Dat dus. Dat ze een GUI hebben gejat of zo ben ik met je eens, maar de oordopjes: nee, ik zie weinig gelijkenis op een draad en jackplug na. Zoals elke koptelefoon heeft.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:09 schreef LompeHork het volgende:
Dat zijn twee compleet verschillende oordopjes. Waarom vind je dit een "kopie"? Omdat de kleur hetzelfde is?
Dat is heel wat anders. Dat is voortborduren op een design stijl. Niet 1op1 kopierenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:20 schreef DroogDok het volgende:
Naar elkaar kijken hoor erbij natuurlijk, soms gaat een bedrijf over de lijn en "jatten" ze daadwerkelijk wat, meestal blijft het bij inspiratie zoeken. Apple is in deze niet anders natuurlijk.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:20 schreef DroogDok het volgende:
Naar elkaar kijken hoor erbij natuurlijk, soms gaat een bedrijf over de lijn en "jatten" ze daadwerkelijk wat, meestal blijft het bij inspiratie zoeken. Apple is in deze niet anders natuurlijk.
[ afbeelding ]
quote:The work and principles of Dieter Rams, the chief designer at Braun from 1961 until 1995, influenced Ive's work. In Gary Hustwit's documentary film Objectified (2009), Rams says that Apple is one of only a handful of companies existing today that design products according to Rams' ten principles of "good design."
http://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Ive
Denken dat Apple de basis voor smartphones heeft gelegdquote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:10 schreef datismijnmening het volgende:
Ja![]()
Sowieso breien ze lekker makkelijk voort op de basis die Apple voor de smartphones heeft gelegd.
Als Apple de eerste was die een telefoon met touchscreen hadquote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:21 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders. Dat is voortborduren op een design stijl. Niet 1op1 kopieren
Zo absurd hoog zijn de verschillen tussen materiaalkosten en verkoopprijs helemaal niet. Er zijn vele andere producten waarbij de verschillen vele malen groter zijnquote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mwah, misschien dat samsung idd af en toe wat design kenmerken heeft nagemaakt.
Ondertussen streven ze apple al ver voorbij qua innovatie. (ik begrijp dat kan ook een kwestie van smaak zijn)
Meer functies, groter scherm, meer mogelijkheden.
Apple blijft eigenlijk nagenoeg hetzelfde.
Ook de software updates zijn zo antiek als het maar kan.
Plus uiteraard het genaai van een iphone5 dat exact bij release 210 dollar aan materiaal erin had zitten.
En dan dik 700 euro vragen ervoor.
Nee de dev kosten konden echt niet zo hoog liggen, bijna niks veranderd immers.
Nou hebben alle producenten daar wel een handje naar, maar geen enkel bedrijf weet de "fans" zo uit te melken als apple.
In dollars is het idd minder, maar de valuta koers euro vs dollar ligt wel anders.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:00 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zo absurd hoog zijn de verschillen tussen materiaalkosten en verkoopprijs helemaal niet. Er zijn vele andere producten waarbij de verschillen vele malen groter zijn
Kijk eens naar kleding. Eigenlijk belachelijk dat we er zoveel voor blijven betalenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
In dollars is het idd minder, maar de valuta koers euro vs dollar ligt wel anders.
maw ja het prijs verschil is echt enorm.
Maar meen me ook vaag te herinneren dat de EU er zowaar naar gaat kijken.. of misschien was dat in Australie.
Die rare prijsverschillen waar iets in amerika 500 dollar gevraagd word er hier 500 of 600 euro gevraagd word.
Die VAT tax van 30% verklaard dat echt niet helemaal.
Uitverkoop jonguh, 70% eraf.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:03 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Kijk eens naar kleding. Eigenlijk belachelijk dat we er zoveel voor blijven betalen
Spijker op z'n kop.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:26 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Ach als ik soms de Apple fans hoor dat Samsung alles namaakt dan denk ik alleen maar aan Sony producten. Die maakt Apple weer na, alleen hoor je er niemand over. Maar het blijft vermakelijk allemaal, laten ze maar lekker elkaars leven zuur maken. Zolang de prijzen maar laag blijven.
Dit haalt overigens niet weg dat ik altijd scheef naar Apple fans zal blijven kijken. Ik kan me op geen enkele manier vinden in de cultuur dat de fans denken dat hun merk superieur is terwijl als je puur technisch kijkt dan is Apple inferieur, alleen de GUI is perfect bij Apple.
Maar niet getroost, Apple zijn populariteit gaat vanzelf wel ten onder. Hun populariteit is al aan het kelderen en hun innovatie staat al sinds de eerste iPhone stil. En de afwezigheid van Steve Jobs zorgt ook voor de nodige stilstand binnen het bedrijf. Anyway, het is slecht een kwestie van tijd.
Weer zo iemand die denkt het te snappen, maar geen idee heeft.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:26 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Ach als ik soms de Apple fans hoor dat Samsung alles namaakt dan denk ik alleen maar aan Sony producten. Die maakt Apple weer na, alleen hoor je er niemand over. Maar het blijft vermakelijk allemaal, laten ze maar lekker elkaars leven zuur maken. Zolang de prijzen maar laag blijven.
Dit haalt overigens niet weg dat ik altijd scheef naar Apple fans zal blijven kijken. Ik kan me op geen enkele manier vinden in de cultuur dat de fans denken dat hun merk superieur is terwijl als je puur technisch kijkt dan is Apple inferieur, alleen de GUI is perfect bij Apple.
Maar niet getroost, Apple zijn populariteit gaat vanzelf wel ten onder. Hun populariteit is al aan het kelderen en hun innovatie staat al sinds de eerste iPhone stil. En de afwezigheid van Steve Jobs zorgt ook voor de nodige stilstand binnen het bedrijf. Anyway, het is slecht een kwestie van tijd.
Moet wel gekopieerd zijn dan.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja deze passen idd ook in je oor.
Sorry vriend, maar ik denk dat je de plank een beetje erg mis slaat. Ik weet namelijk heel goed waar ik het over heb, het is mijn vak.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:02 schreef HeatWave het volgende:
Weer zo iemand die denkt het te snappen, maar geen idee heeft.
OSX is echt een heel erg geavanceerd OS bijv. Ik zeg niet dat het TIENDUIZEND KEER BETER!!11!! is dan Windows bijv, maar inferieur is echt totale bullshit.
En iOS zit ook gewoon erg goed in elkaar, 0.7 van de malware is voor iOS, android pakt een procent of 90 ofzo.. lekker dan..
En nee, Apple is zeker niet perfect, het is een zeikbedrijf op gebied van patenten en kinderachtige policy op de apps etc, maar technisch inferieur is gewoon zo'n slap gelul.
Heel kort:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:12 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Sorry vriend, maar ik denk dat je de plank een beetje erg mis slaat. Ik weet namelijk heel goed waar ik het over heb, het is mijn vak.
Om te beginnen en OSX of iOS totaal niet superieur aan welk besturingssysteem dan ook. Als je dat geloof dan trap je met open ogen in de marketingspraat. Niet doen!
OSX is een op BSD gebaseerd OS. BSD is fundamenteel anders dan bijvoorbeeld Windows of Linux. Desondanks is BSD niet zaligmakend. De kracht van BSD en OSX zit hem in 2 punten, dat zijn dat BSD relatief weinig gebruikt wordt (en dis niet interessant is voor kwaadwillenden) en OSX zit volledig dicht getimmerd. Apple bepaald alles wat OSX mag of niet mag.
De reden dat ik Apple technisch inferieur noem is omdat Apple is veel opzichten technisch achterloopt. Ik snap dat dat niet opvalt, maar als je de diepte in duikt dan snap je wat ik bedoel. Om een voorbeeld te noemen, de beveiligingstechnieken die Microsoft in Windows heeft gebakken heeft Apple allemaal later pas overgenomen. En zo kan je tal van voorbeelden vinden op het internet. (NL-Alert is ook een recent en goed voorbeeld, dat ondersteund Apple ook niet = achterlopen)
Je kan natuurlijk stellen dat Apple de technieken niet nodig heeft. Maar waarom implementeren ze het dan alsnog? (daar zit dus duidelijk iets in)
Hardware technisch loopt Apple ook achter de feiten aan. Zoek voor de grap eens uit welke processoren en videokaarten nu high-end zijn. Je zal zien dat Apple standaard een generatie achterloopt. Apple doet dit overigens express omdat ze graag inzetten op bewezen technieken ipv cutting edge technieken.
Kortom, Apple loopt echt achter. Dat valt gewoonweg niet te ontkennen.
Gooien met statistieken zoals over malware zijn nietszeggend. Om te beginnen heeft Apple zijn software zo erg afgesloten dat de kas op malware klein is. Echter, dit heeft een prijs. Zo bepaald Apple letterlijk alles wat jij kan en mag op je Apple apparatuur. Dit is aan de ene kant goed omdat het de kans op malware reduceert, maar aan de andere kant van het verhaal is het verschrikkelijk beperkend. Een keuze voor Apple moet je dus zeker overwogen maken.
Kies je bijvoorbeeld voor Android dan loop je ook niet zomaar even veel gevaar op malware. Dat soort van risico`s treden pas op als de gebruiker afwijkende app markets gaat gebruiken of als gebruikers op websites zitten die vol met troep zitten. Blijf je daarvandaan en binnen de officiele wegen dan is de kans dat je troep binnen krijgt minimaal. Dezelfde vlieger gaat op voor gejailbreakte toestellen van Apple, die zijn dan ook enorm vatbaar voor troep. (ze doen niets voor elkaar onder)
OSX en iOS zijn overigens net zo vatbaar voor hacks, cracks en virussen als elk ander OS. Dit is overigens al reeds bewezen door verschillende mensen. Denk maar na, als Apple echt zo goed is waarom kan je dan jailbreaken? Of waarom is er dan ingebroken bij Apple zelf? Of waarom bestaan er dan malware en virussen voor deze besturingssystemen?
En ja statistieken wijzen uit dat Apple relatief weinig wordt aangevallen. Maar das ook logisch, als ik een kwaadwillende zou zijn dan zou ik ook niet inzetten op Apple gebruikers. Waarom? Simpel, er zijn meer Windows computers dan Mac computers. Daarnaast is de iPhone en iPad niets meer dan een hype. Dat was al zichtbaar vanaf de 2de generatie. Apple innoveert namelijk amper, het design, de functionaliteit en de interface van iOS is sinds de introductie haast niet meer aangepast. En ja kan erover twisten of dit goed is of niet, maar ik ben van mening dat als je stil staat dat mensen hun interesse verliezen. Wie koopt er nou bijvoorbeeld een nieuwe telefoon die precies hetzelfde is als de oude, behalve dat deze nieuwe telefoon nu nog wel snel is. Dat laatste is ook zoiets, Apple forceert dat hun oude generatie apparatuur langzamer wordt met opgedrongen updates. Hierdoor lijken hun nieuwe producten weer een stuk sneller en het pushed klanten om een nieuw product te kopen. (Bah!)
Nee Apple is een bedrijf dat zijn marketing goed voor elkaar heeft en Apple moet dankbaar zijn voor zijn trouwe fans. Desondanks zal de hype overwaaien en er zal veel kwaad bloed gezet zijn over de patenten.
Begrijp me goed, ik ben niet anti-Apple. Hun interface noem ik wel degelijk superieur aan de rest. Maar daar blijft de lof ook bij. Waar ik wel op tegen ben zijn de fanboys en hun roze bril. Ook jij lijkt je hier schuldig aan te maken omdat je in de marketing onzin trapt. Mijn advies: niet doen, lees, lees en lees nog meer en je zal de waarheid achterhalen.
Ja dit klopt als een zwerende vinger. Het is een keuze. Als ontwikkelaar kies ik ook altijd voor de 2de generatie. Maar daarmee loop ik zelf ook technisch achter, desondanks is het wel een bewezen techniek. Maar dat maakt mijn dingen (of Apple zijn dingen) nog niet superieur aan de rest zoals HeatWave probeert te beweren.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:27 schreef very het volgende:
[..]
Heel kort:
Apple heeft inderdaad niet de GPU die nu de shit is...ze pakken een GPU, perfectioneren hem om optimaal samen te werken met de andere hardware. Het is niet zoals PC dat je elke maand een nieuwe GPU erin kan prikken, ze stellen een systeem samen dat helemaal op elkaar wordt afgestemd en daarom gewoon prettig werkt. Als werkpaard heb ik 100x liever de sterkste mac dan de allernieuwste PC, ook al zit daar misschien weer wat snellere hardware in.
En dat het gesloten is maakt niet zoveel uit als alles wat je wilt gewoon voor handen is.
Zelf gebruik ik thuis ook een PC (want gamen), maar als ik enkel en alleen maya en photoshopwerk zou doen thuis, dan had ik gewoon een mac in huis gehaald. Het is gewoon een ideaal werkpaard.
http://t.co/40UbrWtE6R Nou, ik zou wat meer vakkennis opdoen door dit te lezenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:12 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Sorry vriend, maar ik denk dat je de plank een beetje erg mis slaat. Ik weet namelijk heel goed waar ik het over heb, het is mijn vak.
Kies je bijvoorbeeld voor Android dan loop je ook niet zomaar even veel gevaar op malware. Dat soort van risico`s treden pas op als de gebruiker afwijkende app markets gaat gebruiken of als gebruikers op websites zitten die vol met troep zitten. Blijf je daarvandaan en binnen de officiele wegen dan is de kans dat je troep binnen krijgt minimaal.
Je klinkt als een evangelist.quote:Mijn advies: niet doen, lees, lees en lees nog meer en je zal de waarheid achterhalen.
het enige dat je aantoont is dat vakmensen een mooie berg stront weten te producerenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:12 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Om te beginnen en OSX of iOS totaal niet superieur aan welk besturingssysteem dan ook. Als je dat geloof dan trap je met open ogen in de marketingspraat. Niet doen!
OSX is een op BSD gebaseerd OS. BSD is fundamenteel anders dan bijvoorbeeld Windows of Linux. Desondanks is BSD niet zaligmakend. De kracht van BSD en OSX zit hem in 2 punten, dat zijn dat BSD relatief weinig gebruikt wordt (en dis niet interessant is voor kwaadwillenden) en OSX zit volledig dicht getimmerd. Apple bepaald alles wat OSX mag of niet mag.
De reden dat ik Apple technisch inferieur noem is omdat Apple is veel opzichten technisch achterloopt. Ik snap dat dat niet opvalt, maar als je de diepte in duikt dan snap je wat ik bedoel. Om een voorbeeld te noemen, de beveiligingstechnieken die Microsoft in Windows heeft gebakken heeft Apple allemaal later pas overgenomen. En zo kan je tal van voorbeelden vinden op het internet. (NL-Alert is ook een recent en goed voorbeeld, dat ondersteund Apple ook niet = achterlopen)
Je kan natuurlijk stellen dat Apple de technieken niet nodig heeft. Maar waarom implementeren ze het dan alsnog? (daar zit dus duidelijk iets in)
Hardware technisch loopt Apple ook achter de feiten aan. Zoek voor de grap eens uit welke processoren en videokaarten nu high-end zijn. Je zal zien dat Apple standaard een generatie achterloopt. Apple doet dit overigens express omdat ze graag inzetten op bewezen technieken ipv cutting edge technieken.
Gooien met statistieken zoals over malware zijn nietszeggend. Om te beginnen heeft Apple zijn software zo erg afgesloten dat de kas op malware klein is. Echter, dit heeft een prijs. Zo bepaald Apple letterlijk alles wat jij kan en mag op je Apple apparatuur. Dit is aan de ene kant goed omdat het de kans op malware reduceert, maar aan de andere kant van het verhaal is het verschrikkelijk beperkend. Een keuze voor Apple moet je dus zeker overwogen maken.
Kies je bijvoorbeeld voor Android dan loop je ook niet zomaar even veel gevaar op malware. Dat soort van risico`s treden pas op als de gebruiker afwijkende app markets gaat gebruiken of als gebruikers op websites zitten die vol met troep zitten. Blijf je daarvandaan en binnen de officiele wegen dan is de kans dat je troep binnen krijgt minimaal. Dezelfde vlieger gaat op voor gejailbreakte toestellen van Apple, die zijn dan ook enorm vatbaar voor troep. (ze doen niets voor elkaar onder)
OSX en iOS zijn overigens net zo vatbaar voor hacks, cracks en virussen als elk ander OS. Dit is overigens al reeds bewezen door verschillende mensen. Denk maar na, als Apple echt zo goed is waarom kan je dan jailbreaken? Of waarom is er dan ingebroken bij Apple zelf? Of waarom bestaan er dan malware en virussen voor deze besturingssystemen?
En ja statistieken wijzen uit dat Apple relatief weinig wordt aangevallen. Maar das ook logisch, als ik een kwaadwillende zou zijn dan zou ik ook niet inzetten op Apple gebruikers. Waarom? Simpel, er zijn meer Windows computers dan Mac computers. Daarnaast is de iPhone en iPad niets meer dan een hype. Dat was al zichtbaar vanaf de 2de generatie. Apple innoveert namelijk amper, het design, de functionaliteit en de interface van iOS is sinds de introductie haast niet meer aangepast. En ja kan erover twisten of dit goed is of niet, maar ik ben van mening dat als je stil staat dat mensen hun interesse verliezen. Wie koopt er nou bijvoorbeeld een nieuwe telefoon die precies hetzelfde is als de oude, behalve dat deze nieuwe telefoon nu nog wel snel is. Dat laatste is ook zoiets, Apple forceert dat hun oude generatie apparatuur langzamer wordt met opgedrongen updates. Hierdoor lijken hun nieuwe producten weer een stuk sneller en het pushed klanten om een nieuw product te kopen. (Bah!)
Nee Apple is een bedrijf dat zijn marketing goed voor elkaar heeft en Apple moet dankbaar zijn voor zijn trouwe fans. Desondanks zal de hype overwaaien en er zal veel kwaad bloed gezet zijn over de patenten.
Begrijp me goed, ik ben niet anti-Apple. Hun interface noem ik wel degelijk superieur aan de rest. Maar daar blijft de lof ook bij. Waar ik wel op tegen ben zijn de fanboys en hun roze bril. Ook jij lijkt je hier schuldig aan te maken omdat je in de marketing onzin trapt. Mijn advies: niet doen, lees, lees en lees nog meer en je zal de waarheid achterhalen.
Ja man, gewoon een QWERTY toetsenbord, Apple zou daar een patent op moeten krijgen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:57 schreef BenjaminLinus het volgende:
Dit is net zoiets als vragen of ik Zimbabwe een arm land vind... Het is zo of het is niet zo en samsung kopieert inderdaad Apple, maar daarmee zijn ze niet de enige..
Een vriend klapte laatst zijn laptop van een ander merk open en daar zat precies hetzelfde keyboard in als in mijn macbook, tsja
Dank je maar dit is in de trend van wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ik kan de anti-virus producten niet serieus nemen omdat die maar 1 belang hebben en dat is hun product verkopen. Elk bedrijf doet dat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:33 schreef Pheno het volgende:
http://t.co/40UbrWtE6R Nou, ik zou wat meer vakkennis opdoen door dit te lezen
Ben ik niet hoor, wees gerust. Ik zie mezelf al heel objectief, ik gebruik ook diverse producten van diverse merken. Elk heeft zijn voor en nadelen. Niets is perfect. Ik heb ook geen echte voorkeur, alhoewel ik wel bepaalde dingen heel goed kan respecteren. Zoals bijvoorbeeld de interface van Apple, of de ontwikkelomgeving van Microsoft, of de openheid en tweakbaarheid van Linux.quote:Je klinkt als een evangelist.
Je kan leuk schrijven, maar niet lezen. Ik beweer nergens dat Apple superieur is, alleen dat het niet inferieur isquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:30 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Ja dit klopt als een zwerende vinger. Het is een keuze. Als ontwikkelaar kies ik ook altijd voor de 2de generatie. Maar daarmee loop ik zelf ook technisch achter, desondanks is het wel een bewezen techniek. Maar dat maakt mijn dingen (of Apple zijn dingen) nog niet superieur aan de rest zoals HeatWave probeert te beweren.
Tja, dan kan niemand meer een argument geven met cijfers, want die zijn allemaal ongeldig. Zo win je heel veel discussies als je argumenten niet geldig verklaardquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:38 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Dank je maar dit is in de trend van wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ik kan de anti-virus producten niet serieus nemen omdat die maar 1 belang hebben en dat is hun product verkopen. Elk bedrijf doet dat.
okquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja man, gewoon een QWERTY toetsenbord, Apple zou daar een patent op moeten krijgen.
Eenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:12 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Sorry, dan heb ik het verkeerd opgevat. Ik wilde graag aantonen dat Apple op bepaalde gebieden inferieur is aan de rest. Of misschien beter gezegd, achterloopt op de rest.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:39 schreef HeatWave het volgende:
Je kan leuk schrijven, maar niet lezen. Ik beweer nergens dat Apple superieur is, alleen dat het niet inferieur is.
Tja is focus me liever op de feiten en de technische achtergrond. Dat zie ik als iets nauwkeuriger dan dat statistieken aangeven. Statistieken zijn naar mijn gevoel te gemakkelijk te manipuleren. En nogmaals in dit geval is er ook een belang van toepassing, het is een anti-virus maker voor Android. Logisch dat Android wordt neergezet alszijnde kwetsbaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:41 schreef Pheno het volgende:
Tja, dan kan niemand meer een argument geven met cijfers, want die zijn allemaal ongeldig. Zo win je heel veel discussies als je argumenten niet geldig verklaard
En iOS is dat niet? En jij hebt alle statistieke uit eigen ervaring in je hoofd. Jij WEET hoeveel aanvallen er zijn op elke mobiel platform? Wow, wat doe je nog op FOK!, je zou miljonair moeten zijn en lekker op een onbewoond eilandje op het strand moeten bulken van het geldquote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:00 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Sorry, dan heb ik het verkeerd opgevat. Ik wilde graag aantonen dat Apple op bepaalde gebieden inferieur is aan de rest. Of misschien beter gezegd, achterloopt op de rest.
[..]
Tja is focus me liever op de feiten en de technische achtergrond. Dat zie ik als iets nauwkeuriger dan dat statistieken aangeven. Statistieken zijn naar mijn gevoel te gemakkelijk te manipuleren. En nogmaals in dit geval is er ook een belang van toepassing, het is een anti-virus maker voor Android. Logisch dat Android wordt neergezet alszijnde kwetsbaar.
Wist je dat Dieter Rams, designer van deze Braun producten, het juist een eer vindt dat Jonathan Ive, designer van Apple, zijn producten als inspiratie heeft gebruikt?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:20 schreef DroogDok het volgende:
[ afbeelding ]
Eh, weet een anti-virus maker dan precies hoeveel aanvallen er plaatsvinden op een platform? Nee, de enigste die daar eventueel iets over kan zeggen is de maker van het OS zelf. En wederom komt een puntje belangen op de hoek kijken. Want die maker zal niet eerlijk zijn omdat dat in zijn nadeel werkt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
En iOS is dat niet? En jij hebt alle statistieke uit eigen ervaring in je hoofd. Jij WEET hoeveel aanvallen er zijn op elke mobiel platform? Wow, wat doe je nog op FOK!, je zou miljonair moeten zijn en lekker op een onbewoond eilandje op het strand moeten bulken van het geld
Kom toch, je wil me iets te graag iOS neerzetten als inferieure troep.
Dat zal vast, hij is blijkbaar niet zo kinderachtig als Apple.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wist je dat Dieter Rams, designer van deze Braun producten, het juist een eer vindt dat Jonathan Ive, designer van Apple, zijn producten als inspiratie heeft gebruikt?
Oh ja, dan is het weer kinderachtig.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat zal vast, hij is blijkbaar niet zo kinderachtig als Apple.
Dus Samsung lijkt helemaal niet op Apple?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:26 schreef n8n het volgende:
http://mobile.theverge.co(...)nterface-improvement
Zegt genoeg
De Samsung Galaxy S3 heeft helemaal geen beter scherm en de resolutie is helemaal niet beter.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:14 schreef tuut-chips het volgende:
Nou ik heb een galaxy s 3 en die heeft een quad core en een veel hogere resolutie dan de nieuwe iPhone dus nee ik denk niet dat samsung apple kopieert maar juist apple samsung want mijn gs3 heeft een beter scherm en betere processor dan de iphone 5.
Dat jij hier nog de kracht voor hebt om dit telkens te typen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
De Samsung Galaxy S3 heeft helemaal geen beter scherm en de resolutie is helemaal niet beter.
De S3 heeft een PenTile scherm wat betekent dat je niet 3 subpixels per pixel hebt maar 2. Namelijk RG of BG en niet RGB.
Daarmee is de werkelijke resolutie dus niet 720 x 1280 maar in werkelijkheid 480 x 1280.
Tevens is de resolutie niet het enige wat bepalend is voor de scherpte van het scherm. De pixeldichtheid gaat daarover en die is bij de Samsung Galaxy S3 lager dan dat van de iPhone 5. Waar de iPhone 5 een PPI van 326 heeft, heeft de Samsung Galaxy S3 een PPI van 306. Maar dat is de foute PPI want de PPI moet eigenlijk berekend worden op 480 x 1280 en dan is de PPI maar 285 wat beduidend lager is dan dat van de iPhone 5.
Tevens kun je wel zeggen dat quadcore beter is, maar in de praktijk verslaat de iPhone 5 met "maar" dualcore die quadcore van de Samsung Galaxy S3 in;
GL Benchmark 2.1.2 - Egypt offscreen
GL Benchmark 2.5 - Egypt HD - offscreen
Snelheid browser
Zoveel tekst is het ook weer niet. Ik heb langere teksten geschreven op FOK!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:45 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Dat jij hier nog de kracht voor hebt om dit telkens te typen.
Respect.
Dimens wat vind jij? Welke telefoon heb jij? Schaam je je voor je telefoon? Vind je de UI van ANDROID onlogischer dan die van iPhone? Veel mensen zeggen dan, maar dat is niet mijn mening. Ik heb voor een langere tijd een iPhone gehad, maar moet zeggen dat mijn huidige ANDROID toestel logischer in elkaar steekt qua UI. Een goed voorbeeld: In iOS zit de terug knop in zo een beetje iedere app in een andere hoek, dit werkt zeer tot zeer verwarrend. Bij ANDROID is dat toch beter geregeledere.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zoveel tekst is het ook weer niet. Ik heb langere teksten geschreven op FOK!
Zoals deze; DIG / nieuwe tv
Ik heb een iPhone 4, na heel veel twijfelen en met onzeker gevoel, twee jaar geleden gekocht. Beste koop die ik ooit heb gedaan en ben hem ook zeker nog niet zat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:39 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Dimens wat vind jij? Welke telefoon heb jij? Schaam je je voor je telefoon? Vind je de UI van ANDROID onlogischer dan die van iPhone? Veel mensen zeggen dan, maar dat is niet mijn mening. Ik heb voor een langere tijd een iPhone gehad, maar moet zeggen dat mijn huidige ANDROID toestel logischer in elkaar steekt qua UI. Een goed voorbeeld: In iOS zit de terug knop in zo een beetje iedere app in een andere hoek, dit werkt zeer tot zeer verwarrend. Bij ANDROID is dat toch beter geregeledere.
Android's achillleshiell is inderdaad de laggyness, Maar dat is het enige wat beter werkt op iOS, voor de rest kan ik echt niets verzinnen. Trouwens ik had jou rijk ingeschat en had wel verwacht dat je minstens een iphone 5 zou hebben, je hebt mij teleurgesteld.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb een iPhone 4, na heel veel twijfelen en met onzeker gevoel, twee jaar geleden gekocht. Beste koop die ik ooit heb gedaan en ben hem ook zeker nog niet zat.
De UI vind ik logisch en fijn. De terugknop zit trouwens bijna altijd links bovenin wat juist handig is. Ik heb verschillende Android telefoons in mijn handen gehad maar ik kan niet wennen aan Android. Het voelt traag en buggy aan. Met Project butter is het wel beter geworden maar ik vind het nog steeds niet tippen aan iOS.
De terugknop is zo onvoorspelbaar als een vrouw die parallel parkeertquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:39 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Dimens wat vind jij? Welke telefoon heb jij? Schaam je je voor je telefoon? Vind je de UI van ANDROID onlogischer dan die van iPhone? Veel mensen zeggen dan, maar dat is niet mijn mening. Ik heb voor een langere tijd een iPhone gehad, maar moet zeggen dat mijn huidige ANDROID toestel logischer in elkaar steekt qua UI. Een goed voorbeeld: In iOS zit de terug knop in zo een beetje iedere app in een andere hoek, dit werkt zeer tot zeer verwarrend. Bij ANDROID is dat toch beter geregeledere.
Ja want de terugknop op Android is ontzettend onvoorspelbaar en moeilijk te vinden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb een iPhone 4, na heel veel twijfelen en met onzeker gevoel, twee jaar geleden gekocht. Beste koop die ik ooit heb gedaan en ben hem ook zeker nog niet zat.
De UI vind ik logisch en fijn. De terugknop zit trouwens bijna altijd links bovenin wat juist handig is. Ik heb verschillende Android telefoons in mijn handen gehad maar ik kan niet wennen aan Android. Het voelt traag en buggy aan. Met Project butter is het wel beter geworden maar ik vind het nog steeds niet tippen aan iOS.
Ik rijk? Ik heb op het moment heel weinig geld en per 1 april ook weer werkeloos. Maar als ik het geld had, zou ik ook geen iPhone 5 nemen maar een iPhone 4S. Ik zie de toegevoegde waarde van de 5 niet echt in. Leuk dat het scherm groter is maar dat zie ik niet als vooruitgang. Ik vind het scherm wat de 4 en de 4S hebben juist perfect. Kun je nog goed met een hand bedienen en dat is echt een must voor mij. Anders zou het betekenen dat ik tijdens het lopen niet meer blind kan typen en dat doe ik veel. Nog een rede waarom ik dus geen Android wil, want met een goed model zit je dan ook meteen vast aan een groot scherm.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:54 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Android's achillleshiell is inderdaad de laggyness, Maar dat is het enige wat beter werkt op iOS, voor de rest kan ik echt niets verzinnen. Trouwens ik had jou rijk ingeschat en had wel verwacht dat je minstens een iphone 5 zou hebben, je hebt mij teleurgesteld.
Dat doet de rest van de fabrikanten nu ook. Af en toe komt er een leuke innovatie maar nog iets spectaculairs. Of wil je de 8-core processor die in de nieuwe SGS4 gaat komen een innovatie noemen? Want serieus, waarvoor zou een telefoon over 8 cores moeten beschikken? Op welk moment gaat een telefoon die 8 cores ook daadwerkelijk gebruiken?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:15 schreef tuut-chips het volgende:
Tevens heeft Dimens wel gelijk met zijn PenTile-layout gebeuren. Het is jammer dat mensen Samsung als "vlaggenschip" van Android zien, terwijl bijvoorbeeld HTC met de One X+ een betere telefoon dan de GS3 (en naar mijn mening de iPhone 5) heeft staan (1280*720 RGB, 1.6ghz quad etc.)
Apple is op zijn troon gekomen door veel te innoveren, maar nu zijn ze al minstens 3 jaar dezelfde telefoon aan het rehashen met af en toe het toevoegen van "legendarische" functies als een panoramamodus en Twitter-integratie.
Als ze daar nou een innovatie in zouden doen heb je een gat in de markt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:42 schreef n8n het volgende:
Accutijd verlengen gaat waarschijnlijk alleen-gestaag-gebeuren door nieuwe schermtechnieken en kleinere–energiezuinigere-componenten. Blijft er wat ruimte over wat gebruikt kan worden voor accucellen en het zal wat zuiniger worden. Uit de kant van energieopslag hoef je op korte termijn niks nieuws te verwachten daar de techniek al jaren niet echt vooruit gaat.
Van die 8 cores worden ook 4 tegelijk gebruikt, 4 zuinige en 4 snellere in een poging energie te besparen. (beetje als switchen tussen de geïntegreerde en dedicated gpu in een laptop).
Energieprobleem oplossen en je hebt in elk land een standbeeldquote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als ze daar nou een innovatie in zouden doen heb je een gat in de markt.
Ik zag vandaag wel iets over supercapacitors. Even zoeken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:14 schreef n8n het volgende:
[..]
Energieprobleem oplossen en je hebt in elk land een standbeeld
Ik denk dat je eerder je grafkist te pakken hebt, als ze je lichaam kunnen vinden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:14 schreef n8n het volgende:
[..]
Energieprobleem oplossen en je hebt in elk land een standbeeld
Sommige designers zijn trots op hun werk en om te zien dat designfeatures worden overgenomen, maar een groot gedeelte van de bedrijfsjuristen bij apple heeft alleen maar werk vanwege het feit dat men alles wil en kan patenteren wat bij veel designfeatures gewoon nergens meer over gaat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wist je dat Dieter Rams, designer van deze Braun producten, het juist een eer vindt dat Jonathan Ive, designer van Apple, zijn producten als inspiratie heeft gebruikt?
Ook tussen automerken en andere merken zijn dit soort rechtszaken. Het enige verschil is dat de rechtszaken tussen mobiele telefoonfabrikanten in het nieuws komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Fact:
-alle oordopjes lijken op elkaar
-alle touchscreentelefoons lijken op elkaar
-alle TV's lijken op elkaar
-alle auto's lijken op elkaar
In alle branches is dat geaccepteerd, behalve de branche van de langharige hippies, daar moeten er rechtzaken over gevoerd worden.
bronquote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:46 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ook tussen automerken en andere merken zijn dit soort rechtszaken. Het enige verschil is dat de rechtszaken tussen mobiele telefoonfabrikanten in het nieuws komen.
Serieus??? Worden die ondingen echt voor maar $210 gemaakt???quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mwah, misschien dat samsung idd af en toe wat design kenmerken heeft nagemaakt.
Ondertussen streven ze apple al ver voorbij qua innovatie. (ik begrijp dat kan ook een kwestie van smaak zijn)
Meer functies, groter scherm, meer mogelijkheden.
Apple blijft eigenlijk nagenoeg hetzelfde.
Ook de software updates zijn zo antiek als het maar kan.
Plus uiteraard het genaai van een iphone5 dat exact bij release 210 dollar aan materiaal erin had zitten.
En dan dik 700 euro vragen ervoor.
Nee de dev kosten konden echt niet zo hoog liggen, bijna niks veranderd immers.
Nou hebben alle producenten daar wel een handje naar, maar geen enkel bedrijf weet de "fans" zo uit te melken als apple.
zal even kijken of ik de bron nog kan vinden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:28 schreef overflow- het volgende:
[..]
Serieus??? Worden die ondingen echt voor maar $210 gemaakt???![]()
![]()
![]()
Bron?
Mijn god ik kom niet meer bijquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
zal even kijken of ik de bron nog kan vinden.
Was op basis van iemand die zo'n ding uitelkaar had gehaald vanaf dag 1.
Zo'n techsite geloof ik, maar beloof niet dat ik het zo snel nog kan vinden.
Edit ; okay dit is 1 van de meer bekendere sites en ik had het verkeerd, geen 210 dollar maar 168 dollar.
http://www.geek.com/artic(...)-be-167-50-20120914/
En jij denkt dat een Samsung S4 of Sony Xperia Z, die in dezelfde prijsklasse zitten, voor veel meer worden gemaakt?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:14 schreef overflow- het volgende:
[..]
Mijn god ik kom niet meer bij![]()
Mocht iemand ooit nog eens arrogant lopen te doen over z'n iPhone dan duw ik dit onder z'n neus:
[ afbeelding ]
Je rekent daarbij niet mee de ontwikkelkosten en de kosten van de behuizing waar ze speciaal machines voor hebben ontworpen om die te maken (de randen van de iphone 5)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:14 schreef overflow- het volgende:
[..]
Mocht iemand ooit nog eens arrogant lopen te doen over z'n iPhone dan duw ik dit onder z'n neus:
[ afbeelding ]
Toch wel knap als ze met de minste productiekosten toch de beste telefoon kunnen maken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:24 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je rekent daarbij niet mee de ontwikkelkosten en de kosten van de behuizing waar ze speciaal machines voor hebben ontworpen om die te maken (de randen van de iphone 5)
mja apple maakt idd wel de meeste winst in vergelijking met de rest
Hoe zijn die prijzen in dat tabelletje dan weer bepaald?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:14 schreef overflow- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op zich is dat niet moeilijk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe zijn die prijzen in dat tabelletje dan weer bepaald?
Mijn god, ik kom niet meer bij, de domheid van zo'n postquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:14 schreef overflow- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
samsung is nog goedkoper. ( qua onderdelen, plastic enz)quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mijn god, ik kom niet meer bij, de domheid van zo'n post. Van die flippies die denken dat hun telefoon van titanium is met een kern van verrijkt uranium.
Nouw, me samzung is egt wel feel durdur om te makke!!
quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mijn god, ik kom niet meer bij, de domheid van zo'n post. Van die flippies die denken dat hun telefoon van titanium is met een kern van verrijkt uranium.
Galaxy 4 kost 699. En nu?quote:Op woensdag 20 maart 2013 09:36 schreef overflow- het volgende:
[..]![]()
Het gaat erom dat je voor een iPhone 5 700,- betaalt. Vind je dat niet een beetje veel van het goede???
Galaxy S4 is wel 244$ dus echt wel veel meer hoor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tegenwoordig is alles goedkoper, waar je vroeger duizenden guldens of euro's moest meenemen koop je nu hetzelfde voor een paar honderd.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:03 schreef henkde_j het volgende:
Kijk eens naar kleding. Eigenlijk belachelijk dat we er zoveel voor blijven betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |