Idem. Aardige oudere man.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:36 schreef Herfstblad het volgende:
Vervelend is dat! Hier zijn de bezorgers van Sandd wel redelijk betrouwbaar geloof ik. Ik hoor in elk geval nooit klachten.
het gebeurt regelmatig ja dat een deel van het VOSsen alvast op daldagen gedaan wordt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Is het normaal dat voorbereiders op de daldagen na het sorteren alvast de binnengekomen post voor de piekdagen gaan voorsorteren?
Kijk, waarom vroeg ik het?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gebeurt regelmatig ja dat een deel van het VOSsen alvast op daldagen gedaan wordt.
Hier doet een oud opaatje de pakketbezorging van PostNL. In één of ander levensgevaarlijk oud busje en de paketten die je krijgt stinken een uur in de wind naar rook. Echt te ranzig gewoon. Totale desinteresse voor waar -ie mee bezig is. Vergeet om handtekeningen te vragen, etc, etc. Ik snap het wel hoor, die mensen willen ook gewoon een centje verdienen maar ik heb het idee dat postbode zijn vroeger nog wel een beetje een eervol beroep was maar nu kan echt elke tokkie met een busje pakketjes rond gaan crossen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef Deezertje het volgende:
Het lijkt er soms op dat de post net een loterij is geworden: hopen dat je een goede bezorger hebt, anders kan je fluiten naar een betrouwbare bezorging (en dat speelt helaas ook in sommige steden bij ons eigen PostNL)
Welke regio is dat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Hier doet een oud opaatje de pakketbezorging van PostNL. In één of ander levensgevaarlijk oud busje en de paketten die je krijgt stinken een uur in de wind naar rook. Echt te ranzig gewoon. Totale desinteresse voor waar -ie mee bezig is. Vergeet om handtekeningen te vragen, etc, etc. Ik snap het wel hoor, die mensen willen ook gewoon een centje verdienen maar ik heb het idee dat postbode zijn vroeger nog wel een beetje een eervol beroep was maar nu kan echt elke tokkie met een busje pakketjes rond gaan crossen.
ja. Als alles getimed wordt dan doen ze dat niet meer nee. Door alvast wat te VOSsen hoef je op piekdagen minder hard te werken, terwijl je op daldagen mogelijk iets extra kunt schrijven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kijk, waarom vroeg ik het?
Sinds 2 weken lopen er nu "praktijkbegeleiders" bij ons rond op de vestiging, met een stopwatch.
Sinds dat die over de vloer komen doen ze dat VOS'en niet meer.
Heeft het een met het ander te maken?
Morgen gaat het echt een gekkenhuis worden
Fraai danquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Als alles getimed wordt dan doen ze dat niet meer nee. Door alvast wat te VOSsen hoef je op piekdagen minder hard te werken, terwijl je op daldagen mogelijk iets extra kunt schrijven.
Als dat in de gaten wordt gehouden kan dat niet meer
Nood breekt wetten? Wat een geweldig bedrijf die PostNL. Spullen jatten uit 'nood'.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:17 schreef ophaling10 het volgende:
let wel ze krijgen betaald bij aflevering en nood breekt wetten(diefstal)helaas zijn er
ook een hoop integere collega's maar rottigheid zal altijd blijven(weinig betalen gaat meestal over naar diefstal etc..)
welkom in een door managers geleide wereldquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
En wij, de chauffeurs, al helemaal niet meer. Moeten nu eerst aan de hub-coordinator vragen hoever de status is van de depots. Eerst liep je ff de zaal op, keek ff rond voor mijn depot ritten, en vroeg hoelang het nog ongeveer zou duren. Stoorde daar verder niemand mee. Mag ook niet meer.
Echt joh, men is inefficient bezig.
Zo te horen was PostNL één van de laatste bastions wat dat betreft. Wel jammer. Vanaf nu zal het alleen maar efficientie, percentages en targets zijn wat de klok slaat. Heb zelf bij KPN die overgang meegemaakt en later in een zorggerelateerde omgeving en ik vind het geen vooruitgang. Zowel voor de medewerkers als de klanten. Maarja, die winst he. Da's heilig.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
welkom in een door managers geleide wereld
Ik zal het je nog gekker vertellenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
welkom in een door managers geleide wereld
Het vervelende is altijd dat dit soort praktijken op papier altijd kloppen. Onder de streep klopt het, de business cases kloppen, terwijl iedereen aan z'n water voelt dat het waanzin is. Gezond verstand telt niet meer, alleen de cijfers.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zal het je nog gekker vertellen
De autobestelling van mij (4 uur ongeveer) hoeft pas om 11:30 klaar te zijn.
Om 10:00 moet ik rijden naar het gebied waar ik mijn autobestelling heb.
Ik kom daar dus al, en moet weer terug naar de vestiging om dan m'n autobestelling op te halen na de depot ritten in hetzelfde gebied. Dat kost mij dus minstens 1 uur om op die wijze te werken. Totaal inefficient. Die managers moeten ze eens bij de ballen grijpen.
Onze TC van het autobedrijf en de VM'er gaan nog ruzie krijgen, dat weet ik nu al.
ik waag te betwijfelen of het ook echt winst isquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zo te horen was PostNL één van de laatste bastions wat dat betreft. Wel jammer. Vanaf nu zal het alleen maar efficientie, percentages en targets zijn wat de klok slaat. Heb zelf bij KPN die overgang meegemaakt en later in een zorggerelateerde omgeving en ik vind het geen vooruitgang. Zowel voor de medewerkers als de klanten. Maarja, die winst he. Da's heilig.
Het feit dat je hetzelfde werk doet (of lijkt te doen) met dezelfde mensen (of minder) wordt ook al als winst gezien natuurlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik waag te betwijfelen of het ook echt winst is
En als je een efficiente tip inbrengt gebeurd daar niks meequote:Op woensdag 13 februari 2013 15:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het vervelende is altijd dat dit soort praktijken op papier altijd kloppen. Onder de streep klopt het, de business cases kloppen, terwijl iedereen aan z'n water voelt dat het waanzin is. Gezond verstand telt niet meer, alleen de cijfers.
je doet minder werk met minder mensen, terwijl anderen jouw oude taken uitvoeren. Daarboven zitten opeens meerdere managers en die kosten geld, terwijl het efficiënter kan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:23 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het feit dat je hetzelfde werk doet (of lijkt te doen) met dezelfde mensen (of minder) wordt ook al als winst gezien natuurlijk.
Subco's wil ik niet over 1 kam scheren, er zitten echt goede hardwerkende subco's bij, maar ook uitvreters.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:26 schreef Deezertje het volgende:
Autobedrijf is ook één groot fiasco hier.
Dient alleen als onderdeelnaampje, maar werken verder alleen maar subco's.
Werk je niet volgens de PostNL gestelde eisen (lees: snel, goedkoop, lange dagen), dan ruilen we je toch in voor een ander bedrijf (lees: onderbetaalde Pool/Marokkaan die niet beter weet)? Dat is de nieuwe strategie van ons bedrijf allemaal medewerkers met een gemakkelijk flexibel contract. Kan je altijd, om wat voor reden dan ook, er uit gooien. Nu zitten ze nog met de dure en ingewikkelde contracten van oud-medewerkers van de goede oud (staats) PTT-tijd.
Tsja, goede concurentie zou dit wmb op kunnen lossen maar bij de meeste webshops (om maar wat te noemen) kan ik dus niet mijn vervoerder kiezen. Ik zou best wat extra willen betalen voor goede service en bezorging.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je doet minder werk met minder mensen, terwijl anderen jouw oude taken uitvoeren. Daarboven zitten opeens meerdere managers en die kosten geld, terwijl het efficiënter kan.
onder de streep klopt het misschien, maar dat komt alleen maar omdat er bezuinigd wordt op de mensen die het daadwerkelijke werk uit moeten voeren.
Weet ik. En dat 'kost ze extra' vind ik juist de hele doodsteek. Vroeger was het gewoon goed samenwerken met je collega's, maar omdat er nu een 'nieuw bedrijf' is opgericht moet je ineens concurreren met elkaar, terwijl je allebei op papier voor PostNL werkt... Zie het als een taxibedrijf, de goedkoopste aanbieder wint.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Subco's wil ik niet over 1 kam scheren, er zitten echt goede hardwerkende subco's bij, maar ook uitvreters.
Autobedrijf in onze regio werkt goed, maar goed, de extra ritten moeten wel betaald worden, dus zal "productie" een tandje harder moeten werken. Daar is de VM'er natuurlijk niet blij mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |