abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124455106
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met gas en water kloot men nooit zoveel, maar dat beetje elektra gaan mensen altijd zelf maar mee zitten prutsen.

Onder de noemer dat kunnen we zelf wel :X
Nou doe ik het ook wel heel makkelijk laten lijken :P
pi_124455920
Ik had dat in mijn gangkast, met 2 x 0,75 een koelkastschakelaar op de deur gemaakt en daarbij de oude draden van het lichtpuntje afgeknipt en laten bungelen. Werden gelijk geschakeld met de lamp in het halletje. Stond gewoon 230 op dan dus.
pi_124456804
Nu zijn die dunne draden op zich geen ramp, aan veel apparaten zitten ook geen dikke kabel.
Net even gekeken, mijn TV is 2x0,75mm2, cirkelzaag (Makita) van 1300W is 2x1mm2.

Het is alleen een risico als iemand er later intrekt die er niets vanaf weet en er wel een straalkachel op aansluit. :X
pi_124457732
Dat zijn de draden die berekend zijn op de machine zijn max vermogen. Dat is andersom.
  zondag 24 maart 2013 @ 22:37:31 #80
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124465517
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Het is alleen een risico als iemand er later intrekt die er niets vanaf weet en er wel een straalkachel op aansluit. :X
Dit dus. Dit soort gerommel met kabels, snoertjes en draadjes kan in het algemeen niet zoveel kwaad (hier spreekt een kunstenmaker die regelmatig experimenteert met kroonsteentjes :') ) - ALS je die rommel maar weghaalt en/of de volgende bewoner informeert!

Wat ik overigens niet meer dan normaal vind.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124471792
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit dus. Dit soort gerommel met kabels, snoertjes en draadjes kan in het algemeen niet zoveel kwaad (hier spreekt een kunstenmaker die regelmatig experimenteert met kroonsteentjes :') ) - ALS je die rommel maar weghaalt en/of de volgende bewoner informeert!

Wat ik overigens niet meer dan normaal vind.
Om te voorkomen dat het 'in het algemeen' niet zoveel kwaad kan, zijn er wat richtlijnen/eisen opgesteld.

Als iedereen zich daar gewoon aan houdt, kan er gewoon op een WCD een straalkachel aangesloten worden. Ook als jij overleden bent, en je erfgenamen de woning te goeder trouw verkopen. (In dat geval kun jij dus niet meer even je rommel weghalen...(!) )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  † In Memoriam † maandag 25 maart 2013 @ 01:57:37 #82
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124472007
Ik mijn auto heb ik eens een 12V plug aangelegd in de kofferbak. Alles berekend en aangelegd op 10A, afgezekerd op 7,5A en wat er aan hing was uiteindelijk 6,25A. Altijd beter dan fik in je auto.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124472528
Die is mooi he!!! Hahaha.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 25 maart 2013 @ 22:38:47 #85
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124506413
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 01:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat het 'in het algemeen' niet zoveel kwaad kan, zijn er wat richtlijnen/eisen opgesteld.

Als iedereen zich daar gewoon aan houdt, kan er gewoon op een WCD een straalkachel aangesloten worden. Ook als jij overleden bent, en je erfgenamen de woning te goeder trouw verkopen. (In dat geval kun jij dus niet meer even je rommel weghalen...(!) )
Die 'rommel' is bij mijn overigens gewoon zichtbaar voor eenieder met twee ogen in z'n hoofd (kwestie van de stekker uit het stopcontact halen), dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Maar ik begrijp je punt. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:50:02 #86
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124581612
Ja hoor.... gedimde TL balken in mijn huis..... weerstanden van 8,2k, 5 watt tussen fase en o vastgezet met plastic kroonsteentjes..... die waren dus totaal verbrand en weggerot.....

maar ook de pootjes van de weerstanden zeer fragiel, half verrot. Nummer één .... knap, kapot. Dan maar nummer twee... knap....kapot.....

Vroegahhh zaten er zat van die elektronicazaakjes in grotere steden, kon je zo zo halen..... maar nu niet meer dus.

Godskolere, wat een klotezooi.....
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:54:15 #87
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124581847
Nog 1:

het huis waar ik nu in woon is een voormalig bedrijfspand. Vroeger stond er 1 industriële CV ketel. Die is vervangen...... door 4 kleine ketels, waarvan 1 voor het huis waar ik nu in woon.

Alle ketels gemonteerd, zijn ze bij de ketel voor het woonhuis vergeten een expansievat te monteren. Hoe is het mogelijk!!!!!
pi_124582560
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:54 schreef Wandtegeltje het volgende:
Nog 1:

het huis waar ik nu in woon is een voormalig bedrijfspand. Vroeger stond er 1 industriële CV ketel. Die is vervangen...... door 4 kleine ketels, waarvan 1 voor het huis waar ik nu in woon.

Alle ketels gemonteerd, zijn ze bij de ketel voor het woonhuis vergeten een expansievat te monteren. Hoe is het mogelijk!!!!!
Daar had je toch ook een topic over?
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:10:47 #89
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124582898
Yep, hij zit er echt niet, er zijn al vier monteurs wezen kijken, ze konden hun ogen niet geloven..... Er is nu een rapport opgemaakt wat naar de organisatie gaat waar ik het huis van huur.... maar een blunder blijft het wel...... expansievat vergeten.....

Lijkt een beetje op een schakelaar bij de deur zetten en een aansluitdoos midden in de kamer, buis ertussen en vergeten er draden in te trekken......
pi_124583227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:50 schreef Wandtegeltje het volgende:
Ja hoor.... gedimde TL balken in mijn huis..... weerstanden van 8,2k, 5 watt tussen fase en o vastgezet met plastic kroonsteentjes.....
Waarvoor zou je een weerstand willen monteren tussen fase en 0? Als bijverwarming?
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:22:57 #91
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124583586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarvoor zou je een weerstand willen monteren tussen fase en 0? Als bijverwarming?
Yep. m.n ketel doet het soms niet hahaha.....

Door die weerstand staat er continue spanning op de gloeidraden van de TL buizen en starten ze ook op lage lichtopbrengst zonder knipperen, Er zit per TL bis ook nog een extra apparaat in en zo heb je geen starters nodig.... dit zat al zo toen ik in het huis ging wonen maar die balken zijn naar beneden komen zeilen.

Blunder: TL buizen ophangen aan een stuckwerkplafond met gladde pluggen 12 mm en gigaschroeven........pffffffffffffffff....
pi_124583702
Vriend van me kwam er achter dat een stopcontact in zijn huis onder stroom bleef staan als hij alle stoppen uitschakelde. Bleek het stopcontact "mee te liften" bij de buren. Daar had ie dus een jaar lang zijn hele grote aquarium op aangesloten. Was wel lekker goedkoop voor hem :)
...
pi_124583735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:22 schreef Wandtegeltje het volgende:
Door die weerstand staat er continue spanning op de gloeidraden van de TL buizen en starten ze ook op lage lichtopbrengst zonder knipperen, Er zit per TL bis ook nog een extra apparaat in en zo heb je geen starters nodig....
Dan zit die weerstand toch echt op een iets andere manier aangesloten dan je omschreef ;-)

Evengoed, als ze toch naar beneden zijn, hang T5 armaturen op, start ook direct en verbruikt een stuk minder.
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:31:03 #94
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124584085
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan zit die weerstand toch echt op een iets andere manier aangesloten dan je omschreef ;-)

Evengoed, als ze toch naar beneden zijn, hang T5 armaturen op, start ook direct en verbruikt een stuk minder.
De weerstanden zitten toch echt parallel gemonteerd aan de gloeidraden, die gloeien ook altijd..... en ik ga geen 15 nieuwe balken ophangen, ik woon er op basis van een gebruikerscontract, alles moet zo blijven als het nu is.... veranderingen aan huis en installatie zijn niet toegestaan....
pi_124584271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:31 schreef Wandtegeltje het volgende:
De weerstanden zitten toch echt parallel gemonteerd aan de gloeidraden, die gloeien ook altijd..... en ik ga geen 15 nieuwe balken ophangen, ik woon er op basis van een gebruikerscontract, alles moet zo blijven als het nu is.... veranderingen aan huis en installatie zijn niet toegestaan....
Je zei echter tussen de fase en de nul. Evengoed helpt parallel aan de gloeidraden slechts om de stroom door de gloeidraden omlaag te krijgen, niet omhoog. Maar goed, maakt verder niet uit. ;)
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:36:55 #96
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124584470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:31 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

O ja, behalve dat de TL balken weer ophangen moeten worden en niet in omlaag gezeilde toestand mogen blijven hahaha....
pi_124705471
Vandaag pot houtlijm "ontploft".
Ik kneep in de pot, dat ging de hele tijd goed maar op een gegeven moment scheurde de "las"naad van de pot.
Heel mijn handen onder de lijm :'( -O-
  † In Memoriam † zondag 31 maart 2013 @ 00:11:52 #98
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124706079
Waarom kneep je in die pot ?
  zondag 31 maart 2013 @ 00:15:51 #99
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124706205
Hoe krijg jij het eruit 2cv ;)
  zondag 31 maart 2013 @ 04:31:06 #100
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_124710487
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 00:11 schreef 2cv het volgende:
Waarom kneep je in die pot ?
Om de sterkte van de lasnaad van die pot te testen natuurlijk _O-
  † In Memoriam † zondag 31 maart 2013 @ 04:46:23 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124710597
Hoe kon ik zo stom zijn -O-
pi_124710949
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:53 schreef bluemoon23 het volgende:
Vandaag pot houtlijm "ontploft".
Ik kneep in de pot, dat ging de hele tijd goed maar op een gegeven moment scheurde de "las"naad van de pot.
Heel mijn handen onder de lijm :'( -O-
Bruislijm ??? of gewone witte houtlijm ????
Jeroentje.
pi_124712048
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 06:36 schreef jpajs het volgende:

[..]

Bruislijm ??? of gewone witte houtlijm ????
het is een te hopen dat het witte houtlijm is inderdaad, dat trek je als vellen van je handen af. Bruislijm is pur en dat is echt zooi inderdaad
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_124712736
Tip bij bruislijm: eerst met aceton, na uitharden fijn schuurpapiertje erover. Wat dan nog achterblijft, vervalt via natuurlijk verval -> met het vervellen van de opperhuid.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_124717894
Het was gelukkig de witte, ik kon het er inderdaad zo weer af pulken.
  zondag 31 maart 2013 @ 17:49:01 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_124725215
Klusser zet buren in de kou :D

Eerste Paasdag begon voor een aantal Rotterdammers in de kou. Een klusser boorde vanochtend in zijn huis aan de Bergselaan gaten in zijn muur, maar raakte daarbij een gasleiding. Vijf woningen en een winkel moesten vanwege het gaslek worden ontruimd.

Medewerkers van netbeheerder Stedin moesten eraan te pas komen om het gaslek te dichten.

Na het luchten van de woningen, was het explosiegevaar aan het begin van de middag geweken. De omwonenden mochten daarop weer terug naar hun huis.

http://nos.nl/artikel/490561-klusser-zet-buren-in-de-kou.html

Het zal je buurman maar zijn :(
pi_124774256
Niet echt een blunder, maar ws pure luiheid van de vorige bewoners van mijn huis. Nieuwe drempel op de oude verrotte drempel geschroefd en ik me maar afvragen waarom dat ding iedere keer beweegt als ik erop ging staan :N
pi_124775343
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:35 schreef Jill-RMC het volgende:
Niet echt een blunder, maar ws pure luiheid van de vorige bewoners van mijn huis. Nieuwe drempel op de oude verrotte drempel geschroefd en ik me maar afvragen waarom dat ding iedere keer beweegt als ik erop ging staan :N
Wel degelijk een blunder. (En luiheid)

Je kunt niet iets wat verrot is simpelweg maskeren met een ander iets, en ervan uitgaan dat het dan opgelost is. :D
  maandag 1 april 2013 @ 23:03:27 #109
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124775695
Goed, nadat ik het vandaag voor de tweede keer deed biecht ik een stomme blunder op..

Je staat op 3 meter hoogte te klooien met stijve alupex waterleidingen... heb je het eindelijk op maat en in de juiste vorm gebogen met de buigveer erin en blote vuistjes.... wordt het tijd om hem door te knippen met de speciale schaar.

Gvd waarom wil hij no weer niet door die pijp heen???

NEE |:( zit wéér die buigveer er nog in |:(

Nou, dat was de tweede kant van het wisselbare mes. Wetsteen erbij, zucht ;(

Blunder 2 van de dag:

Gieliovd gaat emmertje water halen. Emmer te groot om via de achterkant van de douchekraan water te pakken (yep, bouwval).... dus zeiltje opzij, emmer onder de baduitloop... kraan open.

Hatseeee daar ging de douchekop in plaats van de baduitloop. 5 cm water in m'n gereedschapsbuidel, rechterkant van m'n rug doorweekt...

:')
  maandag 1 april 2013 @ 23:08:51 #110
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124775965
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:03 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, nadat ik het vandaag voor de tweede keer deed biecht ik een stomme blunder op..

Je staat op 3 meter hoogte te klooien met stijve alupex waterleidingen... heb je het eindelijk op maat en in de juiste vorm gebogen met de buigveer erin en blote vuistjes.... wordt het tijd om hem door te knippen met de speciale schaar.

Gvd waarom wil hij no weer niet door die pijp heen???

NEE |:( zit wéér die buigveer er nog in |:(

Nou, dat was de tweede kant van het wisselbare mes. Wetsteen erbij, zucht ;(

Blunder 2 van de dag:

Gieliovd gaat emmertje water halen. Emmer te groot om via de achterkant van de douchekraan water te pakken (yep, bouwval).... dus zeiltje opzij, emmer onder de baduitloop... kraan open.

Hatseeee daar ging de douchekop in plaats van de baduitloop. 5 cm water in m'n gereedschapsbuidel, rechterkant van m'n rug doorweekt...

Funniest homevideo's
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 1 april 2013 @ 23:09:20 #111
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124775981
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wel degelijk een blunder. (En luiheid)

Je kunt niet iets wat verrot is simpelweg maskeren met een ander iets, en ervan uitgaan dat het dan opgelost is. :D
Optisch gezien is het opgelost.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_124776558
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 23:09 schreef cvboer het volgende:
Optisch gezien is het opgelost.
Dat wel ja. Maar qua klusvaardigheid is het een grove blunder. :Y)
pi_124783417
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat wel ja. Maar qua klusvaardigheid is het een grove blunder. :Y)
Volgens mij was het motto van de vorige eigenaar: makkelijk en goedkoop.
Nog een voorbeeld: Ze hebben in de huiskamer een deuropening dichtgemaakt met gewoon een houten latwerk over het kozijn, gipsplaat er tegen aan en klaar. Daarna is de muur met stuc bewerkt. Het kozijn hadden ze niet helemaal weggewerkt, waardoor de muur vanaf een andere deur scheef liep. Ze kwamen niet helemaal uit met de gipsplaten dus voor de huiskamerhoek hebben ze de laatste 40 centimeter gewoon gelaten zoals het was, dus je hebt een rare verspringing in de muur. Plus door de trillingen en de slechte ondergrond kon je precies zien waar de deur zat omdat de stuclaag was gaan scheuren, precies in de vorm van de deur :')

Scheelde wel zoeken, want die opening gaat nu weer terug en de andere deur in de huiskamer gaat dicht :P
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:21:30 #114
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_124800628
Duo schiet per ongeluk door ruit van buurman

Twee mannen zijn dinsdag aangehouden nadat ze eerder op de dag per ongeluk het raam van een buurman aan diggelen hadden geschoten. Dat liet de politie weten. De verdachten, 24 en 30 jaar oud uit Leiderdorp en Voorschoten, richtten op een koelkast in de tuin van de 30-jarige aan de Antonie van Dijcklaan in Voorschoten.

De kogels misten hun doel en vlogen door het huis van hun buurman aan het Gerard Douplantsoen, pal achter de woning van de verdachten. Daarbij raakte niemand gewond. De 30-jarige bewoner kon al snel na de schoten worden ingerekend, de andere verdachte werd halverwege de middag in de kraag gevat. Op het adres waar is geschoten werd een vuurwapen aangetroffen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)it-van-buurman.dhtml

Beetje rare klus dat dan weer wel :D
  woensdag 3 april 2013 @ 09:01:55 #115
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_124824112
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
moest gelijk denk aan de buurman van mijn ouders, toen we hem in zijn vakantie vertelden dat aan de binnenkant van zijn schuur het "plafond" zwart begon te verschimmelen...

"OK, ik schroef er wel een wit stuk hardboard op"

Dude, je dak lekt...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zondag 7 april 2013 @ 10:58:31 #116
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_124980564
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:01 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

moest gelijk denk aan de buurman van mijn ouders, toen we hem in zijn vakantie vertelden dat aan de binnenkant van zijn schuur het "plafond" zwart begon te verschimmelen...

"OK, ik schroef er wel een wit stuk hardboard op"

Dude, je dak lekt...
De buren van mijn vader hebben er ook een handje van. Iets verrot? Oh, dan schroeven we er een stukje trespa over. 8)7 Tot ergernis van mijn pa, die is juist heel precies daarin.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_125003399
Heb al tijden de muurfrees 'verkeerd om gebruikt'... |:( Echt fatsoenlijk kon ik niet frezen met het apparaat, continue happen. Met een beetje kracht was 'ie wel in het spoor te houden, maar echt fijn een sleuf frezen was me nooit gelukt. :{

Dit ding dus...

Ik wist dat je een frees 'verkeerd om' kunt gebruiken, maar gezien de plaats van de lazer en de handgreep leek er maar 1 mogelijkheid. :P Gezien het merk had ik ook niet echt hoge verwachtingen en dacht ik dat het niet beter kon. Tot ik dus een stukje alleen maar kon trekken i.p.v. duwen aan het handvat. Jeeej wat gleed dat lekker :9 *O*

Nu alleen nog uitzoeken hoe de machine in vredesnaam vergrendeld kan worden zodat ik schijven kan wisselen.
pi_125005183
Ha ja, daar zat ik ook mee toen ik voor het eerst mijn Ferm muurfrees gebruikte.
De aanschaf heb je snel terugverdiend, als je kijkt wat huren kost.
  zondag 7 april 2013 @ 21:48:06 #119
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125007645
Gamma vandaag geopend tot 17:00 uur koopzondag dus ik kon mooi even een kraantje aanleggen in de kelder. Goed gekeken wat ik nodig had, naar de Gamma, om 15.30 terug zodat ik desnoods nog eens kon gaan mocht ik nog iets vergeten zijn.

Dus de hoofdkraan dicht, de leidingen leeg laten lopen, meteen achter de watermeter de leiding doorgezaagd, stukje weggehaald voor het t-stukje, pastte allemaal, alles nog eens nameten, alles helemaal klaar om te solderen. Gasbrandertje + reservepotje had ik nog, vooraf gecontroleerd en werkte ook nog.

Klaar om te gaan solderen sloeg de kerkklok 5 uur, de Gamma was dus dicht... we zeiden nog "oh nu is de Gamma dicht, hahahaha".

En toen om 17:03 bleek het gasbrandertje te lekken aan de achterkant bij het opendraaien, waardoor er onvoldoende gasdruk was voor de vlam (en waardoor mijn vader geen haren meer heeft op zijn onderarm :+).

Daar sta je dan met een doorgezaagde waterleiding :')
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 22:24:15 #120
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_125010283
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:39 schreef 4wood het volgende:
Heb al tijden de muurfrees 'verkeerd om gebruikt'... |:( Echt fatsoenlijk kon ik niet frezen met het apparaat, continue happen. Met een beetje kracht was 'ie wel in het spoor te houden, maar echt fijn een sleuf frezen was me nooit gelukt. :{

[ afbeelding ]
Dit ding dus...

Ik wist dat je een frees 'verkeerd om' kunt gebruiken, maar gezien de plaats van de lazer en de handgreep leek er maar 1 mogelijkheid. :P Gezien het merk had ik ook niet echt hoge verwachtingen en dacht ik dat het niet beter kon. Tot ik dus een stukje alleen maar kon trekken i.p.v. duwen aan het handvat. Jeeej wat gleed dat lekker :9 *O*

Nu alleen nog uitzoeken hoe de machine in vredesnaam vergrendeld kan worden zodat ik schijven kan wisselen.
Je kunt zeggen wat je wilt, het is voor het geld toch een best redelijk apparaat; als je hem in ieder geval in de goede richting duwt of trekt ;)
Wij gebruiken namelijk in onze verbouwing precies dezelfde *O*
  zondag 7 april 2013 @ 22:31:09 #121
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125010779
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:39 schreef 4wood het volgende:

[ afbeelding ]
Dit ding dus...

Hoe kun je dat in de verkeerde richting gebruiken? Er zit toch een laser op?
(ik heb nog nooit een frees gebruikt, dus serieuze vraag)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  zondag 7 april 2013 @ 22:50:49 #122
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_125012028
@Subtle: aaaaaaah CRAP

En nu??
  dinsdag 9 april 2013 @ 06:56:42 #123
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125058946
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:50 schreef Gieliovd het volgende:
@Subtle: aaaaaaah CRAP

En nu??
2 uur op en neer gereden naar een familielid die een gasbrandertje had. Uiteindelijk om 8 uur 's avonds de boel dicht en toen snel chinees gehaald, want we hadden honger maar waren het eens dat de leiding dicht maken hogere prioriteit had ;)
  dinsdag 9 april 2013 @ 06:59:22 #124
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125058956
Nog een blunder? We zijn bezig met een grote renovatie van onze boerderij, en dit laten we deels doen door een aannemer. De aannemer was verantwoordelijk voor het regelen van de vergunningen.

De blunder? De aannemer deze verantwoordelijkheid geven, want hij was alvast begonnen met de bouw en had de 3 waarschuwingen van de gemeente genegeerd en gewoon doorgegaan met verbouwen. Resultaat? Bouwstop opgelegd gekregen door de gemeente, met 20.000 euro boete als we toch doorgaan.

Vandaag naar de gemeente om proberen de boel recht te praten :{. Wish me luck :')
  dinsdag 9 april 2013 @ 07:24:57 #125
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_125059076
Dahaaag aannemer. Succes!
  dinsdag 9 april 2013 @ 07:29:08 #126
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125059105
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 07:24 schreef Gieliovd het volgende:
Dahaaag aannemer. Succes!
Tnx, mooiste is nog dat de aannemer tegen ons een groot verhaal op heeft gehouden over hoe onredelijk de gemeente was. Ik had al eerder aangeboden te komen meehelpen praten maar dat was niet nodig. Totdat we een aangetekende brief kregen rechtstreeks van de gemeente, waarin heel precies werd uitgelegd wat de gemeente allemaal had geprobeerd voordat ze de bouwstop oplegden :{
pi_125059169
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 06:56 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

2 uur op en neer gereden naar een familielid die een gasbrandertje had. Uiteindelijk om 8 uur 's avonds de boel dicht en toen snel chinees gehaald, want we hadden honger maar waren het eens dat de leiding dicht maken hogere prioriteit had ;)
Ook gehad. De aftapper van de cv in mijn handen ipv dicht. Precies op tijd om de gamma dicht te zien gaan.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 april 2013 @ 08:24:27 #128
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_125059518
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 07:29 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Tnx, mooiste is nog dat de aannemer tegen ons een groot verhaal op heeft gehouden over hoe onredelijk de gemeente was. Ik had al eerder aangeboden te komen meehelpen praten maar dat was niet nodig. Totdat we een aangetekende brief kregen rechtstreeks van de gemeente, waarin heel precies werd uitgelegd wat de gemeente allemaal had geprobeerd voordat ze de bouwstop oplegden :{
alle kosten verhalen. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_125069034
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 22:31 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Hoe kun je dat in de verkeerde richting gebruiken? Er zit toch een laser op?
(ik heb nog nooit een frees gebruikt, dus serieuze vraag)
Het heeft te maken met de draairichting van de schijven (zie pijl op de behuizing). Door met de draairichting mee te duwen hapt 'ie in de muur en issie moeilijk te controleren. Gezien de positie van de laser zou je zeggen dat het apparaat die richting op moet werken.

Door tegen de draairichting in te werken 'hapt' ie niet in de muur, maar draaien de krachten de andere kant op. Puntje is dat je dan uberhaupt geen ruk aan die laser hebt, die schijnt mooi naar achteren en niet in de richting die je freest. (gebruikte de laser evengoed niet)

Beetje dom ontwerp dus, het apparaat werkt er niets minder om hoor, hij doet het prima!
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:38:40 #130
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_125069827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:16 schreef 4wood het volgende:

[..]

Het heeft te maken met de draairichting van de schijven (zie pijl op de behuizing). Door met de draairichting mee te duwen hapt 'ie in de muur en issie moeilijk te controleren. Gezien de positie van de laser zou je zeggen dat het apparaat die richting op moet werken.

Door tegen de draairichting in te werken 'hapt' ie niet in de muur, maar draaien de krachten de andere kant op. Puntje is dat je dan uberhaupt geen ruk aan die laser hebt, die schijnt mooi naar achteren en niet in de richting die je freest. (gebruikte de laser evengoed niet)

Beetje dom ontwerp dus, het apparaat werkt er niets minder om hoor, hij doet het prima!
Da's vreemd :D. En je weet natuurlijk 100% zeker dat de schijf er niet verkeerd om in zit? (dat zou mij overkomen :'))
pi_125076457
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:38 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Da's vreemd :D. En je weet natuurlijk 100% zeker dat de schijf er niet verkeerd om in zit? (dat zou mij overkomen :'))
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht....
  † In Memoriam † woensdag 10 april 2013 @ 01:08:35 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125099920
Dan snijdt/freest de frees vermoedelijk niet, wellicht sloop je de schijven ook nog, tenzij je de draairichting in te stellen is.
pi_125101359
Even de PDF gestript voor plaatjes.

In de tekst staat het volgende.
quote:
• Zorg ervoor dat de doorslijpschijven in de juiste richting draaien.
• Werk altijd in de juiste werkrichting (zie indicatie op de zool).
Kan verder niets vinden hoe de draai richting van de schijven is.
Jeroentje.
pi_125102154
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 07:15 schreef jpajs het volgende:

Kan verder niets vinden hoe de draai richting van de schijven is.
Kan je hierop zien. http://www.ferm.com/product/view/WSM1009
woef
pi_125102576
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:38 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

LOL, ja. De motor draait niet opeens de andere kant op als je de schijven omdraait. :D Maar opzich heb je wel een punt hoor, de schijven moeten ook goed gemonteerd zitten. Draairichting staat aangegeven op de behuizing.
pi_125103015
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:16 schreef 4wood het volgende:

[..]

Is die laser dan niet gewoon bedoeld om ervoor te zorgen dat je recht ten opzichte van de al gemaakte lijn de sleuf freest?
pi_125106452
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 08:43 schreef bbfakir het volgende:

[..]

Kan je hierop zien. http://www.ferm.com/product/view/WSM1009
Je bedoelt deze PDF. Daarin heb ik juist de plaatjes en tekst uit gehaald.
Jeroentje.
pi_125112070
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 11:27 schreef jpajs het volgende:

[..]

Je bedoelt deze PDF. Daarin heb ik juist de plaatjes en tekst uit gehaald.

Sorry. Bedoelde de productvideo.
woef
pi_125346811
Moest gister een beweging sensor vervangen. Een simpel klusje als de sensor het daarna meteen ging doen. Helaas werkt het na vervanging nog niet. Dan maar eens gaan zoeken waar het aan ligt. Eerst maar een verzameldoos los gedraaid van 6 VMK kabels. :?

Jeroentje.
pi_125347031
Holy crap! Daar moet wel een pro bezig zijn geweest, anders had het uberhaupt nooit gewerkt. o|O :')

M;n vader had zaterdagmorgen ook een mooie; hij was boven bezig met afplakken voor het gronden. Kom ik boven, heeft 'ie keurig 2 kozijnen afgeplakt ipv het glas, zware avond gehad blijkbaar. Hij }:|, ik :D.
pi_125351543
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:25 schreef jpajs het volgende:
Moest gister een beweging sensor vervangen. Een simpel klusje als de sensor het daarna meteen ging doen. Helaas werkt het na vervanging nog niet. Dan maar eens gaan zoeken waar het aan ligt. Eerst maar een verzameldoos los gedraaid van 6 VMK kabels. :?

[ afbeelding ]
Leuk he dat soort dingen tegen komen. :P

Maakte bij mij laatst een lasdoos open, daar kwam een lasdop uit met daarin zwart, rood, groen en bruin... 8)7
pi_125351833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:33 schreef 4wood het volgende:
Holy crap! Daar moet wel een pro bezig zijn geweest, anders had het uberhaupt nooit gewerkt. o|O :')

M;n vader had zaterdagmorgen ook een mooie; hij was boven bezig met afplakken voor het gronden. Kom ik boven, heeft 'ie keurig 2 kozijnen afgeplakt ipv het glas, zware avond gehad blijkbaar. Hij }:|, ik :D.
Dat had mij kunnen gebeuren :@
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:38:50 #143
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_125360673
quote:

[ afbeelding ]
nou, daar gaan je haren toch recht van overeind staan
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_125361558
quote:

[ afbeelding ]
Die mensen snappen niet dat een mooi kunstwerk voor de sier is en niet om gebruikt te worden o|O
pi_125364608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:02 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Die mensen snappen niet dat een mooi kunstwerk voor de sier is en niet om gebruikt te worden o|O
Ahhhhhhhh kunst nu ga ik het begrijpen. De middelste lasdop is trouwens positief en de rechtse negatief. :? Ja ik zeg het echt goed. De linker blauw zwart is de doorverbinding van af de schakelaar naar de voeding van de sensor.
Dan hebben we nog niet in zicht twee zwarte schakeldraden vanaf de sensor naar de lamp. En één draai lasdop voor de aarde van de grondkabel naar de aardelasdop te brengen.Laatste alinea met lasdoppen was te snappen.

Het heeft mij een half uur meten gekost om te snappen wat men heeft gedaan. Maar ben er uit vandaag een tweede sensor er op gezet en alles werkte weer als altijd.
Jeroentje.
pi_125633936
Trust me, i'm an engineer !

Jeroentje.
pi_125643125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:19 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ahhhhhhhh kunst nu ga ik het begrijpen. De middelste lasdop is trouwens positief en de rechtse negatief. :? Ja ik zeg het echt goed. De linker blauw zwart is de doorverbinding van af de schakelaar naar de voeding van de sensor.
Dan hebben we nog niet in zicht twee zwarte schakeldraden vanaf de sensor naar de lamp. En één draai lasdop voor de aarde van de grondkabel naar de aardelasdop te brengen.Laatste alinea met lasdoppen was te snappen.

Het heeft mij een half uur meten gekost om te snappen wat men heeft gedaan. Maar ben er uit vandaag een tweede sensor er op gezet en alles werkte weer als altijd.
Ik ben er niet eens aan begonnen om alles door te meten in mijn huis. Ik vervang gewoon alles. :)
pi_126275662
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:41 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ook met waterleidingen kom je soms mooie dingen tegen. Stukje cv buis ipv koper. ;(
IT'er in hart en nieren
pi_126280759
ach ja, buis is buis en als het waterdicht is, voldoet het......
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:32:03 #150
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_126300463
weer fijn ochtendje gehad na gisteren :')

pa had laatst via het werk een lepelbord met lepels van een ouwe heftruck meegenomen, of ik daar niet wat van kon maken voor achter de trekker.

blunder 1 vanmorgen, het vaste deel aan het bewegende deel van het lepelbord gelast :')
blunder 2: massaklem aan de kanten gooien omdat ik wou draaien, gooi je hem op de laspin :')
blunder 3 : pak je de massaklem, verbrand ik mijn vingers :')

en mijn heftruck is nog lang niet klaar :')
nerovetsrethca
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')