abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122389339
Rafierafie: gefeliciteerd!

Selestha: succes met de nieuwe baan en leuk dat je hier rond blijft hangen :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:03 schreef gelestipjes het volgende:
Wij hebben dat systeem vorig jaar al een tijdje gehad, en er klopte echt helemaal niks van. Er zijn altijd wel weer onverwachte mailings, en bovendien verschilt de drukte ook gewoon per wijk. De cijfers die ze hanteren zijn immers vaak gewoon de cijfers voor het hele vbg, dus ja, leuk dat er op het vbg in totaal 40% minder post is die dag, maar als je zelf een wijk hebt waar wel gewoon relatief veel post is, dan ga je die tijden natuurlijk niet halen. Verder viel het wel op dat er toen op daldagen zo iets van 50% van de tijd af werd gehaald, terwijl je er op piekdagen echt maar 3 minuten bij kreeg of zo.
Toen zijn ze eerst dus maar weer teruggegaan naar het "gewerkte uren"-systeem. maar nu gaan ze hier inderdaad ook weer werken met dat nieuwe systeem.
Ja altijd mooi onverwachte mailings. Hier al een paar keer door de gemeente een mailing op de dag zelf gebracht :') en juist op daldagen. Idd verschilt het ook heel erg per wijk. Ik had gisteren een erg grote en 'rijke' wijk, en daar was sowieso voor bijna elk huis alsnog wel post. Dan moet je dus nog overal langs. Daar houden ze met de tijden opstellen sowieso geen rekening mee. Minder post is leuk, maar als het alsnog zo verdeeld is dat je overal langs moet, scheelt het niet zo gruwelijk veel :N

Maar, ik heb er ook nog niets over gehoord.

Ik vraag me trouwens iets af.. ik verwacht komende donderdag een buspakje, en ik wil dat eigenlijk gewoon zo snel mogelijk hebben natuurlijk :P nou komt die bezorger altijd pas helemaal aan het eind van de middag, terwijl de post al rond 12 uur op het depot ligt. Ik kan daar in.. nu wil ik de baas mailen of het een probleem is als ik dat pakje op ga halen. Zou daar moeilijk over gedaan worden?
Ga het maar niet zonder overleg doen, straks denken collega's nog dat ik spul probeer te stelen... al kijken ze meestal niet op of om voor mij, als invalkracht zijnde :P

Ik wil gewoon mijn nieuwe game zo snel mogelijk spelen _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_122389383
Ik heb weleens eigen post meegenomen toen mijn post nog op hetzelfde depot stond en ik iets verwachtte :P
pi_122389557
Gewoon doen. Als je eigen naam en adres erop staat kunnen ze je niks maken. En weet je zeker dat het aankomt en het niet kapot in de bus ligt ofzo :)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:19:51 #184
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_122392798
de sorteerders waren traag vandaag de rode bakken waren tussen 10 uur en half 11 klaar
gelukkig was het niet druk
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_122397253
Iedereen bedankt voor de felicitaties :D
Helaas was niemand mijn verjaardag vergeten en had ik alsnog een lading mensen in huis vandaag.

Ik hoor over de werktijden nu iedere week zo'n beetje iets anders. Ik volg het ondertussen niet echt meer. Jammer voor PostNL als ik niet meer aan mijn uren kom met de nieuwe tijden want ze moeten hoe dan ook mijn contracturen uitbetalen en ik hoef niet meer te tekenen voor een kleiner contract eventueel. Gelukkig heb ik een vast contract.
pi_122397585
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:46 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik was niet van plan hier weg te gaan :P
Ik wil wel weten hoe je eerste werkdag geweest is als het zover is :P
Moet je meteen maandag beginnen eigenlijk?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 februari 2013 @ 22:48:46 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122397647
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:46 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik was niet van plan hier weg te gaan :P
veel plezier met je nieuwe baan :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122397868
De enige manier om een eerlijk beeld te krijgen van de looptijden zou zijn om alle bezorgers een GPS registratie systeem mee te geven. Dat geeft duidelijkheid voor alle partijen maar dat is natuurlijk geen optie.
Nog even en we gaan over op stukloon.
Hier zijn deze week ook nog proeven gedaan met het twee bundel systeem. Daar zit ik zooo niet op te wachten.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 23:29:27 #189
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122399842
Hoeveelheid post zegt echt niks nee.

Vandaag niet eens zo heel veel tassen met post bij ons op het depot, maar wel een huis-aan-huismailing van een glasvezelboer en lastige folders met wederom een klein prutskaartje, nu van NRC. Dan zie je dat iedereen er veel langer over doet dan normaal.
  zondag 3 februari 2013 @ 00:08:01 #190
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_122401741
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:52 schreef Rafierafie het volgende:
De enige manier om een eerlijk beeld te krijgen van de looptijden zou zijn om alle bezorgers een GPS registratie systeem mee te geven. Dat geeft duidelijkheid voor alle partijen maar dat is natuurlijk geen optie.
Hier zijn deze week ook nog proeven gedaan met het twee bundel systeem. Daar zit ik zooo niet op te wachten.
Helaas doe ik dat nu al sinds de herfst op piekdagen met de GPS van mijn telefoon. Op daldagen kan ik de fouten in de sortering door Georoute tijdens het fietsen/lopen corrigeren, maar op piekdagen lukt dat niet meer vanwege die 2 bundels, die ook nog eens dikker zijn. Ik zit dus bijna altijd op piekdagen over de ingeplande tijd heen en GPS registratie is de enige manier om te bewijzen dat ik continu doorloop en in een goed tempo fiets. Je kan ook precies de punten zien, waar ik stil sta om de bundels opnieuw te sorteren.

Treurig dat het op deze wijze moet, maar dit is de enige manier om te bewijzen dat ik daadwerkelijk zo lang over mijn wijk gedaan heb. Mijn TC weet dit (nadat hij een oranje kaart gekregen heeft toen hij probeerde mijn uren af te keuren) en keurt nu daarom altijd mijn meer-uren goed, simpelweg omdat ik fysiek bewijs heb.

Een paar kleine, simpele aanpassingen in de sorteerkast lay-out zouden al 80% van de problemen oplossen, maar in de 7 maanden tijd dat ik bij PostNL werk, is dit, ondanks vele gesprekken met de TC en zelfs de manager, niet gelukt. Nu hoor ik weer dat het ergens april zal kunnen. |:(

En met simpele aanpassingen bedoel ik niet dat ik de route wil veranderen, nee gewoon dat bv. in een rechte straat met huisnummers 1 t/m 20, de lay-out van de sorteerkast 1,2,20,18,19,3,4,5 etc. is. Iedere dag stopt een sorteerder dus de nummers 20,18,19 achter nummer 2 en iedere dag moet ik ze eruit halen en achterin de bundel zetten om normaal te kunnen bezorgen. Welkom in de wereld van Georoute, CVL's en het 2 bundelsysteem.

[ Bericht 2% gewijzigd door GeintegreerdePool op 03-02-2013 00:15:19 ]
Divide et impera
  zondag 3 februari 2013 @ 00:11:27 #191
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_122401860
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:42 schreef Rafierafie het volgende:
Iedereen bedankt voor de felicitaties :D
Helaas was niemand mijn verjaardag vergeten en had ik alsnog een lading mensen in huis vandaag.

Ik hoor over de werktijden nu iedere week zo'n beetje iets anders. Ik volg het ondertussen niet echt meer. Jammer voor PostNL als ik niet meer aan mijn uren kom met de nieuwe tijden want ze moeten hoe dan ook mijn contracturen uitbetalen en ik hoef niet meer te tekenen voor een kleiner contract eventueel. Gelukkig heb ik een vast contract.
ik ben laat maar gefeliciteerd :@
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_122408568
Ze hebben op onze vestiging nu trouwens ook de tijden opnieuw opgenomen van wijken waar altijd geklaagd werd dat er te weinig tijd voor stond. En natuurlijk, dan laten ze zo'n wijk niet lopen door een gemiddelde postbezorger, nee hoor, de snelste postbode van de hele vestiging moest die wijken doen om de tijd vast te stellen. En dus zijn het nog steeds tijden die de gemiddelde postbezorger nooit zal halen.
pi_122408631
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:47 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik wil wel weten hoe je eerste werkdag geweest is als het zover is :P
Moet je meteen maandag beginnen eigenlijk?
Iedereen bedankt voor alle felicitaties en gelukwensen :*

Ik begin maandag om 08.00 met een cursus veilig werken op de weg, maar die duurt maar tot 11.30. Die cursus heb ik ook op donderdag en vrijdag, en dan begin ik maandag 11 februari met het echte werk ;)
pi_122408637
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 07:33 schreef gelestipjes het volgende:
Ze hebben op onze vestiging nu trouwens ook de tijden opnieuw opgenomen van wijken waar altijd geklaagd werd dat er te weinig tijd voor stond. En natuurlijk, dan laten ze zo'n wijk niet lopen door een gemiddelde postbezorger, nee hoor, de snelste postbode van de hele vestiging moest die wijken doen om de tijd vast te stellen. En dus zijn het nog steeds tijden die de gemiddelde postbezorger nooit zal halen.
Dat soort dingen doen ze hier ook ja. Als je zegt dat je het niet haalt komt het verhaal van ''jaa maar postbode X kan dat wel in die tijd hoor'', en die werkt dan al 35 jaar bij de post ofzoiets.
pi_122413197
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:52 schreef Rafierafie het volgende:
stukloon levert wel meer op(elk hah apart gerekend :))
pi_122413240
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

stukloon levert wel meer op(elk hah apart gerekend :))
over een gps systeem daar willen ze neit aan,omdat dan de waarheid in hun nadeel aan het licht komt.
Eeen beetje tuinenwijk zit al gauw richting de 14-15km loopwerk
pi_122413330
post hierboven ging even niet goed :)

ik lees net op de fb dat ze zelfs uiteten zijn geweest, van de overuren(ipv uitbetalen)ze worden steeds creatiever
pi_122413445
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:08 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Helaas doe ik dat nu al sinds de herfst op piekdagen met de GPS van mijn telefoon. Op daldagen kan ik de fouten in de sortering door Georoute tijdens het fietsen/lopen corrigeren, maar op piekdagen lukt dat niet meer vanwege die 2 bundels, die ook nog eens dikker zijn. Ik zit dus bijna altijd op piekdagen over de ingeplande tijd heen en GPS registratie is de enige manier om te bewijzen dat ik continu doorloop en in een goed tempo fiets. Je kan ook precies de punten zien, waar ik stil sta om de bundels opnieuw te sorteren.

Treurig dat het op deze wijze moet, maar dit is de enige manier om te bewijzen dat ik daadwerkelijk zo lang over mijn wijk gedaan heb. Mijn TC weet dit (nadat hij een oranje kaart gekregen heeft toen hij probeerde mijn uren af te keuren) en keurt nu daarom altijd mijn meer-uren goed, simpelweg omdat ik fysiek bewijs heb.

Een paar kleine, simpele aanpassingen in de sorteerkast lay-out zouden al 80% van de problemen oplossen, maar in de 7 maanden tijd dat ik bij PostNL werk, is dit, ondanks vele gesprekken met de TC en zelfs de manager, niet gelukt. Nu hoor ik weer dat het ergens april zal kunnen. |:(

En met simpele aanpassingen bedoel ik niet dat ik de route wil veranderen, nee gewoon dat bv. in een rechte straat met huisnummers 1 t/m 20, de lay-out van de sorteerkast 1,2,20,18,19,3,4,5 etc. is. Iedere dag stopt een sorteerder dus de nummers 20,18,19 achter nummer 2 en iedere dag moet ik ze eruit halen en achterin de bundel zetten om normaal te kunnen bezorgen. Welkom in de wereld van Georoute, CVL's en het 2 bundelsysteem.
dit is een hele goede app voor diverse telefoonsystemen,je krijgt ook een kaart te zien uiteindelijk
mooi zw op wit bewijs,naar de directie toe.
http://www.looptijden.nl/app
  zondag 3 februari 2013 @ 13:17:04 #199
177779 GeintegreerdePool
pi_122414335
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:53 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dit is een hele goede app voor diverse telefoonsystemen,je krijgt ook een kaart te zien uiteindelijk
mooi zw op wit bewijs,naar de directie toe.
http://www.looptijden.nl/app
Bedankt ik zal eens kijken, ik gebruik nu Runkeeper, daar krijg je ook een kaart, maar de overlap is vaak slecht.
Divide et impera
pi_122414790
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Bedankt ik zal eens kijken, ik gebruik nu Runkeeper, daar krijg je ook een kaart, maar de overlap is vaak slecht.
deze werkt echt goed en je kan online ook dingen doen
tis wel erg dat het alemaal moet.
vroeger ging je om 5uur de deur uit om s middags om 2 half 3 weer vrolijk binnen te komen,
straks moet je nog met een camera om de dienst gaan bewijzen :)
pi_122422050
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Je kunt ook nog kijken voor Sports tracker of Endomondo. Dat zijn allebei gps trackers. Sports tracker heb ik zelf ook wel eens gebruikt tijdens het lopen.

Maar zijn die gps gegevens dan wel voldoende bewijs voor hun om gewoon netjes je uitloop te betalen?
  zondag 3 februari 2013 @ 17:43:05 #202
177779 GeintegreerdePool
pi_122425746
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:22 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je kunt ook nog kijken voor Sports tracker of Endomondo. Dat zijn allebei gps trackers. Sports tracker heb ik zelf ook wel eens gebruikt tijdens het lopen.

Maar zijn die gps gegevens dan wel voldoende bewijs voor hun om gewoon netjes je uitloop te betalen?
Ik denk van wel, de regel gewerkte tijd = betaalde tijd geldt nog steeds. Ze zouden dus moeten bewijzen dat ik tijdens mijn loop iets verkeerd doe waardoor ik niet uit kom met de tijden. Want ik loop en fiets gewoon stevig door en dat is door de GPS gegevens te zien. Dus ze zouden bv. een postbode die wijk laten moeten lopen met een vergelijkbaar volume en kijken waar de verschillen zitten. Veel succes met al die Georoute fouten als die persoon een betere tijd haalt op een piekdag.

Daarnaast wordt niets gedaan met mijn voorstellen om de fouten uit mijn route te halen (die voorstellen heb ik op mail staan), zodat ik de wijk sneller kan lopen.

Diep triest dat het zo moet, maar op die manier hebben ze weinig in te brengen.
Divide et impera
  zondag 3 februari 2013 @ 21:52:26 #203
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_122440207
Weer erg weinig post afgelopen zaterdag! Ik weet niet of dat zo'n goed teken is... Ik kwam gisteren een ZAPO tegen die de twee straten liep in mijn wijk die er onlangs waren afgehaald en nu bij een andere wijk zijn gevoegd. Hij viel in voor iemand die ziek was. Lekker logisch weer! _O- Het kost mij voorlopig meeruren, maar er is mij toegezegd dat als ik meer wil bestellen dat wordt bekeken. Dan krijg ik wellicht een stukje in een andere wijk. PostNL en logica = :') !
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 3 februari 2013 @ 21:53:27 #204
341900 Atmosphere82
pi_122440283
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:58 schreef superkimmi het volgende:
ik vond t weer over t algemeen heerlijk.. soms keiharde hagel, maar nooit langer dan 3 minuten
Ja, hilarisch hè, die hagel! _O-
pi_122443978
quote:
10s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:53 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ja, hilarisch hè, die hagel! _O-
Ik had dat zaterdag ook.....midden in het "open" gebied....ben toen ik de post in de brievenbus had gedaan maar stil gaan staan. Had wind tegen, en zag alweer blauwe lucht aankomen.....
  zondag 3 februari 2013 @ 22:55:08 #206
341900 Atmosphere82
pi_122444823
Stoer! ^O^
pi_122448705
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Weer erg weinig post afgelopen zaterdag! Ik weet niet of dat zo'n goed teken is... Ik kwam gisteren een ZAPO tegen die de twee straten liep in mijn wijk die er onlangs waren afgehaald en nu bij een andere wijk zijn gevoegd. Hij viel in voor iemand die ziek was. Lekker logisch weer! _O- Het kost mij voorlopig meeruren, maar er is mij toegezegd dat als ik meer wil bestellen dat wordt bekeken. Dan krijg ik wellicht een stukje in een andere wijk. PostNL en logica = :') !
dat is landelijk gezien toch weer verschillend,het was hier stervensdruk met 2 hah waarvan een niet ingepland
pi_122458149
de voorspellingen geven weer sneeuw aan :)t egen het weekeind weer daling van temperatuur.
krijgen "weer extra betaald" :)
pi_122458785
Bij ons hebben er nu postbezorgers geklaagd over het feit dat ze hun extra gewerkte tijd van toen er sneeuw lag niet kregen uitbetaald en dat dat tegen de afspraken in is. Komt er als reactie dat ze vast in de toekomst wel eens wat tijd over zullen houden en dat het dan vast wel uitkomt. Nou, dat lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk, met al die sneeuw deed je er soms zo een uur langer over op een dag, terwijl de tijden normaal bij de meeste wijken toch al wel zo krap staan dat je als het echt meezit maximaal 10 minuten over houdt. Ja, in de zomer misschien, als er echt extreem weinig is, maar dan halen ze ongetwijfeld gewoon nog weer meer tijd eraf, waardoor je dus vrijwel nooit tijd over zult houden.
pi_122459019
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben er nu postbezorgers geklaagd over het feit dat ze hun extra gewerkte tijd van toen er sneeuw lag niet kregen uitbetaald en dat dat tegen de afspraken in is. Komt er als reactie dat ze vast in de toekomst wel eens wat tijd over zullen houden en dat het dan vast wel uitkomt. Nou, dat lijkt mij toch wel zeer onwaarschijnlijk, met al die sneeuw deed je er soms zo een uur langer over op een dag, terwijl de tijden normaal bij de meeste wijken toch al wel zo krap staan dat je als het echt meezit maximaal 10 minuten over houdt. Ja, in de zomer misschien, als er echt extreem weinig is, maar dan halen ze ongetwijfeld gewoon nog weer meer tijd eraf, waardoor je dus vrijwel nooit tijd over zult houden.
het is gewoon duidelijk dat je er niets bij krijgt eerder af,zoals ik al eerder aangaf je loopt straks gratis rond,dat zal de volgende stap zijn, soort van vrijwilligers
de pbz ers zijn de grootste groep binnen het concern,als die in actie komen ligt heel het bedrijf plat.
alleen wanneer?
  maandag 4 februari 2013 @ 12:26:30 #211
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_122459877
niet nog meer sneeuw :(
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_122460030
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef ophaling10 het volgende:

het is gewoon duidelijk dat je er niets bij krijgt eerder af,zoals ik al eerder aangaf je loopt straks gratis rond,dat zal de volgende stap zijn, soort van vrijwilligers
de pbz ers zijn de grootste groep binnen het concern,als die in actie komen ligt heel het bedrijf plat.
alleen wanneer?
Wij zijn Nederlanders, wij vinden alles goed.
Rustig aan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 februari 2013 @ 12:37:02 #213
Maffe Fries
pi_122460115
quote:
laatst ben ik ondanks de sneeuw gewoon binnen de tijd gebleven die voor een wijkje stond. Was er geen sneeuw geweest dan was ik denk ik tien minuten eerder klaar geweest. Meer scheelde het niet.
pi_122460138
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

laatst ben ik ondanks de sneeuw gewoon binnen de tijd gebleven die voor een wijkje stond. Was er geen sneeuw geweest dan was ik denk ik tien minuten eerder klaar geweest. Meer scheelde het niet.
Ja, maar het is wel sterk afhankelijk van welke wijk je hebt. Ik heb ook wel wijken waarbij ik weet dat ik het ondanks sneeuw waarschijnlijk wel zal halen, maar er zijn ook genoeg wijken waarbij ik echt een uur meer kwijt ben.
pi_122460318
quote:
Klaagt er ook wel eens iemand bij de VM? Dit is meestal creatief boekhouden van TC's die hun cijfers op willen poetsen, liefst over de rug van anderen.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat veel postbezorgers ook gewoon niet kunnen werken. Ik ren tegenwoordig ook niet meer over straat, integendeel maar als ik zie wat sommigen voor tijden maken ben ik Zoef de Haas :') . En dan kiezen TC's hier vaak voor de makkelijke oplossing en krijgen ze gewoon hun gewerkte tijd niet betaald. Dat is sneller en minder werk dan met die bezorgers in gesprek gaan en eventueel maatregelen tegen ze nemen.

Het gevolg daarvan is dat er dus een heel contingent aan bezorgers rond loopt die eigenlijk niet geschikt zijn voor het werk.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 februari 2013 @ 12:46:56 #216
Maffe Fries
pi_122460363
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:38 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, maar het is wel sterk afhankelijk van welke wijk je hebt. Ik heb ook wel wijken waarbij ik weet dat ik het ondanks sneeuw waarschijnlijk wel zal halen, maar er zijn ook genoeg wijken waarbij ik echt een uur meer kwijt ben.
klopt. Ik had die dag iig een lekker lopend wijkje :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')