En daar gaat het dus al fout. Je moet WEL op je kroost kwaad worden als ze een blikje op straat gooien, niet op de politieagent die daar een boete voor geeft. Wat is dat nou toch voor rare redenatie altijd.quote:De woede richt zich niet zozeer op zijn kroost, maar op de gemeente Oisterwijk.
Zolang de hoogte van de boete voor iedereen gelijk is, heeft hij gewoon niks in te brengen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:54 schreef zarGon het volgende:
Mensen die 360 euro voor een blikje op straat gooien terecht vinden..
Natuurlijk.
[..]
Niemand zegt dat de boete onterecht is. De boete is terecht. Daar gaat het helemaal niet om. De vader is het ook eens met de boete. Dat is iedereen wel.
Het gaat om de hoogte van de boete.
Zo zijn nu toch de regels?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Naar HALT omdat je een blikje op straat gooit.
Mijn god..
quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:22 schreef DuTank het volgende:
Kunnen we niet zulke boetes uitdelen voor mensen die een Nickelson jas dragen? Dat is pas vervuiling van de straat.
waarom is dit topic gelijk weer debiel??quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou nou nou, criminaliseren![]()
Natuurlijk is het debiel van die boa, maar dit topic is minstens zo debiel.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef Jahr00n het volgende:
Iedereen zit te klagen dat de straffen hoger moeten. Dan krijg je dit ja.
En de straten zijn er schoon, tering he!quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:25 schreef Igen het volgende:
[..]En nogal eens wordt dan Singapore aangehaald als voorbeeld van hoe een samenleving met strenge straffen goed zou werken. Dan krijg je dit ja. Of nog meer, daar staat er zelfs een boete van zo'n 600 euro op.
Omdat ik het verongelijkte 'Dat dit kan in NL'-sfeertje dat hier hangt een beetje hekel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom is dit topic gelijk weer debiel??
Yep over een paar jaar is dit gewoon en doet niemand het meer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:45 schreef Knofl00k het volgende:
Even denken hoor:
Blikje op straat mag niet, dat weet je als knaap van 13 wel.
Boete,
Vervolgens huilen?
Terrechte bekeuring.
Meneer is gewoon geschrokken dat er eindelijk eens op getreden is.
Over een paar jaar zijn we er aan gewend en zullen we het niet meer doen.
Afleren!!!
Heel normaal dus.
mensen kijken hier een beetje van op, dat vind ik niet vreemdquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik het verongelijkte 'Dat dit kan in NL'-sfeertje dat hier hangt een beetje hekel.
Maar goed, dat is ieder voor zich, nietwaar?
Op wikipedia staat ook dat het 120 euro is, dus er moet hier bijna wel meer aan de hand zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
mensen kijken hier een beetje van op, dat vind ik niet vreemd
geen lichtje op je fiets: 40 euro
wildpoepen: 130 euro
brandstichten: 250 euro
blikje op straat gooien: 360 euro?
das toch een beetje raar?
Volgens mij heb ik mijn eerdere post al aangegeven dat ik de actie van de boa eveneens debiel vind.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
gaan lichtje op je fiets: 40 euro
dat wilde je graag zeggen ofzo?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik mijn eerdere post al aangegeven dat ik de actie van de boa eveneens debiel vind.
Maar goed, jij je zin:
Waar gaat het heen met ons land?!
misschien poepte hij in zijn broek toen de BOA de boete uit begon te schrijvenquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:36 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Op wikipedia staat ook dat het 120 euro is, dus er moet hier bijna wel meer aan de hand zijn.
Jochie gooit blikje op straat, BOA zegt er iets van en dreigt boete uit te schrijven (¤120 volgens wiki).quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen lichtje op je fiets: 40 euro
Of je reageert gewoon níet in volgens jou debiele topics. Doe je jezelf én een hoop anderen een hoop plezier mee. Doe ik ook, en werkt prima, al zeg ik het zelf.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik mijn eerdere post al aangegeven dat ik de actie van de boa eveneens debiel vind.
Maar goed, jij je zin:
Waar gaat het heen met ons land?!
Dat kan best, maar dan houdt de gemeente zich wel opmerkelijk op de vlakte.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Jochie gooit blikje op straat, BOA zegt er iets van en dreigt boete uit te schrijven (¤120 volgens wiki).
Joch begint BOA uit te schelden, bedreigen wat dan ook....belediging van ambtenaar in functie en whoppa boete erbij..totaalbedrag ¤360
Zoiets?
Omdat de gemeente a) niet binnen een dag overal van op de hoogte is en b) zij niet alle gegevens aan de pers geven omdat dit simpelweg niet magquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat kan best, maar dan houdt de gemeente zich wel opmerkelijk op de vlakte.
1. Omroep Brabant is een publieke regionale omroep, heeft derhalve niet zo heel veel met de Telegraaf te maken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:43 schreef Woffel het volgende:
Heerlijk Telegraafverhaal, ook alleen de vader aan het woord.
Als 13-jarige blij afval weggooien zodat een ander voor je mag bukken, na de waarschijnlijke halvering van de boete blijft er een mooie straf staan voor deze tokkie.
kan, er lijkt iig een deel van het verhaal te missenquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Jochie gooit blikje op straat, BOA zegt er iets van en dreigt boete uit te schrijven (¤120 volgens wiki).
Joch begint BOA uit te schelden, bedreigen wat dan ook....belediging van ambtenaar in functie en whoppa boete erbij..totaalbedrag ¤360
Zoiets?
Dat zegt toch verder niks over het verhaal van de gemeente haar kant?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
1. Omroep Brabant is een publieke regionale omroep, heeft derhalve niet zo heel veel met de Telegraaf te maken.
2. Alleen de vader aan het woord? Welk gedeelte van De gemeente Oisterwijk zegt in gesprek te zijn met de familie over de situatie zie je over het hoofd?
Het zegt in elk geval wel dat de bron niet zo eenzijdig te werk is gegaan als jij blijkbaar denkt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:49 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Dat zegt toch verder niks over het verhaal van de gemeente haar kant?
Als IK blijkbaar denk? Ik heb helemaal geen uitspraken gedaan over de bron.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het zegt in elk geval wel dat de bron niet zo eenzijdig te werk is gegaan als jij blijkbaar denkt.
Overigens zou ik wel vrede hebben met die boete mocht die jongen die boa hebben uitgescholden.
Dat was jij inderdaad niet, excuses daarvoor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:54 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Als IK blijkbaar denk? Ik heb helemaal geen uitspraken gedaan over de bron.
Klopt. Maar dit soort straffen kunnen veel gemakkelijker omhoog worden gebracht omdat er weinig juridische aspecten bij komen kijken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:03 schreef Disorder het volgende:
Ik snap de comments hier en op geenstijl niet zo goed. Die vader geeft notabene zelf ook aan dat zijn zoon gestraft dient te worden, maar vindt de boete gewoon buiten proportie. Daar ben ik het mee eens. En dat 'we' vragen om zwaardere straffen heeft toch niks met dit soort zaken te maken? Dat gaat over verkrachtingen, doodslag, draaideur-criminaliteit, etc.
Wat heeft de vorm van Omroep Brabant te maken met de vorm van het artikel?quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
1. Omroep Brabant is een publieke regionale omroep, heeft derhalve niet zo heel veel met de Telegraaf te maken.
2. Alleen de vader aan het woord? Welk gedeelte van De gemeente Oisterwijk zegt in gesprek te zijn met de familie over de situatie zie je over het hoofd?
Ah, "wat anderen doen"quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:03 schreef Disorder het volgende:
Ik snap de comments hier en op geenstijl niet zo goed. Die vader geeft notabene zelf ook aan dat zijn zoon gestraft dient te worden, maar vindt de boete gewoon buiten proportie. Daar ben ik het mee eens. En dat 'we' vragen om zwaardere straffen heeft toch niks met dit soort zaken te maken? Dat gaat over verkrachtingen, doodslag, draaideur-criminaliteit, etc.
Mijn moeder heeft wat afval uit de pomp van de wasmachine moeten halen vroeger, we waren gedrilled op het meenemen van afval - je kwam simpelweg niet op het fucking idee om het op straat te gooien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon geen troep op straat gooien, krijg je ook geen boete. Het leven kan soms zo simpel zijn...
De boete is dus niet het probleem, enkel de hoogte ervan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon geen troep op straat gooien, krijg je ook geen boete. Het leven kan soms zo simpel zijn...
Nee het probleem is de opvoeding van die jongen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De boete is dus niet het probleem, enkel de hoogte ervan.
Dat mensen meer last hebben van zwefvuil dan van koppenrammers, pedo's en verkrachters en dat daarom de boete best hoog mag zijn. Mensen die jammeren over de strafmaat voor zware delicten hebben geen idee van waar de maatschappij het meest onder te lijden heeft. Dat zijn namelijk de simpele asociale delicten, niet de zware misdrijven waarvan de kans er ooit slachtoffer van te worden nagenoeg nihil is.quote:
Het is je ontgaan dat de vader vindt dat de jongen straf verdient?quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee het probleem is de opvoeding van die jongen.
Gevalletje "Jongen met gouden hart". Die pauper zegt alles om eronder uit te komen. Die gaat straks nog roepen dat die jongen vrijwilligers werk doet en in het weekend propjes raapt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat de vader vindt dat de jongen straf verdient?
Zeg dit eens tegen een slachtoffer van verkrachting, een nabestaande bij doodslag, of een winkelier die al tientallen keer te maken heeft gehad met winkeldiefstal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:12 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat mensen meer last hebben van zwefvuil dan van koppenrammers, pedo's en verkrachters en dat daarom de boete best hoog mag zijn. Mensen die jammeren over de strafmaat voor zware delicten hebben geen idee van waar de maatschappij het meest onder te lijden heeft. Dat zijn namelijk de simpele asociale delicten, niet de zware misdrijven waarvan de kans er ooit slachtoffer van te worden nagenoeg nihil is.
Hebben ze bij HALT niet een soort lightprogramma voor dit soort dingen? Een preek en twee middagjes schoffelen ofzo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Naar HALT omdat je een blikje op straat gooit.
Mijn god..
Nog een keer: die vader zegt dat de jongen straf verdient...quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gevalletje "Jongen met gouden hart". Die pauper zegt alles om eronder uit te komen. Die gaat straks nog roepen dat die jongen vrijwilligers werk doet en in het weekend propjes raapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |