Die waardes zijn uitgedrukt in GB, GB = gigabyte, het volume wat je hebt qua opslag.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:10 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb weer een vraag. Ik heb ingesteld dat er bij wifi-verbinding de apps geüpdatet mogen worden. Nu geeft hij bij de Facebook-app de foutmelding dat er onvoldoende opslagcapaciteit is. Wat betekent dit?
qua usb-opslag heb ik 4GB gebruikt van 11 GB.
systeemopslag is wel 1, 75GB gevuld van 1, 97GB.
Wat betekenen die waardes eigenlijk?
quote:Op zondag 26 mei 2013 17:54 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
bij mij ook, komt door de updates, wat je meot doen is een extern kaartje kopen en in het menu bij applicaties de meeste verplaatsen naar SD. updates worden naar het telefoongeheugen geladen ipv SD.
Je kan hem nog opsturen voor 100 euro, en als hij er nog goed uit ziet verkopen voor rond de 100 tot 175 afhankelijk van toestand en beschadigingen en dergelijke.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:01 schreef mapima het volgende:
Iemand enig idee hoe lang de S2 nog geupdate wordt? Als ik die van mij terug heb mag een vriendin die lenen tot zij een nieuwe heeft. En ik twijfel tussen die daarna verkopen of bewaren als reservetelefoon... Al denk ik dat die op marktplaats al niks meer waard is
Trouwens wat is dat met dat Instagram disabled wat veel mensen hebben, wat wordt er geblokkeerdOp mijn S2 had ik dat ook maar op mijn Ace 2 gebruik ik hetzelfde google account en kan ik wel inloggen?
Dat klinkt niet normaal, is het al opgelost inmiddels? Anders zou ik hem opnieuw installeren (naar fabrieksinstellinen) let op je raakt heel wat kwijtquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:39 schreef Schunckelstar het volgende:
is er een fatsoenlijke app die hetzelfde doet als kies?
en is het mogelijk om een update weer terug te draaien naar de vorige versie?
heb nu 4.1.2 erop staan, maar dat is niet te doen![]()
5 min. internet kost nu gewoon een kwart van de accu
Opsturen naar de garantie? Maar dan krijg je toch kosten? Ik had het batterijgaatje laten vervangen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:26 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Je kan hem nog opsturen voor 100 euro, en als hij er nog goed uit ziet verkopen voor rond de 100 tot 175 afhankelijk van toestand en beschadigingen en dergelijke.
http://www.verkoopjetelefoon.nl/quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:36 schreef mapima het volgende:
[..]
Opsturen naar de garantie? Maar dan krijg je toch kosten? Ik had het batterijgaatje laten vervangen.
dat zou ik wel vreemd vinden dat het geheugen nu al vol zou zijn. Zoveel apps heb ik ook niet. desalniettemin heb ik een paar weggegooid, kijien wat dat doet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:26 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Die waardes zijn uitgedrukt in GB, GB = gigabyte, het volume wat je hebt qua opslag.
Het systeemopslag is waar de meeste apps opgeslagen zullen zijn, probeer eens wat oude apps(die je niet meer gebruikt) te verwijderen, dit zou ruimte moeten maken voor je facebook. Anders kan je nog proberen eerst facebook te verwijderen, en dan via de playstore de nieuwste erop te zetten.
Je bent eerlijk gezegd de eerste die ik hoor over opslag tekort
Hoop dat dit helpt, als je nog vragen hebt, quote me dan even dan kom ik even langs
en anders kan je onderstaand ook proberen
[..]
Wat je even moet doen is naar instellingen -> applicatiebeheer en dan het tabblad op SD-kaart.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:10 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb weer een vraag. Ik heb ingesteld dat er bij wifi-verbinding de apps geüpdatet mogen worden. Nu geeft hij bij de Facebook-app de foutmelding dat er onvoldoende opslagcapaciteit is. Wat betekent dit?
qua usb-opslag heb ik 4GB gebruikt van 11 GB.
systeemopslag is wel 1, 75GB gevuld van 1, 97GB.
Wat betekenen die waardes eigenlijk?
als ik het vinkje aanzet, geeft hij de melding te weinig opslagcapaciteit.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:05 schreef netolk het volgende:
[..]
Wat je even moet doen is naar instellingen -> applicatiebeheer en dan het tabblad op SD-kaart.
Hier moet je gewoon alle apps die er staan aanvinken (dit zet de apps op je usb-opslag want dat is stiekem gewoon een SD kaartje) als het goed is zou zo je probleem opgelost moeten zijn
dat heet softwarequote:Op woensdag 12 juni 2013 23:36 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
als ik het vinkje aanzet, geeft hij de melding te weinig opslagcapaciteit.
maar ik heb verder ook niets veranderd aan mijn telefoon qua hardware / roms flashen / dat soort dingen. ik heb wel Android 4.1.2 erop staan, geloof ik.
Wat voor apps heb je er allemaal op staan dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:39 schreef DaviniaHR het volgende:
als ik doorklik, zet hij ook app-usb-opslag 0G
en sd-opslag 0G.
Moet ik dan zo'n los kaartje kopen ergens? Of doe ik nog iets verkeerd?
Bij het overzicht van de apps staat onderin wel een balk waarop staat dat 4GB van 11GB gebruikt is.
ik snap er niets meer van
Dat batterijgaatje vervangen, hoeveel kostte je dat? Of was het garantie? De mijne begint ook steeds lastiger contact te maken en moet toch echt nog driekwart jaar meequote:Op zondag 26 mei 2013 17:45 schreef mapima het volgende:
[..]
En de plus blijven ze wel nog updaten omdat die later uitkwam?![]()
Aangezien Insta disabled is en ik het batterijgaatje van de S2 al eens heb laten vervangen + het scherm al minder wordt ben ik nog voordeliger uit ook als ik die verkoop en de Advance of wat ervoor in de plaats neem die wel nog geupdate wordt
Raar eigenlijk ook gezien de S2 nog steeds een erg populair toestel is wat nog wel even zo blijft.
Dan zou ik gaan voor dit model:quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat batterijgaatje vervangen, hoeveel kostte je dat? Of was het garantie? De mijne begint ook steeds lastiger contact te maken en moet toch echt nog driekwart jaar mee
nja het ligt niet aan de accuduur, maar om het aansluitpunt van de oplader zeg maar.. ik blijf iedere paar maanden een nieuwe usbkabel kopen, maar ze worden steeds sneller " te ruim"quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:35 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dan zou ik gaan voor dit model:
http://www.cpkb.org/wiki/Samsung_EB-F1A2KBU_battery
Gebruik hem zelf ook (zie mijn fobo voor foto's en uitleg)
Oh, dan heb ik het verkeerd gelezenquote:Op donderdag 13 juni 2013 07:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nja het ligt niet aan de accuduur, maar om het aansluitpunt van de oplader zeg maar.. ik blijf iedere paar maanden een nieuwe usbkabel kopen, maar ze worden steeds sneller " te ruim"
ik doe geen hele gekke dingen hoorquote:Op donderdag 13 juni 2013 07:47 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik het verkeerd gelezenmaar wat ik op mijn oplader zie is dat er boven en onder metalen puntjes zitten. Die kan ik met een heel fijn schroevendraaiertje/mesje wel wat naar buiten duwen (eerst stekker uit stopcontact!) misschien dat je je daarmee kan redden (dat lijken de grip punten te zijn van de oplader) en daarbij, wat doe je allemaal met je tel aan de lader?
ik heb hem nu 2+ jaar en altijd vlekkenloos opgeladen.
Klopt inderdaad.quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik doe geen hele gekke dingen hoortis niet dat ik mn telefoon hangend oplaad ofzo
. het lijkt gewoon of alle kabels na een tijdje hun "grip"verliezen, dan klemmen ze niet meer uit zichzelf in het toestel vast.
meer mensen die dit hebben?
nja, ik gebruik mijn oplader eigenlijk niet zo veel, meestal hang ik hem even aan de pc en daar heb ik ooit een redelijk lange usb naar usb mini kabel voor gekocht en die is gewoon goed stevigquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:38 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Ik heb nu de kabel van een S3 en die is een stuk steviger.
Ja daar had ik het eigenlijk ook overquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:23 schreef netolk het volgende:
[..]
nja, ik gebruik mijn oplader eigenlijk niet zo veel, meestal hang ik hem even aan de pc en daar heb ik ooit een redelijk lange usb naar usb mini kabel voor gekocht en die is gewoon goed stevig
Ik heb een paar apps weggegooid en nu updatet hij Facebook wel weer, dus dat is fijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 01:00 schreef netolk het volgende:
[..]
dat heet software
[..]
Wat voor apps heb je er allemaal op staan dan?
en als je in taakbeheer (homeknop ingedrukt houden en dan het ronde plaatje links onderin) bij opslag kijkt wat staat daar?
51 graden is zo'n temperatuur waar je na een tijdje je vinger af moet halenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:53 schreef gogosweden het volgende:
zojuist wakker geworden en mijn telefoon gepakt,
tyfuswarm was dat ding. Had geen programma's draaien naast chrome & google music, beide idle.
Batterij temp was 51 graden
cpu temp moet veel warmer geweest zijn, bijna zo warm dat je je vinger er na een tijdje af moest halen. Wat ook vreemd was was dat ik opeens geen mobiel signaal meer had, maar wel WIFI.
hij lag in de lader btw
ik probeerde hem daarna op te starten, had ik nog maar 33% over terwijl hij eerst op 100% stond.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:07 schreef netolk het volgende:
[..]
51 graden is zo'n temperatuur waar je na een tijdje je vinger af moet halen
Maar raar is het wel, je batterij doet het nog wel gewoon? (niet ontploft ofzo?)
overigens vind ik het falen dat chrome niet afsluit als je geen tabbladen meer open hebt staan al je op de vorige toets drukt
vaag, nouja als hij nu weer werktquote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:22 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik probeerde hem daarna op te starten, had ik nog maar 33% over terwijl hij eerst op 100% stond.
Na nog een keer laden en nog een keer warm worden heb ik hem weer opgeladen, waarna hij weer gewoon deed. Best wel raar eigenlijk.
Klopt, firefox heeft temniste een quit knop
35 euro, demitelecom in leiden, een uur later kon ik hem al ophalenquote:Op donderdag 13 juni 2013 07:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat batterijgaatje vervangen, hoeveel kostte je dat? Of was het garantie? De mijne begint ook steeds lastiger contact te maken en moet toch echt nog driekwart jaar mee
als dat de oplossing is, doe ik dat uiteraard.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:03 schreef netolk het volgende:
nja, ik heb er veel minder
jouw systeemopslag is wel behoorlijk vol die van mij gebruikt maar 800 MB
misschien toch maar eens nadenken om er een SD kaart in te stoppen dan
zou gewoon even zo'n computer boer op de hoek binnen lopen, en voor minimaal 8 GB gaan dan kan je er ook nog wat andere zooi op zetten kost waarschijnlijk tussen de ¤10 - ¤20 oidquote:Op maandag 17 juni 2013 17:19 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
als dat de oplossing is, doe ik dat uiteraard.
Heb je nog tips over wat een goede is, of specificaties?
Oke, ga ik dat doen. thx!quote:Op maandag 17 juni 2013 18:10 schreef netolk het volgende:
[..]
zou gewoon even zo'n computer boer op de hoek binnen lopen, en voor minimaal 8 GB gaan dan kan je er ook nog wat andere zooi op zetten kost waarschijnlijk tussen de ¤10 - ¤20 oid
Dat valt niet onder garantie, al hadden ze er ook wel iets van echt glas voor mogen zetten of Gorillaglas aangezien het scherm nog wel goed is.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:03 schreef minilot het volgende:
Ahem.. Ben er een ochtendje mee zoet geweest, maar mijn anderhalf jaar oude S2 is eindelijk geüpdatet van Gingerbread (jaja) naar Jelly Bean.
Alsof ik een nieuwe telefoon heb!Enige punt is dat het afdekglaasje van mijn camera onderhand zó dof en gekrast is geraakt dat er nauwelijks foto's doorheen zijn te maken. Dat wil ik, sinds ik zo'n kakelvers besturingssysteem heb, ook wel eens oplossen.
Nu wilde de jongedame van Samsung die ik aan de telefoon had niet vertellen of een dergelijk mankement binnen de garantie valt, omdat dat bepaald wordt bij het reparatiecentrum... Dichtstbijzijnde 'premium' servicepunt zit twee uur busreizen bij me vandaan en met opsturen ben ik mijn telefoon twee weken kwijt. Als het dan ook nog eens niet binnen de garantie valt vind ik dat al met al nogal onhandig.
Nu zie ik online wel allerlei tooltjes + glaasjes te koop (voor een paar euro) waarmee je zelf aan de slag kunt, maar ik ben daar niet zo'n held in..
Iemand die ditzelfde probleem had? Viel het binnen de garantie?
Bedankt alvast!
Ik hoop het nog even hier uit te zingen tot het S5 topic, maar veel plezier ermee. Hoe bevalt ie?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:30 schreef Pumatje het volgende:
Ik kom hier afscheid nemen, ik moet naar het S4 topic.
De s2 was een prima telefoon. Heb hem 2 x laten herstellen bij vodafone. 2 maal nieuw scherm gekregen, 1 maal nieuwe speaker, nieuwe home knop, geluidsknoppen en lock knop. Dus ding was als nieuw en mijn vader is er erg blij mee. De S4 is leuk!
ik zie jullie daar
Ik moet je eerlijk vertellen. Wacht dan maarop de S6. De camera is verbluffend. Hij tovert elke keer een lach op mijn gezicht vanwege de kwaliteit en de overload aan functies. Heel veel apps zijn er door overbodig gemaakt. Fotobewerking is echt tof en veelzijdig.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:40 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik hoop het nog even hier uit te zingen tot het S5 topic, maar veel plezier ermee. Hoe bevalt ie?
whut? waarom gebruik jij je mobiel niet constant? dat is helemaal niet goed voor je batterij hoor als je 3 tot 4 uur niks doetquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:31 schreef super-mario het volgende:
Iemand een tip of idee hoe je scherm in mindering qua procenten kan krijgen (behalve niet gebruiken)
Ik heb een zwaardere batterij maar hou het nog 1 dag vol.
Ik gebruik whatsapp, twitter, facebook en soms wat andere apps. De ene dag vaker dan de andere dag. Soms bijvoorbeeld ook 3 tot 4 uur niet.
Toch staat mijn scherm bij batterij op 48%. Hoe kan dit?
Ik gebruik wel 2 aparte achtergronden, 1 voor vergrendel scherm en 1 voor het startscherm.
Het startscherm haalt het plaatje (voornamelijk grijs/zwart van kleur) van een SD-kaart.
Hopelijk kan iemand me helpen. Ik gebruik Android 4.0.4
Updaten naar 4.1.2. en een factory reset doen, doe je makelijk weer meerdere dagen met je toestel.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:31 schreef super-mario het volgende:
Iemand een tip of idee hoe je scherm in mindering qua procenten kan krijgen (behalve niet gebruiken)
Ik heb een zwaardere batterij maar hou het nog 1 dag vol.
Ik gebruik whatsapp, twitter, facebook en soms wat andere apps. De ene dag vaker dan de andere dag. Soms bijvoorbeeld ook 3 tot 4 uur niet.
Toch staat mijn scherm bij batterij op 48%. Hoe kan dit?
Ik gebruik wel 2 aparte achtergronden, 1 voor vergrendel scherm en 1 voor het startscherm.
Het startscherm haalt het plaatje (voornamelijk grijs/zwart van kleur) van een SD-kaart.
Hopelijk kan iemand me helpen. Ik gebruik Android 4.0.4
helderheid lager zetten is je probleem opgelostquote:Op maandag 1 juli 2013 19:32 schreef super-mario het volgende:
Afgelopen weekend android geupdate en factory reset gedaan maar merk niet echt verschil.
Zit nu met deze batterij op 13uur en 49% over. Heb paar keer twitter en facebook gechecked today.
Er zit al een zwaardere batterij in. Als ik bij batterij kijk staat 'Scherm' op 57%.
Telefoon staat in spaarstand. Ik weet niet hoe sommige 2-3 dagen met een batterij doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |