Oo, negative set bp?quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:39 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Is juist aan te raden als je binnenkant borst wil opvullen. Zouden veel meer mensen moeten doen, meestal mist dat echt.
Gewoon af en toe een langzame roll of shame met ~150% van je 1RM = chest of peace. Mind-muscle connection enzo.
Beste man,quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:50 schreef esv7 het volgende:
[..]
Oo, negative set bp?
En ik dacht juist weer dat binnenkant borst niet apart te trainen was?:s
Ik train iig nog niet heel lang maar wel steeds vaker een spotter gellukig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Aangezien jij "de man" hier bent met het aantal antwoorden wat jij altijd iedereen weet te geven,Het lijkt me dat bij een langere stang 'scheef' de oefening uitvoeren sneller gebeurt (als bij squats de bar bijv. niet precies in het midden op je rug/traps ligt).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je daar ook een antwoord op?
quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Aangezien jij "de man" hier bent met het aantal antwoorden wat jij altijd iedereen weet te geven,Ik vroeg mij dit ook af en denk dat, aangezien het een rechtlijnige beweging is, het niet veel uitmaakt. Dit is wel het geval bij draaipunten --> moment=kracht x arm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je daar ook een antwoord op?
Misschien is het met oog op corrigerende bewegingen iets zwaarder bij langere stang."Happiness is not getting more, but wanting less"
Die train ik los( nja los, extra naast squat en deadlift ). Ik heb een lange tijd alleen maar met apparaten getrained en helemaal niks aan mijn core gedaan met als resultaat een zwakke core ten opzichte van de rest. Die train ik nu bij op schouder/chest/tricep dagen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:47 schreef ssebass het volgende:
Ik train mijn buik eigenlijk helemaal niet. Trainen jullie die wel los?
quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:14 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Het lijkt me dat bij een langere stang 'scheef' de oefening uitvoeren sneller gebeurt (als bij squats de bar bijv. niet precies in het midden op je rug/traps ligt).
Ik denk het ook, alleen is het met een langere stang niet fractioneel makkelijker omdat je door het grotere moment "minder om je as wiebelt"?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:14 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik vroeg mij dit ook af en denk dat, aangezien het een rechtlijnige beweging is, het niet veel uitmaakt. Dit is wel het geval bij draaipunten --> moment=kracht x arm.
Misschien is het met oog op corrigerende bewegingen iets zwaarder bij langere stang.
* Stereotomy aai over bolletje geeftquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:26 schreef CarbonC het volgende:
BTW: als ik hier te dominant/irritant ben dan schoppen jullie me wel terug in mijn hok, neem ik aan.
Ik bedoel daarmee dat de punten waarmee je zou kunnen corrigeren (schouders/handen maar ook spieren in bijv. je heup of rug) in verhouding dichter bij het draaipunt liggen bij een lange stang. F*a = F*a, dus als de arm van de kracht die naar beneden werkt (bij scheefleggen van de stang) langer wordt (langere stang) en de arm van je eigen 'correctiekracht' hetzelfde blijft, moet je dus meer kracht leveren om te corrigeren.quote:
Ja zo denkt ik dus ook,quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:27 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee dat de punten waarmee je zou kunnen corrigeren (schouders/handen maar ook spieren in bijv. je heup of rug) in verhouding dichter bij het draaipunt liggen bij een lange stang. F*a = F*a, dus als de arm van de kracht die naar beneden werkt (bij scheefleggen van de stang) langer wordt (langere stang) en de arm van je eigen 'correctiekracht' hetzelfde blijft, moet je dus meer kracht leveren om te corrigeren.
Als de stang gewoon netjes in het midden ligt dan gaat dat tweede niet op volgens mij. Het zwaartepunt ligt dan gewoon op dezelfde plek, namelijk precies in het midden van de bar (symmetrie).quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:31 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja zo denkt ik dus ook,
Als je een lange stang hebt, dan is de afstand van buiten naar de binnenas van je kantelpunt groter dan bij een kortere stang waardoor het met een langere stang moeilijker corrigeren (lees zwaarder) zou zijn dan met een kortere.
Maar dit is dus alleen mijn gedachte, en ik heb geen flauw idee of dit klopt.
Net als de verdeling van het gewicht, als je recht omhoog gaat moet het in principe niet uitmaken maar toch krijg ik ergens het gevoel dat een kleinere stang makkelijker op te tillen is dan een langere stang omdat het gewicht over een groter danwel kleiner oppervlak verdeeld wordt waardoor de kracht per cm groter en of kleiner wordt...
Precies, de gewone oefening is een rechtlijnige beweging, maar de correctie heeft wel een draaipunt, dus dan is de natuurkundige arm relevant. Plaatsing van handen maakt dan veel uit (meer naar buiten of binnen). Meer naar binnen maakt correctie zwaarder.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:33 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Als de stang gewoon netjes in het midden ligt dan gaat dat tweede niet op volgens mij. Het zwaartepunt ligt dan gewoon op dezelfde plek, namelijk precies in het midden van de bar (symmetrie).
Juist, en als dit voor opwaarts gaat, dan geldt dit ook voor neerwaarts (benchpress).quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:36 schreef ssebass het volgende:
[..]
Precies, de gewone oefening is een rechtlijnige beweging, maar de correctie heeft wel een draaipunt, dus dan is de natuurkundige arm relevant. Plaatsing van handen maakt dan veel uit (meer naar buiten of binnen). Meer naar binnen maakt correctie zwaarder.
Heb de dextrose net opengetrokken, smaakt gewoon naar de Dextro tabletten, is gewoon zoet. Chocolate coconut bounty isolaat is tot nu toe de lekkerste smaak die ik geproefd heb overigens.quote:Op donderdag 14 maart 2013 03:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
kun je ff vertellen wat je van die dextrose vind? Ik kreeg een kg als cadeau van ze, maar het smaakt abosluut nergens naar. Had er 3 scheppen van in een bidon gedaan voor na een training, maar blech...
quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:55 schreef Volatility het volgende:
Iemand ervaring met resistance bands?
Als in welke hebben veel weerstand, gaan ze lang mee, waar koop je ze, etc.
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=5992911&page=1
ironwoody!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
Ik heb het bij m'n shake gegooid, maar ben bang dat het te zoet gaat worden zoquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:43 schreef Poppiholla het volgende:
Ik denk dat Raymond wat anders kado heeft gekregen dan dextrose. Dextrose is zoetig, vind het wel lekker voor in je water tijdens of na het trainen. Kheb net als Carbon die van Zonnatura bij de AH (0,5 KG p/zak).
Ja ik ga de volgende keer maar kijken waar ik die dextrose kan laten, is echt veels te zoet zo. Die Chocolate coconut bounty smaak van de Whey isolaat is best lekker, ruikt een beetje naar dat nesquik poeder. Keertje chocomel van zetten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:02 schreef Stereotomy het volgende:
Whey met smaak + dextrose = mierzoet
Neutrale whey + dextrose gaat nog wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |