90 miljard (2011) per jaar, geeft 246 miljoen per dag.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:09 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Die dingen kosten gemiddeld 60 miljoen per stuk, wou je beweren dat we gemiddeld dat bedrag per middag uitgeven aan de zorg?
mjah vroeger was het niet anders en dat mag geen probleem zijn gezien de hoeveelheid LBO-MBO banen er eigenlijk zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zo, maar als je kijkt naar het aantal schoolverlaters die zonder enige vorm van opleiding hun volwassen leven starten dan hou je je hart vast.
Het probleem is dat die vroeger gewoon "de fabriek" in gingen zoals me vader dat zei. Echter voor industrieel werk zijn steeds minder mensen nodig, en die mensen die daar nodig zijn hebben meer skills nodig. Daarnaast is veel van dat werk simpelweg verplaatst of overbodig geworden door moderne ontwikkelingen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
mjah vroeger was het niet anders en dat mag geen probleem zijn gezien de hoeveelheid max MBO banen er eigenlijk zijn.
Echter: iedereen wordt geforceerd as ut ff kan het hbo in gepropt met de boodschap van huis uit en school: ja je moet wel manager worden hoor!
En laat nou net een hele hoop van dat spul wat daarmee van school komt dat gewoon niet aankunnen, maar wel vinden dat ze een dure bak onder de kont moeten hebben en een groot huis, terwijl ze net 25-30 zijn. Daar waar men vroeger 10-15 jaar voor moest werken....
Dat is het spul wat echt in de problemen komt. De arme mensen kunnen doorgaans veel beter met geld om gaan en kennen veel beter de waarde van spullen.
Grofweg zo'n 80 miljard per jaar. Dus zo'n 200 miljoen per dag.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:09 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Die dingen kosten gemiddeld 60 miljoen per stuk, wou je beweren dat we gemiddeld dat bedrag per middag uitgeven aan de zorg?
Mwoa... het kan niet vaak genoeg genoemd worden.In tien jaar is dat bijna verdubbeld! (2001: 52,5 miljard)quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:16 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Grofweg zo'n 80 miljard per jaar. Dus zo'n 200 miljoen per dag.
http://www.rijksoverheid.(...)gankelijke-zorg.html
edit: spuit 11
Flauwekul, je kunt het geld prima lenen, zeker in combinatie met een bijbaantje is dat prima te doen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:18 schreef _Dizzy_ het volgende:
Het word nu wel steeds moeilijker gemaakt om te studeren, ook al zou je het met gemak aankunnen. Als pa en ma ook geen centen hebben kun je maar moeilijk HBO en Uni doen zonder is een diep financieel gat te komen.
Maar hoe duur zou alles zijn als al die mensen een hoger inkomen hadden?quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tokkie moet je niet te letterlijk nemen, maar je weet ook wel dat het anders is, een hoop mensen met een slecht inkomen hebben dat omdat ze geen opleiding hebben afgemaakt, te vroeg kinderen nemen zonder de consequenties te overzien, vaak gaan ze ook nog dure leningen aan waardoor de overheid later weer mag bijspringen.
Er is anders een groot tekort aan LBO en MBO niveau mensen. Nu vooral technisch, maar dat tekort groeit alleen maar, en dan in vele andere takken van sport.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat die vroeger gewoon "de fabriek" in gingen zoals me vader dat zei. Echter voor industrieel werk zijn steeds minder mensen nodig, en die mensen die daar nodig zijn hebben meer skills nodig. Daarnaast is veel van dat werk simpelweg verplaatst of overbodig geworden door moderne ontwikkelingen.
Dat valt opzich mee, dat zou in een geisoleerde situatie wel kloppen, maar omdat grenzen niet dicht zijn niet, wij zouden internationaal dan alsnog een hogere standaard hebben, was vroeger bijvoorbeeld zo met amerikanen die relatief goedkoop uit waren in Nederland.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:25 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar hoe duur zou alles zijn als al die mensen een hoger inkomen hadden?
Dat tekort komt met name omdat bedrijven nog steeds kut loontjes betalen aan technici en goede vaklui, mijn zwager is een echte top schilder, maar voor het loon wat ze betalen zou ik me bed niet uitkomen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
Er is anders een groot tekort aan LBO en MBO niveau mensen. Nu vooral technisch, maar dat tekort groeit alleen maar, en dan in vele andere takken van sport.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
90 miljard (2011) per jaar, geeft 246 miljoen per dag.
Okee, wat dat betreft had ik de kosten van de zorg wat onderschat. Maar dan alsnog vind ik de uitgaven voor de Jsf vliegtuigen geldverspilling.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:16 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Grofweg zo'n 80 miljard per jaar. Dus zo'n 200 miljoen per dag.
http://www.rijksoverheid.(...)gankelijke-zorg.html
edit: spuit 11
quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:28 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
[..]
Okee, wat dat betreft had ik de kosten van de zorg wat onderschat.
De ruggengraat van onze economie, en juist die mensen geven we zo weinig aandacht en vaak een Kutloonquote:Op donderdag 14 maart 2013 08:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ongeveer 1300 euro netto per maand is gewoon het wettelijk minimumloon hoor.
Dus volgens jou is iedereen die het wettelijk minimumloon verdient meteen een tokkie?
Dat zijn massa's mensen die weliswaar geen hooggeschoold werk verrichten, maar wel belangrijk werk in de transport- en logistiek, thuiszorg, taxibranche, postbranche, fabrieken, winkels enz.
Dat valt ook wel mee.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:32 schreef raptorix het volgende:
Overigens zijn juist de lage inkomens relatief gespaard, zelf heb ik een hoog midden inkomen zonder gezin, je moest eens weten wat ik er de laatste jaren op achteruit ben gegaan.
Ik ben ook dol op de Alpenlanden. Prachtige natuur, geweldig wandelen in de zomer, heerlijk skien in de winter. En het de welvaart zit het in die landen over het algemeen ook wel snor.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:26 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren in een vijftal landen gewoond waaronder Rusland, Finland en Zwitserland en de laatstgenoemde geniet toch mijn voorkeur boven Nederland.
Verkapte, steun de PVV topic.quote:Op donderdag 14 maart 2013 08:26 schreef _Dizzy_ het volgende:
Op Facebook en op andere sociale netwerksites word ik doodgegooit met invites voor protesten petities noem het maar op tegen Rutte.
Bijvoorbeeld deze, geleid door de PVV. Ik ben nu niet altijd fan geweest van de PVV maar op een aantal punten moet ik ze wel gelijk geven:
http://www.tekenverzetaan.nl/
Het is genoeg geweest.
Dit kabinet is bezig met de systematische plundering van onze samenleving. De belastingen omhoog, de BTW die explodeert, hypotheekrente aangepakt, de huren door het dak, verzorgingshuizen dicht.
Er dreigt een ramp op de huizenmarkt. Onze pensioenen staan op het spel. Onze ouderen getroffen. Iedere maand komen er 20.000 werklozen bij. We moeten allemaal de prijs betalen voor het heilloze EU-avontuur. Nederland wordt kapot bezuinigd.
Elke Nederlander gaat het voelen. 2013 wordt een zwart jaar.
Ondertussen kiest dit kabinet voor ontwikkelingshulp, geld voor Brussel en Zuid-Europa, windmolens, multikul en kunstsubsidies. Het zijn de keuzes van de links-liberale elites die elke voeling met de realiteit hebben verloren. Niet de Nederlandse belangen staan voorop, maar de wensen van de eurofielen. Niet onze politici regeren, maar ongekozen bureaucraten in Brussel.
Wij tekenen verzet aan.
Werkend Nederland verdient belastingverlaging.
En dat kan ook. Door te kiezen voor de belangen van Nederland.
Het is nog niet te laat. Wij doen vandaag een beroep op dit kabinet te stoppen met slopen en te starten met bouwen.
Hoogachtend,
De fracties van de Partij voor de Vrijheid in de Staten-Generaal
Het volgende stukje word op Facebook aangeboden en is tegen Rutte bedoeld.
Sukkel let je wel even op!!!!
neem een gezin met 1300 euro inkomsten per maand
1 kind ongeveer 100 euro per maand kinderbijslag en kindertoeslag
1400 totaal
nu gaan we verder rekenen
450 euro huur
200 euro gas en licht
340 euro zieken kosten verzekering
120 euro overige verzekeringen
dit maakt totaal
1110 euro per maand vaste lasten
we hebben nu nog geen mobiel mee geteld
of een auto of misschien een abonnement voor het openbaar vervoer
nu komt de grap voor 3 man eten kopen bij de voordelige supermarkten kost al snel 75 euro per week
dit maakt 325 euro per maand
Rutte let je wel op
deze mensen geven dus nu al meer uit als dat ze ontvangen
want dit maakt samen
1110 plus 325 is gelijk aan 1435 euro
dat is elke maand 35 euro tekort
maar wacht er komt nog meer
Rutte niet gaan liggen slapen
even bij de les blijven
nu werkt vader bij het uitzendbureau
zoals uw wens is
Flexwerken noemt u dat
hij is een gelukkig mens en werkt al zeker 6 maanden op een en de zelfde plek
nu moet het uitzendbureau hem even een weekje thuislaten anders zitten er verplichtingen aan vast welk natuurlijk het uitzendbureau niet wil dus nu krijgt hij een week geen werk
voor die ene week een uitkering aanvragen dat heeft geen zin eer je aan de beurt bent om langs te komen
ben je immers weer aan het werk dus om de 6 maanden komt deze man een week tekort
maar daar mag hij dan wel wat meer uren voor maken dan kan hij daarmee de achterstand in lopen
en nu zegt de overheid ho dat kan niet hij verdient teveel en word er extra belasting geheven op zijn over uurtjes
en weer betaald jan de arbeider het gelach
nu word moeder ziek en gaat naar de arts die neemt wat bloed monsters (deze moet moeder zelf betalen ongeveer 13 euro ) na dit onderzoek heeft de arts nog niet gevonden wat het is
en neemt voor de zekerheid nog wat ontlasting en stuurt dat op naar het lab (ook dit mag moeder zelf betalen weer een 13 euro )
nu heeft hij het gevonden en laat moeder wat medicijnen halen dit word Netjes door het ziekenfonds betaald
fout dus want moeder moet eerst de 350 euro eigen risico betalen
in middels moet vader wat eerder thuis komen omdat moeder het niet helemaal alleen meer red
vader komt eerder thuis zodat hij kan zorgen voor moeder en hun kind
nu heeft vader wat minder uurtjes gewerkt ivm ziekte van moeder
na 3 dagen krijgt hij een telefoontje van het uitzendbureau met de melding dat hij niet steeds eerder weg mag gaan want dat vind de klant niet goed
vader moet toch zorgen dat moeder en Kind een warme maaltijd krijgen en besluit daarom gewoon toch weer wat eerder weg te gaan nu komt het gelach
Rutte let je even op
hij word ontslagen door het uitzendbureau omdat hij werk weigert
nu is de hel los hij moet nu naar het UWV en krijgt daar te horen dat hij geen recht heeft op een uitkering
hij heeft immers werk geweigerd nu moet hij naar de gemeente
deze heeft 2 maanden nodig om te beslissen of dat hij hier wel recht op heeft
2 maanden geen inkomsten 2 maanden zelf bekostigen maar van welk geld dan
dus word het gas en licht niet betaald en na 2 maanden word de meter weg gehaald
en de huur ja helaas die kan ook niet worden betaald na 2 maanden word het uit handen gegeven aan een deurwaarder deze rekend woeker prijzen voor het incasseren van de gelden
die het gezin toch al niet kan Betalen
in middels word er een sociale dienst uitkering toe ge zegt
het gezin krijgt jawel 1200 euro
dus nog minder geld
nu komt de grap
deze mensen kunnen de kosten niet meer betalen en kloppen bij de schuld sanering aan
na een paar maanden word dit aanvaard
nu blijft de man in de sociale dienst voor ja wel 3 jaar alle schulden worden kwijt gescholden en het gezin kan op nieuw beginnen
het vervolg hier van is begin boven aan deze text op nieuw te lezen en ervaar hoe de werkelijke situatie van heel veel mensen in Nederland is
Rutte doe toch GVD iets
Wat vinden jullie? Is Rutte echt zo slecht?
Ik ben er nog niet aan uit, ik weet wel dat Nederland het steeds slechter aan het doen is als je kijkt naar de omliggende landen.
Dan raad ik je aan om je daar toch maar eens in te gaan verdiepen. Het hangt natuurlijk af van je academische achtergrond, maar een Zwitserse vriend van mij werkt voor een credit rating bureau en verdient als starter ¤5500. Levensonderhoud is duurder, maar uiteindelijk houd je netto toch meer over dan in Nederland.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben ook dol op de Alpenlanden. Prachtige natuur, geweldig wandelen in de zomer, heerlijk skien in de winter. En het de welvaart zit het in die landen over het algemeen ook wel snor.
Zelf speel ik ook wel eens met de gedachte om die kant op te gaan. Maar dan wel om de genoemde redenen. Ik koester niet de illusie dat ik extreem veel meer verdien dan in Nederland of dat er sprake is van een vrijheid blijheid-maatschappij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |