SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eerstvolgende meet:
SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La PrimaveraMaar ik kan 't mis hebben...
Hier ook, Sierdsteigerpijp even vergeten. Hij was trouwens afgelopen zaterdag wel in Leeuwarden, denk verdwaaldquote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:55 schreef Tommeke het volgende:
Nu rijden bij ons ook alleen maar elites en goede amateurs voorin. De rest volgt maar wat, of schoot af en toe eens een pijl af. In de loop van het voorjaar is het makkelijker koersen.
Gister was Tijmen Eising er. Die rijdt ook makkelijk.
geef ze eens ongelijk... dan wordt het pikkie ineens 2 cm...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:47 schreef CyclingGirl het volgende: [...]. Hoewel sommigen het niet kunnen hebben als ik ze voorbij rij.
Mijn fout, haal wat users door elkaar wss.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:01 schreef Maxbet het volgende:
@buzz ik fiets toch echt op een 10speed Tiagra nu. Ik vond het verschil in prijs tussen een tiagra cassette en een 105 zo weinig dat ik liever de 105 pak.
Maar misschien is er nog een betere optie?
Ik ook blijkbaar, waarom noem ik jou buzzquote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:03 schreef No-P het volgende:
[..]
Mijn fout, haal wat users door elkaar wss.
Ik maakte maar een grapje hoor, want ik dacht ook gelezen te hebben dat je een zesbak had. En met een 105 kopen is niets mis mee. maar Shimano kennende.... als het prijsverschil niet al te groot is dan zal er wel geen kwaliteitsverschil zijn ook. Maar koop dan wel een cassette combi waar de meeste tandwielen slechts met eentje oplopen. Dat rijdt veel lekkerder dan b.v. steeds tussen een 19 en een 17 te zitten schakelen. Dan kom je dus een 18 te kort.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:01 schreef Maxbet het volgende:
@buzz ik fiets toch echt op een 10speed Tiagra nu. Ik vond het verschil in prijs tussen een tiagra cassette en een 105 zo weinig dat ik liever de 105 pak.
Maar misschien is er nog een betere optie?
Steigerpijp is gewoon nog elite hoor. Wat een klasbak.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier ook, Sierdsteigerpijp even vergeten. Hij was trouwens afgelopen zaterdag wel in Leeuwarden, denk verdwaald
Lach maar, Steigenga is een kanon. Zo hard als een Steigerpijp.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:27 schreef kaasplankje het volgende:
Tjongejonge, zo kan je ook alleen heten als je uit Fryslan komt.
Dan moet je voor morgen ook nog spikes monteren denk ik. Want als ik zo naar de weerberichten kijk, denk ik niet dat die goddelijke BMC hier van stal komt morgen. Hooguit een rondje MTB'en op de weg. Bah, ik ben echt helemaal klaar met dit tiefus weer.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:28 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb net een dicht achterwiel gefixt van een paar wielplaten. Ziet er wel spang uit al zeg ik het zelf.
Heb wel zin in een tijdritje.
Ik lach niet, heb enkel meelij. Je zal in een Frans of Engels hotel arriveren:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lach maar, Steigenga is een kanon. Zo hard als een Steigerpijp.
Insert Frysk accent voor een beter effect!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik lach niet, heb enkel meelij. Je zal in een Frans of Engels hotel arriveren:
"Your name sir?"
"Sierd Steigenga"
"What??"
In België geven ze niet veel neerslag af voor de zondag hoor.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:32 schreef Tommeke het volgende:
Moet morgen toch werken. Ga zondag wel op de crosser of naar de gym om 2 uurtjes te spinnen.
Schoenen kleren en eten. Schoenen weet ik nog niet of ik die kan laten staan, er zouden wel lockers moeten zijn maar die mag je eigenlijk niet voor lange tijd gebruiken en moet nog zien of er beschikbaar zijn. Dat zie ik wel als het een beetje knap weer is. En vanaf fietsenstalling/omkleedruimte moet ik buitenom naar de ingang van het kantoor dus om ze dan op kantoor neer te zetten en op mijn sokken te gaan lopen..quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wag neem je mee dan? Schoenen enzo laat ik op mij. Werk liggen en eten koop ik bij mijn werk in de uurt
Heb geen vervoer /indekker/quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In België geven ze niet veel neerslag af voor de zondag hoor.
Die is z'n fiets aan het tweaken voor de Ronde van Vlaanderen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:09 schreef Oksel het volgende:
Waar zit Fred eigenlijk? Die was toch zo druk aan het Tacxen? En hardlopen.
Halen ze niet. Zonder ons als kopmannen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:23 schreef ultra_ivo het volgende:
De twee jongens uit Aken (van de buitenband) hebben zich net aangemeld voor de 200.
Mooi, dan hoef ik dus niet zelf voor een reserve buitenbandje te zorgen?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:23 schreef ultra_ivo het volgende:
De twee jongens uit Aken (van de buitenband) hebben zich net aangemeld voor de 200.
Als er 1 genoeg spekkies aan boord heeft om warm te blijven dan ben jij het.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Halen ze niet. Zonder ons als kopmannen.
Oh, wacht. Ik ben de enige die niet komt.
Die 300, alleen bij > 10 graden & droog.
My words exactly.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 08:26 schreef Gripper het volgende:
En als zo'n 200 km voor iemand effect heeft dan is het voor jou oksel! Nu eens niet 3 uur volledig in het rood over de holterberg jagen, maar gewoon in een gelijkmatig tempo vetverbranden. Heel veel vet verbranden!
Ze geven 2 graden af morgen, als je dan in mijn wiel gaat laat ik af en toe een dikke warme scheet dan is het gevoelsmatig ook 10 graden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Halen ze niet. Zonder ons als kopmannen.
Oh, wacht. Ik ben de enige die niet komt.
Die 300, alleen bij > 10 graden & droog.
Zegt die weegschaal dat? 1,5kg spier in paar weken met fietsen is niet echt realistisch. Dat gebeurd eerder met bodybuilding zonder cardio, maar dan moet je echt hard pompen in de gym en veel eten. Bovendien, spieren groeien erg langzaam/ nagenoeg niet als je tegelijk ook afvalt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 08:26 schreef Oksel het volgende:
Nou, ook dat wordt minder!
Ben al 2,5kg lichter, dus +/- 4kg spek weg, en 1,5kg spier erbij.
Een impedantie meting is nooit echt nauwkeurig, het geeft alleen maar een trend weer. De afwijkingen kunnen groot zijn door allerlei factoren; veel/weinig slaap, moment van meten, wat je de dag er voor hebt gegeten en gedronken, wanneer en hoeveel kracht/cardio training je hebt gedaan, toiletbezoek, etc etc.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 09:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zegt die weegschaal dat? 1,5kg spier in paar weken met fietsen is niet echt realistisch. Dat gebeurd eerder met bodybuilding zonder cardio, maar dan moet je echt hard pompen in de gym en veel eten. Bovendien, spieren groeien erg langzaam/ nagenoeg niet als je tegelijk ook afvalt.
Sports-livez.comquote:Op zaterdag 9 maart 2013 10:55 schreef Patroon het volgende:
Weet iemand waar vanmiddag parijs-Nice live op internet wordt uitgezonden?
Is er nog een blok van een uur vrij in de middag?quote:
Ik heb scheonen bij mijn werkplek, slippers in de doucheruimte. Ik loop op slippers naar kantoor. Ik heb beleg op kantoor en koop af en toe bij de appie een heel brood die ik in 3 dagen opeet. En soms krentenbollen voor als ik langer ga fietsen. Kleding neem ik op maandag mee (1 of 2 spijkerbroeken, 3 shirts en 5 onderbroeken+sokken). Past makkelijk in een tas. Heb op kantoor nog een vest en jas liggen en een paar schoenen dus.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:05 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Schoenen kleren en eten. Schoenen weet ik nog niet of ik die kan laten staan, er zouden wel lockers moeten zijn maar die mag je eigenlijk niet voor lange tijd gebruiken en moet nog zien of er beschikbaar zijn. Dat zie ik wel als het een beetje knap weer is. En vanaf fietsenstalling/omkleedruimte moet ik buitenom naar de ingang van het kantoor dus om ze dan op kantoor neer te zetten en op mijn sokken te gaan lopen..
Er is wel gewoon een grote kantine waar vanalles is te krijgen maar student hè ik moet ook op de kleintjes letten.
Zonder rugtas zou kunnen maar dan zou ik op een dag dat ik niet met de fiets ga mijn kleren mee moeten slepen, en als het mooi weer is ga ik misschien wel 5 dagen op de fiets en dan is het ook wel handig om wat verse kleren te hebben, voor de collega's tenminste
Ik blief in Grunn.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 08:40 schreef kaasplankje het volgende:
En dan kan Tommeke met je meerijden.
Wat zul je eruitzien na een dag in de spray van onze wielen... Neem wel ff een handdoek en droge kleren mee voor terug in de autoquote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:07 schreef No-P het volgende:
Net nog even 18km gelopen, nu zo fiets nakijken en spullen vast pakken. Morgen lekker de dag in het wiel van kaas en gripper.
Maar wel met tubes hé!!!!!quote:
Ja, komende week maar ff wat lichter krachttraining doen dan afgelopen week. Moet ook wel wennen aan dagelijks werken. Kost toch meer energie dan beetje student zijnquote:
Ik doe mijn Concorde ook in de wagen morgen, als de weg dan erg nat is ga ´k daar wel op fietsen. Dan kan je droog in ´t wiel rijden.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat zul je eruitzien na een dag in de spray van onze wielen... Neem wel ff een handdoek en droge kleren mee voor terug in de auto
Ja, volgens mij wel.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:11 schreef MarcoD het volgende:
Doen de 200 rijders eigenlijk ook allemaal de 300?
De Concorde zal bij een aantal deelnemers in de smaak vallen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik doe mijn Concorde ook in de wagen morgen, als de weg dan erg nat is ga ´k daar wel op fietsen. Dan kan je droog in ´t wiel rijden.
Ah, die in Haren? Mijn vriendin heeft daar ook aan meegedaanquote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:51 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag niet gefietst, kloteweer... Daarom maar een halve marathon gelopen
Yeps ik had vanmorgen niet zoveel zin, maar na zo'n 10 km kreeg ik de sjoege er wel in...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ah, die in Haren? Mijn vriendin heeft daar ook aan meegedaan
Toch is ze wel veel trager. Op de Lorini rijd ik zo´n afstand een stuk sneller dus makkelijker.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De Concorde zal bij een aantal deelnemers in de smaak vallen.
Ja, maar dat mag mijn vader eigenlijk niet weten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oa Lars Boom, en halve peloton tijdens Omloop nieuwsblad. (of was het een toerder.. dan is het gewoon dikke failquote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:43 schreef Patroon het volgende:
Zag laatst iemand die de voorste luchtgaten had afgeplakt.
Wat denk je hiervan voor 4,95.............. En nog net een spoiler ook.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch is ze wel veel trager. Op de Lorini rijd ik zo´n afstand een stuk sneller dus makkelijker.
Maar die heeft geen spatborden dus natte kont.![]()
Kutdingen, degene achter je zit vol in je baggerspray.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat denk je hiervan voor 4,95.............. En nog net een spoiler ook.
[ afbeelding ]
Dus ideaal voor tegen ongewenste wieltjeszuigers. Feit blijft dat het er bijna soignee uitziet en het water niet in je bilnaad loopt.quote:Op zondag 10 maart 2013 00:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Kutdingen, degene achter je zit vol in je baggerspray.
lol, druk maken om soignee als je er uitziet als een verzopenkat.quote:Op zondag 10 maart 2013 00:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dus ideaal voor tegen ongewenste wieltjeszuigers. Feit blijft dat het er bijna soignee uitziet en het water niet in je bilnaad loopt.
dat niet doenquote:Op zondag 10 maart 2013 00:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
lol, druk maken om soignee als je er uitziet als een verzopenkat.
Ik fiets vaak met een groepje en vervloek de mensen die dan geen spatbordje op de fiets hebbenquote:Op zondag 10 maart 2013 00:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dus ideaal voor tegen ongewenste wieltjeszuigers. Feit blijft dat het er bijna soignee uitziet en het water niet in je bilnaad loopt.
Hier in Zuilen blijft het niet echt liggen... Van die vervelende harde miezer sneeuw die hard steekt in je ogen.quote:Op zondag 10 maart 2013 07:33 schreef the_critic het volgende:
bikkels.. hier in utrecht toch wel wit[...]
Dat niet, maar als al weg rij terwijl de weg nog nat, is zo'n ding wel handig. Maar ik zal jullie tips ter harte nemen en achteraan de groep aansluiten. Goede morgen trouwens vanuit een waterkoud midden NL. Helden in het zuiden zullen het zwaar hebben gezien de buienradar.quote:Op zondag 10 maart 2013 00:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
zelfs om 1 uur ,s nachts heb je mijn trollpoging nog niet door. Betje jammerquote:Op zondag 10 maart 2013 00:57 schreef Patroon het volgende:
Zwaar egoïstisch als je in een groepje rijdt met zo'n ding. Een ander heeft er niets aan. Maar buzz zal wel geen vriendjes hebben waarmee hij in een groepje kan rijden
edit: kano, probeer je nu weer vriendjes met buzz te worden?![]()
het mag toch wel duidelijk zijn dat juist ik, in parachute en op het binnenblad al zwaaiend naar de fotograaf het kopje van bloemendaal kpfietsende, alles behalve soignee ben?quote:Op zondag 10 maart 2013 09:50 schreef Patroon het volgende:
Ja ja. Jij noemt elk fout grapje achteraf trollen kano.
Ik ben zo klaar met dit weer he...
Laat gaan joh, P.A. Troon is gewoon ongesteld vandaag, of z'n vriendin, en kan hij zijn D123 energie niet kwijt.quote:Op zondag 10 maart 2013 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
het mag toch wel duidelijk zijn dat juist ik, in parachute en op het binnenblad al zwaaiend naar de fotograaf het kopje van bloemendaal kpfietsende, alles behalve soignee ben?
Mwaoh, laat dat Ome maar weg hoor, want Buzz is van bouwjaar 1964. Maar in mijn wielerclubje voel ik me altijd nog een jonge god.quote:
Ik heb het gevoel dat een groot deel van de fok wielrenners eigenlijk een stel bejaarden is...quote:Op zondag 10 maart 2013 10:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwaoh, laat dat Ome maar weg hoor, want Buzz is van bouwjaar 1964. Maar in mijn wielerclubje voel ik me altijd nog een jonge god.
Als je er als een verzopen kat uitziet ben je per definitie soignequote:Op zondag 10 maart 2013 00:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
quote:
Opzich is het nu wel te doen, ware het niet dat ik nu op een sunday market zit. Dus van fietsen gaat het vandaag niet komen....quote:Hier is het droog, de wegen zijn schoon, de wind is hard en koud. Prima weer om buiten te fietsen, kom ik iig niet van die verneukte toerdertjes tegen.![]()
Ik vlieg hier bij de muren op.
Nou, een snel verslag van een tocht die we maar snel moeten vergeten. Na 40 km omgedraaid, natte sneeuw, hagel en hele smerige wegen. Valpartijtje ( niet bij ons) en niemand van ons vieren had er nog lol in. Dus omgedraaid en nu zijn we net weer omgekleed. Ijskoude voeten nog steeds, doet pijn nu ze beginnen te ontdooien :xquote:Op zondag 10 maart 2013 07:33 schreef the_critic het volgende:
bikkels.. hier in utrecht toch wel wit. Dus heel veel succes, en hopenlijk voor het in de ardennen wit is weer binnen!!
we wachten het koersverslag met smart af
Jammer. De buienradar zag er ook al slecht uit. Begrijpelijk dat de goesting dan snel weg is.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, een snel verslag van een tocht die we maar snel moeten vergeten. Na 40 km omgedraaid, natte sneeuw, hagel en hele smerige wegen. Valpartijtje ( niet bij ons) en niemand van ons vieren had er nog lol in. Dus omgedraaid en nu zijn we net weer omgekleed. Ijskoude voeten nog steeds, doet pijn nu ze beginnen te ontdooien :x
Nu ff lunchen in Maastricht. Toch 3 uurtjes gereden en 80 km.
En private kaasplank heeft echt dat pothelmpje gedragen: die had als enige een droog hoofd
Nou ja, niet echt een topdag dus.
De juiste keuze als ik het zo lees. Het moet wel leuk blijven.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, een snel verslag van een tocht die we maar snel moeten vergeten. Na 40 km omgedraaid, natte sneeuw, hagel en hele smerige wegen. Valpartijtje ( niet bij ons) en niemand van ons vieren had er nog lol in. Dus omgedraaid en nu zijn we net weer omgekleed. Ijskoude voeten nog steeds, doet pijn nu ze beginnen te ontdooien :x
En private kaasplank heeft echt dat pothelmpje gedragen: die had als enige een droog hoofd
Tochquote:Op zondag 10 maart 2013 12:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een vriend van me had ff m'n crosser geleend. Na 1,5 uur was hij terug. Het waaide te hard om de fiets recht te houdenquote:Op zondag 10 maart 2013 12:39 schreef janatwork het volgende:
Wat een mietjes hier...
Het is droog, het vriest niet en er staat geen stormwind. Dus het is fietsweer.
lekker met de club gefietst: 90 km in iets minder dan 3 uurtjes.
http://app.strava.com/activities/43845142
Laat je banden even leeg lopen als je klaar bent en zet de fiets dan weg met de ventielen beneden. Dan kunnen je velgen leeg stromen van 't water.quote:Op zondag 10 maart 2013 16:35 schreef Gripper het volgende:
Ook weer thuis. Nu komt nog het hele feest van fiets schoonmaken en water uit onderdelen halen waar het niet thuishoort... Volgens mij zit m'n freewheel zelfs vol. En ik heb nog steeds pijn in m'n vingers en tenen, gewoon een soort vorstschade dus. Denk dat fiets en ik maar lekker samen onder de douche gaan
Jammer joh, voor jullie. Maar wel respect dat jullie toch gegaan zijn! Wel jezelf op een lekker vlaai getrakteerd?quote:Op zondag 10 maart 2013 12:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zuur is dat, je dag naar de knoppen door het weer. Wel een dappere poging. Wanneer is die 300? Volgende week? Dan wordt het ook takkeweer.quote:Op zondag 10 maart 2013 16:29 schreef kaasplankje het volgende:
Brr wat een rotdag. Ik had stiekem gehoopt dat de regen ons gespaard zou blijven voor de eerste uren. Het mocht niet zo zijn.
DNF voor team Fok op Ivo's 200km.
Wel jammer maar toen we na een uur regen en natte sneeuw en harde wind echt doorweekt werden was het geen pretje meer. Op een geg. moment begonnen we bijna allemaal handen te slaan van de kou en toen maar met Gripper besloten de handdoek in de ring te werpen.
Ik had mijn spatbordjesfiets thuis gelaten. Ik had ze beter mee genomen en ook plastic zakjes voor over mijn handen en een set extra handschoenen. Dan had het ws. nog wel gegaan, toen we terug waren na een uur of 4 totaal was het soort van droog.
Ik had wel goei benen.
Lijkt me niet de ideale dag om zo'n rondje te rijden, wel goed gedaan!quote:Op zondag 10 maart 2013 16:57 schreef Patroon het volgende:
103km solo in D2. Kapot.
http://app.strava.com/activities/43877826
Als je in NL gaat wachten op de ideale dag, kan je beter je fiets verkopen. Benen waren goed. Wegen droog, goed aangekleed, niet koud gehad.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:06 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Zuur is dat, je dag naar de knoppen door het weer. Wel een dappere poging. Wanneer is die 300? Volgende week? Dan wordt het ook takkeweer.
[..]
Lijkt me niet de ideale dag om zo'n rondje te rijden, wel goed gedaan!
de 300 is in het paasweekend, (tegelijk met RvV).. 30 maartquote:Op zondag 10 maart 2013 17:06 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Zuur is dat, je dag naar de knoppen door het weer. Wel een dappere poging. Wanneer is die 300? Volgende week? Dan wordt het ook takkeweer.
[..]
Lijkt me niet de ideale dag om zo'n rondje te rijden, wel goed gedaan!
Goeie tip! Ze staan nu al bij de kachel, maar laat zo nog ff die banden leeglopen ja. Achteras / body voelt heel gruizig, dus waarschijnlijk heeft dit dagje me een of meer lagers gekost. Of tja, ik heb die wielen al bijna 10.000 km. Dan mag er ook wel eens een nieuw setje lagers in.quote:Op zondag 10 maart 2013 16:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Laat je banden even leeg lopen als je klaar bent en zet de fiets dan weg met de ventielen beneden. Dan kunnen je velgen leeg stromen van 't water.
Pfff dan ben je kapot ja.quote:Op zondag 10 maart 2013 16:57 schreef Patroon het volgende:
103km solo in D2. Kapot.
http://app.strava.com/activities/43877826
Kil en harteloos ben je :|quote:Op zondag 10 maart 2013 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
Nou, mijn fiets krijgt een wasbeurt met een emmer sop en een borstel op straat.![]()
Maar, mijn fiets komt eigenlijk ook amper in huis. Ze slaapt in de berging.
Omg, nooit eerder gezien. Brilliant!quote:
Ja? Jij zet je fietsen op slot? De mijne staan altijd los hier in de berging eigenlijk. Maar zo duur is de mijne dan ook weer niet.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, en dan bind ik haar ook nog vast met een hele dikke ketting.
quote:Statistics of my 200k Citadelride.
age brackets vs succesrate
20-30 years old, 6 riders, 5 packed 1 finished
30-40 years old, 6 riders, 3 packed 3 finished
40-50 years old, 13 riders, all finished
50-60 years old, 5 riders, 1 packed, 4 finished
60-70 years old, 4 riders, 1 packed, 3 finished
Ik kon het niet nalaten commentaar hierop te gevenquote:Absolutely knackered after a very hot 200 brevet. Average temp was around 38C. Water stops a fair distance apart.
quote:Hm, completely different were the experiences of the riders on my 200 today, some had to wait 10 minutes before they could sign their cards, first their hands had to defrost.
Zijn die ouwe kerels nou gewoon taaier, hebben ze iets te bewijzen, of hebben ze antivries door hun aderen stromen?quote:Op zondag 10 maart 2013 22:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Ah, kanovinnie houdt Facebook goed bij.
Ik denk eerder de afdeling door schade en schande wijs geworden en de halve klerenkast meenemen.quote:Op zondag 10 maart 2013 22:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zijn die ouwe kerels nou gewoon taaier, hebben ze iets te bewijzen, of hebben ze antivries door hun aderen stromen?
Sorry Ivo, maar dit keer was het m echt niet voor ons tere wielrennertjes. Fietsen is nog steeds een hobby
Ze staan tevens onder krachtstroom, en ze ontploffen bij diefstal.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja? Jij zet je fietsen op slot? De mijne staan altijd los hier in de berging eigenlijk. Maar zo duur is de mijne dan ook weer niet.
Heb jij je koersfiets al gemaakt?quote:Op maandag 11 maart 2013 06:27 schreef kanovinnie het volgende:
Ach ik weet hoe kut de rvnh vorig kaar was en toen was het 10-15 graden
Tuurlijk niet. Zit nu op mijn werk en mijn nieuwe cassette ligt nog naast me op het bureauquote:Op maandag 11 maart 2013 07:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb jij je koersfiets al gemaakt?
Ach, of de gekste leeftijd, of dat waren de mannen die zich net wat beter voor hadden bereid of er meer ervaring mee hadden. Lastig in te schatten wanneer het nou verstandig is om door te gaan of te stoppen.quote:Op maandag 11 maart 2013 08:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Toont wel weer aan wat de sterkste leeftijd is
Ik had hem al geëditquote:Op maandag 11 maart 2013 08:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, of de gekste leeftijd, of dat waren de mannen die zich net wat beter voor hadden bereid of er meer ervaring mee hadden. Lastig in te schatten wanneer het nou verstandig is om door te gaan of te stoppen.
Dat plus een verschillend startdoel: koste wat kost het brevet finishen of deelnemen in een mooie leuke rustige 200km route. Wij waren gestart met het tweede doel en van een mooie of leuke rit was geen sprake meer als je nog 6 uur in het vooruitzicht waarbij je nog moet zien of je nog warm wordt. Ik had het nog niet heel koud, had zelfs nog extra kleding bij me en begon er net plezier in te krijgen aangezien de groep wat kleiner werd dus kleding was ook zeker belangrijk.quote:Op zondag 10 maart 2013 22:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik denk eerder de afdeling door schade en schande wijs geworden en de halve klerenkast meenemen.
Als het droog is en de weg sneeuwvrij, zou ik er gewoon voor gaan!quote:Op maandag 11 maart 2013 08:29 schreef Tommeke het volgende:
Godver. Het is -4 hier en ik ben tot 13.00 vrij. Zou eigenlijk 3 uurtjes fietsen, maar met deze temperatuur...
PICS! WElke heb je gehaald?quote:Op maandag 11 maart 2013 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als het droog is en de weg sneeuwvrij, zou ik er gewoon voor gaan!
Ik heb trouwens een nieuwe fiets
jup... pics or it didn't happen..quote:Op maandag 11 maart 2013 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Stond een prima oude batavus herenfiets, waarvan alleen maar een zadel miste naast de vuilnisbakken gisteravond. Dus die heb ik even in onze schuur gezet, straks een mooi SLR flite zadeltje erop, kettingkast eraf, stuur naar beneden draaien en dan heb ik een klassieke stalen singlespeed!quote:
quote:Wat was dit een HEL.
Ik heb nog nooit zo lang over 200 km gedaan. Heel agrarisch Wallonie heeft de afgelopen week alles uit de kast (kar) getrokken om de track van Ivo van een zo dikke mogelijke laag Loss te voorzien. Na 10 km kon ik precies proeven dat deze stuifklei waarmee het zuidelijkste puntje van NL is bestoven een paar tandjes fijner is dan de smurrie waarmee de randstedelijke wegen geplaveid zijn na een bui. Een Duitsche deelnemer sprak het vermoeden uti dat Ivo de woorden track (spreek uit op amerikaans)en drek verward had.
Wel verbaasde ik me over de witte substantie waarmee mijn zwarte handschoenen bedekt raakten. Even proeven leerde me dat het een soort kruising tussen sneeuw, ijzel en hagelbollen was.
Ik trok mijn 'rainlegs' aan. Ik vond dat ik er wat raar uit ging zien. Zwarte overschoenen, blauwe lange broek, grijze rainlegs, rood regenjack zwarte handschoenen blauwe haarband. Gelukkig bleek dat dit kleurrijk spektakel na precies 223 meter allemaal lichtbruin gekleurd werd door de opspattende lossklei, zodat ik als een melkchocolade zwarte piet mijn limburgsche hel kon vervolgen. Ik had kennelijk als enige enorme last van de sneeuw in mijn ogen. Bij een Q 8 kon ik een zonnebril kopen. Helaas had men slechts een dame edna/Yolanthe Cabauw van K-Sneijder Model op voorraad met diamantjes aan de zijkanten van het montuur. Ach, een klein ongerief. Ik schoof het ding over mijn belosste bolletje en vervolgde mijn hel.
Een clubje randonneurs reed me tegemeot: Viel zu Kalt riepen ze, Schnell zuruck! De afdaling naar Huy iets later was ook Berekoud. Loss ging over in een mengsel van zand en grind. Velen reden lek, sommigen meermaals. De bandenadviezen van Gert Luneborg NIET opvolgen, Robbert!
Ik haalde een kudde Duitsers in door de velomobielroute te volgen, ik dacht dat dat moest. langs de maas zag ik af en toe wat fietsers op droge plekken schuilen. Achteraf hoorde ik dat enkelen een bejaardenhuis ingeslopen waren en daar tussen de oudjes een uur hadden opgewarmd.
Helaas deed mijn kleine voorblad het niet. De Citadel van namen wierp zijn schaduw vooruit. De kutterige kasseienklim bleek minder steil dan zijn reputatie me had doen vermoeden en met extreme wurging kwam ik fietsend boven met 39*23. Sjit, controle gemist. Verderop in een pizzatentje een stempeltje gevraagd. Geen koffie of eten (behalve pizza) Buiten in de kou een bammetje erin geschoven.
De rest van de rit werd gekenmerkt door een voortdurend met je hoofd meedraaiende wind. Na Namen (tot daar westenwind tegen) naar het noorden tot ca Tienen (noordenwind tegen) en dan naar het oosten (oostenwind tegen). De route leidde over tot fietspad omgetoverde spoorweg. Vast heel mooi in de zomer als er vlaamsen en waalsen met opwaaiende rokjes fietsen maar nu van god en alles verlaten, vooral ook door horeca verlaten.
Na 120 km even een wippertje van de rails af. Een lichtroze geschilderd gebouw was gedecoreerd met chinese karakters. Rod en ik keken door het raam, allemaal op t paasbest aangekleed volk. Fietsen tegen de gevel, alle modderkledij buiten uit en bedremmeld kijken of er een plekje is voor ons. Gelukkig, beef sichuan en een teil jasmijnthee. Een paradijsje in een poel van klei
De overige 6 fietsers moeten niet hebben gedacht dat je hier ook maar even je moest gedragen: "Hee, fietsen tegen de muur! Gauw naar binnen met je modder broek op de nette stoelen, natte sokken over de kachel en vreten!"
De uitbaatster kwam me in zacht frans vragen of mijn collega's de sokken van de kachel wilden halen omdat de lucht ervan sterker riekte dan de chinese tomatensoep. De reactie van een der randonneurs was treffend: "Maar dit zijn heel dure sokken hoor!"
De rails vervolgend kwamen we nog langs een leuk tentje waar de rondborstige eigenares onze stempelkaarten van en apraafje voorzag.
De rails kwamen tot een eind. Wij waren ook bijna aan ons eind. Ivo had nog een mooi kasteeltje gevonden waar we langs moesten. Het wegdek was ook uit de tijd van de kruisridders geloof ik. In de duisternis moesten we nog een wirwar aan landbouwpaadjes over, ook hier was weer alle vindbare lossklei op de weg geschoven. Die Tom Boonen is maar een Jeannette met de ronde van Quatar. Hier had hij moeten zijn, schreeuwend om zijn moeke en zijn lief.
In het zicht van de haven ging de drek/track terug over dezelfde weg als heen. Lastig voor lichtelijk gesloopte randonneurs. Ik kon Rod nog net ervan weerhouden om de afslag te nemen die weer naar Huy zou leiden.
In de jeugdherberg zat een gniffelende Ivo van alle helse taferelen te genieten.
Dit was mijn zwaarste 200 km ooit. meer dan 12 uur, SteenSTEENKoudKOUD
Na een douche in de auto terug. Om 23:30 thuisgekomen en nog steeds koude voeten en handen!
Spaaknippel
Dat laatste twijfel ik aan. Hier in de buurt ligt nog veel sneeuw. Kan altijd op de crosser gaan. Maar een uurtje pompen in de gym lijkt me ook niet verkeerd, ga dat doen denk ik.quote:Op maandag 11 maart 2013 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hipsterquote:Op maandag 11 maart 2013 09:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Stond een prima oude batavus herenfiets, waarvan alleen maar een zadel miste naast de vuilnisbakken gisteravond. Dus die heb ik even in onze schuur gezet, straks een mooi SLR flite zadeltje erop, kettingkast eraf, stuur naar beneden draaien en dan heb ik een klassieke stalen singlespeed!
Jep, nu ben ik helemaal overtuigd dat we de beste keuze gemaakt hebben, mijn voeten waren 's avonds om 20 uur alweer warm namelijk dus dat is toch tijdwinst. En we worden toch nog eervol "randonneurs" genoemd!quote:Op maandag 11 maart 2013 09:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Verslagje op de PBP-fietsers lijst op Yahoogroups:
[..]
En jullie willen echt beweren dat Wielrennen leuk is?quote:Op maandag 11 maart 2013 09:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ja. Ravotten in de modder, lekker toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 09:47 schreef Puala het volgende:
[..]
En jullie willen echt beweren dat Wielrennen leuk is?
Eerst het zuur en dan het zoet. Nu moeten wij afzien om straks iedereen lachend uit het wiel te kletsen(dit betekent demarreren).quote:Op maandag 11 maart 2013 09:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Haha idd.quote:Op maandag 11 maart 2013 10:23 schreef Blik het volgende:
De Facebook berichtjes van Kaj en Freddeh zijn wel schattig naar elkaar
Bier smaakt überhaupt nietquote:Op maandag 11 maart 2013 10:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eerst het zuur en dan het zoet. Nu moeten wij afzien om straks iedereen lachend uit het wiel te kletsen(dit betekent demarreren).
Bier na het fietsen smaakt ook beter dan bier zonder fietsen.
Dat moet toch wel een van de minst soigné verschijningen ooit geweest zijnquote:Op maandag 11 maart 2013 09:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik trok mijn 'rainlegs' aan. Ik vond dat ik er wat raar uit ging zien. Zwarte overschoenen, blauwe lange broek, grijze rainlegs, rood regenjack zwarte handschoenen blauwe haarband. Gelukkig bleek dat dit kleurrijk spektakel na precies 223 meter allemaal lichtbruin gekleurd werd door de opspattende lossklei, zodat ik als een melkchocolade zwarte piet mijn limburgsche hel kon vervolgen. Ik had kennelijk als enige enorme last van de sneeuw in mijn ogen. Bij een Q 8 kon ik een zonnebril kopen. Helaas had men slechts een dame edna/Yolanthe Cabauw van K-Sneijder Model op voorraad met diamantjes aan de zijkanten van het montuur. Ach, een klein ongerief. Ik schoof het ding over mijn belosste bolletje en vervolgde mijn hel.
Ik zou ook niet weten wie van die figuren het nou was, ze zagen er allemaal zo ongesoigneerd uit met die fladderende regenjassen en broeken....quote:Op maandag 11 maart 2013 11:12 schreef forty-two het volgende:
[..]
Dat moet toch wel een van de minst soigné verschijningen ooit geweest zijn![]()
Schitterend verslag
Ja, gewone kleding. In onze blote toedeledokus op de parkeerplaats omgekleed, en toen was het leed snel weer geleden. Kaas zag er met zn mooie sjaal en petje en nette leren puntschoenen zelfs nog beter gesoigneerd uit na het fietsen dan voor het fietsenquote:Op maandag 11 maart 2013 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Haden julie eigenlijk wel reserve kleren bij je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Ik heb gele rainlegs en een oranje regenjas. Lekker zichtbaar. Wil volgende vakantie ritjes toch ook maar een lampje achterop m'n helm tie-rappen, als achterlicht. Wordt ik misschien wat minder vaak net niet aangereden als ik weer in Belgie belandt ofzo...quote:Op maandag 11 maart 2013 11:12 schreef forty-two het volgende:
[..]
Dat moet toch wel een van de minst soigné verschijningen ooit geweest zijn![]()
Schitterend verslag
Hij reed op een gele Gazelle met een naamplaatje achterop z'n bagagedrager.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten wie van die figuren het nou was, ze zagen er allemaal zo ongesoigneerd uit met die fladderende regenjassen en broeken....
(die je dus wel voldoende droog en op temperatuur houden om de tocht uit te rijden)
Wat is een bagagedrager? dat zijn toch die 3 kleine zakjes achterin je shirt?quote:Op maandag 11 maart 2013 13:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hij reed op een gele Gazelle met een naamplaatje achterop z'n bagagedrager.
Ja hequote:Op maandag 11 maart 2013 10:23 schreef Blik het volgende:
De Facebook berichtjes van Kaj en Freddeh zijn wel schattig naar elkaar
Ik wil een foto van die dame Etna bril.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 maart 2013 13:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat is een bagagedrager? dat zijn toch die 3 kleine zakjes achterin je shirt?
Nee, ik zou het me zo niet voor de geest kunnen halen. Alle fietsen waren trouwens geel gisteren.
Fantastisch dat er mensen zijn die de tocht uitgereden hebben zonder amputaties!
Niet! Dit is de Duitser met die reusachtige bovenbenen.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:19 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is die fixie held, die reed de 300 ook op een fixie. Wat een idioot.
Een rit van 135 km. is natuurlijk 1 op 1 te vergelijken met een rit van 200 of 300 km?quote:Op maandag 11 maart 2013 16:41 schreef firewirecable het volgende:
Ik heb ook wel eens 135Km met een 48/15 fixed gereden, best goed te doen hoor.
Hij reed met versnellingen. Met een fixie reed een ander:quote:Op maandag 11 maart 2013 16:19 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is die fixie held, die reed de 300 ook op een fixie. Wat een idioot.
Klopt, maar als je getraind hebt of het simpelweg gewend bent...quote:Op maandag 11 maart 2013 16:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Een rit van 135 km. is natuurlijk 1 op 1 te vergelijken met een rit van 200 of 300 km?
Dat is die Brit toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 16:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hij reed met versnellingen. Met een fixie reed een ander:
[ afbeelding ]
Die in het gele regenjack
Ik denk dat het geen klap te maken heeft met trainen of gewenning. Ik heb zelf jaren op een doortrapper gewerkt. Ik denk dat op een doortrapper je mss 30% meer omwentelingen maakt met je benen dan wanneer je met een freewheel rijdt. Helemaal in een groepje.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:40 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Klopt, maar als je getraind hebt of het simpelweg gewend bent...
Roly (de Brit) reed niet mee, Stefan is de Duitser uit Aken, inderdaad een toffe gast.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is die Brit toch?
Die Duutser met de dikke bovenbenen op de foto erboven vind ik een geschikte peer.
Da's Jonathan, de enige van onder de 30 die de rit uitgereden heeft.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:52 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Laurens ten Dam reed ook de 200km Citadelride
quote:"De slag bij Namen"
Maastricht 10 Maart 2013
In de vroege ochtend maken 33 randonneurs zich op voor de strijd, de Citadel van Namen moet die dag genomen worden.
Uitgedost in winterkledij, mutsen, helmen [ik zag er zelfs een met een heuse soldatenhelm] overschoenen, regenjacks, drie paar sokken en handschoenen gaan de Sappeurs ten strijde.
Nog maar goed en wel buiten Maastricht komen we pal in de westen wind, de regen gaat over in hagel, natte sneeuw en striemt ons in het gelaat. Dit samen met modder, steentjes en andere zooi opspattend van je voorganger is alsof we door musketkogels getroffen worden.
De temperatuur komt maar net boven het nul punt uit.
Als snel komt een eerste groepje terug van het front, verlagen door weer, wind, kou en modder geven ze de strijd op, er zullen nog meer slachtoffers vallen deze dag.
Het bataljon valt uiteen en een ieder strijd voor zich, ik kom Frank tegen en samen trekken we verder westwaards.
De regen trekt langs m'n benen door naar mijn schoenen, mijn vingers beginnen langzaam warmte te verliezen en al snel wordt het ondragelijk van de kou. Frank ziet een onderkomen in de vorm van een bejaarden tehuis en roept "kom Henk hier naar binnen" we zitten dan op 63 km.
Binnen laat ik me tegen de verwarming zakken en al snel komt een drie tal zusters in het wit om me te helpen.
Ook komt er een klein oud mannetje krom gebogen over zijn rollator naar me toe geschuifeld en vraagt hakkelend; "Bonjour monsieur, Ca va? " als ik de man aankijk denk ik… met mij gaat het eigenlijk zo slecht nog niet!
Als Frank en ik de Citadel bedwongen hebben en we ons bij de Generaal gemeld hebben die daar op zijn post zit om ons een stempel in de Audax kaart te geven vragen we ons af waar Jan Pieter is, hij is nog niet gesignaleerd. Hij zal toch niet op het slachtveld achtergebleven zijn?
We verlaten Namen en keren Oostwaards, de weergoden denken er anders over en maken het ons nu moeilijk met een sterke noordoosten wind die smerig koud aan voelt,
Ook daalt de temperatuur. Gelukkig hebben zij hun kruit verschoten en blijft het droog op de aftocht.
Dan ineens in een klein dorpje weggescholen tussen boeren landweggetjes zie ik een aantal fietsen tegen een gevel staan met daar tussen het gele ros van JP, het blijkt een klein Chinees restaurantje te zijn waar enkele moegestreden renners zich te goed doen aan een heerlijke warme hap.
Frank en ik schuiven ook aan en we doen ons tegoed aan een heerlijke maaltijd, Frank eet de bloemgarnering er zelfs bij op, zo uitgehongerd is hij!
Ook ik leg mijn drijfnatte sokken net als Jan op de verwarming. Als de lucht die van de sokken afkomt de Chinese tomatensoep overtreft word ons vriendelijk verzocht de sokken van de verwarming te halen, heel de ruimte ruikt blijkbaar naar sok ipv soep, ik zelf en ook Jan zijn verbaast… "wij ruiken niets"?? het zijn dure sokken zegt Jan!
Om acht uur in de avond fietsen we Maastricht weer binnen, de strijd zit er op. Over 203 km modderige paden hebben wij onze sporen achter gelaten en onze sporen verdiend. De strijd kent 10 uitvallers. Het was een zwaar bevochten heroïsche dag die ons lang zal heugen.
De oude garde heeft het weer geflikt.
Het kan wel, maar als je niet het goede verzet gestoken hebt loop je kans op een blessure.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:12 schreef Oksel het volgende:
300km op een fixie, inclusief 3000 Hm's. Dat is geen eenvoudige opgave.
hebben ruimtepakken alquote:Op maandag 11 maart 2013 18:54 schreef kaasplankje het volgende:
Zou het niet realiseerbaar zijn een fietspak te ontwerpen met een centrale verwarming ingebouwd in de vorm van een gewikkelde waterslang en een waterreservoir en een verwarmingselement op je rug?
/W. Wortel
Een beste autistische afwijkinging is voldoende.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:51 schreef kaasplankje het volgende:
Die randonneurs die de 200km hebben uitgereden gister zitten natuurlijk allemaal aan de doping. Het is gewoon onmogelijk dat clean te doen.
Ik heb een goedkope bij de decatlon vandaan. Wapperding maar kost slechts een tientje en werkt prima. Enige nadeel is dat het echt een plastic zak met 4 gaten en 2 mouwen is, waardoor je buiten nat van de regen bent en binnen van het zweet als het een beetje warm is.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:13 schreef the_critic het volgende:
welke betaalbare regenjack zouden jullie me hier kunnen aanraden.. Wil geen jas van 100 euro.. tis niet om in de regen te trainen. Enkel om mee te nemen, en als het gaat regen weer droog thuis te komen![]()
Gewoon een simpele goedkope droge oplossingIk hoor graag jullie ervaringen..
Ik heb deze: http://www.rose.nl/artikel/protective-jack-raincover/aid:105779 Best tevreden over. Ik zou het niet al te duur maken aangezien je het waarschijnlijk niet zo heel vaak gebruikt.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:13 schreef the_critic het volgende:
welke betaalbare regenjack zouden jullie me hier kunnen aanraden.. Wil geen jas van 100 euro.. tis niet om in de regen te trainen. Enkel om mee te nemen, en als het gaat regen weer droog thuis te komen![]()
Gewoon een simpele goedkope droge oplossingIk hoor graag jullie ervaringen..
Is normaal, varieert per body hoe erg het is. Niks aan de hand.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een goedkope bij de decatlon vandaan. Wapperding maar kost slechts een tientje en werkt prima. Enige nadeel is dat het echt een plastic zak met 4 gaten en 2 mouwen is, waardoor je buiten nat van de regen bent en binnen van het zweet als het een beetje warm is.
Tevens heb ik beschadigingen op de body van mijn cassette. Zitten wat braampjes op, komt denk ik door de kransjes. Kan ik mijn nieuwe er evengoed op doen of moet ik en andere body halen?
Gewoon de nieuwe erop of eerst de braampjes wegvijlen?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:23 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Is normaal, varieert per body hoe erg het is. Niks aan de hand.
Geen foto's van de FOK!kers?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:18 schreef ultra_ivo het volgende:
In de eerste groep zat trouwens iemand die de tocht uitreed op een fixie
Mijn foto's staan hier: http://fotoalbum.dds.nl/i(...)b3f6d6171a2e0e036d4d
Typisch Shimano probleem imoquote:Op maandag 11 maart 2013 19:47 schreef Tommeke het volgende:
Als die nieuwe er niet op wil pas vijlen. Anders niets mee doen. Heb ik met m'n koerswielen ook. Stomme alu troep
Schijnt op shimano vaak wel erger te zijn ja, op campa valt het mijn inziens wel mee. Verhalen gelezen over cassette die echt muurvast zaten op een shimano body.quote:
inderdaad.. daarom ook de vraag om iets goedkoops. Jouw tip is inderdaad zeer betaalbaar.. topquote:Op maandag 11 maart 2013 19:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb deze: http://www.rose.nl/artikel/protective-jack-raincover/aid:105779 Best tevreden over. Ik zou het niet al te duur maken aangezien je het waarschijnlijk niet zo heel vaak gebruikt.
Weet zelfs niet of ik een nieuwe zou kopen als deze versleten is. Ik heb een duur winterjack wat redelijk waterdicht is zonder dat je gaat zweten dat ik draag tijdens mindere omstandigheden in de herfst, winter en lente. Als het in de zomer regent is het meestal wel warm genoeg dat nat worden niet zoveel uitmaakt
Ging er niet in 1 stuk af maar wel in 2 keer.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Schijnt op shimano vaak wel erger te zijn ja, op campa valt het mijn inziens wel mee. Verhalen gelezen over cassette die echt muurvast zaten op een shimano body.
No problemquote:Op maandag 11 maart 2013 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ging er niet in 1 stuk af maar wel in 2 keer.
Beginnen op het kleinste kransje, dat doe ik altijd, kabel strak zetten en dan 1 keer opshiften en afshiften. Als dat goed gaat moet de rest ook goed gaan.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:46 schreef kanovinnie het volgende:
Derailleur instellen is ook nog lastiger dan 't lijkt
Ja, de max uitslag en de minimale uitslag (met die 2 kleine stelboutjes naast elkaar) kan je vast op 't oog afstellen, het derailleurwieltje moet dan niet verder kunnen dan het lichtste kransje enerzijds en 't zwaarste kransje ad andere kant van de cassette.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:51 schreef kanovinnie het volgende:
Dus eerst de ketting er op voordat ik ga beginnen met de derailleur?
Andere derailleur en cassette dus nu maar ff zoeken hoe lang mijn ketting moet worden
Als voorinstelling, als de ketting gemonteerd is mss nog een half slagje bijstellen.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:00 schreef kanovinnie het volgende:
Max uitslag en min uitslag doe je dus zonder de kabel eraan?
WD40?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
Ketting zit nog vol met conserveringsmiddel ofzo. Vorige keer heb ik dat met terpetine oid eraf gehaald. Maar dat heb ik nu niet in huis. Suggesties?
Voor zover heb ik dat ook niet. Kan wel ff in de berging kijken maar daar staat alleen rommel denk ik.quote:
Anders zet je ze op in een pan met heet water en een beke vaatwasmiddel.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor zover heb ik dat ook niet. Kan wel ff in de berging kijken maar daar staat alleen rommel denk ik.
Ik heb benzine.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:17 schreef Oksel het volgende:
Haal wat diesel uit je tank. Beste schoonmaakmiddel in de wereld.
Ga eerst es boodschappen doen gijse klaploper.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, mijn auto staat aan de straat en ik heb geen idee hoe ik daar benzine van af kan tappen. Spiritus heb ik vanzelfsprekend ook niet
quote:Op maandag 11 maart 2013 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga eerst es boodschappen doen gijse klaploper.
Dat die schoenen en bril zo duur zijn!quote:Op maandag 11 maart 2013 21:23 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag boodschappen gedaan. Meteen een record gebroken, 205 EUR! Bij de Lidl! Dat is me nog nooit gelukt. In 1 kar.
3 paar fietshandschoentjes + 1 bril gescoord.
Puala paar dagen niet langs geweest zeker.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koelkast, voorraad en aanrecht
Die was hier gister nogquote:Op maandag 11 maart 2013 21:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Puala paar dagen niet langs geweest zeker.
Oh, dat niet, maar ze vind dat ik in mijn huis zelf de rommel moet opruimen. Dusja.... Aanrecht is nu wel echt een teringzooi maar ik zit nu met mijn fiets te prutsen en heb daarom geen tijdquote:Op maandag 11 maart 2013 21:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm. Ze is beter in fokken dan schoonmaken zeg maar.
http://www.bike2build.nl/(...)XD9bUCFVDMtAodVW4AWwquote:Op maandag 11 maart 2013 20:10 schreef the_critic het volgende:
[..]
inderdaad.. daarom ook de vraag om iets goedkoops. Jouw tip is inderdaad zeer betaalbaar.. top
Correct. De Campa naven zijn veel beter qua ontwerp. Al zijn de 10-speed only naven van Shimano al weer wat beter qua ontwerp.quote:
Ik heb er hier 1 die ook diepe putjes heeft. Zo'n dura ace 10speed body.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Correct. De Campa naven zijn veel beter qua ontwerp. Al zijn de 10-speed only naven van Shimano al weer wat beter qua ontwerp.
Klopt idd. Veel mooier.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik heb er hier 1 die ook diepe putjes heeft. Zo'n dura ace 10speed body.
Ik zag ook ergens de tip om je derrie een halve cm ofzo naar binnen te drukken als je de kabel vastmaakt zodat daarna de speling eruitgetrokken wordt door de veer. Doen of niet?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:46 schreef Tommeke het volgende:
Derrailleur afstellen is idd zoals kaas het zegt. Waar de kabel de derailleur ingaat zit een stelknopje, waarmee je kan finetunen. Zorg ervoor dat dat knopje bij het monteren zo staat dat je ruim beide kanten op kan draaien.
Ik bedoel eigenlijk dat de cassette zich heeft ingevreten.quote:
Ja, zo doe ik het ook. Je moet de kabel helemaal strak aantrekken, maar dat lukt met een nieuw gemonteerde kabel nooit helemaal goed. Makkelijker is om de ketting op het een of twee na kleinste kransje te leggen. Helemaal afschakelen, kabel zo strak mogelijk aantrekken, dan vastmaken en vervolgens met het stelknopje finetunen.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zag ook ergens de tip om je derrie een halve cm ofzo naar binnen te drukken als je de kabel vastmaakt zodat daarna de speling eruitgetrokken wordt door de veer. Doen of niet?
Oh, lol. Best kan je stalen body's hebben, maar het blijft troep.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:49 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat de cassette zich heeft ingevreten.
Ik probeer 't eerst met de oude kabel. Ziet er nog goed uit en is nog flexibel, dus dat moet wel goedkomen? Ik zou echt niet weten hoe ik die hele kabel zou moeten vervangen.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, zo doe ik het ook. Je moet de kabel helemaal strak aantrekken, maar dat lukt met een nieuw gemonteerde kabel nooit helemaal goed. Makkelijker is om de ketting op het een of twee na kleinste kransje te leggen. Helemaal afschakelen, kabel zo strak mogelijk aantrekken, dan vastmaken en vervolgens met het stelknopje finetunen.
Jezus. Wat moet je met al dat eten man.quote:
quote:Op maandag 11 maart 2013 21:53 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Kaas aan 't werk. Ik toekijken.
Is dat bij ome Grip?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:53 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Kaas aan 't werk. Ik toekijken.
Ik dacht dat je vriendin blond was?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:55 schreef Oksel het volgende:
Ik speel dit seizoen mee in Boer Zoekt Fiets.
[ afbeelding ]
Haha, eten veel kwark, kip en groente. Dan sla je af en toe ff in. Alles lang houdbaar tegenwoordig.quote:
Ja, dat eet ik ook veel:quote:Op maandag 11 maart 2013 21:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Haha, eten veel kwark, kip en groente. Dan sla je af en toe ff in. Alles lang houdbaar tegenwoordig.
Held. Wij kopen meestal voor een week. Vrijdags altijd ff naar de markt, Aldi/Lidl en voor de dingen die ze daar niet hebben nog ff naar de Ap.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:59 schreef Oksel het volgende:
Kheb ook nog een kelder vol met voedsel. 6 dozen eieren gekocht, dat soort werk.
Ik draai hem altijd helemaal terug. Dan kabel vast. Klik 1x versnelling en draai totdat hij daadwerkelijk schakelt. Daarna finetunen. Dat naar binnen drukken wist ik niet, beter?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, zo doe ik het ook. Je moet de kabel helemaal strak aantrekken, maar dat lukt met een nieuw gemonteerde kabel nooit helemaal goed. Makkelijker is om de ketting op het een of twee na kleinste kransje te leggen. Helemaal afschakelen, kabel zo strak mogelijk aantrekken, dan vastmaken en vervolgens met het stelknopje finetunen.
Staat die EPO daar nu open en bloot in de deur, of ligt het achter de groentela verscholen?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koelkast, voorraad en aanrecht
Op het balkon. Lekker koud.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:06 schreef Yankee het volgende:
Leuk zo'n koelkast, maar waar is het bier?! Laffe borrelaars
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |