SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.![]()
Eigenlijk is het niet verantwoord voor mij om al mee te doen, maar dit is wel heel erg gaaf!
De naam van de loop 'Run into the Sea' moet letterlijk genomen worden. Voor de kust van Renesse ontstaat er, gedurende een korte periode bij eb, een smal stuk land, dat circa 2 kilometer uitsteekt in zee. (...)
Na de start lopen de deelnemers 2 kilometer over het strand waarna ze via de genoemde landtong recht de zee inlopen.
Aan het eind van deze landtong is het keerpunt waar de deelnemers 'gedoopt' worden door Neptunus. Maar hij blijft daar niet eeuwig wachten, want als het water bij vloed weer komt opzetten moeten allen gekeerd zijn (Met een tempo van 8 km per uur is dit voor iedereen haalbaar). Op de terugweg zal het parcours dusdanig aangepast zijn dat er exact 10 kilometer gelopen wordt.
Zie meer infoZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mij lijkt ie ook erg vet!quote:
[ Bericht 24% gewijzigd door streamnl op 28-02-2013 18:34:25 (Link werkte niet.) ]![]()
Heel vet ja.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:18 schreef mosselmossel het volgende:
Eigenlijk is het niet verantwoord voor mij om al mee te doen, maar dit is wel heel erg gaaf!
De naam van de loop 'Run into the Sea' moet letterlijk genomen worden. Voor de kust van Renesse ontstaat er, gedurende een korte periode bij eb, een smal stuk land, dat circa 2 kilometer uitsteekt in zee. (...)
[ afbeelding ]
Na de start lopen de deelnemers 2 kilometer over het strand waarna ze via de genoemde landtong recht de zee inlopen.
Aan het eind van deze landtong is het keerpunt waar de deelnemers 'gedoopt' worden door Neptunus. Maar hij blijft daar niet eeuwig wachten, want als het water bij vloed weer komt opzetten moeten allen gekeerd zijn (Met een tempo van 8 km per uur is dit voor iedereen haalbaar). Op de terugweg zal het parcours dusdanig aangepast zijn dat er exact 10 kilometer gelopen wordt.
Zie meer info
Ik blijf toch maar weer thuis, voor de zekerheidGisteren schaatsen was misschien toch niet zo slim.
![]()
![]()
Challenge accepted
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Optimistische TT.
Al voorspellen ze nu ineens temperaturen dik boven de 10 graden ja voor komende week...
Jack does it in real time...![]()
Oooohh wat leukquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:18 schreef mosselmossel het volgende:
[ afbeelding ]
Zie meer info![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:40 schreef De_kluizenaar het volgende:
[ afbeelding ]
Challenge accepted
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Super!quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:40 schreef De_kluizenaar het volgende:
[ afbeelding ]
Challenge accepted![]()
Ik heb er vertrouwen inquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:40 schreef De_kluizenaar het volgende:
[ afbeelding ]
Challenge accepted
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ga morgen weer eens even mijn vorige werkstadje opzoeken (020). Échter....er moet ook gelopen worden, dus wellicht een rondje bosbaanOf weet iemand daar in de buurt een mooi 10k rondje?
![]()
Dat is wel een heel bijzondere loop! Jammer dat Zeeland zo moeilijk bereikbaar is met het OV, kost zo'n 4 uur reistijd vanuit hier en ik zit toch maar in 't midden van het land!quote:![]()
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/162902926/7102294
Godver wat lopen!
Personal best op 5km aangescherpt met een minuut. Halverwege begon ik onbewust sneller te lopen en dat beviel wel dus lekker blijven lopen. 11.82 gemiddeld.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat is goed bezigquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:08 schreef Daywalk3r het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/162902926/7102294
Godver wat lopen!
Personal best op 5km aangescherpt met een minuut. Halverwege begon ik onbewust sneller te lopen en dat beviel wel dus lekker blijven lopen. 11.82 gemiddeld.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
goed bezig mossel en boneboo!
ik ga maar weer eens voor een rondje... deze week maar gewoon rustig doorlopen, volgende week zwaar aan de bak om wat kilo's kwijt te raken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:36 schreef Jumparound het volgende:
goed bezig mossel en boneboo!
ik ga maar weer eens voor een rondje... deze week maar gewoon rustig doorlopen, volgende week zwaar aan de bak om wat kilo's kwijt te raken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:09 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Groetjes uit zweden. Prachtig hier. Well ijzige sneeuw. Zondag de grote race. Xxxxxxhome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Give it all good you got and even a little bit more!!quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:16 schreef winterstorm666 het volgende:
Groetjes uit zweden. Prachtig hier. Well ijzige sneeuw. Zondag de grote race. Xxxxxx
good luck and have tons of fun!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Alvast heel veel succes en plezier!quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:16 schreef winterstorm666 het volgende:
Groetjes uit zweden. Prachtig hier. Well ijzige sneeuw. Zondag de grote race. Xxxxxx![]()
Have fun!!quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:16 schreef winterstorm666 het volgende:
Groetjes uit zweden. Prachtig hier. Well ijzige sneeuw. Zondag de grote race. Xxxxxx
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Is dat nou wel gezond, vitamine preparaten? Het klinkt gezond, maar kun je het niet beter via de natuurlijke weg binnen krijgen?
Ik heb weer klein rondje op pad geweest, weer langzaam tempo en weer les 12 van Evy. Geen pijn, maar m'n kuit rechts staat wel redelijk op spanning. En zo ook mijn scheenbeen. De drukpijn is zo goed als weg, dus dat is positief
Morgen weer fysio, daarna zal ik wel weer drukpijn hebben, maar allemaal voor een goed doel.![]()
Geen succes.. Nu weer een zere enkel...
Kutzooi...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Succes! Er zijn webcams dus we kunnen je volgen. Schrijf maar wat leuks in de sneeuwquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:16 schreef winterstorm666 het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2013 22:07:05 ]![]()
Ik denk dat als je vitamine preparaten bij bijv. de drogist koop deze aan strikte richtlijnen moeten voldoen en je ze als veilig kunt beschouwen (hoop ik tenmiste)quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:43 schreef Nirak het volgende:
Is dat nou wel gezond, vitamine preparaten? Het klinkt gezond, maar kun je het niet beter via de natuurlijke weg binnen krijgen?
vergeet niet dat als je aan duursport doe en langere afstanden als training loop je op een gegeven moment wel een heel uitgebalanceeerd dieet moet hebben om alle voedingsstoffen en sporen-elementen binnen te krijgen om voldoende te herstellen, natuurlijk is het mogelijk om alles op de natuurlijke manier binnen te krijgen maar ik denk dat daar voor een goedwillende amateur zoals ons te veel planning bij komt kijken.
Scott Jurek is bijv. vegan en topatleet dus het kan wel maar die man is dan ook prof en zijn leven draait om hardlopen
[ Bericht 13% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-02-2013 22:16:18 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanmiddag weer 7 KM gelopen in 42:45 inclusief een aantal stoplichten![]()
http://www.endomondo.com/workouts/162933474/5515301
De laatste kilometers waren wel zwaar, maar toch kon ik de laatste versnelling van mijn loopschema nog goed uitvoeren. Fysiek gaat het de laatste tijd goed. Afgezien van wat blaren en af en toe een lichte mate van fasciitis plantaris heb ik veel minder last van spierpijn na de trainingen.
De komende weken blijf ik 3x per week trainen waarbij de afstanden alleen maar verder omhoog gaan.![]()
Einde van de maand, tijd voor wat statistieken:
jan: 120,5 km, 13x gelopen, 1 wedstrijd, safarirun 5km 24m,xxs (glad, sneeuw) (weekje wintersport, niet gelopen)
feb: 146,4 km, 15x gelopen, 1 wedstrijd, bosloopcompetitie 10 km, 48m20s (glad, sneeuw...)
Komende maand staat de kwart marathon van Harderwijk op het programma en misschien de halve marathon bij de lenteloop in Eerbeek of nog een keer de bosloopcompetitie in Harderwijk (5,10 of 15km)![]()
Lekker! Geniet ervan!quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:16 schreef winterstorm666 het volgende:
Groetjes uit zweden. Prachtig hier. Well ijzige sneeuw. Zondag de grote race. XxxxxxSchijtzooi. Hopelijk snel over.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:56 schreef Jumparound het volgende:
Kutzooi...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
watskebeurt?quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:56 schreef Jumparound het volgende:
Kutzooi...![]()
Ja oke, het is natuurlijk ook zo dat er op een bepaald moment niet tegenop te eten/plannen is. Daar had ik even niet bij stil gestaan.quote:![]()
sla RunnersWorld er maar eens op na,als je alles moet eten wat volgens hun goed voor een hardloper is dan kom je bijna niet meer aan hardlopen toequote:Op donderdag 28 februari 2013 22:36 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ja oke, het is natuurlijk ook zo dat er op een bepaald moment niet tegenop te eten/plannen is. Daar had ik even niet bij stil gestaan.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
geen idee... donderdag / vrijdag dacht ik al iets te voelen, vooral aanzetten na even gewandeld te hebben was pijnlijk maar het trok snel weg.
met skiën geen last gehad... en net loop ik eerst warm, rek strek wat en zet aan en ik voelde de zelfde pijn weer. Zit aan de buitenkant van mn enkel, zeg maar waar onderbeen overgaat in enkel...
ben na 500 meter gestopt omdat het niet weg trok... maar ff rust houden
ffsInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
En als je niet eerst rekt, dan heb je er dus geen last van?
Kun je dan niet een proberen om alleen op tempo warmlopen te lopen en niet te rekken?![]()
even een voorstel:
er komen regelmatig foto's langs van de vaste posters in dit topic maar toch lijkt het me voor de beginnende posters wel eens moeilijk om na te gaan wie-wie is zonder alle topics door te spitten..misschien iets om deze foto's (van degene die hier geen moeite mee hebben) onder een spoiler in de OP te zetten?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Klinkt als een pees, kan dat?quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:44 schreef Jumparound het volgende:
geen idee... donderdag / vrijdag dacht ik al iets te voelen, vooral aanzetten na even gewandeld te hebben was pijnlijk maar het trok snel weg.
met skiën geen last gehad... en net loop ik eerst warm, rek strek wat en zet aan en ik voelde de zelfde pijn weer. Zit aan de buitenkant van mn enkel, zeg maar waar onderbeen overgaat in enkel...
ben na 500 meter gestopt omdat het niet weg trok... maar ff rust houden
ffs![]()
Zin in morgen! Ben dit jaar door allerlei omstandigheden pas 3 keer geweest of zo, op het laatst nog geveld door een echte griep (da's klote, kan me sinds mijn jeugd niet meer herinneren echt dagen ziek in bed te hebben gelegen, maar nu dus wel). Maar nu weer helemaal fit, alive and kicking. Zal wel een tandje terug moeten denk ik. In december liep ik een rondje van 8km. Ach, ik zie wel hoe het gaat morgen.![]()
mijn voorstel was inderdaad ook om mijn eigen vergeetachtigheid te verdoezelenquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:28 schreef Nirak het volgende:
RD, goed voorstel![]()
Ik vergeet ook steeds wie nou wie is en wat die kan/doet/blessure heeft/etc
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 01-03-2013 02:00:39 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
lekker dat je er iig al weer zin in hebt, in plaats van jezelf een schop onder de kont te moeten geven.quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Zin in morgen! Ben dit jaar door allerlei omstandigheden pas 3 keer geweest of zo, op het laatst nog geveld door een echte griep (da's klote, kan me sinds mijn jeugd niet meer herinneren echt dagen ziek in bed te hebben gelegen, maar nu dus wel). Maar nu weer helemaal fit, alive and kicking. Zal wel een tandje terug moeten denk ik. In december liep ik een rondje van 8km. Ach, ik zie wel hoe het gaat morgen.
Veel plezier alvast!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nee integendeel, sta al weken te popelen, maar dan ging het steeds niet. Maar nu kan er niks tussen komen, om 13.00 ga ik het bos in.![]()
Ik kan niks, doe van alles, blessures wisseld met de week. Momenteel mijn linker kuit.quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:28 schreef Nirak het volgende:
RD, goed voorstel![]()
Ik vergeet ook steeds wie nou wie is en wat die kan/doet/blessure heeft/etc![]()
Ohai.
Ik wil gaan beginnen met hardlopen, en zie veel dat je 3 keer per week moet.
Maar aangezien ik het Rennen met Evy programma ga volgen, en geen weekprogramma vroeg ik mij af.
3 keer per week, of gewoon om de dag?Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_![]()
volgens mij is Evy om de dag maar als jij je lekkerder voel om 3 keer in de week te lopen, dus een extra rustdag in de weeek, is dat volgens mij geen bezwaar.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:54 schreef LompeWorst het volgende:
Ohai.
Ik wil gaan beginnen met hardlopen, en zie veel dat je 3 keer per week moet.
Maar aangezien ik het Rennen met Evy programma ga volgen, en geen weekprogramma vroeg ik mij af.
3 keer per week, of gewoon om de dag?
Gewoon doen wat bij je past als je maar niet vergeet om je rustdagen in acht te nemen want zeker in het begin zijn je rustdagen net zo belangrijk als de dag dat je aan het hardlopen bent'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Evy zegt in eerste les dat 3 keer per week de bedoeling is. Maar ik wou zelf om de dagquote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij is Evy om de dag maar als jij je lekkerder voel om 3 keer in de week te lopen, dus een extra rustdag in de weeek, is dat volgens mij geen bezwaar.
Gewoon doen wat bij je past als je maar niet vergeet om je rustdagen in acht te nemen want zeker in het begin zijn je rustdagen net zo belangrijk als de dag dat je aan het hardlopen bent
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Ik mag jou _O_![]()
ik heb Evy nooit zelf gebruikt dus vandaag mijn onwetendheid.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:04 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Evy zegt in eerste les dat 3 keer per week de bedoeling is. Maar ik wou zelf om de dag
Ik ben zelf nogal wat tegendraads als het op strikte rustdagen aankomt,ik luister liever naar mijn lichaam.
Maar als je een pure beginner bent ik zou zeggen, probeer het eerst een maand met 3 keer per week, als je dan grofweg op de helft ben zou je evt. om de dag kunnen lopen.
Maar dat ligt natuurlijk er ook aan hoe fit je nu bent, heb je overgewicht etc.etc....mocht dit het geval zijn dan zullen je spieren, gewrichten en pezen langer moeten wennen aan de plotselinge belasting'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb absoluut gezien "ernstig" ondergewicht. Maar ik heb ietswat "rolletjes" dus ach. Ik heb wel heeeeele pijnlijke pezen en voeten.Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik mag jou _O_![]()
oke, dit verandert de zaak..... 3 keer in de week zou ik hierop zeggen en zeker niet meer tot het eind van Evyquote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:25 schreef LompeWorst het volgende:
Ik heb absoluut gezien "ernstig" ondergewicht. Maar ik heb ietswat "rolletjes" dus ach. Ik heb wel heeeeele pijnlijke pezen en voeten.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat is toch nu al een goede tijd.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:17 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanmiddag weer 7 KM gelopen in 42:45 inclusief een aantal stoplichten![]()
http://www.endomondo.com/workouts/162933474/5515301
De laatste kilometers waren wel zwaar, maar toch kon ik de laatste versnelling van mijn loopschema nog goed uitvoeren. Fysiek gaat het de laatste tijd goed. Afgezien van wat blaren en af en toe een lichte mate van fasciitis plantaris heb ik veel minder last van spierpijn na de trainingen.
De komende weken blijf ik 3x per week trainen waarbij de afstanden alleen maar verder omhoog gaan.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik ben vandaag wakker geworden met een snotterig en zwaar hoofd, beetje spierpijn in mijn armen...
Hophop warm douchen en vitamientjes erin!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 06:38 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik ben vandaag wakker geworden met een snotterig en zwaar hoofd, beetje spierpijn in mijn armen...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Je moet zelf gaan voelen wat voor jou werkt. Ik heb een zwakke knie (pees + banden) en ben na drie wekene overgegaan op 2x per week na overleg met fysio, werkt voor mij goed. Het gaat niet geweldig snel maar wel goed, en daar gaat het om. Ik soort overigens nog wel een derde keer in de week, maar dat is geen hardlopenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:25 schreef LompeWorst het volgende:
Ik heb absoluut gezien "ernstig" ondergewicht. Maar ik heb ietswat "rolletjes" dus ach. Ik heb wel heeeeele pijnlijke pezen en voeten.![]()
Als je van jezelf weet dat je pijnlijke pezen hebt, dan zou ik goed oppassen want je pezen zullen echt moeten wennen.![]()
Goedemorgen!quote:I hear these words all the time “I hate running outside. I feel like I look so stupid and I’m going so slow. People are probably thinking ‘What is she doing out there?”
Here’s what I have to say to that: There are three kinds of people that will pass you by.:
1. Runners in a car: “Work it, momma! That hill is a beast! So glad my run is over for the day. When can I run again?”
2. Runners running: “Hi. This sucks doesn’t it? But so awesome. Have a good run.”
3. Non runners: “I should be doing that. But it looks hard. I should not do that.”
Haters gonna hate, players gonna play. Which group do you want to be a part of? Me? I’d rather be standing at the top of the hill that I just dominated, unable to breathe, ready to puke, hair matted to my forehead and boob sweat on my shirt than at the bottom wondering what it would feel like.
Note - bovenstaande tekst kan ook in de mannelijke vorm verschijnenF means you're fucked![]()
ja mijn rondje :pquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:00 schreef Quoi het volgende:
Ik ga morgen weer eens even mijn vorige werkstadje opzoeken (020). Échter....er moet ook gelopen worden, dus wellicht een rondje bosbaanOf weet iemand daar in de buurt een mooi 10k rondje?
parkeren bij het amstelpark (zuidelijke inang op de kop is 2 uur gratis dacht ik) , zuidwaarts langs de amstel tot de eerste brug en met een lus door de polders tussen de amstel en amstelveen weer terug. je kunt je rondje makkelijk varieren van 6 tot 12 km![]()
YUR:Dat wil ik ook!quote:... and boob sweat on my shirt ...
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ik zou rustig aan beginnen, 3x in de week is meestal ruim voldoende. Mocht dit goed bevallen zonder pijntjes enzo dan kun je de extra rust dag wel laten vervallen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:25 schreef LompeWorst het volgende:
Ik heb absoluut gezien "ernstig" ondergewicht. Maar ik heb ietswat "rolletjes" dus ach. Ik heb wel heeeeele pijnlijke pezen en voeten.
Ik ben zelf ook met Evy begonnen, blessure opgelopen door overbelasting( teveel te snel), fysio rade mij toen aan om 2 rust dagen tussen ieder loopje te nemen. Maarja ik heb dan ook wel last van iets overgewicht.
Er staat mij iets van bij dat je spieren en pezen er een jaar over doen om zich aan te passen aan de belasting van hardlopen.
suc 6 in ieder geval![]()
Ik ga vanavond eindelijk weer een rondjeGewoon rustig een km of 6/7, ipv de intervaltraining van gisteren. En dan nog ff kijken of ik zondag weer een kleiner rondje doe, of dat ik dan meteen de LDL van 75 minuten in D1 die op het schema staat erin knal. Nu eerst richting werk.
![]()
Ergens is het simpel zat; probeer het gewoon uit.
Als je schema je aanraadt om max 3x in de week te lopen en je wil eigenwijs zijn, doen. Je lichaam fluit je wel terug. Ik heb het zelf ook ondervonden met een gebroken middenvoetsbeentje.
Voelen je benen als stroop aan of heb je pijn na het lopen, doe het dan rustiger aan, neem 2 rustdagen ipv 1, je zal merken dat door juist meer rust te nemen er sneller resultaat opgebouwd wordt.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
10k is 2x Sloterplas of, loop door het Rembrandtpark naar het Vondelpark, Vondelpark is 3,5 km en Rembrandt.. (weet ik niet). Maar volgens mij heb je in het Amsterdamse bos gewoon een 10km rondje die bewegwijzerd is.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 07:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
ja mijn rondje :p
parkeren bij het amstelpark (zuidelijke inang op de kop is 2 uur gratis dacht ik) , zuidwaarts langs de amstel tot de eerste brug en met een lus door de polders tussen de amstel en amstelveen weer terug. je kunt je rondje makkelijk varieren van 6 tot 12 kmIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Rustdagen zijn in het begin (eigenlijk altijd) cruciaal. Het luisteren naar je lichaam is leuk advies, maar daar schiet een beginner niet mee op. Want dan zouden ze na 1x1 minuut lopen alweer stoppen. Want het lichaam is moe en wilt niet.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb Evy nooit zelf gebruikt dus vandaag mijn onwetendheid.
Ik ben zelf nogal wat tegendraads als het op strikte rustdagen aankomt,ik luister liever naar mijn lichaam.
Maar als je een pure beginner bent ik zou zeggen, probeer het eerst een maand met 3 keer per week, als je dan grofweg op de helft ben zou je evt. om de dag kunnen lopen.
Maar dat ligt natuurlijk er ook aan hoe fit je nu bent, heb je overgewicht etc.etc....mocht dit het geval zijn dan zullen je spieren, gewrichten en pezen langer moeten wennen aan de plotselinge belasting
Dus gewoon drie keer per week lopen in het begin (en in het allereerste begin ben ik nog conservatiever, een keer per week). Als je 10km kan lopen, dan mag je m.i. gaan nadenken over om de dag lopen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Na 1x1 minuut stoppen
"Zo, hehe, pfff, ff zitten nou hoor gekkie"
Het is nog herkenbaar ook!
Conditioneel moet je je lichaam flink pushen, maar qua beenbelasting moet je wel luisteren naar knieën, spieren en pezen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Rustdagen zijn in het begin (eigenlijk altijd) cruciaal. Het luisteren naar je lichaam is leuk advies, maar daar schiet een beginner niet mee op. Want dan zouden ze na 1x1 minuut lopen alweer stoppen. Want het lichaam is moe en wilt niet.
Dus gewoon drie keer per week lopen in het begin (en in het allereerste begin ben ik nog conservatiever, een keer per week). Als je 10km kan lopen, dan mag je m.i. gaan nadenken over om de dag lopen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vorige week de Forerunner 610 gekocht, wat een bazen apparaat. Automatisch uploaden werkt zelfs gewoon met Runkeeper.
![]()
Remez, ik ben ook naar een horloge aan het kijken, heb alleen de 610 nog nergens gezien. Wat is jouw pols omvang? Ben namelijk bang dat hij te groot is voor mij pols..quote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:58 schreef Remzz het volgende:
Vorige week de Forerunner 610 gekocht, wat een bazen apparaat. Automatisch uploaden werkt zelfs gewoon met Runkeeper.
Zijn er meer mensen met de 610 of een ander idee voor een leuk horloge? Of waar kan ik die dingen eens vasthouden zonder dat ze achter gewapend glas hangen![]()
![]()
Ik heb een 610 en dunne polsen. Werkt prima!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:08 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[..]
Remez, ik ben ook naar een horloge aan het kijken, heb alleen de 610 nog nergens gezien. Wat is jouw pols omvang? Ben namelijk bang dat hij te groot is voor mij pols..
Zijn er meer mensen met de 610 of een ander idee voor een leuk horloge? Of waar kan ik die dingen eens vasthouden zonder dat ze achter gewapend glas hangen
De goedkoopste vind je hier: www.hartslagmetershop.nlF means you're fucked![]()
Kloptquote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:11 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb een 610 en dunne polsen. Werkt prima!
De goedkoopste vind je hier: www.hartslagmetershop.nl, de 610 is qua omvang zelfs de kleinste van Garmin dacht ik.
![]()
Ik heb ook al ruim een halfjaar de 610. Topappraat en niet veel groter dan een normaal horloge.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:08 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[..]
Remez, ik ben ook naar een horloge aan het kijken, heb alleen de 610 nog nergens gezien. Wat is jouw pols omvang? Ben namelijk bang dat hij te groot is voor mij pols..
Zijn er meer mensen met de 610 of een ander idee voor een leuk horloge? Of waar kan ik die dingen eens vasthouden zonder dat ze achter gewapend glas hangenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Thanks!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 07:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
ja mijn rondje :p
parkeren bij het amstelpark (zuidelijke inang op de kop is 2 uur gratis dacht ik) , zuidwaarts langs de amstel tot de eerste brug en met een lus door de polders tussen de amstel en amstelveen weer terug. je kunt je rondje makkelijk varieren van 6 tot 12 km
Ben alleen wel met OV en startpunt is VUMC.... Zal straks eens ff op google maps kijken...
en anders wordt het "gewoon" het Amsterdamse Bos![]()
![]()
Ik loop met de 410, voelt ook niet te groot, maar zit zelfs best comfortabel.
Gisteren 15km D2 gedaan: http://connect.garmin.com/activity/278626197. Lekker rondje, in het begin moest ik mezelf zelfs ietwat inhouden.
Afgelopen maanden onderstaande cijfertjes, grappig om de duidelijke vooruitgang te zien, sinds ik bij een loopgroep zit (eind december):
September --> 87 km -- gemiddelde snelheid 8.8 -- gemiddelde HR 161
Oktober --> 128km -- gemiddelde snelheid 9,0 -- gemiddelde HR 158
November --> 102km -- gemiddelde snelheid 9,0 -- gemiddelde HR 153
December --> 93km -- gemiddelde snelheid 9,0 -- gemiddelde HR 154
Januari --> 153km -- gemiddelde snelheid 9,4 -- gemiddelde HR 153
Februari --> 163km -- gemiddelde snelheid 9,5 -- gemiddelde HR 152
Hopen dat dit patroon doorzet![]()
![]()
Eventueel met naam en verjaardag voor degene die dat willen. Wordt het nog gezelligerquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
even een voorstel:
er komen regelmatig foto's langs van de vaste posters in dit topic maar toch lijkt het me voor de beginnende posters wel eens moeilijk om na te gaan wie-wie is zonder alle topics door te spitten..misschien iets om deze foto's (van degene die hier geen moeite mee hebben) onder een spoiler in de OP te zetten?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ben dus nog herstellende van een blessure, althans ik zou weer kunnen beginnen met hardlopen. Alleen ben ik met mijn oude schoenen incl zooltjes die ik nu heb (die de blessure mede veroorzaakte, terug gegaan naar een hardloopwinkel). Die vertelden mij dat de schoen op was omdat ik hem te lang niet gebruikt had ofzo. (soort van uitdroging bij de zool). Dus nu mag ik leuk nog een keer schoenen kopen![]()
![]()
![]()
Waar hebben jullie de beste ervaring? Ik moet een goede schoen hebben wegens over proneren?!? ofzo.
Run2day? Runnersworld? toch een kleinere winkel?Feyenoord Rotterdam![]()
Die twee zijn uitstekend. Andere winkels kan ook, Hardloopwinkel of Starshoe bijvoorbeeld. Dat zijn allemaal goeie winkels met goeie service.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:41 schreef Fuszy het volgende:
Ik ben dus nog herstellende van een blessure, althans ik zou weer kunnen beginnen met hardlopen. Alleen ben ik met mijn oude schoenen incl zooltjes die ik nu heb (die de blessure mede veroorzaakte, terug gegaan naar een hardloopwinkel). Die vertelden mij dat de schoen op was omdat ik hem te lang niet gebruikt had ofzo. (soort van uitdroging bij de zool). Dus nu mag ik leuk nog een keer schoenen kopen![]()
![]()
![]()
Waar hebben jullie de beste ervaring? Ik moet een goede schoen hebben wegens over proneren?!? ofzo.
Run2day? Runnersworld? toch een kleinere winkel?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
In welke stad zoek je? Per stad kan het nog wel eens verschillen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:41 schreef Fuszy het volgende:
![]()
![]()
Run2day? Runnersworld? toch een kleinere winkel?![]()
zo heerlijk gelopen net. Steeds 4 minuutjes rennen en 2 minuutjes slakkentempo dribbelen.
Eindelijk weer eens zonder die ijzig koude wind.![]()
Een gemiddeld rondje gaatbij mij meestal wel een beetje zo. De eerste kilomter gaat meestal vrij zwaar. Met een laag tempo toch zwaar ademen. Twijfel of de voorgenomen training wel gaat lukken en er maar en kort rondje van te maken. Of soms zelfs meteen weer om te draaien.
Na de eerste kilometer begint het een stuk makkelijker te worden. De kilometers daarna wordt het tempo steeds makkelijker vol te houden. Moet eerder oppassen niet te hard te gaan. Hier en daar een pijntje wat heel even zijn kop op duikt. De laatste tijd voornamelijk mijn kuit maar dat is begrijpelijk.
Zijweggetjes kijken mijn lonkend aan om toch er een wat langer rondje van te maken. Mijn Klokje nodigd me uit om toch wat harder te gaan lopen om mijn gemiddelde aan het eind onder een bepaalde tijd te krijgen.
Meestal deze twee negerend mijn rondje met een voldaan gevoel afsluitend en weer concluderen dat de doelen voor vandaag weer gehaald zijn.![]()
Gisteren ook mijn startnummer opgehaald.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:40 schreef De_kluizenaar het volgende:
[ afbeelding ]
Challenge acceptedHet belooft prima weer te worden zondag! Van welke stof is dat shirt eigenlijk gemaakt, want heb getwijfeld om het ook te bestellen maar volgens mij is het gewoon katoen?
![]()
Als n00b zijnde vroeg ik me al af wat het nut van een loopgroep was, maar dat is dit dusquote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:24 schreef Masch1980 het volgende:
Afgelopen maanden onderstaande cijfertjes, grappig om de duidelijke vooruitgang te zien, sinds ik bij een loopgroep zit (eind december):
Hopen dat dit patroon doorzet
Goed bezig!![]()
Ik zou graag op 06 Juli 2013 bij Ekiden Rotterdam erbij gezet willen worden.quote:
Lijkt me erg gezellig en leuk.
Ik heb deze datum gecontroleerd (ook in de agenda van mijn vrouw) en ik kan!
Ikzelf woon in de regio van Eindhoven. Ik heb een lease auto waarmee ik privé mag rijden. Als er mensen in op de route wonen die wil ik gerust oppikken.
[ Bericht 25% gewijzigd door streamnl op 01-03-2013 14:00:00 (Mee rijden) ]![]()
Nee is dry fit, echt hardloopshirtjes stof zeg maar.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:41 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gisteren ook mijn startnummer opgehaald.Het belooft prima weer te worden zondag! Van welke stof is dat shirt eigenlijk gemaakt, want heb getwijfeld om het ook te bestellen maar volgens mij is het gewoon katoen?
Ik ga hem niet aandoen zondag, het accentueert teveel mijn rondingen (lees=xxl is te klein) dus als je een fel oranje flits ziet, that's me!
Lekker, voor het eerst na de verhuizing? Suc6 in ieder gevalquote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
IK GA ZO WEER HARDLOPEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Verschil zit hem vooral in de kleine tips welke ik nu krijg. Rechtop lopen, heupen naar voren, niet stampen, etc. Daardoor verbeterd je techniek en ik ben economischer gaan lopen. Harder, maar niet met meer inspanningquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:32 schreef kwaitnait het volgende:
[..]
Als n00b zijnde vroeg ik me al af wat het nut van een loopgroep was, maar dat is dit dus
Goed bezig!
i like!![]()
Mooie resultaten zeg! Ik loop max 5 of 6 km/u als ik mijn hartslag rond de 150 wil houden..quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:24 schreef Masch1980 het volgende:
Ik loop met de 410, voelt ook niet te groot, maar zit zelfs best comfortabel.
Gisteren 15km D2 gedaan: http://connect.garmin.com/activity/278626197. Lekker rondje, in het begin moest ik mezelf zelfs ietwat inhouden.
Hopen dat dit patroon doorzet
Maar jij kunt nu dus gewoon 9,5 lopen en gezellig met je buurman kletsen, dat vind ik stoer![]()
![]()
dat is mooi, en ook beter voor je lijf lijkt mequote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:55 schreef Masch1980 het volgende:
[..]
Verschil zit hem vooral in de kleine tips welke ik nu krijg. Rechtop lopen, heupen naar voren, niet stampen, etc. Daardoor verbeterd je techniek en ik ben economischer gaan lopen. Harder, maar niet met meer inspanning
i like!
In maart begin ik met start 2 run bij Eindhoven Atletiek, geen idee of ik dat daar ook kan en mag verwachten.
Overigens heb ik niet de illusie dat dit haalbare kaart is met mijn postuur. Mijn eerste streven is dan ook om dit jaar nog 30 minuten achter elkaar te kunnen lopen. En dat zonder blessures/pijn.
Over blessure gesproken, vanmorgen weer even bij de fysio geweest, scheenbeen weer gemasseert (lees: pijn gedaan om de genezing wat te bevorderen) en ook mijn kuit los gemasseert. Nog even op de loopband gestaan om te laten zien wat er gebeurd met een lager tempo en dus een kleinere pas. Ze gaf aan dat ik dan meer op mijn voorvoet landde en dat ik beter mijn voet af kan wikkelen door op mijn hak te landen... Maar ik loop nu al een week zo, en de pijn is weg en er is alleen nog maar minimale drukpijn als je hard drukt. Dus ik doe het lekker nog even zo![]()
![]()
Dat gaat den bosch, tilburg of eindhoven worde . Maar kan in principe naar elke stad gaan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:17 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
In welke stad zoek je? Per stad kan het nog wel eens verschillen.Feyenoord Rotterdam![]()
In Eindhoven hoor ik van runnersworld en run2day goede dingen. Bij run2day heb ik een paar weken geleden gekocht, en toen kreeg ik meteen wat vragen als:
- hoe lang loop je al?
- volg je een schema?
- gaat het goed? Heb je pijntjes?
- mag ik brutaal zijn en naar je gewicht vragen? (natuurlijk mocht dat, want ik wilde de deur ut met geschikte schoenen)
![]()
![]()
Ikzelf heb geen ervaringen met run2day in Eindhoven maar wel met Runnersworld in Eindhoven.
Het is maar een klein winkeltje maar de service en kennis van het personeel is perfect.SPOILER: klik voor een 360 graden look van de winkelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Eindhoven is dan wel het verste weg, maar als ik dan met goede schoenen weg ga dan is het prima. Baal er wel enorm van dat ik in een jaar tijd een tweede paar mag kopen
Feyenoord Rotterdam![]()
Omg!!!!!
Heeeeeeerlijk gelopen via een leuke route! Denk dat ik nog maar een topje van de ijsberg qua potentie heb ontdekt, maar het smaakt naar meer. Bijna geen straat/asfalt gezien, wel nog in de tuin van mensen uitgekomen zo uit de bosjes vandaan, door doornstruiken heengeworsteld en fikse heuvels beklommen!
7.6km met een zeeer langzame 6.35min/km en op de langzaamste km zelfs 8min (steil omhoog door de doornen heen).
Heerlijk!
http://www.endomondo.com/workouts/163107053/881511
[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 01-03-2013 15:38:59 ]Ja doei.![]()
Een mooi manier om de omgeving goed te leren kennen!!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/163107053/881511![]()
ik ben ontzettend tevreden weggegaan bij Runnersworld Eindhovenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:10 schreef Fuszy het volgende:
![]()
Eindhoven is dan wel het verste weg, maar als ik dan met goede schoenen weg ga dan is het prima. Baal er wel enorm van dat ik in een jaar tijd een tweede paar mag kopen
![]()
![]()
Zo Les 27 gelopen! Laatste officiële les alweer![]()
5.10 km
33m:43s
6:37 min/km
391 kcal
Met nog een minuutje lopen tussendoor dus, ik had al het gevoel dat ik behoorlijk snel ging en dat klopte dus, ondanks GPS fuck up in het begin, ik heb het maar even nagemeten en aangepast, het scheelde niet superveel.know'm sayin?
word? word.![]()
Ik heb mijn schoenen vorige week bij Run2day in Leeuwarden gekocht. Prettige winkel, niet té groot en een persoonlijk advies met dezelfde bovenstaande vragenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:52 schreef Nirak het volgende:
In Eindhoven hoor ik van runnersworld en run2day goede dingen. Bij run2day heb ik een paar weken geleden gekocht, en toen kreeg ik meteen wat vragen als:
- hoe lang loop je al?
- volg je een schema?
- gaat het goed? Heb je pijntjes?
- mag ik brutaal zijn en naar je gewicht vragen? (natuurlijk mocht dat, want ik wilde de deur ut met geschikte schoenen)
![]()
![]()
zeker! Heb ook echt 'maar wat gedaan'. Gelukkig is er in mijn straat, bovenop een heuvel, een kerk die goed zichtbaar is vanaf een afstand, dus heb een goed ijkpunt!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:43 schreef streamnl het volgende:
[..]
Een mooi manier om de omgeving goed te leren kennen!!
Ja doei.![]()
Jongens.. ik haak af van dit topic.
Loop zo af en toe wel maar de lol kan ik nog steeds niet vinden.
Straks wordt het lente en dan ga ik wel wandelen ofzo.
Thanks
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Buitenspelen![]()
http://www.endomondo.com/workouts/163165417/6360987
Ik ging spelen met paslengte en frequentie en toen ging ik veel te snel![]()
![]()
Nawwwquote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Thanksjij ook bedankt
en wellicht tot ziens
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jammer, maar als het je ding niet is dan is dat zo. Ga je gewoon wat anders proberen. Succes!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Thanks![]()
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Thanks
Ja doei.![]()
laten we er van uit gan dat jouw en mijn advies beiden geen wetenschappelijke waarde heeft (we zijn tenslotte beiden gen doktoren of fysiotherapeuten) en gebaseerd is op datgene waar in wji ons zelf kunnen vinden., ik vind je 10km advies dan ook wel erg terughoudend.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Rustdagen zijn in het begin (eigenlijk altijd) cruciaal. Het luisteren naar je lichaam is leuk advies, maar daar schiet een beginner niet mee op. Want dan zouden ze na 1x1 minuut lopen alweer stoppen. Want het lichaam is moe en wilt niet.
Dus gewoon drie keer per week lopen in het begin (en in het allereerste begin ben ik nog conservatiever, een keer per week). Als je 10km kan lopen, dan mag je m.i. gaan nadenken over om de dag lopen.
Toen ik zelf zo'n 2.5 jaar geleden begon liep ik in een rustig tempo 3km en hield een rustdag er tussen (ik moet daarbij wel zeggen dat mijn conditie slecht was maar dat ik wel actief werk heb).
Nooit geen problemen gehad, nagenoeg nooit geen blessures en ik kan gerust zeggen dat ik de nodige kilometers gemaakt heb onder vaak "uitdagende" omstandigheden.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Thanks
Ik denk dat je soms ook best hard op je bek mag gaan met blessures en zo. Leer je alleen maar van. Hoewel rustig beginnen ook wel handig kan zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laten we er van uit gan dat jouw en mijn advies beiden geen wetenschappelijke waarde heeft (we zijn tenslotte beiden gen doktoren of fysiotherapeuten) en gebaseerd is op datgene waar in wji ons zelf kunnen vinden., ik vind je 10km advies dan ook wel erg terughoudend.
Toen ik zelf zo'n 2.5 jaar geleden begon liep ik in een rustig tempo 3km en hield een rustdag er tussen (ik moet daarbij wel zeggen dat mijn conditie slecht was maar dat ik wel actief werk heb).
Nooit geen problemen gehad, nagenoeg nooit geen blessures en ik kan gerust zeggen dat ik de nodige kilometers gemaakt heb onder vaak "uitdagende" omstandigheden.![]()
Aan de ene kant heb je gelijk...je weet pas hoe ver je kunt gaan als je een keer te ver bent gegaan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat je soms ook best hard op je bek mag gaan met blessures en zo. Leer je alleen maar van. Hoewel rustig beginnen ook wel handig kan zijn.
Maar aan de andere kant: een blessure kan wel heel vervelend uitpakkenF means you're fucked![]()
Dit is niet de bedoeling van een blessure.,vooral voor een beginner is er niets meer demotiverend dan een blessure.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat je soms ook best hard op je bek mag gaan met blessures en zo. Leer je alleen maar van.
Natuurlijk kan je er iets van leren maar het is beter om iets te leren van een stevige spierpijn die aangeeft dat je iets te ver bent gegaan dan van een echte blessure'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hoeveel hebben we hier niet vol gas zien beginnen om al snel af te vallen met een blessure?...datisstom!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik moet voor zondag tijdens m'n duurloopje wel echt weer de piepjes van m'n Garmin instellen zodat ik niet te hard ga. Ik ben dan zo blij om weer te rennen dat ik waarschijnlijk ook wat te hard van stapel loop.![]()
Dat klopt inderdaadquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hoeveel hebben we hier niet vol gas zien beginnen om al snel af te vallen met een blessure?...datisstom!!![]()
![]()
Oh kan die piepjes geven? Dat is wel handig.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:06 schreef hatsaflats het volgende:
Ik moet voor zondag tijdens m'n duurloopje wel echt weer de piepjes van m'n Garmin instellen zodat ik niet te hard ga. Ik ben dan zo blij om weer te rennen dat ik waarschijnlijk ook wat te hard van stapel loop.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ja, zeker. Ik stel in dat ik tussen de 7:08 en 6:41 per kilometer mag lopen, en als ik te snel of te langzaam ga gaat Garmin zeuren. Maar je kunt ook instellen dat ie gaat piepen als je hartslag te hoog of te laag is. Ik ben alleen vaak te eigenwijs en blijf sneller lopen omdat ik zo lekker aan het lopen benquote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:30 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Oh kan die piepjes geven? Dat is wel handig.![]()
![]()
Jammer uniekhoorn..
Over instellen gesproken. Ik overweeg de pro app van endomodo aan te schaffen, maar kan ik daar ook iets instellen aan gewenste hartslag? Want nu moet ik steeds p mijn telefoon kijken: niet handig..![]()
Jammer.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Thanks
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Dat vind ik dan serieus wel een dikke plus. Is dat een Garmin ding only denk je?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:43 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ja, zeker. Ik stel in dat ik tussen de 7:08 en 6:41 per kilometer mag lopen, en als ik te snel of te langzaam ga gaat Garmin zeuren.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Na twee weken m'n hardloopkleding weer eens uit de kast getrokken... Voelt gek! Maar ik ga zo dus een stukje door het bos hobbelen
have fun!!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 07:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Na twee weken m'n hardloopkleding weer eens uit de kast getrokken... Voelt gek! Maar ik ga zo dus een stukje door het bos hobbelen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Bah tweede rustdag hier.. Ik wil ook het bos in.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Thanks! Hoe ging het bij jou?!quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
perfect!! verslag volgt over een paar minuten!quote:
bekertje op de kilometermaar tegen niemand vertellen dat het down hill was
Ik probeer downhill altijd zelfde tempo te houden maar das lastig. Ik ga me ook eens laten gaan. Gewoon als interval trainingJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
zie net dat ik vijf bekertjes hebquote:Op zaterdag 2 maart 2013 07:54 schreef Jero_nimo het volgende:
Haha, mooi! Dan heb je inderdaad wel lekker de vaart erin ja! Ik ben benieuwd naar je verslag!Coopertest, 1km, 1EM, 3EM en 5km
Patser.![]()
Zo rustig wakker worden. Weer ziet er een beetje troosteloos uit hier. Straks maar eens aan een ldl beginnen.![]()
5 bekertjes.... Baas boven baasquote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zie net dat ik vijf bekertjes hebCoopertest, 1km, 1EM, 3EM en 5km
Netjes gelopen.
Mij lijkt het erg sowieso moeilijk om in een heuvelachtig landschap je tempo hetzelfde te behouden.
@YUR
Veel plezier zo meteen.SPOILER: ik vond deze grappig ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door streamnl op 02-03-2013 08:17:50 ]![]()
Nu heb ik daar wel voor gestudeerd (nooit afgemaakt trouwens).quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
laten we er van uit gan dat jouw en mijn advies beiden geen wetenschappelijke waarde heeft (we zijn tenslotte beiden gen doktoren of fysiotherapeuten) en gebaseerd is op datgene waar in wji ons zelf kunnen vinden., ik vind je 10km advies dan ook wel erg terughoudend.
Hoezo, je zit op zo'n 24 weken hardlopen als je 0-5/5-10km schema's pakt. Dus na minder dan een half jaar kan je om de dag gaan lopen.Ik ken mensen die 6 bier ophebben en vervolgens 16km hebben gelopen zonder enige problemen. Maar laat ik het anders zeggen, of eigenlijk precies hetzelfde, voor de gemiddelde beginner raad ik niet aan om gelijk om de dag te beginnen en gewoon heel rustig de draad op te pakken. En nadat je wat km's in je donder hebt zitten ga je nadenken over je trainingsarbeid.quote:Toen ik zelf zo'n 2.5 jaar geleden begon liep ik in een rustig tempo 3km en hield een rustdag er tussen (ik moet daarbij wel zeggen dat mijn conditie slecht was maar dat ik wel actief werk heb).
Nooit geen problemen gehad, nagenoeg nooit geen blessures en ik kan gerust zeggen dat ik de nodige kilometers gemaakt heb onder vaak "uitdagende" omstandigheden.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
35 km. Voel je je eigen wel lekker?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:09 schreef YUR het volgende:
Netjes rd
* YUR zit er klaar voor....35 kilometer om op te eten![]()
Nog welquote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
35 km. Voel je je eigen wel lekker?F means you're fucked![]()
35 kmquote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:09 schreef YUR het volgende:
Netjes rd
* YUR zit er klaar voor....35 kilometer om op te eten
Uitslover! Netjes hoorquote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zie net dat ik vijf bekertjes hebCoopertest, 1km, 1EM, 3EM en 5km
Veel plezier!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:09 schreef YUR het volgende:
Netjes rd
* YUR zit er klaar voor....35 kilometer om op te eten![]()
Succes YUR, beetje eten, beetje drinken onderweg en aan het eind glimlachen voor de foto
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Gek he 2 maanden geleden vond je het enorm ver. En nu met de juiste training is het nog steeds ver maar wel te doen.quote:![]()
![]()
vandaag, na wikken en wegen, besloten om niet naar de White Hill Classic te gaan maar te kiezen voor de Papatowai (papa=plaats to=bij wai=water, inwonersaantal 30) Challenge te gaan.
Mijn clubgenoot Ricky (latere winnaar van de master 50+ klasse) kwam me om 11 uur ophalen en samen op weg naar Papatowai, ongeveer een uurtje rijden vanaf Seaward Downs.
De Papatowai Challenge is een evenement wat sinds 1997 georganiseerd wordt door een enthusiaste groep van vrijwilligers en is een "real low key" evenement..... 2 bungalowtenten om om te kleden, een gazobo voor de registratie en dat alles in iemands achtertuin.
Er was niet alleen aan de hardlopers gedacht maar ook aan de (snel)wandelaars welke de zelfde ronde deden maar een uur voor de runners startten.
Ik schat dat er ongeveer 300 deelnemers waren over beide evenementen, minder dan verleden jaar omdat er een deel van de gevestigde orde wel richting de windmolens was vertrokken ipv Papatowai.
Na het startschot volgde er 2km over een bush track richting de Tahakopa Bay en moesten we het strand op, maar hier zijn de stranden breeed bij eb is er een prachtige strook van 100 meter hard zand dus hier viel het mee om het tempo van de eerste kilometers, wat rond de 4.50 lag, goed vast te houden.
Na 5km ging het heuvel op voor een 3,5km lange klim naar de top van de heuvel met een hoogteverschil van 200m maar over grindwegen dus prima te doen en ik was goed in staat om het tempo er in te houden.
Op het strand liep er een groepje van 4 lopers zo'n 500 meter voor me maar het lukte me heuvel-op langzaam dichterbij te kruipen, heuvel-op ligt me nu eenmaal goed, en vlak voor de top had ik de laatste ingehaald, tot de afdaling.....
Met mijn relatief lange benen vind ik afdalen een stuk moeilijker en dat bleek ook snel want over de top van de heuvelrug lukte het me nog om het groepje achter me te houden maar toen na 2km de afdaling echt begon ze een voor een me weer voorbij kwam.
Maar toch lukte het me om de snelheid er goed in te houden, de afdaling was zodanig dat het lukte om een mooie snelle cadans aan te houden, 3km in een mooi tempo de heuvel af, aangemoedigd door de wandelaars die we vanaf de top een voor een inhaalden.
na de heuvel nog 2km vlak en hier zag ik nog 2 lopers voor me op zo'n 200 meter afstand die tijdens de eerste kilometer nogal haast hadden en mij op de smalle bush-track zonodig voorbij moesten..... na 500 meter achtervolging was ik ze beiden voorbij en was dit zorgde op het scheiden van de markt zo'n goed gevoel dat het genoeg energie gaf om de laatste 2km het gas er op te houden en af te stevenen op een tijd waar ik zelf dik tevreden mee was.
Na afloop, onder het genot van een kopje thee en diverse piklets met slagroom en jam,bijpraten met bekenden en wachten op de prijsuitreiking.
De mooie tijd en de heerlijke kleinschalige kneuterigheid maakte het een van de leukste evenementen waar ik tot nu toe aan mee gedaan heb..
Papatowai, see you next year!!
http://www.endomondo.com/workouts/163267532/5355322
[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 02-03-2013 09:20:38 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Gaaf verslag!!
succes en veel plezier!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 07:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Na twee weken m'n hardloopkleding weer eens uit de kast getrokken... Voelt gek! Maar ik ga zo dus een stukje door het bos hobbelenelk oordeel heeft z'n nadeel![]()
Veel plezier YUR, give it heaps!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jij ookquote:
en waar baseer je je raad op?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:27 schreef slacker_nl het volgende:
voor de gemiddelde beginner raad ik niet aan om gelijk om de dag te beginnen en gewoon heel rustig de draad op te pakken.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mooi verhaal! Erg goed bezig, leuk dat je op het eind die andere kerels nog voorbij kon, dat geeft altijd wel een boost ja! Genieten dus! Waar zijn de foto's?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
Papatowai, see you next year!!
http://www.endomondo.com/workouts/163267532/5355322
YUR succes!Dit was de langste afstand in de voorbereiding?
![]()
Ik ook nietquote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:46 schreef desub het volgende:
[..]
Dank je! Heb er nog niet echt vertrouwen in....
Tof verslag, rd!bang dat m'n schenen weer opspelen dit dat...
Magoed, gaat t niet, dan ga ik gewoon een stuk wandelen. Shit happens, ook niet het einde van de wereld
je bent in ieder geval weer on the move Guppers!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Oh yeah!! Zelfs nu al, in de trein!!
Ik ben trouwens niet de enige hardloper in de trein
Leuk loopje geweest rechtse zo te lezen.![]()
Net nog even voor de laatste keer de route voor vandaag nagelopen. Gelukkig is het een makkelijke route. Verdwalen is nu echt uit den boze want den ben ik echt de klos. Dus als ik niet meer terug kom dan ben ik verdwaald en de klos.![]()
![]()
Goed gedaan RD!
Bijzonder verhaal net op Radio1 over een Parkinson patiënt die ontdekte dat hij bij hardlopen geen last had van zijn klachten en nu marathons loopt.
http://www.vanluyken.nl/n(...)kinson-beurs-/page/1know'm sayin?
word? word.![]()
Waar ga je lopen?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:17 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Leuk loopje geweest rechtse zo te lezen.![]()
Net nog even voor de laatste keer de route voor vandaag nagelopen. Gelukkig is het een makkelijke route. Verdwalen is nu echt uit den boze want den ben ik echt de klos. Dus als ik niet meer terug kom dan ben ik verdwaald en de klos.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ik als beginner wil hier toch ook even wat van zeggen. Als ik nu 1x in de week zou gaan trainen, dan moet ik iedere keer op opnieuw beginnen en heb ik steeds weer spierpijn en het gevoel dat ik niet vooruit kom. Je lijf moet wennen aan de belasting, maar dat lukt haast niet met eens per week.. Je kunt best om de dag/twee dagen trainen, als je maar rustig opbouwt. Dan krijgt je lijf de kans om te wennen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:27 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nu heb ik daar wel voor gestudeerd (nooit afgemaakt trouwens).
Hoezo, je zit op zo'n 24 weken hardlopen als je 0-5/5-10km schema's pakt. Dus na minder dan een half jaar kan je om de dag gaan lopen.
[..]
Ik ken mensen die 6 bier ophebben en vervolgens 16km hebben gelopen zonder enige problemen. Maar laat ik het anders zeggen, of eigenlijk precies hetzelfde, voor de gemiddelde beginner raad ik niet aan om gelijk om de dag te beginnen en gewoon heel rustig de draad op te pakken. En nadat je wat km's in je donder hebt zitten ga je nadenken over je trainingsarbeid.
De schema's van oa start to run zijn niet voor niets gebaseerd op 3x per week. Het enige wat daaraan schort is dat de opbouw voor sommige wat te heftig. En dat heftig is lersoonsafhankelijk in te delen in 2 categorien:
- conditiegewijs kun je het niet bijbenen omdat het net te snel gaat en je lessen moet herhale
- belastingsgewijsgaat het te snel, waardoor (spier)pijn roet in het eten gooit en je even gas terug moet nemen.
Overigens denk ik dat het bij de meeste mensen wel goed gaat.
Het gaat erom dat je met verstand met zo'n schema omgaat, en vooral daarna als zo'n schema voorbij is verstandig door blijft gaan.
Nu ga ik even mijn zoon entertainen en daarna bijlezen![]()
![]()
![]()
Zo, weer even teruggelezen.
@Uniekhoorn afgehaakt van topicIk ging even terugkijken, maar je was al lang hier aan het posten, en liep ook echt verdienstelijk. Waar was het omslagpunt, vraag ik me dan af?
@RDLeuk verslag!
@Gup: weer gelopenDat je dan onzeker bent is denk ik part of the job en herkenbaar. Ik vergelijk dat met na een maand niet autorijden weer in mijn autootje stappen. Ik denk dan bij elke bocht dat er wat ratelt of kapot is (is nogal een barreltje). Eenmaal wat meer gereden, vertrouw ik er gewoon op dat het goed gaat (en dat gaat het met soms een uitzondering)
Zelf gisteren richting 020 geweest en bij de bosbaan 7,5k duurloopje gedaan (alhoewel duurlooptempo voor mij telkens een fractie hoger wordt). Ondanks de keelpijn, gewoon gegaan en voelde very OKErna lekker met ex-collega's op stap. Nu net bedje uit
![]()
ZIN IN DE CPC!![]()
ik ga met mijn sluimerende keelpijn e.d. vanmiddag doelbewust niet naar een verjaardag met kwakkelende mensen, want wil 0 risico lopen op ziekworden voor volgende week![]()
@Quoi, ik moet nog! Bijna! 11:00 uur
Maar volgens mij doelt slacker op hetzelfde. Om de dag is dan echt om de dag zonder eens per week de 2 dagen rust te pakken. Met 3 x per week kun je medunkt het beste beginnen en nadat je die 5 kan en richting 10 traint wellicht wel om de dag.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:08 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik als beginner wil hier toch ook even wat van zeggen. Als ik nu 1x in de week zou gaan trainen, dan moet ik iedere keer op opnieuw beginnen en heb ik steeds weer spierpijn en het gevoel dat ik niet vooruit kom. Je lijf moet wennen aan de belasting, maar dat lukt haast niet met eens per week.. Je kunt best om de dag/twee dagen trainen, als je maar rustig opbouwt. Dan krijgt je lijf de kans om te wennen.
De schema's van oa start to run zijn niet voor niets gebaseerd op 3x per week. Het enige wat daaraan schort is dat de opbouw voor sommige wat te heftig. En dat heftig is lersoonsafhankelijk in te delen in 2 categorien:
- conditiegewijs kun je het niet bijbenen omdat het net te snel gaat en je lessen moet herhale
- belastingsgewijsgaat het te snel, waardoor (spier)pijn roet in het eten gooit en je even gas terug moet nemen.
Het gaat erom dat je met verstand met zo'n schema omgaat, en vooral daarna als zo'n schema voorbij is verstandig door blijft gaan.
Nu ga ik even mijn zoon entertainen en daarna bijlezenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Komt goed!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:44 schreef Guppyfriend het volgende:
@Quoi, ik moet nog! Bijna! 11:00 uur
Mooie vergelijking met je barreltje. En zullen ze het snappen op de verjaardag? Je toewijding..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:41 schreef Quoi het volgende:
Zo, weer even teruggelezen.
@Uniekhoorn afgehaakt van topicIk ging even terugkijken, maar je was al lang hier aan het posten, en liep ook echt verdienstelijk. Waar was het omslagpunt, vraag ik me dan af?
@RDLeuk verslag!
@Gup: weer gelopenDat je dan onzeker bent is denk ik part of the job en herkenbaar. Ik vergelijk dat met na een maand niet autorijden weer in mijn autootje stappen. Ik denk dan bij elke bocht dat er wat ratelt of kapot is (is nogal een barreltje). Eenmaal wat meer gereden, vertrouw ik er gewoon op dat het goed gaat (en dat gaat het met soms een uitzondering)
Zelf gisteren richting 020 geweest en bij de bosbaan 7,5k duurloopje gedaan (alhoewel duurlooptempo voor mij telkens een fractie hoger wordt). Ondanks de keelpijn, gewoon gegaan en voelde very OKErna lekker met ex-collega's op stap. Nu net bedje uit
![]()
ZIN IN DE CPC!![]()
ik ga met mijn sluimerende keelpijn e.d. vanmiddag doelbewust niet naar een verjaardag met kwakkelende mensen, want wil 0 risico lopen op ziekworden voor volgende weekJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Schiet es op danquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:44 schreef Guppyfriend het volgende:
@Quoi, ik moet nog! Bijna! 11:00 uurté snel gelezen
![]()
![]()
Degene (van de volwassenen) die dit niet snappen zijn gewoon jaloers dat het haar WEL lukt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Mooie vergelijking met je barreltje. En zullen ze het snappen op de verjaardag? Je toewijding..![]()
![]()
Ik denk het niet. Het is een familieverjaardag en het is dat deel van de familie die roept: hardlopers zijn doodlopers. Dat is ze overigens ook aan te zienquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Mooie vergelijking met je barreltje. En zullen ze het snappen op de verjaardag? Je toewijding..wél gezellige verjaardagen
![]()
Dat is de andere kant van de familie ook trouwens, bedenk ik me nu...![]()
![]()
RD, wat een mooi verslagKlinkt als een prachtige loop vol uitdagingen!
Gup je hebt weer gelopen!!Ah meid, ik ga volgende week ook op standje 'ikziewel' lopen.
Hier net een fartlek gedaan op het strand en in de duinen. Viel nog best tegen eerlijk gezegd (vooral het strand), al vonden m'n trainers dat ik het onwijs goed deedIk moet niet zo hard zijn voor mezelf schijnbaar. Heb inmiddels wel zin in de CPC! Gewoon lekker genieten
Zie nu pas m'n avg. heart rate21
Zo, nu snel douchen, naar de AH en daarna YUR ophalen. Ben nu al trots op 'm![]()
![]()
Waar loopt ie helemaal heen?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:28 schreef GotC het volgende:
RD, wat een mooi verslagKlinkt als een prachtige loop vol uitdagingen!
Gup je hebt weer gelopen!!Ah meid, ik ga volgende week ook op standje 'ikziewel' lopen.
Hier net een fartlek gedaan op het strand en in de duinen. Viel nog best tegen eerlijk gezegd (vooral het strand), al vonden m'n trainers dat ik het onwijs goed deedIk moet niet zo hard zijn voor mezelf schijnbaar. Heb inmiddels wel zin in de CPC! Gewoon lekker genieten
Zie nu pas m'n avg. heart rate21
Zo, nu snel douchen, naar de AH en daarna YUR ophalen. Ben nu al trots op 'm
Goed gedaan meidToch gewoon even een fartlek, da's gewoon top! Niemand doet je dat na met zo'n hartslag
![]()
![]()
HAAG -> Hoek van Holland -> HAAG. Niet heel inspirerend qua loopje, maargoed.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Waar loopt ie helemaal heen?
Goed gedaan meidToch gewoon even een fartlek, da's gewoon top! Niemand doet je dat na met zo'n hartslag
![]()
![]()
OK, mijn minute-of-fame in een promo-filmpjeVan 0.05 - 0.07 min, in het groepje van 6, 2e rij rechts
![]()
Filmpje is gemaakt tijdens de Bertusloop van afgelopen zondag.Ach ja, 35k lang een inspirerende route, daar zou je ook doodmoe van wordenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:36 schreef GotC het volgende:
[..]
HAAG -> Hoek van Holland -> HAAG. Niet heel inspirerend qua loopje, maargoed.![]()
![]()
Tofquote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:47 schreef Quoi het volgende:
OK, mijn minute-of-fame in een promo-filmpjeVan 0.05 - 0.07 min, in het groepje van 6, 2e rij rechts
![]()
Filmpje is gemaakt tijdens de Bertusloop van afgelopen zondag.
[..]
Ach ja, 35k lang een inspirerende route, daar zou je ook doodmoe van worden![]()
![]()
leuk!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:47 schreef Quoi het volgende:
![]()
Filmpje is gemaakt tijdens de Bertusloop van afgelopen zondag.
[..]
Ach ja, 35k lang een inspirerende route, daar zou je ook doodmoe van worden![]()
Ook een leuk initiatief.![]()
Vandeweek eindelijk lente, dat wordt lopen in korte broek
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tip: nooit je vriendin betrekken in je looproute. Die heeft voor mij besloten dat ik 17 km mag gaan doen straksMeestal is de pijp na 12-13 km wel leeg haha
Ze komt me wel ophalen als ik het niet haal![]()
![]()
En dan toch nog voor een training 5 km extra lopen??quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
Tip: nooit je vriendin betrekken in je looproute. Die heeft voor mij besloten dat ik 17 km mag gaan doen straksMeestal is de pijp na 12-13 km wel leeg haha
Ze komt me wel ophalen als ik het niet haal
Ik persoonlijk zou dat niet (meer) zo vlug doen.![]()
Tja ik wil naar de halve marathon he dus dan moet je je afstand wel een beetje verlengen elke keerEn heb al een keer 16 gelopen
![]()
Vraagje voor andere Garmin-gebruikers
hebben jullie wel eens gehad dat een run niet wilde uploaden? Niet naar Endomondo en niet naar GarminConnectLoopje wordt wel gezien; datum en starttijd enzo maar hij blijft 'uploaden'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Nee sorry, nog zelf niet mee gemaakt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:58 schreef E.T. het volgende:
hebben jullie wel eens gehad dat een run niet wilde uploaden? Niet naar Endomondo en niet naar GarminConnectLoopje wordt wel gezien; datum en starttijd enzo maar hij blijft 'uploaden'
![]()
Alleen met uploaden naar runkeeper vanuit garmin. Voor de rest gaat het altijd soepeltjes .quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:58 schreef E.T. het volgende:
![]()
Helemaal loskoppelen en opnieuw proberen did the trick.
Ik schrok alZouden m'n Veluwe-rondjes zo maar weg zijn!
Nu eens even bijlezen hierI can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Boeken, trainers, mezelf en common sense.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en waar baseer je je raad op?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
het is jouw training, niet de hare. Raar.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ze komt me wel ophalen als ik het niet haalJa doei.![]()
En 3x per week is wat anders dan om de dag, want met 3x per week heb je ook geregeld 2 rustdagen. En persoonlijk ben ik nog conservatiever en zeg, in de eerste zoveel weken kan je gewoon 1x per week lopen, dan ga je over naar 2x per week en daarna naar 3x per week.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:08 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik als beginner wil hier toch ook even wat van zeggen. Als ik nu 1x in de week zou gaan trainen, dan moet ik iedere keer op opnieuw beginnen en heb ik steeds weer spierpijn en het gevoel dat ik niet vooruit kom. Je lijf moet wennen aan de belasting, maar dat lukt haast niet met eens per week.. Je kunt best om de dag/twee dagen trainen, als je maar rustig opbouwt. Dan krijgt je lijf de kans om te wennen.
Nu ga ik even mijn zoon entertainen en daarna bijlezen
Dat is wat ik zou adviseren. En dan om de 12 weken fzo lekker een weekje of wat rusten en dan weer 12 weken lekker trainen.
Al moet iedereen het lekker voor zichzelf weten, zolang ze het maar volhouden en geen blessures krijgen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
![]()
![]()
Het ging best wel aardiggeen last van m'n schenen in ieder geval, tot nu toe. Dus dat is fijn!
Verslag volgt, nu komt de trein eraan![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat is zeker fijn dat je geen last hebt gekregen!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:46 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Het ging best wel aardiggeen last van m'n schenen in ieder geval, tot nu toe. Dus dat is fijn!
Verslag volgt, nu komt de trein eraan!
Ik zat op de site te kijken naar de route maar volgens mij is het een hele mooie geweest!
Alleen maar door de bossen![]()
![]()
De route was echt fantastisch, de 3bergenLOOP is echt een aanrader! Niet te groot, maar wel supergoed geregeld.
Ooh leuk!! Ik hoop dat die van mij ook in de brievenbus zit!!
Nou, ik had vandaag een steek en brand in mijn scheen na 5x 1 minuut rennen. Het is het dus echt niet
Met mijn slappe lijf is Evy (zoals eerder beschreven) vooralsnog nog een flinke brug te ver. Ik heb dus voor mezelf een enorm schema gemaakt (30 keer, 10 weken!) om in de komende tijd megasloom naar Evy te gaan. Uitgangspunt is 20 minuten wandelen, en steeds iets meer rennen. Ik wil wel drie keer per week blijven gaan want ik vind dat fijn.![]()
![]()
Nou, dat was m dan. De langste training voor de marathon. Het is ons gelukt om de 35 kilometer vol te maken
http://www.endomondo.com/workouts/163389667/2113543
Jammer genoeg moest een groepsgenote bij 22 km afhaken, die is verder gegaan met de bus. Oh, en duinen zijn na 30 kilometer echt niet leuk meer
Lang geleden dat mijn benen zich zo hebben gevoeld. Gelukkig kan ik de rest van de dag horizontaal doorbrengen
F means you're fucked![]()
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:18 schreef YUR het volgende:
Nou, dat was m dan. De langste training voor de marathon. Het is ons gelukt om de 35 kilometer vol te maken
Jammer genoeg moest een groepsgenote bij 22 km afhaken, die is verder gegaan met de bus. Oh, en duinen zijn na 30 kilometer echt niet leuk meer
Lang geleden dat mijn benen zich zo hebben gevoeld. Gelukkig kan ik de rest van de dag horizontaal doorbrengenLekker tempo ook nog, voor zo'n eind!
![]()
Ik ging niet zo lekker. Geen last van mijn scheen, maar wel rug(oude kwaal, waar ik tot gisteren al een tijdje geen last meer van had gehad). Regelmatig stukje moeten wandelen. Wel leuk parkoers.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:46 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Verslag volgt, nu komt de trein eraan!elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
Lang geleden dat mijn benen zich zo hebben gevoeld. Gelukkig kan ik de rest van de dag horizontaal doorbrengen![]()
![]()
Zeer netjes.
En dan AVG. HEART RATE van 146.
Qua conditie zit het wel goed.![]()
Jouw hartslag is bij 35KM ongeveer gelijk aan mijn hartslag als ik hier de straat uit ben... ik woon op het eind van de straat.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:18 schreef YUR het volgende:
Lang geleden dat mijn benen zich zo hebben gevoeld. Gelukkig kan ik de rest van de dag horizontaal doorbrengen![]()
Ik heb ook een paar stukjes gewandeld hoor. Het was toch weer twee weken geleden dat ik voor het laatst gelopen had, dus om dan meteen volle bak erin te knallen, vond ik niet nodig. Maar dat mocht de pret niet drukken, ik vond het leukquote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:24 schreef desub het volgende:
[..]
Ik ging niet zo lekker. Geen last van mijn scheen, maar wel rug(oude kwaal, waar ik tot gisteren al een tijdje geen last meer van had gehad). Regelmatig stukje moeten wandelen. Wel leuk parkoers.volgend jaar weer!
Lekker bezigquote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:18 schreef YUR het volgende:
Lang geleden dat mijn benen zich zo hebben gevoeld. Gelukkig kan ik de rest van de dag horizontaal doorbrengenik heb onderweg nog aan je gedacht, zo van, "stel je niet aan, YUR is 35 km aan het lopen en jij hoeft er maar 6
"
Zonet heerlijk gelopen, 16 kilometer. Gemiddelde van 5.07 min per kilometer, geen last gehad van het eten in tegenstelling tot de vorige keer![]()
![]()
Gelijk maar de volgende plannen, mag deze in de OP?
1
2[b]01 april 2014 - [url=http://www.statina.nl/index.php?mod=static&id=418]Culemborg City Run (Culemborg)[/url]
• desub - 5km[/b]
Bedankt!
Deze ziet er ook leuk uit, wel wat prijzig ten opzichte van andere 5-6 km's, iemand die al eens gelopen?
http://www.bergracebynight.nl/elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
Tjeee, YUR aan het trainen voor een marathon!Wat goed.
Ik ga morgen weer beginnen met hardlopen.Marikenloop 10 km is het uitgangspunt. En in het najaar weer een halve marathon en dan maar hopen dat het dan niet te warm is.
Ben alleen aan het twijfelen; wilde een pony gaan knippen, maar ik heb een hekel aan haar in mijn gezicht als ik het warm heb.![]()
![]()
Nog nooit gedaan maar het lijkt me wel leuke ervaring en erg gezelligquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:20 schreef desub het volgende:
[ code verwijderd ]
Bedankt!
Deze ziet er ook leuk uit, wel wat prijzig ten opzichte van andere 5-6 km's, iemand die al eens gelopen?
http://www.bergracebynight.nl/![]()
Aangezien ik echt (nog steeds) weer wat aan mijn gewicht moet doen, vandaag ook weer begonnen met hardlopen. Hopen dat het echt lente wordt en de sneeuw wegblijft ;-)
Dit waren de resultaten: http://www.endomondo.com/workouts/163393380/811632
Nu lekker door blijven gaan![]()
![]()
Succes met rennen, afvallen, en volhouden!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:45 schreef Trebweb het volgende:
Aangezien ik echt (nog steeds) weer wat aan mijn gewicht moet doen, vandaag ook weer begonnen met hardlopen. Hopen dat het echt lente wordt en de sneeuw wegblijft ;-)
Dit waren de resultaten: http://www.endomondo.com/workouts/163393380/811632
Nu lekker door blijven gaanGuard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Ik heb 'm zelf nooit gelopen maar ik weet van anderen die 'm wel gelopen hebben dat ie erg leuk is.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:20 schreef desub het volgende:
[ code verwijderd ]
Bedankt!
Gaaf verslag RD
En Yur ook weer knap gedaan
De rest ook trouwens
En twinkle, geweldig, jou geduld. 12 weken doen over 8 minuten: respect voor je wilskracht![]()
![]()
nu nog uitvoerenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:42 schreef Nirak het volgende:
En twinkle, geweldig, jou geduld. 12 weken doen over 8 minuten: respect voor je wilskracht![]()
maar ik ga het gewoon doen
![]()
![]()
Mij pa heeft 'm regelmatig gelopen, afwisselend parcours (huchies) en leuk om 's avonds door 't bos te lopen. Is voor ons een afwisseling aangezien ik in die omgeving ben opgegroeidquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:20 schreef desub het volgende:
[ code verwijderd ]
Bedankt!
![]()
Zo, ook weer terug. Ophalen was niet nodigAl waren de laatste km's wel afzien, echt een dood gevoel in mn poten
Maar, weer een km'tje dichter bij de 21!
http://runkeeper.com/user/691554472/activity/153510356
Moet er voorlopig nog niet aan denken zoiets als training 2x achter elkaar te moeten doen, zoals Yur :lol:![]()
Je werd zeker slaperig onderweg? Zo aan je hartslag te zienquote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:18 schreef YUR het volgende:
Lang geleden dat mijn benen zich zo hebben gevoeld. Gelukkig kan ik de rest van de dag horizontaal doorbrengen
wat een fantastische loop YUR... nagenoeg geen verval en daar is het bij zo'n training om te doen
nog vergeten in mijn verslag te vermelden gister, er was ook een groep blinde lopers aanwezig vanuit Christchurch (600km noordelijker), 3 hardlopers en 2 wandelaars.
De wandelaars met hont en de hardlopers met begeleiders aan een touwtje..
wat een bazen, niet alleen de lopers maar ook de begeleiders, werd er een beetje emotioneel van onderweg.
En minpuntje...een van de wandelaars kreeg onderweg een hartaanval en moest met de kerosine-taxi naar dunedin hospital.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
600 km, die waren natuurlijk verkeerd gelopen.
de geleidehond kon geen borden lezenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:25 schreef De_kluizenaar het volgende:
600 km, die waren natuurlijk verkeerd gelopen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
M'n moeder heeft trouwens een belachelijk laag nummer voor de CPC! Ik heb de mijne nog niet gezien, toen ik thuis kwam, was de post nog niet geweest, en ik heb nog geen zin gehad om naar beneden te lopen
schijnt ook zo te zijn dat ze in het wedstrijdvak startquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n moeder heeft trouwens een belachelijk laag nummer voor de CPC! Ik heb de mijne nog niet gezien, toen ik thuis kwam, was de post nog niet geweest, en ik heb nog geen zin gehad om naar beneden te lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nr 1 ?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n moeder heeft trouwens een belachelijk laag nummer voor de CPC! Ik heb de mijne nog niet gezien, toen ik thuis kwam, was de post nog niet geweest, en ik heb nog geen zin gehad om naar beneden te lopen![]()
omkleden en een rondje er op uit.... nu het nog droog is'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Welke dan?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n moeder heeft trouwens een belachelijk laag nummer voor de CPC! Ik heb de mijne nog niet gezien, toen ik thuis kwam, was de post nog niet geweest, en ik heb nog geen zin gehad om naar beneden te lopen
En wb Fok! meet..tsja, ik zie wel hoe de dag loopt. Heb collega's, mensen van HAAG, familie en Fok rondlopen: Ik heb het druk![]()
![]()
Mja, ik heb voor en na de loop met vrienden afgesproken, dus ik denk dat ik niet echt tijd nog heb voor een meet.
En morgenochtend eerst nog lekker vroeg 10k hobbelenHet wordt nog een uitdaging om lekker in het tempo te komen, ik mag niet sneller dan 6.42/km en dat ben ik niet echt gewend. Maar wel zin in
![]()
![]()
Niet altijd hoor zonder mijn vriendin was ik voorlopig niet meer thuisgekomen. Lopend was me niet gelukt en openbaar vervoer zou ook een eeuwigheid hebben geduurd.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ze komt me wel ophalen als ik het niet haal![]()
![]()
Gelukkig niet.quote:Het eindpunt lag nogal ver van het beginpunt af. Enkele reis was al een aardige opgave. Deze route stond al een hele tijd op mijn te doen lijstje en paste nu mooi in mijn trainingsschema.
http://connect.garmin.com/activity/279340566![]()
Afgelopen woensdag na bijna 3 jaar weer eens de stoute hardloopschoen aangetrokken en een stukje gaan lopen. Reden dat ik weer wilde gaan lopen is het feit dat ik vorige week zaterdag gestopt ben met roken (en het gaat goed!) en hardlopen wel bij zou kunnen dragen aan een gezondere levensstijl enzo
3 jaar geleden liep ik zo`n 3 keer per week 5 kilometer. M`n snelste tijd iets sneller dan 30 minuten. Nu bezig met opbouwen en hoop de 5 km snel weer te kunnen lopen zonder problemen.
Woensdag 2,7 km gelopen in 17:27. Echt kapot toen ik terugkwam, met pijn in de longen (roken en de naweeën van een flinke verkoudheid) en benen, maar oh zo blij dat ik weer ben gaan lopen.
Ik kan eigenlijk niet wachten om morgen weer te gaan!![]()
![]()
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Gelukkig niet.Het eindpunt lag nogal ver van het beginpunt af. Enkele reis was al een aardige opgave. Deze route stond al een hele tijd op mijn te doen lijstje en paste nu mooi in mijn trainingsschema.
Was een mooi stuk om te lopen zeker!
![]()
Straks kun je gewoon van Amsterdam centrum naar Utrecht centrum lopenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Gelukkig niet.Het eindpunt lag nogal ver van het beginpunt af. Enkele reis was al een aardige opgave. Deze route stond al een hele tijd op mijn te doen lijstje en paste nu mooi in mijn trainingsschema.
![]()
Gewoon, omdat het kan!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Straks kun je gewoon van Amsterdam centrum naar Utrecht centrum lopen![]()
Eindelijk weer kunnen lopen.
Ik heb 2 weken niet kunnen lopen door de griep en verkoudheid.
Het was wel zwaar maar het begin is er weer.
http://www.endomondo.com/workouts/163351990/6393446![]()
Je brengt mij straks nog op ideeënquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Straks kun je gewoon van Amsterdam centrum naar Utrecht centrum lopen![]()
![]()
![]()
Maar hoe vet zou dat zijn hé, als je gewoon kunt zeggen: ja, ik heb van Amsterdam naar Utrecht gelopenquote:![]()
![]()
Dat zeker. Alleen ook weer veel bezig met waar je nu bent op de route. Op een gegeven moment loop ik nederhorst den berg in en en daarna weer uit. Naar een paar km loop ik weer nederhorst den berg weer in.quote:![]()
Gelukkig heb ik de vecht geen moment uit het oog verloren dus ik moest goed zitten.![]()
Maar dat kan nu toch ook al.. Van (bijna) Utrecht naar Muiden gelopen... Ik ben trots op hem hoorquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:04 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar hoe vet zou dat zijn hé, als je gewoon kunt zeggen: ja, ik heb van Amsterdam naar Utrecht gelopenDaarom ook zo leuk om TWC soms te volgen en beetje supporten.
Nu nog een ratelaar en kazoo![]()
![]()
Van utrecht naar amsterdam is makkelijk te doen. Je hoeft alleen maar het amsterdamrijnkananaal te volgen. Wel een erg saaie route denk ik.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:04 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar hoe vet zou dat zijn hé, als je gewoon kunt zeggen: ja, ik heb van Amsterdam naar Utrecht gelopen![]()
Hehe, altijd baas boven baasquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
http://connect.garmin.com/activity/279340566
Mooi gelopen man
O, ja, het is ook niet per se toffer om van A'dam naar Utrecht (of andersom) te lopen, volgens mij is het ook een saaie route, maar het klinkt zo tofquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar dat kan nu toch ook al.. Van (bijna) Utrecht naar Muiden gelopen... Ik ben trots op hem hoorDaarom ook zo leuk om TWC soms te volgen en beetje supporten.
Nu nog een ratelaar en kazoo![]()
![]()
Ja sorry de weg hield op. Een paar meter verder en ik liep echt het muiderslot binnen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Hehe, altijd baas boven baas
Mooi gelopen man
Je hebt zelf anders ook weinig te klagen het verschilt niet veel in afstand.![]()
![]()
Wie was het nou die vorig jaar besloot een marathon te lopen (voor een goed doel) en hoe is het daar mee? Sorry, lang niet meer hier geweest.![]()
![]()
Voor de vierde keer Les 12 van Evy in de herhaling. Inmiddels heb ik de gave om net zo langzaam te hardlopen als ik wandel tussendoor. Ik loop dan ook gemiddeld 5,5 km/uur nu. Lekker langzaam en pijnvrij. Nouja, m'n scheenbeen is weer beurs na de fysiobehandeling gisteren: beetje stuk masseren om genezing te versnellen. Maar tijdens het lopen geen last van
Dus nu twee rustdagen en dan dinsdag les 13 maar weer eens proberen![]()
Vanavond:
http://www.endomondo.com/workouts/163486247/8270328![]()
DJMO en zij is ook al een tijd niet meer geweest.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:39 schreef wyccie het volgende:
Wie was het nou die vorig jaar besloot een marathon te lopen (voor een goed doel) en hoe is het daar mee? Sorry, lang niet meer hier geweest.![]()
33quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:31 schreef GotC het volgende:
[..]
Welke dan?
En wb Fok! meet..tsja, ik zie wel hoe de dag loopt. Heb collega's, mensen van HAAG, familie en Fok rondlopen: Ik heb het druk![]()
En we moeten wel even hoi zeggen hoor, als je een gaatje hebtjij ook met je sociale leven
leuke route! Zou ik ook eens (een stukkie) van moeten doen. Maar wat een eind manKan me slecht voorstellen dat ik dat over een jaar ofzo ook zou kunnen lopen
![]()
Maargoed, dan moet ik hoogstwaarschijnlijk sowieso leren langzamer te lopen. Onder de 10km per uur ga ik zo verkrampt lopen, dat hou ik nog geen 10 km vol![]()
Aan je grafiekje kan je alleen aan je hartslag zien dat je aan het hardlopen bentquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:42 schreef Nirak het volgende:
Voor de vierde keer Les 12 van Evy in de herhaling. Inmiddels heb ik de gave om net zo langzaam te hardlopen als ik wandel tussendoor. Ik loop dan ook gemiddeld 5,5 km/uur nu. Lekker langzaam en pijnvrij. Nouja, m'n scheenbeen is weer beurs na de fysiobehandeling gisteren: beetje stuk masseren om genezing te versnellen. Maar tijdens het lopen geen last van
Dus nu twee rustdagen en dan dinsdag les 13 maar weer eens proberen![]()
Vanavond:
http://www.endomondo.com/workouts/163486247/8270328![]()
![]()
Ja, best een kunst hequote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Aan je grafiekje kan je alleen aan je hartslag zien dat je aan het hardlopen bent![]()
Zaterdag a.s. start to run, dan zal het vast niet zo langzaam gaan.. Maar aangezien dat de eerste les is zal het vast geen pijnlijk scheenbeen opleveren![]()
![]()
zo, de kilometers zitten er weeer op voor het weekend..nu maar even met de benen omhoog.
Ik moet zeggen dat het vandaag, na de inspanning van gister, lekker ging
http://www.endomondo.com/workouts/163520121/5355322
[ Bericht 30% gewijzigd door rechtsedirecte op 02-03-2013 23:08:23 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
![]()
bazen afstand!![]()
dit dus, en het lijkt me ook een prachtige routequote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Goed bezig dus, volhouden nu!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:52 schreef Levitas het volgende:
Afgelopen woensdag na bijna 3 jaar weer eens de stoute hardloopschoen aangetrokken en een stukje gaan lopen. Reden dat ik weer wilde gaan lopen is het feit dat ik vorige week zaterdag gestopt ben met roken (en het gaat goed!) en hardlopen wel bij zou kunnen dragen aan een gezondere levensstijl enzo
3 jaar geleden liep ik zo`n 3 keer per week 5 kilometer. M`n snelste tijd iets sneller dan 30 minuten. Nu bezig met opbouwen en hoop de 5 km snel weer te kunnen lopen zonder problemen.
Woensdag 2,7 km gelopen in 17:27. Echt kapot toen ik terugkwam, met pijn in de longen (roken en de naweeën van een flinke verkoudheid) en benen, maar oh zo blij dat ik weer ben gaan lopen.
Ik kan eigenlijk niet wachten om morgen weer te gaan!
Ben zelf nu 2 bijna 2 weken gestopt met roken, afgezien van sommige momenten is het wel te doen. Scheelt wel aan lucht en hoesten met lopen merk ik.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Hoofdpijn, keelpijn, snotterig.
We gaan er gewoon voor vandaag
That's the spiritquote:Op zondag 3 maart 2013 08:01 schreef De_kluizenaar het volgende:
Hoofdpijn, keelpijn, snotterig.
We gaan er gewoon voor vandaag![]()
Succes!elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
In hoeverre het van invloed zal gaan wezen op het lopen weet ik nog niet maar het word vast lachen.quote:
Heel veel plezier!quote:Op zondag 3 maart 2013 08:13 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
In hoeverre het van invloed zal gaan wezen op het lopen weet ik nog niet maar het word vast lachen.F means you're fucked![]()
Heel veel succes en plezier vandaag!quote:Op zondag 3 maart 2013 08:13 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
In hoeverre het van invloed zal gaan wezen op het lopen weet ik nog niet maar het word vast lachen.![]()
Geef je problemen goed aan zaterdag. Maar daar ga je trainen op houding e.d dus het zal vast goed komen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:55 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ja, best een kunst he![]()
Zaterdag a.s. start to run, dan zal het vast niet zo langzaam gaan.. Maar aangezien dat de eerste les is zal het vast geen pijnlijk scheenbeen opleverenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wedstrijd toch?quote:Op zondag 3 maart 2013 08:13 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
In hoeverre het van invloed zal gaan wezen op het lopen weet ik nog niet maar het word vast lachen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Veel plezier Kluizenaar!![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik hoest echt zoveel meer nu ik gestopt ben met roken. Nu weet ik alleen niet of dat door een verkoudheid komt of door het stoppen met roken. Ik moet wel zeggen dat ik een stuk energieker ben dan toen ik rookte.quote:Op zondag 3 maart 2013 08:00 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Goed bezig dus, volhouden nu!
Ben zelf nu 2 bijna 2 weken gestopt met roken, afgezien van sommige momenten is het wel te doen. Scheelt wel aan lucht en hoesten met lopen merk ik.![]()
Dat had ik in het begin ook. Leek alsof je alle teer van je longen af hoestte. Maar dat is op een gegeven moment wel weg.quote:Op zondag 3 maart 2013 08:19 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik hoest echt zoveel meer nu ik gestopt ben met roken. Nu weet ik alleen niet of dat door een verkoudheid komt of door het stoppen met roken. Ik moet wel zeggen dat ik een stuk energieker ben dan toen ik rookte.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hier inmiddels bijna twee jaar gestopt met roken. Rokers hoestje is helemaal weg.quote:Op zondag 3 maart 2013 08:19 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik hoest echt zoveel meer nu ik gestopt ben met roken. Nu weet ik alleen niet of dat door een verkoudheid komt of door het stoppen met roken. Ik moet wel zeggen dat ik een stuk energieker ben dan toen ik rookte.
Het ruikt soms nog wel lekker![]()
![]()
Dit denk ikzelf dus ook. Het (meer) hoesten duurde bij mij ietsje meer dan een week.quote:Op zondag 3 maart 2013 08:25 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat had ik in het begin ook. Leek alsof je alle teer van je longen af hoestte. Maar dat is op een gegeven moment wel weg.
@Levitas
Gewoon volhouden!
Achteraf ben je blij als je het volgehouden hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door streamnl op 03-03-2013 08:52:20 ]![]()
Thanks allemaal![]()
Zonder alle positieve vibes in deze reeks was ik misschien niet eens zo ver gekomen.
En moet je eens opletten hoeveel verder je nog gaat komenquote:Op zondag 3 maart 2013 08:52 schreef De_kluizenaar het volgende:
Thanks allemaal![]()
Zonder alle positieve vibes in deze reeks was ik misschien niet eens zo ver gekomen.
inderdaad, al moeten we hem aan zijn oren richting de 10km trekken...lukken zal het !quote:Op zondag 3 maart 2013 08:52 schreef YUR het volgende:
[..]
En moet je eens opletten hoeveel verder je nog gaat komen
heel veel succes Kluizenaar vandaag en natuurlijk de andere Alphen-gangers'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Marathonnetje met YUR over 5 jaarquote:Op zondag 3 maart 2013 08:52 schreef YUR het volgende:
[..]
En moet je eens opletten hoeveel verder je nog gaat komen![]()
Oja en
Over twee jaar Berlijn, maar ik moet 'm nog overhalen..quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
YUR over 2 jaar ga je de marathon in Berlijn lopen met slacker. Als je niet wil dan toch. Capiche?quote:Op zondag 3 maart 2013 09:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Over twee jaar Berlijn, maar ik moet 'm nog overhalen..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Komt goedquote:Op zondag 3 maart 2013 09:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, al moeten we hem aan zijn oren richting de 10km trekken...lukken zal het !
heel veel succes Kluizenaar vandaag en natuurlijk de andere Alphen-gangers
Alphenlopers veel plezier!
Hier ging het waardeloos: snotneus, volle benen, na drie kilometers enorme buikkrampen. Iets rustiger lopen en op de ademhaling letten hielp enigzins. Uitendelijk de route iets ingekort en 13,5 km volgemaakt maar het ging niet van harte. Nu anderhalve dag rust en dan hoop ik dinsdagavond weer wat fitter te zijn.![]()
Is de Utrechtse Heuvelrug Trail niet wat voor jou? 30k onverhard van station Driebergen naar station Rhenen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:26 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ja sorry de weg hield op. Een paar meter verder en ik liep echt het muiderslot binnen.
Je hebt zelf anders ook weinig te klagen het verschilt niet veel in afstand.
O, en er is vandaag "Schagen - Den Helder" over 25 kilometer.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Ik ben meer dan 7 jaar gestopt nu, maar als er iemand met een sigaret voor me loopt blijf ik er altijd even achter hangen om diep in te ademenquote:Op zondag 3 maart 2013 08:44 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[..]
Hier inmiddels bijna twee jaar gestopt met roken. Rokers hoestje is helemaal weg.
Het ruikt soms nog wel lekker![]()
![]()
Alphenlopers, eat those miles!![]()
De Kluizenaar, succes en plezier, zie uit naar je verslagje.
Ik ga vandaag geen trimloopje doen, want moet even stapje terug doen. Vandaag staat in het teken van uitrusten & voorkomen om niet ziek te gaan worden.![]()
Ow nog over die hartslag Yur... I kid you not he: http://www.endomondo.com/workouts/163598713/819185 0.05KM 165BPMIk was net de straat uit.
Maar ik ben nog wel steeds herstellende van dat griepje. Keelontsteking overheen gekregen dus het blijft afzien.![]()
Nog ff bakkie koffie en toiletbezoekje en dan het bos in. Heb een lange afstand gedaan dinsdag en donderdag een snelle kortere ronde. Wat zou ik nou doen?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Die wil ik volgend jaar gaan lopen, mijn ouders wonen daar precies tussenin, dus die kunnen me mooi wegbrengen en ophalenquote:Op zondag 3 maart 2013 09:58 schreef Frsh het volgende:
[..]
Is de Utrechtse Heuvelrug Trail niet wat voor jou?
O, en er is vandaag "Schagen - Den Helder" over 25 kilometer
Ik heb net een rustig duurloopje gedaan. In het begin vond ik het wel héél langzaam, maar later voelde het beter aan. Het is nog een beetje zoeken naar hoe ik comfortabel loop op die snelheid. Stiekem ook nog wat kilometers een beetje te snel gelopen, maar m'n horloge piepte niet
http://www.endomondo.com/workouts/163601961/6360987Bleh, niet ziek worden hoor! Dat is heel saai namelijk.quote:Op zondag 3 maart 2013 10:02 schreef Quoi het volgende:
Alphenlopers, eat those miles!![]()
De Kluizenaar, succes en plezier, zie uit naar je verslagje.
Ik ga vandaag geen trimloopje doen, want moet even stapje terug doen. Vandaag staat in het teken van uitrusten & voorkomen om niet ziek te gaan worden.
Edit: m'n quotes lijken mis te gaan?
[ Bericht 5% gewijzigd door hatsaflats op 03-03-2013 10:17:24 ]![]()
Ga ik zeker doenquote:Op zondag 3 maart 2013 08:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Geef je problemen goed aan zaterdag. Maar daar ga je trainen op houding e.d dus het zal vast goed komen.
RechtseDirecte, loop jij zo laat pas die afstand? Kun je daarna wel slapen, of maak je het dan laat?
Kluizenaar, knap hoor! Ik ben al bijna 3 jaar gestopt en ben er zo blij meeHou vol, dat hoesten gaat vanzelf over
![]()
En veel plezier voor degene die nog gaan lopen vandaag!![]()
Danku!quote:Op zondag 3 maart 2013 10:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Url Heuvelrug Trail in je eerste quote is niet goed afgesloten.![]()
en het is officieel:
Dear Bjorn,
Thank you for placing an order with the 2013 Baxters Loch Ness Marathon & Festival of Running, featuring the Baxters River Ness 10K, 10K Corporate Challenge, River Ness 5K Fun Run and Wee Nessie.
This is to acknowledge that we have received payment from you. Please keep this email as confirmation of your order.
![]()
![]()
Mijn tijd voor de 10 is 1u30. Ik wil deze samen met mijn vrouw lopen en samen finishen.
Dus nu heeft ze een goede motivatie om te blijven trainen
@meike26 & TWC
We hebben ook de pasta party erbij geboekt![]()
![]()
Hello peeps. Ik wil binnenkort rustig beginnen met hardlopen om conditie op te bouwen. Ik wil het wel goed doen. Ik heb voornamelijk skateschoenen en die zijn nooit fijn om te gebruiken voor hardlopen. Kunnen jullie mij wat advies geven over goede schoenen?My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.![]()
Je kunt ze het beste aan laten meten bij een speciaalzaak zoals Run2Day, Runnersworld of een andere zaak. Let erop dat ze je loopbeweging analyseren door middel van een video. Dan kunnen ze goed zien of je enkel doorzakt of niet.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:01 schreef E.B.A.H. het volgende:
Hello peeps. Ik wil binnenkort rustig beginnen met hardlopen om conditie op te bouwen. Ik wil het wel goed doen. Ik heb voornamelijk skateschoenen en die zijn nooit fijn om te gebruiken voor hardlopen. Kunnen jullie mij wat advies geven over goede schoenen?
Het klinkt misschien wat overdreven, als beginnende loper, maar het is echt de moeite waard. Het kan veel narigheid aan blessures voorkomen.
Als je een echte beginner bent, kun je ook de Start to Run cursus overwegen. Die begint zaterdag weer. Ik heb het vorig jaar gedaan, en ik vond het erg leuk. Van 0 naar 20 minuten hardlopen in 6 weken, in een groep en met een trainer van de Atletiekunie. Je kunt je nog inschrijven voor zaterdag: www.starttorun.nl
Succes![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Welkom in dit topic!quote:Op zondag 3 maart 2013 11:01 schreef E.B.A.H. het volgende:
Hello peeps. Ik wil binnenkort rustig beginnen met hardlopen om conditie op te bouwen. Ik wil het wel goed doen. Ik heb voornamelijk skateschoenen en die zijn nooit fijn om te gebruiken voor hardlopen. Kunnen jullie mij wat advies geven over goede schoenen?
Goede schoenen zijn voor iedereen anders, omdat we allemaal van nature een andere voet en techniek hebben. Tijdens het hardlopen komt er bij iedere landing 2 tot 3 keer je lichaamsgewicht op je voet/enkel/knie/heup terecht. Loop daarom binnen bij een goede hardloopwinkel, laat ze een analyse van je voet en looptechniek maken en voor 7 of 8 tientjes heb je op zn minst schoenen die bij je voeten passen. (als je 150 euro wil uitgeven mag dat ook, maar koop dan wel schoenen die goed voor jou zijn).
En verder, rustig aan beginnen. Ik weet niet hoeveel je nu sport, maar er zijn voldoende hulp-apps en podcasts om je op weg te helpen. (Zoek op Evy, Renate, of C25). En laat hier af en toe weten hoe t met je gaat!Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Net weer heerlijk gelopen, dacht tijdens het lopen: laat ik eens een andere route doen.
Maar met mijn richtingsgevoel ging dat niet helemaal goed, paar keer gestopt om google maps te bekijken![]()
http://www.endomondo.com/workouts/163633248/3962456
En weer een bekertje, geen idee hoe ik de laatste tijd zoveel sneller ben geworden maar ik vind het prima!![]()
![]()
Lieverd, voor jou maak ik altijd een uitzonderingquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
33![]()
En we moeten wel even hoi zeggen hoor, als je een gaatje hebtjij ook met je sociale leven
![]()
![]()
Ooooooh leuk!quote:Op zondag 3 maart 2013 10:22 schreef streamnl het volgende:
en het is officieel:
Dear Bjorn,
Thank you for placing an order with the 2013 Baxters Loch Ness Marathon & Festival of Running, featuring the Baxters River Ness 10K, 10K Corporate Challenge, River Ness 5K Fun Run and Wee Nessie.
This is to acknowledge that we have received payment from you. Please keep this email as confirmation of your order.
![]()
![]()
Mijn tijd voor de 10 is 1u30. Ik wil deze samen met mijn vrouw lopen en samen finishen.
Dus nu heeft ze een goede motivatie om te blijven trainen
@meike26 & TWC
We hebben ook de pasta party erbij geboektAls wij gaan, wordt het ook Lochness
Goed toch?quote:Op zondag 3 maart 2013 11:11 schreef gcjoel het volgende:
Net weer heerlijk gelopen, dacht tijdens het lopen: laat ik eens een andere route doen.
Maar met mijn richtingsgevoel ging dat niet helemaal goed, paar keer gestopt om google maps te bekijken![]()
http://www.endomondo.com/workouts/163633248/3962456
En weer een bekertje, geen idee hoe ik de laatste tijd zoveel sneller ben geworden maar ik vind het prima!![]()
Mijn zwager ging 18k als voorbereiding op de HM trainen en vergiste zich in de route vandeweek. Liep als gevolg 22k![]()
![]()
quote:Op zondag 3 maart 2013 11:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Lieverd, voor jou maak ik altijd een uitzondering![]()
Ik ga trouwens een spandoek maken, denk ik. Moet vrijdag via Schiphol naar A'dam, en daar heb je zo'n automaat. Heb ik een weekje om na te denken wat erop moet![]()
CPC wordt iig een drukke dag, met vééél bekenden. Maar ga wel naar jullie uitkijken hoor! voor degenen van wie ik weet hoe ze eruitzien![]()
Oh trouwens, na de 6km van gisteren nog steeds geen last van m'n scheenwel ietswat stijvig, maar goed, dat mag. Ik had immers ook twee weken niet meer gelopen. Ik denk dat ik woensdag nog een klein hobbeltje ga toen, en dan zondag op goed geluk ook de CPC lopen
![]()
Ik heb er zin in!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: