abonnement Unibet Coolblue
pi_122975259

Welkom in hét centrale topic voor alle productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen.

quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W.

Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
Culinaire toppers van IKEA
quote:
TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.

Tarieven voor normaal transport:
0 - 50kg > transport 29.- | etagekosten 10.-
50 - 100kg > transport 39.- | etagekosten 20.-
100 - 300kg > transport 59.- | etagekosten 30.-
300 - 500kg > transport 79.- | etagekosten 40.-
En elke volgende staffel van 200 kilo is +20.-
De voorwaarden bij IKEA Delft kunnen afwijken.

Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:
IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag:

Koopzondagen
IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur.
IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur.
IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:
Vragen?

Anna staat iedere dag voor je klaar!

En als Anna het niet weet, vraag je het hier aan één van de medewerkers!

Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_122975288
Thanks bartjebart.
  zondag 17 februari 2013 @ 11:37:28 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122980237
IKEA *; Volgende week alle nieuwe meubels voor m'n nieuwe huisje bij IKEA halen O+
Niet meer actief op Fok!
pi_123012605
Heeft iemand enig idee hoe het met de Hemnes serie zit?

De schoonfamilie wilde ons voor onze housewarming het tv-meubel geven dat we zo mooi vonden, maar konden hem nergens op voorraad vinden..
Ook andere onderdelen van Hemnes (vitrinekasten etc) zijn niet meer op voorraad.

De meubels staan wel in de catalogus van 2013. Iemand een idee?
pi_123013011
In t vorige topic stond daar wat over, lees maar ff terug.
pi_123013171
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:45 schreef Hitomi het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het met de Hemnes serie zit?

De schoonfamilie wilde ons voor onze housewarming het tv-meubel geven dat we zo mooi vonden, maar konden hem nergens op voorraad vinden..
Ook andere onderdelen van Hemnes (vitrinekasten etc) zijn niet meer op voorraad.

De meubels staan wel in de catalogus van 2013. Iemand een idee?
in het vorige topic stond dat Hemmes er uitging. Als er niet verkrijgbaar bij staat dan gaat het er uit.

Tevens weet iemand of er voor PRÄNT een alternatief komt?
pi_123013314
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:45 schreef Hitomi het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het met de Hemnes serie zit?

De schoonfamilie wilde ons voor onze housewarming het tv-meubel geven dat we zo mooi vonden, maar konden hem nergens op voorraad vinden..
Ook andere onderdelen van Hemnes (vitrinekasten etc) zijn niet meer op voorraad.

De meubels staan wel in de catalogus van 2013. Iemand een idee?
Volgens mij gaan de takken "woonkamer" en "werkplek" van die serie uit het assortiment. En blijven de "slaapkamer" en "badkamer" delen. Maar dat is meer op basis van wat er wel en niet in de aanbieding was toen ik afgelopen week in de winkel hier was.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123014007
Mij is verteld dat Hemnes eruit ging, maar het 'niet verkrijgbaar' slaat zo te zien idd alleen op woonkamer en werkplek.
Nog steeds jammer dat ze het niet eerder hebben aangegeven -O- Ik heb eerst nog doodleuk de vitrinekast enzo gekocht en een week later stond er 'ga voor meer informatie naar de infobalie', waar ze zeiden dat Hemnes was gestopt. Als ze nou gewoon een paar weken van tevoren aangeven dat die dingen eruit gaan.
Tap tap tap
pi_123014160
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:10 schreef CherryLips het volgende:
Mij is verteld dat Hemnes eruit ging, maar het 'niet verkrijgbaar' slaat zo te zien idd alleen op woonkamer en werkplek.
Nog steeds jammer dat ze het niet eerder hebben aangegeven -O- Ik heb eerst nog doodleuk de vitrinekast enzo gekocht en een week later stond er 'ga voor meer informatie naar de infobalie', waar ze zeiden dat Hemnes was gestopt. Als ze nou gewoon een paar weken van tevoren aangeven dat die dingen eruit gaan.
Hmm ja dat heeft z'n voordelen maar ook absoluut z'n nadelen en de voordelen wegen voor IKEA waarschijnlijk niet op tegen de nadelen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 17 februari 2013 @ 23:49:19 #10
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_123015745
Hemnes eruit :o
dat was juist zo'n leuke serie.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_123015992
Sorry, had in het vorige topic verder moeten kijken dan m'n neus lang is.

Wat ik alleen niet snap is waarom ze dat spul dan nog in de catalogus van 2013 hebben gezet... En het nog zolang op de site laten.

Ik gok dat het micke bureau met 2 lades ook uit het assortiment is. Daar heb ik maanden geleden een van de laatsten van gekocht en dat ding staat nog online...

Ons een beetje blij maken met dode mussen
;(
pi_123016515
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:56 schreef Hitomi het volgende:
Sorry, had in het vorige topic verder moeten kijken dan m'n neus lang is.

Wat ik alleen niet snap is waarom ze dat spul dan nog in de catalogus van 2013 hebben gezet... En het nog zolang op de site laten.

Ik gok dat het micke bureau met 2 lades ook uit het assortiment is. Daar heb ik maanden geleden een van de laatsten van gekocht en dat ding staat nog online...

Ons een beetje blij maken met dode mussen
;(
Ja dat blijft altijd een grote vraag :') Dat was als medewerker ook altijd zo fijn. Dan zag je in augustus de nieuwe catalogus én in je systeem dat een artikel er in feb of apr uit ging... :{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123023081
Net toch maar even gebeld. Mijn tv-meubel verdwijnt, maar er komt in april een bredere versie in dezelfde kleur (grijsbruin) als wij wilden hebben.

1.83 (geloof ik. Iets met 80) in plaats van 1.49.

Wij gaan het meetlint nog maar eens pakken.
pi_123023191
Ah, nu het toch gaat over artikelen die uit de collectie gaan: kan iemand mij vertellen of dit ook geldt voor het tv-meubel Stockholm? Bij alle vestigingen staat 'niet op voorraad'.

Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 18 februari 2013 @ 10:49:12 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123023251
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:49 schreef ieniminimuis het volgende:
Hemnes eruit :o
dat was juist zo'n leuke serie.
Ja! Vond ik ook.
Ik heb nog een ladenkast en een nachtkastje van Hemnes op m'n verlanglijstje staan. Zou nog gewoon leverbaar moeten zijn. Ga dit weekend bestellen. Heb ook het bed van Hemnes, dus zou wel tof zijn als alles in de slaapkamer van één serie is.
Niet meer actief op Fok!
pi_123023302
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:37 schreef Viking84 het volgende:
IKEA *; Volgende week alle nieuwe meubels voor m'n nieuwe huisje bij IKEA halen O+
Dat klinkt goed O+ Veel plezier met shoppen en inrichten
pi_123023317
Wacht, Hemnes er ook uit? Ik wilde nog een extra boekenkast. :o.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123023343
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ah, nu het toch gaat over artikelen die uit de collectie gaan: kan iemand mij vertellen of dit ook geldt voor het tv-meubel Stockholm? Bij alle vestigingen staat 'niet op voorraad'.

[ afbeelding ]
Ik denk wel dat je daar rekening mee moet houden...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 18 februari 2013 @ 10:54:33 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123023383
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:51 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Dat klinkt goed O+ Veel plezier met shoppen en inrichten
Thanks :)
Niet meer actief op Fok!
pi_123023399
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je daar rekening mee moet houden...
Weet je ook of er nog voorraad komt? Of is de productie gewoon helemaal gestopt?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123023449
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:55 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Weet je ook of er nog voorraad komt? Of is de productie gewoon helemaal gestopt?
Ik weet niks zeker... Maar met het oog op de nieuwe Stockholm collectie ga ik er vanuit dat de oude grotendeels uit het assortiment gaat en dat de productie daarvan gestopt is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123023474
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik weet niks zeker... Maar met het oog op de nieuwe Stockholm collectie ga ik er vanuit dat de oude grotendeels uit het assortiment gaat en dat de productie daarvan gestopt is.
Bedankt voor je informatie!

Eindelijk een tv-meubel dat we allebei mooi vonden... Verder zoeken dan maar weer!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123023507
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:58 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Bedankt voor je informatie!

Eindelijk een tv-meubel dat we allebei mooi vonden... Verder zoeken dan maar weer!
Of je moet met iemand regelen dat die het tv-meubel voor je vanuit een andere vestiging op transport zet. Er zijn nog wel winkels met voorraad zie ik net.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 18 februari 2013 @ 11:03:05 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123023571
Ik zie mogelijkheden voor een FHF-Ikea topic :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123023663
We wonen hier op 500 meter van een IKEA, iemand aan de andere kant van het land gaan regelen voelt dan best wel stom. :P.

Gistermiddag keek ik trouwens ook en toen stond bij geen enkele vestiging dat het tv-meubel op voorraad was. Misschien moet de informatie van onze vestiging nog geactualiseerd worden?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 18 februari 2013 @ 11:08:37 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123023713
Ik kom regelmatig in Amersfoort, Utrecht en Delft, indien noodzakelijk vind ik het niet zo'n probleem om een artikel daar op transport te zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123023795
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:08 schreef Leandra het volgende:
Ik kom regelmatig in Amersfoort, Utrecht en Delft, indien noodzakelijk vind ik het niet zo'n probleem om een artikel daar op transport te zetten.
Lief aangeboden van je!

We hebben alleen de sleutel van ons nieuwe huis nog niet en na een eetkamertafel, zes stoelen, grote kast, wasmachine, droger en vrieskast is het geld ook even op. :+. Misschien dat ik je over een poosje aan je aanbod ga houden!

Edit: zijn er nog extra kosten verbonden aan het op transport zetten, trouwens?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123023849
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
We wonen hier op 500 meter van een IKEA, iemand aan de andere kant van het land gaan regelen voelt dan best wel stom. :P.

Gistermiddag keek ik trouwens ook en toen stond bij geen enkele vestiging dat het tv-meubel op voorraad was. Misschien moet de informatie van onze vestiging nog geactualiseerd worden?
Deze bedoel je toch:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)+STOCKHOLM+Tv-meubel

Ik wil je er ook wel mee helpen. Hengelo en Groningen werken met dezelfde transporteur. Dat kan wat soepeler en sneller gaan.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123023993
Wat een lieve mensen hier! O+. Ik ga het onthouden en er even over nadenken of we 'm nu willen kopen, of beter even kunnen wachten, qua budget. Het risico dat 'ie er dan niet meer is moeten we dan maar nemen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123024067
*verkeerde topic*
Worry is a misuse of imagination
  maandag 18 februari 2013 @ 11:28:40 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123024370
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:19 schreef Probability het volgende:
*verkeerde topic*
Dat krijg je met al die (ex)slankies hier :+
Niet meer actief op Fok!
pi_123024857
Laatste vraagje: uit welke serie komt dit meubel?



quote:
Never mind, heb het al! De nieuwe Stockholm, dus.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 18 februari 2013 @ 11:56:09 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123025301
Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'op transport zetten'? Ze bezorgen toch niet vanuit IKEA Delft in IKEA Groningen, bijvoorbeeld? Of wel als een artikel in Groningen niet op voorraad is?

Ik vind het wel jammer dat je niet online kunt bestellen, waarom is dat eigenlijk?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 februari 2013 @ 12:12:56 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123025834
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:56 schreef Viking84 het volgende:
Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'op transport zetten'? Ze bezorgen toch niet vanuit IKEA Delft in IKEA Groningen, bijvoorbeeld? Of wel als een artikel in Groningen niet op voorraad is?

Ik vind het wel jammer dat je niet online kunt bestellen, waarom is dat eigenlijk?
Nee, maar wel thuis.
Ik heb vorig jaar ook een Pax-kast bij Ikea Utrect gekocht en op de Veluwe laten bezorgen, terwijl Ikea Amersfoort of Duiven veel logischer zouden zijn geweest, maar die waren niet met de prijs aan het stunten, Ikea Utrecht wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2013 @ 12:13:19 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_123025854
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar wel thuis.
Ik heb vorig jaar ook een Pax-kast bij Ikea Utrect gekocht en op de Veluwe laten bezorgen, terwijl Ikea Amersfoort of Duiven veel logischer zouden zijn geweest, maar die waren niet met de prijs aan het stunten, Ikea Utrecht wel.
Dit dus ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 18 februari 2013 @ 12:14:06 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123025889
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Lief aangeboden van je!

We hebben alleen de sleutel van ons nieuwe huis nog niet en na een eetkamertafel, zes stoelen, grote kast, wasmachine, droger en vrieskast is het geld ook even op. :+. Misschien dat ik je over een poosje aan je aanbod ga houden!

Edit: zijn er nog extra kosten verbonden aan het op transport zetten, trouwens?
Gewoon de transportkosten zoals Ikea die rekent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123025934
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gewoon de transportkosten zoals Ikea die rekent.
Ah ok, ik dacht eerst ook even dat het was zoals Viking het beschrijft.

Maar ik heb net de foto's van de nieuwe Stockholmserie gezien en het tv-meubel daarvan vinden we eigenlijk mooier. :P. Daar gaan we dus op wachten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123027244
Ik heb destijds mijn meubels in Breda gekocht om in Zeewolde te laten bezorgen (kwam praktischer uit met mijn ouders in Brabant). En dat zijn dus echt fysiek de meubels uit Breda, terwijl Amersfoort nog geen half uur rijden is :'). Maar in kosten maakt het dus geen bal uit!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:01:33 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_123027474
Ellendig is dat. Zo heb ik het oude tvmeubel van Expedit staan, maar stiekem vind ik het meubel van Billy mooier. Maar ja, dat was er toen nog niet. Dus nu doen we het maar met de Expedit, want om nou zo weer zoveel honderd euro weg te brengen terwijl het eigenlijk niet nodig is, daar beginnen we maar niet aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123028292
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:56 schreef Viking84 het volgende:


Ik vind het wel jammer dat je niet online kunt bestellen, waarom is dat eigenlijk?
Omdat je dan maar 1 ding koopt. Als je naar de winkel gaat is de kans veel groter dat je nog andere spulletjes ziet, en daar wat te eten koopt.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:33:34 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123028472
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:27 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Omdat je dan maar 1 ding koopt. Als je naar de winkel gaat is de kans veel groter dat je nog andere spulletjes ziet, en daar wat te eten koopt.
Mwah, in Duitsland en de VS kan het wel, en op zich lijkt me niet dat Nederlandse klanten zich zo anders gedragen dan Duitse of Amerikaanse.

Ah, en kennelijk kan de Nederlandse zakelijke klant het ook wel aan:
http://www.business.ikea.(...)kt-online-bestellen/

[ Bericht 11% gewijzigd door Leandra op 18-02-2013 13:40:55 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123029721
Heeft Ikea nog donkere vouwgordijnen? Ik zag ze niet op de site!
Worry is a misuse of imagination
pi_123030379
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, in Duitsland en de VS kan het wel, en op zich lijkt me niet dat Nederlandse klanten zich zo anders gedragen dan Duitse of Amerikaanse.

Ah, en kennelijk kan de Nederlandse zakelijke klant het ook wel aan:
http://www.business.ikea.(...)kt-online-bestellen/
Maar daar moet je ook "iets" verder rijden naar de ikea, wat in n Saab geen straf is natuurlijk :-)
  maandag 18 februari 2013 @ 14:36:01 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123030692
In de VS wel, maar Duitsland heeft toch een redelijke Ikea-verdeling?
Ik ben trouwens in 1986 in de eerste Amerikaanse Ikea (Philadelphia) geweest.... dat was heel apart dat men daar nog zo helemaal van "oh, wow... nieuw" was, terwijl we hier de Ikea-catalogus al bijna uit het hoofd kenden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123030820
Je print gewoon je boodschappenlijst uit, loopt langs de kassa's het magazijn in, en 30 minuten later zit je weer in de auto + aanhanger volgeladen.

Maar een webshop zou helemaal ideaal zijn, ik weet precies wat ik wil en hoef nooit de hele winkel door te lopen.

En de Stockholm serie is lelijk, hallo jaren '70 van de vorige eeuw. Ik dacht echt dat er een stuk antiek in de winkel stond toen ik de salontafel zag.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_123030971
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, in Duitsland en de VS kan het wel, en op zich lijkt me niet dat Nederlandse klanten zich zo anders gedragen dan Duitse of Amerikaanse.

Ah, en kennelijk kan de Nederlandse zakelijke klant het ook wel aan:
http://www.business.ikea.(...)kt-online-bestellen/
Het past, voornamelijk volgens Ingvar, gewoonweg niet binnen het concept en hij heeft de uitrol van de webshops stopgezet. Landen die ermee gestart zijn mogen er wel mee door gaan.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 18 februari 2013 @ 14:49:33 #47
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_123031159
IKEA Definitief naar Zaandam
quote:
ZAANDAM - De Zweedse meubelgigant Ikea komt definitief naar Zaandam. Op 1 maart tekent Ikea de koopovereenkomst met ontwikkelaar RON, aldus een persbericht van Ikea.

Er was al lange tijd sprake van de komst van Ikea. Maar Ikea wilde eerst een volledig nieuw pand neerzetten en de monumentale Bruynzeelhallen slopen. De gemeente ging hier echter niet mee akkoord en eiste dat de voormalige Bruynzeelhallen overeind zouden blijven. Daarna moest de infrastructuur rondom de vestiging opgelost worden. Daarover meldt het persbericht nog niets. Op vrijdag 1 maart geven de partijen een persconferentie over de concrete uitvoering van de plannen.

Eerder al zei expansiedirecteur Johannes Ferber van Ikea dat het voor negentig procent zeker was dat Ikea naar Zaandam zou komen. Alkmaar dacht ook nog even in de race te zijn toen de onderhandelingen met Zaanstad moeiijk liepen.

De vestiging komt op bedrijventerrein Zuiderhout aan de Pieter Ghijsenlaan in Zaandam, aan de entree naar Zaanstad. Het gaat om een investering van zeventig miljoen euro.

Zaandam wordt de dertiende vestiging in Nederland. Ikea heeft vestigingen in 26 landen.
_O_ Lopend naar IKEA _O_
  maandag 18 februari 2013 @ 15:02:59 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123031586
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:43 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het past, voornamelijk volgens Ingvar, gewoonweg niet binnen het concept en hij heeft de uitrol van de webshops stopgezet. Landen die ermee gestart zijn mogen er wel mee door gaan.
Ik weet het, maar voor een bedrijf wat als postorderbedrijf begon is het natuurlijk wel een beetje vreemd om te stellen dat het niet bij het concept past.
Alsof Gazelle het maken van elektrische fietsen af zou houden omdat het niet bij het concept past.

Ik vind het erg jammer, en denk dat ze daarmee een behoorlijke slag missen, zeker in deze tijd.
Laat ik vooropstellen; ik hou van Ikea, echt, ik kom er zeker 2 keer per maand, en als ik er 2 maanden niet geweest ben dan is daar een hele goede reden voor, maar ik vind het echt een gemiste kans.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2013 @ 15:05:26 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123031674
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:49 schreef DeTolk het volgende:
IKEA Definitief naar Zaandam

[..]

_O_ Lopend naar IKEA _O_
Leuk, ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, die voormalige Bruynzeelhallen onderdeel maken van de buitenkant, of het opnemen in het pand en er omheen bouwen...
Misschien kunnen ze de keukenafdeling achter de Bruynzeelgevel plaatsen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123032648
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:08 schreef Probability het volgende:
Heeft Ikea nog donkere vouwgordijnen? Ik zag ze niet op de site!
blijkbaar niet :P

en mooie gordijnroedes? zie alleen maar plastiken. ik zoek zo iets:

Worry is a misuse of imagination
  maandag 18 februari 2013 @ 15:50:12 #51
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_123033228
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leuk, ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, die voormalige Bruynzeelhallen onderdeel maken van de buitenkant, of het opnemen in het pand en er omheen bouwen...
Misschien kunnen ze de keukenafdeling achter de Bruynzeelgevel plaatsen :+
Zo willen ze het gaan doen, als het ware dat IKEA uit de Bruynzeelhallen oprijst
  maandag 18 februari 2013 @ 16:04:38 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123033798
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:50 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Zo willen ze het gaan doen, als het ware dat IKEA uit de Bruynzeelhallen oprijst
[ afbeelding ]
Hmmz... ik weet nog niet wat ik er van vind, maar je kunt het oude op die manier iig prima behouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2013 @ 16:04:57 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_123033807
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:43 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het past, voornamelijk volgens Ingvar, gewoonweg niet binnen het concept en hij heeft de uitrol van de webshops stopgezet. Landen die ermee gestart zijn mogen er wel mee door gaan.
Kwestie van tijd dus?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123033960
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:04 schreef Troel het volgende:

[..]

Kwestie van tijd dus?
Haha tot ie overleden is bedoel je? :P

Dat wordt dé grote vraag. Welke richting gaat IKEA op wanneer Ingvar geen invloed meer kán uitoefenen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123034027
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:50 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Zo willen ze het gaan doen, als het ware dat IKEA uit de Bruynzeelhallen oprijst
[ afbeelding ]
Ik vind het een erg mooie oplossing!
Is een keer wat anders dan die standaard grote blokkendoos.

Maar volgens mij wordt dit vestiging 14 en moet Zwolle eerst nog open. Of hebben ze die alweer verschoven :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 18 februari 2013 @ 16:15:16 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_123034237
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Haha tot ie overleden is bedoel je? :P

Dat wordt dé grote vraag. Welke richting gaat IKEA op wanneer Ingvar geen invloed meer kán uitoefenen...
We zullen het wel zien :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123038782
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:49 schreef DeTolk het volgende:
IKEA Definitief naar Zaandam

[..]

_O_ Lopend naar IKEA _O_
pi_123039452
Whiiii Ikea nog dichterbij O+


Vrijdag Amsterdam maar weer eens een bezoekje brengen
  maandag 18 februari 2013 @ 19:00:09 #59
3185 Adelante
To let it go now
pi_123040389
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Haha tot ie overleden is bedoel je? :P

Dat wordt dé grote vraag. Welke richting gaat IKEA op wanneer Ingvar geen invloed meer kán uitoefenen...
Zijn drie zoons nemen al langzaam het roer over nu.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 18 februari 2013 @ 19:00:38 #60
3185 Adelante
To let it go now
pi_123040409
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik vind het een erg mooie oplossing!
Is een keer wat anders dan die standaard grote blokkendoos.

Maar volgens mij wordt dit vestiging 14 en moet Zwolle eerst nog open. Of hebben ze die alweer verschoven :?
Zwolle en Leiderdorp zitten weer in de wachtkamer.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_123040778
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:00 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zijn drie zoons nemen al langzaam het roer over nu.
Maar die hebben niet per definitie hetzelfde toekomstbeeld cq. visie zoals Ingvar die heeft.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123040792
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:00 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zwolle en Leiderdorp zitten weer in de wachtkamer.
Alweer? :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 18 februari 2013 @ 19:11:39 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_123040906
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Maar die hebben niet per definitie niet hetzelfde toekomstbeeld cq. visie zoals Ingvar die heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123041137
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:57 schreef Bleie het volgende:
Ikea had toch altijd zo'n ophangsysteem voor schilderijen / posters? Bestaat dat niet meer?
zoals je nu al weet is het HAGHED systeem. Er zijn nog een aantal van beschikbaar in de vestiging Barendrecht. Maar niet veel meer. Weet niet of je daar in de buurt woont.
pi_123041326
vandaag nog in ikea barendrecht geweest en deze poster gekocht http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10209396/

Binnen kort maar is kijken of ik er echt een stoel van kan maken. lijkt me wel leuk.
pi_123042740
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik vind het een erg mooie oplossing!
Is een keer wat anders dan die standaard grote blokkendoos.

Maar volgens mij wordt dit vestiging 14 en moet Zwolle eerst nog open. Of hebben ze die alweer verschoven :?
Wanneer is Utrecht klaar? Ze geven nauwelijks informatie.
pi_123044202
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:00 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zwolle en Leiderdorp zitten weer in de wachtkamer.
Niet... Echt?? Pff....
  maandag 18 februari 2013 @ 20:17:15 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123044476
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wanneer is Utrecht klaar? Ze geven nauwelijks informatie.
Dat zal nog wel even duren, voorlopig ziet het eruit als een bouwput, en dan moet het echte werk nog beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123044667
En er komt nog een vestiging bij? In Venlo lees ik toen ik zat te zoeken op Google...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123061772
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:15 schreef jefmen het volgende:

[..]

zoals je nu al weet is het HAGHED systeem. Er zijn nog een aantal van beschikbaar in de vestiging Barendrecht. Maar niet veel meer. Weet niet of je daar in de buurt woont.
Dank, maar nee, dat is niet in de buurt. En ik heb inmiddels al een andere oplossing!
  woensdag 20 februari 2013 @ 19:23:19 #71
386633 Adnap
I love Life !
pi_123129112
Hoi

Sinds vandaag heeft mijn zoon een hoogslaper van ikea, 2e hands en nu missen er een paar van die 'dopjes' om het bedbodemlatten vast mee te klikken. Zijn die bij ikea bij te kopen ?

Het zijn witte 'doppen' die in elkaar klikken en weer uit elkaar te schroeven zijn. Het is een hoogslaper type Vradal.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_123129600
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:23 schreef Adnap het volgende:
Hoi

Sinds vandaag heeft mijn zoon een hoogslaper van ikea, 2e hands en nu missen er een paar van die 'dopjes' om het bedbodemlatten vast mee te klikken. Zijn die bij ikea bij te kopen ?

Het zijn witte 'doppen' die in elkaar klikken en weer uit elkaar te schroeven zijn. Het is een hoogslaper type Vradal.
Onderdeelnummers 104850 en 105160. Je zou het na kunnen vragen in de winkels of kunnen proberen te bestellen via internet. Maar volgens mij is het een redelijk oud bed of niet? De constructie wordt volgens mij in ieder geval al een tijdje niet meer gebruikt en of je dus nog aan die onderdelen kunt komen vraag ik me af...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:14:34 #73
386633 Adnap
I love Life !
pi_123135758
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Onderdeelnummers 104850 en 105160. Je zou het na kunnen vragen in de winkels of kunnen proberen te bestellen via internet. Maar volgens mij is het een redelijk oud bed of niet? De constructie wordt volgens mij in ieder geval al een tijdje niet meer gebruikt en of je dus nog aan die onderdelen kunt komen vraag ik me af...
thx voor de info! ik ga morgen naar haarlem voor wat anders en dan kijk ik even :-)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_123155339
Ik was van plan om morgen een aantal Besta kasten te kopen aangezien er een actie loopt tot en met 28 februari, maar na wat uitzoekwerk en chat met een medewerker heb ik te horen gekregen dat ze uit het assortiment zijn? (De beuken variant) Ze hebben alleen de hoge dubbele kasten van 120 breed nog maar daar kan ik niet zo veel mee. Ik baal behoorlijk..

Ik kreeg wel door dat er nieuwe kleuren komen, berken en lichtgrijs, maar die zijn er pas vanaf april. Dat wordt dus wachten met de bibliotheek..
pi_123155934
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:56 schreef Daph_ het volgende:
Ik was van plan om morgen een aantal Besta kasten te kopen aangezien er een actie loopt tot en met 28 februari, maar na wat uitzoekwerk en chat met een medewerker heb ik te horen gekregen dat ze uit het assortiment zijn? (De beuken variant) Ze hebben alleen de hoge dubbele kasten van 120 breed nog maar daar kan ik niet zo veel mee. Ik baal behoorlijk..

Ik kreeg wel door dat er nieuwe kleuren komen, berken en lichtgrijs, maar die zijn er pas vanaf april. Dat wordt dus wachten met de bibliotheek..
Wat voor een actie loopt er dan :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:13:37 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_123156064
Wat een verschil in kwaliteit trouwens tussen Utrecht en Hengelo qua eten :o

Geef mij maar Hengelo :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:15:18 #77
3185 Adelante
To let it go now
pi_123156119
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_123156206
quote:
Gokje; in Amsterdam sneeuwt het niet?

:')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:19:16 #79
3185 Adelante
To let it go now
pi_123156227
Nope, stralend zonnetje.

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_123156423
Net de helpdesk gebeld met een vraag over de draagkracht van de besta kasten.

Ik ben van plan zoiets te kopen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59906034/ en dan op te hangen zodat er een zwevende kast ontstaat. Alleen vraag ik mij af hoeveel kan zo'n kast dragen. De medewerkster kon het mij niet vertellen en verwees mij door naar mensen op de werkvloer. Maar ik kwam dit tegen en dacht laat ik het zo eens proberen.
pi_123156620
quote:
6s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:19 schreef Adelante het volgende:
Nope, stralend zonnetje.

[ afbeelding ]
:o Dat is een goed idee! Een LACK tafeltje voor buiten! 1 regenbuitje eroverheen kan die best hebben...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:33:24 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_123156691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:25 schreef WarthogSmurf het volgende:
Net de helpdesk gebeld met een vraag over de draagkracht van de besta kasten.

Ik ben van plan zoiets te kopen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59906034/ en dan op te hangen zodat er een zwevende kast ontstaat. Alleen vraag ik mij af hoeveel kan zo'n kast dragen. De medewerkster kon het mij niet vertellen en verwees mij door naar mensen op de werkvloer. Maar ik kwam dit tegen en dacht laat ik het zo eens proberen.
Dat ligt natuurlijk ook aan de muur waar het aan vast zit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:33:33 #83
386633 Adnap
I love Life !
pi_123156694
Het is gelukt met de dopjes !! Je nummers klopten perfect en binnen no time had de medewerker ze gevonden en hij weigerde er wat geld voor te ontvangen O+ Top service !

En het systeem wordt nog steeds gebruikt in de kera serie of zo iets, daaraan relateerde hij het (een half hoogslapen liet hij zien)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_123156702
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:25 schreef WarthogSmurf het volgende:
Net de helpdesk gebeld met een vraag over de draagkracht van de besta kasten.

Ik ben van plan zoiets te kopen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59906034/ en dan op te hangen zodat er een zwevende kast ontstaat. Alleen vraag ik mij af hoeveel kan zo'n kast dragen. De medewerkster kon het mij niet vertellen en verwees mij door naar mensen op de werkvloer. Maar ik kwam dit tegen en dacht laat ik het zo eens proberen.
Ik denk dat het voor een groot deel afhankelijk is van de wand waaraan je de kasten gaat hangen.
Daarnaast zijn de in die opstelling gebruikte basiselementen niet bedoeld om op te hangen. Je zou dan beter 2 elementen van 64cm boven elkaar kunnen hangen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123156945
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:09 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat voor een actie loopt er dan :?
30 euro korting op 300 euro
40 euro korting op 400 euro
50 euro korting op 500 euro of meer

Alleen bij Ikea Amsterdam tm 28 feb
pi_123157112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

:o Dat is een goed idee! Een LACK tafeltje voor buiten! 1 regenbuitje eroverheen kan die best hebben...
Waar is de goede oude tijd dat die dingen gewoon van plastic waren
pi_123157181
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:48 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Waar is de goede oude tijd dat die dingen gewoon van plastic waren
Huh? LACK van kunststof?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123157208
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:41 schreef Daph_ het volgende:

[..]

30 euro korting op 300 euro
40 euro korting op 400 euro
50 euro korting op 500 euro of meer

Alleen bij Ikea Amsterdam tm 28 feb
Oh dat is wel een leuk extraatje als je toch al van plan bent iets te kopen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123157230
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:41 schreef Daph_ het volgende:

[..]

30 euro korting op 300 euro
40 euro korting op 400 euro
50 euro korting op 500 euro of meer

Alleen bij Ikea Amsterdam tm 28 feb
dat is alleen als Family lid volgens de site?
pi_123157310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Huh? LACK van kunststof?
Zo'n 20 jaar geleden hadden ze zulke tafeltjes van plastic, pootjes kon je er zo in klikken. Heette misschien toen wel geen Lack hoor, maar waren wel dezelfde tafeltjes.
pi_123157376
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Zo'n 20 jaar geleden hadden ze zulke tafeltjes van plastic, pootjes kon je er zo in klikken. Heette misschien toen wel geen Lack hoor, maar waren wel dezelfde tafeltjes.
Heette toen ook Lack.
Ik heb nog Lacktafeltjes gehad die driehoekig waren, dat was idd ruim 20 jaar geleden, en ze waren van kunststof.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 21-02-2013 13:03:36 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123157405
quote:
6s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:19 schreef Adelante het volgende:
Nope, stralend zonnetje.

[ afbeelding ]
Die ronde tafeltjes zijn leuk O+
Tap tap tap
pi_123157503
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heette toen ook Lack.
Ik heb nog Lacktafeltjes gehad die driehoekig waren, dat was idd ruim 20 jaar geleden, en ze waren van kunsttof.
Ik had op mijn studentenkamer een hoekrek gebouwd van 3 van die zwarte plastic driehoekige tafeltjes, die dingen hebben naderhand nog jaren dienst gedaan bij iemand op het balkon.
pi_123158110
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh dat is wel een leuk extraatje als je toch al van plan bent iets te kopen.
Klopt! Ik was van plan voor ruim 500 euro aan besta's te kopen maar dat gaat nu dus niet door :')

Was van plan alles op transport te laten zetten dus ik denk dat m'n pax nu ook moet wachten (beetje onzinnig om twee keer in 2 maanden tijd dingen via transport te doen imo)
  donderdag 21 februari 2013 @ 19:57:40 #95
327807 Mariposas
יה&#14
pi_123173544
Hier ook nog een stukje over de preview lentecollectie: http://www.vtwonen.nl/blo(...)utdoorcollectie.html

Zaterdag een GODMORGON badkamermeubel halen, ik ben erg benieuwd naar hoe die ons gaat bevallen!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:10:29 #96
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_123174202
Ik merk trouwens dat Vika Amon en Vika Alex niet hetzelfde verkleuren :{ Beide Alex-kastjes zijn witter dan het blad. En je neemt toch aan dat alles 'Vika' toch wel hetzelfde is.
Ik weet nog niet of ik het storend genoeg vind om mee terug te gaan (sowieso is een 2meter blad niet echt makkelijk te vervoeren) maar wel erg jammer.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_123174406
quote:
6s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:10 schreef E.T. het volgende:
Ik merk trouwens dat Vika Amon en Vika Alex niet hetzelfde verkleuren :{ Beide Alex-kastjes zijn witter dan het blad. En je neemt toch aan dat alles 'Vika' toch wel hetzelfde is.
Ik weet nog niet of ik het storend genoeg vind om mee terug te gaan (sowieso is een 2meter blad niet echt makkelijk te vervoeren) maar wel erg jammer.
Ik weet niet of IKEA dat wel gaat omruilen. Je hebt namelijk te maken met verschillende materialen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:08:21 #98
3185 Adelante
To let it go now
pi_123177193
quote:
6s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:10 schreef E.T. het volgende:
Ik merk trouwens dat Vika Amon en Vika Alex niet hetzelfde verkleuren :{ Beide Alex-kastjes zijn witter dan het blad. En je neemt toch aan dat alles 'Vika' toch wel hetzelfde is.
Ik weet nog niet of ik het storend genoeg vind om mee terug te gaan (sowieso is een 2meter blad niet echt makkelijk te vervoeren) maar wel erg jammer.
komt dat niet omdat het blad zon vangt en de kastjes die eronder zitten niet :?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_123179626
Op dit plaatje lijken ze sowieso al verschillende tinten wit te zijn:

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123179890
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:13 schreef Troel het volgende:
Wat een verschil in kwaliteit trouwens tussen Utrecht en Hengelo qua eten :o

Geef mij maar Hengelo :D
Vertel?
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:52:37 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_123179946
Nou, er werd slecht aangevuld, geen warmhouddeksels op de borden, dus tegen de tijd dat je zit is de boel echt koud. De frietjes waren overbakken.
En het kan aan mij liggen, maar volgens mij waren de ballen kleiner dan in Hengelo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123180053
Die ballen zullen echt overal even groot zijn hoor ;)
Het is lang geleden dat de ballen nog 's ochtends gedraaid werden in het restaurant ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:58:50 #103
3185 Adelante
To let it go now
pi_123180364


Die nieuwe Stockholm collectie is best gaaf ontworpen :7

En warmhoudschalen op je eten bij IKEA??? Dat heb ik echt nog nooit ergens gezien. :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:05:49 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_123180838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:08 schreef Adelante het volgende:

[..]

komt dat niet omdat het blad zon vangt en de kastjes die eronder zitten niet :?
dan zou je vlekken moeten zien van plekken die altijd bedekt zijn, waar dingen staan.
Het valt voornamelijk op aan de voorkant en waar dus evenveel zon gevangen wordt.

En verschillende materialen, sja... Ik koop dingen uit eenzelfde serie in dezelfde kleur.. het is beiden acrylverf.

Het plaatje hierboven is het wel goed te zien idd :o In de winkel absoluut niet (en in het begin thuis ook absoluut niet, pas na een jaar begin je het te zien)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_123181173
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:58 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Die nieuwe Stockholm collectie is best gaaf ontworpen :7

En warmhoudschalen op je eten bij IKEA??? Dat heb ik echt nog nooit ergens gezien. :P
Wordt in Hengelo al een behoorlijke tijd gedaan. Heel ideaal!
(volgens mij is het ook iets puur Hengelo's)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 21 februari 2013 @ 22:12:08 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_123181265
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:54 schreef Bartjebart het volgende:
Die ballen zullen echt overal even groot zijn hoor ;)
Het is lang geleden dat de ballen nog 's ochtends gedraaid werden in het restaurant ;)
Nou, ze leken dan echt een stuk kleiner. En waar ik in Hengelo gewend ben om te moeten zeggen "een klein beetje saus" moest ik hier zo ongeveer vragen om "ow, mag ik saus?"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123203746
Utrecht is variabel met de saus en met de hoeveelheid frietjes. Ik zie wel, dat veel mensen die grootste portie niet opkunnen.

Vorig jaar is het restaurant opnieuw ingericht en ingedeeld. Het is nu akelig rommelig en donker, bovendien is de andere ingang afgesloten met een eenrichtingsdeur. Bij het laatste bezoek bleek de thee niet meer biologisch en er is geen rooibosthee meer.
pi_123203805
Warm is het inderdaad maar zelden. In Barendrecht hebben ze wel warmhoud schalen, maar ze worden niet standaard gegeven. Maar het komt niet eens warm op je bord, dus eigenlijk maakt dat ook niet zoveel uit.

Toch ben ik allang blij als ik als ik avond moet werken naar het normale restaurant kan. In het weekend alleen uit de personeelskantine en daar is het sowieso koud, proberen ze "gezondere" dingen aan te bieden, maar die zijn gewoon niet te eten.

Overigens vind ik het qua hoeveelheid nooit iets om te klagen, zo'n grote portie ballen en je zit een week later nog ballen op te boeren. :')
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:01:02 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123203958
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:56 schreef Teslynd het volgende:
Utrecht is variabel met de saus en met de hoeveelheid frietjes. Ik zie wel, dat veel mensen die grootste portie niet opkunnen.

Vorig jaar is het restaurant opnieuw ingericht en ingedeeld. Het is nu akelig rommelig en donker, bovendien is de andere ingang afgesloten met een eenrichtingsdeur. Bij het laatste bezoek bleek de thee niet meer biologisch en er is geen rooibosthee meer.
Ik was er vorige week vrijdag (15 februari) nog, en ik weet heel zeker dat er rooibosthee was.
Misschien dat het die ene keer dat jij er was op was, maar dat eeuwige doen alsof zaken permanent zo zijn omdat het op het moment dat jij er was toevallig zo was is behoorlijk flauw aan het worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2013 @ 14:07:29 #110
43556 miss_dynastie
pi_123204231
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wordt in Hengelo al een behoorlijke tijd gedaan. Heel ideaal!
(volgens mij is het ook iets puur Hengelo's)
[ afbeelding ]
Nope, wij hadden het laatst in Amersfoort ook :Y
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:21:49 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123204922
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 14:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nope, wij hadden het laatst in Amersfoort ook :Y
En wij vorige week in Utrecht ook....

Het gebeurt in de diverse Ikea's al jaren, hoewel ik het in Delft nog niet heb meegemaakt, maar daar is de omloopsnelheid ook zo hoog dat het de kans niet krijgt koud te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:45:14 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_123208184
De ballen zijn in Hengelo inderdaad even groot. Maar ik had er beduidend meer saus. En het was warm. En de patat was niet doorbakken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:03:59 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_123209010
Jongens, komen de Ektorp Linghem gestreepte kussens nog weer terug eigenlijk of is het een aflopende zaak en moet ik mensen aan de andere kant van Nederland lief aan gaan kijken?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123210234
Ik keek in het nieuwe magazin http://www.ikeafamilylivemagazine.com/nl/nl/article/31598 en zag in februari, 1e onderwerp op de onderste en de op een na onderste foto weer de voddenkleedjes die ik al heel lang niet in de winkel zag. Zijn ze er helemaal niet meer?
pi_123212632
Goede actie van IKEA:
http://bettercotton.ikea.nl/
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123222938
Weet hier iemand hoe het met de kortingen op de matrassen in Heerlen zit?
er is blijkbaar tot 40% korting welke geldig is tot en met morgen. hopelijk weet iemand het :p
Let me occupy your mind
As you do mine
  vrijdag 22 februari 2013 @ 22:16:13 #117
3185 Adelante
To let it go now
pi_123225112
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:36 schreef WasMachinator het volgende:
Weet hier iemand hoe het met de kortingen op de matrassen in Heerlen zit?
er is blijkbaar tot 40% korting welke geldig is tot en met morgen. hopelijk weet iemand het :p
Op "diverse" matrassen staat er. Denk dat er een aantal uit de collectie gaan en dat die zijn afgeprijsd, zul je toch voor naar de winkel moeten om het exact te weten.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 23 februari 2013 @ 07:36:18 #118
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123232781
Vandaag naar IKEA Amersfoort *O*. Heerlijk dagje uit :D :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_123232940
Veel plezier!
I had a signature once. It was awful.
pi_123233475
Je zag niet de enige zijn vandaag :-)
  zaterdag 23 februari 2013 @ 09:35:58 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123233490
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:34 schreef JohnB52 het volgende:
Je zag niet de enige zijn vandaag :-)
Ongetwijfeld :9~. Hele gezinnen met kinderen, heerrrrrlijk! O+
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 09:37:11 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123233507
Amersfoort, altijd leuk, veel plezier!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123233516
Kinderen die spullen in je karretje pleuren, en dat je er pas na de kassa achterkomt

Ge wel dig !
  zaterdag 23 februari 2013 @ 09:43:10 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123233579
Ik neem meestal de zelfscankassa, dus ik let er extra op dat er geen dingen in beland zijn die ik er niet ingedaan heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 09:43:38 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_123233584
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:37 schreef JohnB52 het volgende:
Kinderen die spullen in je karretje pleuren, en dat je er pas na de kassa achterkomt

Ge wel dig !
Je legt het toch zelf op de band? Dan zie je dat toch meteen? Nooit gehad overigens :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 februari 2013 @ 09:55:14 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123233718
Ik ga meubels kopen voor mijn nieuwe huis, dus ga niet met een karretje door de winkel ;).

Overigens, nog een vraagje: ik heb een zwartbruin bed van Hemnes. Omdat dat bed voor het raam staat, gebruikt de kat het nogal eens als klimmeubel om in de vensterbank te komen. Dat betekent dat het op bepaalde plekken aardig beschadigd is, ziet er niet zo mooi uit natuurlijk en om een nieuw bed te kopen vind ik ook weer zo wat. Bovendien weet ik niet of ze niet weer gaat klauwen. Ik zou het daarom graag willen bijverven, iig op de beschadigde plekken. Is die kleur ook als verf beschikbaar of zou ik het hele bed opnieuw van een laagje verf moeten voorzien?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:15:10 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123234795
Is dit wat?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10057468/#/90057469

Dan zou ik eerst op een (vrijwel) onzichtbaar plekje kijken wat er gebeurt als je het met een klein kwastje de beschadigingen bijverft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123235318
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Je legt het toch zelf op de band? Dan zie je dat toch meteen? Nooit gehad overigens :D
Ik let er niet op wat mn vrouw er in kiepert!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:43:36 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123235360
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:41 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ik let er niet op wat mn vrouw er in kiepert!
Daar zijn kinderen idd wel handig voor.... die geef je daar gewoon de schuld van O-)
Ik kan me voorstellen dat het op de band ligt en we allebei denken dat de ander het gepakt heeft :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:54:02 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123235593
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:15 schreef Leandra het volgende:
Is dit wat?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10057468/#/90057469

Dan zou ik eerst op een (vrijwel) onzichtbaar plekje kijken wat er gebeurt als je het met een klein kwastje de beschadigingen bijverft.
Dat kan wel wat zijn ja, thx :). Het gaat echt om kleine stukjes, dus als het niet helemaal precies dezelfde kleur is als de rest, dan vind ik dat niet erg. Vind het er nu gewoon wat slordig uitzien ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_123235605
Ik stip het aan met merkstift :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:55:03 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123235615
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik stip het aan met merkstift :@
Haha, daar ben ik ook mee begonnen, maar daar is het nu wat te beschadigd voor, denk ik :P
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:56:03 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123235646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik stip het aan met merkstift :@
Ja, dat heb ik hier ook gedaan met het Lack-tafeltje, maar ik zie op 2 meter afstand waar de kras zit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123235895
Deze vraag is vast al 100x gesteld, maar is het RAL Nummer (of de kleurcode) bekend van de witte besta, geen hoogglans?

En is het wit van besta hetzelfde wit als van de Billy boekenkast?

bedankt alvast!
pi_123239976
Zie antwoord 16.

http://www.ikea.com/be/nl/customerservices/faq#faqAnswers1-31

[ Bericht 83% gewijzigd door JohnB52 op 23-02-2013 17:14:20 (handig als je de link er ook bij zet :-)) ]
pi_123246552
John dank je, maar ik dacht, misschien heeft iemand al eens bij een verfspeciaalzaak die RAL nummers achterhaald.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:40:21 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123247965
Zooo...

De buit van vandaag:

Lack salontafel
Lack tv-meubel
Bjursta eettafel voor vier
Vier eetstoelen Stefan
Hemnes ladenkast
Hemnes nachttafeltje
Twee Benno dvd-kasten
Billy boekenkast

Alles zwartbruin, behalve Billy (die komt ook in een andere ruimte).

Ga nog lampen kopen (oa van die papieren met dimlicht) en rode kussentjes voor de eettafelstoelen :) + nog wat keukenstuff. Helemaal blij nu :) volgende week zaterdag wordt alles bezorgd.
Niet meer actief op Fok!
pi_123248398
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:40 schreef Viking84 het volgende:
Lack salontafel
Lack tv-meubel
Bjursta eettafel voor vier zes
Vier drie eetstoelen Stefan
Hemnes ladenkast
Hemnes nachttafeltje

Vijf Benno dvd-kasten
Drie Billy boekenkast
Heb ik hier. :+
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:55:12 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123248520
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:51 schreef wyccie het volgende:

[..]

Heb ik hier. :+
:P

Ik was een beetje bang dat de Lack spullen tegen zouden vallen en dat ik alsnog voor Hemnes zou willen gaan maar de kleur zwartbruin ziet er prima uit. Vond de witte niet mooi. Glanst te veel.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:56:58 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123248599
Waarom eettafel voor zes en drie eetstoelen? :P

Btw: ik zou nog wel een ektorp fauteuil willen maar dan tullinge paars. Zou die hoes nog ergens te krijgen zijn?
Niet meer actief op Fok!
pi_123248823
Bjursta bank aan de andere kant. :)

pi_123321377
Net op t nieuws:

Nu ook paardenvlees gevonden in de ikea balletjes! Jummie!
pi_123322933
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:03 schreef wyccie het volgende:
Bjursta bank aan de andere kant. :)

[ afbeelding ]
Oh. Wat leuk.... Dit kan ik idd ook nog doen...!!
  maandag 25 februari 2013 @ 14:34:13 #145
300270 Rubber_Ducky
Never alone with a rubber duck
pi_123324500
Ik heb net het volledige TV meubel van de Hemnes lijn aangeschaft, ik wilde hem al heel lang maar nu was hij in de aanbieding omdat de lijn er inderdaad uit gaat (hij komt volgens het personeel in Groningen wel terug maar met andere dimensies).

Overigens was alles van de Hemnes lijn hier nog op voorraad :D

  maandag 25 februari 2013 @ 15:23:18 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_123326348
Die is ook mooi :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123326653
:')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_123331488
Wij hebben vandaag flink ibgeslagen in Amsterdam. 4 Besta's met deuren, een lage en een hoge Expedit, met wat Lekmanbakken, wijnrek, lamp en nog allerlei klein grut. En Zweedse balletjes van paardenvlees :9~ :9~ .


En bij elke 100 euro kregen we een voucher van een tientje, dus die moet ik volgende maand uitgeven...
  maandag 25 februari 2013 @ 17:31:15 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123331637
Niet bij elke honderd euro hoor. Gewoon vanaf 100 euro een bon die je komende maand kunt inleveren voor 10 euro korting als je minimaal 50 euro spendeert. Ik heb twee rondes gedaan en in totaal ruim 500 euro uitgegeven maar toch maar twee bonnen gekregen. Ga ik besteden aan keukengerei en lampen :9 ook maar twee rondjes doen, krijg ik twee keer korting :P
Niet meer actief op Fok!
pi_123331810
Er staat op de voucher toch echt, 'bij elke 100 euro die je besteedt'.
  maandag 25 februari 2013 @ 17:44:09 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123332194
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:35 schreef Bleie het volgende:
Er staat op de voucher toch echt, 'bij elke 100 euro die je besteedt'.
oké ik dacht dat één voucher voor 10 euro korting stond
Niet meer actief op Fok!
pi_123332813


Actievoorwaarden: klik
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 25 februari 2013 @ 19:06:35 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123335465
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:01 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]

Actievoorwaarden: klik
ik was bij Amersfoort :)
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 februari 2013 @ 19:13:16 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_123335873
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123335993
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:15 schreef Leandra het volgende:
Is dit wat?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10057468/#/90057469

Dan zou ik eerst op een (vrijwel) onzichtbaar plekje kijken wat er gebeurt als je het met een klein kwastje de beschadigingen bijverft.
Hmpf jammer dat het er niet in grijs is -O-
Heb vorig jaar de Isala buffetkast + salontafel gekocht en vooral die laatste is wel heel gevoelig voor krasjes en butsen ondanks het gebruik van onderzetters.
pi_123336806
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:13 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 00:16:16 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123353424
Vanavond in het restaurant vroeg de meneer voor me om Zweedse paardenballetjes :')
Wel raar hoor, geen gehaktballetjes kunnen eten bij Ikea.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123354473
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:16 schreef Leandra het volgende:
Vanavond in het restaurant vroeg de meneer voor me om Zweedse paardenballetjes :')
Wel raar hoor, geen gehaktballetjes kunnen eten bij Ikea.
:D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_123354485
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:13 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_123356683
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:16 schreef Leandra het volgende:
Vanavond in het restaurant vroeg de meneer voor me om Zweedse paardenballetjes :')
Wel raar hoor, geen gehaktballetjes kunnen eten bij Ikea.
:? Hoezo kan je nu geen gehaktballen meer eten?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 08:23:06 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123356709
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:20 schreef Bleie het volgende:

[..]

:? Hoezo kan je nu geen gehaktballen meer eten?
Omdat er paardenvlees in zit.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2013 @ 08:30:37 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_123356814
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Omdat er paardenvlees in zit.
en ze schijnen bij sommige vestigingen uit de schappen te zijn gehaald.

nou ja, mij boeit het niet. ik eet die dingen al jaren niet meer. ik lust ze gewoon niet.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2013 @ 08:36:25 #163
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_123356902
Als mijn vriend en ik naar de Ikea gaan, dan eten we sowieso niet daar. We vinden het niks aan, slappe hap. Nu zit er in Groningen een goede viskraam en een Subway redelijk dichtbij, scheelt weer :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_123356912
Ik heb die gehaktballen vorige week nog meegenomen, maar vind het toch wat dubieus om ze nu op te eten. Had het liever niet geweten :')
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2013 @ 08:39:35 #165
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_123356945
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:37 schreef Puala het volgende:
Ik heb die gehaktballen vorige week nog meegenomen, maar vind het toch wat dubieus om ze nu op te eten. Had het liever niet geweten :')
Hoezo? Ten eerste: alle controles die in Nederland gedaan zijn, waren tot nu toe negatief. Ten tweede: je kunt het gewoon eten, paardenvlees is ook vlees en je gaat er niet dood aan - tenzij allergisch ofzo.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_123356953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:39 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Hoezo? Ten eerste: alle controles die in Nederland gedaan zijn, waren tot nu toe negatief. Ten tweede: je kunt het gewoon eten, paardenvlees is ook vlees en je gaat er niet dood aan - tenzij allergisch ofzo.
Ik mag het idee toch wel apart vinden?
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2013 @ 08:40:40 #167
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_123356962
Van mij wel, maar ik vind die hele rel sowieso volledig onzinnig hoor, dus ik bevooroordeeld denk ik :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_123357025
Ik ga ze gewoon opeten binnenkort, daar niet van.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 08:44:20 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123357030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:40 schreef Etcetera het volgende:
Van mij wel, maar ik vind die hele rel sowieso volledig onzinnig hoor, dus ik bevooroordeeld denk ik :P
Eens :P Ik vind het ook een hypocriete rel: vlees is vlees, maar wij zien paarden meer als huisdieren dan koeien, dus doen we daar ineens wel sentimenteel over. En ik ben zelf ook hypocriet, want ik zou katten- en hondenvlees dan weer absoluut onacceptabel vinden :'). Maar goed, dat is geen discussie voor dit topic.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2013 @ 08:49:16 #170
37843 lady-wrb
kortaf
pi_123357114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eens :P Ik vind het ook een hypocriete rel: vlees is vlees, maar wij zien paarden meer als huisdieren dan koeien, dus doen we daar ineens wel sentimenteel over. En ik ben zelf ook hypocriet, want ik zou katten- en hondenvlees dan weer absoluut onacceptabel vinden :'). Maar goed, dat is geen discussie voor dit topic.
in zoverre geen discussie voor dit topic, dat ik echt teleurgesteld ben in ikea dat ze dit dus geflikt hebben. ik had het gewoon niet verwacht.

nu eet ik er eigenlijk al jaren niet meer. ik vind het niet lekker, gaarkeukenvoer en het is altijd koud als je betaald hebt en eindelijk op je stoel zit.
dan mag het nog zo goedkoop zijn, ik betaal liever iets meer voor goed en warm eten.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2013 @ 08:51:21 #171
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_123357140
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:49 schreef lady-wrb het volgende:

dan mag het nog zo goedkoop zijn, ik betaal liever iets meer voor goed en warm eten.
Dat :Y 'ja maar je krijgt koffie en thee gratis!' ja boeiend, daar vul ik m'n maag niet mee uiteindelijk :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 26 februari 2013 @ 09:06:25 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_123357421
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eens :P Ik vind het ook een hypocriete rel: vlees is vlees, maar wij zien paarden meer als huisdieren dan koeien, dus doen we daar ineens wel sentimenteel over. En ik ben zelf ook hypocriet, want ik zou katten- en hondenvlees dan weer absoluut onacceptabel vinden :'). Maar goed, dat is geen discussie voor dit topic.
Wat voor vlees het is zal me zorg wezen. Maar goedkoop paardenvlees gebruiken en op het etiket zetten dat het het duurdere rundvlees is, is gewoon not done ;)
Maar er is zoveel aan etikettering wat anders zou moeten, dus tja.
Overigens hoor je steeds meer grote namen langskomen en is het echt niet alleen de IKEA.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2013 @ 09:09:10 #173
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_123357469
Dat is ook het enige punt dat ik snap aan de rel: er staat iets anders op de verpakking dan dat er inzit. En dat vind ik not done. Maar verder: who gives a shit :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_123357496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Omdat er paardenvlees in zit.
Van paardenvlees kan je blijkbaar ook gehakt maken
  dinsdag 26 februari 2013 @ 09:13:30 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_123357551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 09:09 schreef Etcetera het volgende:
Dat is ook het enige punt dat ik snap aan de rel: er staat iets anders op de verpakking dan dat er inzit. En dat vind ik not done. Maar verder: who gives a shit :')
Als je ze in het restaurant eet, dan zie je niet eens een verpakking :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123358519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:49 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

in zoverre geen discussie voor dit topic, dat ik echt teleurgesteld ben in ikea dat ze dit dus geflikt hebben. ik had het gewoon niet verwacht.
Ikea heeft niks geflikt denk ik. Eerder de vleesleverancier(s).
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2013 @ 09:56:55 #177
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_123358540
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 09:13 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je ze in het restaurant eet, dan zie je niet eens een verpakking :P
Zolang het lekker is interesseert me het ook niet zo :+
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:10:25 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123358859
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:20 schreef Bleie het volgende:

[..]

:? Hoezo kan je nu geen gehaktballen meer eten?


Maar in het restaurant hadden ze ze dus ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123359014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 09:09 schreef Etcetera het volgende:
Dat is ook het enige punt dat ik snap aan de rel: er staat iets anders op de verpakking dan dat er inzit. En dat vind ik not done. Maar verder: who gives a shit :')
Nu is het paardenvlees, maar wie weet wat ze er de volgende keer stiekem in verwerken, met wat voor shit erin gepompt. Het gaat om het principe :{w verder maakt paardenvlees me ook niet zo heel veel uit, ben niet zo'n Penny-meisje :@
Tap tap tap
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2013 @ 10:24:46 #180
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_123359170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nu is het paardenvlees, maar wie weet wat ze er de volgende keer stiekem in verwerken, met wat voor shit erin gepompt. Het gaat om het principe :{w verder maakt paardenvlees me ook niet zo heel veel uit, ben niet zo'n Penny-meisje :@
Ik weet niet of je nu denkt dat ik iets anders zeg, maar ik ben het volledig met je eens :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:27:47 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123359228
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nu is het paardenvlees, maar wie weet wat ze er de volgende keer stiekem in verwerken, met wat voor shit erin gepompt. Het gaat om het principe :{w verder maakt paardenvlees me ook niet zo heel veel uit, ben niet zo'n Penny-meisje :@
Dat is met alles zo hè.... ik heb niet het idee dat Ikea tegen de vleesverwerker heeft gezegd "doe er maar paardenvlees bij om de prijs te drukken", ik gok eerder dat de vleesverwerker dacht "als ik er af en toe een paard ipv een koe bij doe dan kost het me minder en dus verdien ik meer.

Het had Unilever net zo goed kunnen overkomen met de ballen in de soep.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:34:19 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123359359
Overigens weet ik niet wat er op de verpakking staat, maar op de website zijn de ingrediënten iig verzwegen, behalve dat het gehakt is.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70028680/

Overigens weet ik wel dat ik van een kilo gehaktballetjes die ¤ 5,79 kosten kwalitatief niet heel veel moet verwachten....
Liever paardenvlees dan varkensvlees trouwens, en dat laatste zal er volgens de verpakking dan wel weer inzitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123359398
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:24 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik weet niet of je nu denkt dat ik iets anders zeg, maar ik ben het volledig met je eens :P
O, ik las te snel :@
Tap tap tap
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2013 @ 10:37:19 #184
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_123359430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O, ik las te snel :@
:D Heb ik zo vaak. Levert soms interessant zinnen op, zijn nooit waar :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_123361523
Kan het zijn dat de voorraad prognose soms buggy is? Ik zie voorraad staan bij een artikel wat er volgens iedereen (hier en ikea servicenummer) uit gaat.
Het is slechts bij één ikea vestiging.. Dus hoop dat ik mijn schoonpa vanavond niet voor niets laat rijden.
pi_123362773
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar in het restaurant hadden ze ze dus ook niet.
Ah. In Amsterdam gingen ze maandag nog grif over de toonbank.

Ik vind ze ook niet onwijs lekker trouwens, maar als je nou eenmaal in Ikea bent, is het wel zo makkelijk om ook daar even wat te eten. En zo veel keus is er in de directe omgeving van Ikea Amsterdam nou ook niet voor iets anders.

Verder is ook voor mij het enige wat ik begrijp aan die hele rel dat er ander vlees gebruikt wordt dan op de verpakking staat. Heb geen enkel bezwaar tegen het eten van paardenvlees. Maar goed, dat is inderdaad off topic.

On topic dan: ik heb nu dus die vouchers waarmee ik cadeaupassen kan krijgen, maar heeft iemand enig idee of er nog voorwaarden zijn verder aan het uitgeven daarvan?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:38:52 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123362836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:53 schreef Hitomi het volgende:
Kan het zijn dat de voorraad prognose soms buggy is? Ik zie voorraad staan bij een artikel wat er volgens iedereen (hier en ikea servicenummer) uit gaat.
Het is slechts bij één ikea vestiging.. Dus hoop dat ik mijn schoonpa vanavond niet voor niets laat rijden.
Ik zou even bellen, bij sommige vestigingen is het idd wel eens wat minder correct, ik heb dat probleem met Utrecht gehad...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:39:34 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123362857
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:53 schreef Hitomi het volgende:
Kan het zijn dat de voorraad prognose soms buggy is? Ik zie voorraad staan bij een artikel wat er volgens iedereen (hier en ikea servicenummer) uit gaat.
Het is slechts bij één ikea vestiging.. Dus hoop dat ik mijn schoonpa vanavond niet voor niets laat rijden.
Volgens mij is het geen voorraadprognose, maar een actuele status van de voorraad. Je kunt - als je ingelogd bent en een lijstje hebt gemaakt iig - zelfs precies zien hoeveel stuks er nog zijn in de vestiging van je keuze.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:44:15 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123362998
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:35 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ah. In Amsterdam gingen ze maandag nog grif over de toonbank.

Ik vind ze ook niet onwijs lekker trouwens, maar als je nou eenmaal in Ikea bent, is het wel zo makkelijk om ook daar even wat te eten. En zo veel keus is er in de directe omgeving van Ikea Amsterdam nou ook niet voor iets anders.

Verder is ook voor mij het enige wat ik begrijp aan die hele rel dat er ander vlees gebruikt wordt dan op de verpakking staat. Heb geen enkel bezwaar tegen het eten van paardenvlees. Maar goed, dat is inderdaad off topic.

On topic dan: ik heb nu dus die vouchers waarmee ik cadeaupassen kan krijgen, maar heeft iemand enig idee of er nog voorwaarden zijn verder aan het uitgeven daarvan?
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:01 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]

Actievoorwaarden: klik
***
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:45:37 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123363041
Ik vind het wel heel raar dat je in Amersfoort een voucher t.w.v. 10 euro krijgt bij een bestelling vanáf 100 euro en in Amsterdam een voucher pér 100 euro :'(.

Volgens mijn collega zijn dit soort kortingsacties nieuw voor IKEA, klopt dat?
Niet meer actief op Fok!
pi_123363697
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:53 schreef Hitomi het volgende:
Kan het zijn dat de voorraad prognose soms buggy is? Ik zie voorraad staan bij een artikel wat er volgens iedereen (hier en ikea servicenummer) uit gaat.
Het is slechts bij één ikea vestiging.. Dus hoop dat ik mijn schoonpa vanavond niet voor niets laat rijden.
Kan zijn dat hij voor niets rijdt. Hebben wij ook weleens een paar keer gehad. Na de 3de keer was ik redelijk zuur. Volgens de medewerkster van de klantenservice kwam het *nooooit* voor, maar ik hoorde van andere klanten dat het hen ook weleens overkomen was.

Officieel wordt het systeem elke 2 uur bijgewerkt.

Ik zou zeker bellen dus.

Laatste keer zouden er nog 4 stuks liggen, maar er lagen 3x pakket 1 en 2x pakket 2, en 0x pakket 3. Lekker handig was dat toen.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:43:32 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_123365001
Niet meer nodig :)

[ Bericht 80% gewijzigd door Troel op 26-02-2013 13:49:46 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123365279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:06 schreef kahlie het volgende:

[..]

Kan zijn dat hij voor niets rijdt. Hebben wij ook weleens een paar keer gehad. Na de 3de keer was ik redelijk zuur. Volgens de medewerkster van de klantenservice kwam het *nooooit* voor, maar ik hoorde van andere klanten dat het hen ook weleens overkomen was.

Officieel wordt het systeem elke 2 uur bijgewerkt.

Ik zou zeker bellen dus.

Laatste keer zouden er nog 4 stuks liggen, maar er lagen 3x pakket 1 en 2x pakket 2, en 0x pakket 3. Lekker handig was dat toen.
20 stuks lijkt me een grote fout. Met 4 stuks lijkt het me 'logischer' als er sowieso nog een paar restpakketten liggen
pi_123366267
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[..]

Dat had ik gezien, maar daar staat eigenlijk niets over het uitgeven. Ja, dat je die cadeaupassen krijgt. Kan ik ervan uitgaan dat die gewoon werkt zoals een gewone cadeaupas? (In mijn geval: dat ik dan dus voor 60 euro gratis kan winkelen bij Ikea?)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:29:01 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123366702
Oh sorry, dat begreep ik niet. :@
Geen idee eigenlijk.

*weer terug onder steen kruipt. ;)
***
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:48:55 #196
300270 Rubber_Ducky
Never alone with a rubber duck
pi_123367355
Pff jammer dat die actie niet in Groningen is, heb ik er net 700 euro uitgegeven ;(
pi_123372799
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:51 schreef Hitomi het volgende:

[..]

20 stuks lijkt me een grote fout. Met 4 stuks lijkt het me 'logischer' als er sowieso nog een paar restpakketten liggen
Probleem was alleen dat dit kastje niet zo heel veel verkocht. De max was 6 stuks. Kennelijk waren er voordat het weer weekend was 2 verkocht, dus stond het op groen, goed verkrijgbaar en 4 stuks. Duidelijk niet waar dus. Persoonlijk vond ik het ook een veel te kleine marge, maar goed, daar was dus niets aan te doen.

Als er 20 stuks in het voorraadbeheer staat, betekend het an sich dat het redelijk goed verkoopt. Voordeel is dat er dan bijna zeker wel iets moet zijn, nadeel is dat als je alleen in het weekend kan komen, de kans alweer groter is dat het weer op is. Of dat je met halve pakketten zit.
pi_123372800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het wel heel raar dat je in Amersfoort een voucher t.w.v. 10 euro krijgt bij een bestelling vanáf 100 euro en in Amsterdam een voucher pér 100 euro :'(.

Volgens mijn collega zijn dit soort kortingsacties nieuw voor IKEA, klopt dat?
Amsterdam is een "vaps" winkel. De storemanager heeft zich ingekocht in de vestiging en heeft dus persoonlijk grotere belangen bij een positief winkelresutaat maar kan daardoor ook grotere risico's nemen door dit soort acties uit te voeren.

Dit soort acties voor het assortiment in het algemeen is nieuw, maar werd al vaker gebruikt voor acties rondom keukens, matrassen en garderobekasten.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123372856
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:17 schreef Bleie het volgende:

[..]

Dat had ik gezien, maar daar staat eigenlijk niets over het uitgeven. Ja, dat je die cadeaupassen krijgt. Kan ik ervan uitgaan dat die gewoon werkt zoals een gewone cadeaupas? (In mijn geval: dat ik dan dus voor 60 euro gratis kan winkelen bij Ikea?)
Zoals ik het lees:
Je krijgt een actiepas ter waarde van 10.- per elke 100 euro die je hebt uitgegeven. Dus ik ga er vanuit dat je er 6 krijgt die je gewoon kunt gebruiken aan de kassa. Geen verdere voorwaarden wat betreft bestedingsbedrag oid.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123372973
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:03 schreef kahlie het volgende:

[..]

Probleem was alleen dat dit kastje niet zo heel veel verkocht. De max was 6 stuks. Kennelijk waren er voordat het weer weekend was 2 verkocht, dus stond het op groen, goed verkrijgbaar en 4 stuks. Duidelijk niet waar dus. Persoonlijk vond ik het ook een veel te kleine marge, maar goed, daar was dus niets aan te doen.

Als er 20 stuks in het voorraadbeheer staat, betekend het an sich dat het redelijk goed verkoopt. Voordeel is dat er dan bijna zeker wel iets moet zijn, nadeel is dat als je alleen in het weekend kan komen, de kans alweer groter is dat het weer op is. Of dat je met halve pakketten zit.
Huh? 20 stuks kan ook heel goed betekenen dat het artikel standaard op een hele pallet binnen komt en kan dan nog steeds niet zo heel goed verkopen.

Het lastige is wel dat IKEA erg weinig kan doen aan klanten die een incompleet pakket meenemen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123373062
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Huh? 20 stuks kan ook heel goed betekenen dat het artikel standaard op een hele pallet binnen komt en kan dan nog steeds niet zo heel goed verkopen.

Het lastige is wel dat IKEA erg weinig kan doen aan klanten die een incompleet pakket meenemen.
Dat kan natuurlijk ook, dat alles meestal gewoon per pallet besteld wordt. Kennelijk ging dat kastje dus per 6 op een pallet. Ja, daar sta je dan. Ik vond 6 stuks van een artikel erg weinig. Barendrecht is niet zo groot, maar toch niet echt tof.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:10:07 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_123373142
Met die kastenactie ben ik naar de winkel gegaan. Laten zien dat ik een week voor de actie begon een x bedrag uitgegeven had aan tig meter Pax en dat ik me behoorlijk uhm genaaid voelde dat je een week later dan zoveel korting had gehad.
Of ik dan inderdaad alles opnieuw moest kopen en op de oude bon is moest leveren om toch die korting te krijgen, of dat er een mogelijkheid was om alsnog mee te kunnen doen met die actie. Uiteindelijk mocht ik gewoon meedoen aan de actie :)

(Maar wellicht heeft het totaalbedrag op de bonnen daar ook wel mee geholpen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123373181
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:08 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook, dat alles meestal gewoon per pallet besteld wordt. Kennelijk ging dat kastje dus per 6 op een pallet. Ja, daar sta je dan. Ik vond 6 stuks van een artikel erg weinig. Barendrecht is niet zo groot, maar toch niet echt tof.
Over het algemeen zit er een grote rekensom achter die bepaalt hoeveel stuks van een bepaald product op voorraad moeten blijven. Soms lastig en moeilijk te doorzien, maar over het algemeen klopt het wel.
Behalve als je misgrijpt dan is het gigantisch frustrerend ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123373338
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Over het algemeen zit er een grote rekensom achter die bepaalt hoeveel stuks van een bepaald product op voorraad moeten blijven. Soms lastig en moeilijk te doorzien, maar over het algemeen klopt het wel.
Behalve als je misgrijpt dan is het gigantisch frustrerend ;)
Nou ja, misgrijpen vind ik op zich niet zo erg. Maar het was dus eerste keer komen: "Ok, het is er niet." Te horen krijgen dat het er dinsdag is (interne systeem). Dinsdag op de site kijken: "oh, het is er niet". Donderdag op de site kijken: "oh, er zijn 6 stuks en hij staat op groen, moet lukken dus!". Maar wel weinig zo... slechts 6 stuks. :? Zaterdag kijken: "OK, er zijn er nog 4, moet lukken" Zaterdag omrijden om het op te halen. CRAP. Geen volledig pakket. Alsnog naast gegrepen. :(

Zoals ik al zei was dat de derde keer dat het systeem netjes groen aan geeft: "Voldoende voorraad" om minder dan een uur daarna op locatie er achter te komen dat het er niet is en/of dat er halve pakketten lagen. Dan wordt het een beetje frusterend. Zeker als de klantenservice dan aangeeft dat het systeem goed werkt en dat het geen schatting is, maar de daadwerkelijke voorraad.
pi_123373715
Vraagje: mijn Galant bureau bevalt prima maar het blad is wat sleets (en uit de collectie... Beuken, terwijl ik een tweede bureau wil laten matchen). Kan ik ook alleen een blad aanschaffen in plaats van met frame? Mijn frame is prima namelijk.

Gaat om artikelnummer 100.568.50 . Wat zou het kosten?
pi_123373751
Het grootste probleem met dit meubel is dat het uit het assortiment gehaald wordt (Hemnes tv-meubel). Toevallig keek ik vandaag weer bij de voorraad prognoses omdat ik eerder in dit topic las dat Hemnes er 'gewoon nog was'.

Het tv-meubel (3 lades) is alleen in A'dam op voorraad, maar opeens zijn de boekenkasten en dergelijke ook weer op voorraad (op meerdere locaties). :?

Ik wacht af wat mijn schoonpa meldt vanavond. Heb het Hemnes tv-meubel met 3 lades van de schoonouders als house-warming gift gehad (of, nou ja, een geplastificeerd A4tje met hoe het overal uitverkocht was maar dat we 'm tegoed hadden :P) Ik zou echt heel blij zijn als ie er toevallig weer even was.
pi_123373950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:20 schreef Khadgar het volgende:
Vraagje: mijn Galant bureau bevalt prima maar het blad is wat sleets (en uit de collectie... Beuken, terwijl ik een tweede bureau wil laten matchen). Kan ik ook alleen een blad aanschaffen in plaats van met frame? Mijn frame is prima namelijk.

Gaat om artikelnummer 100.568.50 . Wat zou het kosten?
Geen probleem!
Welke tafel heb je? Artikelnummer bestaat dan niet meer namelijk...

Edit: als je artikelnummer klopt dan heb je berken. Die is er nog en gaat er volgens mij niet uit.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123373995
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:21 schreef Hitomi het volgende:
Het grootste probleem met dit meubel is dat het uit het assortiment gehaald wordt (Hemnes tv-meubel). Toevallig keek ik vandaag weer bij de voorraad prognoses omdat ik eerder in dit topic las dat Hemnes er 'gewoon nog was'.

Het tv-meubel (3 lades) is alleen in A'dam op voorraad, maar opeens zijn de boekenkasten en dergelijke ook weer op voorraad (op meerdere locaties). :?

Ik wacht af wat mijn schoonpa meldt vanavond. Heb het Hemnes tv-meubel met 3 lades van de schoonouders als house-warming gift gehad (of, nou ja, een geplastificeerd A4tje met hoe het overal uitverkocht was maar dat we 'm tegoed hadden :P) Ik zou echt heel blij zijn als ie er toevallig weer even was.
Lief van ze :)

Ik duim voor je dat hij er gewoon is!
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:29:11 #209
3185 Adelante
To let it go now
pi_123374130
Vanaf juni bestellen via internet mogelijk voor bijna 6.000 artikelen. Eindelijk. :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_123374415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Geen probleem!
Welke tafel heb je? Artikelnummer bestaat dan niet meer namelijk...

Edit: als je artikelnummer klopt dan heb je berken. Die is er nog en gaat er volgens mij niet uit.
Ik bedoelde, dit wordt mijn nieuwe blad (ik heb nu beuken en die is allang weg). Deze is leverbaar, maar: wat kost een los blad?
pi_123374579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:35 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ik bedoelde, dit wordt mijn nieuwe blad (ik heb nu beuken en die is allang weg). Deze is leverbaar, maar: wat kost een los blad?
Ooh sorry :+
ik denk een euro of 70.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123374739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:39 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ooh sorry :+
ik denk een euro of 70.
Wat een geld zeg :)
pi_123374813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:42 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Wat een geld zeg :)
Klopt ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123374934
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:44 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Klopt ;)
Ben jij ergens als je zin en tijd hebt in staat het precies op te zoeken? Ben een verhuisbegroting aan het maken :) 100.568.50
pi_123375154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:47 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ben jij ergens als je zin en tijd hebt in staat het precies op te zoeken? Ben een verhuisbegroting aan het maken :) 100.568.50
Ik zou niet weten hoe...
Maar je zou het via de chat na kunnen vragen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123375298
Chat! Wist ik veel :P

Een Ikea Galant tafelblad 160x80 berkenfineer kost ¤ 60,-

Elke dag leer ik weer wat nieuws. Jammer dat ik hem niet op m'n boodschappenlijstje kan zetten zo.
pi_123375417
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:57 schreef Khadgar het volgende:
Chat! Wist ik veel :P

Een Ikea Galant tafelblad 160x80 berkenfineer kost ¤ 60,-

Elke dag leer ik weer wat nieuws. Jammer dat ik hem niet op m'n boodschappenlijstje kan zetten zo.
oh dan is het frame duurder dan ik verwacht had :o
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123375450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

oh dan is het frame duurder dan ik verwacht had :o
Ik ben ook aan het zoeken op MP naar een betaalbaar bureau waar ik gewoon een nieuw blad op kan knallen maar mensen durven nog goed geld voor Ikea Galant te vragen...
pi_123383815
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:26 schreef kahlie het volgende:

[..]

Lief van ze :)

Ik duim voor je dat hij er gewoon is!
Ik jubel eventjes *O*

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Een Hemnes TV-meubel met drie vakken in grijsbruin staat bij schoonpaps in de gang

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_123388571

Je kon er op wachten natuurlijk :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123388586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:58 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Ik jubel eventjes *O*

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Een Hemnes TV-meubel met drie vakken in grijsbruin staat bij schoonpaps in de gang

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
^O^
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123393800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:01 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ik ben ook aan het zoeken op MP naar een betaalbaar bureau waar ik gewoon een nieuw blad op kan knallen maar mensen durven nog goed geld voor Ikea Galant te vragen...
Ja erg hè... Daarom heb ik maar een nieuwe gekocht. Hij was te breed voor de auto dus ik kon hem ook niet even ophalen bij iemand thuis. Als ik dan toch een busje moest regelen voor de vitrinekast gelijk de Galant meegenomen.
Tap tap tap
  woensdag 27 februari 2013 @ 07:10:40 #223
64792 Mryc
play me one more song
pi_123398116
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:29 schreef Adelante het volgende:
Vanaf juni bestellen via internet mogelijk voor bijna 6.000 artikelen. Eindelijk. :P
Wow, finally!
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:10:07 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_123399238
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 07:10 schreef Mryc het volgende:

[..]

Wow, finally!
Hoera :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_123401478
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:29 schreef Adelante het volgende:
Vanaf juni bestellen via internet mogelijk voor bijna 6.000 artikelen. Eindelijk. :P
O god ik ga failliet :D
Tap tap tap
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:59:17 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123402283
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O god ik ga failliet :D
Ik juist niet, we hebben sinds deze maand geen leaseauto meer, dus het gaat me een vermogen aan benzine besparen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123403544
Ik hoorde dat de vloerkleden met aan elkaar gehaalte lapjes weer terug zijn...soort van oude kleden die geverfd zijn...kent iemand ze ? Ik zie ze niet op de website...maar een vriendin zegt dat ze weer in de winkel liggen ?! Voordat ik heen en weer rij voor niets...
pi_123403685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:29 schreef Adelante het volgende:
Vanaf juni bestellen via internet mogelijk voor bijna 6.000 artikelen. Eindelijk. :P
Ow wauw echt :D Dat scheelt zoveel gedoe voor autoloze ikke die nog wat meubels nodig heeft!
pi_123405789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:29 schreef Adelante het volgende:
Vanaf juni bestellen via internet mogelijk voor bijna 6.000 artikelen. Eindelijk. :P
Gaaf!

Waar staat die info?
pi_123418291
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:32 schreef BuupWerk het volgende:
Ik hoorde dat de vloerkleden met aan elkaar gehaalte lapjes weer terug zijn...soort van oude kleden die geverfd zijn...kent iemand ze ? Ik zie ze niet op de website...maar een vriendin zegt dat ze weer in de winkel liggen ?! Voordat ik heen en weer rij voor niets...
Ik heb liever die van vodden geweven katoenen vloerkleedjes weer terug. Zag ze laatst in Ike Family Livemagazine, onderste en op een na onderste foto:
http://www.ikeafamilylivemagazine.com/nl/nl/article/31598

dit zijn er drie achter elkaar:

pi_123427149
Nou die van mij is er weer en we hebben er 1 gekocht :))
pi_123430794
Wil die Chinees die mijn KVART lamp 'half' in elkaar gezet heeft niet meer roken bij zijn werk :r
Of in ieder geval geen dingen maken die ik ga kopen.

Wat een stank :r (en ja, het was een nieuwe lamp, nog in het plastic)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:31:48 #233
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_123450900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:29 schreef Adelante het volgende:
Vanaf juni bestellen via internet mogelijk voor bijna 6.000 artikelen. Eindelijk. :P
O+ ! Ik kan dan alleen wel vast m'n faillisement gaan aanvragen.
pi_123540150
T is vast al gemeld hier:

Ook in t restaurant geen ikea balletjes meer :-(
pi_123547768
Toen ik op de site zocht naar de matrassengids, kwam ik zomaar dit tegen:
http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/newsitem/uitbreiding_utrecht

Raar dat het in de winkel niet duidelijk vermeld wordt, de verbouwing duurt 2 jaar.
  zondag 3 maart 2013 @ 21:56:10 #236
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123593691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:29 schreef Adelante het volgende:
Vanaf juni bestellen via internet mogelijk voor bijna 6.000 artikelen. Eindelijk. :P
*O* *O* *O*

Nog een autoloze 'sukkel' hou je meer geld over om Ikea van te spekken :P meldt zich in vreugde vanwege dit nieuws. :D
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 3 maart 2013 @ 22:02:49 #237
62419 CherryLips
chocoholic
pi_123594184
Ik heb wel een auto maar de drempel om even online te bestellen is een stuk lager dan om 20 minuten te rijden :P
Tap tap tap
  zondag 3 maart 2013 @ 22:07:51 #238
364404 arachide.
mamachide
pi_123594534
Krijg je een bank ook in een plat pakket? Ik wil heel graag de manstad, maar hoe moet ik me dat voorstellen als ik hem ga halen?
#TeamMiley
  zondag 3 maart 2013 @ 22:13:02 #239
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123594899
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:07 schreef arachide. het volgende:
Krijg je een bank ook in een plat pakket? Ik wil heel graag de manstad, maar hoe moet ik me dat voorstellen als ik hem ga halen?
Eh nee, doorgaans krijg je een bank niet in een plat pakket gepropt. :P
Die dingen gaan voor zover ik weet op bestelling + aflevering door Ikea, meestal zo'n 6 weken levertijd.

Correct me enzovoorts.

EDIT: nou krijg ik aan de hand van de montagehandleiding op de Ikea site de indruk dat juist deze dus wellicht wel mee te nemen is in een plat pakket! :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 3 maart 2013 @ 22:15:06 #240
364404 arachide.
mamachide
pi_123595039
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Eh nee, doorgaans krijg je een bank niet in een plat pakket gepropt. :P
Die dingen gaan voor zover ik weet op bestelling + aflevering door Ikea, meestal zo'n 6 weken levertijd.

Correct me enzovoorts.
Goed dat je het zegt, ik zou rustig alle stellingen aflopen :')

Is dat met die levertijd alleen voor de banken?
#TeamMiley
  zondag 3 maart 2013 @ 22:16:22 #241
3185 Adelante
To let it go now
pi_123595130
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:07 schreef arachide. het volgende:
Krijg je een bank ook in een plat pakket? Ik wil heel graag de manstad, maar hoe moet ik me dat voorstellen als ik hem ga halen?
manstad is een voorraadartikel (uit de stelling halen) en bestaat uit 4 pakketten volgens de site :)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 3 maart 2013 @ 22:16:29 #242
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123595139
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:15 schreef arachide. het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, ik zou rustig alle stellingen aflopen :')

Is dat met die levertijd alleen voor de banken?
Ik heb mijn postje net eventjes ge-edit, het lijkt erop volgens de montagehandleiding dat je dat ding wel degelijk zelf kan vervoeren. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 3 maart 2013 @ 22:16:56 #243
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123595172
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:16 schreef Adelante het volgende:

[..]

manstad is een voorraadartikel (uit de stelling halen) en bestaat uit 4 pakketten volgens de site :)
Ja, ik zag het net ook. Dus die kan gewoon mee op het dak van je fiat-500! :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 3 maart 2013 @ 22:17:45 #244
364404 arachide.
mamachide
pi_123595230
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:16 schreef Adelante het volgende:

[..]

manstad is een voorraadartikel (uit de stelling halen) en bestaat uit 4 pakketten volgens de site :)
Nog beter! Ik ben nogal ongeduldig, als ik iets koop, moet ik het gelijk vast kunnen houden.
#TeamMiley
  zondag 3 maart 2013 @ 22:18:30 #245
364404 arachide.
mamachide
pi_123595281
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja, ik zag het net ook. Dus die kan gewoon mee op het dak van je fiat-500! :P
Ik heb een schoonvader en een oom met een groot busje, er moet vast wel iets te regelen zijn.
#TeamMiley
  zondag 3 maart 2013 @ 22:21:47 #246
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123595548
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef arachide. het volgende:

[..]

Ik heb een schoonvader en een oom met een groot busje, er moet vast wel iets te regelen zijn.
Dat moet zeker lukken, inderdaad. :) :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 3 maart 2013 @ 22:28:51 #247
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123596069
Over Ikea slaapbanken gesproken, ik ben nog steeds dolblij met mijn oudere versie van deze:



Ik heb 'em een jaartje of wat geleden aangeschaft, met een zilvergrijze onderstel en een rode hoes, ben er nog steeds heel erg blij mee, en mijn bezoek ook.

Heerlijk bedje. Geweldig ontwerp. De ideale logeer-slaapbank. ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_123596074
Ektorp kan je ook gelijk meenemen. Bij ons moest dat in een aanhanger, want het pakket is echt enorm! Zit in 1 hele grote doos. Ik heb nog nooit zo'n groot stuk karton gezien :P
pi_123596180
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb wel een auto maar de drempel om even online te bestellen is een stuk lager dan om 20 minuten te rijden :P
Ligt er op zich wel aan wat ze aan verzendkosten gaan berekenen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 3 maart 2013 @ 22:36:48 #250
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123596553
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:30 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ligt er op zich wel aan wat ze aan verzendkosten gaan berekenen...
Die verzend/afleverkosten zijn bij Ikea doorgaans niet mals inderdaad.

Zeker als je op X-hoog woont, per verdieping nog wat extra kosten, ookal is er een lift.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 4 maart 2013 @ 03:14:57 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123605018
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Eh nee, doorgaans krijg je een bank niet in een plat pakket gepropt. :P
Die dingen gaan voor zover ik weet op bestelling + aflevering door Ikea, meestal zo'n 6 weken levertijd.

Correct me enzovoorts.

EDIT: nou krijg ik aan de hand van de montagehandleiding op de Ikea site de indruk dat juist deze dus wellicht wel mee te nemen is in een plat pakket! :Y
eh jawel. Mijn Ektorp zat ook in een plat pakket.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 4 maart 2013 @ 03:16:36 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123605026
En 6 weken levertijd :? Had hem dezelfde avond nog!
Niet meer actief op Fok!
pi_123614846
Vreemd, het bed van de serie HEMNES is voor de kleur wit een heel ander model als bij de andere kleuren. Nou kom ike r net achter dat in Duitsland het gewone model wel in het wit te verkrijgen is!

Het model wat ik wil, in NL alleen in grijsbruin en donkerbruin:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29889535/

De witte versie in NL:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69849788/

De versie in duitsland, die ook in het wit verkrijgbaar is:
http://www.ikea.com/de/de/catalog/products/S29889535/#/S79893002

Dat is toch vreemd?
Binnenkort maar een ritje over de grens, maar dacht dat ikea wel overal hetzelfde zou zijn :)
And then there were syntax-errors
pi_123615005
Is ikea niet bezig de HEMNES serie te veranderen? / uit de collectie te halen?
pi_123615944
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 07:36 schreef Viking84 het volgende:
Vandaag naar IKEA Amersfoort *O*. Heerlijk dagje uit :D :@.
Kon je het vinden :+
Worry is a misuse of imagination
pi_123617201
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:41 schreef JohnB52 het volgende:
Is ikea niet bezig de HEMNES serie te veranderen? / uit de collectie te halen?
Ja? Weet je of al ergens staat wat er uit gaat en wat er bij komt ook?
We hebben er ook de badkamerkast van, en het computermeubel vind ik ook mooi :)
And then there were syntax-errors
pi_123617632
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:36 schreef UberPhreak het volgende:
Vreemd, het bed van de serie HEMNES is voor de kleur wit een heel ander model als bij de andere kleuren. Nou kom ike r net achter dat in Duitsland het gewone model wel in het wit te verkrijgen is!

Het model wat ik wil, in NL alleen in grijsbruin en donkerbruin:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29889535/

De witte versie in NL:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69849788/

De versie in duitsland, die ook in het wit verkrijgbaar is:
http://www.ikea.com/de/de/catalog/products/S29889535/#/S79893002

Dat is toch vreemd?
Binnenkort maar een ritje over de grens, maar dacht dat ikea wel overal hetzelfde zou zijn :)
De witte op de site van de Ikea is de oude versie en hier in de buurt nergens meer op voorraad. Ik denk daarom dat de witte in de vormgeving die jij graag wil, binnenkort ook wel hier beschikbaar zal zijn.
Maar soms duurt het even heb ik gemerkt. Ik had 2 jaar geleden de Dombas kast gekocht in het bruin, paar maanden later was hij ook in het wit verkrijgbaar (de kleur waar ik eigenlijk naar zocht).
  maandag 4 maart 2013 @ 14:58:33 #258
300270 Rubber_Ducky
Never alone with a rubber duck
pi_123617984
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:40 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Ja? Weet je of al ergens staat wat er uit gaat en wat er bij komt ook?
We hebben er ook de badkamerkast van, en het computermeubel vind ik ook mooi :)
Ik heb met een werknemer in IKEA groningen er over gesproken en die zei dat alles gewoon weer terug kwam maar met andere dimensies en enkele kleine wijzigingen. HEMNES komt dus terug, maar upgraded :)

Volgens die werknemer hoefde je je als HEMNES eigenaar nergens zorgen over te maken, behalve dat je geen oude boekenkast aan een nieuwe zou kunnen verbinden etc. omdat de oude kleiner/groter kan zijn dan de nieuwe.
pi_123624133
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:36 schreef UberPhreak het volgende:
Vreemd, het bed van de serie HEMNES is voor de kleur wit een heel ander model als bij de andere kleuren. Nou kom ike r net achter dat in Duitsland het gewone model wel in het wit te verkrijgen is!

Het model wat ik wil, in NL alleen in grijsbruin en donkerbruin:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29889535/

De witte versie in NL:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69849788/

De versie in duitsland, die ook in het wit verkrijgbaar is:
http://www.ikea.com/de/de/catalog/products/S29889535/#/S79893002

Dat is toch vreemd?
Binnenkort maar een ritje over de grens, maar dacht dat ikea wel overal hetzelfde zou zijn :)
Er zijn we vaker "rare" dingen in het assortiment. De witte is al jaren een andere uitvoering dan de versies in andere kleuren. Net als de slaapbank, daar is dat ook bij.
In de MALM serie zijn ook van die rare dingen gaande. Daar is een aanbouwnachttafel in alle houtkleuren te verkrijgen, maar niet in het wit.

Op basis van het artikelnummer van de Duitse versie is het in ieder geval een 'nieuwere' variant. Of die in Nederland verkocht gaat worden durf ik niet te zeggen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123624591
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:58 schreef Rubber_Ducky het volgende:

[..]

Ik heb met een werknemer in IKEA groningen er over gesproken en die zei dat alles gewoon weer terug kwam maar met andere dimensies en enkele kleine wijzigingen. HEMNES komt dus terug, maar upgraded :)

Volgens die werknemer hoefde je je als HEMNES eigenaar nergens zorgen over te maken, behalve dat je geen oude boekenkast aan een nieuwe zou kunnen verbinden etc. omdat de oude kleiner/groter kan zijn dan de nieuwe.
Ja, kak!
Tap tap tap
pi_123624609
De grote Hemnes-garderobekast is ook niet in het wit te krijgen ;(
Tap tap tap
pi_123631686
Iemand enig idee of ikea ledlampen nog enige vorm van garantie hebben ?
Inmiddels 2 stuks binnen 2 jaar overleden. (in badkamer waar ik er 6 heb hangen)
  maandag 4 maart 2013 @ 20:29:23 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_123632211
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:38 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Er zijn we vaker "rare" dingen in het assortiment. De witte is al jaren een andere uitvoering dan de versies in andere kleuren. Net als de slaapbank, daar is dat ook bij.
In de MALM serie zijn ook van die rare dingen gaande. Daar is een aanbouwnachttafel in alle houtkleuren te verkrijgen, maar niet in het wit.

Op basis van het artikelnummer van de Duitse versie is het in ieder geval een 'nieuwere' variant. Of die in Nederland verkocht gaat worden durf ik niet te zeggen.
Of het malm kaptafeltje in het zwartbruin. Die hebben ze ook ineens niet.

Of het nachtkastje. Dat is er dan alleen weer in het bruinzwart, in de kleinste maat.
  maandag 4 maart 2013 @ 21:25:07 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123635820
Weet iemand toevallig wat voor lampen er in de Rutbo moeten?
Niet meer actief op Fok!
pi_123636883
Heb je zelf al de moeite genomen om op ikea.nl in het zoekbalkje RUTBO in te typen?

Dan op 1 van de 2 zoekresultaten te klikken , vervolgens op productinformatie te klikken, en dan dit gedeelte te lezen?

Goed om te weten
Goed te completeren met andere lampen uit dezelfde serie.
Lichtbron wordt apart verkocht. IKEA adviseert de HALOGEN E27 42W of de SPARSAM E27 15W dimbaar.
Alleen te gebruiken met dimbare lichtbronnen. Niet alle lichtbronnen kunnen worden gedimd, dus kijk op de verpakking zodat je de juiste lichtbron meeneemt.


Zo niet, dan zou ik even naar de helpdesk bellen, want wij weten het ook niet ;-)
pi_123637130
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:21 schreef ddx het volgende:
Iemand enig idee of ikea ledlampen nog enige vorm van garantie hebben ?
Inmiddels 2 stuks binnen 2 jaar overleden. (in badkamer waar ik er 6 heb hangen)
http://www.ikea.com/ms/nl(...)rvices/garantie.html

2 jaar denk ik.
pi_123637297
'Maar altijd minimaal 2 jaar.' klinkt idd redelijk duidelijk.
Binnenkort maar eens langs dus.
pi_123637342
Wel t bonnetje meenemen he.

(Of 2 nieuwe kopen en dat bonnetje meenemen als je m niet meer kan vinden)
pi_123637815
Bonnetje heb ik nog wel ja, scan ik altijd in :)
pi_123637835
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:46 schreef JohnB52 het volgende:
Wel t bonnetje meenemen he.

(Of 2 nieuwe kopen en dat bonnetje meenemen als je m niet meer kan vinden)
Want op een lamp staat geen productiedatum/productienummer?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 5 maart 2013 @ 06:34:31 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123648512
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:40 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je zelf al de moeite genomen om op ikea.nl in het zoekbalkje RUTBO in te typen?

Dan op 1 van de 2 zoekresultaten te klikken , vervolgens op productinformatie te klikken, en dan dit gedeelte te lezen?

Goed om te weten
Goed te completeren met andere lampen uit dezelfde serie.
Lichtbron wordt apart verkocht. IKEA adviseert de HALOGEN E27 42W of de SPARSAM E27 15W dimbaar.
Alleen te gebruiken met dimbare lichtbronnen. Niet alle lichtbronnen kunnen worden gedimd, dus kijk op de verpakking zodat je de juiste lichtbron meeneemt.


Zo niet, dan zou ik even naar de helpdesk bellen, want wij weten het ook niet ;-)
ja sorry, daar stond het idd ook :@

Gisteren lekker geshopt!

Pannenset gekocht, mokken, glazen, borden (paars O+ ), bestek, stoelkussentjes, lampen, allerlei keukenspullen, geurkaarsen... Helemaal blij :)
Niet meer actief op Fok!
pi_123649270
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Want op een lamp staat geen productiedatum/productienummer?
Los van het feit dat de nieuwe er anders uitzien.
En waarschijnlijk ook andere kleur licht geven... (maar gelukkig kan ik switchen met kamertje)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:42:30 #273
306586 Draadjes
draadloos
pi_123664959
Misschien dat iemand me hier kan helpen.
Zoek ik nou niet goed genoeg of is de Rationell serie voor afvalscheiding niet meer te koop? :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123667572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:42 schreef Draadjes het volgende:
Misschien dat iemand me hier kan helpen.
Zoek ik nou niet goed genoeg of is de Rationell serie voor afvalscheiding niet meer te koop? :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ho... Hij staat niet meer op internet (wat overigens best raar is op zich). Maar dat wil nog niet zeggen dat die niet meer verkocht worden.

Heb je het al gevraagd via de chat?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 5 maart 2013 @ 18:17:53 #275
306586 Draadjes
draadloos
pi_123668558
Bedankt voor de tip, ik heb net even gechat.
Hij is nog wel te koop in diverse maten, gelukkig.
pi_123671222
"Ikea staakt verkoop amandeltaarten"

quote:
AMSTERDAM -
Ikea heeft de verkoop van amandeltaarten met chocolade en butterscotch in Nederland en 22 andere landen uit voorzorg gestaakt, nadat in China coliforme bacteriën in het gebak waren aangetroffen. Dat zei een woordvoerder van Ikea Nederland dinsdag.

Coliforme bacteriën komen voor in uitwerpselen van mensen en dieren. De verontreinigde partijen zijn op last van de Chinese autoriteiten vernietigd. Volgens Ikea bestond er geen gevaar voor de volksgezondheid.

De besmette partijen werden al in november in China aangetroffen. Door interne miscommunicatie raakte de internationale organisatie van de Zweedse meubelketen pas maandag op de hoogte. Toen werd de verkoop in de 23 landen onmiddellijk gestaakt, aldus de woordvoerder.

Het gebak werd geleverd door Almondy, een Zweedse leverancier van Ikea. Ikea gaat zelf testen uitvoeren om na te gaan of het gebak dat het nog in voorraad heeft, ook is verontreinigd.

Een week geleden maakte Ikea bekend in bijna heel Europa te stoppen met de verkoop van Zweedse gehaktballen, nadat Tsjechische autoriteiten paardenvlees in balletjes hadden aangetroffen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en__.html?cid=mobiel

Mooi is dat, heb er nog drie liggen :')
Tap tap tap
pi_123673621
Je mag ze terug brengen las ik in de krant.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:17:59 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123673839
:o Die heb ik dus voor het eerst van mijn even op vandaag! Een collega had die amandeltaart mee! :D
***
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:21:39 #279
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123674052
Weet iemand of Ikea ook kleine loungebanken heeft die je op een balkon kan zetten?
pi_123674119
Ik had van de week een tuinfolder van de Ikea in de bus maar kan hem even niet vinden, maar daar stonden loungesetjes in.
Tap tap tap
pi_123674155
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:14 schreef Lessien01 het volgende:
Je mag ze terug brengen las ik in de krant.
De benzinekosten liggen bijna hoger dan de prijs van drie taarten :P
Maar ik zat me erop te verheugen om er van het weekend eentje open te kunnen maken ;(
Tap tap tap
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:30:06 #282
3185 Adelante
To let it go now
pi_123674516
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De benzinekosten liggen bijna hoger dan de prijs van drie taarten :P
Maar ik zat me erop te verheugen om er van het weekend eentje open te kunnen maken ;(
Je kunt ze gerust eten, geen gevaar voor de volksgezondheid.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_123675419
Ik hoop dat ze die Profiterole taarten eens in het diepvries assortiment op gaan nemen, want die zijn best lekker!
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:10:24 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_123692018
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 19:24 schreef CherryLips het volgende:
"Ikea staakt verkoop amandeltaarten"

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)en__.html?cid=mobiel

Mooi is dat, heb er nog drie liggen :')
In de NL versie schijnt geen paard aangetroffen te zijn toch>
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf woensdag 6 maart 2013 @ 08:30:51 #285
245494 Peter_Aragorn
pi_123692272
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:10 schreef Troel het volgende:

[..]

In de NL versie schijnt geen paard aangetroffen te zijn toch>
Dat heb ik ook gehoord.
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:34:17 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123692327
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:10 schreef Troel het volgende:

[..]

In de NL versie schijnt geen paard aangetroffen te zijn toch>
Paard in de chocoladetaart zou wel een unicum zijn :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123692517
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Paard in de chocoladetaart zou wel een unicum zijn :Y
Ja. Chocoladepaart, jummie!
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:49:08 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_123692547
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Paard in de chocoladetaart zou wel een unicum zijn :Y
Je weet het nooit :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:05:31 #289
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123692785
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik had van de week een tuinfolder van de Ikea in de bus maar kan hem even niet vinden, maar daar stonden loungesetjes in.
Dan hou ik het even in de gaten :)
pi_123693219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 09:05 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Dan hou ik het even in de gaten :)
Volgens mij staat ie ook op de Ikea-app, als je die hebt :P
Tap tap tap
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:37:19 #291
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_123693364
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 09:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens mij staat ie ook op de Ikea-app, als je die hebt :P
Ik wist niet eens dat ze een Ikea app hebben haha.
Thanks voor de tip ;)
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:40:29 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123693431
OMG, is er een app? :o
Ik schaam me kapot dat ik dat niet wist :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123699439
Ik zag net deze ergens voorbij komen en moest er wel om lachen (maar misschien kennen jullie hem al lang :@)

En ik krijg spontaan zin om weer naar de Ikea te gaan natuurlijk :P
pi_123699601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 09:40 schreef Leandra het volgende:
OMG, is er een app? :o
Ik schaam me kapot dat ik dat niet wist :@
Nou ja, 'app', gewoon een verzameling van alle catalogussen :P
Tap tap tap
pi_123700599
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, 'app', gewoon een verzameling van alle catalogi :P
Neemt die nog steeds zoveel ruimte qua geheugen in?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123700722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Neemt die nog steeds zoveel ruimte qua geheugen in?
Ja, dat is wel jammer.
Tap tap tap
pi_123700912
Amandeltaart IKEA Nederland niet gevaarlijk
quote:
NIEUWVEEN – IKEA heeft in Nederland nog gewoon amandeltaarten in het schap liggen. Het warenhuis zegt dat de maatregel om de taarten uit het schap te halen alleen voor China gold.

Dat stelt een woordvoerder van IKEA woensdag tegenover Dichtbij.nl. Nederlandse kopers van de taart hoeven zich geen zorgen te maken. De amandeltaarten met chocolade en butterscotch zijn niet gevaarlijk, zoals die in China. Daar werden coliforme bacteriën in het gebak waren aangetroffen, bacteriën die ook in uitwerpselen voorkomen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:10:37 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123701189
Ik ga vanavond weer even naar IKEA :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_123702054
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:02 schreef Bartjebart het volgende:
Amandeltaart IKEA Nederland niet gevaarlijk

[..]

Oké, dat wordt vreten vanavond.
Tap tap tap
pi_123709985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vanavond weer even naar IKEA :@.
IKEA zal blij met je zijn ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123710039
:o

Ik lees net dat IKEA een nieuwe keukenlijn gaat krijgen. FAKTUM gaat eruit en wordt vervangen door METOD.


Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')