Bovendien kan iemand zijn werk gewoon prima hebben gedaan, ondanks dat de boel later klapte.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De bonussen zijn keurig volgens de regels verstrekt hoor.
Ik zeg dan ook dat de regels niet goed zijn of niet worden nageleefd.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De bonussen zijn keurig volgens de regels verstrekt hoor.
Nou, schaf alle wetten dan af. Dan kunnen de burgers hun eigen geld legaal terug stelen, met fakkels en hooivorken.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]ja precies, vooral mensen niet zelf na laten denken, daar zijn ze veul te dom voor. Blijkt. Maar weer.
Ik ben niet zo'n fan van het met terugwerkende kracht aanpassen van regels.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook dat de regels niet goed zijn of niet worden nageleefd.
Maar regels zijn niet met terugwerkende kracht te wijzigen, dus voor dit geval heb je daar niks aan. Precies wat de minister ook aangeeft.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook dat de regels niet goed zijn of niet worden nageleefd.
Nee, vooral niet leren van je fouten. Vooral niet terugkijken. Vooral geen verantwoordelijkheid nemen. Vooral die Vestia-klootzak op z'n tropische eiland laten zitten.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van het met terugwerkende kracht aanpassen van regels.
Maar wel als het om een lang-studeer boete gaat?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar regels zijn niet met terugwerkende kracht te wijzigen,
Je kunt niet nu een wet aannemen en verklaren dat die van toepassing op een geval dat een aantal jaar oud is.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, vooral niet leren van je fouten. Vooral niet terugkijken. Vooral geen verantwoordelijkheid nemen. Vooral die Vestia-klootzak op z'n tropische eiland laten zitten.
Dat was geen terugwerkende kracht hoor.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar wel als het om een lang-studeer boete gaat?of de Vut?
Maar wel als je er AOW-ers mee pakt?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt niet nu een wet aannemen en verklaren dat die van toepassing op een geval dat een aantal jaar oud is.
De langstudeer boete was wel met terugwerkende kracht. Hij ging niet alleen op voor nieuwe studenten.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat was geen terugwerkende kracht hoor.
Dat is geen terugwerkende kracht. Terugwerkende kracht is het pas als het op gevallen in het verleden zou zijn toegepast. De langstudeerboete gold alleen voor studenten die op dat moment te lang over hun studie deden, niet voor studenten die in het verleden te lang over hun studie deden. Wel was het zo dat er naar het studieverleden van de bestaande studenten werd gekeken maar dat maakt het nog geen terugwerkende kracht omdat dat ook alleen om bestaande studenten ging.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De langstudeer boete was wel met terugwerkende kracht. Hij ging niet alleen op voor nieuwe studenten.
En we zien hetzelfde met de AOW die naar 67 gaat. Mensen die al niet meer werken moeten nu een tijd de bijstand in.
Not true.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan me trouwens herinneren dat banken tussentijds de voorwaarden voor hypotheken hadden aangepast.
quote:Op zondag 3 februari 2013 19:25 schreef icloud het volgende:
Ik zeg regiobank en asn splitsen van sns, bankvergunning geven en beide apart naar de beurs brengen levert het nog wat op ook.
quote:Op zondag 3 februari 2013 14:18 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zijn ze te vervolgen voor deze wanprestaties? (KPMG bedoel ik)
jij denkt serieus dat wb zich er persoonlijk mee bemoeit heeft?quote:Op zondag 3 februari 2013 20:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Maar daar hebben ze nu Wouter Bos
voor en die ziet het ff anders
![]()
En voelt zich niet verantwoordelijk![]()
Ik zeg allemaal naar het schavot
Moet jij eens opletten als er vanuit de politiek druk onstaat op KPMG wat Woutertjequote:Op zondag 3 februari 2013 20:26 schreef icloud het volgende:
jij denkt serieus dat wb zich er persoonlijk mee bemoeit heeft?
Dat denk ik ook. Goede investering van KPMG, politici zijn niet duur en leveren een hoop op.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten als er vanuit de politiek druk onstaat op KPMG wat Woutertjedan gaat doen
Daar is die lul voor aangenomen nl iets anders kan hij niet
Blijkbaar is 9% dus niet genoeg.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stresstest: 4 NL banken geslaagd
27 banken zijn erin geslaagd hun buffers te verhogen
De vier grote Nederlandse banken, ING, ABN Amro, Rabobank en SNS Reaalzijn geslaagd voor de Europese stresstest. Alle vier de banken hebben voldoende kapitaalbuffers.
De Europese Banken Autoriteit onderwierp 71 Europese banken aan de test. De Europese banken hebben hun kapitaalbuffers in totaal met 200 miljard euro versterkt.
Klappen opvangen
Bij de vorige stresstest, in december, bleken 37 banken nog onvoldoende buffers te hebben om een nieuwe bankencrisis op te vangen. Volgens de EBA zijn 24 van die banken deze keer wel geslaagd voor de test. Er was wel een Sloveense bank die vorige keer nog slaagde, maar deze keer zakte.
De waakhond voor het Europese bankwezen eist dat banken minimaal 9 procent van alle uitstaande leningen als eigen kapitaal in huis hebben, om de klappen te kunnen opvangen als veel klanten hun leningen niet meer terug kunnen betalen.
http://nos.nl/artikel/425401-stresstest-4-nl-banken-geslaagd.html
Slechts 4 maanden geleden![]()
Waarom biedt Van Keulen niet even zijn excuses aan op televisie of radio? Waarom staan er geen journalisten voor zijn villa?quote:Op zondag 3 februari 2013 20:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Sjoerd van Keulen laat het volgende weten in een verklaring: 'Ik heb met ontsteltenis kennis genomen van de ontwikkelingen bij SNS REAAL, uitmondend in een nationalisatie. Dat heeft mij bijzonder geraakt. Ik heb besloten per direct af te treden als voorzitter van het Holland Financial Centre, lid van de Raad van Commissarissen van APG, boegbeeld van het Topsectorenbeleid en vicevoorzitter van het regieorgaan internationale acquisitie & vestigingsklimaat'
Niet echt, maar alleen een verklaring van 2 zinnen vind ik wel wat karig. Hij kan toch zelf uitleg geven ipv Dijsselbloem en Rutte?quote:Op zondag 3 februari 2013 22:54 schreef Kowloon het volgende:
Wat willen jullie toch altijd met excuses en sorry? Troost dat jullie in je verdriet om SNS? Ga je er minder belasting door afdragen?
quote:Kleine belegger SNS kookt van woede
AMSTERDAM - Onbegrip, boosheid, teleurstelling. Kleine beleggers die geld hadden gestoken in SNS en nu alles kwijt zijn, voelen zich ronduit bestolen. Dit blijkt uit een karrenvracht aan e-mails die gedupeerde beleggers naar deze krant stuurden. Eerder uitte Jan Maarten Slager, voorzitter van de VEB, al zijn onvrede over het offer dat kleine beleggers moeten brengen.
Dat Slagter juridische stappen overweegt, geeft beleggers hoop dat ze nog iets van hun geld terugzien. Zij voelen zich bedonderd voor het vertrouwen dat ze in SNS hebben gehad én gehouden. Met nationalisatie zijn de aandelen echter onteigend. „De laatste maanden begreep ik dat SNS het moeilijk had, maar ik hield vertrouwen en verkocht mijn aandelen niet. Het bedrag vertegenwoordigde ons totale spaargeld om over 10 jaar een deel van onze hypotheek te kunnen aflossen”, zegt een belegger.
„Ons leven staat op zijn kop”, zegt een man uit Breda, een vluchteling uit Afghanistan. „Sinds we hier kwamen, hebben we keihard gewerkt. Geld dat onze kinderen verdienden met vakantiewerk is, op advies van SNS, in SNS-aandelen gestopt. Ik heb dat aangevuld. We gebruikten het als spaarpot, voor als de kinderen een huis zouden kopen en zouden gaan trouwen. De laatste dagen praten we nauwelijks meer met elkaar.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |