bronquote:DEN HAAG -
Gebedsoproepen door Haagse moskeeën zijn een belangrijk integratiemiddel. Dat stelt het Haagse raadslid Hasan Küçük (Islam Democraten) in reactie op klachten over geluidsoverlast door de Ehli Beyt moskee. „Moslims voelen zich daardoor eerder thuis in de wijk.”
Het is een voorstelletje van een Haags partijtje. Ik neem aan dat de raad meer fracties telt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja las het. Kk Haags bestuur weer. De moslims moeten zich thuis voelen. De rest moet opkankeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De raad negeert de klachten volkomen. Lees je nou eerst eens in voordat je standaard het tegenovergestelde standpunt in neemt van mij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een voorstelletje van een Haags partijtje. Ik neem aan dat de raad meer fracties telt.
Lig niet wakker van een beetje klokkenspel van kerkklokken, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef Disana het volgende:
,,In Nederland kennen we vrijheid van godsdienst. Gebedsoproepen en het luiden van kerkklokken zijn daarom toegestaan"
Dat mag wat mij betreft wel veranderen. Niet per se om deze moskee, maar omdat geloof bij voorkeur een privékwestie zou moeten zijn waar anderen geen last van hebben.
Ik vind het wel opdringerig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lig niet wakker van een beetje klokkenspel van kerkklokken, eerlijk gezegd.
http://www.geenstijl.nl/m(...)nielle_de_winte.htmlquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef Disana het volgende:
,,In Nederland kennen we vrijheid van godsdienst. Gebedsoproepen en het luiden van kerkklokken zijn daarom toegestaan"
Dat mag wat mij betreft wel veranderen. Niet per se om deze moskee, maar omdat geloof bij voorkeur een privékwestie zou moeten zijn waar anderen geen last van hebben.
De meerderheid schaart zich dus achter deze meneer?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De raad negeert de klachten volkomen. Lees je nou eerst eens in voordat je standaard het tegenovergestelde standpunt in neemt van mij.
Nou, kennelijk is de meerderheid dan van mening dat de mensen niet zo moeten zeuren he ? Als je democratie, rechtspraak of andere westerse waarden niet kunt waarderen ga je maar naar Iran of Somalie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De raad negeert de klachten volkomen.
Dat is ieder voor zich natuurlijk.quote:
Jij zou de eerste zijn om te verhuizen, jankbal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nou, kennelijk is de meerderheid dan van mening dat de mensen niet zo moeten zeuren he ? Als je democratie, rechtspraak of andere westerse waarden niet kunt waarderen ga je maar naar Iran of Somalie.
Dat zijn het soort mensen die nog klagen over spelende kinderen op een schoolplein. Gewoon negeren dus.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De raad negeert de klachten volkomen. Lees je nou eerst eens in voordat je standaard het tegenovergestelde standpunt in neemt van mij.
Kerkklokken behoren tot onze cultuur, of je dat nu leuk vindt of niet. Islamgekweel niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef Disana het volgende:
Jouw ervaring daarbij natuurlijk ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ieder voor zich natuurlijk.
Pfff, ik hoor kerkklokken vaak wel langer dan 'drie of vier keer' luiden hoor. En het maakt me helemaal niets uit of het geluid wel of niet van mijn cultuur komt; ik word gewoon liever niet ongevraagd met geloofsuitingen geconfronteerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:00 schreef pagadder het volgende:
[..]
Kerkklokken behoren tot onze cultuur, of je dat nu leuk vindt of niet. Islamgekweel niet.
Er is een verschil tussen een klok die drie of vier keer luidt en een muezzin die minuten aan een stuk wat gebral voortbrengt wat je met wat optimisme kan aanduiden als geitengemekker.
Behalve met hoofddoeken, verplicht halal eten op scholen en burqas natuurlijk, want dat is prachtig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Pfff, ik hoor kerkklokken vaak wel langer dan 'drie of vier keer' luiden hoor. En het maakt me helemaal niets uit of het geluid wel of niet van mijn cultuur komt; ik word gewoon liever niet ongevraagd met geloofsuitingen geconfronteerd.
Jammer dat je het topic weer aan het kapen bent met uitspraken die je anderen in de mond legt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Behalve met hoofddoeken, verplicht halal eten op scholen en burqas natuurlijk, want dat is prachtig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |