Ja altijd mooi onverwachte mailings. Hier al een paar keer door de gemeente een mailing op de dag zelf gebrachtquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:03 schreef gelestipjes het volgende:
Wij hebben dat systeem vorig jaar al een tijdje gehad, en er klopte echt helemaal niks van. Er zijn altijd wel weer onverwachte mailings, en bovendien verschilt de drukte ook gewoon per wijk. De cijfers die ze hanteren zijn immers vaak gewoon de cijfers voor het hele vbg, dus ja, leuk dat er op het vbg in totaal 40% minder post is die dag, maar als je zelf een wijk hebt waar wel gewoon relatief veel post is, dan ga je die tijden natuurlijk niet halen. Verder viel het wel op dat er toen op daldagen zo iets van 50% van de tijd af werd gehaald, terwijl je er op piekdagen echt maar 3 minuten bij kreeg of zo.
Toen zijn ze eerst dus maar weer teruggegaan naar het "gewerkte uren"-systeem. maar nu gaan ze hier inderdaad ook weer werken met dat nieuwe systeem.
Ik wil wel weten hoe je eerste werkdag geweest is als het zover isquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik was niet van plan hier weg te gaan
veel plezier met je nieuwe baanquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik was niet van plan hier weg te gaan
Helaas doe ik dat nu al sinds de herfst op piekdagen met de GPS van mijn telefoon. Op daldagen kan ik de fouten in de sortering door Georoute tijdens het fietsen/lopen corrigeren, maar op piekdagen lukt dat niet meer vanwege die 2 bundels, die ook nog eens dikker zijn. Ik zit dus bijna altijd op piekdagen over de ingeplande tijd heen en GPS registratie is de enige manier om te bewijzen dat ik continu doorloop en in een goed tempo fiets. Je kan ook precies de punten zien, waar ik stil sta om de bundels opnieuw te sorteren.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:52 schreef Rafierafie het volgende:
De enige manier om een eerlijk beeld te krijgen van de looptijden zou zijn om alle bezorgers een GPS registratie systeem mee te geven. Dat geeft duidelijkheid voor alle partijen maar dat is natuurlijk geen optie.
Nog even en we gaan over op stukloon.
Hier zijn deze week ook nog proeven gedaan met het twee bundel systeem. Daar zit ik zooo niet op te wachten.
ik ben laat maar gefeliciteerdquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:42 schreef Rafierafie het volgende:
Iedereen bedankt voor de felicitaties
Helaas was niemand mijn verjaardag vergeten en had ik alsnog een lading mensen in huis vandaag.
Ik hoor over de werktijden nu iedere week zo'n beetje iets anders. Ik volg het ondertussen niet echt meer. Jammer voor PostNL als ik niet meer aan mijn uren kom met de nieuwe tijden want ze moeten hoe dan ook mijn contracturen uitbetalen en ik hoef niet meer te tekenen voor een kleiner contract eventueel. Gelukkig heb ik een vast contract.
Iedereen bedankt voor alle felicitaties en gelukwensenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:47 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik wil wel weten hoe je eerste werkdag geweest is als het zover is
Moet je meteen maandag beginnen eigenlijk?
Dat soort dingen doen ze hier ook ja. Als je zegt dat je het niet haalt komt het verhaal van ''jaa maar postbode X kan dat wel in die tijd hoor'', en die werkt dan al 35 jaar bij de post ofzoiets.quote:Op zondag 3 februari 2013 07:33 schreef gelestipjes het volgende:
Ze hebben op onze vestiging nu trouwens ook de tijden opnieuw opgenomen van wijken waar altijd geklaagd werd dat er te weinig tijd voor stond. En natuurlijk, dan laten ze zo'n wijk niet lopen door een gemiddelde postbezorger, nee hoor, de snelste postbode van de hele vestiging moest die wijken doen om de tijd vast te stellen. En dus zijn het nog steeds tijden die de gemiddelde postbezorger nooit zal halen.
stukloon levert wel meer op(elk hah apart gerekendquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:52 schreef Rafierafie het volgende:
De enige manier om een eerlijk beeld te krijgen van de looptijden zou zijn om alle bezorgers een GPS registratie systeem mee te geven. Dat geeft duidelijkheid voor alle partijen maar dat is natuurlijk geen optie.
Nog even en we gaan over op stukloon.
Hier zijn deze week ook nog proeven gedaan met het twee bundel systeem. Daar zit ik zooo niet op te wachten.
quote:Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
stukloon levert wel meer op(elk hah apart gerekend)
over een gps systeem daar willen ze neit aan,omdat dan de waarheid in hun nadeel aan het licht komt.
Eeen beetje tuinenwijk zit al gauw richting de 14-15km loopwerk
dit is een hele goede app voor diverse telefoonsystemen,je krijgt ook een kaart te zien uiteindelijkquote:Op zondag 3 februari 2013 00:08 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Helaas doe ik dat nu al sinds de herfst op piekdagen met de GPS van mijn telefoon. Op daldagen kan ik de fouten in de sortering door Georoute tijdens het fietsen/lopen corrigeren, maar op piekdagen lukt dat niet meer vanwege die 2 bundels, die ook nog eens dikker zijn. Ik zit dus bijna altijd op piekdagen over de ingeplande tijd heen en GPS registratie is de enige manier om te bewijzen dat ik continu doorloop en in een goed tempo fiets. Je kan ook precies de punten zien, waar ik stil sta om de bundels opnieuw te sorteren.
Treurig dat het op deze wijze moet, maar dit is de enige manier om te bewijzen dat ik daadwerkelijk zo lang over mijn wijk gedaan heb. Mijn TC weet dit (nadat hij een oranje kaart gekregen heeft toen hij probeerde mijn uren af te keuren) en keurt nu daarom altijd mijn meer-uren goed, simpelweg omdat ik fysiek bewijs heb.
Een paar kleine, simpele aanpassingen in de sorteerkast lay-out zouden al 80% van de problemen oplossen, maar in de 7 maanden tijd dat ik bij PostNL werk, is dit, ondanks vele gesprekken met de TC en zelfs de manager, niet gelukt. Nu hoor ik weer dat het ergens april zal kunnen.![]()
En met simpele aanpassingen bedoel ik niet dat ik de route wil veranderen, nee gewoon dat bv. in een rechte straat met huisnummers 1 t/m 20, de lay-out van de sorteerkast 1,2,20,18,19,3,4,5 etc. is. Iedere dag stopt een sorteerder dus de nummers 20,18,19 achter nummer 2 en iedere dag moet ik ze eruit halen en achterin de bundel zetten om normaal te kunnen bezorgen. Welkom in de wereld van Georoute, CVL's en het 2 bundelsysteem.
Bedankt ik zal eens kijken, ik gebruik nu Runkeeper, daar krijg je ook een kaart, maar de overlap is vaak slecht.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dit is een hele goede app voor diverse telefoonsystemen,je krijgt ook een kaart te zien uiteindelijk
mooi zw op wit bewijs,naar de directie toe.
http://www.looptijden.nl/app
deze werkt echt goed en je kan online ook dingen doenquote:Op zondag 3 februari 2013 13:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Bedankt ik zal eens kijken, ik gebruik nu Runkeeper, daar krijg je ook een kaart, maar de overlap is vaak slecht.
Je kunt ook nog kijken voor Sports tracker of Endomondo. Dat zijn allebei gps trackers. Sports tracker heb ik zelf ook wel eens gebruikt tijdens het lopen.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Bedankt ik zal eens kijken, ik gebruik nu Runkeeper, daar krijg je ook een kaart, maar de overlap is vaak slecht.
Ik denk van wel, de regel gewerkte tijd = betaalde tijd geldt nog steeds. Ze zouden dus moeten bewijzen dat ik tijdens mijn loop iets verkeerd doe waardoor ik niet uit kom met de tijden. Want ik loop en fiets gewoon stevig door en dat is door de GPS gegevens te zien. Dus ze zouden bv. een postbode die wijk laten moeten lopen met een vergelijkbaar volume en kijken waar de verschillen zitten. Veel succes met al die Georoute fouten als die persoon een betere tijd haalt op een piekdag.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je kunt ook nog kijken voor Sports tracker of Endomondo. Dat zijn allebei gps trackers. Sports tracker heb ik zelf ook wel eens gebruikt tijdens het lopen.
Maar zijn die gps gegevens dan wel voldoende bewijs voor hun om gewoon netjes je uitloop te betalen?
Ja, hilarisch hè, die hagel!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:58 schreef superkimmi het volgende:
ik vond t weer over t algemeen heerlijk.. soms keiharde hagel, maar nooit langer dan 3 minuten
Ik had dat zaterdag ook.....midden in het "open" gebied....ben toen ik de post in de brievenbus had gedaan maar stil gaan staan. Had wind tegen, en zag alweer blauwe lucht aankomen.....quote:
dat is landelijk gezien toch weer verschillend,het was hier stervensdruk met 2 hah waarvan een niet ingeplandquote:Op zondag 3 februari 2013 21:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Weer erg weinig post afgelopen zaterdag! Ik weet niet of dat zo'n goed teken is... Ik kwam gisteren een ZAPO tegen die de twee straten liep in mijn wijk die er onlangs waren afgehaald en nu bij een andere wijk zijn gevoegd. Hij viel in voor iemand die ziek was. Lekker logisch weer!Het kost mij voorlopig meeruren, maar er is mij toegezegd dat als ik meer wil bestellen dat wordt bekeken. Dan krijg ik wellicht een stukje in een andere wijk. PostNL en logica =
!
het is gewoon duidelijk dat je er niets bij krijgt eerder af,zoals ik al eerder aangaf je loopt straks gratis rond,dat zal de volgende stap zijn, soort van vrijwilligersquote:Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben er nu postbezorgers geklaagd over het feit dat ze hun extra gewerkte tijd van toen er sneeuw lag niet kregen uitbetaald en dat dat tegen de afspraken in is. Komt er als reactie dat ze vast in de toekomst wel eens wat tijd over zullen houden en dat het dan vast wel uitkomt. Nou, dat lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk, met al die sneeuw deed je er soms zo een uur langer over op een dag, terwijl de tijden normaal bij de meeste wijken toch al wel zo krap staan dat je als het echt meezit maximaal 10 minuten over houdt. Ja, in de zomer misschien, als er echt extreem weinig is, maar dan halen ze ongetwijfeld gewoon nog weer meer tijd eraf, waardoor je dus vrijwel nooit tijd over zult houden.
Wij zijn Nederlanders, wij vinden alles goed.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef ophaling10 het volgende:
het is gewoon duidelijk dat je er niets bij krijgt eerder af,zoals ik al eerder aangaf je loopt straks gratis rond,dat zal de volgende stap zijn, soort van vrijwilligers
de pbz ers zijn de grootste groep binnen het concern,als die in actie komen ligt heel het bedrijf plat.
alleen wanneer?
laatst ben ik ondanks de sneeuw gewoon binnen de tijd gebleven die voor een wijkje stond. Was er geen sneeuw geweest dan was ik denk ik tien minuten eerder klaar geweest. Meer scheelde het niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben er nu postbezorgers geklaagd over het feit dat ze hun extra gewerkte tijd van toen er sneeuw lag niet kregen uitbetaald en dat dat tegen de afspraken in is. Komt er als reactie dat ze vast in de toekomst wel eens wat tijd over zullen houden en dat het dan vast wel uitkomt. Nou, dat lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk, met al die sneeuw deed je er soms zo een uur langer over op een dag, terwijl de tijden normaal bij de meeste wijken toch al wel zo krap staan dat je als het echt meezit maximaal 10 minuten over houdt. Ja, in de zomer misschien, als er echt extreem weinig is, maar dan halen ze ongetwijfeld gewoon nog weer meer tijd eraf, waardoor je dus vrijwel nooit tijd over zult houden.
Ja, maar het is wel sterk afhankelijk van welke wijk je hebt. Ik heb ook wel wijken waarbij ik weet dat ik het ondanks sneeuw waarschijnlijk wel zal halen, maar er zijn ook genoeg wijken waarbij ik echt een uur meer kwijt ben.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laatst ben ik ondanks de sneeuw gewoon binnen de tijd gebleven die voor een wijkje stond. Was er geen sneeuw geweest dan was ik denk ik tien minuten eerder klaar geweest. Meer scheelde het niet.
Klaagt er ook wel eens iemand bij de VM? Dit is meestal creatief boekhouden van TC's die hun cijfers op willen poetsen, liefst over de rug van anderen.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
klopt. Ik had die dag iig een lekker lopend wijkjequote:Op maandag 4 februari 2013 12:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel sterk afhankelijk van welke wijk je hebt. Ik heb ook wel wijken waarbij ik weet dat ik het ondanks sneeuw waarschijnlijk wel zal halen, maar er zijn ook genoeg wijken waarbij ik echt een uur meer kwijt ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |