In NL wordt er haast niks bezuinigd of hervormd, er wordt gecollecteerd.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
kan niet iemand me een keer uitleggen waarom er zoveel moet worden bezuinigd?
het is nogal een gebed zonder einde zo, iedere prinsjesdag moet er meer bezuinigd worden maar het lijkt geen enkel resultaat op te leveren
what's the use?
De belastingen verhogen hebben geen fuck met bezuinigingen te maken. Laten we daar vast mee beginnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
kan niet iemand me een keer uitleggen waarom er zoveel moet worden bezuinigd?
het is nogal een gebed zonder einde zo, iedere prinsjesdag moet er meer bezuinigd worden maar het lijkt geen enkel resultaat op te leveren
what's the use?
Veel verder kan het toch niet meer dalen zullen ze gedacht hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:02 schreef alors het volgende:
Ja goed idee, dan komt het vast wel goed met het consumentenvertrouwen
zeg dat tegen de tankbemanningen of de MARPAT als je ze nog kunt vinden ...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:00 schreef Sjabbes het volgende:
[..]
In NL wordt er haast niks bezuinigd of hervormd, er wordt gecollecteerd.
Bezuinigen is snijden in eigen vlees, lastenverzwaren is collecteren bij de bevolking.
Dat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:00 schreef Sjabbes het volgende:
[..]
In NL wordt er haast niks bezuinigd of hervormd, er wordt gecollecteerd.
Bezuinigen is snijden in eigen vlees, lastenverzwaren is collecteren bij de bevolking.
dat is het resultaat iddquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:05 schreef ArnosL het volgende:
Trap de economie nog maar wat verder de recessie in.
En al die mensen die zonder schuld een uitkering hebben onder de brug?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:58 schreef Confetti het volgende:
De PVDA maakt dit land helemaal kapot met haar mega-overheid waanzin.
Knal die uitkeringen omlaag, halveer de bijstand, pak het misbruik in de ouderenzorg aan en we kunnen eindelijk weer eens lasten verlichten.
De tijd van een relatief luxe leventje voor mensen die niets toevoegen ligt achter ons. Het is te duur geworden.
Het ironische is dat beide partijen altijd voor de andere uitweg hebben gekozen. De PvdA is voor een soort megaoverheid en de VVD daarentegen voor een kleine overheid. De oplossing heeft bij de PvdA, kijk de historie er maar op na, altijd bij lastenverzwaring gelegen. Bij de VVD juist bij bezuinigen. Als aanhanger van het Reaganisme ben ik overduidelijk voor bezuinigingen met een kleinere overheid.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
In Jip-en-janneketaal komt het er op neer dat de overheid meer geld uitgeeft dan er binnenkomt, dat is best een helder probleem lijkt me. Dat kun je op twee manieren oplossen, meer geld ontvangen of minder geld uitgeven. Het lijkt me duidelijk waar de politiek voor kiest.
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:16 schreef SaulGoodman het volgende:
en de VVD daarentegen voor een kleine overheid
Ook, maar of dat nu zo veel oplevert? De vergrijzing en de gezondheidszorg zijn echt de grootste kostenposten en dit zagen we natuurlijk al jaren eerder aankomen. En nu is het begonnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Er kan volgens mij flink bezuinigd worden op het aantal ambtenaren en (onnodige) bestuurslagen in dit land, gewoon allemaal op een stapel smijten en de fik er in.
Nee, maar wel op een houtje bijten. Net als in ALLE andere landen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:16 schreef trovey het volgende:
En al die mensen die zonder schuld een uitkering hebben onder de brug?
En dat motiveert wel meer om te werken, ook werk wat je niet zo leuk vindt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, maar wel op een houtje bijten. Net als in ALLE andere landen.
Moet je eens voor de grap opzoeken wat de bijstand in het beschaafde Duitsland is vergeleken met Nederland
Wordt binnenkort al van kracht schijnt het. Als een oudere het eigen huis verkoopt en in een verzorgingstehuis komt te zitten moet er een eigen bijdrage worden gedaan op basis van het vermogen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk ook dat we er echt naar toe gaan dat ouderen die veel geld bezitten hun dure zorg ook zelf moeten gaan betalen. En dat mensen die om wat voor vage redenen dan ook al jaren in de bijstand zitten en hun handje ophouden nu ook echt de geldkraan voor moet worden dichtgedraaid.
Je wens komt al aardig uit hoor, zo'n feest is het nou ook weer niet en jij wilt even halveren.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, maar wel op een houtje bijten. Net als in ALLE andere landen.
Moet je eens voor de grap opzoeken wat de bijstand in het beschaafde Duitsland is vergeleken met Nederland
Dat is al zo sinds dit jaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wordt binnenkort al van kracht schijnt het. Als een oudere het eigen huis verkoopt en in een verzorgingstehuis komt te zitten moet er een eigen bijdrage worden gedaan op basis van het vermogen.
FOK! blijft leerzaam.quote:
Dat is een belangrijk standpunt van de VVD. Tussen zeggen en doen zit echter een groot probleem. Zeker als je met, in mijn ogen een verwerpelijke partij, de PvdA moet samenwerken.quote:
Het grootste probleem is niet de vergrijzing of de gezondheidszorg. Het grootste probleem in dit land is dat de verhouding tussen mensen, die daadwerkelijk rechtstreeks aan een product bijdragen of een dienst leveren, en mensen die daar in allerlei verzonnen functies omheen zweven, maar toch een fors percentage van de opbrengsten van dat product of dienst opstrijken, compleet zoek is. Het slinkende aantal echt werkende Nederlanders kan al die parasieten niet meer betalen...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ook, maar of dat nu zo veel oplevert? De vergrijzing en de gezondheidszorg zijn echt de grootste kostenposten en dit zagen we natuurlijk al jaren eerder aankomen. En nu is het begonnen.
Tja, waar de meeste van zijn.....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:24 schreef mangamusicfan het volgende:
en ja hoor wie mogen daar weer voor opdraven wij
nopequote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:26 schreef Lunice het volgende:
Zou er binnenkort een volksopstand komen? Zou me in ieder geval niets verbazen.
50-plus stond al tweede in de peilingen dacht ik. Bij de volgende verkiezingen zal dat ook echt zo gaan blijven, mits het op deze manier doorgaat. Zeer begrijpelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:26 schreef Lunice het volgende:
Zou er binnenkort een volksopstand komen? Zou me in ieder geval niets verbazen.
Ik denk eigenlijk dat het hele links/rechts verhaal maar een piepklein deel is van het probleem. Zoals ik al zei gaat de welvaart gewoon verschuiven in de wereld. Het gehele plaatje is VEEL groter dan wat kleine beslissingen van links/rechts in een landje als Nederland.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:27 schreef SaulGoodman het volgende:
Echter hoop ik dat links nou eens begint in te zien dat steeds meer veelverdieners dit land verlaten. Hetgeen goed te begrijpen is. De groep mensen die daadwerkelijk hard werkt en behoorlijk verdient, wordt kleiner maar moet steeds meer gaan inleveren. Met het huidige beleid zal deze groep alleen maar kleiner worden en richting andere oorden vertrekken. Vervolgens zal links wel weer de volledige middenklasse leeg gaan trekken.
Dat is idd de reden waarom we al jarenlang de ene na de andere lastenverzwaring over ons uitgestort krijgen; in tegenstelling tot de bevolking van grotemensenlanden, is de Nederlandse bevolking helaas laf...quote:
Tegendeel is dan helaas ook niet waar, zeker nu niet met zo'n laag vertrouwen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het resultaat idd
mensen moeten dingen kopen, uitgaan, ijshockeywedstrijden bekijken zodat die winkels, horecagelegenheden en ijshockeyploegen kunnen groeien
daardoor groeit de economie
lukraak geld afpakken van iedereen lijkt me iig niet de oplossing voor dat probleem dat niemand me uit kan leggen
Het hele links/rechts verhaal doet er natuurlijk wel toe. Dat Europa niet meer de boventoon in de wereld aanvoert klopt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat het hele links/rechts verhaal maar een piepklein deel is van het probleem. Zoals ik al zei gaat de welvaart gewoon verschuiven in de wereld. Het gehele plaatje is VEEL groter dan wat kleine beslissingen van links/rechts in een landje als Nederland.
Je bent vast en zeker niet in het bezit van cijfers die jouw gevoel onderbouwen, we zijn door heel wat landen ingehaaldquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:27 schreef SaulGoodman het volgende:
Echter hoop ik dat links nou eens begint in te zien dat steeds meer veelverdieners dit land verlaten. Hetgeen goed te begrijpen is. De groep mensen die daadwerkelijk hard werkt en behoorlijk verdient, wordt kleiner maar moet steeds meer gaan inleveren. Met het huidige beleid zal deze groep alleen maar kleiner worden en richting andere oorden vertrekken. Vervolgens zal links wel weer de volledige middenklasse leeg gaan trekken.
Als de Pvda en de Vvd in een peiling van Maurice De Hond historisch laag zouden staan, raken de heren en dames wel in paniek. Alleen zijn er genoeg idioten die op deze partijen blijven stemmen, helaas.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is idd de reden waarom we al jarenlang de ene na de andere lastenverzwaring over ons uitgestort krijgen; in tegenstelling tot de bevolking van grotemensenlanden, is de Nederlandse bevolking helaas laf...
Je vindt dat deze partijen meer moeten kijken naar hoeveel stemmen ze winnen of verliezen bij een bepaalde maatregel of mening van de partij?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:33 schreef Lunice het volgende:
[..]
Als de Pvda en de Vvd in een peiling van Maurice De Hond historisch laag staan, raken de heren en dames wel in paniek. Alleen zijn er genoeg idioten die op deze partijen blijven stemmen, helaas.
nee ik doe net alsof de belasting oneindig vergroten slecht is voor de economie, de rest verzin je er zelf bijquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tegendeel is dan helaas ook niet waar, zeker nu niet met zo'n laag vertrouwen.
Je doet nu net alsof de belasting oneindig verlagen goed is voor de economie
Als jij als persoon voor een kleine overheid bent en niet voor nivelleren, dan was de VVD qua programma een van de beste partijen waar je op zou kunnen stemmen. Echter zit er een groot verschil tussen het programma presenteren en het uitvoeren daarvan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:33 schreef Lunice het volgende:
[..]
Als de Pvda en de Vvd in een peiling van Maurice De Hond historisch laag zouden staan, raken de heren en dames wel in paniek. Alleen zijn er genoeg idioten die op deze partijen blijven stemmen, helaas.
"Europa" heeft, net als bijv. de VS, economisch zelfmoord gepleegd door de Chinese economie (die overigens strikt be- en afgeschermd wordt door de Chinese overheid) op gang te helpen komen. En dat alles voor hooguit een paar jaar winstmaximalisatie voor een paar aandeelhouders...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:32 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het hele links/rechts verhaal doet er natuurlijk wel toe. Dat Europa niet meer de boventoon in de wereld aanvoert klopt.
Het was toch slecht voor de economie volgens jou?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik doe net alsof de belasting oneindig vergroten slecht is voor de economie, de rest verzin je er zelf bij
Welke cijfers? Dat de hardwerkende mens Nederland massaal aan het verlaten is, is met cijfers en al bekendgemaakt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bent vast en zeker niet in het bezit van cijfers die jouw gevoel onderbouwen, we zijn door heel wat landen ingehaald
nee we hebben het in tegenstelling tot de bevolking van andere grotemensenlanden gewoon relatief goedquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is idd de reden waarom we al jarenlang de ene na de andere lastenverzwaring over ons uitgestort krijgen; in tegenstelling tot de bevolking van grotemensenlanden, is de Nederlandse bevolking helaas laf...
Dat Nederlanders, niet de importlingen, relatief wel degelijk beschaafd zijn, is een feit. Dat geldt voor de westerse mens in het geheel.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet omdat Nederlanders er te laf voor zijn
Ik stem uit principe nooit op de gevestigde partijen, waarschijnlijk ga ik tijdens de volgende verkiezingen zelfs helemaal niet meer naar de stembus. De democratie, zoals we die nu kennen, is in mijn optiek nl. hoog nodig aan een grondige revisie toe en tot die tijd is mijn geloof er in tot een absoluut dieptepunt gedaald.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:33 schreef Lunice het volgende:
[..]
Als de Pvda en de Vvd in een peiling van Maurice De Hond historisch laag zouden staan, raken de heren en dames wel in paniek. Alleen zijn er genoeg idioten die op deze partijen blijven stemmen, helaas.
oneindig de belasting blijven verhogen lijkt mij slecht voor de economie ja, wil nog niet direct zeggen dat ik vind dat ze per se lager moeten worden of wel?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het was toch slecht voor de economie volgens jou?
maakt ze nog niet lafquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:40 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dat Nederlanders, niet de importlingen, relatief wel degelijk beschaafd zijn, is een feit. Dat geldt voor de westerse mens in het geheel.
In de trand van: daar in Den Haag zijn het zakkenvullers? Door je stem weg te gooien, heb je mijn inziens helemaal geen recht van spreken. Sterker nog: dat staat haaks tegenover het democratische principe.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik stem uit principe nooit op de gevestigde partijen, waarschijnlijk ga ik tijdens de volgende verkiezingen zelfs helemaal niet meer naar de stembus. De democratie, zoals we die nu kennen, is in mijn optiek nl. hoog nodig aan een grondige revisie toe en tot die tijd is mijn geloof er in tot een absoluut dieptepunt gedaald.
Niet stemmen op de gevestigde partijen is je stem weggooien?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:42 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
In de trand van: daar in Den Haag zijn het zakkenvullers? Door je stem weg te gooien, heb je mijn inziens helemaal geen recht van spreken.
Lage BTW-tarief van 6 naar 7 % en je harkt al 2 miljard binnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:37 schreef Omentuva het volgende:
Welke belastingverhogingen dan? Diezelfde die volgens mij ook al in het regeerakkoord/aangepaste regeerakkoord (want zorgpremie eruit) stonden? (Uit mijn hoofd, 2e+3e schijf voor werkenden gelijk op 42 %, verlenging 3e schijf naar 62k grens ipv 56k*) Dat is niets nieuws onder de zon, hooguit kortzichtig dat men dat is vergeten. Ben wel benieuwd wat het totaalpakket zou moeten zijn. Mits bovenstaande veranderingen kloppen zet ik in op geen verlenging 3e schijf en snellere afbouw HRA, samen met nullijnen in alles publiek of semi-publiek.
*Laatste is technisch belastingverlaging, bedragen zijn ongeveer.
Lezen a.u.b. Meneer geeft aan bij de volgende verkiezingen wellicht helemaal niet te gaan stemmen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:43 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Niet stemmen op de gevestigde partijen is je stem weggooien?
Beetje vreemd om met je vingers naar links te wijzen. Als mensen werkelijk zo massaal dit land verlaten komt dat blijkbaar vooral door die vingerlikkend rechtse kabinetten van de afgelopen 10+ jaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:27 schreef SaulGoodman het volgende:
Rechtse kabinetten? Alleen het vorige kabinet was rechts. Jij noemt een kabinet waarin de PvdA aanwezig is rechts? Dat is een beetje vreemd.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:45 schreef Naqin het volgende:
[..]
Beetje vreemd om met je vingers naar links te wijzen. Als mensen werkelijk zo massaal dit land verlaten komt dat blijkbaar vooral door die vingerlikkend rechtse kabinetten van de afgelopen 10+ jaar.
Lees jij dan ook even het woordje 'waarschijnlijk'. Hij geeft niet aan dat hij helemaal niet gaat stemmen, het is waarschijnlijk. Jij stelt al dat hij helemaal niet gaat stemmen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:44 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Lezen a.u.b. Meneer geeft aan bij de volgende verkiezingen wellicht helemaal niet te gaan stemmen.
Ik geef aan wellicht! Laat maar varen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:46 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Lees jij dan ook even het woordje 'waarschijnlijk'. Hij geeft niet aan dat hij helemaal niet gaat stemmen, het is waarschijnlijk. Jij stelt al dat hij helemaal niet gaat stemmen.
Wat gebruik maakt van het punt dat de meeste mensen de producten in de 6 % groep toch wel blijven kopen. Weet alleen niet of PvdA er mee akkoord zou gaan en er is een reden dat de BTW verhoging uiteindelijk 2 % in het hoge tarief ipv 1/1 werd bij het Lenteakkoord...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Lage BTW-tarief van 6 naar 7 % en je harkt al 2 miljard binnen.
Ok dank, fijne avondquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:38 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Welke cijfers? Dat de hardwerkende mens Nederland massaal aan het verlaten is, is met cijfers en al bekendgemaakt.
Je zou bijna kunnen zeggen met zo'n laag consumentenvertrouwen en een burger die de vinger op de knip houdt, dat belastingverhoging en een overheid die investeert net goed is voor dit landquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
oneindig de belasting blijven verhogen lijkt mij slecht voor de economie ja, wil nog niet direct zeggen dat ik vind dat ze per se lager moeten worden of wel?
Ik noem een kabinet van CDA+PvdA een centrumkabinet. CDA+VVD zoals Balkenende 1, 2 en 3 en Rutte 1 waren noem ik centrum-rechts. Rechts is meer, of toch op z'n minst evenveel aan zet geweest de afgelopen jaren. Daarom, beetje vreemd om naar links te wijzen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:46 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Rechtse kabinetten? Alleen het vorige kabinet was rechts. Jij noemt een kabinet waarin de PvdA aanwezig is rechts?
op een korte termijn wel want er komt logischerwijs meer geld binnen dat jaar maar dat geld is snel opquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zou bijna kunnen zeggen met zo'n laag consumentenvertrouwen en een burger die de vinger op de knip houdt, dat belastingverhoging en een overheid die investeert net goed is voor dit land
Ik weet ook nog een hele mooie. Een absolute versobering van onze gevangenissen. Criminelen zijn wel de laatste mensen die naar mijn inziens in de watten moeten worden gelegd. Laat het gevangenisregime in ieder geval voor zware gevangenen meer lijken op Amerikaanse gevangenissen. In Europa zijn de gevangenissen in Frankrijk ook veel soberder.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk ook dat we er echt naar toe gaan dat ouderen die veel geld bezitten hun dure zorg ook zelf moeten gaan betalen. En dat mensen die om wat voor vage redenen dan ook al jaren in de bijstand zitten en hun handje ophouden nu ook echt de geldkraan voor moet worden dichtgedraaid.
PvdA zal dwarsliggen, die zien eerder bevriezing. Er is ergens een rapport van CBS geloof ik met alle voorgestelde bezuinigingen van 2012, geloof ikquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:47 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Wat gebruik maakt van het punt dat de meeste mensen de producten in de 6 % groep toch wel blijven kopen. Weet alleen niet of PvdA er mee akkoord zou gaan en er is een reden dat de BTW verhoging uiteindelijk 2 % in het hoge tarief ipv 1/1 werd bij het Lenteakkoord...
Door te gaan stemmen ga je, naar mijn mening, akkoord met de democratie zoals we die momenteel in dit land kennen en dat is een signaal dat ik niet (meer) wil geven. Een blanco stem zegt wat mij betreft niet meer als "ik wil graag stemmen, maar ik kan me niet in de standpunten van de te kiezen partijen/kandidaten vinden"...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:42 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
In de trand van: daar in Den Haag zijn het zakkenvullers? Door je stem weg te gooien, heb je mijn inziens helemaal geen recht van spreken. Sterker nog: dat staat haaks tegenover het democratische principe.
Dat noem ik middenkabinetten. Maar dat komt omdat Nederland relatief links is. Zie bijvoorbeeld het belastingstelsel. Zelfs in ex-communistische landen is er een vlaktaks. De reden die veel aangegeven wordt door de vertrekkende mensen is het hoge belastingtarief van 52%, de hoogste schaal. Daarnaast vertrekken sommigen ook vanwege een niet nader te noemen noord-afrikaans volkje waarbij respect vaak ver te zoeken is. Wanneer je enigszins ruim woont, kan je ze alvast verwelkomen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:50 schreef Naqin het volgende:
[..]
Ik noem een kabinet van CDA+PvdA een centrumkabinet. CDA+VVD zoals Balkenende 1, 2 en 3 en Rutte 1 waren noem ik centrum-rechts. Rechts is meer, of toch op z'n minst evenveel aan zet geweest de afgelopen jaren. Daarom, beetje vreemd om naar links te wijzen.
Ik heb dat wel gezien bij de Amerikaanse verkiezingen... Kan 'm zo snel even niet vinden voor Nederland. Kwam wel tegen dat 6-8 % op het lage tarief de schatkist 1.4 miljard zou opleveren (Telegraaf ) maar meer niet. 1 % btw-laag erbij en de forenzentaks terug van weggeweest is al 2 miljard jongens!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
PvdA zal dwarsliggen, die zien eerder bevriezing. Er is ergens een rapport van CBS geloof ik met alle voorgestelde bezuinigingen van 2012, geloof ik. Daar kan je ze zo uithalen, effect van ieder bezuiniging en de bedragen. Weet je wat je moest bezuinigen pak wat maatregelen bekijk het en voer het uit
.
Het klopt inderdaad dat we door die euro als het ware gegijzeld zijn. Met Europese samenwerking, tot een bepaalde hoogte, is niets mis. Een monetaire unie schiet echter zijn doel voorbij. Grote fout is dat geweest.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:10 schreef Flow3r het volgende:
Maar zolang we de euro hebben zal de geldstroom toch nooit ophouden?
Al die landen die er een potje van gemaakt hebben, al die landen die subsidie ontvangen voor onzinnige zaken als geluidswallen naast een weiland etc...weggegooid geld.
Mogen wij met ons allen ophoesten.
Maar ook als die landen hun zaakjes uiteindelijk wel voor elkaar hebben is niets zeker. We zitten vast aan die klote-euro en daarmee zijn we van allerlei andere landen afhankelijk...tot in de eeuwigheid?
Ik mag toch hopen van niet
Wat is dan het beste? Ik heb namelijk het idee dat het niks uitmaakt....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:32 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het hele links/rechts verhaal doet er natuurlijk wel toe. Dat Europa niet meer de boventoon in de wereld aanvoert klopt.
Dan kunnen we net zo goed niet meer gaan stemmen. Zullen we dan maar een grote centrale eenheidspartij oprichten? Linkse en Rechtse partijen hebben natuurlijk andere standpunten. Het lijkt of het niks uitmaakt doordat ze in dit geval samenwerken. Je moet er toch niet aandenken dat er een links blok aan de macht komt. Communistische helstaat, we hebben gezien wat dat oplevert.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat is dan het beste? Ik heb namelijk het idee dat het niks uitmaakt....
Het was een serieuze vraagquote:Op woensdag 27 februari 2013 00:23 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dan kunnen we net zo goed niet meer gaan stemmen. Zullen we dan maar een grote centrale eenheidspartij oprichten? Linkse en Rechtse partijen hebben natuurlijk andere standpunten. Het lijkt of het niks uitmaakt doordat ze in dit geval samenwerken. Je moet er toch niet aandenken dat er een links blok aan de macht komt. Communistische helstaat, we hebben gezien wat dat oplevert.
er word al gesneden in het gevangenis wezen.. de helft van de gevangenissen gaan dicht , degene die over blijven worden groter en om totaal met minder personeelquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:51 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik weet ook nog een hele mooie. Een absolute versobering van onze gevangenissen. Criminelen zijn wel de laatste mensen die naar mijn inziens in de watten moeten worden gelegd. Laat het gevangenisregime in ieder geval voor zware gevangenen meer lijken op Amerikaanse gevangenissen. In Europa zijn de gevangenissen in Frankrijk ook veel soberder.
'De dure rechtse JSF's' staan niet in verhouding tot alle onnodige uitgaven van links.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het was een serieuze vraagOnnodige linke uitgaven of dure rechte JSF's? Allebei verspillen ze geld.
En dat is dan juist weer een punt waar de rechtse partijen niet op willen bezuinigen. Slechte zaak ook.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:40 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
er word al gesneden in het gevangenis wezen.. de helft van de gevangenissen gaan dicht , degene die over blijven worden groter em om totaal met minder personeel
Niet klagen maar dragen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:02 schreef alors het volgende:
Ja goed idee, dan komt het vast wel goed met het consumentenvertrouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |