abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122761052
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:19 schreef timmmmm het volgende:
Denk jij dat dat jong volgende keer nog zo makkelijk en blikje op straat jopt?
Nou, na de actie van paps vrees ik van wel.. want pappie regelt wel even een advocaat ipv zijn zoon te corrigeren.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 11 februari 2013 @ 19:20:53 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_122761093
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:19 schreef roos85 het volgende:

[..]

Nou, na de actie van paps vrees ik van wel.. want pappie regelt wel even een advocaat ipv zijn zoon te corrigeren.
Nee, het kind veroorzaakt zoveel gedoe, hoe het ook uitvalt, volgende keer wil hij dat heul wel vermijden denk ik :D
Laffe huichelaar
pi_122761142
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Blijkbaar werkt het, want men is geschokt, vindt het veel te hoog om te betalen voor een blikje op straat. Dus denken ze volgende keer wel twee keer na. Prima dus
Ik vind dit een enigszins wereldvreemde opmerking. En ook érg toegespitst op het ene specifieke vergrijp. Als je 360 euro een normale boete vindt in zo'n situatie, wat voor astronomische boetes wil je dan wel niet zetten op écht ernstige vergrijpen? Het boetesysteem moet ook als totaal geloofwaardig en rechtvaardig zijn.
pi_122761248
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee, het kind veroorzaakt zoveel gedoe, hoe het ook uitvalt, volgende keer wil hij dat heul wel vermijden denk ik :D
Laten we het hopen, vader had beter zijn zoon het blikje kunnen laten opruimen (gezien het nog op straat lag) en hem laten werken (krantenwijk oid) ipv dat dit achterlijke gemekker.

Vader heeft waarschijnlijk niet in de gaten hoe voor schut hij zichzelf zet _O-
  maandag 11 februari 2013 @ 19:25:31 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_122761332
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:21 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik vind dit een enigszins wereldvreemde opmerking. En ook érg toegespitst op het ene specifieke vergrijp. Als je 360 euro een normale boete vindt in zo'n situatie, wat voor astronomische boetes wil je dan wel niet zetten op écht ernstige vergrijpen? Het boetesysteem moet ook als totaal geloofwaardig en rechtvaardig zijn.
Het doel van boetes zou imo het afschrikken van wangedrag moeten zijn. Als daar astronomische boetes voor nodig zijn, so be it. Dit vat ik op als toestemming het ruimer te vatten, dus een ander voorbeeld: Je hoeft niet meer dan modaal te verdienen, om je schouders op te halen voor de boete voor een keer door rood lopen/fietsen. Waarom zou je dat dan niet doen. Als je dan meteen een écht fiks bedrag moet betalen, denk je wel twee keer na.
Laffe huichelaar
pi_122761350
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

Volgens mij erkent die vader toch duidelijk dat zijn zoon fout zat. Hij ageert dus niet tegen het feit dat zijn zoon is beboet, hij ageert tegen de absurde hoogte van de boete, die totaal niet in verhouding staat met de ernst van het vergrijp.
in de brief lees ik dat de vader vooral van leer trekt tegen de boa.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122761536
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:25 schreef DroogDok het volgende:

[..]

in de brief lees ik dat de vader vooral van leer trekt tegen de boa.
En dat slaat echt helemaal nergens op.. meneertje die denkt dat hij ongenaakbaar is...
  maandag 11 februari 2013 @ 19:33:51 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_122761775
O en als mensen toch per se, ondanks de hoge boete, wangedrag willen vertonen, komen hoge boetes ook van pas. Dat noem ik tokkiebelasting, en die kan niet hoog genoeg zijn
Laffe huichelaar
pi_122761800
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het doel van boetes zou imo het afschrikken van wangedrag moeten zijn. Als daar astronomische boetes voor nodig zijn, so be it. Dit vat ik op als toestemming het ruimer te vatten, dus een ander voorbeeld: Je hoeft niet meer dan modaal te verdienen, om je schouders op te halen voor de boete voor een keer door rood lopen/fietsen. Waarom zou je dat dan niet doen. Als je dan meteen een écht fiks bedrag moet betalen, denk je wel twee keer na.
Ik ben ook wel van strenger straffen en van hogere boetes, maar 360 euro voor een blikje op straat gooien vind ik absurd hoog. Dat het afschrikt, ammehoela... een boete van 10.000 euro zou ook afschrikken. Een boete van 150 euro trouwens ook wel.
pi_122762262
Die tekst van die brief is wel behoorlijk hilarisch, zeker van een man die blijkbaar een behoorlijk belegde boterham verdient
pi_123165182
quote:
Burgemeester: boete voor blikje terecht

OISTERWIJK -
Burgemeester Hans Janssen van Oisterwijk heeft geen moeite met de boete van 360 euro die de 13-jarige Jens uit Oisterwijk onlangs kreeg voor het op straat gooien van een blikje.

„We weten dat het helpt als een straf voelbaar is. We hebben al te lang te veel door de vingers gezien”, aldus de burgemeester in een column. Dat meldt Omroep Brabant.
De boete van 360 euro ontketende grote ophef. Omdat Jens nog geen 16 is hoeft hij daarvan maar de helft te betalen, maar daar liet zijn vader het niet bij zitten. Hij heeft de gemeente Oisterwijk voor de rechter gesleept.

„In Den Haag hoort de discussie thuis over de hoogte van de boetes. Hier in Oisterwijk hoort de discussie thuis hoe irritant we het vinden dat mensen rotzooi op straat gooien en of we er daarom iets aan doen”, schrijft Janssen.
Wordt bellen in de auto straks dan ¤ 500?
pi_123165407
Mooie reactie van die burgemeester.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')