http://www.omroepbrabant.(...)+360+euro+boete.aspxquote:BIEZENMORTEL - Ontploft: dat is Joost Pijnenburg uit Biezenmortel toen zijn zoontje Jens (13) thuiskwam met een boete van 360 euro voor het gooien van een blikje op straat. De woede richt zich niet zozeer op zijn kroost, maar op de gemeente Oisterwijk. De verbouwereerde Pijnenburg vindt de straf voor het vergrijp van zijn zoon veel te hoog.
Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) van de gemeente Oisterwijk zag hoe Joost een blikje op straat gooide. Wat volgde was een boete van 360 euro. Een onredelijke straf, betoogt zijn vader. "Mijn zoon verdient straf, want hij deed iets wat niet mag. Maar dit getuigt van het ontbreken van iedere vorm van realiteitszin."
Bureau Halt of een boete
De bekeurde jongen had de keuze voor een doorverwijzing naar Bureau Halt of het betalen van de boete. Omdat een boete makkelijker aan te vechten was, koos Pijnenburg voor die optie. Hij heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen.
Ook de Ombudsman is ingelicht over de zaak. De gemeente Oisterwijk zegt in gesprek te zijn met de familie over de situatie.
OMG.quote:Bureau Halt of een boete
De bekeurde jongen had de keuze voor een doorverwijzing naar Bureau Halt of het betalen van de boete.
quote:
Ja, straffen voor anderen. Niet je eigen boetes natuurlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
Iedereen zit te klagen dat de straffen hoger moeten. Dan krijg je dit ja.
Met andere woorden, een verwijzing naar Halt had hij ook aangevochten?quote:Mijn zoon verdient straf ... Omdat een boete makkelijker aan te vechten was, koos Pijnenburg voor die optie
En aangezien elke Nederlander zo hypocriet als de tering is, gaat het altijd om anderen die hogere straffen dienen te krijgen, nooit henzelf, want <insert kutsmoes>.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
Zolang een pedomoordenaar nog niet eens 10 jaar krijgt en een gezichtschopper een taakstrafje.. tjah.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef k_man het volgende:
Er was dus sprake van...
[ afbeelding ]
Dag Henk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zolang een pedomoordenaar nog niet eens 10 jaar krijgt en een gezichtschopper een taakstrafje.. tjah.
Ligt er dus aan welke straf je bedoeld he.
http://www.omroepbrabant.(...)+360+euro+boete.aspxquote:BIEZENMORTEL - Ontploft: dat is Joost Pijnenburg uit Biezenmortel toen zijn zoontje Jens (13) thuiskwam met een boete van 360 euro voor het gooien van een blikje op straat. De woede richt zich niet zozeer op zijn kroost, maar op de gemeente Oisterwijk. De verbouwereerde Pijnenburg vindt de straf voor het vergrijp van zijn zoon veel te hoog.
Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) van de gemeente Oisterwijk zag hoe Joost een blikje op straat gooide. Wat volgde was een boete van 360 euro. Een onredelijke straf, betoogt zijn vader. "Mijn zoon verdient straf, want hij deed iets wat niet mag. Maar dit getuigt van het ontbreken van iedere vorm van realiteitszin."
Bureau Halt of een boete
De bekeurde jongen had de keuze voor een doorverwijzing naar Bureau Halt of het betalen van de boete. Omdat een boete makkelijker aan te vechten was, koos Pijnenburg voor die optie. "Wij werden met de rug tegen de muur gezet. De boa zei we snel moesten beslissen, want hij moest weer weg."
Cynische ambtenaar
De handelswijze van de ambtenaar beviel Pijnenburg evenmin. "Hij zei nog heel cynisch: jouw zoon krijgt waarschijnlijk nog vijftig procent korting vanwege zijn leeftijd. Dat komt alsnog neer op 180 euro boete." Van zijn ouders heeft Jens ook straf gehad: hij moet de auto's bij hem thuis de komende tijd wassen.
Pijnenburg vreest de aantekening die zijn zoon krijgt in een dossier. Omdat hij in overtreding ging, blijft dat voor de rest van zijn leven in het persoonlijk dossier te achterhalen. "We willen dat zijn dossier wordt vernietigd", aldus de ziedende vader.
Klacht
Hij heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen en een juridische procedure is gestart. Bij de Nationale Ombudsman is een klacht ingediend. In een brief aan Pieter van Vollenhoven van stichting Maatschappij en Veiligheid uit Pijnenburg zijn woede.
De gemeente Oisterwijk zegt in gesprek te zijn met de familie over de situatie. Vanwege de vele mediaverzoeken kon de gemeente nog niet uitgebreid reageren.
Lijkt me sterk dat dat is doorgevoerd, luttele dagen nadat dat als proefballonnetje door die wannabe-prins is opgelaten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:44 schreef minkuukel het volgende:
Is dit het resultaat van het feit dat de boy's zelf de hoogte van de boete mogen gaan bepalen?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Dagonet het volgende:
Pijnenburg vreest de aantekening die zijn zoon krijgt in een dossier. Omdat hij in overtreding ging, blijft dat voor de rest van zijn leven in het persoonlijk dossier te achterhalen. "We willen dat zijn dossier wordt vernietigd", aldus de ziedende vader.
Halloquote:
Ik vind, dus mijn mening, 360 euro een beetje overdreven voor een blikkie. Ik ben geen modelburger (verre van), maar ik zoek wel een afvalbak als ik afval heb op straat. Dus netjes vind ik het ook niet.quote:Nou prima toch, rommel op straat gooien is asociaal een aangezien pa er kennelijk ook 1 is betaalt ie maar lekker. Halt was een betere optie geweest denk ik.
Asociaal gedrag mag flink beboet worden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hallo
[..]
Ik vind, dus mijn mening, 360 euro een beetje overdreven voor een blikkie.
Oh, het was de schuld van de kennelijk incompetente boa die vroeger gepest werd. En je wil graag serieus genomen worden ? Op Geenstijl vinden ze je vast een stuk intelligenter.quote:Maar een boa die makkelijk wil scoren, de mensheid wil terugpakken omdat hij vroeger gepest is op school en de absurde hoogte van de boete vind ik nog zieliger.
Of dit een vangnet van hyperintelligente mensen is. .. Daar hebben we Mensa voor. Dat is ook te zien aan jou want jij zet iemand om z'n mening weg als minderwaardig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Asociaal gedrag mag flink beboet worden.
[..]
Oh, het was de schuld van de kennelijk incompetente boa die vroeger gepest werd. En je wil graag serieus genomen worden ? Op Geenstijl vinden ze je vast een stuk intelligenter.
Niemand zegt dat de boete onterecht is. De boete is terecht. Daar gaat het helemaal niet om. De vader is het ook eens met de boete. Dat is iedereen wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Cuppiecake het volgende:
Ik weet zeker dat als ik dit een paar jaar geleden gedaan had en met zo'n boete thuisgekomen was het huis te klein was geweest. Waar gaat het heen? Eerst staan ouders al bij scholen te huilen omdat hun lieve schattige kindje echt niks verkeerd doet en echt niet na hoeft te blijven, en nu zijn terechte boetes al geheel onterecht?
Dat ik dit als 19 jarige zeg, maar af en toe vraag ik me echt af waar het heen gaat.
alsjeblieft:quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Cuppiecake het volgende:
en nu zijn terechte boetes al geheel onterecht?
quote:Mijn zoon verdient straf, want hij deed iets wat niet mag.
jaja, en iemand anders schreeuwt weer dat pedo's de doodstraf moeten krijgen. gelukkig zijn er rechters die zoiets bepalen hier.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zolang een pedomoordenaar nog niet eens 10 jaar krijgt en een gezichtschopper een taakstrafje.. tjah.
Ligt er dus aan welke straf je bedoeld he.
Echt he.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:48 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Die pa is ook niet helemaal fris denk ik.
Als hij inderdaad 'niet fris' zou zijn zou hij toch wel weten wat wel en wat niet in je strafdossier komt, denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:48 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Die pa is ook niet helemaal fris denk ik.
Dit dus. Afval op straat gooien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Knofl00k het volgende:
Even denken hoor:
Blikje op straat mag niet, dat weet je als knaap van 13 wel.
Boete,
Vervolgens huilen?
Terrechte bekeuring.
Meneer is gewoon geschrokken dat er eindelijk eens op getreden is.
Over een paar jaar zijn we er aan gewend en zullen we het niet meer doen.
Afleren!!!
Heel normaal dus.
Ik zou denk ik m'n zoon een schop onder z'n kont geven en niet de media opzoeken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als hij inderdaad 'niet fris' zou zijn zou hij toch wel weten wat wel en wat niet in je strafdossier komt, denk ik.
Ja en wat had hij dan als straf in gedachte? Een goed gesprek met zijn zoon? Ik ben toevallig voor school een onderzoek aan het doen naar het verkeerd stallen van fietsen en het random rond gooien van afval. Het idiote hieraan is dat mensen het al niet eens meer zien en het bij het straatbeeld vinden horen. Niemand zal ooit gaan zeggen dat hij vind dat zijn boete de juiste hoogte heeft, maar iedereen brult wel dat de boetes hoger moeten. Als die hogere boetes dan alsvolgt uit worden gedeeld is het huilen geblazen. Zal wel aan mij liggen, maar ik gooide nooit blikjes op straat toen ik 13 was.quote:
Er ís vast wel een gulden middenweg te vinden tussen 0 en 360 euro, lijkt me.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:58 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Ja en wat had hij dan als straf in gedachte? Een goed gesprek met zijn zoon? Ik ben toevallig voor school een onderzoek aan het doen naar het verkeerd stallen van fietsen en het random rond gooien van afval. Het idiote hieraan is dat mensen het al niet eens meer zien en het bij het straatbeeld vinden horen. Niemand zal ooit gaan zeggen dat hij vind dat zijn boete de juiste hoogte heeft, maar iedereen brult wel dat de boetes hoger moeten. Als die hogere boetes dan alsvolgt uit worden gedeeld is het huilen geblazen. Zal wel aan mij liggen, maar ik gooide nooit blikjes op straat toen ik 13 was.
Ja en wat voor boodschap geef je dan af aan je zoon/dochter? Dat hij de volgende keer ook maar in discussie moet gaan met zijn docent als hij de straf te hoog vind, want er is altijd een gulden middenweg?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er ís vast wel een gulden middenweg te vinden tussen 0 en 360 euro, lijkt me.
Maar om dan iemand meteen min of meer te criminaliseren omdat hij dat laatste doet is dan wel een beetje overdreven, niet?quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik zou denk ik m'n zoon een schop onder z'n kont geven en niet de media opzoeken.
Met "niet helemaal fris" bedoel ik niet dat hij zelf crimineel is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar om dan iemand meteen min of meer te criminaliseren omdat hij dat laatste doet is dan wel een beetje overdreven, niet?
ik moest lachenquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef k_man het volgende:
Er was dus sprake van...
[ afbeelding ]
Nou nou nou, criminaliserenquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar om dan iemand meteen min of meer te criminaliseren omdat hij dat laatste doet is dan wel een beetje overdreven, niet?
Ik heb meer last van rommel op straat dan van pedo's en koppenschoppers.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:05 schreef Funkel het volgende:
Mensen die roepen dat straffen hoger moeten hebben het over gevangenisstraffen voor pedo's en koppenschoppers, niet over boetes voor overtredingen, snappen sommigen dat nou echt niet
Daar wordt de boete niet minder van.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Red_85 het volgende:
HA! Dan heeft die boa bij mij een hele nare avond. Niet alleen door mij overigens.
Uhuh, en braaf die 360 euro betalen en er verder niets over zeggen natuurlijk? Omdat het allemaal in zijn geheel terecht is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik zou denk ik m'n zoon een schop onder z'n kont geven en niet de media opzoeken.
Naar HALT omdat je een blikje op straat gooit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:00 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Hoezo zouden voor zijn zoon andere regels zijn dan voor de rest van Nederland?![]()
Hij begaat de overtreding en krijgt ook nog de kans om eventueel met een paar gesprekjes bij Halt de boete niet hoeven te betalen, de vader kiest daar niet voor. Dus gewoon betalen lijkt mij.
En daar gaat het dus al fout. Je moet WEL op je kroost kwaad worden als ze een blikje op straat gooien, niet op de politieagent die daar een boete voor geeft. Wat is dat nou toch voor rare redenatie altijd.quote:De woede richt zich niet zozeer op zijn kroost, maar op de gemeente Oisterwijk.
Zolang de hoogte van de boete voor iedereen gelijk is, heeft hij gewoon niks in te brengen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:54 schreef zarGon het volgende:
Mensen die 360 euro voor een blikje op straat gooien terecht vinden..
Natuurlijk.
[..]
Niemand zegt dat de boete onterecht is. De boete is terecht. Daar gaat het helemaal niet om. De vader is het ook eens met de boete. Dat is iedereen wel.
Het gaat om de hoogte van de boete.
Zo zijn nu toch de regels?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Naar HALT omdat je een blikje op straat gooit.
Mijn god..
quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:22 schreef DuTank het volgende:
Kunnen we niet zulke boetes uitdelen voor mensen die een Nickelson jas dragen? Dat is pas vervuiling van de straat.
waarom is dit topic gelijk weer debiel??quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou nou nou, criminaliseren![]()
Natuurlijk is het debiel van die boa, maar dit topic is minstens zo debiel.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
En de straten zijn er schoon, tering he!quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:25 schreef Igen het volgende:
[..]En nogal eens wordt dan Singapore aangehaald als voorbeeld van hoe een samenleving met strenge straffen goed zou werken. Dan krijg je dit ja. Of nog meer, daar staat er zelfs een boete van zo'n 600 euro op.
Omdat ik het verongelijkte 'Dat dit kan in NL'-sfeertje dat hier hangt een beetje hekel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom is dit topic gelijk weer debiel??
Yep over een paar jaar is dit gewoon en doet niemand het meer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Knofl00k het volgende:
Even denken hoor:
Blikje op straat mag niet, dat weet je als knaap van 13 wel.
Boete,
Vervolgens huilen?
Terrechte bekeuring.
Meneer is gewoon geschrokken dat er eindelijk eens op getreden is.
Over een paar jaar zijn we er aan gewend en zullen we het niet meer doen.
Afleren!!!
Heel normaal dus.
mensen kijken hier een beetje van op, dat vind ik niet vreemdquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik het verongelijkte 'Dat dit kan in NL'-sfeertje dat hier hangt een beetje hekel.
Maar goed, dat is ieder voor zich, nietwaar?
Op wikipedia staat ook dat het 120 euro is, dus er moet hier bijna wel meer aan de hand zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
mensen kijken hier een beetje van op, dat vind ik niet vreemd
geen lichtje op je fiets: 40 euro
wildpoepen: 130 euro
brandstichten: 250 euro
blikje op straat gooien: 360 euro?
das toch een beetje raar?
Volgens mij heb ik mijn eerdere post al aangegeven dat ik de actie van de boa eveneens debiel vind.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
gaan lichtje op je fiets: 40 euro
dat wilde je graag zeggen ofzo?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik mijn eerdere post al aangegeven dat ik de actie van de boa eveneens debiel vind.
Maar goed, jij je zin:
Waar gaat het heen met ons land?!
misschien poepte hij in zijn broek toen de BOA de boete uit begon te schrijvenquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:36 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Op wikipedia staat ook dat het 120 euro is, dus er moet hier bijna wel meer aan de hand zijn.
Jochie gooit blikje op straat, BOA zegt er iets van en dreigt boete uit te schrijven (¤120 volgens wiki).quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen lichtje op je fiets: 40 euro
Of je reageert gewoon níet in volgens jou debiele topics. Doe je jezelf én een hoop anderen een hoop plezier mee. Doe ik ook, en werkt prima, al zeg ik het zelf.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik mijn eerdere post al aangegeven dat ik de actie van de boa eveneens debiel vind.
Maar goed, jij je zin:
Waar gaat het heen met ons land?!
Dat kan best, maar dan houdt de gemeente zich wel opmerkelijk op de vlakte.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Jochie gooit blikje op straat, BOA zegt er iets van en dreigt boete uit te schrijven (¤120 volgens wiki).
Joch begint BOA uit te schelden, bedreigen wat dan ook....belediging van ambtenaar in functie en whoppa boete erbij..totaalbedrag ¤360
Zoiets?
Omdat de gemeente a) niet binnen een dag overal van op de hoogte is en b) zij niet alle gegevens aan de pers geven omdat dit simpelweg niet magquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat kan best, maar dan houdt de gemeente zich wel opmerkelijk op de vlakte.
1. Omroep Brabant is een publieke regionale omroep, heeft derhalve niet zo heel veel met de Telegraaf te maken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:43 schreef Woffel het volgende:
Heerlijk Telegraafverhaal, ook alleen de vader aan het woord.
Als 13-jarige blij afval weggooien zodat een ander voor je mag bukken, na de waarschijnlijke halvering van de boete blijft er een mooie straf staan voor deze tokkie.
kan, er lijkt iig een deel van het verhaal te missenquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Jochie gooit blikje op straat, BOA zegt er iets van en dreigt boete uit te schrijven (¤120 volgens wiki).
Joch begint BOA uit te schelden, bedreigen wat dan ook....belediging van ambtenaar in functie en whoppa boete erbij..totaalbedrag ¤360
Zoiets?
Dat zegt toch verder niks over het verhaal van de gemeente haar kant?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
1. Omroep Brabant is een publieke regionale omroep, heeft derhalve niet zo heel veel met de Telegraaf te maken.
2. Alleen de vader aan het woord? Welk gedeelte van De gemeente Oisterwijk zegt in gesprek te zijn met de familie over de situatie zie je over het hoofd?
Het zegt in elk geval wel dat de bron niet zo eenzijdig te werk is gegaan als jij blijkbaar denkt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:49 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Dat zegt toch verder niks over het verhaal van de gemeente haar kant?
Als IK blijkbaar denk? Ik heb helemaal geen uitspraken gedaan over de bron.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het zegt in elk geval wel dat de bron niet zo eenzijdig te werk is gegaan als jij blijkbaar denkt.
Overigens zou ik wel vrede hebben met die boete mocht die jongen die boa hebben uitgescholden.
Dat was jij inderdaad niet, excuses daarvoor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:54 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Als IK blijkbaar denk? Ik heb helemaal geen uitspraken gedaan over de bron.
Klopt. Maar dit soort straffen kunnen veel gemakkelijker omhoog worden gebracht omdat er weinig juridische aspecten bij komen kijken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:03 schreef Disorder het volgende:
Ik snap de comments hier en op geenstijl niet zo goed. Die vader geeft notabene zelf ook aan dat zijn zoon gestraft dient te worden, maar vindt de boete gewoon buiten proportie. Daar ben ik het mee eens. En dat 'we' vragen om zwaardere straffen heeft toch niks met dit soort zaken te maken? Dat gaat over verkrachtingen, doodslag, draaideur-criminaliteit, etc.
Wat heeft de vorm van Omroep Brabant te maken met de vorm van het artikel?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
1. Omroep Brabant is een publieke regionale omroep, heeft derhalve niet zo heel veel met de Telegraaf te maken.
2. Alleen de vader aan het woord? Welk gedeelte van De gemeente Oisterwijk zegt in gesprek te zijn met de familie over de situatie zie je over het hoofd?
Ah, "wat anderen doen"quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:03 schreef Disorder het volgende:
Ik snap de comments hier en op geenstijl niet zo goed. Die vader geeft notabene zelf ook aan dat zijn zoon gestraft dient te worden, maar vindt de boete gewoon buiten proportie. Daar ben ik het mee eens. En dat 'we' vragen om zwaardere straffen heeft toch niks met dit soort zaken te maken? Dat gaat over verkrachtingen, doodslag, draaideur-criminaliteit, etc.
Mijn moeder heeft wat afval uit de pomp van de wasmachine moeten halen vroeger, we waren gedrilled op het meenemen van afval - je kwam simpelweg niet op het fucking idee om het op straat te gooien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon geen troep op straat gooien, krijg je ook geen boete. Het leven kan soms zo simpel zijn...
De boete is dus niet het probleem, enkel de hoogte ervan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon geen troep op straat gooien, krijg je ook geen boete. Het leven kan soms zo simpel zijn...
Nee het probleem is de opvoeding van die jongen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De boete is dus niet het probleem, enkel de hoogte ervan.
Dat mensen meer last hebben van zwefvuil dan van koppenrammers, pedo's en verkrachters en dat daarom de boete best hoog mag zijn. Mensen die jammeren over de strafmaat voor zware delicten hebben geen idee van waar de maatschappij het meest onder te lijden heeft. Dat zijn namelijk de simpele asociale delicten, niet de zware misdrijven waarvan de kans er ooit slachtoffer van te worden nagenoeg nihil is.quote:
Het is je ontgaan dat de vader vindt dat de jongen straf verdient?quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee het probleem is de opvoeding van die jongen.
Gevalletje "Jongen met gouden hart". Die pauper zegt alles om eronder uit te komen. Die gaat straks nog roepen dat die jongen vrijwilligers werk doet en in het weekend propjes raapt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat de vader vindt dat de jongen straf verdient?
Zeg dit eens tegen een slachtoffer van verkrachting, een nabestaande bij doodslag, of een winkelier die al tientallen keer te maken heeft gehad met winkeldiefstal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:12 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat mensen meer last hebben van zwefvuil dan van koppenrammers, pedo's en verkrachters en dat daarom de boete best hoog mag zijn. Mensen die jammeren over de strafmaat voor zware delicten hebben geen idee van waar de maatschappij het meest onder te lijden heeft. Dat zijn namelijk de simpele asociale delicten, niet de zware misdrijven waarvan de kans er ooit slachtoffer van te worden nagenoeg nihil is.
Hebben ze bij HALT niet een soort lightprogramma voor dit soort dingen? Een preek en twee middagjes schoffelen ofzo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Naar HALT omdat je een blikje op straat gooit.
Mijn god..
Nog een keer: die vader zegt dat de jongen straf verdient...quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gevalletje "Jongen met gouden hart". Die pauper zegt alles om eronder uit te komen. Die gaat straks nog roepen dat die jongen vrijwilligers werk doet en in het weekend propjes raapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |