abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 11:56:08 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124043889
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Al eerder geaddresseerd; als iemand te hard reed, is dat al gebeurd. Dat kun je niet meer terugdraaien. Het afrukken van die niqaab was gericht op een overtreding die op dat moment gaande was.
wat als ik iemand klem probeer te rijden die te hard gaat?

lekkere snelwegen krijgen we dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:56:18 #152
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_124043894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 00:43 schreef Fanta-stick het volgende:
Werkonbekwaam? :') Ze werken niet eens, dat mag niet van hun man en ze kunnen nergens werken vanwege hun niqaab.
Denk dat ze wel werkt, daarom staat het ook in het artikel.
Verder is een Niqaab een heel gewaad, dus het is niet iets dat je zomaar uittrekt dus als ik mijn fantasie aan de loop mag laten gaan zal hier vast wel wat geweld bij werden gebruikt.
Blijft natuurlijk de vraag of de vrouw eronder wat aan had. :D
pi_124043925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik vind dit dus een hoogst bizarre houding. Vraagtekens bij de ernst omdat hij iemand die een niqaab draagt (!) in haar kladders grijpt? Probeer dan ook eens stil te staan bij de ernst van het vergrijp van deze dame. Rechtvaardigt een dergelijke overtreding zo'n actie?
Burgers hebben niet het recht om voor eigen rechter te spelen; dat staat sowieso vast. Deze man heeft dat toch gedaan, maar ik vind dat de ernst van zijn handeling flink wordt overdreven en dat de vrouw wel héél erg als slachtoffer wordt geportretteerd.
pi_124043952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, nekletsel is niet vastgesteld; de vrouw heeft drie dagen rust voorgeschreven gekregen, omdat ze klaagde over nekpijn. In hoeverre dat werkelijk medisch is vastgesteld, is een ander verhaal.

De vraag of de arts heeft gefaald, is helemaal niet aan de orde.

Als ik morgen naar de huisarts ga, met de melding dat ik al nachten slecht slaap vanwege een opgelopen trauma, zal de huisarts mij niet aan een urenlang medisch onderzoek onderwerpen. Hij zal me wat adviezen geven en misschien een slaapmiddel voorschrijven. Of ik daadwerkelijk slecht slaap, is niet iets dat hij uitvoerig onderzoekt.

Naar de huisarts gaan en zeggen dat je nekpijn hebt, kan natuurlijk ook prima een juridische zet zijn. Onderschat niet hoe gewiekst sommige mensen zijn. Het is in elk geval iets dat ik niet uitsluit totdat ik een uitdrukkelijk medisch rapport heb gezien waarin het nekletsel onomstotelijk is vastgesteld. Dat lijkt me trouwens sowieso een knap lastig verhaal, want bij écht ernstig nekletsel ben je echt wel wat langer dan drie dagen uit de running.
Sterker nog, ik denk dat de vrouw in kwestie dermate gewiekst was dat ze dat ding niet eens uit religieus oogpunt droeg. Ze wilde natuurlijk gewoon drie vrije dagen en heeft daarom een onschuldige man met een groot rechtvaardigheidsgevoel dusdanig geprovoceerd dat die niet anders kon dan de Franse wet handhaven :')
pi_124043973
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan heb je ook gelezen dat ze nekklachten er aan overhield.
Nee, ik heb niet gelezen dat ze er nekklachten aan overhield. Ik heb gelezen dat aangeeft dat ze vanwege nekklachten drie dagen niet kon werken. Je snapt het verschil wel, denk ik?
pi_124043996
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Burgers hebben niet het recht om voor eigen rechter te spelen; dat staat sowieso vast. Deze man heeft dat toch gedaan, maar ik vind dat de ernst van zijn handeling flink wordt overdreven en dat de vrouw wel héél erg als slachtoffer wordt geportretteerd.
Ik vind dit echt een hele rare redenering, loop je op straat, komt er ineens een briesende man op je af die je hoofdbedekking die vast zit van je afrukt, maar je mag jezelf niet als slachtoffer zien.
Je kan 3 dagen niet werken wegens nekpijn, maar nee, het was geen geweld.

Als dat geen geweld meer is, wat is dan wel geweld?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_124044016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
Je snapt het verschil wel, denk ik?
En dat vraag jij?

_O-
pi_124044045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar als hij nog bezig is met te hard rijden en ik zie dat vanaf een viaduct gebeuren, dan heb je er wel begrip voor als ik hem middels een steen tegen zijn voorruit tot het minderen van snelheid probeer te bewegen?
Iemand een niqaab afrukken is niet iets waarmee je de ander doelbewust in gevaar brengt; dat is althans niet de intentie. Stenen op voorruiten van rijdende auto's gooien, is per definitie gevaarlijk voor de bestuurder en mede-weggebruikers. Ook ontstaat er gegarandeerd schade aan de auto in kwestie. Dus om je bizarre vergelijking maar te antwoorden: nee, daarvoor heb ik geen begrip.
pi_124044060
quote:

[..]

Wat voor straf had jij dan redelijk gevonden? De rechter had moeten zeggen 'niet meer doen meneer'?

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met dat deze vrouw wel heel erg als slachtoffer wordt neergezet. Dat is ze toch ook?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:02:17 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044088
nee je doet een ander er bewust pijn mee

die dingen zitten goed vast want anders gaat de wind ermee aan de haal en dan zien al die onreine kerels je hoofd en dan ga je naar de hel ofzo

moet je niet doen
pi_124044090
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iemand een niqaab afrukken is niet iets waarmee je de ander doelbewust in gevaar brengt; dat is althans niet de intentie. Stenen op voorruiten van rijdende auto's gooien, is per definitie gevaarlijk voor de bestuurder en mede-weggebruikers. Ook ontstaat er gegarandeerd schade aan de auto in kwestie. Dus om je bizarre vergelijking maar te antwoorden: nee, daarvoor heb ik geen begrip.
Aan iemands nek rukken is niet potienteel gevaarlijk? Als dat ding vaster had gezeten had verwurging ook kunnen gebeuren, net als schade aan de luchtpijp bv of blijvende schade aan de nek.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_124044107
quote:
13s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:52 schreef DonJames het volgende:
Wát? Écht? Iemand tegen zijn wil ontkleden is geen aanval?
Ontkleden :') Iemand een verboden hoofddeksel van het hoofd rukken, is toch echt wat anders dan iemand ontkleden. Je doet het voorkomen alsof die vrouw tot op haar onderbroek is ontkleed :')

Overdrijven is ook een vak. Maar ja, je moet wat om de ernst van dit vergrijp te benadrukken....
pi_124044116
quote:
Burgers hebben niet het recht om voor eigen rechter te spelen; dat staat sowieso vast.
Mooi, die quote bewaar ik even, komt later vast nog wel eens van pas.
quote:
Deze man heeft dat toch gedaan, maar ik vind dat de ernst van zijn handeling flink wordt overdreven...
Want? Waar blijkt dat uit? Was je erbij? Uit alle informatie die ik heb blijkt dat in elk geval niet..
quote:
en dat de vrouw wel héél erg als slachtoffer wordt geportretteerd.
Lees ik ook nergens. Nog even los van het feit dat je meestal beweert dat strafrecht zich meer moet focussen op het slachtoffer..
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:03:09 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044119
imo is die kerel niet minder slecht als die kerel die haar verplicht met dat ding over straat te gaan
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:04:06 #165
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124044141
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik heb niet gelezen dat ze er nekklachten aan overhield. Ik heb gelezen dat aangeeft dat ze vanwege nekklachten drie dagen niet kon werken. Je snapt het verschil wel, denk ik?
Ja, jij wil hoe dan ook, koste wat kost de vrouw zwaarder aan laten pakken dan de man die haar belaagde. Omdat ze een niqaab droeg wat niet mag.

Prima, jij vindt dat als je iemand anders een overtreding ziet begaan je zelf mag ingrijpen ook al is er geen directe noodzaak toe (er was niemand in gevaar, ergere overtredingen of misdrijven werden hierdoor niet voorkomen).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_124044167
quote:
15s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

Heb je enig idee hoe de rechtsspraak werkt? Denk je werkelijk dat wanneer de vrouwen beweert dat ze last heeft van haar nek, de rechter simpelweg genoegen neemt met die verklaring en een straf oplegt?
Dan moet er dus een onderliggend medisch rapport zijn dat het "ernstige nekletsel", dat maar liefst drie hele dagen heeft geduurd, overtuigend zichtbaar maakt. Als jij zegt dat de rechter zich daar op heeft gebaseerd, kun je dat rapport vast ook wel achterhalen....
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:05:21 #167
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124044181
Dat ze trouwens na drie dagen weer aan het werk was spreekt wel voor haar, de gemiddelde Nederlander had er minstens een whiplashje of twee weken thuiszitten uit gesleept.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:05:38 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044194
lekker belangrijk

als je als man een vrouw aanvalt dan ben je geen knip voor de neus waard
pi_124044199
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat als ik iemand klem probeer te rijden die te hard gaat?

lekkere snelwegen krijgen we dan
Zou te gevaarlijk zijn voor de verkeersveiligheid. Iemand een niqaab afrukken hoeft in principe verder niet gevaarlijk te zijn.
pi_124044201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ontkleden :') Iemand een verboden hoofddeksel van het hoofd rukken, is toch echt wat anders dan iemand ontkleden. Je doet het voorkomen alsof die vrouw tot op haar onderbroek is ontkleed :')

Overdrijven is ook een vak. Maar ja, je moet wat om de ernst van dit vergrijp te benadrukken....
"Ontkleden", het woord zegt genoeg. Het ontdoen van kleding. Hoe ik dan doe voorkomen dat ze tot op haar onderbroek is ontkleed ontgaat me. Je leest weer eens "tussen de regels door", terwijl je niet eens in staat bent om de daadwerkelijke geschreven tekst te interpreteren. Begin daar nou eerst eens mee te oefenen.
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:05:54 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044207
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef Dagonet het volgende:
Dat ze trouwens na drie dagen weer aan het werk was spreekt wel voor haar, de gemiddelde Nederlander had er minstens een whiplashje of twee weken thuiszitten uit gesleept.
hahaha

onzin
pi_124044225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan moet er dus een onderliggend medisch rapport zijn dat het "ernstige nekletsel", dat maar liefst drie hele dagen heeft geduurd, overtuigend zichtbaar maakt. Als jij zegt dat de rechter zich daar op heeft gebaseerd, kun je dat rapport vast ook wel achterhalen....
Dat rapport is er vast wel. Echter, dat is meestal niet bestemd voor journalisten. Die mogen aanwezig zijn bij een zitting en het verhaal aanhoren. Als je mazzel hebt zit de dokter die de vrouw heeft onderzocht in de zaal, maar niet altijd. Dergelijke rapporten worden naar mijn weten niet openbaar gemaakt.
pi_124044244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

hahaha

onzin
:')
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:07:31 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:')
w/
pi_124044261
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zou te gevaarlijk zijn voor de verkeersveiligheid. Iemand een niqaab afrukken hoeft in principe verder niet gevaarlijk te zijn.
Het is als schoppen tegen een hoofd, kan goed gaan, kan ook heel erg fout gaan.
Rukken aan iemands nek is gewoon gevaarlijk.
pi_124044287
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

w/
Nationalist tot in de kist.
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:09:08 #177
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124044316
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

hahaha

onzin
Ach, hij was nog niet gemaakt. :P.
pi_124044336
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We hebben het niet over een toupetje wat je er in een zwier afrukt, maar over een niqaab. Dat lijk je te zijn vergeten.
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 12:10:33 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124044372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nationalist tot in de kist.
proud of it

maar Nederlanders zijn niet zo heel vaak ziek en als ze ziek zijn is dat niet om hele kleine dingetjes, de gemiddelde Nederlander gaat gewoon aan het werk als het advies is om 3 dagen rust te nemen

maar doe gerust :') en google het daarna nog even
pi_124044397
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een hele rare redenering, loop je op straat, komt er ineens een briesende man op je af die je hoofdbedekking die vast zit van je afrukt, maar je mag jezelf niet als slachtoffer zien.
Je kan 3 dagen niet werken wegens nekpijn, maar nee, het was geen geweld.

Als dat geen geweld meer is, wat is dan wel geweld?
Ik heb nergens gelezen dat de man briesend op haar af kwam. Misschien ging dat wel heel kalm. Ik zeg overigens ook niet dat de vrouw géén slachtoffer is, ik zeg dat de ernst wordt overdreven en dat haar mate van slachtofferschap wordt overdreven.

Niet alles wat jou wordt aangedaan is even erg. En niet bij alles wat jou overkomt, geldt dat je het in de verste verte niet een klein beetje aan jezelf had te wijten. Het dragen van een niqaab is, behalve dat het een doelbewuste wetsovertreding is, ook iets dat provocerend en bedreigend op mensen kan overkomen. Dat geeft de man nog steeds niet het recht om voor eigen rechter te spelen, maar de vrouw mag wat mij betreft wel een tandje minder vrijuit gaan dan nu het geval is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')