een tent dat is dus een groot geheelquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Een tent. Ja dus.
Maar het gaat me niet alleen om de inhoud, ik vind het vreemd dat de bezorger aangeeft het te hebben geleverd terwijl er niks ontvangen is. Zou dus (1) graag willen weten waar mijn pakje is en (2) de bezorger willen aanspreken dat hij rare dingen doet.
over tuinhekjes heen stappenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de beste bezorgers kunnen zo straks met de komende olympische spelen meedoen(estafette en horden)
Valt mee. Onder de 10 kilo. Gewoon pakketpost, maar wat maakt dat uit?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
een tent dat is dus een groot geheel
ja dat gebeurd hier ook maar dat kan niet overalquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over tuinhekjes heen stappen
ja misschien dachten ze wel aan een tv/comp of iets duurs,sta niet raar te kijken dat het zo isquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Valt mee. Onder de 10 kilo. Gewoon pakketpost, maar wat maakt dat uit?
Hahaha, dat is wel een van de weinige voordelen van dit werk, mijn conditie is echt vooruit gegaan. Ik moet de eerste dit jaar tegenkomen die mij hier op de Paasberg inhaalt, al doen scholieren weleens hun best.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de beste bezorgers kunnen zo straks met de komende olympische spelen meedoen(estafette en horden)
ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik dik 9kg afgevallen benquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:26 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Hahaha, dat is wel een van de weinige voordelen van dit werk, mijn conditie is echt vooruit gegaan. Ik moet de eerste dit jaar tegenkomen die mij hier op de Paasberg inhaalt, al doen scholieren weleens hun best.Ik kan niet wachten tot de lente/zomer om wat fietstoertochten te proberen.
je hebt helemaal gelijk het is meer werk voor de rijkerenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:58 schreef Deezertje het volgende:
Allemaal heel leuk die urendiscussies, maar wat het 'management' vergeet is dat minder uren uitbetalen inderdaad minder kosten met zich meebrengt, MAAR als bezorger verdien je dan dus ook (nog) minder. Minder uren = minder verdienen = waarom zou ik het nog voor die paar rotuurtjes doen? Hele dag opofferen (vaak tussen de middag bezorgen, dus dag ochtend en dag middag) en je mag dus niet veel uren maken. Kan me niet voorstellen dat pbz'ers genoeg hebben om rond te komen met die paar uurtjes iedere maand.... waarom zou deze job dan aantrekkelijk zijn om te gaan doen? En als je dan je gewerkte tijd wilt claimen onder het motto 'gemaakte uren = uitbetaald uren', dan lijkt net alsof je een overval hebt gepleegd en jezelf moet verantwoorden bij de rechter om je vreselijke 'daad'.
Je vergeet dat in hun perfecte wereld de PBZ helemaal niet hun hele dag opofferen. In hun wereld wordt de post iedere dag netjes op tijd aangeleverd en hebben wij geen minuut meer nodig dan de tijd die ervoor staat. Daarnaast hebben wij verder ook geen afspraken of sociaal leven.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:58 schreef Deezertje het volgende:
Allemaal heel leuk die urendiscussies, maar wat het 'management' vergeet is dat minder uren uitbetalen inderdaad minder kosten met zich meebrengt, MAAR als bezorger verdien je dan dus ook (nog) minder. Minder uren = minder verdienen = waarom zou ik het nog voor die paar rotuurtjes doen? Hele dag opofferen (vaak tussen de middag bezorgen, dus dag ochtend en dag middag) en je mag dus niet veel uren maken. Kan me niet voorstellen dat pbz'ers genoeg hebben om rond te komen met die paar uurtjes iedere maand.... waarom zou deze job dan aantrekkelijk zijn om te gaan doen? En als je dan je gewerkte tijd wilt claimen onder het motto 'gemaakte uren = uitbetaald uren', dan lijkt net alsof je een overval hebt gepleegd en jezelf moet verantwoorden bij de rechter om je vreselijke 'daad'.
Dat is het hem juist, deze job is niet aantrekkelijk, maar mensen zullen verplicht worden om het doen. Denk hier vooral aan mensen in de bijstand en met een WSW-indicatie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:58 schreef Deezertje het volgende:
Precies, dat worden alleen nog meer berichten over weggegooide, gestolen en niet bezorgde postquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef Rafierafie het volgende:
Bijstand 2013 is 660,98 netto incl. vakantietoeslag voor een alleenstaande.
Daar zit ik in ieder geval nog ruim onder dan.
Op die manier krijg je wel bijzonder gemotiveerde medewerkers. Het maakt niet uit wat ze doen want betaald krijgen ze toch wel
Goed idee!
Kunnen we dan binnenkort weer een naamswijziging verwachten?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:30 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Precies, dat worden alleen nog meer berichten over weggegooide, gestolen en niet bezorgde post
mja, ze moeten werken met behoud van uitkering. Doen ze niks dan wordt er op de uitkering gekortquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef Rafierafie het volgende:
Bijstand 2013 is 660,98 netto incl. vakantietoeslag voor een alleenstaande.
Daar zit ik in ieder geval nog ruim onder dan.
Op die manier krijg je wel bijzonder gemotiveerde medewerkers. Het maakt niet uit wat ze doen want betaald krijgen ze toch wel
Goed idee!
Maar ik vraag me dan wel af hoeveel dagen en hoeveel uur ze dan moeten werken. Als dat minder is dan de tijd ik ik wekelijks aan het werk spendeer, hebben ze alsnog geen slechte deal.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze moeten werken met behoud van uitkering. Doen ze niks dan wordt er op de uitkering gekort
Het is bijvoorbeeld DiDoZa in de sortering of zoals selestha had een wijkje wegbrengenquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Maar ik vraag me dan wel af hoeveel dagen en hoeveel uur ze dan moeten werken. Als dat minder is dan de tijd ik ik wekelijks aan het werk spendeer, hebben ze alsnog geen slechte deal.
Ik bedoel meer dat het aantal uren ze niet zoveel zal uitmaken. Iemand die 3 uur doet over een wijk van 2 uur en toch zijn bijstand houdt, zal niet zo snel gaan klagen bij de TC over de tijden of meeruren opschrijven. Aan de andere kant kan de TC het argument gebruiken tegenover de "gewone" PBZ dat die persoon voor die wijk geen meeruren schrijft.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze moeten werken met behoud van uitkering. Doen ze niks dan wordt er op de uitkering gekort
Het belangrijkste is dat ze mensen niet gaan dwingen om het werk te doen. Dat is gewoon vragen om problemen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:13 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het aantal uren ze niet zoveel zal uitmaken. Iemand die 3 uur doet over een wijk van 2 uur en toch zijn bijstand houdt, zal niet zo snel gaan klagen bij de TC over de tijden of meeruren opschrijven. Aan de andere kant kan de TC het argument gebruiken tegenover de "gewone" PBZ dat die persoon voor die wijk geen meeruren schrijft.
En echt niet iedereen die in de bijstand of WSW zit, zal post weg gaan gooien, dat bedoel ik absoluut niet (heb zelf een tijdje in de bijstand gezeten, toen ik tijdelijk stopte met mijn bedrijf) maar de kans op rotte appels is toch wat groter dan bij een gewone selectieprocedure.
Maar goed, aan de slag nu maar, ziet er uit als een koud, maar rustig dagje vandaag. Succes iedereen
Maar het is toch allang zo dat ze mensen verplichten om te werken om hun uitkering te behouden? En niet alleen bij de post, maar ook wel in de zorg bijvoorbeeld. En op zich vind ik dat niet echt een verkeerd idee.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat ze mensen niet gaan dwingen om het werk te doen. Dat is gewoon vragen om problemen.
Tegelijkertijd zou ik niet weten waarom je wel zou gaan werken als het niet verplicht is maar ook niks extra's oplevert.
Op zich niet maar in de praktijk blijkt het vooral problemen op te leveren met de kwaliteit van het personeel dat ingezet wordt....quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar het is toch allang zo dat ze mensen verplichten om te werken om hun uitkering te behouden? En niet alleen bij de post, maar ook wel in de zorg bijvoorbeeld. En op zich vind ik dat niet echt een verkeerd idee.
Zojuist gebeld door TC; klacht over postbezorging....quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef Deezertje het volgende:
Bij Sandd werken volgens mij ook alleen maar bijstanders of moeders die 'het wel leuk lijkt. Laatst geklaagd dat ik poststukken niet ontvangen had, werd ik gisteren rond 19.00 uur gebeld: ''Heeft u vandaag poststuk X en Y ontvangen?'' Ik: ''Eh... nee'' En nu vandaag nog steeds niks gezien...![]()
Het lijkt er soms op dat de post net een loterij is geworden: hopen dat je een goede bezorger hebt, anders kan je fluiten naar een betrouwbare bezorging (en dat speelt helaas ook in sommige steden bij ons eigen PostNL)
Sandd bezorgt ook doodleuk post met daarop ''TNT/PostNL port betaald'' en dan heel klein daaronder de Sandd-code. Ja, zo snap ik ook wel dat mensen niet weten dat er meerdere postbedrijven zijn... En mensen kijken inderdaad standaard naar het 'port betaald' gedeelte ipv de hele envelop afscannen op de mogelijke bezorger.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:08 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Zojuist gebeld door TC; klacht over postbezorging....
De klager kreeg vaak post van de hele wijk in zijn bus geduwd, en ik bezorg er 4 x per week. Nu moet ik er heen om deze mensen uit te leggen dat bijv Sandd ook bezorgt (en ik weet zeker dat zij dit op hun geweten hebben, anders hak ik mijn hand eraf!) en dat dit niet onze schuld is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |