bronquote:DEN HAAG -
Gebedsoproepen door Haagse moskeeën zijn een belangrijk integratiemiddel. Dat stelt het Haagse raadslid Hasan Küçük (Islam Democraten) in reactie op klachten over geluidsoverlast door de Ehli Beyt moskee. „Moslims voelen zich daardoor eerder thuis in de wijk.”
Het is een voorstelletje van een Haags partijtje. Ik neem aan dat de raad meer fracties telt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja las het. Kk Haags bestuur weer. De moslims moeten zich thuis voelen. De rest moet opkankeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De raad negeert de klachten volkomen. Lees je nou eerst eens in voordat je standaard het tegenovergestelde standpunt in neemt van mij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een voorstelletje van een Haags partijtje. Ik neem aan dat de raad meer fracties telt.
Lig niet wakker van een beetje klokkenspel van kerkklokken, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef Disana het volgende:
,,In Nederland kennen we vrijheid van godsdienst. Gebedsoproepen en het luiden van kerkklokken zijn daarom toegestaan"
Dat mag wat mij betreft wel veranderen. Niet per se om deze moskee, maar omdat geloof bij voorkeur een privékwestie zou moeten zijn waar anderen geen last van hebben.
Ik vind het wel opdringerig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lig niet wakker van een beetje klokkenspel van kerkklokken, eerlijk gezegd.
http://www.geenstijl.nl/m(...)nielle_de_winte.htmlquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef Disana het volgende:
,,In Nederland kennen we vrijheid van godsdienst. Gebedsoproepen en het luiden van kerkklokken zijn daarom toegestaan"
Dat mag wat mij betreft wel veranderen. Niet per se om deze moskee, maar omdat geloof bij voorkeur een privékwestie zou moeten zijn waar anderen geen last van hebben.
De meerderheid schaart zich dus achter deze meneer?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De raad negeert de klachten volkomen. Lees je nou eerst eens in voordat je standaard het tegenovergestelde standpunt in neemt van mij.
Nou, kennelijk is de meerderheid dan van mening dat de mensen niet zo moeten zeuren he ? Als je democratie, rechtspraak of andere westerse waarden niet kunt waarderen ga je maar naar Iran of Somalie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De raad negeert de klachten volkomen.
Dat is ieder voor zich natuurlijk.quote:
Jij zou de eerste zijn om te verhuizen, jankbal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nou, kennelijk is de meerderheid dan van mening dat de mensen niet zo moeten zeuren he ? Als je democratie, rechtspraak of andere westerse waarden niet kunt waarderen ga je maar naar Iran of Somalie.
Dat zijn het soort mensen die nog klagen over spelende kinderen op een schoolplein. Gewoon negeren dus.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De raad negeert de klachten volkomen. Lees je nou eerst eens in voordat je standaard het tegenovergestelde standpunt in neemt van mij.
Kerkklokken behoren tot onze cultuur, of je dat nu leuk vindt of niet. Islamgekweel niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef Disana het volgende:
Jouw ervaring daarbij natuurlijk ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ieder voor zich natuurlijk.
Pfff, ik hoor kerkklokken vaak wel langer dan 'drie of vier keer' luiden hoor. En het maakt me helemaal niets uit of het geluid wel of niet van mijn cultuur komt; ik word gewoon liever niet ongevraagd met geloofsuitingen geconfronteerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:00 schreef pagadder het volgende:
[..]
Kerkklokken behoren tot onze cultuur, of je dat nu leuk vindt of niet. Islamgekweel niet.
Er is een verschil tussen een klok die drie of vier keer luidt en een muezzin die minuten aan een stuk wat gebral voortbrengt wat je met wat optimisme kan aanduiden als geitengemekker.
Behalve met hoofddoeken, verplicht halal eten op scholen en burqas natuurlijk, want dat is prachtig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Pfff, ik hoor kerkklokken vaak wel langer dan 'drie of vier keer' luiden hoor. En het maakt me helemaal niets uit of het geluid wel of niet van mijn cultuur komt; ik word gewoon liever niet ongevraagd met geloofsuitingen geconfronteerd.
Jammer dat je het topic weer aan het kapen bent met uitspraken die je anderen in de mond legt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Behalve met hoofddoeken, verplicht halal eten op scholen en burqas natuurlijk, want dat is prachtig.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:50 schreef MichaelScott het volgende:
Als ze zich thuis willen voelen dan hadden ze thuis moeten blijven.
Dit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:07 schreef Robijn48 het volgende:
Hier gaan de kerkklokken zondagmorgen 10 minuten lang. Geen last van.
Er zijn mensen die overal een probleem van maken.
nee hoorquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Jammer dat je het topic weer aan het kapen bent met uitspraken die je anderen in de mond legt.
Oh, maar ik vind dat de moslims in Den Haag alle recht hebben te denken wat ze willen van die oproepen tot gebed. Als iemand meent dat het bijdraagt tot integratie, dan is hij daar vrij in. Een tweede is hoe de gemeenschap dat ervaart, maar daar moet uit te komen zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
nee hoor
Ik had al een topic geopend..
het was van de week Hijab dag waarin ongelovige teefjes (vrouwelijke honden) opgeroepen werd de vrijheid van het drahen van de hijaab te ervaren....
Dat mag niet bekritiseerd worden
Dan was er een 4x pogingen betreffende het feit dat 3% van de Vrouwen haar clit niet kunnen vinden (Dat mannen dat niet kunnen is een gegeven) maar uitgesneden is altijd weg.
Nee de Islam wordt je niet door de strot gedwongen... ze zijn GVD erger dan de Jehova's
DDR anno 1970 niets voor jou?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Pfff, ik hoor kerkklokken vaak wel langer dan 'drie of vier keer' luiden hoor. En het maakt me helemaal niets uit of het geluid wel of niet van mijn cultuur komt; ik word gewoon liever niet ongevraagd met geloofsuitingen geconfronteerd.
En er zijn mensen die nergens een probleem van maken. Over je heen laten lopen noemen ze dat geloof ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:07 schreef Robijn48 het volgende:
Hier gaan de kerkklokken zondagmorgen 10 minuten lang. Geen last van.
Op vrijdag klinkt de muezzinn 1x. Ook geen last van.
Er zijn mensen die overal een probleem van maken.
Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Ik zal nooit klagen over het geluid van een kerk of moskee, maar als ik de keuze heb, hoor ik ze liever niet. Het is mijn recht dat te zeggen, net zoals deze moslim mag menen dat het de mensen juist goed doet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:18 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
DDR anno 1970 niets voor jou?
Het is een oorlogsverklaring, niets meer, niets minder. 'Dit is nu moslimgebied'.quote:
Nee, dat heet wat genuanceerder en toleranter kijken. En niet zo vasthouden aan: oooooh Nederland is enkel voor Nederlanders, oh help.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
En er zijn mensen die nergens een probleem van maken. Over je heen laten lopen noemen ze dat geloof ik.
Nee dat heet laf, bang en geen ruggegraat hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:20 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, dat heet wat genuanceerder en toleranter kijken.
En als ik vind dat die man helemaal gek is mag dat ookquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:13 schreef Disana het volgende:
moslims in Den Haag alle recht hebben te denken wat ze willen van die oproepen tot gebed. Als iemand meent dat het bijdraagt tot integratie, dan is hij daar vrij in. Een tweede is hoe de gemeenschap dat ervaart, maar daar moet uit te komen zijn.
Maar NL op moslimlanden laten lijken is goed voor de integratie!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:20 schreef bijdehand het volgende:
Goed voor de integratie ja! Nederlanders die uit de wijk trekken en moslimenclaves.
Nee, dat is verhuizen i.p.v. de barricades opgaan. Lijkt mij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat heet laf, bang en geen ruggegraat hebben.
Dramaqueen alert.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is een oorlogsverklaring, niets meer, niets minder. 'Dit is nu moslimgebied'.
En ze hebben er schijt aan dat de NLers zich juist ontheemd voelen hierdoor. Die kunnen de kanker krijgen.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat heet laf, bang en geen ruggegraat hebben.
Persoonlijk zou ik me niet minder thuisvoelen door oproepen tot gebed. Soms worden dingen mensen ook gewoon aangepraat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En als ik vind dat die man helemaal gek is mag dat ook
Leuk dat de Moslims zich thuisvoelen, maar voelen de autochtonen zich nog thuis?
Mwaahquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is een oorlogsverklaring, niets meer, niets minder. 'Dit is nu moslimgebied'.
En ze hebben er schijt aan dat de NLers zich juist ontheemd voelen hierdoor. Die kunnen de kanker krijgen.
Nederland of een pauperbuurt in Den Haag ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar NL op moslimlanden laten lijken is goed voor de integratie!
Ja, natuurlijk wijffie maar niet gaan huilen als je over 15 jaar met een hoofddoek thuis zit en jij je afvraagt hoe het toch allemaal gekomen is.quote:Nee, dat heet wat genuanceerder en toleranter kijken.
Ah dus eens dat de boxen gesloopt worden?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:23 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee, dat is verhuizen i.p.v. de barricades opgaan. Lijkt mij.
Het KLPD heeft het berichtje ook net gekregen verneem ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik krijg net een berichtje dat die boxen het weekend niet overleven.
En nee, ik denk ook niet dat moslims de boel gaan overheersen. Proest.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:23 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ja, natuurlijk wijffie maar niet gaan huilen als je over 15 jaar met een hoofddoek thuis zit en jij je afvraagt hoe het toch allemaal gekomen is.
Die komen niet in dat soort wijken, daar vallen nml geen boetes te innenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:24 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het KLPD heeft het berichtje ook net gekregen verneem ik.
Ik wel... als ik dat gejengel wil horen ga ik in Marokko wonen , als zij dat nou ook lekker deden...quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik me niet minder thuisvoelen door oproepen tot gebed. Soms worden dingen mensen ook gewoon aangepraat.
Ze hebben ook een afdeling die internethelden aanpaktquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die komen niet in dat soort wijken, daar vallen nml geen boetes te innen
Je bent dus gewoon xenofoobquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Een kerkklok is maar 1x per week en een beetje cultuurhistorisch goed, maararabisch gejengel, vuurtoren dragers en gebedsgenezers oprotten aub
Oh ze zijn dus vaak in Roden geweest?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ze hebben ook een afdeling die internethelden aanpakt
quote:Als dat je niet zint, kan je beter verhuizen.
Of dat ooit gaat gebeuren weet ik ook niet, maar het is wel gewoon doelstelling van de Islam, dus laat die proest maar achterwegequote:Op donderdag 7 februari 2013 20:25 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
En nee, ik denk ook niet dat moslims de boel gaan overheersen. Proest.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ze zijn dus vaak in Roden geweest?
Tuurlijk. Het is de bedoeling van de moslims die hier wonen, om de boel te gaan overheersen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Of dat ooit gaat gebeuren weet ik ook niet, maar het is wel gewoon doelstelling van de Islam, dus laat die proest maar achterwege
De extreme hypocrisie! Ongelofelijk!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:20 schreef Robijn48 het volgende:
Als dat je niet zint, kan je beter verhuizen.
3% van de vrouwen in nederland is besneden daar komen er jaarlijks 50 Bijquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:25 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
En nee, ik denk ook niet dat moslims de boel gaan overheersen. Proest.
Oh? Leg eens uit hofstadtgroepje?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De extreme hypocrisie! Ongelofelijk!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk trouwens wel dat het "Nederlandse volk" dapper en daadkrachtig genoeg is om te voorkomen dat nederlandse moslims de boel overnemen, mochten ze ooit een echte poging wagen.![]()
Je ziet het echt niet he? Mijn god dit kan toch niet serieus zijn?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh? Leg eens uit hofstadtgroepje?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
3% van de vrouwen in nederland is besneden daar komen er jaarlijks 50 Bij
Nee het valt best mee hoor
Aanpassen of oprotten geld alleen voor autochtonen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh? Leg eens uit hofstadtgroepje?
Jaja, lul maar, ik vraag om uitlegquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je ziet het echt niet he? Mijn god dit kan toch niet serieus zijn?
Welja johquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Aanpassen of oprotten geld alleen voor autochtonen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jaja, lul maar, ik vraag om uitleg
Dat gaat zo geleidelijk aan dat niemand het ziet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef -0mega- het volgende:
Denk trouwens wel dat het "Nederlandse volk" dapper en daadkrachtig genoeg is om te voorkomen dat nederlandse moslims de boel overnemen, mochten ze ooit een echte poging wagen.
Jij verwijt mensen die het niet kunnen hebben dat er iets niet gewaardeerd wordt dat ze maar op moeten rotten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jaja, lul maar, ik vraag om uitleg
Van een deel zeker, of anderen ze uiteindelijk zullen volgen, wie zal het zeggen, er bestaat wel een Soera die "de Buit" heet, een Soera die tolerantie of vrede heet daar heeft nog nooit iemand van gehoord.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het is de bedoeling van de moslims die hier wonen, om de boel te gaan overheersen.
Proest.
Waarom wilde je nou ook al weer niet in het Westen van Nederland wonen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef gnaeus het volgende:
De westerse wereld houdt complete landen bezet of installeert dictators die niet het volk maar het westen dienen maar wij worden overgenomen door de moslims
Gelukkig zijn er pilletjes tegen dat soort geestesziekten.
Ik zou bijna hopen dat jij een groepje hitsige Marokkaantjes tegen komt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Robijn48 het volgende:
Ik zou bijna hopen dat de xenofoben overheerst gaan worden
Jij als vrouw bent dan minderwaardig aan mij als (veel jongere) manquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Robijn48 het volgende:
Ik zou bijna hopen dat de xenofoben overheerst gaan worden
Jij idiote achterlijke gladiool. Hoe vaak hebben mensen jouw uitgelegd dat wat jij zegt bullshit is? Waarom reageer je daar niet op? Je komt met bullshit verhalen die helemaal niks met welke religie dan ook te maken hebben en plakt er een Islam stikkertje op om je gelijk te krijgenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
3% van de vrouwen in nederland is besneden daar komen er jaarlijks 50 Bij
Oproepen tot het dragen van een kopvod is integratie bevorderend, vragen het ding voor je werk af te zetten is discriminerend.
Banken doen al geen spaarvarkentjes meer....
meisjes die lastig gevallen worden door jongens vragen daar zelf om
En verkrachters gaan vrijuit omdat ze niet weten dat sex met een minderjarige strafbaar is (De profeet deed het immers ook)
Nee het valt best mee hoor
Laten we het hopen, dan volgen ze in ieder geval 'de ware leer'.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Van een deel zeker, of anderen ze uiteindelijk zullen volgen, wie zal het zeggen, er bestaat wel een Soera die "de Buit" heet, een Soera die tolerantie of vrede heet daar heeft nog nooit iemand van gehoord.
Ik verwijt niets.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij verwijt mensen die het niet kunnen hebben dat er iets niet gewaardeerd wordt dat ze maar op moeten rotten.
Maar dat geldt natuurlijk alleen voor de autochtonen. Want als moslims bv niet kunnen accepteren dat hun onzingedrag niet gewenst is (zoals die kostoproep) dan moeten ze natuurlijk NIET maar verhuizen. De 'tolerantie' is ZO extreem eenzijdig en hypocriet dat het gewoon surrealistisch is.
Je begrijpt het in 1 keer, zoals altijd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat vanwege militair ingrijpen van bv de NAVO immigranten al 40 jaar hier binnengelaten moeten worden en hele wijken overnemen? Dat is serieus je argument?
De basisschool gemist hebben ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Integratie is trouwens niet goed voor het gebedsoproep![]()
Wat heeft het voor nut jezelf gelovige moslim te noemen als je de heilige geschriften en voorschriften niet volgt?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Laten we het hopen, dan volgen ze in ieder geval 'de ware leer'.
Die volgen ze ook wel, alleen niet op de manier zoals de extremistische moslims dat doen. Wat heeft het voor nut moslims hun leer te gaan dicteren als je zelf ongelovig bent?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut jezelf gelovige moslim te noemen als je de heilige geschriften en voorschriften niet volgt?
Wat staat er zoal in Soera de Buit, volgens jou?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Van een deel zeker, of anderen ze uiteindelijk zullen volgen, wie zal het zeggen, er bestaat wel een Soera die "de Buit" heet, een Soera die tolerantie of vrede heet daar heeft nog nooit iemand van gehoord.
Jij kiest ervoor om de een of twee na laatste post in dat latste topic te negeren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij idiote achterlijke gladiool. Hoe vaak hebben mensen jouw uitgelegd dat wat jij zegt bullshit is? Waarom reageer je daar niet op? Je komt met bullshit verhalen die helemaal niks met welke religie dan ook te maken hebben en plakt er een Islam stikkertje op om je gelijk te krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er worden, vrouwen uit naam van de islam als onderdeel van het geloof, besneden, als jij dat wilt ontkennen ben jjij de sukkel.
En we hebben het dus niet over een paar uitzonderingetjes of extremen blijkbaar, 3% van de Nederlandse vrouwen, en het zijn geen vrouwen die zo vers binnenkomen , nee er komen er jaarlijks 50 bij .Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Oh en extremistische moslims bevinden zich niet hier in Nederland? Want dat was de stelling die ik net poneerde "van een deel (de extremisten dus) zeker of anderen zullen volgen weet ik niet" waar je weer met één van je nietszeggende oneliners op reageerde.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die volgen ze ook wel, alleen niet op de manier zoals de extremistische moslims dat doen.
Ik weet gewoon graag wat voor vlees ik in de kuip hebquote:Wat heeft het voor nut moslims hun leer te gaan dicteren als je zelf ongelovig bent?
Denk je nu werkelijk dat ik me voor dat karretje laat spannen, je lijkt Xa1pt wel. Zoek het op en lees en laat het je desnoods uitleggen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat staat er zoal in Soera de Buit, volgens jou?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Jij kiest ervoor om de een of twee na laatste post in dat latste topic te negeren.
Wat geloof is en wat uit naam van een religie gedaan wordt zijn inderdaad twee dingen.Jij blijft herhalen 'als onderdeel van het geloof' en 'in naam van het geloof', maar dat is gewoon bullshit. Ik ga deze discussie niet hier met jou voeren, ik had er in het betreffende topic genoeg tijd aan besteed en je hebt er duidelijk niks van begrepen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er worden, vrouwen uit naam van de islam als onderdeel van het geloof, besneden, als jij dat wilt ontkennen ben jjij de sukkel.
En we hebben het dus niet over een paar uitzonderingetjes of extremen blijkbaar, 3% van de Nederlandse vrouwen, en het zijn geen vrouwen die zo vers binnenkomen , nee er komen er jaarlijks 50 bij .
http://www.unicef.org/egypt/media_3875.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8464671.stm
Nee, ik wil dat jij het mij uitlegt, jij praat erover alsof je een expert bent.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat ik me voor dat karretje laat spannen, je lijkt Xa1pt wel. Zoek het op en lees en laat het je desnoods uitleggen.
Nee, je beweert dat 'de islam' dat als doel heeft. Nu weet ik niet welke definities je hanteert van 'de islam', maar een zeer beperkte groep met extremistische ideeën is niet bepaald representatief voor diezelfde definitie. Net zo onzinnig als stellen dat Nederland een extreem-rechts land is omdat we hier een paar van die NVU-ers hebben wonen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Oh en extremistische moslims bevinden zich niet hier in Nederland? Want dat was de stelling die ik net poneerde "van een deel (de extremisten dus) zeker of anderen zullen volgen weet ik niet" waar je weer met één van je nietszeggende oneliners op reageerde.
Als je eens wist wat ik allemaal wil, man, man heb je even ....quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, ik wil dat jij het mij uitlegt, jij praat erover alsof je een expert bent.
Ik geloof dat die twee na laatste post genoeg zegt. Jij weigert te erkennen dat het in naam van het geloof gedaan wordt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij blijft herhalen 'als onderdeel van het geloof' en 'in naam van het geloof', maar dat is gewoon bullshit. Ik ga deze discussie niet hier met jouw voeren, ik had er in het betreffende topic genoeg tijd aan besteed en je hebt er duidelijk niks van begrepen.
http://www.unicef.org/egypt/media_3875.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8464671.stm
Je klinkt als een hele goede internet imam. Dus laat ik de vraag even anders stellen, wat staat er Soera de Buit wat jij relateert aan moslims die Nederland overnemen(Nederland van alle plaatsen in de wereldquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je eens wist wat ik allemaal wil, man, man heb je even ....
De Koran is het woord van Allah (via Djibriel) of niet? Lees 'm keer zou ik zeggen, laat ik de sharia en soenna nog buiten beschouwing. En bespaar me je kletspraat in de trend van, ja, maar dat is een kwestie van interpretatie, wat er staat valt niet te misinterpreteren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je beweert dat 'de islam' dat als doel heeft. Nu weet ik niet welke definities je hanteert van 'de islam', maar een zeer beperkte groep met extremistische ideeën is niet bepaald representatief voor diezelfde definitie. Net zo onzinnig als stellen dat Nederland een extreem-rechts land is omdat we hier een paar van die NVU-ers hebben wonen.
Je hebt gelijk, er zijn tientallen stromingen in de islam maar er is er maar één die het bij het rechte eind heeft. Je klinkt als een salafist.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:05 schreef Jian het volgende:
[..]
De Koran is het woord van Allah (via Djibriel) of niet? Lees 'm keer zou ik zeggen, laat ik de sharia en soenna nog buiten beschouwing. En bespaar me je kletspraat in de trend van, ja, maar dat is een kwestie van interpretatie, wat er staat valt niet te misinterpreteren.
Er staan ook hele rare dingen in de bijbel. Daar luister ik ook niet naar. Zou jij ook eens moeten doen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:05 schreef Jian het volgende:
[..]
De Koran is het woord van Allah (via Djibriel) of niet? Lees 'm keer zou ik zeggen, laat ik de sharia en soenna nog buiten beschouwing. En bespaar me je kletspraat in de trend van, ja, maar dat is een kwestie van interpretatie, wat er staat valt niet te misinterpreteren.
Moslims luisteren echter wel naar die rare dingen in de Koran.... Misschien zouden zij dat ook eens moeten doen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:06 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Er staan ook hele rare dingen in de bijbel. Daar luister ik ook niet naar. Zou jij ook eens moeten doen.
Rot toch eens op met je kutbijblel, gisteren ook zo'n figuur die bij alles zei, "ja maar hullie" katholieken en dan weer joden. Wat interesseert mij dat nou, ik probeer je toch geen bijbel te verkopen ofzo?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:06 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Er staan ook hele rare dingen in de bijbel. Daar luister ik ook niet naar. Zou jij ook eens moeten doen.
Maar zijn christenen die de Bijbel niet altijd letterlijk nemen wel christenen ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Rot toch eens op met je kutbijblel, gisteren ook zo'n figuur die bij alles zei, "ja maar hullie" katholieken en dan weer joden. Wat interesseert mij dat nou, ik probeer je toch geen bijbel te verkopen ofzo?
Niet iedere moslim is even gelovig. En niet iedereen neemt het even serieus.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Moslims luisteren echter wel naar die rare dingen in de Koran.... Misschien zouden zij dat ook eens moeten doen.
Handje schudden met een vrouw... hoofdoekje af waar gewenst
Nee. Christenen bestaan niet meer. Een echte christen is de christen die heksen verbrandt en alleen nog maar in kleding van dezelfde stof loopt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Maar zijn christenen die de Bijbel niet altijd letterlijk nemen wel christenen ?
Je kent het woordje "ook" niet? Lees eens goed.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Moslims luisteren echter wel naar die rare dingen in de Koran.... Misschien zouden zij dat ook eens moeten doen.
Handje schudden met een vrouw... hoofdoekje af waar gewenst.
Hilarisch dat jij heel goed de bijbel kunt bekritiseren maar niet de koran.
gaat een beetje in tegen dat gelijkheidsbeginsel dat je met integratie toch wilt bewerkstelligen, niet?
Ik heb het slechts over wat de heilige geschriften en voorschriften over sommige zaken zeggen. Dat er stromingen zijn die dat heden ten dage steeds meer anders uitleggen, omdat ze ook wel zien dat het complete idioterie is, dat juich ik alleen maar toe, maar dat betekent niet dat het er niet staat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er zijn tientallen stromingen in de islam maar er is er maar één die het bij het rechte eind heeft. Je klinkt als een salafist.
Tja, dat krijg je bij bepaalde mensen die enkel een bepaalde groep willen afbranden. Dag in dag uitquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Rot toch eens op met je kutbijblel, gisteren ook zo'n figuur die bij alles zei, "ja maar hullie" katholieken en dan weer joden. Wat interesseert mij dat nou, ik probeer je toch geen bijbel te verkopen ofzo?
Waren de christenen voor de vorming van de bijbel dan geen christenen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Maar zijn christenen die de Bijbel niet altijd letterlijk nemen wel christenen ?
Iedereen is een kind van God toch, of je wil of niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waren de christenen voor de vorming van de bijbel dan geen christenen?
Tja, dan volgt opnieuw de vraag waarom je in godsnaam teksten dusdanig letterlijk gaat lezen dat je het grotere geheel erachter mist.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb het slechts over wat de heilige geschriften en voorschriften over sommige zaken zeggen. Dat er stromingen zijn die dat heden ten dage steeds meer anders uitleggen, omdat ze ook wel zien dat het complete idioterie is, dat juich ik alleen maar toe, maar dat betekent niet dat het er niet staat.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Noch neem ik genoeg met een dogma.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:15 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Iedereen is een kind van God toch, of je wil of niet.
Kop, spijker!quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:12 schreef gnaeus het volgende:
We kunnen dus concluderen dat er een stuk of 1000 moslims zijn in Nederland. Vanwaar die ophef dan ?
Precies, mijn punt, ik ben blij dat er, zoals ik gisteren ook al zei, dat er ondertussen nogal wat "moslims" zijn die vraagtekens plaatsen bij de teksten van de Koran, etc. En i.p.v. dan te zeggen, eigenlijk ben ik geen echte moslim, want ik trek Allah's woord in twijfel, zeggen ze dan, ja, maar zo is het niet bedoeld .........okee, soit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je hebt het toch niet over mij hè, want dan ben aardig ver van het padjequote:Op donderdag 7 februari 2013 21:14 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je bij bepaalde mensen die enkel een bepaalde groep willen afbranden. Dag in dag uit
En wat is je punt dan ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies, mijn punt, ik ben blij dat er, zoals ik gisteren ook al zei, dat er ondertussen nogal wat "moslims" zijn die vraagtekens plaatsen bij de teksten van de Koran, etc. En i.p.v. dan te zeggen, eigenlijk ben ik geen echte moslim, want ik trek Allah's woord in twijfel, zeggen ze dan, ja, maar zo is het niet bedoeld .........okee, soit.
Ware het niet dat:quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:11 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Niet iedere moslim is even gelovig. En niet iedereen neemt het even serieus.
Voor de rest: inderdaad, en laat ze toch
Ben blij dat jij niet aan het roer staat hier in Nederland. Ongelofelijk. Het liefst zet jij ze vast in kampen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ware het niet dat:
Christenen prima in staat zijn de uitwassen binnen het christendom te bekritiseren. Zo zijj Jehova's getuigen geen religie maar een sekte.
Moslims zijn echter een en al vergoeilijking naar de uitwaas een binnen de islam.
Als je zoon meisjes lastigvalt, ligt dat aan hoe de meisjes zich kleden.
Als een 13 jarige verkracht wordt, wordt dat dooe (wetserse rechters nb) zowat over het hoofd gezien vanwege een religieuze opvoeding.
Jij kunt mij toch niet vertellen dat dat integratie ten goede komt?
Je geeft een vinger ..ze nemen een arm, en erger we geven het...
Ik heb niets tegen integratie, Prima dat de Tukse bakker op zondag open is is en de Refo niet. Iedereen zijn zin. Laat een moslim fijn werken met de kerst en pasen en geef hem dagen wanneer zijn geloof / cultuurhistorie dat "vereist". (Maar niet en-en )
Laat een moskee oproepen tot gebed... 1x per week , gelijk de kerken.
We schieten niets op met prachtbuurten en kansenwijken.
Verplicht spreiden die hap.
Maximaal x niet west europese immigranten per vierkante kilometer .
Geen kliekjes vorming
Geen "perceived" (geen zin om wordenboek te pakken) overlast.
Want wat de boer niet kent dat vreet ie niet. het went makkelijker aan 1 turkse familie in de buurt dan 20 tegelijk, en het dwingt de immigrant sneller te integreren
Die vond ik wel grappig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:25 schreef gnaeus het volgende:
Heb je loden waterleidingen in je huis desiredbart ?
Vraag je dat aan mij?quote:
Wij van WC Eend...quote:Dat stelt het Haagse raadslid Hasan Küçük (Islam Democraten)
Extremisten ja. Maar ik denk toch niet dat gemiddelde moslim uit de straat een extremist is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Vraag je dat aan mij?
Iemand zegt; Ja hoor, het is de bedoeling dat Moslims hier gaan overheersen.
Mijn reactie: Van een deel zeker, of anderen ze uiteindelijk zullen volgen weet ik niet.
Klopt ook gewoon wat ik zeg, denk maar aan extremisten/salafisten.
Heb je nog antwoord op mijn vraag? Wat heeft Soerah de Buit met overheersing van Nederland te maken?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Vraag je dat aan mij?
Iemand zegt; Ja hoor, het is de bedoeling dat Moslims hier gaan overheersen.
Mijn reactie: Van een deel zeker, of anderen ze uiteindelijk zullen volgen weet ik niet.
Klopt ook gewoon wat ik zeg, denk maar aan extremisten/salafisten.
Wie zegt dat dan? Je trekt een discussie altijd wel meteen een bepaalde kant op hè, komt natuurlijk omdat je zo feilloos inschat wat mensen denken ..... en iedereen die het niet met je eens is, is niet goed in zijn bovenkamer, toch!? Nee, laat het antwoord maar achterwege, ik ben niet echt geïnteresseerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:31 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Extremisten ja. Maar ik denk toch niet dat gemiddelde moslim uit de straat een extremist is.
En als je dat wel denkt, mankeer je wat aan je bovenkamer.
Dat is wel wat je impliceert als je stelt dat 'de islam' streeft naar het overnemen van.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Je trekt een discussie altijd wel meteen een bepaalde kant op hè, komt natuurlijk omdat je zo feilloos inschat wat mensen denken ..... en iedereen die het niet met je eens is, is niet goed in zijn bovenkamer, toch!? Nee, laat het antwoord maar achterwege, ik ben niet echt geïnteresseerd.
Als de essentie van wat ik daar zei je niet duidelijk is dan is dat zo, ik kan me er niet druk over maken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heb je nog antwoord op mijn vraag? Wat heeft Soerah de Buit met overheersing van Nederland te maken?
Als je niet geïnteresseerd bent, waarom reageer je dan nog op mij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Je trekt een discussie altijd wel meteen een bepaalde kant op hè, komt natuurlijk omdat je zo feilloos inschat wat mensen denken ..... en iedereen die het niet met je eens is, is niet goed in zijn bovenkamer, toch!? Nee, laat het antwoord maar achterwege, ik ben niet echt geïnteresseerd.
Ach, mr onliner lul toch niet, lees gewoon een keer of ga breien ofzoquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is wel wat je impliceert als je stelt dat 'de islam' streeft naar het overnemen van.
Een mooie burqa of zo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Ach, mr onliner lul toch niet, lees gewoon een keer of ga breien ofzo
Ja, inderdaad.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is wel wat je impliceert als je stelt dat 'de islam' streeft naar het overnemen van.
zal je vast goed staan!quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een mooie burqa of zo.
Even een correctie toegepast. Zonder het dikgedrukte zou je het kunnen zien als een poging tot het vernaggelen van een discussie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:44 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Als je niet geïnteresseerd bent, waarom reageer je dan nog op mij.
Nee klopt. Je bent naar mijn mening niet goed in je bovenkamer als je denkt dat de gemiddelde moslim erop uit is Nederland te gaan overheersen. Of wil je wat anders er van maken?
Dan mag je dat ook hierbij doen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Even een correctie toegepast. Zonder het dikgedrukte zou je het kunnen zien als een poging tot het vernaggelen van een discussie.
Rondvliegende "brokstukken" van jou, of ik daar geil van word? weet ik zo niet, maar ik houd het zeker niet voor onmogelijk.quote:
Wel opruimen. Bespaart je 360 euro.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Rondvliegende "brokstukken" van jou, of ik daar geil van word? weet ik zo niet, maar ik houd het zeker niet voor onmogelijk.
Is net als met die poep, gewoon organisch, kan geen kwaad en spoelt vanzelf wel weg!quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wel opruimrn. Bespaart je 360 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |