abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 10:58:20 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123268493
Deel 6 alweer in onze klusblunders reeks
Het topic waar we met ze allen gewoon lekker door blijven blunderen :Y _O-

De laatste posts uit het vorige topic waren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:42 schreef Adnap het volgende:
een lekke dop (?) van mijn verwarming zorgde er voor dat we natte voeten kregen in de badkamer op plekken waar dat niet hoort. Mijn deskundige oog zag een los rubbertje dus conclusie rubbertje gaar, tijd voor nieuwe. tot zo ver geen probleem.
met telefoon en daarop foto :') naar de kluswinkel, nieuwe dop gehaald en tja dan ahd ik toch beter even eerst naar mijn vader kunnen bellen....toen de dop er af ging ,kwam er ook een fontijn zwart stinkend water uit de verwarming ..... héél snel de nieuwe dop erop en lek dicht maar het schoonmaken daarna was dus minder geslaagd. Verwarming aangevuld en alles doet het weer maar wat een waterballet. volgende keer cv maar uitzetten (hij stond niet echt aan, op 15 gr standje) en betreffende ding aftappen ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:49 schreef Gieliovd het volgende:
Oooooei dat is balen!! Tering, weer een duur weekend.

Ik was ook weer aan het blunderen....

Onderin de trapkast gekropen, moest na lange tijd dat de CV verdeler aan de muur hing maar nog niet aangesloten was.... toch dat ding aansluiten. Had eindelijk het juist gereedschap.

Dus daar gaan we... buis kalibreren, allemaal goed. Knelring over de buis, slangthule (steunhuls) erin met toch wel veel moeite.....

:{ de 2 wartels/moeren lagen naast me buiten de trapkast. |:(

Gekloot, thules krijg je er nooit meer uit, dus kwartier later knelring eraf. Wartel erop, knelring erop, KLAAR.

Op naar de wasmachine hoek, waar nog een groepenverdeler hangt. Dit keer niet vergeten pannekoek! Dus wartels lost.. kalibreren... kan er toch wel beroerd bij!

Pijp zit verkeerd, kan er niet bij, lopen kloten...

Zo, alles voor elkaar. Thules erin, knelringen eromheen... WARTELS ONDER MIJN KNIE :( :( :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 22:34 schreef Resistor het volgende:
Nieuw jaar, bijna klaar met mijn appartement, en toch op de valreep nog een blunder.

Waardeloze architect had bedacht een warmte-terugwin-goot als doucheputje te gebruiken, dat ding is 90cm breed, met aan beide kanten 10cm ruimte in afschot. Het midden van de voeg van het afschot en vlakke vloer (heb niet voor een bak gekozen, wil geen drempeltje) ligt dus op 110cm vanaf de muur.

Ik weet niet wat standaard is, of ze bij douchewanden nou de binnen of de buitenmaat nemen, maar mijn douchewand was dus 110cm buitenwand.
Met alle geweld, beleid en vulstukken wil ik die wand op de voeg krijgen, binnenkant wand gelijk met de binnenkant van de voeg.
1 verkeerde beweging op de afschotvoeg, 1.000.000 scherven op de vloer want veiligheidsglas, en een paar scherven nog in het profiel wat we nog vast hielden :'( :')

En toch baal ik meer van de netwerkkabels die ik opeens niet meer kon knijpen, ik heb er vorige maand tientallen geknepen en een enkele over moeten doen, en deze keer was ik uren bezig met 2 lullige kabeltjes :')
pi_123268594
Tijdje geleden alweer: halogeenlampje (spotje) defect. Dus ik denk: trek 'm uit z'n fitting en steek er een nieuwe in. Kan ik trekken wat ik wil, krijg 'm niet los. Harder trekken...nog harder met schroevendraaiers erachter...peng, glas kapot, scherfjes over de tafel. Ik verder afpellen van de spot en het lampje....blijkt er een keramische GU10 fitting (voor 230 V halogeen) aan te zitten, die moet je eerst een slagje draaien.....ik zat met een 12 V steekspotje in gedachten
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 11:05:33 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123268620
Gisteren was echt eens zo'n klusdag dat je denkt van -O-
Dat je zo'n idee hebt dat je nog sneller achteruit werkt dan vooruit :X, herkent iemand dat gevoel ?

Er was in huize Vonk namelijk eens een elektra leiding waar nog geen draad in zat...
Er was een moment dat er draad door getrokken moest worden...
En toen bleek de leiding verstopt/dicht te zitten met rotzooi...

En omdat een foto nu eenmaal meer zegt dan woorden :X

pi_123268733
Zo'n elektricien (naja, whats in a name?) moeten ze verrot schoppen. Flexbuis is prima als het niet anders kan. Maar dan wel graag RUIME bochtjes die geen knikken vertonen.

En nu? Hoe opgelost?

Ik heb hier een nylon trekveertje voor. Niet dat die zo fijn zijn, maar die hebben een fijne gladde tip. Achter de tip een dubbele veer. Meestal lukt het daar wel meer en trek ik een trekkoord of echte stalen veer er mee in.
pi_123268736
Aaaargh.....er komt nog een wand afwerking overheen?

Btw, ik heb van m'n loodgieter/leermeester altijd meegekregen om leidingen en buizen tijdens de verbouw af te dekken met een schroevendraaier of dopje, bekertje of dekseltje in of op de opening. Altijd!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  PR/Manusje van alles zondag 24 februari 2013 @ 11:13:01 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123268761
heb je het open gekapt of lag het nog open. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123268932
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:11 schreef eRKa het volgende:
Zo'n elektricien (naja, whats in a name?) moeten ze verrot schoppen. Flexbuis is prima als het niet anders kan. Maar dan wel graag RUIME bochtjes die geen knikken vertonen.
Ik denk dat die flex, het reparatiestuk is. Dat er eerst een starre buis zat gebogen met verstopping.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123269023
Dan had ik het toch wat verder open gehaald. Nieuw stukje buis buigen en dat erin. Flex is bij mij no-no. Werkt makkelijk in eerste aanleg, dat wel.
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 11:47:14 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123269436
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:29 schreef eRKa het volgende:
Dan had ik het toch wat verder open gehaald. Nieuw stukje buis buigen en dat erin. Flex is bij mij no-no. Werkt makkelijk in eerste aanleg, dat wel.
Om de halve wand los te gaan kappen ging mij op dat moment te ver, eerst zit je al een hoop tijd te verkloten met allerlei trucjes om de buis toch nog open te kunnen krijgen. Uiteindelijk kom je er achter dat het toch niet wil.. :% met een hoop gescheld en getier als gevolg :%

quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk dat die flex, het reparatiestuk is. Dat er eerst een starre buis zat gebogen met verstopping.
Als het echt niet anders kan; dan gebruik ik pas flexibele buis.
En dit is dan zo'n gevalletje om de schade beperkt te houden.

Het draad heb ik er van te voren trouwens al doorheen getrokken :s)

quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:11 schreef blomke het volgende:
Aaaargh.....er komt nog een wand afwerking overheen?

Btw, ik heb van m'n loodgieter/leermeester altijd meegekregen om leidingen en buizen tijdens de verbouw af te dekken met een schroevendraaier of dopje, bekertje of dekseltje in of op de opening. Altijd!!
Het is mij ook nog altijd een raadsel hoe daar in godsnaam een steentje in zou zitten -O-
pi_123269590
Prutsers van mijn appartement hebben overal flex gebruikt in de wanden :@

En spanningzoekertjes zijn nog steeds geen schroevendraaiers :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 11:56:45 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123269655
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:54 schreef Resistor het volgende:
Prutsers van mijn appartement hebben overal flex gebruikt in de wanden :@

En spanningzoekertjes zijn nog steeds geen schroevendraaiers :+
Tegenwoordig kun je zelfs flexibele buis krijgen met de draden er al in..
http://www.electroshop.nl(...)bele-buis-met-draad/

En omdat alles tegenwoordig maar goedkoop snel moet.. -O-
  zondag 24 februari 2013 @ 12:00:43 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123269749
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Tegenwoordig kun je zelfs flexibele buis krijgen met de draden er al in..
http://www.electroshop.nl(...)bele-buis-met-draad/

En omdat alles tegenwoordig maar goedkoop snel moet.. -O-
Mensen hebben liever een dikke auto op de oprit dat een degelijke installatie.
Deels onwetendheid deels bewuste gierigheid.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 24 februari 2013 @ 12:55:27 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_123271573
De installatie gaat toch niet in kwaliteit achteruit als er flex gebruikt is?
Het is lastig de boel aan te passen of er extra draad doorheen te trekken. Maar het blijft kwalitatief net zo goed.
Heb hier overigens ook het nodige flex gebruikt, maar ga het in ieder geval in de meterkast nog wel een keer vervangen :P .
  zondag 24 februari 2013 @ 13:23:51 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123272973
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:55 schreef bleiblei het volgende:
De installatie gaat toch niet in kwaliteit achteruit als er flex gebruikt is?
Het is lastig de boel aan te passen of er extra draad doorheen te trekken. Maar het blijft kwalitatief net zo goed.
Heb hier overigens ook het nodige flex gebruikt, maar ga het in ieder geval in de meterkast nog wel een keer vervangen :P .
Het is, zoals je zelf al aangeeft, klote om er later iets aan de installatie aan te passen. Kwalitatief is er niks mis mee, dat klopt. In de ogen van de pro's is het echter beunhazenwerk. Ik gebruik ook wel flex, alleen dat pas ik alleen toe boven de groepenkast, waar ik uiteraard wel met vaste buis uit kom.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_123276827
Klote Vonk, zoiets kan altijd een keer gebeuren, maar het is zo machtig zonde van je tijd als je je vervolgens bedenkt wat je in die tijd ook had kunnen doen... ;(

Zo heb ik een half jaartje terug de koppakking van een Opel moeten vervangen, daarnaast zou de kop ook gereviseerd worden, dus alle klepstoters e.d. losgehaald zodat de nokkenas eruit kon. Heel voorzichtig met een pincet alles spie voor spie alles eruitgepakt om te voorkomen dat het in het onderblok zou belanden via één van de oliekanaaltjes.

De eerste 15 gingen goed, maar je raad het al... De 16e schoot tussen het pincet en verdween. Hoop gevloek en getier, dus het carter er maar afgedraaid om te zien of ie er toevallig door was gevallen (niet natuurlijk). Nou toen begon het creatieve stuk... magneetjes, stofzuiger, perslucht. Dat ding was gewoon pleite. Nog meer gevloek dus. We hadden beide al wel regelmatig aan auto's gesleuteld, maar dit was best ambitieus voor ons doen. :9 Na een zaterdag hengelen was de motivatie tot een dieptepunt gezakt, en zagen we het niet meer zitten. De zondag erop heeft de auto zelfs even op marktplaats gestaan als sloper. :D :D

Helemaal zeker dat ie in het blok was gevallen waren we niet, maar we konden de gok niet nemen door de boel weer in elkaar te doppen. De zaterdag erop hebben we, zonder dat we echt wisten waar we mee bezig waren, heel het blok uit moeten bouwen en gelukkig kwam dat kutspietje er na verloop van tijd uit.

Wat in een zaterdag had gekund, kostte al met al meer dan 3 zaterdagen. Maarrrrrrr... de auto rijdt nog steeds en het KVS probleem was opgelost. Nu kunnen we er alleen nog maar om lachen, maar het was op dat moment een klein familie-drama. :')
  zondag 24 februari 2013 @ 14:53:36 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123277915
Dat is een van de redenen dat ik zelf niet aan de auto sleutel. De andere reden is dat de
lease maatschappij het niet wil hebben.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_123280631
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef 4wood het volgende:
Klote Vonk, zoiets kan altijd een keer gebeuren, maar het is zo machtig zonde van je tijd als je je vervolgens bedenkt wat je in die tijd ook had kunnen doen... ;(

Zo heb ik een half jaartje terug de koppakking van een Opel moeten vervangen, daarnaast zou de kop ook gereviseerd worden, dus alle klepstoters e.d. losgehaald zodat de nokkenas eruit kon. Heel voorzichtig met een pincet alles spie voor spie alles eruitgepakt om te voorkomen dat het in het onderblok zou belanden via één van de oliekanaaltjes.

De eerste 15 gingen goed, maar je raad het al... De 16e schoot tussen het pincet en verdween. Hoop gevloek en getier, dus het carter er maar afgedraaid om te zien of ie er toevallig door was gevallen (niet natuurlijk). Nou toen begon het creatieve stuk... magneetjes, stofzuiger, perslucht. Dat ding was gewoon pleite. Nog meer gevloek dus. We hadden beide al wel regelmatig aan auto's gesleuteld, maar dit was best ambitieus voor ons doen. :9 Na een zaterdag hengelen was de motivatie tot een dieptepunt gezakt, en zagen we het niet meer zitten. De zondag erop heeft de auto zelfs even op marktplaats gestaan als sloper. :D :D

Helemaal zeker dat ie in het blok was gevallen waren we niet, maar we konden de gok niet nemen door de boel weer in elkaar te doppen. De zaterdag erop hebben we, zonder dat we echt wisten waar we mee bezig waren, heel het blok uit moeten bouwen en gelukkig kwam dat kutspietje er na verloop van tijd uit.

Wat in een zaterdag had gekund, kostte al met al meer dan 3 zaterdagen. Maarrrrrrr... de auto rijdt nog steeds en het KVS probleem was opgelost. Nu kunnen we er alleen nog maar om lachen, maar het was op dat moment een klein familie-drama. :')
http://m2.konnict.nl/nl/w(...)jderen-buzzetti-5122

Het juiste gereedschap is driekwart van het werk.
pi_123280729
Ook die flexibele buis zou de veer er niet door willen neem je stofzuiger en je zuigt er eerst een ijzertouwtje in waar na je met de veer verder komt.
pi_123280852
OMG, ¤16,- :') :') Ik wist niet eens dat zoiets bestond...

Heb een aantal jaren in een Peugeot gereden die ik ook zelf onderhield toen ik nog student was, maar met het sleutelen aan auto's ben ik wel een beetje klaar. Altijd koud op de grond, geen brug, gore klauwen en te weinig licht.
pi_123281144
Met nieuwe auto s ben ik ook meer als klaar, zit me teveel electronica in, staan in teveel temp wisselingen en dat lijkt me niet gezond voor electronica.
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 18:25:59 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123289566
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef 4wood het volgende:
Klote Vonk, zoiets kan altijd een keer gebeuren, maar het is zo machtig zonde van je tijd als je je vervolgens bedenkt wat je in die tijd ook had kunnen doen... ;(

..
En idd. je probeert van alles; maar op dat moment wil helemaal niks meer...
Je gaat eens van de andere kant proberen te stoten met de veer
Je probeert het met een stofzuiger...

Je raakt gefrustreerd... :%
Je probeert het met een compressor...

Je raakt iets steeds meer gefrustreerd.. :(
Je probeert het met een spirado-apparaat / trekveerpomp ...
Je probeert het nog maar een keer, en nog maar een keer want je dacht wat te horen....

Je bedenkt je hoelang je al bezig bent... :( :( -O-

Je weet waar de verstopping zich bevind en grijpt de kangoo en hakt de leiding maar op :(
pi_123293689
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:48 schreef john2406 het volgende:
Met nieuwe auto s ben ik ook meer als klaar, zit me teveel electronica in, staan in teveel temp wisselingen en dat lijkt me niet gezond voor electronica.
Dan rijdt je toch niet meer. Jij bent eerder verkouden dan de electronica hoor. Water is slecht, temp wisseling niet.
pi_123293710
over het gebruik van flex kun je eindeloos discuseren.

wat wij steeds vaker gebruiken is voorbedrade flex bij het maken van woningen en/of hotelkamers.

de prijzen staan zo onder druk dat je bijna niet anders kan.
het is niet wat de installateur wil. maar de aanneem prijzen zijn zo achterlijk laag dat je wat moet.

mijn voorkeur heeft het zeker niet!!
  zondag 24 februari 2013 @ 19:56:42 #24
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123293957
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:52 schreef yurt het volgende:
over het gebruik van flex kun je eindeloos discuseren.

wat wij steeds vaker gebruiken is voorbedrade flex bij het maken van woningen en/of hotelkamers.

de prijzen staan zo onder druk dat je bijna niet anders kan.
het is niet wat de installateur wil. maar de aanneem prijzen zijn zo achterlijk laag dat je wat moet.

mijn voorkeur heeft het zeker niet!!
Verkeerde zuinigheid van de opdrachtgever. Als ik een woning liet bouwen kwam het er zeker niet in. Dan maar wat meer geld betalen, dan zit je later niet met de ellende.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_123294815
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:56 schreef cvboer het volgende:

[..]

Verkeerde zuinigheid van de opdrachtgever. Als ik een woning liet bouwen kwam het er zeker niet in. Dan maar wat meer geld betalen, dan zit je later niet met de ellende.
ja mijn idee.
maar helaas zie je steeds meer van dit soort praktijken.
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 22:12:51 #26
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123303449
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:52 schreef yurt het volgende:
over het gebruik van flex kun je eindeloos discuseren.

wat wij steeds vaker gebruiken is voorbedrade flex bij het maken van woningen en/of hotelkamers.

de prijzen staan zo onder druk dat je bijna niet anders kan.
het is niet wat de installateur wil. maar de aanneem prijzen zijn zo achterlijk laag dat je wat moet.

mijn voorkeur heeft het zeker niet!!
En als jij het niet wil maken voor die prijs ? Dan hebben we nog 10 andere installateurs achter de hand die dat wel willen maken voor die prijs.

Al kan het niet, al wordt er gewoon niks meer op verdiend; maar die kunnen het wel maken voor die prijs. Tot dat ze 3 maand later ergens in een lokaal krantje worden vermeld "Bedrijf x failliet, 20 man op straat"

:') :X
pi_123304130
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:11 schreef eRKa het volgende:
Zo'n elektricien (naja, whats in a name?) moeten ze verrot schoppen. Flexbuis is prima als het niet anders kan. Maar dan wel graag RUIME bochtjes die geen knikken vertonen.
Ik denk dat ik weet wie de elektricien was O-) :Y , wie gaat hem schoppen ? ~O> o|O
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 22:22:36 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123304175
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik weet wie de elektricien was O-) :Y , wie gaat hem schoppen ? ~O> o|O
Ik ontken alles O-); de foto is in ieder geval van na de reparatie van de leiding.
En normaal zal ik hem helemaal uithakken; maar met alle frustratie die ik voor die tijd al had.

Is dit de oplossing geworden; en daar laten we het gewoon bij.
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2013 @ 22:23:46 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_123304259
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:42 schreef 4wood het volgende:
OMG, ¤16,- :') :') Ik wist niet eens dat zoiets bestond...

Heb een aantal jaren in een Peugeot gereden die ik ook zelf onderhield toen ik nog student was, maar met het sleutelen aan auto's ben ik wel een beetje klaar. Altijd koud op de grond, geen brug, gore klauwen en te weinig licht.
Ik ben niet anders gewend.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2013 @ 22:25:29 #30
25682 2cv
Niet subtiel
pi_123304372
Ohja, in geval van vallende/wegschietende onderdelen: herhaal het eens met eenzelfde of vergelijkbaar onderdeel. Goed in de gaten houden waar dat 2e onderdeel terecht komt en vaak ligt het eerste onderdeel in die buurt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_123304532
@2cv
Ik ben ook niet anders gewend, zelfs modernere auto`s kun je prima zelf onderhouden.
Een paar remblokken of schijven vervangen kan je prima zelf, en door al die elektronica moet je jezelf ook niet laten afschrikken.
Foutcode-uitlees apparaatjes heb je tegenwoordig voor een paar tientjes op E-bay.
  zondag 24 februari 2013 @ 22:28:02 #32
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123304544
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:25 schreef 2cv het volgende:
Ohja, in geval van vallende/wegschietende onderdelen: herhaal het eens met eenzelfde of vergelijkbaar onderdeel. Goed in de gaten houden waar dat 2e onderdeel terecht komt en vaak ligt het eerste onderdeel in die buurt.
Of je laat het doen. Scheelt een hoop frustratie. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2013 @ 22:31:57 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_123304806
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:
@2cv
Ik ben ook niet anders gewend, zelfs modernere auto`s kun je prima zelf onderhouden.
Een paar remblokken of schijven vervangen kan je prima zelf, en door al die elektronica moet je jezelf ook niet laten afschrikken.
Foutcode-uitlees apparaatjes heb je tegenwoordig voor een paar tientjes op E-bay.
Registreert dat ding ook kortsluiting en waar die kortsluiting zit ? Electronica + auto's is als ... als ... Het past gewoon niet bij elkaar, klaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2013 @ 22:32:11 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_123304826
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:28 schreef cvboer het volgende:

[..]

Of je laat het doen. Scheelt een hoop frustratie. :P
Tot de rekening komt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 24 februari 2013 @ 22:37:42 #35
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123305243
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

Tot de rekening komt.
Dat geeft geen frustratie, die zie je aankomen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2013 @ 22:38:21 #36
25682 2cv
Niet subtiel
pi_123305280
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat geeft geen frustratie, die zie je aankomen.
Ik zou me dan frustreren omdat ik het zelf voor minder had kunnen doen. En vast ook beter :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 24 februari 2013 @ 22:40:52 #37
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123305441
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:38 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik zou me dan frustreren omdat ik het zelf voor minder had kunnen doen. En vast ook beter :P
Dat voordeel heb jij dan weer. Ik heb geen verstand van auto's. De ruitensproeiervloeistof en olie bijvullen gaat nog net.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2013 @ 22:41:31 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_123305480
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:40 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat voordeel heb jij dan weer. Ik heb geen verstand van auto's. De ruitensproeiervloeistof en olie bijvullen gaat nog net.
Wel het juiste vloeistofje in het juiste gaatje gieten he ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 24 februari 2013 @ 22:43:57 #39
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123305642
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:41 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wel het juiste vloeistofje in het juiste gaatje gieten he ?
:P Dat lukt nog wel. Voor al het overige werk mag de garage het oplossen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_123306978
Ik heb het een keer geprobeert garage, bleek dat ik hem kon halen zonder dat ze het opgelost hadden.
Heb ik hem maar zelf gemaakt en uitgelezen, gelukkig een oudere waarbij het in de auto zelf kon.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:06:52 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_123339574
Klusser weggeblazen door ontploffing Groningen

Een klusser in de stad Groningen is vanochtend weggeblazen door een ontploffing. De explosie werd veroorzaakt door wrijving van de wollen trui van de klussende bewoner.

Klusser weggeblazen door ontploffende verfbus
De explosie was zo hard, dat de ruiten sprongen. De man bleef ongedeerd op een paar verschroeide hoofdharen na.

Tijdens het klussen stonden er geen ramen open. De vonkjes die door de wrijving ontstonden vermengden zich vermoedelijk in de ruimte met verfdampen, waardoor de spuitbussen ontploften.

http://www.telegraaf.nl/t(...)r_ontploffing__.html

Dit lijkt me nou iets voor een fokker :P
pi_123340776
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:23 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik ben niet anders gewend.
Ik heb het ook jaren zo gedaan hoor. :) Als ik het niet leuk had gevonden had ik geen franse auto's gekocht. Aan verschillende snelle, oude franse hokken gesleuteld. Meestal 205 GTi's, maar ook wel eens een AX GTi of 5 Turbo.

Afgelopen zomer m'n eigen 205 GTi verkocht aan een fransman, toch wel jammer. Het af en toe moeten sleutelen viel in het niet bij de fun die je had met rijden. Nu ik in een vrij lompe moderne auto rijdt heb ik er totaal geen zin meer in, de charme van het zelf sleutelen is er ook wel een beetje vanaf met de laptop op het dak. :P
pi_123341859
quote:
6s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
vermengden zich vermoedelijk in de ruimte met verfdampen,
Doe me denken aan 2 decennia geleden, toen een vriend van mij het een goed idee vond om het frame van zijn brommer in de badkamer opnieuw te spuiten.

Niet alleen werd zijn moeder niet vrolijk van het feit dat hij dat in de badkamer deed in plaats van gewoon in de tuin, maar dat hij op een gegeven moment duizelig werd en nog net richting deur kon vallen en dus knock-out op de overloop belandde deed de gemoederen toch ietwat oplaaien. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123350603
quote:
6s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Klusser weggeblazen door ontploffing Groningen

Een klusser in de stad Groningen is vanochtend weggeblazen door een ontploffing. De explosie werd veroorzaakt door wrijving van de wollen trui van de klussende bewoner.

Klusser weggeblazen door ontploffende verfbus
De explosie was zo hard, dat de ruiten sprongen. De man bleef ongedeerd op een paar verschroeide hoofdharen na.

Tijdens het klussen stonden er geen ramen open. De vonkjes die door de wrijving ontstonden vermengden zich vermoedelijk in de ruimte met verfdampen, waardoor de spuitbussen ontploften.

http://www.telegraaf.nl/t(...)r_ontploffing__.html

Dit lijkt me nou iets voor een fokker :P
Ik trek nooit vonkjes met een wollen trui. Wel met een trui van acryl of ander kunststofje.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  maandag 25 februari 2013 @ 23:15:21 #45
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123350887
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Doe me denken aan 2 decennia geleden, toen een vriend van mij het een goed idee vond om het frame van zijn brommer in de badkamer opnieuw te spuiten.

Niet alleen werd zijn moeder niet vrolijk van het feit dat hij dat in de badkamer deed in plaats van gewoon in de tuin, maar dat hij op een gegeven moment duizelig werd en nog net richting deur kon vallen en dus knock-out op de overloop belandde deed de gemoederen toch ietwat oplaaien. :D
Buiten waaide het natuurlijk. Dus dan maar binnen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_123353738
Wat is er nu slechter aan die voor bedraadde flex buizen.. het werkt denk ik heel snel, er zit goed draad in en flexbuis is niet onveiliger... Het wordt pas een nadeel als je er draden bij wilt trekken... Maar ik ben laatst flink bezig geweest om 5 meter pvc neer te leggen en daarna draad te leggen.. ik denk dat ik de hele avond tv had kunnen kijken als ik van het bestaan had geweten...

Zeker voor dhz'er lijkt het mij een uitkomst.
pi_123363022
Wij noemden flex vroeger altijd klootzakkenpijp. Ik weiger het te gebruiken.
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 11:49:57 #48
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123566142
*zucht*

Het ondersteboven lopen van een assortimentsbak met daarin adereindhulzen van :

0,5 mm²
dubbel 0,5 mm²
0,75 mm²
dubbel 0,75 mm²
1 mm²
dubbel 1 mm²
1,5 mm²
dubbel1,5 mm²
2,5 mm²
dubbel 2,5 mm²
4 mm²
dubbel 4 mm²
6 mm²
dubbel 6 mm²
10 mm²
dubbel 10 mm²



Geld dat ook als een klusblunder ? :')
We hebben in ieder geval wat te doen gehad van de week _O-
pi_123566353
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:49 schreef Vonkenboer het volgende:
*zucht*

Het ondersteboven lopen van een assortimentsbak met daarin adereindhulzen van :

Bedoel je dat alles door elkaar geflikkerd is? ZOu het zo laten; heb je wat nodig, vis je 't er op kleur wel uit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 12:02:18 #50
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123566493
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Bedoel je dat alles door elkaar geflikkerd is? ZOu het zo laten; heb je wat nodig, vis je 't er op kleur wel uit.
Ja, hij stond achteraf gezien wat onhandig op de grond naast een schakelkast waar ik mee aan het werk was. Wil ik kijken of iets mooi recht gemonteerd zit; doe ik een stap achter uit...

*klets* *flats!*

* Vonkenboer kijkt achterom

*kut!*

Op dit moment heb ik die bak met adereindhulzen vrijwel dagelijks nodig; heb alles in een zakje gedaan en thuis alles maar even weer uitgezocht. Met een klein uurtje hadden we alles weer in het daarvoor bestemde vakje zitten :+
pi_123566589
Troost je, zoiets had ik jaren geleden met een opbergkist. Bovenin zo'n bak met 30 vakjes in het deksel onder een doorzichtig plastic blad. Deed ik het deksel open, alle schroefjes flikkeren eruit, was vergeten eerst dat plastic blad dicht te doen.

Stomme constructie natuurlijk; bak bovenop nooit meer gebruikt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123566848
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:02 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ja, hij stond achteraf gezien wat onhandig op de grond naast een schakelkast waar ik mee aan het werk was. Wil ik kijken of iets mooi recht gemonteerd zit; doe ik een stap achter uit...

*klets* *flats!*

* Vonkenboer kijkt achterom

*kut!*

Op dit moment heb ik die bak met adereindhulzen vrijwel dagelijks nodig; heb alles in een zakje gedaan en thuis alles maar even weer uitgezocht. Met een klein uurtje hadden we alles weer in het daarvoor bestemde vakje zitten :+
Ken dat, heb het een aantal jaar geleden gehad met niet geisoleerde adereindhulzen ;(
Pest werk als je van de verschillende maten een suk of 100 hebt.
Uiteindelijk is er een gedeelte uitgezocht en heb ik in mijn dhz-handig gereedschapbak het zakje met ongesorteerd gedonderd. Kutwerk, dat uitzoeken :')
Liefde en infectie
  zondag 3 maart 2013 @ 12:30:45 #53
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_123567396
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:49 schreef Vonkenboer het volgende:
*zucht*

Het ondersteboven lopen van een assortimentsbak met daarin adereindhulzen van :

0,5 mm²
dubbel 0,5 mm²
0,75 mm²
dubbel 0,75 mm²
1 mm²
dubbel 1 mm²
1,5 mm²
dubbel1,5 mm²
2,5 mm²
dubbel 2,5 mm²
4 mm²
dubbel 4 mm²
6 mm²
dubbel 6 mm²
10 mm²
dubbel 10 mm²

[ afbeelding ]

Geld dat ook als een klusblunder ? :')
We hebben in ieder geval wat te doen gehad van de week _O-
Die kom je volgend jaar nog tegen :P
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 12:35:18 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123567548
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:30 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Die kom je volgend jaar nog tegen :P
Wat ik nog bij elkaar kon rapen hebben we uitgezocht, de rest van de meuk ligt ergens in de werkplaats op de vloer rond te zwerven :P
pi_123569502
Idd ook weleens gehad. Lijkt veel werk maar valt uiteindelijk wel mee.
  zondag 3 maart 2013 @ 15:00:44 #56
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_123573561
een collega van mij zoekt dat soort dingen wel op. die laat zo'n koffer met deksel open midden in het looppad staan.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  zondag 3 maart 2013 @ 15:03:40 #57
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_123573664
quote:
15s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:00 schreef rulerofdeath het volgende:
een collega van mij zoekt dat soort dingen wel op. die laat zo'n koffer met deksel open midden in het looppad staan.
Koffer laten verdwijnen voor een middagje, dan leert ie het wel af.
pi_123578763
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:02 schreef Vonkenboer het volgende:

Op dit moment heb ik die bak met adereindhulzen vrijwel dagelijks nodig; heb alles in een zakje gedaan en thuis alles maar even weer uitgezocht. Met een klein uurtje hadden we alles weer in het daarvoor bestemde vakje zitten :+
Tegen normaal uurtarief sorteren is geen goed plan, dan is nieuw kopen en de rommel weggooien goedkoper.
Wij gebruiken alleen nog deze setjes: http://nl.rs-online.com/web/p/crimp-terminal-kits/3744292/
Als die eens omvallen, dan gaat er weinig mis. En zoveel verschillende maten gebruik je niet vaak door elkaar. Ik heb twee sets van 0.1 tot 0.75mm² en daar kan ik 99% van het werk mee af. Die enkele x dat ik eens 1,5mm² nodig heb, dan loop ik even naar een collega.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:08:45 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  vrijdag 8 maart 2013 @ 23:26:20 #60
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123813671
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gezien z'n schroevendraaier is het een elektrieker. Zat zeker een schroefje los bij hem?

Edit
En dat cv-boer had best achter een spoiler tag gemogen.
Niet iedereen wil dat perse zien !

Reactie daarom aangepast,
Mvg, Vonkenboer

[ Bericht 6% gewijzigd door Vonkenboer op 24-03-2013 19:37:06 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_123815428
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:49 schreef Vonkenboer het volgende:
*zucht*

Het ondersteboven lopen van een assortimentsbak met daarin adereindhulzen van :

0,5 mm²
dubbel 0,5 mm²
0,75 mm²
dubbel 0,75 mm²
1 mm²
dubbel 1 mm²
1,5 mm²
dubbel1,5 mm²
2,5 mm²
dubbel 2,5 mm²
4 mm²
dubbel 4 mm²
6 mm²
dubbel 6 mm²
10 mm²
dubbel 10 mm²

[ afbeelding ]

Geld dat ook als een klusblunder ? :')
We hebben in ieder geval wat te doen gehad van de week _O-
Ja ;) Wat een monnikenwerk..... respect.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 14:27:10 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_124250282
Man ligt week dood onder auto

Een 50-jarige Belg heeft een week lang dood onder zijn eigen auto gelegen. Pas toen een bezorgde collega poolshoogte ging nemen, werd hij ontdekt.

Het slachtoffer, een alleenstaande man van Marokkaanse afkomst, was aan zijn wagen aan het werk toen de krik plotseling wegschoof en hij door zijn eigen voertuig werd verpletterd, zo schrijft Het Laatste Nieuws. Vermoedelijk was hij op slag dood.

Het duurde echter nog een week voordat ze zich op zijn werk begonnen af te vragen waar hij bleef. Een collega die aanbelde en geen gehoor kreeg, waarschuwde de politie. Agenten vonden de dode man daarop in de garage van zijn huis in het Vlaams-Brabantse Sint-Pieters-Leeuw.

http://www.telegraaf.nl/b(...)od_onder_auto__.html

As steuntjes altijd handig :D
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:54:02 #63
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124253547
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat ik nog bij elkaar kon rapen hebben we uitgezocht, de rest van de meuk ligt ergens in de werkplaats op de vloer rond te zwerven :P
Zelfde set die ik heb, maar ik heb ze in de zakjes laten zitten.
Dat kan ook nog.

En ik heb zon knip/strip/pers ineens met adereindhuls patronen.
Super handig, kreeg ik er ook bij toen ik bij weidmuller werkte.
Super dingen.
  zondag 24 maart 2013 @ 17:47:31 #64
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_124450167
Ik weet niet of het telt, want het is niet mijn eigen blunder, maar die van de vorige bewoners van ons huisje. Komt ie:

We waren vandaag behang aan het afdoen in een van de kleine slaapkamers. Bij een van de wandcontactdozen aangekomen zagen we dat deze met een draad achter de plint was aangesloten aan een andere wandcontactdoos.

Tot zover al prutswerk natuurlijk, maar vooruit. En de gebruikte draad? ... luidsprekerdraad! |:( |:( |:(

Daar heb ik dus de afgelopen 6 jaar een grote PC + LCD monitor op aangesloten :@
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_124452130
Praxisoplossing 2.0
  zondag 24 maart 2013 @ 19:37:33 #66
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124454123
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:47 schreef MrSubtle het volgende:
Tot zover al prutswerk natuurlijk, maar vooruit. En de gebruikte draad? ... luidsprekerdraad! |:( |:( |:(
Ik heb het al eens eerder gepost: mijn halve woonkamer was gevoed middels een stekker op een andere verdieping, met daarin 2x0,75² snoer (wat ik zou overwegen voor lichte speakers).

Altijd fijn.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 24 maart 2013 @ 19:38:27 #67
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_124454160
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:37 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder gepost: mijn halve woonkamer was gevoed middels een stekker op een andere verdieping, met daarin 2x0,75² snoer (wat ik zou overwegen voor lichte speakers).

Altijd fijn.
:')
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 19:38:44 #68
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_124454167
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:47 schreef MrSubtle het volgende:
Ik weet niet of het telt, want het is niet mijn eigen blunder, maar die van de vorige bewoners van ons huisje. Komt ie:

We waren vandaag behang aan het afdoen in een van de kleine slaapkamers. Bij een van de wandcontactdozen aangekomen zagen we dat deze met een draad achter de plint was aangesloten aan een andere wandcontactdoos.

Tot zover al prutswerk natuurlijk, maar vooruit. En de gebruikte draad? ... luidsprekerdraad! |:( |:( |:(

Daar heb ik dus de afgelopen 6 jaar een grote PC + LCD monitor op aangesloten :@
Met gas en water kloot men nooit zoveel, maar dat beetje elektra gaan mensen altijd zelf maar mee zitten prutsen.

Onder de noemer dat kunnen we zelf wel :X
  zondag 24 maart 2013 @ 19:41:21 #69
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124454284
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met gas en water kloot men nooit zoveel, maar dat beetje elektra gaan mensen altijd zelf maar mee zitten prutsen.

Onder de noemer dat kunnen we zelf wel :X
Ook met waterleidingen kom je soms mooie dingen tegen. Stukje cv buis ipv koper. ;(
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 24 maart 2013 @ 19:41:27 #70
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_124454293
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met gas en water kloot men nooit zoveel, maar dat beetje elektra gaan mensen altijd zelf maar mee zitten prutsen.

Onder de noemer dat kunnen we zelf wel :X
Mijn vriendin (Duits) verbaast zich daar altijd over. In Duitsland mag je niets aan electriciteit aan huis zelf doen, moet verplicht door een electricien gebeuren. In Nederland mag iedereen gewoon luidsprekerdraad kopen bij de Gamma :')
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 19:42:11 #71
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_124454321
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:41 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Mijn vriendin (Duits) verbaast zich daar altijd over. In Duitsland mag je niets aan electriciteit aan huis zelf doen, moet verplicht door een electricien gebeuren. In Nederland mag iedereen gewoon luidsprekerdraad kopen bij de Gamma :')
En daar vervolgens met de hulp van een handvol kroonstenen en een stukje flexibele buis enkele aansluitpunten voor wandcontactdozen maken :X
  zondag 24 maart 2013 @ 19:42:54 #72
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_124454353
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En daar vervolgens met de hulp van een handvol kroonstenen en een stukje flexibele buis enkele aansluitpunten voor wandcontactdozen maken :X
Buis? waarom buis? je kunt 'm toch gewoon achter de plint leggen? :?
Of gewoon kabelgootjes gebruiken natuurlijk :Y

In ons geval was een combinatie van beiden toegepast :')
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_124454508
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:41 schreef cvboer het volgende:
Ook met waterleidingen kom je soms mooie dingen tegen. Stukje cv buis ipv koper. ;(
Hier was de CV met stukken koper, staal en RVS in elkaar geflanst. Afwisselend met locktight, solderen en knelkoppelingen dichtgemaakt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 24 maart 2013 @ 19:46:54 #74
63722 z80
I fink you freaky
pi_124454515
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En daar vervolgens met de hulp van een handvol kroonstenen en een stukje flexibele buis enkele aansluitpunten voor wandcontactdozen maken :X
nee in Duitsland verdwijnt de platgeslagen kabel achter het stucwerk. en inderdaad van die halve kroonsteentjes in de lasdozen. dit is blijkbaar "normaal" hier.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 24 maart 2013 @ 19:51:32 #75
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124454721
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:46 schreef z80 het volgende:

[..]

nee in Duitsland verdwijnt de platgeslagen kabel achter het stucwerk. en inderdaad van die halve kroonsteentjes in de lasdozen. dit is blijkbaar "normaal" hier.
Dan heb ik liever de Nederlandse methode. De pro oplossing dan. Het zelf knutselen wat sommige mensen doen is ronduit gevaarlijk. Ook dat mensen zomaar zelf even een keteltje mogen aansluiten :X
Zou niet moeten kunnen, maargoed, het is nou eenmaal zo.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_124455106
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met gas en water kloot men nooit zoveel, maar dat beetje elektra gaan mensen altijd zelf maar mee zitten prutsen.

Onder de noemer dat kunnen we zelf wel :X
Nou doe ik het ook wel heel makkelijk laten lijken :P
pi_124455920
Ik had dat in mijn gangkast, met 2 x 0,75 een koelkastschakelaar op de deur gemaakt en daarbij de oude draden van het lichtpuntje afgeknipt en laten bungelen. Werden gelijk geschakeld met de lamp in het halletje. Stond gewoon 230 op dan dus.
pi_124456804
Nu zijn die dunne draden op zich geen ramp, aan veel apparaten zitten ook geen dikke kabel.
Net even gekeken, mijn TV is 2x0,75mm2, cirkelzaag (Makita) van 1300W is 2x1mm2.

Het is alleen een risico als iemand er later intrekt die er niets vanaf weet en er wel een straalkachel op aansluit. :X
pi_124457732
Dat zijn de draden die berekend zijn op de machine zijn max vermogen. Dat is andersom.
  zondag 24 maart 2013 @ 22:37:31 #80
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124465517
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Het is alleen een risico als iemand er later intrekt die er niets vanaf weet en er wel een straalkachel op aansluit. :X
Dit dus. Dit soort gerommel met kabels, snoertjes en draadjes kan in het algemeen niet zoveel kwaad (hier spreekt een kunstenmaker die regelmatig experimenteert met kroonsteentjes :') ) - ALS je die rommel maar weghaalt en/of de volgende bewoner informeert!

Wat ik overigens niet meer dan normaal vind.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124471792
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit dus. Dit soort gerommel met kabels, snoertjes en draadjes kan in het algemeen niet zoveel kwaad (hier spreekt een kunstenmaker die regelmatig experimenteert met kroonsteentjes :') ) - ALS je die rommel maar weghaalt en/of de volgende bewoner informeert!

Wat ik overigens niet meer dan normaal vind.
Om te voorkomen dat het 'in het algemeen' niet zoveel kwaad kan, zijn er wat richtlijnen/eisen opgesteld.

Als iedereen zich daar gewoon aan houdt, kan er gewoon op een WCD een straalkachel aangesloten worden. Ook als jij overleden bent, en je erfgenamen de woning te goeder trouw verkopen. (In dat geval kun jij dus niet meer even je rommel weghalen...(!) )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  † In Memoriam † maandag 25 maart 2013 @ 01:57:37 #82
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124472007
Ik mijn auto heb ik eens een 12V plug aangelegd in de kofferbak. Alles berekend en aangelegd op 10A, afgezekerd op 7,5A en wat er aan hing was uiteindelijk 6,25A. Altijd beter dan fik in je auto.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124472528
Die is mooi he!!! Hahaha.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 25 maart 2013 @ 22:38:47 #85
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124506413
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 01:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat het 'in het algemeen' niet zoveel kwaad kan, zijn er wat richtlijnen/eisen opgesteld.

Als iedereen zich daar gewoon aan houdt, kan er gewoon op een WCD een straalkachel aangesloten worden. Ook als jij overleden bent, en je erfgenamen de woning te goeder trouw verkopen. (In dat geval kun jij dus niet meer even je rommel weghalen...(!) )
Die 'rommel' is bij mijn overigens gewoon zichtbaar voor eenieder met twee ogen in z'n hoofd (kwestie van de stekker uit het stopcontact halen), dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Maar ik begrijp je punt. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:50:02 #86
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124581612
Ja hoor.... gedimde TL balken in mijn huis..... weerstanden van 8,2k, 5 watt tussen fase en o vastgezet met plastic kroonsteentjes..... die waren dus totaal verbrand en weggerot.....

maar ook de pootjes van de weerstanden zeer fragiel, half verrot. Nummer één .... knap, kapot. Dan maar nummer twee... knap....kapot.....

Vroegahhh zaten er zat van die elektronicazaakjes in grotere steden, kon je zo zo halen..... maar nu niet meer dus.

Godskolere, wat een klotezooi.....
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:54:15 #87
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124581847
Nog 1:

het huis waar ik nu in woon is een voormalig bedrijfspand. Vroeger stond er 1 industriële CV ketel. Die is vervangen...... door 4 kleine ketels, waarvan 1 voor het huis waar ik nu in woon.

Alle ketels gemonteerd, zijn ze bij de ketel voor het woonhuis vergeten een expansievat te monteren. Hoe is het mogelijk!!!!!
pi_124582560
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:54 schreef Wandtegeltje het volgende:
Nog 1:

het huis waar ik nu in woon is een voormalig bedrijfspand. Vroeger stond er 1 industriële CV ketel. Die is vervangen...... door 4 kleine ketels, waarvan 1 voor het huis waar ik nu in woon.

Alle ketels gemonteerd, zijn ze bij de ketel voor het woonhuis vergeten een expansievat te monteren. Hoe is het mogelijk!!!!!
Daar had je toch ook een topic over?
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:10:47 #89
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124582898
Yep, hij zit er echt niet, er zijn al vier monteurs wezen kijken, ze konden hun ogen niet geloven..... Er is nu een rapport opgemaakt wat naar de organisatie gaat waar ik het huis van huur.... maar een blunder blijft het wel...... expansievat vergeten.....

Lijkt een beetje op een schakelaar bij de deur zetten en een aansluitdoos midden in de kamer, buis ertussen en vergeten er draden in te trekken......
pi_124583227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:50 schreef Wandtegeltje het volgende:
Ja hoor.... gedimde TL balken in mijn huis..... weerstanden van 8,2k, 5 watt tussen fase en o vastgezet met plastic kroonsteentjes.....
Waarvoor zou je een weerstand willen monteren tussen fase en 0? Als bijverwarming?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:22:57 #91
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124583586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarvoor zou je een weerstand willen monteren tussen fase en 0? Als bijverwarming?
Yep. m.n ketel doet het soms niet hahaha.....

Door die weerstand staat er continue spanning op de gloeidraden van de TL buizen en starten ze ook op lage lichtopbrengst zonder knipperen, Er zit per TL bis ook nog een extra apparaat in en zo heb je geen starters nodig.... dit zat al zo toen ik in het huis ging wonen maar die balken zijn naar beneden komen zeilen.

Blunder: TL buizen ophangen aan een stuckwerkplafond met gladde pluggen 12 mm en gigaschroeven........pffffffffffffffff....
pi_124583702
Vriend van me kwam er achter dat een stopcontact in zijn huis onder stroom bleef staan als hij alle stoppen uitschakelde. Bleek het stopcontact "mee te liften" bij de buren. Daar had ie dus een jaar lang zijn hele grote aquarium op aangesloten. Was wel lekker goedkoop voor hem :)
...
pi_124583735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:22 schreef Wandtegeltje het volgende:
Door die weerstand staat er continue spanning op de gloeidraden van de TL buizen en starten ze ook op lage lichtopbrengst zonder knipperen, Er zit per TL bis ook nog een extra apparaat in en zo heb je geen starters nodig....
Dan zit die weerstand toch echt op een iets andere manier aangesloten dan je omschreef ;-)

Evengoed, als ze toch naar beneden zijn, hang T5 armaturen op, start ook direct en verbruikt een stuk minder.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:31:03 #94
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124584085
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan zit die weerstand toch echt op een iets andere manier aangesloten dan je omschreef ;-)

Evengoed, als ze toch naar beneden zijn, hang T5 armaturen op, start ook direct en verbruikt een stuk minder.
De weerstanden zitten toch echt parallel gemonteerd aan de gloeidraden, die gloeien ook altijd..... en ik ga geen 15 nieuwe balken ophangen, ik woon er op basis van een gebruikerscontract, alles moet zo blijven als het nu is.... veranderingen aan huis en installatie zijn niet toegestaan....
pi_124584271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:31 schreef Wandtegeltje het volgende:
De weerstanden zitten toch echt parallel gemonteerd aan de gloeidraden, die gloeien ook altijd..... en ik ga geen 15 nieuwe balken ophangen, ik woon er op basis van een gebruikerscontract, alles moet zo blijven als het nu is.... veranderingen aan huis en installatie zijn niet toegestaan....
Je zei echter tussen de fase en de nul. Evengoed helpt parallel aan de gloeidraden slechts om de stroom door de gloeidraden omlaag te krijgen, niet omhoog. Maar goed, maakt verder niet uit. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:36:55 #96
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124584470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:31 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

De weerstanden zitten toch echt parallel gemonteerd aan de gloeidraden, die gloeien ook altijd..... en ik ga geen 15 nieuwe balken ophangen, ik woon er op basis van een gebruikerscontract, alles moet zo blijven als het nu is.... veranderingen aan huis en installatie zijn niet toegestaan....
O ja, behalve dat de TL balken weer ophangen moeten worden en niet in omlaag gezeilde toestand mogen blijven hahaha....
pi_124705471
Vandaag pot houtlijm "ontploft".
Ik kneep in de pot, dat ging de hele tijd goed maar op een gegeven moment scheurde de "las"naad van de pot.
Heel mijn handen onder de lijm :'( -O-
  † In Memoriam † zondag 31 maart 2013 @ 00:11:52 #98
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124706079
Waarom kneep je in die pot ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 31 maart 2013 @ 00:15:51 #99
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124706205
Hoe krijg jij het eruit 2cv ;)
Laat die handjes wapperen!
  zondag 31 maart 2013 @ 04:31:06 #100
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124710487
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 00:11 schreef 2cv het volgende:
Waarom kneep je in die pot ?
Om de sterkte van de lasnaad van die pot te testen natuurlijk _O-
  † In Memoriam † zondag 31 maart 2013 @ 04:46:23 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124710597
Hoe kon ik zo stom zijn -O-
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124710949
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:53 schreef bluemoon23 het volgende:
Vandaag pot houtlijm "ontploft".
Ik kneep in de pot, dat ging de hele tijd goed maar op een gegeven moment scheurde de "las"naad van de pot.
Heel mijn handen onder de lijm :'( -O-
Bruislijm ??? of gewone witte houtlijm ????
Jeroentje.
pi_124712048
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 06:36 schreef jpajs het volgende:

[..]

Bruislijm ??? of gewone witte houtlijm ????
het is een te hopen dat het witte houtlijm is inderdaad, dat trek je als vellen van je handen af. Bruislijm is pur en dat is echt zooi inderdaad
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_124712736
Tip bij bruislijm: eerst met aceton, na uitharden fijn schuurpapiertje erover. Wat dan nog achterblijft, vervalt via natuurlijk verval -> met het vervellen van de opperhuid.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_124717894
Het was gelukkig de witte, ik kon het er inderdaad zo weer af pulken.
  zondag 31 maart 2013 @ 17:49:01 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_124725215
Klusser zet buren in de kou :D

Eerste Paasdag begon voor een aantal Rotterdammers in de kou. Een klusser boorde vanochtend in zijn huis aan de Bergselaan gaten in zijn muur, maar raakte daarbij een gasleiding. Vijf woningen en een winkel moesten vanwege het gaslek worden ontruimd.

Medewerkers van netbeheerder Stedin moesten eraan te pas komen om het gaslek te dichten.

Na het luchten van de woningen, was het explosiegevaar aan het begin van de middag geweken. De omwonenden mochten daarop weer terug naar hun huis.

http://nos.nl/artikel/490561-klusser-zet-buren-in-de-kou.html

Het zal je buurman maar zijn :(
pi_124774256
Niet echt een blunder, maar ws pure luiheid van de vorige bewoners van mijn huis. Nieuwe drempel op de oude verrotte drempel geschroefd en ik me maar afvragen waarom dat ding iedere keer beweegt als ik erop ging staan :N
pi_124775343
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:35 schreef Jill-RMC het volgende:
Niet echt een blunder, maar ws pure luiheid van de vorige bewoners van mijn huis. Nieuwe drempel op de oude verrotte drempel geschroefd en ik me maar afvragen waarom dat ding iedere keer beweegt als ik erop ging staan :N
Wel degelijk een blunder. (En luiheid)

Je kunt niet iets wat verrot is simpelweg maskeren met een ander iets, en ervan uitgaan dat het dan opgelost is. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 1 april 2013 @ 23:03:27 #109
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124775695
Goed, nadat ik het vandaag voor de tweede keer deed biecht ik een stomme blunder op..

Je staat op 3 meter hoogte te klooien met stijve alupex waterleidingen... heb je het eindelijk op maat en in de juiste vorm gebogen met de buigveer erin en blote vuistjes.... wordt het tijd om hem door te knippen met de speciale schaar.

Gvd waarom wil hij no weer niet door die pijp heen???

NEE |:( zit wéér die buigveer er nog in |:(

Nou, dat was de tweede kant van het wisselbare mes. Wetsteen erbij, zucht ;(

Blunder 2 van de dag:

Gieliovd gaat emmertje water halen. Emmer te groot om via de achterkant van de douchekraan water te pakken (yep, bouwval).... dus zeiltje opzij, emmer onder de baduitloop... kraan open.

Hatseeee daar ging de douchekop in plaats van de baduitloop. 5 cm water in m'n gereedschapsbuidel, rechterkant van m'n rug doorweekt...

:')
Laat die handjes wapperen!
  maandag 1 april 2013 @ 23:08:51 #110
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124775965
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:03 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, nadat ik het vandaag voor de tweede keer deed biecht ik een stomme blunder op..

Je staat op 3 meter hoogte te klooien met stijve alupex waterleidingen... heb je het eindelijk op maat en in de juiste vorm gebogen met de buigveer erin en blote vuistjes.... wordt het tijd om hem door te knippen met de speciale schaar.

Gvd waarom wil hij no weer niet door die pijp heen???

NEE |:( zit wéér die buigveer er nog in |:(

Nou, dat was de tweede kant van het wisselbare mes. Wetsteen erbij, zucht ;(

Blunder 2 van de dag:

Gieliovd gaat emmertje water halen. Emmer te groot om via de achterkant van de douchekraan water te pakken (yep, bouwval).... dus zeiltje opzij, emmer onder de baduitloop... kraan open.

Hatseeee daar ging de douchekop in plaats van de baduitloop. 5 cm water in m'n gereedschapsbuidel, rechterkant van m'n rug doorweekt...

:')
Funniest homevideo's
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 1 april 2013 @ 23:09:20 #111
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124775981
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wel degelijk een blunder. (En luiheid)

Je kunt niet iets wat verrot is simpelweg maskeren met een ander iets, en ervan uitgaan dat het dan opgelost is. :D
Optisch gezien is het opgelost.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_124776558
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 23:09 schreef cvboer het volgende:
Optisch gezien is het opgelost.
Dat wel ja. Maar qua klusvaardigheid is het een grove blunder. :Y)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124783417
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat wel ja. Maar qua klusvaardigheid is het een grove blunder. :Y)
Volgens mij was het motto van de vorige eigenaar: makkelijk en goedkoop.
Nog een voorbeeld: Ze hebben in de huiskamer een deuropening dichtgemaakt met gewoon een houten latwerk over het kozijn, gipsplaat er tegen aan en klaar. Daarna is de muur met stuc bewerkt. Het kozijn hadden ze niet helemaal weggewerkt, waardoor de muur vanaf een andere deur scheef liep. Ze kwamen niet helemaal uit met de gipsplaten dus voor de huiskamerhoek hebben ze de laatste 40 centimeter gewoon gelaten zoals het was, dus je hebt een rare verspringing in de muur. Plus door de trillingen en de slechte ondergrond kon je precies zien waar de deur zat omdat de stuclaag was gaan scheuren, precies in de vorm van de deur :')

Scheelde wel zoeken, want die opening gaat nu weer terug en de andere deur in de huiskamer gaat dicht :P
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:21:30 #114
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_124800628
Duo schiet per ongeluk door ruit van buurman

Twee mannen zijn dinsdag aangehouden nadat ze eerder op de dag per ongeluk het raam van een buurman aan diggelen hadden geschoten. Dat liet de politie weten. De verdachten, 24 en 30 jaar oud uit Leiderdorp en Voorschoten, richtten op een koelkast in de tuin van de 30-jarige aan de Antonie van Dijcklaan in Voorschoten.



De kogels misten hun doel en vlogen door het huis van hun buurman aan het Gerard Douplantsoen, pal achter de woning van de verdachten. Daarbij raakte niemand gewond. De 30-jarige bewoner kon al snel na de schoten worden ingerekend, de andere verdachte werd halverwege de middag in de kraag gevat. Op het adres waar is geschoten werd een vuurwapen aangetroffen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)it-van-buurman.dhtml

Beetje rare klus dat dan weer wel :D
  woensdag 3 april 2013 @ 09:01:55 #115
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_124824112
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je kunt niet iets wat verrot is simpelweg maskeren met een ander iets, en ervan uitgaan dat het dan opgelost is. :D
moest gelijk denk aan de buurman van mijn ouders, toen we hem in zijn vakantie vertelden dat aan de binnenkant van zijn schuur het "plafond" zwart begon te verschimmelen...

"OK, ik schroef er wel een wit stuk hardboard op"

Dude, je dak lekt...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zondag 7 april 2013 @ 10:58:31 #116
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_124980564
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:01 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

moest gelijk denk aan de buurman van mijn ouders, toen we hem in zijn vakantie vertelden dat aan de binnenkant van zijn schuur het "plafond" zwart begon te verschimmelen...

"OK, ik schroef er wel een wit stuk hardboard op"

Dude, je dak lekt...
De buren van mijn vader hebben er ook een handje van. Iets verrot? Oh, dan schroeven we er een stukje trespa over. 8)7 Tot ergernis van mijn pa, die is juist heel precies daarin.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_125003399
Heb al tijden de muurfrees 'verkeerd om gebruikt'... |:( Echt fatsoenlijk kon ik niet frezen met het apparaat, continue happen. Met een beetje kracht was 'ie wel in het spoor te houden, maar echt fijn een sleuf frezen was me nooit gelukt. :{


Dit ding dus...

Ik wist dat je een frees 'verkeerd om' kunt gebruiken, maar gezien de plaats van de lazer en de handgreep leek er maar 1 mogelijkheid. :P Gezien het merk had ik ook niet echt hoge verwachtingen en dacht ik dat het niet beter kon. Tot ik dus een stukje alleen maar kon trekken i.p.v. duwen aan het handvat. Jeeej wat gleed dat lekker :9 *O*

Nu alleen nog uitzoeken hoe de machine in vredesnaam vergrendeld kan worden zodat ik schijven kan wisselen.
pi_125005183
Ha ja, daar zat ik ook mee toen ik voor het eerst mijn Ferm muurfrees gebruikte.
De aanschaf heb je snel terugverdiend, als je kijkt wat huren kost.
  zondag 7 april 2013 @ 21:48:06 #119
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125007645
Gamma vandaag geopend tot 17:00 uur koopzondag dus ik kon mooi even een kraantje aanleggen in de kelder. Goed gekeken wat ik nodig had, naar de Gamma, om 15.30 terug zodat ik desnoods nog eens kon gaan mocht ik nog iets vergeten zijn.

Dus de hoofdkraan dicht, de leidingen leeg laten lopen, meteen achter de watermeter de leiding doorgezaagd, stukje weggehaald voor het t-stukje, pastte allemaal, alles nog eens nameten, alles helemaal klaar om te solderen. Gasbrandertje + reservepotje had ik nog, vooraf gecontroleerd en werkte ook nog.

Klaar om te gaan solderen sloeg de kerkklok 5 uur, de Gamma was dus dicht... we zeiden nog "oh nu is de Gamma dicht, hahahaha".

En toen om 17:03 bleek het gasbrandertje te lekken aan de achterkant bij het opendraaien, waardoor er onvoldoende gasdruk was voor de vlam (en waardoor mijn vader geen haren meer heeft op zijn onderarm :+).

Daar sta je dan met een doorgezaagde waterleiding :')
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 22:24:15 #120
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_125010283
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:39 schreef 4wood het volgende:
Heb al tijden de muurfrees 'verkeerd om gebruikt'... |:( Echt fatsoenlijk kon ik niet frezen met het apparaat, continue happen. Met een beetje kracht was 'ie wel in het spoor te houden, maar echt fijn een sleuf frezen was me nooit gelukt. :{

[ afbeelding ]
Dit ding dus...

Ik wist dat je een frees 'verkeerd om' kunt gebruiken, maar gezien de plaats van de lazer en de handgreep leek er maar 1 mogelijkheid. :P Gezien het merk had ik ook niet echt hoge verwachtingen en dacht ik dat het niet beter kon. Tot ik dus een stukje alleen maar kon trekken i.p.v. duwen aan het handvat. Jeeej wat gleed dat lekker :9 *O*

Nu alleen nog uitzoeken hoe de machine in vredesnaam vergrendeld kan worden zodat ik schijven kan wisselen.
Je kunt zeggen wat je wilt, het is voor het geld toch een best redelijk apparaat; als je hem in ieder geval in de goede richting duwt of trekt ;)
Wij gebruiken namelijk in onze verbouwing precies dezelfde *O*
  zondag 7 april 2013 @ 22:31:09 #121
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125010779
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:39 schreef 4wood het volgende:
Heb al tijden de muurfrees 'verkeerd om gebruikt'... |:( Echt fatsoenlijk kon ik niet frezen met het apparaat, continue happen. Met een beetje kracht was 'ie wel in het spoor te houden, maar echt fijn een sleuf frezen was me nooit gelukt. :{

[ afbeelding ]
Dit ding dus...

Ik wist dat je een frees 'verkeerd om' kunt gebruiken, maar gezien de plaats van de lazer en de handgreep leek er maar 1 mogelijkheid. :P Gezien het merk had ik ook niet echt hoge verwachtingen en dacht ik dat het niet beter kon. Tot ik dus een stukje alleen maar kon trekken i.p.v. duwen aan het handvat. Jeeej wat gleed dat lekker :9 *O*

Nu alleen nog uitzoeken hoe de machine in vredesnaam vergrendeld kan worden zodat ik schijven kan wisselen.
Hoe kun je dat in de verkeerde richting gebruiken? Er zit toch een laser op?
(ik heb nog nooit een frees gebruikt, dus serieuze vraag)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 7 april 2013 @ 22:50:49 #122
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_125012028
@Subtle: aaaaaaah CRAP

En nu??
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 9 april 2013 @ 06:56:42 #123
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125058946
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:50 schreef Gieliovd het volgende:
@Subtle: aaaaaaah CRAP

En nu??
2 uur op en neer gereden naar een familielid die een gasbrandertje had. Uiteindelijk om 8 uur 's avonds de boel dicht en toen snel chinees gehaald, want we hadden honger maar waren het eens dat de leiding dicht maken hogere prioriteit had ;)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  dinsdag 9 april 2013 @ 06:59:22 #124
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125058956
Nog een blunder? We zijn bezig met een grote renovatie van onze boerderij, en dit laten we deels doen door een aannemer. De aannemer was verantwoordelijk voor het regelen van de vergunningen.

De blunder? De aannemer deze verantwoordelijkheid geven, want hij was alvast begonnen met de bouw en had de 3 waarschuwingen van de gemeente genegeerd en gewoon doorgegaan met verbouwen. Resultaat? Bouwstop opgelegd gekregen door de gemeente, met 20.000 euro boete als we toch doorgaan.

Vandaag naar de gemeente om proberen de boel recht te praten :{. Wish me luck :')
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  dinsdag 9 april 2013 @ 07:24:57 #125
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_125059076
Dahaaag aannemer. Succes!
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 9 april 2013 @ 07:29:08 #126
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125059105
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 07:24 schreef Gieliovd het volgende:
Dahaaag aannemer. Succes!
Tnx, mooiste is nog dat de aannemer tegen ons een groot verhaal op heeft gehouden over hoe onredelijk de gemeente was. Ik had al eerder aangeboden te komen meehelpen praten maar dat was niet nodig. Totdat we een aangetekende brief kregen rechtstreeks van de gemeente, waarin heel precies werd uitgelegd wat de gemeente allemaal had geprobeerd voordat ze de bouwstop oplegden :{
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_125059169
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 06:56 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

2 uur op en neer gereden naar een familielid die een gasbrandertje had. Uiteindelijk om 8 uur 's avonds de boel dicht en toen snel chinees gehaald, want we hadden honger maar waren het eens dat de leiding dicht maken hogere prioriteit had ;)
Ook gehad. De aftapper van de cv in mijn handen ipv dicht. Precies op tijd om de gamma dicht te zien gaan.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 april 2013 @ 08:24:27 #128
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_125059518
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 07:29 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Tnx, mooiste is nog dat de aannemer tegen ons een groot verhaal op heeft gehouden over hoe onredelijk de gemeente was. Ik had al eerder aangeboden te komen meehelpen praten maar dat was niet nodig. Totdat we een aangetekende brief kregen rechtstreeks van de gemeente, waarin heel precies werd uitgelegd wat de gemeente allemaal had geprobeerd voordat ze de bouwstop oplegden :{
alle kosten verhalen. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_125069034
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 22:31 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Hoe kun je dat in de verkeerde richting gebruiken? Er zit toch een laser op?
(ik heb nog nooit een frees gebruikt, dus serieuze vraag)
Het heeft te maken met de draairichting van de schijven (zie pijl op de behuizing). Door met de draairichting mee te duwen hapt 'ie in de muur en issie moeilijk te controleren. Gezien de positie van de laser zou je zeggen dat het apparaat die richting op moet werken.

Door tegen de draairichting in te werken 'hapt' ie niet in de muur, maar draaien de krachten de andere kant op. Puntje is dat je dan uberhaupt geen ruk aan die laser hebt, die schijnt mooi naar achteren en niet in de richting die je freest. (gebruikte de laser evengoed niet)

Beetje dom ontwerp dus, het apparaat werkt er niets minder om hoor, hij doet het prima!
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:38:40 #130
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125069827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:16 schreef 4wood het volgende:

[..]

Het heeft te maken met de draairichting van de schijven (zie pijl op de behuizing). Door met de draairichting mee te duwen hapt 'ie in de muur en issie moeilijk te controleren. Gezien de positie van de laser zou je zeggen dat het apparaat die richting op moet werken.

Door tegen de draairichting in te werken 'hapt' ie niet in de muur, maar draaien de krachten de andere kant op. Puntje is dat je dan uberhaupt geen ruk aan die laser hebt, die schijnt mooi naar achteren en niet in de richting die je freest. (gebruikte de laser evengoed niet)

Beetje dom ontwerp dus, het apparaat werkt er niets minder om hoor, hij doet het prima!
Da's vreemd :D. En je weet natuurlijk 100% zeker dat de schijf er niet verkeerd om in zit? (dat zou mij overkomen :'))
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_125076457
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:38 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Da's vreemd :D. En je weet natuurlijk 100% zeker dat de schijf er niet verkeerd om in zit? (dat zou mij overkomen :'))
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht....
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 01:08:35 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125099920
Dan snijdt/freest de frees vermoedelijk niet, wellicht sloop je de schijven ook nog, tenzij je de draairichting in te stellen is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_125101359
Even de PDF gestript voor plaatjes.















In de tekst staat het volgende.
quote:
• Zorg ervoor dat de doorslijpschijven in de juiste richting draaien.
• Werk altijd in de juiste werkrichting (zie indicatie op de zool).
Kan verder niets vinden hoe de draai richting van de schijven is.
Jeroentje.
pi_125102154
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 07:15 schreef jpajs het volgende:

Kan verder niets vinden hoe de draai richting van de schijven is.
Kan je hierop zien. http://www.ferm.com/product/view/WSM1009
woef
pi_125102576
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:38 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Da's vreemd :D. En je weet natuurlijk 100% zeker dat de schijf er niet verkeerd om in zit? (dat zou mij overkomen :'))
LOL, ja. De motor draait niet opeens de andere kant op als je de schijven omdraait. :D Maar opzich heb je wel een punt hoor, de schijven moeten ook goed gemonteerd zitten. Draairichting staat aangegeven op de behuizing.
pi_125103015
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:16 schreef 4wood het volgende:

[..]

Het heeft te maken met de draairichting van de schijven (zie pijl op de behuizing). Door met de draairichting mee te duwen hapt 'ie in de muur en issie moeilijk te controleren. Gezien de positie van de laser zou je zeggen dat het apparaat die richting op moet werken.

Door tegen de draairichting in te werken 'hapt' ie niet in de muur, maar draaien de krachten de andere kant op. Puntje is dat je dan uberhaupt geen ruk aan die laser hebt, die schijnt mooi naar achteren en niet in de richting die je freest. (gebruikte de laser evengoed niet)

Beetje dom ontwerp dus, het apparaat werkt er niets minder om hoor, hij doet het prima!
Is die laser dan niet gewoon bedoeld om ervoor te zorgen dat je recht ten opzichte van de al gemaakte lijn de sleuf freest?
pi_125106452
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 08:43 schreef bbfakir het volgende:

[..]

Kan je hierop zien. http://www.ferm.com/product/view/WSM1009
Je bedoelt deze PDF. Daarin heb ik juist de plaatjes en tekst uit gehaald.
Jeroentje.
pi_125112070
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 11:27 schreef jpajs het volgende:

[..]

Je bedoelt deze PDF. Daarin heb ik juist de plaatjes en tekst uit gehaald.

Sorry. Bedoelde de productvideo.
woef
pi_125346811
Moest gister een beweging sensor vervangen. Een simpel klusje als de sensor het daarna meteen ging doen. Helaas werkt het na vervanging nog niet. Dan maar eens gaan zoeken waar het aan ligt. Eerst maar een verzameldoos los gedraaid van 6 VMK kabels. :?

Jeroentje.
pi_125347031
Holy crap! Daar moet wel een pro bezig zijn geweest, anders had het uberhaupt nooit gewerkt. o|O :')

M;n vader had zaterdagmorgen ook een mooie; hij was boven bezig met afplakken voor het gronden. Kom ik boven, heeft 'ie keurig 2 kozijnen afgeplakt ipv het glas, zware avond gehad blijkbaar. Hij }:|, ik :D.
pi_125351543
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:25 schreef jpajs het volgende:
Moest gister een beweging sensor vervangen. Een simpel klusje als de sensor het daarna meteen ging doen. Helaas werkt het na vervanging nog niet. Dan maar eens gaan zoeken waar het aan ligt. Eerst maar een verzameldoos los gedraaid van 6 VMK kabels. :?

[ afbeelding ]
Leuk he dat soort dingen tegen komen. :P

Maakte bij mij laatst een lasdoos open, daar kwam een lasdop uit met daarin zwart, rood, groen en bruin... 8)7
pi_125351833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:33 schreef 4wood het volgende:
Holy crap! Daar moet wel een pro bezig zijn geweest, anders had het uberhaupt nooit gewerkt. o|O :')

M;n vader had zaterdagmorgen ook een mooie; hij was boven bezig met afplakken voor het gronden. Kom ik boven, heeft 'ie keurig 2 kozijnen afgeplakt ipv het glas, zware avond gehad blijkbaar. Hij }:|, ik :D.
Dat had mij kunnen gebeuren :@
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:38:50 #143
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_125360673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:25 schreef jpajs het volgende:
Moest gister een beweging sensor vervangen. Een simpel klusje als de sensor het daarna meteen ging doen. Helaas werkt het na vervanging nog niet. Dan maar eens gaan zoeken waar het aan ligt. Eerst maar een verzameldoos los gedraaid van 6 VMK kabels. :?

[ afbeelding ]
nou, daar gaan je haren toch recht van overeind staan
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_125361558
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:25 schreef jpajs het volgende:
Moest gister een beweging sensor vervangen. Een simpel klusje als de sensor het daarna meteen ging doen. Helaas werkt het na vervanging nog niet. Dan maar eens gaan zoeken waar het aan ligt. Eerst maar een verzameldoos los gedraaid van 6 VMK kabels. :?

[ afbeelding ]
Die mensen snappen niet dat een mooi kunstwerk voor de sier is en niet om gebruikt te worden o|O
pi_125364608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:02 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Die mensen snappen niet dat een mooi kunstwerk voor de sier is en niet om gebruikt te worden o|O
Ahhhhhhhh kunst nu ga ik het begrijpen. De middelste lasdop is trouwens positief en de rechtse negatief. :? Ja ik zeg het echt goed. De linker blauw zwart is de doorverbinding van af de schakelaar naar de voeding van de sensor.
Dan hebben we nog niet in zicht twee zwarte schakeldraden vanaf de sensor naar de lamp. En één draai lasdop voor de aarde van de grondkabel naar de aardelasdop te brengen.Laatste alinea met lasdoppen was te snappen.

Het heeft mij een half uur meten gekost om te snappen wat men heeft gedaan. Maar ben er uit vandaag een tweede sensor er op gezet en alles werkte weer als altijd.
Jeroentje.
pi_125633936
Trust me, i'm an engineer !

Jeroentje.
pi_125643125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:19 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ahhhhhhhh kunst nu ga ik het begrijpen. De middelste lasdop is trouwens positief en de rechtse negatief. :? Ja ik zeg het echt goed. De linker blauw zwart is de doorverbinding van af de schakelaar naar de voeding van de sensor.
Dan hebben we nog niet in zicht twee zwarte schakeldraden vanaf de sensor naar de lamp. En één draai lasdop voor de aarde van de grondkabel naar de aardelasdop te brengen.Laatste alinea met lasdoppen was te snappen.

Het heeft mij een half uur meten gekost om te snappen wat men heeft gedaan. Maar ben er uit vandaag een tweede sensor er op gezet en alles werkte weer als altijd.
Ik ben er niet eens aan begonnen om alles door te meten in mijn huis. Ik vervang gewoon alles. :)
pi_126275662
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:41 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ook met waterleidingen kom je soms mooie dingen tegen. Stukje cv buis ipv koper. ;(
:')
IT'er in hart en nieren
pi_126280759
ach ja, buis is buis en als het waterdicht is, voldoet het......
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:32:03 #150
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_126300463
weer fijn ochtendje gehad na gisteren :')

pa had laatst via het werk een lepelbord met lepels van een ouwe heftruck meegenomen, of ik daar niet wat van kon maken voor achter de trekker.

blunder 1 vanmorgen, het vaste deel aan het bewegende deel van het lepelbord gelast :')
blunder 2: massaklem aan de kanten gooien omdat ik wou draaien, gooi je hem op de laspin :')
blunder 3 : pak je de massaklem, verbrand ik mijn vingers :')

en mijn heftruck is nog lang niet klaar :')
nerovetsrethca
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:31:27 #151
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_126302663
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:32 schreef slangpie het volgende:
weer fijn ochtendje gehad na gisteren :')

pa had laatst via het werk een lepelbord met lepels van een ouwe heftruck meegenomen, of ik daar niet wat van kon maken voor achter de trekker.

blunder 1 vanmorgen, het vaste deel aan het bewegende deel van het lepelbord gelast :')
blunder 2: massaklem aan de kanten gooien omdat ik wou draaien, gooi je hem op de laspin :')
blunder 3 : pak je de massaklem, verbrand ik mijn vingers :')

en mijn heftruck is nog lang niet klaar :')
Goed bezig :')
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_126305276
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:32 schreef slangpie het volgende:
weer fijn ochtendje gehad na gisteren :')

pa had laatst via het werk een lepelbord met lepels van een ouwe heftruck meegenomen, of ik daar niet wat van kon maken voor achter de trekker.

blunder 1 vanmorgen, het vaste deel aan het bewegende deel van het lepelbord gelast :')
blunder 2: massaklem aan de kanten gooien omdat ik wou draaien, gooi je hem op de laspin :')
blunder 3 : pak je de massaklem, verbrand ik mijn vingers :')

en mijn heftruck is nog lang niet klaar :')
Regel 1 bij het klussen: éérst denken en daarna doen!

(Regel 2: ....)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:44:51 #153
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_126305309
Was nog niet geheel fit denk ik :')
nerovetsrethca
pi_126397260
Well, what did he expect? Dramatic moment garage falls onto builder after he knocks down supporting wall before removing roof
Jake Weir, 33, was knocking down building in Lincolnshire for extension
Spalding garage roof collapsed and the supporting wall fell on top of him
Filmed by homeowner as father of two was buried under tonnes of bricks.This is the moment a builder was crushed under 15 tonnes of rubble as he demolished a garage.
Father-of-two Jake Weir, 33, of Spalding, Lincolnshire, was knocking down the building to make way for an extension when the garage roof suddenly collapsed and the supporting wall fell on top of him.
The shocking accident was filmed by the homeowner as Mr Weir was buried under tonnes of bricks. He was dug out of the wreckage and taken to hospital with his left leg hanging from a strand of skin.The former paratrooper underwent a six-hour operation after the horror accident last June, which saw surgeons drill metal pins into the ligaments and tendons in his shredded limb.
Mr Weir was taken to Nottingham's Queen's Medical Centre after the accident, where doctors told him he would probably need his leg amputated - but one year on, he is amazingly now back at work.

Jeroentje.
pi_126399645
quote:
11s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:07 schreef jpajs het volgende:
Well, what did he expect? Dramatic moment garage falls onto builder after he knocks down supporting wall before removing roof
Jake Weir, 33, was knocking down building in Lincolnshire for extension
Spalding garage roof collapsed and the supporting wall fell on top of him
Filmed by homeowner as father of two was buried under tonnes of bricks.This is the moment a builder was crushed under 15 tonnes of rubble as he demolished a garage.
Father-of-two Jake Weir, 33, of Spalding, Lincolnshire, was knocking down the building to make way for an extension when the garage roof suddenly collapsed and the supporting wall fell on top of him.
The shocking accident was filmed by the homeowner as Mr Weir was buried under tonnes of bricks. He was dug out of the wreckage and taken to hospital with his left leg hanging from a strand of skin.The former paratrooper underwent a six-hour operation after the horror accident last June, which saw surgeons drill metal pins into the ligaments and tendons in his shredded limb.
Mr Weir was taken to Nottingham's Queen's Medical Centre after the accident, where doctors told him he would probably need his leg amputated - but one year on, he is amazingly now back at work.

knooiert...
  maandag 13 mei 2013 @ 01:09:41 #156
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_126417056
Ik had hem gezien ja.... Echt gruwelijk. En wat een domme lul.

Heb ook weer wat blunders... Komt nog wel ;)
Laat die handjes wapperen!
  maandag 13 mei 2013 @ 17:31:35 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_126437275
Man raakt arm kwijt en rijdt naar ziekenhuis :D

Een Hongaar die zijn arm was verloren bij een ongeluk in Oostenrijk, is zelf in de auto gestapt naar het ziekenhuis 15 kilometer verderop.

De man raakte zijn arm kwijt toen hij in het Oostenrijkse Purbach vast kwam te zitten in een machine. De stoere Hongaar viste zijn eigen arm uit de machine en kroop in zijn auto voor een helse rit van 15 kilometer naar het ziekenhuis.

Artsen stonden versteld toen de zwaargewonde Hongaar in het ziekenhuis aankwam. Omdat de verwondingen zo ernstig waren werd de man per helikopter overgebracht naar het ziekenhuis in Wenen. Daar werd zijn arm er weer aangezet.

Volgens doktoren was de man niet doodgebloed omdat hij in shock verkeerde.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_Hongaar__.html

Nu maar hopen dat hij een automaat heeft in zijn auto :P
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 17:46:27 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_126437872
Wrom ? met één hand is ook te rijden. Maar wel ruimschoots vóór de bochten schakelen :+
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_126530227
Ik was vorige week bijna mn tenen kwijt (of ze waren iig erg plat geworden). Was bezig in mijn gang met de oude zooi van de muren af halen. Blijkt dus een laag tegels (90's), nog een laag tegels (denk 60's of 70's) en dan een dikke oude laag stuc (gok origineel) op te zitten, bij elkaar een laag van 15 à 20 cm ofzo. Aan de ene kant had ik al gemerkt dat de onderste laag echt bagger was en dat de bovenste tegels in combi met kit aan de zijkanten eigenlijk alles zo'n beetje aan de muur hielden.
Dus ik met zo'n drillding aan de slag ene zijkant los gemaakt, andere zijkant los, bovenkant aardig los. En dacht toen als ik nu van boven even boor dan laat ie wel redelijk los en komt iig de bovenste rand tegels los. Zo gezegd zo gedaan, alleen ipv de alleen de bovenste rij tegels flikkert er gewoon een stuk van minimaal 2 bij 1,5 meter van de muur af naar beneden en ik kon nog net mn voet wegtrekken anders had dat behoorlijk auw geweest.
We hebben het stuk uiteindelijk in vier delen moeten slaan omdat het anders te zwaar was om weg te tillen O-)
pi_126530426
Ook nog een leuke. In de gang zat een draaideur, die naar beide kanten open kon met van die grote scharnieren. Ben serieus iets van 3 uur aan het ploeteren geweest omdat die scharnieren in elkaar draaien en je die dus heel moeilijk uit de deur kan schroeven. Dus ik na veel gevloek en getier het voor mekaar gekregen om die scharnieren los te krijgen, komt mn oom 's avonds langs. "Oh je heb de deur eruit gehaald. Ja dat was wel een makkelijk klusje want je hoeft er alleen even een schroevedraaier tussen te steken en dan kan je die scharnieren zo losschroeven."

|:(

Fijn die tips achteraf :'(
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:27:56 #161
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_126913704
Ik naar de bouwmarkt... doosje Knauf Greenboardfiller gehaald, om de badkamer gipsplaten mooi glad te maken.

Dus, van de week ging ik de platen maar eens vullen. Emmertje water, mixertje... zakje met nadenvuller... lalalala ^O^

Alles klaar, opgeruimd c_/

O, daar staat de Greenboardfiller |:( :Z

Heb ik er vrolijk Uniflott in lopen smeren, wat voor de gipsplaten op de overloop is o|O
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:23:10 #162
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127158492
Ik heb een vrij oude keuken met kastjes met planken onder het aanrecht. Ik heb liever lades zodat ik de achterste pannen ook makkelijk kan pannen. Dus even langs de Ikea gegaan en een losse lade gekocht:



Ladedragers gewoon in de hoek aan de zijkant erin geschroefd en het past precies. Lade loopt lekker, ook met de pannen erin, toppie! Totdat ik het deurtje terug wil zetten :')

  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 16:25:30 #163
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:39:43 #164
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127159337
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:25 schreef jitzzzze het volgende:
Zie ik daar een half scharnier zitten?
Daar schuif je het scharnier op, beetje zoals dit:



Keukendeurtje kan ook teruggeplaatst worden, alleen past de la er dan niet meer langs :')
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 16:40:17 #165
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_127159363
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:39 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Daar schuif je het scharnier op, beetje zoals dit:

[ afbeelding ]

Keukendeurtje kan ook teruggeplaatst worden, alleen past de la er dan niet meer langs :')
Dat is precies wat ik bedoelde :D
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:41:27 #166
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127159411
Morgen gaat ie ook naar een verdieping hoger in de kast, zodat er geen scharnier in de weg zit :P
pi_127162918
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:41 schreef Erasmo het volgende:
Morgen gaat ie ook naar een verdieping hoger in de kast, zodat er geen scharnier in de weg zit :P
Had dat een tijd terug met een PAX van ikea, onderste la paste niet in combi met het deurscharnier.
sindsdien is de onderste lade zonder geleide, gewoon op de bodem van de pax. werkt goed zolang de la niet te zwaar wordt :P
Liefde en infectie
  zondag 2 juni 2013 @ 07:45:22 #168
69871 JurriaanK
hout-nerd
pi_127314314
Gisteren lekker wat hoekjes van een stuk eiken (70 cm lang x 50 cm breed x 20 cm dik) aan het zagen zodat het op de draaibank kon, valt opeens de reciprozaag uit. Ander stopcontact geprobeerd, ook niets. Hmmm. Ik was al schroevedraaiers aan het verzamelen om te kijken of Makita binnenin een zekering verstopt had, of dat de koolborstels plotseling overleden waren, toen mijn dochter kwam vertellen dat in huis het licht was uitgevallen.

Toch maar eens in de meterkast gekeken, was de hoofd-aardlekschakelaar (0.5A) en één hoofdzekering (25A) uitgevallen. Gelukkig is die hoofdzekering een automaat, dus alles weer aangezet en het bleef er in zitten. Ik dacht het mijne over Makita in het algemeen en mijn reciprozaag in het bijzonder en ging e.e.a. controleren. Geeft de 3 fasen omvormer voor de zonnepanelen een 'Storing netspanning' en mist stroom op één fase, terwijl ik net de hoofd-aardlek en de hoofdzekering omgezet had. Ik vermoedde dat het de voedingskabel tussen de meterkast en het huis was.

Die is bij ons zo'n 50 meter lang (woonboot), hij heeft wel eens eerder klem gezeten en toen heeft de elektricien op een zaterdagmiddag een mooie communiefiets voor zijn dochter er aan verdiend, dus mijn humeur daalde al weer behoorlijk - de symptomen waren identiek.

Maar ik kon nergens een kabelbeschadiging zien. Dus toch maar weer alles open, meten, kijken waar de spanning wel of niet stopt. Ik stond op het punt om de hoofd-meterkast open te schroeven om te kijken waar de spanning nu precies stopte, en toen zag ik dat er een hoofdzekering uit lag. En wel een andere dan die ik eerst teruggezet had. Op zo'n moment ga je wel aan jezelf twijfelen of het nou een andere is of dat ik eerst alleen maar gedacht heb de hoofdzekering weer om te zetten.

Daarna deed alles het weer - en bleef alles het ook doen.

Later 's-avonds heb ik ontdekt dat ik de voedingskabel van de frequentieregelaar van de nieuwste draaibank beschadigd had door er waarschijnlijk een blok hout op te laten vallen. Kennelijk maakte die soms wel soms niet sluiting in meerdere fasen.

Gelukkig heeft de frequentieregelaar het overleefd, die dingen vervangen en opnieuw programmeren is duur en vervelend.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  maandag 3 juni 2013 @ 22:12:57 #169
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_127381016
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 07:45 schreef JurriaanK het volgende:
Gisteren lekker wat hoekjes van een stuk eiken (70 cm lang x 50 cm breed x 20 cm dik) aan het zagen zodat het op de draaibank kon, valt opeens de reciprozaag uit. Ander stopcontact geprobeerd, ook niets. Hmmm. Ik was al schroevedraaiers aan het verzamelen om te kijken of Makita binnenin een zekering verstopt had, of dat de koolborstels plotseling overleden waren, toen mijn dochter kwam vertellen dat in huis het licht was uitgevallen.

Toch maar eens in de meterkast gekeken, was de hoofd-aardlekschakelaar (0.5A) en één hoofdzekering (25A) uitgevallen. Gelukkig is die hoofdzekering een automaat, dus alles weer aangezet en het bleef er in zitten. Ik dacht het mijne over Makita in het algemeen en mijn reciprozaag in het bijzonder en ging e.e.a. controleren. Geeft de 3 fasen omvormer voor de zonnepanelen een 'Storing netspanning' en mist stroom op één fase, terwijl ik net de hoofd-aardlek en de hoofdzekering omgezet had. Ik vermoedde dat het de voedingskabel tussen de meterkast en het huis was.

Die is bij ons zo'n 50 meter lang (woonboot), hij heeft wel eens eerder klem gezeten en toen heeft de elektricien op een zaterdagmiddag een mooie communiefiets voor zijn dochter er aan verdiend, dus mijn humeur daalde al weer behoorlijk - de symptomen waren identiek.

Maar ik kon nergens een kabelbeschadiging zien. Dus toch maar weer alles open, meten, kijken waar de spanning wel of niet stopt. Ik stond op het punt om de hoofd-meterkast open te schroeven om te kijken waar de spanning nu precies stopte, en toen zag ik dat er een hoofdzekering uit lag. En wel een andere dan die ik eerst teruggezet had. Op zo'n moment ga je wel aan jezelf twijfelen of het nou een andere is of dat ik eerst alleen maar gedacht heb de hoofdzekering weer om te zetten.

Daarna deed alles het weer - en bleef alles het ook doen.

Later 's-avonds heb ik ontdekt dat ik de voedingskabel van de frequentieregelaar van de nieuwste draaibank beschadigd had door er waarschijnlijk een blok hout op te laten vallen. Kennelijk maakte die soms wel soms niet sluiting in meerdere fasen.

Gelukkig heeft de frequentieregelaar het overleefd, die dingen vervangen en opnieuw programmeren is duur en vervelend.
Wat voor fiets? Gelukkig is je stroomprobleem opgelost.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:19:34 #170
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_127381469
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 07:45 schreef JurriaanK het volgende:
Gisteren lekker wat hoekjes van een stuk eiken (70 cm lang x 50 cm breed x 20 cm dik) aan het zagen zodat het op de draaibank kon, valt opeens de reciprozaag uit. Ander stopcontact geprobeerd, ook niets. Hmmm. Ik was al schroevedraaiers aan het verzamelen om te kijken of Makita binnenin een zekering verstopt had, of dat de koolborstels plotseling overleden waren, toen mijn dochter kwam vertellen dat in huis het licht was uitgevallen.

Toch maar eens in de meterkast gekeken, was de hoofd-aardlekschakelaar (0.5A) en één hoofdzekering (25A) uitgevallen. Gelukkig is die hoofdzekering een automaat, dus alles weer aangezet en het bleef er in zitten. Ik dacht het mijne over Makita in het algemeen en mijn reciprozaag in het bijzonder en ging e.e.a. controleren. Geeft de 3 fasen omvormer voor de zonnepanelen een 'Storing netspanning' en mist stroom op één fase, terwijl ik net de hoofd-aardlek en de hoofdzekering omgezet had. Ik vermoedde dat het de voedingskabel tussen de meterkast en het huis was.

Die is bij ons zo'n 50 meter lang (woonboot), hij heeft wel eens eerder klem gezeten en toen heeft de elektricien op een zaterdagmiddag een mooie communiefiets voor zijn dochter er aan verdiend, dus mijn humeur daalde al weer behoorlijk - de symptomen waren identiek.

Maar ik kon nergens een kabelbeschadiging zien. Dus toch maar weer alles open, meten, kijken waar de spanning wel of niet stopt. Ik stond op het punt om de hoofd-meterkast open te schroeven om te kijken waar de spanning nu precies stopte, en toen zag ik dat er een hoofdzekering uit lag. En wel een andere dan die ik eerst teruggezet had. Op zo'n moment ga je wel aan jezelf twijfelen of het nou een andere is of dat ik eerst alleen maar gedacht heb de hoofdzekering weer om te zetten.

Daarna deed alles het weer - en bleef alles het ook doen.

Later 's-avonds heb ik ontdekt dat ik de voedingskabel van de frequentieregelaar van de nieuwste draaibank beschadigd had door er waarschijnlijk een blok hout op te laten vallen. Kennelijk maakte die soms wel soms niet sluiting in meerdere fasen.

Gelukkig heeft de frequentieregelaar het overleefd, die dingen vervangen en opnieuw programmeren is duur en vervelend.
Je hebt een complete timmerwerkplaats op de woonboot?
nerovetsrethca
  dinsdag 4 juni 2013 @ 06:53:05 #171
69871 JurriaanK
hout-nerd
pi_127390040
Eens kijken, de elektricien rekende 250 voor de eerste noodoplossing en 300 voor de definitieve reparatie, dus volgens mij kun je daar een redelijk kinderfietsje voor kopen.

quote:
Je hebt een complete timmerwerkplaats op de woonboot?
Nee, bij de woonboot hoort ook een stuk dijk met werkplaats.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_127392477
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 06:53 schreef JurriaanK het volgende:
Eens kijken, de elektricien rekende 250 voor de eerste noodoplossing en 300 voor de definitieve reparatie, dus volgens mij kun je daar een redelijk kinderfietsje voor kopen.

[..]

Nee, bij de woonboot hoort ook een stuk dijk met werkplaats.
Ziet er mooi uit, als ik de link in je signature mag volgen :)
Maar dit is wel wachten op een ongeluk ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:38:34 #173
69871 JurriaanK
hout-nerd
pi_127410406
Valt mee hoor, de draaibank werkt prima. Ik heb er al schalen van 85 cm diameter op gedraaid. Maar dat lijkt me OT, verder.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:32:19 #174
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_128582644
Schilder vanmorgen bezig om appartementencomplex te schilderen bij mij aan de voorzijde drie hoog
Doe ik vanmorgen het raam open of hij c_/ wil ...... Schilder :( en :%
Ikke :D
Had zijn jongste knecht net een pot verf van drie hoog van de steiger afgeschopt :D
Alles onder stoep, muur ramen auto,s etc
Ikke maar ff de HD reiniger gestart en net klaar met schoonmaken :7
Schilder :@ Toch maar fff c_/ gegeven :P
pi_128583320
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schilder vanmorgen bezig om appartementencomplex te schilderen bij mij aan de voorzijde drie hoog
Doe ik vanmorgen het raam open of hij c_/ wil ...... Schilder :( en :%
Ikke :D
Had zijn jongste knecht net een pot verf van drie hoog van de steiger afgeschopt :D
Alles onder stoep, muur ramen auto,s etc
Ikke maar ff de HD reiniger gestart en net klaar met schoonmaken :7
Schilder :@ Toch maar fff c_/ gegeven :P
Verhaal was beter geweest met een stuk minder smileys ;)

Wel lief van je dat het schoon hebt gemaakt ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:43:08 #176
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_128590076
Expansievat van grondwater installatie vervangen.

Koppelingen aangedraaid, water erop, lekkage. Water eraf, verder aandraaien, grote bahco d'r op, flink kracht zetten schiet dat kolere ding van de koppeling af, dwars door de aanzuigleiding heen. Kan nu dus alsnog aandraaien en een stuk pvc leiding vervangen :') uiteraard geen koppelingen in huis nu, en ook nog tijd tekort :')
nerovetsrethca
pi_128596923
Na onderhoud van een van de dubbele tuindeuren wil ik het glas terugplaatsen (deur kwam uit een bouwcontainer) maar het paste niet omdat het 25jaar geleden door de vorige eigenaren/glaszetters te krap is ingemeten. Krak, toen moest er een nieuwe ruit in... Weer 60 euro lichter :( Nouja je moet het zo zien, heb nooit wat betaald ervoor dus is niet heel erg...
pi_128965328
Nou, als klusbeginner eindelijk wat klein kluswerk gedaan. Goede boormachine geleend om een deurstop te plaatsen op de eerste verdieping, het originele gaatje had ik al "verpest" met een schroefmachine die ook zou kunnen boren (wist ik toen veel).

Dus ik netjes een paar centimeter daarnaast nieuw gaatje boren, plugje erin, deurstop erin en klaar.

Vriendin roept me uurtje later naar boven, blijkt dat die paar centimeter naar rechts er voor zorgen dat de deur alsnog eerder tegen de kast aan komt dan tegen de deurstop :(
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_128987008
Vandaag even een buitenkraan gemonteerd. Tstuk 12-15-12, Reperatiemof 12 mm knel, stukje 15 koperbuis en een buitenkraan die binnen wordt afgesloten.

Dus eindelijk alles bij elkaar gezocht dan kan je beginnen. Dus de haakse slijper met RVS schijf door de waterleiding heen. Keurig stukje er uit er tussen uit gehaald.
Wil er een 12 mm knelringetje op doen wil dat niet. En 15 mm zit veel te ruim. Dus maar eens vragen gesteld bij de plaatselijke loodgieter. Blijkt er ook heel vroeger 14 geweest te zijn. :%

Dus knietje 3x15 mee en opvulringtjes voor 14 naar 15. Ook de waarschuwing goed schuren en zorgen dat het er in loopt. Na vijf pogingen om het dicht te krijgen de loodgieter gevraagd om het te doen. :(

Volgende loop ik er ver omheen.........................
Jeroentje.
pi_128987244
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:32 schreef jpajs het volgende:
Dus knietje 3x15 mee en opvulringtjes voor 14 naar 15. Ook de waarschuwing goed schuren en zorgen dat het er in loopt. Na vijf pogingen om het dicht te krijgen de loodgieter gevraagd om het te doen. :(
Toch is het wel te doen. Met ringetjes, maar ook zonder met veel loodsoldeer in de naad. Volgende keer eerst aan mij vragen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128987358
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:32 schreef jpajs het volgende:
Dus de haakse slijper met RVS schijf door de waterleiding heen. Keurig stukje er uit er tussen uit gehaald.
Dit was wel slim trouwens. Ik doe dat ook wel eens en vind het veul makkelijker dan met een ijzerzaag of zo'n pijpensnijer gaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128987576
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:38 schreef blomke het volgende:

[..]

Toch is het wel te doen. Met ringetjes, maar ook zonder met veel loodsoldeer in de naad. Volgende keer eerst aan mij vragen.
Kijk ik ben een houtboer in hart en nieren. Loodgieterswerk doe ik als beun. Geen enkel probleem als het knel is. Maar ik heb mijn hele leven al ruzie met die soldeer koppelingen. Een buisje buigen geen enkel probleem, ook al zitten er vier bochten in. Ook al die persleidingen gaan prima.

Meterkastje was maar 25 cm breed. Leiding links in de hoek. Buitenkraan rechts door de muur. Eerst een 20 mm SDS van 10 cm, daarna eentje van 20 en de laatste 1,5 cm met eentje van 30 cm. Stond een kolom buiten in de weg vandaar. Dus het wil allemaal best wel. Volgende keer als ik moet solderen haal ik de loodgieter er bij. En ik weet heus wel hoe 't moet, schuren, prut er tussen en warm stokken tot het vloeit. Appeltje eitje......... alleen niet voor mij. :%

[ Bericht 0% gewijzigd door jpajs op 16-07-2013 06:57:40 ]
Jeroentje.
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:16:01 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_129927389
Bouwblunder in Benidorm: 47 etages, maar geen lift

Een megalomaan bouwproject dat een symbool van hoop en welvaart had moeten worden in het Spaanse Benidorm, is uitgedraaid op een regelrechte miskleun. De 200 meter hoge wolkenkrabber telt 47 verdiepingen, maar de lift gaat door een ontwerpfout niet verder dan de 20ste etage. Oorspronkelijk zou het opmerkelijke gebouw slechts twintig verdiepingen tellen. De projectontwikkelaar raakte tijdens het bouwen echter zo enthousiast, dat er nog 27 etages aan werden toegevoegd, om zo uit te groeien tot het hoogste appartementencomplex in Europa.

Vergeten
Men vergat de liftkokers te hertekenen, waardoor deze uiteindelijk niet 'meegroeiden' met de wolkenkrabbers. Tot de twintigste verdieping kan men nu gebruik maken van de lift, daarna wachten trappen. Veel trappen. Er is namelijk geen ruimte meer vrij om de liftkoker door te trekken naar de top.

Het complex moest in 2009 af zijn, maar momenteel is nog altijd maar 94 procent van het gebouw voltooid. De architecten van het project hebben naar verluidt de handdoek in de ring gegooid en ontslag genomen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)maar-geen-lift.dhtml

:|W -O-
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:21:24 #184
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129927419
Binnenkort lekker goedkoop een kamer huren daar. _O-
pi_129928023
Erken je blunder, maak een externe liftkoker aan het gebouw.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:07:04 #186
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_129929434
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:30 schreef Gieliovd het volgende:
Erken je blunder, maak een externe liftkoker aan het gebouw.
Dan nog, de bouwers hadden dat toch ook kunnen zien? Dom volk.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  PR/Manusje van alles zondag 11 augustus 2013 @ 11:23:45 #187
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_129929758
wat een land ook, ah joh ik pleur er nog 27 etages bovenop...Geen enkel probleem. Ben benieuwd hoe die fundering daar gemaakt is. Is vast niet berekend voor die extra etages. :D :'( :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_129930121
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:07 schreef cvboer het volgende:
Dan nog, de bouwers hadden dat toch ook kunnen zien? Dom volk.
Daar roep je zo wat. Ik heb veel met bouwkundige tekeningen te maken (d.w.z. het chemische proces daarin) en zie soms hele rare fouten die al op de tekentafel worden gemaakt. Bijv. 2 pijpaansluitingen (in- / output) vlak bij elkaar waarbij de flenzen "in elkaar overgaaan". Niemand die het opvalt (behalve mij dan) en pas bij de lassers komt het naar boven: "zo hebben we nog nooit flenzen in elkaar gelast" ........
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:48:34 #189
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_129930355
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Daar roep je zo wat. Ik heb veel met bouwkundige tekeningen te maken (d.w.z. het chemische proces daarin) en zie soms hele rare fouten die al op de tekentafel worden gemaakt. Bijv. 2 pijpaansluitingen (in- / output) vlak bij elkaar waarbij de flenzen "in elkaar overgaaan". Niemand die het opvalt (behalve mij dan) en pas bij de lassers komt het naar boven: "zo hebben we nog nooit flenzen in elkaar gelast" ........
Dat bedoel ik. Doet me trouwens denken aan dat belgisch politiebureau, pas bij de oplevering komt men erachter dat de hele infrastructuur voor telefonie en data vergeten is.

http://www.cobouw.nl/nieu(...)-in-gentse-nieuwbouw
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_129948720
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:40 schreef blomke het volgende:
Daar roep je zo wat. Ik heb veel met bouwkundige tekeningen te maken (d.w.z. het chemische proces daarin) en zie soms hele rare fouten die al op de tekentafel worden gemaakt. Bijv. 2 pijpaansluitingen (in- / output) vlak bij elkaar waarbij de flenzen "in elkaar overgaaan".
Zo zie ik ze bij mij op het werk ook vaak, vaak ook gemaakt door engineers/designers die geen praktijkervaring hebben.
Drainafsluiters die aan de bovenkant van een pijp zitten bijvoorbeeld ipv aan de onderkant.
pi_129949726
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Zo zie ik ze bij mij op het werk ook vaak, vaak ook gemaakt door engineers/designers die geen praktijkervaring hebben.
Drainafsluiters die aan de bovenkant van een pijp zitten bijvoorbeeld ipv aan de onderkant.
_O- dat houd je toch niet voor mogelijk...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:47:04 #192
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_129951770
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zo zie ik ze bij mij op het werk ook vaak, vaak ook gemaakt door engineers/designers die geen praktijkervaring hebben.
Drainafsluiters die aan de bovenkant van een pijp zitten bijvoorbeeld ipv aan de onderkant.
De betere engineers zijn dan ook op de werkvloer begonnen en hebben zich opgewerkt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:49:26 #193
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_129951867
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:56 schreef blomke het volgende:

[..]

_O- dat houd je toch niet voor mogelijk...
Komt meer voor dan je denkt. Met name architecten zijn er meester in. Tekenen ergens een wasbak, maar denken er niet over na of het installatietechnisch allemaal wel kan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_129952909
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:49 schreef cvboer het volgende:

[..]

Komt meer voor dan je denkt. Met name architecten zijn er meester in. Tekenen ergens een wasbak, maar denken er niet over na of het installatietechnisch allemaal wel kan.
Altijd leuk die theoreticus die delen tekenen zonder na te denken dat je 40 meter zonder problemen kan vervoeren. Geef je ze een grote dieplader in DWG en dan nog gaat het niet rinkelen dat de boel iets te groot is. Nee die truck is te klein getekend. :N
Jeroentje.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:17:01 #195
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_129953289
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:09 schreef jpajs het volgende:

[..]

Altijd leuk die theoreticus die delen tekenen zonder na te denken dat je 40 meter zonder problemen kan vervoeren. Geef je ze een grote dieplader in DWG en dan nog gaat het niet rinkelen dat de boel iets te groot is. Nee die truck is te klein getekend. :N
Tussen theorie en praktijk zit nog altijd een wereld van verschil.. helaas
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_129957037
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:17 schreef cvboer het volgende:
Tussen theorie en praktijk zit nog altijd een wereld van verschil.. helaas
Ook zo iets: ik maak een proces flow diagram van een chemisch reactorvat: met externe circulatiepomp om de temperatuur te homogeniseren. Tekent de design/draftsman de pomp bovenop het vat; met de zuig boven de vloeistof. Trekt ie meteen vacuüm....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:32:17 #197
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_129957485
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Ook zo iets: ik maak een proces flow diagram van een chemisch reactorvat: met externe circulatiepomp om de temperatuur te homogeniseren. Tekent de design/draftsman de pomp bovenop het vat; met de zuig boven de vloeistof. Trekt ie meteen vacuüm....
Die mist duidelijk een stukje praktijkervaring.. :')
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  † In Memoriam † zondag 11 augustus 2013 @ 23:40:14 #198
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129960952
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zo zie ik ze bij mij op het werk ook vaak, vaak ook gemaakt door engineers/designers die geen praktijkervaring hebben.
Drainafsluiters die aan de bovenkant van een pijp zitten bijvoorbeeld ipv aan de onderkant.
Wat is/doet een drainafsluiter ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129964182
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wat is/doet een drainafsluiter ?
Het is een afsluiter die in de normale situatie altijd gesloten is maar die gebruikt kan worden om een systeem af te tappen.
Te vergelijken met het aftapkraantje dat je nodig hebt om een waterleiding af te tappen die gevaar loopt te bevriezen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_129973336
weer wat geleerd,ook geen idee wat een drainafsluiter was
pi_129974057
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:53 schreef quo_ het volgende:

[..]

Het is een afsluiter die in de normale situatie altijd gesloten is maar die gebruikt kan worden om een systeem af te tappen.
Te vergelijken met het aftapkraantje dat je nodig hebt om een waterleiding af te tappen die gevaar loopt te bevriezen.
Ik werk alleen niet echt met waterleidingen.
Deze 16" 900# afsluiter is van de week vervangen bij mij op het werk, er zit een pneumatische actuator op de afsluiter voor het openen en sluiten.
Ontwerpdruk van dit systeem is 120 bar.
pi_129986426
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:40 schreef 2cv het volgende:
Wat is/doet een drainafsluiter ?
Ook geïnteresseerd in een "non-return-valve"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_129986471
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 12:45 schreef bluemoon23 het volgende:

Ik werk alleen niet echt met waterleidingen.
Deze 16" 900# afsluiter is van de week vervangen bij mij op het werk, er zit een pneumatische actuator op de afsluiter voor het openen en sluiten.
Gate valve? Ball Valve?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:10:10 #204
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_129986518
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Gate valve? Ball Valve?
Valve Software
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Moderator maandag 12 augustus 2013 @ 18:35:24 #205
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_129987287
Zullen we hier ook weer gewoon ontopic berichten plaatsen over klusblunders ? :)
pi_129991131
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Zullen we hier ook weer gewoon ontopic berichten plaatsen over klusblunders ? :)
Oke dan.
Dit is mij vorige week gebeurd:
Ik rijd van mijn huis weg met de aanhanger achter de auto.
Vlakbij mijn huis zijn een paar hoge drempels, met een aanhanger rijd ik altijd voorzichtig over drempels.
Als ik de drempel weer af rijd kijk in mijn binnenspiegel en zie dat de aanhanger vreemd slingert, hmm toch maar even stoppen.
Uitgestapt zie ik dat de aanhanger-koppeling van de trekhaak is afgeschoten en alleen nog vast zit aan de breekkabel (toch handig die dingen) :X
Afgezien van een kras op de achterbumper van de auto (oude bak) was er geen schade.
Gelukkig was dit gebeurd op een rustige weg en niet op de provinciale weg 100m verderop, anders was de schade aardig groter geweest.

Blomke, je hebt PM
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:43:10 #207
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129992431
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Oke dan.
Dit is mij vorige week gebeurd:
Ik rijd van mijn huis weg met de aanhanger achter de auto.
Vlakbij mijn huis zijn een paar hoge drempels, met een aanhanger rijd ik altijd voorzichtig over drempels.
Als ik de drempel weer af rijd kijk in mijn binnenspiegel en zie dat de aanhanger vreemd slingert, hmm toch maar even stoppen.
Uitgestapt zie ik dat de aanhanger-koppeling van de trekhaak is afgeschoten en alleen nog vast zit aan de breekkabel (toch handig die dingen) :X
Afgezien van een kras op de achterbumper van de auto (oude bak) was er geen schade.
Gelukkig was dit gebeurd op een rustige weg en niet op de provinciale weg 100m verderop, anders was de schade aardig groter geweest.

Blomke, je hebt PM
Was het echt een aanhanger of een hoogwerker? Een klant van ons had dit ook namelijk. :D
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_129992627
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Oke dan.
Dit is mij vorige week gebeurd:
Ik rijd van mijn huis weg met de aanhanger achter de auto.
Vlakbij mijn huis zijn een paar hoge drempels, met een aanhanger rijd ik altijd voorzichtig over drempels.
Als ik de drempel weer af rijd kijk in mijn binnenspiegel en zie dat de aanhanger vreemd slingert, hmm toch maar even stoppen.
Uitgestapt zie ik dat de aanhanger-koppeling van de trekhaak is afgeschoten en alleen nog vast zit aan de breekkabel (toch handig die dingen) :X
Afgezien van een kras op de achterbumper van de auto (oude bak) was er geen schade.
Gelukkig was dit gebeurd op een rustige weg en niet op de provinciale weg 100m verderop, anders was de schade aardig groter geweest.

Blomke, je hebt PM
Mijn opa en oma hebben dat een keer gehad met een caravan... alleen die bleef dus niet aan de breekkabel hangen. Met een aardig vaartje langs de auto geschoten en toen recht op een tankstation afgedenderd om tegen de betonnenvoet van het reclamebord van het tankstation in heel veel kleine stukjes te klappen.
Ik baal nog steeds dat ik toen niet mee ben gegaan om de caravan op te halen :')
pi_129993220
Nee, ik heb gewoon een normale simpele (geremde) aanhanger, waarschijnlijk mijn eigen stomme schuld dat de koppeling niet goed vergendeld was.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:00:40 #210
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_130067228
Man zaagt eigen arm af :D

Bij een gruwelijk ongeluk in het Overijsselse Kamperzeedijk, is een man woensdagmiddag zijn arm kwijtgeraakt. Dat gebeurde toen de zaagtafel waaraan het slachtoffer aan het werk was omviel.

De man kwam met zijn arm in de zaag terecht en verloor zijn ledemaat. Gealarmeerde buurtbewoners waren snel ter plaatse om eerste hulp te verlenen. De man is daarna per ambulance naar het ziekenhuis in Zwolle gebracht. Over zijn identiteit is verder niets bekendgemaakt. Op Twitter prijst een buurtagent het kordate optreden van de omstanders.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_eigen_arm_af__.html
:% Das nie handig :7
pi_130067372
Onhandig zelfs...
pi_130073924
Holy crap, de gedachte alleen al...

Dan ben je of dom bezig geweest, of je werkt met onveilig gereedschap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:56:06 #213
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_130076938
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:07 schreef 4wood het volgende:
Holy crap, de gedachte alleen al...

Dan ben je of dom bezig geweest, of je werkt met onveilig gereedschap.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan hem wel een handje helpen denk ik :')
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_130077176
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:56 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik kan hem wel een handje helpen denk ik :')
Pas je op, straks geef je je vinger, neemt hij je arm :')
Liefde en infectie
  woensdag 14 augustus 2013 @ 23:04:01 #215
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_130077378
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:00 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Pas je op, straks geef je je vinger, neemt hij je arm :')
Liever niet, dan ben ik ook onthand...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator woensdag 14 augustus 2013 @ 23:45:07 #216
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:09:35 #217
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130137940


Slimme vent!
pi_130139224
Zelfgemaakte foto ?
Zo wordt het parkeren van een fiets vrij lastig...........

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 17-08-2013 13:12:42 ]
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:11:05 #219
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130152801
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Zelfgemaakte foto ?
Zo wordt het parkeren van een fiets vrij lastig...........
nope, zag hem op feestboek

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 17-08-2013 13:12:37 ]
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:32:49 #220
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130179309
Ben ik bezig om een koelkastdeur te maken voor in een bestaande keuken. Lekker bezig, kom ik erachter dat de bestaande keuken kleine A-profilering heeft en ik heb grote profilering.
Een klant teleurstellen en ik tijd en houtkosten kwijt..........................
pi_130180321
Waar gewerkt wordt, Betyar, worden fouten gemaakt. En jij werkt aardig door heb ik het idee, dus dan maak je wel eens een fout. Ook al is het voor sommige mensen (waaronder ik) moeilijk te accepteren.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:04:32 #222
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130180640
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:56 schreef Gieliovd het volgende:
Waar gewerkt wordt, Betyar, worden fouten gemaakt. En jij werkt aardig door heb ik het idee, dus dan maak je wel eens een fout. Ook al is het voor sommige mensen (waaronder ik) moeilijk te accepteren.
Gewoon kut, op de eerste plaats stel je dus een klant teleur en op de tweede plaats is het een massief eiken kastdeur waar al de nodige uurtjes inzitten. Maandag even op zoek naar de juiste profilering. Ik zie dit dan maar als een investering. Die klant wil ik graag behouden. :)
pi_130180688
Ja, niemand zal zeggen dat het leuk is. Elke dag is een leerweg, niet?
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:09:47 #224
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130180862
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:05 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, niemand zal zeggen dat het leuk is. Elke dag is een leerweg, niet?
Yep. zou ook saai zijn als je alles uit je mouw kunt schudden.
pi_130746480
Vrijdag en Zaterdag heb ik een beetje straatwerk (18m2) gelegd voor mijn blokhut.
Het zijn straksteen tegels 20x30, ik wilde ze in halfsteensverband leggen.
Daarom had ik alvast een serie tegels doormidden geslepen, maar ik had natuurlijk niet geteld hoeveel halfjes ik nodig had...... :|W
Uiteindelijk kwam ik 3 hele tegels tekort om het straatje dicht te maken, maar ik had wel 8 halve tegels over die ik teveel had doorgeslepen _O-

Gelukkig moest ik vandaag toch weer terug naar de steenhandel om de pallets in te leveren (zat statiegeld op), heb ik gelijk maar weer een paar tegels meegenomen om het werk af te kunnen maken.
pi_130747702
Blunder die goed af kwam...

82 mm dozenboor in een 750 watt klopboor van Bosch op laagtoerige, hoog koppel stand. Eerst geconcentreerd, daarna nonchalanter... duurt allemaal lang... nog wat nonchalanter... momentje van onoplettendheid en de boor slaat vast. Pols krijgt een optater en boor flikkert 1,5 meter naar beneden.

Goed afgekomen maar is niet fijn voor de polsjes! En m'n parket onder de stucloper vind het vast ook niet zo leuk.
Laat die handjes wapperen!
pi_130748089
Ja, best gevaarlijk die boorhamers zonder blokkeerbeveiliging. Worden ook wel "polsenbrekers" genoemd.
  maandag 2 september 2013 @ 20:25:33 #228
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_130754320
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:05 schreef eRKa het volgende:
Ja, best gevaarlijk die boorhamers zonder blokkeerbeveiliging. Worden ook wel "polsenbrekers" genoemd.
Ik ben ooit eens aan de slag geweest met een diamantboor met waterkoeling. Snoer is er iets van 5x omheen gewikkeld geraakt, had 'm gelukking op tijd losgelaten toen ie vastsloeg :o
  Moderator maandag 2 september 2013 @ 22:10:27 #229
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_130760566
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:51 schreef Gieliovd het volgende:
Blunder die goed af kwam...

82 mm dozenboor in een 750 watt klopboor van Bosch op laagtoerige, hoog koppel stand. Eerst geconcentreerd, daarna nonchalanter... duurt allemaal lang... nog wat nonchalanter... momentje van onoplettendheid en de boor slaat vast. Pols krijgt een optater en boor flikkert 1,5 meter naar beneden.

Goed afgekomen maar is niet fijn voor de polsjes! En m'n parket onder de stucloper vind het vast ook niet zo leuk.
Ik ken het gevoel maar al te goed, hoe vaak een grote boorhamer mij in het verleden al eens subtiel andersom tegen een wand heeft gebonjoerd :X

Grote hilti boormachine, even boortje sds max 35 mm erin om een gat te maken door een kanaalvloer voor een leiding naar de kruipruimte. Boren gaat prima totdat je altijd dat rottige ijzer tegenkomt :X :%
pi_130761392
Ik ben dus niet de enige :+

Jaartje geleden ook al eens m'n accuboor op die manier tegen m'n bakkes gekregen. Op standje 1 met een speedboor 28 erin, welke hapte omdat ik vlak naast een bestaand gat zat te boren. 8)7
Laat die handjes wapperen!
pi_130762288
Een vriend van ons. Keukenkastje vast zetten met schroefjes achterin. Bakkes in het kassie en draaien. Had hem nog zo gewaarschuwd. Die accuboormachine heeft meer kracht dan jij.

Heeft zeker een week met een blauw oog gelopen.
Jeroentje.
  Moderator maandag 2 september 2013 @ 22:45:26 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_130762486
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:25 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben dus niet de enige :+

Jaartje geleden ook al eens m'n accuboor op die manier tegen m'n bakkes gekregen. Op standje 1 met een speedboor 28 erin, welke hapte omdat ik vlak naast een bestaand gat zat te boren. 8)7
Ik heb op die manier wel eens "getest" hoe sterk een goede hilti accuboormachine is.
Vergeten het koppel iets terug te schroeven voordat ik begon met boren :X
pi_130762619
POK :% :'( }:| :( o|O
Laat die handjes wapperen!
  † In Memoriam † maandag 2 september 2013 @ 23:52:43 #234
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130765402
Zo heb ik eens een roterende staalborstel op een boormachine in m'n overall gehad. Op kruishoogte. M'n overall en ballen zijn sterker dan een boormachine :7
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130768348
Ai caramba :X
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:52:12 #236
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_130784755
Onze oven (losse unit onder een kookplaat) en (geplaatst door vorige eigenaren) heeft het begeven.
We waren dus benieuwd hoe het achter was aangesloten.

Dus schuif, wrik.. ah, zo doen we dat tegenwoordig:
We binden de o.a. de draadjes samen met een x meter aan plakband en laten dat samenkomen en houden dat bij elkaar met een kroonsteentje :X

Wat ben ik blij dat we daar op tijd zijn achtergekomen! :%
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:59:33 #237
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_130785027
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:52 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Onze oven (losse unit onder een kookplaat) en (geplaatst door vorige eigenaren) heeft het begeven.
We waren dus benieuwd hoe het achter was aangesloten.

Dus schuif, wrik.. ah, zo doen we dat tegenwoordig:
We binden de o.a. de draadjes samen met een x meter aan plakband en laten dat samenkomen en houden dat bij elkaar met een kroonsteentje :X

Wat ben ik blij dat we daar op tijd zijn achtergekomen! :%
geen foto gemaakt? :D
nerovetsrethca
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:01:35 #238
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_130785109
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:59 schreef slangpie het volgende:

[..]

geen foto gemaakt? :D
Ik ben bang dat ik dan een compleet fotoboek kan aanleggen..
We zijn hier al heel wat (doe-het-zelf) blunders tegengekomen, de 1 nog bizarder dan de ander..

Het minst leuke was eigenlijk toen we isolatie gingen aanbrengen..
Toen kwam er een (gelukkig) uitgeroeid wespennest naar voren! :X

[ Bericht 14% gewijzigd door Rijstebuiltje op 03-09-2013 19:07:58 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:32:30 #239
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_130786379
Klusblunder van mijn pap. Wil de badkamer verbouwen: Een van de akties is met een grote slijptol even beide waterleidingen onder de wasbak doorhakken.

Zet zich op zijn knieen met de tol onder de bak, slijptol aan en dan terwijl de tol zich al een weg eet in die koperpijpjes bedenken dat de hoofdkraan nog open stond :')

Het was te laat om de tol te stoppen, dus snel ding uit, opstaan, spanning van de tol af en hard naar beneden rennen om het water uit te zetten.

Ik hoef niet uit te leggen dat die waterstralen een mooi ballet gegeven hebben :P
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:18:12 #240
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130791595
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:32 schreef TR08 het volgende:
Klusblunder van mijn pap. Wil de badkamer verbouwen: Een van de akties is met een grote slijptol even beide waterleidingen onder de wasbak doorhakken.

Zet zich op zijn knieen met de tol onder de bak, slijptol aan en dan terwijl de tol zich al een weg eet in die koperpijpjes bedenken dat de hoofdkraan nog open stond :')

Het was te laat om de tol te stoppen, dus snel ding uit, opstaan, spanning van de tol af en hard naar beneden rennen om het water uit te zetten.

Ik hoef niet uit te leggen dat die waterstralen een mooi ballet gegeven hebben :P
En dan een hoop gescheld er bij waarschijnlijk. :P

Mijn pa had ook eens iets met water. Hij had de toevoerbuis van de wc-pot losgekoppeld. Wij hadden een hoge stortbak en om door te trekken moest je aan de buis trekken. Pa klom op het trapje, verloor zijn evenwicht en het eerste wat hij vast greep was die buis. De deur stond open en er komt zo tien liter water de gang in spuiten. :') Aan zijn gescheld te horen vond hij het niet zo grappig als ik. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_131240890
Net een flater geslagen. Bosmaaier gekocht. In elkaar gezet. Werkt niet. Alles nagelopen, niets te vinden. Ff naar de buurman (heeft dezelfde) naast elkaar gelegd.. Ja, ik had hem toch goed in elkaar. Kreng start nog niet.

Geen benzine er in. :@ :')
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 16 september 2013 @ 16:19:07 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_131241925
Hier iets met bladblazer en veiligheidsschakelaar :@ _O-
  maandag 16 september 2013 @ 20:48:12 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_131253658
Ik wilde vandaag wat gaan zagen, maar mijn ma en ik hadden geen idee hoe we een zaagje in de decoupeerzaag moesten krijgen. Nu was ik sowieso al van mening dat dat niet de meest handige zaag zou zijn om te gebruiken, maar ben maar even naar mijn eigen huis gereden om een fijn zaagje te halen met mijn kleine ijzerzaagje (maar dus wel een houtzaagje gebruikt dus he :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 september 2013 @ 13:12:20 #244
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_131275829
De Bier loodgieters :D

Sluiten elke kraan van het huis aan op BIERRRR _O-

En we hebben de beelden *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131278220
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Bier loodgieters :D

Sluiten elke kraan van het huis aan op BIERRRR _O-

En we hebben de beelden *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha..ha..

;(
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:51:48 #246
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_131296174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Ha..ha..

;(
Das toch een geweldige grap? Als ze dat bij mij zouden doen kan ik het zeker waarderen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_131296314
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:51 schreef cvboer het volgende:

[..]

Das toch een geweldige grap? Als ze dat bij mij zouden doen kan ik het zeker waarderen.
Vanmiddag vond ik van niet, nu kan ik er wel om glimlachen.
Excuus, ik ben gewoon een chagrijnig stuk vreten :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_131299615
Dat blijkt (knipoog), ik vond hem prachtig!

Dan heb je echte vrienden.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:51:24 #249
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_131299778
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:47 schreef Gieliovd het volgende:
Dat blijkt (knipoog), ik vond hem prachtig!

Dan heb je echte vrienden.
Kun je er samen nog een biertje ( uit eigen tap) nog op drinken ook.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_131300025
En of!

Tenzij "ik lust geen bier" zucht
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 18 september 2013 @ 09:10:37 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_131305669
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Bier loodgieters :D

Sluiten elke kraan van het huis aan op BIERRRR _O-

En we hebben de beelden *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is toch helemaal geen blunder :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 09:10:52 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_131305674
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:51 schreef cvboer het volgende:

[..]

Das toch een geweldige grap? Als ze dat bij mij zouden doen kan ik het zeker waarderen.
Hmm, dit geeft perspectieven :P ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 09:11:42 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_131305688
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:58 schreef Gieliovd het volgende:
En of!

Tenzij "ik lust geen bier" zucht
Ik drink geen bier, maar vind het wel een supergrap :P Voor bij een ander, dat wel ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 18:53:36 #254
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131321605
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:58 schreef Gieliovd het volgende:
En of!

Tenzij "ik lust geen bier" zucht
Dan nodig ik m'n vrienden wel uit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131356381
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:53 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dan nodig ik m'n vrienden wel uit.
Dat is het probleem, als ik m'n vrienden uitnodig dan kom ik nog niet van m'n bier af.

"Doe mij maar 'n ijsthee" krijg je dan.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 19 september 2013 @ 19:35:11 #256
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_131357582
Heren en dames, zullen we het slowchatten hier niet doen ?
En het gewoon weer over klusblunders hebben ? ^O^
  maandag 23 september 2013 @ 14:51:20 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_131479338
Ik ging vandaag mijn cv open schroeven om wat klemmen anders te zetten vanwege mijn nieuwe thermostaat, maar ze stonden al goed.

:')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131481671
Hier zijn 2 aardlekschakelaars als normale zekering gebruikt
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 23 september 2013 @ 18:03:56 #259
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_131486191
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2013 14:51 schreef Troel het volgende:
Ik ging vandaag mijn cv open schroeven om wat klemmen anders te zetten vanwege mijn nieuwe thermostaat, maar ze stonden al goed.

:')
Een Intergas heeft geen apparte OT klemmen :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 23 september 2013 @ 18:13:45 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_131486427
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2013 18:03 schreef cvboer het volgende:

[..]

Een Intergas heeft geen aparte OT klemmen :P
Ja, maar jij bent vakman, ik ben leek :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131487272
quote:
8s.gif Op maandag 23 september 2013 15:52 schreef daanski82 het volgende:
Hier zijn 2 aardlekschakelaars als normale zekering gebruikt
Zijn het geen Alamat's? (Dat is een automatische zekering + aardlekschakelaar in 1 behuizing)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_131487465
Een doorbraak maken in de muur, van de ene naar de andere verdieping. Dus een gat maken 10 cm breed, 20 cm hoog boven de vloer en dan de muur in de verdieping eronder.

Doel CV slangen naar beneden brengen.

Voorbereiding: bed aan de kant schuiven, emmer onder 't gat, deur dicht tegen luchtverplaatsing...

Theorie: stof en brokken vallen naar beneden, in en om het emmertje.

Praktijk: in een straal van 3 meter om de emmer ligt een lading stof en in een straal van 5 meter liggen brokstukken van het keiharde soort steen.

:X
Laat die handjes wapperen!
  maandag 23 september 2013 @ 19:07:42 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_131487964
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 18:48 schreef Gieliovd het volgende:
Een doorbraak maken in de muur, van de ene naar de andere verdieping. Dus een gat maken 10 cm breed, 20 cm hoog boven de vloer en dan de muur in de verdieping eronder.

Doel CV slangen naar beneden brengen.

Voorbereiding: bed aan de kant schuiven, emmer onder 't gat, deur dicht tegen luchtverplaatsing...

Theorie: stof en brokken vallen naar beneden, in en om het emmertje.

Praktijk: in een straal van 3 meter om de emmer ligt een lading stof en in een straal van 5 meter liggen brokstukken van het keiharde soort steen.

:X
Het klonk op zich wel slim. Meer zeg ik er niet over, want dan is het vast slowchat ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 september 2013 @ 19:27:21 #264
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_131488668
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2013 19:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Het klonk op zich wel slim. Meer zeg ik er niet over, want dan is het vast slowchat ;)
En dat mag niet
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_131493108
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2013 19:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Het klonk op zich wel slim. Meer zeg ik er niet over, want dan is het vast slowchat ;)
Als alles wat bij mij slim klonk, of slim klonk in mijn hoofd, werkelijk goed uitpakte, zag de wereld er héél anders uit.

Vanavond radiatorkranen monteren. Dus teflon tape erom... zijkappen eraf. Kraandeel erin met radiatorsleutel. Prima.

F*ck vorige keer (3 maanden terug) was er iets aan de hand... Oja, de kappen moeten éérst terug en dan pas de kraan bus erin draaien :')
Laat die handjes wapperen!
  maandag 23 september 2013 @ 21:12:54 #266
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_131493224
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Als alles wat bij mij slim klonk, of slim klonk in mijn hoofd, werkelijk goed uitpakte, zag de wereld er héél anders uit.

Vanavond radiatorkranen monteren. Dus teflon tape erom... zijkappen eraf. Kraandeel erin met radiatorsleutel. Prima.

F*ck vorige keer (3 maanden terug) was er iets aan de hand... Oja, de kappen moeten éérst terug en dan pas de kraan bus erin draaien :')
^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 23 september 2013 @ 22:08:49 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_131496127
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Als alles wat bij mij slim klonk, of slim klonk in mijn hoofd, werkelijk goed uitpakte, zag de wereld er héél anders uit.

Vanavond radiatorkranen monteren. Dus teflon tape erom... zijkappen eraf. Kraandeel erin met radiatorsleutel. Prima.

F*ck vorige keer (3 maanden terug) was er iets aan de hand... Oja, de kappen moeten éérst terug en dan pas de kraan bus erin draaien :')
Weet je wat de beste oplossing daarvoor is? Tussendoor foto's maken voor je weblog, zodat je kan terugkijken in welke volgorde het eraf ging :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131817197
131003_164265_Margate-sliding-house.jpg?rand=584402095131003_164265_Margate-sliding-house-3.jpg?rand=851735499
Jeroentje.
pi_131817596
wanneer zou de stratenmaker gestopt zijn en de metselaar begonnen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_131818452
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:09 schreef jpajs het volgende:
[ link | [url=http://i.fokzine.net/upload/13/10/131003_164265_Margate-sliding-house.jpg?rand=584402095[/img][img]http://i.fokzine.net/upload/13/10/131003_164265_Margate-sliding-house-3.jpg?rand=851735499]afbeelding[/url] ]
Er bestaat toch nog leuke kunst, geniaal dit.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_131820283
Gaaf inderdaad. Hoort niet in dit topic, maar leuk.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_132320492
Ik vroeg mij lange tijd af waarom ik het niet lekker warm kon krijgen in de woonkamer.
Ik gaf al het stuk rubber wat ik uit de schuifpui heb geschoven de schuld (ik schoof de deur open, rubber bleef zitten), heb ik de radiatoren niet open gedraaid :X

Niet echt een klusblunder, wel |:(

ik denk dat er 2 man nodig is om het rubber er weer in te krijgen, 1 om de deur vast te houden, en de 2e schroeft de boel los om de deur even er uit te halen/naar binnen te kantelen en het rubber er opnieuw in te zetten, voorlopig nog geen tijd, maar het fluit wel aardig als de wind er op staat, en ik hoor het verkeer langs rijden
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 03:25:49 #273
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132349877
Ik zou dan ook een voorziening aanbrengen waardoor het rubber niet meteen weer uit de schuifpui schuift :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132351983
De blunder die ik ooit gemaakt heb begon met het ophangen van een wandlamp in de badkamer
Netjes stroom er af gaatjes boren schroef er in draaien met schroevendraaier ik stond op een stoeltje en moest flink kracht zetten dus schroevendraaier met twee hand vast
Krijg ik mij daar een optater dat ik van de stoel afdonderde zo de douche in.
Wat bleek zat ik met de schroef in een andere stroomgroep in een dun gipswandje.
Voortaan gewoon in het hele huis de stroom eraf
pi_132352281
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:25 schreef 2cv het volgende:
Ik zou dan ook een voorziening aanbrengen waardoor het rubber niet meteen weer uit de schuifpui schuift :P
Lijm en het hout waar het rubber langs moet schuren. Ja, dat weet ik :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 20 oktober 2013 @ 11:32:03 #276
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_132353018
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:27 schreef plintladdertje het volgende:
De blunder die ik ooit gemaakt heb begon met het ophangen van een wandlamp in de badkamer
Netjes stroom er af gaatjes boren schroef er in draaien met schroevendraaier ik stond op een stoeltje en moest flink kracht zetten dus schroevendraaier met twee hand vast
Krijg ik mij daar een optater dat ik van de stoel afdonderde zo de douche in.
Wat bleek zat ik met de schroef in een andere stroomgroep in een dun gipswandje.
Voortaan gewoon in het hele huis de stroom eraf
Of een schroevendaaier uit deze reeks gebruiken:

  zondag 20 oktober 2013 @ 12:05:42 #277
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132353867
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:27 schreef plintladdertje het volgende:
De blunder die ik ooit gemaakt heb begon met het ophangen van een wandlamp in de badkamer
Netjes stroom er af gaatjes boren schroef er in draaien met schroevendraaier ik stond op een stoeltje en moest flink kracht zetten dus schroevendraaier met twee hand vast
Krijg ik mij daar een optater dat ik van de stoel afdonderde zo de douche in.
Wat bleek zat ik met de schroef in een andere stroomgroep in een dun gipswandje.
Voortaan gewoon in het hele huis de stroom eraf
Blijf dit soort dingen altijd een prestatie vinden, zo'n grote muur, zo'n dun draadje en toch zijn er mensen die hem weten te raken. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:50:23 #278
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_132354960
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:05 schreef cvboer het volgende:

[..]

Blijf dit soort dingen altijd een prestatie vinden, zo'n grote muur, zo'n dun draadje en toch zijn er mensen die hem weten te raken. :P
Je weet toch dat het beste gereedschap om leidingen te vinden een boormachine is? :P
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:51:34 #279
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132354999
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:50 schreef boertie het volgende:

[..]

Je weet toch dat het beste gereedschap om leidingen te vinden een boormachine is? :P
Dat weet ik. :)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 6 november 2013 @ 14:34:50 #280
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132961636
Soms heb je de beste ideetjes op een regenachtige vrije middag :Y

Ik had al een paar maanden een subwoofer staan die eigenlijk wat mooier kon worden weggewerkt, dus ding gepakt, aan alle snoertjes een mooi labeltje zodat ik vooral niet zou kunnen vergeten welk kabeltje waar hoorde, kortom voor mijn doen ging het verbazingwekkend goed.

Tot ik er achterkwam dat de plek waar ik de boel wou hebben makkelijker bereikbaar was als ik alle kabels voor kabeltv en internet ff van de wanddoos af zou halen, zo gezegd zo gedaan, subwoofer op de plaats, alle snoertjes weer aangesloten maar toen ik even goed keek zag ik dat twee snoertjes nog niet mooi lagen, dus alle kabeltjes van internet en tv weer uit de wanddoos gehaald, de twee dwarse snoertjes netjes neergelegd en klaar is Klonk.

Tot mijn vriendin naar beneden kwam, die was thuis aan het werk en vroeg of ik ook internetproblemen had want het was twee keer uitgevallen in korte tijd, best lastig als je thuis aan het werken bent :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_132961800
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:34 schreef Klonk het volgende:
Soms heb je de beste ideetjes op een regenachtige vrije middag :Y

Ik had al een paar maanden een subwoofer staan die eigenlijk wat mooier kon worden weggewerkt, dus ding gepakt, aan alle snoertjes een mooi labeltje zodat ik vooral niet zou kunnen vergeten welk kabeltje waar hoorde, kortom voor mijn doen ging het verbazingwekkend goed.

Tot ik er achterkwam dat de plek waar ik de boel wou hebben makkelijker bereikbaar was als ik alle kabels voor kabeltv en internet ff van de wanddoos af zou halen, zo gezegd zo gedaan, subwoofer op de plaats, alle snoertjes weer aangesloten maar toen ik even goed keek zag ik dat twee snoertjes nog niet mooi lagen, dus alle kabeltjes van internet en tv weer uit de wanddoos gehaald, de twee dwarse snoertjes netjes neergelegd en klaar is Klonk.

Tot mijn vriendin naar beneden kwam, die was thuis aan het werk en vroeg of ik ook internetproblemen had want het was twee keer uitgevallen in korte tijd, best lastig als je thuis aan het werken bent :')
Ach, zo heb ik ooit eens de verkeerde stop omgezet... Alle computers uit. Wij werken thuis. Werk stond open. Ouch.
Nu heb ik er stickertjes hangen van welke ruimte de stop is. :@

Klaar is Klonk. Klinkt tof. :D
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 6 november 2013 @ 14:47:38 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132962097
Ik hoor net dat ze al contact had gehad met de IT afdeling en haar chef om te kijken of er elders ook problemen waren _O-
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_132962954
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Ach, zo heb ik ooit eens de verkeerde stop omgezet... Alle computers uit. Wij werken thuis. Werk stond open. Ouch.
Nu heb ik er stickertjes hangen van welke ruimte de stop is. :@

Klaar is Klonk. Klinkt tof. :D
Ik heb juist problemen gehad door het niet (kunnen) lezen van een sticker in de meterkast, toen ik bij mijn broer en schoonzus een wasmachine in de badkamer ging aansluiten. Mijn schoonzus zou de stroom afsluiten en ik vertrouwde erop dat ze dat goed had gedaan. Zonder te controleren (dom dom |:( ) ging ik aan de slag en kreeg al heel snel een optater.

Toen ik in de meterkast ging kijken, bleek dat ze de aardlekschakelaar had omgezet. Ze had het stickertje "aardlekschakelaar beveiligt alleen de groene groepen" niet begrepen, omdat ze nog toen nog nauwelijks Nederlands kon lezen.
  woensdag 6 november 2013 @ 19:58:52 #284
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132975288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:47 schreef Klonk het volgende:
Ik hoor net dat ze al contact had gehad met de IT afdeling en haar chef om te kijken of er elders ook problemen waren _O-
En jij wist nergens van natuurlijk O-)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 6 november 2013 @ 20:00:18 #285
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132975385
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

En jij wist nergens van natuurlijk O-)
ik zat in alle onschuld een bakkie koffie te drinken :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 6 november 2013 @ 20:04:58 #286
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132975669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:00 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik zat in alle onschuld een bakkie koffie te drinken :')
_O-
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_132980158
Ik ging een ketting verven, was nogal verroest en is hoort bij mijn opknapprojectje K&W / Niemands kettingtakel.

dacht slim te zijn door de ketting in het midden los over een draadje te hangen en dan in een pot verf te dopen.
ik dus een uiteinde pakken en in de pot verf laten zakken, en toen de pot verf met ketting optillen.
valt die ketting aan de andere kant naar onder, resultaat: overal verfspetters. een verfplek van 1 meter doorsnede op de vloer en een mooie streep op het plafond, echte aanrader :')14.gif

en het ergste is: ik moet nóg een ketting :') en heb daar geen zin in.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:52:37 #288
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_132981521
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:30 schreef -niemand- het volgende:
Ik ging een ketting verven, was nogal verroest en is hoort bij mijn opknapprojectje K&W / Niemands kettingtakel.

dacht slim te zijn door de ketting in het midden los over een draadje te hangen en dan in een pot verf te dopen.
ik dus een uiteinde pakken en in de pot verf laten zakken, en toen de pot verf met ketting optillen.
valt die ketting aan de andere kant naar onder, resultaat: overal verfspetters. een verfplek van 1 meter doorsnede op de vloer en een mooie streep op het plafond, echte aanrader :')[ afbeelding ]

en het ergste is: ik moet nóg een ketting :') en heb daar geen zin in.
_O-

maar is die ketting nu wel gelukt?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_132981720
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:52 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

_O-

maar is die ketting nu wel gelukt?
dat wel :')
ik zie alleen erg op tegen die andere ketting, want met de kwast kan ik niet overal bij...
  woensdag 6 november 2013 @ 21:55:41 #290
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_132981792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:54 schreef -niemand- het volgende:

[..]

dat wel :')
ik zie alleen erg op tegen die andere ketting, want met de kwast kan ik niet overal bij...
kun je de pot vastzetten met lijmtangen op een werkblad oid?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_132981897
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:55 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

kun je de pot vastzetten met lijmtangen op een werkblad oid?
de pot was het probleem niet, meer dat ik de ketting los over een draadje had gehangen.
omdat ik de pot met een halve ketting optilde, was de andere kant zwaarder en viel naar onder. en slingerde alle verf mee uit de pot.
pi_132992488
Ach, je kunt nu hetzelfde doen, er ligt toch al verf op de grond en tegen het plafond...
pi_132995638
Gewoon een spuitbus gebruiken. Probleem opgelost!
pi_132995901
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
Gewoon een spuitbus gebruiken. Probleem opgelost!
Zeg dat nou niet, ketting door de verfbus halen is veel makkelijker }:|
Liefde en infectie
pi_133202321
Vanavond even een 12,5 dikke giplsplaat van 2600 monteren. Most op 2800 hoog staan klooien in m'n eentje...

Ik pak de plaat over om het laatst stukkie te laten zaken. Duimen eronder, vingers ertegen zodat hij er niet af flikkert.

Tegen de plafondbalken stond het strak, tegen de plaat eronder ook.

En daartussen zat nog een lap huid van m'n duim. En die moest ik er rustig tussenuit trekken..

Au, au, AU! Gloeiende gloeiende :%

Resultaat, duim wit... tijdje later duim blauw ^O^ :X
Laat die handjes wapperen!
pi_133208964
Gister bezig met stucplaten monteren, dondert de accuschroever uit mijn handen. Ding greep niet meer fatsoenlijk aan en slipte dus constant. Dacht, kan dat ding vast wel open schroeven om ff te kijken wat er kapot is. Apparaat open geschroeft, nog eens geprobeerd of die wel pakte, hij pakte weer dus tijd om dicht te maken.

Dondert dat ding weer uit mijn handen terwijl die dus open was en springt helemaal uit elkaar, stuk of 10 tandwielen springen overal heen. |:( Partij lopen schelden en ondertussen alle tandwielen weer bij elkaar gezocht, apparaat in elkaar geprutst op hoop van zege en hij deed het weer! *O*
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 19:49:19 #298
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133816239
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:09 schreef Daeron het volgende:
Gister bezig met stucplaten monteren, dondert de accuschroever uit mijn handen. Ding greep niet meer fatsoenlijk aan en slipte dus constant. Dacht, kan dat ding vast wel open schroeven om ff te kijken wat er kapot is. Apparaat open geschroeft, nog eens geprobeerd of die wel pakte, hij pakte weer dus tijd om dicht te maken.

Dondert dat ding weer uit mijn handen terwijl die dus open was en springt helemaal uit elkaar, stuk of 10 tandwielen springen overal heen. |:( Partij lopen schelden en ondertussen alle tandwielen weer bij elkaar gezocht, apparaat in elkaar geprutst op hoop van zege en hij deed het weer! *O*
_O-

Zo vervelend soms als je net even een paar handen te kort komt !
  zondag 1 december 2013 @ 20:10:46 #299
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133817171
Categorie klusblunder door bouwbedrijf.
Ik heb dus een nieuwe woning, nieuwbouw. Uiteraard hangt daar ook een ketel in, nou heeft het bouwbedrijf (uiteraard met de beste bedoelingen) de zaak afgetimmerd. Alleen nou is de ketel niet meer af te stellen, het meetpunt is onbereikbaar weggewerkt. 8)7 :')
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 1 december 2013 @ 20:33:59 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_133818322
Waar zou het moeten zitten dan :p
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 december 2013 @ 21:13:04 #301
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133820368
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 20:33 schreef Troel het volgende:
Waar zou het moeten zitten dan :p
Boven de ketel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')