abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124042038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

Of sla je een wildplasser in z'n nek?
Nee, die hak je zijn penis af zodat ie niet meer kan pissen in het openbaar. Het doel heiligt blijkbaar alle middelen volgens de FOK!helden hier.
pi_124042104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit praat je dus weer wel goed?

En hoe weet jij dat zwaar geweld overdreven is? Ik heb geen idee hoe zo'n kledingstuk in elkaar zit, maar ik kan mij voorstellen dat het afrukken daarvan met zwaar geweld gepaard gaat en het is zonder meer zeer bedreigend als iemand ineens jouw kleding van je lijf gaat rukken.

Volstrekt idiote actie en het zegt heel veel over jou dat je dit dan weer goed zit te praten.
Ik praat dit niet goed (kom ik zo op terug), maar zelfs al zou ik dat doen, dan praat ik dit liever goed dan dat ik de ernst van een 102-rijdende wegpiraat die iemand doodrijdt, bagatelliseer. Temeer ook omdat de vrouw daadwerkelijk in overtreding was.

Ik kan mij NIET voorstellen dat het afrukken van een niqaab met (veel) geweld gepaard gaat. In elk geval geen geweld dat de kwalificatie "zwaar geweld" verdient.

Ik vind trouwens ook dat mensen die daadwerkelijk zwaar geweld plegen, niet moeten wegkomen met slechts 5 maanden voorwaardelijk.

Zoals ik in mijn eerste post in dit topic al schreef, praat ik de actie van de man niet goed. Ik vind dat hij dat niet had moeten doen. Ik vind alleen de kwalificatie "zwaar geweld" enorm overdreven.

Is de vrouw overigens nog beboet voor het dragen van de Niqaab? Als de rechter bewezen acht dat de man dat ding heeft afgerukt, staat ook meteen vast dat de vrouw dat ding in het openbaar droeg en daarmee strafbaar was. Ik lees geen woord over de straf die deze vrouw heeft gekregen.
pi_124042163
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik praat dit niet goed (kom ik zo op terug), maar zelfs al zou ik dat doen, dan praat ik dit liever goed dan dat ik de ernst van een 102-rijdende wegpiraat die iemand doodrijdt, bagatelliseer. Temeer ook omdat de vrouw daadwerkelijk in overtreding was.

Ik kan mij NIET voorstellen dat het afrukken van een niqaab met (veel) geweld gepaard gaat. In elk geval geen geweld dat de kwalificatie "zwaar geweld" verdient.

Ik vind trouwens ook dat mensen die daadwerkelijk zwaar geweld plegen, niet moeten wegkomen met slechts 5 maanden voorwaardelijk.

Zoals ik in mijn eerste post in dit topic al schreef, praat ik de actie van de man niet goed. Ik vind dat hij dat niet had moeten doen. Ik vind alleen de kwalificatie "zwaar geweld" enorm overdreven.

Is de vrouw overigens nog beboet voor het dragen van de Niqaab? Als de rechter bewezen acht dat de man dat ding heeft afgerukt, staat ook meteen vast dat de vrouw dat ding in het openbaar droeg en daarmee strafbaar was. Ik lees geen woord over de straf die deze vrouw heeft gekregen.
Waarom kun je het je niet voorstellen? Er zijn mensen die verlamd raken als ze over een drempeltje struikelen. Als zo'n ding strak om de nek zit en er wordt diverse malen hard aan gerukt, dan kan ik me dat namelijk wel voorstellen.

Maar misschien moeten we het eens gaan testen? Jij zet zo'n ding op en ik zal proberen om dat ding met geweld af te rukken. Kunnen we gelijk zien wie er gelijk heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 11:05:30 ]
pi_124042252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een bizar figuur ben jij. In andere topics loop je constant te janken dat rechter doorgaans te mild zijn, maar nu is de rechter plots wereldvreemd omdat de straf te hoog zou zijn. En dat terwijl we het hebben over een geldboete en slechts vijf maanden voorwaardelijk. Voor iets wat in de buurt komt van geweld krijg je in Nederland doorgaans een langere voorwaardelijke straf.
Rechters zijn vaker wereldvreemd dan mild. Niet zelden uit hun wereldvreemdheid zich in te milde straffen, maar dat is geen gegeven op zich.

Voor zwaar geweld vind ik een geldboete en 5 maanden voorwaardelijk een lage straf. Voor zover ik weet, is de kwalificatie "zwaar geweld" neergelegd door het OM. Ik heb aangegeven dat ik die term zwaar overdreven vind.

Ik vind het verder van belang om vast te stellen dat deze vrouw bezig was om de wet te overtreden. Ik vind het ingrijpen van de man om die reden minder verwijtbaar dan wanneer hij zomaar lukraak bij iemand een hoofddeksel had afgerukt. (NB: minder betekent wat anders dan niet)
pi_124042317
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:06 schreef Elfletterig het volgende:

Voor zwaar geweld vind ik een geldboete en 5 maanden voorwaardelijk een lage straf. Voor zover ik weet, is de kwalificatie "zwaar geweld" neergelegd door het OM. Ik heb aangegeven dat ik die term zwaar overdreven vind.

Kun je mij even de getuigenverklaringen en onderzoeksrapporten sturen die zijn gebruikt in de rechtzaak, met name die van de artsen? Jij hebt ze blijkbaar gelezen en ik ben ook wel geïnteresseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 11:09:02 ]
pi_124042374
quote:

[..]

Rechters zijn vaker wereldvreemd dan mild. Niet zelden uit hun wereldvreemdheid zich in te milde straffen, maar dat is geen gegeven op zich.

Ooit bij stilgestaan dat zwaar geweld een interpretatie is van de journalist?

quote:
Ik vind het verder van belang om vast te stellen dat deze vrouw bezig was om de wet te overtreden. Ik vind het ingrijpen van de man om die reden minder verwijtbaar dan wanneer hij zomaar lukraak bij iemand een hoofddeksel had afgerukt. (NB: minder betekent wat anders dan niet)
De ene overtreding is de andere niet. Als de politie een vrouw in niqaab treft, trekken ze dat ding ook niet van d'r kop. Dan wordt een bonnetje uitgeschreven.

Maar sowieso, die houding van jou. Regels zijn regels, fout is fout. Man, wat is dat voor geflipte NSB-houding?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124042462
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Elfletterig het volgende:

Ik praat dit niet goed (kom ik zo op terug), maar zelfs al zou ik dat doen, dan praat ik dit liever goed dan dat ik de ernst van een 102-rijdende wegpiraat die iemand doodrijdt, bagatelliseer.
Wat bijzonder wereldvreemd ben jij zeg! Jij vindt het per ongeluk veroorzaken van een ongeval vele malen zwaarder dan iemand lichamelijk aanvallen? Dat is gewoon bewust letsel toebrengen en dat jij niet gelooft dat die vrouw pijn aan haar nek heeft zegt ook weer alles over jouw zeer selectieve manier van oordelen.

Het grote probleem is waarschijnlijk dat jouw haat jegens geloof zo groot is dat jij met geweld daartegen optreden wel gerechtvaardigd lijkt te vinden. Bizar gewoon!

quote:
Temeer ook omdat de vrouw daadwerkelijk in overtreding was.
Dat vond jij helemaal geen probleem bij de caberetier die door rood reed en werd geschept!

En verder... waar slaat het op dat je geweldsmisdrijven goedkeurt ter eigenrichting? Dan ben je echt volledig van het padje af als je het mij vraagt. Ik zit hier met stomme verbazing te lezen hoe volkomen verknipt jij in dezen bent!

quote:
Dat is niet zo van belang of jij je dat voor kan stellen. Het is vastgesteld! Dan moet je toch met meer komen dan "ik geloof er niks van".

quote:
Nee, maar net zoals met die automobilist die een voetganger onder de auto kreeg verzin je een feitencomplex. Daar moet het ongeval wel veroorzaakt zijn door de automobilist en hier kan het niet anders dan dat er nauwelijks geweld is gepleegd... Immers, rechters falen. Punt.

quote:
Op basis van WAT?

quote:
Dat is in dezen niet relevant en daarom staat het ook niet in het bericht.

Overigens kan ik mij heel goed voorstellen dat je onder deze omstandigheden niet wordt vervolgd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124042599
quote:

[..]

Ben ik minder verwijtbaar wanneer ik een automobilist hardhandig uit zijn voertuig werk wanneer ik heb geconstateerd dat hij te hard reed?
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:17:37 #129
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124042612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn dat rechters zich compleet wereldvreemd opstellen en zo tot hun oordeel komen. Verder meldt het artikel niets over daadwerkelijk lichamelijk letsel bij de vrouw (ik kon het woord "slachtoffer" niet over m'n lippen krijgen). Als dat er wél zou zijn, verandert dat de situatie.
quote:
La victime s'était vue prescrire une interruption temporaire de travail de 3 jours du fait des douleurs cervicales consécutives à la brutalité de l'arrachage.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_124042653
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

Ik denk het niet:

The victim had been prescribed a temporary interruption of work 3 days because of neck pain resulting from the brutal uprooting.

Als jij drie dagen last hebt van je nek en je kan daardoor niet werken is de kwalificatie zwaar geweld bepaald niet overdreven. Met zwaar lichamelijk letsel wordt letsel welke de dagelijkse werkzaamheden belemmert gelijk gesteld. In die zin is geweld welke letsel veroorzaakt waardoor je drie dagen niet kan worden m.i. zwaar geweld.

En voor de goede orde: het is voorgeschreven en dat doet een arts. Nekletsel is dus VASTGESTELD.

Maar 11L kan het zich niet voorstellen, dus die arts heeft ook gefaald. Nou maar hopen dat hij geen bonus krijgt, want anders is de faalcultuur ook weer bewezen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:20:11 #131
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124042693
En als je zo'n ding ziet, die krijg je volgens mij niet makkelijk af zonder medewerking. Even op youtube gezocht en als je dit al ziet:

Zet wel het geluid uit trouwens, niet om aan te horen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_124042761
quote:

[..]

Gelukkig dacht de rechter daar anders over. Die redenatie zet immers de deur open voor iedereen die voor eigen rechter wil spelen.
pi_124042960
quote:
Nee, want dat is het niet. Het is letterlijk wat de aanklager deze man voor de voeten heeft geworpen (ik heb er nog even een Franse krant op nageslagen)

quote:
Maar sowieso, die houding van jou. Regels zijn regels, fout is fout. Man, wat is dat voor geflipte NSB-houding?
Waar heb je dit vandaan? Zoals al aangegeven keur ik de handeling van de man niet goed. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij de ernst van hetgeen hij deed, zeker in relatie tot het feit dat juist die vrouw bezig was om de wet te overtreden.
pi_124043084
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:28 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, want dat is het niet. Het is letterlijk wat de aanklager deze man voor de voeten heeft geworpen (ik heb er nog even een Franse krant op nageslagen)
En hoe kom je op het idee dat dat onzin is? Blijkt dat ergens uit? Of zit je weer eens lekker te fantaseren?
quote:
Waar heb je dit vandaan? Zoals al aangegeven keur ik de handeling van de man niet goed. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij de ernst van hetgeen hij deed, zeker in relatie tot het feit dat juist die vrouw bezig was om de wet te overtreden.
Kan je uitleggen waarom het volgens jou dan wel OK is (of minder slecht, wat jij wil) om voor eigen rechter te spelen? Als die kerel nou zo'n enorme last had van de niqaab, had 'ie toch ook gewoon even de politie kunnen bellen?
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:35:52 #135
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_124043205
Ik zou me aangerand voelen als iemand zomaar ineens de kleren van mijn lijf ging rukken :{w
pi_124043297
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:35 schreef Flow3r het volgende:
Ik zou me aangerand voelen als iemand zomaar ineens de kleren van mijn lijf ging rukken :{w
"Ik kon er niets aan doen, ik ben dyslectisch. Ik las "geslachtsbedekkende kleding" edelachtbare."
pi_124043513
quote:
En ik vind dit dus een hoogst bizarre houding. Vraagtekens bij de ernst omdat hij iemand die een niqaab draagt (!) in haar kladders grijpt? Probeer dan ook eens stil te staan bij de ernst van het vergrijp van deze dame. Rechtvaardigt een dergelijke overtreding zo'n actie?
pi_124043526
quote:

ah dus iemand die vind dat je regels moet handhaven heeft een NSB houding?

ik weet niet of ik je nou grappig of zielig vind omdat ik niet kan zien of je het echt meent of dat je trollt.
pi_124043535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:12 schreef DS4 het volgende:
Wat bijzonder wereldvreemd ben jij zeg! Jij vindt het per ongeluk veroorzaken van een ongeval vele malen zwaarder dan iemand lichamelijk aanvallen? Dat is gewoon bewust letsel toebrengen en dat jij niet gelooft dat die vrouw pijn aan haar nek heeft zegt ook weer alles over jouw zeer selectieve manier van oordelen.
Ik bestrijd met klem dat het ongeval waar je op doelt, "per ongeluk" is veroorzaakt. Zie het bewuste topic; die discussie hoort niet hier.

Ik bestrijd overigens ook dat iemand een niqaab van het hoofd rukken overeenkomt met iemand lichamelijk aanvallen. Evenmin is het doel geweest om bewust letsel aan de vrouw toe te brengen; die gedachte komt uit jouw grote duim. Wel is het natuurlijk zo dat er letsel kan ontstaan wanneer zo'n actie onvoorzichtig gebeurt.

Verder heb je natuurlijk gelijk: iemand een doek van het hoofd trekken is natuurlijk vele malen erger dan iemand doodrijden... :')

quote:
Het grote probleem is waarschijnlijk dat jouw haat jegens geloof zo groot is dat jij met geweld daartegen optreden wel gerechtvaardigd lijkt te vinden. Bizar gewoon!
Ik heb niet zozeer haat jegens het geloof. Ik heb grote moeite met de scheve rechtspositie tussen gelovigen en niet-gelovigen. Ik ben van mening dat er hard mag worden opgetreden tegen doelbewuste wetsovertredingen door orthodoxe gelovigen; ze staan niet boven de wet.

quote:
Dat vond jij helemaal geen probleem bij de caberetier die door rood reed en werd geschept!
Dat is toch niet vergelijkbaar? _O- De dader reed de vrouw niet dood omdat hij zag dat ze door rood reed. Dat ongeluk heeft kunnen gebeuren omdat de dader te hard reed en omdat hij rechts inhaalde, over een voorsorteervak, op een plek waar hij de situatie niet kon overzien.

quote:
En verder... waar slaat het op dat je geweldsmisdrijven goedkeurt ter eigenrichting? Dan ben je echt volledig van het padje af als je het mij vraagt. Ik zit hier met stomme verbazing te lezen hoe volkomen verknipt jij in dezen bent!
Ik keer geen geweldsmisdrijven goed. Ik zet alleen vraagtekens bij de vraag in hoeverre het afrukken van een niqaab een vorm van "zwaar geweld" is. En zoals al 3-4 keer gezegd inmiddels, keur ik ook de actie van de man niet goed.

quote:
Dat is niet zo van belang of jij je dat voor kan stellen. Het is vastgesteld! Dan moet je toch met meer komen dan "ik geloof er niks van".
Je hebt vaststellen en vaststellen... De vrouw beweert nekklachten te hebben, maar hoe stel je zoiets vast? Is er enig medisch bewijs overlegd? Een onafhankelijke arts die daadwerkelijk heeft vastgesteld dat de vrouw nekletsel had?

quote:
Nee, maar net zoals met die automobilist die een voetganger onder de auto kreeg verzin je een feitencomplex. Daar moet het ongeval wel veroorzaakt zijn door de automobilist en hier kan het niet anders dan dat er nauwelijks geweld is gepleegd... Immers, rechters falen. Punt.
Wat dat eerste betreft: het staat vast dat de automobilist minstens 102 reed en door rood reed. Dus ja, dan moet het ongeval wel veroorzaakt zijn door de automobilist, ja. Of wil je dat ook nog gaan ontkennen? :')

Het afrukken van een niqaab hoeft op zich niet met geweld gepaard te gaan, hoewel er, zoals gezegd, wel letsel kan ontstaan. Ik trek de zwaarte van het geweld in twijfel, net als de ernst van het letsel bij de vrouw. Je gaat er toch altijd zo prat op dat het aantoonbaar moet zijn? Dan wil ik graag de medische rapporten zien waaruit onomstotelijk blijkt dat de vrouw drie dagen nekklachten had.

quote:
Dat is in dezen niet relevant en daarom staat het ook niet in het bericht.
Overigens kan ik mij heel goed voorstellen dat je onder deze omstandigheden niet wordt vervolgd.
En dan mij verknipt noemen...
pi_124043550
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk het niet:

The victim had been prescribed a temporary interruption of work 3 days because of neck pain resulting from the brutal uprooting.

Als jij drie dagen last hebt van je nek en je kan daardoor niet werken is de kwalificatie zwaar geweld bepaald niet overdreven. Met zwaar lichamelijk letsel wordt letsel welke de dagelijkse werkzaamheden belemmert gelijk gesteld. In die zin is geweld welke letsel veroorzaakt waardoor je drie dagen niet kan worden m.i. zwaar geweld.

En voor de goede orde: het is voorgeschreven en dat doet een arts. Nekletsel is dus VASTGESTELD.

Maar 11L kan het zich niet voorstellen, dus die arts heeft ook gefaald. Nou maar hopen dat hij geen bonus krijgt, want anders is de faalcultuur ook weer bewezen.
Akkoord. Probeerde ook niet te ontkennen dat er sprake was van zwaar geweld. Maar meneer Elfletterig maakte er zo'n enorm punt van...

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 14-03-2013 11:51:42 ]
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:46:19 #141
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124043568
quote:

[..]

Dan heb je ook gelezen dat ze nekklachten er aan overhield.
pi_124043575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee; dat zou geweld zijn. Bovendien is het kwaad dan toch al geschied; ik kan de overtreding niet ongedaan maken. Deze Fransman greep in terwijl de overtreding plaatsvond. Iemand een doek van het hoofd trekken, beschouw ik niet als geweld.
Weet je wel hoe zoń ding om het hoofd zit? Dat til je er niet gewoon even af, je moet het of losmaken, of echt lostrekken, wat zonder "geweld" niet lukt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_124043587
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ben ik minder verwijtbaar wanneer ik een automobilist hardhandig uit zijn voertuig werk wanneer ik heb geconstateerd dat hij te hard reed?
Al eerder geaddresseerd; als iemand te hard reed, is dat al gebeurd. Dat kun je niet meer terugdraaien. Het afrukken van die niqaab was gericht op een overtreding die op dat moment gaande was.
pi_124043611
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn dat rechters zich compleet wereldvreemd opstellen en zo tot hun oordeel komen. Verder meldt het artikel niets over daadwerkelijk lichamelijk letsel bij de vrouw (ik kon het woord "slachtoffer" niet over m'n lippen krijgen). Als dat er wél zou zijn, verandert dat de situatie.
Er staat toch echt nekletsel in het originele artikel...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_124043639
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
Uuhm ja. Jij bent, met alle respect, toch wel de geflipte in deze.
pi_124043691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Al eerder geaddresseerd; als iemand te hard reed, is dat al gebeurd. Dat kun je niet meer terugdraaien. Het afrukken van die niqaab was gericht op een overtreding die op dat moment gaande was.
Maar als hij nog bezig is met te hard rijden en ik zie dat vanaf een viaduct gebeuren, dan heb je er wel begrip voor als ik hem middels een steen tegen zijn voorruit tot het minderen van snelheid probeer te bewegen?
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:51:49 #147
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124043753
quote:

[..]

doe niet zo naïef
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_124043785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
...
Ik bestrijd overigens ook dat iemand een niqaab van het hoofd rukken overeenkomt met iemand lichamelijk aanvallen.
...
Wát? Écht? Iemand tegen zijn wil ontkleden is geen aanval?
quote:
Nogal verknipt, ja. Serieus, hoe kom je erop :')
pi_124043809
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk het niet:

Nee, nekletsel is niet vastgesteld; de vrouw heeft drie dagen rust voorgeschreven gekregen, omdat ze klaagde over nekpijn. In hoeverre dat werkelijk medisch is vastgesteld, is een ander verhaal.

De vraag of de arts heeft gefaald, is helemaal niet aan de orde.

Als ik morgen naar de huisarts ga, met de melding dat ik al nachten slecht slaap vanwege een opgelopen trauma, zal de huisarts mij niet aan een urenlang medisch onderzoek onderwerpen. Hij zal me wat adviezen geven en misschien een slaapmiddel voorschrijven. Of ik daadwerkelijk slecht slaap, is niet iets dat hij uitvoerig onderzoekt.

Naar de huisarts gaan en zeggen dat je nekpijn hebt, kan natuurlijk ook prima een juridische zet zijn. Onderschat niet hoe gewiekst sommige mensen zijn. Het is in elk geval iets dat ik niet uitsluit totdat ik een uitdrukkelijk medisch rapport heb gezien waarin het nekletsel onomstotelijk is vastgesteld. Dat lijkt me trouwens sowieso een knap lastig verhaal, want bij écht ernstig nekletsel ben je echt wel wat langer dan drie dagen uit de running.
pi_124043882
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, nekletsel is niet vastgesteld; de vrouw heeft drie dagen rust voorgeschreven gekregen, omdat ze klaagde over nekpijn. In hoeverre dat werkelijk medisch is vastgesteld, is een ander verhaal.

Als ik morgen naar de huisarts ga, met de melding dat ik al nachten slecht slaap vanwege een opgelopen trauma, zal de huisarts mij niet aan een urenlang medisch onderzoek onderwerpen. Hij zal me wat adviezen geven en misschien een slaapmiddel voorschrijven. Of ik daadwerkelijk slecht slaap, is niet iets dat hij uitvoerig onderzoekt.

Naar de huisarts gaan en zeggen dat je nekpijn hebt, kan natuurlijk ook prima een juridische zet zijn. Onderschat niet hoe gewiekst sommige mensen zijn. Het is in elk geval iets dat ik niet uitsluit totdat ik een uitdrukkelijk medisch rapport heb gezien waarin het nekletsel onomstotelijk is vastgesteld. Dat lijkt me trouwens sowieso een knap lastig verhaal, want bij écht ernstig nekletsel ben je echt wel wat langer dan drie dagen uit de running.
Heb je enig idee hoe de rechtsspraak werkt? Denk je werkelijk dat wanneer de vrouwen beweert dat ze last heeft van haar nek, de rechter simpelweg genoegen neemt met die verklaring en een straf oplegt?
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 11:56:08 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124043889
quote:

[..]

wat als ik iemand klem probeer te rijden die te hard gaat?

lekkere snelwegen krijgen we dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:56:18 #152
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_124043894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 00:43 schreef Fanta-stick het volgende:
Werkonbekwaam? :') Ze werken niet eens, dat mag niet van hun man en ze kunnen nergens werken vanwege hun niqaab.
Denk dat ze wel werkt, daarom staat het ook in het artikel.
Verder is een Niqaab een heel gewaad, dus het is niet iets dat je zomaar uittrekt dus als ik mijn fantasie aan de loop mag laten gaan zal hier vast wel wat geweld bij werden gebruikt.
Blijft natuurlijk de vraag of de vrouw eronder wat aan had. :D
pi_124043925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik vind dit dus een hoogst bizarre houding. Vraagtekens bij de ernst omdat hij iemand die een niqaab draagt (!) in haar kladders grijpt? Probeer dan ook eens stil te staan bij de ernst van het vergrijp van deze dame. Rechtvaardigt een dergelijke overtreding zo'n actie?
Burgers hebben niet het recht om voor eigen rechter te spelen; dat staat sowieso vast. Deze man heeft dat toch gedaan, maar ik vind dat de ernst van zijn handeling flink wordt overdreven en dat de vrouw wel héél erg als slachtoffer wordt geportretteerd.
pi_124043952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat de vrouw in kwestie dermate gewiekst was dat ze dat ding niet eens uit religieus oogpunt droeg. Ze wilde natuurlijk gewoon drie vrije dagen en heeft daarom een onschuldige man met een groot rechtvaardigheidsgevoel dusdanig geprovoceerd dat die niet anders kon dan de Franse wet handhaven :')
pi_124043973
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan heb je ook gelezen dat ze nekklachten er aan overhield.
Nee, ik heb niet gelezen dat ze er nekklachten aan overhield. Ik heb gelezen dat aangeeft dat ze vanwege nekklachten drie dagen niet kon werken. Je snapt het verschil wel, denk ik?
pi_124043996
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Burgers hebben niet het recht om voor eigen rechter te spelen; dat staat sowieso vast. Deze man heeft dat toch gedaan, maar ik vind dat de ernst van zijn handeling flink wordt overdreven en dat de vrouw wel héél erg als slachtoffer wordt geportretteerd.
Ik vind dit echt een hele rare redenering, loop je op straat, komt er ineens een briesende man op je af die je hoofdbedekking die vast zit van je afrukt, maar je mag jezelf niet als slachtoffer zien.
Je kan 3 dagen niet werken wegens nekpijn, maar nee, het was geen geweld.

Als dat geen geweld meer is, wat is dan wel geweld?
pi_124044016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
Je snapt het verschil wel, denk ik?
En dat vraag jij?

_O-
pi_124044045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar als hij nog bezig is met te hard rijden en ik zie dat vanaf een viaduct gebeuren, dan heb je er wel begrip voor als ik hem middels een steen tegen zijn voorruit tot het minderen van snelheid probeer te bewegen?
Iemand een niqaab afrukken is niet iets waarmee je de ander doelbewust in gevaar brengt; dat is althans niet de intentie. Stenen op voorruiten van rijdende auto's gooien, is per definitie gevaarlijk voor de bestuurder en mede-weggebruikers. Ook ontstaat er gegarandeerd schade aan de auto in kwestie. Dus om je bizarre vergelijking maar te antwoorden: nee, daarvoor heb ik geen begrip.
pi_124044060
quote:

[..]

Wat voor straf had jij dan redelijk gevonden? De rechter had moeten zeggen 'niet meer doen meneer'?

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met dat deze vrouw wel heel erg als slachtoffer wordt neergezet. Dat is ze toch ook?
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:02:17 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044088
nee je doet een ander er bewust pijn mee

die dingen zitten goed vast want anders gaat de wind ermee aan de haal en dan zien al die onreine kerels je hoofd en dan ga je naar de hel ofzo

moet je niet doen
pi_124044090
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iemand een niqaab afrukken is niet iets waarmee je de ander doelbewust in gevaar brengt; dat is althans niet de intentie. Stenen op voorruiten van rijdende auto's gooien, is per definitie gevaarlijk voor de bestuurder en mede-weggebruikers. Ook ontstaat er gegarandeerd schade aan de auto in kwestie. Dus om je bizarre vergelijking maar te antwoorden: nee, daarvoor heb ik geen begrip.
Aan iemands nek rukken is niet potienteel gevaarlijk? Als dat ding vaster had gezeten had verwurging ook kunnen gebeuren, net als schade aan de luchtpijp bv of blijvende schade aan de nek.
pi_124044107
quote:
13s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:52 schreef DonJames het volgende:
Wát? Écht? Iemand tegen zijn wil ontkleden is geen aanval?
Ontkleden :') Iemand een verboden hoofddeksel van het hoofd rukken, is toch echt wat anders dan iemand ontkleden. Je doet het voorkomen alsof die vrouw tot op haar onderbroek is ontkleed :')

Overdrijven is ook een vak. Maar ja, je moet wat om de ernst van dit vergrijp te benadrukken....
pi_124044116
quote:
Burgers hebben niet het recht om voor eigen rechter te spelen; dat staat sowieso vast.
Mooi, die quote bewaar ik even, komt later vast nog wel eens van pas.
quote:
Deze man heeft dat toch gedaan, maar ik vind dat de ernst van zijn handeling flink wordt overdreven...
Want? Waar blijkt dat uit? Was je erbij? Uit alle informatie die ik heb blijkt dat in elk geval niet..
quote:
en dat de vrouw wel héél erg als slachtoffer wordt geportretteerd.
Lees ik ook nergens. Nog even los van het feit dat je meestal beweert dat strafrecht zich meer moet focussen op het slachtoffer..
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:03:09 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044119
imo is die kerel niet minder slecht als die kerel die haar verplicht met dat ding over straat te gaan
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:04:06 #165
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124044141
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik heb niet gelezen dat ze er nekklachten aan overhield. Ik heb gelezen dat aangeeft dat ze vanwege nekklachten drie dagen niet kon werken. Je snapt het verschil wel, denk ik?
Ja, jij wil hoe dan ook, koste wat kost de vrouw zwaarder aan laten pakken dan de man die haar belaagde. Omdat ze een niqaab droeg wat niet mag.

Prima, jij vindt dat als je iemand anders een overtreding ziet begaan je zelf mag ingrijpen ook al is er geen directe noodzaak toe (er was niemand in gevaar, ergere overtredingen of misdrijven werden hierdoor niet voorkomen).
pi_124044167
quote:
15s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

Heb je enig idee hoe de rechtsspraak werkt? Denk je werkelijk dat wanneer de vrouwen beweert dat ze last heeft van haar nek, de rechter simpelweg genoegen neemt met die verklaring en een straf oplegt?
Dan moet er dus een onderliggend medisch rapport zijn dat het "ernstige nekletsel", dat maar liefst drie hele dagen heeft geduurd, overtuigend zichtbaar maakt. Als jij zegt dat de rechter zich daar op heeft gebaseerd, kun je dat rapport vast ook wel achterhalen....
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:05:21 #167
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124044181
Dat ze trouwens na drie dagen weer aan het werk was spreekt wel voor haar, de gemiddelde Nederlander had er minstens een whiplashje of twee weken thuiszitten uit gesleept.
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:05:38 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044194
lekker belangrijk

als je als man een vrouw aanvalt dan ben je geen knip voor de neus waard
pi_124044199
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat als ik iemand klem probeer te rijden die te hard gaat?

lekkere snelwegen krijgen we dan
Zou te gevaarlijk zijn voor de verkeersveiligheid. Iemand een niqaab afrukken hoeft in principe verder niet gevaarlijk te zijn.
pi_124044201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ontkleden :') Iemand een verboden hoofddeksel van het hoofd rukken, is toch echt wat anders dan iemand ontkleden. Je doet het voorkomen alsof die vrouw tot op haar onderbroek is ontkleed :')

Overdrijven is ook een vak. Maar ja, je moet wat om de ernst van dit vergrijp te benadrukken....
"Ontkleden", het woord zegt genoeg. Het ontdoen van kleding. Hoe ik dan doe voorkomen dat ze tot op haar onderbroek is ontkleed ontgaat me. Je leest weer eens "tussen de regels door", terwijl je niet eens in staat bent om de daadwerkelijke geschreven tekst te interpreteren. Begin daar nou eerst eens mee te oefenen.
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:05:54 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044207
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef Dagonet het volgende:
Dat ze trouwens na drie dagen weer aan het werk was spreekt wel voor haar, de gemiddelde Nederlander had er minstens een whiplashje of twee weken thuiszitten uit gesleept.
hahaha

onzin
pi_124044225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan moet er dus een onderliggend medisch rapport zijn dat het "ernstige nekletsel", dat maar liefst drie hele dagen heeft geduurd, overtuigend zichtbaar maakt. Als jij zegt dat de rechter zich daar op heeft gebaseerd, kun je dat rapport vast ook wel achterhalen....
Dat rapport is er vast wel. Echter, dat is meestal niet bestemd voor journalisten. Die mogen aanwezig zijn bij een zitting en het verhaal aanhoren. Als je mazzel hebt zit de dokter die de vrouw heeft onderzocht in de zaal, maar niet altijd. Dergelijke rapporten worden naar mijn weten niet openbaar gemaakt.
pi_124044244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

hahaha

onzin
:')
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:07:31 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:')
w/
pi_124044261
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zou te gevaarlijk zijn voor de verkeersveiligheid. Iemand een niqaab afrukken hoeft in principe verder niet gevaarlijk te zijn.
Het is als schoppen tegen een hoofd, kan goed gaan, kan ook heel erg fout gaan.
Rukken aan iemands nek is gewoon gevaarlijk.
pi_124044287
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

w/
Nationalist tot in de kist.
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:09:08 #177
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124044316
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

hahaha

onzin
Ach, hij was nog niet gemaakt. :P.
pi_124044336
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We hebben het niet over een toupetje wat je er in een zwier afrukt, maar over een niqaab. Dat lijk je te zijn vergeten.
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:10:33 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nationalist tot in de kist.
proud of it

maar Nederlanders zijn niet zo heel vaak ziek en als ze ziek zijn is dat niet om hele kleine dingetjes, de gemiddelde Nederlander gaat gewoon aan het werk als het advies is om 3 dagen rust te nemen

maar doe gerust :') en google het daarna nog even
pi_124044397
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een hele rare redenering, loop je op straat, komt er ineens een briesende man op je af die je hoofdbedekking die vast zit van je afrukt, maar je mag jezelf niet als slachtoffer zien.
Je kan 3 dagen niet werken wegens nekpijn, maar nee, het was geen geweld.

Als dat geen geweld meer is, wat is dan wel geweld?
Ik heb nergens gelezen dat de man briesend op haar af kwam. Misschien ging dat wel heel kalm. Ik zeg overigens ook niet dat de vrouw géén slachtoffer is, ik zeg dat de ernst wordt overdreven en dat haar mate van slachtofferschap wordt overdreven.

Niet alles wat jou wordt aangedaan is even erg. En niet bij alles wat jou overkomt, geldt dat je het in de verste verte niet een klein beetje aan jezelf had te wijten. Het dragen van een niqaab is, behalve dat het een doelbewuste wetsovertreding is, ook iets dat provocerend en bedreigend op mensen kan overkomen. Dat geeft de man nog steeds niet het recht om voor eigen rechter te spelen, maar de vrouw mag wat mij betreft wel een tandje minder vrijuit gaan dan nu het geval is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')