http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)afrukken-nikab.dhtmlquote:Een 30-jarige man heeft van de rechtbank in het Franse Nantes vijf maanden voorwaardelijke celstraf gekregen omdat hij een vrouw de nikab van het hoofd had gerukt. Hij moet haar ook een schadevergoeding betalen.
De vrouw was na het incident drie dagen werkonbekwaam. De Fransman probeerde zijn daden te motiveren door te verwijzen naar het verbod op gezichtsbedekkende kledij in een openbare plaats in Frankrijk, maar daar had het Openbaar Ministerie (OM) geen oren naar. 'De vrouw was het slachtoffer van zwaar geweld en gewone burgers zijn niet gemachtigd om zelf de wet te maken. Anders leven we niet meer in een rechtstaat', aldus het OM.
quote:De vrouw was na het incident drie dagen werkonbekwaam.
Tja, als je je niet lekker voelt, mag je wat mij betreft een paar daagjes onder de lakens kruipen.quote:
Zodra je aan iemand komt is het wat mij betreft geweld.quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:37 schreef Elfletterig het volgende:
Goed, hij had dat misschien niet moeten doen, maar "zwaar geweld" is toch wel sterk overdreven zeg. Hij corrigeert ter plekke iemand die iets doet dat strafbaar is....
Er staat niet "geweld", er staat "zwaar geweld". En die kwalificatie vind ik niet overdreven, maar zwaar overdreven.quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zodra je aan iemand komt is het wat mij betreft geweld.
Joh...ze LEEFT letterlijk onder een laken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:43 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Tja, als je je niet lekker voelt, mag je wat mij betreft een paar daagjes onder de lakens kruipen.
Was je erbij? Heb je toevallig nog fotos of een filmpje? Dan kan ik er ook over oordelenquote:Op donderdag 14 maart 2013 00:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er staat niet "geweld", er staat "zwaar geweld". En die kwalificatie vind ik niet overdreven, maar zwaar overdreven.
Vrouwen intimideren....wie waren daar ook alweer heel bekwaam in?quote:Op donderdag 14 maart 2013 01:42 schreef Aloulou het volgende:
Blijft toch altijd wel apart dat men dit soort zaken vooral durft als er geen man van de dame in kwestie bij in de buurt is. Echt een heldendaad dit, vrouwen intimideren.
Mannen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 01:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vrouwen intimideren....wie waren daar ook alweer heel bekwaam in?
http://www.metrofrance.co(...)s/mmcm!ZHpIVQCwZfLM/quote:On September 12, a man ripped the veil of a woman at the carnival in Nantes. He said he wanted to enforce the law prohibiting the wearing of niqab in public.
Five-month suspended prison sentence. This is the sentence which was sentenced on Wednesday a man was pulled on September 12 the niqab a woman at the carnival in Nantes.
30 years old, the man was charged with "violence because of religious affiliation," as well as giving initially a false identity to police. The judge of the court of Nantes went in the direction of application of the prosecutor, by condemning him to four months in prison suspended for violence and one month for false identity.
He wanted to enforce the law
Designated office, the lawyer said his client "was understood to have committed an offense and expressed regret for the incident." This man, without profession, was also ordered to compensate the victim.
At the time, he explained his particular gesture saying he wanted to uphold the law of 20 October 2010 prohibiting the wearing of a full veil face in a public place. But prosecutors of Nantes had clearly stated that "this woman was the victim of serious violence" and that "ordinary citizens are not empowered to make laws themselves, if there is a rule of law ".
The victim had been prescribed a temporary interruption of work 3 days because of neck pain resulting from the brutal uprooting.
Even over dat eerste stuk. Vind jij dat het normaal is dat mensen met een religie extra bescherming krijgen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 07:27 schreef Dagonet het volgende:
google translate van Frans bericht, even in bold de dingen die het AD niet noemt::
[..]
http://www.metrofrance.co(...)s/mmcm!ZHpIVQCwZfLM/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |