SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.____________________________________________________________________________________
Reviews
Hardware.info
http://nl.hardware.info/r(...)s-ii-gt-i9100-review
Phone Arena
http://www.phonearena.com(...)y-S-II-Review_id2728
Techradar.com
http://www.techradar.com/(...)axy-s2-930907/review
Tweakers.net
http://tweakers.net/revie(...)-kracht-vooruit.html
Mobile-Review
http://www.mobile-review.com/review/samsung-galaxy-s2-en.shtml
http://www.mobile-review.com/review/samsung-galaxy-s2-2-en.shtml
Engadget - Samsung Galaxy S II review
http://www.engadget.com/2011/04/28/samsung-galaxy-s-ii-review/
CNET UK - Samsung Galaxy S 2 review
http://reviews.cnet.co.uk(...)s-2-review-50002442/
Ik heb er een paar keer mee gebeld en wat apps gedraaid (oa. whatsapp en facebook)quote:Op zondag 10 maart 2013 18:42 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Maar dan doe je er wss niks mee?
Laat iemand anders maar openen, zo kan de OP up to date blijven aangezien ik geen S2 heb
Ach, hang hem gewoon elke nacht aan de lader joh, hoef je je daar geen druk om te maken.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb er een paar keer mee gebeld en wat apps gedraaid (oa. whatsapp en facebook)
Niet superveel gebruikt maar ook niet helemaal niks gebruikt.
Eigenlijk redelijk zoals ik 'm altijd gebruik alleen nu doet ie dus een dag langer met de batterij.
Dat deed ik eerst dus ook maar da's na de upgrade dus niet meer nodig.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:51 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Ach, hang hem gewoon elke nacht aan de lader joh, hoef je je daar geen druk om te maken.
Hmm wel frappant. Mijn vader heeft de telefoon nu een maand en klaagt ook enkel over de batterijduur, ik dacht dat het overdreven was maar heb even wat reacties gelezen en het klopt dus wel blijkbaar. zal er vanavond even 4.1 op zetten. Vind het overigens belachelijk dat het zo lang duurde voordat jullie die kregen, 4.2 is al 4 maand uit...quote:Op zondag 10 maart 2013 18:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat deed ik eerst dus ook maar da's na de upgrade dus niet meer nodig.
Ik heb ook eerder geregeld gehad dat ik met 100% batterij de deur uit ging en dat ik halverwege de dag al bijna te weinig power had om nog een telefoontje te plegen.. deed ik verder niet echt iets raars met de telefoon ofzo.
Nu hoef ik me daar dus ook minder zorgen om te maken en hoef ik ook niet steeds als ik ergens op bezoek ben een oplader te vragen (of zelf mee te nemen)
We hebben mazzel dat er überhaupt nog een nieuwe rom uitkomt voor een toestel van 2 jaar oud.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:58 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Hmm wel frappant. Mijn vader heeft de telefoon nu een maand en klaagt ook enkel over de batterijduur, ik dacht dat het overdreven was maar heb even wat reacties gelezen en het klopt dus wel blijkbaar. zal er vanavond even 4.1 op zetten. Vind het overigens belachelijk dat het zo lang duurde voordat jullie die kregen, 4.2 is al 4 maand uit...
Bwa toch wel 2/3, maar dat is ook de reden dat ik een Nexus 4 heb gekocht. De Galaxy Nexus kwam met 4.0 en draait nu 4.2, hij zal ook de update naar 5.0 nog krijgen, of er nog iets volgt weet ik niet, maar denk het iig welquote:Op zondag 10 maart 2013 18:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
We hebben mazzel dat er überhaupt nog een nieuwe rom uitkomt voor een toestel van 2 jaar oud.
Meestal krijgen telefoons maar 1 update, da's niet alleen bij Samsung zo.
Maar de Nexus 4 is net uit, zal wel heel cru zijn als die de recente upgrades niet krijgt. Moeten maar zien wat daar over 2 jaar mee gebeurt.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:09 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Bwa toch wel 2/3, maar dat is ook de reden dat ik een Nexus 4 heb gekocht. De Galaxy Nexus kwam met 4.0 en draait nu 4.2, hij zal ook de update naar 5.0 nog krijgen, of er nog iets volgt weet ik niet, maar denk het iig wel
Nee. Wel denk ik dat de batterij sneller leeggaat bij gebruik.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:45 schreef delano.888 het volgende:
Hebben hier meer mensen problemen met de 4.1 update? Zowel mijn vriendin als collega hebben sinds de update elke paar minuten vastlopers..
Vergeet niet dat de Galaxy S II wereldwijd mega populair was en zeer veel verkocht is, en dat nog steeds miljoenen mensen de telefoon gebruiken. Ik vind dat dat genoeg reden is om te zeggen dat we nog recht hadden op deze zeer nodige update. Het is echt niet zo dat we blij moeten zijn dat ons oude goedkope Samsungetje nog een update mag krijgen.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
We hebben mazzel dat er überhaupt nog een nieuwe rom uitkomt voor een toestel van 2 jaar oud.
Meestal krijgen telefoons maar 1 update, da's niet alleen bij Samsung zo.
Ik heb nu géén vastlopers meer en hiervoor welquote:Op maandag 11 maart 2013 15:45 schreef delano.888 het volgende:
Hebben hier meer mensen problemen met de 4.1 update? Zowel mijn vriendin als collega hebben sinds de update elke paar minuten vastlopers..
Daar had ik het wel over de Galaxy Nexusquote:Op maandag 11 maart 2013 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar de Nexus 4 is net uit, zal wel heel cru zijn als die de recente upgrades niet krijgt. Moeten maar zien wat daar over 2 jaar mee gebeurt.
[..]
Nee. Wel denk ik dat de batterij sneller leeggaat bij gebruik.
Meld! Ze hebben hem natuurlijk overgeklokt om 4.1 te kunnen draaien..quote:Op maandag 11 maart 2013 19:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Samsung Galaxy S2 kampt met batterijproblemen na update
Veel bezitters van een Galaxy S2-smartphone van Samsung kampen na het installeren van een nieuwe Android-versie met batterijproblemen. Bij sommigen is er zelfs sprake van een afname in batterijduur met 50 procent.
oh jaquote:Op maandag 11 maart 2013 19:26 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Daar had ik het wel over de Galaxy Nexus
Zou het serieus verschil maken als jij hem nu weer onderklokt?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:49 schreef videonatic het volgende:
[..]
Meld! Ze hebben hem natuurlijk overgeklokt om 4.1 te kunnen draaien..
Na de factory reset heb ik het precies andersom, 50% meer batterijduur.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Samsung Galaxy S2 kampt met batterijproblemen na update
Veel bezitters van een Galaxy S2-smartphone van Samsung kampen na het installeren van een nieuwe Android-versie met batterijproblemen. Bij sommigen is er zelfs sprake van een afname in batterijduur met 50 procent.
Wie recentelijk Android 4.1.2 geïnstalleerd heeft op zijn Galaxy S2-smartphone, heeft mogelijk last van een batterij die sneller dan gewoonlijk leegloopt – sommige gebruikers zien zelfs een afname in batterijduur van 50 procent.
Samsung heeft het probleem erkend ten opzichte van de website Androidworld.Gebruikers die problemen ondervinden, worden door het bedrijf aangeraden een kopie te maken van hun gegevens
http://datanews.knack.be/(...)le-4000260681583.htm
quote:Op maandag 11 maart 2013 19:49 schreef videonatic het volgende:
[..]
Meld! Ze hebben hem natuurlijk overgeklokt om 4.1 te kunnen draaien..
Dat idee had ik ook.. andere kleurbalans en misschien iets ander lettertypequote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:25 schreef shaderon het volgende:
Net naar 4.1.2 geupdate. Ligt het aan mij of is het scherm veel helderder en scherper?
Hij gaat ook super snel leeg nu. Ik heb hem zelf op energie spaarstand oid staan met al die instellingen aan, en als ik dan 1 nummer luister is er zeker 2-3% af..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook.. andere kleurbalans en misschien iets ander lettertype
middelste knop ingedrukt houden en dan task manager (heb engels als taal, dus geen idee wat hier in de nlse versie staat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:28 schreef automatic_ het volgende:
Jongens... Waar zit taakbeheer om apps snel geforceerd te sluiten?
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je je eigen trilpatronen kan ontwerpen? 3 keer kort 1 keer lang bv?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:15 schreef Gutz het volgende:
Fuck yeah, je kan dus gewoon eigen tril melodieen instellen nu!
Instellingen -> geluid -> Tirlstand apparaat.
je moet in 10 seconden ofzo een eigen trillpatroon opnemen, dmv het touchscreen op eigen ritme aan te tikkenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je je eigen trilpatronen kan ontwerpen? 3 keer kort 1 keer lang bv?
Jupsquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:07 schreef super-mario het volgende:
Om goed over te gaan naar 4.1.2 is het beste om
-Contacten, Apps, bestanden e.d back-uppen
-Telefoon 100% opladen?
-Updaten naar 4.1.2
-Factory reset ivm batterij problemen
-Alles weer terug zetten en installeren
Correct?
O? Ik heb gewoon de update gedraait, telefoon aan de lader gehangen ondertussen en klaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:07 schreef super-mario het volgende:
Om goed over te gaan naar 4.1.2 is het beste om
-Contacten, Apps, bestanden e.d back-uppen
-Telefoon 100% opladen?
-Updaten naar 4.1.2
-Factory reset ivm batterij problemen
-Alles weer terug zetten en installeren
Correct?
Ik ook, heb nog nooit wat gebackupt, het is zo klaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:10 schreef Gutz het volgende:
[..]
O? Ik heb gewoon de update gedraait, telefoon aan de lader gehangen ondertussen en klaar.
Spaar stand bestaat al heel lang en is bedoeld om je batterij langer mee te laten gaan door zaken als gps, wi-fi, bluethooth ed. uit te zettenquote:Op woensdag 13 maart 2013 16:13 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb net geüpdatet naar versie 4. Dat ging helemaal goed!
Wat is die blokkademodus?
En spaarstand?
Ik heb trouwens geen roms geflashed oid, gewoon standaard gehouden.
Heb ik ook gehad. Factory reset was de enige optie voor mij.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:03 schreef geelkuikentje het volgende:
De telefoon was vastgelopen (gebeurt heel af en toe). Na uitzetten en opnieuw starten gebeurt er helemaal niks meer. Alleen Samsung Galaxy SII GT-I9100 blijft in beeld staan (er staat al een week of 2 Android 4.1.2 op). Batterij er uit, helpt niet. Soft restart (Home + Power + volume up) helpt niet. Iemand nog een idee?
Je zou wipe cache kunnen proberen, had voor mij geen effect dacht ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:13 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb de volgende opties:
reboot system now
apply update from ADB
apply update from external storage
wipe data/factory reset
wipe cache partition
apply updat from cache
wipe data/factory reset mijn enige optie of zijn er nog andere?
Lekker dan.. ik heb dus nu precies hetzelfde maar ná de update. Toestel hing na het unlocken en reageerde verder nergens meer op. Na het eruit/erin doen van de batterij weer aangezet en ik kom nu niet verder als het Galaxy S II splash screen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:17 schreef leeell het volgende:
gister SII kapod, ging niet verder dan splash, recovery mode en new os mode werkte niet.
batterij eruit gehaald een nacht, laten opladen zonder boot, en ja hoor, bootte nog steeds niet verder maar wel recovery mode.
dus data + cache wipe.
nu maar gelijk JellyBean erop gedaan
Wat heb je allemaal aan processen draaien op je phone?quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:07 schreef speknek het volgende:
Heb de factory reset gedaan, maar heb nou niet echt het idee dat ie minder snel leeggaat...
Alleen met de spaarstand aan.
je hebt heus geen virus als je net alles gewiped hebt. Had er zelf ook last van, en heel internet staat er vol mee.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:43 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Tsja.. hoe check je op virussen? Het zal wel een van mijn widgets zijn, de klok of agenda, maar die zijn wel essentieel voor mijn gebruikerservaring..
Nou met een virusscanner (te downloaden in de google playstore)quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:43 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Tsja.. hoe check je op virussen? Het zal wel een van mijn widgets zijn, de klok of agenda, maar die zijn wel essentieel voor mijn gebruikerservaring..
Ik denk dat het aan google services ligt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:43 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit dus ook zwaar irritant. Helaas heb ik geen antwoord maar wil het wel graag wetenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:37 schreef ejiraM het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit dus echt zwaar kutIk doe meestal mijn reisplanner als vergrendelschermachtergrond, want anders blijf ik checken waar ik ook alweer over moet stappen en naar welk spoor enzo. Maar dat kan nu gewoon niet meer.. Iemand enig idee of dit te omzeilen is?
Ik moet hem gewoon vaker op spaarstand zetten. Normaal loopt ie met zo'n 7% per uur leeg ofzo. Toen ik begin van de avond uiteten ging had ik nog maar 9% over, dus ik dacht laat ik hem maar op de spaarstand zetten, dan haal ik het misschien net totdat ik thuis ben. Nu ruim drie uur later staat ie op 7%. Geen idee waarom het zoveel langzamer gaat. Moet maar eens testen of er belangrijke processen uitgezet worden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:38 schreef netolk het volgende:
[..]
Nou met een virusscanner (te downloaden in de google playstore)
En het ziet er naar uit dat als je phone in standby staat behoorlijk wat verbruikt (21%) en je scherm natuurlijk (misschien overwegen om helderheid te verminderen/automatisch laten variëren?)
Verder zie ik zo niks vreemds, die 21% voor standby is best veel en daarom denk ik eigenlijk ook dat er een app/widget dingen doet terwijl je phone in standby staat bijvoorbeeld data syncen oid
Heel kut idd, hoort bij JB. Je MOET croppen als je wallpaper installeert, volgens mij ivm het feit dat bureaublad nu in landscape kan en je dan niet in de knoei komt met de wallpaper.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:37 schreef ejiraM het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit dus echt zwaar kutIk doe meestal mijn reisplanner als vergrendelschermachtergrond, want anders blijf ik checken waar ik ook alweer over moet stappen en naar welk spoor enzo. Maar dat kan nu gewoon niet meer.. Iemand enig idee of dit te omzeilen is?
Ja maar dan heb je 1 patroon voor zowel oproep als meldingen. Dat wil ik nietquote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:01 schreef shaderon het volgende:
[..]
je moet in 10 seconden ofzo een eigen trillpatroon opnemen, dmv het touchscreen op eigen ritme aan te tikken
Waar zie jij verbinden? Ik als usb erin druk gebeurt er niets..hij laadt alleen opquote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:55 schreef Pumatje het volgende:
> isntellingen
met usb verbinden...klikken
kabeltje erin.
Klik op verbinden
android plaatje verschijnt.
klik nog een keer op de knop
android poppetje wordt oranje
voila, verbonden
Ok en waar zie jij "met usb verbinden?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:14 schreef Pumatje het volgende:
je moet ook niet beginnen met het erin stoppen van dat usb kabeltje.
Lees mijn post nog eens, en dan nog een keer proberen.
In KIES.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok en waar zie jij "met usb verbinden?
Wat je kan doen is in paint je screenshot grote witte randen geven.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:37 schreef ejiraM het volgende:
[ afbeelding ]
Nog niet tegengekomen. maar ook sinds net 4.1.2 erop staan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb sinds net 4.1.2 erop staan. Prima verder maar nu trilt hij een bepaald patroon om de 10minuten uit zichzelf. Denk steeds dat ik een sms heb maar zie verder niets. Komt iemand dat bekend voor?
Ik heb het nu ook opeens :/quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb sinds net 4.1.2 erop staan. Prima verder maar nu trilt hij een bepaald patroon om de 10minuten uit zichzelf. Denk steeds dat ik een sms heb maar zie verder niets. Komt iemand dat bekend voor?
Schijn met gmail of andere mail acounts te maken....check je instelling van mail of andere dingen dat die geen notificaties/meldingen geven.quote:
quote:
quote:Op zondag 17 maart 2013 12:33 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Bleek de Email app te zijn die zo nu en dan heel mijn postvak als ongelezen markeerde en dus dacht dat ik vele nieuwe emails binnengekregen had. Hij gaf dan in de notificatiebalk aan dat ik 1, 2, 3, 4, 5 etc nieuwe emails binnengekregen had, en vervolgens verdween de melding compleet uit de notificatiebalk. Dit kwam dan door een storing aan de kant van de server. Hierbij ging mijn telefoon dus ook trillen en als ik dan niet snel genoeg op mijn telefoon keek dan leek het een spookmelding omdat er niets in de notificatiebalk stond..
opslagruimte, instellingen, usb instellingen...? Of denk ik te makkelijk?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
Kies? Ik wil helemaal niets in kies..ik wil dat mijn telefoon bij het inpluggen automatisch zijn inhoud laat zien bij de verkenner op mijn pc.
Nee, niet bij KIES.quote:
Ja waar zie jij USB opties vriend?quote:Op zondag 17 maart 2013 13:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee, niet bij KIES.
Gewoon bij instellingen, USB opties
Ik heb dus geen USB hulpprogramma's in mijn instellingen menu. dat probeer ik steeds te zeggen.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:22 schreef Pumatje het volgende:
bij instellingen.
USB hulpprogramma's heet dat.
Dan kom ik bij USB massaopslag en dan moet je dat hele riedeltje aflopen wat ik zei![]()
gewoon ff moeite doen, en ga eens door instellingen heen bladeren, alle mapjes af. Je komt er vanzelf.
idd, wat ik denk is dat hij denkt dat er een oplader of iets dergelijks in gaat en weer uit. Zo'n korte tril is het iig bij mijquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
Godver ik wordt nu een beetje moe van dat getril zonder melding.
Nou het is bij mij kort-lang kort-lang kort-langquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:35 schreef shaderon het volgende:
[..]
idd, wat ik denk is dat hij denkt dat er een oplader of iets dergelijks in gaat en weer uit. Zo'n korte tril is het iig bij mij
mindfuckquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou het is bij mij kort-lang kort-lang kort-lang
als ik em in de oplader doe is het laaaang
Ik heb een app voor tril patronen: sms is bij mij kort-kort kort-kort kort-kortquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:40 schreef shaderon het volgende:
[..]
mindfuck
oplader is toch een kortere trill dan dat je een sms ontvangt?
Bij wifi settings: linkerknop onder het beeld>advanced en dan network notification uitzetten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:48 schreef CindieY het volgende:
Sinds de update krijg ik allerlei meldingen die ik voorheen niet had, zoals een open wifi-netwerk en laag batterijniveau. Kan de melding wel wissen, maar het blijft terug komen. Hoe kom ik er vanaf?
Dit is zwaar kut inderdaad. Ik snap niet waarom ze dit zo hebben gedaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:37 schreef ejiraM het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zijn de wifi settings dan?quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Bij wifi settings: linkerknop onder het beeld>advanced en dan network notification uitzetten.
Die melding van batterij nivo kan ik niet vinden maar staat misschien ook wel ergens in de settings.
evt. alles even doorlopen
Thanks! En ook voor alle andere tips, maar het helemaal overhevelen naar een laptop is me net iets teveel werk voor een reisplannerquote:Op woensdag 20 maart 2013 00:35 schreef rcco het volgende:
[..]
Dit is zwaar kut inderdaad. Ik snap niet waarom ze dit zo hebben gedaan.
Je hebt er vanuit je telefoon niks aan, maar de enige oplossing die ik heb gevonden is dit en het moet op de computer:
[ afbeelding ]
Het rode gedeelte is wat je later op je telefoon kunt selecteren. Plaats in dat gebied (met Photoshop of Paint) het deel van je afbeelding dat je wil zien en sla het geheel inclusief de template op. Dan kun je dat als achtergrond gebruiken. Ik gebruik nooit landscape dus ik zorg er voor dat mijn afbeeldingen in de verticale rechthoek zitten.
Zo dus:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
dan doe je dat toch gewoon met odin?quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:14 schreef Bronson het volgende:
Ik heb nog steeds geen melding dat ik kan updaten naar 4.1.2
Als ik het goed begrijp is dit de update naar Android 4.1.2, ik heb nu nog 4.0.3.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:13 schreef STORMSEEKER het volgende:
Hey mensen, mag ik wat vragen?
Ik heb een S2 en zie nu in KIES dat er een nieuwe firmware update is.
Current: PDA:LP7 / PHONE:LPS / CSC:LPH (SEB) (via webwinkel dus geen 'echt' NL toestel)
Latest: PDA:LSD / PHONE:LS8 / CSC:LS1 (SEB)
Welke update is dit precies? (en wat zijn de voordelen)
Als ik dit doe, ben ik dan alles kwijt? (apps, appdata, instellingen etc. )
Ik heb dit al proberen te vinden, maar het wordt me niet echt duidelijk.. Ik hoor het graag, thx!
Branded telefoon?quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:14 schreef Bronson het volgende:
Ik heb nog steeds geen melding dat ik kan updaten naar 4.1.2
Ik heb geen branded telefoon maar wel een turkse versie. Als ik wat jij adviseert doe krijgt ik geen problemen met mijn IMEI ?quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Branded telefoon?
Die onzin die telefoonmaatschappijen ook nog eens op de telefoon zetten mis je over het algemeen toch niet dus wat dat betreft zou ik gewoon Odin pakken en er een officiële Samsung Rom opzetten.
Heb ik destijds toen ik m'n telefoon kreeg ook binnen een week gedaan, nooit spijt van gehad.
Plus 4.1.2 is hoogstwaarschijnlijk de laatste rom die deze telefoon zal krijgen dus het is eens en daarna nooit weer.
Imei staat vast, dat heeft niks met de rom te maken, krijg je dus ook geen problemen mee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb geen branded telefoon maar wel een turkse versie. Als ik wat jij adviseert doe krijgt ik geen problemen met mijn IMEI ?
Nope, een aantal oudere telefoons, waaronder ook de S II krijgt een update naar 4.2.2.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:44 schreef SiGNe het volgende:
Plus 4.1.2 is hoogstwaarschijnlijk de laatste rom die deze telefoon zal krijgen dus het is eens en daarna nooit weer.
Google heeft flash dacht ik geblokkeerd omdat er dmv. flash je telefoon gehackt kan worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:08 schreef Prof_Hoax het volgende:
Zoek eens op adobedie heeft ook een flashplayer.
Image 2 wallpaper app, zo kun je zonder croppen wallpapers instellen. Werkt alleen voor wallpapers en niet voor lockscreen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:35 schreef rcco het volgende:
[..]
Dit is zwaar kut inderdaad. Ik snap niet waarom ze dit zo hebben gedaan.
Je hebt er vanuit je telefoon niks aan, maar de enige oplossing die ik heb gevonden is dit en het moet op de computer:
[ afbeelding ]
Het rode gedeelte is wat je later op je telefoon kunt selecteren. Plaats in dat gebied (met Photoshop of Paint) het deel van je afbeelding dat je wil zien en sla het geheel inclusief de template op. Dan kun je dat als achtergrond gebruiken. Ik gebruik nooit landscape dus ik zorg er voor dat mijn afbeeldingen in de verticale rechthoek zitten.
Zo dus:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
thanks.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:34 schreef Prof_Hoax het volgende:
http://www.zdnet.nl/mobie(...)-android-jelly-bean/
Flash player voor android is nog te downloaden als .apk van de Adobe site.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:44 schreef fespo het volgende:
ik kan het wel downloaden..
vreemd ik heb een hard reset gedaan,
adobe air geinstalleerd,
dolphin browser geinstalleerd en dan en Adope flash check op hun website en daar wordt flash ook niet gezien.
edit.
na downloaden zie ik het idd niet op mijn telefoon staan.
kan ik dan helemaal geen flash gebruiken?
Live voetbal streams volgen bijvoorbeeld..quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:58 schreef Koelkastman het volgende:
Klopt, maar aangezien veel sites dat nog niet doen is Flash player toch wel handig.
Via de playstore Winamp downloadenquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:22 schreef fespo het volgende:
heb nu SII nu twee dagen en ik kom van een Wildfire S.
wat een prachtig toestel.
ik dacht eerst, zal er nou veel verschil is zitten, maar gaat super snel
één ding wat even niet duidelijk is.
de standaard music player heeft alleen een 'pauze' button.
niet zo'n probleem maar ik zie constant een 'pauze' icon in de taskbar, dat vind ik wel vervelend.
ik speel vanuit de widget. als ik het programma zelf opstart zit 'quit' ook verstopt in het instellingen menu.
mis ik iets? of is hier iets voor?
of weet iemand een soort gelijk music player met niet teveel (onnodige) opties?
Kan iemand mij helpen?quote:Wat zijn de voordelen van de update naar Android 4.1.2 (afgezien van draaibaar homescreen en meer notificatie-opties)? Ik las ook dat er nadelen zijn (sterke afname batterijduur), ervaringen?
Ben je na zo een update (via Kies) altijd alles kwijt?
Boeiend, dan flash je toch de originele XEN-versie met Odin? Ben je gelijk van al die voorgeïnstalleerde meuk van T-Mobile af.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:23 schreef Onorgineel het volgende:
En de nieuwe update is er nogsteeds niet voor de Tmobile branded toestellen, te bizar voor woorden eigenlijk, dit
Ja maar dat terzijde, dit kan Tmobile toch niet maken tegenover hun klantenquote:Op zondag 24 maart 2013 16:25 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Boeiend, dan flash je toch de originele XEN-versie met Odin? Ben je gelijk van al die voorgeïnstalleerde meuk van T-Mobile af.
Nee inderdaadquote:Op zondag 24 maart 2013 16:45 schreef Onorgineel het volgende:
[..]
Ja maar dat terzijde, dit kan Tmobile toch niet maken tegenover hun klanten
hmm geen last van.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mij te veel gedoe. Enige wat me nu irriteerd is het zonder meldingen trillen van de foon.
Sneaky foto's maken?quote:Op zondag 24 maart 2013 17:13 schreef fespo het volgende:
één reden dat ik het wil is om de camera shutter sound uit te kunnen zetten.
Waarom niet gewacht en de S4 gehaald?quote:Op maandag 25 maart 2013 09:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb net een S3 besteld bij abonnement verlenging!
Omdat die mij te duur isquote:Op maandag 25 maart 2013 20:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Waarom niet gewacht en de S4 gehaald?
Ik neem aan van wel, zolang het gewone normale slijtage is wel ja. (dus niet vallen en dergelijke).quote:Op maandag 25 maart 2013 20:16 schreef Pumatje het volgende:
De home knop werkt niet goed meer, en het trilmotortje ook niet.
Valt dat onder garantie?
Is hij geroot?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:00 schreef Pumatje het volgende:
Hij is niet gevallen. Het viel me toevallig vandaag ineens op.
Morgen naar de winkel. Ik haal nu vast alles van de telefoon af.
Pff veel werk,
De hele tijd? heb je nog maar 1 keer gevraagd. dan moet ik 100 euro bijbetalenquote:Op maandag 25 maart 2013 23:17 schreef Pumatje het volgende:
En stel je nam de S4? Daar vraag ik de hele tijd naar.. ben namelijk benieuwd. Of heb je dat niet gevraagd?
Hij heeft een ander icoontje gekregen he...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:26 schreef TheArt het volgende:
Heb een probleempje. Sinds mijn telefoon de Jelly Bean update heeft gehad, staat de Galerij niet meer op mijn telefoon. Mega irritant dus. Galerij staat ook niet meer bij de apps, dus het is niet zo dat ie niet ingeschakeld staat o.i.d. Nu vraag ik me af wat voor soort reset ik moet doen om die galerij terug te krijgen. Is een gewone factory reset daarvoor voldoende?
Hij is überhaupt niet meer zichtbaar voor me. Bij het selecteren van een achtergrond staat de Galerij er sowieso niet meer bij. Kijk ik dan bij Apps dan is ie uit de hele lijst verdwenen, staat niet eens op inactief. Ik kan vanuit mijn documenten op mijn telefoon niet eens meer foto's openen omdat ie zegt dat daarvoor geen programma beschikbaar is. Galerij is gewoon van mijn telefoon af sinds de update.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:18 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Hij heeft een ander icoontje gekregen he...
Hmm, ik denk dat een factory reset misschien helpt aangezien hij de apps opnieuw installeert. Je kan het proberen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij is überhaupt niet meer zichtbaar voor me. Bij het selecteren van een achtergrond staat de Galerij er sowieso niet meer bij. Kijk ik dan bij Apps dan is ie uit de hele lijst verdwenen, staat niet eens op inactief. Ik kan vanuit mijn documenten op mijn telefoon niet eens meer foto's openen omdat ie zegt dat daarvoor geen programma beschikbaar is. Galerij is gewoon van mijn telefoon af sinds de update.
Dat laatste heb ik dus helemaal nooit aan gedacht en is de oplossing gebleken. Thanks man!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:22 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat een factory reset misschien helpt aangezien hij de apps opnieuw installeert. Je kan het proberen.
Lijkt me dat je update niet helemaal goed is gegaan. Kan je niet losse galerij uit de market vissen? (ik weet het niet hoor)
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik dus helemaal nooit aan gedacht en is de oplossing gebleken. Thanks man!
Ik heb nog wel een klein probleempje ermee. Ik kan alsnog de optie 'Galery' niet selecteren bij het instelling van het vergrendelscherm, terwijl ie er bij het startscherm nu wel bijstaat.quote:
Reboot en anders toch factory reset.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een klein probleempje ermee. Ik kan alsnog de optie 'Galery' niet selecteren bij het instelling van het vergrendelscherm, terwijl ie er bij het startscherm nu wel bijstaat.
Reboot loste niets op, firmware bleek helemaal up-to-date te zijn. Dus toen maar factory reset gedaan. En wat blijkt, na de factory reset staat de Galerij er weer niet op! Pffffquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:35 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Reboot en anders toch factory reset.
Doe eens een "noodherstel" via Kies, kan wel zijn dat je firmware corrupted is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Reboot loste niets op, firmware bleek helemaal up-to-date te zijn. Dus toen maar factory reset gedaan. En wat blijkt, na de factory reset staat de Galerij er weer niet op! Pffff
Via noodherstel deed ie het niet, dus daarna via Odin maar even de firmware er opnieuw opgezet (met dank aan het internet) en nu doet alles het weer. Galerij staat er ook gewoon weer bij, dus die update was de vorige keer gewoon niet goed.quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:11 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Doe eens een "noodherstel" via Kies, kan wel zijn dat je firmware corrupted is.
NP! Blij dat het werktquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Via noodherstel deed ie het niet, dus daarna via Odin maar even de firmware er opnieuw opgezet (met dank aan het internet) en nu doet alles het weer. Galerij staat er ook gewoon weer bij, dus die update was de vorige keer gewoon niet goed.
Dank voor je hulp!
wat is het?quote:Op maandag 1 april 2013 15:03 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er hier nog users die Slimbean draaien?
Al gereset? ik had namelijk hetzelfde, telefoon deed niet meer dan 18 uur met een volle batterij, na de reset haal ik makkelijk 2 dagen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:39 schreef Rnnz het volgende:
Heb die laatste versie (4.1.2) binnengehaald, maar sindsdien is m'n batterij echt dramatisch. Ik heb er vandaag vanaf half 9 tot half 3 mee kunnen werken, licht intensief gebruik (paar minuten GPS aan gehad, paar keer 9292OV app, NU/Facebook en een klein beetje browsen en dat was het).
Ik kan binnenkort een nieuw abonnement afsluiten, maar ik was eigenlijk van plan om dat zolang mogelijk uit te stellen vanwege die belachelijk dure abonnementen van Vodafone. Nu toch maar een nieuwe telefoon halen denk ik, met een andere provider want ik wil niet hoger dan m'n huidige maandbedrag uitkomen (¤39 incl. waardeloze verzekering).
Jammer, want het is/was echt een top telefoon.![]()
Dat kan je sowieso bij je provider in (laten) stellenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:36 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben weer wat kwijt op mijn telefoon
Waar kan ik instellen dat ik geheim wil bellen?
Android 4.1.2
*31* is voor als je vanaf een vaste lijn beltquote:Op woensdag 3 april 2013 13:22 schreef automatic_ het volgende:
Ooo ik dacht altijd dat dat *31* was, haha. Ik vond het al gek dat het niet (meer) werkte op de huistelefoon.
Het was / is bij mij soms dat ik te lui ben om mijn werktelefoon te pakken, maar dat ik ook geen zin heb dat cliënten mijn privé nummer zien.
"Vroeger" kon je het in ieder geval op je telefoon instellen, maar dat kan ik dus niet meer vinden.
Bedankt in ieder geval!
Telefoon > Knop Toetsenbord > Instellingen > Oproep-instellingen > Extra instellingen > Beller-id.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:22 schreef automatic_ het volgende:
Ooo ik dacht altijd dat dat *31* was, haha. Ik vond het al gek dat het niet (meer) werkte op de huistelefoon.
Het was / is bij mij soms dat ik te lui ben om mijn werktelefoon te pakken, maar dat ik ook geen zin heb dat cliënten mijn privé nummer zien.
"Vroeger" kon je het in ieder geval op je telefoon instellen, maar dat kan ik dus niet meer vinden.
Bedankt in ieder geval!
Nee, nog niet. Wat zijn de precieze gevolgen daarvan, voor m'n foto's of zo hoef ik niet te vrezen, wel? Alleen alle geïnstalleerde apps zullen worden verwijderd en alles gaat terug naar de fabrieksinstellingen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Al gereset? ik had namelijk hetzelfde, telefoon deed niet meer dan 18 uur met een volle batterij, na de reset haal ik makkelijk 2 dagen.
(nu 2 dagen, 13 uur, 20 minuten op batterij en nog 40% over, nog 19 uur te gaan volgens de prognose)
Jup, evt voor de zekerheid eerst even back-uppenquote:Op woensdag 3 april 2013 17:44 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Wat zijn de precieze gevolgen daarvan, voor m'n foto's of zo hoef ik niet te vrezen, wel? Alleen alle geïnstalleerde apps zullen worden verwijderd en alles gaat terug naar de fabrieksinstellingen?
Bij de meeste samsung toestellen kan je een stock rom van samfirmware.com halen en flashen in odin. Zoek even iets op xda/internetquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik kan het Samsung galaxy S+ topic niet vinden maar zit volgens mij geen verschil in voor mijn vraag.
Ik heb nu cyanogenmod9 met Android 4.1.2 erop zitten maar wil hem helemaal standaard zoals fabrieksinstellingen zeg maar. Hoe krijg ik dat voor elkaar en waar moet ik daar voor zijn?
Dat is de download mode. Op die manier kan je firmware flashen met Odin.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:37 schreef automatic_ het volgende:
Fijn... Ik leg net mijn telefoon aan de oplader en opeens komt er het android poppetje op te staan, met "downloading, do not turn off target!!" En hij staat in de factory mode.
Iets zegt mij dat dat niet goed is
Sommige dingen kunnen niet op je SD-kaart, tenzij je gaat rooten. Dan kan je alles er op zetten, nadat je eerst een tweede partitie op je SD gemaakt hebt. Zo lukte het bij mn Galaxy Ace iigquote:Op zaterdag 20 april 2013 07:47 schreef daniela_007 het volgende:
Ik heb onlangs Galaxy S2 Plus aangeschaft, en aangezien hier maar 4GB intern geheugen op zit, heb ik een externe SDCard van Samsung 8 GB bijgekocht. Deze kaart heb ik op de telefoon geformatteerd voordat ik hem in gebruik nam, maar het lukt me niet om apps te verplaatsen naar de SDCard. Ik heb het geprobeerd via instellingen --> apps --> maar daar staat dus geen "verplaats optie" o.i.d. Ook met apps als App2SD is het het me niet gelukt.
De SDCard wordt wel gewoon herkend door mijn telefoon, want mijn foto's worden er wel gewoon op opgeslagen.
Maar mijn vraag is dus hoe ik apps op die SDCard krijg, aangezien 4GB nogal snel vol zit.
Ik draai nu cyanogenmod10 met Android 4.2.2 erop op mijn trouwe SGS+ maar hoe stel ik dat ding zo in dat mijn 3G verbinding werkt, iemand een idee?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik kan het Samsung galaxy S+ topic niet vinden maar zit volgens mij geen verschil in voor mijn vraag.
Ik heb nu cyanogenmod9 met Android 4.1.2 erop zitten maar wil hem helemaal standaard zoals fabrieksinstellingen zeg maar. Hoe krijg ik dat voor elkaar en waar moet ik daar voor zijn?
Misschien je modem opnieuw flashen met odin? (heb je de goede gepakt?)quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:03 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hmm, wel een work around gevonden. Elke keer na het opstarten moet ik hem even in vliegtuigmodus zetten en er dan weer uithalen, dat activeert de 3G verbinding op één of andere manier. Dit zal ook wel permanent moeten kunnen, maar dat heb ik nog niet gevonden.
Meteen een andere vraag voor de experts; hoe zet ik mijn Simkaartvergrendeling uit? Als ik via het beveiligingsmenuutje dat probeer, zegt ie dat het niet kan omdat ik mogelijk mijn pincode verkeerd heb ingetoetst. Maar dit is wel degelijk de goede code, want ik gebruik hem elke keer als ik de telefoon opstart ...
3G is Data-mode, heb je voor normaal telefoon en SMS verkeer niet nodig.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:03 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hmm, wel een work around gevonden. Elke keer na het opstarten moet ik hem even in vliegtuigmodus zetten en er dan weer uithalen, dat activeert de 3G verbinding op één of andere manier. Dit zal ook wel permanent moeten kunnen, maar dat heb ik nog niet gevonden.
Meteen een andere vraag voor de experts; hoe zet ik mijn Simkaartvergrendeling uit? Als ik via het beveiligingsmenuutje dat probeer, zegt ie dat het niet kan omdat ik mogelijk mijn pincode verkeerd heb ingetoetst. Maar dit is wel degelijk de goede code, want ik gebruik hem elke keer als ik de telefoon opstart ...
3G is niet DE Data-mode dat kan namelijk ook over een 2G alleen is 3G gewoon sneller net zoals 4G weer sneller is...quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
3G is Data-mode, heb je voor normaal telefoon en SMS verkeer niet nodig.
Als je download gaat het automatisch aan, gaat evt over op HPRS voor snellere data-transfer.
Als het niet aangaat dan moet je even bij de providers kijken, misschien dat er daar dan iets niet goed staat.
(Settings>More settings>Mobile Networks>Access Point Names)
Die vliegtuig stand zal niet zo heel veel uitmaken tijdens het laden...quote:Op woensdag 24 april 2013 10:16 schreef DaviniaHR het volgende:
nope, geen meldingen.
ik heb hem nu op een andere oplader op vliegtuigstand laten laden en nu zit hij wel weer op 74%.
Kijken wat er gebeurt nu ik de vliegtuigstand weer uit heb gezet...
Kan een bugje zijn in CM10. Staat er iets over in het xda topic?quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:03 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ja, maar als ik dan een nieuw APN toevoeg, slaat hij hem niet op. Staat namelijk geen APN in de lijst en een nieuwe invoeren pakt hij niet.
Maar als je vliegtuigmodus aan- en uitzet pakt ie em wel. Vaag, maar goed, met zo'n workaround is het in elk geval geregeld tot je vindt waar het daadwerkelijk aan ligt ...
Jup, hier ook.. batterij doe ik nu makkelijk 3 dagen mee, voorheen moest ik 'm dagelijks aan het lijntje houden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:30 schreef Koelkastman het volgende:
Hier werkt het 10x beter dan Ice Cream Sandwich. Voor de factory reset was het niets, maar daarna..........
Wat een verademing
Ah, dat is inbranding (niet officiele benaming).quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:52 schreef Droathoah het volgende:
Ik zie na de update heel vaag het toetsenbord onderin mijn s2 als ik bijv. op Facebook zit, bekend probleem?
Installeer je wel altijd gewoon de Android updates? Of draai je nog een oude versie...quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:48 schreef MissJ het volgende:
Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar.
Sinds afgelopen maandag heb ik Spotify op mijn telefoon. Nu had ik gisteren ineens dat mijn telefoon tot 2 keer toe (eerste keer eind van de middag en tweede keer eind van de avond) helemaal ging flippen en ik niks meer kon doen. Alles liep vast en hij reageerde nergens meer op. Moest de accu eruit halen en weer opnieuw erin doen en dan opstarten en dan ging het weer.
Hebben jullie enig idee of dit door Spotify kan komen of is mijn telefoon gewoon aan het einde van zijn latijn? Dat laatste zou ik niet zo gek vinden aangezien ik dat ding echt zeer intensief gebruik elke dag..
Ja, die installeer ik altijd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:16 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Installeer je wel altijd gewoon de Android updates? Of draai je nog een oude versie...
Weet ik niet precies. Ik gebruik custom roms. Ik vroeg het meer ik het mij goed kan voorstellen als je nog 2.2 ofzo zou draaien. Je zou eens moeten weten hoeveel mensen hun telefoon nooit updaten, maar dat geldt niet voor jou. Het lijkt me sterk dat het aan Spotify ligt, maar verwijder die eens en kijk hoe ie zich dan gedraagt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:20 schreef MissJ het volgende:
[..]
Ja, die installeer ik altijd.
Of heb ik de meest recente misschien gemist? Van wanneer is die?
Ik heb versie 4.2.1, dus dat is behoorlijk recent volgens mij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:22 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Weet ik niet precies. Ik gebruik custom roms. Ik vroeg het meer ik het mij goed kan voorstellen als je nog 2.2 ofzo zou draaien. Je zou eens moeten weten hoeveel mensen hun telefoon nooit updaten, maar dat geldt niet voor jou. Het lijkt me sterk dat het aan Spotify ligt, maar verwijder die eens en kijk hoe ie zich dan gedraagt.
Ja, dan zie ik het heel duidelijk. Alleen het is een leentoestel van een vriend, hahaquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:17 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ah, dat is inbranding (niet officiele benaming).
Zet je helderheid eens helemaal terug naar laag en open dan eens een witte pagina. Als je het ziet, moet je je toestel op laten sturen. Dit zal dan, bij mij was het zo, onder garantie vervangen worden (nieuw scherm).
Neem contact op met je leverancier/samsung zelf! Hebbie nieuw scherm
Laat hem het opsturen, kan hij hem verkopen met nieuw scherm voor prikkie aan jequote:Op woensdag 22 mei 2013 17:26 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Ja, dan zie ik het heel duidelijk. Alleen het is een leentoestel van een vriend, haha
Ik heb hetzelfde. Vraag me alleen af of hij nog 2 jaar mee kan gaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:18 schreef SiGNe het volgende:
Ik mag in Januari weer een nieuwe uitkiezen, denk alleen dat ik 'm nog neit vervang en lekker goedkoop ga bellen, voor het eerst sinds ik een mobiele telefoon heb dat ik niet de behoefte voor een nieuwer model heb.
Nieuwe accu heb ik sinds 4.1.2. en een factory reset niet meer nodig, de accu doet het beter dan ie ooit gedaan heeft.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:11 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Vraag me alleen af of hij nog 2 jaar mee kan gaan.Sowieso even een nieuwe accu aanschaffen.
En de plus blijven ze wel nog updaten omdat die later uitkwam?quote:Op zondag 26 mei 2013 17:32 schreef SiGNe het volgende:
De S2 heeft met 4.1.2 z'n laatste update gehad en dat is er al 1 meer dan normaal is.
Instagram gebruik ik niet
In de herhaling.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:15 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb een vraag.
bij het updaten van de apps geeft hij nu de melding dat er te weinig opslagcapaciteit is.
bij de instellingen ergens staat dat er 1,79 van 1,99 gb gebruikt is.
ik heb helemaal niet zo veel apps, hoe kan die telefoon nu al vol zijn?
weet iemand raad?
bij mij ook, komt door de updates, wat je meot doen is een extern kaartje kopen en in het menu bij applicaties de meeste verplaatsen naar SD. updates worden naar het telefoongeheugen geladen ipv SD.quote:
volgens mij kreeg de S2 nog een android 5.0 updatequote:Op zondag 26 mei 2013 17:32 schreef SiGNe het volgende:
De S2 heeft met 4.1.2 z'n laatste update gehad en dat is er al 1 meer dan normaal is.
Instagram gebruik ik niet
Zal wel een verademing zijn na de S2, hahaquote:Op zondag 9 juni 2013 10:57 schreef Reemi het volgende:
[..]
Jep, ben hem nu een beetje aan het ontdekken.
Moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden was over m'n (geroote) S2. Maar het is allemaal wel een tikje rapper en mooier ja.quote:Op zondag 9 juni 2013 10:58 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Zal wel een verademing zijn na de S2, haha
Die waardes zijn uitgedrukt in GB, GB = gigabyte, het volume wat je hebt qua opslag.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:10 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb weer een vraag. Ik heb ingesteld dat er bij wifi-verbinding de apps geüpdatet mogen worden. Nu geeft hij bij de Facebook-app de foutmelding dat er onvoldoende opslagcapaciteit is. Wat betekent dit?
qua usb-opslag heb ik 4GB gebruikt van 11 GB.
systeemopslag is wel 1, 75GB gevuld van 1, 97GB.
Wat betekenen die waardes eigenlijk?
quote:Op zondag 26 mei 2013 17:54 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
bij mij ook, komt door de updates, wat je meot doen is een extern kaartje kopen en in het menu bij applicaties de meeste verplaatsen naar SD. updates worden naar het telefoongeheugen geladen ipv SD.
Je kan hem nog opsturen voor 100 euro, en als hij er nog goed uit ziet verkopen voor rond de 100 tot 175 afhankelijk van toestand en beschadigingen en dergelijke.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:01 schreef mapima het volgende:
Iemand enig idee hoe lang de S2 nog geupdate wordt? Als ik die van mij terug heb mag een vriendin die lenen tot zij een nieuwe heeft. En ik twijfel tussen die daarna verkopen of bewaren als reservetelefoon... Al denk ik dat die op marktplaats al niks meer waard is
Trouwens wat is dat met dat Instagram disabled wat veel mensen hebben, wat wordt er geblokkeerdOp mijn S2 had ik dat ook maar op mijn Ace 2 gebruik ik hetzelfde google account en kan ik wel inloggen?
Dat klinkt niet normaal, is het al opgelost inmiddels? Anders zou ik hem opnieuw installeren (naar fabrieksinstellinen) let op je raakt heel wat kwijtquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:39 schreef Schunckelstar het volgende:
is er een fatsoenlijke app die hetzelfde doet als kies?
en is het mogelijk om een update weer terug te draaien naar de vorige versie?
heb nu 4.1.2 erop staan, maar dat is niet te doen![]()
5 min. internet kost nu gewoon een kwart van de accu
Opsturen naar de garantie? Maar dan krijg je toch kosten? Ik had het batterijgaatje laten vervangen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:26 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Je kan hem nog opsturen voor 100 euro, en als hij er nog goed uit ziet verkopen voor rond de 100 tot 175 afhankelijk van toestand en beschadigingen en dergelijke.
http://www.verkoopjetelefoon.nl/quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:36 schreef mapima het volgende:
[..]
Opsturen naar de garantie? Maar dan krijg je toch kosten? Ik had het batterijgaatje laten vervangen.
dat zou ik wel vreemd vinden dat het geheugen nu al vol zou zijn. Zoveel apps heb ik ook niet. desalniettemin heb ik een paar weggegooid, kijien wat dat doet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:26 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Die waardes zijn uitgedrukt in GB, GB = gigabyte, het volume wat je hebt qua opslag.
Het systeemopslag is waar de meeste apps opgeslagen zullen zijn, probeer eens wat oude apps(die je niet meer gebruikt) te verwijderen, dit zou ruimte moeten maken voor je facebook. Anders kan je nog proberen eerst facebook te verwijderen, en dan via de playstore de nieuwste erop te zetten.
Je bent eerlijk gezegd de eerste die ik hoor over opslag tekort
Hoop dat dit helpt, als je nog vragen hebt, quote me dan even dan kom ik even langs
en anders kan je onderstaand ook proberen
[..]
Wat je even moet doen is naar instellingen -> applicatiebeheer en dan het tabblad op SD-kaart.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:10 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb weer een vraag. Ik heb ingesteld dat er bij wifi-verbinding de apps geüpdatet mogen worden. Nu geeft hij bij de Facebook-app de foutmelding dat er onvoldoende opslagcapaciteit is. Wat betekent dit?
qua usb-opslag heb ik 4GB gebruikt van 11 GB.
systeemopslag is wel 1, 75GB gevuld van 1, 97GB.
Wat betekenen die waardes eigenlijk?
als ik het vinkje aanzet, geeft hij de melding te weinig opslagcapaciteit.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:05 schreef netolk het volgende:
[..]
Wat je even moet doen is naar instellingen -> applicatiebeheer en dan het tabblad op SD-kaart.
Hier moet je gewoon alle apps die er staan aanvinken (dit zet de apps op je usb-opslag want dat is stiekem gewoon een SD kaartje) als het goed is zou zo je probleem opgelost moeten zijn
dat heet softwarequote:Op woensdag 12 juni 2013 23:36 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
als ik het vinkje aanzet, geeft hij de melding te weinig opslagcapaciteit.
maar ik heb verder ook niets veranderd aan mijn telefoon qua hardware / roms flashen / dat soort dingen. ik heb wel Android 4.1.2 erop staan, geloof ik.
Wat voor apps heb je er allemaal op staan dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:39 schreef DaviniaHR het volgende:
als ik doorklik, zet hij ook app-usb-opslag 0G
en sd-opslag 0G.
Moet ik dan zo'n los kaartje kopen ergens? Of doe ik nog iets verkeerd?
Bij het overzicht van de apps staat onderin wel een balk waarop staat dat 4GB van 11GB gebruikt is.
ik snap er niets meer van
Dat batterijgaatje vervangen, hoeveel kostte je dat? Of was het garantie? De mijne begint ook steeds lastiger contact te maken en moet toch echt nog driekwart jaar meequote:Op zondag 26 mei 2013 17:45 schreef mapima het volgende:
[..]
En de plus blijven ze wel nog updaten omdat die later uitkwam?![]()
Aangezien Insta disabled is en ik het batterijgaatje van de S2 al eens heb laten vervangen + het scherm al minder wordt ben ik nog voordeliger uit ook als ik die verkoop en de Advance of wat ervoor in de plaats neem die wel nog geupdate wordt
Raar eigenlijk ook gezien de S2 nog steeds een erg populair toestel is wat nog wel even zo blijft.
Dan zou ik gaan voor dit model:quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat batterijgaatje vervangen, hoeveel kostte je dat? Of was het garantie? De mijne begint ook steeds lastiger contact te maken en moet toch echt nog driekwart jaar mee
nja het ligt niet aan de accuduur, maar om het aansluitpunt van de oplader zeg maar.. ik blijf iedere paar maanden een nieuwe usbkabel kopen, maar ze worden steeds sneller " te ruim"quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:35 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dan zou ik gaan voor dit model:
http://www.cpkb.org/wiki/Samsung_EB-F1A2KBU_battery
Gebruik hem zelf ook (zie mijn fobo voor foto's en uitleg)
Oh, dan heb ik het verkeerd gelezenquote:Op donderdag 13 juni 2013 07:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nja het ligt niet aan de accuduur, maar om het aansluitpunt van de oplader zeg maar.. ik blijf iedere paar maanden een nieuwe usbkabel kopen, maar ze worden steeds sneller " te ruim"
ik doe geen hele gekke dingen hoorquote:Op donderdag 13 juni 2013 07:47 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik het verkeerd gelezenmaar wat ik op mijn oplader zie is dat er boven en onder metalen puntjes zitten. Die kan ik met een heel fijn schroevendraaiertje/mesje wel wat naar buiten duwen (eerst stekker uit stopcontact!) misschien dat je je daarmee kan redden (dat lijken de grip punten te zijn van de oplader) en daarbij, wat doe je allemaal met je tel aan de lader?
ik heb hem nu 2+ jaar en altijd vlekkenloos opgeladen.
Klopt inderdaad.quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik doe geen hele gekke dingen hoortis niet dat ik mn telefoon hangend oplaad ofzo
. het lijkt gewoon of alle kabels na een tijdje hun "grip"verliezen, dan klemmen ze niet meer uit zichzelf in het toestel vast.
meer mensen die dit hebben?
nja, ik gebruik mijn oplader eigenlijk niet zo veel, meestal hang ik hem even aan de pc en daar heb ik ooit een redelijk lange usb naar usb mini kabel voor gekocht en die is gewoon goed stevigquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:38 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Ik heb nu de kabel van een S3 en die is een stuk steviger.
Ja daar had ik het eigenlijk ook overquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:23 schreef netolk het volgende:
[..]
nja, ik gebruik mijn oplader eigenlijk niet zo veel, meestal hang ik hem even aan de pc en daar heb ik ooit een redelijk lange usb naar usb mini kabel voor gekocht en die is gewoon goed stevig
Ik heb een paar apps weggegooid en nu updatet hij Facebook wel weer, dus dat is fijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 01:00 schreef netolk het volgende:
[..]
dat heet software
[..]
Wat voor apps heb je er allemaal op staan dan?
en als je in taakbeheer (homeknop ingedrukt houden en dan het ronde plaatje links onderin) bij opslag kijkt wat staat daar?
51 graden is zo'n temperatuur waar je na een tijdje je vinger af moet halenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:53 schreef gogosweden het volgende:
zojuist wakker geworden en mijn telefoon gepakt,
tyfuswarm was dat ding. Had geen programma's draaien naast chrome & google music, beide idle.
Batterij temp was 51 graden
cpu temp moet veel warmer geweest zijn, bijna zo warm dat je je vinger er na een tijdje af moest halen. Wat ook vreemd was was dat ik opeens geen mobiel signaal meer had, maar wel WIFI.
hij lag in de lader btw
ik probeerde hem daarna op te starten, had ik nog maar 33% over terwijl hij eerst op 100% stond.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:07 schreef netolk het volgende:
[..]
51 graden is zo'n temperatuur waar je na een tijdje je vinger af moet halen
Maar raar is het wel, je batterij doet het nog wel gewoon? (niet ontploft ofzo?)
overigens vind ik het falen dat chrome niet afsluit als je geen tabbladen meer open hebt staan al je op de vorige toets drukt
vaag, nouja als hij nu weer werktquote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:22 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik probeerde hem daarna op te starten, had ik nog maar 33% over terwijl hij eerst op 100% stond.
Na nog een keer laden en nog een keer warm worden heb ik hem weer opgeladen, waarna hij weer gewoon deed. Best wel raar eigenlijk.
Klopt, firefox heeft temniste een quit knop
35 euro, demitelecom in leiden, een uur later kon ik hem al ophalenquote:Op donderdag 13 juni 2013 07:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat batterijgaatje vervangen, hoeveel kostte je dat? Of was het garantie? De mijne begint ook steeds lastiger contact te maken en moet toch echt nog driekwart jaar mee
als dat de oplossing is, doe ik dat uiteraard.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:03 schreef netolk het volgende:
nja, ik heb er veel minder
jouw systeemopslag is wel behoorlijk vol die van mij gebruikt maar 800 MB
misschien toch maar eens nadenken om er een SD kaart in te stoppen dan
zou gewoon even zo'n computer boer op de hoek binnen lopen, en voor minimaal 8 GB gaan dan kan je er ook nog wat andere zooi op zetten kost waarschijnlijk tussen de ¤10 - ¤20 oidquote:Op maandag 17 juni 2013 17:19 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
als dat de oplossing is, doe ik dat uiteraard.
Heb je nog tips over wat een goede is, of specificaties?
Oke, ga ik dat doen. thx!quote:Op maandag 17 juni 2013 18:10 schreef netolk het volgende:
[..]
zou gewoon even zo'n computer boer op de hoek binnen lopen, en voor minimaal 8 GB gaan dan kan je er ook nog wat andere zooi op zetten kost waarschijnlijk tussen de ¤10 - ¤20 oid
Dat valt niet onder garantie, al hadden ze er ook wel iets van echt glas voor mogen zetten of Gorillaglas aangezien het scherm nog wel goed is.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:03 schreef minilot het volgende:
Ahem.. Ben er een ochtendje mee zoet geweest, maar mijn anderhalf jaar oude S2 is eindelijk geüpdatet van Gingerbread (jaja) naar Jelly Bean.
Alsof ik een nieuwe telefoon heb!Enige punt is dat het afdekglaasje van mijn camera onderhand zó dof en gekrast is geraakt dat er nauwelijks foto's doorheen zijn te maken. Dat wil ik, sinds ik zo'n kakelvers besturingssysteem heb, ook wel eens oplossen.
Nu wilde de jongedame van Samsung die ik aan de telefoon had niet vertellen of een dergelijk mankement binnen de garantie valt, omdat dat bepaald wordt bij het reparatiecentrum... Dichtstbijzijnde 'premium' servicepunt zit twee uur busreizen bij me vandaan en met opsturen ben ik mijn telefoon twee weken kwijt. Als het dan ook nog eens niet binnen de garantie valt vind ik dat al met al nogal onhandig.
Nu zie ik online wel allerlei tooltjes + glaasjes te koop (voor een paar euro) waarmee je zelf aan de slag kunt, maar ik ben daar niet zo'n held in..
Iemand die ditzelfde probleem had? Viel het binnen de garantie?
Bedankt alvast!
Ik hoop het nog even hier uit te zingen tot het S5 topic, maar veel plezier ermee. Hoe bevalt ie?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:30 schreef Pumatje het volgende:
Ik kom hier afscheid nemen, ik moet naar het S4 topic.
De s2 was een prima telefoon. Heb hem 2 x laten herstellen bij vodafone. 2 maal nieuw scherm gekregen, 1 maal nieuwe speaker, nieuwe home knop, geluidsknoppen en lock knop. Dus ding was als nieuw en mijn vader is er erg blij mee. De S4 is leuk!
ik zie jullie daar
Ik moet je eerlijk vertellen. Wacht dan maarop de S6. De camera is verbluffend. Hij tovert elke keer een lach op mijn gezicht vanwege de kwaliteit en de overload aan functies. Heel veel apps zijn er door overbodig gemaakt. Fotobewerking is echt tof en veelzijdig.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:40 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik hoop het nog even hier uit te zingen tot het S5 topic, maar veel plezier ermee. Hoe bevalt ie?
whut? waarom gebruik jij je mobiel niet constant? dat is helemaal niet goed voor je batterij hoor als je 3 tot 4 uur niks doetquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:31 schreef super-mario het volgende:
Iemand een tip of idee hoe je scherm in mindering qua procenten kan krijgen (behalve niet gebruiken)
Ik heb een zwaardere batterij maar hou het nog 1 dag vol.
Ik gebruik whatsapp, twitter, facebook en soms wat andere apps. De ene dag vaker dan de andere dag. Soms bijvoorbeeld ook 3 tot 4 uur niet.
Toch staat mijn scherm bij batterij op 48%. Hoe kan dit?
Ik gebruik wel 2 aparte achtergronden, 1 voor vergrendel scherm en 1 voor het startscherm.
Het startscherm haalt het plaatje (voornamelijk grijs/zwart van kleur) van een SD-kaart.
Hopelijk kan iemand me helpen. Ik gebruik Android 4.0.4
Updaten naar 4.1.2. en een factory reset doen, doe je makelijk weer meerdere dagen met je toestel.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:31 schreef super-mario het volgende:
Iemand een tip of idee hoe je scherm in mindering qua procenten kan krijgen (behalve niet gebruiken)
Ik heb een zwaardere batterij maar hou het nog 1 dag vol.
Ik gebruik whatsapp, twitter, facebook en soms wat andere apps. De ene dag vaker dan de andere dag. Soms bijvoorbeeld ook 3 tot 4 uur niet.
Toch staat mijn scherm bij batterij op 48%. Hoe kan dit?
Ik gebruik wel 2 aparte achtergronden, 1 voor vergrendel scherm en 1 voor het startscherm.
Het startscherm haalt het plaatje (voornamelijk grijs/zwart van kleur) van een SD-kaart.
Hopelijk kan iemand me helpen. Ik gebruik Android 4.0.4
helderheid lager zetten is je probleem opgelostquote:Op maandag 1 juli 2013 19:32 schreef super-mario het volgende:
Afgelopen weekend android geupdate en factory reset gedaan maar merk niet echt verschil.
Zit nu met deze batterij op 13uur en 49% over. Heb paar keer twitter en facebook gechecked today.
Er zit al een zwaardere batterij in. Als ik bij batterij kijk staat 'Scherm' op 57%.
Telefoon staat in spaarstand. Ik weet niet hoe sommige 2-3 dagen met een batterij doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |