abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:26:58 #1
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_124038772
Op Facebook en op andere sociale netwerksites word ik doodgegooit met invites voor protesten petities noem het maar op tegen Rutte.

Bijvoorbeeld deze, geleid door de PVV. Ik ben nu niet altijd fan geweest van de PVV maar op een aantal punten moet ik ze wel gelijk geven:
http://www.tekenverzetaan.nl/

Het is genoeg geweest.

Dit kabinet is bezig met de systematische plundering van onze samenleving. De belastingen omhoog, de BTW die explodeert, hypotheekrente aangepakt, de huren door het dak, verzorgingshuizen dicht.

Er dreigt een ramp op de huizenmarkt. Onze pensioenen staan op het spel. Onze ouderen getroffen. Iedere maand komen er 20.000 werklozen bij. We moeten allemaal de prijs betalen voor het heilloze EU-avontuur. Nederland wordt kapot bezuinigd.

Elke Nederlander gaat het voelen. 2013 wordt een zwart jaar.

Ondertussen kiest dit kabinet voor ontwikkelingshulp, geld voor Brussel en Zuid-Europa, windmolens, multikul en kunstsubsidies. Het zijn de keuzes van de links-liberale elites die elke voeling met de realiteit hebben verloren. Niet de Nederlandse belangen staan voorop, maar de wensen van de eurofielen. Niet onze politici regeren, maar ongekozen bureaucraten in Brussel.

Wij tekenen verzet aan.

Werkend Nederland verdient belastingverlaging.
En dat kan ook. Door te kiezen voor de belangen van Nederland.

Het is nog niet te laat. Wij doen vandaag een beroep op dit kabinet te stoppen met slopen en te starten met bouwen.

Hoogachtend,

De fracties van de Partij voor de Vrijheid in de Staten-Generaal

Het volgende stukje word op Facebook aangeboden en is tegen Rutte bedoeld.

Sukkel let je wel even op!!!!

neem een gezin met 1300 euro inkomsten per maand
1 kind ongeveer 100 euro per maand kinderbijslag en kindertoeslag
1400 totaal
nu gaan we verder rekenen
450 euro huur
200 euro gas en licht
340 euro zieken kosten verzekering
120 euro overige verzekeringen
dit maakt totaal
1110 euro per maand vaste lasten
we hebben nu nog geen mobiel mee geteld
of een auto of misschien een abonnement voor het openbaar vervoer
nu komt de grap voor 3 man eten kopen bij de voordelige supermarkten kost al snel 75 euro per week
dit maakt 325 euro per maand
Rutte let je wel op
deze mensen geven dus nu al meer uit als dat ze ontvangen
want dit maakt samen
1110 plus 325 is gelijk aan 1435 euro
dat is elke maand 35 euro tekort
maar wacht er komt nog meer
Rutte niet gaan liggen slapen
even bij de les blijven
nu werkt vader bij het uitzendbureau
zoals uw wens is
Flexwerken noemt u dat
hij is een gelukkig mens en werkt al zeker 6 maanden op een en de zelfde plek
nu moet het uitzendbureau hem even een weekje thuislaten anders zitten er verplichtingen aan vast welk natuurlijk het uitzendbureau niet wil dus nu krijgt hij een week geen werk
voor die ene week een uitkering aanvragen dat heeft geen zin eer je aan de beurt bent om langs te komen
ben je immers weer aan het werk dus om de 6 maanden komt deze man een week tekort
maar daar mag hij dan wel wat meer uren voor maken dan kan hij daarmee de achterstand in lopen
en nu zegt de overheid ho dat kan niet hij verdient teveel en word er extra belasting geheven op zijn over uurtjes
en weer betaald jan de arbeider het gelach
nu word moeder ziek en gaat naar de arts die neemt wat bloed monsters (deze moet moeder zelf betalen ongeveer 13 euro ) na dit onderzoek heeft de arts nog niet gevonden wat het is
en neemt voor de zekerheid nog wat ontlasting en stuurt dat op naar het lab (ook dit mag moeder zelf betalen weer een 13 euro )
nu heeft hij het gevonden en laat moeder wat medicijnen halen dit word Netjes door het ziekenfonds betaald
fout dus want moeder moet eerst de 350 euro eigen risico betalen
in middels moet vader wat eerder thuis komen omdat moeder het niet helemaal alleen meer red
vader komt eerder thuis zodat hij kan zorgen voor moeder en hun kind
nu heeft vader wat minder uurtjes gewerkt ivm ziekte van moeder
na 3 dagen krijgt hij een telefoontje van het uitzendbureau met de melding dat hij niet steeds eerder weg mag gaan want dat vind de klant niet goed
vader moet toch zorgen dat moeder en Kind een warme maaltijd krijgen en besluit daarom gewoon toch weer wat eerder weg te gaan nu komt het gelach

Rutte let je even op

hij word ontslagen door het uitzendbureau omdat hij werk weigert
nu is de hel los hij moet nu naar het UWV en krijgt daar te horen dat hij geen recht heeft op een uitkering
hij heeft immers werk geweigerd nu moet hij naar de gemeente
deze heeft 2 maanden nodig om te beslissen of dat hij hier wel recht op heeft
2 maanden geen inkomsten 2 maanden zelf bekostigen maar van welk geld dan
dus word het gas en licht niet betaald en na 2 maanden word de meter weg gehaald
en de huur ja helaas die kan ook niet worden betaald na 2 maanden word het uit handen gegeven aan een deurwaarder deze rekend woeker prijzen voor het incasseren van de gelden
die het gezin toch al niet kan Betalen
in middels word er een sociale dienst uitkering toe ge zegt
het gezin krijgt jawel 1200 euro
dus nog minder geld
nu komt de grap
deze mensen kunnen de kosten niet meer betalen en kloppen bij de schuld sanering aan
na een paar maanden word dit aanvaard
nu blijft de man in de sociale dienst voor ja wel 3 jaar alle schulden worden kwijt gescholden en het gezin kan op nieuw beginnen

het vervolg hier van is begin boven aan deze text op nieuw te lezen en ervaar hoe de werkelijke situatie van heel veel mensen in Nederland is

Rutte doe toch GVD iets

Wat vinden jullie? Is Rutte echt zo slecht?

Ik ben er nog niet aan uit, ik weet wel dat Nederland het steeds slechter aan het doen is als je kijkt naar de omliggende landen.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Dizzy_ op 14-03-2013 09:01:45 ]
pi_124038797
'Zolang die de JSF bs will blijven doorzetten wel ja. :P
Touching from a distance ~
pi_124038811
Met een inkomen van 1300 kun je beter geen gezin nemen, overigens wat voor tokkie moet je zijn om 1300 euro per maand aan inkomen te hebben :') :') :')

Overigens zijn juist de lage inkomens relatief gespaard, zelf heb ik een hoog midden inkomen zonder gezin, je moest eens weten wat ik er de laatste jaren op achteruit ben gegaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124038885
Nederland gaat ook naar de klote, maar alleen omdat dit volk passief geworden is. Alleen creativiteit en innovatie kunnen de welvaart hoog houden. We worden globaal aan alle kanten ingehaald door landen die slimmer, goedkoper en met betere producten en diensten komen. Met andere woorden, we verdienen steeds minder geld.

Linksom of rechtsom zullen we eerst geld moeten verdienen voor we het uit kunnen geven aan bijstand gezinnetjes. Maar nee, we kijken naar de staat om voor ons te zorgen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:43:03 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124038909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:30 schreef Purplesparks het volgende:
'Zolang die de JSF bs will blijven doorzetten wel ja. :P
Komt die onzin weer... 1 JSF kost hetzelfde als een middagje zorg... Heel defensie kost minder dan 5% van de zorgkosten.
En vertel eens, als er stront aan de knikker is, wil jij rolstoelers inzetten of een squadron jachtvliegtuigen gebruiken? Als Poetin bijvoorbeeld weer eens laat zien hoe groot-ie is door met bommenwerpers (met kernkoppen?!) over de Noordzee te vliegen?
censuur :O
pi_124038911
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:32 schreef raptorix het volgende:
Met een inkomen van 1300 kun je beter geen gezin nemen, overigens wat voor tokkie moet je zijn om 1300 euro per maand aan inkomen te hebben :') :') :')

Overigens zijn juist de lage inkomens relatief gespaard, zelf heb ik een hoog midden inkomen zonder gezin, je moest eens weten wat ik er de laatste jaren op achteruit ben gegaan.
Ongeveer 1300 euro netto per maand is gewoon het wettelijk minimumloon hoor.

Dus volgens jou is iedereen die het wettelijk minimumloon verdient meteen een tokkie? :')

Dat zijn massa's mensen die weliswaar geen hooggeschoold werk verrichten, maar wel belangrijk werk in de transport- en logistiek, thuiszorg, taxibranche, postbranche, fabrieken, winkels enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_124038919
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ongeveer 1300 euro netto per maand is gewoon het wettelijk minimumloon hoor.

Dus volgens jou is iedereen die het wettelijk minimumloon verdient meteen een tokkie? :')

Dat zijn massa's mensen die weliswaar geen hooggeschoold werk verrichten, maar wel belangrijk werk in de transport- en logistiek, thuiszorg, taxibranche, postbranche, fabrieken, winkels enz.
Wel als ze ook nog eens een gezin stichten en vrouw ook niet werkt.
pi_124038965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan ben je een beetje simpel van geest. :')

Met zo'n inkomen zou ik ook wensen dat mijn partner zou werken overigens, maar goed die keuze moet ieder voor zichzelf nemen. Kinderen kunnen er ook gekomen zijn voordat men in inkomen daalde bijvoorbeeld. Maar met een dergelijk inkomen zou ik inderdaad evenmin aan kinderen beginnen.

Maar het begrip tokkie zegt wat mij betreft meer over de (asociale) leefwijze van een persoon dan over zijn of haar inkomen, en een bepaald inkomen staat bij mij niet noodzakelijkerwijs direct in verband met een asociale of sociale leefwijze.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_124038976
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Met zo'n inkomen zou ik ook wensen dat mijn partner zou werken overigens, maar goed die keuze is voor ieder voor zich. Kinderen kunnen er ook gekomen zijn voordat men in inkomen daalde bijvoorbeeld. Maar met een dergelijk inkomen zou ik inderdaad evenmin aan kinderen beginnen.

Maar het begrip tokkie zegt wat mij betreft meer over de (asociale) leefwijze van een persoon dan over zijn of haar inkomen.
Tokkie moet je niet te letterlijk nemen, maar je weet ook wel dat het anders is, een hoop mensen met een slecht inkomen hebben dat omdat ze geen opleiding hebben afgemaakt, te vroeg kinderen nemen zonder de consequenties te overzien, vaak gaan ze ook nog dure leningen aan waardoor de overheid later weer mag bijspringen.
pi_124038987
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Komt die onzin weer... 1 JSF kost hetzelfde als een middagje zorg... Heel defensie kost minder dan 5% van de zorgkosten.
En vertel eens, als er stront aan de knikker is, wil jij rolstoelers inzetten of een squadron jachtvliegtuigen gebruiken? Als Poetin bijvoorbeeld weer eens laat zien hoe groot-ie is door met bommenwerpers (met kernkoppen?!) over de Noordzee te vliegen?
1 jsf, maybe. Totale hoeveelheden aan jsf's waarbij de prijs de afgelopen jaren steeds verder wordt opgehoogd is niet niks. Daarnaast gaat het om het principe dat ze overal op bezuinigen massaal maar toch jsf gedoe blijven doorzetten. En wat als er nou een Russisch vliegtuig over de Noordzee vliegt, of we nou die 2e hands jsf koekblikken hebben of niet, ik ga er niet vanuit dat Nederland al het lef heeft om een Russisch vliegtuig durft neer te halen.
pi_124038995
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]

Met zo'n inkomen zou ik ook wensen dat mijn partner zou werken overigens, maar goed die keuze moet ieder voor zichzelf nemen.
Maar dit is het toch! Hoe kan je verwachten van anderen dat ze voor jou keuzes gaan betalen?!?!
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_124039016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:50 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

1 jsf, maybe. Totale hoeveelheden aan jsf's waarbij de prijs de afgelopen jaren steeds verder wordt opgehoogd is niet niks. Daarnaast gaat het om het principe dat ze overal op bezuinigen massaal maar toch jsf gedoe blijven doorzetten. En wat als er nou een Russisch vliegtuig over de Noordzee vliegt, of we nou die 2e hands jsf koekblikken hebben of niet, ik ga er niet vanuit dat Nederland al het lef heeft om een Russisch vliegtuig durft neer te halen.
Bezuinigden ze maar, graag!
Echter wat de overheid meestal met bezuinigen bedoeld is dat ze meer inkomsten van de burgers eisen.
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:54:48 #13
121741 _Dizzy_
pi_124039030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Aan de ene kant ben ik het hier wel mee eens, als je het niet kan betalen een gezin te stichten, dan zou je denken dat niemand dit dan zou doen.

Maar aan de andere kant, ze kunnen een kind hebben gehad op het moment dat de vrouw nog wel werkte, of dat de man een betere baan had. Verandereringen gebeuren erg snel.
Kan ook zijn dat het kind ziek is en de vrouw voor het kind moet zorgen, dan heb je alleen nog maar het inkomen van de man.

Het is een situatieschets zonder veel achtergrond, er kan dus meer aan de hand zijn. Tevens denk ik dat het een situatie schets is om aan te tonen van hoeveel geld gezinnen rond moeten komen die het niet zo hebben getroffen met een baan.
  Boks-Chick donderdag 14 maart 2013 @ 08:56:39 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_124039054
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:32 schreef raptorix het volgende:

Dit. Ook alleenstaand en midden tot hoog inkomen.

Hoewel ik gelukkig verder niet mag klagen als ik sommige mensen zie, ben ik wel de doelgroep die elke keer de 100% voor de kiezen krijgt. In het begin dnek ik nog: naja, ok, ik kan het lijen. Maar inmiddels denk ik : ja hallo, ik werk me de pleuris voor mijn centen, en elke keer krijg ik de grootste klap van de regeling voor mijn kiezen. En ben het zo langzamerhand dus wel een beetje zat. Mede omdat het er steeds meer op begint te lijken dat al het pensioen wat ik bij elkaar gewerkt hebt, straks verdwenen zal zijn in de huidige put. Ik lever nu dus het meeste in, en krijg er straks niets meer voor terug, waar de ouderen die dik hebben gecashed (ja ja niet allemaal) mijn pesioen krijgen.
lolwut
  Boks-Chick donderdag 14 maart 2013 @ 08:58:30 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_124039077
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tokkie moet je niet te letterlijk nemen, maar je weet ook wel dat het anders is, een hoop mensen met een slecht inkomen hebben dat omdat ze geen opleiding hebben afgemaakt, te vroeg kinderen nemen zonder de consequenties te overzien, vaak gaan ze ook nog dure leningen aan waardoor de overheid later weer mag bijspringen.
Dit is erg kortzichtig. Er zijn meer dan genoeg mensen die simpelweg niet beter kunnen qua opleidingsniveau en veroordeeld zijn daardoor tot laag betaalde banen. Ok, so shit happens, maar als die mensen ontslagen worden, hebben ze dus al snel het wettelijk minimum aan WW. En nee, die mensen gaan heus niet allemaal leningen aan :*
lolwut
pi_124039081
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:56 schreef BrandX het volgende:

[..]

Hoewel ik gelukkig verder niet mag klagen als ik sommige mensen zie, ben ik wel de doelgroep die elke keer de 100% voor de kiezen krijgt. In het begin dnek ik nog: naja, ok, ik kan het lijen. Maar inmiddels denk ik : ja hallo, ik werk me de pleuris voor mijn centen, en elke keer krijg ik de grootste klap van de regeling voor mijn kiezen. En ben het zo langzamerhand dus wel een beetje zat. Mede omdat het er steeds meer op begint te lijken dat al het pensioen wat ik bij elkaar gewerkt hebt, straks verdwenen zal zijn in de huidige put. Ik lever nu dus het meeste in, en krijg er straks niets meer voor terug, waar de ouderen die dik hebben gecashed (ja ja niet allemaal) mijn pesioen krijgen.
En dan hebben we het nog niet eens over de enorme kindersubsidie die er in Nederland word uitgedeeld, kinderopvang? Baas moet meebetalen. Zwanger, prima joh, we betalen je wel lekker terwijl jij loopt uit te puffen. Ga maar door met die flauwekul.
pi_124039083
quote:

[..]

Wees maar gerust er komt nog wel een hele dikke dip.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:58:39 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124039084
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:50 schreef Purplesparks het volgende:
1 jsf, maybe. Totale hoeveelheden aan jsf's waarbij de prijs de afgelopen jaren steeds verder wordt opgehoogd is niet niks.
Nou hey, dan hebben we het al over 2 weken zorguitgaven! Voor een vloot hypermoderne jachtvliegtuigen die weer tientallen jaren meegaan!

Face it: de zorg is de grootste kostenpost van het land, en daar durft/wil men geen enkele discussie over. Studenten worden nu afgebroken zodat zorg nu mogelijk blijft. Wat denk je dat dat op lange termijn doet?
censuur :O
pi_124039116
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:58 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dit is erg kortzichtig. Er zijn meer dan genoeg mensen die simpelweg niet beter kunnen qua opleidingsniveau en veroordeeld zijn daardoor tot laag betaalde banen. Ok, so shit happens, maar als die mensen ontslagen worden, hebben ze dus al snel het wettelijk minimum aan WW. En nee, die mensen gaan heus niet allemaal leningen aan :*
Uiteraard is dat zo, maar als je kijkt naar het aantal schoolverlaters die zonder enige vorm van opleiding hun volwassen leven starten dan hou je je hart vast.
  Boks-Chick donderdag 14 maart 2013 @ 09:00:53 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_124039118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:58 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Wees maar gerust er komt nog wel een hele dikke dip.
dat weet ik, daarom dat ik enorm blij ben in de huidige economie met mijn 99% baanzekerheid. Zolang ik gewoon normaal functioneer hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken over mijn baan.
lolwut
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:03:20 #21
121741 _Dizzy_
pi_124039166
Een vaste baan hebben helpt natuurlijk wel mee! Maar wat als je nu voor het arbeidsburo werkt? Ik heb ook meegemaakt dat ik er naar 6 maanden een paar weken uit moest omdat je anders de rechten en plcihten hebt.
Dit willen ze niet aangaan, zeker niet nu.
pi_124039182
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:00 schreef BrandX het volgende:

[..]

dat weet ik, daarom dat ik enorm blij ben in de huidige economie met mijn 99% baanzekerheid. Zolang ik gewoon normaal functioneer hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken over mijn baan.
Kijk dat heb ik nou ook ik wacht nu gewoon op de gigantische faal.
Daarna ga ik een huisje kopen van een baby boomer die gaat huilen dat hij er geen winst meer uit haalt.
En doordat ik toch maar de ict in ben gegaan heb ik nu ook die zekerheid :)
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:06:32 #23
121741 _Dizzy_
pi_124039227
Zijn er mensen die eigenlijk die petitie hebben getekend? Ben wel benieuwd eigenlijk!
pi_124039265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nou hey, dan hebben we het al over 2 weken zorguitgaven! Voor een vloot hypermoderne jachtvliegtuigen die weer tientallen jaren meegaan!

Face it: de zorg is de grootste kostenpost van het land, en daar durft/wil men geen enkele discussie over. Studenten worden nu afgebroken zodat zorg nu mogelijk blijft. Wat denk je dat dat op lange termijn doet?
Die dingen kosten gemiddeld 60 miljoen per stuk, wou je beweren dat we gemiddeld dat bedrag per middag uitgeven aan de zorg?
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:10:07 #25
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124039281
quote:

[..]

Dit ja. Intussen beginnen de verhogingen wel erg irritant te worden en krijg je intussen wel het idee "waar doe ik het voor" Alles mag je direct weer inleveren, als je meer verdient dan 1 keer modaal krijg je een huurverhoging voor je kiezen, pensioen bestaat dalijk niet meer maar je mag er wél dik voor betalen etc.

Laat me gvd zelf bepalen wat ik met mijn centen doe. Als ik zou willen dat de overheid alles voor me bepaalde ging ik wel in Noord korea of een ander communistisch land wonen. Al begint NL steeds meer vormen van communisme aan te nemen :r
De overheid bepaalt steeds meer van je leven, hoe je woont, hoe dik de auto mag zijn die je rijdt etc. En voldoe je niet aan het ideaalbeeld van onze führers dan straffen we je financieel net zo lang totdat je luistert
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_124039324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:09 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Die dingen kosten gemiddeld 60 miljoen per stuk, wou je beweren dat we gemiddeld dat bedrag per middag uitgeven aan de zorg?
90 miljard (2011) per jaar, geeft 246 miljoen per dag.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Boks-Chick donderdag 14 maart 2013 @ 09:14:31 #27
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_124039344
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uiteraard is dat zo, maar als je kijkt naar het aantal schoolverlaters die zonder enige vorm van opleiding hun volwassen leven starten dan hou je je hart vast.
mjah vroeger was het niet anders en dat mag geen probleem zijn gezien de hoeveelheid LBO-MBO banen er eigenlijk zijn.
Echter: iedereen wordt geforceerd as ut ff kan het hbo in gepropt met de boodschap van huis uit en school: ja je moet wel manager worden hoor!

En laat nou net een hele hoop van dat spul wat daarmee van school komt dat gewoon niet aankunnen, maar wel vinden dat ze een dure bak onder de kont moeten hebben en een groot huis, terwijl ze net 25-30 zijn. Daar waar men vroeger 10-15 jaar voor moest werken....

Dat is het spul wat echt in de problemen komt. De arme mensen kunnen doorgaans veel beter met geld om gaan en kennen veel beter de waarde van spullen.
lolwut
pi_124039382
quote:
19s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:14 schreef BrandX het volgende:

[..]

mjah vroeger was het niet anders en dat mag geen probleem zijn gezien de hoeveelheid max MBO banen er eigenlijk zijn.
Echter: iedereen wordt geforceerd as ut ff kan het hbo in gepropt met de boodschap van huis uit en school: ja je moet wel manager worden hoor!

En laat nou net een hele hoop van dat spul wat daarmee van school komt dat gewoon niet aankunnen, maar wel vinden dat ze een dure bak onder de kont moeten hebben en een groot huis, terwijl ze net 25-30 zijn. Daar waar men vroeger 10-15 jaar voor moest werken....

Dat is het spul wat echt in de problemen komt. De arme mensen kunnen doorgaans veel beter met geld om gaan en kennen veel beter de waarde van spullen.
Het probleem is dat die vroeger gewoon "de fabriek" in gingen zoals me vader dat zei. Echter voor industrieel werk zijn steeds minder mensen nodig, en die mensen die daar nodig zijn hebben meer skills nodig. Daarnaast is veel van dat werk simpelweg verplaatst of overbodig geworden door moderne ontwikkelingen.
pi_124039393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:09 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Grofweg zo'n 80 miljard per jaar. Dus zo'n 200 miljoen per dag.

http://www.rijksoverheid.(...)gankelijke-zorg.html

edit: spuit 11 :P
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:18:34 #30
121741 _Dizzy_
pi_124039432
Het word nu wel steeds moeilijker gemaakt om te studeren, ook al zou je het met gemak aankunnen. Als pa en ma ook geen centen hebben kun je maar moeilijk HBO en Uni doen zonder is een diep financieel gat te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')