Komt die onzin weer... 1 JSF kost hetzelfde als een middagje zorg... Heel defensie kost minder dan 5% van de zorgkosten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:30 schreef Purplesparks het volgende:
'Zolang die de JSF bs will blijven doorzetten wel ja.
Ongeveer 1300 euro netto per maand is gewoon het wettelijk minimumloon hoor.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:32 schreef raptorix het volgende:
Met een inkomen van 1300 kun je beter geen gezin nemen, overigens wat voor tokkie moet je zijn om 1300 euro per maand aan inkomen te hebben![]()
![]()
![]()
Overigens zijn juist de lage inkomens relatief gespaard, zelf heb ik een hoog midden inkomen zonder gezin, je moest eens weten wat ik er de laatste jaren op achteruit ben gegaan.
Wel als ze ook nog eens een gezin stichten en vrouw ook niet werkt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ongeveer 1300 euro netto per maand is gewoon het wettelijk minimumloon hoor.
Dus volgens jou is iedereen die het wettelijk minimumloon verdient meteen een tokkie?
Dat zijn massa's mensen die weliswaar geen hooggeschoold werk verrichten, maar wel belangrijk werk in de transport- en logistiek, thuiszorg, taxibranche, postbranche, fabrieken, winkels enz.
Dan ben je een beetje simpel van geest.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel als ze ook nog eens een gezin stichten en vrouw ook niet werkt.
Tokkie moet je niet te letterlijk nemen, maar je weet ook wel dat het anders is, een hoop mensen met een slecht inkomen hebben dat omdat ze geen opleiding hebben afgemaakt, te vroeg kinderen nemen zonder de consequenties te overzien, vaak gaan ze ook nog dure leningen aan waardoor de overheid later weer mag bijspringen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan ben je een beetje simpel van geest.
Met zo'n inkomen zou ik ook wensen dat mijn partner zou werken overigens, maar goed die keuze is voor ieder voor zich. Kinderen kunnen er ook gekomen zijn voordat men in inkomen daalde bijvoorbeeld. Maar met een dergelijk inkomen zou ik inderdaad evenmin aan kinderen beginnen.
Maar het begrip tokkie zegt wat mij betreft meer over de (asociale) leefwijze van een persoon dan over zijn of haar inkomen.
1 jsf, maybe. Totale hoeveelheden aan jsf's waarbij de prijs de afgelopen jaren steeds verder wordt opgehoogd is niet niks. Daarnaast gaat het om het principe dat ze overal op bezuinigen massaal maar toch jsf gedoe blijven doorzetten. En wat als er nou een Russisch vliegtuig over de Noordzee vliegt, of we nou die 2e hands jsf koekblikken hebben of niet, ik ga er niet vanuit dat Nederland al het lef heeft om een Russisch vliegtuig durft neer te halen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Komt die onzin weer... 1 JSF kost hetzelfde als een middagje zorg... Heel defensie kost minder dan 5% van de zorgkosten.
En vertel eens, als er stront aan de knikker is, wil jij rolstoelers inzetten of een squadron jachtvliegtuigen gebruiken? Als Poetin bijvoorbeeld weer eens laat zien hoe groot-ie is door met bommenwerpers (met kernkoppen?!) over de Noordzee te vliegen?
Maar dit is het toch! Hoe kan je verwachten van anderen dat ze voor jou keuzes gaan betalen?!?!quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan ben je een beetje simpel van geest.
Met zo'n inkomen zou ik ook wensen dat mijn partner zou werken overigens, maar goed die keuze moet ieder voor zichzelf nemen.
Bezuinigden ze maar, graag!quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:50 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
1 jsf, maybe. Totale hoeveelheden aan jsf's waarbij de prijs de afgelopen jaren steeds verder wordt opgehoogd is niet niks. Daarnaast gaat het om het principe dat ze overal op bezuinigen massaal maar toch jsf gedoe blijven doorzetten. En wat als er nou een Russisch vliegtuig over de Noordzee vliegt, of we nou die 2e hands jsf koekblikken hebben of niet, ik ga er niet vanuit dat Nederland al het lef heeft om een Russisch vliegtuig durft neer te halen.
Aan de ene kant ben ik het hier wel mee eens, als je het niet kan betalen een gezin te stichten, dan zou je denken dat niemand dit dan zou doen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel als ze ook nog eens een gezin stichten en vrouw ook niet werkt.
Dit. Ook alleenstaand en midden tot hoog inkomen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:32 schreef raptorix het volgende:
Met een inkomen van 1300 kun je beter geen gezin nemen, overigens wat voor tokkie moet je zijn om 1300 euro per maand aan inkomen te hebben![]()
![]()
![]()
Overigens zijn juist de lage inkomens relatief gespaard, zelf heb ik een hoog midden inkomen zonder gezin, je moest eens weten wat ik er de laatste jaren op achteruit ben gegaan.
Dit is erg kortzichtig. Er zijn meer dan genoeg mensen die simpelweg niet beter kunnen qua opleidingsniveau en veroordeeld zijn daardoor tot laag betaalde banen. Ok, so shit happens, maar als die mensen ontslagen worden, hebben ze dus al snel het wettelijk minimum aan WW. En nee, die mensen gaan heus niet allemaal leningen aanquote:Op donderdag 14 maart 2013 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tokkie moet je niet te letterlijk nemen, maar je weet ook wel dat het anders is, een hoop mensen met een slecht inkomen hebben dat omdat ze geen opleiding hebben afgemaakt, te vroeg kinderen nemen zonder de consequenties te overzien, vaak gaan ze ook nog dure leningen aan waardoor de overheid later weer mag bijspringen.
En dan hebben we het nog niet eens over de enorme kindersubsidie die er in Nederland word uitgedeeld, kinderopvang? Baas moet meebetalen. Zwanger, prima joh, we betalen je wel lekker terwijl jij loopt uit te puffen. Ga maar door met die flauwekul.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dit. Ook alleenstaand en midden tot hoog inkomen.
Hoewel ik gelukkig verder niet mag klagen als ik sommige mensen zie, ben ik wel de doelgroep die elke keer de 100% voor de kiezen krijgt. In het begin dnek ik nog: naja, ok, ik kan het lijen. Maar inmiddels denk ik : ja hallo, ik werk me de pleuris voor mijn centen, en elke keer krijg ik de grootste klap van de regeling voor mijn kiezen. En ben het zo langzamerhand dus wel een beetje zat. Mede omdat het er steeds meer op begint te lijken dat al het pensioen wat ik bij elkaar gewerkt hebt, straks verdwenen zal zijn in de huidige put. Ik lever nu dus het meeste in, en krijg er straks niets meer voor terug, waar de ouderen die dik hebben gecashed (ja ja niet allemaal) mijn pesioen krijgen.
Wees maar gerust er komt nog wel een hele dikke dip.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
Hoewel ik gelukkig verder niet mag klagen als ik sommige mensen zie, ben ik wel de doelgroep die elke keer de 100% voor de kiezen krijgt. In het begin dnek ik nog: naja, ok, ik kan het lijen. Maar inmiddels denk ik : ja hallo, ik werk me de pleuris voor mijn centen, en elke keer krijg ik de grootste klap van de regeling voor mijn kiezen. En ben het zo langzamerhand dus wel een beetje zat. Mede omdat het er steeds meer op begint te lijken dat al het pensioen wat ik bij elkaar gewerkt hebt, straks verdwenen zal zijn in de huidige put. Ik lever nu dus het meeste in, en krijg er straks niets meer voor terug, waar de ouderen die dik hebben gecashed (ja ja niet allemaal) mijn pesioen krijgen.
Nou hey, dan hebben we het al over 2 weken zorguitgaven! Voor een vloot hypermoderne jachtvliegtuigen die weer tientallen jaren meegaan!quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:50 schreef Purplesparks het volgende:
1 jsf, maybe. Totale hoeveelheden aan jsf's waarbij de prijs de afgelopen jaren steeds verder wordt opgehoogd is niet niks.
Uiteraard is dat zo, maar als je kijkt naar het aantal schoolverlaters die zonder enige vorm van opleiding hun volwassen leven starten dan hou je je hart vast.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:58 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dit is erg kortzichtig. Er zijn meer dan genoeg mensen die simpelweg niet beter kunnen qua opleidingsniveau en veroordeeld zijn daardoor tot laag betaalde banen. Ok, so shit happens, maar als die mensen ontslagen worden, hebben ze dus al snel het wettelijk minimum aan WW. En nee, die mensen gaan heus niet allemaal leningen aan
dat weet ik, daarom dat ik enorm blij ben in de huidige economie met mijn 99% baanzekerheid. Zolang ik gewoon normaal functioneer hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken over mijn baan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:58 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Wees maar gerust er komt nog wel een hele dikke dip.
Kijk dat heb ik nou ook ik wacht nu gewoon op de gigantische faal.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat weet ik, daarom dat ik enorm blij ben in de huidige economie met mijn 99% baanzekerheid. Zolang ik gewoon normaal functioneer hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken over mijn baan.
Die dingen kosten gemiddeld 60 miljoen per stuk, wou je beweren dat we gemiddeld dat bedrag per middag uitgeven aan de zorg?quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nou hey, dan hebben we het al over 2 weken zorguitgaven! Voor een vloot hypermoderne jachtvliegtuigen die weer tientallen jaren meegaan!
Face it: de zorg is de grootste kostenpost van het land, en daar durft/wil men geen enkele discussie over. Studenten worden nu afgebroken zodat zorg nu mogelijk blijft. Wat denk je dat dat op lange termijn doet?
Dit ja. Intussen beginnen de verhogingen wel erg irritant te worden en krijg je intussen wel het idee "waar doe ik het voor" Alles mag je direct weer inleveren, als je meer verdient dan 1 keer modaal krijg je een huurverhoging voor je kiezen, pensioen bestaat dalijk niet meer maar je mag er wél dik voor betalen etc.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
90 miljard (2011) per jaar, geeft 246 miljoen per dag.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:09 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Die dingen kosten gemiddeld 60 miljoen per stuk, wou je beweren dat we gemiddeld dat bedrag per middag uitgeven aan de zorg?
mjah vroeger was het niet anders en dat mag geen probleem zijn gezien de hoeveelheid LBO-MBO banen er eigenlijk zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zo, maar als je kijkt naar het aantal schoolverlaters die zonder enige vorm van opleiding hun volwassen leven starten dan hou je je hart vast.
Het probleem is dat die vroeger gewoon "de fabriek" in gingen zoals me vader dat zei. Echter voor industrieel werk zijn steeds minder mensen nodig, en die mensen die daar nodig zijn hebben meer skills nodig. Daarnaast is veel van dat werk simpelweg verplaatst of overbodig geworden door moderne ontwikkelingen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
mjah vroeger was het niet anders en dat mag geen probleem zijn gezien de hoeveelheid max MBO banen er eigenlijk zijn.
Echter: iedereen wordt geforceerd as ut ff kan het hbo in gepropt met de boodschap van huis uit en school: ja je moet wel manager worden hoor!
En laat nou net een hele hoop van dat spul wat daarmee van school komt dat gewoon niet aankunnen, maar wel vinden dat ze een dure bak onder de kont moeten hebben en een groot huis, terwijl ze net 25-30 zijn. Daar waar men vroeger 10-15 jaar voor moest werken....
Dat is het spul wat echt in de problemen komt. De arme mensen kunnen doorgaans veel beter met geld om gaan en kennen veel beter de waarde van spullen.
Grofweg zo'n 80 miljard per jaar. Dus zo'n 200 miljoen per dag.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:09 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Die dingen kosten gemiddeld 60 miljoen per stuk, wou je beweren dat we gemiddeld dat bedrag per middag uitgeven aan de zorg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |