708
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:46 schreef dawg het volgende:

[..]

ik vind jouw stelling juist radicaal. maar goed.
wat is die radicale stelling van mij precies?

Het niet erg serieus nemen van Baudet en consorten? Dat lijkt me weinig radicaal.
pi_124053720
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het functioneert anders dan hier met een coalitie en een oppositie. Maar er zijn wel fracties die standaard zeer kritisch zijn op de besluiten van de Europese commissie.
Dan denk ik, ach laat ook maar.

Dat hele EU maakt naar mijn idee alles kapot, of alles over een kam of niks zo denk ik erover.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 16:50:35 ]
pi_124053772
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dit illustreert weer dat we jou nog altijd totaal niet serieus kunnen nemen. Je hebt wat dat betreft een lange traditie van getroll en gescheld hoog te houden en dat doe je met volle overgave, knul :).
"We" nog wel. Het argument dat op links het sterkste werkt; gewoon doen alsof je met meer bent, zodat de tegenstander wel gek moet zijn.

Kom nou es gewoon met argumenten waarom de imposante lijst opstellers van het initiatief (hoogleraren, journalisten en filosofen staan ertussen) uit dawgs link een "kansloos clubje droeftoeters" zou zijn.

donderdag 14 maart 2013 @ 16:52:03 #83
121741 _Dizzy_
pi_124053889
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:44 schreef john2406 het volgende:
Geen idee eigenlijk, maar het kan toch niet zijn dat NL de enige is die aan het klagen is? Of zijn wij gewoon een klaagvolk :@
pi_124053917
Ewald Engelen is overgelopen van het pro-europese transferunie kamp, naar het anti-euro kamp huh.

[ Bericht 3% gewijzigd door arjan1212 op 14-03-2013 17:09:13 ]
pi_124053928
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

wat is die radicale stelling van mij precies?

Het niet erg serieus nemen van Baudet en consorten? Dat lijkt me weinig radicaal.
je suggereert dat ik radicaliseer en hun blind volg, terwijl jij blijkbaar blindelings even kan bepalen wie wel en wie niet serieus te nemen is. ik daarentegen lees pro en con, en baseer dan mijn mening. en daarvoor neem ik argumenten van wetenschappers behoorlijk serieus omdat ik niet de pretentie heb het beter te weten. jij kennelijk wel. dat vind ik behoorlijk radicaal.
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:53:24 #86
121741 _Dizzy_
pi_124053940

[ Bericht 100% gewijzigd door _Dizzy_ op 14-03-2013 16:53:42 ]
pi_124054044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:52 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, maar het kan toch niet zijn dat NL de enige is die aan het klagen is? Of zijn wij gewoon een klaagvolk :@
Ik zou het niet weten, maar wat ik wel weet is dat het al eens iemand geprobeert heeft een europa, of wou die wat anders ik weet het niet meer.
Zat niet voor in de klas.
pi_124054133
quote:
18s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"We" nog wel. Het argument dat op links het sterkste werkt; gewoon doen alsof je met meer bent, zodat de tegenstander wel gek moet zijn.

Kom nou es gewoon met argumenten waarom de imposante lijst opstellers van het initiatief (hoogleraren, journalisten en filosofen staan ertussen) uit dawgs link een "kansloos clubje droeftoeters" zou zijn.
Je hebt het lijstje nooit bekeken? Google maar eens een stuk of wat van de namen. Het regent verbindingen met clubjes als de dagelijkse standaard, geenstijl, fortuyn etc. Voor jou allicht het grote ware woord en iets om tegenop te kijken. Ik heb er niet zoveel mee en kan het allemaal niet erg serieus nemen.
Maar ik snap dat een paar mooie namen je gelijk in vervoering brengen. Dat beroep op een zogenaamde autoriteit heb ik niet zo heel veel mee. Ik denk liever zelf na.
pi_124054151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:52 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

We zijn ook wel een klaagvolk :P.

En ook elders is er best wel veel kritiek hoor.
pi_124054297
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt het lijstje nooit bekeken? Google maar eens een stuk of wat van de namen. Het regent verbindingen met clubjes als de dagelijkse standaard, geenstijl, fortuyn etc. Voor jou allicht het grote ware woord en iets om tegenop te kijken. Ik heb er niet zoveel mee en kan het allemaal niet erg serieus nemen.
Maar ik snap dat een paar mooie namen je gelijk in vervoering brengen. Dat beroep op een zogenaamde autoriteit heb ik niet zo heel veel mee. Ik denk liever zelf na.
per definitie er vanuit gaan dat de namen die je noemt bullshit produceren is best wel pretentieus en daarvoor hoef je echt geen die-hard fan te zijn van bijvoorbeeld geenstijl, dat ben ik ook niet, verre van.

ze zijn geen hoogleraar geworden in de supermarkt natuurlijk. :')
pi_124054308
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb net die link aangeklikt, het lijstje bestaat uit:

Over ons

Initiatiefnemers

Thierry Baudet, auteur van De Aanval op de Natiestaat
Jan Bennink, columnist en reclameman
Prof. dr. mr. Paul Cliteur, auteur van The Secular Outlook
Rene Cuperus, auteur van De Wereldburger bestaat niet
Arjan van Dixhoorn, historicus
Ewald Engelen, hoogleraar financiële geografie
Pepijn van Houwelingen, econoom
Arjo Klamer, hoogleraar culturele economie
Piet Moerman, emeritus-hoogleraar economie
Joost Niemoller, journalist
Alex Sassen van Elsloo, financieel consultant & columnist
Twan Tak, emeritus-hoogleraar staatsrecht
Jos Teunissen, hoogleraar staatsrecht
Ad Verbrugge, filosoof
Tom Zwart, hoogleraar mensenrechten

---

Van dit lijstje "ken" ik Paul Cliteur als een waardig, scherp en bijzonder betrouwbaar filosoof en Joost Niemoller als onconventioneel journalist. De rest van de lijst ken ik niet, maar hoogleraar staatsrecht, mensenrechten en economie word je niet zomaar.

De termen "kansloos" en "droeftoeters" zijn dus niet van toepassing.

En welke connecties er met welke sites dan ook zijn, lijkt me irrelevant. Beoordeel dit initiatief op zijn merites en de mensen die dat initiatief vormen net zo. Derhalve nog geen enkel argument tegen dit initiatief.

Dat zelf nadenken zit bij dawg en ondergetekende wel snor. Juist bij jou niet.

pi_124054437
Het zijn ook wel typische figuren op dat lijstje. Met als triest dieptepunt Joost Niemoller.
pi_124054552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
Het zijn ook wel typische figuren op dat lijstje. Met als triest dieptepunt Joost Niemoller.
Engelen vond ik nou juist een geniaal persoon. snap ook niet echt waarom ie nou ineens tegen de europese unie is
pi_124054624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:10 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Engelen vond ik nou juist een geniaal persoon. snap ook niet echt waarom ie nou ineens tegen de europese unie is
Kijk eens wat voor topic s voorbij komen de laatste tijd het gaat volgens mij echt de verkeerde kant uit.
pi_124054680
http://img202.imageshack.us/img202/6208/burgerforum.jpg (copy/paste deze link)

pi_124054736
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
vertel maar waarom dan. dit zegt natuurlijk nog minder dan niks.
pi_124055294
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:16 schreef dawg het volgende:

[..]

vertel maar waarom dan. dit zegt natuurlijk nog minder dan niks.
Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak. De een zal Niemoller wellicht briljant vindt, maar hij heeft een nogal twijfelachtige reputatie, niet ten onrechte, als ik zijn artikelen zo lees.

Van René Cuperus heb ik wel een en ander gelezen. Tsja, ben het gewoonweg niet met hem eens.

Cliteur is geen domme vent, maar voor de rest is de lijst niet heel lang. Sowieso is het een zwaktebod om met zo'n lijstje namen te komen ter ondersteuning van je eurosceptische houding. Of heb ik plots gelijk als ik een lijst namen hier neerplemp van economen en bestuurders die wel pro-EU zijn?
pi_124055322
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, meneer de internationale zakenman met zijn misplaatste autoriteit-argumentatie.
Ik heb 30 jaar in Nederland gewoond, lijkt me niet meer dan logisch dat ik een gedegen mening over het land gevormd heb. Daarnaast zo'n 4,5 jaar buiten Nederland, waardoor de blik wat er mis is alleen maar scherper is geworden.
Cempexo heeft "last" van hetzelfde.

Dat de achterblijvers liever geen negatieve kritiek (de positieve wordt handig weggefilterd) van deze "nestbevuilers" horen en overgaan op non-argumenten en persoonlijke aanvallen, is algemeen bekend.

pi_124055334
Het zijn typische figuren, Mata, in die zin dat ze onderdeel uitmaken van een groepje dat altijd ageert tegen de EU.
pi_124055343
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:31 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Waar blijven de pics van je danslerares
Je bent welkom vanavond. Ik ga niet, afspraakje met een goeie vriendin/scharrel van me.

Ontopic nog iets te melden?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')