abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123465856

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
know'm sayin?
word? word.
pi_123466110
Eigenlijk is het niet verantwoord voor mij om al mee te doen, maar dit is wel heel erg gaaf!

De naam van de loop 'Run into the Sea' moet letterlijk genomen worden. Voor de kust van Renesse ontstaat er, gedurende een korte periode bij eb, een smal stuk land, dat circa 2 kilometer uitsteekt in zee. (...)

Na de start lopen de deelnemers 2 kilometer over het strand waarna ze via de genoemde landtong recht de zee inlopen.
Aan het eind van deze landtong is het keerpunt waar de deelnemers 'gedoopt' worden door Neptunus. Maar hij blijft daar niet eeuwig wachten, want als het water bij vloed weer komt opzetten moeten allen gekeerd zijn (Met een tempo van 8 km per uur is dit voor iedereen haalbaar). Op de terugweg zal het parcours dusdanig aangepast zijn dat er exact 10 kilometer gelopen wordt.

Zie meer info
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_123466367
quote:
Mij lijkt ie ook erg vet!

[ Bericht 24% gewijzigd door streamnl op 28-02-2013 18:34:25 (Link werkte niet.) ]
pi_123466372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:18 schreef mosselmossel het volgende:
Eigenlijk is het niet verantwoord voor mij om al mee te doen, maar dit is wel heel erg gaaf!

De naam van de loop 'Run into the Sea' moet letterlijk genomen worden. Voor de kust van Renesse ontstaat er, gedurende een korte periode bij eb, een smal stuk land, dat circa 2 kilometer uitsteekt in zee. (...)

[ afbeelding ]

Na de start lopen de deelnemers 2 kilometer over het strand waarna ze via de genoemde landtong recht de zee inlopen.
Aan het eind van deze landtong is het keerpunt waar de deelnemers 'gedoopt' worden door Neptunus. Maar hij blijft daar niet eeuwig wachten, want als het water bij vloed weer komt opzetten moeten allen gekeerd zijn (Met een tempo van 8 km per uur is dit voor iedereen haalbaar). Op de terugweg zal het parcours dusdanig aangepast zijn dat er exact 10 kilometer gelopen wordt.

Zie meer info
Heel vet ja.

Ik blijf toch maar weer thuis, voor de zekerheid :( Gisteren schaatsen was misschien toch niet zo slim.
pi_123466604
Heel blijven!!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_123467016

Challenge accepted :7
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_123467420
Optimistische TT. :D

Al voorspellen ze nu ineens temperaturen dik boven de 10 graden ja voor komende week... _O-
Jack does it in real time...
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:55:47 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_123467769
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:18 schreef mosselmossel het volgende:

[ afbeelding ]

Zie meer info
Oooohh wat leuk :9
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:14:10 #9
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123468900
quote:
6s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:40 schreef De_kluizenaar het volgende:
[ afbeelding ]

^O^
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_123469449
quote:
[ afbeelding ]

Super!
  donderdag 28 februari 2013 @ 19:59:28 #11
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_123471173
quote:
[ afbeelding ]

Ik heb er vertrouwen in ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:00:48 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_123471246
Ik ga morgen weer eens even mijn vorige werkstadje opzoeken (020). Échter....er moet ook gelopen worden, dus wellicht een rondje bosbaan :P Of weet iemand daar in de buurt een mooi 10k rondje?
pi_123471607
quote:
Dat is wel een heel bijzondere loop! Jammer dat Zeeland zo moeilijk bereikbaar is met het OV, kost zo'n 4 uur reistijd vanuit hier en ik zit toch maar in 't midden van het land! :{
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:08:30 #14
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_123471689
http://www.endomondo.com/workouts/162902926/7102294

Godver wat lopen! :D
Personal best op 5km aangescherpt met een minuut. Halverwege begon ik onbewust sneller te lopen en dat beviel wel dus lekker blijven lopen. 11.82 gemiddeld.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_123473203
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:08 schreef Daywalk3r het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/162902926/7102294

Godver wat lopen! :D
Personal best op 5km aangescherpt met een minuut. Halverwege begon ik onbewust sneller te lopen en dat beviel wel dus lekker blijven lopen. 11.82 gemiddeld.
Dat is goed bezig _O_
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:36:05 #16
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_123473418
goed bezig mossel en boneboo!

ik ga maar weer eens voor een rondje... deze week maar gewoon rustig doorlopen, volgende week zwaar aan de bak om wat kilo's kwijt te raken.

SPOILER
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:09:20 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_123475262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:36 schreef Jumparound het volgende:
goed bezig mossel en boneboo!

ik ga maar weer eens voor een rondje... deze week maar gewoon rustig doorlopen, volgende week zwaar aan de bak om wat kilo's kwijt te raken.

SPOILER
SPOILER
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:11:08 #18
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_123475358
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:09 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Ecosia
pi_123475646
Groetjes uit zweden. Prachtig hier. Well ijzige sneeuw. Zondag de grote race. Xxxxxx
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:17:41 #20
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123475694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:16 schreef winterstorm666 het volgende:
Groetjes uit zweden. Prachtig hier. Well ijzige sneeuw. Zondag de grote race. Xxxxxx
Give it all good you got and even a little bit more!!
good luck and have tons of fun!!
pi_123476518
quote:
Alvast heel veel succes en plezier!
  Moderator donderdag 28 februari 2013 @ 21:34:32 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_123476666
quote:
Have fun!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123477272
Is dat nou wel gezond, vitamine preparaten? Het klinkt gezond, maar kun je het niet beter via de natuurlijke weg binnen krijgen?

Ik heb weer klein rondje op pad geweest, weer langzaam tempo en weer les 12 van Evy. Geen pijn, maar m'n kuit rechts staat wel redelijk op spanning. En zo ook mijn scheenbeen. De drukpijn is zo goed als weg, dus dat is positief :)
Morgen weer fysio, daarna zal ik wel weer drukpijn hebben, maar allemaal voor een goed doel.
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:56:09 #24
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_123478170
Geen succes.. Nu weer een zere enkel...

Kutzooi...
Ecosia
pi_123478883
quote:
Succes! Er zijn webcams dus we kunnen je volgen. Schrijf maar wat leuks in de sneeuw :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2013 22:07:05 ]
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:10:42 #26
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123479137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:43 schreef Nirak het volgende:
Is dat nou wel gezond, vitamine preparaten? Het klinkt gezond, maar kun je het niet beter via de natuurlijke weg binnen krijgen?
Ik denk dat als je vitamine preparaten bij bijv. de drogist koop deze aan strikte richtlijnen moeten voldoen en je ze als veilig kunt beschouwen (hoop ik tenmiste)
vergeet niet dat als je aan duursport doe en langere afstanden als training loop je op een gegeven moment wel een heel uitgebalanceeerd dieet moet hebben om alle voedingsstoffen en sporen-elementen binnen te krijgen om voldoende te herstellen, natuurlijk is het mogelijk om alles op de natuurlijke manier binnen te krijgen maar ik denk dat daar voor een goedwillende amateur zoals ons te veel planning bij komt kijken.

Scott Jurek is bijv. vegan en topatleet dus het kan wel maar die man is dan ook prof en zijn leven draait om hardlopen

[ Bericht 13% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-02-2013 22:16:18 ]
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:17:27 #27
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_123479564
Vanmiddag weer 7 KM gelopen in 42:45 inclusief een aantal stoplichten :)

http://www.endomondo.com/workouts/162933474/5515301

De laatste kilometers waren wel zwaar, maar toch kon ik de laatste versnelling van mijn loopschema nog goed uitvoeren. Fysiek gaat het de laatste tijd goed. Afgezien van wat blaren en af en toe een lichte mate van fasciitis plantaris heb ik veel minder last van spierpijn na de trainingen.

De komende weken blijf ik 3x per week trainen waarbij de afstanden alleen maar verder omhoog gaan.
pi_123480285
Einde van de maand, tijd voor wat statistieken:

jan: 120,5 km, 13x gelopen, 1 wedstrijd, safarirun 5km 24m,xxs (glad, sneeuw) (weekje wintersport, niet gelopen)
feb: 146,4 km, 15x gelopen, 1 wedstrijd, bosloopcompetitie 10 km, 48m20s (glad, sneeuw...)

Komende maand staat de kwart marathon van Harderwijk op het programma en misschien de halve marathon bij de lenteloop in Eerbeek of nog een keer de bosloopcompetitie in Harderwijk (5,10 of 15km)
pi_123480714
quote:
Lekker! Geniet ervan!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:56 schreef Jumparound het volgende:

Kutzooi...
Schijtzooi. Hopelijk snel over.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2013 @ 22:36:14 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123480823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:56 schreef Jumparound het volgende:

Kutzooi...
watskebeurt?
pi_123480833
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:10 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ja oke, het is natuurlijk ook zo dat er op een bepaald moment niet tegenop te eten/plannen is. Daar had ik even niet bij stil gestaan.
pi_123480901
Mooie cijfers Tarahu..

En jump, weer? What happend?
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:43:41 #33
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123481245
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:36 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ja oke, het is natuurlijk ook zo dat er op een bepaald moment niet tegenop te eten/plannen is. Daar had ik even niet bij stil gestaan.
sla RunnersWorld er maar eens op na,als je alles moet eten wat volgens hun goed voor een hardloper is dan kom je bijna niet meer aan hardlopen toe
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:44:23 #34
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_123481294
geen idee... donderdag / vrijdag dacht ik al iets te voelen, vooral aanzetten na even gewandeld te hebben was pijnlijk maar het trok snel weg.

met skiën geen last gehad... en net loop ik eerst warm, rek strek wat en zet aan en ik voelde de zelfde pijn weer. Zit aan de buitenkant van mn enkel, zeg maar waar onderbeen overgaat in enkel...

ben na 500 meter gestopt omdat het niet weg trok... maar ff rust houden :(

ffs
Ecosia
pi_123481589
En als je niet eerst rekt, dan heb je er dus geen last van?
Kun je dan niet een proberen om alleen op tempo warmlopen te lopen en niet te rekken?
  donderdag 28 februari 2013 @ 23:23:03 #36
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123483597
even een voorstel:
er komen regelmatig foto's langs van de vaste posters in dit topic maar toch lijkt het me voor de beginnende posters wel eens moeilijk om na te gaan wie-wie is zonder alle topics door te spitten..misschien iets om deze foto's (van degene die hier geen moeite mee hebben) onder een spoiler in de OP te zetten?
pi_123483926
RD, goed voorstel :D
Ik vergeet ook steeds wie nou wie is en wat die kan/doet/blessure heeft/etc
pi_123484192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:44 schreef Jumparound het volgende:
geen idee... donderdag / vrijdag dacht ik al iets te voelen, vooral aanzetten na even gewandeld te hebben was pijnlijk maar het trok snel weg.

met skiën geen last gehad... en net loop ik eerst warm, rek strek wat en zet aan en ik voelde de zelfde pijn weer. Zit aan de buitenkant van mn enkel, zeg maar waar onderbeen overgaat in enkel...

ben na 500 meter gestopt omdat het niet weg trok... maar ff rust houden :(

ffs

Klinkt als een pees, kan dat?
pi_123484361
Zin in morgen! Ben dit jaar door allerlei omstandigheden pas 3 keer geweest of zo, op het laatst nog geveld door een echte griep (da's klote, kan me sinds mijn jeugd niet meer herinneren echt dagen ziek in bed te hebben gelegen, maar nu dus wel). Maar nu weer helemaal fit, alive and kicking. Zal wel een tandje terug moeten denk ik. In december liep ik een rondje van 8km. Ach, ik zie wel hoe het gaat morgen.
  donderdag 28 februari 2013 @ 23:37:52 #40
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123484490
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:28 schreef Nirak het volgende:
mijn voorstel was inderdaad ook om mijn eigen vergeetachtigheid te verdoezelen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 01-03-2013 02:00:39 ]
  donderdag 28 februari 2013 @ 23:38:59 #41
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123484538
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Zin in morgen! Ben dit jaar door allerlei omstandigheden pas 3 keer geweest of zo, op het laatst nog geveld door een echte griep (da's klote, kan me sinds mijn jeugd niet meer herinneren echt dagen ziek in bed te hebben gelegen, maar nu dus wel). Maar nu weer helemaal fit, alive and kicking. Zal wel een tandje terug moeten denk ik. In december liep ik een rondje van 8km. Ach, ik zie wel hoe het gaat morgen.
lekker dat je er iig al weer zin in hebt, in plaats van jezelf een schop onder de kont te moeten geven.
Veel plezier alvast!
pi_123484624
Nee integendeel, sta al weken te popelen, maar dan ging het steeds niet. Maar nu kan er niks tussen komen, om 13.00 ga ik het bos in.
pi_123486590
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:28 schreef Nirak het volgende:
Ik kan niks, doe van alles, blessures wisseld met de week. Momenteel mijn linker kuit.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 01:54:47 #44
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_123488349
Ohai.

Ik wil gaan beginnen met hardlopen, en zie veel dat je 3 keer per week moet.

Maar aangezien ik het Rennen met Evy programma ga volgen, en geen weekprogramma vroeg ik mij af.

3 keer per week, of gewoon om de dag?
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
  vrijdag 1 maart 2013 @ 02:03:07 #45
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123488420
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 01:54 schreef LompeWorst het volgende:
Ohai.

Ik wil gaan beginnen met hardlopen, en zie veel dat je 3 keer per week moet.

Maar aangezien ik het Rennen met Evy programma ga volgen, en geen weekprogramma vroeg ik mij af.

3 keer per week, of gewoon om de dag?
volgens mij is Evy om de dag maar als jij je lekkerder voel om 3 keer in de week te lopen, dus een extra rustdag in de weeek, is dat volgens mij geen bezwaar.
Gewoon doen wat bij je past als je maar niet vergeet om je rustdagen in acht te nemen want zeker in het begin zijn je rustdagen net zo belangrijk als de dag dat je aan het hardlopen bent
  vrijdag 1 maart 2013 @ 02:04:22 #46
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_123488435
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 02:03 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

volgens mij is Evy om de dag maar als jij je lekkerder voel om 3 keer in de week te lopen, dus een extra rustdag in de weeek, is dat volgens mij geen bezwaar.
Gewoon doen wat bij je past als je maar niet vergeet om je rustdagen in acht te nemen want zeker in het begin zijn je rustdagen net zo belangrijk als de dag dat je aan het hardlopen bent
Evy zegt in eerste les dat 3 keer per week de bedoeling is. Maar ik wou zelf om de dag :P
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Ik mag jou _O_
  vrijdag 1 maart 2013 @ 02:10:42 #47
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123488489
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 02:04 schreef LompeWorst het volgende:

[..]

Evy zegt in eerste les dat 3 keer per week de bedoeling is. Maar ik wou zelf om de dag :P
ik heb Evy nooit zelf gebruikt dus vandaag mijn onwetendheid.
Ik ben zelf nogal wat tegendraads als het op strikte rustdagen aankomt,ik luister liever naar mijn lichaam.
Maar als je een pure beginner bent ik zou zeggen, probeer het eerst een maand met 3 keer per week, als je dan grofweg op de helft ben zou je evt. om de dag kunnen lopen.
Maar dat ligt natuurlijk er ook aan hoe fit je nu bent, heb je overgewicht etc.etc....mocht dit het geval zijn dan zullen je spieren, gewrichten en pezen langer moeten wennen aan de plotselinge belasting
  vrijdag 1 maart 2013 @ 02:25:47 #48
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_123488573
Ik heb absoluut gezien "ernstig" ondergewicht. Maar ik heb ietswat "rolletjes" dus ach. Ik heb wel heeeeele pijnlijke pezen en voeten.
Ik mag jou _O_
  vrijdag 1 maart 2013 @ 03:45:54 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_123488883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 02:25 schreef LompeWorst het volgende:
Ik heb absoluut gezien "ernstig" ondergewicht. Maar ik heb ietswat "rolletjes" dus ach. Ik heb wel heeeeele pijnlijke pezen en voeten.
oke, dit verandert de zaak..... 3 keer in de week zou ik hierop zeggen en zeker niet meer tot het eind van Evy
pi_123489070
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:17 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanmiddag weer 7 KM gelopen in 42:45 inclusief een aantal stoplichten :)

http://www.endomondo.com/workouts/162933474/5515301

De laatste kilometers waren wel zwaar, maar toch kon ik de laatste versnelling van mijn loopschema nog goed uitvoeren. Fysiek gaat het de laatste tijd goed. Afgezien van wat blaren en af en toe een lichte mate van fasciitis plantaris heb ik veel minder last van spierpijn na de trainingen.

De komende weken blijf ik 3x per week trainen waarbij de afstanden alleen maar verder omhoog gaan.
Dat is toch nu al een goede tijd.
pi_123489073
Ik ben vandaag wakker geworden met een snotterig en zwaar hoofd, beetje spierpijn in mijn armen... -O-
  vrijdag 1 maart 2013 @ 07:14:32 #52
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_123489177
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 06:38 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik ben vandaag wakker geworden met een snotterig en zwaar hoofd, beetje spierpijn in mijn armen... -O-
Hophop warm douchen en vitamientjes erin!
pi_123489247
quote:
Je moet zelf gaan voelen wat voor jou werkt. Ik heb een zwakke knie (pees + banden) en ben na drie wekene overgegaan op 2x per week na overleg met fysio, werkt voor mij goed. Het gaat niet geweldig snel maar wel goed, en daar gaat het om. Ik soort overigens nog wel een derde keer in de week, maar dat is geen hardlopen :)
Als je van jezelf weet dat je pijnlijke pezen hebt, dan zou ik goed oppassen want je pezen zullen echt moeten wennen.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 07:30:59 #54
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123489271
Goedemorgen!

quote:
I hear these words all the time “I hate running outside. I feel like I look so stupid and I’m going so slow. People are probably thinking ‘What is she doing out there?”

Here’s what I have to say to that: There are three kinds of people that will pass you by.:

1. Runners in a car: “Work it, momma! That hill is a beast! So glad my run is over for the day. When can I run again?”

2. Runners running: “Hi. This sucks doesn’t it? But so awesome. Have a good run.”

3. Non runners: “I should be doing that. But it looks hard. I should not do that.”

Haters gonna hate, players gonna play. Which group do you want to be a part of? Me? I’d rather be standing at the top of the hill that I just dominated, unable to breathe, ready to puke, hair matted to my forehead and boob sweat on my shirt than at the bottom wondering what it would feel like.
:s)

Note - bovenstaande tekst kan ook in de mannelijke vorm verschijnen
F means you're fucked
pi_123489304
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:00 schreef Quoi het volgende:
Ik ga morgen weer eens even mijn vorige werkstadje opzoeken (020). Échter....er moet ook gelopen worden, dus wellicht een rondje bosbaan :P Of weet iemand daar in de buurt een mooi 10k rondje?
ja mijn rondje :p
parkeren bij het amstelpark (zuidelijke inang op de kop is 2 uur gratis dacht ik) , zuidwaarts langs de amstel tot de eerste brug en met een lus door de polders tussen de amstel en amstelveen weer terug. je kunt je rondje makkelijk varieren van 6 tot 12 km
  vrijdag 1 maart 2013 @ 07:45:27 #56
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_123489336
YUR:

quote:
... and boob sweat on my shirt ...
Dat wil ik ook! :9
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_123489509
quote:
Ik zou rustig aan beginnen, 3x in de week is meestal ruim voldoende. Mocht dit goed bevallen zonder pijntjes enzo dan kun je de extra rust dag wel laten vervallen.
Ik ben zelf ook met Evy begonnen, blessure opgelopen door overbelasting( teveel te snel), fysio rade mij toen aan om 2 rust dagen tussen ieder loopje te nemen. Maarja ik heb dan ook wel last van iets overgewicht.

Er staat mij iets van bij dat je spieren en pezen er een jaar over doen om zich aan te passen aan de belasting van hardlopen.

suc 6 in ieder geval
pi_123489571
Ik ga vanavond eindelijk weer een rondje *O* Gewoon rustig een km of 6/7, ipv de intervaltraining van gisteren. En dan nog ff kijken of ik zondag weer een kleiner rondje doe, of dat ik dan meteen de LDL van 75 minuten in D1 die op het schema staat erin knal. Nu eerst richting werk.
pi_123489592
Ergens is het simpel zat; probeer het gewoon uit.
Als je schema je aanraadt om max 3x in de week te lopen en je wil eigenwijs zijn, doen. Je lichaam fluit je wel terug. Ik heb het zelf ook ondervonden met een gebroken middenvoetsbeentje.
Voelen je benen als stroop aan of heb je pijn na het lopen, doe het dan rustiger aan, neem 2 rustdagen ipv 1, je zal merken dat door juist meer rust te nemen er sneller resultaat opgebouwd wordt.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:25:50 #60
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_123489673
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 07:39 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

parkeren bij het amstelpark (zuidelijke inang op de kop is 2 uur gratis dacht ik) , zuidwaarts langs de amstel tot de eerste brug en met een lus door de polders tussen de amstel en amstelveen weer terug. je kunt je rondje makkelijk varieren van 6 tot 12 km
10k is 2x Sloterplas of, loop door het Rembrandtpark naar het Vondelpark, Vondelpark is 3,5 km en Rembrandt.. (weet ik niet). Maar volgens mij heb je in het Amsterdamse bos gewoon een 10km rondje die bewegwijzerd is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:30:17 #61
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_123489712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 02:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb Evy nooit zelf gebruikt dus vandaag mijn onwetendheid.
Ik ben zelf nogal wat tegendraads als het op strikte rustdagen aankomt,ik luister liever naar mijn lichaam.
Maar als je een pure beginner bent ik zou zeggen, probeer het eerst een maand met 3 keer per week, als je dan grofweg op de helft ben zou je evt. om de dag kunnen lopen.
Maar dat ligt natuurlijk er ook aan hoe fit je nu bent, heb je overgewicht etc.etc....mocht dit het geval zijn dan zullen je spieren, gewrichten en pezen langer moeten wennen aan de plotselinge belasting
Rustdagen zijn in het begin (eigenlijk altijd) cruciaal. Het luisteren naar je lichaam is leuk advies, maar daar schiet een beginner niet mee op. Want dan zouden ze na 1x1 minuut lopen alweer stoppen. Want het lichaam is moe en wilt niet.

Dus gewoon drie keer per week lopen in het begin (en in het allereerste begin ben ik nog conservatiever, een keer per week). Als je 10km kan lopen, dan mag je m.i. gaan nadenken over om de dag lopen.
pi_123489753
Na 1x1 minuut stoppen _O-

"Zo, hehe, pfff, ff zitten nou hoor gekkie"

Het is nog herkenbaar ook! :D
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:45:20 #63
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_123489900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:30 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Rustdagen zijn in het begin (eigenlijk altijd) cruciaal. Het luisteren naar je lichaam is leuk advies, maar daar schiet een beginner niet mee op. Want dan zouden ze na 1x1 minuut lopen alweer stoppen. Want het lichaam is moe en wilt niet.

Dus gewoon drie keer per week lopen in het begin (en in het allereerste begin ben ik nog conservatiever, een keer per week). Als je 10km kan lopen, dan mag je m.i. gaan nadenken over om de dag lopen.
Conditioneel moet je je lichaam flink pushen, maar qua beenbelasting moet je wel luisteren naar knieën, spieren en pezen.
pi_123489904
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 07:45 schreef Frsh het volgende:
YUR:

[..]

Dat wil ik ook! :9
Nee dat wil je niet, geloof me ;)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 08:55:15 #65
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_123490033
Volgens mij heb ik shin splints.. ;(
All she wants and needs is just a little taste..
pi_123490086
Vorige week de Forerunner 610 gekocht, wat een bazen apparaat ^O^. Automatisch uploaden werkt zelfs gewoon met Runkeeper.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:01:51 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123490148
Boob sweat :9
F means you're fucked
pi_123490239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 08:58 schreef Remzz het volgende:
Vorige week de Forerunner 610 gekocht, wat een bazen apparaat ^O^. Automatisch uploaden werkt zelfs gewoon met Runkeeper.
Remez, ik ben ook naar een horloge aan het kijken, heb alleen de 610 nog nergens gezien. Wat is jouw pols omvang? Ben namelijk bang dat hij te groot is voor mij pols..

Zijn er meer mensen met de 610 of een ander idee voor een leuk horloge? Of waar kan ik die dingen eens vasthouden zonder dat ze achter gewapend glas hangen :)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:11:04 #69
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_123490294
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:08 schreef _Zeddicus_ het volgende:

[..]

Remez, ik ben ook naar een horloge aan het kijken, heb alleen de 610 nog nergens gezien. Wat is jouw pols omvang? Ben namelijk bang dat hij te groot is voor mij pols..

Zijn er meer mensen met de 610 of een ander idee voor een leuk horloge? Of waar kan ik die dingen eens vasthouden zonder dat ze achter gewapend glas hangen :)
Ik heb een 610 en dunne polsen. Werkt prima!
De goedkoopste vind je hier: www.hartslagmetershop.nl
F means you're fucked
pi_123490309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb een 610 en dunne polsen. Werkt prima!
De goedkoopste vind je hier: www.hartslagmetershop.nl
Klopt :Y, de 610 is qua omvang zelfs de kleinste van Garmin dacht ik.
pi_123490465
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:08 schreef _Zeddicus_ het volgende:

[..]

Ik heb ook al ruim een halfjaar de 610. Topappraat en niet veel groter dan een normaal horloge.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:23:26 #72
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_123490559
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 07:39 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Thanks!

Ben alleen wel met OV en startpunt is VUMC.... Zal straks eens ff op google maps kijken...

en anders wordt het "gewoon" het Amsterdamse Bos :s)
pi_123490586
Ik loop met de 410, voelt ook niet te groot, maar zit zelfs best comfortabel.

Gisteren 15km D2 gedaan: http://connect.garmin.com/activity/278626197. Lekker rondje, in het begin moest ik mezelf zelfs ietwat inhouden.

Afgelopen maanden onderstaande cijfertjes, grappig om de duidelijke vooruitgang te zien, sinds ik bij een loopgroep zit (eind december):

September --> 87 km -- gemiddelde snelheid 8.8 -- gemiddelde HR 161
Oktober --> 128km -- gemiddelde snelheid 9,0 -- gemiddelde HR 158
November --> 102km -- gemiddelde snelheid 9,0 -- gemiddelde HR 153
December --> 93km -- gemiddelde snelheid 9,0 -- gemiddelde HR 154
Januari --> 153km -- gemiddelde snelheid 9,4 -- gemiddelde HR 153
Februari --> 163km -- gemiddelde snelheid 9,5 -- gemiddelde HR 152

Hopen dat dit patroon doorzet :)
pi_123490748
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:24 schreef Masch1980 het volgende:
en onderstaande cijfertjes, gra
Nice!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:36:29 #75
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_123490842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
even een voorstel:
er komen regelmatig foto's langs van de vaste posters in dit topic maar toch lijkt het me voor de beginnende posters wel eens moeilijk om na te gaan wie-wie is zonder alle topics door te spitten..misschien iets om deze foto's (van degene die hier geen moeite mee hebben) onder een spoiler in de OP te zetten?
Eventueel met naam en verjaardag voor degene die dat willen. Wordt het nog gezelliger :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')