Ben zelf 1.93 en vond mezelf behoorlijk aan de magere kant met mn 78 kilo(weeg nu81). Ik zit op ogeveer 17% bf. Dus jouw 5/6% vind ik wel beetje vreemd?quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:00 schreef pimsieb het volgende:
Zal het ook eens gaan bijhoudenvroeger altijd een magere lat geweest, en sinds een jaar of 2 op en af fitnessen, maar nu sinds 3 maanden 3-4 dagen in de week krachttraining, en sinds deze maand aan de shakes en weight gainer, zal me benieuwen.
Woog 70kg op 1m94, weeg nu ongeveer 77kg denk ik (op wss maar 5-6% bf) en zie de resultaten behoorlijjk, alhoewel ik wel erg mager blijf.
Wat zou ongeveer een goed gewicht zijn ?? hoef niet een bodybuild look, maar gewoon ripped, zat zelf te denken aan een kilotje of 85 (Was ecto, ben het nog steeds maar wel een stuk breder geworden dus)
Noujah ik denk dat een getal me het meest motiveert. Spiegel werkt voor mij niet echt, dan ga ik mezelf dingen inbeelden. Bijvoorbeeld dat mijn borst groter en droger aan het worden is terwijl ik mijn buik in negatieve zin ook zie groeien!quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar, wil je een precies getal hebben? Dan moet je even in een DEXA scan gaan liggen en jezelf bestralen.
Als je gewoon een mooie indicatie wil hebben of je bf% naar boven of naar beneden gaat, maar het getal zelf niks uitmaakt (want waarom zou het, spiegel is toch leuker), dan is een meetlint prima betrouwbaar genoeg, heb ik de laatste twee jaar wel gemerkt.
Ik dacht dat een calliper juist wel accuraat is, wanneer goed gebruikt?quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:23 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Body calliper is niet accuraat genoeg zoals stereo al zegt. Iemand moet er ervaring mee hebben en om meerdere punten meten waar je zelf met geen mogelijkheid bij komt.
Op school moest het ook gemeten worden. Kwam ik op 16,8% BF uit terwijl in rust de bovenste 4 van de abs zichtbaar zijn. Bioimpendantie gaf de laatste keer 22.4% aan
Nouja, betrouwbare metingen die mij daadwerkelijk aangeven of ik in bf% omhoog of omlaag aan het gaan ben motiveren mij iig het meest.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:30 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Noujah ik denk dat een getal me het meest motiveert. Spiegel werkt voor mij niet echt, dan ga ik mezelf dingen inbeelden. Bijvoorbeeld dat mijn borst groter en droger aan het worden is terwijl ik mijn buik in negatieve zin ook zie groeien!![]()
Daar kan ik vet-technisch nog geen goede conclusie uit trekken..
Als het probleem is dat iemand anders het vet bij een calliper moet meten is dit geen probleem. Als het alsnog ingewikkeld is om te meten en het even precies is als een "weegschaalmeter" dan is het wel een probleem!
Zoals Verbosity zegt, het is niet goed alleen te gebruiken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:31 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ik dacht dat een calliper juist wel accuraat is, wanneer goed gebruikt?
Jullie zijn net een paar centiumeter langer dan ik en ik ben op het moment ongeveer 90kg en vind mezelf nog te skinny. Ik wil sowieso de 100kg halen (in bulk).quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:30 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ben zelf 1.93 en vond mezelf behoorlijk aan de magere kant met mn 78 kilo(weeg nu81). Ik zit op ogeveer 17% bf. Dus jouw 5/6% vind ik wel beetje vreemd?
Ben nu in 2/3 weken tijd 3 kilo aangekomen. En mijn eerste doel is ook 85 kilo. Tegen die tijd zie ik wel weer hoe ik er dan uit zie.
Maar met onze lengte denk ik dat je ook makkelijk naar de 90kg zou kunnen.
Zoals ik zei, dat iemand anders het moet opmeten is geen probleem. Dat kan mijn sportbuddy gewoon doen als het niet moeilijk is verder.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zoals Verbosity zegt, het is niet goed alleen te gebruiken.
Of je moet Y_B's moeder even vragen
buikomvang - nekomvang --> goed gecorreleerd aan bf%quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:36 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Met je meetlint heb je toch ook alleen omvang?
Hehe.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zoals Verbosity zegt, het is niet goed alleen te gebruiken.
Of je moet Y_B's moeder even vragen
maak je niet druk als je de 30 passeerd raak je die 100 nauwelijks kwijt in de cutquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:33 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Jullie zijn net een paar centiumeter langer dan ik en ik ben op het moment ongeveer 90kg en vind mezelf nog te skinny. Ik wil sowieso de 100kg halen (in bulk).
flies die op een press leken zekerquote:Op donderdag 14 maart 2013 23:02 schreef MrGuma het volgende:
4x 75kg Bench Press, ik wil meeeeheeeeeer.
Wel 4x 24kg Flies, dat was wel baas
Nuhu, ik had waarschijnlijk wel verder gekund maar lijkend op een press, zeker nietquote:Op donderdag 14 maart 2013 23:03 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
flies die op een press leken zeker
Hij moet op je voorste schouderkop liggen. Op het vlees/spier gedeelte, niet op je sleutelbeen. En je ellebogen zo hoog mogelijk de lucht in. Is de comfortabelste methode.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:17 schreef Hiatus het volgende:
Net voor het eerst frontsquat gedaan. Had wel last met bar placement, op me sleutelbeen was niet zo lekker.
dit ja. Probeer het eerst met een lege stang om de vorm onder de knie te krijgen en ga dan met gewicht aan de slagquote:Op donderdag 14 maart 2013 23:19 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hij moet op je voorste schouderkop liggen. Op het vlees/spier gedeelte, niet op je sleutelbeen. En je ellebogen zo hoog mogelijk de lucht in. Is de comfortabelste methode.
Heb deze dus maar eens geprobeerd gisteren. Gaat inderdaad beterquote:Op donderdag 14 maart 2013 08:02 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Beetje om het probleem heen maar waarom geen bb calf raise met clean grip? Veel stabieler, hielen naar elkaar toe hop.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:02 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
maak je niet druk als je de 30 passeerd raak je die 100 nauwelijks kwijt in de cut
quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:52 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben nu 30. Ik vraag me wel af of écht droog cutten nog wel mogelijk is na grofweg je 35e zonder een spuit te zetten. Je test levels gaan na je 30e geleidelijk omlaag heb ik begrepen.
Er zijn altijd genetisch uitzonderingen, maar ik vraag me serieus af of deze beste meneer niet aan de roids is.quote:
Tuurlijk kan dat dude. Sommige raden mensen na hun 40ste wel aan om aan de test te gaan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:52 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben nu 30. Ik vraag me wel af of écht droog cutten nog wel mogelijk is na grofweg je 35e zonder een spuit te zetten. Je test levels gaan na je 30e geleidelijk omlaag heb ik begrepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |