Dat zal dan wel per plaats verschillen, bij ons is dat in ieder geval niet zo. Op de woensdagen en vrijdagen is er echt extreem weinig post, op de dinsdag is er ook niet veel, de zaterdag verschilt een beetje per keer, maar meestal zijn we dan ook al rond een uur of 10 klaar met voorbereiden, alleen de donderdag, dat is nog wel aardig wat, al heb ik wel het idee dat dat ook minder is dan vorig jaar. En als ik de teamcoach moet geloven klopt dat ook wel als ze de cijfers van vorig jaar naast die van nu leggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:53 schreef Deezertje het volgende:
Merk dat ze tegenwoordig gewoon weer de drukte verspreiden over de week! Dus wat normaal op dinsdag erbij zou zitten, zit nu op woensdag erbij (althans ontvang zelf weleens poststukken die eerst op dinsdag kwamen, maar nu op woensdag).
Weinig iddquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:23 schreef KatrienDuck het volgende:
Weinig post zeg vandaag, voor 10 u. de hele voorbereiding al klaar!
Normaal blijf ik nog wel een kwartiertje wachten, maar onze TC was vandaag aanwezigquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:48 schreef Peterselieman het volgende:
terecht. Je hoeft niet langer te wachten dan nodig. Bij ons halen we 10.00 uur niet altijd, maar vaak is het dan niet meer dan tien minuten dat we er overheen gaan.
Je moet die kleine gewoon een schop geven als hij vervelend isquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Normaal blijf ik nog wel een kwartiertje wachten, maar onze TC was vandaag aanwezig
Als ik om 10:15 aanrij ben ik altijd voor 1100 op de twee depots geweest waar ik heen moet.
Hier zijn de looptijden helemaal niet gebaseerd op berekeningen. Het uitgangspunt zijn de oude looptijden van vroeger (dus hoe lang de vaste postbode er over deed), en daar is in de loop der jaren steeds wat tijd afgeknabbeld. Geen pakketten meer? 10 minuten er af. Geen aangetekenden meer? 10 minuten er af. Volumedaling? 10 minuten er af.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:26 schreef GeintegreerdePool het volgende: Poepverhaal uit foldertje van PostNL
1,5 tas post en 0,5 hah....rottige karwei foldertjes best dunnequote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:21 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn wijk staat gewoon goed qua tijden gelukkig.
En hier was ook heel weinig. 2 zakken post, 2 zakken HAH
klopt geheel naar tuinen wordt niet naar gekeken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier zijn de looptijden helemaal niet gebaseerd op berekeningen. Het uitgangspunt zijn de oude looptijden van vroeger (dus hoe lang de vaste postbode er over deed), en daar is in de loop der jaren steeds wat tijd afgeknabbeld. Geen pakketten meer? 10 minuten er af. Geen aangetekenden meer? 10 minuten er af. Volumedaling? 10 minuten er af.
Ook is er af en toe tijd bijgekomen omdat sommige postbezorgers erg traag zijn, maar wel buitengewoon mondig. Maar wijken met snelle bezorgers (of bezorgers die nooit over krappe tijden klagen omdat ze bang zijn dat hun contract niet verlengd wordt) krijgen er nooit een minuut bij.
De resultante van dit alles is dat de looptijden hier een bont allegaartje vormen. Sommige wijken staan goed, andere staan idioot ruim, andere onhaalbaar krap.
We hebben hier een villawijk met grote voortuinen, waar je zelfs op de daldagen geen deur overslaat. Krijg je op piekdagen 2 uur voor, en op daldagen 1.20. Geen doen.
Maar we hebben ook een wijk met 4 bussenfrontjes waar op piekdagen 1.15 voor staat, en op daldagen 45 minuten. In de praktijk doe je er op piekdagen hooguit een uur over, en op daldagen kun je met 15 minuten klaar zijn.
Ze houden geen rekening met de aard van de wijk. Bij wijken met flats heb je op daldagen veel tijdswinst, maar bij villawijken en bedrijventerreinen veel minder. Ook maakt het bij flattenwijken veel uit of je hah hebt of niet. Bij de meeste wijken krijg je bij hah hooguit een kwartier erbij, terwijl je bij flattenwijken (veel afgiftepunten!) soms bijna 2x zo lang bezig bent.
Ook heb je uitgestrekte boerenwijken, waar ze bij daldagen flink in de tijd snijden. Maar de meeste tijd ben je kwijt met het rijden van de lange afstanden. Dus op een daldag ben je amper sneller. Want je maakt toch die km's.
Maar dat is te ingewikkeld voor het bedrijf. Dus halen ze gewoon per februari bij elke wijk 10% van de tijd er af, zonder te kijken wat voor wijk het is.
Ik weet het, in de brochures schermen ze met ingewikkelde wetenschappelijke meetmethoden om het een air van legitimiteit te geven, maar het is gewoon nattevingerwerk.
dat heb ik ook meegemaakt er zijn plenty mensen die geen ruk aan de stoep doenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:00 schreef Rafierafie het volgende:
In mijn postcode gebied hadden is er een prijs gevallen van de Postcode loterij. Schijnbaar een Wehkamp cadeaukaart. 50% van mijn adressen (als het niet meer was) kreeg dus een hele dikke envelop met een brief erop geplakt. Daarbij is het hier echt achterlijk glad overal. De straten zijn bedekt in dikke ijslagen... geen doen dus.
Het verschil in looptijden tussen de piek en daldagen is 50 minuten voor mijn wijk geloof ik. 2:30 op dinsdag en 1:40 op vrijdag.
niet bij de buren?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:01 schreef Skv het volgende:
Dag PostNLmedewerkersvriendjes.
Een vraag: gebeurt het wel eens dat er contact met pakketbezorgers wordt opgenomen als een klant aangeeft een pakje niet te hebben ontvangen? Ik heb wat besteld en volgens de PostNL-website is het geleverd. Ik heb echter niks ontvangen (geen pakje en geen briefje).
Per mail zegt men dat ze er niks mee doen omdat er geen handtekening was vereist. Kan ik op de één of andere manier in contact komen met de bezorger?
Mijn twee directe buren weten van niks. Er is ook geen briefje oid in mijn brievenbus achtergelaten. Kom dus het liefst zelf in contact met de bezorger om te vragen waar mijn pakje is gebleven.quote:
de beste bezorgers kunnen zo straks met de komende olympische spelen meedoen(estafette en horden)quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:04 schreef Yreal het volgende:
Ben ik even blij dat ik nu nog enkel op zaterdag een rondje wandel voor de lichaamsbewegingvan die urenellende word je ook niet wijzer
Heb maar besloten om de boel de boel te laten en gewoon lekker met oortjes in een beetje rockend mijn karretje de wijk voort te duwenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de beste bezorgers kunnen zo straks met de komende olympische spelen medoen(estafette en horden)
Een tent. Ja dus.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:05 schreef ophaling10 het volgende:
ja meestal zitten er vaste bezorgers op een wijk,wat ik ook weleens zie dat er een echte postnl bus de boel bezorgd,maar dit kan per plaats verschillen.
zat er iets waardevols in?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |