Dat vraag ik me dus ook af. Als vakantieland cash, bling bling zakken ze ook verder weg.quote:Op donderdag 14 maart 2013 04:54 schreef Purplesparks het volgende:
They will rise!... Naja, valt nog te bezien.
2016 zou best kunnen kloppen... eerst nog krimpen met 6% in 2013 3% in 2014 0% in 2015 en dan in 2016 groeien huh.. whahaquote:Op donderdag 14 maart 2013 04:49 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
The IMF - known for its independence, thoroughness, and Keynesian multiplier fiascoes - is the go-to institution to back any bullish-scenario because one can always rely on any dip in data or markets to hockey-stick back to textbook trend. With that background, we thought it fascinating to see, as Bloomberg Brief notes, which European nation is expected to be the leading economy for the entire Eurozone in 2016. As a hint, in Q4 2012 its economy fell 5.7% YoY, and the nation's overall economy has shrunk 20% since the regression began in 2008. As a final hint, the nation's Finance Minister on Monday told The Guardian the nation was over the worst. We can only hope the 60%-plus of youth that remain unemployed are buoyed by these rosy projections.
-----------------------------------------
This is not the Ouzo consumption chart.
Herstel-groei toch?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:31 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik weet niet of 2016 al te vroeg is, maar als Griekenland ooit eens is uitgebodemt dan kan het GDP best een paar jaar fors groeien. Weliswaar vanaf lage niveau's, dus vertekent. Dat is doorgaans het geval in landen die uit een zware (depressie-achtige) crisis komen.
Vandaar dat ik zeg dat je niet weet of 2016 te vroeg is. Ook kan het zijn dat tussentijds een bodem word bereikt waarna het weer verder krimpt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Herstel-groei toch?
In het geval van Griekenland geloof ik daar niks van. SeLang heeft wel eens grafiekjes laten zien die de BBP-ontwikkeling van Griekenland vergelijkt met die van andere landen, en dan zitten ze nu nog steeds ruim boven het niveau wat zonder kredietbubbel te verwachten was geweest. De huidige krimp is dus in feite juist het herstel.
Geef ze eens ongelijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:51 schreef DarkAccountant het volgende:
Het grote probleem is dat veel mensen procentuele groei niet kunnen onderscheiden van absolute groei.
Als de economie van Zimbabwe volgend jaar met 300 procent groeit, dan gaan ze allemaal in Zimbabwe beleggen.![]()
Bij lijstjes van "duurste steden" gaat het om wat het kost om dezelfde levensstandaard als hier te hebben. Nou ligt geloof ik half Angola in puin door decennia burgeroorlog, dus er zijn maar weinig goede huizen, als westerling ben je je leven er niet zeker zonder goede beveiliging en bijna alles wat wij zoal kopen moet daar worden ingevlogen. Op die manier wordt het wel duur, óók naar onze maatstaven.quote:Ook een van de redenen trouwens waarom een stad als Luanda in Angola momenteel in veel lijstjes van "duurste steden ter wereld" staat. Nou veel plezier daar in Angola.
Luanda, en andere Afrikaanse steden, hebben een probleem aan twee kanten. Zoals je al zegt is het aanbod van westerse goederen (bv fatsoenlijke huizen) gering. Tegelijkertijd is er steeds meer vraag voor zulke woningen, producten etc door de commodity boom die er plaatsvindt. Dit zorgt voor nog meer schaarste en dus nog hogere prijzen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij lijstjes van "duurste steden" gaat het om wat het kost om dezelfde levensstandaard als hier te hebben. Nou ligt geloof ik half Angola in puin door decennia burgeroorlog, dus er zijn maar weinig goede huizen, als westerling ben je je leven er niet zeker zonder goede beveiliging en bijna alles wat wij zoal kopen moet daar worden ingevlogen. Op die manier wordt het wel duur, óók naar onze maatstaven.
Als ik wist dat iets met 300 procent zou groeien zonder dat dat al ingeprijst zou zijn zou ik er zeker in beleggen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:51 schreef DarkAccountant het volgende:
Het grote probleem is dat veel mensen procentuele groei niet kunnen onderscheiden van absolute groei.
Als de economie van Zimbabwe volgend jaar met 300 procent groeit, dan gaan ze allemaal in Zimbabwe beleggen.![]()
Ook een van de redenen trouwens waarom een stad als Luanda in Angola momenteel in veel lijstjes van "duurste steden ter wereld" staat. Nou veel plezier daar in Angola.
Je belegt dus ook in penny stocks?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:14 schreef miro86 het volgende:
[..]
Als ik wist dat iets met 300 procent zou groeien zonder dat dat al ingeprijst zou zijn zou ik er zeker in beleggen.
Te veel risico en te weinig liquiditeit. Voor mij maakt het niets uit hoeveel een aandeel kost. Echter doordat een eurocent je minimale prijsverschil is krijg je te maken met extreme prijsschommelingen. Dit werkt verstorend.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:44 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Je belegt dus ook in penny stocks?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |