quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:42 schreef Adnap het volgende:
een lekke dop (?) van mijn verwarming zorgde er voor dat we natte voeten kregen in de badkamer op plekken waar dat niet hoort. Mijn deskundige oog zag een los rubbertje dus conclusie rubbertje gaar, tijd voor nieuwe. tot zo ver geen probleem.
met telefoon en daarop fotonaar de kluswinkel, nieuwe dop gehaald en tja dan ahd ik toch beter even eerst naar mijn vader kunnen bellen....toen de dop er af ging ,kwam er ook een fontijn zwart stinkend water uit de verwarming ..... héél snel de nieuwe dop erop en lek dicht maar het schoonmaken daarna was dus minder geslaagd. Verwarming aangevuld en alles doet het weer maar wat een waterballet. volgende keer cv maar uitzetten (hij stond niet echt aan, op 15 gr standje) en betreffende ding aftappen
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:49 schreef Gieliovd het volgende:
Oooooei dat is balen!! Tering, weer een duur weekend.
Ik was ook weer aan het blunderen....
Onderin de trapkast gekropen, moest na lange tijd dat de CV verdeler aan de muur hing maar nog niet aangesloten was.... toch dat ding aansluiten. Had eindelijk het juist gereedschap.
Dus daar gaan we... buis kalibreren, allemaal goed. Knelring over de buis, slangthule (steunhuls) erin met toch wel veel moeite.....
de 2 wartels/moeren lagen naast me buiten de trapkast.
![]()
Gekloot, thules krijg je er nooit meer uit, dus kwartier later knelring eraf. Wartel erop, knelring erop, KLAAR.
Op naar de wasmachine hoek, waar nog een groepenverdeler hangt. Dit keer niet vergeten pannekoek! Dus wartels lost.. kalibreren... kan er toch wel beroerd bij!
Pijp zit verkeerd, kan er niet bij, lopen kloten...
Zo, alles voor elkaar. Thules erin, knelringen eromheen... WARTELS ONDER MIJN KNIE![]()
![]()
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:34 schreef Resistor het volgende:
Nieuw jaar, bijna klaar met mijn appartement, en toch op de valreep nog een blunder.
Waardeloze architect had bedacht een warmte-terugwin-goot als doucheputje te gebruiken, dat ding is 90cm breed, met aan beide kanten 10cm ruimte in afschot. Het midden van de voeg van het afschot en vlakke vloer (heb niet voor een bak gekozen, wil geen drempeltje) ligt dus op 110cm vanaf de muur.
Ik weet niet wat standaard is, of ze bij douchewanden nou de binnen of de buitenmaat nemen, maar mijn douchewand was dus 110cm buitenwand.
Met alle geweld, beleid en vulstukken wil ik die wand op de voeg krijgen, binnenkant wand gelijk met de binnenkant van de voeg.
1 verkeerde beweging op de afschotvoeg, 1.000.000 scherven op de vloer want veiligheidsglas, en een paar scherven nog in het profiel wat we nog vast hielden![]()
En toch baal ik meer van de netwerkkabels die ik opeens niet meer kon knijpen, ik heb er vorige maand tientallen geknepen en een enkele over moeten doen, en deze keer was ik uren bezig met 2 lullige kabeltjes
Ik denk dat die flex, het reparatiestuk is. Dat er eerst een starre buis zat gebogen met verstopping.quote:Op zondag 24 februari 2013 11:11 schreef eRKa het volgende:
Zo'n elektricien (naja, whats in a name?) moeten ze verrot schoppen. Flexbuis is prima als het niet anders kan. Maar dan wel graag RUIME bochtjes die geen knikken vertonen.
Om de halve wand los te gaan kappen ging mij op dat moment te ver, eerst zit je al een hoop tijd te verkloten met allerlei trucjes om de buis toch nog open te kunnen krijgen. Uiteindelijk kom je er achter dat het toch niet wil..quote:Op zondag 24 februari 2013 11:29 schreef eRKa het volgende:
Dan had ik het toch wat verder open gehaald. Nieuw stukje buis buigen en dat erin. Flex is bij mij no-no. Werkt makkelijk in eerste aanleg, dat wel.
Als het echt niet anders kan; dan gebruik ik pas flexibele buis.quote:Op zondag 24 februari 2013 11:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik denk dat die flex, het reparatiestuk is. Dat er eerst een starre buis zat gebogen met verstopping.
Het is mij ook nog altijd een raadsel hoe daar in godsnaam een steentje in zou zittenquote:Op zondag 24 februari 2013 11:11 schreef blomke het volgende:
Aaaargh.....er komt nog een wand afwerking overheen?
Btw, ik heb van m'n loodgieter/leermeester altijd meegekregen om leidingen en buizen tijdens de verbouw af te dekken met een schroevendraaier of dopje, bekertje of dekseltje in of op de opening. Altijd!!
Tegenwoordig kun je zelfs flexibele buis krijgen met de draden er al in..quote:Op zondag 24 februari 2013 11:54 schreef Resistor het volgende:
Prutsers van mijn appartement hebben overal flex gebruikt in de wanden![]()
En spanningzoekertjes zijn nog steeds geen schroevendraaiers
Mensen hebben liever een dikke auto op de oprit dat een degelijke installatie.quote:Op zondag 24 februari 2013 11:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je zelfs flexibele buis krijgen met de draden er al in..
http://www.electroshop.nl(...)bele-buis-met-draad/
En omdat alles tegenwoordig maar goedkoop snel moet..
Het is, zoals je zelf al aangeeft, klote om er later iets aan de installatie aan te passen. Kwalitatief is er niks mis mee, dat klopt. In de ogen van de pro's is het echter beunhazenwerk. Ik gebruik ook wel flex, alleen dat pas ik alleen toe boven de groepenkast, waar ik uiteraard wel met vaste buis uit kom.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:55 schreef bleiblei het volgende:
De installatie gaat toch niet in kwaliteit achteruit als er flex gebruikt is?
Het is lastig de boel aan te passen of er extra draad doorheen te trekken. Maar het blijft kwalitatief net zo goed.
Heb hier overigens ook het nodige flex gebruikt, maar ga het in ieder geval in de meterkast nog wel een keer vervangen.
http://m2.konnict.nl/nl/w(...)jderen-buzzetti-5122quote:Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef 4wood het volgende:
Klote Vonk, zoiets kan altijd een keer gebeuren, maar het is zo machtig zonde van je tijd als je je vervolgens bedenkt wat je in die tijd ook had kunnen doen...![]()
Zo heb ik een half jaartje terug de koppakking van een Opel moeten vervangen, daarnaast zou de kop ook gereviseerd worden, dus alle klepstoters e.d. losgehaald zodat de nokkenas eruit kon. Heel voorzichtig met een pincet alles spie voor spie alles eruitgepakt om te voorkomen dat het in het onderblok zou belanden via één van de oliekanaaltjes.
De eerste 15 gingen goed, maar je raad het al... De 16e schoot tussen het pincet en verdween. Hoop gevloek en getier, dus het carter er maar afgedraaid om te zien of ie er toevallig door was gevallen (niet natuurlijk). Nou toen begon het creatieve stuk... magneetjes, stofzuiger, perslucht. Dat ding was gewoon pleite. Nog meer gevloek dus. We hadden beide al wel regelmatig aan auto's gesleuteld, maar dit was best ambitieus voor ons doen.Na een zaterdag hengelen was de motivatie tot een dieptepunt gezakt, en zagen we het niet meer zitten. De zondag erop heeft de auto zelfs even op marktplaats gestaan als sloper.
![]()
![]()
Helemaal zeker dat ie in het blok was gevallen waren we niet, maar we konden de gok niet nemen door de boel weer in elkaar te doppen. De zaterdag erop hebben we, zonder dat we echt wisten waar we mee bezig waren, heel het blok uit moeten bouwen en gelukkig kwam dat kutspietje er na verloop van tijd uit.
Wat in een zaterdag had gekund, kostte al met al meer dan 3 zaterdagen. Maarrrrrrr... de auto rijdt nog steeds en het KVS probleem was opgelost. Nu kunnen we er alleen nog maar om lachen, maar het was op dat moment een klein familie-drama.
En idd. je probeert van alles; maar op dat moment wil helemaal niks meer...quote:Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef 4wood het volgende:
Klote Vonk, zoiets kan altijd een keer gebeuren, maar het is zo machtig zonde van je tijd als je je vervolgens bedenkt wat je in die tijd ook had kunnen doen...![]()
..
Dan rijdt je toch niet meer. Jij bent eerder verkouden dan de electronica hoor. Water is slecht, temp wisseling niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 15:48 schreef john2406 het volgende:
Met nieuwe auto s ben ik ook meer als klaar, zit me teveel electronica in, staan in teveel temp wisselingen en dat lijkt me niet gezond voor electronica.
Verkeerde zuinigheid van de opdrachtgever. Als ik een woning liet bouwen kwam het er zeker niet in. Dan maar wat meer geld betalen, dan zit je later niet met de ellende.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:52 schreef yurt het volgende:
over het gebruik van flex kun je eindeloos discuseren.
wat wij steeds vaker gebruiken is voorbedrade flex bij het maken van woningen en/of hotelkamers.
de prijzen staan zo onder druk dat je bijna niet anders kan.
het is niet wat de installateur wil. maar de aanneem prijzen zijn zo achterlijk laag dat je wat moet.
mijn voorkeur heeft het zeker niet!!
ja mijn idee.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:56 schreef cvboer het volgende:
[..]
Verkeerde zuinigheid van de opdrachtgever. Als ik een woning liet bouwen kwam het er zeker niet in. Dan maar wat meer geld betalen, dan zit je later niet met de ellende.
En als jij het niet wil maken voor die prijs ? Dan hebben we nog 10 andere installateurs achter de hand die dat wel willen maken voor die prijs.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:52 schreef yurt het volgende:
over het gebruik van flex kun je eindeloos discuseren.
wat wij steeds vaker gebruiken is voorbedrade flex bij het maken van woningen en/of hotelkamers.
de prijzen staan zo onder druk dat je bijna niet anders kan.
het is niet wat de installateur wil. maar de aanneem prijzen zijn zo achterlijk laag dat je wat moet.
mijn voorkeur heeft het zeker niet!!
Ik denk dat ik weet wie de elektricien wasquote:Op zondag 24 februari 2013 11:11 schreef eRKa het volgende:
Zo'n elektricien (naja, whats in a name?) moeten ze verrot schoppen. Flexbuis is prima als het niet anders kan. Maar dan wel graag RUIME bochtjes die geen knikken vertonen.
Ik ontken allesquote:Op zondag 24 februari 2013 22:22 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet wie de elektricien was![]()
, wie gaat hem schoppen ?
![]()
Ik ben niet anders gewend.quote:Op zondag 24 februari 2013 15:42 schreef 4wood het volgende:
OMG, ¤16,-![]()
Ik wist niet eens dat zoiets bestond...
Heb een aantal jaren in een Peugeot gereden die ik ook zelf onderhield toen ik nog student was, maar met het sleutelen aan auto's ben ik wel een beetje klaar. Altijd koud op de grond, geen brug, gore klauwen en te weinig licht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |