Haha!quote:
Ik had net zoveel tassen post als gisterenquote:Op woensdag 6 februari 2013 14:36 schreef SKBlondie het volgende:
Hier weinig sneeuw gevallen en datgene wat er lag is alweer weggesmolten. Prachtig weer om te lopen vandaag met een fijn zonnetje. Wel weinig post overigens (maargoed wat wil je op een daldag).
Hier wel een hoop machinepost. Bijna voor elk adres 1 of meerdere brieven van SNS/Reaal/Proteq.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:36 schreef SKBlondie het volgende:
Hier weinig sneeuw gevallen en datgene wat er lag is alweer weggesmolten. Prachtig weer om te lopen vandaag met een fijn zonnetje. Wel weinig post overigens (maargoed wat wil je op een daldag).
Allemaal mensen die ingelicht moeten worden over de situatie daar.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier wel een hoop machinepost. Bijna voor elk adres 1 of meerdere brieven van SNS/Reaal/Proteq.
Door iemand gesorteerd die het doet zoals mijn uiquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:03 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had maar 1 tas post vandaag en 1 tas pakketjes.
Ik weet niet welke aap zonder ogen heeft de wijk gezet heeft, maar wat een ramp. Elke straat was verkeerd om gezet.![]()
![]()
Alsof ik in een straat van 34 naar 74 ga, dan naar 29 tot en met 1, dan naar 59 tot en met 31 en dan naar 2 tot en met 32. En zo was het dus in elke straat gedaan. Als je het niet zeker weet, voeg dan geen bundels samen (Dat voorbeeld hierboven zijn 4 vakjes, dus 4 bundels).
Ik ben zelf maar gaan sorteren op straat.
Tien keer beter dan vorige week.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:26 schreef Selestha het volgende:
Zo, best wel lekker dat ik vandaag niet meer hoef te lopen. Het weer zit jullie niet mee deze week
Hmm even kijken hoor, hier op dinsdag storm, regen, hagel, sneeuw èn onweer, en vandaag sneeuw, storm en prut? Hier was het vorige week echt beterquote:
Vorige week was het elke dag regen, regen en nog eens regen. Deze week heb ik behalve een paar minuutjes hagel, gisteren tegen de zeven uur buiten geweest voor de post, helemaal nergens last van gehad en schijnt zelfs de zon geregeld.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:56 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hmm even kijken hoor, hier op dinsdag storm, regen, hagel, sneeuw èn onweer, en vandaag sneeuw, storm en prut? Hier was het vorige week echt beter
Weleens een postbode aan de deur gehad....met aangetekende brief van rechtbank....quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:36 schreef GeintegreerdePool het volgende:
WTF-momentje van de dag: Brief bezorgd aan een advocatenkantoor. Brief was van het kantoor zelf, het adres was doorgestreept en daarboven handgeschreven: Retour afzender. Niets bijzonders; behalve de begeleidende handgeschreven tekst: "Niet meer woonachtig op dit adres en dat weet die bitch zelf ook"
Ligt er ook maar net aan waar je woont natuurlijk. Hier in het zuiden was het vorige week één grote regendans.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:56 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hmm even kijken hoor, hier op dinsdag storm, regen, hagel, sneeuw èn onweer, en vandaag sneeuw, storm en prut? Hier was het vorige week echt beter
Ik heb zelf op een deurwaarderskantoor gewerkt.....Tja je stuurt 2x een brief....daarna controleer je via het systeem waar die persoon ingeschreven staan.....quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het die bedrijven en incassobureaus verdraait lastig maken als wilt
werkt helaas niet feilloos, zoals bij huisuitzettingenquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik heb zelf op een deurwaarderskantoor gewerkt.....Tja je stuurt 2x een brief....daarna controleer je via het systeem waar die persoon ingeschreven staan.....
Nee duurt een aantal weken/maanden voordat de gemeente uberhaupt een "onderzoek" insteld.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werkt helaas niet feilloos, zoals bij huisuitzettingen
Op zich moet je ingeschreven staan.....quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:39 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ooow, op die manier. Ik dacht meer aan een scheiding en dat de ex-vrouw het adres van de man aan de advocaat had gegeven
Wat gebeurt er in zo'n geval met de huisdieren die achter blijven?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:25 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nee duurt een aantal weken/maanden voordat de gemeente uberhaupt een "onderzoek" insteld.
Was bij ons ook, stond ook nog iemand ingeschreven toen we hier gingen wonen....dan moet de gemeente eerst onderzoek instellen.....
Sommige verdwenen echt van de aardbodem....ooit een ontruiming mee gemaakt....reed ik toevallig avond van te voren langs, woonde er in de buurt......stonden ze een vrachtwagen vol te laden met spullen.
Ik de volgende dag tegen de deurwaarder.....zo we hoeven niet veel te doen
Maar ja.....hij had sociaal wel 5 katten achter gelaten
Er is meestal wel iemand van de gemeente bij.....die belt dan het asiel/dierenambulancequote:Op woensdag 6 februari 2013 19:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wat gebeurt er in zo'n geval met de huisdieren die achter blijven?
Asiel?
Dat lijkt me erg irritant!quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik had net zoveel tassen post als gisteren
Morgen "vrij" moet naar het ziekenhuis voor mijn jaarlijkse oogcontroleMaar daar krijg ik dus oogdruppels maar dan zie ik heel de dag wazig enz
Wat een drama!quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:03 schreef Herfstblad het volgende:
Ik weet niet welke aap zonder ogen heeft de wijk gezet heeft, maar wat een ramp. Elke straat was verkeerd om gezet.![]()
![]()
Alsof ik in een straat van 34 naar 74 ga, dan naar 29 tot en met 1, dan naar 59 tot en met 31 en dan naar 2 tot en met 32. En zo was het dus in elke straat gedaan. Als je het niet zeker weet, voeg dan geen bundels samen (Dat voorbeeld hierboven zijn 4 vakjes, dus 4 bundels).
Hehe, en wie is die bitch dan?quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:36 schreef GeintegreerdePool het volgende:
WTF-momentje van de dag: Brief bezorgd aan een advocatenkantoor. Brief was van het kantoor zelf, het adres was doorgestreept en daarboven handgeschreven: Retour afzender. Niets bijzonders; behalve de begeleidende handgeschreven tekst: "Niet meer woonachtig op dit adres en dat weet die bitch zelf ook"
Wat is een beleger?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:17 schreef Yreal het volgende:
Ik net op stage , een beleger : hè ik ken jou! Jij bezorgt zaterdag de post bij mij !
Oh hehe, dat dacht ik al!quote:
Zucht, dat is exact hoe delen van mijn wijk eruit zien door de nooit gecontroleerde Georoutequote:Op woensdag 6 februari 2013 17:03 schreef Herfstblad het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Was wel lachen. Ik zo "shit betrapt"
De advocaat is een man, dus daarom denk ik dat het om een scheiding of zo gaat, en de ex-vrouw (de bitchquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:50 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Hehe, en wie is die bitch dan?
Dan hoop ik maar dat georoute hier nooit ingevoerd gaat worden. Maar mijn wijk komt sowieso tegenwoordig een beetje vreemd uit de machine. Ik heb wel een loopwijziging doorgegeven, maar die zal wel kwijtgeraakt zijn onder de vorige tcquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:55 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Zucht, dat is exact hoe delen van mijn wijk eruit zien door de nooit gecontroleerde Georoute
kort omschreven staat er in dat er niks veranderdquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier wel een hoop machinepost. Bijna voor elk adres 1 of meerdere brieven van SNS/Reaal/Proteq.
en 1599 hebben klachten waar ze geen ruk mee doenquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
De vleesboekpagina van PostNL heeft nu 1600 leden. staat op intranet
ja dat mogen alleen gerechtsdeurwaarders,die simpele bureau's kunnen nietsquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik heb zelf op een deurwaarderskantoor gewerkt.....Tja je stuurt 2x een brief....daarna controleer je via het systeem waar die persoon ingeschreven staan.....
ja echt gezond is het natuurlijk niet dat je zo je werk moet doen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:33 schreef GeintegreerdePool het volgende:
De nieuwe volume regeling is bij mij vandaag ingegaan. Ik keek op mijnpostnl.nl en zag dat er voor vandaag (een daldag) 1 uur en 45 minuten stond, ipv. de gebruikelijke 2 uur. Een kwartier eraf is toch stukken meer dan de paar minuten waarover gesproken werd.
Maar goed, op daldagen lukt het meestal net in 2 uur omdat er maar slechts 24U post is, dus ik ging maar eens gelijk proberen of het fysiek mogelijk is om het nog een kwartier sneller te doen. 's middags was bijna alle sneeuw gesmolten, dus knallen maar!
En jawel, het is mogelijk, een nieuwe recordtijd van 1 uur en 40 minuten en 14 km afgelegd! Loopgemiddeldes van rond de 6-7 km/h, fietsen rond de 25 km/h. Bijna 2 keer overreden, volledig bezweet, mensen kijken je aan als een idioot als je langs scheurt en zelf kinderen vroegen aan mij: Postbode waarom loopt u zo snel?, maar voordat ik kon antwoorden was ik al 200 meter verder.
Het is nu wachten op de eerste Johnny Hoogerland onder de postbodes. - sarcasme modus uit.
Logisch ook dat zoveel mensen een brief kregen.. ik ben al 5 jaar geleden overgestapt naar de rabobank en kreeg de brief ookquote:Op donderdag 7 februari 2013 00:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
kort omschreven staat er in dat er niks veranderd
ja ze zijn als de dood voor een run
ook geen verzekeringen bij Reaal of rekeningen bij ASN of de Regiobank? Zo nee, dan heeft het bedrijf de administratie niet op orden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:23 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Logisch ook dat zoveel mensen een brief kregen.. ik ben al 5 jaar geleden overgestapt naar de rabobank en kreeg de brief ook
Dat blijkt maar weer.quote:
Er zijn zoveel bedrijven die de administratie niet op orde hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook geen verzekeringen bij Reaal of rekeningen bij ASN of de Regiobank? Zo nee, dan heeft het bedrijf de administratie niet op orden.
de reactie s zijn weer om te smullenquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
Postbode ontslagen voor achterhouden post
quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
van de uren die uitbetaald worden klopt deze week weer geen zak ...
Eerst maar eens contractverlenging krijgen, mijn jaarcontract loopt over 2 maanden af. Wel mondeling toegezegd door de TC, maar goed hij kan ook zo van de ene op de andere dag weg zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:51 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
we gaan in staking(landelijk) wie doet mee?
en dan moet je nog vaart erin houden en geen sneeuw hebben anders gaat het je tijd kosten(eigen tijd)quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:02 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb de kampioen op bijna al m'n adressen. DAt is er nou niet 1waaruit ik opkan maken in welk deel van me wijk ik ben.
Mijn nieuwe uren zijn ook prachtig geworden:
wo-vr van 2.10 uren naar 1.45 uren. Verschil 25 minuten in de min . Ik doe er meestal 2.15 uur over.
di-za van 3.30 uren naar 3.30 uren. Verschil 0 minuten. Ik doe er meestal 3.30 uur over.
do van 2.40 uren naar 2.30 uren. Verschil 15 minuten in de min. Ik doe er de ene week 2.45 uur over. De andere week (hier om de week altijd overheidsverspreiding) doe ik er 3.15 uur over.
Ik kwam dus van gemiddeld (over 2 weken) van 14,00 uur en ik ga naar 13 uur.
Laatst ook een urenuitdraai gezien waarbij veel mensen minder uren hadden dan waar ze recht op hadden. Vervolgens wordt er de volgende week heel mooi gezegd: zo we hebben weer in het groen gedraaid vorige week. Ja dat kan ik ook als ik niet alle uren uitbetaal......quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
van de uren die uitbetaald worden klopt deze week weer geen zak ...
Ik heb dan wel geen Facebook maar ook al had ik dat wel dan zou ik dit bedrijf nooit 'liken'!quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
en 1599 hebben klachten waar ze geen ruk mee doen
Hm... Ik zou hier met mijn archiefopleiding misschien zelfs wel op solliciteren als het niet zo ver weg was... Den Haag...quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:38 schreef ophaling10 het volgende:
tsja hier zal het wel drukker geworden zijn
http://jobs.tnt.com/Vacancy.aspx?VacancyId=13279
voor een 15uur p/w in eierschaal 7
Inderdaad, ik kon tegenwoordig ook geen één wijk meer tegen die ik moet bestellen zonder zetfouten! Absurd slecht!quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:00 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was gemeentelijke HAH. 1 of ander krantje over het opvoeden van kinderen. Ze waren nog zwaar ook
8 tassen totaal ook. 3 uur bezig geweest daardoor. En steeds die stomme hagelbuien tussendoor.
En de voorbereider had een gele kaart over het hoofd gezien waardoor ik voor een stukje 2 bundels had. En ze hadden de ene bundel voor het gemak maar van 3 naar 39 gebundeld en het andere ging van 39 naar 3![]()
Ik weet niet wat ze hier deze dagen hebben bij de voorbereiding.
Kan goed ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kon tegenwoordig ook geen één wijk meer tegen die ik moet bestellen zonder zetfouten! Absurd slecht!
Aan de andere kant, als je ziet welke krappe voorbereidingstijden overal voor staan is het ook niet zo verwonderlijk. Mensen gaan wijken afraffelen en fouten maken volgens mij.
ik heb een keer een briefje gezien met de tijden die er op een daldag staan voor het zetten van bepaalde wijken. Dat komt soms niet verder dan zes minuten voor een wijk. is wel een beetje weinig als je het mij vraagtquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:06 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Kan goed ja.
Maar ja, ik weet dat hier de meeste wijken door meerdere mensen gezet worden op een dag.
die staan op roosters en vastgestelde(aangepaste)formulierenquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:49 schreef superkimmi het volgende:
Waar vind je eigenlijk de tijd voor he wijk?
Gebruik je mijnpostnl.nl? Daar vind je het onder gewerkte uren/inzet rooster. Je kan deze week met de vorige weken vergelijken, de tijden zijn sinds deze week veranderd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:34 schreef superkimmi het volgende:
nja, online staat er bij ons nooit iets.. op de depots ligt nooit wat.. logisch dat ik nooit wat weet
Alleen jammer dat de overgrote meerderheid van de vestigingen daar nog niet mee werkt. De meesten kunnen enkel hun loonstrookjes en contract op MijnPostNL terugzien (en soms die zelfs niet).quote:Op vrijdag 8 februari 2013 06:58 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Gebruik je mijnpostnl.nl? Daar vind je het onder gewerkte uren/inzet rooster. Je kan deze week met de vorige weken vergelijken, de tijden zijn sinds deze week veranderd.
08.15 pas de eerste wijken pas uit de HSM? Hebben jullie zoveel wijken dan of beginnen ze laat bij jullie. De eerste wijken komen bij ons meestal voor 07.00 van de machine af.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons komen de eerste wijken ongeveer om 8.15 uur van de machines af. De laatsten ergens om 10.30 uur. Het hangt heel erg van het volume af hoe laat dat daadwerkelijk wordt.
heb ook wel meegemaakt dat er tegen twaalven nog karren vol vandaan kwamen en het ook nog eens grote wijken waren. Dan is het echt alle zeilen bijzetten en minimaal twee man per wijk. Anders komt het nooit op tijd de deur uit.
er wordt eerst gedraaid voor andere VBG's.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
08.15 pas de eerste wijken pas uit de HSM? Hebben jullie zoveel wijken dan of beginnen ze laat bij jullie. De eerste wijken komen bij ons meestal voor 07.00 van de machine af.
Ah vandaar, dat verklaart een hoop.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er wordt eerst gedraaid voor andere VBG's.
bij ons doen ze dat dus niet eens online.. nja, zolang ik t uitbetaald blijf krijgen vind ik t geen probleem..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 06:58 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Gebruik je mijnpostnl.nl? Daar vind je het onder gewerkte uren/inzet rooster. Je kan deze week met de vorige weken vergelijken, de tijden zijn sinds deze week veranderd.
Volgens de PostNL logica: dinsdag meer post, dus meer mensen nodig. Daldag = minder post, minder tijd en evt. meer wijken gelopen door zelfde persoson, dus minder mensen nodig. Zet je de HAH op een daldag dan doe je langer over je wijk en hebben ze dus meer mensen nodig. Maar snap je frustratie ja. Ene dag kan je vier keer terug, en de volgende dag is het amper een half zakje...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik vind t raar dat de HAH nou juist op n piekdag bezorgd moet worden,
dan moet je terug naar t depot omdat het teveel is om mee te nemen,
terwijl t op n daldag wel mee kan. en je loopt toch altijd het hele traject uit,
ook al heb je maar 2 brieven voor een straat, dat zie je van te voren niet als je je fiets op slot zet,
bij mij niet althans, ik krijg dan hele dikke bundels ipv bv 8 kleintjes.
Of : je zet je post zelf op n daldag, zodat je van te voren weet wanneer je op je fiets kan blijven zitten.
Eigenlijk zou ik een bestuursfunctie moeten hebben, maja, ik loop toch liever buiten....
Wellicht omdat het depot op de Galmeidijk wel bereikbaar is? Ik haal mijn post op de boulevard.. die is na 12-en niet meer te bereiken.. dus als ik om 9 uur begin en mn nieuwe zakken haal rond 11 uur, dan kan ik er nog gewoon bijquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
Hm, ik mag dat dus weer niet! Lekker vaag weer...
vertel?quote:[b]Op .
Eigenlijk zou ik een bestuursfunctie moeten hebben, maja, ik loop toch liever buiten....
Niet ondenkbaar en ook zeker niet onlogisch, vooral voor de grotere contracten (25+) wordt het anders zo goed als onmogelijk om hun uren te maken.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:48 schreef ophaling10 het volgende:
volgens mij zit het er aan te komen dat pbz alleen nog op piekdagen lopen straks,
de pb s moeten uren maken op de daldagen(anders komen ze niet aan hun uren quota)
dan krijg je eindelijk de grote leegloop,en zitten ze helemaal vast met hun goedkope mensenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:55 schreef lololo het volgende:
[..]
Niet ondenkbaar en ook zeker niet onlogisch, vooral voor de grotere contracten (25+) wordt het anders zo goed als onmogelijk om hun uren te maken.
Ik denk dat dat nog wel wat mee zal vallen, op ma/wo/vr werken er sowieso al veel minder mensen. En ik weet natuurlijk niet hoe het elders zit, maar de meeste postbezorgers hier hebben contracten voor maximaal 6 uur. Overigens roept onze tc al een tijdje dat we straks alleen nog op di/do/za hoeven te bezorgen, als die maandag straks weg is wordt de woensdag vergelijkbaar met de maandag van nu, en de vrijdag zal dan snel volgen. Rouwpost en zo zullen ze dan wel voornamelijk meegeven aan het autobedrijf of zo.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dan krijg je eindelijk de grote leegloop,en zitten ze helemaal vast met hun goedkope mensen
niemand gaat 6uur per week werken op tijden die totaal niet gunstig zijn
die maandag gaat echt niet weg,wordt nog dagelijks besproken om deze tegen te houden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel wat mee zal vallen, op ma/wo/vr werken er sowieso al veel minder mensen. En ik weet natuurlijk niet hoe het elders zit, maar de meeste postbezorgers hier hebben contracten voor maximaal 6 uur. Overigens roept onze tc al een tijdje dat we straks alleen nog op di/do/za hoeven te bezorgen, als die maandag straks weg is wordt de woensdag vergelijkbaar met de maandag van nu, en de vrijdag zal dan snel volgen. Rouwpost en zo zullen ze dan wel voornamelijk meegeven aan het autobedrijf of zo.
Hm, van mijn teamcoach hoor ik dat de maandag zeker vanaf volgend jaar weg is, maar dat ze nog bezig zijn om te kijken of ze er al per 1 juli vanaf kunnenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die maandag gaat echt niet weg,wordt nog dagelijks besproken om deze tegen te houden.
wat zo gebeurd als het bedrijf bijna failliet is,dat het weer genationaliseerd wordt.
Dat heb ik inderdaad ook altijd, dat gevoel.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik vind t zelf niet erg hoor,
ik heb altijd wel zin om te lopen op een daldag.
Je gaat wel werken , maar t voelt of je vrij hebt!
Hier deden ze tm vorig jaar in ieder geval nooit zo moeilijk over het uitbetalen. Maar nu met die nieuwe wettelijke regels dat je je verlof binnen zoveel tijd op moet maken weet ik het eigenlijk niet, ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat ze het nu niet meer willen uitbetalen, en hopen dat mensen die verlofuren laten vervallen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef V__L_N het volgende:
WOZ waardes had ik hier vorige week zaterdag. Lekker van huis naar huis lopen.
Overigens ik breng op vrijdag voor mijn wijk al folders weg. Loop op zaterdag (ivm uitval langer uitval van collega) een dubbele wijk. Voor deze wijken staat op een piekdag elk 3.30 uur. Hij word om 11 uur aangeleverd. Dan ben ik steeds net na 6 uur klaar. Dat vinden ze niet zo fijn. Dus doe ik op vrijdag folders. Dan ben ik op zaterdag rond 5 klaar, scheelt bakken met klachten.
Hoe moeilijk doet het bedrijf eigenlijk over het uitbetalen van vakantieuren in geld?
Ze zijn al minstens 10 jaar bezig om die maandag eraf te krijgen, daar zal toch eerst de politiek akkoord mee moeten gaan. Uiteindelijk bijna onvermijdelijk maar postbezorging ligt in de publieke opinie behoorlijk gevoelig nog.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, van mijn teamcoach hoor ik dat de maandag zeker vanaf volgend jaar weg is, maar dat ze nog bezig zijn om te kijken of ze er al per 1 juli vanaf kunnen
Ik heb nog een uur of 20 die voor juni op moeten dan. Daarom dacht ik ook, kan ook vragen of ze in april ofzo uitbetaald kunnen worden. Maar anders toch maar 2 weekjes vrij nemen. Maar daar zijn ze ook weer niet zo makkelijk mee.quote:ier deden ze tm vorig jaar in ieder geval nooit zo moeilijk over het uitbetalen. Maar nu met die nieuwe wettelijke regels dat je je verlof binnen zoveel tijd op moet maken weet ik het eigenlijk niet, ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat ze het nu niet meer willen uitbetalen, en hopen dat mensen die verlofuren laten vervallen.
Hier mogen we trouwens die folders niet een dag eerder bezorgen. Hebben ze voor jou dan een uitzondering gemaakt of zo?
Ja, dat klopt helemaal! Een TC belde me vandaag om 16.00u en die zei dat ik gewoon om 11.00u kon beginnen, aan de Galmeidijk!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:57 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Wellicht omdat het depot op de Galmeidijk wel bereikbaar is? Ik haal mijn post op de boulevard.. die is na 12-en niet meer te bereiken.. dus als ik om 9 uur begin en mn nieuwe zakken haal rond 11 uur, dan kan ik er nog gewoon bijHeeft dus niets met carnaval vieren zelf te maken, maar met de bereikbaarheid
Ik ga alvast bidden van niet!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:21 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad ook altijd, dat gevoel.
Hier was het niet heel goed gezet, maar beter dan woensdagEn een aantal Kampioenen erbij vandaag.
Ik ben benieuwd of de WOZ-waarde er morgen bij zit hier. Ik verwacht die gemeentelijke brieven al een paar weken namelijk
Irritant!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:55 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb nog een uur of 20 die voor juni op moeten dan. Daarom dacht ik ook, kan ook vragen of ze in april ofzo uitbetaald kunnen worden. Maar anders toch maar 2 weekjes vrij nemen. Maar daar zijn ze ook weer niet zo makkelijk mee.
Folders is een uitzondering. Hoewel ze hier niet echt moeilijk over doen. Met knj kregen we ze standaard een dag eerder om te bezorgen. Nu zitten we hier in een nogal bijzonder stukje. 2 grote wijken (totaal 650 huizen met voortuinen). Maar ruim 10km van het dicht bijzijnde depo vandaan. Alleen mensen die in deze buurt wonen willen er ook lopen. Het is gewoon te ver fietsen. Dus hebben we een mini-depo voor 2 vaste bezorgers en een zaterdagwerker. En die zaterdagwerker heeft nu d'r enkelbanden gescheurd. Dus ze willen die wijk graag weg hebben.
Laat me raden. De fietstijd wordt niet vergoed?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:55 schreef V__L_N het volgende:
Maar ruim 10km van het dicht bijzijnde depo vandaan. Alleen mensen die in deze buurt wonen willen er ook lopen. Het is gewoon te ver fietsen.
als ze allebei even groot zijn is het 325huizen elk,is ongeveer bij 90% dekking 3:20 lopenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Laat me raden. De fietstijd wordt niet vergoed?
Ach, ze komen toch vroeg of laatquote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik ga alvast bidden van niet!
Gaat niet gebeuren. De reden dat ze op zaterdag komen is omdat de gemeente dan dicht is(de meeste in ieder geval). Dus kan er ook niet gelijk gebeld en geklaagd worden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:53 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ach, ze komen toch vroeg of laatAl heb ik het eigenlijk liever op donderdag.
Dat vermoedde ik inderdaad alquote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:05 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De reden dat ze op zaterdag komen is omdat de gemeente dan dicht is(de meeste in ieder geval). Dus kan er ook niet gelijk gebeld en geklaagd worden.
ik verwacht juist morgen of volgende week hier de gemeentemailingquote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:04 schreef Deezertje het volgende:
Morgen rustig dagje denk ik. Geen Makro, gemeentemailing al geweest. Alleen de Kampioen misschien, maar die ontvang ik zelf niet, dus weet niet of ie al is bezorgd.
kan ook een verkeerde order zijn(verkeerde artikel ingepakt)quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:31 schreef Deezertje het volgende:
Moet ik me zorgen maken?Pakketje besteld wat zeker 3 kilo (zonder verpakkingsmateriaal) weegt, kijk ik net op Track & Trace, staat er 'Zending ontvangen door PostNL' gewicht 600 gram.... Gewoon via een net bedrijf besteld. Hopelijk is het een foutje
Maar UPS is ook twee keer zo duur.........quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
kan ook een verkeerde order zijn(verkeerde artikel ingepakt)
even een ervaring van mijn kant woensdagmiddag (rond 17uur)iets besteld in Canada,
vanmorgen om even over tienen was het binnen.(de zending liep van Caada naar Usa en toen Duitsland en uiteindelijk naar Nl)
geleverd door Ups(alles wordt gescand etc, je kan het elke keer zien,wat er gebeurd)
dat is toch de kwaliteit die we bij onze nationale held missen.
Hier in Ede had ik hem al vorige week dinsdag, alleen was de gemeente vergeten de WOZ-waarde erin te vermelden, dus de collega's op zaterdag konden het voor de tweede keer bezorgen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik verwacht juist morgen of volgende week hier de gemeentemailing
http://www.gelderlander.n(...)ingaanslag-1.3640111quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:40 schreef superkimmi het volgende:
Een woz brief zonder woz? Wat stond erin? Stippeltjes waarop t ingevuld moest worden? xD
maar ik denk wel HAHquote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:04 schreef Deezertje het volgende:
Morgen rustig dagje denk ik. Geen Makro, gemeentemailing al geweest. Alleen de Kampioen misschien, maar die ontvang ik zelf niet, dus weet niet of ie al is bezorgd.
Leuk, dat zijn bijna allemaal mooie wijken, iig. wat bewoners en huizen betreft - zeker als je tegen Wageningen-Hoog aanzit, weet natuurlijk niet hoe jullie indeling/tijden zijn. En jullie TC schijnt ook best wel een goede te zijn. (Die van mij is ook ok, mocht hij meelezenquote:
Mooi, als fanatiek fietser ken ik de Grintweg natuurlijkquote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:20 schreef superkimmi het volgende:
ik heb tegen Bennekom aangewoond.. net in Wageningen, op de Grintweg, tussen al die weilanden
Christelijke Hogeschool Edequote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:14 schreef superkimmi het volgende:
welke school? ik namelijk ook
Ga overigens straks nog naar WAgeningen.. lekker brabant uitvluchten
helemaal lekker: nu al klaar zijn!
Veel bekeuringen ja, viel mij ook op. Wij hadden er zelf ook een. 15 km te hard, na correctieaftrek 12 km te hard en toch 104 euro boete!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Redelijk dagje vandaag, wel Kampioen en flink veel bekeuringen! Sommige rode bakken zagen helemaal paars!
Ik dat dan weer niet. Maar ik heb er ook nooit gewoond of zo.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:56 schreef superkimmi het volgende:
ah okeik heb er alleen op de middelbare gezeten
http://www.limburger.nl/a(...)UWS05/130209409/1056quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
Postbode ontslagen voor achterhouden post
Ik had 1 wijk....iets langer over gedaan dan normaal.....quote:Op maandag 11 februari 2013 17:35 schreef Clicks_nl het volgende:
Hopelijk morgen iets warmer, anders ga ik op zoek naar m'n thermo ondergoed. Vond het maar koud vanmiddag, gelukkig was er maar weinig post. Drie wijken weggefietst in minder dan een uur, toen zat ik weer bij de warme kachel.
Goed bezig.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:10 schreef gridjuh het volgende:
http://www.bndestem.nl/re(...)iool-gered-1.3662206
Niet als het een wijk is waar niet elke dag dezelfde bezorger loopt...........quote:Op maandag 11 februari 2013 18:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Goed bezig.
''we denken te weten wie de bezorger is geweest''
Komop zeg, dat weet je 100% zeker.![]()
Dat is zo!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:53 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ach, ze komen toch vroeg of laatAl heb ik het eigenlijk liever op donderdag.
jaaropgave is het loonstrookje van decemberquote:Op maandag 11 februari 2013 21:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
Weet iemand trouwens wanneer onze jaaropgave komt?
Of je laatste loonstrook als je daarvoor al gestopt bent.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jaaropgave is het loonstrookje van december
Ja, dat zijn van die mindere dingen. Ik heb ook weleens zeventig (!) rouwkaarten op één adres bezorgd...quote:Op maandag 11 februari 2013 17:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
bijna een halve zak voor één huis, bleek dat daar net van de week een jong iemand was overleden. Triest.
quote:Op maandag 11 februari 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jaaropgave is het loonstrookje van december
Oké bedankt!quote:Op maandag 11 februari 2013 21:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
Of je laatste loonstrook als je daarvoor al gestopt bent.
Dat heb ik sinds de tijd dat ik bij de post werk ook maar liefst al drie keer meegemaakt!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:36 schreef Deezertje het volgende:
Geluk maar toch ook weer pech vandaag. Nooit, maar dan ook nooit, ontbreekt hier de HAH... tot vandaag. Voor één van mijn twee wijken was de HAH 'kwijt' dus hoefde ik alleen de post te bezorgen! Aangezien ik alleen op zaterdag werk en niet anders dan HAH gewend ben, was het een fijne afwisseling! Maar juist vandaag zat de Kampioen en een HAH-mailing van een glasvezelbedrijf erbij... kon ik alsnog bijna ieder huis langs....Zullen best klachten komen van mensen die de folders nu missen, maar gelukkig niet mijn fout dat de HAH ontbrak! En inderdaad, vandaag hier ook de SNS-brieven. Zitten dus toch nog wel veel klanten bij!
Had vandaag trouwens nog best veel tijdschriften erbij, en blijkbaar stopt de 'Ook' na jaren. Zat in ieder geval een brief bij dat het de laatste editie was.
@ophaling, ja die reacties lijken standaard te worden bij elk bericht over PostNL. Nu zijn er ook echt gebieden waar het compleet mis gaat, hier valt het gelukkig mee. Heb eigenlijk nog nooit een incident gehoord! En Sandd is geen haar beter hoor, vaak zat dat ik tijdschriften mis. Vraag me dan toch af wat de bezorger daar mee moet...
Dat hoort opgeslagen te zijn in een database, komop zeg.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet als het een wijk is waar niet elke dag dezelfde bezorger loopt...........
Ik neem aan dat er geen briefje bij zat waarop stond wanneer/op welke dag die postbezorger het daar gedumpt heeft, dus uit dat oogpunt kan ik wel begrijpen dat ze het nog even houden op "we denken te weten wie de bezorger was"quote:Op maandag 11 februari 2013 23:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat hoort opgeslagen te zijn in een database, komop zeg.
Maar, van welke dag is de post? Op de foto zie ik enkel port betaald, en 1 buitenlandse postzegel, dus daar kun je ook weinig mee.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat hoort opgeslagen te zijn in een database, komop zeg.
Dat is meestal een beslissing die de tc's maken. Vanuit planning wordt er bijna niet naar de woensdag of vrijdag geschoven. Wel tussen de piek dagen en dan voornamelijk van donderdag naar zaterdag.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:53 schreef Deezertje het volgende:
Merk dat ze tegenwoordig gewoon weer de drukte verspreiden over de week! Dus wat normaal op dinsdag erbij zou zitten, zit nu op woensdag erbij (althans ontvang zelf weleens poststukken die eerst op dinsdag kwamen, maar nu op woensdag).
Dat zal dan wel per plaats verschillen, bij ons is dat in ieder geval niet zo. Op de woensdagen en vrijdagen is er echt extreem weinig post, op de dinsdag is er ook niet veel, de zaterdag verschilt een beetje per keer, maar meestal zijn we dan ook al rond een uur of 10 klaar met voorbereiden, alleen de donderdag, dat is nog wel aardig wat, al heb ik wel het idee dat dat ook minder is dan vorig jaar. En als ik de teamcoach moet geloven klopt dat ook wel als ze de cijfers van vorig jaar naast die van nu leggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:53 schreef Deezertje het volgende:
Merk dat ze tegenwoordig gewoon weer de drukte verspreiden over de week! Dus wat normaal op dinsdag erbij zou zitten, zit nu op woensdag erbij (althans ontvang zelf weleens poststukken die eerst op dinsdag kwamen, maar nu op woensdag).
Weinig iddquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Weinig post zeg vandaag, voor 10 u. de hele voorbereiding al klaar!
Normaal blijf ik nog wel een kwartiertje wachten, maar onze TC was vandaag aanwezigquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:48 schreef Peterselieman het volgende:
terecht. Je hoeft niet langer te wachten dan nodig. Bij ons halen we 10.00 uur niet altijd, maar vaak is het dan niet meer dan tien minuten dat we er overheen gaan.
Je moet die kleine gewoon een schop geven als hij vervelend isquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Normaal blijf ik nog wel een kwartiertje wachten, maar onze TC was vandaag aanwezig
Als ik om 10:15 aanrij ben ik altijd voor 1100 op de twee depots geweest waar ik heen moet.
Hier zijn de looptijden helemaal niet gebaseerd op berekeningen. Het uitgangspunt zijn de oude looptijden van vroeger (dus hoe lang de vaste postbode er over deed), en daar is in de loop der jaren steeds wat tijd afgeknabbeld. Geen pakketten meer? 10 minuten er af. Geen aangetekenden meer? 10 minuten er af. Volumedaling? 10 minuten er af.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:26 schreef GeintegreerdePool het volgende: Poepverhaal uit foldertje van PostNL
1,5 tas post en 0,5 hah....rottige karwei foldertjes best dunnequote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:21 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn wijk staat gewoon goed qua tijden gelukkig.
En hier was ook heel weinig. 2 zakken post, 2 zakken HAH
klopt geheel naar tuinen wordt niet naar gekeken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier zijn de looptijden helemaal niet gebaseerd op berekeningen. Het uitgangspunt zijn de oude looptijden van vroeger (dus hoe lang de vaste postbode er over deed), en daar is in de loop der jaren steeds wat tijd afgeknabbeld. Geen pakketten meer? 10 minuten er af. Geen aangetekenden meer? 10 minuten er af. Volumedaling? 10 minuten er af.
Ook is er af en toe tijd bijgekomen omdat sommige postbezorgers erg traag zijn, maar wel buitengewoon mondig. Maar wijken met snelle bezorgers (of bezorgers die nooit over krappe tijden klagen omdat ze bang zijn dat hun contract niet verlengd wordt) krijgen er nooit een minuut bij.
De resultante van dit alles is dat de looptijden hier een bont allegaartje vormen. Sommige wijken staan goed, andere staan idioot ruim, andere onhaalbaar krap.
We hebben hier een villawijk met grote voortuinen, waar je zelfs op de daldagen geen deur overslaat. Krijg je op piekdagen 2 uur voor, en op daldagen 1.20. Geen doen.
Maar we hebben ook een wijk met 4 bussenfrontjes waar op piekdagen 1.15 voor staat, en op daldagen 45 minuten. In de praktijk doe je er op piekdagen hooguit een uur over, en op daldagen kun je met 15 minuten klaar zijn.
Ze houden geen rekening met de aard van de wijk. Bij wijken met flats heb je op daldagen veel tijdswinst, maar bij villawijken en bedrijventerreinen veel minder. Ook maakt het bij flattenwijken veel uit of je hah hebt of niet. Bij de meeste wijken krijg je bij hah hooguit een kwartier erbij, terwijl je bij flattenwijken (veel afgiftepunten!) soms bijna 2x zo lang bezig bent.
Ook heb je uitgestrekte boerenwijken, waar ze bij daldagen flink in de tijd snijden. Maar de meeste tijd ben je kwijt met het rijden van de lange afstanden. Dus op een daldag ben je amper sneller. Want je maakt toch die km's.
Maar dat is te ingewikkeld voor het bedrijf. Dus halen ze gewoon per februari bij elke wijk 10% van de tijd er af, zonder te kijken wat voor wijk het is.
Ik weet het, in de brochures schermen ze met ingewikkelde wetenschappelijke meetmethoden om het een air van legitimiteit te geven, maar het is gewoon nattevingerwerk.
dat heb ik ook meegemaakt er zijn plenty mensen die geen ruk aan de stoep doenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:00 schreef Rafierafie het volgende:
In mijn postcode gebied hadden is er een prijs gevallen van de Postcode loterij. Schijnbaar een Wehkamp cadeaukaart. 50% van mijn adressen (als het niet meer was) kreeg dus een hele dikke envelop met een brief erop geplakt. Daarbij is het hier echt achterlijk glad overal. De straten zijn bedekt in dikke ijslagen... geen doen dus.
Het verschil in looptijden tussen de piek en daldagen is 50 minuten voor mijn wijk geloof ik. 2:30 op dinsdag en 1:40 op vrijdag.
niet bij de buren?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:01 schreef Skv het volgende:
Dag PostNLmedewerkersvriendjes.
Een vraag: gebeurt het wel eens dat er contact met pakketbezorgers wordt opgenomen als een klant aangeeft een pakje niet te hebben ontvangen? Ik heb wat besteld en volgens de PostNL-website is het geleverd. Ik heb echter niks ontvangen (geen pakje en geen briefje).
Per mail zegt men dat ze er niks mee doen omdat er geen handtekening was vereist. Kan ik op de één of andere manier in contact komen met de bezorger?
Mijn twee directe buren weten van niks. Er is ook geen briefje oid in mijn brievenbus achtergelaten. Kom dus het liefst zelf in contact met de bezorger om te vragen waar mijn pakje is gebleven.quote:
de beste bezorgers kunnen zo straks met de komende olympische spelen meedoen(estafette en horden)quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:04 schreef Yreal het volgende:
Ben ik even blij dat ik nu nog enkel op zaterdag een rondje wandel voor de lichaamsbewegingvan die urenellende word je ook niet wijzer
Heb maar besloten om de boel de boel te laten en gewoon lekker met oortjes in een beetje rockend mijn karretje de wijk voort te duwenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de beste bezorgers kunnen zo straks met de komende olympische spelen medoen(estafette en horden)
Een tent. Ja dus.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:05 schreef ophaling10 het volgende:
ja meestal zitten er vaste bezorgers op een wijk,wat ik ook weleens zie dat er een echte postnl bus de boel bezorgd,maar dit kan per plaats verschillen.
zat er iets waardevols in?
een tent dat is dus een groot geheelquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Een tent. Ja dus.
Maar het gaat me niet alleen om de inhoud, ik vind het vreemd dat de bezorger aangeeft het te hebben geleverd terwijl er niks ontvangen is. Zou dus (1) graag willen weten waar mijn pakje is en (2) de bezorger willen aanspreken dat hij rare dingen doet.
over tuinhekjes heen stappenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de beste bezorgers kunnen zo straks met de komende olympische spelen meedoen(estafette en horden)
Valt mee. Onder de 10 kilo. Gewoon pakketpost, maar wat maakt dat uit?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
een tent dat is dus een groot geheel
ja dat gebeurd hier ook maar dat kan niet overalquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over tuinhekjes heen stappen
ja misschien dachten ze wel aan een tv/comp of iets duurs,sta niet raar te kijken dat het zo isquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Valt mee. Onder de 10 kilo. Gewoon pakketpost, maar wat maakt dat uit?
Hahaha, dat is wel een van de weinige voordelen van dit werk, mijn conditie is echt vooruit gegaan. Ik moet de eerste dit jaar tegenkomen die mij hier op de Paasberg inhaalt, al doen scholieren weleens hun best.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de beste bezorgers kunnen zo straks met de komende olympische spelen meedoen(estafette en horden)
ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik dik 9kg afgevallen benquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:26 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Hahaha, dat is wel een van de weinige voordelen van dit werk, mijn conditie is echt vooruit gegaan. Ik moet de eerste dit jaar tegenkomen die mij hier op de Paasberg inhaalt, al doen scholieren weleens hun best.Ik kan niet wachten tot de lente/zomer om wat fietstoertochten te proberen.
je hebt helemaal gelijk het is meer werk voor de rijkerenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:58 schreef Deezertje het volgende:
Allemaal heel leuk die urendiscussies, maar wat het 'management' vergeet is dat minder uren uitbetalen inderdaad minder kosten met zich meebrengt, MAAR als bezorger verdien je dan dus ook (nog) minder. Minder uren = minder verdienen = waarom zou ik het nog voor die paar rotuurtjes doen? Hele dag opofferen (vaak tussen de middag bezorgen, dus dag ochtend en dag middag) en je mag dus niet veel uren maken. Kan me niet voorstellen dat pbz'ers genoeg hebben om rond te komen met die paar uurtjes iedere maand.... waarom zou deze job dan aantrekkelijk zijn om te gaan doen? En als je dan je gewerkte tijd wilt claimen onder het motto 'gemaakte uren = uitbetaald uren', dan lijkt net alsof je een overval hebt gepleegd en jezelf moet verantwoorden bij de rechter om je vreselijke 'daad'.
Je vergeet dat in hun perfecte wereld de PBZ helemaal niet hun hele dag opofferen. In hun wereld wordt de post iedere dag netjes op tijd aangeleverd en hebben wij geen minuut meer nodig dan de tijd die ervoor staat. Daarnaast hebben wij verder ook geen afspraken of sociaal leven.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:58 schreef Deezertje het volgende:
Allemaal heel leuk die urendiscussies, maar wat het 'management' vergeet is dat minder uren uitbetalen inderdaad minder kosten met zich meebrengt, MAAR als bezorger verdien je dan dus ook (nog) minder. Minder uren = minder verdienen = waarom zou ik het nog voor die paar rotuurtjes doen? Hele dag opofferen (vaak tussen de middag bezorgen, dus dag ochtend en dag middag) en je mag dus niet veel uren maken. Kan me niet voorstellen dat pbz'ers genoeg hebben om rond te komen met die paar uurtjes iedere maand.... waarom zou deze job dan aantrekkelijk zijn om te gaan doen? En als je dan je gewerkte tijd wilt claimen onder het motto 'gemaakte uren = uitbetaald uren', dan lijkt net alsof je een overval hebt gepleegd en jezelf moet verantwoorden bij de rechter om je vreselijke 'daad'.
Dat is het hem juist, deze job is niet aantrekkelijk, maar mensen zullen verplicht worden om het doen. Denk hier vooral aan mensen in de bijstand en met een WSW-indicatie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:58 schreef Deezertje het volgende:
Precies, dat worden alleen nog meer berichten over weggegooide, gestolen en niet bezorgde postquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef Rafierafie het volgende:
Bijstand 2013 is 660,98 netto incl. vakantietoeslag voor een alleenstaande.
Daar zit ik in ieder geval nog ruim onder dan.
Op die manier krijg je wel bijzonder gemotiveerde medewerkers. Het maakt niet uit wat ze doen want betaald krijgen ze toch wel
Goed idee!
Kunnen we dan binnenkort weer een naamswijziging verwachten?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:30 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Precies, dat worden alleen nog meer berichten over weggegooide, gestolen en niet bezorgde post
mja, ze moeten werken met behoud van uitkering. Doen ze niks dan wordt er op de uitkering gekortquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef Rafierafie het volgende:
Op die manier krijg je wel bijzonder gemotiveerde medewerkers. Het maakt niet uit wat ze doen want betaald krijgen ze toch wel
Goed idee!
Maar ik vraag me dan wel af hoeveel dagen en hoeveel uur ze dan moeten werken. Als dat minder is dan de tijd ik ik wekelijks aan het werk spendeer, hebben ze alsnog geen slechte deal.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze moeten werken met behoud van uitkering. Doen ze niks dan wordt er op de uitkering gekort
Het is bijvoorbeeld DiDoZa in de sortering of zoals selestha had een wijkje wegbrengenquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Maar ik vraag me dan wel af hoeveel dagen en hoeveel uur ze dan moeten werken. Als dat minder is dan de tijd ik ik wekelijks aan het werk spendeer, hebben ze alsnog geen slechte deal.
Ik bedoel meer dat het aantal uren ze niet zoveel zal uitmaken. Iemand die 3 uur doet over een wijk van 2 uur en toch zijn bijstand houdt, zal niet zo snel gaan klagen bij de TC over de tijden of meeruren opschrijven. Aan de andere kant kan de TC het argument gebruiken tegenover de "gewone" PBZ dat die persoon voor die wijk geen meeruren schrijft.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze moeten werken met behoud van uitkering. Doen ze niks dan wordt er op de uitkering gekort
Het belangrijkste is dat ze mensen niet gaan dwingen om het werk te doen. Dat is gewoon vragen om problemen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:13 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het aantal uren ze niet zoveel zal uitmaken. Iemand die 3 uur doet over een wijk van 2 uur en toch zijn bijstand houdt, zal niet zo snel gaan klagen bij de TC over de tijden of meeruren opschrijven. Aan de andere kant kan de TC het argument gebruiken tegenover de "gewone" PBZ dat die persoon voor die wijk geen meeruren schrijft.
En echt niet iedereen die in de bijstand of WSW zit, zal post weg gaan gooien, dat bedoel ik absoluut niet (heb zelf een tijdje in de bijstand gezeten, toen ik tijdelijk stopte met mijn bedrijf) maar de kans op rotte appels is toch wat groter dan bij een gewone selectieprocedure.
Maar goed, aan de slag nu maar, ziet er uit als een koud, maar rustig dagje vandaag. Succes iedereen
Maar het is toch allang zo dat ze mensen verplichten om te werken om hun uitkering te behouden? En niet alleen bij de post, maar ook wel in de zorg bijvoorbeeld. En op zich vind ik dat niet echt een verkeerd idee.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat ze mensen niet gaan dwingen om het werk te doen. Dat is gewoon vragen om problemen.
Tegelijkertijd zou ik niet weten waarom je wel zou gaan werken als het niet verplicht is maar ook niks extra's oplevert.
Op zich niet maar in de praktijk blijkt het vooral problemen op te leveren met de kwaliteit van het personeel dat ingezet wordt....quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar het is toch allang zo dat ze mensen verplichten om te werken om hun uitkering te behouden? En niet alleen bij de post, maar ook wel in de zorg bijvoorbeeld. En op zich vind ik dat niet echt een verkeerd idee.
Zojuist gebeld door TC; klacht over postbezorging....quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef Deezertje het volgende:
Bij Sandd werken volgens mij ook alleen maar bijstanders of moeders die 'het wel leuk lijkt. Laatst geklaagd dat ik poststukken niet ontvangen had, werd ik gisteren rond 19.00 uur gebeld: ''Heeft u vandaag poststuk X en Y ontvangen?'' Ik: ''Eh... nee'' En nu vandaag nog steeds niks gezien...![]()
Het lijkt er soms op dat de post net een loterij is geworden: hopen dat je een goede bezorger hebt, anders kan je fluiten naar een betrouwbare bezorging (en dat speelt helaas ook in sommige steden bij ons eigen PostNL)
Sandd bezorgt ook doodleuk post met daarop ''TNT/PostNL port betaald'' en dan heel klein daaronder de Sandd-code. Ja, zo snap ik ook wel dat mensen niet weten dat er meerdere postbedrijven zijn... En mensen kijken inderdaad standaard naar het 'port betaald' gedeelte ipv de hele envelop afscannen op de mogelijke bezorger.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:08 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Zojuist gebeld door TC; klacht over postbezorging....
De klager kreeg vaak post van de hele wijk in zijn bus geduwd, en ik bezorg er 4 x per week. Nu moet ik er heen om deze mensen uit te leggen dat bijv Sandd ook bezorgt (en ik weet zeker dat zij dit op hun geweten hebben, anders hak ik mijn hand eraf!) en dat dit niet onze schuld is.
Idem. Aardige oudere man.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:36 schreef Herfstblad het volgende:
Vervelend is dat! Hier zijn de bezorgers van Sandd wel redelijk betrouwbaar geloof ik. Ik hoor in elk geval nooit klachten.
het gebeurt regelmatig ja dat een deel van het VOSsen alvast op daldagen gedaan wordt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Is het normaal dat voorbereiders op de daldagen na het sorteren alvast de binnengekomen post voor de piekdagen gaan voorsorteren?
Kijk, waarom vroeg ik het?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gebeurt regelmatig ja dat een deel van het VOSsen alvast op daldagen gedaan wordt.
Hier doet een oud opaatje de pakketbezorging van PostNL. In één of ander levensgevaarlijk oud busje en de paketten die je krijgt stinken een uur in de wind naar rook. Echt te ranzig gewoon. Totale desinteresse voor waar -ie mee bezig is. Vergeet om handtekeningen te vragen, etc, etc. Ik snap het wel hoor, die mensen willen ook gewoon een centje verdienen maar ik heb het idee dat postbode zijn vroeger nog wel een beetje een eervol beroep was maar nu kan echt elke tokkie met een busje pakketjes rond gaan crossen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef Deezertje het volgende:
Het lijkt er soms op dat de post net een loterij is geworden: hopen dat je een goede bezorger hebt, anders kan je fluiten naar een betrouwbare bezorging (en dat speelt helaas ook in sommige steden bij ons eigen PostNL)
Welke regio is dat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Hier doet een oud opaatje de pakketbezorging van PostNL. In één of ander levensgevaarlijk oud busje en de paketten die je krijgt stinken een uur in de wind naar rook. Echt te ranzig gewoon. Totale desinteresse voor waar -ie mee bezig is. Vergeet om handtekeningen te vragen, etc, etc. Ik snap het wel hoor, die mensen willen ook gewoon een centje verdienen maar ik heb het idee dat postbode zijn vroeger nog wel een beetje een eervol beroep was maar nu kan echt elke tokkie met een busje pakketjes rond gaan crossen.
ja. Als alles getimed wordt dan doen ze dat niet meer nee. Door alvast wat te VOSsen hoef je op piekdagen minder hard te werken, terwijl je op daldagen mogelijk iets extra kunt schrijven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kijk, waarom vroeg ik het?
Sinds 2 weken lopen er nu "praktijkbegeleiders" bij ons rond op de vestiging, met een stopwatch.
Sinds dat die over de vloer komen doen ze dat VOS'en niet meer.
Heeft het een met het ander te maken?
Morgen gaat het echt een gekkenhuis worden
Fraai danquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Als alles getimed wordt dan doen ze dat niet meer nee. Door alvast wat te VOSsen hoef je op piekdagen minder hard te werken, terwijl je op daldagen mogelijk iets extra kunt schrijven.
Als dat in de gaten wordt gehouden kan dat niet meer
Nood breekt wetten? Wat een geweldig bedrijf die PostNL. Spullen jatten uit 'nood'.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:17 schreef ophaling10 het volgende:
let wel ze krijgen betaald bij aflevering en nood breekt wetten(diefstal)helaas zijn er
ook een hoop integere collega's maar rottigheid zal altijd blijven(weinig betalen gaat meestal over naar diefstal etc..)
welkom in een door managers geleide wereldquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
En wij, de chauffeurs, al helemaal niet meer. Moeten nu eerst aan de hub-coordinator vragen hoever de status is van de depots. Eerst liep je ff de zaal op, keek ff rond voor mijn depot ritten, en vroeg hoelang het nog ongeveer zou duren. Stoorde daar verder niemand mee. Mag ook niet meer.
Echt joh, men is inefficient bezig.
Zo te horen was PostNL één van de laatste bastions wat dat betreft. Wel jammer. Vanaf nu zal het alleen maar efficientie, percentages en targets zijn wat de klok slaat. Heb zelf bij KPN die overgang meegemaakt en later in een zorggerelateerde omgeving en ik vind het geen vooruitgang. Zowel voor de medewerkers als de klanten. Maarja, die winst he. Da's heilig.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
welkom in een door managers geleide wereld
Ik zal het je nog gekker vertellenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
welkom in een door managers geleide wereld
Het vervelende is altijd dat dit soort praktijken op papier altijd kloppen. Onder de streep klopt het, de business cases kloppen, terwijl iedereen aan z'n water voelt dat het waanzin is. Gezond verstand telt niet meer, alleen de cijfers.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zal het je nog gekker vertellen
De autobestelling van mij (4 uur ongeveer) hoeft pas om 11:30 klaar te zijn.
Om 10:00 moet ik rijden naar het gebied waar ik mijn autobestelling heb.
Ik kom daar dus al, en moet weer terug naar de vestiging om dan m'n autobestelling op te halen na de depot ritten in hetzelfde gebied. Dat kost mij dus minstens 1 uur om op die wijze te werken. Totaal inefficient. Die managers moeten ze eens bij de ballen grijpen.
Onze TC van het autobedrijf en de VM'er gaan nog ruzie krijgen, dat weet ik nu al.
ik waag te betwijfelen of het ook echt winst isquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zo te horen was PostNL één van de laatste bastions wat dat betreft. Wel jammer. Vanaf nu zal het alleen maar efficientie, percentages en targets zijn wat de klok slaat. Heb zelf bij KPN die overgang meegemaakt en later in een zorggerelateerde omgeving en ik vind het geen vooruitgang. Zowel voor de medewerkers als de klanten. Maarja, die winst he. Da's heilig.
Het feit dat je hetzelfde werk doet (of lijkt te doen) met dezelfde mensen (of minder) wordt ook al als winst gezien natuurlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik waag te betwijfelen of het ook echt winst is
En als je een efficiente tip inbrengt gebeurd daar niks meequote:Op woensdag 13 februari 2013 15:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het vervelende is altijd dat dit soort praktijken op papier altijd kloppen. Onder de streep klopt het, de business cases kloppen, terwijl iedereen aan z'n water voelt dat het waanzin is. Gezond verstand telt niet meer, alleen de cijfers.
je doet minder werk met minder mensen, terwijl anderen jouw oude taken uitvoeren. Daarboven zitten opeens meerdere managers en die kosten geld, terwijl het efficiënter kan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:23 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het feit dat je hetzelfde werk doet (of lijkt te doen) met dezelfde mensen (of minder) wordt ook al als winst gezien natuurlijk.
Subco's wil ik niet over 1 kam scheren, er zitten echt goede hardwerkende subco's bij, maar ook uitvreters.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:26 schreef Deezertje het volgende:
Autobedrijf is ook één groot fiasco hier.
Dient alleen als onderdeelnaampje, maar werken verder alleen maar subco's.
Werk je niet volgens de PostNL gestelde eisen (lees: snel, goedkoop, lange dagen), dan ruilen we je toch in voor een ander bedrijf (lees: onderbetaalde Pool/Marokkaan die niet beter weet)? Dat is de nieuwe strategie van ons bedrijf allemaal medewerkers met een gemakkelijk flexibel contract. Kan je altijd, om wat voor reden dan ook, er uit gooien. Nu zitten ze nog met de dure en ingewikkelde contracten van oud-medewerkers van de goede oud (staats) PTT-tijd.
Tsja, goede concurentie zou dit wmb op kunnen lossen maar bij de meeste webshops (om maar wat te noemen) kan ik dus niet mijn vervoerder kiezen. Ik zou best wat extra willen betalen voor goede service en bezorging.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je doet minder werk met minder mensen, terwijl anderen jouw oude taken uitvoeren. Daarboven zitten opeens meerdere managers en die kosten geld, terwijl het efficiënter kan.
onder de streep klopt het misschien, maar dat komt alleen maar omdat er bezuinigd wordt op de mensen die het daadwerkelijke werk uit moeten voeren.
Weet ik. En dat 'kost ze extra' vind ik juist de hele doodsteek. Vroeger was het gewoon goed samenwerken met je collega's, maar omdat er nu een 'nieuw bedrijf' is opgericht moet je ineens concurreren met elkaar, terwijl je allebei op papier voor PostNL werkt... Zie het als een taxibedrijf, de goedkoopste aanbieder wint.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Subco's wil ik niet over 1 kam scheren, er zitten echt goede hardwerkende subco's bij, maar ook uitvreters.
Autobedrijf in onze regio werkt goed, maar goed, de extra ritten moeten wel betaald worden, dus zal "productie" een tandje harder moeten werken. Daar is de VM'er natuurlijk niet blij mee.
Toch zo frapant, de pakketbezorging.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:30 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tsja, goede concurentie zou dit wmb op kunnen lossen maar bij de meeste webshops (om maar wat te noemen) kan ik dus niet mijn vervoerder kiezen. Ik zou best wat extra willen betalen voor goede service en bezorging.
Het gaat ook best vaak goed hoor. Maar niet zo goed als eerst. Er is zeker een achteruitgang te merken vind ik. En waarom kan ik op moment van bestellen al niet mijn bezorgmoment kiezen? Desnoods via mijnpakket.nl ofzo. Altijd dat eerste bezorgmoment afwachten... Het gaat wel langzaam de goede kant op hoor maar die extra diensten (bijv. avondbezorging?) komen er maar heeeeeeel langzaam.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch zo frapant, de pakketbezorging.
Ik heb zelf een webshop, en ben klant van PostNL.
Echt nog nooit problemen gehad met de pakketbezorging![]()
Vandaag voor 17:00 besteld, in 90% van de gevallen morgen al in huis.
Ik snap wat je bedoeld hoorquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Weet ik. En dat 'kost ze extra' vind ik juist de hele doodsteek. Vroeger was het gewoon goed samenwerken met je collega's, maar omdat er nu een 'nieuw bedrijf' is opgericht moet je ineens concurreren met elkaar, terwijl je allebei op papier voor PostNL werkt... Zie het als een taxibedrijf, de goedkoopste aanbieder wint.
Ahh zo bedoel je. Klopt, daar mag PostNL best wat sneller op inspelen, op de wensen van de klant.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het gaat ook best vaak goed hoor. Maar niet zo goed als eerst. Er is zeker een achteruitgang te merken vind ik. En waarom kan ik op moment van bestellen al niet mijn bezorgmoment kiezen? Desnoods via mijnpakket.nl ofzo. Altijd dat eerste bezorgmoment afwachten... Het gaat wel langzaam de goede kant op hoor maar die extra diensten (bijv. avondbezorging?) komen er maar heeeeeeel langzaam.
ik denk dat dat best meevaltquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahh zo bedoel je. Klopt, daar mag PostNL best wat sneller op inspelen, op de wensen van de klant.
Maar dat kost weer pietermannen
Ja, ik vind dat dus niet erg. Als klant. Betaal ik graag voor! Maar ik ben dan ook niet iemand die perse naar de kiloknaller gaat voor 3 kilo kip voor een euro. Bijvoorbeeld. Voer maar iets in als PostNL+ ofzo, voor veeleisende klanten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahh zo bedoel je. Klopt, daar mag PostNL best wat sneller op inspelen, op de wensen van de klant.
Maar dat kost weer pietermannen
Ohh ja, de pakketbezorger gaat daar de dupe van wordenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat dat best meevalt
Hier wonen de mensen van Sandd die mijn (post)wijk lopen in 1 van mijn poststratenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idem. Aardige oudere man.
Hij doet dezelfde wijk als ik (van Sandd), ook met zijn eigen auto.
Webshops kunnen diverse aanbieders gebruiken, maar toch is PostNL nog het meest betrouwbare met meer afgifte punten dan bv DHL, GLS, DPD of Selekt Vracht. Bij die laatsten moet je naar een depot, en dat kan best ver zijn voor de klant.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:37 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat dus niet erg. Als klant. Betaal ik graag voor! Maar ik ben dan ook niet iemand die perse naar de kiloknaller gaat voor 3 kilo kip voor een euro. Bijvoorbeeld. Voer maar iets in als PostNL+ ofzo, voor veeleisende klanten.
Als ikd at doe laat ik het op dhl punt afleveren....is hier 5min fietsen vandaanquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:06 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik bestel wel eens wat bij Wehkamp. Daar kun je uitkiezen welke dag je het bezorgd wil hebben en ook of je het overdag of 's avonds wil ontvangen. Ideaal! Wordt bezorgd door Selectvracht.
De operationeel planner dient de wachttijden/werkonderbrekingen in een dienst zo klein mogelijk te houden. Na verschillende stappen te hebben ondernomen (en lang aandringen) is het ons dus gelukt om dit voor elkaar te krijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zal het je nog gekker vertellen
De autobestelling van mij (4 uur ongeveer) hoeft pas om 11:30 klaar te zijn.
Om 10:00 moet ik rijden naar het gebied waar ik mijn autobestelling heb.
Ik kom daar dus al, en moet weer terug naar de vestiging om dan m'n autobestelling op te halen na de depot ritten in hetzelfde gebied. Dat kost mij dus minstens 1 uur om op die wijze te werken. Totaal inefficient. Die managers moeten ze eens bij de ballen grijpen.
Onze TC van het autobedrijf en de VM'er gaan nog ruzie krijgen, dat weet ik nu al.
Welke regio?quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:18 schreef shygirl1985 het volgende:
[..]
De operationeel planner dient de wachttijden/werkonderbrekingen in een dienst zo klein mogelijk te houden. Na verschillende stappen te hebben ondernomen (en lang aandringen) is het ons dus gelukt om dit voor elkaar te krijgen.![]()
Bij ons zijn ze nu in overleg met de VBG-manager om de autobestellingen eerder af te hebben. Zo hebben we na onze brengritten 10 minuten koffiepauze en daarna staan de autobestellingen al klaar.
komt nog een toeslag,zorgtoeslag/huursubsidie,bijzondere bijstand etc..bij en natuurlijk div kwijtscheldingen,uiteindelijk zal het een bedag van om en nabij de 12-13 worden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef Rafierafie het volgende:
Goed idee!
Het uur u van nationalisering is bijna aangebroken,hoop echt dat,dat ook gaat gebeuren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zo te horen was PostNL één van de laatste bastions wat dat betreft. Wel jammer. Vanaf nu zal het alleen maar efficientie, percentages en targets zijn wat de klok slaat. Heb zelf bij KPN die overgang meegemaakt en later in een zorggerelateerde omgeving en ik vind het geen vooruitgang. Zowel voor de medewerkers als de klanten. Maarja, die winst he. Da's heilig.
op miljoenen handelingen zullen er best 100-200 mis gaan,maar omdat het zo n zooitje is bij ons,quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch zo frapant, de pakketbezorging.
Ik heb zelf een webshop, en ben klant van PostNL.
Echt nog nooit problemen gehad met de pakketbezorging![]()
Vandaag voor 17:00 besteld, in 90% van de gevallen morgen al in huis.
Dit is zo waar. Het slaat nergens op.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
komt nog een toeslag,zorgtoeslag/huursubsidie,bijzondere bijstand etc..bij en natuurlijk div kwijtscheldingen,uiteindelijk zal het een bedag van om en nabij de 12-13 worden.
Niet bevredigend om meer gewoon te gaan werken,want hier zit bijna geen verschil tussen.
verder krijgt een bedrijf als de post ook subsidies om dit soort mensen aan te nemen en te houden.
Vaag land Nl als je niks doet krijg je geld.
Persoonlijk lijkt het me niets,want ze willen ook alles van je weten(op financieel gebied)eigendomen ,bankrek en andere zaken.
Is een goede oplossing idd. Ik werk in regio Zuid-West en val onder Breda.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Welke regio?
Bij ons is de autobestelling vaak ook al klaar, en indien niet? Breng die maar naar een depot in de nabijheid waar ik werk. Doen ze. Hoef ik geen 1 uur te verkwanselen om terug naar vestiging te gaan.
Om 10 uur rij ik aan, en de rest moeten ze maar nabrengen.
Schraal zeg! Gelukkig heeft mijn oma mijn beide broeken weten te repareren, dus voor mij is er in ieder geval nu geen probleem meer wat dat betreft.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:54 schreef ophaling10 het volgende:
en over broeken voor de pb (topicstarter) en pbz ja je moet zeker in je blote kont bezorgen.
90% van de pbz zit rond de armoegrens,of die nog even een broek kunnen kopen
al krijg je er maar 2 dan kun je even voort
Ben ik de enige die het raar vindt dat jij dat moet gaan uitleggen i.p.v. de TC zelf?quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:08 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Zojuist gebeld door TC; klacht over postbezorging....
De klager kreeg vaak post van de hele wijk in zijn bus geduwd, en ik bezorg er 4 x per week. Nu moet ik er heen om deze mensen uit te leggen dat bijv Sandd ook bezorgt (en ik weet zeker dat zij dit op hun geweten hebben, anders hak ik mijn hand eraf!) en dat dit niet onze schuld is.
Inderdaad! Helaas is deze onderneming niet de enige die aan deze praktijken doet (al is PostNL dan wel heel extreem). Heel de maatschappij lijkt op dit vlak te verloederen. Overal graaiers, overal lieden die zich over andermans rug willen verrijken, en een overheid waar je niet echt van op aan kan. Rijken worden nog rijker, armen worden armer en ook ontevredener. Ik denk dat het hele westen erg op z'n retour gaat wat betreft normen en waarden. In het dagblad Trouw las ik laatst een column waarbij de columnist de hedendaagse westerse beschaving vergeleek met de ondergang van het Romeinse Rijk... Triest, maar wel waar denk ik...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:58 schreef Deezertje het volgende:
Tja, we werken er allemaal nog aan mee ook. We doen ook boodschappen bij de Aldi terwijl het algemeen bekend is dat die (en supermarkten in het algemeen) schandalig omgaan met hun personeel. Het is een rat race to the bottem, zijn we in het Westen niet gewend maar door de voortgaande globalisering leren ook wij hier tegenwoordig in steeds grotere getale hoe het voelt om aan de 'verkeerde' kant van het kapitalistische systeem te staan....quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Inderdaad! Helaas is deze onderneming niet de enige die aan deze praktijken doet (al is PostNL dan wel heel extreem). Heel de maatschappij lijkt op dit vlak te verloederen. Overal graaiers, overal lieden die zich over andermans rug willen verrijken, en een overheid waar je niet echt van op aan kan. Rijken worden nog rijker, armen worden armer en ook ontevredener. Ik denk dat het hele westen erg op z'n retour gaat wat betreft normen en waarden. In het dagblad Trouw las ik laatst een column waarbij de columnist de hedendaagse westerse beschaving vergeleek met de ondergang van het Romeinse Rijk... Triest, maar wel waar denk ik...
uurtarief staat ook op je loonstrook(zoals onderstaande collega al vertelde tegen gelijk tarief)quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:31 schreef Achtentachtig het volgende:
Even tussendoor: waar kun je vinden of en tegen welk 'tarief' je overuren kunt laten uitbetalen?
Bedankt allen voor de snelle reacties!quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
uurtarief staat ook op je loonstrook(zoals onderstaande collega al vertelde tegen gelijk tarief)
Vrijdag en zaterdag wordt het weer wat warmer, dan is die troep weer wegquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:24 schreef ophaling10 het volgende:
btw zo straks gaat geen beste dag worden voor de post,sneeuw,ijsregen,ijzel en regen en natuurlijk glibberen
Zou pas laat op de middag beginnen toch? Dus met wat mazzel zijn we dan allemaal weer thuisquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:24 schreef ophaling10 het volgende:
btw zo straks gaat geen beste dag worden voor de post,sneeuw,ijsregen,ijzel en regen en natuurlijk glibberen
Hier viel het op zich nog mee met de drukte. Zag wel pallets met Kampioenen staan, maar die gaan ze er denk ik zaterdag pas doorheen gooien. En dat terwijl het hele gebouw is volgehangen met posters waar op staat op welke dag de Kampioen mee gaat, en daar staat toch echt op dinsdag of donderdagquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:59 schreef ophaling10 het volgende:
Het systeem van de kampioenen (om en om)is niets ergs mee,
alleen op zo n slechte weerdag als vandaag kunnen ze,ze beter verschuiven naar bijv a.s za
ja bij jullie zullen ze het a.s. za wel als volumeaanpassing toevoegen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier viel het op zich nog mee met de drukte. Zag wel pallets met Kampioenen staan, maar die gaan ze er denk ik zaterdag pas doorheen gooien. En dat terwijl het hele gebouw is volgehangen met posters waar op staat op welke dag de Kampioen mee gaat, en daar staat toch echt op dinsdag of donderdag
ja dat is het voordeel bij de gemeentequote:Op donderdag 14 februari 2013 15:46 schreef Selestha het volgende:
Sterkte allemaal vandaag en morgen
Ik heb vorstverlet
Het betere werk!quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:46 schreef Selestha het volgende:
Ik heb vorstverlet
Betere werkquote:Op donderdag 14 februari 2013 15:46 schreef Selestha het volgende:
Ik heb vorstverlet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |