die pakkettenzooi zie ik steeds meer worden de laatste maandenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De werkdruk onder pakketbezorgers is erg erg hoog en ze worden slecht betaald, ze kunnen niet bij elk pakket even naar de buren gaan.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:07 schreef shygirl1985 het volgende:
Bedankt voor de reacties. Zodra ik meer weet over de wachttijden en de uitbetaling laat ik het weten, want dat is voor jullie ook van belang.
Klinkt mooi ja: minder post, dus minder tijd voorbereiding nodig.... maar ze zetten je juist dan op méér wijken en ben je alsnog even lang bezig... (en vaak raakt de kwaliteit door het vele wijken tegelijk voorbereiden nog in het geding ook). Maar dat zal ze een zorg wezen: als de wijken maar op tijd de deur uit zijn, dat sommige wijken compleet verkeerd gezet zijn maakt ze dan niets uit.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:31 schreef KatrienDuck het volgende:
Dat piramidezetten doe ik als voorbereider ook hoor, ik weet ook niet beter dan dat het zo hoort, of iig een ongeschreven regel is. Alhoewel er bij ons op de vestiging drastisch moet worden bezuinigd op de voorbereiding, heb ik nog niet te horen gekregen dat het anders moet worden gezet.
Wel mogen we niet meer om de gebruikelijke tijd koffiedrinken. Dat was altijd om half 10 (we beginnen om 7.15 u.) en nu is het pas om kwart over 10, vaak is de voorbereiding dan al klaar en ga je zonder koffiepauze naar huis. Mooie besparing voor postnl.
Ik vind het ook jammer dat het nu zo moet hoor, het is gewoon niet leuk meer zo! Eind deze maand horen we wanneer onze vestiging gaat verhuizen naar het CVL in Assen. Als het zover is, dan ben ik weg.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klinkt mooi ja: minder post, dus minder tijd voorbereiding nodig.... maar ze zetten je juist dan op méér wijken en ben je alsnog even lang bezig... (en vaak raakt de kwaliteit door het vele wijken tegelijk voorbereiden nog in het geding ook). Maar dat zal ze een zorg wezen: als de wijken maar op tijd de deur uit zijn, dat sommige wijken compleet verkeerd gezet zijn maakt ze dan niets uit.
Vat het niet persoonlijk op hoor: ik weet dat jij juist een van de goede bent, maar op het hoofdkantoor slaan ze nu iets te snel door met bezuinigingen. De overname van TNT en UPS is mislukt, de reorganisatie is ook al geen succes en nóg meer en snellere volumedaling (veel gaan naar Sandd voor de prijs). Sinds kort worden de depots hier ook niet meer geleegd. Gebeurt pas bij de aanlevering de volgende dag... nog even en de verkeerde post doet er letterlijk een week over om op het juiste adres te komen(mocht het niet passen in de oranje bus, dan moet het terug naar het VBG).
moeten ze eerst een beginnen met bovenin 500k pj voor een beetje slap gelul lijkt me teveel geldquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klinkt mooi ja: minder post, dus minder tijd voorbereiding nodig.... maar ze zetten je juist dan op méér wijken en ben je alsnog even lang bezig... (en vaak raakt de kwaliteit door het vele wijken tegelijk voorbereiden nog in het geding ook). Maar dat zal ze een zorg wezen: als de wijken maar op tijd de deur uit zijn, dat sommige wijken compleet verkeerd gezet zijn maakt ze dan niets uit.
Vat het niet persoonlijk op hoor: ik weet dat jij juist een van de goede bent, maar op het hoofdkantoor slaan ze nu iets te snel door met bezuinigingen. De overname van TNT en UPS is mislukt, de reorganisatie is ook al geen succes en nóg meer en snellere volumedaling (veel gaan naar Sandd voor de prijs). Sinds kort worden de depots hier ook niet meer geleegd. Gebeurt pas bij de aanlevering de volgende dag... nog even en de verkeerde post doet er letterlijk een week over om op het juiste adres te komen(mocht het niet passen in de oranje bus, dan moet het terug naar het VBG).
ik kwam in de wandelgang die werktijden voor het cvl tegen 345-930 voor een kwartje het uurquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:17 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer dat het nu zo moet hoor, het is gewoon niet leuk meer zo! Eind deze maand horen we wanneer onze vestiging gaat verhuizen naar het CVL in Assen. Als het zover is, dan ben ik weg.
Elke nacht werken? Je moet er toch niet aan denken, dan kun je je sociale leven wel vaarwel zeggen!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:03 schreef ophaling10 het volgende:
ik kwam in de wandelgang die werktijden voor het cvl tegen 345-930 voor een kwartje het uur
stond bij je moet wel snachts willen werken(mooi verhaal maar dit gaat hem niet worden)anders hoef je niet te reageren(eenvoudiger vorm van solliciteren)
Nee hoor, ik kijk een filmpje, maar eerst even de Rijdende Rechter en daarna het filmpje afkijken! (Wordt weer veel te laat...)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:03 schreef ophaling10 het volgende:
iedereen al te bedde? tis zo stil hier
Het kan wel maar voor een rooitje of 3 netto niet voor 200 per week dat is niks.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Elke nacht werken? Je moet er toch niet aan denken, dan kun je je sociale leven wel vaarwel zeggen!
Ik heb dan extreem veel geluk gehad, het heeft hier 2 keer keihard gesneeuwd/gehageld, maar in totaal niet meer dan 15 minuten, terwijl het volgens Buienradar overal raak was. Heel vaak brak de zon door ook nog. Het mooiste was een sneeuwbui laat in de middag terwijl de zon scheen, heel apart. Ik merk dat ik als postbode steeds meer ook een beetje weerman begin te wordenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:18 schreef Deezertje het volgende:
Hopelijk krijgen de bezorgers hier ook extra tijd vandaag, want het heeft echt de HELE dag gehageld/sneeuwt/regen. Maar goed, dat zal de gemiddelde kantoormedewerker een zorg wezen: die heeft immers een droog dak boven zijn hoofd, een prima verwarming, en een koffieautomaat tot zijn beschikking....
Maar dan wel klagen dat alle post zeiknat is geworden en iedereen heeft geklaagd, maar wacht/schuiltijd wordt niet toch niet betaald?
Dat verklaart dan waarom we in 67 nu al vanaf 9.00 op de depots post aangeleverd krijgenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik kwam in de wandelgang die werktijden voor het cvl tegen 345-930 voor een kwartje het uur
stond bij je moet wel snachts willen werken(mooi verhaal maar dit gaat hem niet worden)anders hoef je niet te reageren(eenvoudiger vorm van solliciteren)
Lijkt mij toch ook lekker met die wijk op piekdagen 3,30 uurquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:49 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dat verklaart dan waarom we in 67 nu al vanaf 9.00 op de depots post aangeleverd krijgenNiet dat ik nu om 9.00 ga beginnen
Mwa, 's nachts is wat dat betreft niet zo'n heel groot probleem. Als je altijd 's avonds werkt, dan raak je pas echt in een isolement.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Elke nacht werken? Je moet er toch niet aan denken, dan kun je je sociale leven wel vaarwel zeggen!
vroeger liep ik de telefoongidsen altijd snachts ideaal geen obstakels lekker stil en gauw klaarquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Lijkt mij toch ook lekker met die wijk op piekdagen 3,30 uuripv om 13:00 kunnen beginnen
ik ken deze roosters,toen ik heel jong was 2 banen in 3 ploegen ja combineren maar veel centjes(ook zwart)(die verdien je nu nergens meer)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mwa, 's nachts is wat dat betreft niet zo'n heel groot probleem. Als je altijd 's avonds werkt, dan raak je pas echt in een isolement.
Heb ook een tijd drieploegendienst gedaan. Man, man, wat was dat een ramp:
06.00-14.00
14.00-22.00
22.00-06.00
Dan heb je dus echt nooit een avond meer. Of je moet heel vroeg naar bed, of je bent 's avonds aan het werk, of je avond wordt in tweeën geknipt omdat je halverwege moet beginnen.
En dan in dienst drie om zaterdagochtend om 06.00 uur klaar en om 06.00 uur maandagochtend met dienst één weer beginnen.Je gaat er kapot aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |