http://www.omroepbrabant.(...)+360+euro+boete.aspxquote:BIEZENMORTEL - Ontploft: dat is Joost Pijnenburg uit Biezenmortel toen zijn zoontje Jens (13) thuiskwam met een boete van 360 euro voor het gooien van een blikje op straat. De woede richt zich niet zozeer op zijn kroost, maar op de gemeente Oisterwijk. De verbouwereerde Pijnenburg vindt de straf voor het vergrijp van zijn zoon veel te hoog.
Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) van de gemeente Oisterwijk zag hoe Joost een blikje op straat gooide. Wat volgde was een boete van 360 euro. Een onredelijke straf, betoogt zijn vader. "Mijn zoon verdient straf, want hij deed iets wat niet mag. Maar dit getuigt van het ontbreken van iedere vorm van realiteitszin."
Bureau Halt of een boete
De bekeurde jongen had de keuze voor een doorverwijzing naar Bureau Halt of het betalen van de boete. Omdat een boete makkelijker aan te vechten was, koos Pijnenburg voor die optie. Hij heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen.
Ook de Ombudsman is ingelicht over de zaak. De gemeente Oisterwijk zegt in gesprek te zijn met de familie over de situatie.
OMG.quote:Bureau Halt of een boete
De bekeurde jongen had de keuze voor een doorverwijzing naar Bureau Halt of het betalen van de boete.
quote:
Ja, straffen voor anderen. Niet je eigen boetes natuurlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
Iedereen zit te klagen dat de straffen hoger moeten. Dan krijg je dit ja.
Met andere woorden, een verwijzing naar Halt had hij ook aangevochten?quote:Mijn zoon verdient straf ... Omdat een boete makkelijker aan te vechten was, koos Pijnenburg voor die optie
En aangezien elke Nederlander zo hypocriet als de tering is, gaat het altijd om anderen die hogere straffen dienen te krijgen, nooit henzelf, want <insert kutsmoes>.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
Zolang een pedomoordenaar nog niet eens 10 jaar krijgt en een gezichtschopper een taakstrafje.. tjah.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef k_man het volgende:
Er was dus sprake van...
[ afbeelding ]
Dag Henk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zolang een pedomoordenaar nog niet eens 10 jaar krijgt en een gezichtschopper een taakstrafje.. tjah.
Ligt er dus aan welke straf je bedoeld he.
http://www.omroepbrabant.(...)+360+euro+boete.aspxquote:BIEZENMORTEL - Ontploft: dat is Joost Pijnenburg uit Biezenmortel toen zijn zoontje Jens (13) thuiskwam met een boete van 360 euro voor het gooien van een blikje op straat. De woede richt zich niet zozeer op zijn kroost, maar op de gemeente Oisterwijk. De verbouwereerde Pijnenburg vindt de straf voor het vergrijp van zijn zoon veel te hoog.
Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) van de gemeente Oisterwijk zag hoe Joost een blikje op straat gooide. Wat volgde was een boete van 360 euro. Een onredelijke straf, betoogt zijn vader. "Mijn zoon verdient straf, want hij deed iets wat niet mag. Maar dit getuigt van het ontbreken van iedere vorm van realiteitszin."
Bureau Halt of een boete
De bekeurde jongen had de keuze voor een doorverwijzing naar Bureau Halt of het betalen van de boete. Omdat een boete makkelijker aan te vechten was, koos Pijnenburg voor die optie. "Wij werden met de rug tegen de muur gezet. De boa zei we snel moesten beslissen, want hij moest weer weg."
Cynische ambtenaar
De handelswijze van de ambtenaar beviel Pijnenburg evenmin. "Hij zei nog heel cynisch: jouw zoon krijgt waarschijnlijk nog vijftig procent korting vanwege zijn leeftijd. Dat komt alsnog neer op 180 euro boete." Van zijn ouders heeft Jens ook straf gehad: hij moet de auto's bij hem thuis de komende tijd wassen.
Pijnenburg vreest de aantekening die zijn zoon krijgt in een dossier. Omdat hij in overtreding ging, blijft dat voor de rest van zijn leven in het persoonlijk dossier te achterhalen. "We willen dat zijn dossier wordt vernietigd", aldus de ziedende vader.
Klacht
Hij heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen en een juridische procedure is gestart. Bij de Nationale Ombudsman is een klacht ingediend. In een brief aan Pieter van Vollenhoven van stichting Maatschappij en Veiligheid uit Pijnenburg zijn woede.
De gemeente Oisterwijk zegt in gesprek te zijn met de familie over de situatie. Vanwege de vele mediaverzoeken kon de gemeente nog niet uitgebreid reageren.
Lijkt me sterk dat dat is doorgevoerd, luttele dagen nadat dat als proefballonnetje door die wannabe-prins is opgelaten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:44 schreef minkuukel het volgende:
Is dit het resultaat van het feit dat de boy's zelf de hoogte van de boete mogen gaan bepalen?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Dagonet het volgende:
Pijnenburg vreest de aantekening die zijn zoon krijgt in een dossier. Omdat hij in overtreding ging, blijft dat voor de rest van zijn leven in het persoonlijk dossier te achterhalen. "We willen dat zijn dossier wordt vernietigd", aldus de ziedende vader.
Halloquote:
Ik vind, dus mijn mening, 360 euro een beetje overdreven voor een blikkie. Ik ben geen modelburger (verre van), maar ik zoek wel een afvalbak als ik afval heb op straat. Dus netjes vind ik het ook niet.quote:Nou prima toch, rommel op straat gooien is asociaal een aangezien pa er kennelijk ook 1 is betaalt ie maar lekker. Halt was een betere optie geweest denk ik.
Asociaal gedrag mag flink beboet worden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hallo
[..]
Ik vind, dus mijn mening, 360 euro een beetje overdreven voor een blikkie.
Oh, het was de schuld van de kennelijk incompetente boa die vroeger gepest werd. En je wil graag serieus genomen worden ? Op Geenstijl vinden ze je vast een stuk intelligenter.quote:Maar een boa die makkelijk wil scoren, de mensheid wil terugpakken omdat hij vroeger gepest is op school en de absurde hoogte van de boete vind ik nog zieliger.
Of dit een vangnet van hyperintelligente mensen is. .. Daar hebben we Mensa voor. Dat is ook te zien aan jou want jij zet iemand om z'n mening weg als minderwaardig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Asociaal gedrag mag flink beboet worden.
[..]
Oh, het was de schuld van de kennelijk incompetente boa die vroeger gepest werd. En je wil graag serieus genomen worden ? Op Geenstijl vinden ze je vast een stuk intelligenter.
Niemand zegt dat de boete onterecht is. De boete is terecht. Daar gaat het helemaal niet om. De vader is het ook eens met de boete. Dat is iedereen wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Cuppiecake het volgende:
Ik weet zeker dat als ik dit een paar jaar geleden gedaan had en met zo'n boete thuisgekomen was het huis te klein was geweest. Waar gaat het heen? Eerst staan ouders al bij scholen te huilen omdat hun lieve schattige kindje echt niks verkeerd doet en echt niet na hoeft te blijven, en nu zijn terechte boetes al geheel onterecht?
Dat ik dit als 19 jarige zeg, maar af en toe vraag ik me echt af waar het heen gaat.
alsjeblieft:quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Cuppiecake het volgende:
en nu zijn terechte boetes al geheel onterecht?
quote:Mijn zoon verdient straf, want hij deed iets wat niet mag.
jaja, en iemand anders schreeuwt weer dat pedo's de doodstraf moeten krijgen. gelukkig zijn er rechters die zoiets bepalen hier.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zolang een pedomoordenaar nog niet eens 10 jaar krijgt en een gezichtschopper een taakstrafje.. tjah.
Ligt er dus aan welke straf je bedoeld he.
Echt he.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:48 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Die pa is ook niet helemaal fris denk ik.
Als hij inderdaad 'niet fris' zou zijn zou hij toch wel weten wat wel en wat niet in je strafdossier komt, denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:48 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Die pa is ook niet helemaal fris denk ik.
Dit dus. Afval op straat gooien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Knofl00k het volgende:
Even denken hoor:
Blikje op straat mag niet, dat weet je als knaap van 13 wel.
Boete,
Vervolgens huilen?
Terrechte bekeuring.
Meneer is gewoon geschrokken dat er eindelijk eens op getreden is.
Over een paar jaar zijn we er aan gewend en zullen we het niet meer doen.
Afleren!!!
Heel normaal dus.
Ik zou denk ik m'n zoon een schop onder z'n kont geven en niet de media opzoeken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als hij inderdaad 'niet fris' zou zijn zou hij toch wel weten wat wel en wat niet in je strafdossier komt, denk ik.
Ja en wat had hij dan als straf in gedachte? Een goed gesprek met zijn zoon? Ik ben toevallig voor school een onderzoek aan het doen naar het verkeerd stallen van fietsen en het random rond gooien van afval. Het idiote hieraan is dat mensen het al niet eens meer zien en het bij het straatbeeld vinden horen. Niemand zal ooit gaan zeggen dat hij vind dat zijn boete de juiste hoogte heeft, maar iedereen brult wel dat de boetes hoger moeten. Als die hogere boetes dan alsvolgt uit worden gedeeld is het huilen geblazen. Zal wel aan mij liggen, maar ik gooide nooit blikjes op straat toen ik 13 was.quote:
Er ís vast wel een gulden middenweg te vinden tussen 0 en 360 euro, lijkt me.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:58 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Ja en wat had hij dan als straf in gedachte? Een goed gesprek met zijn zoon? Ik ben toevallig voor school een onderzoek aan het doen naar het verkeerd stallen van fietsen en het random rond gooien van afval. Het idiote hieraan is dat mensen het al niet eens meer zien en het bij het straatbeeld vinden horen. Niemand zal ooit gaan zeggen dat hij vind dat zijn boete de juiste hoogte heeft, maar iedereen brult wel dat de boetes hoger moeten. Als die hogere boetes dan alsvolgt uit worden gedeeld is het huilen geblazen. Zal wel aan mij liggen, maar ik gooide nooit blikjes op straat toen ik 13 was.
Ja en wat voor boodschap geef je dan af aan je zoon/dochter? Dat hij de volgende keer ook maar in discussie moet gaan met zijn docent als hij de straf te hoog vind, want er is altijd een gulden middenweg?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er ís vast wel een gulden middenweg te vinden tussen 0 en 360 euro, lijkt me.
Maar om dan iemand meteen min of meer te criminaliseren omdat hij dat laatste doet is dan wel een beetje overdreven, niet?quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik zou denk ik m'n zoon een schop onder z'n kont geven en niet de media opzoeken.
Met "niet helemaal fris" bedoel ik niet dat hij zelf crimineel is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar om dan iemand meteen min of meer te criminaliseren omdat hij dat laatste doet is dan wel een beetje overdreven, niet?
ik moest lachenquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef k_man het volgende:
Er was dus sprake van...
[ afbeelding ]
Nou nou nou, criminaliserenquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar om dan iemand meteen min of meer te criminaliseren omdat hij dat laatste doet is dan wel een beetje overdreven, niet?
Ik heb meer last van rommel op straat dan van pedo's en koppenschoppers.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:05 schreef Funkel het volgende:
Mensen die roepen dat straffen hoger moeten hebben het over gevangenisstraffen voor pedo's en koppenschoppers, niet over boetes voor overtredingen, snappen sommigen dat nou echt niet
Daar wordt de boete niet minder van.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Red_85 het volgende:
HA! Dan heeft die boa bij mij een hele nare avond. Niet alleen door mij overigens.
Uhuh, en braaf die 360 euro betalen en er verder niets over zeggen natuurlijk? Omdat het allemaal in zijn geheel terecht is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik zou denk ik m'n zoon een schop onder z'n kont geven en niet de media opzoeken.
Naar HALT omdat je een blikje op straat gooit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:00 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Hoezo zouden voor zijn zoon andere regels zijn dan voor de rest van Nederland?![]()
Hij begaat de overtreding en krijgt ook nog de kans om eventueel met een paar gesprekjes bij Halt de boete niet hoeven te betalen, de vader kiest daar niet voor. Dus gewoon betalen lijkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |