Hier klaart het nu op, dus ik ga nu maar meteen werkenquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:05 schreef Rafierafie het volgende:
Op naar het mooie weer!
Maar vandaag nog niet
Omdat als je dat altijd doet en bij iedereen zou doen wordt het een zooitje binnen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:13 schreef superkimmi het volgende:
vrijdag 31 mm regen hier.. wow xD
Omdat ik zaterdag een wijkje extra wegbreng, vroeg ik of ik ook eerder kon beginnen. Ja hoor, dan mocht ik wel de post komen ophalen op het sorteercentrum.. waarom mag dat niet gewoon altijd dan
Wen d'r maar aan. Hier mogen we ook al heel lang niks meer ophalen. En dat terwijl ik nooit bij iemand in zijn nek heb staan hijgenquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:49 schreef superkimmi het volgende:
ja, maar nog geen 3 maanden geleden gebeurde dat altijd bij ons.. toen sorteerde ik nog zelf voor, maar ook mensen die dat niet doen kwamen de wijken gewoon op depot halen als ze dat wilden..
Ander bijbaantje? Vertel!quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:55 schreef superkimmi het volgende:
Was er al wel aan gewend hoor
Jammer dat mn favoriete tc zaterdag niet op depot is..
heb trouwens toch maar gesolliciteerd op een ander bijbaantje
vond het wel origineelquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:05 schreef Rafierafie het volgende:
Op naar het mooie weer!
Maar vandaag nog niet
als je nodig bent breken alle wetten,raar maar waarquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:13 schreef superkimmi het volgende:
vrijdag 31 mm regen hier.. wow xD
Omdat ik zaterdag een wijkje extra wegbreng, vroeg ik of ik ook eerder kon beginnen. Ja hoor, dan mocht ik wel de post komen ophalen op het sorteercentrum.. waarom mag dat niet gewoon altijd dan
toch iemand die een keer de winkel induikt(winkel cao ligt ook beter)maar een winkel kan soms ook zwaar/vermoeiend zijn,zeker als je zeurklanten krijgt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:59 schreef superkimmi het volgende:
gewoon als winkelmedewerker bij de action. Niet heel speciaal, maar ben al maanden aan t kijken voor een andere vacature (ook vanwege alle gebeurde en aankomende postbode pest maatregelen ja).. en nu stonden er twee.. de tweede solliciteer i vandaag op, winkelmedewerker bij de kruidvat
Zou het liefst buiten blijven werken, maar daar is nu eenmaal heel weinig in de bijbanen branche, of ik moet mensen gaan lastigvallen moet producten.. waar ik ECHT GEEN zin in heb
ook het binnenwerk is zwaar veranderd,je moet in 10 sec. een wijk voorbereiden dan is het buiten wat meer vrijheidquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wen d'r maar aan. Hier mogen we ook al heel lang niks meer ophalen. En dat terwijl ik nooit bij iemand in zijn nek heb staan hijgen
Op den duur is het voor de meeste mensen niet meer mogelijk om de post nog op te gaan halen als er zoveel VBG'en gaan sluiten.
Ik moet er niet echt aan denken om weer terug te gaan naar een gewone winkel. Ik heb jarenlang op zaterdag en zondag bij de Hema gewerkt in het restaurant. Sommige klanten haalden echt het bloed onder de nagels vandaan. Onuitstaanbaar! Om nog maar niet te spreken over die aso's die tijdens het afrekenen gewoon doorgaan met bellenquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:11 schreef superkimmi het volgende:
nou, ik heb op mijn 17e een halfjaar fulltime in de supermarkt gewerkt.. als assistent kw-chef.. en i vond t superleuk! Maar wist dat t tijdelijk was, want wilde verder studeren..
Dus weet wat t is.. en ik ben voor de meeste supermarten nu te duur, maar probeer t daarom bij andere winkels, misschien dat mijn ervaring in de detailhandel helpt
Ik ben zelf nog hard op zoek naar een baan waar ik meer uren mee kan maken en dus wat meer geld mee kan verdienen. Die paar uurtjes die ik nu iedere dag werk zetten ook geen zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:19 schreef superkimmi het volgende:
ja, kan ik me wel voorstellen.. gelukkig is t voor mij nu maar een bijbaantje en wil gewoon meer uurtjes draaien dan bij de post.. en zeker zijn dat ik alles betaald krijg enzo
Ik was vol goede moed meteen na de HAVO begonnen aan een opleiding medisch lab onderzoek maar besloot na een jaar dat het niks was. Vervolgens ben ik vertrokken naar Vietnam voor rondreis en vrijwilligerswerk en daarna wist ik nog steeds niet wat ik wilde doen. Zodoende werk ik nu voor de post.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:33 schreef superkimmi het volgende:
ja, goed weten wat je wil is belangrijk.. dat is een van de redenen dat ik er ook een tijdje ben uitgestapt en fulltime ging werken.. Veel mensen noemden het onverstandig, maar daardoor doe ik nu wel een studie op de universiteit en haal ik alles zonder problemen.. omdat ik nu veel gedrevener ben dan in 5vwo toen ik tijdelijk stopte.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:14 schreef knight18 het volgende:
Ik had een paar vraagjes over het verzenden van post.
1. Kan ik een dvd met hoes ook gewoon in die oranje bussen stoppen om te laten verzenden?
Ja, dat kan gewoon in een enveloppe of een doosje dat door de brievenbus past.
2. Wat is het bedrag dat ik kwijt ben als ik een pakketje van een paar dvd's met hoes verzend ( die kunnen door de brievenbus). Kan het ook niet aangetekend?
Ja, dat kan. Kijk even op http://tarievenwijzer.postnl.nl , de prijs is afhankelijk van het gewicht namelijk.
Binnen Nederland:quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:25 schreef knight18 het volgende:
Weet je misschien ook hoeveel zegels er nodig zijn als ik een enkele dvd met hoes in de oranje bus ga stoppen?
4quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:25 schreef knight18 het volgende:
Weet je misschien ook hoeveel zegels er nodig zijn als ik een enkele dvd met hoes in de oranje bus ga stoppen?
als je alleen de post doet ben je soms helemaal gebroken(buiten dat je niets anders erbij kan doen en of afspreken met iets/iemand)quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik ben zelf nog hard op zoek naar een baan waar ik meer uren mee kan maken en dus wat meer geld mee kan verdienen. Die paar uurtjes die ik nu iedere dag werk zetten ook geen zoden aan de dijk.
Sowieso moet ik nu gewoon werk hebben waar ik een paar jaar mee vooruit kan en het liefst nog fulltime ook.
Ik moet wel zeggen dat ik ondertussen meer het nut inzie van een fatsoenlijke opleiding, mits je goed weet wat je wil.
Je vergeet er een:quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:30 schreef ophaling10 het volgende:
nog even van de algemene vacature site van postnl:
Past dit bij jou?
Je wilt zelfstandig werken.
Je wilt niet van 9 tot 5 werken.
Je beheerst de Nederlandse taal.
Je bent precies in je werk.
Je bent vriendelijk tegen klanten.
Je bent 15 jaar of ouder.
Je hebt de beschikking over een stevige fiets.
Je zeurt niet als we buiten het boekje werken
Je wilt gratis in je eigen tijd werken![]()
Dan kun je postbezorger worden!
Da's balen!quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:51 schreef gridjuh het volgende:
Heb mezelf vandaag trouwens wel een pijnlijke blauwe knie bezorgd....ben benieuwd of tie morgen nog blauwer word....
Ik wilde mijn ijzeren kist(waarvan je de voorkant half open kan klappen) dicht doen....Hij was half opengeklapt.
Maar ik dacht dat ik het goed vast had....nou mooi niet, valt die klep, precies met het haakje(waar ooit nog een x een slot op komt) net boven mijn knie....Was ook gelijk blauw
Mijn fiets gisterenavond snel daar fietsenmaker gebracht....morgen istie weer klaar....
Maar misschien kan ik toch voor zo'n postkar gaan zorgen.....
Trouwens nog steeds ben ik niet gebelt dat ik iemand in opleiding mee krijg....
Over het algemeen is het inderdaad geen goed idee om dingen te plannen op werkdagen. Ik heb de gok genomen voor morgen en om 14.00 uur een rijles ingepland. In theorie zou ik dat moeten kunnen halenquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als je alleen de post doet ben je soms helemaal gebroken(buiten dat je niets anders erbij kan doen en of afspreken met iets/iemand)
kunstacademie is dat niets voor je?(je bent artistiek genoeg)
Ik weet bijna zeker dat er al ongeveer een half jaar 1 op het sorteercentrum staat....quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Da's balen!
Ik neem aan dat je met 'zo'n postkar' een postman voor achter de fiets bedoelt?
Ik denk dat het erg moeilijk wordt om er een te krijgen. Tenslotte kosten die dingen geld en moeten ze er een speciaal voor jou bestellen. Ik zou er ook graag een willen maar verwacht een zinloos antwoord als ik erom ga vragen.
Volgens mij verstrekken ze die dingen inderdaad niet snel, wij zouden er ook 2 krijgen op de depots, maar dat werd vorig jaar mei al gezegd, daarna nooit meer wat van gehoord.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Da's balen!
Ik neem aan dat je met 'zo'n postkar' een postman voor achter de fiets bedoelt?
Ik denk dat het erg moeilijk wordt om er een te krijgen. Tenslotte kosten die dingen geld en moeten ze er een speciaal voor jou bestellen. Ik zou er ook graag een willen maar verwacht een zinloos antwoord als ik erom ga vragen.
Groot gelijk heb je, zeker in deze tijd!quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:55 schreef superkimmi het volgende:
Was er al wel aan gewend hoor
Jammer dat mn favoriete tc zaterdag niet op depot is..
heb trouwens toch maar gesolliciteerd op een ander bijbaantje
Ik ken iemand die heeft er ook 1 in haar bezit....die heeft ze thuis staan....maar die krijg ik nietquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij verstrekken ze die dingen inderdaad niet snel, wij zouden er ook 2 krijgen op de depots, maar dat werd vorig jaar mei al gezegd, daarna nooit meer wat van gehoord.
Lijkt me inderdaad vreselijk zeg!quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:18 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik moet er niet echt aan denken om weer terug te gaan naar een gewone winkel. Ik heb jarenlang op zaterdag en zondag bij de Hema gewerkt in het restaurant. Sommige klanten haalden echt het bloed onder de nagels vandaan. Onuitstaanbaar! Om nog maar niet te spreken over die aso's die tijdens het afrekenen gewoon doorgaan met bellen
Een echte speciaalzaak zou ik nog wel overwegen maar een regulier winkelstraat winkel... mij niet gezien.
Erg ambitieus inderdaad!quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:46 schreef superkimmi het volgende:
ik heb een jaar in Praag gewoond en daarna wist ik t ook niet.. verschillende baantjes in Nederland gehad en uiteindelijk wist ik wat mijn grote ambitie werd.. en ik ben er serieus in.. Maar voor die ambitie moet je rijk worden. Dus doe ik nu ee nstudie waarin veel geld valt te verdienen. Sommige mensen vinden het suf om daarom te studeren, maar voor mij werkt het, omdat ik weet waarvoor ik t doe (en heb natuurlij wel de meest leuke 'rijke' studie genomen voor mij.), en het werkt!
Mijn ambitie is om een kattenasiel op te richten voor zwerfkatten.. misschien wil ik ze zelfs a la dutchypuppy uit het buitenland halen.. maar dat zou stap 2 zijn.
wil dus eerst een jaar of 30 werken en elke euro opzij zetten.. en dan kijken of ik iets kan opzetten
Hm, tegenwoordig hoef je nog maar vijftien te zijn om bij de post te werken? Moest je vroeger niet minimaal 16 of zelfs 18 jaar zijn?quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:30 schreef ophaling10 het volgende:
nog even van de algemene vacature site van postnl:
Past dit bij jou?
Je wilt zelfstandig werken.
Je wilt niet van 9 tot 5 werken.
Je beheerst de Nederlandse taal.
Je bent precies in je werk.
Je bent vriendelijk tegen klanten.
Je bent 15 jaar of ouder.
Je hebt de beschikking over een stevige fiets.
Je zeurt niet als we buiten het boekje werken
Je wilt gratis in je eigen tijd werken![]()
Dan kun je postbezorger worden!
mooi he ja af en toe moeten we even de draak stekenquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je vergeet er een:
Heb je een kruipluik om de post in te verbergen.
Je wilt niet van 9 tot 5 werken. Nee, maar wel daar ergens tussenin.
Je bent vriendelijk tegen klanten maar verwacht niet dat klanten vriendelijk zijn tegen jou
ook mensen die bij van Lanschot zitten zeggen veel over "de rijkdom"quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:21 schreef Rafierafie het volgende:
Zo! Lekker door de regen gerend en nog op tijd voor rijles
Hoe weet je dat je in een prijzige wijk loopt? 1 op de 4 huizen ontvangt vandaag audi magazine.
Zo heb ik een adres, elke dag brieven van Van Lanschot bankiers.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ook mensen die bij van Lanschot zitten zeggen veel over "de rijkdom"
Verder is het stil hier,2 berichten na mijn laatste bericht van gisteravond.
alle bankrekeningen van mezelf zijn digitaal,er gaat niets meer met post,quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo heb ik een adres, elke dag brieven van Van Lanschot bankiers.
Snap soms niet dat dat allemaal online gaat. Elke dag zeker 6 brieven van die bank voor dat adres.
Oh AUUUUW! Dat zal flink pijnlijk zijn geweest, je weer zo stoten op een gekneusde plek!quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:38 schreef gridjuh het volgende:
Jeeeej en het slot voor mini depot is ook gearriveerd
Ik had al blauwe plek om mn knie door gisteren, die voordeksel die op mn knie viel....
Doe ik het vandaag weer.....nou heb staan janken van de pijn
Nog steeds.....heeft ook echt nu wel een apart kleurtje :Squote:Op donderdag 31 januari 2013 19:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Oh AUUUUW! Dat zal flink pijnlijk zijn geweest, je weer zo stoten op een gekneusde plek!
Ik moest denken aan een bepaald spreekwoordquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:38 schreef gridjuh het volgende:
Jeeeej en het slot voor mini depot is ook gearriveerd
Ik had al blauwe plek om mn knie door gisteren, die voordeksel die op mn knie viel....
Doe ik het vandaag weer.....nou heb staan janken van de pijn
Neeeej ben geen ezel....:Pquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:00 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Ik moest denken aan een bepaald spreekwoord
Die week was ik toevallig vrij.....maar niemand had hem bovenop de deksel schoongemaakt......quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:19 schreef posje het volgende:
Auw #$^&%#!! (= niet fijn) stom ding! Moest je met die sneeuw ook nog eerst het depot uitgraven, of viel dat mee?
Heeft dat "depot" ook een toilet?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:06 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Neeeej ben geen ezel....:P
Dat depot is vreselijk.....hij klemt nu al(hij staat er nog niet zo lang)
Maar de ene keer klapt tie wel gelijk omhoog en de andere keer klapt tie terug.....
Enne er zat meer dan 24 uur tussenAch ik wilde gewoon te snel zijn
Nee.....het is van ijzerquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Heeft dat "depot" ook een toilet?
Ik had trouwens vandaag een een envelop vanuit Nederland naar een Nederlands adres met een stempel erop 'missent to Thailand'. Hoe kan dat nou weer?
Hoe kan een Nederlandse brief met onvoldoende frankering voor het buitenland per ongeluk naar Thailand worden gestuurd
Haha! Ik wist inderdaad van je vorige posts dat het niets meer dan een metalen bak is. Ik vind het alleen zo grappig hoe sommige mensen in het land zitten te zaniken over een toilet in of nabij de depots terwijl anderen het moeten doen met een zogenaamd depot als de jouwe.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:25 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nee.....het is van ijzerer passen als je de tassen goed naast elkaar zet, 8 tassen in....+ 1 laag erop is 16 tassen.....
Maar ik heb mijn fietstassen er vandaag gewoon ingezet....is net zo makkelijk
En in het dorp ben ik ingeburgerdkan overal aanbellen om naar de wc te kunnen
tsja, het hangt er vanaf hoeveel wijken er op die depots afgeleverd worden. Sommige depots hebben maar één of twee wijken en die moeten het met een kist doen. Anderen in de grotere plaatsen hebben soms tientallen wijken en die moeten aan strengere eisen voldoen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Haha! Ik wist inderdaad van je vorige posts dat het niets meer dan een metalen bak is. Ik vind het alleen zo grappig hoe sommige mensen in het land zitten te zaniken over een toilet in of nabij de depots terwijl anderen het moeten doen met een zogenaamd depot als de jouwe.
omdat ze al een tijdje niks verzonnen hadden om je te pesten?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:31 schreef Rafierafie het volgende:
Ik had trouwens ook nog een pakje vandaag erbij dat met geen mogelijkheid door welke brievenbus dan ook zou passen. Bij nadere inspectie bleek dan ook dat het helemaal geen brievenbus pakje was, maar één die gewoon met de pakketdienst mee had gemoeten. De verzendkosten waren 6,75 euro en er stond zelfs een 3S code op.
Waarom zouden ze dat in godesnaam bij de post gooien?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:32 schreef superkimmi het volgende:
[..]
omdat ze al een tijdje niks verzonnen hadden om je te pesten?
die pakkettenzooi is sowieso erg toegenomen(besparing)zoals bij jou het geval wasquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:31 schreef Rafierafie het volgende:
Ik had trouwens ook nog een pakje vandaag erbij dat met geen mogelijkheid door welke brievenbus dan ook zou passen. Bij nadere inspectie bleek dan ook dat het helemaal geen brievenbus pakje was, maar één die gewoon met de pakketdienst mee had gemoeten. De verzendkosten waren 6,75 euro en er stond zelfs een 3S code op.
Waarom zouden ze dat in godesnaam bij de post gooien?
Ook in mijn luxe wijk zie je meer brieven van incassobureaus, CJIB, aanmaningen van banken en huizen die te koop worden gezet, ondanks de dalende huizenprijzen. Dus ook de rijkere groepen worden geraakt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:34 schreef KWAKje het volgende:
zijn er meer ervaringen met zulke verhalen?
Je vergeet het zeil magazinequote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:20 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ook in mijn luxe wijk zie je meer brieven van incassobureaus, CJIB, aanmaningen van banken en huizen die te koop worden gezet, ondanks de dalende huizenprijzen. Dus ook de rijkere groepen worden geraakt.
Aan de andere kant ook nog genoeg Audi magazines, Golf-tijdschriften en Elseviers, dus blijkbaar is er ook in tijden van crisis genoeg te graaien verdienen.
Ik had geen zin in dat gezeik en op die manier ben je het snelst van dat soort mensen af. Daarbij weet ik ook niet waar dat mens woont. Ik herkende d'r niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:22 schreef Snoepje5 het volgende:
Excuses aanbieden ... Ik had dr even fijntjes vermeld dat dr post in de toekomst voortaan uit de groenbak mag halen.
Ik ga de discussie ook nooit (meer) aan hoor! Heeft toch weinig zin en levert een hoop gedoe op.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik had geen zin in dat gezeik en op die manier ben je het snelst van dat soort mensen af. Daarbij weet ik ook niet waar dat mens woont. Ik herkende d'r niet.
Maar ondertussen sta ik iedere keer te koken van binnenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:45 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik ga de discussie ook nooit (meer) aan hoor! Heeft toch weinig zin en levert een hoop gedoe op.
Hier ook wel eens zoiets gehad bij een flat vol bejaarden. Ik viel in voor een collega die daar al jaren loopt en die echt wel goed werkt. Maar daar zou overal continu post verkeerd bezorgd worden en dat was zeker weten van PostNL... ik vroeg voorzichtig of het misschien kon zijn van andere bedrijven? Nee hoor! Ze keken me ook echt zo aan van waar heb je het over. Nee ze wisten zeker dat het door ons kwam.
Met excuses ben je er idd het snelste vanaf
Ja zeker, ik heb één adres dagelijks minimaal 2 CJIB brieven ontvangt, en brieven van schuldeisers, banken, de gemeente, de belastingdienst en de leukste, de reclasseringquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:34 schreef KWAKje het volgende:
ik heb een paar weken geleden in 1 keer, op hetzelfde adres, 18 brieven van het cjib bezorgd (die paarse streep valt altijd wel op). sindsdien let ik een beetje op bij dat adres. ik merk dat ze veel post krijgen van incassobureaus, deurwaarders, banken, telecombedrijven, advocaten en raad voor de rechtsbijstand. je kunt je het achterliggende verhaal wel voorstellen.
inmiddels heb ik de bijbehorende mensen bij hun voordeur aangetroffen terwijl zij met elkaar in gesprek waren. de hele straat kon duidelijk horen dat zij het niet eens waren met elkaars standpunt. hun uiterlijke verschijning was net zo armoeiig als hun post. trouwens, hun voortuin ziet er net zo armoeiig uit.
ben benieuwd of ze door de screening komen van "uitstel van executie". want daar hebben zij zich vast al aangemeld (ik neem aan dat het een koophuis betreft aangezien ik daar nog geen post van een woningbouwvereniging heb bezorgd).
deze mensen kunnen duidelijk niet zelfstandig door het leven. en dat is zowel sneu als ergerlijk.
overigens heb ik in mijn wijk nog nooit een audi-brochure mogen bezorgen.
zijn er meer ervaringen met zulke verhalen?
nee, zij kunnen meer zaken regelenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:00 schreef asabeta1 het volgende:
Ik heb hier een formulier voor het aanvragen van Nationale Hypotheek Garantie. Weet iemand wie deze moet invullen? Ik heb het al aan mijn teamcoach gevraagd en hij zegt dat ik dat nummer moet bellen op de salarisstrook maar dat is toch alleen voor salarissen?
Heb net dat formulier bekeken en het enig wat hij weet is jouw werksituatie. Dus alles omtrent je contract en persoon.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:00 schreef asabeta1 het volgende:
Ik heb hier een formulier voor het aanvragen van Nationale Hypotheek Garantie. Weet iemand wie deze moet invullen? Ik heb het al aan mijn teamcoach gevraagd en hij zegt dat ik dat nummer moet bellen op de salarisstrook maar dat is toch alleen voor salarissen?
Een goed vriend die je af en toe in je rug steektquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:19 schreef Selestha het volgende:
Het voelde trouwens wel raar vandaag om te trakteren. Morgen is mijn laatste werkdag maar omdat op zaterdag niet alle vaste krachten werken heb ik vandaag al getrakteerd. Het voelde minder feestelijk dan ik van te voren dacht, dit is de eerste baan geweest waar ik me thuis heb gevoeld dus het voelt een beetje alsof ik afscheid neem van een goede vriend![]()
Maar goed.. Meer inkomen is ook fijn en zeker nodig. Hopelijk voel ik me net zo thuis in mijn volgende baan.
Héél veel succes buiten PostNLquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:19 schreef Selestha het volgende:
Het voelde trouwens wel raar vandaag om te trakteren. Morgen is mijn laatste werkdag maar omdat op zaterdag niet alle vaste krachten werken heb ik vandaag al getrakteerd. Het voelde minder feestelijk dan ik van te voren dacht, dit is de eerste baan geweest waar ik me thuis heb gevoeld dus het voelt een beetje alsof ik afscheid neem van een goede vriend![]()
Maar goed.. Meer inkomen is ook fijn en zeker nodig. Hopelijk voel ik me net zo thuis in mijn volgende baan.
ik heb juist wel veel contact met mensen die ook doordeweeks werken omdat we bij ons bijna geen zaw'ers meer hebbenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Een goed vriend die je af en toe in je rug steekt
Morgen zal het nog minder feestelijk voelen waarschijnlijk. Veel van die zaterdag mensen kan het waarschijnlijk geen hol uitmaken dat je weggaat. De mensen van de zaterdag zijn meestal heel gezellig onderling maar hebben vaak bijzonder weinig contact met iedereen van doordeweeks.
Ach, zo lang je in het oog houdt wat je van PostNL kan verwachten is het best een leuke baan en ik had een fijne TC.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Een goed vriend die je af en toe in je rug steekt
Morgen zal het nog minder feestelijk voelen waarschijnlijk. Veel van die zaterdag mensen kan het waarschijnlijk geen hol uitmaken dat je weggaat. De mensen van de zaterdag zijn meestal heel gezellig onderling maar hebben vaak bijzonder weinig contact met iedereen van doordeweeks.
Dankjequote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Héél veel succes buiten PostNL
Je blijft hier toch wel posten hè?
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:43 schreef Selestha het volgende:
DankjeEn ik blijf wel posten, is gezellig
Klopt, en die halen wij dan weer op als we de post in de ochtend naar de depots brengen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:48 schreef Herfstblad het volgende:
Leuk dat je af en toch blijft posten, Selestha
Ik weet niet of ik zou trakteren. Is hier niet echt gebruikelijk heb ik het idee. Mensen zijn hier altijd gewoon ineens weg.
@Rafierafie Ik sta ook altijd te koken als ik onterecht word beschuldigd
Vandaag weer wat H&Mpakjes die niet door de bus gingen, maar ook niet door de oranje bus. Hoezo "We geven alleen pakketjes die door de standaardbrievenbus passen, mee"? Ik heb het maar op het depot neergelegd
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, en die halen wij dan weer op als we de post in de ochtend naar de depots brengen.
Idem de lege tassen en bezorgrapporten.
Brievenbus pakjes, post etc, leveren wij weer af op de vestiging.
Dat vermoeden had ik alquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, en die halen wij dan weer op als we de post in de ochtend naar de depots brengen.
Idem de lege tassen en bezorgrapporten.
Brievenbus pakjes, post etc, leveren wij weer af op de vestiging.
Ik ga absoluut niet alle subco's over 1 kam scheren want het meerendeel doet wel prima hun werk, maar op de zaterdag werken er meestal subco's die het niet weten of niet willen meenemen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:52 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
[..]
Dat vermoeden had ik alHier neemt de chauffeur doordeweeks die dingen ook altijd mee.
Die van zaterdag wil nog weleens vergeten om dat soort dingen op te halen.
Nou ja, ik weet niet of degene die de post brengt ook de depots leegt op zaterdag. Die andere chauffeur neemt het altijd mee als hij voor de middagrit post komt brengenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ga absoluut niet alle subco's over 1 kam scheren want het meerendeel doet wel prima hun werk, maar op de zaterdag werken er meestal subco's die het niet weten of niet willen meenemen.
Dat zal denk ik per regio verschillen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:54 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet of degene die de post brengt ook de depots leegt op zaterdag. Die andere chauffeur neemt het altijd mee als hij voor de middagrit post komt brengen
Heb eens meegemaakt dat een subco vergeten was te scannen, om 18:30 op de vestiging dus een uitdraai, staat er "gemist" op. Was hij dus vergeten te scannen, brievenbus was wel geleegd btw.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:57 schreef Herfstblad het volgende:
Scannen doen ze hier wel altijd inderdaad.
Dat is lullig jaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb eens meegemaakt dat een subco vergeten was te scannen, om 18:30 op de vestiging dus een uitdraai, staat er "gemist" op. Was hij dus vergeten te scannen, brievenbus was wel geleegd btw.
Kon hij terug om toch te scannen, kostte hem 1 uur extra rijden
Gebied waar ik de post rondrij is een half uur van de vestiging de depots idem.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:00 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat is lullig jaGebeurt hier ook weleens, maar mijn depot is 10 min rijden met de auto vanaf het VBG ofzo dus dat is makkelijker.
er zullen altijd mensen blijven die op ons neerkijken,het mooie is als je ze prive tegenkomt,quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik had geen zin in dat gezeik en op die manier ben je het snelst van dat soort mensen af. Daarbij weet ik ook niet waar dat mens woont. Ik herkende d'r niet.
Ik had gisteren nog zo iemand. Die stond me al op te wachten, want ze verwachtte een brief. Maar die had ik niet, en toen werd ze me een partij driftig! Schreeuwen, stampvoeten, het was geen gezicht.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:33 schreef superkimmi het volgende:
ik heb 1x een vrouw gehad die buiten stond te wachten op iets wat ze wekelijks ontvangt, maar wat de laatste weken nooit aankwam en bij haar buurman (die een halfjaar weg was) werd bezorgd.. ik had t er niet tussen zitten en toen werd ze ook heel kwaad.. van: moet ik hier morgen weer staan, t komt altijd vandaag.. blablabla.. en toen kwam business post eraan lopen.. (die bezorgen hier ook nog).. en die hadden t dus.. ik kon bijna mn lachen niet inhouden toen ik die vrouw rood zag worden
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had gisteren nog zo iemand. Die stond me al op te wachten, want ze verwachtte een brief. Maar die had ik niet, en toen werd ze me een partij driftig! Schreeuwen, stampvoeten, het was geen gezicht.
Fris dagje trouwens vandaag, met die ijskoude regen
Dat heb ik vroegáh ook eens gehad. Brievenbus vergeten te scannen, moest ik terug. Maar wij hadden van alle brievenbussen in de goba kamer de streepjescode liggen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Ook frapant als de uitdraai niet klopt btw![]()
Gemist = terug
Te vroeg = terug
Te laat dat mag![]()
Hoe krom
Slimquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat heb ik vroegáh ook eens gehad. Brievenbus vergeten te scannen, moest ik terug. Maar wij hadden van alle brievenbussen in de goba kamer de streepjescode liggen.![]()
Code opzoeken, scannen, eindcode scannen en uitlezen die pen.
We hadden meer van dat soort dingen. Officieel moesten we lossen bij een andere vestiging en daar ook scannen. Foto gemaakt van de code, uitprinten en onder de tafel plakken. Lossen op de eigen vestiging en dan een half uur later iemand van de expeditie de laatste code laten scannen en uit laten lezen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Slim
Dit jaar gaan we over op GPS in de auto's, weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn omdat ik een zgn "snelle Jelle" ben
dat moest geloof ik bij ons voor die ritten. Had je een heel lijstje met namen en codes erachter. Even scannen, zodat je je aangemeld had voor de rit. Dat aanmelden deed ik altijd al ergens in de ochtend, zodat ik na mijn autoroute nog even naar huis kon voordat ik naar de eerste klant moest.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:36 schreef dud0r het volgende:
Ik heb nog nooit een chauffeurscode gescand
Je moet nog uitkijken met dat soort geintjes. Wij hebben een keer iemand gehad die bussen moest lichten, en die dus ook gekopieerde foto's scande. Het kwam uit doordat de tijd tussen de scans veel te klein was. Had hij een bus gescand, en 5 seconden later eentje die 500 meter verderop stond. Die kon meteen z'n biezen pakken...........quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
We hadden meer van dat soort dingen. Officieel moesten we lossen bij een andere vestiging en daar ook scannen. Foto gemaakt van de code, uitprinten en onder de tafel plakken. Lossen op de eigen vestiging en dan een half uur later iemand van de expeditie de laatste code laten scannen en uit laten lezen.
Terwijl je zelf al thuis zat.![]()
Goeie oude tijd.
Gps in de auto lijkt me echt crap. Krijg jr van dat gezeik waarom heb je 10 minuten bij die klant gestaan?
nu met de bezuinigingen gaan ze nog meer op dat soort dingen letten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je moet nog uitkijken met dat soort geintjes. Wij hebben een keer iemand gehad die bussen moest lichten, en die dus ook gekopieerde foto's scande. Het kwam uit doordat de tijd tussen de scans veel te klein was. Had hij een bus gescand, en 5 seconden later eentje die 500 meter verderop stond. Die kon meteen z'n biezen pakken...........
dat zal net zo n flop als de rittenregistratie worden,als je teveel geremd ,hard gereden etc. kon je dit komen verklaren bij de vbg managerquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Slim
Dit jaar gaan we over op GPS in de auto's, weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn omdat ik een zgn "snelle Jelle" ben
Ja en zeer dat het doet met fietsen....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:31 schreef superkimmi het volgende:
auw jeetje.. dat ziet er lekker uit :S
Haha, gefeeeeeeliciteerd!quote:Eerst vandaag mijn verjaardag overlevenIk hoop dat iedereen het is vergeten.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
Hier is de sneeuw meteen weer weg geregend gelukkig en voorlopig zou het hier ook droog moeten blijven.
Vandaag even mijn laatste dagje en dan een week vrij
Eerst vandaag mijn verjaardag overlevenIk hoop dat iedereen het is vergeten.
Heb ik ook een keer gehad omdat ik de eerste was die een nieuw Harry Potter boek kwam halen.. Die foto achtervolgt me nog steedsquote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:31 schreef superkimmi het volgende:
hahahah, ik sta in de plaatselijke krant xD
Bedoel je die kleine enveloppen waarop het adres van je vestiging staat? Of bedoel je de kwaliteitscontrole brieven die verstuurd worden vanaf een andere locatie?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:00 schreef KWAKje het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe de kwaliteitscontrolebrieven werken? Mijn tc lukte het niet.
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
Hier is de sneeuw meteen weer weg geregend gelukkig en voorlopig zou het hier ook droog moeten blijven.
Vandaag even mijn laatste dagje en dan een week vrij
Eerst vandaag mijn verjaardag overlevenIk hoop dat iedereen het is vergeten.
Planning zelf of degene die de planning maakt?quote:
gebrekkige communicatiequote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
Planning zelf of degene die de planning maakt?
Aha. Ik dacht even dat je de afdeling planning bedoelde.quote:
die jaquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:36 schreef dud0r het volgende:
[..]
Aha. Ik dacht even dat je de afdeling planning bedoelde.
Ik heb alleen een muts en een sjaal van fleece gehad, geen vest. Wat is jouw functie dat jij dat wel krijgt? Chauffeur soms?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:35 schreef Jesse_ het volgende:
Heeft iedereen een fleecevest gekregen?
Wat moet ik met nog meer kleding
Ik ben chauffeur inderdaad.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb alleen een muts en een sjaal van fleece gehad, geen vest. Wat is jouw functie dat jij dat wel krijgt? Chauffeur soms?
je hebt ze ook met rfid erin,ja druk je die post achterover ben je gelijk het haasjequote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:10 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bedoel je die kleine enveloppen waarop het adres van je vestiging staat? Of bedoel je de kwaliteitscontrole brieven die verstuurd worden vanaf een andere locatie?
In het eerste geval(zoals het bij ons gaat):
Op de achterkant van die enveloppen staat een nummer geschreven. Deze nummers zijn bekend bij deVimmer(in de meeste gevallen loopt die deze controle na) en welke nummers er in welke wijk moeten zitten.
Tijdens het sorteerproces, dit kan door de HSM operator gedaan worden of door degene die de wijk zet, worden de enveloppen op random plekken in bundels gestopt.
Tijdens het lopen haal je ze eruit en doe je ze in je rode boekje.
Dan kan de Vimmer(of degene die het controleert) kijken of alle enveloppen terug zijn gekomen.
In het tweede geval:
Vanaf een centraal punt wordt een brief gestuurd waar een tracker in zit. In alle sorteercentra zitten bij binnenkomst poorten die geregistreerd worden door de tracker.
Sommige vbg'en hebben ook dat soort poorten, andere niet.
De geadresseerde krijgt de brief binnen, haalt de tracker eruit en registreert online dat de brief binnen is. Dit zijn dus geen random adressen maar mensen die hiervoor benadert zijn om mee te helpen aan de kwaliteitscontrole.
Zo kan er gekeken worden wanneer de brief verstuurd is, wanneer deze in het sorteercentrum is aangekomen, wanneer deze het sorteercentrum weer verlaat, indien een vbg zo'n poort heeft wanneer het daar binnen komt en de deur weer uitgaat en als laatste wanneer de brief ontvangen is.
Als er dus ergens in het proces vertraging oploopt kan er met een redelijke zekerheid gezegd worden waar het fout gaat.
En daar wordt je vervolgens als vbg of sorteercentrum weer op aangesproken.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
bij mij ging het over het ophalen van een gratis booschappenpaket.. iedereen moest op de foto, vind t wel leuk dat ze mij kozen voor de krant xDquote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad omdat ik de eerste was die een nieuw Harry Potter boek kwam halen.. Die foto achtervolgt me nog steeds
Dat heb je goed gelezen, zo staat het hier ook..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:30 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Boem! Dit gaat inslaan als een bom, van mijnpostnl.nl geplukt:
Volume planning:
Beste postbezorger,
Tot op dit moment zijn jullie gewend om iedere week een scenario te krijgen.
Hierdoor krijg je een beeld of het druk, normaal of juist rustig wordt.
Vanaf maandag 4 februari willen we starten met de hoeveelheid post die we verwachten direct te vertalen in de tijd die voor de loop beschikbaar is op dagbasis.
De tijd die dan in de planning staat komt overeen met de te verwachten post.
Hierdoor kunnen we goed inspelen op de hoeveelheid post, zeker met de trend volumedaling.
De planning HAH per dag blijft wel beschikbaar.
Afwijkingen kunnen vanzelfsprekend gemeld worden met reden in Mijn Inzet bezorgen (MIB), daar verandert niets aan.
Heb je vragen of zijn er zaken onduidelijk, kies in bij je Teamleider of bel met het Service Centrum Bezorgen.
met vriendelijke groet,
medewerker Service Centrum
Als ik dit goed begrijp, worden mijn contracturen in feite variabel. Minder post op een piekdag, dus bv. 2 uur uitbetaald ipv. de 3 uur die normaal voor die wijk stond.
In principe snap ik de logica erachter, maar dit is absoluut niet waarvoor ik getekend heb, zeker omdat de looptijd niet volledig afhankelijk is van de volumes. Of ik 5 poststukken op iedere adres moet bezorgen of 3, ik moet nog steeds ieder adres langs, ik ga er niet sneller door lopen. En bij een wijk als de mijne, waar behoorlijk veel gefietst moet worden, is de correlatie tussen volume en looptijd nog veel kleiner.
Pfff, ik hoop echt dat ik het verkeerd gelezen heb?
PS. Gefeliciteerd Rafie!
PS2. Het inzetschema voor volgende week op mijnpostnl.nl werkt nu natuurlijk niet, dus ik kan nog niet zien hoe groot precies de veranderingen in tijden zullen zijn.
Heel veel succes met je nieuwe baan! Ik hoop dat het goed bevalt!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:37 schreef Selestha het volgende:
Nou. dat was het dan. Voelde nu ook wel klaar. Op naar de nieuwe baan
Heel veel succes Selestha, precies op het juiste moment wegquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:37 schreef Selestha het volgende:
Nou. dat was het dan. Voelde nu ook wel klaar. Op naar de nieuwe baan
Ja hier ook! Vond het al raar. Jaaroverzicht krijg je nu ook alleen nog maar digitaal van de Rabobank! Weten ook veel mensen niet. Gemene streek hoor; rentes omlaag, tarieven omhoog én minder service...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:28 schreef superkimmi het volgende:
even wat anders:
hebben jullie vandaag of de laatste 3 weken ook klachten gehad van klanten die betalen voor een papieren afschrift bij de rabobank, maar deze vervolgens niet meer krijgen? Ik had er vandaag vlak bij elkaar 4 klachten van.. alle mensen hebben gebeld naar de bank en de bank geeft 'ons' de schuld.. maar sommige afschriften had ik wel en alle mensen die klagen hebben hier sinds een week of 3 last van.. en t is alleen van rabobank..
heb mn tc iig erover gemaild, maar benieuwd of t vaker gehoord is?
Je bedoelt mijn stukje?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:29 schreef dud0r het volgende:
Over het stukje van ophaling10, het gaat hier niet om uren maar om minuten.
En is het nou extreem druk werkt het ook de andere kant op en krijg je er tijd bij.
Tenminste als wat er daar staat over het nieuwe model gaat wat ik van de week gezien heb.
Sorry jouw stukje, ik keek scheef.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:41 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Je bedoelt mijn stukje?Dan snap ik het systeem nog niet. Stel ik heb 9 tassen op een piekdag (komt een enkele keer voor) dan krijg ik er een paar minuten erbij, terwijl ik 3 keer naar het depot moet. Bij 3 tassen (komt ook voor, dan hoef ik maar 1 keer naar het depot), krijg ik een paar minuten minder.
De logica erachter is ver te zoeken, behalve dan dat al die minuutjes minder in totaal heel wat opleveren in kostenvermindering voor PostNL, als je bedenkt hoeveel postbezorgers er zijn.
toch zitten ze met dik 20k contracten in hun maag,die gaan nie even zomaar naar minder gezet worden(ja tegen forse afkoop misschien)worden die 60 miljoen toch nog een keer verdeeld onder de goede mensen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Sorry jouw stukje, ik keek scheef.
Het is een model die berekend hoeveel procent er minder/meer is en hoeveel tijd daar tegenover staat.
Dat is alles wat ik er van weet want ik hoef dat model niet te gebruiken aangezien ik tc voorbereiding ben.
Maar ik snap de logica ook niet helemaal. Als je inderdaad een keer minder naar het depot moet dan scheelt dat tijd maar dat is vaak meer dan 2-3 minuten. En als je een keer extra moet is het ook meer dan een aantal minuten. Ik kan volgende week nog wel eens navragen/nakijken hoe het nou precies zit.
Uiteindelijk scheelt het per week een boel uur voor het bedrijf als ze het model gebruiken en het volume daalt.
De valkuil is nu inderdaad dat je postbezorgers in de min gaan lopen. Alsof de Vtw'ers dat al niet genoeg doen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
toch zitten ze met dik 20k contracten in hun maag,die gaan nie even zomaar naar minder gezet worden(ja tegen forse afkoop misschien)worden die 60 miljoen toch nog een keer verdeeld onder de goede mensen.
in de 17jaar dat ik er zit heeft de prognose verwachting zich nog nooit waar gemaakt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:03 schreef gelestipjes het volgende:
Wij hebben dat systeem vorig jaar al een tijdje gehad, en er klopte echt helemaal niks van. Er zijn altijd wel weer onverwachte mailings, en bovendien verschilt de drukte ook gewoon per wijk. De cijfers die ze hanteren zijn immers vaak gewoon de cijfers voor het hele vbg, dus ja, leuk dat er op het vbg in totaal 40% minder post is die dag, maar als je zelf een wijk hebt waar wel gewoon relatief veel post is, dan ga je die tijden natuurlijk niet halen. Verder viel het wel op dat er toen op daldagen zo iets van 50% van de tijd af werd gehaald, terwijl je er op piekdagen echt maar 3 minuten bij kreeg of zo.
Toen zijn ze eerst dus maar weer teruggegaan naar het "gewerkte uren"-systeem. maar nu gaan ze hier inderdaad ook weer werken met dat nieuwe systeem.
Ik was niet van plan hier weg te gaanquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:09 schreef ophaling10 het volgende:
Selestha succes bij de nieuwe uitdaging(je mist niks)behalve de gezelligheid hier
Ja altijd mooi onverwachte mailings. Hier al een paar keer door de gemeente een mailing op de dag zelf gebrachtquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:03 schreef gelestipjes het volgende:
Wij hebben dat systeem vorig jaar al een tijdje gehad, en er klopte echt helemaal niks van. Er zijn altijd wel weer onverwachte mailings, en bovendien verschilt de drukte ook gewoon per wijk. De cijfers die ze hanteren zijn immers vaak gewoon de cijfers voor het hele vbg, dus ja, leuk dat er op het vbg in totaal 40% minder post is die dag, maar als je zelf een wijk hebt waar wel gewoon relatief veel post is, dan ga je die tijden natuurlijk niet halen. Verder viel het wel op dat er toen op daldagen zo iets van 50% van de tijd af werd gehaald, terwijl je er op piekdagen echt maar 3 minuten bij kreeg of zo.
Toen zijn ze eerst dus maar weer teruggegaan naar het "gewerkte uren"-systeem. maar nu gaan ze hier inderdaad ook weer werken met dat nieuwe systeem.
Ik wil wel weten hoe je eerste werkdag geweest is als het zover isquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik was niet van plan hier weg te gaan
veel plezier met je nieuwe baanquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik was niet van plan hier weg te gaan
Helaas doe ik dat nu al sinds de herfst op piekdagen met de GPS van mijn telefoon. Op daldagen kan ik de fouten in de sortering door Georoute tijdens het fietsen/lopen corrigeren, maar op piekdagen lukt dat niet meer vanwege die 2 bundels, die ook nog eens dikker zijn. Ik zit dus bijna altijd op piekdagen over de ingeplande tijd heen en GPS registratie is de enige manier om te bewijzen dat ik continu doorloop en in een goed tempo fiets. Je kan ook precies de punten zien, waar ik stil sta om de bundels opnieuw te sorteren.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:52 schreef Rafierafie het volgende:
De enige manier om een eerlijk beeld te krijgen van de looptijden zou zijn om alle bezorgers een GPS registratie systeem mee te geven. Dat geeft duidelijkheid voor alle partijen maar dat is natuurlijk geen optie.
Nog even en we gaan over op stukloon.
Hier zijn deze week ook nog proeven gedaan met het twee bundel systeem. Daar zit ik zooo niet op te wachten.
ik ben laat maar gefeliciteerdquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:42 schreef Rafierafie het volgende:
Iedereen bedankt voor de felicitaties
Helaas was niemand mijn verjaardag vergeten en had ik alsnog een lading mensen in huis vandaag.
Ik hoor over de werktijden nu iedere week zo'n beetje iets anders. Ik volg het ondertussen niet echt meer. Jammer voor PostNL als ik niet meer aan mijn uren kom met de nieuwe tijden want ze moeten hoe dan ook mijn contracturen uitbetalen en ik hoef niet meer te tekenen voor een kleiner contract eventueel. Gelukkig heb ik een vast contract.
Iedereen bedankt voor alle felicitaties en gelukwensenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:47 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik wil wel weten hoe je eerste werkdag geweest is als het zover is
Moet je meteen maandag beginnen eigenlijk?
Dat soort dingen doen ze hier ook ja. Als je zegt dat je het niet haalt komt het verhaal van ''jaa maar postbode X kan dat wel in die tijd hoor'', en die werkt dan al 35 jaar bij de post ofzoiets.quote:Op zondag 3 februari 2013 07:33 schreef gelestipjes het volgende:
Ze hebben op onze vestiging nu trouwens ook de tijden opnieuw opgenomen van wijken waar altijd geklaagd werd dat er te weinig tijd voor stond. En natuurlijk, dan laten ze zo'n wijk niet lopen door een gemiddelde postbezorger, nee hoor, de snelste postbode van de hele vestiging moest die wijken doen om de tijd vast te stellen. En dus zijn het nog steeds tijden die de gemiddelde postbezorger nooit zal halen.
stukloon levert wel meer op(elk hah apart gerekendquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:52 schreef Rafierafie het volgende:
De enige manier om een eerlijk beeld te krijgen van de looptijden zou zijn om alle bezorgers een GPS registratie systeem mee te geven. Dat geeft duidelijkheid voor alle partijen maar dat is natuurlijk geen optie.
Nog even en we gaan over op stukloon.
Hier zijn deze week ook nog proeven gedaan met het twee bundel systeem. Daar zit ik zooo niet op te wachten.
quote:Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
stukloon levert wel meer op(elk hah apart gerekend)
over een gps systeem daar willen ze neit aan,omdat dan de waarheid in hun nadeel aan het licht komt.
Eeen beetje tuinenwijk zit al gauw richting de 14-15km loopwerk
dit is een hele goede app voor diverse telefoonsystemen,je krijgt ook een kaart te zien uiteindelijkquote:Op zondag 3 februari 2013 00:08 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Helaas doe ik dat nu al sinds de herfst op piekdagen met de GPS van mijn telefoon. Op daldagen kan ik de fouten in de sortering door Georoute tijdens het fietsen/lopen corrigeren, maar op piekdagen lukt dat niet meer vanwege die 2 bundels, die ook nog eens dikker zijn. Ik zit dus bijna altijd op piekdagen over de ingeplande tijd heen en GPS registratie is de enige manier om te bewijzen dat ik continu doorloop en in een goed tempo fiets. Je kan ook precies de punten zien, waar ik stil sta om de bundels opnieuw te sorteren.
Treurig dat het op deze wijze moet, maar dit is de enige manier om te bewijzen dat ik daadwerkelijk zo lang over mijn wijk gedaan heb. Mijn TC weet dit (nadat hij een oranje kaart gekregen heeft toen hij probeerde mijn uren af te keuren) en keurt nu daarom altijd mijn meer-uren goed, simpelweg omdat ik fysiek bewijs heb.
Een paar kleine, simpele aanpassingen in de sorteerkast lay-out zouden al 80% van de problemen oplossen, maar in de 7 maanden tijd dat ik bij PostNL werk, is dit, ondanks vele gesprekken met de TC en zelfs de manager, niet gelukt. Nu hoor ik weer dat het ergens april zal kunnen.![]()
En met simpele aanpassingen bedoel ik niet dat ik de route wil veranderen, nee gewoon dat bv. in een rechte straat met huisnummers 1 t/m 20, de lay-out van de sorteerkast 1,2,20,18,19,3,4,5 etc. is. Iedere dag stopt een sorteerder dus de nummers 20,18,19 achter nummer 2 en iedere dag moet ik ze eruit halen en achterin de bundel zetten om normaal te kunnen bezorgen. Welkom in de wereld van Georoute, CVL's en het 2 bundelsysteem.
Bedankt ik zal eens kijken, ik gebruik nu Runkeeper, daar krijg je ook een kaart, maar de overlap is vaak slecht.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dit is een hele goede app voor diverse telefoonsystemen,je krijgt ook een kaart te zien uiteindelijk
mooi zw op wit bewijs,naar de directie toe.
http://www.looptijden.nl/app
deze werkt echt goed en je kan online ook dingen doenquote:Op zondag 3 februari 2013 13:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Bedankt ik zal eens kijken, ik gebruik nu Runkeeper, daar krijg je ook een kaart, maar de overlap is vaak slecht.
Je kunt ook nog kijken voor Sports tracker of Endomondo. Dat zijn allebei gps trackers. Sports tracker heb ik zelf ook wel eens gebruikt tijdens het lopen.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Bedankt ik zal eens kijken, ik gebruik nu Runkeeper, daar krijg je ook een kaart, maar de overlap is vaak slecht.
Ik denk van wel, de regel gewerkte tijd = betaalde tijd geldt nog steeds. Ze zouden dus moeten bewijzen dat ik tijdens mijn loop iets verkeerd doe waardoor ik niet uit kom met de tijden. Want ik loop en fiets gewoon stevig door en dat is door de GPS gegevens te zien. Dus ze zouden bv. een postbode die wijk laten moeten lopen met een vergelijkbaar volume en kijken waar de verschillen zitten. Veel succes met al die Georoute fouten als die persoon een betere tijd haalt op een piekdag.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je kunt ook nog kijken voor Sports tracker of Endomondo. Dat zijn allebei gps trackers. Sports tracker heb ik zelf ook wel eens gebruikt tijdens het lopen.
Maar zijn die gps gegevens dan wel voldoende bewijs voor hun om gewoon netjes je uitloop te betalen?
Ja, hilarisch hè, die hagel!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:58 schreef superkimmi het volgende:
ik vond t weer over t algemeen heerlijk.. soms keiharde hagel, maar nooit langer dan 3 minuten
Ik had dat zaterdag ook.....midden in het "open" gebied....ben toen ik de post in de brievenbus had gedaan maar stil gaan staan. Had wind tegen, en zag alweer blauwe lucht aankomen.....quote:
dat is landelijk gezien toch weer verschillend,het was hier stervensdruk met 2 hah waarvan een niet ingeplandquote:Op zondag 3 februari 2013 21:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Weer erg weinig post afgelopen zaterdag! Ik weet niet of dat zo'n goed teken is... Ik kwam gisteren een ZAPO tegen die de twee straten liep in mijn wijk die er onlangs waren afgehaald en nu bij een andere wijk zijn gevoegd. Hij viel in voor iemand die ziek was. Lekker logisch weer!Het kost mij voorlopig meeruren, maar er is mij toegezegd dat als ik meer wil bestellen dat wordt bekeken. Dan krijg ik wellicht een stukje in een andere wijk. PostNL en logica =
!
het is gewoon duidelijk dat je er niets bij krijgt eerder af,zoals ik al eerder aangaf je loopt straks gratis rond,dat zal de volgende stap zijn, soort van vrijwilligersquote:Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben er nu postbezorgers geklaagd over het feit dat ze hun extra gewerkte tijd van toen er sneeuw lag niet kregen uitbetaald en dat dat tegen de afspraken in is. Komt er als reactie dat ze vast in de toekomst wel eens wat tijd over zullen houden en dat het dan vast wel uitkomt. Nou, dat lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk, met al die sneeuw deed je er soms zo een uur langer over op een dag, terwijl de tijden normaal bij de meeste wijken toch al wel zo krap staan dat je als het echt meezit maximaal 10 minuten over houdt. Ja, in de zomer misschien, als er echt extreem weinig is, maar dan halen ze ongetwijfeld gewoon nog weer meer tijd eraf, waardoor je dus vrijwel nooit tijd over zult houden.
Wij zijn Nederlanders, wij vinden alles goed.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef ophaling10 het volgende:
het is gewoon duidelijk dat je er niets bij krijgt eerder af,zoals ik al eerder aangaf je loopt straks gratis rond,dat zal de volgende stap zijn, soort van vrijwilligers
de pbz ers zijn de grootste groep binnen het concern,als die in actie komen ligt heel het bedrijf plat.
alleen wanneer?
laatst ben ik ondanks de sneeuw gewoon binnen de tijd gebleven die voor een wijkje stond. Was er geen sneeuw geweest dan was ik denk ik tien minuten eerder klaar geweest. Meer scheelde het niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben er nu postbezorgers geklaagd over het feit dat ze hun extra gewerkte tijd van toen er sneeuw lag niet kregen uitbetaald en dat dat tegen de afspraken in is. Komt er als reactie dat ze vast in de toekomst wel eens wat tijd over zullen houden en dat het dan vast wel uitkomt. Nou, dat lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk, met al die sneeuw deed je er soms zo een uur langer over op een dag, terwijl de tijden normaal bij de meeste wijken toch al wel zo krap staan dat je als het echt meezit maximaal 10 minuten over houdt. Ja, in de zomer misschien, als er echt extreem weinig is, maar dan halen ze ongetwijfeld gewoon nog weer meer tijd eraf, waardoor je dus vrijwel nooit tijd over zult houden.
Ja, maar het is wel sterk afhankelijk van welke wijk je hebt. Ik heb ook wel wijken waarbij ik weet dat ik het ondanks sneeuw waarschijnlijk wel zal halen, maar er zijn ook genoeg wijken waarbij ik echt een uur meer kwijt ben.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laatst ben ik ondanks de sneeuw gewoon binnen de tijd gebleven die voor een wijkje stond. Was er geen sneeuw geweest dan was ik denk ik tien minuten eerder klaar geweest. Meer scheelde het niet.
Klaagt er ook wel eens iemand bij de VM? Dit is meestal creatief boekhouden van TC's die hun cijfers op willen poetsen, liefst over de rug van anderen.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
klopt. Ik had die dag iig een lekker lopend wijkjequote:Op maandag 4 februari 2013 12:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel sterk afhankelijk van welke wijk je hebt. Ik heb ook wel wijken waarbij ik weet dat ik het ondanks sneeuw waarschijnlijk wel zal halen, maar er zijn ook genoeg wijken waarbij ik echt een uur meer kwijt ben.
Klagen bij de vm heeft hier in ieder geval totaal geen zin, die is zo mogelijk nog erger dan de teamcoach. En aan de kwaliteit van de postbezorgers ligt het hier echt niet (op een paar uitzonderingen na die inderdaad niet vooruit zijn te branden).quote:Op maandag 4 februari 2013 12:44 schreef lololo het volgende:
[..]
Klaagt er ook wel eens iemand bij de VM? Dit is meestal creatief boekhouden van TC's die hun cijfers op willen poetsen, liefst over de rug van anderen.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat veel postbezorgers ook gewoon niet kunnen werken. Ik ren tegenwoordig ook niet meer over straat, integendeel maar als ik zie wat sommigen voor tijden maken ben ik Zoef de Haas. En dan kiezen TC's hier vaak voor de makkelijke oplossing en krijgen ze gewoon hun gewerkte tijd niet betaald. Dat is sneller en minder werk dan met die bezorgers in gesprek gaan en eventueel maatregelen tegen ze nemen.
Het gevolg daarvan is dat er dus een heel contingent aan bezorgers rond loopt die eigenlijk niet geschikt zijn voor het werk.
Dus kiezen de meeste TC's gewoon voor de weg van de minste weerstand: alleen de normtijden betalen. Hoeven ze zelf verder niks meer te doen. Geen lastige gesprekken, geen verbeteringen aanbrengen in de loop, geen voorbereiders aanspreken op structureel slecht zetten etc etc.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Klagen bij de vm heeft hier in ieder geval totaal geen zin, die is zo mogelijk nog erger dan de teamcoach. En aan de kwaliteit van de postbezorgers ligt het hier echt niet (op een paar uitzonderingen na die inderdaad niet vooruit zijn te branden).
Eigenlijk zouden ze postbezorgers dan dus niet zo snel een vast contract moeten geven, maar gewoon na een jaar kijken of ze de tijd die ervoor staat altijd halen, zo niet, geen contractsverlenging want dan zijn ze in de ogen van Postnl dus blijkbaar niet geschikt voor het werk. Maar met de strakke tijden die er hier bij sommige wijken gehanteerd worden zie ik het dan wel gebeuren dat we al snel met een tekort aan postbezorgers zitten.
bij een flatwijk zal het niet veel schelen,moet je 450 tuinen van 10 heen en 10 terug in ben je nog niet jarigquote:Op maandag 4 februari 2013 12:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel sterk afhankelijk van welke wijk je hebt. Ik heb ook wel wijken waarbij ik weet dat ik het ondanks sneeuw waarschijnlijk wel zal halen, maar er zijn ook genoeg wijken waarbij ik echt een uur meer kwijt ben.
vroeger hadden we met de post een uur of 2, 3(per dag) over(en ook betaald) die tijd gaan ze nu weer terug halen bij de pbzquote:Op maandag 4 februari 2013 12:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Klagen bij de vm heeft hier in ieder geval totaal geen zin, die is zo mogelijk nog erger dan de teamcoach. En aan de kwaliteit van de postbezorgers ligt het hier echt niet (op een paar uitzonderingen na die inderdaad niet vooruit zijn te branden).
Eigenlijk zouden ze postbezorgers dan dus niet zo snel een vast contract moeten geven, maar gewoon na een jaar kijken of ze de tijd die ervoor staat altijd halen, zo niet, geen contractsverlenging want dan zijn ze in de ogen van Postnl dus blijkbaar niet geschikt voor het werk. Maar met de strakke tijden die er hier bij sommige wijken gehanteerd worden zie ik het dan wel gebeuren dat we al snel met een tekort aan postbezorgers zitten.
Nog erger: wijken waar je voornamelijk op de fiets bezorgt.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
bij een flatwijk zal het niet veel schelen,moet je 450 tuinen van 10 heen en 10 terug in ben je nog niet jarig
Ja afgelopen zaterdag al.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Envelop met ECCO kortingsbonnen binnen gekregen, 3 stuks.
Jullie ook?
Ik opende net pas de brievenbusquote:
Jep, gekregen en alweer in de papierbak gedaan.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Envelop met ECCO kortingsbonnen binnen gekregen, 3 stuks.
Jullie ook?
Oh, op die manier. Hier in Roosendaal hebben we volgens mij op zaterdag standaard nooit minder dan 2 soorten HAH.quote:Op maandag 4 februari 2013 00:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is landelijk gezien toch weer verschillend,het was hier stervensdruk met 2 hah waarvan een niet ingepland
Serieus??? Ik maak daar praktisch elk jaar gebruik van!quote:Op maandag 4 februari 2013 15:22 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Jep, gekregen en alweer in de papierbak gedaan.
Ja, dit is vanuit het bedrijf gewoon zielig vind ik...quote:Op zondag 3 februari 2013 17:43 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ik denk van wel, de regel gewerkte tijd = betaalde tijd geldt nog steeds. Ze zouden dus moeten bewijzen dat ik tijdens mijn loop iets verkeerd doe waardoor ik niet uit kom met de tijden. Want ik loop en fiets gewoon stevig door en dat is door de GPS gegevens te zien. Dus ze zouden bv. een postbode die wijk laten moeten lopen met een vergelijkbaar volume en kijken waar de verschillen zitten. Veel succes met al die Georoute fouten als die persoon een betere tijd haalt op een piekdag.
Daarnaast wordt niets gedaan met mijn voorstellen om de fouten uit mijn route te halen (die voorstellen heb ik op mail staan), zodat ik de wijk sneller kan lopen.
Diep triest dat het zo moet, maar op die manier hebben ze weinig in te brengen.
Wat is de VM lololo?quote:Op maandag 4 februari 2013 12:44 schreef lololo het volgende:
[..]
Klaagt er ook wel eens iemand bij de VM? Dit is meestal creatief boekhouden van TC's die hun cijfers op willen poetsen, liefst over de rug van anderen.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat veel postbezorgers ook gewoon niet kunnen werken. Ik ren tegenwoordig ook niet meer over straat, integendeel maar als ik zie wat sommigen voor tijden maken ben ik Zoef de Haas. En dan kiezen TC's hier vaak voor de makkelijke oplossing en krijgen ze gewoon hun gewerkte tijd niet betaald. Dat is sneller en minder werk dan met die bezorgers in gesprek gaan en eventueel maatregelen tegen ze nemen.
Het gevolg daarvan is dat er dus een heel contingent aan bezorgers rond loopt die eigenlijk niet geschikt zijn voor het werk.
Bij mij heeft het een jaar of negen geleden wel zin gehad om bij de vestigingsmanager van onze VBL te klagen. Dat was geloof ik nog de vorige manager waarbij ik dat deed. Het ging in mijn geval om ca. negen uur die ik tegoed had van extra werk tijdens een zomer. Nadat een leugenachtige toenmalige TC belofte op belofte deed om die uren te betalen (en dat maar niet deed) ging ik na een half jaar naar de VM met mijn verhaal. In het najaar was de VM er (die ging kijken op locatie i.v.m. de KNJ-periode) en toen besprak ik de situatie met hem waar de TC bij was. Deze TC stond gewoon te liegen toen hij zei dat de uren 'al waren afgekaart'!quote:Op maandag 4 februari 2013 12:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nog leuke dingen voor de shop tegen gekomen?quote:Op maandag 4 februari 2013 15:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik opende net pas de brievenbus
Kwamen gisterenavond laat pas thuis na een trip naar de UK.
Yep, weer nieuwe dingen toegevoegd aan assortiment.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nog leuke dingen voor de shop tegen gekomen?
Dit jaar maar weer eens gaan kijken of ik nog stevige schoenen op de kop te tikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar koop ik ook geregeld outdoor spul, net als veel militairen.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
je mist niet echt iets en het wordt nog ergerquote:Op maandag 4 februari 2013 16:12 schreef MCH het volgende:
Mooi om te lezen dat het nog steeds een zooitje is bij PostNL. Ik vond het werk echt leuk om te doen maar de idioten die alles een beetje in goede banen moeten leiden en de administratie moeten doen zijn echt om te janken zo slecht. Ik vond het ook maar irritant dat er zaterdagmedewerkers waren die altijd dezelfde wijk hadden en dus echt routinematig konden werken en dat ik elke week andere wijken moest bestellen en bezorgen omdat ik dan veel kennis opbouwde (maar wel telkens veel te langzaam was).![]()
Chauffeur autobedrijf meldt zich.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:46 schreef shygirl1985 het volgende:
Even een vraagje voor alle chauffeurs van het Autobedrijf die op dit forum zitten. Wordt jullie wachttijd betaald? Zo hebben wij bijvoorbeeld een shift die begint om 7.00 's ochtends, om 9.10 heb je dan 10 minuten koffiepauze, maar de autobestelling die je daarna moet rijden is pas om 10 uur klaar. Die 40 minuten tussendoor krijgen wij niet uitbetaald, maar volgens 'bronnen' hebben wij er wel recht op. Voordat we stappen gaan ondernemen willen we weten hoe het er elders in het land aan toe gaat.
Alvast bedankt, jullie helpen er ons enorm mee!
Piramidezetten mag al tijden niet meerquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:20 schreef Keano het volgende:
Echt vreselijk irritant trouwens. Ik zag op mijn rapportje een onbekende sorteerder staan en ik had al zo'n vermoeden dat er iets niet klopte.
Wat bleek: Hij had bij ALLE bundels alles 'verkeerd om' gezet. Dus bijvoorbeeld bij huisnummer 18 eerst een grote envelop en een veronicagids en dan daarna nog een klein envelopje. Bloedirritant is dat.
Dat hoort er gewoon bij, al is 16 stuks wel aardig wat.quote:Hebben jullie trouwens ook last van 'losse' post. Ik maakte vandaag mijn mapje open en daar zaten gewoon 16 losse stukken post in. Sta je op straat alsnog alles bij elkaar te zoeken en te sorteren..
Wat is piramidezetten?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:26 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Piramidezetten mag al tijden niet meer
Dat je de grote stukken achteraan zetquote:
het is wel de beste manierquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:26 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Piramidezetten mag al tijden niet meer
Idd. Gelukkig doen ze dat grotendeels met mijn autobestelling nog welquote:
Als je voor jezelf aan het zetten bent wel jaquote:
sowieso als ik aan het zetten ben. Geeft de bundels net even wat meer stevigheidquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:33 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Als je voor jezelf aan het zetten bent wel ja
Dat doen ze ook nog wel gewoon hoor, ligt maar net aan je pakketbezorger.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:49 schreef Tism het volgende:
Ik heb hier vandaag zo'n "niet-thuis-code" in de bus gekregen...wat is dat voor kutzooi!?..![]()
Wat is er tegenwoordig mis met even aanbellen bij de buren, zoals vroeger?..
Ja fijn hoor..kan die morgen terug komen..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat doen ze ook nog wel gewoon hoor, ligt maar net aan je pakketbezorger.
Morgen is ie vrij en zit zijn vervanger ermee.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:52 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja fijn hoor..kan die morgen terug komen..
De werkdruk onder pakketbezorgers is erg erg hoog en ze worden slecht betaald, ze kunnen niet bij elk pakket even naar de buren gaan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:52 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik vind het zelf best handig, geef dan meestal aan dat ik het op het postagentschap wil afhalen, dan heb ik ook geen gedoe met buren die net niet thuis zijn als ik mijn pakje wil komen halen, en de bezorger hoeft niet een tweede keer voor niks te komenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:52 schreef Tism het volgende:
[..]
Ha..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef lololo het volgende:
[..]
Morgen is ie vrij en zit zijn vervanger ermee.
Weet ik wel, maar de buur woont praktisch achter de zelfde deur, bel knopje zit 10 cm naast die van mij..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De werkdruk onder pakketbezorgers is erg erg hoog en ze worden slecht betaald, ze kunnen niet bij elk pakket even naar de buren gaan.
Waar geef je dat dan aan?..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik vind het zelf best handig, geef dan meestal aan dat ik het op het postagentschap wil afhalen, dan heb ik ook geen gedoe met buren die net niet thuis zijn als ik mijn pakje wil komen halen, en de bezorger hoeft niet een tweede keer voor niks te komen
Als je naar de site gaat en die niet thuis code invult kun je normaalgesproken kiezen of ze het de volgende dag nog een keer bij je thuis moeten proberen, of dat ze het naar een postagentschap brengen zodat je het daar af kunt halenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:57 schreef Tism het volgende:
[..]
Ha..
[..]
Weet ik wel, maar de buur woont praktisch achter de zelfde deur, bel knopje zit 10 cm naast die van mij..
[..]
Waar geef je dat dan aan?..
Helaas nemen ze nu steeds meer nieuwe voorbereiders aan en die letten daar niet op. Ik vind het zelf met sorteren ook veel handiger.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:59 schreef superkimmi het volgende:
toen ik nog sorteerde deed i ook altijd piramide zetten.. gelukkig doen alle sorteerders dat nog steeds.. het scheelt gewoon echt tijd, terwijl het de sorteerders misschien een minuutje meer kost alles bij elkaar.. en als je als sorteerder nog meer brieven tegenkomt voor dat adres, sorteert het zelfs sneller, omdat je dan bij die grote envelop/tijdschrift zo kan openslaan
Ah daar, oke..zag al op de track&trace dat hij/zij morgen terug komt als ik wel thuis ben, dus ik laat het maar ff zo..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je naar de site gaat en die niet thuis code invult kun je normaalgesproken kiezen of ze het de volgende dag nog een keer bij je thuis moeten proberen, of dat ze het naar een postagentschap brengen zodat je het daar af kunt halen
De beloningsstructuur zorgt er toch juist voor dat ze bij de buren aanbellen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De werkdruk onder pakketbezorgers is erg erg hoog en ze worden slecht betaald, ze kunnen niet bij elk pakket even naar de buren gaan.
Klopt deels.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:14 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
De beloningsstructuur zorgt er toch juist voor dat ze bij de buren aanbellen?
Of je moet net weer die ene pakketbezorger in Nederland hebben die geen subco is
ik had laatst dat ik een ander bezorgmoment aangaf.. hadde nze blijkbaar lak aan, kwamen gewoon de volgende dag weer -.-quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je naar de site gaat en die niet thuis code invult kun je normaalgesproken kiezen of ze het de volgende dag nog een keer bij je thuis moeten proberen, of dat ze het naar een postagentschap brengen zodat je het daar af kunt halen
Ik krijg ze zelfs al ik gewoon thuis ben.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:49 schreef Tism het volgende:
Ik heb hier vandaag zo'n "niet-thuis-code" in de bus gekregen...wat is dat voor kutzooi!?..![]()
ja dat moeten ze zo er mag niet meer naar gekeken worden(er zijn wel die het wel doen)mede door inkorting vb tijdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:20 schreef Keano het volgende:
Zo vandaag nog een in een soort van sneeuwstorm terechtgekomen.
Echt vreselijk irritant trouwens. Ik zag op mijn rapportje een onbekende sorteerder staan en ik had al zo'n vermoeden dat er iets niet klopte.
Wat bleek: Hij had bij ALLE bundels alles 'verkeerd om' gezet. Dus bijvoorbeeld bij huisnummer 18 eerst een grote envelop en een veronicagids en dan daarna nog een klein envelopje. Bloedirritant is dat.
Voor de rest ging het ondanks de sneeuw vrij lekker.
Hebben jullie trouwens ook last van 'losse' post. Ik maakte vandaag mijn mapje open en daar zaten gewoon 16 losse stukken post in. Sta je op straat alsnog alles bij elkaar te zoeken en te sorteren..
vroeger deed ik de hah er ook bij(alle adressen ken ik wel/niet) dat scheelt een hoopquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso als ik aan het zetten ben. Geeft de bundels net even wat meer stevigheid
die pakkettenzooi zie ik steeds meer worden de laatste maandenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:07 schreef shygirl1985 het volgende:
Bedankt voor de reacties. Zodra ik meer weet over de wachttijden en de uitbetaling laat ik het weten, want dat is voor jullie ook van belang.
Klinkt mooi ja: minder post, dus minder tijd voorbereiding nodig.... maar ze zetten je juist dan op méér wijken en ben je alsnog even lang bezig... (en vaak raakt de kwaliteit door het vele wijken tegelijk voorbereiden nog in het geding ook). Maar dat zal ze een zorg wezen: als de wijken maar op tijd de deur uit zijn, dat sommige wijken compleet verkeerd gezet zijn maakt ze dan niets uit.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:31 schreef KatrienDuck het volgende:
Dat piramidezetten doe ik als voorbereider ook hoor, ik weet ook niet beter dan dat het zo hoort, of iig een ongeschreven regel is. Alhoewel er bij ons op de vestiging drastisch moet worden bezuinigd op de voorbereiding, heb ik nog niet te horen gekregen dat het anders moet worden gezet.
Wel mogen we niet meer om de gebruikelijke tijd koffiedrinken. Dat was altijd om half 10 (we beginnen om 7.15 u.) en nu is het pas om kwart over 10, vaak is de voorbereiding dan al klaar en ga je zonder koffiepauze naar huis. Mooie besparing voor postnl.
Ik vind het ook jammer dat het nu zo moet hoor, het is gewoon niet leuk meer zo! Eind deze maand horen we wanneer onze vestiging gaat verhuizen naar het CVL in Assen. Als het zover is, dan ben ik weg.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klinkt mooi ja: minder post, dus minder tijd voorbereiding nodig.... maar ze zetten je juist dan op méér wijken en ben je alsnog even lang bezig... (en vaak raakt de kwaliteit door het vele wijken tegelijk voorbereiden nog in het geding ook). Maar dat zal ze een zorg wezen: als de wijken maar op tijd de deur uit zijn, dat sommige wijken compleet verkeerd gezet zijn maakt ze dan niets uit.
Vat het niet persoonlijk op hoor: ik weet dat jij juist een van de goede bent, maar op het hoofdkantoor slaan ze nu iets te snel door met bezuinigingen. De overname van TNT en UPS is mislukt, de reorganisatie is ook al geen succes en nóg meer en snellere volumedaling (veel gaan naar Sandd voor de prijs). Sinds kort worden de depots hier ook niet meer geleegd. Gebeurt pas bij de aanlevering de volgende dag... nog even en de verkeerde post doet er letterlijk een week over om op het juiste adres te komen(mocht het niet passen in de oranje bus, dan moet het terug naar het VBG).
moeten ze eerst een beginnen met bovenin 500k pj voor een beetje slap gelul lijkt me teveel geldquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klinkt mooi ja: minder post, dus minder tijd voorbereiding nodig.... maar ze zetten je juist dan op méér wijken en ben je alsnog even lang bezig... (en vaak raakt de kwaliteit door het vele wijken tegelijk voorbereiden nog in het geding ook). Maar dat zal ze een zorg wezen: als de wijken maar op tijd de deur uit zijn, dat sommige wijken compleet verkeerd gezet zijn maakt ze dan niets uit.
Vat het niet persoonlijk op hoor: ik weet dat jij juist een van de goede bent, maar op het hoofdkantoor slaan ze nu iets te snel door met bezuinigingen. De overname van TNT en UPS is mislukt, de reorganisatie is ook al geen succes en nóg meer en snellere volumedaling (veel gaan naar Sandd voor de prijs). Sinds kort worden de depots hier ook niet meer geleegd. Gebeurt pas bij de aanlevering de volgende dag... nog even en de verkeerde post doet er letterlijk een week over om op het juiste adres te komen(mocht het niet passen in de oranje bus, dan moet het terug naar het VBG).
ik kwam in de wandelgang die werktijden voor het cvl tegen 345-930 voor een kwartje het uurquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:17 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer dat het nu zo moet hoor, het is gewoon niet leuk meer zo! Eind deze maand horen we wanneer onze vestiging gaat verhuizen naar het CVL in Assen. Als het zover is, dan ben ik weg.
Elke nacht werken? Je moet er toch niet aan denken, dan kun je je sociale leven wel vaarwel zeggen!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:03 schreef ophaling10 het volgende:
ik kwam in de wandelgang die werktijden voor het cvl tegen 345-930 voor een kwartje het uur
stond bij je moet wel snachts willen werken(mooi verhaal maar dit gaat hem niet worden)anders hoef je niet te reageren(eenvoudiger vorm van solliciteren)
Nee hoor, ik kijk een filmpje, maar eerst even de Rijdende Rechter en daarna het filmpje afkijken! (Wordt weer veel te laat...)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:03 schreef ophaling10 het volgende:
iedereen al te bedde? tis zo stil hier
Het kan wel maar voor een rooitje of 3 netto niet voor 200 per week dat is niks.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Elke nacht werken? Je moet er toch niet aan denken, dan kun je je sociale leven wel vaarwel zeggen!
Ik heb dan extreem veel geluk gehad, het heeft hier 2 keer keihard gesneeuwd/gehageld, maar in totaal niet meer dan 15 minuten, terwijl het volgens Buienradar overal raak was. Heel vaak brak de zon door ook nog. Het mooiste was een sneeuwbui laat in de middag terwijl de zon scheen, heel apart. Ik merk dat ik als postbode steeds meer ook een beetje weerman begin te wordenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:18 schreef Deezertje het volgende:
Hopelijk krijgen de bezorgers hier ook extra tijd vandaag, want het heeft echt de HELE dag gehageld/sneeuwt/regen. Maar goed, dat zal de gemiddelde kantoormedewerker een zorg wezen: die heeft immers een droog dak boven zijn hoofd, een prima verwarming, en een koffieautomaat tot zijn beschikking....
Maar dan wel klagen dat alle post zeiknat is geworden en iedereen heeft geklaagd, maar wacht/schuiltijd wordt niet toch niet betaald?
Dat verklaart dan waarom we in 67 nu al vanaf 9.00 op de depots post aangeleverd krijgenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik kwam in de wandelgang die werktijden voor het cvl tegen 345-930 voor een kwartje het uur
stond bij je moet wel snachts willen werken(mooi verhaal maar dit gaat hem niet worden)anders hoef je niet te reageren(eenvoudiger vorm van solliciteren)
Lijkt mij toch ook lekker met die wijk op piekdagen 3,30 uurquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:49 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dat verklaart dan waarom we in 67 nu al vanaf 9.00 op de depots post aangeleverd krijgenNiet dat ik nu om 9.00 ga beginnen
Mwa, 's nachts is wat dat betreft niet zo'n heel groot probleem. Als je altijd 's avonds werkt, dan raak je pas echt in een isolement.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Elke nacht werken? Je moet er toch niet aan denken, dan kun je je sociale leven wel vaarwel zeggen!
vroeger liep ik de telefoongidsen altijd snachts ideaal geen obstakels lekker stil en gauw klaarquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Lijkt mij toch ook lekker met die wijk op piekdagen 3,30 uuripv om 13:00 kunnen beginnen
ik ken deze roosters,toen ik heel jong was 2 banen in 3 ploegen ja combineren maar veel centjes(ook zwart)(die verdien je nu nergens meer)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mwa, 's nachts is wat dat betreft niet zo'n heel groot probleem. Als je altijd 's avonds werkt, dan raak je pas echt in een isolement.
Heb ook een tijd drieploegendienst gedaan. Man, man, wat was dat een ramp:
06.00-14.00
14.00-22.00
22.00-06.00
Dan heb je dus echt nooit een avond meer. Of je moet heel vroeg naar bed, of je bent 's avonds aan het werk, of je avond wordt in tweeën geknipt omdat je halverwege moet beginnen.
En dan in dienst drie om zaterdagochtend om 06.00 uur klaar en om 06.00 uur maandagochtend met dienst één weer beginnen.Je gaat er kapot aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |